[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
Veel mensen op marktplaats verkopen ook zo'n psONE met schermpje, gewoon allemaal mailen of je het schermpje los mag kopen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk wel aan een deel 2 toe.. dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind van niet... want er wordt bijna niet meer gepost in dit topic... loopt een beetje op zijn einde aangzien die schermpjes bijna niet meer te krijgen zijn.

Ik heb er een jippie jee :)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v176/timbrabus/DSC01563.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:46:
Ik vind van niet... want er wordt bijna niet meer gepost in dit topic... loopt een beetje op zijn einde aangzien die schermpjes bijna niet meer te krijgen zijn.
Idd, best jammer...Ik heb er namelijk nog een nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
TRiXeS schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:07:
[...]

Idd, best jammer...Ik heb er namelijk nog een nodig :)
eBay doet wonderen :)

Ik heb er een via eBay kunnen bemachtigen vanuit de U.S.A., nieuw, thuis geleverd en dat alles voor +-30€ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens men pauze's tss 't leren voor men examens in toch nog eens dat schermpje geprobeerd. Tijdens 't booten heb ik een grijsachtig beeld met hele fijne streepjes die heel snel bewegen. Als ik windows start begint 't naar groen te neigen. En als ik met powerstrip klooi krijg ik diagonale groene strepen die naar boven lopen. Ik heb mijn powerstrip volledig op de 25khz/16hz gekregen, csync en interlaced aan enzo. Mijn settings komen bijna overeen met die van de TS, geen vastlopers, niets. Maar toch heb ik er nog nooit een beeld in herkent. Iets verkeerd gesoldeerd ofzo? Moeten die weerstandjes ertss. Of is 't gwn powerstrip waar ik nog wat meer mee moet frullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Puur en alleen gebaseerd op de text die je hier typed zeg ik dat je instellingen in Powerstrip niet goed staan.
De lijnfreq moet 15625 Hz zijn (dus 15,625 kHz) en de refreshrate moet 50 Hz interlaced zijn. (dat is wat anders dan 25 Hz)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mij op deze settings gebaseerd:
http://lcd.fulgor-hosting.nl/timings.png

Ook is het onmogelijk 50hz interlaced te hebbe wnr 't bovenste zo'n 16khz moet zijn. Als je de ene verhoogt volgt de andere ook met dezelfde factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
OK, ik zie het nu, dat ze de term "refreshrate" baseren op de hele frames, dan moet je inderdaad proberen zo dicht mogelijk bij die 25 Hz te komen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:46:

Ik heb er een jippie jee :)
[afbeelding]
Daar ben ik het niet mee eens ik kick dit topic een keertje en je krijgt meteen weer volop reactie en een vernieuwde openings post zou ook wel is mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn settings op dit moment:
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/162/pstrip9zk.jpg
Ik hoor van verschillende mensen dat pstrip zolang duurt omdat windows constant vastloopt maar daar heb ik gelukkig geen last van. Ik kan dus naar hartelust aanpasse maar geen zinnig beeld uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:52:
mijn settings op dit moment:
[afbeelding]
Ik hoor van verschillende mensen dat pstrip zolang duurt omdat windows constant vastloopt maar daar heb ik gelukkig geen last van. Ik kan dus naar hartelust aanpasse maar geen zinnig beeld uit te krijgen.
Die scanrate is zo'n 1000 Hz te hoog, dus ik denk dat de kans vrij groot is dat dat die diagonaal scrollende lijnen veroorzaakt. Dat is namelijk zo'n 6% te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij 1kHz lager heb ik gewoon vertikale lijne die heel snel bewegen. En soms zo eens een wit streepje ertussen.
EDIT: kben er net in geslaagd exact de zelfde settings als TS te verkrijgen maar nu gewoon vertikale groene strepen die naar boven bewegen. Ik weet dat settings van schermpje tot schermpje afhangen maar nu zou ik toch onderhand al een (al dan niet) verstoord beeld moeten gezien hebben.
zoiets heb ik dus op't moment: Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/4649/schermpje8ou.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 16:03 ]

