[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Anoniem: 54248

Zo uit mijn hoofd moet de lm317T 1,5 ampere aankunnen mits ie goed gekoeld word.

Stabiel mag ook geen probleem zijn maar dat kan ik wel testen. Haal de spanning van de pc voeding af. Dan heb ik al teminste stabiele aanvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Is er ook een mogelijkheid om een gameboyschermpje op je pc aan te sluiten? >> ik heb nog ergens een gameboy pocket liggen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Ik heb net me lcd binnen. Er zit oa een auto adapter bij die ik al open heb gesloopt. Maar ik heb ook een losse adapter waarmee ik ook 7.5v kan maken. Kan ik deze gebruiken of moet de power van de lcd van de voeding van de computer zelf komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:35

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 16:17:
Ik heb net me lcd binnen. Er zit oa een auto adapter bij die ik al open heb gesloopt. Maar ik heb ook een losse adapter waarmee ik ook 7.5v kan maken. Kan ik deze gebruiken of moet de power van de lcd van de voeding van de computer zelf komen?
waar heb je deze vandaan als ik vragen mag?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82972

mydogisgone schreef op 14 september 2004 @ 16:19:
[...]

Ik kreeg vanmiddag een mail van Nedgame dat ze weer leverbaar zijn! Ik heb alleen net ook een 2e hands laptop gekocht die ik eigenlijk ook als tweede scherm wilde gebruiken. Dus denk dat ik maar afzie om er eentje bij Nedgame te kopen. Overigens weet ik ook niet precies waar ik een voltage regulator etc kan kopen. Zonde om voor 1 zo'n onderdeel iets bij conrad te bestellen. Wat jullie? Ik ben ook bang dat als ik hem nu niet bij Nedgame koop ze binnen de kortste keer weer uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
mydogisgone schreef op 14 september 2004 @ 16:19:
[...]

ebay :)

Nou ik heb hem net uit elkaar gehaald, en hij lijkt voor geen meter op het orgineel. Het pcb en lcd zitten niet aan elkaar vast maar met elkaar verbonden met een platte stijfe kabel van een stuk of 20 aders. Daaraan vast zit weer een losse pcb waaraan de tv-in en audio zit.. Word wat lastiger dus om hem vast te maken in me case :(.

Kwil hem nu wel aansluiten met de autoadapter maar kwil zeker weten wat de min en de plus is.

[ Voor 56% gewijzigd door ajampaniki op 14-09-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 82972 schreef op 14 september 2004 @ 16:31:
[...]

Ik kreeg vanmiddag een mail van Nedgame dat ze weer leverbaar zijn! Ik heb alleen net ook een 2e hands laptop gekocht die ik eigenlijk ook als tweede scherm wilde gebruiken. Dus denk dat ik maar afzie om er eentje bij Nedgame te kopen. Overigens weet ik ook niet precies waar ik een voltage regulator etc kan kopen. Zonde om voor 1 zo'n onderdeel iets bij conrad te bestellen. Wat jullie? Ik ben ook bang dat als ik hem nu niet bij Nedgame koop ze binnen de kortste keer weer uitverkocht zijn.
ze zijn alweer weg..
ze kregen er maar 1~!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
mydogisgone schreef op 14 september 2004 @ 17:41:
[...]

ze zijn alweer weg..
ze kregen er maar 1~!!!!
Klopt, ik kreeg ook een annuleringsmailtje. :(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Nou ik heb hem aangesloten op me comp via tvout, maar het enige wat ik krijg is flikkerende horizontale lijnen :(. Ik gebruik een radeon 9200. Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

Ibex

^^ met stom.

Mooie Howto :). Helaas heb ik echter geen LCD schermpje om te proberen aansluiten. Staat anders wel lekker geil :9 :p

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82972

ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 18:45:
Nou ik heb hem aangesloten op me comp via tvout, maar het enige wat ik krijg is flikkerende horizontale lijnen :(. Ik gebruik een radeon 9200. Iemand die een oplossing weet?
Volgens mij heb jij het topic niet goed doorgespit. Er wordt namelijk al aangegeven dat het aansluiten via de standaard tv-out de beeldkwaliteit matig blijft. Je zal toch moeten gaan solderen, lees dus eerst even het topic goed door.

Als je niet wilt solderen, geef mij dan even een seintje. Dan neem ik hem desgewenst van je over.
mydogisgone schreef op 14 september 2004 @ 17:41:
[...]

ze zijn alweer weg..
ze kregen er maar 1~!!!!
Ow dat is wel jammer. Alleen zoals ik al zei ben ik toch van plan om een laptop voor dit doeleinde te gebruiken. Volgens mij is dit een stuk goedkoper, en als je hem gewoon via netwerk benadert moet het niet al te veel problemen op leveren. Bovendien is het voordeel van zo'n laptop (mogelijk ook verwerkt achter tft glas etc, zoals je dat al bij eerdere topics hebt kunnen lezen) dat het laptop scherm overal te gebruiken is, vooral icm een wireless lan kaart. Dit kleine schermpje is leuk maar moet wel dicht bij je computer blijven. Toch zal ik het beiden willen proberen, alleen hij is dus bij nedgame alweer weg. Ik dacht trouwens ze hebben een hele voorraad gekregen, omdat ik een mail kreeg. 1 scherm is ook niet echt de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Anoniem: 82972 schreef op 14 september 2004 @ 19:02:
[...]

Volgens mij heb jij het topic niet goed doorgespit. Er wordt namelijk al aangegeven dat het aansluiten via de standaard tv-out de beeldkwaliteit matig blijft. Je zal toch moeten gaan solderen, lees dus eerst even het topic goed door.

Als je niet wilt solderen, geef mij dan even een seintje. Dan neem ik hem desgewenst van je over.
Het beeld is niet matig, er is gewoon geen beeld. Ik krijg alleen zwart-witte lijnen. En solderen gaat denk ik niet echt lukken aangezien het geen orgineel sony scherm is

[ Voor 8% gewijzigd door ajampaniki op 14-09-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 19:37:
[...]

Het beeld is niet matig, er is gewoon geen beeld. Ik krijg alleen zwart-witte lijnen. En solderen gaat denk ik niet echt lukken aangezien het geen orgineel sony scherm is
Zet je TV-out eens op NTSC ipv PAL of andersom en experimenteer eens met de verschillende standaarden, bijv PAL B, PAL G etc.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
TD-er schreef op 14 september 2004 @ 21:14:
[...]

Zet je TV-out eens op NTSC ipv PAL of andersom en experimenteer eens met de verschillende standaarden, bijv PAL B, PAL G etc.
Zal wel weer wat over het hoofd zien, maar ik kan niet vinden waar ik dat moet instellen :(

Maar ik dacht dat als m'n scherm bv ntsc is en pal ontvangt de kleuren alleen zwart-wit worden.

Moet ik trouwens nog iets instellen met powerstrip? In het topic staat wel dat dat met vga moet maar ik zie niet staan of dit met tvout ook moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Topicstarter
ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 16:41:
[...]

ebay :)

Nou ik heb hem net uit elkaar gehaald, en hij lijkt voor geen meter op het orgineel. Het pcb en lcd zitten niet aan elkaar vast maar met elkaar verbonden met een platte stijfe kabel van een stuk of 20 aders. Daaraan vast zit weer een losse pcb waaraan de tv-in en audio zit.. Word wat lastiger dus om hem vast te maken in me case :(.

Kwil hem nu wel aansluiten met de autoadapter maar kwil zeker weten wat de min en de plus is.
Zo ziet het er hier ook uit hoor. Zie ook dit plaatje (staat ook in startpost):

Afbeeldingslocatie: http://lcd.fulgor-hosting.nl/psonelcd3.jpg

Het schermpje zit inderdaad met een soort fotofilm kabel vast aan het pdb. Het geheel wordt bij elkaar gebouden door de schroefjes er doorheen. Ik heb dit dus zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://lcd.fulgor-hosting.nl/montage.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Anoniem: 76570 schreef op 14 september 2004 @ 21:41:
[...]

Zo ziet het er hier ook uit hoor. Zie ook dit plaatje (staat ook in startpost):

[afbeelding]

Het schermpje zit inderdaad met een soort fotofilm kabel vast aan het pdb. Het geheel wordt bij elkaar gebouden door de schroefjes er doorheen. Ik heb dit dus zo gedaan:

[afbeelding]
Geloof me, mijn scherm ziet er heel anders uit. Het scherm zit alleen verbonden met de pcb met een flatcable. DIe pcb zit weer aan een andere pcb vast waar de verschillende plugjes op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 18:45:
ik weet opzich een hele goed oplossing :) verkopen aan mij ;)
nee gekheid.. (mag wel ;) )
maar je moet gewoon even aan het solderen gaan :) dan komt het goed.
tv-out is niet zo mooi kwa kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Ik heb net even nagekeken welke draden er van de psc stekker er naar de lcd lopen. En er gaat gewoon helemaal niks heen :S . Ik volg bijvoorbeeld nr12 van de psx stekker, en die gaat dus naar de audio aansluiting die ook op dat printje zit, terwijl dit op het sony scherm green is. Ik snap echt de ballen van dit ding :( .

Ik denk dus ook niet dat je hem wil kopen. Maar als je echt wil...

Topicstarter
ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 22:16:
[...]

Geloof me, mijn scherm ziet er heel anders uit. Het scherm zit alleen verbonden met de pcb met een flatcable. DIe pcb zit weer aan een andere pcb vast waar de verschillende plugjes op zitten.
Kun je misschien wat foto's maken dan, want zoals je het nu omschrijft is het namelijk precies hetzelfde ;)?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Briljant _/-\o_ Nu weet ik eindelijk hoe ik mijn HD's moet plaatsen in mijn case! Mijn held! O+

Anoniem: 117731

Geweldig plan!

Ik ga gelijk ook zo'n lcd inbouwen..
Moet natuurlijk wel eerst de spullen kopen..

• TD-er
ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 23:15:[..]
Ik denk dus ook niet dat je hem wil kopen. Maar als je echt wil...
Mocht hij 'm niet willen, dan heb ik er ook wel belangstelling voor.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 117731 schreef op 15 september 2004 @ 10:05:
Geweldig plan!

Ik ga gelijk ook zo'n lcd inbouwen..
Moet natuurlijk wel eerst de spullen kopen..
hehe laten die dinge nou net slecht leverbaar zijn ;)

• ajampaniki
Kan iemand misschien ff kijken voor me welke aansluitingen van de psx connector naar het lopen? Bij mij namelijk geen

Anoniem: 118351

Je zegt dat deze (De PT6101 voltage regulator ) samplebaar is. Maar zijn daar dan risico's mee gebonde? Dus ga je bv elke maand zo nen brief in uw bus krijgen? of spam mail?

Onze intresse in de lcd scherm heeft de prijs doen verhogen bij www.nedgame.nl :(

Ik heb hem nog voor € 49,- gekocht hij is nu inmiddels € 59,- .
Hoop dat er snel weer schermen op voorraad zijn. Wil er toch nog graag 1 bij hebben.

• TD-er
Anoniem: 54248 schreef op 16 september 2004 @ 01:52:
Onze intresse in de lcd scherm heeft de prijs doen verhogen bij www.nedgame.nl :(

Ik heb hem nog voor € 49,- gekocht hij is nu inmiddels € 59,- .
Hoop dat er snel weer schermen op voorraad zijn. Wil er toch nog graag 1 bij hebben.
Ik heb 'm net bij Nedgame opgehaald. (blijkt dat 'ie 2 km van mijn huis zit en ik werd netjes opgebeld dat ze dat een beetje vreemd vonden ivm rembourskosten)
Hij is duurder geworden omdat deze zending uit de UK komt (zit ook een verloopstekker bij) en de verzendkosten blijkbaar ook hoger zijn, aldus de verkoper.

* TD-er is happy :)

Anoniem: 123596

halo ik ben zojuist begonnen aan het demonteren van een van mn psone schermpjes :*)

Zoals verwacht heeft mn videokaartje geen csync dus wou ik dat extra printje maken op basis van die 74ls86

maar nu vraag ik mij af ofdat elke kaart sowieso HSync en VSync heeft om die csync uit te halen?

(heb zonet de PT6101 voltage regulator binnen gekregen ..... drie minieme printjes in een doosje van 30 op 30 op 15 cm 8)7 wat een verspilling van materiaal)

Het enigste verschil tussen de Pt6101c of pt6101a is dat de plaatsing van de pootjes ?

Is die pt6101N ook bruikbaar?

• ajampaniki
Kan iemand misschien ff checken of er een directe verbinding is tussen de psx-connector en de draden die naar het lcd lopen. Bij mij is dat nl niet zo

• ThaHandy
  • Laatst online: 18:51

ThaHandy

Discovery Channel

ja,
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/psonelcd7.jpg

• ajampaniki
Aargh daar was ik al bang voor. Bij mij zit het dus zo:

1-> 3
2-> ene pool video tulp
4->ene pool audio wit
6->ene pool audio rood
Rest gaat naar ?

Andere pool video tulp-> een aansluiting van de kabel naar lcd
Andere pool audio wit-> een aansluiting van de kabel naar lcd
Andere pool audio rood-> een aansluiting van de kabel naar lcd

[ Voor 18% gewijzigd door ajampaniki op 16-09-2004 18:58 ]

• TD-er
@ajampaniki...
Welk LCD heb je eigenlijk?

In de links van de openingspost staan namelijk wat links naar andere dergelijke projecten...
Other similar projects

M Pro's stuff - How to modify a 5" Thrustmaster PSOne TFT to accept RGB input.
Jrokland - How to modify a GameVue Playstation Panel to accept RGB input

• ajampaniki
Geen van beide helaas :( . Kheb er een van het merk brooklyn. Ik snap gewoon niet dat ie het niet doet op de tvout van m'n computer. Ben bang dat ik dus gewoon 50 euro voor lucht heb uitgegeven :(

Ik heb al op google gezocht maar kon gewoon niks vinden erover :(. Khoop echt dat iemand een oplossing heeft want kword een beetje gek hier :(

Heb hem nog eens open gemaakt, en het nummer van het lcd is lq6an101. Tis dus een sharp lcd. Zijn die van sony hetzelfde?

edit: nog beetje info, misschien niet nuttig, vond dit op een site die ze verkoopt: (320x234xRGB) . Heeft het RGB misschien er iets mee te maken?

[ Voor 61% gewijzigd door ajampaniki op 16-09-2004 22:33 ]

TD-er schreef op 16 september 2004 @ 14:36:
[...]

Ik heb 'm net bij Nedgame opgehaald. (blijkt dat 'ie 2 km van mijn huis zit en ik werd netjes opgebeld dat ze dat een beetje vreemd vonden ivm rembourskosten)
Hij is duurder geworden omdat deze zending uit de UK komt (zit ook een verloopstekker bij) en de verzendkosten blijkbaar ook hoger zijn, aldus de verkoper.

* TD-er is happy :)
onzin die van mij komt ook uit een zending van UK dan. Want ik heb er ook een gekregen met een verloopstekker.

edit :: ze zijn wel steeds moeilijker te krijgen trouwens, want bol.com had ze eerst ook en kan ze niet meer krijgen via hun inkoop kanalen

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 54248 op 16-09-2004 23:07 ]

• TD-er
ajampaniki schreef op 16 september 2004 @ 22:13:
[...]
edit: nog beetje info, misschien niet nuttig, vond dit op een site die ze verkoopt: (320x234xRGB) . Heeft het RGB misschien er iets mee te maken?
Dat klinkt als een NTSC-resolutie (320 is de helft van 640, de PAL-schermpjes hebben 720 pixels breedte)
Van NTSC heb je verschillende modulatie technieken. Die hebben met de kleur-modulatie te maken. De standaard frequentie voor de kleur draaggolf op NTSC is 3.58 MHz, maar er is ook een variant met een draaggolf van 4.43 MHz.

Kijk dus even welke versies jouw TV-out ondersteund.
Ik zou wel in de NTSC-hoek gaan zoeken, gezien de resolutie.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik heb hem besteld @ ned game :)

• ajampaniki
TD-er schreef op 16 september 2004 @ 23:15:
[...]

Dat klinkt als een NTSC-resolutie (320 is de helft van 640, de PAL-schermpjes hebben 720 pixels breedte)
Van NTSC heb je verschillende modulatie technieken. Die hebben met de kleur-modulatie te maken. De standaard frequentie voor de kleur draaggolf op NTSC is 3.58 MHz, maar er is ook een variant met een draaggolf van 4.43 MHz.

Kijk dus even welke versies jouw TV-out ondersteund.
Ik zou wel in de NTSC-hoek gaan zoeken, gezien de resolutie.
Het probleem is denk ik dat mijn tvout een clone is van m'n normale display. Ik kan dus niet apart voor de tvout een resolutie instellen oid.

Waar zou ik moeten kijken om te kijken welke versies mijn tvout ondersteund?

Anoniem: 122795

op de marktplaats gevonden 2 psone schermpjes
/url http://marktplaats.nl/mar...rv=30&submit=Zoek&av=&pv=

na een beetje surven kwam ik op dez site terecht
http://www.xeoweb.nl/nl/dept_123.html
voor 42 euro dus :D , maar ik weet niet of ze in voorraad zijn

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 122795 op 17-09-2004 00:05 ]

• TD-er
ajampaniki schreef op 16 september 2004 @ 23:25:
[...]

Het probleem is denk ik dat mijn tvout een clone is van m'n normale display. Ik kan dus niet apart voor de tvout een resolutie instellen oid.

Waar zou ik moeten kijken om te kijken welke versies mijn tvout ondersteund?
Je stelt de resoltie van je TV-out niet in, maar wel de TV-mode. Dus PAL B, PAL G... , NTSC 3.58 <letter erachter> , NTSC 4.43 <letter erachter>
Je moet dus bij je driver kijken welke mode ingesteld staat.

Heel soms moet je wat moeite doen om 'm op NTSC te krijgen. Ik heb wel eens gezien dat je daarvoor de regio-instellingen van windows moest aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Anoniem: 54248 schreef op 16 september 2004 @ 23:05:
[...]

onzin die van mij komt ook uit een zending van UK dan. Want ik heb er ook een gekregen met een verloopstekker.
Heb je 'm al aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jps schreef op 17 september 2004 @ 00:00:
[...]

Heb je 'm al aan de praat gekregen?
Yup maar dan met een ps one zelf :p en aangesloten op composite our.
VGA mod moet ik nog doen. Maar deze is gewoon de officieele ps one scherm.
Mag dus geen probleem opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
TD-er schreef op 16 september 2004 @ 23:53:
[...]

Je stelt de resoltie van je TV-out niet in, maar wel de TV-mode. Dus PAL B, PAL G... , NTSC 3.58 <letter erachter> , NTSC 4.43 <letter erachter>
Je moet dus bij je driver kijken welke mode ingesteld staat.

Heel soms moet je wat moeite doen om 'm op NTSC te krijgen. Ik heb wel eens gezien dat je daarvoor de regio-instellingen van windows moest aanpassen.
Kheb al geprobeerd om hem op ntsc te krijgen maar niks :( . Tis ntsc M trouwens als dat nuttig is.

Wat ik dus niet snap is dat bij mij er echt geen verbinding is rechtstreeks van de psc naar het lcd. Het kan toch niet zoveel anders werken dan alle andere schermen :(

Ik krijg nu trouwens ook geen zwart-witte lijnen meer. Grote kans dat er dus iets dood is

[ Voor 8% gewijzigd door ajampaniki op 17-09-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27751

Anoniem: 122795 schreef op 16 september 2004 @ 23:41:
op de marktplaats gevonden 2 psone schermpjes
/url http://marktplaats.nl/mar...rv=30&submit=Zoek&av=&pv=

na een beetje surven kwam ik op dez site terecht
voor 42 euro dus :D , maar ik weet niet of ze in voorraad zijn
Die 42 euro is ex btw, incl btw is ie 49.98. Is iig nog goedkoper als bij nedgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

in hoeverre zou zo'n PS1 LCD met een PS2 LCD te vergelijken zijn? Die zijn nog met hopen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

In kwaliteit: hetzelfde, aangezien er nog steeds gebruik gemaakt wordt van RGB/Svideo/Composiet <15KHz signalen. In feite zijn het gewoon LCD TV'tjes zonder tuner maar met video-input ;)

In prijs: de PS2 schermpjes zijn meestal flink duurder (en vaak ook groter).

Maar goed, de verkrijgbaarheid van dergelijke schermpjes is niet zo'n probleem (zie Google/Ebay etc). Ze voor 49<100 euro vinden is een kwestie van geluk (oa bij Nedgame) en voegt ansich niet zoveel toe aan de technische discussie :)

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 17-09-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Anoniem: 44568 schreef op 17 september 2004 @ 18:11:
In kwaliteit: hetzelfde, aangezien er nog steeds gebruik gemaakt wordt van RGB/Svideo/Composiet <15KHz signalen. In feite zijn het gewoon LCD TV'tjes zonder tuner maar met video-input ;)
Maar de kernvraag: is de mod ook op deze PS2 schermpjes uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zucht... Alle LCD schermen met Pal input...
Check gewoon de specificaties van dat scherm ([native/input]resolutie en inputs [RGBS/Svideo/Composiet])

Er is niks anders aan een <15KHz PAL RGBS signaal van een Playstation en een <15KHz PAL RGBS signaal van een Playstation 2 (of tussen een Svideo Playstation 1 vs. Svideo Playstation 2 en Composiet Playstation vs. Composiet Playstation 2).
Anoniem: 77321 schreef op 18 september 2004 @ 11:44:
Is er ook een mogelijkheid om een behuizing te kopen waar al zo een schermpje is ingebouwd?
Als je hem koopt zit er al een behuizing omheen. Die moet er juist af als je hem wilt inbouwen in je PC ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 18-09-2004 13:29 ]

Anoniem: 77321

Is er ook een mogelijkheid om een behuizing te kopen waar al zo een schermpje is ingebouwd?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06

Chiron

Moderator Discord
hoe hoog is dat stukje printplaat wat boven het scherm uitsteekt? ik heb in mijn kast wel 3 3,5" drivebays, maar echt maar 1 centimeter ruimte ofzo over tussen de 3,5" en de eerste 5,25" drive.. en die kan ik helaas niet leeg laten

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ajampaniki
Zou het kunnen dat m'n scherm niet werkt omdat ik geen aparte resolutie in kan stellen voor een tvout apparaat en mijn normale monitor? Hetgene op de tvout word nl gewoon een clone van m'n monitor. Zou ik het kunnen oplossen door bv een videokaart te kopen waarbij je dit voor bijde afzonderlijk kan instellen?

Chiron schreef op 18 september 2004 @ 13:13:
hoe hoog is dat stukje printplaat wat boven het scherm uitsteekt? ik heb in mijn kast wel 3 3,5" drivebays, maar echt maar 1 centimeter ruimte ofzo over tussen de 3,5" en de eerste 5,25" drive.. en die kan ik helaas niet leeg laten
Ik heb het zojuist opgemeten: boven 25 mm (in te korten door stukje af te zagen tot 19 mm) tot aan de rand van het scherm je kan ook je print horizontaal plaatsen ipv verticaal achter het scherm maar dan heb je wel ruimte nodig.

Ik vraag me trouwens nog steeds af ofdat elke kaart sowieso HSync en VSync heeft om die csync uit te halen? (zie enkele posts terug ... alsook vraagje over de pt6101N )

Misschien kan iemand me hierop een duidelijk antwoord geven O-)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 123596 schreef op 18 september 2004 @ 19:16:
[...]

Ik heb het zojuist opgemeten: boven 25 mm (in te korten door stukje af te zagen tot 19 mm) tot aan de rand van het scherm je kan ook je print horizontaal plaatsen ipv verticaal achter het scherm maar dan heb je wel ruimte nodig.
horizontaal :?

zit het schermpje dan niet op de print vast? en zo nee, hoe scharniert het hele gebeuren dan..

stel het zit met een soort stekkertje vast, is er dan enige 'rek' in het kabeltje zodat het printje bijvoorbeeld een centimeter lager geplaatst kan worden?

het wordt wel steeds interessanter zo :)

[ Voor 14% gewijzigd door Chiron op 18-09-2004 20:02 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Topicstarter
Anoniem: 123596 schreef op 16 september 2004 @ 16:30:
halo ik ben zojuist begonnen aan het demonteren van een van mn psone schermpjes :*)

Zoals verwacht heeft mn videokaartje geen csync dus wou ik dat extra printje maken op basis van die 74ls86

maar nu vraag ik mij af ofdat elke kaart sowieso HSync en VSync heeft om die csync uit te halen?

(heb zonet de PT6101 voltage regulator binnen gekregen ..... drie minieme printjes in een doosje van 30 op 30 op 15 cm 8)7 wat een verspilling van materiaal)

Het enigste verschil tussen de Pt6101c of pt6101a is dat de plaatsing van de pootjes ?

Is die pt6101N ook bruikbaar?
Hsync & vsync: Dit kun je volgens mij controleren in powerstrip bij advanced timings en dan kijken of je h-sync en v-sync op + kunt zetten.

pt6101: de a/c/n geeft gewoon package aan; het verschil tussen a en c is inderdaad alleen het pinnetje. Hoe de n eruitziet weet ik niet, maar deze moet ook te gebruiken zijn.
Anoniem: 77321 schreef op 18 september 2004 @ 11:44:
Dat ligt aan hoeveel je er voor over hebt O-)

horizontaal :?

zit het schermpje dan niet op de print vast? en zo nee, hoe scharniert het hele gebeuren dan..

stel het zit met een soort stekkertje vast, is er dan enige 'rek' in het kabeltje zodat het printje bijvoorbeeld een centimeter lager geplaatst kan worden?

het wordt wel steeds interessanter zo :)
Het zit idd niet op de print vast

Enkel een flatcable maar die kan plooien (90° moet wel lukken)

De voedingskabel voor de backite (roos-wit) zal je wel moeten verlengen dan

lager plaatsen gaat niet daarvoor is de flatcable te kort

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 123596 op 18-09-2004 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107601

ik heb een lcd schermpje van bigben interactive. nou heb ik deze aangesloten met het hsync + vsync naar csync printje. maar ik krijg alleen maar strepen verder zie ik niks van wat op windows moet lijken in m'n schermpje ligt dit nu aan de timings of moet ik het op een andere manier aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Volgens mij had je iets beter moeten lezen! Want in de startpost staat dat dit alleen werkt met de echte schermpjes :| !

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90220

is er iemand die voor cash deze schermpjes kant en klaar mod met een vga stekker eraan? :) heb er zelf geen zin in en lijkt me wel stoer om er een in een barebone te gaan in bouwen:D aan de bovenkant dat ie dan zichzelf uitklapt als je de power aanzet van de pc:) moet kunnen lijkt mij met een servo hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

m0nk

16-09-2003 15.15

Anoniem: 90220 schreef op 20 september 2004 @ 22:06:
is er iemand die voor cash deze schermpjes kant en klaar mod met een vga stekker eraan? :) heb er zelf geen zin in en lijkt me wel stoer om er een in een barebone te gaan in bouwen:D aan de bovenkant dat ie dan zichzelf uitklapt als je de power aanzet van de pc:) moet kunnen lijkt mij met een servo hehe
Even een kickje! Zie vraag Qualix, ben er ook benieuwd naar.. en ja ik ben een van die tweakers die niet kan solderen etc ;)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90220

kan wel solderen aleen heb niet zo'n vaste hand voor kleine puntjes helaas.
dus hopelijk iemand die het doet voor cash B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 90220 schreef op 21 september 2004 @ 11:44:
kan wel solderen aleen heb niet zo'n vaste hand voor kleine puntjes helaas.
dus hopelijk iemand die het doet voor cash B)
ik wil je best wel van dienst zijn maar dan moet je zelf voor het scherm zorgen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

als je een adres weet waar ik zelf nog zo'n schermpje kan vinden mod ik het wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

w00Dy schreef op 21 september 2004 @ 13:08:
als je een adres weet waar ik zelf nog zo'n schermpje kan vinden mod ik het wel gratis.
http://www.nedgame.nl daar kosten ze nu 59 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

ik woon in BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82885

Hoe duur is eigenlijk die PT6101 voltage regulator?
En waar valt dat dingetje te bestellen? Kheb Conrad al gehad vandaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

verdomme, de postbode is langs geweest maar was te beroerd ff aan te bellen voor het pakketje :( dit is echt belachelijk opzich.
nu kan hem pas morgen ophalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122795

hier kun je het ook halen. scheelt je 10 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Daar heb ik mee gebeld, ze zijn op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenge
  • Laatst online: 04-06 15:12

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Ik heb vandaag een Piranha xtreme schermpje gekocht bij de Intertoys. Nu weet ik dat dit topic eigenlijk alleen over Sony schermpjes gaat maar ik wilde het toch gaan proberen met dit schermpje, aangezien die sony schermpjes wel erg zeldzaam beginnen te worden. :/

Ik heb hieronder wat foto's gezet, zodat jullie hem kunnen vergelijken met het sony scherm.

De aansluitingen op de achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/GOT/scherm_achter.jpg

Het aparte boardje.
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/GOT/apart_boardje.jpg

En de autolader.
Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/GOT/autolader.jpg

Nu vraag ik me af...
Ik heb die autolader erbij zitten en die genereert 12 en 7.5 volt. Dan heb ik die Texas Instruments chip toch niet meer nodig? en ik kan die lader toch gewoon op de 12v van m'n computer zetten?

Iemand ervaring met dit scherm? zou het werken?

Ik heb het topic 3x doorgelezen...misschien heb ik in m'n enthousiasme wat over het hoofd gezien. sorry alvast ;) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

die heb ik ook :P
Deze werkt alleen met Composite Video en kan niet meer (geen aansluitingen voor RGB)
meschien via printplaat :?
7,5 voor de Psone
12V voor de LCD

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/other_psonelcd.jpg

als ik me nog goed herrinner
potmeter boven: helderheid
potmeter onder: audio volume

linker connector
12V,GND,GND,VideoIN (andere (kleuren)kabeltjes er aan geknoopt)
rechter connector
audio (verders niet gemeten/getest)

[ Voor 42% gewijzigd door ThaHandy op 21-09-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenge

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Maar bij mij staat op dat boardje wel RGB geprint...waarom zouden die aansluitingen er dan niet zijn?

Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/GOT/RGB.jpg

Of zijn dat die lege soldeerpunten waar ik RGB op kan zetten?

Kvind het een beetje vaag allemaal... :/

[EDIT]

Ik heb even zitten meten met de buzzer en ik ben hierachter gekomen...

Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/GOT/layout.jpg

Ik denk dat de layout zo wel klopt...alleen hij is horizontaal gemirrored. Op zoek naar een vga kabel dan maar ;)

[ Voor 33% gewijzigd door ravenge op 21-09-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meSmooth
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05-2020
Beste PSone scherm tweakerts.

Een vga mod is natuurlijk zeer interesant, echter dat geklooi met Powerstip zie ik niet zo zitten....

Bestaat er geen mogelijkheid om dit schermpje aan te sturen via component aansluitingen? Dus via de RGB en of Yuv (Y/pb/pr)... Volgens mij moet het kunnen. Lijkt me echt netjes aangezien een beetje DVDspeler dit wel kan leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

ravenge schreef op 21 september 2004 @ 18:03:
Maar bij mij staat op dat boardje wel RGB geprint...waarom zouden die aansluitingen er dan niet zijn?

[afbeelding]

Of zijn dat die lege soldeerpunten waar ik RGB op kan zetten?

Kvind het een beetje vaag allemaal... :/
mja, die RGB gaat "nergens" heen. De male/femake multiAV connenctors zijn 1:1 aangesloten :)
meschien optie voor een andere, nieuwere versie LCD die het wel ondersteund :?
gewoon wel niet aangesloten? wie weet :P
meSmooth schreef op 21 september 2004 @ 18:30:
Beste PSone scherm tweakerts.

Een vga mod is natuurlijk zeer interesant, echter dat geklooi met Powerstip zie ik niet zo zitten....

Bestaat er geen mogelijkheid om dit schermpje aan te sturen via component aansluitingen? Dus via de RGB en of Yuv (Y/pb/pr)... Volgens mij moet het kunnen. Lijkt me echt netjes aangezien een beetje DVDspeler dit wel kan leveren :)
topic wel doorgenonomen?
Anoniem: 44568 schreef op 06 september 2004 @ 01:00:
Mocht iemand geen TI modules willen/kunnen gebruiken:
[...]
Als je een composiet sync circuit hebt voldoet geloof ik deze driver ook wel zodat je niet met powerstrip etc hoeft te tweaken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
; Sony Playstation PSone LCD driver - custom euss
; Max. resolution/Hz 720x576@25 
; H Freq/ V Freq: 14.5-16.5 Khz / 23-31 Hz

[Version]
Signature = "$CHICAGO$"
Class     = Monitor
ClassGUID = {4d36e96e-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Provider  = %MFG%

[Manufacturer]
%MFG%     = MonMfg

[MonMfg]
%MODEL%   = Mon.Install,Monitor\PSONE

[Mon.Install]
DelReg    = DEL_CURRENT_REG
AddReg    = Mon.AddReg,RES

[Mon.AddReg]
HKR,"MODES\720,576",Mode1,,"14.5-16.5,23-31,+,+"

[DEL_CURRENT_REG]
HKR,MODES
HKR,,MaxResolution
HKR,,DPMS

[RES]
HKR,,MaxResolution,,"720,576"

[Strings]
MFG       = "Sony"
MODEL     = "Playstation PSone LCD"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meSmooth
DUh!

Ik lees nergens iets over YUV/RGB aansluitingen die uit een standalone DVD speler komen. Ik wil zeg maar 3 RCA vrouwtjes aan m'n lcdtje solderen en dan met een met een kabel aan de RGB/YUV ingang van DVD hangen.... nu mis ik dus de pinout om dit te doen. Ben al de hele middag aant puzzelen, kom er alleen niet uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor een DVD-speler (of spelcomputer/console) met PAL/RGBcS output neem je gewoon de juiste aansluitingen. Hetzelfde geldt voor de Tvout van een videokaart. Zie je handleiding van je DVD-speler en:
http://utopia.knoware.nl/...on/Engineering/SCART.html
http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37280/full.gif

YUV/PrPbY kun je niet gebruiken zonder actieve conversie.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 21-09-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ken eigenlijk niets van microcontrolers maar heb van mijn electroboer de F-7486pc meegekregen omdat hij die 74ls86 of de 74hct86 niet op voorraad had

iemand die me kan vertellen of deze het ook zou doen (heb weinig zin en tijd om me helemaal te gaan verdiepen)

heeft er trouwens iemand die hsync, vsyn naar csync print al met succes gemaakt ? mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenge

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Hij doet het iig wel :)

even aangezet met composiet kabeltje en micro cameraatje van broer 8)

Afbeeldingslocatie: http://ravenge.irdc.nl/GOT/lcd1.jpg

* ravenge take picture...yess?! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Aan welke power heb je hem dan gehangen?

Ik wilde mijn lcd (die het nogsteeds niet doet op me pc) aansluiten op m'n gamecube, maar ben bang dat ik hem fry omdat ik het lcd alleen op de 12v van m'n comp kan aansluiten. Zal ik daar nog problemen mee krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Anoniem: 82885 schreef op 21 september 2004 @ 15:38:
Ja, hier zou ik ook graag een antwoord op hebben. Anyone?

(Vanmiddag heb ik maar een schermpje bij Nedgame besteld :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenge

ravenge

Wij Schoppen Kont!

ajampaniki schreef op 21 september 2004 @ 22:31:
Aan welke power heb je hem dan gehangen?

[...]
Bij mijn schermpje zat dus een auto adapter met zowel een 12v als een 7.5v output...die heb ik even aan een 12v voeding gehangen om te testen. Aansluiten aan comp heb ik nog niet geprobeerd...
Anoniem: 82885 schreef op 21 september 2004 @ 15:38:
In de startpost staat een linkje naar de Texas Instruments site, daar kan je een gratis sample bestellen. Even een accountje aanmaken (wat bedrijfsgegevens verzinnen) en bestellen maar :)

[EDIT]
jps schreef op 21 september 2004 @ 23:00:
(Vanmiddag heb ik maar een schermpje bij Nedgame besteld :9 )
Ik heb het vermoeden dat je die niet meer binnen zal krijgen...maarja misschien moet je gewoon geduld hebben ;)

[ Voor 16% gewijzigd door ravenge op 21-09-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

ravenge schreef op 21 september 2004 @ 23:15:

Ik heb het vermoeden dat je die niet meer binnen zal krijgen...maarja misschien moet je gewoon geduld hebben ;)
Ik heb er even achteraan gebeld. Volgens degene die ik aan de lijn had waren de schermpjes op voorraad. Ook hij wist te vertellen dat de prijsverhoging een gevolg was van een hogere inkoopprijs in de UK. Ik ga er dus vanuit dat ik 'm gewoon krijg B)

Nu nog ff een sample bestellen, thx voor de tip!

• TD-er
Voor een RGB-scart-aansluiting heb je de sync toch niet los zitten, of zit ik er nu gewoon overheen te lezen :?

Die Ti 6101 module kost ongeveer 7.55$ volgens de TI-site.

* TD-er gaat van 't weekend modden en gaat dan ook gelijk de (80W) 7-16V auto-ATX-voeding maken (inputspanning dus), met vergelijkbare componenten als de PT6101.

Iemand nog een geniaal idee over waar je de H/V-sync => C-sync conversie kunt plaatsen?
Ik zit er een beetje mee dat ik liever alleen de 7.5V en een signaal-kabel richting de LCD laat gaan, maar dan zou je vanaf het mainboard een klein doorlus-achtig kabeltje voor de VGA nodig hebben.

TD-er schreef op 22 september 2004 @ 05:44:
Voor een RGB-scart-aansluiting heb je de sync toch niet los zitten, of zit ik er nu gewoon overheen te lezen :?
[...]
Iemand nog een geniaal idee over waar je de H/V-sync => C-sync conversie kunt plaatsen?
In RGBcS modus gaat het composite sync signaal over pin 19/20 van de SCART.
Aansluiten van een PSX/PS2 LCD scherm op een RGBcS SCART aansluiting zou er dan bijv. zo uitzien (pin 6 is bij sommige schermen pin 5):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41802/full.gif

Een minimalistische uitvoering van de H/V sync > Composite Sync converter past in een Scart of Dsub behuizing. Maar als je van mooie projectjes houdt, zie dan hier voor een uitgebreidere versie.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 22-09-2004 07:13 ]

• ajampaniki
[...]

Bij mijn schermpje zat dus een auto adapter met zowel een 12v als een 7.5v output...die heb ik even aan een 12v voeding gehangen om te testen. Aansluiten aan comp heb ik nog niet geprobeerd...
Maar je haalt dus de power van je comp en sluit hem aan op je camera? Geen problemen mee gehad?

ajampaniki schreef op 22 september 2004 @ 09:47:
[...]
Maar je haalt dus de power van je comp en sluit hem aan op je camera? Geen problemen mee gehad?
Waarom zou dat problemen geven dan? 12V is 12V hoor ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 22-09-2004 09:53 ]

• ajampaniki
Nou ik heb hem dus even aan me gc gehangen, maar weer niks :( . Krijg ook geen zwart-witte lijnen meer. Ook viel het me op dat het ledje die aangeeft of dat ding aanstaat het niet doet. Dat deed ie al vanaf het begin niet. Of dat belangrijk is weet ik verder niet :(

Ik houd het erop dat ie gewoon kapot is, en aangezien hij al helemaal open ligt zal ik hem dus ook niet kunnen ruilen. Dag 50 euro

[ Voor 21% gewijzigd door ajampaniki op 22-09-2004 10:59 ]

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ehm mensen een vraagje :) hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn ati de secondary vga poort forceert.. dus dat hij aan gaat. en niet uit gaat.
heb al beeld op schermpje gehad door een andere monitor aan te sluiten en dan die sony maar hij blijft niet aan want hij zegt gewoon dat er geen scherm is :(
dus ik hoop dat iemand een oplossing weet :)
alvast bedankt! :D

Anoniem: 122462

Ik ga binnenkort ook 1 maken! Maar waar welke grafische kaart zou ik het beste kopen?

• JPS
  • Niet online

JPS

Anoniem: 122462 schreef op 22 september 2004 @ 14:28:
Ik ga binnenkort ook 1 maken! Maar waar welke grafische kaart zou ik het beste kopen?
Ik ga naast mijn Ati Radeon8500 (AGP) een Matrox Millennium II 4mb PCI zetten voor het LCD. Deze Matrox kaart ondersteunt namelijk 'composite sync' waardoor je niet een extra schakeling hoeft te maken. Volgens mij kun je de Matrox kaarten t/m de G200 hiervoor gebruiken.

Ik heb dit kaartje voor 7,5 euro (incl verzenden) op marktplaats op de kop kunnen tikken. Dit was een kaartje uit een Compaq maar hardwarematig identiek.

Anoniem: 82885

[...]

In de startpost staat een linkje naar de Texas Instruments site, daar kan je een gratis sample bestellen. Even een accountje aanmaken (wat bedrijfsgegevens verzinnen) en bestellen maar :)
Dank u voor attent maken van deze zeer bruikbare dienst ;)

• JPS
  • Niet online

JPS

Anoniem: 82885 schreef op 22 september 2004 @ 16:38:
[...]

Dank u voor attent maken van deze zeer bruikbare dienst ;)
Gisteravond sample van A,C en N versie besteld. Dit is al 2 uur later geshipped en valt nu met UPS trackandtrace te volgen. Geweldig!

• meSmooth
Anoniem: 44568 schreef op 22 september 2004 @ 06:14:
[...]
In RGBcS modus gaat het composite sync signaal over pin 19/20 van de SCART.
Aansluiten van een PSX/PS2 LCD scherm op een RGBcS SCART aansluiting zou er dan bijv. zo uitzien (pin 6 is bij sommige schermen pin 5):

[afbeelding]

Een minimalistische uitvoering van de H/V sync > Composite Sync converter past in een Scart of Dsub behuizing. Maar als je van mooie projectjes houdt, zie dan hier voor een uitgebreidere versie.
Jah deze werkt bij mij!!! Met sync op pin 5 van het LCDtje en met pin 16 van de scart aansluiting op pin 10 van het LCDtje, anders gaat deze niet aan.

Het beekd zou nu dus mooier moeten zijn dan via composite, alleen is dat niet zo! Heeft het misschien te maken met het feit dat de connecties zo dicht bij elkaar zitten, en daardoor elkaar storen??

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

ravenge schreef op 21 september 2004 @ 18:03:

Ik denk dat de layout zo wel klopt...alleen hij is horizontaal gemirrored. Op zoek naar een vga kabel dan maar ;)
Heb jij toevallig ook nog een zekering gezien op jouw bordje? :X

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• ravenge

ravenge

Wij Schoppen Kont!

BK1 schreef op 22 september 2004 @ 21:54:
[...]

Heb jij toevallig ook nog een zekering gezien op jouw bordje? :X
Haha das een goeie...ik heb er niet naar gezocht maar ik heb er idd ook niet een toevallig zien zitten :P

Als ik hem in ga bouwen zet ik er wel wat tussen :Y)

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

Hmm, je hoeft niet te zoeken hoor. Ik WEET dat ie er niet zit.
Ik had alles netjes gesoldeerd en het hele zaakje aangezet, maar ik was nog even aan het meten met de multimeter omdat ik op jouw plaatje nog geen aarde had gevonden.
Aangezien m'n werkblad nogal vol is (chronisch :p) had ik niet zo veel ruimte om op te werken, en stond het klemmetje waar het printplaatje in zat niet zo stevig.
3 x raden, inderdaad die viel om en ik raakte de pootjes van de multimeter tegen elkaar aan. Nu doet ie het niet meer helaas.
Nou ja, heel jammer, maar toch maar op zoek naar een ander schermpje :z

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

mydogisgone schreef op 22 september 2004 @ 14:20:
ehm mensen een vraagje :) hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn ati de secondary vga poort forceert.. dus dat hij aan gaat. en niet uit gaat.
heb al beeld op schermpje gehad door een andere monitor aan te sluiten en dan die sony maar hij blijft niet aan want hij zegt gewoon dat er geen scherm is :(
dus ik hoop dat iemand een oplossing weet :)
alvast bedankt! :D
weet iemand hier nog wat op? of moet het scherm gevonden worden door ati drivers?

Anoniem: 91644

Jeuj :D

Heb vandaag het schermpje gekocht bij NEDgame hier in Apeldoorn, was de laatste op voorraad.

Ik heb het schermpje net uit elkaar gehaald en tevens gezocht naar een matrox kaartje, tevergeefs :(

Is er iemand die mij aan een Csync converter kan helpen?

als ik wat meer tijd heb --> update :D

• zonoskar
  • Laatst online: 22:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn pakje van nedgame ligt op het postkantoor :) Maareh, een Matrox kaart vind je best snel hoor, gewoon op marktplaats.nl of 2dehands.nl.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91644

jah maar met een csync dingetje kan ik m zowieso aan iedere kaart hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik heb hem eindelijk aan de gang.. maar ik moet steeds eerst ff een andere monitor aan me kaart hangen voordat ik het lcd aan kan zetten omdat de drivers van ati hem niet ziet of vind :( en das best klote :(
iemand een oplossing?

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste