[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 25.400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:34
bramtl schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:01:
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een probleempje. Ik heb de PSONE aan mijn x850 xt hangen via de DVI uitgang met verloopstekker naar RGB zodat hij aan de video kabel van de PSONE hangt. Op de gewone RGB uitgang hangt mijn primaire monitor al. Al het solderen is voor mij gedaan. Er zit een C-SYNC tussen die eigenlijk niet nodig was aangezien ik hier las dat het er op de ATI x850 modellen standaard op zit.
Het probleem is als volgt. Als ik de adapter aan zet dan zie ik dat het scherm aan gaat. Maar wat moet ik dan verder doen?
Als ik in Windows mijn bureaublad probeer uit te breiden merk ik dat dit niet lukt. Heeft iemand tips hoe je hier aan moet beginnen?
Je scherm wordt niet herkend, je zult die 3x 75 ohm weerstanden nog erbij moeten zetten zodat het scherm gezien wordt door je x850 kaart.

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-11-2023
@PSspike : tja, aan 1 of 2 schermpjes verdienen ze te weinig denk ik. Afwachten maar of ze dat minimum ooit nog omlaag doen, ik kan me niet voorstellen dat ze nog veel schermen verkopen zonder de controllers ... Misschien kun je een andere controller vinden ? Volgens mij zijn die 4-wire screens redelijk standaard ...

@k0ewl : ik gebruik een gewone 7805 (die ik nog had liggen) die ik omhoog getweaked heb naar 7,4V. Met een koellichaam. Hij wordt wel warm maar ik kan 'm een dag aan laten staan zonder dat er iets gebeurt dus dan zit het wel goed denk ik zo.

Heeft er trouwens al eens iemand geprobeerd om een CSYNC te maken met een gewone OR-poort (7432) ? Ik zou bijna zeggen dat dat ook wel zou moeten werken ...

Inmiddels heb ik mijn touchscreen op mijn lcd geframed. Foto ? Ach, doe 's gek. Op vriendelijk >:) verzoek van MeMoRy op 800x600. Of zoiets. Moest tussen de touchscreen en de lcd een geaard aluminium frame stoppen omdat het hoogspanningsgedeelte stoorde als een gek. Mijn schermpje ligt nu dus een millimeter of twee lager en dat is best jammer, maar godzijdank komt er nog een keivet frontje voor en dan ziet niemand het verschil :*) . Ik zet nog wel een foto in deze groep als mijn HTPC af is. Over een jaartje ofzo ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

PSspike schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:37:
[...]

Je scherm wordt niet herkend, je zult die 3x 75 ohm weerstanden nog erbij moeten zetten zodat het scherm gezien wordt door je x850 kaart.
Aaah. Daar heb je het al. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik helemaal geen verstand heb van solderen. Kan iemand voor mij helder maken in een schema wat ik waar bij moet solderen (schema) dan ga ik daarme wel naar de electroboer kijken of hij het voor mij wil doen.

Wat is dat voor wouse sjit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
bramtl schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:31:
Aaah. Daar heb je het al. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik helemaal geen verstand heb van solderen. Kan iemand voor mij helder maken in een schema wat ik waar bij moet solderen (schema) dan ga ik daarme wel naar de electroboer kijken of hij het voor mij wil doen.
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

:(

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
@PSspike, M_Menace en al diegenen die de touch-screen nog willen proberen: Mouser heeft een nieuwe 4-wire controller in zijn assortiment: http://www.mouser.com/ind...oryid=452&e_pcodeid=81705.

Fujitsu LCD Resistive Touch Panel Controller Boards Serial RS-232
min. aantal: 1 _/-\o_ ! Prijs: $23,57

En een nieuw 4-wire 5,7" scherm: http://www.mouser.com/ind...oryid=452&e_pcodeid=81703

Fujitsu LCD Resistive Touch Panels 5.7" Pen & Finger voor slechts $18.57 .

Ik heb van allebei nog geen datasheet kunnen vinden en ze zijn (nog) niet op voorraad maar ik heb zo'n vermoeden dat het de nieuwe uitvoeringen zijn van het schermpje dat ik heb aangeschaft. Dus doe er je voordeel mee !

Edit: de oude controllers waren niet RoHS (= wet gevaarlijke stoffen) compliant, vandaar dat ze vervangen zijn door nieuwe. Daarin is geen lood verwerkt in de aansluitconnector van de LCD. Verder zijn ze electrisch en mechanisch gelijk aan de oude (maar niet uitwisselbaar, dus bij controller 817-N16B-0558-B270 alleen panel 817-N010-0554-T009 gebruiken !). Het is maar dat je het weet...

[ Voor 22% gewijzigd door daPaulus op 02-04-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Nou de voeding van mijn schema-tje klopt perfect. Hij levert nu 7.58V. Nu nog ff de synchronisatie maken en dan kan het schermpje voor de eerste keer aan.

Ik ben btw bezig om alles te beschrijven en een complete howto achtig iets te schrijven zodat mensen niet hoeven te zoeken naar de verschillende dele aan informatie.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met mijn psone schermpje, ik heb hem hiervoor al werkend gehad, met goed beeld etc. Alleen nu krijg ik een zegmaar inverted beeld.

Afbeeldingslocatie: http://img433.imageshack.us/img433/579/dscf1184small7hx.jpg

Ik heb hem gewoon goed aangesloten, zoals hij de vorige keer ook zat, zoals dit schema http://img440.imageshack.us/img440/3017/naamloos3cx.jpg

Ik hoop dat het iemand bekend in de oren klinkt.

De verticale strepen heb ik al opgelost, toen ik de foto maakte had ik hem nog niet geaard, nu wel, dat heeft jammer genoeg alleen geholpen voor de verticale strepen...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Ligt het niet gewoon aan de inkijkhoek? Ik merkte dat het schermpje daar heel erg gevoelig voor is. Als je van onder kijkt krijg je vooral snel geinverteerd beeld. Van boven is het niet zo erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is het niet, ik had hem hiervoor ook al aangesloten en toen was hij goed, maar toen is 1 kabel met het verhuizen van het schermpje los geraakt, en die heb ik toen opnieuw gesoldeerd.

Hiervoor deed hij het gewoon goed, en kon ik er gewoon duidelijk dingen op weergeven ( www.r3con.nl en dan bij Casemodding >> Speeding Bullit ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Nou ik heb mijn print helemaal gesoldeerd nu. Maar ik heb dus niet zo klein printje voor mijn LCD.
Ik heb dus zeg maar alleen het scherm en de print die daaraan vastzit.

Ik weet dat ik de linkerconnector moet hebben als je hem met het scherm naar bovenl legt. Het nadeel is nu alleen dat ik geen pin-overzicht heb waar ik alle op moet solderen.

Kan iemand voor mij even een overzichtje maken?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 20:27:
Nee, dat is het niet, ik had hem hiervoor ook al aangesloten en toen was hij goed, maar toen is 1 kabel met het verhuizen van het schermpje los geraakt, en die heb ik toen opnieuw gesoldeerd.
Dus je hebt iets veranderd en daarna was het niet goed meer.... misschien heb je dat niet helemaal goed gedaan....
Het heeft vast iets te maken met een bepaalde sync...kijk toch voor de zekerheid nog bij je beeldschermeigenschappen... of je misschien ergens kan instellen dat het geinverteerd kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, kheb hem al 2x opnieuw gesoldeerd, dus lijkt me sterk dat hij dan nog niet goed is. En daarvoor toen ik het gebruikte hoefde ik niets in te stellen en was hij goed :X, ik ga hem zo eens ff testen op m'n andere pc.

Edit; kheb hem zojuist achter m'n server gehangen maar daar is precies hetzelfde aan de hand, ik kan nu dus uitsluiten dat het een software probleem is.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl

bramtl

Mr. Sysbeh

Leuk MeMoRy. Maar ik heb liever dat je een beginner een beetje op weg helpt. Kan iemand mij uitleggen wat ik waar moet solderen zodat ik het scherm werkend krijg op mijn x850 xt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
bramtl schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:08:
[...]

Leuk MeMoRy. Maar ik heb liever dat je een beginner een beetje op weg helpt. Kan iemand mij uitleggen wat ik waar moet solderen zodat ik het scherm werkend krijg op mijn x850 xt?
Eigenlijk staat alles wat je waar moet solderen al in dit topic vermeld.
Daarbij heb je waarschijnlijk die composite-sync adapter niet nodig, aangezien de meeste mensen hier met een ATI kaart al een composite sync op de kaart hebben zitten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Hoi, kan iemand voor mij misschien de pinout van dit poortje posten? want mijn print is af, maar nu de rest nog.

Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/8670/pict03088cx.jpg

Hier nog een paar pics van mijn WiP:
Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/4898/pict02897go.jpg
De voeding

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/3469/pict02997jp.jpg
De onderkant van de totale print

Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/9096/pict03022jk.jpg
De bovenkant van de totale print

Ik heb zo'n grote print omdat ik het in een CD-rom behuizing ga bouwen zodat alles makkelijk aan te sluiten in en alles ook op de juiste hoogte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

bramtl schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:08:
Je had natuurlijk ook gewoon het topic kunnen lezen, dat was waarschijnlijk sneller gegaan dan hier een vraag stellen die al tien keer door anderen is gesteld.

Zie de afbeelding in de onderstaande quote, als je op die manier drie weerstanden aansluit op je VGA stekker zal je schermpje herkend worden.

[ Voor 8% gewijzigd door LWY op 02-04-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl

bramtl

Mr. Sysbeh

LWY schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:33:
[...]

Je had natuurlijk ook gewoon het topic kunnen lezen, dat was waarschijnlijk sneller gegaan dan hier een vraag stellen die al tien keer door anderen is gesteld.

Zie de afbeelding in de onderstaande quote, als je op die manier drie weerstanden aansluit op je VGA stekker zal je schermpje herkend worden.

[...]
Ik dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Nou, ik heb de 7.5V en GND lijn gevonden en mijn backlight gaat aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
k0ewl schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:27:
Hoi, kan iemand voor mij misschien de pinout van dit poortje posten? want mijn print is af, maar nu de rest nog.
D'OH! Ik had het opgeschreven, maar heb mijn kamer net opgeruimd en het weggegooid. Het schermpje zit nu redelijk ingebouwd in mijn kast... gaat er niet zomaar uit...
Maar je kan het zelf ook zo meten. Je neemt de pinout uit de TS en meet hoe die uitkomen op die connector. Zo heb ik het iig gedaan.

Is dat overigens je 'final' printplaat? Wat groot! Ik heb alles, dus c-sync en volt-reg. makkelijk op een 2,5 x 5 cm printje gekregen... ook een gatenprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik heb het zo groot gemaakt, omdat hij nu precies in de CD-rom behuizing past.
Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/img456/310/pict03157dk.jpg

Volgens mij is de pinout hetzelfde als die van de TS, want als je op dat plaatje kijkt waar alles uit elkaar ligt:
Afbeeldingslocatie: http://lcd.fulgor-hosting.nl/psonelcd3.jpg

dan zie je dat die draadjes rechtstreeks naar de connector gaan op de LCD.

Ik heb nu alleen 1 probleem, als ik alles soldeer, dan doet mijn backligt het niet meer.
Haal ik de G-draad los (pin 12), dan doet hij het wel weer. Het nare ervan nu is dat ik dit LCD gekregen heb en dat pin 12 met een 330 ohm weerstand op een transistor (volgens mij) op de achterkant zit gesoldeerd. En ik vertrouw dat dus niet.

Misschien wil dus iemand nog eens de pinout posten van die ene connector, dan kan ik dat iig uitsluiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/its_sg_007/lcdpinout.jpg

Edit:
nu het volgende, hij werd neit herkend in Windows, dus ik voer de 75 Ohm mod uit. alle 3 de kanalen met een 82 Ohm weerstand naar de GND gedaan. Ook dit hielp niet. Dus ik heb gewoon mijn monitor uit de VGA connector gehaald en toen LCD eraan, en toen kreeg ik een paar kleine streepjes. Maar ik kon er dus niets van zien en moest weer terug naar windows.
Ik zal die mod wel verkeerd hebben gedaan ofzo, want ik weer het niet meer.

[ Voor 32% gewijzigd door k0ewl op 02-04-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
Ik kon het niet laten om eens te kijken of die schakeling voor CSYNC gemakkelijker kon, de VGA syncs werken op TTL niveau (in praktijk gemeten:0 en 3 V) dus in principe kun je er gewoon TTL poortjes achter hangen zo was mijn redenering. Dus mijn VGA uitgang maar eens aan de scoop gehangen. Het blijkt dat CSYNC hetzelfde is als (positieve) VSYNC en (positieve) HSYNC opgeteld, en dat dan negatief. Oftewel in logica:

CSYNC = NOT (HSYNC OR VSYNC) .

Dat komt in electronische termen neer op 1 poortje van een 74LS02 2-input NOR gate (of 1 poortje van een 74LS27 3-input NOR, waarbij je 1 ingang aan 0 hangt).

De theorie in praktijk omgezet en wat blijkt: het werkt *perfect* B) ! Ik hoefde zelfs niets aan te passen in Powerstrip, behalve dan het uitzetten van CSYNC. Plaatje: hier.

Dus als er iemand nog wil gaan klooien met weerstanden en condensatoren: nergens voor nodig. Gewoon 1 (één) TTL ICtje en klaar ben je. In powerstrip moet je wel horizontal synchronisation en vertical synchronisation op + zetten, tenzij je handig bent met logica want dan kun je wel een simpele schakeling bedenken die met negatieve syncs kan werken.

Tussen twee haakjes: als je geen 74LS02 of 74LS27 hebt maar wel een 74LS00 2-input NAND dan kan dat ook want CSYNC = NOT (HSYNC OR VSYNC) = NOT(HSYNC) AND NOT(VSYNC). En de rest zoek je maar lekker zelf uit :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
NICE _/-\o_

't is jammergenoeg alleen mosterd na de maaltijd voor mij... heb al zo'n stom c-sync printje... terwijl mijn x850 al een c-sync signaal kan leveren!!! |:(
maar ja 8)7
Overigens, als je zo door redeneerd, en je inverteerd de Hsync en de Vsync (polarisatie omzetten) dan krijg je toch csync = (not(Hsync)) and (not(Vsync)) ofwel heb je aan een transitortje genoeg ?

@koewl: je wilt de ps-one display gebruiken zonder je gewone monitor??? Dat gaat je denk ik niet lukken. De timings moeten namelijk ingesteld worden voordat je de ps-one lcd goed kan gebruiken. Dus je moet kunnen zien wat je doet... evt zou een remote-desktop kunnen helpen.
die pin 12 die gesoldeerd is, is de 'always-on mod'. De display gaat normalitair pas aan als hij 5 volt op pin 12 ziet: dit signaal komt van de PS-ONE en geeft aan dat deze aan staat.
Maar waarom zeg je dat pin 12 de G-draad is? Wat is G-draad? signal green (pin5)? ground (pin2 voor voeding en 7 voor video)?
Misschien kan je de monitor-ID pinnetjes proberen: daarmee kan je je type monitor coderen. pin 11=bit 0, pin 12 = bit 1, pin 4 = bit 2. Dit is wel een heel oude standaard, die al twee keer vervangen is, maar misschien maakt het uit.

[code]4 11 12
ID2 ID0 ID1

n/c n/c n/c no monitor
n/c n/c GND Mono monitor which does not support 1024x768
n/c GND n/c Color monitor which does not support 1024x768
GND GND n/c Color monitor which supports 1024x768[/code]

edit: je hoeft dus alleen maar pin 11 met GND te verbinden om te proberen...

edit2: laatmaar... werkt niet :( moet echt 3x 75 ohm weerstanden gebruiken...

[ Voor 19% gewijzigd door MeMoRy op 04-04-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 10:39:
Nou, kheb hem al 2x opnieuw gesoldeerd, dus lijkt me sterk dat hij dan nog niet goed is. En daarvoor toen ik het gebruikte hoefde ik niets in te stellen en was hij goed :X, ik ga hem zo eens ff testen op m'n andere pc.

Edit; kheb hem zojuist achter m'n server gehangen maar daar is precies hetzelfde aan de hand, ik kan nu dus uitsluiten dat het een software probleem is.
Je kan nog altijd in powerstrip bij color profiles. het beeld op inverteerd zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
Overigens, als je zo door redeneerd, en je inverteerd de Hsync en de Vsync (polarisatie omzetten) dan krijg je toch csync = (not(Hsync)) and (not(Vsync)) ofwel heb je aan een transitortje genoeg ?

Klopt. Samengevat zou dit allemaal moeten werken:

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/6246/sync3yz.jpg

En wat je verder maar kunt verzinnen. Ik heb alleen de 7402 getest, dus ik geef geen garanties...

Of het met één transistor lukt weet ik niet, persoonlijk soldeer ik liever zo'n blokje ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
sorry foutje van mij dat van die G-draad. Zat helemaal verkeerd te kijken, maar ik heb het nu gesoldeerd zoals in de afbeelding te zien is.

@ ^^
Hoef je dan helemaal niet meer met powerstrip te kutten, want dat zou heel erg veel tijd schelen :)
Dan kan ik ook wel een hele platte behuizing maken en daar alles in maken ipv een grote print voor in de cdrom behuizing.

[ Voor 20% gewijzigd door k0ewl op 05-04-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Die ingewikkeldere sync schakeling is erop gemaakt alle polariteiten HSYNC en VSYNC aan te kunnen. Hij reageert namelijk op spanningsveranderingen (dalende of stijgende flank) in de HSYNC en VSYNC. Als je in het schema kijkt zie je helemaal links bij de syncs XOR poorten met op beide ingangen hetzelfde signaal, alleen een kant met een RC filter. Door de RC filter zal 1 van de ingangen langzamer veranderen van 0 naar 1 of andersom, waardoor deze gedurende korte tijd verschilt van de andere. De XOR poort zal een 1 geven tijdens dit verschil, oftewel op elke signaalverandering een puls geven.

Dit is gedaan omdat VGA verschillende polariteiten gebruikt bij verschillende resoluties (tegenwoordig niet echt heel relevant meer geloof ik). Deze schakeling is dus gewoon wat generieker en daarom ingewikkelder.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Dat snap ik, maar als je helemaal niet meer hoeft te kloten, lijkt me dus net ietsje mooier om te maken zodat je het zomaar aan elke pc kunt hangen die je tegenkomt.

BTW: als ik boot zou ik dan wat moeten zien op het schermpje? want mijn linux server is helemaal text-based en daar wilde ik het aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Dat klooien is volgens mij meer om de timings goed te krijgen.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Daar heb ik het ook over, als dat niet meer hoeft scheelt het wel een paar uur werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Die schakeling is alleen voor het combineren van hsync en vsync, de timings veranderen er niet door. Dus dat zal je nog steeds moeten doen. Al zouden er volgens mij gewoon bepaalde timingsinstellingen moeten zijn die overal werken, dat ding wil vast standaard PAL of NTSC ofzoiets. Ik heb het topic niet echt gevolgd maar iedereen lijkt afzonderlijk nog lang te moeten zoeken naar de timings, dat is toch vreemd.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
vind ik ook, maar dan ga ik maar nog een keer een print bouwen, deze is ondertussen niet meer te redden door alle wijzigen die ik heb gedaan qua weerstanden en elco's en shit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
Wat ik bedoelde is dat als je geen zin hebt om weerstanden en condensatoren te solderen, of als je niet toevallig een 74LS86 hebt liggen, dat je de CSYNC ook gemakkelijk met een ander poortje kunt maken. Ik had Powerstrip al gebruikt om mijn scherpje in te stellen, maar ik hoefde het niet opnieuw in te stellen toen ik de 74LS02 gebruikte in plaats van de CSYNC op mijn kaart. Dus zonder powerstrip gaat het niet lukken, sorry! :'(

Wat betreft Linux in text-mode: hier is iemand bezig geweest om het scherm op Linux aan te sluiten. Hij heeft ook iets aangepast in de kernel boot options om het scherm leesbaarder te maken maar volgens mij krijgt hij alleen na de graphical boot een leesbaar beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Hoera! het is eindelijk gelukt om mijn PS one LCD aan de praat te krijgen met m'n Geforce 7800 GT en de eigenwijze drivers van Nvidia. Ik had eerst 3 68 ohm weerstanden tussen de RGB kanalen, maar windows herkende het scherm zo niet, en gaf dus geen output.. Ik had die 3 68 ohm weerstanden gebruikt omdat ze geen 75 ohm weerstanden hadden, nu had ik 2x150 ohm parralel gezet en whoppa 75 ohm in totaal en het scherm werd herkend :)

Nu had ik ook een PSone Car Adapater er bij gekregen, deze heb ik gemod naar molex, alleen als ik hem aan sluit op me computer slaat deze af.. Moet er nog een weerstand tussen ofziets? of heb ik de plus en min soms omgedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Av3ng3rtje schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:10:
Nu had ik ook een PSone Car Adapater er bij gekregen, deze heb ik gemod naar molex, alleen als ik hem aan sluit op me computer slaat deze af.. Moet er nog een weerstand tussen ofziets? of heb ik de plus en min soms omgedraaid?
Zou gewoon moeten werken maar het kan natuurlijk dat je ze omgedraaid hebt. Waarschijnlijk is het dan einde adapter, want + en - verkeerd om vernietigt vrijwel alle ICs direct.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
tenzij er natuurlijk diodes voor zitten :) gewoon ff kijken dus of ie nog doet.
Maaruh, moet het precies 75 Ohm zijn, mag 82 niet?

[ Voor 26% gewijzigd door k0ewl op 09-04-2006 18:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
82 mag ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eindelijk beeld op men psone schermpje maar wel één (groot) probleem. Ik krijg alleen de blauwe kleur door. Ik heb alle connecties nagekeken met mijn multimeter en er is overal goede verbinding. Het schermpje is perfect leesbaar (msn in klein lettertype is te gebruiken). Alleen die kleur nog verhelpe :(
Mijn schermpje heb ik als kleurdiepte 24bit ingestelt omdat 16bit en 32bit het onmogelijk maakte het scherm te gebruiken. Mss ligt het hier aan. Mss heeft iemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hey mensen... ik heb men schermpje nu ook goed werkend. Ik heb in PowerStrip wat lopen klooien met die instellingen enzo. Het is allemaal bijna goed, maar als ik mijn PC dus opstart en de instellingen wordten geladen, dan begint het scherm op 1/4 van boven, dan wordt hij dus aan de onderkant afgekapt en het deel wat onderaan weg is, is aan de bovenkant geplakt. Daartussen heb je nog een zwarte rand. Hoe moet ik dat aanpassen?

Verder, over die 75 Ohm weerstandjes, die heb ik er nu tussenzitten met 1 schakelaar erbij. De manier die ik nu heb om het LCD werkend te krijgen is vrij klote. De schakelaar met omgeschakeld zijn, zodat de weerstanden "werken", dan ziet men videokaart hem. Dan is het beeld heel erg donker, dus zie ik weinig. Daarna moet ik de schakelaar weer terugzetten, zodat het beeld weer goed is. Als ik dus de PC weer een keer restart, moet ik dus eerst de schakelaar weer terug zetten. Bestaat er een programmaatje waarbij ik 1x die schakelaar om moet zetten,zodat Windows het LCD herkent en dat hij bij Device Manager ertussen staat als "Default Monitor", zodat de videokaart altijd denkt dat het LCD erin zit?

Edit: Ik heb ut schermpje gesloopt... Helaas, dan een Grafisch LCD schermpje kopen.

[ Voor 77% gewijzigd door TRiXeS op 03-05-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand toevallig nog een winkel die ze verkoopt?

Liefst in de binnenstad van Nijmegen, online is ook goed.
Ik kan ze echt nergens meer vinden die schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn 32bit kleuren mogelijk met dit scherm? Ik krijg 't alleen werkend op 24bit en da kwaliteit lijkt me beter te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:19
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:08:
Weet er iemand toevallig nog een winkel die ze verkoopt?

Liefst in de binnenstad van Nijmegen, online is ook goed.
Ik kan ze echt nergens meer vinden die schermen
swallowgames.co.uk
sony ps one lcd voor £ 29.99 (~ € 43,76)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl

bramtl

Mr. Sysbeh

MeMoRy schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:41:
met die 75 ohm weerstanden? nee... maar ik zie morgen of mijn 2e monitor er nog bijstaat... heb nu een een andere monitor erin geplugd...
Beste MeMoRy. Ik heb zelf ook een x850 xt pe. Mijn schermpje staat aan maar word niet hekent, hij is ook uitgerust met een c-cync setje (idd niet nodig). Jij geeft aan dat je niet die extra 75 ohm weerstanden hebt gebruikt. Aangezien jij dezelfde video kaart hebt hoopte ik dat je mij misschien kan helpen. Kun jij mij mailen zodat we wat ideeen kunnen uitwisselen? bramtl apenstaart hotmail puntje com.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
oh, heb ik dat gezegt? je hebt ze wel nodig... anders ben je hem weer kwijt elke keer als je opnieuw opstart...
Ik sluit er nu zelf steeds een andere monitor op aan om de uitgang te herkennen. wil nog een speciaal stekketje maken, met alleen weerstanden... ik gebruik het schermpje niet zo vaak. direct3d games werken ook niet als ik de tweede monitor enabled heb... en waarom zweedse natuurfilms kijken op een klein schermpje als je ook een 19" hebt ;)

Overigens hoeft je de C-sync schakeling niet perse te gebruiken... met powerstrip kan je de ingebouwde C-sync van je ATI kaart aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, heb mijn scherm verneukt :(
Weet iemand waar ik nog een ps one scherm kan krijgen dezer dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
bramtl schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:46:
[...]

Beste MeMoRy. Ik heb zelf ook een x850 xt pe. Mijn schermpje staat aan maar word niet hekent, hij is ook uitgerust met een c-cync setje (idd niet nodig). Jij geeft aan dat je niet die extra 75 ohm weerstanden hebt gebruikt. Aangezien jij dezelfde video kaart hebt hoopte ik dat je mij misschien kan helpen. Kun jij mij mailen zodat we wat ideeen kunnen uitwisselen? bramtl apenstaart hotmail puntje com.
Alvast bedankt!
Ik heb zelf de Sapphire X800 GTO2 (met dezelfde r480 core als de x850 xt pe), draaiende op dezelfde kloksnelheden als de x850 xt pe. Eerst draaide ik m'n schermpje gewoon op de TV-Out, maar omdat ik toch wat betere kwaliteit wilde hebben heb ik hem opnieuw gesoldeerd. Bij mij wilde het schermpje eerst ook alleen maar aan, maar geen beeld. Na dit topic nogmaals gelezen te hebben kwam ik erachter dat als je drie 68ohm (mijn elektraboer heeft geen 75ohm) weerstanden van de 3 RGB signaal lijnen naar de normale ground laat gaan, dan herkent ATI catalyst control center de lcd meteen. :P Alleen is dan bij mij het signaal te zwak om een mooi beeld te krijgen, dus heb ik nu de weerstanden met een schakelaar aangesloten zodat ik de weerstanden na het herkennen weer uit kan zetten, dan is het beeld echt perfekt! probeer het gewoon, mijn kaart is hetzelfde als die van jou (zo goed als iig) dus het zou bij jou ook moeten werken!

Iedereen in dit topic heeft een pluim verdiend, deze mod is echt té sick gewoon!

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Mensen ik heb HET :D

De oplossing voor het 75Ohms weerstand probleem. Dit gaat vanzelf en werkt op elke PC :D
Ik zal mijn bevindingen hier posten. De IC zijn binnenkort op electronica-onderdelen.nl te krijgen. Voor €0,80 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
heb je hem ook geprobeert? ik wel, lukte niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Ik heb de IC besteld dus die zullen binnenkort wel komen.

Hoezoo werkte het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
werd nog steeds niet herkend.
pas toen ik er die drie 75ohm weerstanden op de R, G en B instak werkte het... maar dat werkte al zonder de DCC...

Ik heb het eerder in dit topic al gemeld...

edit: ik zie toch dat het net ietsje anders is... laat maar weten of het wel werkt...

[ Voor 15% gewijzigd door MeMoRy op 15-05-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
MeMoRy schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:14:
werd nog steeds niet herkend.
pas toen ik er die drie 75ohm weerstanden op de R, G en B instak werkte het... maar dat werkte al zonder de DCC...

Ik heb het eerder in dit topic al gemeld...

edit: ik zie toch dat het net ietsje anders is... laat maar weten of het wel werkt...
In de tekst op die site geeft die man toch ook aan dat zolang de chip niet niet geprogrammeerd is, dat je het scherm dan op de gebruikelijke manier moet laten herkennen. Dus bijvoorbeeld met 75 Ohm weerstanden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:35:
Er loopt nu een animocheck op IA.net.
Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:11
Is er ook een manier om dit scherm te gebruiken middels het alom bekende gele tulpstekkertje? Dus gewoon rechtstreeks van bijv. een dvd-speler(?) naar het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Laatst online: 13-09 14:11
Moet je hiervoor het scherm verbouwen? Of is het gewoon plug-and-play?

Als je het scherm moet verbouwen --> link voor tut? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult een zogenaamde always on mod moeten uitvoeren. Anders krijg je geen beeld via de composite ingang. Ook moet je een eigen kabel maken. Aangezien je geen standaard tulp kabel zo aan het scherm kan hangen.

Voor tuts ik geloof op pagina 1 dat er genoeg worden gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 01:41
Voor de tulp ingang heb je deze mod niet nodig. Tenminste, bij de schermen die ik getest heb niet :P

Gewoon een klein AV kabeltje en hij moet meteen werken :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Laatst online: 11-09 20:13
Je hebt dit nodig: Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/images/dixons/products/7053286A.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://starfox.ucc.asn.au/carcomp/matrixpc/TTL_SYNC.gif
k snap dit schema niet helemaal, t is de bedoeling dat je csync uit hsync en vsync haalt maar waarom gaat er dan niks naar 5 en 6 van de psx csync?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1z13
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hier moet volgens mij een schakelaar of jumpertje in. Het is namelijk het geval dat bij het psone schermpje de csync op pin 5 of 6 moet staan. Ik weet dit echter niet helemaal zeker maar het kan nooit kwaad om het te proberen.

edit:spelfoutje, wel laat maar beter laat dan nooit

[ Voor 12% gewijzigd door w1z13 op 30-06-2006 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl

bramtl

Mr. Sysbeh

Als nog iemand een al helemaal gemod (met RGB monitor kabel en c-cync) Sony PSOne schermpje wil kopen moet hij het maar laten weten. Ik heb er nog een over die ik wel weg wil doen voor een zacht prijsje. Er zit een op 230 werkende voeding bij en hij heeft geen dooie pixels.
Mail me op "bramtl apenstaartje hotmail punt com".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:35:
Ik ook, het printje waar alle kabels samenkomen is zwartgeblakerd, geen idee hoe het komt. :? Aangezien jouw scherm stuk is heb je dat kleine printje dan over? Ik zou het namelijk goed kunnen gebruiken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Een vraagje :p

Als ik zo'n scherm koop zonder 230volt adapter erbij (wel caradapter zit erbij), kan ik er dan dan zo'n alles voltages in 1 adapter gebruiken en op 12 volt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1z13
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
als het genoeg vermogen levert wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

bramtl schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:14:
Als nog iemand een al helemaal gemod (met RGB monitor kabel en c-cync) Sony PSOne schermpje wil kopen moet hij het maar laten weten. Ik heb er nog een over die ik wel weg wil doen voor een zacht prijsje. Er zit een op 230 werkende voeding bij en hij heeft geen dooie pixels.
Mail me op "bramtl apenstaartje hotmail punt com".
offtopic:
Ik heb je gemaild

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
heb nergens een duidelijke foto gevonden, maar kunje dat lcd los halen van die print, en dan met een verbindingskabeltje verbinden met de elektronica (aangezien die print een bol is met een vierkant gat in waar het lcd in past. Want ik zou graag dat lcd in een vierkante behuizing steken, en vandaar naar de elektronica (cirkelvormige print) gaan.

Heeft iemand een foto van waar alles uiteen ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 12-09 11:57
Ik heb ook zo'n schermpje, maar het is een neppe (heb het van een vage kennis gekocht). Als ik hem aan de s-video hang (s-video -> composiet), krijg ik alleen een zwart/wit beeld. Ligt dat aan het schermpje, mijn instellingen of de videokaart? (6600 GT) Iemand een oplossing?

[ Voor 9% gewijzigd door RedPixel op 07-06-2006 17:23 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Laatst online: 28-04 20:05
dacht dat dit normaal was dat ie zwart/wit gaf, heb het ergens op een topic gelezen

deze:
http://lagnarok.no-ip.com/lcd.htm

In het begin werkt die gast met de gele tulp stekker.

Ps: al iemand een foto van een sony schermpje uiteen om te zien hoe dat lcd verbonden is met de print? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi mensen, ik heb ook zo'n schermpje en via composiet gaat alles prima, en het beeld is ook goed om aan te zien. heb er trouwens een beamer van gemaakt!! maar nu mijn probleem, ik krijg er niets zinnigs op via powerstrip (vga aansluiting). maar ik kan mijn kleuren niet aanpassen op 24 bit. ik heb een ATI radeon x600. iemand een idee hoe ik dit moet doen, dan kan ik miss weer verder!!

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
ben er zelf ook mee bezig , een beamer bouwen met het schermpje...
heb je nog plaatjes van het resultaat en hoe bevalt het ?

je kunt het beste kijken voor een psx audio/videokabel waarmee je je psone scherm kunt aansluiten op de tv mbv scart .. je hoeft dan alleen de scartkabel los te maken en daar een vga plug aan te solderen zonder dat je je scherm verpest door een foute soldeersessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je daar al ervaring mee dan? met die scart? en werkt dat? het resultaat met composiet mag er best wezen, voor een DIY beamer is het echt prima, maar verwacht geen bioscoop kwaliteit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
<!--
Voor mensen die DIY-Beamer spullen zoeken. Er is een DIY-Beamer SK
-->Spam

[ Voor 11% gewijzigd door Sprite_tm op 24-07-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
luccie schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:24:
Voor mensen die DIY-Beamer spullen zoeken. Er is een DIY-Beamer SK
Proficiat! Ik zie
a) dat je geen ps one lcd's verkoopt
b) dientengevolge totaal geen nut in je kick, behalve het aanprijzen van je IA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Er zijn wel veel mensen die in dit topic hebben gevraagt voor een SK voor Beamer spullen.
En die mensen hebben allemaal een PS-one scherm of wat anders.

Wat jij wil er is ook een PS-One LCD SK

En wta maakt het uit of ik nu reclame maak of iemand anders. Ik help er wel mensen me want er zijjn er al 3 die wat besteld hebben na mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@luccie : waar heb je toen die schermpjes gekocht? omdat ze wel erg goedkoop waren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn deze schermpjes niet meer te koop op nedgame? Ik wil zelf ook zoiets maken, maar ik heb dus een NVIDA kaart, een 6600GT om precies te zijn. Is dit dan nog mogelijk?
En ik heb zelf niet echt veel verstand van die schema's en zal daar ook nooit wijs uit komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
@Ruudjeh: Een rest partij vaneen failliet gegaan bedrijf :) Je zou ze uit UK kunnen kopen op Ebay hebben al veel mensen gedaan en is alsnog altidj goed bevallen :)

@Ramon156: Jep dat kan zeker, alleen moet je dan een C-Sync kitje gebruiken. Die je wel van mij kunt kopen of van iemand anders. Of zelf maakt. Ik kan je precies zeggen hoe dat moet :)

[ Voor 9% gewijzigd door luccie op 29-06-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luccie schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:18:

@Ramon156: Jep dat kan zeker, alleen moet je dan een C-Sync kitje gebruiken. Die je wel van mij kunt kopen of van iemand anders. Of zelf maakt. Ik kan je precies zeggen hoe dat moet :)
Ik weet het nog niet zeker, ik ben aan het denken om er zoiets "in te bouwen" als het mogelijk is.

http://www.nickl.de/Start.htm?Products.Displays.ST6V;Lang=Gr
http://www.picco.nl/produ...23aea36f1aa1cb17c1f9f6098
http://www.mp3playerstore...need/special/IN-700VG.htm

Het is wel prijzig natuurlijk, maar ik hoef er weinig aan te veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
<!--
Animo check voor Touchpannels

Geef je op :D
-->Spam

[ Voor 11% gewijzigd door Sprite_tm op 24-07-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
spam!... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Nee, aanreiken van mogelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gast, je zegt hier zelf "dat je even komt spammen in het GoT topic". En ook niet de eerste keer, een paar posts hierboven ook al. TR dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Ja kan ik er wat aan doen dat hier neit vele gezegt wordt en dat het "reclame maken" op 1 pagina staat, sorry dat ik mensen die zoeken naar een Touchpanel oplossing zoeken help met hun zoektocht. Ik zal nog eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

(Kicken met )spam is niet iets wat getolereerd word, zeker niet als de spam offtopic is.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Tsja het kicken kan ik niks aan doen omdat het topic al meer als 2weken oud is. De meeste info staat er al in.

En offtopic is het niet want er zijn hier toch wel een aantal berichten over mensen die een Touchscreen zoeken. EN de AC is gericht op Touchscreens voor PS-One schermpjes.

En er wordt in dit topic wel vaker gelinkt naar SK/IA's dus waarom zou dit neit mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:14
Heel interessant deze topic. Wil het nu ook in mijn kasten bouwen, maar waar kan ik zo'n ps one lcd nu nog kopen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Op ebay UK moet je eens vene zoeken daar worden ze nog veel aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://lagnarok.no-ip.com/lcd2.htm

De gast van de bovenstaande site heeft geen cync kit gebuikt maar gewoon de vsync en hsync aan elkaar geknoopt en dan met een weerstandje aan het groene signaal vast gemaakt.

Dit wilde ik dus wel even testen of het ook met een sony lcd werkt ...en ja hoor!!! werkt net zo goed als die sync kit!! en dit met maar 1 weerstandje.

Hoe het mogelijk is vraag ik me eigenlijk wel af.....dus als iemand dit kan uitleggen zou ik het graag willen weten!!

Afbeeldingslocatie: http://lagnarok.no-ip.com/pics/lcd/layout/layout.gif

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nice, volgens mij voer je hiermee het LCD een 'sync on green' signaal wat, iirc, in feite (h_sync & v_sync) + green is. Aangezien de hsync/vsync waarschijnlijk gewoon open drain outputs met pullups zijn, krijg je gewoon (h_sync & v_sync) door ze aan elkaar te gooien.

edit: hmm, toch enigszins weird, aangezien je op deze manier het green signaal totaal niet optelt bij (hsync & v_sync), daarvoor moet er nog een condo tussen nl.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik vraag me ook af of het bij elke vga-kaart zo werkt.
Ik vermoed van niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Dit werkt alleen voor standaard situaties. Zodra je dingen gaat veranderen aan timings enzo worden de Syncs ook anders en kan het mis gaan, verder is dit geloof ik belastend voor je 3d kaart. Ik houdt het toch op een C-Sync kitje, dan combiner je Echt en niet gewoon wat kloten met die signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-08 15:19
ik heb hem nu ook eindelijk binnen,

maar het knopje: advanced timing options is hier grijs.. Hoe?

videokaart is: ATi 3d Rage ll+ PCI 4 MB

[ Voor 16% gewijzigd door Dedgeh op 12-08-2006 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook een PSone LCD scherm maar mijn GeForce 7900GTX heeft geen C-sync zoals jullie mischien al wisten.
Dus ben ik opzoek naar iemand die voor mij een C-sync kit kan maken of er een heeft liggen die hij verkoopt.
Ik zocht ook iemand die een 12 volt naar 7,5 volt voedings kit kan maken of heeft liggen die ik kan overnemen.
Ik hebt namelijk helemaal geen 1337 soldeerskills en al helemaal geen verstand van elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 01:41
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:27:
Ik heb sinds kort ook een PSone LCD scherm maar mijn GeForce 7900GTX heeft geen C-sync zoals jullie mischien al wisten.
Dus ben ik opzoek naar iemand die voor mij een C-sync kit kan maken of er een heeft liggen die hij verkoopt.
Ik zocht ook iemand die een 12 volt naar 7,5 volt voedings kit kan maken of heeft liggen die ik kan overnemen.
Ik hebt namelijk helemaal geen 1337 soldeerskills en al helemaal geen verstand van elektronica.
Ik heb volgensmij nog wel een kit liggen voor c-sync. Is niet zo lastig te solderen. Heb ook nog wel een 12 -> 7.5Volt PSOne Car-adapter. Door het lange deel af te zagen kan je, dmv molex connectortje hem aansluiten op de computer. Zo draait het hier al een halfjaar goed.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:35:
[...]

Ik heb volgensmij nog wel een kit liggen voor c-sync. Is niet zo lastig te solderen. Heb ook nog wel een 12 -> 7.5Volt PSOne Car-adapter. Door het lange deel af te zagen kan je, dmv molex connectortje hem aansluiten op de computer. Zo draait het hier al een halfjaar goed.
Ik heb de car-adapter ook maar die is te groot, ik zou graag gewoon een een klein printje willen die ik ergens kan verstoppen.
Zou jij voor mij een C-sync en voeding kunnen solderen ?
Uiterraard tegen een vergoeding :) voor zo wel de uren als materiaal.

edit:
Het 7,5 volt voedings probleem is opgelost, ik heb de Car-adapter gemod. :)
Nu alleen de C-sync kit nog. :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

@ Emiel

Zou je mij willen adviseren wat me videokaart betreft? Ik werk met een Asus 7950X2 en wil deze graag heel houden. Heb heel het topic door gelezen en ben er niet zeker van dat dit geen schade aan mijn kaart kan aanrichten. Met dit LCD scherm is het toch ook gewoon te doen icm de C-sync?

bvd.

[ Voor 21% gewijzigd door UgotHeinzzd op 14-08-2006 22:19 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaborz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 15:51
Ff een vraagje over powerstrip. ik krijg interlaced niet aangevinkt.
Ik heb een ATIx1800XT en het scherm is aangesloten via een dvi>vga adapter.
Ik heb dus wel de mogelijkheid om interlaced aan te vinken, maar hij wil gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@UgotHeinzzd: Sorry voor de wat late reactie, maar ik zou sowieso een tweedehands (pci) matroxje op de kop tikken. Dan sloop je sowieso geen duurdere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Laatst heb ik met iemand voor een C-Sync kitje gemailt, ik heb hem hier thuis klaar liggen :) Kan op de post als je je gegevens even mailt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaborz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 15:51
luccie schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:31:
Laatst heb ik met iemand voor een C-Sync kitje gemailt, ik heb hem hier thuis klaar liggen :) Kan op de post als je je gegevens even mailt.
Heb je het tegen mij? want mijn kaart ondersteund wel C-Sync als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:42:
@UgotHeinzzd: Sorry voor de wat late reactie, maar ik zou sowieso een tweedehands (pci) matroxje op de kop tikken. Dan sloop je sowieso geen duurdere kaarten.
@ Emiel
Beter laat dan nooit,maar ik heb het hele verhaal in de koelkast gezet er zijn nl geen Sony schermpjes meer te vinden voor acceptabele prijzen. Een ander merk durf ik niet aan. Ik wou je eigenlijk een PM sturen zodat ik niet dit topic weer omhoog schoppen zou, maar heb geen adres. Als jij nog iets weet dan hou ik me aanbevolen!

Mvg,
UgotHeinzzd

[CiP] Aqueum initium TJ09

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste