[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
luccie schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:30:
Hmm shit man. Ik heb ook de 9600XT :P en ik heb dat emt die 75 Ohm weerstanden nog niet kunnen proberen omdat mijn boer die neit verkoopt :( Iemand een andere oplossing?
Je kunt ook 47 en 27 Ohm in serie zetten, of 2 weerstanden van 150 Ohm parallel.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Of neem 68 Ohm (die zal je elektroboer zeker wel hebben) als je geen twee weerstanden in serie wilt zetten, werkt prima hier op een radeon 9800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
je kan het ook met 9 weerstanden van 100 ohm doen... :P

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
MeMoRy schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:29:
je kan het ook met 9 weerstanden van 100 ohm doen... :P
Dat is 11 Ohm, of als je er 3 per kleur gebruikt, 33 Ohm.
(1/Rv = 1/R1 + 1/R2 .... + 1/Rn )

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Nou mijn boer heeft geen preciesie weerstanden (1%) alles onder de 100 Ohm dus :P
Ik bestel ze wel bij Electronica-Onderdelen

[ Voor 34% gewijzigd door luccie op 06-02-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
luccie schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:30:
Nou mijn boer heeft geen preciesie weerstanden (1%) alles onder de 100 Ohm dus :P
Ik bestel ze wel bij Electronica-Onderdelen
Je hebt niet echt metaalfilmweerstanden nodig hoor, voor die 75 Ohm weerstanden.
5% marge mogen ze echt wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb me overlaatst zo'n PSONE lcd schermpke gekocht via inkoopactie
Nu vandaag ben ik begonnen met de lcd - mod , dat ge het dus kunt aansluiten aan pc...

Nu is mijn probleem dat het niet werkt, dus misschien kunnen jullie me zeggen waar mijn foute opstelling zit?

foto

blue 1 lichtgrijs en lichtblauw
wit 1 groen
wit 2 wit
wit 3 oranje
wit 4 de rest

Voor de stroom heb ik gewone amerikaanse -> europese stopcontact vervormer gebruikt, wat wel goed zal zijn zeker?

We hebben trouwens ook uitgemeten welke pin waar moest..
Ik zou zeeeeeer blij zijn mocht mn schermpje werken, heb er namelijk samen met mn neef een hele avond al ingestoken..

Mvg
XortioN aka Carolus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24

Nick Name

SinFest!

Zolang je niet verteld welk vga pinnummer er hoort bij welke kleur kunnen we je niet vertellen of dat deel klopt. De kleuren van de aders is een vga kabel zijn namelijk niet gestandadiseerd.

Gaat je scherm überhaupt wel aan? Zo nee, als je je (PAL) schermpje wilt aansluiten op je vga kaart zul je namelijk de always-on mod moeten uitvoeren.

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schermpke gaat inderdaad niet aan..
heb ik die omvormer van VSA -> EU dan nog nodig als ik de always on mod uitvoer?

wacht even de pins noteren, gebaseerd op dit:

the blue wire will go to VGA pins 13 and 14
White Wire 1 will go to VGA Pin 1
White Wire 2 Will go to VGA Pin 2
White Wire 3 will go to VGA Pin 3
White Wire 4 will go to the rest of the VGA Pins as Ground

blue VGA pins 13 and 14
wit 1 VGA Pin 1
wit 2 VGA Pin 2
wit 3 VGA Pin 3
wit 4 alle andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:59:
Schermpke gaat inderdaad niet aan..
heb ik die omvormer van VSA -> EU dan nog nodig als ik de always on mod uitvoer?

wacht even de pins noteren, gebaseerd op dit:

the blue wire will go to VGA pins 13 and 14
White Wire 1 will go to VGA Pin 1
White Wire 2 Will go to VGA Pin 2
White Wire 3 will go to VGA Pin 3
White Wire 4 will go to the rest of the VGA Pins as Ground

blue VGA pins 13 and 14
wit 1 VGA Pin 1
wit 2 VGA Pin 2
wit 3 VGA Pin 3
wit 4 alle andere...
Zoals overal wel zo'n beetje te lezen is: ja, een always-on mod is nodig.
De Engelse(GEEN US) adapter met een omvormstukje is alleen dat de adapter power krijgt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de info...

ik ga nu bij mn neef om de always-on mod uit te voeren, ben eens benieuwd ;)
Ik hou jullie wel op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lo

bij de always on mod staat er hoe je de 12V naar 7.5V omvormt, dat gaat, maar waar op lcd moet je die omgevormde stroom dan aansluiten?

hebt ge daar geen schema of fotoke van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 12V naar 7.5V DC converter heeft niks met de always-on mod te maken (die doet 7.5volt naar 5volt fyi) - die is om het LCD te voeden. En waar je die 7.5 volt moet aansluiten? Wat dacht je van de powerconnector aan het lcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ... op deze foto staat

Afbeeldingslocatie: http://tvtool.info/gifs/vga_dummy.gif

dat je pin 6 en 8 moet gebruiken, maar daar zit toch geen kabel in?

schermpje werkt trouwens, maar hij wordt niet herkend dus je moet altijd ander scherm eerst insteken :s

*edit*

bijkomend probleem... als ik de kleur wil regelen met PowerStrip en ik selecteer het secundaire scherm en ik pas mijn kleuren aan , bv ik verhoog de brightness en vink boost analog color vibrance aan
.. dan verandert steeds mijn primaire ( mijn hoofdscherm) en niet mijn secundaire scherm

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 66 ohm weerstanden liggen , zijn deze daar goed genoeg voor of niet?

En als ik het goed begrijp, pin 7 en 8 hebben bij me geen draadje , dus mag ik eingelijk pin 1 , 2 en 3 verbinden met pin 6 ( maar bij elke wel de weerstanden, dus 3 weerstanden ) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
technisch gezien zou minder beter moeten zijn.... alleen je hebt kans dat er een grote stroom over de weerstanden gaat lopen (ik weet het voltage niet), dan zijn 1/4 watt weerstanden misschien te zwak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
MeMoRy schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:44:
technisch gezien zou minder beter moeten zijn.... alleen je hebt kans dat er een grote stroom over de weerstanden gaat lopen (ik weet het voltage niet), dan zijn 1/4 watt weerstanden misschien te zwak...
P=I2R, dus I= 62mA. (P=0.25 en R = 66)
U=I*R. dus U=4V

De spanning moet zo'n 4 V zijn, wil je met 66Ohm > 1/4 Watt trekken.
De spanning is meestal zo'n 1Vpp, dus dat zal wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

VGA is 0.7V (peak to peak). Met 66 ohm zal er hoogstens minder spanning op komen te staan en het beeld dus donkerder worden. Wel is 75 ohm bewust gekozen omdat dat de kabelimpedantie is. Bij 75 ohm heb je optimale beeldkwaliteit (geen reflecties in de kabel -> geen ghosting in je beeld), maar ik vermoed dat dat met deze lage resoluties en kleine schermpjes weinig uitmaakt.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt maar bijkomend probleem:

Ik heb dus geen draadje op mijn pin 7 en 8 , juist 6 ( ground )
Ik heb even vlug het volgende schema getekend hoe ik het zou kunnen oplossen , dus ground 6 gemeenschappelijk nemen:
Afbeeldingslocatie: http://meatspin.brinkster.net/stuff/SchemaPsone.JPG

Maar nader gezien zijn dan al deze draden (RGB) verbonden met elkaar, wat dus niet kan...

Om dit te vermijden zou het mogelijk zijn om diodes te plaatsen dan?

( Ik ( Keires , werk onder login van neef :p ) heb vroeger in de secundaire school, elektronica gekregen maar dat was niet echt uitgebreid dus schiet me niet dood als dit TOTAAL NIET KAN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus eigenlijk het volgende dan

Afbeeldingslocatie: http://meatspin.brinkster.net/stuff/SchemaPsone2.JPG

of is de spanning daarvoor te laag dan ( ivm die 0,7 V die je moet hebben opdat de diode geleidt :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 11:09:
dus eigenlijk het volgende dan

[afbeelding]

of is de spanning daarvoor te laag dan ( ivm die 0,7 V die je moet hebben opdat de diode geleidt :) )
3 dingetjes....
* je hebt de massa van de signaal leidingen niet verbonden met de massa van het LCD
* je hebt de massa-leidingen van de signaal-aders niet met elkaar doorverbonden, dus dan zou je heel erg zeker moeten zijn dat de massa van de rode-signaaldraad alleen genoeg is.
* diodes plaatsen is niet handig, omdat je in dit geval de signaalleidingen min of meer kortsluit wanneer ze boven de drempel van de diode uitkomen. (0.6 a 0.7V voor bijv de 1N4001 en 0.3V voor bijv de 1N4148)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 11:12:
[...]

3 dingetjes....
* je hebt de massa van de signaal leidingen niet verbonden met de massa van het LCD
* je hebt de massa-leidingen van de signaal-aders niet met elkaar doorverbonden, dus dan zou je heel erg zeker moeten zijn dat de massa van de rode-signaaldraad alleen genoeg is.
* diodes plaatsen is niet handig, omdat je in dit geval de signaalleidingen min of meer kortsluit wanneer ze boven de drempel van de diode uitkomen. (0.6 a 0.7V voor bijv de 1N4001 en 0.3V voor bijv de 1N4148)
juist juist , maar dat wist ik ook wel :) van de massa , het was maar een schema van hoe ik het zou doen met die weerstanden :) ik weet ook wel dat deze ook moet doorlopen naar het schermpje ( beeld heb ik ondertussen wel al :D )

Hoezo? ze zijn toch wel verbonden?

En kortsluiten? dat doe je toch niet? ( kan je wat meer uitleg geven aub of een andere oplossing )

thnx en alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Een diode kan in de richting van de pijl in het diode-symbool de stroom doorgeven. In de andere richting sluit 'ie kort zoals je waarschijnlijk wel weet.
Een bijzonder effect van diodes is dat 'ie ook de stroom tegen houdt wanneer de spanning onder een bepaald niveau zit (0.3V voor germanium diodes en 0.7V voor silicium diodes)

Wanneer je dus een spanning hoger dan die drempel erop zet, zal de diode in geleiding springen en dus de belasting op de signaal lijn laten toenemen.
In de praktijk zal dat neerkomen op dat de spanning op die lijn zal afnemen tot de drempelspanning, aangezien de videokaart een interne weerstand heeft en dus niet erg veel vermogen zou kunnen leveren.

Aangezien in je signaal niveau gaat van ongeveer 0 .. 0,7 V (0V = zwart, 0.7V is max helderheid van de kleur) zul je krijgen dat je detail verliest in de lichte stukken van het beeld, omdat je alles boven de drempelspanning van de diode afkapt.
Dus alles helderder dan een bepaalde waarde zal dezelfde tint krijgen. Wanneer je dus germanium diodes zou gebruiken, zou je dus een voornamelijk egaal grijs beeld krijgen, met hier en daar wat donkere kleurweergave. Daarnaast loop je de kans dat je de uitgang van je VGA-kaart te zwaar belast waardoor die ook problemen kan vertonen.

Dus die diodes horen daar gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, na de laatste paar pagina's nog even te hebben doorgenomen, heb ik de TS eventjes geupdate:
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2004 @ 22:28:
Er zijn wel erg veel reacties in de trand van "het is gaaf, ik wil het ook, maar ik heb verder 0,0 electronica kennis" met vervolgens en hele reeks ontzettend simpele vragen. Graag even logisch nadenken voor je post en/of een beginnerssetje electronica kopen.
En oja, XortioN, als je gewoon een normaal schema tekent met eagle is een en ander ook een stuk duidelijker. Met kortsluiten wordt in dit geval bedoeld dat je de grounds met elkaar in verbinding stelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

De massa's moeten gewoon allemaal aan elkaar, niet de 2 massa's van groen en blauw laten hangen. Massa's aan elkaar kan geen kwaad, sterker nog het is juist de bedoeling dat de massa overal hetzelfde is. Zo zijn spanningen altijd gelijk op beide apparaten (want vergeleken met dezelfde massa). Er zijn aparte massa's voor elk van de kleuren omdat deze als afscherming dienen in de kabel.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx tder

emiel, soz ik heb ook wel ewb maar zoals ik zei vlug een schemaatje getekend.

anyway massa's aan elkaar hangen? maar dan toch niet zoals op mijn schema ( zonder die diodes , het eerste schema dus ) want dan staan de toch de RGB draden met elkaar in verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Zo:
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8332/rgb1al.png
Wel als in je eerste schema dus, maar dan ook de groen en blauw massa's eraan vast. En je verbindt de kleuren niet zo hoor, alleen de massa's. Er zitten altijd nog weerstanden tussen de kanalen. In bovenstaand schema is het wat duidelijker te zien. Eigenlijk heb je gewoon een directe RGB verbinding, alleen hang je er nog een 75 (of 66 dus) ohm weerstand naar GND aan om de lijn juist te belasten.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt maar euhm , die van groen en blauw , zijn geen massas hiero , ik gebruik deze al om naar mijn lcd te gaan ? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben eens wat specifieker, niemand begrijpt je zo. Maak dan eens een _fatsoenlijk_ schema van wat jij hebt.

En aan MSN smilies heb ik persoonlijk al helemaal een grafhekel

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah soz maar ik dacht dat ik duidelijk was, ik zal even iets ' duidelijk ' maken

Afbeeldingslocatie: http://meatspin.brinkster.net/stuff/Aansluiting.jpg

is het nu duidelijk?

Dus als ik het goed begrijp is PIN 4 is de massa van mijn ' grijze ' kabel en PIN 11 is de massa van mijn blauwe kabel?

zo dus :

Afbeeldingslocatie: http://meatspin.brinkster.net/stuff/Aansluiting2.jpg

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Ja dat klopt. Het is 3x dezelfde massa eigenlijk maar zoals ik zei voor storingen in drievoud uitgevoerd. Daarom zitten ze ook per paar in een dikkere draad (gnd + signaal).

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt ! maar mag het nu met 66 ohm? want sommige beweren van wel en andere niet , ze spreken elkaar beetje tegen , de ene zegt dat het beeld dan niet optimaal is , is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arg heb iemand achter 75 ohm weerstanden gestuurd en die elektroboer heeft er van 85 ohm meegegeven bah :(

Kan ik deze dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:27:
ok bedankt ! maar mag het nu met 66 ohm? want sommige beweren van wel en andere niet , ze spreken elkaar beetje tegen , de ene zegt dat het beeld dan niet optimaal is , is dat zo?
Het kan waarschijnlijk geen kwaad, je beeld wordt misschien iets donkerder. En het verschil is ook niet zo drastisch (66 tegen 75). Met deze lage resoluties zal de beeldkwaliteit er ook niet zichtbaar door veranderen vermoed ik. Dat het 75 ohm moet zijn heeft te maken met de kabels, bij hoge frequenties (zoals video dus) kun je niet zomaar meer een simpel draadje gebruiken om signalen door te geven over een lengte van een paar meters. Bij een afsluiting met 75 ohm in combinatie met de specifieke kabels in de VGA kabel komt het videosignaal nagenoeg onvervormd door. Bij een andere afsluiting gaat een deel van het signaal terug naar je videokaart (reflecties) wat het beeld verstoord. Hoe groter de afwijking van 75 ohm, hoe groter dit effect. Maar het hangt ook af van de lengte van de kabel en de frequentie van de signalen. Langere kabels veroorzaken dit effect al bij kleinere frequenties. Lage videoresoluties hebben lagere frequenties dan hoge resoluties.

Dat is dus de theorie, ik denk dat je hier in dit geval weinig last van hebt. Het is meer van belang bij hoge resoluties (een goede monitor bijvoorbeeld). Probeer het dus gewoon uit zou ik zeggen.

edit Wat 85 ohm betreft: je zou hiermee te veel spanning op de ingang kunnen zetten. De aansturing gaat uit van 75 ohm, en geeft een dusdanige stroom af dat over die 75 ohm een bepaalde spanning komt te staan. Bij 85 ohm en gelijke stroom wordt de spanning hoger. Ik denk niet dat het LCD daar van stuk gaat, die zal best wel wat marge hebben, maar het kan dus teveel zijn. Ook krijg je dan het omgekeerde effect van te donker, namelijk te licht (en mogelijk dat lichte tinten allemaal geclipt worden naar de lichtste kleur). 66 ohm is volgens mij veiliger dan.

edit2 Als je heel veel weerstanden hebt kun je er per kleur 4 combineren:
code:
1
2
3
4
5
   +---[ 85 ] --- [ 66 ] ---+
   |                        |
---+                        +---   =  --[ 75,5 ]--
   |                        |
   +---[ 85 ] --- [ 66 ] ---+

Maar ik zou het gewoon met 66 proberen.

[ Voor 37% gewijzigd door madwizard op 11-02-2006 18:30 ]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals bedankt mad

btw ik heb het uitgevoerd en idd zoals iemand paar posts hiervoor heeft gezegd, een 66 ohm weerstand is niet echt een aanrader .. ik heb het gemerkt, beeld is veel minder sterk alsook krijg ik vanboven soort van vervorming en aan de zijkant een soort van bar

Dus dan zal ik er maandag 75 ohm weerstanden tsn pleuren :)

btw mijn ander probleem is wel opgelost ;) dus hoef ik niet steeds andere monitor in te steken!

Thnx people !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb denk ongeveer het zelfde probleem.
Ik heb m'n scherm nog gewoon via een composite lopen en naar m'n digital tv. Maar als ik hem op m'n video recorder doe(wil die tv tuner gebruiken) dan doet hij het niet..

verder, als ik hem om soldeer tot vga, kan ik dan composite ook nog gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
luccie schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:30:
Hmm shit man. Ik heb ook de 9600XT :P en ik heb dat emt die 75 Ohm weerstanden nog niet kunnen proberen omdat mijn boer die neit verkoopt :( Iemand een andere oplossing?
Je kunt 2 150 ohm weerstanden parallel zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 12-02-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:58:
als ik hem om soldeer tot vga, kan ik dan composite ook nog gebruiken?
Ja hoor, dat kan prima...maar of het slim is om beide aansluitingen simultaan aan te sluiten weet ik niet (ik ga het in ieder geval niet testen met mijn schermpje :p )

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Laatst online: 11-09 20:13
Volgens de handleiding van mijn schermpje gaat de composiet voor de rgb, dus als je daar wat aan hangt dan schakelt het schermpje over op composiet.
Maar zeker weet ik het niet, want op de mijne heb ik tot nu toe een keer een scrollend beeld gehad, via de vga icm composiet sync, maar verder nog niks. De tv out van mijn videokaart aan de av ingang van de lcd gaf geen beeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Springuin schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:30:
De tv out van mijn videokaart aan de av ingang van de lcd gaf geen beeld :(
Bij sommige videokaarten/drivers moet je de tv-out (soms eenmalig) handmatig activeren. Er van uitgaande dat je onder Windows werkt: configuratiescherm -> beeldscherm -> geavanceerde instellingen. Welk tabblad je dan moet hebben hangt van drivers af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
even terug over die weerstanden... volgens mij kan je die het beste plaatsen aan het eind, dus niet bij de VGA aansluiting. In het coax 75 ohm verhaal heet die weerstand de 'terminator' die absorbeert het signaal waardoor reflectie (waarbij het signaal aan het eind reflecteert en teruggezonden wordt over de coax) voorkomen wordt.
Ik zou de weestanden dus plaatsten op de plek waar je h/v-sync naar c-sync convertertje zit. ofwel waar je vga kabel verbonden is met de PSone stekker.

Ik heb zelf nog een vraagje... ik wil de always-on mod niet gebruiken, maar met een schakelaar 5V naar de C-sync schakeling en de betreffende pin van de LCD sturen... Als ik die schakelaar dan aanzet, gaat alles aan denk ik zo.

Ik gebruik een 7,5 volt spanningsregelaar die permanent spaning van de 12 V lijn krijgt... mijn vraag is: gebruikt het schermpje geen energie als ik die 5V (power on) niet aanbied? Ik vind het zonde van de energie en de levensduur als dat schermpje de hele tijd aanstaat.

[ Voor 38% gewijzigd door MeMoRy op 13-02-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wat betreft die schakelaar. Kijk wel uit dat de spanningsregelaar met die TI-chip in de openingspost een minimale belasting moet hebben en sommige chips uit de 78xx reeks ook, dus mischien is het dan makkelijker om de 12V te schakelen. (aangenomen dat het inschakelen geen invloed heeft op de stabiliteit van de 7.5V, meteen na het inschakelen)

Wat betreft die weerstanden.
Als je een bestaande VGA-kabel gebruikt die je bijvoorbeeld van een monitor geknipt hebt, kun je inderdaad het beste die weerstanden aan het eind van de kabel plaatsen, bij het schermpje.
Wanneer je echter een flatcable gebruikt, kun je ze mischien toch beter bij de VGA-stekker plaatsen.
Die flatcable zal zelf namelijk geen correcte impedantie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de weerstanden op het einde van de vga kabel gezet , die van 75 ohm , ik vraag me wel af om iemand dit ook al gedaan heeft want ik heb een probleem , het werkt wel maar het beeld is echt donkerder geworden :( en jah dan vraag ik me af of dat ik beter geen iets hogere weerstand gebruik want heb gelezen op dit forum als je boven de 75 gaat dat het dan lichter wordt ( je beeld) , in ieder geval die 75 ohm is niet echt optimaal vind ik , het beeld is donkerder geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

je kunt inderdaad experimenteren met een wat hogere weerstandwaarde, maar je loopt kans dat je videokaart dat niet pikt en net doet alsof er überhaupt geen monitor is aangesloten. Het is een kwestie van experimenteren.

Ik heb het zelf zo gemod dat ik met een schakelaar kan kiezen tussen 75 Ohm, een hogere waarde, of helemaal geen afsluitende weerstand (oneindig hoge weerstand eigenlijk). Voor een bepaalde pc zet ik de schakelaar voor het opstarten op 75 Ohm en daarna op de derde stand. Dit geeft de beste beeldkwaliteit, maar een andere pc heeft bijvoorbeeld dan door dat er geen monitor aan het systeem hangt en schakelt de signaal uit. Voor die pc gebruik ik de eerste in combinatie met de tweede stand.

Beetje experimenteren dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das slim bekeken , kan je daar eens even schemaatje van tonen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
TD-er schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:13:
Wat betreft die schakelaar. Kijk wel uit dat de spanningsregelaar met die TI-chip in de openingspost een minimale belasting moet hebben en sommige chips uit de 78xx reeks ook, dus mischien is het dan makkelijker om de 12V te schakelen. (aangenomen dat het inschakelen geen invloed heeft op de stabiliteit van de 7.5V, meteen na het inschakelen)

Wat betreft die weerstanden.
Als je een bestaande VGA-kabel gebruikt die je bijvoorbeeld van een monitor geknipt hebt, kun je inderdaad het beste die weerstanden aan het eind van de kabel plaatsen, bij het schermpje.
Wanneer je echter een flatcable gebruikt, kun je ze mischien toch beter bij de VGA-stekker plaatsen.
Die flatcable zal zelf namelijk geen correcte impedantie hebben.
Dat laaste is ook weer waar ;)

Dat eerste: ik ben bang dat hij een grote stroom over de 5V lijn gaat trekken als er geen 7,5V is, maar wel 5V....en daarmee componenten beschadigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick Name schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:15:
je kunt inderdaad experimenteren met een wat hogere weerstandwaarde, maar je loopt kans dat je videokaart dat niet pikt en net doet alsof er überhaupt geen monitor is aangesloten. Het is een kwestie van experimenteren.

Ik heb het zelf zo gemod dat ik met een schakelaar kan kiezen tussen 75 Ohm, een hogere waarde, of helemaal geen afsluitende weerstand (oneindig hoge weerstand eigenlijk). Voor een bepaalde pc zet ik de schakelaar voor het opstarten op 75 Ohm en daarna op de derde stand. Dit geeft de beste beeldkwaliteit, maar een andere pc heeft bijvoorbeeld dan door dat er geen monitor aan het systeem hangt en schakelt de signaal uit. Voor die pc gebruik ik de eerste in combinatie met de tweede stand.

Beetje experimenteren dus :)
Kan er mij iemand hiervan een schema geven aub :) sorry dat ik misschien zo aandring maar het schermpje moet asap in orde zijn ! ( is voor een competitie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik nu de tv-out van mijn radeon 9600XT aansluit op dit schermpje krijg ik weer allemaal van die strepen. Moet dit niet gewoon in 1x werken dan? of moet ik ook dan met powerstrip aan de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:10:
als ik nu de tv-out van mijn radeon 9600XT aansluit op dit schermpje krijg ik weer allemaal van die strepen. Moet dit niet gewoon in 1x werken dan? of moet ik ook dan met powerstrip aan de gang?
Dat is normaal :) , powerstrip moet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

Nee, dat is niet normaal! Dat je Powerstrip nodig hebt als je het schermpje via de vga connector wilt aansluiten, ja. Maar voor tv-out zou je (afgezien van PAL vs. NTSC) niks hoeven in te stellen.

@XortioN: bij gebrek aan scanner en/of fatsoenlijk tekenprogramma kan ik je mijn schema niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Laatst online: 11-09 20:13
* Springuin controleert de volgende keer eerst of zijn tvout-kabeltje wel goed in zijn videokaart zit.
Ik heb geen strepen, wel een beetje lelijk beeld met te veel rood, maar dat schijnt ook nog op te lossen te zijn.

Ik ben wel blij dat het werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
@ Nick name: Paint mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick Name schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:14:
Nee, dat is niet normaal! Dat je Powerstrip nodig hebt als je het schermpje via de vga connector wilt aansluiten, ja. Maar voor tv-out zou je (afgezien van PAL vs. NTSC) niks hoeven in te stellen.

@XortioN: bij gebrek aan scanner en/of fatsoenlijk tekenprogramma kan ik je mijn schema niet geven.
Mijn excuses, had TV-out niet gelezen :s

en nickname, misschien paint? aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mjlebon/75.JPG

Zo zou je het kunnen maken.

[ Voor 39% gewijzigd door luccie op 13-02-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

mwôh...Word ook goed? :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n2/public/got/psone.png
Dat gele blok moet de schakelaar voorstellen. Met die rode blokjes als mogelijke verbindingen. Met de waarden van die onderste twee weerstanden kun je dus experimenteren

Edit: voor de goede orde: ipv die 10 Ohm heb ik zelf op die plek geen weerstand staan

[ Voor 17% gewijzigd door Nick Name op 14-02-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor het mooie schema, maar wat voor schakelaar is dat dan juist?

Maar ik heb het precies beetje verkeerd begrepen, ik dacht dus bvb dat je de 75 ohm kon inschakelen dan en nadien weer uitschakelen, maar als ik nu naar het schema kijk is dat zo niet toch?

Want wat ik niet goed begrijp waarom die 75 ohm weerstanden op die plaats staan en niet zoals die andere weerstanden? Want als jij nu het op 3de stand zet , heb je toch nog steeds 75 ohm?

Of heb ik het helemaal mis, het kan een domme opmerking van me zijn, mijn excuses dan maar het zit al beetje ver weg :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grmblfgrmblf

/me is zichzelf aan het opeten achter zn PC

Xortion, FFS, denk eens even na ofzo voordat je dit complete topic dichtspamt met je @#$@#$ vragen. Het in serie schakelen van weerstanden is wel zoooo basic, ik heb de topic rules niet voor niets aangepast een tijdje terug. Alsjeblieft, lees je even in in basiselectronica ofzo.

@Nick name: je bent de ground vergeten aan te geven bij de bovenste 'pin' op je 'schakelaar'

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
:? wat is dit nou weer voor een overdreven en onnodige reactie... het is niet offtopic ofzo...
Er zijn gewoon mensen die wat meer hulp nodig hebben. Je hoeft niet e.o.a. anti-noob beleid te voeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht Emiel, mensen helpen is ook een van je moeilijkste opgaves zeker en nee ik kan niet zoals jou alles weten ...

en btw misschien lees je beter mijn vraag , ik weet wel dat het een serie schakeling is ofzo ...
Ik heb in het secundaire elektronica gekregen maar niet erg uitgebreid maar ik weet nog steeds het verschil tussen een serieschakeling en parallelschakeling ... mjah geduld is een mooie gave

misschien vraag ik het beter aan iemand anders, memory kan jij me antwoord geven op mijn vraag aub?

alvast bedankt

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Memory: Dat is zeker niet de bedoeling, maar als in de laatste 100 posts er zo'n 25 van XortioN zijn die ook gewoon allemaal over hetzelfde gaan, ga ik me er toch echt aan ergeren. Maar goed, ik negeer dit topic verder wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:06:
@ Memory: Dat is zeker niet de bedoeling, maar als in de laatste 100 posts er zo'n 25 van XortioN zijn die ook gewoon allemaal over hetzelfde gaan, ga ik me er toch echt aan ergeren. Maar goed, ik negeer dit topic verder wel :).
Ze gaan niet steeds overhetzelfde maar kom, mocht je me meteen een oplossing geven van mijn probleem had ik nooit 25 posts hoeven te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Hij doet het! Kan er alleen achter dat mijn ati x850 xtpe al een c-sync signaal kan leveren, dus die h/v-sync->c-sync schakeling is een beetje dubbelop...
Mooi beeld! Jammer dat de inkijkhoek zo beperkt is... nu nog wat leuke dingen mee doen...

Bedankt aan de TS en iedereen voor de hulp!

ik vind het wel jammer dat je hem niet met zijn native resolutie kan aansturen... tekst ziet er toch niet zo mooi uit :( Films en games wel gelukkig :D

[ Voor 22% gewijzigd door MeMoRy op 14-02-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Memory heb jij ook gebruik gemaakt van dat ene schema paar posts hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
met die 75 ohm weerstanden? nee... maar ik zie morgen of mijn 2e monitor er nog bijstaat... heb nu een een andere monitor erin geplugd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeMoRy schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:26:
ik vind het wel jammer dat je hem niet met zijn native resolutie kan aansturen...
Geen idee of het werkt, nooit getest eigenlijk, maar misschien kan je er iets mee:

open regedit, en browse naar de key:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\xxxx\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO\{AAAAAAAA-AAAA-etc}\xxxx

Daar staat oa:
• DefaultSettings.XResolution
• DefaultSettings.YResolution
• etc.
Misschien dat je daarmee de goeie resolutie kan aanpassen. En anders zoeken met google, het is vast wel te vinden.
offtopic:
Met Linux is het geen probleem om exotische resoluties te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
nee, dat werkt niet, maar bedankt...

het probleem zit hem natuurlijk in de elektronica bij de lcd... die rekent de 720x576 interlaced die je aanbied om naar 640*480 progressive native resolutie van het schempje (over anglisismes gesproken ;) ), of nog minder.. alleen wanneer dat zou omzeilen zou dat niet zo hoeven... DVI kabel ofzo :+

Misschien eens een FPGAtje erbij maken... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Er is weer een nieuwe IA voor de mensen die deze keer gemist hebben :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ MeMoRy: Ik meen me te herinneren dat de native resolutie van het lcd'tje wel degelijk 720*576 is (er staat iig 'PAL' op ofzo), echter omdat de aansturing redelijk cheap is, is het beeld toch niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

De resolutie van het eigenlijke tft-scherm is 320x240. Zie onder andere hier: http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/PSone_LCD
Interlaced 640x480 via de VGA aansluiting wordt door het scherm omgezet naar 320x240. Vandaar dat (computer)beelden met veel lijntjes (of kleine letters) er niet subliem uitzien. Videobeelden (ook via de composiet aansluiting) zien er daarentegen gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Nick Name schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:23:
De resolutie van het eigenlijke tft-scherm is 320x240. Zie onder andere hier: http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/PSone_LCD
Interlaced 640x480 via de VGA aansluiting wordt door het scherm omgezet naar 320x240. Vandaar dat (computer)beelden met veel lijntjes (of kleine letters) er niet subliem uitzien. Videobeelden (ook via de composiet aansluiting) zien er daarentegen gewoon goed uit.
Die resolutie is voor de NTSC versie. De PAL versie heeft dus zoals hierboven staat 720x576. Beeld kan er erg strak uitzien op vga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

LED-Maniak schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:27:
[...]
Die resolutie is voor de NTSC versie. De PAL versie heeft dus zoals hierboven staat 720x576. Beeld kan er erg strak uitzien op vga.
Ja okay, maar het tft-schermpje ansich blijft 320x240 voor zover ik heb kunnen achterhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:27:
[...]

Ware het niet zo dat het in feite geen VGA is, maar gewoon een standaard RGB signaal getimed als PAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
hmm.. heb nu het schermpje werkend op mijn tvout (makkelijk ) omdat ik bezig ben met mijn multiavkabel te modden die ik heb gekocht op samenkopen.net . Ik heb hiervoor gekozen omdat ik dan niet meteen zou solderen aan mijn scherm en ook meerdere uitgangen heb zoals de composite/vga.
Maar heeft iemand die dat ook doet , dit werkend? Want ik weet niet welke kabels ik moet solderen om het te laten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-11-2023
Hee gasten,

ik heb mijn twee schermpjes van: http://www.swallowgames.com/ (omgerekend zo'n 50 pleuries per). Lekker lopen nerden deze week en ik heb er zowaar één aan de praat gekregen :*), zie plaatje voor de proefopstelling: http://img130.imageshack.us/img130/8392/dscn0142klein8qm.jpg

In het echt ziet het er allemaal wat beter uit, maar het probleem is wel te zien, nl twee balken boven en onder die ik niet weg kan krijgen :( . Iemand een idee hoe? Ik las hier http://www.ms-netpage.de/include.php?path=content/pstft.php dat ik er maar moet leren leven maar dat is nogal k* omdat ik een touch-screen besteld heb bij http://www.mouser.com/ind...oryid=452&e_pcodeid=81703 die ik hopelijk ook aan de praat krijg en dan wil ik wel het hele scherm gebruiken natuurlijk. De Powerstrip settings die het voor mij deden zijn: H 15,338; 640; 40; 64; 88. V 26,174; 480; 22; 6; 78 (640x480 dus). Custom resolutie settings lijken het met mijn kaart (Mystique) niet te doen en 800x600 heb ik nog niet voor elkaar gekregen. Is dat iemand wel gelukt toevallig ? Dan ben ik idioot beniewd naar de settings 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je die balken echt niet wegkrijgen door je breedte en hoogte enzo aan te passen met powerstrip?

Hoeveel heb je btw betaald voor dat touch schermpje en hoeveel inch?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
Nee, als ik het scherm in hoogte uit wil strekken dan verschuift het alleen maar ...

Touchscreen is 5,7", iets groter dan de LCD, maar dat valt wel te calibreren denk ik. Prijzen staan op de site. Ik heb besteld:

817-CABLE-RS232 1 $11.95
Fujitsu LCD Resistiv
Serial Cable

817-N010-0554-T001 1 $18.57
Fujitsu LCD Resistiv
5.7" Pen & Finger

817-N16B-0558-B230 1 $23.57
Fujitsu LCD Resistiv
Serial RS-232

FREIGHT $14.00

TOTAL $68.09

Ik heb (nog) niks aan de douane hoeven te betalen dus dat valt weer mee. Verzendkosten zijn voor 'Global Mail', daar staan officieel 3-5 weken voor maar ik had 'm na een week (vandaag :*) ) al in de bus. Als je het echt goedkoop wilt houden kun je de kabel trouwens ook zelf maken, wat je nodig hebt is een seriele connector en een mini-printconnector. Ik kan daar wel een foto van maken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
Touchscreen getest en het werkt als een speer :*) . Maar nog niet onder Linux helaas ... Eerst maar een een mooie asemblage maken met m'n LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
@daPaulus Hier uitleg voor PS-One touch op Linux

Hier een schema met schakelaar het werkt nu :D
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mjlebon/schema.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door luccie op 25-02-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daPaulus schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:34:
Nee, als ik het scherm in hoogte uit wil strekken dan verschuift het alleen maar ...

Touchscreen is 5,7", iets groter dan de LCD, maar dat valt wel te calibreren denk ik. Prijzen staan op de site. Ik heb besteld:

817-CABLE-RS232 1 $11.95
Fujitsu LCD Resistiv
Serial Cable

817-N010-0554-T001 1 $18.57
Fujitsu LCD Resistiv
5.7" Pen & Finger

Fujitsu LCD Resistiv
Serial RS-232

FREIGHT $14.00

TOTAL $68.09

Ik heb (nog) niks aan de douane hoeven te betalen dus dat valt weer mee. Verzendkosten zijn voor 'Global Mail', daar staan officieel 3-5 weken voor maar ik had 'm na een week (vandaag :*) ) al in de bus. Als je het echt goedkoop wilt houden kun je de kabel trouwens ook zelf maken, wat je nodig hebt is een seriele connector en een mini-printconnector. Ik kan daar wel een foto van maken als je wilt.
Zo'n touchscreen klinkt perfect aangezien ik mijn schermpje in de auto wil gebruiken voor mijn carputer. Dus als alles goed werkt onder windows zou ik graag van je horen wat er nou allemaal nodig is om het goed werkent te krijgen. En die kabel zou ik dan ook graag zelf maken :)

Je kunt naar me mailen (mheijmans@gmail.com) of hier posten natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een ps one schermpje liggen, iemand geintereseerd? mail wieger@belgique.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
Na een welverdiende vakantie ben ik weer mer frisse moed aan de slag gegaan. Millennium G200 kaartje gekocht, nieuwste drivers van Matrox geinstalleerd en zowaar was het deze keer wel mogelijk om het schermpje op 720x576 te laten draaien. Dat ziet er beter uit :) . Voor wie het interesseert: de powerstip instellingen.

Het aansluiten van de touchscreen was een fluitje van een cent. Touchscreen en seriele kabel aan de controller, voeding aan de kabel, driver downloaden bij Mouser en gáán. Wat plaatjes:

totaalbeeld,
printconnector,
seriele connector,
power connector.

Voor wie de connector wil namaken en $12 wil uitsparen: gewoon de draadjes volgen. Datasheets kun je downloaden bij Mouser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
@luccie : die site had ik ook al gevonden, maar bedankt voor de tip. Het ging mij er meer om dat ik de Linux-driver niet kon vinden, maar dat is me inmiddels gelukt. Niet dankzij de ambtenaren van Fujitsu trouwens ... Gewoon zoeken op het type-nummer van de controller (N16B-0558-B230).

Nog wat aanvullende info:

de voeding voor de touchscreen is +5V (+5V = witte draad, zwart = GND). Die kun je gewoon uit je PC-voeding halen.

De (windows-) driver laat je het scherm calibreren, dwz dat je kruisjes aan moet raken om aan te geven waar de grenzen van je beeldscherm liggen. Daarmee kun je dus prima aangeven hoe je precies je Psone schermpje achter de touchscreen hebt geplakt. Ik heb de touchscreen trouwens zonder de Psone lcd getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
meer dan 2000x1500 pixels per stuk!!! Je kan ook overdrijven.... 800*600 is meer dan genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Laatst online: 17:34
Okeej :9~ hoe kom ik aan zo'n touchscreen opzet ding. Mijn psone schermpje werkt goed dus nu moet ik ook maar aan zo'n touchscreen gaan werken

edit: okee, ff op vorige pagina kijken doet wonderen :)

Shit de

Fujitsu LCD Resistiv
Serial RS-232

is alleen nog te bestellen vanaf 40st. :S zucht

[ Voor 48% gewijzigd door PSspike op 24-03-2006 11:49 ]

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPaulus
Kut ... had ik er nou maar meteen twee besteld ... :'(

En zo wordt weer een mooi initiatief de grond in geboord. Tenzij er iemand een inkoopactie wil beginnen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu alles gesoldeerd volgens het schema en ik heb de pt6101A gebruikt, maar nu staat er naar lcd en ik heb geen flauw idee op welke pennetjes ik dat moet solderen op het lcd, ik weet dat deze vraag al eerder gesteld is, maar er is toen niet duidelijk antwoord opgegeven, dus als iemand mijn uit de brand kan helpen en even een duidelijke foto of uitleg kan geven welke pinnetjes ik moet hebben voor de 7,5 lijn en de ground op het lcd printje zal ik heel dankbaar zijn ^^

edit: heb het al gevonden, alleen krijg ik geen beeld:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
daPaulus schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 01:14:
Kut ... had ik er nou maar meteen twee besteld ... :'(

En zo wordt weer een mooi initiatief de grond in geboord. Tenzij er iemand een inkoopactie wil beginnen natuurlijk.
Ik heb ze gemaild over die 40st. maar helaas :( geen reactie

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:01:
Ik heb nu alles gesoldeerd volgens het schema en ik heb de pt6101A gebruikt, maar nu staat er naar lcd en ik heb geen flauw idee op welke pennetjes ik dat moet solderen op het lcd, ik weet dat deze vraag al eerder gesteld is, maar er is toen niet duidelijk antwoord opgegeven, dus als iemand mijn uit de brand kan helpen en even een duidelijke foto of uitleg kan geven welke pinnetjes ik moet hebben voor de 7,5 lijn en de ground op het lcd printje zal ik heel dankbaar zijn ^^

edit: heb het al gevonden, alleen krijg ik geen beeld:(
Geen beeld? Hij gaat wel aan? (backlight). Maybe dat het scherm niet herkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Mijne zit nu in mijn kast
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~memory/CM06.jpg

Nog bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Ik ben ook druk aan het inbouwen/verbouwen. Als het af is zal ik ook wel een foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSspike schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:22:
[...]

Geen beeld? Hij gaat wel aan? (backlight). Maybe dat het scherm niet herkend wordt.
Het scherm gaat wel aan en ik heb er nu drie 68 ohm weerstandjes tussen zodat hij ook herkent wordt, maar het wil nog niet echt werken met powerstrip,het beeld gaat rollen en ik zie nou ook niet echt bepaald kleur ofzo, beetje wazig blauw :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Oh maar dan kom je d'r wel ;). Nadat het scherm herkend is haal ik de 3 weerstanden er weer af zodat het beeld helderder wordt, en de instellingen bij powerstrip zijn bij iedereen iets anders. Maar als je de instellingen van de topicstarter gebruikt en van daaruit gaat aanpassen/uitproberen kom je d'r wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Wat ik hier zo allemaal lees is dat ik via de normale VGA poort de beste resultaten krijg. Daar gaan we dan ok maar voor.
Ik ben alleen niet zo voor die standaard voedingen enz. Dan krijg je weer van die half afgebakken troep.

Maar op de eerste bladzijde van dit topic, stond een opmerking over een LM317. Ik heb daar ff verder naar gekeken en een LM317T kan 1.5 A leveren en een uitgangsvoltage van 1.25 tot 37 volt.

Aangezien ik maar 7.5 volt nodig heb voor de voeding, heb ik een schematje gemaakt wat 7.5 volt moet outputten.
Namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/9326/voeding4rr.gif

Kan iemand dit even verifieren, dan kan ik dit gaan bouwen. Daarbij wilde ik meer een soort standaard inschuif ding maken voor 5.25" bay. wel 3 sloten hoog, maargoed. Heeft er iemand een idee hoe je dit mooi kun oplossen?
Ik dacht zelf aan afstandsbusjes omgedraaidt monteren en dan van de achterkant er een schroef in draaien. Dan een metalen kooitje maken van precies de benodigde afmetingen. Het enige probleem wat er dan overblijft is het materiaaal voor de voorkant. Ik vind het jammer om gewoon de standaard bay-covers te gebruiken en wil dan ook het liefste een stukje zwart plastich, maar het mag niet glimmen.

Iemand een idee?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als je een 317 wilt gebruiken, zul je de ingangspanning altijd hoger moeten kiezen dan de uitgangspanning (minstens 1.25V hoger meen ik mij te herinneren)
Dus die zal je dan vanuit de +12V moeten voeden.
De verhouding van 1:5 van R1:R2 is wel goed (Vout = 1,25V (1 + R1/R2) + Iadj(R2)

Aangezien die stroom door de R2 dus wel meetelt, moet je dus altijd even bekijken in hoeverre die meetelt.
De stroom is nu minstens (je weet de weerstand van de 317 niet, dus de Rv van de 317 en R1 kan wat lager uitvallen dan die 100 Ohm.
(I=U/R):
7,5/600 = 0,0125
Dat zou dus uitkomen op 7,5125V en dus maakt het niet echt uit.

Een ander puntje is dat 500 Ohm weerstanden niet echt veel voorkomen. 470Ohm wel, maar dan kom je met 100 en 470Ohm weerstanden op 7,125V uit.
Met R1 = 560Ohm en R2 = 1k + 1k8 kom je wel uit op die verhouding 1:5 en dan gebruik je wel weerstanden uit de E12-reeks. (10, 12, 15, 18, 22, 27, 33, 39, 47, 56, 68, 82)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ik heb hier de hele e12 reeks liggen aan weerstanden. Ik ga gewoon 33Ohm en 470Ohm gebruiken, maar omdat ze 5% zijn heb ik er een stel uitgezocht die samen precies 500 zijn.

Ik was idd ff inde war met 12V en 5V, maar verders moet het wel gaan werken ofniet?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
k0ewl schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:32:
ik heb hier de hele e12 reeks liggen aan weerstanden. Ik ga gewoon 33Ohm en 470Ohm gebruiken, maar omdat ze 5% zijn heb ik er een stel uitgezocht die samen precies 500 zijn.

Ik was idd ff inde war met 12V en 5V, maar verders moet het wel gaan werken ofniet?
Ja verder gaat het wel werken.
Maar ehh 33 en 470 geven een beetje te hoge uitgangspanning :) (ja ik snap wel dat je die in serie gaat zetten om 500 te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Vergeet niet dat het spanningsverschil (12V - 7,5V = 4,5V) volledig in warmte omgezet gaat worden. Bij 0,5A (had iemand gemeten in dit topic) is dat 2,25W en bij 1A (iets meer dan het maximum van het scherm volgens specificaties) het dubbele (4,5W). Goed koelen dus.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Heeft er trouwens iemand dat circuitje van Sprite_tm geprobeerd om de hsync en vsync naar een csync te maken? Voordat ik alles in elkaar ga solderen, wilde ik wel graag weten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

Beste Tweakers,

Ik zit hier met een probleempje. Ik heb de PSONE aan mijn x850 xt hangen via de DVI uitgang met verloopstekker naar RGB zodat hij aan de video kabel van de PSONE hangt. Op de gewone RGB uitgang hangt mijn primaire monitor al. Al het solderen is voor mij gedaan. Er zit een C-SYNC tussen die eigenlijk niet nodig was aangezien ik hier las dat het er op de ATI x850 modellen standaard op zit.
Het probleem is als volgt. Als ik de adapter aan zet dan zie ik dat het scherm aan gaat. Maar wat moet ik dan verder doen?
Als ik in Windows mijn bureaublad probeer uit te breiden merk ik dat dit niet lukt. Heeft iemand tips hoe je hier aan moet beginnen?

Wat is dat voor wouse sjit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
@ koewl:
waarom gebruik je niet een 78S75. die leveren gewoon 7,5V 2A.

en om die csync te maken kun je iig ook dit schematje gebruiken, werkt ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2rgbs_ttl.gif

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste