Beste mede tweakers,
Ik ben ook van plan een LCD te modden om hem in mijn pc te zetten. Ik heb vandaag een Thrustmaster LCD opgehaald en uit elkaar gehaald.
Toen dit forum door gaan spitten en ben op een
site gekomen waarbij deze modder het zelfde schermpje heeft. Echter geeft deze modder weinig uitleg over de How To. Nou zijn mij nog een x-aantal dingen helemaal niet duidelijk en misschien zouden jullie mij daar mee willen helpen voordat ik druk begin te proberen en solderen
Deze foto:

Afb.1
Heeft te maken met deze layout:

Afb.2
Dit had ik zelf al opgemerkt. Correct Me If I'm Wrong
Nou heb ik hier nog een monitor kabel liggen die ik even heb gestript en waarbij de volgende draaden aanwezig zijn:
Rood Pin 11 \
Groen Pin 12 + > Deze weet ik te plaatsen.
Blauw Pin 9 /
Grijs: De RGB Ground
Geel: DCC Optioneel, gaak niet gebruiken wil er een molex op hebben. Maar moet ik dan de molex op deze pin gaan solderen ?
Paars: Hsync/Csync, In afbeelding 2 worden ze anders genoemd. Echter komt er uit mijn kabel maar 1 gele draad. Ik moet er dus nog 1 hebben maar weet niet welke

Oranje: Niet Nodig
Wit: Niet Nodig
Zwart: Niet Nodig
Als ik de kleuren vergelijk met het volgende schema dan kan ik er aardig uitkomen:

Afb.3
De RGB Ground word in afbeelding 2 als 1 draad aangegeven en in afbeelding 3 als 3 contactpunten. Echter geeft de andere modder aan maar op 1 pool een ground te gebruiken
Mijn vraag is dus hoe de bekabeling juist aan te sluiten op de print.
Dan nog een vraag. Zoals ik al aangaf op plaats van de gele draad, moet ik daar een molex op solderen of juist op de jack plug die op de print plaat zit ? Van de adapter kan ik niet aflezen of deze 5 of bijvoorbeeld 12 volt is. Of kan ik de molex ook gewoon op de plaats van de Jackplug solderen ?
Tis allemaal erg ingewikkeld. Ik hoop dat er mensen zin hebben mij hier mee te helpen
[
Voor 87% gewijzigd door
CDAAbeltje op 24-04-2008 15:25
]