[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom verteld niemand op dit forum hoe je een bestaande VGA kabel aansluit op de print van de PCB. Tegenwoordig zijn alle VGA kabels dichtgesmolten dus kan je niet bij de soldering van de pinnen komen. Dus betekent kabel doorknippen en dan zit je met een berg draaden. Vraag me af wie nou simpel en duidelijk kan vertellen hoe hij die kabel heeft gemaakt. Het punt vanaf de "ready"kabel naar de print is vrij duidelijk al op dit forum besproken ... nu nog de stap daarvoor... kan me niet voorstellen dat iedereen kant en klare VGA stekker met snoer heeft liggen dus iedereen heeft toch voor dit zelfde probleem gestaan...

Ben benieuwd wie mij op weg helpt...

BWR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 16:03:
Waarom verteld niemand op dit forum hoe je een bestaande VGA kabel aansluit op de print van de PCB. Tegenwoordig zijn alle VGA kabels dichtgesmolten dus kan je niet bij de soldering van de pinnen komen. Dus betekent kabel doorknippen en dan zit je met een berg draaden. Vraag me af wie nou simpel en duidelijk kan vertellen hoe hij die kabel heeft gemaakt. Het punt vanaf de "ready"kabel naar de print is vrij duidelijk al op dit forum besproken ... nu nog de stap daarvoor... kan me niet voorstellen dat iedereen kant en klare VGA stekker met snoer heeft liggen dus iedereen heeft toch voor dit zelfde probleem gestaan...

Ben benieuwd wie mij op weg helpt...

BWR
Kabel doorknippen, en doormeten, of ga langs de electronica boer in de buurt en haal een male vga stekker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ Kamphuuzz: volgens mij (correct me if I'm wrong) is de GND de ground voor de voeding.
De VGAGND is degene die jij nodig hebt / aan moet sluiten.

@ bwr014: zoals Denhomer gezegd heeft: gewoon doormeten. Dat heb ik ook gedaan (ondanks dat bij mij de stekkers opgeschroefd konden worden).
Met alle plaatjes in dit draadje moet het toch echt mogelijk zijn het ding aan te sluiten.
Daarbij: iedere draadboer zal andere (interne) kleuren hebben gebruikt. Een 'pasklare' oplossing zal er dus niet zijn.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoals gezegt de draaden gemeten en comform de pinnen beschreven in div. meldingen gesoldeerd op de PSONE print....

Was natuurlijk wel te verwachten dat het niet zo werken... i am always the lucky one in that.....

Tot op heden niet meer dan een vaag grijs scherm heb ooit keer iets gezien maar alles grijs... vraag me af hoe dat nou weer kan.

ik zie op foto's dat het mogelijk is om hem aan de praat te krijgen vraag me alleen af waarom ik dat nu niet voor elkaar krijg...

Wie weet heeft iemand nog een goede tip voor mij.

BWR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Waarschijnlijk hetzelfde als bij mij de 1e keer toen ik ging testen: DDC signaal (check eens of jij pin 9 van je VGA-stekker mist (als je IN de stekker kijkt: middelste rij, 2e van rechts) :)

Of heb jij de 'always on mod' gedaan? (dan heb je bovenstaande niet nodig).

Het kan overigens geen kwaad om pin 9 aan te sluiten als je een 'always on' hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 00:16:
Wie weet heeft iemand nog een goede tip voor mij.
BWR
Meerdere tips:

1) het hele topic goed doorlezen
2) zoeken met google en de gevonden topics ook doorlezen
3) je hersens gebruiken
4) geduld hebben en alles controleren
5) als je er echt niet uitkomt dan zul je meer info moeten geven over de specifieke problemen waar je tegenaan loopt, met uitgebreide info zoals welke videokaart je gebruikt.

Goede nacht. :O

/edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door JPS op 23-10-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Als aanvulling op hetgeen jps heeft gepost:
maak, als het even kan, foto's van het e.e.a. dat je hebt gesoldeerd... dan verduidelijkt de boel ook wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok i heb tot zover eens de video out geprobeerd en ik krijg na veel gegochel een tv optie waar ik de PAL-B kan activeren moet zeggen dat NTCD beter werkt maar beide zijn groenachtig ik kan er een scherm naar toe slepen maar daar is ook alles mee gezegd... moet ook wel eerst met extra monitor opstarten anders doet die helemaal geen bal.

Vraag me af waar al mijn kleuren zijn...

wil morgen proberen wat jpg te maken en wat betreft de vraag over die pin 9 ik had hem eraan gesoldeerd maar ook weer eraf gehaald zag niet echt enig verandering tot op heden.

Maar goed wie weet brengt morgen meer geluk ben al op dag 2 gemiddeld is het 4 dagen geloof ik dus wie weet ooit dat het mij ook lukt.

gebruik een radeon 9250

BWR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK denk dat ik het probleem heb gevonden... het is een ntsc-j model dus dat betekend end of work... my luck again :(

Geloof niet dat er iemand is die dit ooit aan de praat heeft gehad..

meer als een vaag groenachtig beeldtje via de tv out mode is alles als ik hem op ntcs-M zet want J kent die helemaal niet.

Jammer hoop moeite voor niks :(

BWR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Volgens mij moet je hem wel aan de praat kunnen krijgen hoor...
Op deze site hebben ze ook een NTSC variant gebruikt. Dus ik denk als je het met een Matrox op de VGA ingang probeert, ie gewoon moet werken.
Of je probeert een videokaart te bemachtigen die NTSC ondersteund.
Wellicht dat je op het duitse forum nog wat kunt vinden (linkje ergens hier in het draadje :P).
Moet kunnen bwr014... een beetje tweaker laat zich niet zo snel uit het veld slaan he :P

[ Voor 1% gewijzigd door MetalRush op 23-10-2004 13:32 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef het op... niets werkt vind het al heel vreemd dat ik geen enkele kleur krijg. Een hoop strepen is alles wat ik ooit heb gehad dus er is op een of andere manier met veel geklooi contact tussen het scherm and pc maar ja wat moet ik met strepen.

Was aardig idee dit, had het echt nodig de 5 inch schermen maar helaas mijn geluk zit in dit verhaal niet mee.

Bedankt voor alle reacties ze hebben helaas niets geholpen.

Niet gek 2 lcd schermen die niet te gebruiken zijn... en ik heb al gemerkt dat een PAL versie al helemaal niet meer te krijgen is:(

Nu maar hopen dat ik ergens 2 vga schermen kan vinden van 5 inch... zal wel een onmogelijke opgave worden weer.........

gr

BWR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Stuur d'r anders ff 1 op... dan wil ik het wel even voor je proberen.
(en dat is natuurlijk serieus bedoelt... of ie het doet of niet, je krijgt hem uiteraard weer terug).
Mail me voor adresgegevens (als je wilt dat ik even voor je probeer: Ruud--at--MetalRush--punt--com)

[ Voor 2% gewijzigd door MetalRush op 23-10-2004 21:37 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je net een email gezonden dus laten we kijken of dat wel werkt

BWR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb ook een LCD van dit type op de kop kunnen tikken. Ik heb de boel allemaal aangesloten. Probleem is nu dat de ATi Radeon 9700 Pro die ik gebruik het scherm niet herkend op de DVI>DSUB aansluiting. Ik heb de VGA pins 4 en 11 al aan de VGAGND gekoppeld en nog steeds niks. Ik ga morgen proberen om 3 75Ohms weerstanden tussen de VGAGND en de RGB kanalen te zetten. Ik heb gehoord dat het beeld daar erg slecht van wordt. Wie heeft daar ervaring mee en het evt. opgelost op een andere manier?

Ik gebruik gewoon de 7.5V adapter die erbij zat en het scherm werkt (zij het zonder goed beeld omdat ik powerstrip pas later kan doen als het scherm ook goed gedetecteerd wordt) als ik een monitor gebruik om de aansluiting te activeren. Ook composite aansluiting werkt ook, hetzij met een ralle kwaliteit (verticale balken die van links naar rechts lopen, kleuren is niks mis mee).

[ Voor 15% gewijzigd door LosserNL op 25-10-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

W'rom pin 4 en pin 11 :? Mis ik iets? Volgens de voorgenoemde screenshots en datasheets hoef je die niet te gebruiken.
Je kunt het op dezelfde manier aansluiten als ware het een standaard VGA aansluiting. Je DVI-converter gooit het signaal om naar andere pin-settings. Vooralsnog lijkt het mij dat ie voor de rest hetzelfde aangesloten moet zijn...

En je kunt idd de voeding gebruiken om te testen (zij het dat je dan wel pin 9 aan moet sluiten (het DDC signaal)).

Ik heb inmiddels ook een voedingkje in elkaar geknutseld en die doet het ook uitsteekbaar :P (heb alleen 2x 150kOhm parralel gebruikt i.p.v. 75kOhm... mijn electroboer had niet van die 75-dingen :P)

Dat je beeld 'verloopt' komt omdat je de juiste settings van PowerStrip nog niet hebt gevonden... kwestie van veel proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Nu online
Ik heb een Matrox Mystique op de kop getikt. Ga dan als die er is opnieuw kijken of het wil werken. Aangezien iedereen hier een Matrox gebruikt voor zn LCD moet dat wel lukken dacht ik zo :)

Update: Ik heb het scherm succesvol ingebouwd in mn LL PC-65 en heb ook de VGA connectie werkend gekregen op mn Radeon 9700. Ik wacht nu op de Mystique zodat ik ook een scherm werkend heb zonder een extra TFT te moeten installeren 8)7

Afbeeldingslocatie: http://beria.hoedenman.nl/IMG_1029.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door LosserNL op 26-10-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
lijkt me wel cool zon scherm :P alleen in mn gaming bomb is er niet echt ruimte voor!

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KGB-Beria ... neem aan dat jij hier praat over een lcd met een PAL system?

BWR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Nu online
Ja volgens mij heb ik bij het slopen de letters PAL op de LCD kabel zien staan :) Ik gebruik dus de DDC connectie momenteel om het display aan te zetten. Ik denk dat ik dit wel om ga catten zodra de PT6106 binnen is van TI :)

[ Voor 48% gewijzigd door LosserNL op 27-10-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik ben bang dat je lang kunt wachten op die PT6101...
Mij wilde ze er ook geen sturen (zie verder terug in dit topic); blijkbaar iets teveel samples aangevraagd vanuit Nederland.
Er staat een alternatief in het begin van dit draadje gepost (en met een beetje zoeken op het net zullen er vast nog meer te vinden zijn).

Kan iemand mij overigens uitleggen wat het verschil is tussen de PAL en NTSC versie?
Ik begrijp dat je er een ander TV-signaal in moet stoppen wil je fatsoenlijk beeld krijgen. VGA, daarintegen, is volgens mij VGA.... of mis ik daar iets??
BWR014 is bij mij langs geweest om te kijken of we zijn NTSC-versie aan de praat konden krijgen.
Wat ik dus niet begrijp is dat zijn schermpje rechtstreeks aan mijn bekabeling he-le-maal NIETS deed (zelfs niet aanspringen... wat ie wel gedaan zou hebben).
Zou BWR014 gewoon pech hebben en 2 DOA's hebben ontvangen? (lijkt mij ook wel weer erg sterk).

[ Voor 49% gewijzigd door MetalRush op 30-10-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Nu online
Ik heb de PT6101 netjes binnen 2 dagen binnen gehad :) Zit nu ook in de PC samen met Mystique en al. Scherm werkt nu prima, moet alleen ff een wat meer beschermde VGA kabel scoren want het stoort nogal dwars door zon PC heen :)

[ Voor 1% gewijzigd door LosserNL op 30-10-2004 17:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
MetalRush schreef op 30 oktober 2004 @ 17:06:
[...]
Kan iemand mij overigens uitleggen wat het verschil is tussen de PAL en NTSC versie?
Ik begrijp dat je er een ander TV-signaal in moet stoppen wil je fatsoenlijk beeld krijgen. VGA, daarintegen, is volgens mij VGA.... of mis ik daar iets??
[...]
Puur theoretisch gezien zijn er de volgende verschillen tussen PAL en NTSC:
• resolutie (640x480 voor NTSC, 720x576 voor PAL)
• refreshrate (29.97 voor NTSC, 25 voor PAL, beide interlaced)
• kleurmodulatie, maar daar heb je bij solderen op VGA-stekker geen last van, alleen met aansluiten op de TV-out.

Er zijn op het web genoeg voorbeelden te vinden van mensen die een NTSC versie aangesloten hebben, dus het zou niet echt veel moeilijker moeten zijn dan de PAL versie. (eerder makkelijker, omdat er meer mensen met de NTSC versie geknoeit hebben)

Er staat in het topic een paar keer genoemd dat het scherm wit moet worden als 'ie geen signaal krijgt. (zelf nog niet getest, ik weet het erg slecht) Is dat bij jouw schermpje(s) ook het geval?
Als je het schermpje tegen het licht houdt, zie je dan wel wat als je er iets heen stuurt? Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat de CCFL's niet aangaan. (always on mod)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

BWR014 heeft dus 2 NTSC schermen. Geen van beide wil bij hem werken, dus bood ik aan om eens een kijkje te nemen (mijn opstelling werkt tenslotte).
Mijn hele simpele gedachte was: als ik de stekkers (die dus op de print van het PSone schermpje zitten) loshaal en zijn schermpje aansluit op mijn bekabeling, zou ie moeten werken... toch... :?
Niet dus... en DAT begrijp ik dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Nu online
Hier mijn schermpje...flikkert nog teveel naar mijn idee. Zal of aan de kabel liggen of aan de instellingen maar ben niet bereid nog meer uren erin te steken behalve dan die kabel goed maken :)

Afbeeldingslocatie: http://beria.hoedenman.nl/energiya2.jpg

grote versie
Misschien dat jullie nog wat weten :)

[ Voor 25% gewijzigd door LosserNL op 30-10-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss domme vraag... maar als k n kabel gebruik van s-video naar composiet kan ik dan mn beeld bekijkenop dat psone scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 23:24:
Mss domme vraag... maar als k n kabel gebruik van s-video naar composiet kan ik dan mn beeld bekijkenop dat psone scherm?
ja!

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te lezen heeft half tweaker Nederland dit scherm al op de kop weten te tikken, maar nu is mijn vraag waar kan je ze nog halen.
Ik heb al gesearched op het internet en daar vind ik ze alleen nog in combi met een PSOne erbij of ze zijn rond de 100$. Deze zijn overigens de NTSC schermen. Ook weet ik niet precies wat de prijs op dit moment doet, aan het begin van het forum heb ik wel iets gelezen van om en nabij de 50€, maar wat is het nu?

plz help, :? 8)7

P.S. Ik heb ook al in verschillende winkels gekeken/gevraagd en daar krijg ik de reactie dat ze niet meer leverbaar zijn en dat ik over een tijdje het nog maar een keer moet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:41
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 00:35:
Zo te lezen heeft half tweaker Nederland dit scherm al op de kop weten te tikken, maar nu is mijn vraag waar kan je ze nog halen.
Ik heb al gesearched op het internet en daar vind ik ze alleen nog in combi met een PSOne erbij of ze zijn rond de 100$. Deze zijn overigens de NTSC schermen. Ook weet ik niet precies wat de prijs op dit moment doet, aan het begin van het forum heb ik wel iets gelezen van om en nabij de 50€, maar wat is het nu?

plz help, :? 8)7

P.S. Ik heb ook al in verschillende winkels gekeken/gevraagd en daar krijg ik de reactie dat ze niet meer leverbaar zijn en dat ik over een tijdje het nog maar een keer moet proberen.
Ja en liefst met CC te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey, maar dan moet je hem alsnog modden voor een composite aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik ze nog ergens halen... en wat is de prijs.. ik kom alleen op plekken waar ze meer als 100euro kosten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi King,

Vertel mij niets over het verkrijgen van LCD schermen.... is inmiddels bijna een hobby opzichzelf geworden... dingen zijn nergens meer te krijgen of zoals al gezegd de beruchte NTSC modelen... maar daar heb ik zoals je al hierboven hebt gelezen mijn buik van vol.

Als tip kan ik je misschien meegeven dat als op Ebay in de duitse versie kijkt je ze nog kan bemachtigen.. alleen even van te voren vragen of ze ook naar nederland sturen want dat staat er normaal niet bij maar ze doen het wel. ( heb er zelf ook 2 vandaan) Althans ze moeten nog arriveren en dan gaat we eens een PAL versie proberen...

Ruud nogmaals bedankt voor het trachten om de NTSC ones van mij aan de praat te krijgen maar zoals je zelf al zag ... je kan hem onder de ZON houden er springt niets aan. (heb inmiddels bericht gekregen uit Amerika dat ik hem terug kan sturen en de aanschafprijs wordt terugbetaald)

Nu weer ff wachten todat de PAL schermen binnen komen. Houdt jullie op de hoogte als er weer wat aanspringt...

BWR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ntsc kun je tog ook wel aansluiten? alleen denk dat t een kwestie van instellen is... k ga dat eerst denk maar even proberen
waar kun je ntsc schermen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebay amerika barst ervan

BWR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Zijn er belgen in de buurt van antwerpen die deze mod nu succesvol hebben gedaan ? dan kan ik misschien eens mijn scherm langsbrengen om te zien of het daar dan wel werkt. Het ding springt nog niet aan en ik denk dat het kapot is, maar ja, veel kun je niet testen met een kapot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je van de buitenkant trouwens zien of het NTSC of PAL is (denk het niet), want ik zie er wel een paar bij ebay te koop staan, maar er staat niet bij of ze PAL of NTSC zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfader
  • Laatst online: 14:16

darkfader

h4x0r

Ik heb het een en ander informatie verzameld over het schermpje. Ik mis nog o.a. de PDF van de OSD controller. Ik heb ook al een beetje lopen hacken met 't I2C busje maar wil eigenlijk een knopje om die hidden menu's zichtbaar te maken.
http://darkfader.net/psx/

[ Voor 30% gewijzigd door darkfader op 04-11-2004 02:56 ]

b19e15604eb711b025c57883b934c2ac52418f25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe eindelijk wat beeld op me schermpje.
Heeft iemand nog wat tips m.b.t. powerstrip? bijvoorbeeld welke versie ik moet gebruiken? Ik heb nou versie 3.53 maar die loopt steeds vast |:(
En versie 3.49 heb ik ook wel maar dan kan ik de pixelclock niet instellen |:(

Voor die gene bij wie het scherm het al doet met goeie timings, zou zouden jullie daar een screenshot van kunnen posten dan weet ik ongeveer van welke timings ik uit moet gaan. _/-\o_ Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn idee werkt NTSC alleen maar als je ook een vga kaart hebt die ze in de states gebruiken? Ik heb na 4 dagen ploeteren niets meer gehad dan een gewibbel in het beeld maar geen kleur of iets erbij dus ik denk dat het ook met het type vga kaart misschien te maken heeft. Dit alles voordat die helemaal niets meer deed toen we hem bij ruud gingen testen....

Nu iets anders via de tvout optie op mijn vga kaart werkt die prima (PAL version ) alleen je kan geen moer lezen.... hij staat al op 640 x 480 maar ik heb het idee dat de letters nog steeds 1024 x 768 of hoger staan. Heeft dat iets met het aantal lijnen te maken? en hoe fix je dat weer?

BWR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Kan je van de buitenkant trouwens zien of het NTSC of PAL is (denk het niet), want ik zie er wel een paar bij ebay te koop staan, maar er staat niet bij of ze PAL of NTSC zijn]

Nee je moet het even vragen aan de verkoper... al is het vrij duidelijk dat oversea je altijd te maken krijgt met NTSC ook richting japan moet je weer rekening houden met diezelfde NTSC alleen dan met J er achter ... die had ik dus ... :P

BWR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Nu online
Ik heb op mijn LCD alleen op de lintkabel van de LCD module naar de printplaat de letters 'PAL' kunnen ontdekken. Misschien dat er meer punten zijn op de print waar het op te herkennen is maar dat was mijn enige ontdekking wat dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERO79
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 12:40
Ik ben ook bezig met deze mod. Ik gebruik een ATI Radeon 9200 videokaart met daarop het LCD aangeloten via een standaard VGA kabel, gesoldeerd aan de connector van het LCD. Het LCD wordt gevoed met de originele voeding en de DCC-5V haal ik (tijdelijk) uit een andere voeding. Ik gebruik Powerstrip 3.53 en neem via een andere pc mijn desktop over om de instellingen te kunnen veranderen (maar 1 videokaart in mijn pc, met daarop dus het LCD).

Ik krijg beeld op mijn LCD, zij het met 'rollende' strepen, zoals al eerder in dit topic is beschreven. Ik zie echter duidelijk de BIOS-meldingen bij het opstarten van de pc, het aanmeldscherm en de desktop van windows door deze 'storing' heen. Ik ga er dus van uit dat het technische gedeelte goed is aangesloten.

Het probleem zit hem echter in de aansturing. Als ik in Powerstrip kijk, staat daar de resolutie weergegeven van mijn normale (niet aangesloten) TFT-scherm. Onder 'Advanced timing options' vink ik vervolgens 'Composite sync' en 'Interlaced' aan en klik vervolgens op 'Custom resolution'. Hier kies ik voor de optie 'User defined' om onderstaande instellingen voor het LCD in te geven.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jfw.roes/powerstrip.gif

Als ik vervolgens op 'Add new resolution' klik krijg ik een melding dat de instellingen pas kunnen worden toegepast als Windows opnieuw is opgestart. Als ik dit doe zie ik echter totaal geen verschil. Powerstrip geeft nog steeds de resolutie van mijn TFT-scherm weer en ik kan daar verder geen wijzigingen aan aanbrengen. Ik heb ook al geprobeerd om een standaard beeldscherm driver te installeren, evenals de LCD-driver van EUSS en het zelf maken van een driver met Powerstrip, alles zonder resultaat.

Wat zie ik over het hoofd of doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? dat heb ik nou ook, dat het met powerstrip niet wil lukken. Alleen kan ik de pixelclock niet lager zetten :'( Als ik er wat intype vliegt ie mooi terug naar 30.000 :? iemand ene idee hoe ik dat oplos???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 19:04:
:? dat heb ik nou ook, dat het met powerstrip niet wil lukken. Alleen kan ik de pixelclock niet lager zetten :'( Als ik er wat intype vliegt ie mooi terug naar 30.000 :? iemand ene idee hoe ik dat oplos???
Gebruik je nog steeds die Millennium II? Zoja, dan lijkt het me dat je beter moet lezen en luisteren naar nuttige adviezen en een andere videokaart moet proberen. Mijn MII gaf heel veel gedonder, waaronder het door jou genoemde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK hier zijn de eerste resultaten van mijn werk.... Niet lachen Ruud :P

Afbeeldingslocatie: http://www.planesonline.nl/images/PICT1782.JPG

en waar ik het voor nodig heb ......

Afbeeldingslocatie: http://www.planesonline.nl/images/PICT1783.JPG

Note to Ruud... weet niet wat er gebeurt is maar ik had hem werkend op de Radeon kaart dacht toen van nu Matrox maar noway.... het scherm gaat nieteens meer aan doe ik hem daarna in de uitgang van de standaard build in kaart dan gaat die wel aan alleen die resultie is niet correct. Ik kan ineens niet meer 2 kaarten tegelijk in mijn bios krijgen... als ik de Matrox eruit haal dan werkt de build in one maar zodra ik hem in een comp stop heb er 3 geprobeerd dan wordt het ineens de nr 1 kaart en ben ik de buildin kaart gewoon kwijt... snap dat niet helemaal ging in het verleden altijd wel goed... maar 3 comps zelfde probleem? Dus misschien dat we nog maar even een contactje moeten leggen om dit weer eens te bekijken...

Op mijn radeon kaart werkt die perfect...

BWR

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Hey BWR, goed te horen dat het je uiteindelijk gelukt is :)
Gebruik je nu de TV-out van je Radeon? Of toch de VGA? (omdat je over de telefoon aangaf dat je daar toch weer geen beeld kreeg... of was dat de Matrox?).
Ik denk verder dat je ergens een instelling niet goed hebt staan (per ongeluk verzet oid) die aangeeft dat je Matrox je 1e videokaart is. Controleer dit nog even voor de zekerheid.

@ jeropc: ik vind jouw pixelclock aan de hoge kant. Het is wellicht een k*-advies maar je moet gewoon erg veel proberen bij de instellingen (en dan bedoel ik voornamelijk refresh rate, front porch, sync width, etc). Soms kan 1 verstellinkje er voor zorgen dat je goed beeld hebt.
Vergelijk jouw instellingen eens met die van de anderen in dit draadje en ga vanaf daar verder.

Verwijderd

Ik heb de LCD working op de radeon kaart via de VGA dus die werkt ok... dat probleem met die matrox is mij ook nog niet geheel duidelijk... kan me voorstellen op 1 comp maar op 3 comps het zelfde probleem? Maar ja ik ga nog wel eens kijken... heb vandaag de 3 lcd binnengekregen dus moeten toch nog een setje aanmaken :P

Ik zal volgende week ff die NTSC sturen Ruud.... ik heb het nogmaals geprobeerd met die lcd maar er is gewoon geen geluid uit te krijgen..... zo dood als een P....

BWR

Verwijderd

@ jeropc.

Misschien moet je eens proberen om in je normale video driver onder het tabblad "adapter" de resolutie te kiezen die je met powerstrip hebt toegevoegd, volgens mij was dat de oplossing bij mij. Heb daarna de powerstrip settings van de starters post veranderd tot ik stilstaand beeld kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Klein vraagje, als je hem aan de TV-Out hangt van een videokaart waar ook al een andere monitor aan hangt, geeft dat problemen? (ik heb hier een nVidia GeForce 6800LE en de aansturing van het LCD werkt OK, het is ook geen PSone LCD maar een andere)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11-2024

FJ1200

Timing is everything

Heb je het al geprobeerd??

Ik probeer hem ook aan te sluiten als 2e monitor aan mijn laptop. hierbij krijg ik alleen een zwart/wit beeld. Dit kan allerlei oorzaken hebben. Ik heb voor mijn carpc een videokaart geebayed met composit out. Als ik dit aan de praat heb dan laat ik het wel even weten.

Als het niet te veel offtopic is (we hebben het hier namelijk niet over een sony psone schermpje :X )

Timing is everything and I'm bad at it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat ik niet snap, is wat het voordeel is om het scherm open te maken, te solderen etc. en op een VGA poort aan te sluiten als je ook gewoon het scherm op composite kan aansluiten...Wat is dat voordeel dan? Of maakt het gewoon niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Dat wil ik ook wel 'ns weten, want dan haal ik gewoon zo'n schermpje en plug ik hem in via TV-Out met m'n Svideo naar Composiet -> Composiet kabeltje :> :)
Werkt dit dan trouwens ook bij de NTSC-versie?

[ Voor 21% gewijzigd door sjukke op 29-11-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Veel betere kwaliteit

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahum, ik vind da dus een zalige mod, maar zelf beschik ik spijtig genoeg niet over de nodige kennis op hem uit te voeren, zou iemand da tegen betaling voor moi willen maken? :)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Nu online
Het bouwen is niet zozeer het probleem bij deze mod, maar wel het inbouwen en het instellen van de RAMDAC van de VGA kaart in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahum, nu zijt ge me ff kwijt ze, is toch gewoon via vga, of mn dvi-uitgang en convertorke op, of zie ik da nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Heb je de beginpost goed gelezen??

Het is best een ingewikkelde mod zowel op soldeervlak maar nog meer met de instellingen. Het is zeker niet een kwestie van inpluggen en draaien maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:46:
ahum, nu zijt ge me ff kwijt ze, is toch gewoon via vga, of mn dvi-uitgang en convertorke op, of zie ik da nu verkeerd?
Ahum, gebruik allereerst even normaal Nederlands, hoofdletters en interpunctie. Verder is het een 'gewone' vga aansluiting, ja. Je moet echter met software de videokaart goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, dat is het probleem dus he, ik heb de post gelezen, en ik weet van mezelf dat ik dat nooit ga kunnen. Dus hierbij vraag k of iemand da voor mij zou kunnen maken toch al, liefst hier iemand van in de buurt (waasland). Dat ik zelf dat dan nog softwarematig moet doen is geen punt en normaal, maar het technische aspect is aan mij niet besteed.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:26:
Wel, dat is het probleem dus he, ik heb de post gelezen, en ik weet van mezelf dat ik dat nooit ga kunnen. Dus hierbij vraag k of iemand da voor mij zou kunnen maken toch al, liefst hier iemand van in de buurt (waasland). Dat ik zelf dat dan nog softwarematig moet doen is geen punt en normaal, maar het technische aspect is aan mij niet besteed.

Greetz
Das een mening die ik absoluut ondersteun misschien dat er hier heren zijn die hieraan willen beginnen.

* ShadowBumble is een ramp met dit soort dingen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik het de komende tijd niet al te druk heb, wil ik best een paar van die dingen in elkaar solderen. Let er wel op dat ik totaal geen verantwoordelijkheid neem en dat ikzelf geen onderdelen ga sponsoren. Mocht iemand dit willen, dan verwacht ik te krijgen (al dan niet via post):

- PS1 schermpje (alleen sony)
- PT6101
- 75 kOhm metaalfilm-weerstand
- 330 ohm weerstand
- 100 uF condensator
- male molex connector
- 5 aderige connector en contra-connector (voor beeldsignaal), bijvoorbeeld deze en deze.
- 2 aderige connector en contra-connector (voor voeding), bijvoorbeeld deze en deze.
- videokaart met c-sync support

Indien geinteresseerd, stuur dan een mailtje (NOemielSPAM@emielmolsD0Tinfo) ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nog steeds geïntresseerd, kan je me ff adden op msn ? Dan kan de rest u nie spammen he :D

christopheverstraeten@hotmail.com

Als ge nie wilt, mag k dan s vragen van waar ge zijt, kwestie van te weten he, en ben ik nu verkeerd, of gaat da dan nie met mn radeon 9800 pro?

Greetz

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

mailtje verstuurd,

lijkt me trouwens echt helemaal kewl zo'n ding ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-08 21:06
Mij ook. Heb alleen moeite met het vinden van een PSONE scherm :-(
Voor de mensen die er nog 1 over hebben en kwijt willen.... nico @ p a r t yp a s s i o n.ne t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
als ze in nederland alleen voor € 125.00 te krijgen zijn pas ik toch, heb je ook een leuk gewoon lcd schermpje voor

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:36

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik was op de Conrad site aan het kijken voor electronica componenten voor mijn Sony lcd. Maar ik als electronica componenten n00b kom er niet uit. Welke soort condensator moet ik hebben? (hoog voltage, laag voltage, bipolaire, tental, electrolyt ect enz)
Ook bij weerstanden vraag ik me dat af? Metaal of koolstof kan ik wel vinden, maar die zijn weer opgedeeld in verschillende wattages. Kortom wie helpt mij aan de juiste productnummers bij conrad.
Hier onder wat ik dacht te moeten hebben 8)

- 75 kOhm metaalfilm-weerstand (conradnr: 409138)
- 330 ohm weerstand (conradnr: 403989)
- 100 uF condensator (conradnr: 472514)

Overigens heb ik een orgineel Sony schermpje via eBay weten te bemachtige, waar ze nog redelijk makelijk te krijgen zijn voor zo rond de 50 á 60 euro (UK en DE)

[ Voor 12% gewijzigd door DaMightyWackO op 23-12-2004 18:36 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Omg, TI is snel binnen 2 dagen een sample in huis :P

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu het schermpje aan de composite out van mn xbox gehangen. Geeft best een leuk beeldje... Nu wil ik echter ook het geluid via de boxjes afspelen, maar dat wil nog niet echt lukken. Ik gebruik gewoon de l+R audio uit van de xbox kabel, aan welke pinnen van de multi AV out moet ik die solderen? Aan 1 t/m 4 volgens de pinout, echter dit werkt niet. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 23:40

chaser

Ook ik heb hier nog 2 niuw psone schermpjes liggen
En aangezien ik nu vakantie heb zou ik die wel eens aan de praat willen krijgen

Nou heb ik even gekeken naar de materialen die ik nodig heb
Helaas heb ik bij mij in de buurt geen elctronicawinkel die zulke onderdelen verkoopt (zover als ik weet)
Woon in noorden van flevoland
Maar ik ga er vanuit dat je deze onderdelen ook bij conrad kan kopen Toch?
Alleen welke onderdelen?
De PT6101 voltage regulator (maakt niet uit of dit A of C is). Deze is samplebaar.
- Een 75 kOhm metaalfilm-weerstand (1% afwijking)
- Een 'normale' 330 ohm weerstand
- Een 100 uF condensator
- Een male molex stekkertje
- Een 5 aderige flatcable (tussen videokaart en lcd scherm)
Wat is in vredesnaam een pt6101? want ik kan die niet vinden op de conrad site
en om maar even aan te sluiten op een post hierboven
welk weerstanden en condensators???
Heeft iemand zijn onderdelen ook bij conrad vandaan
Zou iemand die conrad bestelnummrs hier willen posten aub

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

chaser schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:35:

Wat is in vredesnaam een pt6101? want ik kan die niet vinden op de conrad site
en om maar even aan te sluiten op een post hierboven
welk weerstanden en condensators???
Heeft iemand zijn onderdelen ook bij conrad vandaan
Zou iemand die conrad bestelnummrs hier willen posten aub
Lees eerste eens de startpost! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser

chaser

jps schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:45:
[...]

Lees eerste eens de startpost! |:(
Wat dacht je dat ik gedaan heb?
Is het zo vreemd als iemand hier op dit forum een vraag stelt over iets dat hij niet begrijpt?
Zoveel verstand van electronica heb ik nou ook weer niet
Ik heb geen electronicastudie gedaan en ook heb ik geen electronicakennis nodig voor mijn werk
Voor mijn werk gebruik ik niet eens een computer
Het is en blijft voorlopig een hobby

Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaser schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:06:
[...]

Wat dacht je dat ik gedaan heb?
Is het zo vreemd als iemand hier op dit forum een vraag stelt over iets dat hij niet begrijpt?
Zoveel verstand van electronica heb ik nou ook weer niet
Ik heb geen electronicastudie gedaan en ook heb ik geen electronicakennis nodig voor mijn werk
Voor mijn werk gebruik ik niet eens een computer
Het is en blijft voorlopig een hobby

Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen
Zijn we ook... maar het is toch wel redelijk duidelijk in de startpost:
[/message]:[/b]
Waarover gaat deze howto?

..

Andere ingredienten

- Een videokaart met zogenaamde composite sync (csync) ondersteuning. De meeste ATI en oudere Matrox videokaarten ondersteunen dit. Nvidia kaarten niet. Ik heb een PCI Matrox Millennium II op de kop kunnen tikken. Je kunt ook non-csync videokaarten gebruiken, maar dan zul je eerst een apart printje moeten maken om het csync signaal uit het hsync en vsync signaal te genereren (zie hier en hier).
- De PT6101 voltage regulator (maakt niet uit of dit A of C is). Deze is samplebaar.
.....
als je de link van de PT6101 volgt kom je bij TI uit :P en daar kun je een "Free Sample" bestellen :+
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser

chaser

Sorry had ik niet gezien _/-\o_
Het woord "samplebaar"kun je namelijk om meerdere manieren opvatten

Bij deze mijn excuses _/-\o_

Zal gelijk een paar bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Hoe dik moeten die kabels zijn naar je vidkaart. Kan ik daar een oude ide kabel voor pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaMightyWackO schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:56:
Hoe dik moeten die kabels zijn naar je vidkaart. Kan ik daar een oude ide kabel voor pakken?
Ik heb gewoon standaard flatcable gebruikt (= ide kabel). Wellicht dat het invloed heeft op de kwaliteit, maar ik merk er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Gaaf ik heb het aan de praat :*)
Het beeld blijft iets trillerig, toch heb ik alle waardes tussen de 14 en 15 met stapjes van 0,025 geprobeerd op de pixelclock. Iemand hier een verklaring of nog beter een oplossing voor?
(zou dit evt. Kunnen liggen aan slechte soldeer werk, kabels, netspanning of videokaart)
Het enige wat nu een beetje over-kill is, is dat ik een oude Virge/DX gebruik als primary in windows en een 9600XT alleen om mn ps one lcd aan te sturen. Maar Matrox is on the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruiken ze eigenlijk zo'n exclusieve voltage-regulator PT6101?
Voor 7,5 Volt uit 12 Volt heb je ook standaard regulators (78xx). De 7875. Kost 80 cent. Conrad # 148270.
Of neem een regelbare LM317 met twee weerstandjes. Of een 7808 met een diode in serie (=7,4 volt), of een 7806 met drie diodes eronder (=7,8 Volt).
Waarschijnlijk werkt het scherm ook wel met 7 volt: de 7807.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik een matrox mystique gevonden en gesoldeerd, maar nou heb ik nog de volgende problemen:

-het scherm blijft trillerig (zal wel een ps instelling zijn)
-ik kan de resolutie niet op 720*756 krijgen
-het beeld blijft groenachtig. De andere kleuren zie je wel maar als ik mij achtergrong erheen gooi blijft het grotendeels groen van kleur :?

iemand een idee hoe ik deze problemen kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
ik ben al een tijdje op zoek naar een psone lcd scherm.
Ik heb een bigben psone lcd scherm gevonden voor 50 euro, nu vraag ik me af of het de moeite waard is om dit te kopen aan deze prijs en of het zal werken op mijn pc als 2de scherm(vga)
ik weet nl. dat deze topic alleen voor de originele is maar de schermpjes van bigben zijn bijna gelijkaardig en bigben werkt samen met sony playstation.
So wat denken jullie er van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:22:
Eindelijk heb ik een matrox mystique gevonden en gesoldeerd, maar nou heb ik nog de volgende problemen:

-het scherm blijft trillerig (zal wel een ps instelling zijn)
-ik kan de resolutie niet op 720*756 krijgen
-het beeld blijft groenachtig. De andere kleuren zie je wel maar als ik mij achtergrong erheen gooi blijft het grotendeels groen van kleur :?

iemand een idee hoe ik deze problemen kan oplossen?
Ik zou hem niet op 720x756 zetten maar op 720x576 interlaced met composite sync. Neem dit topic eens door, want er staan een aantal werkende settings en werkzijze voor het vinden van de juiste instellingen. ;)
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:30:
hey
ik ben al een tijdje op zoek naar een psone lcd scherm.
Ik heb een bigben psone lcd scherm gevonden voor 50 euro, nu vraag ik me af of het de moeite waard is om dit te kopen aan deze prijs en of het zal werken op mijn pc als 2de scherm(vga)
ik weet nl. dat deze topic alleen voor de originele is maar de schermpjes van bigben zijn bijna gelijkaardig en bigben werkt samen met sony playstation.
So wat denken jullie er van
Check de pinout van de Big Ben met die van de PSX/PSone/PS2 die meerdere keren in dit topic staat en sluit hem overeenkomstig aan. ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

so ik mag deze scherm kopen?? en is 60 euro veel voor zo'n scherm?
(ps ik heb ook een pirhana scherm gevonden voor 45 euro (5inch) so goedkoper dan die van bigben maar men vraag is dan ook als het volgt zal dit gaan werken dan of heeft de pirahana) een andere aansluiting?)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je zelf? Ze moeten allemaal aangesloten worden op dezelfde connector bij de PSX/PSone/PS2/PStwo en die AV-pinout is voor alle Playstations hetzelfde... ;)
Hoogstens zullen er verschillen zijn qua interne resolutie, kwaliteit, grootte, kijkhoek, gebruikte signalering (composiet, Svideo, RGB) etc en zal de interne verwerking (en daardoor de componenten) wat kunnen varieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:44:
[...]

Ik zou hem niet op 720x756 zetten maar op 720x576 interlaced met composite sync. Neem dit topic eens door, want er staan een aantal werkende settings en werkzijze voor het vinden van de juiste instellingen. ;)

Die resolutie bedoelde ik ook, ik heb het verkeerd ingetypt. 8)7
Maar als ik die resolutie toevoeg dan zegt ps dan je opnieuw mag opstarten. Als ik dat gedaan heb is ie de drivers van de mistique kwijt :? ik snap er ff helemaal niks meer van.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oki ik snap je totaal maar dan welke is dan beter van kwaliteit die van sony(waarschijnlijk vind ik deze niet),pirhana of bigben.
So de welke moet ik nemen->pirhana of bigben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke is dan beter van kwaliteit die van sony(waarschijnlijk vind ik deze niet),pirhana of bigben.
Ik denk dat het antwoord op die vraag: welke Playstation scherm is het beste het moeilijkste te beantwoorden is aangezien er behoorlijk weinig mensen ervaring met alle schermpjes zullen hebben. Daarnaast is het nog maar de vraag of je grote verschillen kunt waarnemen op dergelijke kleine schermpjes. ;)
Maar je kunt al een hoop aflezen uit reviews van die schermpjes en door te kijken naar de specificaties.
Maar als ik die resolutie toevoeg dan zegt ps dan je opnieuw mag opstarten. Als ik dat gedaan heb is ie de drivers van de mistique kwijt
Met de Matrox kaartjes heb je in principe geen PowerStrip nodig aangezien deze custom resoluties/refreshrates en inschakeling van composite sync vanuit de driver ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog al moeilijk om reviews te vinden van lcd schermpjes die officieel niet meer worden verkocht (en ook als men werkt :'( )
So heeft niemand een voorkeur tss de bigben en de pirhana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:27:

[...]
Met de Matrox kaartjes heb je in principe geen PowerStrip nodig aangezien deze custom resoluties/refreshrates en inschakeling van composite sync vanuit de driver ondersteund.
Waar kun je die instellingen dan veranderen? ik heb al es rond gekeken bij de beeldscherminstellingen maar daar valt niet veel in te stellen wat dat betreft. Heb je daar misschien een oplossing voor? Of een ander progje wat ik zou kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:45:
oki ik snap je totaal maar dan welke is dan beter van kwaliteit die van sony(waarschijnlijk vind ik deze niet),pirhana of bigben.
So de welke moet ik nemen->pirhana of bigben???
Sony is nog beste te vinden op verschillende ebay site's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat weet ik ebay--->van amerika of hongkong of zo iets
Ik hou het liever dicht bij huis-->ik kan het ten minste testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:33:
ja dat weet ik ebay--->van amerika of hongkong of zo iets
Ik hou het liever dicht bij huis-->ik kan het ten minste testen.
Duitsland of UK is toch best dichtbij.
En mensen op eBay zijn meestal toch redelijk te vertrouwen als je naar hun score's kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die een handig tip voor mij heeft?
Ik heb het beeld aardig stabiel (de refreshrate nog niet helemaal 100%) maar het beeld blijft groenachtig. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? is het een simpele instelling of heb ik iets niet goed gesoldeerd?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:52:
[...]

Waar kun je die instellingen dan veranderen? ik heb al es rond gekeken bij de beeldscherminstellingen maar daar valt niet veel in te stellen wat dat betreft. Heb je daar misschien een oplossing voor? Of een ander progje wat ik zou kunnen gebruiken?
Dan moet je de (originele) Matrox drivers even installeren. Daar kun je (bijna) alles instellen (eventueel via 'de wizard').
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:39:
Is er iemand die een handig tip voor mij heeft?
Ik heb het beeld aardig stabiel (de refreshrate nog niet helemaal 100%) maar het beeld blijft groenachtig. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? is het een simpele instelling of heb ik iets niet goed gesoldeerd?:?
Uiteraard even je solderingen checken.
Meet (indien multimeter voorradig) ook de aders even door (wellicht zit er een rotte ader tussen).
Check de instellingen met de verschillende instellingen en screenshots in dit draadje. Ze liggen allemaal redelijk dicht bij elkaar (ergo: die van jou zou er niet ver vanaf moeten liggen).

btw: het beeld echt helemaal 'stil' krijgen (trillings-loos) zal niet gaan lukken. Deze mod is natuurlijk niet echt hetgeen waar dit schermpje voor is gemaakt... bij mij trilt ie iig heel lichtjes (iets verder er vanaf gaan zitten en niet zo op letten. Het is tenslotte 'for the fun of it' :))
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:27:
Dit ben ik overigens niet met je eens. Ik heb net nog eens nagezocht of ik wat over het hoofd had gezien (bij mijn installatie) maar je kunt met de Matrox-driver geen composite-C instellen.
Het beeld blijft dus 'rollen'.
Toch benieuwd of je een andere oplossing in gedachte hebt (of ik zit echt met mijn achterwerk te kijken en heb er verschillende keren overheen gekeken :P)

[ Voor 56% gewijzigd door MetalRush op 06-01-2005 02:07 . Reden: Aanvulling(en) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matrox kaarten ondersteunen composite sync en TV resoluties sinds jaar en dag in PowerDesk, vanuit de videobios: http://grafi.ii.pw.edu.pl/gbm/matrox/nonvgamon.html, DOS (vga2pal.exe): http://www.hut.fi/Misc/El...its/vga2tv/matrox_tv.html en Linux: 'Modeline "720x540PAL" 15.101 720 770 842 968 540 565 570 624 Composite Interlace': http://www.raelh.plus.com/linux_tv_howto/ar01s02.html.

Ik gebruikte nl. altijd een Matrox Millenium II PCI om onbekende monitoren te testen op sync on green en composite sync.

De Millenium (dus geen II en nieuwer) ondersteund geen composite sync in bepaalde uitvoeringen:
The Millennium card does not support monitors which use composite sync.
Maar daar staan gelukkig al meerdere hardware oplossingen voor in dit topic. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik denk dat daar dan het verschil zit euss; ik heb een Mystique.
Heb nog wel even gezocht via de, door jou gegeven, linkjes maar helaas niets hierover kunnen terugvinden. Ik denk dat de Mystique dit dus domweg niet (zelf) aan kan.

[ Voor 1% gewijzigd door MetalRush op 06-01-2005 12:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- De PT6101 voltage regulator (maakt niet uit of dit A of C is). Deze is samplebaar.
- Een 75 kOhm metaalfilm-weerstand (1% afwijking)
- Een 'normale' 330 ohm weerstand
- Een 100 uF condensator
- Een male molex stekkertje
- Een 5 aderige flatcable (tussen videokaart en lcd scherm)
- Montagemateriaal (schroefjes ed)
- Wat misc kabels en soldeerspul
ik heb dus deze psone lcd scherm van big ben
http://users.skynet.be/fa537307/1.jpg
Ik heb dit gevonden.
het eerste heb ik besteld.
dan de 3 volgende onderdelen en de flatkabel(flat kabel is een 10 aderige is dat erg?) zijn dat hoop ik toch, zie foto
http://users.skynet.be/fa537307/6.jpg
dan voor de molex stekker is dat dit hier
http://users.skynet.be/fa537307/5.jpg
de pt6101 heb ik besteld bij ti
maar wat ik niet versta is dat hier
http://members.home.nl/thahandy/got/psonelcd4.jpg
ik heb dat niet zo.
maar zo
http://users.skynet.be/fa537307/8.jpg (ps: kleine pin is een 2de soort voeding die neemt de voeding direct van de psone)
Maar de voeding en de connectie naar de psone is los van het plaatje zie volgende foto's
http://users.skynet.be/fa537307/7.jpg
dat is dus de connectie naar de psone(sorry de kwaliteit van mijn afbeeldingen is 000000)
dit hier is een foto met de 2 connectie losgekoppeld
http://users.skynet.be/fa537307/2.jpg
Wat moet ik nu uiteindelijk doen om dat nu te gaan solderen als de connectie los is van het plaatje?
Thx again.
ps: als ik dit kleine schermpje aansluitop mijn ps2 moet dat dan gaan werken als ik er een externe voeding aan toevoeg.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 01:34 . Reden: plaatjes te groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Sorry dat ik het (moet) zeg(gen) zerocool2207, maar ik kan geen touw vastknopen aan je post.
Je foto's zijn (zeer) beroerd (lees: niet scherp) en valt dus weinig te zien/-beoordelen.
Probeer eens wat duidelijker te zijn... dan kunnen we je hopelijk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200

FJ1200

Timing is everything

Ik denk niet dat het gaat werken omdat het geen sony ps1 scherm is.

Als ik de openingspost goed heb gelezen werkt het waarschijnlijk alleen bij een sony shempje.

Of de foto is zo onduidelijk dat het toch een sony is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 13:49
Super how to mooi gemaakt duidelijk ook

What we do in life echo`s in eternity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
ik had wel duidelijk gevraagd op deze toppic of het zou gaan werken op de lcd scherm van bigben en men zei JA!!!!
En dat dat foto's van slechte kwaliteit zijn weet ik.(stomme goedkope digital cam)
Ik heb alle onderdelen gekocht behalve het eerst dat ga ik opgestuurd krijgen van ti.com
Mijn probleem is nu.
Dat de connectie met de psone van de sony lcd op dat groen plaatje is gesoldeerd waardoor het gemakkelijk is om de kabels van de vga kabel er op te solderen maar de connectie met de psone van de bigben is los van het groene plaatje dus de kabels zijn direct op het klein kopstukje gesoldeerd dat van achter in de psone gaat.
So uiteindelijk weet ik niet welke kabel ik waar moet solderen.
En op het net heb ik maar 1 mod gevonden in het frans met de gelijkaardige scherm, ik heb al een email gestuurd met die persoon maar heb steeds geen antwoord gekregen.
SO als dit niet lukt dan is het door enkele personen hier!!!!
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste