[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het probleem niet echt :? , je bekijkt de pinout van de PSone/PSX/PS2/PStwo connector en sluit daarop je videokabel aan. De pinout daarvan staat in dit topic meerdere keren. En de voedingskabel sluit je natuurlijk aan bij je voedingsconnector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:00:
hey
ik had wel duidelijk gevraagd op deze toppic of het zou gaan werken op de lcd scherm van bigben en men zei JA!!!!
[...]
SO als dit niet lukt dan is het door enkele personen hier!!!!
Mijn eerste reactie op een dergelijke post is... quote die reactie dan eens.

Het enige wat ik heb zien staan (op de laatste pagina) is dat er aangegeven is dat waarschijnlijk de composite aansluiting dus wel zal gaan werken.
Verder staat er nog dat er hier nog niemand zich gemeld heeft met een dergelijk scherm, dus dat men hier moeilijk kan inschatten of de in de howto omschreven mod ook op andere schermen werkt.
Theoretisch zou je verwachten dat de PS-one aansluiting (die USB-achtige-stekker) op al die schermpjes gelijk is, maar het is ook best mogelijk dat een scherm kan aangeven of 'ie losse RGB-signalen kan verwerken, of alleen composiet. (die losse gele stekker links).
Die composiet aansluiting gaat heel waarschijnlijk wel werken, al was het via de TV-out, maar dat is niet het doel van deze howto. Hier wordt beschreven hoe je op het Sony PSone schermpje een helder en scherp beeld zou kunnen krijgen door de VGA-aansluiting van je videokaart op een speciale manier aan te sturen.
Dus nu maar hopen dat die figuur die je gemailed hebt reageert, of dat je wat betere plaatjes kunt tonen (bijv inscannen met de scanner) Het liefst ook zodanig dat we de printsporen kunnen zien, want deze plaatjes zijn echt zonde van de bandbreedte, daar je er echt niets op kunt zien.
Anders is het niet veel meer dan een LCD-tvtje zonder tuner.
Evengoed nog steeds leuk speelgoed.

Ik zou zeggen, post ook eens de specs van dat schermpje (PAL/NTSC, resolutie, voedingsspanning van de adapter, etc)
Kortom eerst dingen zelf doen, voordat je gaat schrijven dat als het niet werkt, dat het veroorzaakt is door de mensen hier.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:00:
hey
ik had wel duidelijk gevraagd op deze toppic of het zou gaan werken op de lcd scherm van bigben en men zei JA!!!!
En dat dat foto's van slechte kwaliteit zijn weet ik.(stomme goedkope digital cam)
Ik heb alle onderdelen gekocht behalve het eerst dat ga ik opgestuurd krijgen van ti.com
Mijn probleem is nu.
Dat de connectie met de psone van de sony lcd op dat groen plaatje is gesoldeerd waardoor het gemakkelijk is om de kabels van de vga kabel er op te solderen maar de connectie met de psone van de bigben is los van het groene plaatje dus de kabels zijn direct op het klein kopstukje gesoldeerd dat van achter in de psone gaat.
So uiteindelijk weet ik niet welke kabel ik waar moet solderen.
En op het net heb ik maar 1 mod gevonden in het frans met de gelijkaardige scherm, ik heb al een email gestuurd met die persoon maar heb steeds geen antwoord gekregen.
SO als dit niet lukt dan is het door enkele personen hier!!!!
Woei, ik mis:
- hoofdletters en leestekens;
- gematigd gebruik van breezer-tekens (als in: het uitroepteken);
- een normale postopbouw;
- correcte Nederlandse spelling en grammatica;
- een onderbouwing voor je beweringen;
- de intelligentie om te begrijpen dat je aan een topic als dit niets kunt ontlenen (als in: iemand anders verantwoordelijk stellen voor eventuele fouten die je zelf maakt).

Wat je post hier doet snap ik dan ook eerlijk gezegd niet :).
Quickkie schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:36:
Super how to mooi gemaakt duidelijk ook
Dank.

Verder: ik heb hier op dit moment een Millennium I videokaartje liggen (compaq uitvoering); die zal ik dadelijk eens even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:44:
[...]
Check de pinout van de Big Ben met die van de PSX/PSone/PS2 die meerdere keren in dit topic staat en sluit hem overeenkomstig aan. ;)
Hier staat het. Het is zelf een mod die me zei dat het zou werken en dat het verschillende keren stonds in deze howto. Dus daarom ben ik er vanuit gegaan dat het zou werken omdat een mod(die normaal zeker moet zijn van zijn antwoord) me zei dat het zou gaan werken en dat er al verschillende personen deze vraag hadden gesteld en dat het wel degelijk zou werken.
En ten tweede als het moegelijk was om duidelijkere foto's te nemen dan zou ik het doen.
Mijn probleem nu is dat het usb-achtig ding niet vast zit aan dat groen plaatje zoals de sony lcd(zie foto)
http://members.home.nl/thahandy/got/psonelcd7.jpg
bij mij is dat usb-achtig ding los van dat groen plaatje, de kabels zijn dus meteen vast gemaakt aan het usb-achtig ding.
Dus uiteindelijk zou ik moeten weten welke kabel ik waar zou moeten vastmaken.
Bedankt nog maals voor jullie hulp

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 01:31 . Reden: te grote plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, er zijn hier twee dingen mogelijk:
*) ofwel je maakt gebruik van de mod die hier beschreven is (en dat is voor jouw scherm waarschijnlijk niet mogelijk). Dat wil dus zeggen dat je een VGA signaal naar het scherm stuurt.
*) ofwel je maakt gebruik van de normale composiet ingang van je schermpje. Door middel van het gebruiken van een videokaart met composiet uitgang kun je een (minder scherp) beeld verkrijgen op je lcd. Dit is wel mogelijk, omdat de playstation ook een composiet signaal stuurt.

Verder, je verlangt veel en doet zelf weinig. Als je nu eens begint met zelf dingen op te zoeken en zelf duidelijke foto's maakt; mocht er dan nog iets onduidelijk zijn, dan kun je de vraag stellen.

En ook, zoals in de TS vermeld: eigenlijk wil ik het topic beperkt houden tot het modden van het _sony_ playstation lcd.

[edit]
Net even de Matrox Millennium I PCI geprobeerd (compaq ding) - wat zijn ze toch O+, werd gelijk herkend (als 4e videokaart) - en volgens powerstrip support het ding wel csync :). Nu even kijken of er ook beeld uitkomt @ sony schermpje.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
@emiel
Ik had wel degelijk gezien dat het voor een sony lcd ging
maar omdat die hier in belgie niet verkrijgbaar zijn heb ik maar een bigben gekocht nadat ik hier op deze topic heb gevraagd of dat dat ging werken.
En de mod eus heeft me bevestigd dat dat zou werken(kijk naar de quote van men laatste reply)
en mijn lcd scherm heeft geen composiet anders had ik het al lang langs daar doen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, met een Millennium I heb ik dus wel de CSync optie, maar zodra ik de resolutie instel op 720*576 maakt de videokaart er 720*1152 van: iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn lcd scherm heeft geen composiet
Hoe weet je dat? Waaruit concludeer je dat?

Over de PSone/PSX/PS2/PStwo connector kan in de standaard omstandigheden zowel VGA-RGB als RGBS, PrPbY, Svideo en Composiet Video gaan. Heeft jouw scherm RGB dan gebruik je de Dsub + Powerstrip, heeft je scherm PrPbY dan gebruik je de Dsub met een HDTV/Component-adapter, heeft je scherm Svideo of Composiet dan gebruik je de TVout(Svideo/Composiet/Scart) van je videokaart.
Als je kijkt naar dit printje bij de AV connector dan zie je dat naar pinnen 12, 11, 10, 9, 5 spoortjes lopen. Dat zijn de spoortjes van de RGBS signalen en de switch spanning. Ofwel voor dat schermpje kun je dus een VGA Dsub > PS-AV kabel gebruiken icm Powerstrip (mits videokaart dat ondersteund).

Playstation PSX/PSone/PS2/PStwo AV connector
Schema: Playstation naar Scart
Schema: van Scart naar Playstation
Pinout LCD printje
FunctieScart
RGB
Scart
Svideo
Scart
Comp.
PSX/PS2/(LCD)VGA
Audio ground4441
Audio Rechts2222
Comp.Sync/Svideo ground17,181717310
Audio Links6664
S-video Y (helderheid)-20-5 / (6?)
Composiet Sync20-206 / (5?)13
S-video C (kleur)-15-7
RGB ground5,9,13--86, 7, 8
Blauw7--93
Audio/RGB switch / 16:98--10
Rood15--111
Groen11--122
Ground/shielding212121shieldshield

Kortom, kijk naar de PS-AV connector van jouw LCD en controleer welke pinnen gebruikt worden. Check welke signalen er op die pinnen staan en sluit die overeenkomstig aan (blauw op blauw, rood op rood, groen op groen en composiet sync op composiet sync voor RGB etc.)

Het modificeren van een Playstation LCD is universeler als menigeen denkt. Tenslotte is de Playstation AV-stekker/-signalering etc gestandariseerd en al bijna 9 jaar lang hetzelfde vanaf de eerste PSX [SCHP-100x] tot de laatste PStwo [SCHP-7000X]. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Miss is het wat te veel Off-Topic, maar weet iemand waar een nog een dergelijk schermpje te krijgen is?

Ik zoek het al een tijdje, maar het is nergens meer te vinden. Ook sites zoals eBay en Marktplaats staan er niet echt vol van.

Heeft iemand ideen/er een voor mij liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik moet hier euss toch even in bescherming nemen. Niet dat ie er hulpbehoevend uitziet maar de aantijgingen van zerocool (je komt overigens niet echt 'cool' over) zijn niet van de lucht.
Euss heeft aangegeven (zie post hierboven) dat het mogelijk is dat het Bigben-schermpje wel aangesloten kan worden volgens deze mod.
De aansluitingen zijn gelijk. Het printplaatje is blijkbaar duidelijk verschillend.
Als je wellicht goeie, scherpe foto's kunt maken, kunnen we je wellicht verder helpen (en 'op afstand' proberen te achterhalen welke aders overeenkomen).
Verder: Tweakers is geen 'pleur hier al uw problemen neer en wij lossen het voor u op' forum. Eigen inbreng en initiatief zijn de minimale eisen. Ik word dus ook niet echt vrolijk van jouw uitspraak:
Het is zelf een mod die me zei dat het zou werken
.
Euss is niet alwetend... zo komt ie ook niet over (nofi ;)). Een risico dat het niet gaat werken zit er altijd in (nietwaar bwr014 ;)).
Zo, genoeg gezeken. Pletter ergens goeie foto's neer. Meet het 'printje' door. Zoek naar schema's en specs van jouw schermpje en vergelijk met de info hier in het draadje...
Kom je er dan niet uit, willen wij je met raad en daad bij staan... je komt er dan snel genoeg achter of het gaat werken ja of nee.

@ Goover: misschien is dit nog wat voor je?
http://www.marktplaats.nl...dware/consoles/153740.htm
Heb je er direct een PS1 bij ;)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
Ik geef toe dat ik niet zo mocht reageren.
Maar ik was een beetje piss off omdat ik 50 euro kwijt ben maar uiteindelijk is dat niet zo.
Ik heb gekeken de achter kant van mijn lcd scherm en daar waar de kabels binnenkomen op het scherm.
Staat er GND B G R V L/RGND so daar waar ik mijn vga kabel kan aan vastzetten.
So ik ben te vlug gegaan met het beschuldingen van personen daarom verontschuldig ik me.
Mijn vraag is nu is het verplicht om die pt601A te gebruiken, zo ja waarom is dat om interne voeding te gebruiken.
Maar als ik mijn vga kabel meteen vastmaak aan de achterkant van het scherm en externe voeding aansluit op het scherm zou het dan gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oeioei

/me gokt dat ie met een opgeblazen lcd'tje zit hierzo. De LCD module zelf werkt nog prima (getest door om te wisselen met nog wel werkend lcd'tje), maar het printje doet niks. Ik heb het idee dat er iets fout gaat bij de voeding, maar heb hier even geen werkende multimeter :(.

[edit]
Woei, het lijkt erop dat er enkel (smd :|) zekeringen kapot zijn. Type 0434002. Gelukkig samplebaar @ Littelfuse :).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, ik ben nieuw in dit topic, maar moet zeggen dat dit een uiterst interessant onderwerp is. De How-To is echter beknopt en had wat mij betreft een wat gedetaileerdere tutorial mogen zijn. Maar aan de andere kant, geeft dit mij de mogelijkheid om in knowledge te stijgen en hierbij dank daarvoor.

Ik heb de tijd genomen om het hele draad eens door te nemen en heb toen maar besloten om het zelf ook te proberen. Ik ben echter een enorme noob als het aankomt op elektronica gebied, hoewel het allemaal zeer interessant is.

Alle onderdelen zijn nog niet aanwezig, omdat ik nog problemen heb met het verkrijgen hiervan. De problemen liggen bij mij, in tegenstelling tot vele anderen, niet bij het scherm. Deze heb ik al in het bezit en het is een origineel Sony LCD scherm, dus zal in dit thread niet 'zeuren' (ik bedoel eigenlijk informeren ;) ) over andere schermpjes.
Ik heb ook via TI een PT6101A besteld en had deze binnen 2 dagen thuis (zelfs 's avonds laat form verstuurd). Nou, een flat-cable en een molex stekker heb ik ook nog wel, maar zoals gezegd ben ik een elektronica noob en moet nog de condensator en de weerstandjes (beide, want wil meteen de always-ultra mod maar proberen) nog hebben.
DaMightyWackO schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:33:
Ik was op de Conrad site aan het kijken voor electronica componenten voor mijn Sony lcd. Maar ik als electronica componenten n00b kom er niet uit. Welke soort condensator moet ik hebben? (hoog voltage, laag voltage, bipolaire, tental, electrolyt ect enz)
Ook bij weerstanden vraag ik me dat af? Metaal of koolstof kan ik wel vinden, maar die zijn weer opgedeeld in verschillende wattages. Kortom wie helpt mij aan de juiste productnummers bij conrad.
Hier onder wat ik dacht te moeten hebben 8)

- 75 kOhm metaalfilm-weerstand (conradnr: 409138)
- 330 ohm weerstand (conradnr: 403989)
- 100 uF condensator (conradnr: 472514)

Overigens heb ik een orgineel Sony schermpje via eBay weten te bemachtige, waar ze nog redelijk makelijk te krijgen zijn voor zo rond de 50 á 60 euro (UK en DE)
Nou zag ik in het thread bovernstaande post en hoop dat iemand (misschien DaMightyWackO) mij kan vertellen wat voor condensator en weerstandjes ik nodig heb. Ik weet ook niet wat voor soort/type.. ik nodig heb. Kan iemand mij dit vertellen?

Eigenlijk een best lang verhaal, voor zo een korte vraag..

Als iemand mij kan helpen, zou dat zeer mooi zijn, want dan kan ik eens aan de slag en wat dingetjes proberen. Misschien horen jullie dan nog weer van me, als er iets niet helemaal gaat zoals gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:03:
hey
Ik geef toe dat ik niet zo mocht reageren.
Maar ik was een beetje piss off omdat ik 50 euro kwijt ben maar uiteindelijk is dat niet zo.
Ik heb gekeken de achter kant van mijn lcd scherm en daar waar de kabels binnenkomen op het scherm.
Staat er GND B G R V L/RGND so daar waar ik mijn vga kabel kan aan vastzetten.
So ik ben te vlug gegaan met het beschuldingen van personen daarom verontschuldig ik me.
Mijn vraag is nu is het verplicht om die pt601A te gebruiken, zo ja waarom is dat om interne voeding te gebruiken.
Maar als ik mijn vga kabel meteen vastmaak aan de achterkant van het scherm en externe voeding aansluit op het scherm zou het dan gaan werken?
Dat is het risico bij dit soort mods. Het ziet er geweldig uit en sommigen stoppen er ontzettend veel tijd in. Dat iedereen dit direct kan moge duidelijk zijn.
Blij te horen dat je vindt dat die 50 euri niet 'verloren' zijn... ik denk dat het je wel gaat lukken :)
Die PT6101 heb je niet persee nodig. Ik heb het in 1e instantie ook zonder gedaan... eerst gezorgd dat mijn schermpje het signaal van mijn kaart begreep (dus stroom via bijgeleverde voeding). Nadat dit was gelukt heb ik met de losse onderdelen een 7,5 Volt voedinkje in elkaar geknutseld en hierr draait ie nu mee :)

@ Emiel: ik hoop dat je het gerepareerd krijgt. Zou wel balen zijn als ie nu opgegeven zou hebben. Is jou bekend wat de reden is dat ie 'opgeblazen' is? (wellicht iets waar anderen rekening mee moeten houden?).
Succes iig.

@ No-Spoon: ik heb die onderdelen gewoon bij mijn lokale electronicawinkel gehaald. Zit er niet zoiets bij jou in de buurt?
Geen idee of DaMightyWacko zijn spullie nu (al) aan de praat heeft (met die onderdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
No-Spoon: je kunt gewoon gebruik maken van de 'standaardmaten' voor die onderdelen. Voor de weerstanden zijn de 1/4 watt versies prima geschikt: pic. Een van de weerstanden dient metaalfilm te zijn; voor de ander maakt het niet zo veel uit (metaalfilm of standaard koolfilm weerstanden). Voor meer info: Resistor @ wikipedia. Verder dien je bij de elco's (electrolytische condensatoren) enkel te letten op het maximaal voltage. Deze zijn vaak 16volt, wat in dit geval ruim voldoende is. Zie ook Electrolytic capacitor @ wikipedia.

MetalRush: Omdat ik te ongeduldig was om op de samples te wachten heb ik de zekeringetjes vervangen door een stukje tin. LCD'tje werkt inmiddels alweer een tijdje, maar ik weet nog steeds niet waardoor de zekeringen kapot zijn gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Hmmm, geeft je dat wel te denken he... gaan we er maar van uit dat het een maandagochtend zekering was :+

Voor de liefhebbers: Software updates / PowerStrip 3.57
(ik ga hem zelf nu ook proberen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:11:

Nou zag ik in het thread bovernstaande post en hoop dat iemand (misschien DaMightyWackO) mij kan vertellen wat voor condensator en weerstandjes ik nodig heb. Ik weet ook niet wat voor soort/type.. ik nodig heb. Kan iemand mij dit vertellen?

Eigenlijk een best lang verhaal, voor zo een korte vraag..

Als iemand mij kan helpen, zou dat zeer mooi zijn, want dan kan ik eens aan de slag en wat dingetjes proberen. Misschien horen jullie dan nog weer van me, als er iets niet helemaal gaat zoals gepland.
Ik kreeg geen antwoord hier maar volgens mij moeten dit de spulletjes zijn: (conrad nr)

409138 Weerstand 75 k-ohm 1%
409154 Weerstand 300 ohm 1%
481793 Condensator 100 uF

Misschien kan iemand bevestigen of dit klopt? Met name de condensator.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik ben/heb geen electronica knobbel. Mij klinken de onderdelen wel goed in de oren (hoeveel verschil kan er nou helemaal in die onderdelen zitten?).
Ik zou zeggen: go for it. Je kunt altijd testen (lees: meten) of de goeie spanning eruit komt zonder het direct aan te sluiten op je schermpje... kost je dus hooguit een paar euri als het niet goed is :)
Ben wel benieuwd of het je lukt... zou anderen hier ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Let wel op dat een condensator van 100uF een + en een - heeft.
Verkeerdom aansluiten lijkt voor de tijd van het jaar geen gek idee, maar je bent dan wel zo'n 10 a 11 dagen te laat.
Zorg in elk geval ervoor dat je hoofd en handen er niet in de buurt zitten wanneer je dat verkeerdom aansluit. :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
Ik heb uiteindelijk alle onderdelen (ook de pt601a en c nog al grappig dat ze zo'n grote doos opsturen voor 2 kleine spulletjes :p
maar ik ben niet zeker voor dat hier Een male molex stekkertje
Mss heeft iemand een foto er van.
Ik ga dus dit weekend proberen om dit scherm aan gang te krijgen en foto's te posten van deze mod met een degelijk cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-08 21:06
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:45:
Hallo,

Miss is het wat te veel Off-Topic, maar weet iemand waar een nog een dergelijk schermpje te krijgen is?

Ik zoek het al een tijdje, maar het is nergens meer te vinden. Ook sites zoals eBay en Marktplaats staan er niet echt vol van.

Heeft iemand ideen/er een voor mij liggen?
Ik heb er nog een liggen.
n i c o @ p a r t y p a s s i o n . n e t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaMightyWackO schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:01:
[...]

Ik kreeg geen antwoord hier maar volgens mij moeten dit de spulletjes zijn: (conrad nr)

409138 Weerstand 75 k-ohm 1%
409154 Weerstand 300 ohm 1%
481793 Condensator 100 uF

Misschien kan iemand bevestigen of dit klopt? Met name de condensator.
Hey, de condensator klopt inderdaad niet. Jouw artikelnummer verwijst naar een keramische condensator terwijl je een electrolytische condensator (elco) nodig hebt. 472069 is zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb men schermpje ook aan de gang ( tnx emiel ) maar nu heb ik een probleem
ik heb hem helemaal volgens powerstrip geconfigt met de settings van emiel op de 1e pagina,
resolutie staat goed, kleur op 24bits etc. alle timings goed maar het scherrm is niet heel erg duidelijk :(

ik heb veel strepen over het scherm (kleintjes).
en kan het dus niet goed lezen (net een monitor die op te lage resolutie staat ofzo)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dhoman/help2.jpg

grote image hier: http://www.xs4all.nl/~dhoman/help.jpg

kan iemand mij helpen ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bedoel je die diagonale lijnen, of is dat een moire-patroon in de foto?
zou je een wat gedetailleerdere opname kunnen maken met bijv een statief en betere belichting? Deze ruist nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dergelijke strepen+ruis worden veroorzaakt doordat je geen afgeschermde kabel hebt gebruikt en je signaalkabels nu als grote antenne's allerlei storing oppikken en enorm signaal verliezen.

Tip: pak voor lengtes langer als 10cm gewoon normale TV coax (75 ohm).

Zie ook: De grote tv-out FAQ >
- http://www.tv-cards.com/messageboard/viewtopic.php?t=5428
- http://www.kyes.com/antenna/interference/tvibook.html
- http://www.abc.net.au/reception/tv/tv_interference.htm
- http://www.selfhelpandmore.com/interference/tv/tvshowall.htm
- https://www.aca.gov.au/ra...er_tv_radio/tv_index.html

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom heeft emiel etc wel goed beeld dan, ik gebruik dezelfde kabels,
ook flatcabel! Hij is ook rechtstreeks aangesloten op de videokaart dus niet dmv tv-out.
ben er van overtuigd dat het aan de settings ligt maar ik weet niet met welke ik moet gaan spelen om die ruis eruit te krijgen.

het ergste probleem is dat hij zo trilt en dat er lijntjes als het ware digonaal enzo over het beeld trillen.

ik hoop dat 1 van jullie het antwoord heeft.

Groetjes,

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog wat fotos toegevoegd,

echt mooi spul alleen baal ik zo hard dat alles zo trilt / lijntjes diagonaal door het scherm.

kijk hier: http://www.xs4all.nl/~dhoman/lcd voor de fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:36:
nog wat fotos toegevoegd,

echt mooi spul alleen baal ik zo hard dat alles zo trilt / lijntjes diagonaal door het scherm.

kijk hier: http://www.xs4all.nl/~dhoman/lcd voor de fotos
Instellingen van Emiel hoeven niet helemaal voor jou display te kloppen. Ik zou gewoon nog een poosje spelen met alle instellingen.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:12:
[...]

Hey, de condensator klopt inderdaad niet. Jouw artikelnummer verwijst naar een keramische condensator terwijl je een electrolytische condensator (elco) nodig hebt. 472069 is zoiets.
Dank je wel!!

[ Voor 27% gewijzigd door DaMightyWackO op 15-01-2005 21:15 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:44:
waarom heeft emiel etc wel goed beeld dan, ik gebruik dezelfde kabels,
ook flatcabel! Hij is ook rechtstreeks aangesloten op de videokaart dus niet dmv tv-out.
ben er van overtuigd dat het aan de settings ligt maar ik weet niet met welke ik moet gaan spelen om die ruis eruit te krijgen.

het ergste probleem is dat hij zo trilt en dat er lijntjes als het ware digonaal enzo over het beeld trillen.

ik hoop dat 1 van jullie het antwoord heeft.

Groetjes,

David
Het kan inderdaad aan de kabels liggen (ik heb om mijn kabel laatst zo'n plastic hoes van een rounded ide kabel gedaan - verbeterde de kwaliteit ietsje), maar het kan er ook aan liggen dat je je videokaart niet precies genoeg kunt aansturen (zoals je ongetwijfeld wel gezien hebt in powerstrip, kun je timings soms maar met 8 of 2 veranderen - dit geldt iig voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ togooz: probeer eens je V-sync op "+" te zetten en je 'Sync on green' uit.
(staat bij mij ook uit en werkt goed... ik heb wel een Matrox Mystique... ik zie dat jij een Millenium hebt, kan dus verschillen).
Tevens: ik heb een dure VGA kabel opgeofferd (overall shielded, etc) maar het trillen van het beeld (als je er dicht op zit en goed kijkt) kun je niet verhelpen, dat is gewoon een feit waar je mee moet leven.
Goed te horen dat je hem aan de praat hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat trillen is de interlace! Dat kun je niet oplossen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
Ik heb dus alle onderdelen om dit scherm hier te doen werken.
maar het deel waar ik de pt601a moet toepassen wilt maar niet werken.
so laat ik dit vallen omdat dit toch maar dient om 12v naar 7.5v om te zetten, denk ik toch?
so die condensator moet ik ook laten vallen omdat die daar ook aan moest vast komen.
So als ik de kabels van het lcd naar de vga kabel breng moet het meteen werken normaal gezien?
want op bittech gebruikt men geen pt601 en weerstanden...
so gaat dit werken als ik kabels gebruik van het lcd naar vga kabel???(en met externe voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:52:
hey
Ik heb dus alle onderdelen om dit scherm hier te doen werken.
maar het deel waar ik de pt601a moet toepassen wilt maar niet werken.
so laat ik dit vallen omdat dit toch maar dient om 12v naar 7.5v om te zetten, denk ik toch?
so die condensator moet ik ook laten vallen omdat die daar ook aan moest vast komen.
So als ik de kabels van het lcd naar de vga kabel breng moet het meteen werken normaal gezien?
want op bittech gebruikt men geen pt601 en weerstanden...
so gaat dit werken als ik kabels gebruik van het lcd naar vga kabel???(en met externe voeding)
Allereerst: gebruik zoiets als hoofdletters; verder zou het wat prettiger lezen als je 'so' zo nu en dan eens afwisselt (buiten het feit dat het al geen Nederlands woord is). Daarnaast voldoet één vraagteken ook.

Als je de spanningsregulator niet wil gebruiken, moet je inderdaad de externe voeding gebruiken. De andere aansluitingen veranderen dan niet. Waar je echter wel op moet letten is dat je de ground van de voeding en de pc met elkaar verbindt.

[edit]
De condensator kan weg, maar kan voorzover ik weet geen kwaad. Die is er enkel om spanningspieken/dalen op te vangen tijdens belastingswisselingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey
thx voor de info.
Maar ik zit hier nu vast met een 2de dillema.
ik heb aan alle soldeerpunten kabels aan vast gesoldeert.
In totaal zijn er 10 soldeerpunten.
de 2 uiteinde waren voor externe allimentatie.
onder de eerste uiteinde (links) stond er GND en de andere uiteinde(rechts) stond er 7.5volt
dit staat er onder de 10 soldeer punten:
"GND B G R V L/RGND "
Maar als ik het plaatje omdraai om te zien welke kabel in waar gesoldeerd is staan er andere zaken onder dezelfde kabels.
Dus de linker uiteinde(andere kant rechts) staat er steeds 7.5 dan daarnaast staat er GNDB dan daarnaast geen letter dan C, dan R, dan V, dan geen letter, dan L/R en dan GND
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik heb het scherm niet kunnen doen werken.
als ik de kabels op de vga kabel vast zet dan krijg ik lichtjes kleuren(rood,groen,blauw) en beweegde het beeld anders is alles nog steeds grijs.(ik heb geprobeerd om met powerstrip dit hier te configuren. maar het scherm wordt niet herkend als 2de scherm en ik heb de vga kabel vlug gezet op de plaatst van de hoofd monitor omdat daar een signaal uitkomt maar tevergeefs.)
So ik hoop dat jullie met de info dat ik heb gegeven mij kunnen zeggen welke kabels ik waar moet verbinden.(ps ik heb de schema gevolgd op de eerste pagina maar niets(een er staat niet wat de gele kleur is?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grmf: sorry, maar ik heb niet elke 5 minuten tijd om je verhaal te ontcijferen. Laatste keer.
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:01:
Hey
Bedankt voor de informatie.
Maar ik zit hier nu vast met een 2e dillema.
Ik heb aan alle soldeerpunten (welke soldeerpunten? videokaart / lcd printje?) kabels aan vast gesoldeerd. In totaal zijn er 10 soldeerpunten. De 2 uiteinden waren voor externe allimentatie (:?).
Onder het eerste uiteinde (links) stond er GND en op het andere uiteinde (rechts) stond er 7.5volt. (Eerst heb je het over 10 soldeerpunten, dan ineens over uiteinden van een - kennelijk 1-aderige - kabel, waar vervolgens aan de ene kant 0 volt op staat en aan de andere kant 7.5 volt op staat - /me volgt het niet meer.)
Dit staat er onder de 10 soldeerpunten:
"GND B G R V L/RGND "
Maar als ik het plaatje omdraai om te zien welke kabel waar aanvast gesoldeerd is, staan er andere zaken onder dezelfde kabels.
Dus op de linker uiteinden (andere kant rechts) staat er (laat ik het in een mooi lijstje zetten voor jullie):
- 7.5
- GNDB
- niks
- C
- R
- V
- niks
- L/R
- GND

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik heb het scherm niet werkend kunnen krijgen (dit was inmiddels duidelijk, ja).
Als ik de kabels op de vga kabel vastzet dan krijg ik lichtjes (wees specifieker - foto's!) kleuren (rood,groen,blauw) en beweegt het beeld. Anders is alles nog steeds grijs. Ik heb geprobeerd om dit met powerstrip te configureren, maar het scherm wordt niet herkend als 2de scherm en ik heb de vga kabel vlug gezet op de plaatst van de hoofdmonitor omdat daar een signaal uitkomt. Dit echter tevergeefs.
So Ik hoop dat jullie met de info die ik heb gegeven mij kunnen zeggen welke kabels ik waar moet verbinden. (ps ik heb de schema gevolgd op de eerste pagina maar niets(een er staat niet wat de gele kleur is?))
Mag ik vragen hoe je het geheel hebt aangesloten? Door middel van een tweede (pci) videokaart? Of door gebruik te maken van een tweede aansluiting om je primary videokaart. Wat voor videokaart(en) gebruik je?

Verder zouden foto's van enige kwaliteit hier op zijn plaats zijn. Je omschrijft alles echt zo ontzettend onduidelijk dat er geen touw aan vast te knopen is, laat staan dat we met een oplossing kunnen komen.

Je LCD aansluiten op de plek van een 'normale' monitor gaat natuurlijk niet werken. De bedoeling van het hele topic is zo'n beetje om de timings van de videokaart (drastisch) aan te passen.

Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 00:41 . Reden: nog meer fouten 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
Ja sorry ik schreef snel en het is nog al moeilijk om alles na te kijken in zo een klein vakje.
Ik zal proberen om een kwaliteits foto te posten.
Ik heb alles aan gesloten volgens de schema op de eerste bladzijde
Afbeeldingslocatie: http://bit-tech.net/images/article/136/schematic.jpg
Ik heb deze gezet op mijn graka maar omdat mijn tweede monitor signaal niet geactiveerd was(dit wordt geactiveerd nadat er een 2de monitor wordt gedetecteerd) heb ik deze aangesloten op de eerste aansluiting(hoofdmonitor)
ik heb een ATI 9600TX kaart ik heb als ingang:
2x VGA
1x s-composite
1x S-VHS

Welke kabels moet ik aansluityen op zo'n s-composite zodat ik het beeld kan aansluiten op s-composite?

Anders kan ik deze lcd scherm aan kopen van madcow aan 25 euro
Afbeeldingslocatie: http://i5.ebayimg.com/01/i/03/32/28/f6_1_b.JPG
het heeft dus een ingang s-composite
enige nadeel is dat ik niet weet hoeveel inch het is en de verkoper ook niet.
hoeveel is een 5" in cm?
Ik zelf heb een 4" dat is ongeveer 9à10 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:24:
hey
Ja sorry ik schreef snel en het is nog al moeilijk om alles na te kijken in zo een klein vakje.
[afbeelding]
Ik heb deze gezet op mijn graka maar omdat mijn tweede monitor signaal niet geactiveerd was(dit wordt geactiveerd nadat er een 2de monitor wordt gedetecteerd) heb ik deze aangesloten op de eerste aansluiting(hoofdmonitor)
2x VGA
1x s-composite
1x S-VHS

Welke kabels moet ik aansluityen op zo'n s-composite zodat ik het beeld kan aansluiten op s-composite?

[afbeelding]
hoeveel is een 5" in cm?
Sorry dat ik het zeg, maar het begint wel erg vaag/basic te worden. (en met basic bedoel ik dus niet de vereiste kennis om je post door te kunnen lezen)
Maar goed, laat ik met het laatste beginnen.
1" = 25,4 mm, wat je ook had kunnen uitrekenen, door 10cm : 4" = 2.5 : 1
Ik weet niet waar je die "S" vandaan haalt in "s-composite", maar goed. Een composite signaal is over het algemeen een gewoon videosignaal en sluit je meestal aan dmv een gele tulpstekker.
De mod die hier gebruikt wordt, is echter een aanpassing om het LCD op de VGA-stekker aan te sluiten, omdat dat een beter beeld geeft dan via zo'n composite signaal.
Een TV-out op een dergelijk LCD aansluiten kan iedereen en indien niet, dan zou ik echt niet beginnen met solderen.
In dit topic zijn ook al oplossingen gegeven om je videokaart te laten denken dat er een monitor is aangesloten. Dat kan namelijk door een weerstand van 75 Ohm tussen de signaallijnen van het R, G en B-signaal en de massa op te nemen.
Zoals ook al eerder aangegeven (in de openingspost bijvoorbeeld) is het de bedoeling dat je de manier van aansturen van de VGA-aansluiting, waar dit schermpje op komt, compleet anders doet.
Normaal stuur je zeg maar je monitor aan met 1024x768 op 75 Hz.
Dat wil dus zeggen 768x75 = 57600 horizontale lijnen per seconde.
Oftewel één lijn duurt 1/57600 = 17,361 usec = 0,000017361 sec
voor elke beeldlijn is een periode nodig om de monitor de kans te geven (synchronisatie-tijd heet dat, die heb je voor zowel de horizontale beweging als de verticale beweging) weer aan het begin van de lijn te beginnen, dus van die 17 usec moet je nog wat aftrekken, dus zeg dat we op 16,384 usec uitkomen. Dan wil dat zeggen dat bij een resolutie van 1024x768@75Hz elke pixel weergeven ongeveer 16.384 usec/ 1024 = 0.016 usec = 16 ns duurt. (oftewel de pixelclock)
Die synchronisatie wordt door een VGA-kaart over het algemeen in 2 signalen aangeboden. Een voor horizontale synchronisatie en een voor vertikaal.
Dit schermpje heeft maar 1 sync-aansluiting, dus zul je die beide signalen moeten combineren. Sommige videokaarten kunnen dit zelf al, maar voor anderen heb je daar dus ook nog een klein schakelingetje voor nodig.

Kortom voor het aansturen van dit schermpje moet je al deze waarden op je videokaart instellen.
Uiteraard kan dat dus niet als je op die VGA-aansluiting nog je monitor hebt zitten, want die gaat echt niets fatsoenlijks maken van die "verkeerde" aansturing.

Tevens stuur je een monitor niet interlaced aan, maar alle beeldlijnen achter elkaar (interlaced wil zeggen eerst de oneven lijnen 1,3,5,... etc en dan de even 2,4,6,.... etc)
Dit schermpje moet interlaced aangestuurd worden.

Het lijkt er echt op dat je de essentie van dit topic niet begrepen hebt, dus ik raad je aan om dat nog eens te lezen en anders niet aan een dergelijke mod te beginnen. Voor je het weet staat er in dit topic een hoop gescheld en een rekening van een nieuwe PC omdat je de boel compleet in rook op hebt laten gaan, terwijl daar ook al voor gewaarschuwd is in dit topic.

Met de vraag om een duidelijke foto, werd ongetwijfeld niet bedoeld dat je een plaatje van een doos van een PSone schermpje ging plaatsen, maar een duidelijke foto van de printplaat waarop je soldeerwerk te zien is.

Over dat niet kunnen nakijken in zo'n klein vakje... er staat linksonder dat vakje een knop met "bekijk bericht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:24:
hey
[afbeelding]
2x VGA
1x s-composite
1x S-VHS

[afbeelding]
hoeveel is een 5" in cm?
/me valt van zn stoel af.

Je vraagt hoe je inches omrekent in centimers!?

De inhoud van je post wordt al beantwoord door TD-er. Aan de hand van je posts adviseer ik je een composiet schermpje te kopen, dat je aan kunt sluiten met behulp van een een tulp stekker. Vervolgens schaf je een tulp/male - tulp/male kabel aan om het geheel op je videokaart aan te sluiten. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 01:32
Ik neem van iemand deze mod over, het enige dat ik nog nodig heb is een videokaart.
Nou heb ik eens tussen de oude zooi gesnuffeld en heb 3 pci videokaartjes opgedoken met de volgende chipsets.
-Ati mach64 vt (model onbekend)
-Rendition verite 2100 (Diamond Stealth II)
-s3trio64v2 (model onbekend)

Ik heb al gelezen dat ati kaarten meestal wel csync ondersteunen en nvidia kaarten niet. Maar ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen of 1 van deze 3 kaarten (of meerdere) csync ondersteund. Heb zelf al gegoogled maar kon niks duidelijks vinden.
Bij voorbaat dank.

[ Voor 5% gewijzigd door Arson op 17-01-2005 17:29 ]

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11-2024

FJ1200

Timing is everything

@ Superstar:

Kun je het beste zelf testen door de kaarten te installeren en in powerstrip te kijken. Of je er dan met de settings uitkomt is moeilijk te zeggen

Timing is everything and I'm bad at it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_.-SuperstaR-._ : Nog beter is het om die composiet sync converter te maken die meerdere keren in dit topic staat, dan maakt dat allemaal niets meer uit en kun je elke VLB/ISA/PCI/AGP videokaart nemen die je op de juiste timings kunt zetten ;)

De ATI Mach64 GX en Diamond Stealth 3D 3000 (S3 Virge VX) ondersteunen iig hardwarematig composite sync.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Ok, zoals al eerder gezegd, ik heb dus het scherm van iemand over gekocht, die de mod al gedaan had. En het werkt allemaal prima, ik zit echter nog met een vraag:

Degene van wie ik de mod gekocht heb heeft het hele composiet video gedeelte ertussentuit gehaald, en rechtstreeks van het schermpje naar het voedingsblokje (ik moet de voeding nog aan een molex hangen, heb wel al mijn PT6101 binnen van TI :) ) en naar de vga-connector gesoldeerd. Dit is allemaal aangesloten volgens het schema van de TS, alleen de 3 RGB-gnd pinnetjes op de vga connector zijn wel met elkaar verbonden, maar niet met het LCD. Blijkbaar is dit niet noodzakelijk, want het scherm doet het gewoon. Of vergis ik mij nu?

[ Voor 6% gewijzigd door Arson op 26-01-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:42:
_.-SuperstaR-._ : Nog beter is het om die composiet sync converter te maken die meerdere keren in dit topic staat, dan maakt dat allemaal niets meer uit en kun je elke VLB/ISA/PCI/AGP videokaart nemen die je op de juiste timings kunt zetten ;)

De ATI Mach64 GX en Diamond Stealth 3D 3000 (S3 Virge VX) ondersteunen iig hardwarematig composite sync.
Is er trouwens al iemand die hem met succes gemaakt heeft? want bij mij doet ie het niet. Het kan ook aan de pic liggen want de electroboer heeft me een 7486pc mee gegeven en zei dat deze ook zeker moest werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

_.-SuperstaR-._ schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:31:
Ik neem van iemand deze mod over, het enige dat ik nog nodig heb is een videokaart.
Nou heb ik eens tussen de oude zooi gesnuffeld en heb 3 pci videokaartjes opgedoken met de volgende chipsets.
-Ati mach64 vt (model onbekend)
-Rendition verite 2100 (Diamond Stealth II)
-s3trio64v2 (model onbekend)

Ik heb al gelezen dat ati kaarten meestal wel csync ondersteunen en nvidia kaarten niet. Maar ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen of 1 van deze 3 kaarten (of meerdere) csync ondersteund. Heb zelf al gegoogled maar kon niks duidelijks vinden.
Bij voorbaat dank.
Die S3 werken niet, omdat die kaartjes er niet van houden om als 2e videokaart in een systeem te zitten. Heb ook tons of S3 kaartjes liggen (DX/GX/VX, het hele alfabet met een X) maar moest toch een millenium 2 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Ja, al die kaarten die ik hierboven opnoem deden het niet.
Geen drivers voor xp voor kunnen vinden.
Iig, ik heb gewoon een radeon 7000 gekocht voor 36 euro by de mycom, en daar doet ie het prima mee. Maar ik zit me nog steeds af te vragen of het nou noodzakelijk is om de RGBgnd te verbinden tussen het display en de vga-connector/kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
_.-SuperstaR-._ schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:23:
Ja, al die kaarten die ik hierboven opnoem deden het niet.
Geen drivers voor xp voor kunnen vinden.
Iig, ik heb gewoon een radeon 7000 gekocht voor 36 euro by de mycom, en daar doet ie het prima mee. Maar ik zit me nog steeds af te vragen of het nou noodzakelijk is om de RGBgnd te verbinden tussen het display en de vga-connector/kaart?
Volgens mij is een ground die dicht bij de signaaldraden ligt altijd beter.
Anders pik je sneller ruis op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@_.-superstar-._ Heb je die LCD van mij? Volgens mij had ik van die afgeschermde audiodraad gebruikt voor de R, G, en B signalen en de afscherming daarvan aan die 3 GND pinnetjes gemaakt. Aan de LCD kant zit die afscherming dan weer aan het LCD. Deze signaal GNDs moeten wel aan het LCD zitten anders krijg je last van ruis. Dus misschien zit het wel aangesloten, maar zie je het niet :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom die schermpjes maar weinig tegen op de webshops, en als ik ze zie zijn ze over de 100 euro. Dus waar halen jullie die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:35:
Ik kom die schermpjes maar weinig tegen op de webshops, en als ik ze zie zijn ze over de 100 euro. Dus waar halen jullie die dingen?
Ebay DE&UK of andere veiling sites

[ Voor 6% gewijzigd door DaMightyWackO op 27-01-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ben al hele tijd bezig met deze mod (vooral alle ingrediënten bij elkaar sprokkelen) en heb het vandaag allemaal gesoldeerd, ik heb nu dit beeld:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v176/timbrabus/DSC01377.jpg

Kan dit met powerstrip worden verholpen? of heb ik geen csync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:25:
Ok, ben al hele tijd bezig met deze mod (vooral alle ingrediënten bij elkaar sprokkelen) en heb het vandaag allemaal gesoldeerd, ik heb nu dit beeld:

[afbeelding]

Kan dit met powerstrip worden verholpen? of heb ik geen csync?
Probeer PowerStrip eens :). Als je de mogelijkheid hebt het 'Composite Sync' vakje aan te kruisen heb je meestal wel CSync. Verder kun je dan gelijk kijken of je er beeld op kunt tovereb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:18:
[...]

Probeer PowerStrip eens :). Als je de mogelijkheid hebt het 'Composite Sync' vakje aan te kruisen heb je meestal wel CSync. Verder kun je dan gelijk kijken of je er beeld op kunt tovereb.
Als ik in powerstrip verander loopt het gelijk allemaal vast, dus ik dacht ik voeg een nieuwe resolutie toe, maar dan moet je restarten, en na restart kan ik powerstrip niet meer openen...
Dus ik weet niet echt meer wat ik moet doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Oudere versie van Powerstrip proberen. Ik heb (in dit draadje) gelezen dat dat nog wel eens wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Emiel vertelde mij dat ik Conrad nr. 472069 moest hebben. Nu heb ik niks nodig van Conrad en ik ga niet bestellen voor 1 elco.
Dus ik ben naar de lokale electronica boer geweest en die stuurden mij met het volgende naar huis: 100uF 10v met een plus en een min aansluiting.
Kan ik deze gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:26:
[...]

Als ik in powerstrip verander loopt het gelijk allemaal vast, dus ik dacht ik voeg een nieuwe resolutie toe, maar dan moet je restarten, en na restart kan ik powerstrip niet meer openen...
Dus ik weet niet echt meer wat ik moet doen :p
Hmja, is inderdaad jammer. Je kunt proberen je display drivers opnieuw te installeren en het dan nogmaals te proberen.
DaMightyWackO schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:50:
Emiel vertelde mij dat ik Conrad nr. 472069 moest hebben. Nu heb ik niks nodig van Conrad en ik ga niet bestellen voor 1 elco.
Dus ik ben naar de lokale electronica boer geweest en die stuurden mij met het volgende naar huis: 100uF 10v met een plus en een min aansluiting.
Kan ik deze gebruiken?
De waarde (100uF) klopt en je gebruikt hem voor een 5 volt lijn (en dat is < 10), dus dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:27:

De waarde (100uF) klopt en je gebruikt hem voor een 5 volt lijn (en dat is < 10), dus dat kan.
Nogmaals bedankt.
Ik ga hem in dezer dagen maar is solderen. Als ik straks zonder handen of met een ontplofte pc zit, klop ik bij jou aan })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Eindelijk begonnen met solderen van de PT6101. Komt er 11.40v uit ipv 7,5 8)7
Hoe kan dit?
Als ik zo een 75K ohm weerstand direct in mn molex stop en dan meet komt er ook 11,40 uit.
Hoe kan dit? Ik dacht dat die 75K Ohm de stroom naar 7,5 moest brengen?!

/EDIT/
Oke dit gebeurd dus als je de pinnetjes neemt van 12 tot 1 ipv 1 tot 12 }:O

Opgelost :*)

[ Voor 32% gewijzigd door DaMightyWackO op 23-02-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Heb je hem nu helemaal werkend?

Ik ga komende week mijn scherm ophalen. Een 2de video kaart wordt inmiddels naar mij opgestuurd, ik ben nu zeer benieuwd :)

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Parcye schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:07:
Heb je hem nu helemaal werkend?

Ik ga komende week mijn scherm ophalen. Een 2de video kaart wordt inmiddels naar mij opgestuurd, ik ben nu zeer benieuwd :)
Ja/nee. Heb al beeld gehad toen ik hem gewoon los er aanhad gevangen met orginele voeding. De 6101 had ik vorige week werkend gesoldeerd. En ik wil hem deze week inbouwen in mn pc. Tja heb niet altijd zoveel tijd om te modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ik wil ook zo'n PS-One scherm in mijn PC bouwen, maar kan nergens dat scherm vinden. Op Nedgame kan ik hem niet meer vinden. Iemand een idee waar deze te krijgen is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

@DaMightyWackO:

Aangezien ik mijn PC op de grond heb staan ga ik mijn PSone scherm in een losse behuizing plaatsen op mijn bureau of zelfs in het bureau inbouwen.

Dan zou ik dus gewoon de orginele voeding kunnen gebruiken. Scheelt weer soldeer werk ;)

Hoe eenvoudig was het om je 2de video kaart goed aan de praat te krijgen? Wat voor een kaart heb jij als 2de video kaart?

@trancesetter: eBay?

[ Voor 4% gewijzigd door Parcye op 28-02-2005 13:21 ]

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Parcye schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:21:
@DaMightyWackO:

Aangezien ik mijn PC op de grond heb staan ga ik mijn PSone scherm in een losse behuizing plaatsen op mijn bureau of zelfs in het bureau inbouwen.

Dan zou ik dus gewoon de orginele voeding kunnen gebruiken. Scheelt weer soldeer werk ;)

Hoe eenvoudig was het om je 2de video kaart goed aan de praat te krijgen? Wat voor een kaart heb jij als 2de video kaart?

@trancesetter: eBay?
Klote was dat. Ik probeerde het eerst oudere pc met een paar S3 videokaarten. Maar S3 houdt totaal niet van een 2e videokaart in het systeem. Dus ik kreeg de Matrox impression (had ik nog liggen) niet werkend (ook driver ondersteuning probleem)
Toen kwam mijn Millenium II binnen (gekocht marktplaats) ook die wilde niet werken met een S3 VG/GX/DX. (Ben ook dwars en zou het toch proberen)
Maar met een GF MX2 werkte de Millenium meteen in het oudere systeem. Alleen nu heb ik het probleem dat ik alleen mijn onderste PCI slot kan gebruiken in mijn nieuwe systeem door waterkoeling op videokaart. Maar dit slot pakt de vidkaart niet wegens een IRQ probleem lang leve Windows ACPI. Nu heb ik een ander koelblok en meer pci sloten vrij dus nu zou het moeten lukken. 2e kaart in prikken en het werkt. Maar als je dwars bent en persee met S3 wilt proberen en het ongeluk hebt met een IRQ sharing probleem is het k*t :)

Edit/
Nu ben ik echt boos :(
Ik krijg op geen 1 manier mijn 6600GT werkend met de Matrox er in. De 6600GT blijft een code 12 "This device cannot find enough free resources that it can use. If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system"
Alle mogelijk oplossingen geprobeerd die ik kon vinden (ander pci slot, devices disablen, windows opnieuw installeren, ACPI Computer naar Normal computer zetten. Ik weet het niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door DaMightyWackO op 28-02-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

DaMightyWackO schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:05:
[...]

Edit/
Nu ben ik echt boos :(
Ik krijg op geen 1 manier mijn 6600GT werkend met de Matrox er in. De 6600GT blijft een code 12 "This device cannot find enough free resources that it can use. If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system"
Alle mogelijk oplossingen geprobeerd die ik kon vinden (ander pci slot, devices disablen, windows opnieuw installeren, ACPI Computer naar Normal computer zetten. Ik weet het niet meer.
Ga naar je BIOS en stel de IRQ recourses goed in. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je ipv automatisch alles toe laat wijzen de 6600GT gewoon direct een eigen IRQ geeft....

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

sniek schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:18:
[...]

Ga naar je BIOS en stel de IRQ recourses goed in. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je ipv automatisch alles toe laat wijzen de 6600GT gewoon direct een eigen IRQ geeft....
Al geprobeerd, en heeft geen zin. Ik meen dat windows ook gewoon lak aan je bios instellingen heeft sinds dat ze gebruik maakt van ACPI. Plus dat je alleen je PCI sloten volgens mij een IRQ kan toewijzen. Wat wel kan is enablen is VGA IRQ maar dit helpt ook niet.
Ik heb nu een 9600XT er in zitten en die werkt wel half (alleen de normale VGA aansluiting, de DVI niet). Maar dit is genoeg. Al ben ik niet blij met de situatie. Mijn broertje heeft de Zefde 6600GT en Matrox alleen dan op een EPoX mobo ipv een ABIT en bij hem werkt het wel 100%. Dus ligt denk ik aan de combinatie van mn ABIT en 6600GT. Gezien het op een EPoX wel werkt en op mijn ABIT met een 9600XT deels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik heb via internet ook een psone Sony lcdtje gekocht voor een leuk prijsje, maar krijg hem niet aan de pruttel. Ik heb er een adapter bij gekocht die 7,5v kon leveren, maar als ik hem inplug geeft het schermpje geen teken van leven. Ik weet niet of dit zo hoort, maar had eigelijk wel een soort animatie verwacht :?
Heb hem net ook aan mijn svideo uitgang van mijn laptop gehangen, een verloopje van svideo naar een mono jackplug die ik zelf even snel in elkaar had gesoldeerd. Mijn laptop vind geen tv en ik krijg op dus geen beeld. Op de videokaart van mn pc ( ati radeon 9100 pro) krijg ik ook geen beeld.
Ik probeer het lcd dus aan te sturen via de "AV in". Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe, of is mn schermpje dood? :(

EDIT
Volgens mij ben ik er ook achter waarom het niet werkt, ik lees net dat het schermpje 0,55 A nodig heeft en de adapter die ik gekocht heb is 0,3 max, en ik maar denken dat een adaptertje kopen sneller zou zijn 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Gnuitenjong op 19-04-2005 19:44 ]

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop vind geen tv en ik krijg op dus geen beeld
Zet 'force detection on TVout' eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:08:
[...]
Zet 'force detection on TVout' eens aan.
Hoe bedoel je dat precies?

Ik ben nu al een tijdje bezig, maar weet nog steeds niet waarom hij nou niet werkt. Ik zag net dat als ik de voedingsstekker van de 0,3A voeding eruit trek, dat er eventjes een lichte grijze balk blijft staan, beetje zoals bij een gameboy die je net uit zet. Dan lijkt me dat het lcd niet kapot is, maar ik heb hem net ook even aan mn 7,2V accu van mn accuboor gehangen, maar dan werkt hij ook niet.
Ik wil hem zowiezo niet aan mn svideo uitgang hangen maar aan een matrox milleniumII pci kaartje, maar aangezien dit best veel werk is wil ik eerst graag zeker weten dat hij het ook daadwerkelijk doet.
Iemand suggesties? Wat doet het lcd trouwens als je hem alleen aan stroom hangt zonder video signaal, krijg je een soort van animatie net als bij een gameboy zonder spel, of helemaal niets?
Dan weet ik een beetje in welke richting ik het probleem moet zoeken. :)

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je de 'always on resitor mod' al hebt gedaan of anderszins het LCD voorziet van spanning op de schakelpin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Je moet er wel een signaal instoppen Gnuitenjong :P
Het schermpje zelf doet helemaal nix als je hem alleen maar aanzet (geen leuke animatie / geluidje(s) o.i.d.)
Het feit dat je kleurverandering ziet bij het uitzetten is, naar mijn idee, een goed teken. Het schermpje gaat iig aan en uit. Nu nog videosignaal erin en via Powerstrip even configgen (schermpje is NIET PnP, dus je moet er wél wat voor doen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

MetalRush schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:13:
Je moet er wel een signaal instoppen Gnuitenjong :P
Het schermpje zelf doet helemaal nix als je hem alleen maar aanzet (geen leuke animatie / geluidje(s) o.i.d.)
Het feit dat je kleurverandering ziet bij het uitzetten is, naar mijn idee, een goed teken. Het schermpje gaat iig aan en uit. Nu nog videosignaal erin en via Powerstrip even configgen (schermpje is NIET PnP, dus je moet er wél wat voor doen ;)).
Heb ik ook gedaan, ben er al achter waarom het waarschijnlijk niet werkte, met wat hulp van TS. Ik heb het schermpje wel aangesloten en er een composite signaal ingegooid op de "av in " jackplug ingang, en er 7,5V aan gehangen, maar waar ik overheen gelezen heb, is dat het schermpje ook nog een 5v spanning nodig heeft. Aangezien ik, in tegenstelling tot de TS, wel een volledige vga stekker heb zou ik die 5v uit mn videokaart kunnen trekken en heb ik verder geen mods nodig, zoals de "always on" mod.
Dit alles is nog theorie, heb het momenteel beetje druk dus ben nog niet toegekomen aan de praktijk, ga ik zo wel mee beginnen.

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Right, aan mn Matrox kaartje gehangen en nu doet ie het. Nog ff tweaken met exacte driver instellingen en een goede voeding bouwen. :) Hij hangt nu aan de accu van mn accuboor omdat de adapter te licht is :P

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het ook mogelijk om het display gewoon aan de s-video aan te sluiten>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:20:
is het ook mogelijk om het display gewoon aan de s-video aan te sluiten>?
Ja, met een s-video --> compsiet kabeltje. (zit meestal wel bij je vidkaart) Kwaliteit is dan minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMightyWackO schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:01:
[...]

Ja, met een s-video --> compsiet kabeltje. (zit meestal wel bij je vidkaart) Kwaliteit is dan minder.
wat is precies minder???

veel kwaliteit verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*kick* :)

Ik ben nog steeds niet happy met powerstrip die keer op keer voor vastlopers zorgt, om maar te zwijgen over het aantal uren dat het kost om mijn systeem te herinstalleren door dat *!@#!@#$ programma. Het merendeel gaat fout bij het toevoegen van die custom resolution (720*576), en daarom ben ik MGAU.inf (van de Matrox Millenium II PCI driver) maar eens ingedoken om te kijken of ik er het een en ander mee kon.

Allereerst heb ik de regel
code:
1
%R__720x_576%,%R__720x_576a%,%R__720x_576b%,%R__720x_576c%,\

toegevoegd onder [AddReg.Modes].

Na een aantal keer rebooten kwam ik tot de conclusie dat dit niet genoeg is, er moet namelijk ook nog het eea toegevoegd worden bij [AddReg.VidParms]. Ik had/heb echter geen flauw idee wat ik hier in moet vullen en ook google biedt geen oplossing. Wat ik totzover heb ik kunnen achterhalen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
3c,   < (vertical) refresh rate ?
00,   
20,   < (horizontal) scan rate ?
00,
57,   < ??
62,   < Pixel clock (x 4)
00,   < ??
00,
10,   < horizontal front porch
00,
60,   < horizontal sync width
00,
30,   < horizontal back porch
00,   < ??
0a,   < vertical front porch
00,
02,   < vertical sync width
00,
21,   < vertical back porch
00,
00,   < ??
00,
00,
00,

Hierboven zie je dus 1 regel onder [AddReg.VidParms] (bij de waarden zonder iets erachter zijn ze in alle gevallen in de .inf 00). Ik zou graag in bovenstaande regel ergens composite sync en interlaced aanzetten, evenals de horizontal/vertical polarity aanpassen. Daarnaast zou het ook wel fijn zijn om de scan / refresh rate wat preciezer in te kunnen stellen (misschien met de waardes op regel 2 en 4 :?) en de kleurendiepte (nl 24 bits) aan te geven. Suggesties welkom _/-\o_.

Oja, de driver kan evt hier gedownload worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 13:12 . Reden: pixel clock byte gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Een boel foto's zijn jammer genoeg al van dit topic verdwenen, heeft iemand misschien een duidelijk plaatje waar de always on weerstand nou precies moet komen?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik dacht dat ik in het begin van het topic er een PDF van gemaakt had, maar het enige wat ik nog kon terugvinden was dit:

VGA to RGB + sync converter
PSone hacking (met de meeste plaatjes die ook in de openingspost gebruikt waren)
VGA to RGB SCART Direct Drive with ATi Radeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

nadat ik dit topic zag ben ik ook nog ff de zolder op gedoken op zoek naar de ps-one, en ja hij lag er nog te verstoffen :D

tijd om aan de slag te gaan dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04
ik heb de link naar nedgame.com gevolgd in de startpost, maar volgens mij is die pagina reeds van de site verwijderd.

als ik zoek naar psone dan moet je een psone kopen, en daar krijg je dan een lcd scherm bij, :| 'k wil alleen dat scherm

weet iemand waar ik goedkoop zo'n schermpje kan kopen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 23:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

pin_point schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:33:
ik heb de link naar nedgame.com gevolgd in de startpost, maar volgens mij is die pagina reeds van de site verwijderd.

als ik zoek naar psone dan moet je een psone kopen, en daar krijg je dan een lcd scherm bij, :| 'k wil alleen dat scherm

weet iemand waar ik goedkoop zo'n schermpje kan kopen?

alvast bedankt
Het blijft toch een mooi projectje helaas heb ik zelf 2 linker handen maar ja zit niet altijd mee ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04
ShadowBumble schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:39:
[...]

Het blijft toch een mooi projectje helaas heb ik zelf 2 linker handen maar ja zit niet altijd mee ;)
het solderen zal me wel lukken, (tin valt er van het trillen (adrenaline) bijna af maar ik kan het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMightyWackO schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:48:
[...]

Nogmaals bedankt.
Ik ga hem in dezer dagen maar is solderen. Als ik straks zonder handen of met een ontplofte pc zit, klop ik bij jou aan })
hoe wou je kloppen zonder handen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit lijkt me een heel leuk projectje voor in de vakantie (ik ga in de vakantie ook al eenbeetje standaard casemod's toepassen op me pc) ,
nou vraag ik me eenpaar dingen af.

* past dit ook in 2 cd drivebay's onder elkaar? (8 X 14 cm)
* kan je het zo instellen dat je hetzelfde als op je gewone beeldscherm ziet en dat als je dus de stekker van je gewone beeld er uithaald het lcdtje als primair beeldscherm kan gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat ik verder doe nog een paar vraagjes.
Is het mogelijk het rechthoekige pcb-tje weg te laten en gewoon rechtstreeks op de linkse bundel draden te solderen? (alvorens ik 't doorgemeten heb ntl :P ) of zitten daar nog componenten die ik nodig heb. Het rechtse bundeltje is denkik niet nodig omdat dit geluid is (correct?). Ook zou ik het power pcb-tje weg willen laten en rechtstreeks op de twee kabels willen solderen maar nu weet ik niet of ik de 7.5v op de blauwe of de witte draad moet solderen en vica versa. Hieronder ff een pic ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/549/psonelcdmodsmall7mo.jpg
Nog ff mijn work in progress tonen, 7.5convertor waar ik gewoon molex in kan prikken, hot-swappable dus:
Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/9116/pt61014mt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:21:
Voor dat ik verder doe nog een paar vraagjes.
Is het mogelijk het rechthoekige pcb-tje weg te laten en gewoon rechtstreeks op de linkse bundel draden te solderen? (alvorens ik 't doorgemeten heb ntl :P ) of zitten daar nog componenten die ik nodig heb. Het rechtse bundeltje is denkik niet nodig omdat dit geluid is (correct?). Ook zou ik het power pcb-tje weg willen laten en rechtstreeks op de twee kabels willen solderen maar nu weet ik niet of ik de 7.5v op de blauwe of de witte draad moet solderen en vica versa. Hieronder ff een pic ter verduidelijking:
[afbeelding]
Nog ff mijn work in progress tonen, 7.5convertor waar ik gewoon molex in kan prikken, hot-swappable dus:
[afbeelding]
Jup, goed mogelijk. Ik heb het inmiddels ook zo gedaan. Je kunt het bronspannings-printje ook gewoon doormeten en door vervolgens naar de polariteit van de voeding te kijken, bepaal je welk van de twee kabeltjes (rood/blauw) gnd / vcc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, wnr ik "uitbreiden naar windows" aanvink en apply dan zet 'm dit vinkje direct uit. Op mijn scherm zie ik vage strepen (slechts klein verschil in kleurtint) en ik zie ze alleen maar goed als ik vanuit een bepaalde hoek kijk. Betekent dit ergens een slecht contactje of moet ik softwarematigs iets aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:13:
hmmz, wnr ik "uitbreiden naar windows" aanvink en apply dan zet 'm dit vinkje direct uit. Op mijn scherm zie ik vage strepen (slechts klein verschil in kleurtint) en ik zie ze alleen maar goed als ik vanuit een bepaalde hoek kijk. Betekent dit ergens een slecht contactje of moet ik softwarematigs iets aanpassen?
Dan is er softwarematig iets niet goed. Wellicht kun je ergens 'Force detection of monitor' oid aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmzz, dit zie ik nergens staan. Ik heb een 9800xt en ik gebruik de laatste omega drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heb ze hier kunnen vinden maar vond het wel wat duur.....

http://www.shoptronics.com/insopsoneps2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles doorgemeten volgens volgende pic:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/notnertrenton/lcdpinout.jpg
Van mijn vga uitgang tot rechtstreeks op lcd gemeten en bij alle pinnetjes kwam de gepaste piep uit mijn multimeter wnr dat moest. Alles is aangesloten: dwz alles behalve csync out, red out, blue out, green out. Ik ben er vanuit gegaan dat sync = csync in de foto en dat meette allemaal ook goed door. Iemand een idee hoe ik dit schermpje dan toch aan de praat kan krijgen?

EDIT: bij officieele ati display drivers krijg ik zo geen vage strepen maar een volledig wit scherm. Kan dus niet alleen backlight zijn maar 't stuurt gewoon een wit scherm door

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:10
Dit lijkt me wel cool voor mijn volgende mod! Zijn deze schermpjes nog ergen krijgbaar? Eerst geloof ik bol.nl? maar die zie ik ze niet meer staan helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou kunnen kijken via "ebay.nl' of marktplaats.nl, martkplein.nl, 2sehands.nl. ricardo.nl ... etc..

Ik zou er ook nog eentje graag willen hebben, maar helaas heb ik ze nergens meer echt goedkoop gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, wnr ik mijn omega drivers terug installeer blijft mijn scherm wit. En 't nadeel hiervan is dat die knopjes van brighter/volume niet meer weergegeven worden onscreen 8)7 Dit wordt me hier echt te weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:11:
hmmz, wnr ik mijn omega drivers terug installeer blijft mijn scherm wit. En 't nadeel hiervan is dat die knopjes van brighter/volume niet meer weergegeven worden onscreen 8)7 Dit wordt me hier echt te weird
Worden de chips ook warm?
zit je aarde wel goed? gebruik je een externe voeding of een aftapping van een molex in je kast?
heb je een 75-ohm weerstand op de RGB-lijnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lcd word warm ja, niet lauw maar warm. power komt goed door, is allemaal doorgemeten. Kheb wel geen 75ohm weerstandjes erop zitten maar kheb gehoord dat je dan heel vaag beeld krijgt. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 18:44

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Dit draadje had ik al een tijd lang gebookmarked staan, maar nog nooit volledig doorgespit, 24 pagina's, wat een klus zeg. :)

Voordat ik deze mod ga uitvoeren, ga ik eerst maar eens m'n soldeerkunsten oppoetsen, en ik moet tot mijn spijt bekennen dat ik (nog) niet weet hoe je iets moet doormeten... :'(

Wat betreft de verkrijgbaarheid van de displays: vandaag op de Beverwijkse Bazaar één originele Sony gevonden á € 75 (nieuw in de doos, maar ik vond deze te duur, zeker voor mijn nog niet goed ontwikkelde soldeervaardigheden), en een aantal LCD's voor de PS1 van Mad Cow á € 29 (ook nieuw in de doos). Omdat ik niet zeker wist of die het ook zo goed doen als de originele Sony's heb ik die maar laten liggen, hoewel de posts van ravenge en ThaHandy wel wat goeds beloven.

Voor diegenen die het direct willen proberen, als de bliksem naar de Beverwijkse Bazaar (Zwarte Markt, hal 1/2 voor de Mad Cow schermpjes, € 1,20 entree en € 2 parkeergeld voor de hele dag)...

edit: linkje naar ebay

[ Voor 7% gewijzigd door oehoe op 01-08-2005 21:10 . Reden: linkje naar ebay toegevoegd ]

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 18:44

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Het linkje in m'n post hierboven betreft de PAL versie, ik heb er net eentje gekocht voor £26,99, da's ongeveer € 40, en die gast heeft er nog een stuk of dertig.

Komt alleen wel even bijna 11 pond verzendkosten bovenop...

[ Voor 63% gewijzigd door oehoe op 03-08-2005 22:30 ]

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oehoe schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:24:
Het linkje in m'n post hierboven betreft de PAL versie, ik heb er net eentje gekocht voor £26,99, da's ongeveer € 40, en die gast heeft er nog een stuk of dertig.

Komt alleen wel even bijna 11 pond verzendkosten bovenop...
is het jou al gelukt om hem werkend te krijgen ik heb er zelf ook 1 bij die gast besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 11:15:
[...]

is het jou al gelukt om hem werkend te krijgen ik heb er zelf ook 1 bij die gast besteld
En toen keek je naar de datum...
Ik hoop dat ik zo'n beeldschermpje ooit nog te pakken krijg, want ik vind ze echt über vet!

[ Voor 17% gewijzigd door FiXeR.nl op 10-12-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:11:
[...]

En toen keek je naar de datum...
Ik hoop dat ik zo'n beeldschermpje ooit nog te pakken krijg, want ik vind ze echt über vet!
Datum had ik wel gezien hoor maar kan het toch vragen ?

Ik zit zelf ook nog te wachten op mijn schermpje die ik via ebay heb gekocht en ik dacht misschien heeft hij nog tips.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste