[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 00:00:
[...]

De always-on mod maakt het verhaal inderdaad wat lastiger, maar ik heb hem zelf gebruikt omdat ik het eerst met een gewone stekker op de videokaart wilde en de stekker die ik had gevonden de DCC pin niet gewired had. <...> .
Dat vermoeden had ik al; in jou geval (dus als je ipv VGA stekker direct op de kaart soldeert) is de Always ON mod dubbelop.

[ Voor 3% gewijzigd door JPS op 03-10-2004 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jps schreef op 03 oktober 2004 @ 00:17:
[...]

Dat vermoeden had ik al; in jou geval (dus als je ipv VGA stekker direct op de kaart soldeert) is de Always ON mod dubbelop.
Klopt ;) Maar op deze manier werkt het ook voor mensen die composiet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik jullie allemaal goed begrijp moet je dat schermpje gewoon op een
x-tra videokaartje (Matrox Millenium II) solderen. Dan met powerstrip de timings goed zetten, en dan zou ie moeten werken.

Ik heb nog een paar vraagjes....

Hoort windows ook te zeggen van nieuwe hardware gevonden: 2e monitor?
Zoja, hoort ie dat dan bij elke kaart te doen?
En wat moet ik doen als ie dat niet doet

Das alles wat ik nog ff wil weten, binnenkort komt mijn Millenium II binnen. :)
Kheb er gelukkig nog één kunnen opsscharrelen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 01:19:
[...]

Klopt ;) Maar op deze manier werkt het ook voor mensen die composiet gebruiken.
bij mij werkt het via composiet zonder always on mod, schermpje springt gewoon aan en gaat ook van zelf uit en gaat ook na 20 min net als mijn monitors uit
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 12:36:
Dus als ik jullie allemaal goed begrijp moet je dat schermpje gewoon op een
x-tra videokaartje (Matrox Millenium II) solderen. Dan met powerstrip de timings goed zetten, en dan zou ie moeten werken.
niet zo simpel ben ondertussen al 2 dagen bezig met mn milennium II denk er over om een andere kaart te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er moet toch ook een manier zijn om het schermpje aan een vga kabel te hangen en dan met een dvi->vga stekkertje te laten werken op een dvi poort.

Maar wat is dus niet begrijp is waarom windows hem niet ziet als 2e monitor. Dit zou alles iets makkelijker maken.

Wat kan ik doen aan het schermpje om windows wel het schermpje als 2de monitor te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er moet toch ook een manier zijn om het schermpje aan een vga kabel te hangen en dan met een dvi->vga stekkertje te laten werken op een dvi poort.
Force detect aanvinken, DDC uitschakelen en de bijgeleverde DVI-I > Dsub converter gebruiken.
Maar wat is dus niet begrijp is waarom windows hem niet ziet als 2e monitor. Dit zou alles iets makkelijker maken.
Zolang er maar 75 ohm op de R, G, B pinnen staat denkt je driver dat er een monitor aanhangt. Het scherm zou daar in principe al voor moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 15:25:
[...]
Force detect aanvinken, DDC uitschakelen en de bijgeleverde DVI-I > Dsub converter gebruiken.

[...]
Zolang er maar 75 ohm op de R, G, B pinnen staat denkt je driver dat er een monitor aanhangt. Het scherm zou daar in principe al voor moeten zorgen.
Het schijnt dat sommige videokaarten kijken of de DCC belast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 16:03:
[...]

ik heb force detect aangevinkt, DDC uitgeschaketld en de bijgeleverde DVI-I > Dsub converter gebruikt. Maar nou kan ik in windows nog steeds niet de 2e monitor gebruiken. Maar ik heb nog steeds geen beeld. :'( Het beeld blijft wit.
What 2 do???? :?

Dus als ik wil dat dat schermpje door windows word herkent dan moet ik in de R, G, B, een weerstand solderen van 75 ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 16:03:
[...]
Dat zou dan ook betekenen dat dergelijke kaarten niet functioneren met een BNC kabel of oudere monitoren zonder DDC. Ik moet de eerste kaart nog tegenkomen iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb big problem :(
Ik heb alles goed gesoldeerd (geen allways on), windows herkend de kaart + scherm, maar hij doet helemaal niks, geen backlight... NIETS :(
Ik heb hem even via de S-video geprobeerd en power via de PT6101, en dan doet ie het. Dus de power zit goed. Wat kan ik nou toch fout gedaan hebben met vga naar vga???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 18:41:
Ok, ik heb big problem :(
Ik heb alles goed gesoldeerd (geen allways on), windows herkend de kaart + scherm, maar hij doet helemaal niks, geen backlight... NIETS :(
Ik heb hem even via de S-video geprobeerd en power via de PT6101, en dan doet ie het. Dus de power zit goed. Wat kan ik nou toch fout gedaan hebben met vga naar vga???
aan mijn millennium II gaat de backlight meteen aan bij het aanzetten van de PC
volgens mij moet je de aanluistingen nakijken of opnieuw solderen, mischien heb je toch een always on mod nodig?

onder tussen is dit al bijna dag 3 dat ik bezig ben met mn scherm kan nog steeds geen stil beeld krijgen, iemand nog tips hoe je de timming het beste instelt of gokken jullie maar wat?

voorbeeld van hoe fout ik bezig ben:
idioot klein en onduidelijk filmpje

[ Voor 8% gewijzigd door mono-oXide op 03-10-2004 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K, allways on mod biedt uitkomst :p
Ik heb nu mijn scherm aan de praat, maar nu powerstrip.
Ik heb de settings, maar zodra ik bij powerstrip onder bepaalde waarde ga, loopt het vast, hoe kan ik er toch onder???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( ik krijg nog steeds geen beeld, het scherm blijft wit. Wat doe ik niet goed??
Als ik straks me Matrox kaart je heb ga ik hem daar aan vast solderen, want dat werkt volgens de meeste in dit fourm het beste. :)

Wat kan ik op dit moment doen om wat beeld op me schermpje te krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Zal even wat pics posten hoe het er nu bij mij bij staat! Ik heb alles gewoon op de Tv-Out gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL294/1893494/3656281/68537495.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL294/1893494/3656281/68537516.jpg

En wat vinden jullie van de kwalie.? Niet slecht tog!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark10123 schreef op 03 oktober 2004 @ 21:28:
Zal even wat pics posten hoe het er nu bij mij bij staat! Ik heb alles gewoon op de Tv-Out gedaan.

<knip>

En wat vinden jullie van de kwalie.? Niet slecht tog!
Als je dit via de TV-out wil doen moet je dan verder nog iets solderen dan alleen de stroomtoevoer? En wat voor kabel gebruik je om op het schermpje aan te sluiten en waar sluit je die aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ JPS: Gisteren is die PT6101 in de bus gevallen! Enorm bedankt _/-\o_ :)
Het schermpje was ook aangeboden maar, zoals ik al gemailed had, was ik niet thuis... wordt dus morgen even ophalen op het postkantoor.

@ Mark10103: ik ben ook wel benieuwd hoe je het e.e.a. hebt aangesloten (pics!!!11 :+). Jouw bovenstaande foto's zien er wel ok uit ware het niet dat de 2e een b'tje overbelicht is en de 1e verwarrend is door dat stripfiguur (or whatever) door je Winamp-skin heen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe 'gewone tekst' eruit ziet; het geval is dat ik zelf ook een Lian-Li heb (zoals de topicstarter) maar dan de PC-6070 (mét deurtje).
Nu heb ik weer een idee om daar een (nog niet eerder vertoonde) CiP van te maken (een CiP voor een CiP dus... als je dit ook een CiP kunt noemen tenminste :P).
Bij mijn nieuwe idee is het van belang dat tekst goed getoond wordt (nix bijzonders... maar ik wil nu nog geen 'spoilers' bekend maken als ik het niet goed aan de praat kan krijgen). Mocht mijn idee werken, zal ik het zeker hier tonen en sharen.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123

mark10123

The Art of Modding..!

Op de 1 of andere manier gebruikt mijn pc heel het scherm. Bij een vriend van mij word maar een gedeelte van het scherm gebruikt. Hij heeft dus nog 2 zwarte balken boven en onder. IK heb geen idee hoe ik dit voor mekaar heb gekregen :S ?

Maar even over het aansluiten. Mijn Tv-Out op mijn video kaart is gewoon een Tulip uitgang. En de AV ingang op het schermpje is een minijack ingang. Je zult dus zelf even een kabeltje in elkaar moeten fixen. Dat is het enige wat je moet doen. Nix in het scherm solderen!

En omdat Kamphuuz mijn foto een beetje onduidelijk vond heb ik even een nieuwe gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL294/1893494/3656281/68610886.jpg

Het lijkt me daarentegen geen goed plan om er tekst op te laten zien, want daar is het tocht echt te onduidelijk voor. Tenzij je er grote tekst op wil laten zien. Maar het is iig goed genoeg om films en winamp op te draaien.

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 01:03
Waar kan je die schermpjes kopen behalve online? Want ik heb al een beetje lopen zoeken in de winkels maar kan ze nergens vinden. En als er dan echt geen winkels zijn waar kan je bestellen online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark10123 schreef op 04 oktober 2004 @ 08:01:
Maar even over het aansluiten. Mijn Tv-Out op mijn video kaart is gewoon een Tulip uitgang. En de AV ingang op het schermpje is een minijack ingang. Je zult dus zelf even een kabeltje in elkaar moeten fixen. Dat is het enige wat je moet doen. Nix in het scherm solderen!
Ik ga het meteen proberen. _/-\o_ maar is er niet een stekkertje die je zo kan kopen met aan de ene kant een tulip en aan de andere kant een minijack steker.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ik heb het schermpje ook geprobeerd online te bestelle, 2 weken geleden me zelf op de hoogte laten stellen bij nedgame via email. niks meer van gehoord en nu is het uitverkocht.

hoe lang duurde het bij jullie tussen: hou me op de hoogte en voordat je iets hoorde?

of anders ergens anders online nog te bestelle?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurens0619 schreef op 04 oktober 2004 @ 10:15:
ik heb het schermpje ook geprobeerd online te bestelle, 2 weken geleden me zelf op de hoogte laten stellen bij nedgame via email. niks meer van gehoord en nu is het uitverkocht.

hoe lang duurde het bij jullie tussen: hou me op de hoogte en voordat je iets hoorde?

Ik heb het schermpje ook bij nedgame weg (groningen) en toen ik me aangemeld had om via de e-mail op dehoogte te worden gehouden kreeg ik een 2/3 dagen later bericht dat ze weer op voorraad waren. Maar ik heb geen idee waar je ze verder weg kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123

mark10123

The Art of Modding..!

Xato schreef op 04 oktober 2004 @ 09:53:
Waar kan je die schermpjes kopen behalve online? Want ik heb al een beetje lopen zoeken in de winkels maar kan ze nergens vinden. En als er dan echt geen winkels zijn waar kan je bestellen online?
Ik heb de meine bij Nedgame.NL besteld
laurens0619 schreef op 04 oktober 2004 @ 10:15:

Je las al dat ik de meine dus bij Nedgame heb besteld. En ik had de meine binnen 5 dagen in huis. En ik had dur zelfs 2 besteld :). En dat was precies een week geleden. Vorige week binnen gekregen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je per se een bepaald type scherm moet gebruiken? Ik heb verschillende PSone schermpjes gezien (vierkante behuizing, ronde behuizing met speakertjes onder het scherm, ronde behuizing met speakertjes naast het scherm)

Is het binnenwerk altijd hetzelfde of moet ik op zoek naar 1 bepaald type?

PS bij Nedgame zijn ze op en ze komen ook niet meer.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 12:17:
Weet iemand of je per se een bepaald type scherm moet gebruiken? Ik heb verschillende PSone schermpjes gezien (vierkante behuizing, ronde behuizing met speakertjes onder het scherm, ronde behuizing met speakertjes naast het scherm)

Is het binnenwerk altijd hetzelfde of moet ik op zoek naar 1 bepaald type?

PS bij Nedgame zijn ze op en ze komen ook niet meer.... :(
Er zijn zeker verschillen heb ik gezien bij het googlen.
Voor zover ik gezien heb heeft alleen de Sony-ronde-versie een resolutie van 720*576 (PAL versie).
De anderen zou je wel kunnen gebruiken, maar waarschijnlijk alleen op de TV-out van je videokaart.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Ik heb nu een ook een schermpje en wil em via tv out aansturen, enkel gebeurd er totaal niets op het schermpje, maar de pc detecteerd het wel.
Als ik de kabel eraan hang, kan ik tvout aanzetten, zonder kabel niet.
Maar het scherm geeft geen krimp.
Iemand ideëen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
voor de gene die nog wel zo een schermpje willen maar er niet meer aan kunnen komen heb ik wel een alternatief.

Het is een 4 inch kleuren schermpje zie me sig voor de site waar wat pics staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Thrillseekah schreef op 04 oktober 2004 @ 16:48:
voor de gene die nog wel zo een schermpje willen maar er niet meer aan kunnen komen heb ik wel een alternatief.

Het is een 4 inch kleuren schermpje zie me sig voor de site waar wat pics staan.
Dat kwak je ook overal neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark10123 schreef op 04 oktober 2004 @ 08:01:
Ik heb hem nou ook via de tv-out, zelf ff een kabel gemaakt maar nou blijft het beeld wit. wat kan ik hieraan doen?? :'( de computer herkent het schermpje goed en ik kan ook de settings daarvan aanpassen maar ik krijg geen beeld. wat moet ik doen?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
StephanL schreef op 04 oktober 2004 @ 18:25:
[...]

Dat kwak je ook overal neer.
Klopt probeer iedereen te helpen en wil der ook wel beetje van af :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famier
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 21:59
Ik heb zo’n drie week geleden ook een PSOne scherm bij Nedgame (Groningen) weten te bemachtigen.
De bedoeling was dat ik het scherm (na mod) in mijn auto zou plaatsen. Het scherm zou ik dan aansturen via een laptop (Dell Latidude 266 MHz) met Alturion route navigatie software. Omdat mijn laptop van het type non-Csync video-output is heb ik zelfs het aparte printje gemaakt om het Csync signaal uit het Hsync en Vsync signaal te genereren.
Ik heb diverse versies van Powerstrip op mijn laptop geinstalleerd gehad maar met geen enkele kon ik de optie “advanced timings” selecteren.
Het enige wat mijn PSOne scherm deed was opstarten met een wit scherm en de groene On Screen balkjes reageerden op de knopjes helderheid en volume.
Ik heb de hoop opgegeven want het heeft mij twee weekenden gekost, ik denk dat ik maar een PDA-tje ga kopen.
Als er nog geinteresseerden zijn, mijn PSOne scherm + printje kan voor een zacht prijsje weg (reageren via famier1@Hotmail.com) Er zit alleen geen 7.5 VDC adapter meer bij want die heb ik per ongeluk met de orginele doos bij het oud papier gezet en daarom is ook de bedrading van het powerplugje doorgeknipt.
Het is knap hoe sommigen van jullie het toch voor elkaar krijgen, ik ben jaloers op jullie. Voor mij was het (achteraf) meer de “Kick” om het werkend te krijgen dan dat ik het schermpje echt wilde hebben. Ik blijf in ieder geval jullie ontwikkelingen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ Kamphuuzz: Heb je al geprobeerd om het schermpje 'gewoon' via een VGA-kabel rechtstreeks aan een (2e) videokaart te hangen?
Ik ben dus van plan (vandaag geen mogelijkheid gehad om langs het postkantoor te gaan 8)7) om eerst een originele VGA kabel 'op te offeren' om er zeker van te zijn dat ik het spul goed aan de praat krijg... daarna ga ik pas proberen (als ik niet tevreden ben met de resultaten) om via andere poorten de boel aan te sturen.

Uit een eerdere post van jou begrijp ik dat je met een Matrox Millenium aan het testen bent.
Het is lullig te roepen maar JPS gaf al aan dat zijn Millenium niet aan de praat te krijgen was... daardoor twijfel ik een b'tje aan de compatibiliteit van de Millenium-kaart in combo met deze mod. Heb je, bij toeval, niet de mogelijkheid om met een Mystique te testen?

Ik heb zelf een Mystique maar kan nog geen bevindingen posten bij gebrek aan schermpje enzo :P maar; wordt vervolgd.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, die mystic heb ik (nog) niet. ik ben wel aldoor op zoek naar 1. Die millenium heb ik al wel gevonden maar dat kan nog wel ff duren voordat ik die thuis gestuurd krijg.

Aangezien ik een beetje ongeduldig ben, :P wou ik het eerst es via de tv out proberen. Maar daar krijg ik helemaal geen beeld.

Ik heb er al een vga kabel aanhangen maar als ik die op mijn 9600XT hang gebeurd er ook niks. En dan maakr het ook niet uit of ik hem op de vga of op de dvi aansluit. Dan blijft het beeld gewoon wit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Kan iemand mij vertellen of je de printplaat achter het scherm los kan maken en dan kan verlengen en ergens anders kan plaatsen ? Heb zelf nog niet zo een schermpje, maar dan weet ik of ik er 1 moet halen.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer

Denhomer

Doh !

Dutch_guy schreef op 05 oktober 2004 @ 10:41:
Kan iemand mij vertellen of je de printplaat achter het scherm los kan maken en dan kan verlengen en ergens anders kan plaatsen ? Heb zelf nog niet zo een schermpje, maar dan weet ik of ik er 1 moet halen.
Het scherm hangt aan de print vast met een niet al te lange flexcable.
Die dingen kan je niet zomaar ff kopen of laten maken (tenzij je er 1000 wil ofzo).
Ik denk dat het printje max 2 cm van het scherm kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Denhomer schreef op 05 oktober 2004 @ 11:12:
[...]

Het scherm hangt aan de print vast met een niet al te lange flexcable.
Die dingen kan je niet zomaar ff kopen of laten maken (tenzij je er 1000 wil ofzo).
Ik denk dat het printje max 2 cm van het scherm kan zitten.
Thanks! Kan je die kabel wel loshalen ?

Wil het scherm namelijk in een dashboard plaatsen, waarbij de print dus achter het dashboard moet komen. Als die kabel los kan, dan hoef ik alleen daarvoor een gat te maken in het dashboard.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 08:48:
nee, die mystic heb ik (nog) niet. ik ben wel aldoor op zoek naar 1. Die millenium heb ik al wel gevonden maar dat kan nog wel ff duren voordat ik die thuis gestuurd krijg.

Aangezien ik een beetje ongeduldig ben, :P wou ik het eerst es via de tv out proberen. Maar daar krijg ik helemaal geen beeld.

Ik heb er al een vga kabel aanhangen maar als ik die op mijn 9600XT hang gebeurd er ook niks. En dan maakr het ook niet uit of ik hem op de vga of op de dvi aansluit. Dan blijft het beeld gewoon wit. :'(
Dat het beeld leeg blijft als je hem op je 9600 aansluit, vind ik ook niet zo gek... je moet tenslotte met Powerstrip de boel instellen (en ik denk dat je dat niet gedaan hebt op dat moment (?)).
Via TV-out zou het dus wel moeten werken, maar ook hier geldt dat je de instellingen met behulp van Powerstrip moet instellen (dat schermpje is tenslotte geen standaard VGA scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer

Denhomer

Doh !

Dutch_guy schreef op 05 oktober 2004 @ 11:31:
[...]

Thanks! Kan je die kabel wel loshalen ?

Wil het scherm namelijk in een dashboard plaatsen, waarbij de print dus achter het dashboard moet komen. Als die kabel los kan, dan hoef ik alleen daarvoor een gat te maken in het dashboard.
Ja, die kan zeker los, zit zo in een connector geklemd, ff rustig eruit halen en klaar :)

Kan iemand misschien mij even helpen?
Ik heb de always on mod gedaan, maar het scherm backlight springt niet aan als ik de adapter erin steek.
Ik heb een 330 ohm weerstand gebruikt van de voeding naar de dcc pin.
Maar als ik de stroom meet van de dcc naar ground krijg ik maar 3 V, terwijl dit 5 V zou moeten zijn ?

[ Voor 27% gewijzigd door Denhomer op 05-10-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalRush schreef op 05 oktober 2004 @ 11:44:
[...]

Dat het beeld leeg blijft als je hem op je 9600 aansluit, vind ik ook niet zo gek... je moet tenslotte met Powerstrip de boel instellen (en ik denk dat je dat niet gedaan hebt op dat moment (?)).
Via TV-out zou het dus wel moeten werken, maar ook hier geldt dat je de instellingen met behulp van Powerstrip moet instellen (dat schermpje is tenslotte geen standaard VGA scherm).
Ik heb het schermpje al esaan me 9600 gehad (via de dvi en zonder "gewone" monitor) en toen gaf het schermpje alleen maar strepen. ik had verwacht dat ie dat nou ook zou doen.

Zijn er met powerstrip misschien ook bepaalde waarden waarbij je ongeveer moet gaan zoeken? Ik had al screenshots gezien van anderen maar die waarden werkten niet bij mij. (wat er ook bij stond). Als er waarden zijn waar je ongeveer op moet proberen zou het het een stuk makkelijker zijn.

Want ik ben al uren met powerstrip bezig geweest maar het is net of het schermpje er totaal niet op reageert (flikkeren of knipperen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 12:05:
[...]

Ik heb het schermpje al esaan me 9600 gehad (via de dvi en zonder "gewone" monitor) en toen gaf het schermpje alleen maar strepen. ik had verwacht dat ie dat nou ook zou doen.

Zijn er met powerstrip misschien ook bepaalde waarden waarbij je ongeveer moet gaan zoeken? Ik had al screenshots gezien van anderen maar die waarden werkten niet bij mij. (wat er ook bij stond). Als er waarden zijn waar je ongeveer op moet proberen zou het het een stuk makkelijker zijn.

Want ik ben al uren met powerstrip bezig geweest maar het is net of het schermpje er totaal niet op reageert (flikkeren of knipperen).
Ongeveer de instellingen die ik heb ;). Let er wel op dat je 24 bits kleuren gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 20:37:
[...]

Ongeveer de instellingen die ik heb ;). Let er wel op dat je 24 bits kleuren gebruikt!
24bits??? kun je dat dan ook instellen? :|
Ik heb in powerstrip alleen de opties: 256 colours, HIColor 16bit of true color 32bit.
Waar haal jij dan die 24bit weg?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik ben zelf, as we 'speak', bezig met configgen... hier wil het ook nog niet zo lekker.
Wel heb ik nu een afwijkende install; ik heb namelijk de voedings-'mod' nog niet en het schermpje hangt dus gewoon aan zijn (bijgeleverde) voeding.
Powerstrip 3.53 geïnstalleerd en de laatste Matrox (Mystique G220) drivers.
Nog totaal geen sjoege... nu denk ik dat dat komt omdat het schermpje geen 'signal on'-signaal krijgt... mijn 'geofferde' VGA-kabel heeft deze ook niet aan boord... ik denk dat ik maar even ga snolderen en een ander kabeltje hiervoor ga gebruiken.

@Kamphuuzz: ik denk dat dat het verschil is tussen de Millenium en de Mystique... (niet zeker tho...)

[EDIT:]
Ik heb nu een DCC lijn aangesloten (andere/loze ader gebruikt).
Ik heb nu wel de indruk dat ie 'aanspringt'; het scherm wordt 'donker' als er spanning op gezet wordt (in de 'uit-stand' is een lcd schermpje altijd groen/grijs).
Wat ik alleen niet begrijp is het onderstaande:
Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/images/KleurDieptes.jpg
In Powerstrip zegt ie 16 kleuren (kan ik ook niet hoger instellen) en in de properties tab van Windows roept ie vrolijk 24bit (welke moet ik nou geloven?).
Ik heb de file van EUSS gebruikt om het schermpje te identificeren (en Windows heeft er nu ook geen problemen meer mee nadat ik de instellingen van Powerstrip heb aangepast. Voorheen riep ie na het booten dat de driver voor de graka voor een oudere versie van Windows was bedoeld en schakelde het scherm en kaart uit (ook niet meer zichtbaar in Powerstrip).
Ik weet niet zeker of dit komt door de gegevens die ik van EUSS heb gebruikt of door de nieuwe drivers van Matrox (die overigens nu ook QuickDesk heeft geïnstalleerd).
Het grappige tijdens het maken van de screenshot was dat Windows dus daadwerkelijk 2 desktops ziet (gewoon een <Prt Scr> gedaan op mijn desktop.. was toen zichtbaar na het plakken in PS).

Iemand nog heldere ideëen? (voornamelijk: hoe vertel ik Powerstrip dat ie 24bit kleur moet gebruiken :?)
[/EDIT]

[EDIT2:]
* MetalRush doet een vreugde dansje (passend bij een resolutie van 720x576 :+)
Ik heb hem aan de praat!

Een tip voor degene die nog geen beeld hebben en het op dezelfde manier hebben aangesloten als yours truely: VGA kabel rechtstreeks op Matrox VGA aansluiting en snolderen op PSone schermpje. Voeding van Sony gebruikt (morgen rest van onderdelen halen voor spanningsmod).

Wat bij mij de oplossing was: Mijn VGA kabel had dus géén DCC ader aangesloten. Tja en je bent een tweaker of niet hé... dus omsnolderen die hap :P
Helaas maakte ik een calculatie-fout en sloot de verkeerde pin aan van mijn VGA stekker (die viespeuken hadden de DCC-pin ook maar uit de stekker gelaten |:( en met zo'n bos kabeltjes dicht op elkaar kijk je er snel overheen... tenminste; dat gebeurde bij mij...).
Ik controleerde de hele boel nog eens toen ik wederom geen signaal kreeg na mijn DCC omsnoldering. Toen zag ik dat die pin ontbrak |:(
Niet getreurt... VGA-stekker is ook te modden... dus je boort een piepklein gaatje en rukt een pinnetje uit het stekkertje (wat ik toch over had van de andere kant van de kabel :)) en heb de goeie pin nu dus aangesloten...
Voila! Beeld! :)

(ik zal morgen wat pics tonen... nu eerst ff een paar uur plat :P)
[/EDIT2]

[EDIT3:]
Wat ik nog vergeten ben te vertellen: ik heb nog wel een roll-back gedaan van de beldschermdriver (Copyright EUSS :P) naar de 'Default monitor' van Windows.
Ik denk dat dat ook de reden was van mijn melding hier boven (16 kleuren i.p.v. 24 bit). Ik ga morgen ook proberen de EUSS-settings weer te installeren (nu ik er zeker van ben dat de boel het doet :))
[/EDIT3]

[ Voor 87% gewijzigd door MetalRush op 06-10-2004 03:06 . Reden: Aanvulling / edit / edit2 / edit3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter duidelijkheid ik heb de matrox millenium kaart nog niet. Die komt met een beetje mazzel van het weekend. Ik probeer dus alleen eerst nog ff op mijn 9600XT. Maar daar kan ik geen 24bits kleuren instellen. En ook niet in powerstrip. :?

@MetalRush

Welk filetje van EUSS heb je gebruikt? zou je daar een link van kunnen posten?

Maar als je de "always on" mod gebruikt hoef je toch geen gebruik te maken van de DCC? Dat begreep ik tenminste uit de verhaaltjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

[rml]euss in "[ HOWTO] ps one lcd in pc"[/rml] <-- dat filetje (onderaan in het bericht).

Ik heb overigens gezien dat hij (bij mij) 16 bit kleur niet fijn vindt. 32 bit pikt ie wel, dus probeer daar eens mee.

De always-on mod kon ik nog niet aansluiten (bij gebrek aan onderdelen).
Daarom heb ik zolang de voeding van Sony zelf gebruikt.
Helaas kreeg mijn schermpje het 'signal-on' signaal niet binnen (duh, bij het ontbreken van die ader is dat niet zo gek...) dus dat heb ik verholpen :P

Ondersteund jouw 9600 wel C-sync? of sluit je het aan via de TV-out (danwel DVI) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat file-tje van Euss zorgde er bij mij juist voor dat ik in Powerstrip alleen 16 (geen bit) kleuren kon kiezen. Ik heb toen die monitor eruit gegooid, en toen kon ik in PS wel de benodigde kleuren kiezen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ thank you dat werkt in elk geval.

/edit

Ik kan nou in powerstrip de kleuren op 24bit zetten en das al een stapje vooruit.
Ik ga het schermpje nou proberen op mijn (vandaag binnengekomen) matrox millenium II.

Wie kan mij ff helpen: Is het beter om er kabel van de vga aansluiting naar het scherm te laten lopen of om een kabel op de vga kaart te solderen?
Ik heb de always on mod, dus de DCC is niet nodig.

Wie kan mij ff een handige tip geven? :)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer

Denhomer

Doh !

Bij mij lukt de always on mod dus totaal niet.
Ik heb gewoon een weerstand gesoldeerd van de pin van de adapter naar pin 10 (dcc pin). Ik heb ondertussen al 3 verschillende weerstanden geprobeerd 330 - 220 - 120, en als ik het voltage meet over de weerstand is dat in eerste geval 3.0, in tweede geval 3.5 en derde geval 4.5
Zou ik nog een kleinere weerstand moeten proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ Kamphuuzz: Bedank mij niet maar EUSS ;)
Verder: Probeer het eerst eens met een VGA stekker. Als je er zeker van bent dat ie het doet kun je nog altijd de boel 'vastsolderen' (hou uiteraard rekening met de mogelijkheid voor demontage).

@DenHomer: Waarom probeer je het niet met het DCC signaal? Dat werkt bij mij iig. Daarna zou je kunnen testen met een weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het schermpje gesoldeerd op mijn matrox millenium II volgens het schema in dit topic. Nou sluit ik de boel aan en oeik de pc aan. Nou gaat het schermpje gewoon aan (always on mod) maar nou krijg ik geen beeld. Het beeld blijft namelijk helemaal wit ook naar de instellingen in powerstrip. |:(

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op 06 oktober 2004 @ 18:30:
Dat file-tje van Euss zorgde er bij mij juist voor dat ik in Powerstrip alleen 16 (geen bit) kleuren kon kiezen. Ik heb toen die monitor eruit gegooid, en toen kon ik in PS wel de benodigde kleuren kiezen.
Bizar, want die INF driver doet niets anders als de refreshrate en resolutie beperken binnen een range die het display begrijpt (vandaar de regel: HKR,"MODES\720,576",Mode1,,"14.5-16.5,23-31,+,+"). Wellicht dat de driver van de videokaart terugschakeld naar 16 kleuren bij non-standaard resoluties oid :?
In ieder geval, mocht je tegen het 16 kleuren probleem aanlopen: check eens of het probleem aanhoudt bij andere resoluties (en verwijder die door mij genoemde INF uit je Windows), ook als je er een normale monitor op hebt aangesloten.

Over het gedoe met DDC pinnen: dat dient er afaik alleen voor om het PSone beeldscherm in te schakelen. Als je geen spanning uit je DDC krijgt (oude kaart, afwijkende kabel etc) kun je natuurlijk ook de +5V pin gebruiken (ook niet iedere videokaart maakt daar gebruik van) of die pin op je LCD print doorverbinden via een weerstand op je PSone voeding (de zogenaamde always on mod) of via weerstand naar de +5V van je USB (zodat het scherm iig aan gaat als je PC ook aan is).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 15:27:
ik heb het schermpje gesoldeerd op mijn matrox millenium II volgens het schema in dit topic. Nou sluit ik de boel aan en oeik de pc aan. Nou gaat het schermpje gewoon aan (always on mod) maar nou krijg ik geen beeld. Het beeld blijft namelijk helemaal wit ook naar de instellingen in powerstrip. |:(

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??
Gooi Powerstrip eens helemaal uit (ook uit memory).
Als het goed is moet je dan wel beeld krijgen zij het dat het enorm verstoord is (het beeld 'rolt' als bij een ouwe tv die slecht afgesteld staat op zijn kanaal).
Ik vermoed namelijk dat je Powerstrip niet goed ingesteld hebt staan.
Ik zit zelf redelijk in de buurt van de instellingen die de TS ook gebruikt (maar nu gebruik ik ook een Matrox Mystique).
Ik wil je niet deprimeren, maar JPS had ook problemen om het schermpje i.c.m. een Millenium aan te sluiten... kan dus ook nog aan jouw graka liggen.

Voor wat eye-candy:

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/images/PSone-011-thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/images/PSone-012-thumb.jpg

De rest (nog niet zoveel) is terug te vinden op mijn website:
Klikkerdeklik...

Nog te doen:
- Cd-stealths (ziet er zo natuurlijk niet uit... op mijn website staat de kast van mijn liefste (en dan bedoel ik mijn vrouw :+) met de bedoelde cd-stealth.
- Uitzoeken wat ik op het PSone schermpje wil tonen. Ik zit nu te stoeien met Samurize en Sysmetrix. Wellicht dat het nog totaal iets anders wordt...
- Nieuwe mod (nog een verassing... moet nog proberen of mij dit gaat lukken).
[/EDIT]

[ Voor 27% gewijzigd door MetalRush op 09-10-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er erg strak uit hierboven!!!

Kleine vraag: hoe kun je die 2 speakertjes die er bij zitten aansluiten op minijack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@kamphuuz: Heb je direct op de PCB van de videokaart gesoldeerd? Je hebt daarbij wel gedacht dat op de PCB de pinnen gespiegeld zijn?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ Brabus Freak: Thanx :)
Klein antwoord: Ik begrijp je vraag even niet... ik heb het zelf niet geprobeerd (want heb een goeie luidspeaker-set staan, dus mijn PSone speakertjes belanden waarschijnlijk ergens achter in de la) maar is het niet gewoon een kwestie van draadjes aan een 3,5mm stekker snolderen en klaar? Lijkt mij niet dat die freubeldingetjes voorversterking nodig hebben.

@ Zonoskar: kijk, iemand die meedenkt :) Goeie tip, had ik nog helemaal niet bij stil gestaan. Ben benieuwd of Kamphuuzz hier aan gedacht heeft :P

[ Voor 6% gewijzigd door MetalRush op 09-10-2004 23:42 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MetalRush schreef op 09 oktober 2004 @ 17:41:
[...]

Als het goed is moet je dan wel beeld krijgen zij het dat het enorm verstoord is (het beeld 'rolt' als bij een ouwe tv die slecht afgesteld staat op zijn kanaal).
Ik zit zelf redelijk in de buurt van de instellingen die de TS ook gebruikt (maar nu gebruik ik ook een Matrox Mystique).
Ik wil je niet deprimeren, maar JPS had ook problemen om het schermpje i.c.m. een Millenium aan te sluiten... kan dus ook nog aan jouw graka liggen.

Voor wat eye-candy:

[afbeelding]

[afbeelding]

Klikkerdeklik...

Nog te doen:
- Cd-stealths (ziet er zo natuurlijk niet uit... op mijn website staat de kast van mijn liefste (en dan bedoel ik mijn vrouw :+) met de bedoelde cd-stealth.
- Uitzoeken wat ik op het PSone schermpje wil tonen. Ik zit nu te stoeien met Samurize en Sysmetrix. Wellicht dat het nog totaal iets anders wordt...
[/EDIT]
Nice, welke software gebruik je :)? Ah, Samurize en Sysmetrix dus :). Ik wilde er op eoa manier ook wat random foto's overheen laten komen; iemand ideeen over hoe dit te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 15:42:
[...]
Over het gedoe met DDC pinnen: dat dient er afaik alleen voor om het PSone beeldscherm in te schakelen. Als je geen spanning uit je DDC krijgt (oude kaart, afwijkende kabel etc) kun je natuurlijk ook de +5V pin gebruiken (ook niet iedere videokaart maakt daar gebruik van) of die pin op je LCD print doorverbinden via een weerstand op je PSone voeding (de zogenaamde always on mod) of via weerstand naar de +5V van je USB (zodat het scherm iig aan gaat als je PC ook aan is).
dus er moet hoe dan ook een weerstand gebruikt worden? Ook als je de adapter niet gaat gebruiken maar de normale 5v lijn van je pc?

Met de adapter snap ik wel, dat is 7.5v en met die 300ohm weerstand wordt dat teruggebracht tot 5v, maar als je 5v lijn erop aansluit en dan nog een weerstand gebruikt wordt het alleen maar lager.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 10:19:
[...]

Nice, welke software gebruik je :)? Ah, Samurize en Sysmetrix dus :). Ik wilde er op eoa manier ook wat random foto's overheen laten komen; iemand ideeen over hoe dit te doen?
Voor mijn LapMod (zie mijn website) gebruik ik ScreenPaver.
Uiteraard zijn er nog andere opties zoals IrfanView en andere viewers die dit kunnen... ScreenPaver vind ik echter een hele goeie en bevalt mij erg goed.
Ik weet niet of het met het PSone schermpje gaat werken omdat het PSone schermpje bij mij niet in de screensaver springt (als mijn grote monitor dat wel doet/gedaan heeft). Wellicht een config-fout van mijn kant... moet ik ook nog naar kijken.
PASware schreef op 10 oktober 2004 @ 10:26:
[...]

dus er moet hoe dan ook een weerstand gebruikt worden? Ook als je de adapter niet gaat gebruiken maar de normale 5v lijn van je pc?

Met de adapter snap ik wel, dat is 7.5v en met die 300ohm weerstand wordt dat teruggebracht tot 5v, maar als je 5v lijn erop aansluit en dan nog een weerstand gebruikt wordt het alleen maar lager.
Om je PSone 'aan te laten springen', heb je idd een DCC-signaal nodig.
Dit kan dus op verschillende manieren.
1) het DCC signaal van je videokaart gebruiken (mijn Matrox Myst. ondersteund dit gelukkig) of
2) de voedingsmod (is in voorgaande berichten uitgebreid over gesproken/uitgelegd/getoond). Een extra weerstand is dus niet nodig (uiteraard wél degene die je nodig hebt voor de voedingsmod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

[UPDATE]
Ik ben nog even een stapje verder gegaan :)
Heb namelijk dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/psonelcd4.jpg
er tussenuit 'gesloopt'.

Het rood-witte 'kabelboompje' (wat van het PSone schermpje af komt) kun je straffeloos eraf rossen (is voor het geluid, ergo: heb je niet nodig).
Vervolgens heb ik (met een multimeter) gemeten welke aansluitpunten 'doorlinken' naar het blauw-witte 'kabelboompje' en de aders van de VGA-kabel rechtstreeks eraan gesnoldeerd :)
[/UPDATE]

[ Voor 20% gewijzigd door MetalRush op 11-10-2004 00:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 01:24

ThaHandy

Discovery Channel

MetalRush schreef op 10 oktober 2004 @ 16:49:
[UPDATE]
[...]
Vervolgens heb ik (met een multimeter) gemeten welke aansluitpunten 'doorlinken' naar het blauw-witte 'kabelboompje' en de adres van de VGA-kabel rechtstreeks eraan gesoldeerd :)
[/UPDATE]
dat meten was namelijk al gedaan :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/psonelcd7.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ThaHandy op 10-10-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
MetalRush schreef op 09 oktober 2004 @ 17:41:
[...]

Voor wat eye-candy:

[afbeelding]

[afbeelding]

Klikkerdeklik...

Nog te doen:
[/EDIT]
Heb jij ook een tutorial over hoe je zo'n voorkant maakt voor de Lian Li Pc 60/65? Of kan je die ergens kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 22:04

XXfrankieXX

Who, me?

Xandrios schreef op 05 september 2004 @ 22:57:
[...]

Thanks. Dat is jammer genoeg eigenlijk net iets te groot voor een beamer, of je moet echt 'n grote lens kunnen vinden :P

[...]

Whaaa :9

Zeer, maar dan ook echt zeer strak \o/
Mischien dat ik een beetje laat reageer, maar ik ben ook plan van dit schermpje een beamer te gaan maken, ik heb de projector zelf al af, nu alleen het lcd schermpje nog. voor de grote lens gebruik ik de grote lens uit een overhead projector, die echt echt enorm groot (ik had hem zelfs kleiner zagen), er zitten jammergenoeg alleen strepen op, die je ziet als het beeld perfect scherp is.

Edit: Ik heb het nu druk met school, ik ga na de herfstvakantie er echt hard aan werken, dan post ik ook wel wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/f.j.m.teunisse/got/testbeamer.JPG
Dit is zoals de projector het nu doet, inplaats van het papier met het woord test uitgeknipt, komt dus het lcd schermpje.
Genomen met een kl*t*e camere, en de lenzen waren nog niet helemaal goed afgesteld.

[ Voor 23% gewijzigd door XXfrankieXX op 10-10-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Iemand die weet waar ik de schermpjes nog kan vinden? Mooie mod en Howto trouwens! _/-\o_

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

ThaHandy schreef op 10 oktober 2004 @ 18:16:
[...]

dat meten was namelijk al gedaan :)
[afbeelding]
Deze foto/tekening zie ik voor het eerst... dus vandaar dat ik het meetwerk maar zelf heb gedaan. Ook ben ik benieuwd wat jij als '1' aan de kabelboom beschouwd :?
Xato schreef op 10 oktober 2004 @ 18:39:
[...]

Heb jij ook een tutorial over hoe je zo'n voorkant maakt voor de Lian Li Pc 60/65? Of kan je die ergens kopen?
Op de 1e pagina heeft de TS mooi laten zien hoe hij dat gedaan heeft. Ik heb de bevestiging op exact dezelfde manier gedaan (en denk ook dat jij dat kunt aanhouden).
Het enige dat je moet doen is het goed uitmeten (waar je de gaatjes boort).
Ik heb zelf overigens met 3,2 mm geboord waardoor je geen moertjes achter de afstandsbusjes nodig hebt.
HINT: gebruik een schuifmaat voor het uitmeten. de hoogte van het scherm is namelijk exact even groot/hoog als het gat waar je 3,5"-gat in je voorgevel zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MetalRush schreef op 10 oktober 2004 @ 13:44:
[...]

Voor mijn LapMod (zie mijn website) gebruik ik ScreenPaver.
Uiteraard zijn er nog andere opties zoals IrfanView en andere viewers die dit kunnen... ScreenPaver vind ik echter een hele goeie en bevalt mij erg goed.
Ik weet niet of het met het PSone schermpje gaat werken omdat het PSone schermpje bij mij niet in de screensaver springt (als mijn grote monitor dat wel doet/gedaan heeft). Wellicht een config-fout van mijn kant... moet ik ook nog naar kijken.

[...]
Bedankt voor de tip! Ik heb hier het een en ander over in de topicstart gezet, inclusief je foto :) Als je er bezwaar tegen hebt, hoor ik het wel.

Ohja, het _zou_ kunnen dat je videokaart stopt met het DCC signaal in screensaver stand.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
MetalRush schreef op 10 oktober 2004 @ 22:43:
[...]

Deze foto/tekening zie ik voor het eerst... dus vandaar dat ik het meetwerk maar zelf heb gedaan. Ook ben ik benieuwd wat jij als '1' aan de kabelboom beschouwd :?

[...]

Op de 1e pagina heeft de TS mooi laten zien hoe hij dat gedaan heeft. Ik heb de bevestiging op exact dezelfde manier gedaan (en denk ook dat jij dat kunt aanhouden).
Het enige dat je moet doen is het goed uitmeten (waar je de gaatjes boort).
Ik heb zelf overigens met 3,2 mm geboord waardoor je geen moertjes achter de afstandsbusjes nodig hebt.
HINT: gebruik een schuifmaat voor het uitmeten. de hoogte van het scherm is namelijk exact even groot/hoog als het gat waar je 3,5"-gat in je voorgevel zit :+
Ik bedoel die front, die klep zeg maar...eerst dat een andere lian-li ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Als jij met 'die klep' mijn deurtje bedoelt.... dat is de Lian Li PC-6070. Deze is standaard zo uitgevoerd.
Bedoel je dat ook?

@ E-mail; wat moet ik daar tegen hebben? Dit is toch een gezamelijk 'project'? :)
Jouw/dit draadje was voor mij juist de reden om het daadwerkelijk uit te gaan voeren (had hem ook eerder zien staan bij BitTech). Dusseh... permission granted :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op 09 oktober 2004 @ 22:27:
@kamphuuz: Heb je direct op de PCB van de videokaart gesoldeerd? Je hebt daarbij wel gedacht dat op de PCB de pinnen gespiegeld zijn?
Hoe bedoel je gespiegeld? op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://kamphuuzz.hothost.tv/vga.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ja idd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:( :'( :? daar was ik al bang voor toen ik je reactie las.

Weer snolderen |:( dit keer volgens plaatje 2 :)

_/-\o_ toch bedankt dat je het ff laat weten want anders was ik er nooit achter gekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

vladje schreef op 10 oktober 2004 @ 22:12:
Iemand die weet waar ik de schermpjes nog kan vinden? Mooie mod en Howto trouwens! _/-\o_
Nog even als (late) reactie: ik ben bang dat je moet zoeken bij andere leveranciers (if any) of anders eBay, Ricardo, marktplaats of dergelijke... het is een uitstervend item :/

@ Kamphuuzz: als het nou niet lukt, laat het ff weten... Ik heb nog een Mystique liggen die ik wel een paar weken kan missen. Dat geeft jou iig de mogelijkheid om te testen of je het met die kaart wél aan de praat kunt krijgen... (mocht het dus met jouw Millenium echt niet lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 01:24

ThaHandy

Discovery Channel

MetalRush schreef op 10 oktober 2004 @ 22:43:
[...]

Deze foto/tekening zie ik voor het eerst... dus vandaar dat ik het meetwerk maar zelf heb gedaan.
pagina 3 :? (25 post/pp), post nr. 67 :P
Ook ben ik benieuwd wat jij als '1' aan de kabelboom beschouwd :?
op de PCB, bij de connector, staat er een pijltje bij één pootje, dat is pin 1 :)

[ Voor 12% gewijzigd door ThaHandy op 12-10-2004 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer

Denhomer

Doh !

Ik ben de wanhoop nabij voor mijn schermpje.
Ik probeer het dus via de composiet manier te doen. Hiervoor heb ik een kabel gekocht, 3.5mm jack naar composiet.
Dan gebruik ik een svideo naar composiet adapter om het scherm aan de videokaart aan te sluiten.
De backlight wil niet aan.
Mijn pc herkent het scherm wel (omdat er een weerstand van 75 ohm is tussen de signal en de ground van de video aansluiting.
Iemand nog hints ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat nog schermpies te koop op ebay, komen op zon 60€ incl ongeveer.

Voordat ik zon schermpie aan ga schaffen heb ik een paar vraagies;
- Staat er altijd hetzelfde als op je "gewone" monitor?
- Is je pc op te starten met enkel dat scherm?
- Kan je 2 verschillende beelden krijgen? bijv op 1 een game, op de ander Winamp?
- Zit er nog iets prijzigs bij de overige onderdelen?

merci ;X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt er allemaal maar aan wat de mogelijkheden van je videokaart(en) zijn. Het functioneerd aan de VGA>RGBcS niet anders als een monitor (alleen dan op de specifieke resoluties, dus als je het scherm gebruikt als primaire output zie je dus geen bios, boot en OS-loading schermen).
mydogisgone schreef op 12 oktober 2004 @ 14:47:
[...]
behalve als je s-video/tv-out gebruikt. dan zie je ze wel ;)
En dan nog alleen als je Tvoutput is ingeschakeld in de videokaart bios, je kaart Tvoutput vanaf boottime ondersteund. ;)

(dit topic gaat over de RGBcS mod, dat je Tvschermpjes aan je TVout kan hangen staat in de Tvout Faq en CME Faq ;))

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 14:24:
Dat ligt er allemaal maar aan wat de mogelijkheden van je videokaart(en) zijn. Het functioneerd aan de VGA>RGBcS niet anders als een monitor (alleen dan op de specifieke resoluties, dus als je het scherm gebruikt als primaire output zie je dus geen bios, boot en OS-loading schermen).
behalve als je s-video/tv-out gebruikt. dan zie je ze wel ;)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Denhomer schreef op 12 oktober 2004 @ 12:25:
Ik ben de wanhoop nabij voor mijn schermpje.
Ik probeer het dus via de composiet manier te doen. Hiervoor heb ik een kabel gekocht, 3.5mm jack naar composiet.
Dan gebruik ik een svideo naar composiet adapter om het scherm aan de videokaart aan te sluiten.
De backlight wil niet aan.
Mijn pc herkent het scherm wel (omdat er een weerstand van 75 ohm is tussen de signal en de ground van de video aansluiting.
Iemand nog hints ?
Hoe wordt jouw schermpje gevoed? Met eigen adapter of middels 'de voedings-mod'?
Toen ik bezig was met mijn aanpassing sprong mijn schermpje ook niet aan (gebruik van bijgeleverde adapter). Pas nadat ik het DCC signaal (goed) had aangesloten wilde ie meewerken.
Ik weet niet of er iemand kan uitleggen hoe je via een aanpassing het DCC-signaal kunt simuleren... ik heb die kennis iig niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft geen DDC signaal te simuleren, spanning (dus weerstand van Vcc naar schakelpunt) is genoeg voor de alwayson/switched by videocard-mods ;)
Pas nadat ik het DCC signaal (goed) had aangesloten wilde ie meewerken.
Dat is dus normaal als je geen alwayson mod hebt gedaan.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer

Denhomer

Doh !

MetalRush schreef op 12 oktober 2004 @ 14:49:
[...]

Hoe wordt jouw schermpje gevoed? Met eigen adapter of middels 'de voedings-mod'?
Toen ik bezig was met mijn aanpassing sprong mijn schermpje ook niet aan (gebruik van bijgeleverde adapter). Pas nadat ik het DCC signaal (goed) had aangesloten wilde ie meewerken.
Ik weet niet of er iemand kan uitleggen hoe je via een aanpassing het DCC-signaal kunt simuleren... ik heb die kennis iig niet :/
Ik heb het via de gewone adapter aangesloten, en volgens bronnen hier in deze thread zou het scherm dan direct moeten werken zonder always on mod, als je tv out gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Sorry EUSS... ik blaat de hele tijd over DCC terwijl het idd DDC is... (* MetalRush is a natural blont ;)).

Toch lijkt het erop dat het scherm van DenHomer dus geen DDC (:P) signaal krijgt.
Is het niet op 1 of andere manier te simuleren?
(Desnoods met een losse ader van VGA pin 9 naar schermpje?) <- wederom * MetalRush blaating :+

[UPDATE:]
Tot nu heb ik dit met Samurize in elkaar geflanst:

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/images/PSone-screenie.jpg

Nee, die start-knop doet geen z*k :+ Just fake
Ik heb ook ff met UltraMon zitten prutsen... moet ik nog wat beter naar kijken; is speciaal voor multi-monitor-systemen gemaakt :)
[/UPDATE]

[ Voor 40% gewijzigd door MetalRush op 13-10-2004 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Metalrush Zou je misschien een pic kunnen posten van hoe jij het op de videokaart hebt gesoldeerd??

dan kan ik ff checken of ik het goed heb gedaan.

Alvast bedankt _/-\o_

/edit

als je het schermpje hebt aangesloten dan zou het beeld op het schermpje toch verstoord moeten zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een Big Ben LCD'tje over te kopen van iemand. Helaas heeft dat ding geen Comp-in (laat staan S-Video); maar enkel de standaard PSOne connector.

Weet iemand of ik uit die psone connector een composite of s-video kan destilleren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ Kamphuuzz:
Ik heb de kabel niet rechtstreeks op mijn VGA gesnoldeerd omdat ik de boel 'demontabel' wil houden. Ik heb gewoon een VGA kabel via 1 van mijn PCI-slots naar buiten geleid en een stekker eraan gezet. Deze zit gewoon op de VGA poort van mijn Mystique.

Wel heb ik even een foto gemaakt van de pin layout om het wat duidelijker te maken... maar volgens mij had je dat al door (je tekening verder hierboven gezien).

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/images/CloseUpVGA.jpg

En idd: als het LCD'tje aanspringt (gebeurd direct als je je systeem aanzet) en Windows heeft PowerStrip nog niet geladen, moet ie een 'rollend beeld' geven.
PS: let even niet op dat ontbrekende pinnetje... die heb ik dus gebruikt voor mijn DDC signaal ;)

@ ZMarre: Ik weet niet precies wat een "Big Ben LCD'tje" is en kan dus alleen maar raden of ie zou werken. Vergelijk de aansluiting(en) even met de nodige screenshots in dit draadje zou ik zeggen.
Mijn vermoeden is (indien deze gelijk zijn) dat je dat schermpje ook via een dergelijke aansluiting als hier besproken moet kunnen aansturen.
Je kunt het er dus niet UIT destilleren... maar er wel INstoppen :+ ;)

[ Voor 23% gewijzigd door MetalRush op 13-10-2004 23:42 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]MetalRush schreef op 13 oktober 2004 @ 23:38:

En idd: als het LCD'tje aanspringt (gebeurd direct als je je systeem aanzet) en Windows heeft PowerStrip nog niet geladen, moet ie een 'rollend beeld' geven.
PS: let even niet op dat ontbrekende pinnetje... die heb ik dus gebruikt voor mijn DDC signaal ;)

Dat doet ie dus niet bij mij. Als ik de pc aanzet gaat het schermpje wel aan maar blijft het beeld wit.

Heb ik dan iets niet goed zitten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Als ie WIT wordt heb je, mijn inziens, idd iets niet goed aangesloten en zou ik dat controleren...
De backlight moet uiteraard wél aanspringen maar het beeld blijft dan gewoon 'donker'... tot windows gestart is, dan geeft ie een rollend beeld... waarna PowerStrip geladen wordt en het beeld fatsoenlijk toont (het moment dat het beeld wordt omgezet naar C-sync.).
Ik moet nu eerst naar de smoelsmid (:+)... maar kan strax (als daar behoefte voor is) een filmpje van maken (vanaf moment 'pc aan' tot 'klaar met booten').

Ik neem aan dat de foto hierboven duidelijk is? Zat me net nog te bedenken dat ik de VGA stekker beter niet tegen de videopoort aan had kunnen zetten...
Voor alle duidelijkheid: De VGA kaart ligt dus op zijn chipzijde en je kijkt 'in' de VGA stekker. Als je goed kijkt zie je zelfs de nummers van de pinnetjes erbij staan (ik heb 1 en 15 erbij gezet voor extra info).
Ik denk dus dat je daar nog iets 'omgedraaid' hebt zitten.

[ Voor 37% gewijzigd door MetalRush op 14-10-2004 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalRush schreef op 13 oktober 2004 @ 23:38:@ ZMarre: Ik weet niet precies wat een "Big Ben LCD'tje" is en kan dus alleen maar raden of ie zou werken. Vergelijk de aansluiting(en) even met de nodige screenshots in dit draadje zou ik zeggen.
Mijn vermoeden is (indien deze gelijk zijn) dat je dat schermpje ook via een dergelijke aansluiting als hier besproken moet kunnen aansturen.
Je kunt het er dus niet UIT destilleren... maar er wel INstoppen :+ ;)
Sja het is dus een LCDtje zoals jullie allemaal hebben, maar dan van BigBen ipv Sony :P

Anway, hier staan alleen maar tekeningen voor de RGB-mod, maar ik wil S-VHS of desnoods Composite erin steken. En dat weet ik nou net niet.

Dus maw: welke pinnen in bv. dit schema zou ik moeten verbinden met de vier aders van mn S-Video of twee aders van mn comp om beeld te krijgen van mn TV-OUT? ja erin steken duz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees het topic eens :D

[rml]euss in "[ HOWTO] ps one lcd in pc"[/rml]
[rml]euss in "[ HOWTO] ps one lcd in pc"[/rml]

1. Audio ground
2. Audio Rechts
3. Comp.Sync/Svideo ground
4. Audio Links
5. S-video Y (helderheid)
6. Composiet Sync
7. S-video C (kleur)
8. RGB ground
9. Blauw
10. Audio/RGB switch / +5V
11. Rood
12. Groen
shield. Ground/shielding

Overigens zou het mij verbazen als het scherm Svideo accepteerd. Meestal is het alleen een combo van RGB + Composiet. Bovendien staat er in dit topic ook dat pin5 afwijkend wordt gebruikt (gewisseld met pin6).

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg dit topic al van de eerste post, gisteren nog eens alle acht blz doorlopen 8)7

Anyway.

Laten we de twee picjes eens naast elkaar zetten.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37280/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41802/full.gif

Volgens de eerste pic is pin achttien en pin twintig resp. de mantel en de kern van de tulpstekker. Klopt dat?

Met dan pic2 in gedachten, zou dan de mantel (pin18) moeten aangesloten worden aan LCD3. Nu de clou: waar is pin 20 opeens naartoe? Niet aangesloten blijkbaar. Toch blijkbaar goed genoeg het topic gelezen ;)

(en nu komt in de volgende post wss het simpele antwoord hierop, waaruit dan gaat blijken dat ik toch niet genoeg gelezen heb :P )

/edit: ja ik zie nu dat je zelf de pin-out al gegeven hebt. Volgens jou zou het pin 3 en pin 6 moeten zijn op de LCD die ik moet hebben. Fijn :)

/me ZMarre gaat wat meer lezen in het vervolg B)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 12-09 10:51
werkt powerstrip ook als je gaat hybernaten? dus zodra je pc weer aanzet dat het beeld weer goed is zodra die weer in windows is?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalRush schreef op 14 oktober 2004 @ 12:14:
Als ie WIT wordt heb je, mijn inziens, idd iets niet goed aangesloten en zou ik dat controleren...
De backlight moet uiteraard wél aanspringen maar het beeld blijft dan gewoon 'donker'... tot windows gestart is, dan geeft ie een rollend beeld... waarna PowerStrip geladen wordt en het beeld fatsoenlijk toont (het moment dat het beeld wordt omgezet naar C-sync.).
Ik heb alles gesoldeerd volgens de plaatjes in dit forum en het werkt niet :'(
Ik heb de kabesl goed op de graka gesoldeerd (volgens jou foto, Dank u _/-\o_ )
Nou heb ik net Windhoos er opnieuw opgezet (moest ff weer wezen) en er nog geen powerstrip opgegooid. Ik had verwacht dat ik beeld zou krijgen maar het blijft wit. Die enige optie die ik nog heb is de draadjes op de draadjes van het schermpje solderen. Want ik denk dat we de printplaat bij het schermpje een beetje verkloot hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 08:57:
[...]

Ik heb alles gesoldeerd volgens de plaatjes in dit forum en het werkt niet :'(
Ik heb de kabesl goed op de graka gesoldeerd (volgens jou foto, Dank u _/-\o_ )
Nou heb ik net Windhoos er opnieuw opgezet (moest ff weer wezen) en er nog geen powerstrip opgegooid. Ik had verwacht dat ik beeld zou krijgen maar het blijft wit. Die enige optie die ik nog heb is de draadjes op de draadjes van het schermpje solderen. Want ik denk dat we de printplaat bij het schermpje een beetje verkloot hebben. :P
"WE" :? Wil je mij erbuiten laten jah!! :+ :P
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw snoldeerkunsten zijn... maar misschien maakt ie wel ergens 'kortsluiting'.
Ik was zelf ook niet erg tevreden met het resultaat (en ik kan best wel netjes snolderen en heb er ook een goeie bout voor) en heb het dus ook rechtstreeks aan de aders van het PSone schermpje aangesloten; zit netter en je kunt er fatsoenlijk krimpkous overheen schuiven :)

Misschien overbodig, maar meet je VGA-kabel (of dat wat je hiervoor mis-/gebruikt) eens door... wellicht zit er hier iets niet goed :?
Bij het doormeten ook de andere aansluitpunten checken (weet je direct of ie kortsluiting maakt ;))

PS: Mijn aanbod staat overigens nog ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MetalRush op 15-10-2004 11:19 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Laatst online: 11-09 15:13
Helaas kan ik doe ps-one lcd scherm nergens meer vinden op internet .. :(
Wel op marktplaats, maar iedereen wil het met de rest van de set verkopen.

Damn.. ik wil em gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

D'r staan er nog op eBay... voor minder dan de prijs bij NedGame.... wat houdt je tegen :? :P

Zo... ff lekker crossposten >:)
[rml]MetalRush in "[ CiP] Lady in RED"[/rml]

Hier staat in beschreven wat ik eerder in dit draadje heb vermeld: de aanpassing(en) aan mijn kast (ook t.b.v. mijn PSone mod).

[ Voor 63% gewijzigd door MetalRush op 17-10-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

ik heb nergens vernomen over hoe het zit met interlacing, is dat schermpje niet bedoeld om om te gaan met een interlaced signaal of geeft de psone soms ook een progressive signaal uit?

Oftewel zou je bv een interlaced tv-signaal kunnen weergeven op dat ding? (leuk mini-tv'tje als je je VCR gebruikt dan)
Of moet je soms powerstrip instellen dat ie juist een interlaced signaal doorstuurt omdat ie anders niet werkt?

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Digital-DNA schreef op 17 oktober 2004 @ 00:36:
Of moet je soms powerstrip instellen dat ie juist een interlaced signaal doorstuurt omdat ie anders niet werkt?
Yep 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oftewel zou je bv een interlaced tv-signaal kunnen weergeven op dat ding? (leuk mini-tv'tje als je je VCR gebruikt dan)
Ja, want TV = interlaced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalRush schreef op 15 oktober 2004 @ 11:15:
[...]

"WE" :? Wil je mij erbuiten laten jah!! :+ :P
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw snoldeerkunsten zijn... maar misschien maakt ie wel ergens 'kortsluiting'.
Misschien overbodig, maar meet je VGA-kabel (of dat wat je hiervoor mis-/gebruikt) eens door... wellicht zit er hier iets niet goed :?
Bij het doormeten ook de andere aansluitpunten checken (weet je direct of ie kortsluiting maakt ;))

PS: Mijn aanbod staat overigens nog ;)
Met we bedoel ik jou niet maar de jongens die mij helpen met het schermpje. ik heb namelijk een goeie vriend die het soldeeer werk voor mij doet. Kben zelf namelijk een grote soldeern00b :P

Nou dan ga ik die kabel es ff doormeten. als dat nou allemaal goed is heeft iemand dan ff een pinout voor mij van die stekker bij het schermpje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Wa ik bedoelde met doormeten is dat je ader voor ader controleert en dan ook op de soldeerpunten.
Ik vond namelijk de aders op dat interface'je van het PSone schermpje erg dicht op elkaar zitten waardoor het met een verkeerde draai of per ongluk een ruk(je) aan de kabel, de aders makkelijk 'vals contact' konden maken.
Daarom heb ik ook dat stukje print er tussenuit gehaald en rechtstreeks aan de kabels gesoldeerd.
Als ik mij niet vergis heb jij het rechtstreeks op jouw videokaart gesoldeerd :?
Ik zal strax ff een fotosoepie maken... eerst StarTrek kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ Kamphuuzz: ik ben ff aan het koken geslagen... eet smakelijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/images/Kamphuuzz.jpg
Uiteraard alleen de gekleurde bolletjes solderen... dus niet 9 en 10 op je videokaar aan elkaar snolderen :P de enige waar dat wel voor geldt is 6-7-8 (videokaart); da's ground van de RGB's)

Als iemand anders denkt dat ik het verkeerd heb, hoor ik dat graag :)

edit:

De gele draag is overigens het DDC-signaal....

edit:
2
Hier nog even het tekeningetje van onze duitse vrienden. Ik heb geprobeerd hem nog iets duidelijker te maken (wellicht iets voor in de startpost E-mail :? )

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/images/PSOneLCD.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door MetalRush op 19-10-2004 02:11 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op 30 september 2004 @ 22:04:
Ik heb het display volgens het schema uit de TS aangesloten op een Millennium II PCI kaart. Verder heb ik de always-on mod gedaan (zie foto verderop), waardoor ik als het goed is niet met nog meer weerstanden hoef te kloten.

Wat ik wel gedaan heb is dat kleine printje er tussenuit gehaald, ik heb alles aan het kabeltje gesoldeerd wat tussen het display en dat kleine printje zat. Daarbij heb ik de volgende volgorde gebruikt (van links naar rechts als je het display bekijkt met de connectors onder en het spoeltje boven):
code:
1
2
   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |   
  VCC  GND  Sync  R    G    B  VGAGND NC   NC   NC   NC   +5V
.
Nog steeds geen beeld dus ik denk dat het printplaatjes bij het schermpje een beetje verrot is.
dus dan ga ik dit maar es proberen. Heeft iemand hier nog op of aanmerkingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb het printje er ook tussenuit gehaald. Ik vind dat er beter uit zien plus het 'zit' gewoon beter.
Wat ik mij nog steeds afvraag, Kamphuuzz: heb jij je VGA nou rechtstreeks op je VGA-kaart gesoldeerd of gebruik jij een ordinaire VGA-stekker (dus 'buiten-om') ?

Ik zag gisteren dat ik onder een bepaalde hoek ook 'wit' beeld heb als mijn screensaver (op mijn main monitor) is aangesprongen. (op dat moment haalt ie ook het videosignaal van mijn PSone af... een keertje met Ultramon zitten spelen en sinds dien doet ie dat... ik meen dat ie standaard het beeld laat staan als je main in screensaver gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalRush schreef op 21 oktober 2004 @ 13:21:
Ik heb het printje er ook tussenuit gehaald. Ik vind dat er beter uit zien plus het 'zit' gewoon beter.
Wat ik mij nog steeds afvraag, Kamphuuzz: heb jij je VGA nou rechtstreeks op je VGA-kaart gesoldeerd of gebruik jij een ordinaire VGA-stekker (dus 'buiten-om') ?
Ik heb hem rechtstreeks op de vga kaart gesoldeerd
En dat witte beeld geeft ie aldoor. Maakt niet uit onder welke hoek ik kijk.
code:
1
2
   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |   
  VCC  GND  Sync  R    G    B  VGAGND NC   NC   NC   NC   +5V
.
Maar waarom zitten er hier nou 2 gnd?? op het printplaatje zit er maar 1??? :?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 12:45 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste