[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 22:28:

Als je nu het lcd aanzet (en 'Bureaublad naar deze monitor uitbreiden" aanzet in Windows) zul je waarschijnlijk strepen over het scherm zien lopen. Je moet nu met powerstrip (*download*) de videokaart settings aan gaan passen (rechterklik in system tray > Diplay Profiles > Config > videokaart selecteren > advanced timings). Dit proces gaat gegarandeerd een paar uur duren. Dit heeft bij mij heeft het een paar dagen geduurd omdat powerstrip steeds vastliep :X. Tenslotte werkten de volgende instellingen (let op! dit verschilt per display en de volgende instellingen zullen waarschijnlijk niet bij jou werken). Je moet in ieder geval de 720x576 resolutie aanhouden en csync en interlaced gebruiken. Verder moet de hsync rond de 16 kHz liggen en de vsync rond de 25 Hz.
Tjonge, dat proces duurt inderdaad ff. Ben nu al een tijd bezig maar voor mijn gevoel niets opgeschoten. Ik heb een Matrox Millennium II PCI kaartje. Ook bij mij loopt powerstrip geregeld vast, al lijkt dat met een oudere versie (3.02) nu beter te gaan.

Ik heb jou settings (na veel geklooi) ongeveer kunnen benaderen maar helaas geen beeld :'( Wat is de strategie om beeld te krijgen? Probleem is dat de waarden met elkaar samenhangen en ik niet weet wat dit effect op elkaar is. Af en toe zie ik wel wat strepen voorbij komen maar meer ook niet....

Via de TV-out van mijn radeon 8500 kaartje heb ik wel beeld (al is dat niet al te best van kwaliteit)

/update: Ik kom er nog steeds niet uit en weet niet waar het fout loopt 8)7 . Na het instellen van de custom resolution, refresh rates, front/back porch, sync width en ik ook 'composite sync' en 'interlaced' aanvink kies ik add-resolution.

http://picserver.org/view_image.php/9NHN59L80D9I/p.png

Maar als ik dan in het advanced timings scherm terugkom dan zijn de H/V refreshrates en de pixelclock doodleuk verdubbeld (pixclock~30Mhz ipv 15 H:~32Khz V:~47Hz)

http://picserver.org/view_image.php/P289D36OU645/p.png

Ik heb het gevoel dat het iets met de interlace heeft te maken maar heb te weinig kennis om te weten wat er niet goed gaat. :(

Wie weet dat wel?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

jps schreef op 24 september 2004 @ 02:43:
[...]

Tjonge, dat proces duurt inderdaad ff. Ben nu al een tijd bezig maar voor mijn gevoel niets opgeschoten. Ik heb een Matrox Millennium II PCI kaartje waarvoor ik een Win2k driver heb geinstalleerd. Ook bij mij loopt powerstrip geregeld vast, al lijkt dat met een oudere versie (3.02) nu beter te gaan.

Ik heb jou settings (na veel geklooi) ongeveer kunnen benaderen maar helaas geen beeld :'( Wat is de strategie om beeld te krijgen? Probleem is dat de waarden met elkaar samenhangen en ik niet weet wat dit effect op elkaar is. Af en toe zie ik wel wat strepen voorbij komen maar meer ook niet....

/edit BTW: via de TV-out van mijn radeon 8500 kaartje heb ik wel beeld (al is dat niet al te best van kwaliteit)
dat komt omdat je het moet instellen, csync en zo aan en veel proberen!!!

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

mydogisgone schreef op 24 september 2004 @ 14:32:
[...]

dat komt omdat je het moet instellen, csync en zo aan en veel proberen!!!
Ja, ik probeer me helemaal blauw. Is dit systematisch aan te pakken? Af en toe heb ik het gevoel 'warm' te zijn maar ik zie verder geen desktop oid door de strepen heen :X .

Moet ik gewoon geluk hebben dat het beeld ineens tevoorschijn komt? Ik snap dat het finetunen ook niet heel makkelijk zal zijn, maar dan heb je in ieder geval een uitgangspunt. Nu probeer ik vanalles maar weet niet hoe ik dit het beste aan kan pakken (volgorde van instellingen etc). Zie ook mijn update in de vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jps schreef op 24 september 2004 @ 02:43:
[...]

Tjonge, dat proces duurt inderdaad ff. Ben nu al een tijd bezig maar voor mijn gevoel niets opgeschoten. Ik heb een Matrox Millennium II PCI kaartje. Ook bij mij loopt powerstrip geregeld vast, al lijkt dat met een oudere versie (3.02) nu beter te gaan.

Via de TV-out van mijn radeon 8500 kaartje heb ik wel beeld (al is dat niet al te best van kwaliteit)

/update: Ik kom er nog steeds niet uit en weet niet waar het fout loopt 8)7 . Na het instellen van de custom resolution, refresh rates, front/back porch, sync width en ik ook 'composite sync' en 'interlaced' aanvink kies ik add-resolution.

[afbeelding]

Maar als ik dan in het advanced timings scherm terugkom dan zijn de H/V refreshrates en de pixelclock doodleuk verdubbeld (pixclock~30Mhz ipv 15 H:~32Khz V:~47Hz)

[afbeelding]

Ik heb het gevoel dat het iets met de interlace heeft te maken maar heb te weinig kennis om te weten wat er niet goed gaat. :(

Wie weet dat wel?
Hehe, toen ik deze howto schreef had ik gehoopt dat ik de enige was waarbij powerstrip zo idioot slecht werkte. Ik had dit dus ook, maar met een andere versie (.49 meen ik me te herinneren). Een reinstall van .53 loste dit toen op. Ik weet niet of je nu .53 gebruikt? Als dit niet zo is, gebruik die dan. Als dit wel zo is: tja, misschien toch een andere (.52?) proberen ofzo. Ohja, je hebt wel de resolutie toegevoegt aan de driver en windows reboot neem ik aan? (dit gebeurt met "Add new resolution" knop)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 16:48:
[...]

Hehe, toen ik deze howto schreef had ik gehoopt dat ik de enige was waarbij powerstrip zo idioot slecht werkte. Ik had dit dus ook, maar met een andere versie (.49 meen ik me te herinneren). Een reinstall van .53 loste dit toen op. Ik weet niet of je nu .53 gebruikt? Als dit niet zo is, gebruik die dan. Als dit wel zo is: tja, misschien toch een andere (.52?) proberen ofzo. Ohja, je hebt wel de resolutie toegevoegd aan de driver en windows reboot neem ik aan?
Ik gebruik nu versie 3.02, maar zal 't eens met .53 doen. De resolutie heb ik aan de driver toegevoegd met de 'customize resolutions' in Powerstrip. En inmiddel heb ik wel vaak genoeg gereboot :(

Het lijkt op het zoeken naar een speld in een hooiberg. Klopt dat ook? IS het beeld er ook 'ineens'? Wat ik ook niet begrijp is dat die 'pixel clock' op iets boven de 30 Mhz blijft staan en met geen mogelijk omlaag te brengen is. Op screenshots met settings van anderen is deze waarde rond de 15Mhz.

Kan iemand uitleggen hoe dit zit?

/update: het lijkt erop dat het probleem samenhangt met de pixelclock die met geen mogelijkheid <30 Mhz valt te krijgen. Is dit een probleem dat te maken kan hebben met de gebruikte videokaart? (matrox millennium II 4MB PCI)

[ Voor 48% gewijzigd door JPS op 25-09-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

btw vind mijn videokaart (9700pro) de sony psone wel als ik er een convertor tussen zet die csync naar hsync en vsync converteerd?
ik hoop het wel want ik moet nu steeds me andere monitor er aan hangen :( wat dus echt gewoon zwaar debiel en klote is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heb je misschien het schema van de always-on mod opgeslagen (bron). Want alle plaatjes in jouw bron vermelding zijn dood.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

mydogisgone schreef op 24 september 2004 @ 17:25:
btw vind mijn videokaart (9700pro) de sony psone wel als ik er een convertor tussen zet die csync naar hsync en vsync converteerd?
ik hoop het wel want ik moet nu steeds me andere monitor er aan hangen :( wat dus echt gewoon zwaar debiel en klote is!
Stel hem eenmalig in met een andere monitor eraan en zet DDC uit. Daarna zou het als het goed is gewoon met de PSone LCD moeten werken.
zonoskar schreef op 24 september 2004 @ 23:54:
Heb je misschien het schema van de always-on mod opgeslagen (bron). Want alle plaatjes in jouw bron vermelding zijn dood.
Zo moeilijk is dat niet zonder plaatjes:
DCC is a 5V signal level supply. Applying 5V to pin 10 on the Sony PSOne display switches it on. You can take the 5V from anywhere as long as it's 5V with reference to the display's ground. You can use a current limiting resistor and 5V zener diode to wire an "always on" display from the 7.5V supply if your VGA cable doesn't have a DCC pin.
:Y)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 09:08 ]

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 09:05:
[...]
Stel hem eenmalig in met een andere monitor eraan en zet DDC uit. Daarna zou het als het goed is gewoon met de PSone LCD moeten werken.
werkt niet :( heb dcc uit gezet voor die monitor en daarna het lcd ingesteld. en toen mijn pc restarted en hij was WEER weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik kan jullie wel vertellen dat die dure spanningsregelaar niet nodig is. Ik heb mijn display gewoon op de +5 en +12 van een molex aangesloten en hij draait perfect.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zonoskar schreef op 26 september 2004 @ 18:34:
Ik kan jullie wel vertellen dat die dure spanningsregelaar niet nodig is. Ik heb mijn display gewoon op de +5 en +12 van een molex aangesloten en hij draait perfect.
s/duur/gratis mits gesampled :)

Het LCD vraagt 7.5 volt. Het lijkt me dus beter om 7.5 volt te gebruiken in plaats van 7.0 volt :). Maar idd mooi dat het ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
zonoskar schreef op 26 september 2004 @ 18:34:
en de boel gaat niet warm worden?
Je hebt de massa van het LCD dan namelijk 5V hoger liggen dan de massa van de signalen vanaf de VGA-stekker.

Die eerder genoemde chip van Ti is inderdaad vrij prijzig als je 'm los zou moeten kopen (7-8$ op de site van Ti). Het is uiteraard ook mogelijk om op een andere manier de LCD te voeden, maar jouw oplossing lijkt me vrij riskant en zeker niet voor elk display een goede oplossing.

Zou je eens kunnen meten wat je LCD nu aan stroom trekt?
Volgens de handleiding zou 'ie 6.8W trekken, dus dat is op 7.5V net iets minder dan 1 Amp. (~900 mA)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, ik heb hem niet lang genoeg aan gehad om te kunnen merken dat alles warm wordt. Ik meet 1.2A @7 V als ik de composite ingang gebruik, de VGA ingang moet ik nog solderen. Ik ga misschien toch een aparte voeding maken. Volgens mij kun je ook best een 7805 nemen en de massa via een zenerdiode 2.5 omhoogkrikken om 7.5V te krijgen. Of misschien kan 8V ook wel, dan zou een 7808 kunnen.

/edit: Aansluiten via de +5 en +12V pins is idd geen goed idee als je een VGA kaart aansluit. Ik hat tot nu toe alleen met de composite ingang getest en dat werkte goed. Maar met de VGA kaart eraan kreeg ik een mooie rookwolk :) VGA kaart en LCD maken het goed, alleen het GND draadje is nu wat zwart geblakert. Ik heb ook geprobeerd met +5V, maar dan gaat de backlight niet aan. Op 12V durf ik n iet :P

[ Voor 35% gewijzigd door zonoskar op 26-09-2004 23:51 . Reden: Rookwolkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
zonoskar schreef op 26 september 2004 @ 22:31:
Hmm, ik heb hem niet lang genoeg aan gehad om te kunnen merken dat alles warm wordt. Ik meet 1.2A @7 V als ik de composite ingang gebruik, de VGA ingang moet ik nog solderen. Ik ga misschien toch een aparte voeding maken. Volgens mij kun je ook best een 7805 nemen en de massa via een zenerdiode 2.5 omhoogkrikken om 7.5V te krijgen. Of misschien kan 8V ook wel, dan zou een 7808 kunnen.

/edit: Aansluiten via de +5 en +12V pins is idd geen goed idee als je een VGA kaart aansluit. Ik hat tot nu toe alleen met de composite ingang getest en dat werkte goed. Maar met de VGA kaart eraan kreeg ik een mooie rookwolk :) VGA kaart en LCD maken het goed, alleen het GND draadje is nu wat zwart geblakert. Ik heb ook geprobeerd met +5V, maar dan gaat de backlight niet aan. Op 12V durf ik n iet :P
neem dan een 317
maar goed 1.2 A is wel erg dicht bij het max van 1.5A, dus gooi er dan een tor overheen (2n3055 bijv)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

is er echt niemand die weet hoe ik die rottige vga aansluiting activeer?! zonder een monitor aan te hangen?
is het mogelijk door middel van de Rood, groene en blauwe aansluiting allemaal te voorzien van een 75ohm weerstand? en dat verbinden aan de ground?
zou daarmee mijn ati denken dat er een tft aan hangt? :) ik heb al converter tussen gemaakt en dat hielp ook niet :( dus mensen PLZ help.. 2e monitor is geen optie! eventueel via s-video of iets anders is ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik weer :'(
Ik bestel 2 schermpjes bij nedgame.nl
Krijg ik ze vandaag binnen, zit er maar 1 in de grote doos :o
Meteen nedgame gemaild, nu hopen dat ze dit coulant oplossen...

ps. Is er toevallig een tweaker die er 2 heeft gekregen ipv 1? En maar 1 heeft betaald? Dan weet je wie je moet contacteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jps schreef op 24 september 2004 @ 17:08:
[...]

/update: het lijkt erop dat het probleem samenhangt met de pixelclock die met geen mogelijkheid <30 Mhz valt te krijgen. Is dit een probleem dat te maken kan hebben met de gebruikte videokaart? (matrox millennium II 4MB PCI)
Hier precies hetzelfde, pixelclock boven de 30 Mhz en niet lager te krijgen.
Als ik real-time adjustment uitzet en de waardes ongeveer in de goede richting zet dan komen de (te) hoge waardes weer terug na het apply'en...
Dit overigens op 640*480 met deze instellingen http://bit-tech.net/article/136/2 .
Op 720*576 krijg ik na reboot de melding dat Windows deze oude driver niet ondersteund (??) en moet ik eerst de Matrox driver opnieuw installeren (het is de meest recente Matrox Millenium II driver van de Matrox site)
Gebruikte Powerstrip is V3.52 en de kaart zoals gezegd een MGA-Mil/2/IG2

Al dagen aan het klooien maar geen steek verder gekomen, iemand nog zinnige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 21:30:
Heb ik weer :'(
Ik bestel 2 schermpjes bij nedgame.nl
Krijg ik ze vandaag binnen, zit er maar 1 in de grote doos :o
Meteen nedgame gemaild, nu hopen dat ze dit coulant oplossen...

ps. Is er toevallig een tweaker die er 2 heeft gekregen ipv 1? En maar 1 heeft betaald? Dan weet je wie je moet contacteren :)
Wat zou je zelf doen als je er 2 had ontvangen ipv 1 >:)?
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 21:30:
[...]

Hier precies hetzelfde, pixelclock boven de 30 Mhz en niet lager te krijgen.
Als ik real-time adjustment uitzet en de waardes ongeveer in de goede richting zet dan komen de (te) hoge waardes weer terug na het apply'en...
Dit overigens op 640*480 met deze instellingen http://bit-tech.net/article/136/2 .
Op 720*576 krijg ik na reboot de melding dat Windows deze oude driver niet ondersteund (??) en moet ik eerst de Matrox driver opnieuw installeren (het is de meest recente Matrox Millenium II driver van de Matrox site)
Gebruikte Powerstrip is V3.52 en de kaart zoals gezegd een MGA-Mil/2/IG2

Al dagen aan het klooien maar geen steek verder gekomen, iemand nog zinnige tips?
Ik heb inderdaad ook nog moeilijk lopen doen met de verschillende drivers. Op dit moment gebruik ik de Windows (XP) drivers, omdat het met de Matrox versie niet wilde.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 11:04:
[...]

Wat zou je zelf doen als je er 2 had ontvangen ipv 1 >:)?
Mja, Ok, maar ik hoop dat nedgame mij gelooft :(
Anders ben ik hard genaait! Ze hebben nog steeds niet truggemailt...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 16:55:
[...]

staan der ook 2 op de rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 16:55:
[...]

1 woord: BELLEN!. Mail is geen snel medium, en wordt makkelijker niet op gereageerd dan dat iemand de telefoon haverwege op de haak gooit (bij wijze van)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik heb nu net mijn Psone schermpje binnengekregen ,maar ik wil hem gewoon via de video out gaan gebruiken. Maar ik heb geen idee hoe ik die AV kabel moet maken, want die is gewoon minijack. Die middelste pin van de Tulip kabel aan welk Dingetje moet ik die vast maken in die minijack?

En als ik de adapter erin doe dan doet het scherm helemaal nix. Gaat zelfs geen Backlight aan! Komt dit omdat het scherm geen signaal krijgt?

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Backlight gaat idd pas aan als je signaal krijgt.

/edit: middelste pin v/d tulip gaat naar de tip v/d minijack. De andere is dan wel duidelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door zonoskar op 29-09-2004 00:25 ]

• JPS
  • Niet online

JPS

Er zijn vorderingen, maar ik ben er nog niet :(

De matrox Millennium II heb ik vervangen door een Mystique en ik heb nu zowaar een soort van beeld. Wederom heb ik de nodige powerstrip uurtjes gemaakt, maar tot dusver nog niet met het gewenste resultaat. Hoewel het scherm vrij rustig is en bijna het juiste formaat heeft wordt het beeld nog niet goed opgebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/C1L3W3F1439Z/p.jpeg

Zodra ik een venster naar de LCD (secondary monitor) sleep maakt hij er dus een rommel van. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Hoe is het trouwens mogelijk om het beeld gewoon te klonen ipv een extra desktop te krijgen?

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

jps schreef op 29 september 2004 @ 01:23:
Zodra ik een venster naar de LCD (secondary monitor) sleep maakt hij er dus een rommel van. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Hoe is het trouwens mogelijk om het beeld gewoon te klonen ipv een extra desktop te krijgen?
Kan je toch aangeven bij je settings van je monitor. Een vinkje omzetten geloof ik.

Pay peanuts get monkeys !

• MetalRush
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Heb net ook een schermpje besteld :P Gauw op zoek naar die power-converter... ik hoorde (las) iemand roepen dat dit middels een 'sample-request' te bestellen is bij Texas Instruments?
Hoe werkt dit? Komen er dan wél of géén kosten bij kijken?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

MetalRush schreef op 29 september 2004 @ 13:53:
Heb net ook een schermpje besteld :P Gauw op zoek naar die power-converter... ik hoorde (las) iemand roepen dat dit middels een 'sample-request' te bestellen is bij Texas Instruments?
Hoe werkt dit? Komen er dan wél of géén kosten bij kijken?
er komt niks kwa kosten bij KIJKEN!!! :) echt wel super van ti!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

mydogisgone schreef op 29 september 2004 @ 13:59:
[...]

er komt niks kwa kosten bij KIJKEN!!! :) echt wel super van ti!
welke moet je hebben dan ? er staan nog letters achter de PT6101

[ Voor 9% gewijzigd door mkanon op 29-09-2004 14:18 ]

I reject your reality and substitute my own!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

LOL TI is echt super...
Your estimated ship date is Saturday, October 02, 2004
en idd NO COSTS (hooguit BTW)
mkanon schreef op 29 september 2004 @ 14:02:
[...]

welke moet je hebben dan ? er staan nog letters achter de PT6101
A of C - maakt verder niet uit (aldus de startpost) :P

[ Voor 49% gewijzigd door MetalRush op 29-09-2004 14:30 . Reden: Aanvulling ]

• TD-er
MetalRush schreef op 29 september 2004 @ 14:29:
LOL TI is echt super...
[...]

en idd NO COSTS (hooguit BTW)

[...]

A of C - maakt verder niet uit (aldus de startpost) :P
Ik heb zelf de A-versie genomen.
Maar ehh Ti kennende zal je het zaterdag wel al binnen hebben.
Mijn bestelling was vrijdag avond geplaatst en zaterdag ochtend rond 10 uur stond het al bij de douane in Apeldoorn.... Maandag had ik het binnen.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb de C-versie besteld... ben benieuwd...
Hopen dat NedGame de boel ook snel toestuurt, dan kan ik weer gauw 'sleutelen' :) Heb er nu al zin in... tijdje niet gemod.. afkickverschijnselen :+

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
* addictive heeft zowel de A als de C genomen :)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ TS: Kun je eens foto's van jouw PT6101 (aangesloten/gesnoldeerd en wel) posten ajb?
Ben wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt (printje gebruikt oid?).
Ik heb zelf ook een LianLi (PC 6070) en vind het erg netjes hoe jij het hebt ingebouwd :)

Indien je webruimte moet hebben (voor de foto's) dan brul je maar :P

• JPS
  • Niet online

JPS

TD-er schreef op 29 september 2004 @ 15:08:
[...]

Ik heb zelf de A-versie genomen.
Maar ehh Ti kennende zal je het zaterdag wel al binnen hebben.
Mijn bestelling was vrijdag avond geplaatst en zaterdag ochtend rond 10 uur stond het al bij de douane in Apeldoorn.... Maandag had ik het binnen.
Klopt, UPS staat binnen een paar dagen op de stoep. Ik heb versie A,C en N maar besteld, ze waren toch alledrie samplebaar B) Alleen de manier waarop de aansluitpinnen gebogen zijn is anders, dus ze zijn allemaal bruikbaar.

• JPS
  • Niet online

JPS

MetalRush schreef op 29 september 2004 @ 16:12:
@ TS: Kun je eens foto's van jouw PT6101 (aangesloten/gesnoldeerd en wel) posten ajb?
Ben wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt (printje gebruikt oid?).
hier een plaatje van mijn soldering; ik heb de condensator en het transistortje direct op de PT610A gesoldeerd. Daarna de draadjes voor de 12V in en 7,5V uit eraan gezet..

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9I2CEI6G5R7O/p.jpeg

Draadeinden van elco&weerstand heb ik er daarna natuurlijk afgeknipt en de voedingssnoertjes met een tie-wrap vastgemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door JPS op 29-09-2004 21:49 ]

Verwijderd

ff een vraagje: er zijn er psies wel meerdere die het schermpje via TV-OUT aansluiten.

Dat ben ik ook van plan, en wel om de reden dat ik er nergens in .be nog één vondt van Sony. Helaaspindakaas...

Maar mn vraagje is nu het volgende: kan iemand die het ook aansluit via TV-OUT eens een picje posten van de kwaliteit? Is bv. MBM gemaximaliseerd over heel het schermpje wat leesbaar? (digitale letters, niet die piepkleine VU-meters ;) )

Thx ;)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik krijg ook geen beeld. Ik heb het idee dat Powerstrip geen composite sync uitstuurt als je dat aanvinkt. Want als ik settings save en vervolgens weer terug ga, staat ook sync on green aan. Of misschien moet het synckabeltje wel aan de groene signaal lijn.

• JPS
  • Niet online

JPS

Dutch_guy schreef op 29 september 2004 @ 10:37:
[...]

Kan je toch aangeven bij je settings van je monitor. Een vinkje omzetten geloof ik.
Ehm, nou ik zou niet weten waar/hoe. Ik moet aangeven bij de diplay settings voor de Matrox kaart (waaraan de LCD hangt) 'extend my windows desktop onto this monitor' om beeld op het LCD te krijgen. Een instelling om te klonen oid zie ik niet. Anyone?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Errrm... ik krijg net een mailtje van TI:
code:
1
2
Part Number            Qty      Status
PT6101C                1        1 items cancelled on 9/29/2004

"cancelled" ?? NEE, mutsen! Ik wil dat onderdeel juist hebben 8)7
Klinkt dit de anderen (die ook zo'n sample hebben besteld) bekend in de oren :?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit is trouwens een pic van mijn always-on mod
Afbeeldingslocatie: http://212.238.216.189/Computer/PSone_alwaysOn.jpg
Een 330 Ohm weerstand over de eerste en laatste pin van de connector.

• JPS
  • Niet online

JPS

MetalRush schreef op 29 september 2004 @ 22:58:
code:
1
2

Nee, klinkt zeker niet bekend in de oren. Mij bestelling was een paar uur na bestellen al geshipped (mailbevestiging). _/-\o_ Misschien hebben ze in de gaten dat er nogal wat vanuit NL worden besteld?

• JPS
  • Niet online

JPS

Eindelijk succes!! De beeldopbouw was bagger totdat ik met de kleurdiepte ging spelen. Bleek dat 16bit kleuren het probleem gaf en op 24bit was dit verholpen. Zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/42F70UR080D1/p.jpeg

Het beeld is in werkelijkheid wel beter, dit valt niet goed op een foto weer te geven. Het beeld is ook niet zo mooi als op een iPaq maar het mag er zeker wezen. De letters van de playlist van winamp zijn (nog?) niet te lezen. Ook trilt het beeld nog wat dus ik zal nog wel wat met PS gaan tunen.

* JPS is blij na vele, vele uren aanklooien en nu eindelijk resultaat :Y)

En dan kan de aandacht uitgaan naar het bouwen van een HTPC om dit leuke schermpje heen O-)

[ Voor 5% gewijzigd door JPS op 01-10-2004 09:36 ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
MetalRush schreef op 29 september 2004 @ 22:58:
code:
1
2

nee das idd vreemd, volgens mij worden ze wat te populair met samplen uit nederland

@jps
wat zijn je PS instellingen? Ze zijn nog niet geod zo te zien, maar wat zijn ze?

[ Voor 11% gewijzigd door PASware op 30-09-2004 00:50 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• JPS
  • Niet online

JPS

PASware schreef op 30 september 2004 @ 00:48:
[...]

@jps
wat zijn je PS instellingen? Ze zijn nog niet geod zo te zien, maar wat zijn ze?
Zoals gezegd zijn dit denk ik nog niet de optimale settings, maar het beeld is al vrij goed:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/S8O033833NO5/p.jpeg

Tot zover, goede nacht :Z

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 19:52:
ff een vraagje: er zijn er psies wel meerdere die het schermpje via TV-OUT aansluiten.

Dat ben ik ook van plan, en wel om de reden dat ik er nergens in .be nog één vondt van Sony. Helaaspindakaas...

Maar mn vraagje is nu het volgende: kan iemand die het ook aansluit via TV-OUT eens een picje posten van de kwaliteit? Is bv. MBM gemaximaliseerd over heel het schermpje wat leesbaar? (digitale letters, niet die piepkleine VU-meters ;) )

Thx ;)
Hey ZMarre

Ik doe het ook via de Tv-Out ookal heb ik de ecte Sony versie. Want ik heb geen zin om er een extra vga kaart in te hangen.

Strax als ik thuis ben pas ik deze post even aan en dan zet ik er een foto bij. De kwali. is niet heel slecht best wel goed eigenlijk. Maar je moet wel de kleuren een beetje aanpassen via powerstrip omdat de kleur rood bij mij iig loopt te kloten. Maar de res. van 700x.... die in de startpost staat is wel de beste res. zelfs voor de Tv-Out!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• PASware
jps schreef op 30 september 2004 @ 01:00:
[...]

Zoals gezegd zijn dit denk ik nog niet de optimale settings, maar het beeld is al vrij goed:

[afbeelding]

Tot zover, goede nacht :Z
ah danke, je hebt iig geen 2 beelden naast elkaar of totaal door elkaar

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

mark10123 schreef op 30 september 2004 @ 09:49:
[...]

Hey ZMarre

Ik doe het ook via de Tv-Out ookal heb ik de ecte Sony versie. Want ik heb geen zin om er een extra vga kaart in te hangen.

Strax als ik thuis ben pas ik deze post even aan en dan zet ik er een foto bij. De kwali. is niet heel slecht best wel goed eigenlijk. Maar je moet wel de kleuren een beetje aanpassen via powerstrip omdat de kleur rood bij mij iig loopt te kloten. Maar de res. van 700x.... die in de startpost staat is wel de beste res. zelfs voor de Tv-Out!
ben benieuwd, want ik wil ook geen extra vga kaart er in hebben :(

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

mydogisgone schreef op 30 september 2004 @ 13:41:
[...]

ben benieuwd, want ik wil ook geen extra vga kaart er in hebben :(
YEAH.. heb het probleem op gelost.
heb tussen de red en de ground een 75ohm weerstand geplaatst en ook tussen de blauwe en de groene aansluiting bij de vga AANSLUITING!
nu denkt ati dat er een monitor aan gekoppeld is!! :)
echt wel super :)
dus heb ik maar 1 kaart nodig een geen 2 !
btw ik had ook nog een csync convertor gemaakt. en die heb ik nu over.
iemand misschien intresse tegen een kleine vergoeding?

edit:

nou dit wil dus ook niet goed want nou heb ik niet genoeg beeld. dus het rgb is dan verzwakt!!!

[ Voor 9% gewijzigd door mydogisgone op 30-09-2004 17:01 ]

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Is er ook ergens een adres waar je die PC ONE LCD's los kunt kopen? Ik heb namelijk geen PS ONE.
Ik ben dus opzoek naar een los LCD scherm van een PC ONE

Verwijderd

AMDathlonxp schreef op 30 september 2004 @ 17:45:
Is er ook ergens een adres waar je die PC ONE LCD's los kunt kopen? Ik heb namelijk geen PS ONE.
Ik denk dat niemand hier een PSone heeft hoor ;)

De schermpjes worden los gekocht bij oa. nedgames.nl, maar helaas zijn er niet veel meer beschikbaar.

@Mark10123: Thx alvast ;)

Kan dat schermpje overingens 700*nogwat aan via TV-OUT? Dacht dat dit enkel kon via de mod... :?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

jps schreef op 30 september 2004 @ 00:37:
Eindelijk succes!! De beeldopbouw was bagger totdat ik met de kleurdiepte ging spelen. Bleek dat 16bit kleuren het probleem gaf en op 24bit was dit verholpen.
Kun jij kleurdiepte kiezen dan? Ik zie in powerstrip alleen 16 kleuren (niet 16bit dus). Of bedoel je in de windows instellingen?

/edit: Ik kan nu ook kleurdiepte keizen in powerstrip, ik had nog de monitorfile van hier boven geinstalleerd.

[ Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 30-09-2004 18:53 ]

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik strax even proberen met een aantal andere weerstanden,
heb 10ohm, 20ohm, 30 ohm en 40ohm weerstanden gehaald :) om te testen :)

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

AMDathlonxp schreef op 30 september 2004 @ 17:45:
Zoek eens naar een pS one lcd ipv met een c
http://www.nedgame.nl 59 €

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ jps (of iemand anders die er nog 1 over heeft): Kan ik 1 van die andere PT6101's "overnemen" ?
Ziet er naar uit dat TI geen "samples" meer opstuurt... ze reageren iig totaal niet :(
(en mijn vaste (en enige) electronica winkel is dicht ivm vakantie)

@ AMDathlonxp: gewoon bestellen bij NedGame... heb ik ook gedaan (zie link hierboven of in startpost).

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 21:58
Zeer mooi project dit.
Leuk voor een eventuele carputer.
Wel grappig dat je bij nedgame voor 16euro extra er een PsOne bij krijgt.

Waarom zijn er niet van zulke goedkope vga schermpjes op de markt vraag ik me af,want kwa hardware zijn ze schijnbaar bijna gelijk.(59euro is misschien een dumpprijs?)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe zie je trouwens dat je dichterbij komt aan de correcte timings? Ik heb tot nu toe alleen nog maar lopende trepen gezien op mijn display, niks wat op een achtergrondje lijkt. Bovendien zie ik ook de kleuren niet terug van mijn achtergrond, alleen blauw en zwarte strepen.

• PASware
zonoskar schreef op 30 september 2004 @ 20:57:
Hoe zie je trouwens dat je dichterbij komt aan de correcte timings? Ik heb tot nu toe alleen nog maar lopende trepen gezien op mijn display, niks wat op een achtergrondje lijkt. Bovendien zie ik ook de kleuren niet terug van mijn achtergrond, alleen blauw en zwarte strepen.
wat heb je allemaal aan de mod gedaan?
3 weerstanden? composite sync op videokaart of apart printplaatje ervoor? 5v aansluiting erop? heb je sync on green gebruikt?

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

PASware schreef op 30 september 2004 @ 21:42:
[...]

wat heb je allemaal aan de mod gedaan?
3 weerstanden? composite sync op videokaart of apart printplaatje ervoor? 5v aansluiting erop? heb je sync on green gebruikt?
ik heb nu 3 weerstanden in gebruik. maar het is echt bagger. want het hele beeld vervaagt dan. en heb geen fatsoenlijk beeld op me lcd!!! met 40ohm weerstanden heb ik precies hetzelfde.
wat kan ik hier aan doen??

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb het display volgens het schema uit de TS aangesloten op een Millennium II PCI kaart. Verder heb ik de always-on mod gedaan (zie foto verderop), waardoor ik als het goed is niet met nog meer weerstanden hoef te kloten.

Wat ik wel gedaan heb is dat kleine printje er tussenuit gehaald, ik heb alles aan het kabeltje gesoldeerd wat tussen het display en dat kleine printje zat. Daarbij heb ik de volgende volgorde gebruikt (van links naar rechts als je het display bekijkt met de connectors onder en het spoeltje boven):
code:
1
2
   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |   
  VCC  GND  Sync  R    G    B  VGAGND NC   NC   NC   NC   +5V
Ik kan natuurlijk eens proberen de sync op groen aan te sluiten.
/edit: CoG geeft een identiek beeld aan composite sync, wat weer identiek is aan geen sync (als ik composite sync in powerstrip uitzet). Ik denk toch dat ik H+V sync ga combineren.

Wat ik wel vreemd vind is dat powerstrip het vertikt om sommige frequenties in te stellen. PAL is nl. 13.875 MHz bandbreedte, 15.625 KHz hor freq en 25 Hz vert freq, maar deze waardes kan ik niet gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door zonoskar op 01-10-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

zonoskar schreef op 30 september 2004 @ 22:04:
Ik heb het display volgens het schema uit de TS aangesloten op een Millennium II PCI kaart.

<KNIP>

Wat ik wel vreemd vind is dat powerstrip het vertikt om sommige frequenties in te stellen. PAL is nl. 13.875 MHz bandbreedte, 15.625 KHz hor freq en 25 Hz vert freq, maar deze waardes kan ik niet gebruiken.
Je hebt mijn ervaringen met de millennium II PCI gelezen? Deze kaart heb ik vriendelijk bedankt voor het verspillen van mijn tijd en vervangen door een Mystique 220 PCI. En met succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

weet iemand hoe je een sony psone aan een s-video out aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

MetalRush schreef op 30 september 2004 @ 19:57:
@ jps (of iemand anders die er nog 1 over heeft): Kan ik 1 van die andere PT6101's "overnemen" ?
Als je me je adresgegevens mailt dan stuur ik 'm op

[ Voor 7% gewijzigd door JPS op 01-10-2004 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 18:16:
[...]

Ik denk dat niemand hier een PSone heeft hoor ;)

De schermpjes worden los gekocht bij oa. nedgames.nl, maar helaas zijn er niet veel meer beschikbaar.

@Mark10123: Thx alvast ;)

Kan dat schermpje overingens 700*nogwat aan via TV-OUT? Dacht dat dit enkel kon via de mod... :?
Als ik naar de website van www.nedgames.nl ga, dan kom ik op een website van Cubix terrecht 8)7 Volgens mij klopt die link dan niet. Op de ewbsite van Cubix worden in iedersgeval geen LCD schermpje verkocht (tenminste ik zie daat niks :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

AMDathlonxp schreef op 01 oktober 2004 @ 09:48:
[...]

Als ik naar de website van www.nedgames.nl ga, dan kom ik op een website van Cubix terrecht 8)7 Volgens mij klopt die link dan niet. Op de ewbsite van Cubix worden in iedersgeval geen LCD schermpje verkocht (tenminste ik zie daat niks :P )
Probeer www.nedgame.nl eens. ;)

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

mydogisgone schreef op 01 oktober 2004 @ 00:51:
weet iemand hoe je een sony psone aan een s-video out aansluit?
nou ben er al achter :) de kwaliteit vind ik zelf ietsjes beter.. het ziet er voor mijn oog gewoon beter uit in games/video's!!!
ik zal vanavond wel ff een uitlegje maken hoe je video-out kan gebruiken en geen vga.. zonder dat je een kabel hoeft te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark10123 schreef op 30 september 2004 @ 09:49:
[...]

Hey ZMarre

*por* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

jps schreef op 01 oktober 2004 @ 09:38:
[...]

Als je me je adresgegevens mailt dan stuur ik 'm op
Thanx JPS, PM send :)

M'n handen jeuken nu al... kan bijna niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
maare, bij hoeveel mensen werkt het schermpie nu echt en dat je er wat kan vanaf lezen?

en bij wie werkt het nou niet? (ik denk dat bij merendeel (nog) niet werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

PASware schreef op 01 oktober 2004 @ 12:18:
maare, bij hoeveel mensen werkt het schermpie nu echt en dat je er wat kan vanaf lezen?

en bij wie werkt het nou niet? (ik denk dat bij merendeel (nog) niet werkt)
bij mij doet hij het prima ;)

hier maar even wat foto's ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.anink.nl/lcd/DVC00305.JPG%20+%20http://www.anink.nl/lcd/DVC00305.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.anink.nl/lcd/DVC00306.JPG%20+%20http://www.anink.nl/lcd/DVC00306.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.anink.nl/lcd/DVC00307.JPG%20+%20http://www.anink.nl/lcd/DVC00307.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.anink.nl/lcd/DVC00308.JPG%20+%20http://www.anink.nl/lcd/DVC00308.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.anink.nl/lcd/DVC00309.JPG%20+%20http://www.anink.nl/lcd/DVC00309.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.anink.nl/lcd/DVC00310.JPG%20+%20http://www.anink.nl/lcd/DVC00310.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.anink.nl/lcd/DVC00311.JPG%20+%20http://www.anink.nl/lcd/DVC00311.JPG

[ Voor 56% gewijzigd door mydogisgone op 01-10-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

mydogisgone schreef op 01 oktober 2004 @ 12:28:
[...]

<KNIP fotos>
Ziet er goed uit! Heb je het idee dat het beeld via S-video beter is dan via VGA? Graag je uitleg over aansluiten via S-video!

Ik vind bij mij het scherm nogal trillen, het lijkt wel of ik zoals vroeger naar een 60Hz monitor zit te kijken. Is dat bij jou ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

MetalRush schreef op 01 oktober 2004 @ 11:53:
[...]

Thanx JPS, PM send :)

M'n handen jeuken nu al... kan bijna niet wachten :P
Ik doe 'm zo voor je op de bus, kun je in het weekend lekker aan de slag >:)

[ Voor 19% gewijzigd door JPS op 01-10-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

jps schreef op 01 oktober 2004 @ 12:48:
[...]

Ziet er goed uit! Heb je het idee dat het beeld via S-video beter is dan via VGA? Graag je uitleg over aansluiten via S-video!

Ik vind bij mij het scherm nogal trillen, het lijkt wel of ik zoals vroeger naar een 60Hz monitor zit te kijken. Is dat bij jou ook zo?
als ik het via VGA doe wel. via video-out niet :) dus dan maar via video-out..
ik zal wel ff tekening maken van hoe je dat aansluit :) je hebt wel een always on mod nodig ;) dat je dat maar even weet maar dat zet ik er ook wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Podver ja zeg. Die millennium II kaart zuigt echt. Ik heb hem nu aan m'n secondary monitor hangen van m'n radeon 9500 en ik krijg eigenlijk bij de eerste test al fatsoenlijk beeld. Ware het niet dat ie net iets te breed is, maar daarvoor moet ik de timings nog wat tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

zonoskar schreef op 01 oktober 2004 @ 19:03:
Podver ja zeg. Die millennium II kaart zuigt echt. <...> .
Was dit toevallig ook een millennium van Compaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze mod nu ook uitgevoerd en nou heb ik nog een aantal vragen over dingen waar ik niet uitkom.

Ik heb de schermpje op me radeon 9600xt aangesloten (dvi). Hoort windows nou ook te zeggen van 2e monitor gevonden? Dit doet ie namelijk niet. Als dat wel zo hoort hoe kan ik dit verhelpen?

En ik ben er ook niet achter hoe ik met powerstrip die gegevens moet invullen. Zijn daar bepaalde richtlijnen voor, of zijn er dingen waar ik op moet letten? (instellingen of schermpje). Het beeld blijft nu donker en er blijven strepen op. Ook na het aanpassen van de instellingen.

Wie kan mij hier mee helpen want ik zit met de handen in het haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zonoskar schreef op 01 oktober 2004 @ 19:03:
Podver ja zeg. Die millennium II kaart zuigt echt. Ik heb hem nu aan m'n secondary monitor hangen van m'n radeon 9500 en ik krijg eigenlijk bij de eerste test al fatsoenlijk beeld. Ware het niet dat ie net iets te breed is, maar daarvoor moet ik de timings nog wat tweaken.
Millennium II is niet makkelijk in te stellen nee ;). Als je echter al twee videokaarten hebt, zoals ik (agp + 2x pci nu), is het ideaal, omdat bijna geen enkele andere pci videokaart met nog een pci videokaart werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
mydogisgone schreef op 01 oktober 2004 @ 12:28:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
maar is dat nou via de tvout of vga? Is het nou echt mogelijk (voor iedereen) om het schermpje op vga te laten werken of is het gewoon geluk dat het werkt? (en dan bedoel ik niet: uren lang met PS bezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Laatst online: 05-09 13:58
heb eindelijk een redelijke pci kaart met csync kunnen krijgen, raad eens tis een millenium II
alleen ik heb een paar problemen / vragen:

- op de VGA moet je de ground pinnen met elkaar verbinden?, ik had namelijk alleen nummer 6 aangesloten (waarmee ik bijna het juiste beeld had) heb daarna op de starfox site gelezen dat je ze moet verbinden en nu krijg ik helemaal geen beeld

- volgend probleem met powerstrip: eerst kon ik (ongeveer) de juiste pixelclock , hsync ect instellen en opeens kan ik niet lager dan 30 voor pixelclock en de andere instellingen

(scherm heeft het weken via de composiet gedaan, alleen dan is de kwaliteit niet echt super)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 19:53:
Ik heb deze mod nu ook uitgevoerd en nou heb ik nog een aantal vragen over dingen waar ik niet uitkom.

Ik heb de schermpje op me radeon 9600xt aangesloten (dvi). Hoort windows nou ook te zeggen van 2e monitor gevonden? Dit doet ie namelijk niet. Als dat wel zo hoort hoe kan ik dit verhelpen?

En ik ben er ook niet achter hoe ik met powerstrip die gegevens moet invullen. Zijn daar bepaalde richtlijnen voor, of zijn er dingen waar ik op moet letten? (instellingen of schermpje). Het beeld blijft nu donker en er blijven strepen op. Ook na het aanpassen van de instellingen.

Wie kan mij hier mee helpen want ik zit met de handen in het haar.
gaat niet lukken.. met weerstanden lukte het om hem aan te krijgen.. maar dan was het beeld echt bagger!!! vaag dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

jps schreef op 01 oktober 2004 @ 19:22:Was dit toevallig ook een millennium van Compaq?
Nee, dit is een 'echte' Matrox.
@mono-oXide: Je moet idd alle GND signalen aansluiten. Maar doe jezelf een lol en ditch die Mill-II kaart want ik heb echt het idee dat de clockgenerator op die kaart z'n eigen zin doet en niet wat Powerstrip hem opdraagd.

[ Voor 41% gewijzigd door zonoskar op 02-10-2004 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Laatst online: 05-09 13:58
zonoskar schreef op 01 oktober 2004 @ 22:58:
[...]

Nee, dit is een 'echte' Matrox.
@mono-oXide: Je moet idd alle GND signalen aansluiten. Maar doe jezelf een lol en ditch die Mill-II kaart want ik heb echt het idee dat de clockgenerator op die kaart z'n eigen zin doet en niet wat Powerstrip hem opdraagd.
heb alleen nog een ATi Mach64 dat csync ondersteund maar dat ding heeft 2mb (volgens mij is dit te krap voor winamp visualisatie en films afspelen), en gebruik 2 monitors op mn FX 5600 ultra dus een printje maken is ook geen optie

E-mail heeft zijn millenium II werkend gekregen , dus het moet te doen zijn
het zou alleen veeel sneller gaan als powerstrip niet om de haverklap vast loopt |:(
(ligt dit now aan powerstrip of aan de kaart?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
mono-oXide schreef op 02 oktober 2004 @ 12:07:
[...]

heb alleen nog een ATi Mach64 dat csync ondersteund maar dat ding heeft 2mb (volgens mij is dit te krap voor winamp visualisatie en films afspelen), en gebruik 2 monitors op mn FX 5600 ultra dus een printje maken is ook geen optie

E-mail heeft zijn millenium II werkend gekregen , dus het moet te doen zijn
het zou alleen veeel sneller gaan als powerstrip niet om de haverklap vast loopt |:(
(ligt dit now aan powerstrip of aan de kaart?)
he lol ik heb nog een ATI mach64 liggen en nu weet ik dus dat die csync ondersteund Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif
Je kunt proberen met de mach64, sluit je normale monitor erop aan en ga films kijken :) als niet werkt, weet je genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff het schermpje aangesloten op onze dvd speler via s-video.
ERG goede kwali!!! Ik zit eigenlijk te twijfelen of ik hem wel ga omsolderen naar vga, ik zie niet in dat de kwali van zo'n klein schermpje nog beter kan worden?
Ik heb wel een paar foto's gemaakt, maar die zijn erg vaag, als jullie willen post ik ze wel?

Vraagje:
Als ik nou een 9200SE pci koop, kan ik hem dan als '3de moni' gebruiken?
Want op mijn 9800pro hangen al 2 schermen, en als je daar iets in de S-video prikt, dan moet je de 2de moni uitzetten, jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 13:49:
Net ff het schermpje aangesloten op onze dvd speler via s-video.
ERG goede kwali!!! Ik zit eigenlijk te twijfelen of ik hem wel ga omsolderen naar vga, ik zie niet in dat de kwali van zo'n klein schermpje nog beter kan worden?
Ik heb wel een paar foto's gemaakt, maar die zijn erg vaag, als jullie willen post ik ze wel?

Vraagje:
Als ik nou een 9200SE pci koop, kan ik hem dan als '3de moni' gebruiken?
Want op mijn 9800pro hangen al 2 schermen, en als je daar iets in de S-video prikt, dan moet je de 2de moni uitzetten, jammer genoeg
ja dat kan. btw waarin zit die s-video stekker? in de av plug(koptelefoonstekkertje)? of in av-multiplug (die lange brede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op 02 oktober 2004 @ 13:53:
[...]

ja dat kan. btw waarin zit die s-video stekker? in de av plug(koptelefoonstekkertje)? of in av-multiplug (die lange brede)
In de AV-plug (zwarte koptelefoonstekkertje)

EDIT: ik kan de ondertiteling zelfs PRIMA lezen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

is er iemand in regio arnhem waar ik eens de kwaliteit van zo'n schermpje kan bekijken?

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

_/-\o_ Wat super vet! :D respect dudes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op 01 oktober 2004 @ 21:26:
[...]

gaat niet lukken.. met weerstanden lukte het om hem aan te krijgen.. maar dan was het beeld echt bagger!!! vaag dus
welke weerstanden bedoel je pcies? die op de PT6101 of moeten er nog extra weerstanden op de vga kabel? zoja waar moeten die dan?

Wat zou anders een betere manier zijn om een aan te sluiten? op zo'n Matrox kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, ik zoek een pci vga kaartje met s-video, en ik kan er geen vinden...
Wie weet een geschikt kaartje?

Of zijn er omvormertjes van VGA naar S video?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, net alle ingrediënten gehaald, en nou wil ik beginnen solderen.

Deze pic:
Afbeeldingslocatie: http://lcd.fulgor-hosting.nl/voeding.png

hoe houd je de PT6101 dan vast? :+

Je kunt em namelijk:

a: Met de pinnetjes beneden, naar boven gericht
b: Met de pinnetjes beneden, naar onder gericht

bekijken...

Kunnen jullie mij ff uit de nood halen? Voordat ik het verkeer doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Ik weet niet precies hoe het eruit ziet, maar je kan hem toch gewoon op een gaatjesprint solderen? En dan de draadjes in de gaatjes ernaast en dan verbinden met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
het staat in de datasheet hoe het moet:

http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/pt6101.pdf

extra plaajte voor je gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Q59M59NK959N

welke weerstand je nodig hebt en welke condensator weet ik niet, maar dat staat wel in de datasheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardstikke bedankt!!!
Ik ben druk aan het solderen, maakt het uit in welke richting je die weerstanden soleert? Nee toch hè? En de 100uF condensator ook niet hè?
Ik bedoel: er is toch geen + en - hè...

Sorry, ben een soldeern00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 17:10:
Hardstikke bedankt!!!
Ik ben druk aan het solderen, maakt het uit in welke richting je die weerstanden soleert? Nee toch hè? En de 100uF condensator ook niet hè?
Ik bedoel: er is toch geen + en - hè...

Sorry, ben een soldeern00b
weerstand maakt niet uit, condensator (als het elco's zijn en dat zal het ook wel zijn) zeker wel!! als je die verkeerd aansluit zegt die knal :+

Afbeeldingslocatie: http://www.baco-army-goods.nl/condensator/elko47uf350v.jpg
de witte streep is de kant waar de min kant zich bevind, die moet dus op de ground/massa aangesloten worden. De andere kant moet op de 5v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K, hartstikke bedankt opnieuw!!!
Tja, ik stel maar een hoop vragen voor ik het verkeer doe ;) zou nog zonde zijn!

Nog een vraagje:
Afbeeldingslocatie: http://bit-tech.net/images/article/136/schematic.jpg

Op deze pic zie ik 6 kleuren, maar jullie hebben het over 5 aderige kabel, welke kleur moet niet aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 18:30:
Op deze pic zie ik 6 kleuren, maar jullie hebben het over 5 aderige kabel, welke kleur moet niet aangesloten worden?
Bij vijfaderig wordt van de 'always on' mod uitgegaan. Zelf heb ik zesaderig omdat ik ook de DCC heb aangesloten (VGA pin 9 --> LCD pin10). Op het plaatje is dit dus de gele kleur.

BTW: ik begrijp het nut van de 'always on' mod niet helemaal. Is deze nodig omdat niet iedere VGA kaart een DCC signaal ondersteunt? Bij mij is het LCD 'always on' zonder deze mod (op een Matrox Mystique).

[ Voor 5% gewijzigd door JPS op 02-10-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, nu weet ik niet wat de beste keus is, een allways on, of die 6 aderig optie...
Heeft iemand trouwens nog de allways-on foto van pagina 10? Want dat is een kruisje geworden bij mij :(
En ik snap nog niks van die allways on mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 19:36:
Hmmz, nu weet ik niet wat de beste keus is, een allways on, of die 6 aderig optie...
Heeft iemand trouwens nog de allways-on foto van pagina 10? Want dat is een kruisje geworden bij mij :(
Foto is toch niet perse nodig? Waar het om gaat is dat er 5volt wordt geleverd aan de DCC lijn zodat het LCD aanspringt. Door een weerstand te gebruiken kan hiervoor de 7,5 volt van het LCD worden afgetapt en is het niet nodig om 5V van je PSU vandaan te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door JPS op 02-10-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jps schreef op 02 oktober 2004 @ 21:59:
[...]

Foto is toch niet perse nodig? Waar het om gaat is dat er 5volt wordt geleverd aan de DCC lijn zodat het LCD aanspringt. Door een weerstand te gebruiken kan hiervoor de 7,5 volt van het LCD worden afgetapt en is het niet nodig om 5V van je PSU vandaan te halen.
Ja, dat klopt, maar:

'tussen een transistor aan de ene kant (7.5 volt lijn) en de dcc lijn van de vga aansluiting plaats'

Ik bedoel:
De dcc lijn op het schermpje of op mijn graka?
En waar zit 'een transistor' ?

Laatste vraag: waar moet ik met mijn ground en 7.5v heen op mijn schermpje?
In het schemaatje staat 'naar lcd' maar er staat nerges waar op lcd :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 19:36:
De always-on mod maakt het verhaal inderdaad wat lastiger, maar ik heb hem zelf gebruikt omdat ik het eerst met een gewone stekker op de videokaart wilde en de stekker die ik had gevonden de DCC pin niet gewired had. Waarschijnlijk werkt het dus ook (makkelijker) zonder deze mod en kun je gewoon de DCC gelijk aansluiten op het LCD.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste