Ik ben zelf, as we 'speak', bezig met configgen... hier wil het ook nog niet zo lekker.
Wel heb ik nu een afwijkende install; ik heb namelijk de voedings-'mod' nog niet en het schermpje hangt dus gewoon aan zijn (bijgeleverde) voeding.
Powerstrip 3.53 geïnstalleerd en de laatste Matrox (Mystique G220) drivers.
Nog totaal geen sjoege... nu denk ik dat dat komt omdat het schermpje geen 'signal on'-signaal krijgt... mijn 'geofferde' VGA-kabel heeft deze ook niet aan boord... ik denk dat ik maar even ga snolderen en een ander kabeltje hiervoor ga gebruiken.
@Kamphuuzz: ik denk dat dat het verschil is tussen de Millenium en de Mystique... (niet zeker tho...)
[EDIT:]
Ik heb nu een DCC lijn aangesloten (andere/loze ader gebruikt).
Ik heb nu wel de indruk dat ie 'aanspringt'; het scherm wordt 'donker' als er spanning op gezet wordt (in de 'uit-stand' is een lcd schermpje altijd groen/grijs).
Wat ik alleen niet begrijp is het onderstaande:

In Powerstrip zegt ie 16 kleuren (kan ik ook niet hoger instellen) en in de properties tab van Windows roept ie vrolijk 24bit (welke moet ik nou geloven?).
Ik heb de file van EUSS gebruikt om het schermpje te identificeren (en Windows heeft er nu ook geen problemen meer mee nadat ik de instellingen van Powerstrip heb aangepast. Voorheen riep ie na het booten dat de driver voor de graka voor een oudere versie van Windows was bedoeld en schakelde het scherm en kaart uit (ook niet meer zichtbaar in Powerstrip).
Ik weet niet zeker of dit komt door de gegevens die ik van EUSS heb gebruikt of door de nieuwe drivers van Matrox (die overigens nu ook QuickDesk heeft geïnstalleerd).
Het grappige tijdens het maken van de screenshot was dat Windows dus daadwerkelijk 2 desktops ziet (gewoon een <Prt Scr> gedaan op mijn desktop.. was toen zichtbaar na het plakken in PS).
Iemand nog heldere ideëen? (voornamelijk: hoe vertel ik Powerstrip dat ie 24bit kleur moet gebruiken

)
[/EDIT]
[EDIT2:]
* MetalRush doet een vreugde dansje (passend bij een resolutie van 720x576
)
Ik heb hem aan de praat!
Een tip voor degene die nog geen beeld hebben en het op dezelfde manier hebben aangesloten als yours truely: VGA kabel rechtstreeks op Matrox VGA aansluiting en snolderen op PSone schermpje. Voeding van Sony gebruikt (morgen rest van onderdelen halen voor spanningsmod).
Wat bij mij de oplossing was: Mijn VGA kabel had dus géén DCC ader aangesloten. Tja en je bent een tweaker of niet hé... dus omsnolderen die hap

Helaas maakte ik een calculatie-fout en sloot de verkeerde pin aan van mijn VGA stekker (die viespeuken hadden de DCC-
pin ook maar uit de stekker gelaten

en met zo'n bos kabeltjes dicht op elkaar kijk je er snel overheen... tenminste; dat gebeurde bij mij...).
Ik controleerde de hele boel nog eens toen ik wederom geen signaal kreeg na mijn DCC omsnoldering. Toen zag ik dat die pin ontbrak
Niet getreurt... VGA-stekker is ook te modden... dus je boort een piepklein gaatje en rukt een pinnetje uit het stekkertje (wat ik toch over had van de andere kant van de kabel

) en heb de goeie pin nu dus aangesloten...
Voila! Beeld!
(ik zal morgen wat pics tonen... nu eerst ff een paar uur plat

)
[/EDIT2]
[EDIT3:]
Wat ik nog vergeten ben te vertellen: ik heb nog wel een roll-back gedaan van de beldschermdriver (Copyright EUSS

) naar de 'Default monitor' van Windows.
Ik denk dat dat ook de reden was van mijn melding hier boven (16 kleuren i.p.v. 24 bit). Ik ga morgen ook proberen de EUSS-settings weer te installeren (nu ik er zeker van ben dat de boel het doet

)
[/EDIT3]
[
Voor 87% gewijzigd door
MetalRush op 06-10-2004 03:06
. Reden: Aanvulling / edit / edit2 / edit3 ]
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)