• TRiXeS
  • Niet online
Bashrat schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:11:
[...]

eBay doet wonderen :)

Ik heb er een via eBay kunnen bemachtigen vanuit de U.S.A., nieuw, thuis geleverd en dat alles voor +-30€ :D
Weet ik. :) @ ebay.co.uk is nog steeds die voor 26,99 Pond. Alleen ik heb al gelezen dat het bij Nvidia kaarten niet meteen optimaal werkt en dat je printplaatje moet gaan maken, dus ik haak af :)

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:14:
bij 1kHz lager heb ik gewoon vertikale lijne die heel snel bewegen. En soms zo eens een wit streepje ertussen.
EDIT: kben er net in geslaagd exact de zelfde settings als TS te verkrijgen maar nu gewoon vertikale groene strepen die naar boven bewegen. Ik weet dat settings van schermpje tot schermpje afhangen maar nu zou ik toch onderhand al een (al dan niet) verstoord beeld moeten gezien hebben.
zoiets heb ik dus op't moment: [afbeelding]
Hmm je krijgt dus alleen het sync signaal te zien op het scherm en niet het beeld wat je erop wilt zetten.
Dit kan betekenen dat ofwel de boel verkeerd gesoldeerd is, of dat het signaalniveau van de RGB-signalen niet goed is.
Ik zou zeggen loop het schema van de composite sync nog even een keertje na en meet ook eens de spanning tussen de massa van het RGB-signaal en de - van de voedingspanning van het LCD na.
Hoe voorzie je het LCD van spanning? via de computer of een losse adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit op molex:
Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/9116/pt61014mt.jpg
Na de examens zal ik nog eens nameten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 13-09 19:29
Ehmm ik weet niet of ik dit mag posten: maar op Samenkopen.net is een IA van de PS one schermpjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenz18 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 20:42:
Ehmm ik weet niet of ik dit mag posten: maar op Samenkopen.net is een IA van de PS one schermpjes ;)
Waarom zou je dit niet mogen posten?
Thanks for the tip!!!! Ik ga er nog 1 kopen :p voor in men andere systeem, zijn echt chille dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 13-09 19:29
Reclame maken voor anderen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
Ik heb dus al wat dingen besteld voor men schermpje... maar nu wil die voltage regulator etc. op een printplaatje hebben. ik moet nog wat dingen @ www.conrad.nl hebben dus ik denk... laat ik daar dan zo'n experimenteerplaatje vandaan halen, maar... welke moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:27

oshiro

Chill, dude.

Hmzzz jammer dat ze al uitverkocht zijn... :/ :|

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 20:42:
Thnx ik ga eens even kijken..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
Zijn niet nog andere schermpjes dan alleen die van PSone te gebruiken?? LCDtje van een mobieltje? of een LCD van een PDA???

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Damned, uitverkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
Zou iemand een foto kunnen maken van hoe hij/zij hun voltage regelaar hebben gemaakt? (dat schema met die PT6101A)

Verwijderd

Geen foto sry, onderkant geisoleerd met hot glue :p
Tschema is wel straightforward dus valt zo wel te doen. Kben soldeer noob en 't is me toch gelukt. (zie dat je wel el cheapo multimeter hebt waarmee je eerst kan controlere dat 't 7.5 volt is)

Verwijderd

TRiXeS schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:59:
Zou iemand een foto kunnen maken van hoe hij/zij hun voltage regelaar hebben gemaakt? (dat schema met die PT6101A)
Heb je dat dan nodig..??

• TRiXeS
  • Niet online
Ik zou het op prijs stellen :) Ik ben benieuwd hoe iemand anders het heeft gedaan. Het wordt wel een grote zooi van draadjes...

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
TRiXeS, bij de schermpjes die je bij SK.net koopt zit (als het goed is) een car-adapter. Die zet 12V naar 7,5V om. 't is dus een kwestie van adapter half slopen, en aan de 12 volt lijn van je voeding hangen ;)

• Wim Leers
_Jeffrey_ schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:03:
TRiXeS, bij de schermpjes die je bij SK.net koopt zit (als het goed is) een car-adapter. Die zet 12V naar 7,5V om. 't is dus een kwestie van adapter half slopen, en aan de 12 volt lijn van je voeding hangen ;)
Dat klinkt erg handig! En SK.net is voluit...?

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
www.samenkopen.net
Ze zijn nu alleen 'uitverkocht'

Alhoewel ik net zo dat er nog 1 scherm vrij is, iemand heeft zich blijkbaar terug getrokken.

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:27

oshiro

Chill, dude.

Das dus www.samenkopen.net.
Ik baal echt als een stekker, ik wilde ook zo'n ding :)
Wel onorigineel, maar ze blijven mooi. Ze zijn nu dus uitverkocht.
Misschien kunnen we die organisator van die IA mailen, want volgens mij is er nog steeds een flinke vraag naar die dingen. Tis dat we er te laat bij waren :|
47 stuks is niet bepaald veel. Iemand interesse in een ronde 2? ik wel :D

edit:

Spuit 11 na Jeffrey... maar heb de laatste :) sorry jongens...
Wil best moeite doen om de beschikbaarheid wat te verhogen :)

[ Voor 17% gewijzigd door oshiro op 22-12-2005 23:16 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Damn! Inkoopacties.net kende ik wel, samenkopen.net had ik nog nooit van gehoord! Misschien kunnen we gewoon de organisator contacteren en er gewoon een paar extra laten meebestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
_Jeffrey_ schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:12:
www.samenkopen.net
Ze zijn nu alleen 'uitverkocht'

Alhoewel ik net zo dat er nog 1 scherm vrij is, iemand heeft zich blijkbaar terug getrokken.
Er zijn nog 4 wachtende voor mij, die wachten op zo'n schermpje die op was, dus als er iemand terug trekt gaat er 1 vanaf.. je kunt hem mailen. Maar weinig kans.
Dit is er ontvangen:

Heej mark ik ben een lijst bij aan het houden voor mensen die er 1tje willen als er wanbetalers zijn. Jij staat als 5e op die lijst dus de kans is erg klein dat je er 1 krijgt

Groeten Luc

[ Voor 26% gewijzigd door FiXeR.nl op 23-12-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gelukkig net optijd :) ga hem voorin mijn case bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook :+ nu nog een mooi kastje vinden voor een lage prijs _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, ook weer net te laat. Ik hoop zeker dat er nog een ronde komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
_Jeffrey_ schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:03:
Verrek, daar had ik nog niet eens aan gedacht :) Dan hoef ik zo'n printplaatje niet eens te maken!

Maar nou vraag ik men nog iets af, waar moet die weerstand van 330 Ohm? want ik snap niet waar ik die moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
HAHA :+

Best leuk om al die mensen te zien die door mij binnenkort een schermpje hebbe :9
Veel plezier alvast en ik heb mijn vga kabel al gemaakt
En de mensen die het niet hebben die |:( })
Nja je hoeft mij niet te mailen ze zijn OP OP en OP
En deel 2 komt neit van mij kant mischien kan iemand het met therealdeal71 op ebay regelen die had er nog 1000 liggen maar dan worden ze wel wat duurder ongeveer €55 perstuk incl verzend nar jezelf toe. Maar dat ga ik niet organiseren.

PS Modje verwijder deze reclame maar als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar gelukkig komt deel 2 wel van iemand anders zijn kant:

http://www.samenkopen.net/action/668494

Zodat de mensen die te laat waren toch nog kunnen krijgen. Wees er dus snel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:43:

Zodat de mensen die te laat waren toch nog kunnen krijgen. Wees er dus snel bij!
Joeheo kehb er 1tje besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Sign Up

Even daar inschrijven en dan een schrm bestellen zo simpel als dat!!
Het is van K-Ray die mijn leverancier was van deel 1 dus dat zit wel snor!!

[ Voor 5% gewijzigd door luccie op 04-01-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
luccie schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:21:
http://www.SamenKopen.net/signup/Luccie_007

Even daar inschrijven en dan een schrm bestellen zo simpel als dat!!
Het is van K-Ray die mijn leverancier was van deel 1 dus dat zit wel snor!!
Luccie, het is volgens mij niet de bedoeling dat je zulke links hierop zet. Zet dan gewoon http://www.SamenKopen.net/signup/ neer :) Aangezien zo'n link hetzelfde is als bijvoorbeeld zo'n "klik-op-mijn-link-en-wordt-lid-en-ik-krijg-10%-van-jouw-aankoopbedrag"-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Ik krijg er niks voor maar er is een klein wedstrijdje voor wie de meeste leden werft

[ Voor 4% gewijzigd door luccie op 04-01-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
TRiXeS schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:56:Maar nou vraag ik me nog iets af, waar moet die weerstand van 330 Ohm? want ik snap niet waar ik die moet plaatsen.
Subtiele kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1z13
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:43:

haha ik heb er nu ook een :P het is wel laat maar ik heb hem toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
maar is dit nou moeilijk om aante sluiten, priegel werk, of heb je het wel in een middag gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1z13
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik denk zelfs dat het aansluiten minder tijd in beslag zal nemen dan het afregelen
daar hoef je je niet echt druk om te maken denk ik ;)

trouwens voor die inkoopactie zijn de schermpjes niet meer beschikbaar :'(

[ Voor 16% gewijzigd door w1z13 op 07-01-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
w1z13 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:25:
ik denk zelfs dat het aansluiten minder tijd in beslag zal nemen dan het afregelen
daar hoef je je niet echt druk om te maken denk ik ;)

trouwens voor die inkoopactie zijn de schermpjes niet meer beschikbaar :'(
Ik heb er namelijk 1tje, maar je moet allerlei dingen gaan solderen, nu snap ik eralleen niet echt veel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Zo moeilijk is het nu ook weer niet... lees de TS nog eens door, daar staan goeie tips (en de 'handleiding' hoe je het moet aansluiten).
Mocht je er dan nog niet uitkomen; omschrijf dan wat je niet snapt... want met jouw bovenstaande mededeling kunnen we zo weinig... ;)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op ia.net loopt weer een IA. Ben er snel bij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waarom zou je hem op inkoopacties bestellen als je hem op samenkopen.net goedkoper kunt krijgen? http://www.samenkopen.net/action_products/668494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik heb bij allebij ingeschreven omdat er op SK.net nog niet zeker was dat er eentje voor je was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
-l-Arjan-l- schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:47:
Waarom zou je hem op inkoopacties bestellen als je hem op samenkopen.net goedkoper kunt krijgen? http://www.samenkopen.net/action_products/668494
Ik kan er niets aan doen, maar SK.net komt op mij nogal spammerig over omdat er meer mensen (ook in andere topics) op vergelijkbare manier min of meer IA.net afkraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

TD-er schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:30:
[...]

Ik kan er niets aan doen, maar SK.net komt op mij nogal spammerig over omdat er meer mensen (ook in andere topics) op vergelijkbare manier min of meer IA.net afkraken.
Zeker mee eens, en daarom bestel ik ook liever op inkoopacties.net hoor :)

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ze zijn samen gegaan dit staat op de site:

*** UPDATE ***

Er is een overeenkomst met LED-maniak. Hij doet alvast dit deel 2 verder.
De aantallen worden 50/50 verdeeld over IA en SK.
ER IS EEN TEKORT!! Dus moeten we een first come first serve houding aannemen.
De eerste 50 betaalde toestellen kunnen geleverd worden aan de prijs van 45 euro.

*** UPDATE ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik heb een schermpje, besteld. Ik ontvang hem binnenkort..

Nu hopen dat ie het goed doet! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb anders wel een 3 inch lilliput, nieuw in doos
ook leuk schermpje om in te bouwen, backlight verstelbaar enz
als iemand intresse heeft laat het maar weten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

kan iemand mij die UK stekker laten zien? foto ervan?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ReseTTim schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:54:
kan iemand mij die UK stekker laten zien? foto ervan?
Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.com/i/l/l108877.jpg
Je bedoelt zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:03

Reinier

\o/

Ik heb ook een schermpje besteld en de betaling is bevestigd, ik heb alleen geen pc waar hij in kan ;) En ook geen auto dus een carputer is geen optie. Misschien maak ik er een superklein tv'tje van voor in de keuken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
gewoon een DIY beamer van maken ;)
wat ik wel grappig vind is dat er alleen op got en op een amerikaans forum wordt beweerd dat het scherm daadwerkelijk PAL reso is , op diyprojector en andere forums weten ze niks van de vga hack af ?? want ipv 320x240 een pal resolutie is érg goed als je een DIY beamer wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

heb er dus 3 besteld nog voor 45,= :Y) :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 19:24

Nick Name

SinFest!

kenny89 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:06:
wat ik wel grappig vind is dat er alleen op got en op een amerikaans forum wordt beweerd dat het scherm daadwerkelijk PAL reso is , op diyprojector en andere forums weten ze niks van de vga hack af ?? want ipv 320x240 een pal resolutie is érg goed als je een DIY beamer wil maken.
Nou ja, volgens deze link is het dus toch gewoon 320*240
http://www.inkoopacties.net/topic/9hyr3343#p9hyr3343

Het blijft een mooi schermpje...hoop ik :9

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Hehe, is zeker mooi schermpje!
Ik verwacht de eerste begin volgende week.

Omdat de 45 euro schermpjes nu zijn uitverkocht heb ik door de grote animo die er nog is op inkoopacties.net nu kunnen regelen dat als we nogeens 50 displays bestellen dat we dan een korting van 5 euro krijgen. Dit betekend dat de nieuwe lading niet 55 euro kost maar 50 euro.

Is toch weer een flinke korting!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Iemand touchscreen geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf... ik heb hier nog een Marquant MTS-2 liggen, echter zonder beschrijving of aansluitkabel(s). Kan iemand me daar enig inzicht of schema in geven ? Een standaard kabel werkt nl niet en wanneer ik hem openmaak zie ik wel kleurcode (rood, zwart, geel, enz) maar daar kan je helaas niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:12:
Gaaf... ik heb hier nog een Marquant MTS-2 liggen, echter zonder beschrijving of aansluitkabel(s). ...
denk niet dat dit niet in dit topic thuishoort...

Voor de mensen die nog steeds geen PSOne LCD Scherm hebben kunnen bemachtigen. Er is weer een deel, namelijk deel 3. Wees er wel snel bij, er zijn er slechts 50 beschikbaar.

edit:
Omdat ik onpartijdig ben, ook even een linkje naar de IA.net actie, waar de LCD momenteel 5 euro goedkoper is :) Linkje

[ Voor 16% gewijzigd door TRiXeS op 14-01-2006 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Weet iemand zo de maten van dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
TRiXeS schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:59:
[...]

denk niet dat dit niet in dit topic thuishoort...

Voor de mensen die nog steeds geen PSOne LCD Scherm hebben kunnen bemachtigen. Er is weer een deel, namelijk deel 3. Wees er wel snel bij, er zijn er slechts 50 beschikbaar.
Op inkoopacties.net is hij nu 5 euro goedkoper :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:23:Op inkoopacties.net is hij nu 5 euro goedkoper :)
Heb een link in men post gezet, ik moet wel onpartijdig blijven he :P

Even voor de mensen die binnekort (uit het eerste/tweede deel van Samenkopen.net en Eerste deel van Inkoopacties.net) hun spullen krijgen hier nog even een hoop linkjes om te laten zien hoe je het nou allemaal in je computer moet maken :)
- Uitleg van GoT
- Goede beschrijving voor het demonteren van het scherm
- Bron voor uitleg van GoT
- Draadje op Bit-tech over scherm(kan ook handig zijn voor veel problemen, zijn tenslotte al 800+ replies)
- http://lagnarok.no-ip.com/lcd2.htm
- http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/PSone_LCD (Duits!)

Dit moeten wel voldoende linkjes zijn om de meeste mensen te helpen met hun LCD. Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door TRiXeS op 16-01-2006 17:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx TRiXes dat zijn idd heel handige links.

Ik kan niet wachten tot me schermpjes binnen zijn me handen beginnen nu al te jeuken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
De eerste 50 zijn binnen op inkoopacties.net :)

Dus als je die besteld heb dan komt hij er zsm aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Als het goed is krijg ik hem morgen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Een beamer is in mijn huisje niet echt handig, klein beetje heel erg overkill ;)
Heeft iemand nog een leuke toepassing voor het LCD voor iemand zonder gewone pc maar alleen een laptop en HTPC (waar het scherm niet inkan) , zonder auto en met een heel klein appartement (waarin een projector niet nuttig is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Tuner uit een oude videorecorder slopen en in de keuken ophangen als TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

TD-er schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:00:
Tuner uit een oude videorecorder slopen en in de keuken ophangen als TV :)
Juist, dat idee had ik ook al (zie paar replies terug), lijkt me tot nu toe de leukste toepassing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Hallo allemaal, ik heb nu zo'n schermpje, maar dat is met de UK adapter, kan ik niet gewoon een normale stekker eraan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
FiXeR.nl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:17:
Hallo allemaal, ik heb nu zo'n schermpje, maar dat is met de UK adapter, kan ik niet gewoon een normale stekker eraan maken?
Jahoor, gewoon afslijpen ;)

Dit heb ik nu zelf gemaakt: http://www.inkoopactie.net/topic/2pm14gsz#p2pm14gsz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
nice led maniak! ik ga hem aan de zijkant van mijn plexi case maken. Alleen moet ik nog van 12v 7.5v maken, dit ga ik op lossen met de LM317. Dat gaat lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
FiXeR.nl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:14:
nice led maniak! ik ga hem aan de zijkant van mijn plexi case maken. Alleen moet ik nog van 12v 7.5v maken, dit ga ik op lossen met de LM317. Dat gaat lukken toch?
Jup, moet lukken :)
Heb alleen zelf de caradapter gemod :)

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 24-01-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Móói gedaan. Hoe zit dat aan de achterkant? Heb je daar ook evt. een foto van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:15:
[...]

Móói gedaan. Hoe zit dat aan de achterkant? Heb je daar ook evt. een foto van? :)
Geen foto helaas.

Origineel zou de print boven het scherm uitkomen.

Nu heb ik dit opgelost door deze lager te bevestigen met afstandbusjes waardoor deze verdwijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:35:
[...]

Geen foto helaas.

Origineel zou de print boven het scherm uitkomen.

Nu heb ik dit opgelost door deze lager te bevestigen met afstandbusjes waardoor deze verdwijnt :)
Hoe heb je het LCD vastgemaakt aan dat voorste stuk plexiglas dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 07:53:
[...]

Hoe heb je het LCD vastgemaakt aan dat voorste stuk plexiglas dan?
Met powerkit lijm :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet onhandig als je hem bijv. nog een keer uit elkaar moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:41:
[...]

Is dat niet onhandig als je hem bijv. nog een keer uit elkaar moet halen?
Nah, gewoon goed over nadenken waar hij moet en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik heb een LM317T gekocht, een 3 poot. NU is mijn vraag hoe je dit ding insteld? 12V in > 7.5V uit

[ Voor 56% gewijzigd door FiXeR.nl op 25-01-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
FiXeR.nl schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:16:
Ik heb een LM317T gekocht, een 3 poot. NU is mijn vraag hoe je dit ding insteld? 12V in > 7.5V uit
Hier staat het allemaal uitgelegd, hoe die 317 werkt:
[rml]TD-er in "[ IA] Afhandeling lcd's 256*128 voor 7$ -..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Ik heb een probleem namelijk: Windows herkent het schermpje niet :(
Nu meot ik dus eerst een andere monitor aansluiten en dan laten detecten en dan pas het PS-One schermpje erop (VGA)

Wat heb ik al geprobeerd?
4 aan pin 11
De DCC is aangesloten.

Dus is er een soort van proggie dat hij hem niet hoeft te detecteren maar hem forceerd?

Het gaat om een ATI 9600XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
luccie schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:47:
Ik heb een probleem namelijk: Windows herkent het schermpje niet :(
Nu meot ik dus eerst een andere monitor aansluiten en dan laten detecten en dan pas het PS-One schermpje erop (VGA)

Wat heb ik al geprobeerd?
4 aan pin 11
De DCC is aangesloten.

Dus is er een soort van proggie dat hij hem niet hoeft te detecteren maar hem forceerd?

Het gaat om een ATI 9600XT
Er staat ook al eerder in dit topic dat een aantal videokaarten kijkt of er een bepaalde impedantie op de VGA-stekker aangesloten is.
Dus een paar weerstandjes van 75 Ohm tussen de massa en de RGB-signaallijnen is vaak al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Ja dat had ik al gelezen. Maar er leverd dat geen slechtere beeld kwaliteit op?
En zorg het scherm hier dan niet voor? dat stond namelijk ook ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
luccie schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:06:
Ja dat had ik al gelezen. Maar er leverd dat geen slechtere beeld kwaliteit op?
En zorg het scherm hier dan niet voor? dat stond namelijk ook ergens.
In principe is de ingangsimpedantie van het display te hoog, dus heb je al een signaalverlies doordat de VGA uitgang van de videokaart en het display een verschillende impedantie hebben.

Je zou een correctie impedantie-adapter kunnen maken met een paar weerstanden, maar ik vermoed dat de verbetering minimaal is, aangezien je het signaal niet analoog bekijkt, maar discreet.
Door deze sampling die in het display gedaan wordt, krijg je al andere problemen wanneer de timing van de beide signalen niet exact gelijk is. (moire-effecten)
Dan kun je beter nog een beetje signaal verlies hebben, dan dat het signaal te goed wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Oke Bedankt Ik probeer het zodadelijk even

EDIT: Kan dit eigenlijk wel want dan moet je toch de RGB ground losmaken? (die zit nu aan elkaar omdat het scherm maar 1 ground heeft)

[ Voor 63% gewijzigd door luccie op 31-01-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
Ik snap het "always-on modje" niet... Waar moet de 330 Ohm precies? (Ik gebruik trouwens een caradapter voor het voeden van het hele ding (die gaat op het kleinste printje))

Laat maar :)

[ Voor 10% gewijzigd door TRiXeS op 04-02-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
luccie schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:19:
Oke Bedankt Ik probeer het zodadelijk even

EDIT: Kan dit eigenlijk wel want dan moet je toch de RGB ground losmaken? (die zit nu aan elkaar omdat het scherm maar 1 ground heeft)
Hoe heb je het nu opgelost? Aangezien ik zelf de Grounds van R, G en B aan elkaar heb gemaakt... en die naar het scherm heb laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
@ trixes Lol op 2 forums moet ik hetzelfde antwoord geven. De RGB kleuren naar pin 6 (zodat pin 7 en 8 vrij zijn. Dan doe je het als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://tvtool.info/gifs/vga_dummy.gif

[ Voor 23% gewijzigd door luccie op 05-02-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn radeon 9600XT harkent de monitor nog niet als ik die weerstanden ertussen gedaan heb. moet ik ze dan niet meer aan elkaar laten zitten? dus niet pin 6,7,8 aan elkaar. maar 1 aan 6 2 aan 7 3 aan 8??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Hmm shit man. Ik heb ook de 9600XT :P en ik heb dat emt die 75 Ohm weerstanden nog niet kunnen proberen omdat mijn boer die neit verkoopt :( Iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
potlootstreepjes? ;)

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste