Ja kan ik er wat aan doen dat hier neit vele gezegt wordt en dat het "reclame maken" op 1 pagina staat, sorry dat ik mensen die zoeken naar een Touchpanel oplossing zoeken help met hun zoektocht. Ik zal nog eens helpen.
(Kicken met )spam is niet iets wat getolereerd word, zeker niet als de spam offtopic is.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Tsja het kicken kan ik niks aan doen omdat het topic al meer als 2weken oud is. De meeste info staat er al in.
En offtopic is het niet want er zijn hier toch wel een aantal berichten over mensen die een Touchscreen zoeken. EN de AC is gericht op Touchscreens voor PS-One schermpjes.
En er wordt in dit topic wel vaker gelinkt naar SK/IA's dus waarom zou dit neit mogen?
En offtopic is het niet want er zijn hier toch wel een aantal berichten over mensen die een Touchscreen zoeken. EN de AC is gericht op Touchscreens voor PS-One schermpjes.
En er wordt in dit topic wel vaker gelinkt naar SK/IA's dus waarom zou dit neit mogen?
Heel interessant deze topic. Wil het nu ook in mijn kasten bouwen, maar waar kan ik zo'n ps one lcd nu nog kopen???
Op ebay UK moet je eens vene zoeken daar worden ze nog veel aangeboden.
Verwijderd
http://lagnarok.no-ip.com/lcd2.htm
De gast van de bovenstaande site heeft geen cync kit gebuikt maar gewoon de vsync en hsync aan elkaar geknoopt en dan met een weerstandje aan het groene signaal vast gemaakt.
Dit wilde ik dus wel even testen of het ook met een sony lcd werkt ...en ja hoor!!! werkt net zo goed als die sync kit!! en dit met maar 1 weerstandje.
Hoe het mogelijk is vraag ik me eigenlijk wel af.....dus als iemand dit kan uitleggen zou ik het graag willen weten!!
De gast van de bovenstaande site heeft geen cync kit gebuikt maar gewoon de vsync en hsync aan elkaar geknoopt en dan met een weerstandje aan het groene signaal vast gemaakt.
Dit wilde ik dus wel even testen of het ook met een sony lcd werkt ...en ja hoor!!! werkt net zo goed als die sync kit!! en dit met maar 1 weerstandje.
Hoe het mogelijk is vraag ik me eigenlijk wel af.....dus als iemand dit kan uitleggen zou ik het graag willen weten!!

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 01:17 ]
Nice, volgens mij voer je hiermee het LCD een 'sync on green' signaal wat, iirc, in feite (h_sync & v_sync) + green is. Aangezien de hsync/vsync waarschijnlijk gewoon open drain outputs met pullups zijn, krijg je gewoon (h_sync & v_sync) door ze aan elkaar te gooien.
edit: hmm, toch enigszins weird, aangezien je op deze manier het green signaal totaal niet optelt bij (hsync & v_sync), daarvoor moet er nog een condo tussen nl.
edit: hmm, toch enigszins weird, aangezien je op deze manier het green signaal totaal niet optelt bij (hsync & v_sync), daarvoor moet er nog een condo tussen nl.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 08:01 ]
Ik vraag me ook af of het bij elke vga-kaart zo werkt.
Ik vermoed van niet namelijk.
Ik vermoed van niet namelijk.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dit werkt alleen voor standaard situaties. Zodra je dingen gaat veranderen aan timings enzo worden de Syncs ook anders en kan het mis gaan, verder is dit geloof ik belastend voor je 3d kaart. Ik houdt het toch op een C-Sync kitje, dan combiner je Echt en niet gewoon wat kloten met die signalen.
ik heb hem nu ook eindelijk binnen,
maar het knopje: advanced timing options is hier grijs.. Hoe?
videokaart is: ATi 3d Rage ll+ PCI 4 MB
maar het knopje: advanced timing options is hier grijs.. Hoe?
videokaart is: ATi 3d Rage ll+ PCI 4 MB
[ Voor 16% gewijzigd door Dedgeh op 12-08-2006 08:24 ]
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook een PSone LCD scherm maar mijn GeForce 7900GTX heeft geen C-sync zoals jullie mischien al wisten.
Dus ben ik opzoek naar iemand die voor mij een C-sync kit kan maken of er een heeft liggen die hij verkoopt.
Ik zocht ook iemand die een 12 volt naar 7,5 volt voedings kit kan maken of heeft liggen die ik kan overnemen.
Ik hebt namelijk helemaal geen 1337 soldeerskills en al helemaal geen verstand van elektronica.
Dus ben ik opzoek naar iemand die voor mij een C-sync kit kan maken of er een heeft liggen die hij verkoopt.
Ik zocht ook iemand die een 12 volt naar 7,5 volt voedings kit kan maken of heeft liggen die ik kan overnemen.
Ik hebt namelijk helemaal geen 1337 soldeerskills en al helemaal geen verstand van elektronica.
Ik heb volgensmij nog wel een kit liggen voor c-sync. Is niet zo lastig te solderen. Heb ook nog wel een 12 -> 7.5Volt PSOne Car-adapter. Door het lange deel af te zagen kan je, dmv molex connectortje hem aansluiten op de computer. Zo draait het hier al een halfjaar goed.Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:27:
Ik heb sinds kort ook een PSone LCD scherm maar mijn GeForce 7900GTX heeft geen C-sync zoals jullie mischien al wisten.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Verwijderd
Ik heb de car-adapter ook maar die is te groot, ik zou graag gewoon een een klein printje willen die ik ergens kan verstoppen.LED-Maniak schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:35:
[...]
Ik heb volgensmij nog wel een kit liggen voor c-sync. Is niet zo lastig te solderen. Heb ook nog wel een 12 -> 7.5Volt PSOne Car-adapter. Door het lange deel af te zagen kan je, dmv molex connectortje hem aansluiten op de computer. Zo draait het hier al een halfjaar goed.
Zou jij voor mij een C-sync en voeding kunnen solderen ?
Uiterraard tegen een vergoeding
edit:
Het 7,5 volt voedings probleem is opgelost, ik heb de Car-adapter gemod.
Nu alleen de C-sync kit nog.
Het 7,5 volt voedings probleem is opgelost, ik heb de Car-adapter gemod.
Nu alleen de C-sync kit nog.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 14:01 ]
@ Emiel
Zou je mij willen adviseren wat me videokaart betreft? Ik werk met een Asus 7950X2 en wil deze graag heel houden. Heb heel het topic door gelezen en ben er niet zeker van dat dit geen schade aan mijn kaart kan aanrichten. Met dit LCD scherm is het toch ook gewoon te doen icm de C-sync?
bvd.
Zou je mij willen adviseren wat me videokaart betreft? Ik werk met een Asus 7950X2 en wil deze graag heel houden. Heb heel het topic door gelezen en ben er niet zeker van dat dit geen schade aan mijn kaart kan aanrichten. Met dit LCD scherm is het toch ook gewoon te doen icm de C-sync?
bvd.
[ Voor 21% gewijzigd door UgotHeinzzd op 14-08-2006 22:19 ]
Ff een vraagje over powerstrip. ik krijg interlaced niet aangevinkt.
Ik heb een ATIx1800XT en het scherm is aangesloten via een dvi>vga adapter.
Ik heb dus wel de mogelijkheid om interlaced aan te vinken, maar hij wil gewoon niet.
Ik heb een ATIx1800XT en het scherm is aangesloten via een dvi>vga adapter.
Ik heb dus wel de mogelijkheid om interlaced aan te vinken, maar hij wil gewoon niet.
@UgotHeinzzd: Sorry voor de wat late reactie, maar ik zou sowieso een tweedehands (pci) matroxje op de kop tikken. Dan sloop je sowieso geen duurdere kaarten.
Laatst heb ik met iemand voor een C-Sync kitje gemailt, ik heb hem hier thuis klaar liggen
Kan op de post als je je gegevens even mailt.
Heb je het tegen mij? want mijn kaart ondersteund wel C-Sync als het goed is.luccie schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:31:
Laatst heb ik met iemand voor een C-Sync kitje gemailt, ik heb hem hier thuis klaar liggenKan op de post als je je gegevens even mailt.
@ EmielVerwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:42:
@UgotHeinzzd: Sorry voor de wat late reactie, maar ik zou sowieso een tweedehands (pci) matroxje op de kop tikken. Dan sloop je sowieso geen duurdere kaarten.
Beter laat dan nooit,maar ik heb het hele verhaal in de koelkast gezet er zijn nl geen Sony schermpjes meer te vinden voor acceptabele prijzen. Een ander merk durf ik niet aan. Ik wou je eigenlijk een PM sturen zodat ik niet dit topic weer omhoog schoppen zou, maar heb geen adres. Als jij nog iets weet dan hou ik me aanbevolen!
Mvg,
UgotHeinzzd
Ik ben ook bezit met een PS one schermpje. Ben al op de goede weg. Alleen het afstellen van de settings in powerstrip lukt niet goed. Ik heb op mijn desktop een plaatje gemaakt die ik clone op het scherm. Zie het fimpje. De gekleurde vlakken lopen nog over. Ik krijg de instelling niet beter met de hand. Misschien kunnen jullie mij tips geven (na het zien van het fimpjegeven) over het afstellen? Als je goed kijk naar het fimpje kan je oko de zwarte diagonaal zien lopen tussen de gekleurde vlakken!
Ik gebruikt een GT6600 videokaart van nvidea met het CSYNC = NOT (HSYNC OR VSYNC) schema van daPaulus.
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
FIMPLJE
Ik gebruikt een GT6600 videokaart van nvidea met het CSYNC = NOT (HSYNC OR VSYNC) schema van daPaulus.
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
FIMPLJE
Je meot wel de interlaced aanzetten 
Dat lijkt mij zo op het eerste geziccht het probleem, als je die al aanhebt ligt het aan je C-Sync
Dat lijkt mij zo op het eerste geziccht het probleem, als je die al aanhebt ligt het aan je C-Sync
Verwijderd
Weet toevallig iemand waar deze LCD schermpjes nog te krijgen zijn???
een clone can de originele Sony LCD is ook prima aangezien het mij alleen om de composite aansluiting gaat.
Ik heb al heel wat gegoogled, maar op de 1 of andere manier kan ik die schermpjes niet vinden.
een clone can de originele Sony LCD is ook prima aangezien het mij alleen om de composite aansluiting gaat.
Ik heb al heel wat gegoogled, maar op de 1 of andere manier kan ik die schermpjes niet vinden.
Contact my at neptunus10000@hotmail.comVerwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:24:
Weet toevallig iemand waar deze LCD schermpjes nog te krijgen zijn???
Ik heb er misschien 1 gevonden, mijn vraag is, maakt het uit als het niet origineel Sony is? het gaat om het merk Redant...iemand die meer weet hierover?
Verwijderd
Heb afgelopen weekend een Piranha beeldschermpje gekocht.
had dit beter niet kunnen doen want dit is echt bagger, zeker als je het vergelijkt met een PSone schermpje.
Ik bezit momenteel 1 originele PSone scherm. en deze bevalt mij prima
ik gebruik hem echter voor mijn C64. op afgelopen Commodore Gebruikers dag had ik deze dus bij me en er zijn dus meerdere mensen geintresseerd in dit scherm. (niet allemaal beschikken ze over internet)
dit is momenteel het enige scherm (van dit formaat) wat de digitalisering prima doet.
er vallen dus geen stukjes van lettertjes af. dit in verband met interlacing.
als dat merk van redant in de catagorie (kwa kwaliteit) van een PSone scherm komt en wat er gewoon goed uitziet ben ik enorm geintresseerd.
vandaar dat de PSone schermpjes dus zo schaars aan het worden zijn vanwege de prijs/ kwaliteit verhouding.
hopelijk hebben jullie hier wat aan
had dit beter niet kunnen doen want dit is echt bagger, zeker als je het vergelijkt met een PSone schermpje.
Ik bezit momenteel 1 originele PSone scherm. en deze bevalt mij prima
ik gebruik hem echter voor mijn C64. op afgelopen Commodore Gebruikers dag had ik deze dus bij me en er zijn dus meerdere mensen geintresseerd in dit scherm. (niet allemaal beschikken ze over internet)
dit is momenteel het enige scherm (van dit formaat) wat de digitalisering prima doet.
er vallen dus geen stukjes van lettertjes af. dit in verband met interlacing.
als dat merk van redant in de catagorie (kwa kwaliteit) van een PSone scherm komt en wat er gewoon goed uitziet ben ik enorm geintresseerd.
vandaar dat de PSone schermpjes dus zo schaars aan het worden zijn vanwege de prijs/ kwaliteit verhouding.
hopelijk hebben jullie hier wat aan
Hoi, ik heb een Trustmaster XL (clone van Sony) kunnen nopen en wil er een composite video signaal op aansluiten.
Er is een schakelaar PAL/NTSC en heb deze op PAL gezet
Heb gezocht op het forum en al wat geprobeerd, maar het lukt niet, krijg geen beeld
Het doel is een TV-camera monitortje te maken
Heb op pin 10, 5 volt gezet (afgetapt van een IC) (Always ON mode)
heb dan aan Pin 3 de video ground gesoldeerd en aan Pin 5 geprobeerd het video signaal te voeden.
Scherm reageert niet (ook geprobeerd aan andere pinnen 6,7, 9,11,12)
Als ik één van de RGB pinnen (pin 9,11,12) aanraak zie ik het schermpje wel van kleur veranderen.
Kan het zijn dat dit type geen Composite aankan?
Kan ik S-video gebruiken? Hoe maak je van composite dan S-video? bestaan er hiervoor adapters?
Kan iemand helpen?
thx
Johan
Er is een schakelaar PAL/NTSC en heb deze op PAL gezet
Heb gezocht op het forum en al wat geprobeerd, maar het lukt niet, krijg geen beeld
Het doel is een TV-camera monitortje te maken
Heb op pin 10, 5 volt gezet (afgetapt van een IC) (Always ON mode)
heb dan aan Pin 3 de video ground gesoldeerd en aan Pin 5 geprobeerd het video signaal te voeden.
Scherm reageert niet (ook geprobeerd aan andere pinnen 6,7, 9,11,12)
Als ik één van de RGB pinnen (pin 9,11,12) aanraak zie ik het schermpje wel van kleur veranderen.
Kan het zijn dat dit type geen Composite aankan?
Kan ik S-video gebruiken? Hoe maak je van composite dan S-video? bestaan er hiervoor adapters?
Kan iemand helpen?
thx
Johan
Van S-video kan je composiet maken door met een condensatortje de Chrominantie en de Luminantie te mengen, maar omgekeerd heb ik het nog niet weten doen (lijkt me ook heel wat gecompliceerder dan een enkel condensatortje).
Kijk eens of een LM1881 iets voor je kan betekenen, das een "eeuwenoud" en nog steeds enorm veel gebruikt chipje, het is een syncscheider. Misschien aanvaard het schermpje wel meer als je de verticale en horizontale frequentie apart kan aanbieden.
Kijk eens of een LM1881 iets voor je kan betekenen, das een "eeuwenoud" en nog steeds enorm veel gebruikt chipje, het is een syncscheider. Misschien aanvaard het schermpje wel meer als je de verticale en horizontale frequentie apart kan aanbieden.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Verwijderd
Heeft iemand nog een C-sync setje liggen ?
Liefst compleet gesoldeerd en al.
Ik ben bezig met een PSone scherm te monteren maar mijn videokaart heeft geen C-sync (GeForce 7900GTX).
Het mogen ook lossen onderdelen zijn.
Liefst compleet gesoldeerd en al.
Ik ben bezig met een PSone scherm te monteren maar mijn videokaart heeft geen C-sync (GeForce 7900GTX).
Het mogen ook lossen onderdelen zijn.
Kan ik bvb van composite naar VGA gaan, want VGA mode zou wel kunnen met dit schermpjenaftebakje schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:43:
Van S-video kan je composiet maken door met een condensatortje de Chrominantie en de Luminantie te mengen, maar omgekeerd heb ik het nog niet weten doen (lijkt me ook heel wat gecompliceerder dan een enkel condensatortje).
ben geen electronica expert, mocht er iemand zich geroepen voelen dit te modifieren, graag een seintje.
Johans
Met VGA bedoel je de signalen die naar een computerscherm gaan? Daarbij heb je apart de R,G en B signalen, en de horizontale en verticale synchronisatie. Bij composiet zit alles in hetzelfde signaal, je snapt hoop ik wel dat zoiets decoderen een hele boterham wordt. Het wordt wel gedaan in je TV bijvoorbeeld, je zou kunnen het schema daarvan exact na te maken (dan moet je zelf niets meten of berekenen), maar dan nog is niet gegarandeerd dat het werkt (is nogal storingsgevoelig).marjo12 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:07:
[...]
Kan ik bvb van composite naar VGA gaan, want VGA mode zou wel kunnen met dit schermpje
ben geen electronica expert, mocht er iemand zich geroepen voelen dit te modifieren, graag een seintje.
Johans
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Verwijderd
Ik was vandaag in een warenhuis hier in de buurt en daar hadden ze deze schermpjes voor maar 20€ te koop.
ik had al eens gehoord dat je ze kon modden. dus heb ze maar meteen allemaal gekocht (wel 2!!, nee ze krijgen ook geen nieuwe meer).
Thuis aangekomen kom ik er pas achter dat het niet de originele zijn maar van het merk "bigben interactive". nou is dat voor mij niet zo'n groot probleem aangezien ik wel aardig wat van elektronica afweet. maar deze heeft helaas geen s-video of composite video aansluiting. en ik zal dus ook iets met een d-sub aansluiting moeten doen.
Ik zal updaten als ik hier meer info over heb.
mijn vragen zijn:
Weet iemand zo de pinconfiguratie van die psone aansluiting, (kan ik nergens vinden).
op de pcb waar de connector aanzit staat:
GND
B(blue?)
G(green?)
R(RED?)
V(sync?)
_ (...?)
L/R (audio?)
GND
Maar op de onderkant staat deze bedrukking ook maar dan in de omgekeerde richting, daar heb ik dus niet veel aan.
en hoe zit het met de vga outputs in windows. ik heb standaard al een 2e monitor op mijn pc aangesloten. kan ik dan doormiddel van nog een (goedkope) vga kaart, dit schermpje aansluiten met een andere weergave erop als op de andere 2?
ik had al eens gehoord dat je ze kon modden. dus heb ze maar meteen allemaal gekocht (wel 2!!, nee ze krijgen ook geen nieuwe meer).
Thuis aangekomen kom ik er pas achter dat het niet de originele zijn maar van het merk "bigben interactive". nou is dat voor mij niet zo'n groot probleem aangezien ik wel aardig wat van elektronica afweet. maar deze heeft helaas geen s-video of composite video aansluiting. en ik zal dus ook iets met een d-sub aansluiting moeten doen.
Ik zal updaten als ik hier meer info over heb.
mijn vragen zijn:
Weet iemand zo de pinconfiguratie van die psone aansluiting, (kan ik nergens vinden).
op de pcb waar de connector aanzit staat:
GND
B(blue?)
G(green?)
R(RED?)
V(sync?)
_ (...?)
L/R (audio?)
GND
Maar op de onderkant staat deze bedrukking ook maar dan in de omgekeerde richting, daar heb ik dus niet veel aan.
en hoe zit het met de vga outputs in windows. ik heb standaard al een 2e monitor op mijn pc aangesloten. kan ik dan doormiddel van nog een (goedkope) vga kaart, dit schermpje aansluiten met een andere weergave erop als op de andere 2?
Verwijderd
ja dat bedoel ik maar volgens mij klopt hij niet?
Ik ben met een beetje meten en puzzelen op het volgende gekomen (let op ik heb het hier over de connector die aan het display board zit):
1 gnd
2 Audio links
3 gnd
4 Audio rechts
5 Sync (weet ik nu zeker)
6 niet aangesloten op mijn board (iemand een idee?)
7 niet aangesloten op mijn board (iemand een idee?)
8 gnd
9 blauw (weet ik nu zeker)
10 Niet aangesloten op mijn board (normaal gesproken voor het aanzetten van het display vanuit de psone?)
11 rood (weet ik nu zeker)
12 groen (weet ik nu zeker)
Update:
Met dat ik bezig ben om mijn print wat verder te ontleden kom ik erachter dat het sync signaal maar 1 IC ingaat. nu blijkt dat dit ic (ff geggoogled) het sync signaal opsplits in een h-sync en een v-sync signaal.
Oftewel het is in dit geval niet nodig de sync signalen van de grafische kaart samen tevoegen. aangezien het later toch weer uitelkaar word gehaald. Nu kan ik dus het v en H sync signaal (na het ontkoppeld te hebben)rechtstreeks op de uitgang van het ic aansluiten, en het ic verwijderen.
kan iemand checken of dit bij het orginele PsOneLCD ook zo is? Dat zou het een stuk makkelijker maken voor een heleboel tweakers hier.
Ik ben met een beetje meten en puzzelen op het volgende gekomen (let op ik heb het hier over de connector die aan het display board zit):
1 gnd
2 Audio links
3 gnd
4 Audio rechts
5 Sync (weet ik nu zeker)
6 niet aangesloten op mijn board (iemand een idee?)
7 niet aangesloten op mijn board (iemand een idee?)
8 gnd
9 blauw (weet ik nu zeker)
10 Niet aangesloten op mijn board (normaal gesproken voor het aanzetten van het display vanuit de psone?)
11 rood (weet ik nu zeker)
12 groen (weet ik nu zeker)
Update:
Met dat ik bezig ben om mijn print wat verder te ontleden kom ik erachter dat het sync signaal maar 1 IC ingaat. nu blijkt dat dit ic (ff geggoogled) het sync signaal opsplits in een h-sync en een v-sync signaal.
Oftewel het is in dit geval niet nodig de sync signalen van de grafische kaart samen tevoegen. aangezien het later toch weer uitelkaar word gehaald. Nu kan ik dus het v en H sync signaal (na het ontkoppeld te hebben)rechtstreeks op de uitgang van het ic aansluiten, en het ic verwijderen.
kan iemand checken of dit bij het orginele PsOneLCD ook zo is? Dat zou het een stuk makkelijker maken voor een heleboel tweakers hier.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 21:34 ]
Ik dnke dat dat met die Cync ook zo is bij een originele, alleen eht IC verwijderen zou ik neit doen.
Je kan hem wel bijpassen en aansluiten, maar als je toch wat van elektro afweet kun je ook ff een csync setje inelkaarzetten (of mij mailen
)
Je kan hem wel bijpassen en aansluiten, maar als je toch wat van elektro afweet kun je ook ff een csync setje inelkaarzetten (of mij mailen
Verwijderd
Ik kan natuurlijk wel het signaal samenvoegen maar waarom zou ik als het toch weer uitelkaar word gehaald, verder kan het ic gewoon verwijderd worden het heeft geen neven functies en versterkt ook niet oid scheelt weer componenten Ik werk morgen voor de zekerheid even een deel van het schema uit, en dan zal ik de boel eraan solderen en testen. (hopen dat die software en instellingen ook een beetje meewerken) En daarnaa gaat het audio gedeelte ook van de pcb (dit board is namelijk veel breder dan het display en dat komt mij slecht uit) dan blijft alleen de backlight-aansturingen en de display aansturing over.
mocht er iets fout gaan dan heb ik er altijd nog 1tje om kappot te maken.
mocht er iets fout gaan dan heb ik er altijd nog 1tje om kappot te maken.
Verwijderd
Miss een raare vraag,,
maar kan ik ook gewoon de vga solderen? en als ik deze eruit trek dat ik er b.v composite nog kan gebruiken van dit ding??
maar kan ik ook gewoon de vga solderen? en als ik deze eruit trek dat ik er b.v composite nog kan gebruiken van dit ding??
hallo
Voor de gene met een bigben scherm kijk hier even
http://www.jrok.com/hardware/lcd/lcd_panel_fun.html#UPDATE
Voor de gene met een bigben scherm kijk hier even
http://www.jrok.com/hardware/lcd/lcd_panel_fun.html#UPDATE
Verwijderd
Kun je deze schermpjes (origineel van Sony) nog ergens bestellen? Lijkt me namelijk ook wel een interessant project
(ik ben zelf aan het zoeken op marktplaats enzo).
(ik ben zelf aan het zoeken op marktplaats enzo).
OP ebay, een gast met de bijnaam therealdeal71 geloof ik, is uit de UK incl alles ongeveer €55 geloof ik.
hmm, ik zoek er nog 1tje dringend aangezien ik waarschijnlijk mijn printplaat heb verkloot. Iedmand misschien een donorprintplaat? (moet over 2 weken mijn beamer inleveren , maar zonder lcd is er geen beamer
)
**
http://cgi.ebay.nl/New-So...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
** voor diegene onder mij.
**
http://cgi.ebay.nl/New-So...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
** voor diegene onder mij.
[ Voor 30% gewijzigd door k5052 op 17-02-2007 12:01 ]
Verwijderd
Ik heb er nog een liggen, met VGA-connector eraan gesoldeerd en alles. Ik heb geprobeerd om hem werkend te krijgen, maar dat is niet gelukt en toen is hij in een stoffig hoekje beland. Aangezien ik niet weet of hij het doet kan ik niet garanderen dat hij werkt.Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:58:
OP Ebay niks kunnen vinden, iemand hier die er nog eentje thuis heeft liggen ?
het is misschien bot, maar ik zou die graag over willen nemen als die werkt... * ivm schoolopdracht .. zie diy beamer topic. Kun je mij een mail sturen of dm ? Aangezien je geen adres heb in je profiel.
Verwijderd
Done.kenny89 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:01:
het is misschien bot, maar ik zou die graag over willen nemen als die werkt... * ivm schoolopdracht .. zie diy beamer topic. Kun je mij een mail sturen of dm ? Aangezien je geen adres heb in je profiel.
ik heb ook nog zo'n schermpje liggen. inclusief 230volt (franse stekker) en 12 volt autoadapter.
ik ben begonnen met de mod, maar ben gestopt toen bleek dat mijn videokaart de sincs niet ondersteunde, en voor de derde keer een soldeerverbinding losliet..
30 euro ophalen in Delft? of 36,20 versturen..
ik ben begonnen met de mod, maar ben gestopt toen bleek dat mijn videokaart de sincs niet ondersteunde, en voor de derde keer een soldeerverbinding losliet..
30 euro ophalen in Delft? of 36,20 versturen..
Verwijderd
@prein2:
het schermpje doet het nog wel goed? (niet dat je tijdens het solderen per ongeluk iets kapot hebt gemaakt).
Ondersteunt mijn videokaart (Asus AX800XT PE) het wel? (heeft wel Composiet Sync bij de opties in Catalyst Control Center staan). Anders moet ik namelijk eventjes op zoek naar een PCI oplossing....
het schermpje doet het nog wel goed? (niet dat je tijdens het solderen per ongeluk iets kapot hebt gemaakt).
Ondersteunt mijn videokaart (Asus AX800XT PE) het wel? (heeft wel Composiet Sync bij de opties in Catalyst Control Center staan). Anders moet ik namelijk eventjes op zoek naar een PCI oplossing....
Verwijderd
Ik heb iemand die zijn originele scherm van zijn PS One wil verkopen, maar hij zegt dat het beeld er niet super uit zag toen hij hem aansloot op een PS One (hij heeft hem al lang niet meer gebruikt).
Ik mag hem even uitproberen (niet goed --> geld terug), maar hoe kan ik het beste controleren of het schermpje nog goed is om aan te sluiten op de VGA? Als de composiet aansluiting (dus even op bijvoorbeeld een dvd speler aansluiten) niet goed werkt, dan is het scherm ook niet goed meer? Ik heb ook een 4 lijns mini-jack kabel (met aan de andere kant tulpstekkertjes): daarmee kan ik hem ook even aansluiten? Kan de gewone voeding er eventjes op aangesloten worden zonder dat er een PS One aan zit? (dat ik dus wel beeld krijg)
Ik mag hem even uitproberen (niet goed --> geld terug), maar hoe kan ik het beste controleren of het schermpje nog goed is om aan te sluiten op de VGA? Als de composiet aansluiting (dus even op bijvoorbeeld een dvd speler aansluiten) niet goed werkt, dan is het scherm ook niet goed meer? Ik heb ook een 4 lijns mini-jack kabel (met aan de andere kant tulpstekkertjes): daarmee kan ik hem ook even aansluiten? Kan de gewone voeding er eventjes op aangesloten worden zonder dat er een PS One aan zit? (dat ik dus wel beeld krijg)
Verwijderd
beste is om hem te testen met een psone
als dit niet mogelijk is dan inderdaad via een dvd-speler oid met composiet. dan kun je in iedergeval backlight helderheid en dode pixels enzo controleren. maar een garantie dat alles dan ook via vga aansluiting werkt heb je niet.
als de composite aansluiting niet werkt zou het via vga nog wel kunnen werken, maar de kans is erg groot dat dat dan ook niet werkt.
als dit niet mogelijk is dan inderdaad via een dvd-speler oid met composiet. dan kun je in iedergeval backlight helderheid en dode pixels enzo controleren. maar een garantie dat alles dan ook via vga aansluiting werkt heb je niet.
als de composite aansluiting niet werkt zou het via vga nog wel kunnen werken, maar de kans is erg groot dat dat dan ook niet werkt.
Verwijderd
Maar je kunt dus gewoon de meegeleverde adapter gebruiken om alleen het scherm aan te sluiten? (er hoeft niet per se een ps one op?)
Verwijderd
ik heb zelf helaas geen ORIGINEEL scherm, dus kan je niks met zekerheid zeggen maar wat mij net te binnen schiet is dat het originele scherm normaal een signaal (5v, op pin 10?) krijgt uit de psone zodat hij zichzelf inshakeld. als dat zo is zul je dus wel de zognoemde "always on mod" moeten uitvoeren. maar ik weet dit niet zeker.
het scherm dat ik heb werkt dus wel zonder psone of modificatie maar het originele scherm volgens mij niet.
het scherm dat ik heb werkt dus wel zonder psone of modificatie maar het originele scherm volgens mij niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 22:33 ]
Verwijderd
Maar het is dus ook mogelijk om een niet-origineel scherm aan te sluiten? of is dit in enkele gevallen mogelijk?
En nog iemand hier met een origineel PS One scherm die me kan vertellen of het scherm werkt met de adapter zonder PS One? (of kun je op twee pinnetjes gewoon 5V zetten zodat het scherm aangaat?) Het is namelijk wel fijn als ik het scherm kan testen zonder hem gelijk open te maken en te solderen....
En nog iemand hier met een origineel PS One scherm die me kan vertellen of het scherm werkt met de adapter zonder PS One? (of kun je op twee pinnetjes gewoon 5V zetten zodat het scherm aangaat?) Het is namelijk wel fijn als ik het scherm kan testen zonder hem gelijk open te maken en te solderen....
Verwijderd
dit is maar in enkele gevallen mogelijk
het scherm dat ik heb heeft een lagere resolutie dan het origineel en geen composite ingang maar wel een rgb en sync aansluiting (De meeste hebben juist het omgekeerde).
helaas heb ik wat problemen met het videokaart driver gebeuren dus het werkt nog niet met mijn pc, maar mijn scherm werkt in iedergeval op de rgb aansluiting van mijn dvd speler
het scherm dat ik heb heeft een lagere resolutie dan het origineel en geen composite ingang maar wel een rgb en sync aansluiting (De meeste hebben juist het omgekeerde).
helaas heb ik wat problemen met het videokaart driver gebeuren dus het werkt nog niet met mijn pc, maar mijn scherm werkt in iedergeval op de rgb aansluiting van mijn dvd speler
mMark, als je alleen de adapter erin doet blijft hij uit, je moet ook een beeldsignaal geven, composiet of rgb.
@ een aantal posts hierboven:
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Verwijderd
Dat wist ik ook nog welSA007 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:10:
mMark, als je alleen de adapter erin doet blijft hij uit, je moet ook een beeldsignaal geven, composiet of rgb.
Maar het is dus niet zo dat er een PSOne op aangesloten moet worden omdat anders het scherm niet gevoed wordt?
Het aansluiten kan ik via de composiet doen (aansluiten op tv, dvd-speler, pc en archos gmini500).
Voor RGB moet je hem helemaal openmaken of kun je daar zo'n 4 lijnige mini-jack naar tulp voor gebruiken? (ik heb nog niet echt een idee wat voor aansluitingen er allemaal op zitten
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 08:50 ]
Voor composiet moet je zo'n 4 voudige jackplug hebben, voor rgb moet je of een connector vinden zoals op de PS One, of er een andere connector op solderen.
Verwijderd
Maar kun je het scherm aansluiten met de adapter via composiet zonder dat je een PS One er aan hebt zitten (dus dat je de normale adapter gebruikt en niet iets hoeft te modificeren)?
HalloVerwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:53:
Maar kun je het scherm aansluiten met de adapter via composiet zonder dat je een PS One er aan hebt zitten (dus dat je de normale adapter gebruikt en niet iets hoeft te modificeren)?
Ik heb mijn camera erop aangesloten met de originele adapter
Helaas had mijn adapter een Engelse stekker
Maar nadat ik een verloop had geleend bij de buren startte het scherm gewoon op
Verwijderd
Ok, een verloopstukje van Engelse stekker naar normaal is geen probleem (zit ook bij mijn Archos: wat is dat toch weer een handig apparaatje
)
Je hebt neem ik aan een origineel Sony scherm?
ja ik heb een origineel Sony schermVerwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:47:
Ok, een verloopstukje van Engelse stekker naar normaal is geen probleem (zit ook bij mijn Archos: wat is dat toch weer een handig apparaatje)
En nu komt mij vraag
Zal het werken met deze stekker
http://cgi.ebay.nl/N-VGA-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Dan wel via de gele steker heb geen tv out op mijn video kaart
En dit lijk mij toch wel een mooie oplossing
Of nog mooier heeft iemand daar een pin-out van
Zal het werken met deze stekker
http://cgi.ebay.nl/N-VGA-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Dan wel via de gele steker heb geen tv out op mijn video kaart
En dit lijk mij toch wel een mooie oplossing
Of nog mooier heeft iemand daar een pin-out van
Verwijderd
Bij het schermpje dat ik ga kopen zit helaas geen adapter meegeleverd. Wat is de output van de adapter die je op het scherm aansluit? (voltage en stroomsterkte)
Dan kan ik namelijk zelf even een adaptertje zoeken
Dan kan ik namelijk zelf even een adaptertje zoeken
7,5 V @3.0 A
Voor alleen het schermpje is dat zeer royaal. Als je het schermpje zou aansluiten op de PSone, dan voedt de adapter namelijk zowel het schermpje als de PSone.
Voor alleen het schermpje is dat zeer royaal. Als je het schermpje zou aansluiten op de PSone, dan voedt de adapter namelijk zowel het schermpje als de PSone.
http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die
Verwijderd
Zucht: het schermpje is NIET origineel van Sony, maar van Bigben interactive...
Ik heb hier wel het een en ander over gelezen in het topic (heb hem inmiddels helemaal doorgespit), maar weet dus niet of het wel of niet gaat werken. Iemand hier met een bigben schermpje die werkend op de VGA is aangesloten? (ik heb de link van debries gezien).
Is het wat of kan ik er beter niet aan beginnen? (en dus doorzoeken naar een origineel scherm).
Ik heb hier wel het een en ander over gelezen in het topic (heb hem inmiddels helemaal doorgespit), maar weet dus niet of het wel of niet gaat werken. Iemand hier met een bigben schermpje die werkend op de VGA is aangesloten? (ik heb de link van debries gezien).
Is het wat of kan ik er beter niet aan beginnen? (en dus doorzoeken naar een origineel scherm).
Leuke uitgebreide TS
Heeft een van jullie al eens ge-experimenteerd met PStwo schermpjes te monteren in een systeemkast?
Heeft een van jullie al eens ge-experimenteerd met PStwo schermpjes te monteren in een systeemkast?

Verwijderd
Wat zijn de specs daarvan?Djerique schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:14:
Leuke uitgebreide TS![]()
[afbeelding]
Hier een kleine tip voor mensen die niet handig zijn maar toch een kleine beeldscherm aan hun computer willen hangen
Bij mij werkt het perfect
http://webshop.comfortinhuis.nl/video-convertor-p-435.html
Da's voor luie tweakers!debries schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:49:
Hier een kleine tip voor mensen die niet handig zijn maar toch een kleine beeldscherm aan hun computer willen hangen
Ici kann uw Werbung staan
Ja dat ben ik maar het werkt wel

De computer hebben ze ook niet voor janlul uitgevonden hahahaha
Verwijderd
Hallo,
Ravenge zei dat hij een Piranha Xtreme schermpje had (op pagina 7) , ik dus ook. Weet iemand hoe je die moet aansluiten ? Heb Ravenge zelf ook al gemaild maar nog niets terug gehad.
GR Arjen
Ravenge zei dat hij een Piranha Xtreme schermpje had (op pagina 7) , ik dus ook. Weet iemand hoe je die moet aansluiten ? Heb Ravenge zelf ook al gemaild maar nog niets terug gehad.
GR Arjen
Misschien is ravenge wel met pensioenVerwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:38:
Hallo,
GR Arjen
Dat was in 2004
Zucht tijd gaat hard
Verwijderd
Haha das waar.
Ik heb hem gemaild en kreeg net een mailtje terug. "De heilige rook is uit de LCD gegaan" Dus... lukt waarschijnlijk niet he.
GR Arjen
Ik heb hem gemaild en kreeg net een mailtje terug. "De heilige rook is uit de LCD gegaan" Dus... lukt waarschijnlijk niet he.
GR Arjen
Maar waar rook is ,is ook vuur ( grinnik )Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:01:
Haha das waar.
GR Arjen
Dit suddert al een tijdje door volgens mij ( wel grappig )
Maar hier heb ik een linkje voor je http://www.jrok.com/hardware/lcd/lcd_panel_fun.html#UPDATE
misschien werkt dat voor jou
anders als er een av ingang opzit kijk dan naar een Grand Hand view II Model: CMP-TELVIEW1 heb er zelf ook 1 omdat ik het niet over mij hart kon krijgen om de psone scherm te slopen en omdat ik lui ben hahahhahaha maar werkt wel

trouwens,, deze kast staat nu op marktplaats
dus voor de geinteresseerden
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Welke kast? en is het de bedoeling om een oud topic te schoppen om iets op marktplaats te pushen?Speeddragon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:40:
trouwens,, deze kast staat nu op marktplaatsdus voor de geinteresseerden
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
de kast van de ts... maar omdat iedreen hem zo mooi vond, zeg ik het maar even
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Zo, even een schopje, in de hoop dat er nog gebruikers van dit scherm aanwezig zijn.
In eerste instantie was ik van plan het schermpje in mijn Stacker te bouwen, maar dit gaat eigenlijk niet goed passen. Dus nu wil ik het als een klein winamp-schermpje gebruiken, en als Winamp niet aan staat gebruiken als digitaal fotolijstje. De server staat altijd aan, en staat op een andere kamer. Ik wil echter niet dat het schermpje altijd aan zal staan. Na verloop van tijd moet hij dus uitgeschakeld worden, net als een normale monitor op standby gaat.
Gebeurt dit ook met het schermpje? En gaat het backlight dan ook uit? (Ik zal uiteraard de always-on-mod niet uitvoeren
)
In eerste instantie was ik van plan het schermpje in mijn Stacker te bouwen, maar dit gaat eigenlijk niet goed passen. Dus nu wil ik het als een klein winamp-schermpje gebruiken, en als Winamp niet aan staat gebruiken als digitaal fotolijstje. De server staat altijd aan, en staat op een andere kamer. Ik wil echter niet dat het schermpje altijd aan zal staan. Na verloop van tijd moet hij dus uitgeschakeld worden, net als een normale monitor op standby gaat.
Gebeurt dit ook met het schermpje? En gaat het backlight dan ook uit? (Ik zal uiteraard de always-on-mod niet uitvoeren
[ Voor 4% gewijzigd door oshiro op 13-04-2008 18:31 ]
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
Nou hij gaat op zwart, dus hij krijgt geen video signaal meer.
Als je dat kunt onderscheppen kun je hem hardware matig uitzetten met een schakeling (relais of transistor)
Of op een uitgangspoort LPT of serieel een signaal zetten zodra je monitors in de standby gaan.
Maar vanzelf doet hij dit niet nee.
Als je dat kunt onderscheppen kun je hem hardware matig uitzetten met een schakeling (relais of transistor)
Of op een uitgangspoort LPT of serieel een signaal zetten zodra je monitors in de standby gaan.
Maar vanzelf doet hij dit niet nee.
Ik gok dat het het handigste is om dit softwarematig te regelen. De CCFL schakelt inderdaad niet vanzelf uit. Je kunt een eenvoudige tor/mosfet schakeling hiervoor aan je parallelle poort hangen bijvoorbeeld. Nog mooier misschien als je de 7.5 volt regulator uit de TS gebruikt, if memory serves me correctly heeft deze een inhibit pin, waardoor je deze dus kunt schakelen.
het is ook makkelijk het normale standby signaal uit vga te vissen hoor. Dan valt namelijk het sync signaal weg.
Dat signaal laat je gewoon met een transistor een condensatortje kortsluiten welke met een grote weerstand opgeladen wordt, en dat weer met een transitor + nog grotere weerstand aan de inhibit dus.
Ok, een paar componenten meer dan aan een printerpoort, maar geen softwaregedoe nodig.
Dat signaal laat je gewoon met een transistor een condensatortje kortsluiten welke met een grote weerstand opgeladen wordt, en dat weer met een transitor + nog grotere weerstand aan de inhibit dus.
Ok, een paar componenten meer dan aan een printerpoort, maar geen softwaregedoe nodig.
Hee, dit klinkt interessant. Ik heb de mogelijkheid om te etsen, dus ik denk dat ik hier op school maar eens een printje van zou moeten bakken. Ik ben echter werkbouwtuig en geen elektrotechnieker, dus ik moet even alles op een rijtje zettenSA007 schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:52:
het is ook makkelijk het normale standby signaal uit vga te vissen hoor. Dan valt namelijk het sync signaal weg.
Zo lang er een sync signaal is wordt de condensator via de transistor telkens kortgesloten, hij krijgt niet de kans om een spanning op te bouwen. Als het signaal wegvalt bouwt de condensator dus een spanning op. Met een PNP-transistor zou ik hiermee de voeding kunnen onderbreken. Maar wat houdt de inhibit dan precies in
Verder wil ik het schermpje dus ook niet aan een molex hangen maar gewoon aan een externe adapter. Loop ik hiermee niet het risico dat de gnd van de vga-kabel op een ander niveau ligt dan de gnd van de adapter, en er dus een stroom gaat lopen?
Overigens draait de desbetreffende server onder Linux.
[ Voor 12% gewijzigd door oshiro op 14-04-2008 00:59 ]
Zodra een logisch 1 signaal op de inhibit pin van de spanningsregulator wordt gezet (wat in dit geval waarschijnlijk 12v is), wordt deze uitgeschakeld (inhibit). Als dit uit je VGA signaal is te vissen, is het idd nog mooier
.
Ah ik snap hem. Even een citaatje uit de datasheet van de PT6101N:Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:59:
Zodra een logisch 1 signaal op de inhibit pin van de spanningsregulator wordt gezet (wat in dit geval waarschijnlijk 12v is), wordt deze uitgeschakeld (inhibit). Als dit uit je VGA signaal is te vissen, is het idd nog mooier.
Dus als ik met het rc-circuitje op het c-sync-printje via een weerstand de basis van een NPN-transistor hoog maak, de emitter aan ground hang en de collector aan pin 1 hang, zou pin 1 omlaag getrokken moeten worden, toch? Dan moet ik wel een pull-up weerstandje aan pin 1 hangen.The ISR functions normally with Pin 1 open-circuit,
providing a regulated output whenever a valid source voltage
is applied to Vin, (pins 2, 3, & 4). When a low-level2 ground
signal is applied to Pin 1, the regulator output will be disabled.
Beste mede tweakers,
Ik ben ook van plan een LCD te modden om hem in mijn pc te zetten. Ik heb vandaag een Thrustmaster LCD opgehaald en uit elkaar gehaald.
Toen dit forum door gaan spitten en ben op een site gekomen waarbij deze modder het zelfde schermpje heeft. Echter geeft deze modder weinig uitleg over de How To. Nou zijn mij nog een x-aantal dingen helemaal niet duidelijk en misschien zouden jullie mij daar mee willen helpen voordat ik druk begin te proberen en solderen
Deze foto:

Afb.1
Heeft te maken met deze layout:

Afb.2
Dit had ik zelf al opgemerkt. Correct Me If I'm Wrong
Nou heb ik hier nog een monitor kabel liggen die ik even heb gestript en waarbij de volgende draaden aanwezig zijn:
Rood Pin 11 \
Groen Pin 12 + > Deze weet ik te plaatsen.
Blauw Pin 9 /
Grijs: De RGB Ground
Geel: DCC Optioneel, gaak niet gebruiken wil er een molex op hebben. Maar moet ik dan de molex op deze pin gaan solderen ?
Paars: Hsync/Csync, In afbeelding 2 worden ze anders genoemd. Echter komt er uit mijn kabel maar 1 gele draad. Ik moet er dus nog 1 hebben maar weet niet welke
Oranje: Niet Nodig
Wit: Niet Nodig
Zwart: Niet Nodig
Als ik de kleuren vergelijk met het volgende schema dan kan ik er aardig uitkomen:

Afb.3
De RGB Ground word in afbeelding 2 als 1 draad aangegeven en in afbeelding 3 als 3 contactpunten. Echter geeft de andere modder aan maar op 1 pool een ground te gebruiken
Mijn vraag is dus hoe de bekabeling juist aan te sluiten op de print.
Dan nog een vraag. Zoals ik al aangaf op plaats van de gele draad, moet ik daar een molex op solderen of juist op de jack plug die op de print plaat zit ? Van de adapter kan ik niet aflezen of deze 5 of bijvoorbeeld 12 volt is. Of kan ik de molex ook gewoon op de plaats van de Jackplug solderen ?
Tis allemaal erg ingewikkeld. Ik hoop dat er mensen zin hebben mij hier mee te helpen
Ik ben ook van plan een LCD te modden om hem in mijn pc te zetten. Ik heb vandaag een Thrustmaster LCD opgehaald en uit elkaar gehaald.
Toen dit forum door gaan spitten en ben op een site gekomen waarbij deze modder het zelfde schermpje heeft. Echter geeft deze modder weinig uitleg over de How To. Nou zijn mij nog een x-aantal dingen helemaal niet duidelijk en misschien zouden jullie mij daar mee willen helpen voordat ik druk begin te proberen en solderen
Deze foto:

Afb.1
Heeft te maken met deze layout:

Afb.2
Dit had ik zelf al opgemerkt. Correct Me If I'm Wrong
Nou heb ik hier nog een monitor kabel liggen die ik even heb gestript en waarbij de volgende draaden aanwezig zijn:
Rood Pin 11 \
Groen Pin 12 + > Deze weet ik te plaatsen.
Blauw Pin 9 /
Grijs: De RGB Ground
Geel: DCC Optioneel, gaak niet gebruiken wil er een molex op hebben. Maar moet ik dan de molex op deze pin gaan solderen ?
Paars: Hsync/Csync, In afbeelding 2 worden ze anders genoemd. Echter komt er uit mijn kabel maar 1 gele draad. Ik moet er dus nog 1 hebben maar weet niet welke
Oranje: Niet Nodig
Wit: Niet Nodig
Zwart: Niet Nodig
Als ik de kleuren vergelijk met het volgende schema dan kan ik er aardig uitkomen:

Afb.3
De RGB Ground word in afbeelding 2 als 1 draad aangegeven en in afbeelding 3 als 3 contactpunten. Echter geeft de andere modder aan maar op 1 pool een ground te gebruiken
Mijn vraag is dus hoe de bekabeling juist aan te sluiten op de print.
Dan nog een vraag. Zoals ik al aangaf op plaats van de gele draad, moet ik daar een molex op solderen of juist op de jack plug die op de print plaat zit ? Van de adapter kan ik niet aflezen of deze 5 of bijvoorbeeld 12 volt is. Of kan ik de molex ook gewoon op de plaats van de Jackplug solderen ?
Tis allemaal erg ingewikkeld. Ik hoop dat er mensen zin hebben mij hier mee te helpen
[ Voor 87% gewijzigd door CDAAbeltje op 24-04-2008 15:25 ]
In afbeelding 2 zit de ground op VGA pin 5. Volgens dit schema is dit Ground voor HSync, dus geen RGB Ground! Als je dit wilt uittesten, adviseer ik het schema van de pagina te gebruiken (afbeelding 2) en niet het schema van het 'standaard' PS ONE scherm (afbeelding 3). Ik denk namelijk niet dat deze gelijk zijn. Zo gebruikt jouw scherm 'sync on green' en het originele PS ONE scherm niet.CDAAbeltje schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:57:
Ik heb even de pagina (correcte URL) bekeken.
[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 25-04-2008 23:52 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Voor wie belangstelling heeft heb ik nog een direct bruikbaar PSone scherm in de aanbieding. Hij is de testfase doorgekomen, maar door gebrek aan tijd is de HTPC niet gebouwd. Een VGA stekker zit er ook al aan gesoldeerd. Tevens heb ik er ook een matrox PCI videokaartje bij die het display prima kan aansturen dmv powerstrip of iets dergelijks.
Wat zou 'ie moeten kosten en in welk deel van het land woon je?JPS schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:24:
Voor wie belangstelling heeft heb ik nog een direct bruikbaar PSone scherm in de aanbieding. Hij is de testfase doorgekomen, maar door gebrek aan tijd is de HTPC niet gebouwd. Een VGA stekker zit er ook al aan gesoldeerd. Tevens heb ik er ook een matrox PCI videokaartje bij die het display prima kan aansturen dmv powerstrip of iets dergelijks.
Verwijderd
Hallo,
Dit is mijn 1ste post op dit forum, en ben eigenlijk toevallig op deze thread gekomen. Maar wat ik zoek is een PSone LCD scherm (al gemod, of nog origineel, maakt niet zoveel uit)
Indien iemand deze nog verkoopt, mag hij mij altijd een email sturen (cervantez -at- pandora.be) of een priveberichtje naar deze account (maar ik kom hier niet al te veel, dus beter mailen)
Greetings, aNausea ;D
Dit is mijn 1ste post op dit forum, en ben eigenlijk toevallig op deze thread gekomen. Maar wat ik zoek is een PSone LCD scherm (al gemod, of nog origineel, maakt niet zoveel uit)
Indien iemand deze nog verkoopt, mag hij mij altijd een email sturen (cervantez -at- pandora.be) of een priveberichtje naar deze account (maar ik kom hier niet al te veel, dus beter mailen)
Greetings, aNausea ;D
Ik heb nu ook een schermpje bemachtigd en wil deze via composiet aansluiten. Die minjack naar composit kabel heb ik zo gemaakt maar ik vraag me af hoe de voeding aangesloten moet worden?
Als ik nu de 12v van de pc voeding terug breng naar 7,5v en deze aansluit op pin 1 met pin 2 als aarde en
vervolgens de 5v van de voeding aansluit op pin 12 met pin 7 als aarde
op de "socket 1" kabelboom uit onderstaande afbeelding, zou dat dan voldoende zijn om het geheel te laten functioneren?
Als ik nu de 12v van de pc voeding terug breng naar 7,5v en deze aansluit op pin 1 met pin 2 als aarde en
vervolgens de 5v van de voeding aansluit op pin 12 met pin 7 als aarde
op de "socket 1" kabelboom uit onderstaande afbeelding, zou dat dan voldoende zijn om het geheel te laten functioneren?

Heeft nog iemand een schermpje liggen? Display mag kapot zijn maar de printplaat niet 
mail dan maar even.
mail dan maar even.
[ Voor 10% gewijzigd door Sjonny75 op 14-03-2010 22:54 ]
Iemand nog zo'n PSOne scherm liggen? Ik zou deze graag aan m'n oude PSOne aansluiten. Het zou dus een origineel exemplaar moeten zijn, eentje zonder mods
Ik heb er nog steeds eentje liggen. Werkend getest voor een HTPC (gemod dus), maar het project is daarna stilgevallen.
Volgens mij is het schermpje zo in de originele staat terug te schroeven in de behuizing. Verder als nieuw dus! Bij belangstelling graag even een PM.
VGA stekker zit er ook bij net als een matrox kaartje. Kortom, vrijwel plug&play
Volgens mij is het schermpje zo in de originele staat terug te schroeven in de behuizing. Verder als nieuw dus! Bij belangstelling graag even een PM.
VGA stekker zit er ook bij net als een matrox kaartje. Kortom, vrijwel plug&play
[ Voor 18% gewijzigd door JPS op 05-12-2010 11:18 ]
Verwijderd
Sorry voor de bump, maar dit mag mischien interesant worden voor sommige mensen. Ik bezit een Piranha PSOne schermpje. Gezien ik de psone niet meer gebruik leek het me een idee om te kijken of er rgb op mogenlijk was. Eenmaal open was het al snel duidelijk dat de enigste ingang composiet was. Maar omdat ik me zo snel niet gewonnen geef heb ik geprobeert wat datasheets te vinden... Niets helaasch...
Dan maar de scoop erbij en zoeken naar v-sync en h-sync achtige signalen. Naar wat trial en error vond ik 2 mooie waveforms. Het was me al duidelijk dat RGB gefilterd werd door 3 netjes herkenbaar naast elkaar geplaatste elco's onder aan de print (Boven wanneer gemonteerd, 't is maar hoe je dr naar kijkt
). Ook had ik inmiddels begrepen door de beperkte datasheets die wel beschikbaar zijn van het AN5372s ictje dat dit een Composiet naar RGB decoder is. Ook splitst deze als het goed is de h-sync af, maar niet de v-sync. Deze wordt geloof ik door de rgb signalen meegedraagt oid. De gemeten frequenties zijn:
h-sync: 34.7 khz (op het oog van de div's afgeteld
v-sync: 50hz (ook weer op het oog van de divs)
Verder vermoed ik na aanleiding van de chip opstelling dat de linkse chip Composit naar RGB + h-sync genereerd. De chip rechtsonder zet de RGB data om naar digitale kleurinformatie (weet zo niet wat voor formaat) en de v-sync doormiddel van een klein extern schakelingetje genereerd.
De digitale data gaat dan de bovenste chip in welke de LCD controller is. Helaas is dit puur op speculatie gebaseerd, had ik mijn electro opleiding maar afgemaakt
. Kan iemand dit verbeteren voor mij? ik ga morgen ff een vga kabeltje halen om het direct te proberen nadat ik spanningen heb gemeten. Hier het plaatje van mijn hypothese:

sorry voor de sideways
imageshack doet dat en ik heb een datacap dus ik upload em niet nog een keer
Dan maar de scoop erbij en zoeken naar v-sync en h-sync achtige signalen. Naar wat trial en error vond ik 2 mooie waveforms. Het was me al duidelijk dat RGB gefilterd werd door 3 netjes herkenbaar naast elkaar geplaatste elco's onder aan de print (Boven wanneer gemonteerd, 't is maar hoe je dr naar kijkt
h-sync: 34.7 khz (op het oog van de div's afgeteld
v-sync: 50hz (ook weer op het oog van de divs)
Verder vermoed ik na aanleiding van de chip opstelling dat de linkse chip Composit naar RGB + h-sync genereerd. De chip rechtsonder zet de RGB data om naar digitale kleurinformatie (weet zo niet wat voor formaat) en de v-sync doormiddel van een klein extern schakelingetje genereerd.
De digitale data gaat dan de bovenste chip in welke de LCD controller is. Helaas is dit puur op speculatie gebaseerd, had ik mijn electro opleiding maar afgemaakt

sorry voor de sideways
Hmmm een hsync van 34.7 kHz is nogal vreemd.
PAL heeft een hsync van 15625 Hz. Dus het is meer dan het dubbele.
Verwijderd
mijn gok is dat het lcd een zekere resolutie en vernieuwingsfrequentie heeft die wellicht niet standaard is. Mischien dat een van de ic's daar iets mee doet. Ik ga even zoeken of ik iets kan vinden op het modelnummer van de lcd. Ik kan me natuurlijk ook altijd vergist hebbenTD-er schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 07:05:
Hmmm een hsync van 34.7 kHz is nogal vreemd.
Edit: lcd is niet te identificeren zonder wat serieus soldeerwerk. Geen part# aanwezig op de behuizing en de behuizing zit in elkaar gesoldeerd op diverse punten.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 05:46 ]
Schopje van dit topic
Iemand ook ervaring met een Joytech PS2 Slim 8" LCD schermpje?

Zit achter zo'n schermpje aan op Marktplaats, leek me wel gaaf om in m'n server PC te modden.
Hier nog wat info en foto's van de binnenkant van zo'n schermpje gevonden, maar ik kan nergens vinden dat het ook daadwerkelijk iemand gelukt is om er VGA op te krijgen.
Deze: http://www.flickr.com/photos/defor/sets/72157622982473664/ ook nog gevonden, maar diegene heeft er volgens mij gewoon een ander LCD schermpje ingebouwd. Heb ik ook niet veel aan dus.
Iemand ook ervaring met een Joytech PS2 Slim 8" LCD schermpje?

Zit achter zo'n schermpje aan op Marktplaats, leek me wel gaaf om in m'n server PC te modden.
Hier nog wat info en foto's van de binnenkant van zo'n schermpje gevonden, maar ik kan nergens vinden dat het ook daadwerkelijk iemand gelukt is om er VGA op te krijgen.
Deze: http://www.flickr.com/photos/defor/sets/72157622982473664/ ook nog gevonden, maar diegene heeft er volgens mij gewoon een ander LCD schermpje ingebouwd. Heb ik ook niet veel aan dus.
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2011 13:52 ]
Gezien de enorme bos kabels lijkt het alsof het iig meer is dan alleen een composiet video ingang in ieder geval.
Hij lijkt zat mogelijkheden te hebben in ieder geval.
Maar om het zeker te weten moet je echt gaan proberen.
Hij lijkt zat mogelijkheden te hebben in ieder geval.
Maar om het zeker te weten moet je echt gaan proberen.