Patch 1.1 of 1.2 geinstalleerd?Deathchant schreef op 27 september 2004 @ 01:46:
FarCry is wel kut nu ik die GT heb. Of het komt door directx9.0c...........het ziet niet uit nu. veel blokken enzo, felle lichte objecten water is neit mooi enzo. Komt dat daardoor ?
patch 1.1 installeren heb je 1.2 geinstalleerd??? far cry eraf gooien en opnieuw installeren... probs zou dan opgelost moeten zijn, had het zelfde probleem...
ook een 6800GT (Aopen)
ook een 6800GT (Aopen)
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Anoniem: 103892
@ OMD,OMD schreef op 27 september 2004 @ 08:44:
patch 1.1 installeren heb je 1.2 geinstalleerd??? far cry eraf gooien en opnieuw installeren... probs zou dan opgelost moeten zijn, had het zelfde probleem...
ook een 6800GT (Aopen)
He, eindelijk een kaartgenoot gevonden. Ik heb ook een beeldschone Aopen 6800 GT.
Wat zijn je specs ? Heb jij hem gekloked ? en zo ja wat zijn je resultaten ?
We kunnen het ook in "6800 OC naar Ultra" verder bespreken. Lijkt me beter.
Anoniem: 119772
Hoi Deathchant,
Damn...Wat een problemen zeg. Cool om te zien dat je ook voor de GT bent gegaan , maar natuurlijk klote dat die Expertool software niet goed wil lopen.
Anders spreken we vanavond op msn ff door....
Alles op een rijtje ;
- Je GT heeft Gainward barcode 6039, rode PCB, dual copper fans en 2 witte dvi out sockets en een wit stickertje op de pcb waar oa 'gs' of 'golden sample' op staat ? Zoja ; dan zou het in principe een echte golden sample GT moeten zijn.
- Biosnummer 5.40.02.15.01 is exact hetzelfde als die van mij.
- Je hebt, net zoals ik DirectX9.0c en Expertool 3.18 en de Nvidia Nview utility installed.
- Je hebt echt ALLE oude Forceware registry files weggegooid dmv DriverCleaner 3.0 of 3.2 ?
- In tegenstelling tot die van mij zie je op de 'Performance' pagina van het Expertool window, louter het 'Safe mode' aanvink button en niet die van 'Enhanced mode'.
- Bij elke Expertool startup is de 3D clock bij jou terug naar default 350/1000 en 2D mode idem ? Wat zie je bijvoorbeeld op de 'Information' pagina van Expertool, want in dat info blokje zou je ook moeten kunnen zien welke je huidige clockspeeds zijn en andere zaken als Biosnummer, AGP en DX9 versie.
- Far Cry fx klinken me toch als problemen met DX9.0c. Vooral die overbelichting. Want in patch 1.2 reviews zie je dat correcte shader model 3.0 belichting JUIST wat subtieler is. Ik heb het vermoeden dus dat daar iets mis gaat met de NV40 detection.
Echt heel sneu. Zeker omdat bij mij alles vlekkeloos loopt. Ik weet niet waar je de GT vandaan hebt, maar ik zag dat Komplett.nl ze nu voor 499 heeft. Die 609 voor de X800XT is dan toch best een groot verschil zeker omdat ikzelf belang hecht aan Nvidia's goede OpenGL ondersteuning en toekomstgerichtheid met Shader Model3.
Ik ben nu weer ff aan m'n 3D stuff aan het werken. Spreek je absoluut later, ok ?
Greetz,
Knot3D
Damn...Wat een problemen zeg. Cool om te zien dat je ook voor de GT bent gegaan , maar natuurlijk klote dat die Expertool software niet goed wil lopen.
Anders spreken we vanavond op msn ff door....
Alles op een rijtje ;
- Je GT heeft Gainward barcode 6039, rode PCB, dual copper fans en 2 witte dvi out sockets en een wit stickertje op de pcb waar oa 'gs' of 'golden sample' op staat ? Zoja ; dan zou het in principe een echte golden sample GT moeten zijn.
- Biosnummer 5.40.02.15.01 is exact hetzelfde als die van mij.
- Je hebt, net zoals ik DirectX9.0c en Expertool 3.18 en de Nvidia Nview utility installed.
- Je hebt echt ALLE oude Forceware registry files weggegooid dmv DriverCleaner 3.0 of 3.2 ?
- In tegenstelling tot die van mij zie je op de 'Performance' pagina van het Expertool window, louter het 'Safe mode' aanvink button en niet die van 'Enhanced mode'.
- Bij elke Expertool startup is de 3D clock bij jou terug naar default 350/1000 en 2D mode idem ? Wat zie je bijvoorbeeld op de 'Information' pagina van Expertool, want in dat info blokje zou je ook moeten kunnen zien welke je huidige clockspeeds zijn en andere zaken als Biosnummer, AGP en DX9 versie.
- Far Cry fx klinken me toch als problemen met DX9.0c. Vooral die overbelichting. Want in patch 1.2 reviews zie je dat correcte shader model 3.0 belichting JUIST wat subtieler is. Ik heb het vermoeden dus dat daar iets mis gaat met de NV40 detection.
Echt heel sneu. Zeker omdat bij mij alles vlekkeloos loopt. Ik weet niet waar je de GT vandaan hebt, maar ik zag dat Komplett.nl ze nu voor 499 heeft. Die 609 voor de X800XT is dan toch best een groot verschil zeker omdat ikzelf belang hecht aan Nvidia's goede OpenGL ondersteuning en toekomstgerichtheid met Shader Model3.
Ik ben nu weer ff aan m'n 3D stuff aan het werken. Spreek je absoluut later, ok ?
Greetz,
Knot3D
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 27-09-2004 10:32 ]
Tja, de GainWard GT leek me een verstandigere keuze voor 474 euro. Ik kan met die GS settings er een ultra van maken met de garantie van gainward en de GT was beschikbaar en de ultra nog steeds niet. Dus was het makkelijk voor meAnoniem: 119772 schreef op 27 september 2004 @ 10:02:
Hoi Deathchant,
is goed, graag zelfs.Anders spreken we vanavond op msn ff door....
Barcode op de doos; 4718462 6039- Je GT heeft Gainward barcode 6039, rode PCB, dual copper fans en 2 witte dvi out sockets en een wit stickertje op de pcb waar oa 'gs' of 'golden sample' op staat ? Zoja ; dan zou het in principe een echte golden sample GT moeten zijn.
Rode PCB: ja
Dual copper fans??? Ik heb koperen heatsink en rode aluminium mem sinkjes. Ik heb 2 fans erop ja die allebei rode lichtjes erin hebben.
2DVI sockets: Ja, ik heb een dual slot, waarbij op het 2e slotje zeg maar groot GAINWARD op staat.
Ik heb een geel stickertje waar op staat: P5420420MQ0M0 GF6800GT 256MB GS.[/quote]
Ja met forceware 61.76 en 61.77 geprobeerd. Klinkt n00bish maar wat is nview?- Je hebt, net zoals ik DirectX9.0c en Expertool 3.18 en de Nvidia Nview utility installed.
Ja ik heb met DriverCleaner 3.0 in dat dropdown balkje NVIDIA geselecteerd en toen gerunt. Alles weg. Daarna heb ik met DETONATOR RIP nog eens gedaan om zeker te zijn.[/quote]- Je hebt echt ALLE oude Forceware registry files weggegooid dmv DriverCleaner 3.0 of 3.2 ?
Correct, die button van enhanced is er niet eens.- In tegenstelling tot die van mij zie je op de 'Performance' pagina van het Expertool window, louter het 'Safe mode' aanvink button en niet die van 'Enhanced mode'.
ja klopt ook. Zie hier:- Bij elke Expertool startup is de 3D clock bij jou terug naar default 350/1000 en 2D mode idem ? Wat zie je bijvoorbeeld op de 'Information' pagina van Expertool, want in dat info blokje zou je ook moeten kunnen zien welke je huidige clockspeeds zijn en andere zaken als Biosnummer, AGP en DX9 versie.
http://home.planet.nl/~barth076/expertool.JPG
http://home.planet.nl/~barth076/expertool2.JPG
Dit zie ik, maar er staat GEEN biosnummer bij en ook geen directx nummer. Daar is een apart menutje voor in de expertool-trayicon.
Maar kep gehoord dat de 1.2patch kut moet zijn. Ik ga iig patch 1.1 eens installeren. Ik had nog geen enkele patch geinstalleerd- Far Cry fx klinken me toch als problemen met DX9.0c. Vooral die overbelichting. Want in patch 1.2 reviews zie je dat correcte shader model 3.0 belichting JUIST wat subtieler is. Ik heb het vermoeden dus dat daar iets mis gaat met de NV40 detection.
Kep hem van www.p-c-c.de.Echt heel sneu. Zeker omdat bij mij alles vlekkeloos loopt. Ik weet niet waar je de GT vandaan hebt, maar ik zag dat Komplett.nl ze nu voor 499 heeft. Die 609 voor de X800XT is dan toch best een groot verschil zeker omdat ikzelf belang hecht aan Nvidia's goede OpenGL ondersteuning en toekomstgerichtheid met Shader Model3.
Maar ja, ik ben ten einde raad, want aan het GainWard forum heb je ook niks.
Hier nogmaals de error die ik krijg bij het opstarten van expertool:
http://home.planet.nl/~barth076/Error.JPG
[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 27-09-2004 13:00 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
kep de 1.1 patch nu geinstalleerd maar als ik de executable run, blijft ie hangen. Start farcry niet eens op. en als ik dan naar taskmanager kijk, blijft het proces op 11.844 K staan
http://home.planet.nl/~barth076/FarCry0004.jpg
[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 27-09-2004 13:08 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Anoniem: 79835
Als ie ooit nog te leveren valt. Naar het schijnt gingen ze de kaart bundelen met Duke Nukem Forever.Anoniem: 38733 schreef op 26 september 2004 @ 22:06:
[...]
Uiteindelijk kopen die PR boys allemaal een X800XT, net als Epo.
Je moet patch 1.2 installeren en het sm3 path activeren, dan pas komt fc tot z'n rechtDeathchant schreef op 27 september 2004 @ 13:04:
kep de 1.1 patch nu geinstalleerd maar als ik de executable run, blijft ie hangen. Start farcry niet eens op. en als ik dan naar taskmanager kijk, blijft het proces op 11.844 K staan
Hoe en waarmee kan je de sm 3.0 path activeren ???Anoniem: 79835 schreef op 27 september 2004 @ 16:16:
[...]
Je moet patch 1.2 installeren en het sm3 path activeren, dan pas komt fc tot z'n recht
Dan moet je ff in de help map of support map ofzo van far cry kijken.
Je hebt nodig:Anoniem: 103892 schreef op 27 september 2004 @ 17:42:
[...]
Hoe en waarmee kan je de sm 3.0 path activeren ???
patch1.2
dx9c
forceware 61.77 of later
edit je link op je desktop naar far cry zoals dit:
"c:\Program Files\Ubisoft\Crytek\Far Cry\Bin32\FarCry.exe" -DEVMODE "r_sm30path 1"
Dus voeg -DEVMODE "r_sm30path 1" toe. That's it.
Anoniem: 101975
Whahaha, de grapAnoniem: 79835 schreef op 27 september 2004 @ 16:13:
[...]
Als ie ooit nog te leveren valt. Naar het schijnt gingen ze de kaart bundelen met Duke Nukem Forever.

die patch, waar haal ik die vandaan, ik kan niks vinden alleen 1.1
Anoniem: 101975 schreef op 27 september 2004 @ 17:58:
[...]
Whahaha, de grap. Nee de 6800 Ultra's zijn ff goed leverbaar wil je zeggen.
offtopic:
Whaha nuttige post zeg
...en ja de Ultra is beter leverbaar dan de XT PE, dat zie je ook wel aan het aantal mensen die een Ultra hebben en het (zielige) aantal mensen die een XT PE hebben.

Whaha nuttige post zeg

@ Deathchant: De 1.2 patch is "teruggetrokken" door Crytek, omdat ie nog erg veel problemen gaf, er komt "binnenkort" als het goed is een nieuwe patch uit, 1.25 ofzo. Misschien kan je nog ergens een mirror voor de 1.2 patch vinden...
[ Voor 4% gewijzigd door Tyranium op 27-09-2004 19:00 ]
Anoniem: 90323
Nee beetje jammer dat ze die patch offline hebben gehaald gezien het aantal problemen dat gebruikers er mee ondervonden. Gellukkig was ik op tijd met dlen en heb ik em nog.Deathchant schreef op 27 september 2004 @ 18:00:
die patch, waar haal ik die vandaan, ik kan niks vinden alleen 1.1
AMD XP 2700+ @ 2266 mhz ( 11,5x 197 )Anoniem: 103892 schreef op 27 september 2004 @ 09:04:
[...]
@ OMD,
He, eindelijk een kaartgenoot gevonden. Ik heb ook een beeldschone Aopen 6800 GT.![]()
Wat zijn je specs ? Heb jij hem gekloked ? en zo ja wat zijn je resultaten ?
We kunnen het ook in "6800 OC naar Ultra" verder bespreken. Lijkt me beter.
Asus A7N8X
Kingston Hyper X 2x 256 mb
Maxtor 80 Gb
Aopen Geforce 6800GT @ 415 / 1120 @ stock fan e.d / temp stressed 62 graden...
chieftec 300 watt voeding
win xp pro sp1
directx 9.0c
laatste nvidia drivers...
3dmark 03 = 12.210
aquamark = 58.312
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
hier staat die:Anoniem: 90323 schreef op 27 september 2004 @ 18:59:
[...]
Nee beetje jammer dat ze die patch offline hebben gehaald gezien het aantal problemen dat gebruikers er mee ondervonden. Gellukkig was ik op tijd met dlen en heb ik em nog.
http://www.pixelrage.ro/u...ge=viewgame.php%3Fgid=142
de patch werd teruggetrokken wegens problemen met - hoe kan het ook anders - ATi drivers
Tyranium schreef op 27 september 2004 @ 18:59:
[...]
offtopic:
Whaha nuttige post zeg...en ja de Ultra is beter leverbaar dan de XT PE, dat zie je ook wel aan het aantal mensen die een Ultra hebben en het (zielige) aantal mensen die een XT PE hebben.
![]()
offtopic:
wat je goed leverbaar noemt, ik wacht al 5 weken op mijn XFX 6800 Ultra
De PC Megastore levert nu de XFX GeForce 6800 GT 256 MB, met 2x DVI en o.a. D00m3 gebundeld. Dit is een appart modelnummer. Pricewatchlink: pricewatch: XFX GeForce 6800 GT 256MB (AGP, 2x DVI), PVT40AUDF7-D3
Gewoon ff wat info....
Gewoon ff wat info....
Ik zeg ook niet dat de Ultra perfect leverbaar is.M55 schreef op 27 september 2004 @ 21:50:
[...]
offtopic:
Ach stel je niet aan, als je er ff 1 dag moeite voor doet dan heb je hem zo binnen, het is gewoon een kwestie van veel zaken bellen/mailen, er is gewoon superveel vraag naar, daarom zijn de kaarten die binnenkomen bij de pc-zaken vaak meteen weer weg, en Nederland heeft niet zo heel veel X800XT's gekregen als de rest van europa naar het schijnt, en ook hebben de OEM's de 1ste grote leveringen allemaal gekregen, en dan nog: alsof de 6800 Ultra zo goed leverbaar is.Anoniem: 79835 schreef op 27 september 2004 @ 16:13:
[...]
Als ie ooit nog te leveren valt. Naar het schijnt gingen ze de kaart bundelen met Duke Nukem Forever.
En dat over die 1.2 FC Patch, kwam omdat nvidia perse met hun dollars SM 3.0 er door wilden drammen, de patch werkte vooralsnog alleen maar fatsoenlijk op de nv40, naast de Radeon's deed hij ook moelijk op de FX en GeForce4 Ti serie (naar eigen ervaringen)
Hopelijk komt 1.3 nu maar meteen uit, met 3Dc
[ Voor 20% gewijzigd door Pubbert op 27-09-2004 22:06 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dat verhaal van die OEMS is gewoon flauwekul, de PE is gewoon bijna niet te leveren. Het aantal x800s wat een coresnelheid haalt van 520 is gewoon op 1 hand te tellen, ze hebben niet voor niks een x800xt uitgebracht (500/500). Uiteindelijk zullen natuurlijk heel wat meer cores de juiste snelheiden halen. De PE is gewoon een pr stunt geweest van ATI. De 6800 Ultra is gewoon een beetje hetzelfde verhaal, net iets beter te leveren maar het scheelt niet veel.Thund3r schreef op 27 september 2004 @ 22:04:
[...]
Ach stel je niet aan, als je er ff 1 dag moeite voor doet dan heb je hem zo binnen, het is gewoon een kwestie van veel zaken bellen/mailen, er is gewoon superveel vraag naar, daarom zijn de kaarten die binnenkomen bij de pc-zaken vaak meteen weer weg, en Nederland heeft niet zo heel veel X800XT's gekregen als de rest van europa naar het schijnt, en ook hebben de OEM's de 1ste grote leveringen allemaal gekregen, en dan nog: alsof de 6800 Ultra zo goed leverbaar is.
En dat over die 1.2 FC Patch, kwam omdat nvidia perse met hun dollars SM 3.0 er door wilden drammen, de patch werkte vooralsnog alleen maar fatsoenlijk op de nv40, naast de Radeon's deed hij ook moelijk op de FX en GeForce4 Ti serie (naar eigen ervaringen)
Hopelijk komt 1.3 nu maar meteen uit, met 3Dc
jaja, en vervolgens bood ATI nog meer dollars om de patch terug te trekken, als je blert. bler dan wat nuttigs
p.s. 3Dc gaat pas in Duke nukem forever gebruikt worden
[ Voor 3% gewijzigd door epo op 27-09-2004 22:49 ]
MM ook Nvidia gaat de .Net stijl volgen :
Nvidia is making .NET driver
Still under the wraps
By Fuad Abazovic in the Bosnian wilds: zondag 26 september 2004, 16:41
Advert
YOU HAVE TO SWITCH you driver development to .NET if you want to prepare for Longhorn. ATI was criticised for its new Catalyst Control Center since apart from nice looking features its new driver brought slower execution. But we've learned that Nvidia is doing the same at the moment.
It's not that ATI just wanted to make an adventurous move - it's actually something that all graphic card manufactures will have to do sooner or later.
We learned that ATI had its concerns that Nvidia might be faster in its .NET development since it wanted to be the first one to bring those new features. It will be in the hall of fame too for new features, but is also likely to be criticised over driver speed.
As ATI is holding back with its Shader model 3.0 hardware I have the strong belief that Nvidia is using a sit and wait tactic with its new drivers.
Longhorn is something that you will have to support whether you like it or not - it is still going to come in around two years.
We don’t have any indication when this Nvidia driver is going to be introduced but it should not be that long. This time Nvidia can also use wait tactics. µ
==
Ben benieuwd, mijn ervaringen met de Ati .net drivers waren niet echt positief, maar we wachten het af
Nvidia is making .NET driver
Still under the wraps
By Fuad Abazovic in the Bosnian wilds: zondag 26 september 2004, 16:41
Advert
YOU HAVE TO SWITCH you driver development to .NET if you want to prepare for Longhorn. ATI was criticised for its new Catalyst Control Center since apart from nice looking features its new driver brought slower execution. But we've learned that Nvidia is doing the same at the moment.
It's not that ATI just wanted to make an adventurous move - it's actually something that all graphic card manufactures will have to do sooner or later.
We learned that ATI had its concerns that Nvidia might be faster in its .NET development since it wanted to be the first one to bring those new features. It will be in the hall of fame too for new features, but is also likely to be criticised over driver speed.
As ATI is holding back with its Shader model 3.0 hardware I have the strong belief that Nvidia is using a sit and wait tactic with its new drivers.
Longhorn is something that you will have to support whether you like it or not - it is still going to come in around two years.
We don’t have any indication when this Nvidia driver is going to be introduced but it should not be that long. This time Nvidia can also use wait tactics. µ
==
Ben benieuwd, mijn ervaringen met de Ati .net drivers waren niet echt positief, maar we wachten het af
Anoniem: 84254
Ik wou al 3 weken geleden een computer halen, maar ik zit te wachten op nforce 4 en geforce 6800 GT PCI- express.
Weet iemand wanneer de geforce 6800 GT PCI express verkrijgbaar is??
Of zou ik gewoon een 6800 GT AGP en nforce 3 gaan.
Weet iemand wanneer de geforce 6800 GT PCI express verkrijgbaar is??
Of zou ik gewoon een 6800 GT AGP en nforce 3 gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 84254 op 27-09-2004 22:53 ]
Als je het geduld kan opbrengen zou ik idd wachten op een nforce4 icm een leuk pci express kaartje en een Athlon 64 s939 systeempje
Maar ik denk dat je vooral voor het mb en de grafische kaart nog wel 2 maandjes geduld moet hebben.
Ja begin november ergens ga ik voor s939, nforce4, 6600GT en 90nm s939 amd64 3200+epo schreef op 27 september 2004 @ 22:55:
Als je het geduld kan opbrengen zou ik idd wachten op een nforce4 icm een leuk pci express kaartje en een Athlon 64 s939 systeempjeMaar ik denk dat je vooral voor het mb en de grafische kaart nog wel 2 maandjes geduld moet hebben.
de shit doet het EINDELIJK!!
Na lang klooien ben ik op hetvolgende gekomen:
zie hier de error: http://home.planet.nl/~barth076/Error.JPG
het bestand autoexec.nt stond blijkbaar in de c:\windows\repair map.
deze moet in de ssytem32 map onder c:\windows
Ik heb de windows cd erin gedaan en toen de autoexec.nt_ gewoon gereplaced.
Zie hier:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;305521
Dus dit was het probleem. En FarCry doet het hierdoor ook weer
Met dank aan Knot3D
Zie hier:
Met dank aan Knot3D
offtopic:
EDIT: FarCry even geprobeerd met patch 1.2 en SM3.0........het kan aan mij liggen, maar ik vind geen verschillen
alleen dat ik het irritant vind dat er in het beeld SM3.0 beta blijft staan en dat er ergens waar je je geweer hebt ook zo'n raar icoontje komt......
Ik speel op 1600x1200 met alles op het hoogste maar ik zie echt geen verschil met 2.0 of 3.0. Waar moet ik op letten?
EDIT: FarCry even geprobeerd met patch 1.2 en SM3.0........het kan aan mij liggen, maar ik vind geen verschillen
Ik speel op 1600x1200 met alles op het hoogste maar ik zie echt geen verschil met 2.0 of 3.0. Waar moet ik op letten?
[ Voor 33% gewijzigd door Deathchant op 28-09-2004 01:02 ]
he lachen, jij hebt je systeem ook draaien op een 300 W voeding, ik namelijk ookOMD schreef op 27 september 2004 @ 19:11:
[...]
AMD XP 2700+ @ 2266 mhz ( 11,5x 197 )
Asus A7N8X
Kingston Hyper X 2x 256 mb
Maxtor 80 Gb
Aopen Geforce 6800GT @ 415 / 1120 @ stock fan e.d / temp stressed 62 graden...
chieftec 300 watt voeding![]()
win xp pro sp1
directx 9.0c
laatste nvidia drivers...
3dmark 03 = 12.210
aquamark = 58.312
Dit is mijn volledige specs:
PIV 2,6Ghz HT @ 3,1Ghz (Northwood)
ASUS P4P800-E Deluxe @ 965Mhz FSB
2 X 512MB Corsair Value Serie @ 160Mhz
Maxtor 120Gb 7200rpm
Aopen 6800 GT @ 410/1110 @ Stock koeling
Win XP pro SP2
DirectX 9.0C
Drivers: Forceware 61.76 WHQL
3DMark03 = 12112
Edit: Deze 3Dmark03 puntjes zijn niet met de optimale instellingen gedraaid. Als ik mijn 3D achtergrond, virusscanner en een aantal op de achtergrond draaiende applicaties uit zet kom ik zeker dik over 12400 puntjes heen
Gebruik jij Rivatuner of Coolbits ?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 103892 op 28-09-2004 11:16 ]
Meer FPS, da's het enige verschilDeathchant schreef op 28 september 2004 @ 00:39:
Zie hier:
Met dank aan Knot3D
offtopic:
EDIT: FarCry even geprobeerd met patch 1.2 en SM3.0........het kan aan mij liggen, maar ik vind geen verschillenalleen dat ik het irritant vind dat er in het beeld SM3.0 beta blijft staan en dat er ergens waar je je geweer hebt ook zo'n raar icoontje komt......
ForceWare 66.70 Beta om maar met de deur in het topic te vallen...
SM3.0 in Far Cry levert eigenlijk alleen maar wat extra fps'jes op, maar als je frame bij frame vergelijkingen gaat doen, zie je dat er soms mini-achtige verschillen zijn.
SM3.0 in Far Cry levert eigenlijk alleen maar wat extra fps'jes op, maar als je frame bij frame vergelijkingen gaat doen, zie je dat er soms mini-achtige verschillen zijn.
Anoniem: 21889
@Sjah
Je zei dat voor 6800LE gebruikers de aperture size op 256 gezet dient te worden. Hoezo moet dat eigenlijk...?
Je zei dat voor 6800LE gebruikers de aperture size op 256 gezet dient te worden. Hoezo moet dat eigenlijk...?
[quote]Deathchant schreef op 28 september 2004 @ 00:39:
Met dank aan Knot3D
quote]
Nou, de eer is geheel aan jezelf hoor. Ik was er niet opgekomen dat het probleem ZO in mekaar stak. Iig, je kan nu dus je golden sample GT gebruiken zoals ie bedoelt is
Wat betreft FarCry ; tjah, vooralsnog louter meer FPS met sm3 door de instancing.
Lighting problemen moeten ze dus nog patch voor maken.
Over die aperture size btw.... zien mensen hier betere resultaten met 128 of 256 mb setting ?
Met dank aan Knot3D
quote]
Nou, de eer is geheel aan jezelf hoor. Ik was er niet opgekomen dat het probleem ZO in mekaar stak. Iig, je kan nu dus je golden sample GT gebruiken zoals ie bedoelt is
Wat betreft FarCry ; tjah, vooralsnog louter meer FPS met sm3 door de instancing.
Lighting problemen moeten ze dus nog patch voor maken.
Over die aperture size btw.... zien mensen hier betere resultaten met 128 of 256 mb setting ?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 28-09-2004 15:01 ]
ligt er maar aan of farcry opstart. Nu start ie alweer niet op. FARCRY.exe staat wel in het task menu maar wordt niet uitgevoerd.
Ff kappe nou met dat eindeloze gezeikDeathchant schreef op 28 september 2004 @ 15:23:
ligt er maar aan of farcry opstart. Nu start ie alweer niet op. FARCRY.exe staat wel in het task menu maar wordt niet uitgevoerd.
Format die sjit en doe een clean install met sp2
Anoniem: 123304
RoflAnoniem: 90323 schreef op 29 september 2004 @ 01:06:
[...]
Ff kappe nou met dat eindeloze gezeik
Format die sjit en doe een clean install met sp2
Rustig denk om je bloeddruk.
Deze mensen willen gewoon te haastig gamen.
Voor mensen met een 6800 en een 6800LE redelijk interessant nieuws, hardmodden naar 16 pipes is een wijze modder gelukt. (als ik het wel heb is hij degeen die ook met de harmod voor 800pro naar Xt kwam). Zie deze link voor zijn verslag. 
@Reglet: lees deze thread even door.
@Reglet: lees deze thread even door.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 29-09-2004 05:32 ]
Wat een bloeddrukken allemaal hier zeg.......het probleem met die expertool is opgelost. maar farcry start dan wel op en dan weer niet.
gister toevallig wel nog even. Zag er perfect uit. Ik weet niet wat het is dat hij de exe file niet goed opstart.......
Maar goed. Ik ben overigens zeer tevreden met de gainward kaart. Een echte aanrader.
Maar Knot3D, had jij nou de koperen heatsink erafgesloopt en met arctic siver bijgewerkt?
ik wil dat ook doen, want na farcry wordt mijn kaart zeker 62 graden
gister toevallig wel nog even. Zag er perfect uit. Ik weet niet wat het is dat hij de exe file niet goed opstart.......
Maar goed. Ik ben overigens zeer tevreden met de gainward kaart. Een echte aanrader.
Maar Knot3D, had jij nou de koperen heatsink erafgesloopt en met arctic siver bijgewerkt?
Heb zojuist een XFX 6800GT gekocht.
Moet em nog testen hoe dit kaartje presteert maar ik ga er vanuit dat eigenlijk alles wel vlekkeloos zal lopen
Btw, er zit een doom 3 sticker op de koeler
Had van mij niet gehoeven maar goed, beetje marketing van ID he...
Moet em nog testen hoe dit kaartje presteert maar ik ga er vanuit dat eigenlijk alles wel vlekkeloos zal lopen
Btw, er zit een doom 3 sticker op de koeler
Had van mij niet gehoeven maar goed, beetje marketing van ID he...
Da's denk ik eigen 'risico', Deathchant.....Deathchant schreef op 29 september 2004 @ 12:23:
Mijn GT is iig geheel ongewijzigd. Hij draait idle, afhankelijk van kamertemperatuur en weer, 44 tot 47 graden celcius. Na lange 3D modeling sessie of Splinter Cell-en komt ie niet boven 59 graden. Serieus.
Het begrip 'golden sample' betekent voor mij; gebruikers en oc gemak, inclusief garantie, waar ik een kleine meerprijs voor heb betaald. Als ik zie hoe veel kaarten van andere merken idle al 60 graden (tot 85/90load ) draaien zie ik niet echt noodzaak om zelf arctic silver toe te gaan brengen. Hangt idd ook af van individuele ambient case temps en airflow......Maarja, het is natuurlijk jouw eigen keuze en inschatting om het wel of niet te doen. Als je het Nividia control panel hebt geinstalleerd in je windows taskbar kun je in het temps menu de terugclock temp instellen. Default staat ie bij mij op 115 of 120 graden ; dat zegt denk ik wel genoeg over wat zo'n GT kan hebben. Nogmaals, tis je eigen beslissing welke die ook moge zijn en die respecteren we
( edit : ALS ik dan toch OOIT eens de kaart zou willen modden, dan zou ik gelijk een NV silencer met de arctic silver d'r op doen. Maar vooralsnog vink alles goed zo )
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 29-09-2004 14:17 ]
Dat is eigen risico iid. Echter zeer simpel te doen. 4 schroefjes van het fan blok ff losdraaien. Hierna stroom stekkertje fans eraf en weg is het fan blok. Dan ff de heatsink eraf met 4 pinnen en dan ff schoonmaken wat bij mijn GS zat dus veel te veel pasta zelfs naast de core ook. Het is echt simpel en nadat ik pasta eraf had gehaald ging ie van 65 naar 55-60 en dat was alleen door pasta eraf te halen...En het was een ultra ja.Anoniem: 119772 schreef op 29 september 2004 @ 14:06:
[...]
Da's denk ik eigen 'risico', Deathchant.....
( edit : ALS ik dan toch OOIT eens de kaart zou willen modden, dan zou ik gelijk een NV silencer met de arctic silver d'r op doen. Maar vooralsnog vink alles goed zo )
Anoniem: 114616
Weet iemand of de voltages verschillen van een geforce fx 5900 en de fx 5900xt???
Heb me club nu geflasht naar een 5900nu,,,,,,maar ik kan bij fsaa geen 6x aanzetten, bij me xt kon het ook al niet maar toch heb ik wel is dat ik 6x fsaa aan kon zetten...
Heb me club nu geflasht naar een 5900nu,,,,,,maar ik kan bij fsaa geen 6x aanzetten, bij me xt kon het ook al niet maar toch heb ik wel is dat ik 6x fsaa aan kon zetten...
Volgens mij kunnen alleen Ati kaarten 6x FSAA...Anoniem: 114616 schreef op 29 september 2004 @ 16:32:
Weet iemand of de voltages verschillen van een geforce fx 5900 en de fx 5900xt???
ja knot en nex, als ik goed kijk zie ik dat gainward van die kussentjes gebruikt voor tussen memheatsink en mem.
Bij mij komt het er soms onderuit, wel beetje slordig....
maar ik ga eens die artic silver proberen zodra ik het heb.
goldensample betekent voor mij: stabiele ultra-overklok voor een meerprijs ja. Loopt als een bus hier
Bij mij komt het er soms onderuit, wel beetje slordig....
maar ik ga eens die artic silver proberen zodra ik het heb.
goldensample betekent voor mij: stabiele ultra-overklok voor een meerprijs ja. Loopt als een bus hier
Zow.... 6800LE naar Ultra... Niet gek zeg! Heeft die netjes gedaan 
Over die temps, 60 graden is altijd nog 25 graden koeler dan mijn XFX GT, dus zo slecht hebben jullie het niet.
Over die temps, 60 graden is altijd nog 25 graden koeler dan mijn XFX GT, dus zo slecht hebben jullie het niet.
Eerste SLI 3DMark05 score: 7229
http://www.theinquirer.net/?article=18751
Nu nog allebij de videokaarten met waterkoeling en een vette overclock en Ati is totaal geklaard!
Nu nog allebij de videokaarten met waterkoeling en een vette overclock en Ati is totaal geklaard!
[ Voor 4% gewijzigd door Tyranium op 29-09-2004 19:03 ]
Ben dr niet echt van onder de indurk, valt me eigenlijk een beetje tegen.
De x800XT PE was in de gewone test niet eens overclocked en had ook geen SLI ondersteuning. Toch heeft de 6800U in SLI mode en overclock maar 1900 punten meer
De x800XT PE was in de gewone test niet eens overclocked en had ook geen SLI ondersteuning. Toch heeft de 6800U in SLI mode en overclock maar 1900 punten meer

Dit is trouwens met de 4.10 beta drivers. Met de 4.9 officiele drivers moet je bij de X800 kaarten ff minimaal 1000 punten afhalen.Thund3r schreef op 29 september 2004 @ 18:40:
1ste 3dmarkscore's zijn ook binnen:
http://techreport.com/etc/2004q3/3dmark05/index.x?pg=1
[afbeelding]

heeft ati optamalisaties ofzo doordat ze zo ver boven de 6800ultra komen?
En bij mij na test 3 valt het beeld weg en moet ik rebooten om weer beeld te krijgen...
Geforce FX 5900 66.70
athlon xp 2500
256ddr
En bij mij na test 3 valt het beeld weg en moet ik rebooten om weer beeld te krijgen...
Geforce FX 5900 66.70
athlon xp 2500
256ddr
Heb je je 5900 overgeclocked? Zo ja, zet hem is op default.Anoniem: 114616 schreef op 29 september 2004 @ 19:11:
Geforce FX 5900 66.70
athlon xp 2500
256ddr
Het is een geflashte XT maar ondergeklokt naar xt waardes, hij draaide alles 1e 3 tests goed maar bijj de 4e ging het fout,, cpu ofzo?
ATi zat net als nvidia ook in het test/develop team voor 3Dmark2005, dus hebben ze net voor de launch van 3dmark05 nog hun nieuwste driver gereleasedTyranium schreef op 29 september 2004 @ 19:09:
[...]
Dit is trouwens met de 4.10 beta drivers. Met de 4.9 officiele drivers moet je bij de X800 kaarten ff minimaal 1000 punten afhalen.![]()
Volgens Tweakers.net is er iets veranderd aan de programmeerbare geheugencontroller, waardoor 3Dmark2005 een stuk beter zou lopen, en dat kan ik beämen
[ Voor 14% gewijzigd door Pubbert op 29-09-2004 21:07 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Maar waar blijft nvidia dan met neiuwe drivers die 3dmark05 en de 6800 gewoon beter laat draaien?
Iets meer dan 1300 punten meer dan de AtiX800XT PE terwijl je er het dubbele voor betaald, dat is het echt niet waard. Vind ik dan.Tyranium schreef op 29 september 2004 @ 19:03:
Eerste SLI 3DMark05 score: 7229![]()
Nu nog allebij de videokaarten met waterkoeling en een vette overclock en Ati is totaal geklaard!![]()
Kan wel zijn dat de NV in SLI pas met een über geklokte A64 tot leven komt
En: Nu nog allebij de videokaarten met waterkoeling en een vette overclock en Ati is totaal geklaard!
Is werkelijk een fanboy uitspraak

En het is natuurlijk lastiger om 2 Nvidia's in SLI te overklokken dan een enkele 6800U of X800XT PE. Ze moeten beide op dezelfde snelheid lopen, van hetzelfde merk zijn, zelfde bios en revisie e.d. Dit beperkt dus echt je OC.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 101975 op 29-09-2004 21:03 ]
3DMark punten zijn ook niet alles, het verschil in games zal duidelijker groter zijn.Anoniem: 101975 schreef op 29 september 2004 @ 20:57:
[...]
Iets meer dan 1300 punten meer dan de AtiX800XT PE terwijl je er het dubbele voor betaald, dat is het echt niet waard. Vind ik dan.
Hmm overclocken hoeft eigenlijk ook totaal niet, want SLI verslaat alles in elke benchmark.Is werkelijk een fanboy uitspraak, alsof je de X800XT PE niet kunt overklokken. Kom op zeg, houdt het wel even gelijk.
En het is natuurlijk lastiger om 2 Nvidia's in SLI te overklokken dan een enkele 6800U of X800XT PE. Ze moeten beide op dezelfde snelheid lopen, van hetzelfde merk zijn, zelfde bios en revisie e.d. Dit beperkt dus echt je OC.
niet als meerdere mensen sli hebbenTyranium schreef op 29 september 2004 @ 21:18:
[...]
Hmm overclocken hoeft eigenlijk ook totaal niet, want SLI verslaat alles in elke benchmark.![]()

en zo gek zijn ''wij'' wel
[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Detonator op 29-09-2004 21:25 ]
Wat denk je dat Ati nu aan het doen is met 3DMark05 ?Thund3r schreef op 29 september 2004 @ 20:10:
[...]
Was het toevallig niet nvidia die in 3dmark03 hun score omhoog wilde pushen door cheats in hun drivers te stoppen?

Als nvidia hetzelfde deed was het natuurlijk een voorsprong te wijten aan de "brute kracht van de nv40" ofniet fanboy?Tyranium schreef op 29 september 2004 @ 21:35:
[...]
Wat denk je dat Ati nu aan het doen is met 3DMark05 ?

Eigenlijk niet, ik vind ook totaal verkeerd wat Nvidia deed voor betere 3DMark03 scores...maar aan jou is dat toch niet uit te leggen, jij komt hier alleen maar om Ati te verdedigen, ofniet fanboy?Beverhoofd schreef op 29 september 2004 @ 21:42:
[...]
Als nvidia hetzelfde deed was het natuurlijk een voorsprong te wijten aan de "brute kracht van de nv40" ofniet fanboy?

Voor 3DMark moet je gewoon officiele, FM aproved drivers gebruiken, en dat geldt voor beide fabrikanten.
Nee dat is niet mn doel hoor 
Ik erger me soms gewoon aan dat eenzijdige gekwaak in beide topics
en laat ik nou net een ati eigenaar zijn
Ik erger me soms gewoon aan dat eenzijdige gekwaak in beide topics
en laat ik nou net een ati eigenaar zijn
Volgens Tweakers.net is ook gewoon iets veranderd zodat de programmeerbare geheugencontroller beter benut word, het is al lang bekend dat hier nog de kracht van de X800 zit.Tyranium schreef op 29 september 2004 @ 21:48:
[...]
Eigenlijk niet, ik vind ook totaal verkeerd wat Nvidia deed voor betere 3DMark03 scores...maar aan jou is dat toch niet uit te leggen, jij komt hier alleen maar om Ati te verdedigen, ofniet fanboy?![]()
Voor 3DMark moet je gewoon officiele, FM aproved drivers gebruiken, en dat geldt voor beide fabrikanten.
Maar dan wacht je gewoon even tot de 4.10(807) WHQL en FM approved is, als je ATi niet geloofd
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Als morgen Nvidia met bijv. de 67.00 beta drivers komt en de Ultra van gemiddeld 5000 3DMark05 punten naar 6000-6500 punten gaat, gaan alle Ati fanboys moord en brand roepen. (daar zet ik zelf eigenlijk ook wel m'n vraagtekens bij.)
Daarom moeten drivers eerst door iets onafhankelijks (zoals FM) getest worden. Maar als FM de nieuwe Ati drivers totaal goedkeurt worden, heb ik daar echt geen moeite mee, petje af voor Ati dan door met een driver 1 bug te verhelpen en 1000 punten extra te scoren.
Daarom moeten drivers eerst door iets onafhankelijks (zoals FM) getest worden. Maar als FM de nieuwe Ati drivers totaal goedkeurt worden, heb ik daar echt geen moeite mee, petje af voor Ati dan door met een driver 1 bug te verhelpen en 1000 punten extra te scoren.
De Ati Radeon X800XT PE is makkelijker en daardoor waarschijnlijk ook verder te overklokken dan een SLI opstelling met 2 kaarten (ongeacht of dit nou NV of Ati is). Het is gewoon veel moeilijker ver te komen met 2 kaarten. Ik denk dan ook niet dat NV bovenaan in de benchmarks gaat staan. De DOC'ers @Xtreme, Macci, OPP en de andere hebben allemaal een X800XT PE op uber kloksnelheden. Hier kan geen NV tegenop.Tyranium schreef op 29 september 2004 @ 21:18:
[...]
3DMark punten zijn ook niet alles, het verschil in games zal duidelijker groter zijn.
[...]
Hmm overclocken hoeft eigenlijk ook totaal niet, want SLI verslaat alles in elke benchmark.![]()
Natuurlijk komen ze wel bovenaan te staan, 6800ultra maximaal overclocked scoort ongeveer even hoog als een XT-PE maximaal overclocked.Anoniem: 101975 schreef op 29 september 2004 @ 22:54:
[...]
De Ati Radeon X800XT PE is makkelijker en daardoor waarschijnlijk ook verder te overklokken dan een SLI opstelling met 2 kaarten (ongeacht of dit nou NV of Ati is). Het is gewoon veel moeilijker ver te komen met 2 kaarten. Ik denk dan ook niet dat NV bovenaan in de benchmarks gaat staan. De DOC'ers @Xtreme, Macci, OPP en de andere hebben allemaal een X800XT PE op uber kloksnelheden. Hier kan geen NV tegenop.
Wat denk je dat er gebeurt als je dan 2 ultra's gaat draaien

Een 6800Ultra wint het niet, stock doet hij dat al niet. En door de Thermal Throttling in de 6800 kaarten kun je nauwelijks gebruik maken van sub zero koeling. En probeer jij dan maar eens de top te bereiken.
En je kunt niet zomaar 2 willekeurige uber geklokte 6800Ultra's in SLI zetten, dat werkt simpelweg niet. Want ze moeten 100% identiek zijn (Merk, Revisie, Bios, Klok snelheden etc.)
En met 2 van die kaarten onder elkaar heb je nou ook niet echt veel ruimte om een leuke koeling er op te zetten.
En ook Ati komt met een Dual opstelling:
http://www.teamradeon.com/forum/viewtopic.php?t=212
Teaser: http://www.teamradeon.com...es/TR-ProjectReveille.rar
En je kunt niet zomaar 2 willekeurige uber geklokte 6800Ultra's in SLI zetten, dat werkt simpelweg niet. Want ze moeten 100% identiek zijn (Merk, Revisie, Bios, Klok snelheden etc.)
En met 2 van die kaarten onder elkaar heb je nou ook niet echt veel ruimte om een leuke koeling er op te zetten.
En ook Ati komt met een Dual opstelling:
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 101975 op 29-09-2004 23:10 ]
Als je je een beetje verdiept had in de materie, dan had je kunnen weten dat de PCI Express versie van de X800XT PE altijd al rond de 5800 punten scoorde.Tyranium schreef op 29 september 2004 @ 21:35:
[...]
De AGP kaarten hadden last van een driverbug waardoor niet de volledige 256 MB geheugen gebruikt werd. Dat is nu dus weer goed gemaakt waardoor de AGP X800XT PE nu ook netjes de scores haalt die het zou moeten halen.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
en ja hoor, 2 videokaarten tegen 1 , maar de x800XT PE met een athlon 64:Tyranium schreef op 29 september 2004 @ 19:03:
Eerste SLI 3DMark05 score: 7229![]()
Nu nog allebij de videokaarten met waterkoeling en een vette overclock en Ati is totaal geklaard!![]()
7726 punten!!! check maar in de ORB.
Het leuke is dat er wordt gedacht dat het SLI systeem waarmee nvidia gebechmarkt heeft, alleen werkt met de 6800 en met nvidia kaarten, dit is echter niet waar. Het systeem maakt gebruik van de zgn. Intel-Tumwater chipset, die 2x PCI-E heeft, en dit systeem werkt ook gewoon met radeon x800(XT pe) kaarten.
check dit maar:
http://www.alienware.com/alx_pages/main_content.aspx#faq
Het is waar, Nvidia is ook bezig met NF4, maar daarmee hebben ze in deze benchmark nog geen gebruik van gemaakt, maar van het zgn. video-array systeem waarvan alienware ook gebruik maakt. Hiervoor zijn zelfs geen speciale drivers nodig.(zie bovenstaande link, lees de faq)
Dus leuk dat ze zo een reclame maken van SLI voor nvidia en net doen alsof zij de enige zijn, helaas is dit dus niet zo. Als je dit systeem gebruikt met een dual Ati X800XT, zit je geheid op 8500+ niet geoc'ed.
BTW, VIa komt ook met de KT890Pro, waarop ook ATI in SLI te gebruiken zal zijn.
Dus Nvidia performanceleider? voorlopig dus niet.
PS iedereen heeft het over de performance van deze config als de 6800 Ultra PCI oc'ed zou zijn. Deze is dit echter al, check dit:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2096
De PCI-E uitvoering van de 6800 Ultra loopt al op hogere speed, nl. 435/1100.
Dus kan je er bijna vanuit gaan dat deze ook is gebruikt in het zgn. "exclusieve" Nvidia SLI-systeem.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Anoniem: 47718
Ik vind het zo vreemd dat de 9600XT van ATI zoveel beter scoort dan de FX5900 serie van Nvidia. Dit moet Nvidia echt recht gaan zetten hoor want in games vreet de Nvidia FX5900 serie de 9600 serie van ATI echt met huid en haar op...
Anoniem: 96980
klokken die 6800ultra echt zo slecht over met extreme koeling ?Een 6800Ultra wint het niet, stock doet hij dat al niet. En door de Thermal Throttling in de 6800 kaarten kun je nauwelijks gebruik maken van sub zero koeling. En probeer jij dan maar eens de top te bereiken.
ik was namelijk van plan met zo'n ding te gaan spelen onder phase-change, maar als het niet opschiet koop ik toch maar een ATI...
irritant dat er bijna nergens DOC ervaringen met de nieuwe-gen kaartjes te vinden zijn..
Ja, echter wordt bij de fx serie gelijk een dx8.1 path gekozen en bij de 9600 het dx9.0 path, fx is nl. geen dx 9.0 card, ati 9600 voldoet wel aan de 9.0 standaard.Anoniem: 47718 schreef op 30 september 2004 @ 00:46:
Ik vind het zo vreemd dat de 9600XT van ATI zoveel beter scoort dan de FX5900 serie van Nvidia. Dit moet Nvidia echt recht gaan zetten hoor want in games vreet de Nvidia FX5900 serie de 9600 serie van ATI echt met huid en haar op...
fx is dus dx8.1 compliant en niet 9.0, 3dmark2005 is echter een dx9.0+ benchmark.
Daarom verliest de fx.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Anoniem: 38733
Simpele formule in Direct3D: clockspeed&pipelines = fillrate.Anoniem: 114616 schreef op 29 september 2004 @ 18:35:
Waarom presteerd de x800 beter dan de 6800?
De XTPE loopt standaard 100mhz. harder dan de 6800U. Geen enkele Nv-driver zal dit verschil in klokspeeds kunnen verhelpen, de XT heeft simpelweg de meest brute fillrate kracht.
Die 6800Ultra klokken helemaal niet slecht over met extreme koeling, de gozer die het eerste met de X800Pro hardmod kwam, en nu dus met de 6800le/NU hardmod, haalde met z'n watergekoelde 6800Ultra al 19K in 3DMark03.Anoniem: 96980 schreef op 30 september 2004 @ 01:16:
[...]
klokken die 6800ultra echt zo slecht over met extreme koeling ?
ik was namelijk van plan met zo'n ding te gaan spelen onder phase-change, maar als het niet opschiet koop ik toch maar een ATI...
irritant dat er bijna nergens DOC ervaringen met de nieuwe-gen kaartjes te vinden zijn..
Stock doet hij dat al wel, waar nu de X800XT PE ,in 3DMark05, 5800 punten haalt haalt de SLI 7250 punten.Anoniem: 101975 schreef op 29 september 2004 @ 23:02:
Een 6800Ultra wint het niet, stock doet hij dat al niet.
Nee je zet natuurlijk gewoon 2 standaart 6800Ultra kaarten in SLI en gaat ze dan overclocken.En je kunt niet zomaar 2 willekeurige uber geklokte 6800Ultra's in SLI zetten, dat werkt simpelweg niet. En met 2 van die kaarten onder elkaar heb je nou ook niet echt veel ruimte om een leuke koeling er op te zetten.
Hahaha, ja leuke hoax, jammer alleen dat ze nog totaal geen bewijzen hebben dat het al werkt.En ook Ati komt met een Dual opstelling:

Tot nu toe wordt alleen in HL2 de FX in 8.1 mode gedraait, de rest doet ie gewoon in Dx9. (wel een special codepath..)Halo_Master schreef op 30 september 2004 @ 01:18:
[...]
Ja, echter wordt bij de fx serie gelijk een dx8.1 path gekozen en bij de 9600 het dx9.0 path, fx is nl. geen dx 9.0 card, ati 9600 voldoet wel aan de 9.0 standaard.
fx is dus dx8.1 compliant en niet 9.0, 3dmark2005 is echter een dx9.0+ benchmark.
Daarom verliest de fx.
Maar inderdaad de FX serie is geflopt in Dx9...
SLI zal Ati voorlopig niet doen, op geen enkele chipset, omdat de videokaarten het gewoon niet ondersteunen. De videoarray van Alienware is iets anders (met 2 videokaarten), maar daar moet je nog is een systeem van alieware van 20.000 euro bijkopen...Halo_Master schreef op 29 september 2004 @ 23:15:
[...]
BTW, VIa komt ook met de KT890Pro, waarop ook ATI in SLI te gebruiken zal zijn.
Dus Nvidia performanceleider? voorlopig dus niet.
Dus Nvidia performanceleider, absoluut!
[ Voor 35% gewijzigd door Tyranium op 30-09-2004 07:41 ]
Anoniem: 38733
Voorlopig is het Nvidia die niet helemaal "schoon" is in 3DMark05 door het gebruik van DST (een soort compressie van schaduwen).Tyranium schreef op 29 september 2004 @ 21:35:
[...]
http://www.hexus.net/cont...JRD04NzgmdXJsX3BhZ2U9Nw==
Duidelijk is te zien dat DST de IQ in de 3Dmark05 screenshots aantast. En standaard staat Nvidia's DST aan bij de 3DMark05 test!

edit:
als ik de screenshots eens bekijk moet ik gelijk denken aan recente Far Cry screenshots uit een review van Xbitlabs, waarop te zien was dat de schaduw op het geweer van Nvidia duidelijk blokkeriger was dan de schaduw op het geweer van Ati. Men sprak over een mogelijke Nv driver-bug, maar als het DST zou zijn zou ik niet gek opkijken.
Zie onderaan de pagina: http://www.xbitlabs.com/a...o/display/farcry30_4.html
als ik de screenshots eens bekijk moet ik gelijk denken aan recente Far Cry screenshots uit een review van Xbitlabs, waarop te zien was dat de schaduw op het geweer van Nvidia duidelijk blokkeriger was dan de schaduw op het geweer van Ati. Men sprak over een mogelijke Nv driver-bug, maar als het DST zou zijn zou ik niet gek opkijken.

Zie onderaan de pagina: http://www.xbitlabs.com/a...o/display/farcry30_4.html
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-09-2004 07:53 ]
Heb je het nou over die nutteloze 3DMark score of de echte (dagelijkse) ingame performance, want daar zal SLI absoluut alles klaren.Anoniem: 101975 schreef op 29 september 2004 @ 22:54:
[...]
De Ati Radeon X800XT PE is makkelijker en daardoor waarschijnlijk ook verder te overklokken dan een SLI opstelling met 2 kaarten (ongeacht of dit nou NV of Ati is). Het is gewoon veel moeilijker ver te komen met 2 kaarten. Ik denk dan ook niet dat NV bovenaan in de benchmarks gaat staan. De DOC'ers @Xtreme, Macci, OPP en de andere hebben allemaal een X800XT PE op uber kloksnelheden. Hier kan geen NV tegenop.
Ik had het over de gewone 6800Ultra vs de X800XT PE, en dan is de Ati sneller.Tyranium schreef op 30 september 2004 @ 07:33:
[...]
Stock doet hij dat al wel, waar nu de X800XT PE ,in 3DMark05, 5800 punten haalt haalt de SLI 7250 punten.
En waarom zou de dagelijkse ingame performance zo veel verschillen van de 3DMark score. Ik denk dat de kaart die sneller is in 3DMark05 ook wel sneller is in de nieuwe generatie games.Tyranium schreef op 30 september 2004 @ 07:45:
[...]
Heb je het nou over die nutteloze 3DMark score of de echte (dagelijkse) ingame performance, want daar zal SLI absoluut alles klaren.Daar kan geen enkele Ati kaart tegenop.
Heb jij groene contact lenzen ofzo?
Pff, dit topic leek zo goed te gaan de afgelopen weken. Het ging ook echt over de nVidia Geforce series. Nu is het weer het zelfde oude liedje: Ati vs nVidia en vv.
Zullen we het maar weer hebben over nVidia ipv, Ati SLI, groene lenzen
en het onbewezen cheaten....euh optimaliseren van 3dmark05 door nVidia en Ati? Het 3dmark05 topic is trouwens deze kant uit.
Zullen we het maar weer hebben over nVidia ipv, Ati SLI, groene lenzen
Het leuke is dat als je je eens in de details gaat verdiepen dat Nvidia ook gewoon gebruikt maakt van dat peperdure systeem met intel Tumwater-chipset.Dus is er helemaal niets speciaals aan, dit had Ati ook kunnen doen, maar waarschijnlijk hebben ze gedacht dat ze aan 1 kaart genoeg hadden om 2 kaarten van Nvidia te verslaan.Tyranium schreef op 30 september 2004 @ 07:35:
[...]
Tot nu toe wordt alleen in HL2 de FX in 8.1 mode gedraait, de rest doet ie gewoon in Dx9. (wel een special codepath..)
Maar inderdaad de FX serie is geflopt in Dx9...
[...]
Bij Far Cry overiegns ook,,,,,,,,,,,
SLI zal Ati voorlopig niet doen, op geen enkele chipset, omdat de videokaarten het gewoon niet ondersteunen. De videoarray van Alienware is iets anders (met 2 videokaarten), maar daar moet je nog is een systeem van alieware van 20.000 euro bijkopen...
Dus Nvidia performanceleider, absoluut!
Plus dat een single X800XTPE al een hogere score (77xx) heeft neergezet dan die Dual 6800Halo_Master schreef op 30 september 2004 @ 11:57:
[...]
Het leuke is dat als je je eens in de details gaat verdiepen dat Nvidia ook gewoon gebruikt maakt van dat peperdure systeem met intel Tumwater-chipset.Dus is er helemaal niets speciaals aan, dit had Ati ook kunnen doen, maar waarschijnlijk hebben ze gedacht dat ze aan 1 kaart genoeg hadden om 2 kaarten van Nvidia te verslaan.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Anoniem: 115092
Eerlijk gezecht vind ik DSTs niet zo heel erg. Het verscherpt eigenlijk het beeld. Bij schaduwen komt dat idd minder mooi over, maar bij andere lijnen vind ik het juist wel mooier. De lijnen zijn gewoon scherper.
Let op het blauwe stuk rechts boven. Met DSTs is dat echt scherper en vind ik dat persoonlijk ook mooier. De Schaduwen zijn te scherp en dat is een - punt.
Let op het blauwe stuk rechts boven. Met DSTs is dat echt scherper en vind ik dat persoonlijk ook mooier. De Schaduwen zijn te scherp en dat is een - punt.
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 30-09-2004 12:18 ]
biobak schreef op 30 september 2004 @ 08:46:
Pff, dit topic leek zo goed te gaan de afgelopen weken. Het ging ook echt over de nVidia Geforce series. Nu is het weer het zelfde oude liedje: Ati vs nVidia en vv.
Zullen we het maar weer hebben over nVidia ipv, Ati SLI, groene lenzenen het onbewezen cheaten....euh optimaliseren van 3dmark05 door nVidia en Ati? Het 3dmark05 topic is trouwens deze kant uit.
offtopic:
Helemaal mee eens!
En laten we dan direct standaard met een 'd' schrijven.
Helemaal mee eens!
En laten we dan direct standaard met een 'd' schrijven.
Anoniem: 59658
Ik heb hier de XFX 6800 GT liggen, of is het nu een grafische vliegtuigmotor? ben het ff kwijt 
Inmiddels ben ik na een dikke week wel slechthorend geworden, OMFG wat een kabaal!!
Nu weet ik dat er die NV5 Silencer is, maar hebben mensen al ervaringen met andere (passieve?) koelers?
Gigabyte heeft dus een passieve 6800 uitgebracht, maar dat blok kan je natuurlijk niet los kopen (zou die wel geschikt zijn voor GT?).
En weet iemand of Zalman toevallig nog een passieve koeler in het vooruitzicht heeft?

Inmiddels ben ik na een dikke week wel slechthorend geworden, OMFG wat een kabaal!!
Nu weet ik dat er die NV5 Silencer is, maar hebben mensen al ervaringen met andere (passieve?) koelers?
Gigabyte heeft dus een passieve 6800 uitgebracht, maar dat blok kan je natuurlijk niet los kopen (zou die wel geschikt zijn voor GT?).
En weet iemand of Zalman toevallig nog een passieve koeler in het vooruitzicht heeft?
goeie vraag.. ik heb gisteren de xfx 6800 ultra binnen gekregen en deze is ook een behoorlijke herrieschopper.
Is die silencer echt een stuk stiller? de rest van het systeem is watergekoeld, dus ik zou de videokaart ook graag wat stiller willen hebben.
Is die silencer echt een stuk stiller? de rest van het systeem is watergekoeld, dus ik zou de videokaart ook graag wat stiller willen hebben.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Ik heb een GainWard GT GoldenSample, deze schijnt de luidruchtigste te zijn.......
kep er niet zo'n problemen mee
kep er niet zo'n problemen mee
Yes, Ik heb ook zo'n Gainward GT. Ze lopen 100 mhz langamer dan X800's zijn luidruchtig (een 100ste zo luid als de dagelijkse muziekherrie uit m'n walkman joh) en worden kompleet pwn3d in 3DMark05. Wat een loser kaart heb ik toch !
Maaaaar.... dankzij Nvidia's kwaliteit OpenGL drivers draait ie wel 3D programma's die ik gebruik, zoals Cinema4D en Maya net zo goed als peperdure QuadroFX's EN
draait ie toekomstige SM3.0 games bovengemiddeld aardig.
Maaaaar.... dankzij Nvidia's kwaliteit OpenGL drivers draait ie wel 3D programma's die ik gebruik, zoals Cinema4D en Maya net zo goed als peperdure QuadroFX's EN
draait ie toekomstige SM3.0 games bovengemiddeld aardig.
Omdat het al verschilt :Anoniem: 101975 schreef op 30 september 2004 @ 07:48:
En waarom zou de dagelijkse ingame performance zo veel verschillen van de 3DMark score. Ik denk dat de kaart die sneller is in 3DMark05 ook wel sneller is in de nieuwe generatie games.
Heb jij groene contact lenzen ofzo?
3DMark05: XT PE heeft een veel hogere score dan een Ultra.
Pro is vaak sneller of evensnel als een GT
Games: XT PE is vaak net wat sneller dan de Ultra (behalve in OpenGl)
GT is in 90% van de games sneller dan de Pro.
Waarom zou het verschil tussen 3DMark en echte games niet van toepasing zijn voor SLI??

Heb je soms rode stront in je ogen?
Wel apart dat de6800gt/ultra en x800pro/xt al een tijd op de markt zijn en de levering nog steeds erg gering is.
Bij de meeste winkels zijn deze kaarten nog steeds een schaarste-product.
Iemand een idee wanneer de levering qua aantal opgeschroefd gaat worden, waardoor de prijs misschien eens onder de belachelijke grens van 400 euro komt?
PS
Is er voor mensen als tyranium niet een "kleine kinderen ballenbak topic" ?
Misschien dat ie ze ei daar beter kwijt kan
Bij de meeste winkels zijn deze kaarten nog steeds een schaarste-product.
Iemand een idee wanneer de levering qua aantal opgeschroefd gaat worden, waardoor de prijs misschien eens onder de belachelijke grens van 400 euro komt?
PS
Is er voor mensen als tyranium niet een "kleine kinderen ballenbak topic" ?
Misschien dat ie ze ei daar beter kwijt kan

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Alienware maakt geen gebruik van het SLI systeem maar hun eigen systeemHalo_Master schreef op 29 september 2004 @ 23:15:
[...]
Het leuke is dat er wordt gedacht dat het SLI systeem waarmee nvidia gebechmarkt heeft, alleen werkt met de 6800 en met nvidia kaarten, dit is echter niet waar. Het systeem maakt gebruik van de zgn. Intel-Tumwater chipset, die 2x PCI-E heeft, en dit systeem werkt ook gewoon met radeon x800(XT pe) kaarten.
check dit maar:
http://www.alienware.com/alx_pages/main_content.aspx#faq
Cold shadow
ok, sorry voor het (beetje) kinderachtige gedoe, maar ik kan er niet echt tegen als mensen in een nvidia discussie topic gaan posten "ati is veel beter in 3dmark05, nvidia zuigt" ofzo....
als je dit vindt en wil posten doe het dan in het Ati of 3dmark topic
Anoniem: 99613
De reden dat de FX-lijn "geflopt" was, was toch omdat de FX-lijn in DX9 32-bit z-buffer depth gebruikt, ipv 24-bit bij ATi.. Niet dat het zichtbaar is, maar dit schijnt het performanceverlies in DX9 te verklaren (can anyone confirm this??), zo ook de reden dat ze FX-kaarten in HL2 op het DX81 pad laten rennen (neeh, niet lopen, dat doen ze al genoeg op DX9 pad).. Ik moet ook toegeven dat ik "lichtelijk" teleurgesteld ben dat mijn FX 5900 XT nét 1000 3Dmarks05 haalt.. Ik krijg gewoon de indruk van een budgetkaart, mijn oude FX 5200 telde ook nét 1000 3Dmarks03
Dus waar ik voor al naar op zoek ben is een reden.. En wat ik tot nu toe aan uitleg verkregen heb, is dus dat ATi-kaarten het veel makkelijker hebben vanwege die z-buffer depth.. Enlighten me!!
Dus waar ik voor al naar op zoek ben is een reden.. En wat ik tot nu toe aan uitleg verkregen heb, is dus dat ATi-kaarten het veel makkelijker hebben vanwege die z-buffer depth.. Enlighten me!!
Als die z-buffer idd het probleem was, hadden ze dat toch wel op maximaal 24 bit kunnen locken in hun drivers.Anoniem: 99613 schreef op 30 september 2004 @ 21:51:
De reden dat de FX-lijn "geflopt" was, was toch omdat de FX-lijn in DX9 32-bit z-buffer depth gebruikt, ipv 24-bit bij ATi.. Niet dat het zichtbaar is, maar dit schijnt het performanceverlies in DX9 te verklaren (can anyone confirm this??), zo ook de reden dat ze FX-kaarten in HL2 op het DX81 pad laten rennen (neeh, niet lopen, dat doen ze al genoeg op DX9 pad).. Ik moet ook toegeven dat ik "lichtelijk" teleurgesteld ben dat mijn FX 5900 XT nét 1000 3Dmarks05 haalt.. Ik krijg gewoon de indruk van een budgetkaart, mijn oude FX 5200 telde ook nét 1000 3Dmarks03![]()
In de catalysts van ATI kun je ook nogsteeds voor 16 of 24 bit kiezen.
Anoniem: 99613
Oké, ben ik bereid te accepteren dat dit argument dan "null"/"void" is.. (alhoewel ik moet toegeven dat ik nog nóóit een dergelijke optie voor 24 of 32 z-buffer depth ben tegengekomen in de ForceWare van nVidia..).Alexio schreef op 30 september 2004 @ 22:03:
Als die z-buffer idd het probleem was, hadden ze dat toch wel op maximaal 24 bit kunnen locken in hun drivers.
Alleen.. Wat is dan de reden.. Zijn het gewoon écht zulk belabberde kaarten? Las net een artikel over dat de FX-lijn eigenlijk gewoon DX8 kaarten in een DX9-jasje zijn.. Wat heeft ATi dan met zijn kaarten gedaan dat de FX lijn dan eigenlijk helemaal niet heeft, want dat een 5900 gewoon het helft aantal punten haalt van een 9800, terwijl de technologiën die in beiden gebruikt worden nog niet eens zoveel verschillen, doet mij twijfelen of 3Dmark05 nog wel een waardig meetinstrument is.. (ach, misschien ben ik gewoon een nVidiot
Misschien kinderachtig als je het zo brengt. Ik vind het juist kinderachtig dat je een discussie gaat mijden. Je hoeft heus niet te zeggen dat ATI ofzo beter is dan Nvidia, maar je kan wel over discusieren waarom ATI nou hoger/beter scoort.Tyranium schreef op 30 september 2004 @ 21:36:
ok, sorry voor het (beetje) kinderachtige gedoe, maar ik kan er niet echt tegen als mensen in een nvidia discussie topic gaan posten "ati is veel beter in 3dmark05, nvidia zuigt" ofzo....
Je hebt hier wel gelijk in, maar als je eens naar je posts gaat kijken, is het gewoon "uitlokkend" gedrag, dmv te posten dat ATi inneens zou cheaten in hun nieuwe driver, en posten dat nVidia het snelst is (en blijft) in 3Dmark05 (terwijl een single X800XTPE weer het record heeft op dit moment.)Tyranium schreef op 30 september 2004 @ 21:36:
Ik wil hier niet ATi gaan verdedigen, maar als jij (en anderen) zo'n posts maakt, dan kan je gewoon commentaar gaan verwachten. En als ik het niet doe, dan doet iemand anders het wel.
Dus wil je persé zo'n discussies meiden, denk dan eens 2x na voordat je op "Verstuur bericht" klikt, indien de content anti-ATi, of overdreven pro-nvidia is
[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 30-09-2004 22:26 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
En we kunnen weer verder in het volgende deeltje, te weten nummer elf:
Elf dus!
Met meteen een vriendelijk verzoek om discussies over wie sneller is in 3DMark05 alleen te voeren als je iets zinnigs te melden hebt. DST is daar een voorbeeld van, SLI kan nog, maar gaan patsen met een videokaart die wat puntjes meer haalt dan een andere... dat hoeft niet
Elf dus!
Met meteen een vriendelijk verzoek om discussies over wie sneller is in 3DMark05 alleen te voeren als je iets zinnigs te melden hebt. DST is daar een voorbeeld van, SLI kan nog, maar gaan patsen met een videokaart die wat puntjes meer haalt dan een andere... dat hoeft niet
offtopic:
Prijzen updaten doe ik morgen wel, ik moet zo echt gaan slapen, morgen zware dag/avond/nacht...
Prijzen updaten doe ik morgen wel, ik moet zo echt gaan slapen, morgen zware dag/avond/nacht...
De traagheid van de FX komt volgens mij vooral door een register probleem. Naarmate er meer registers geopend werden, des te meer moeite had de FX er mee. ATi kaarten kennen dit probleem niet. Die gaan gewoon op volle toeren door.Alexio schreef op 30 september 2004 @ 22:03:
[...]
Als die z-buffer idd het probleem was, hadden ze dat toch wel op maximaal 24 bit kunnen locken in hun drivers.
Overigens schijnt nVidia (maar ook ATi) de eindejaars-refresh over te slaan... daardoor krijgt de GF6800-serie een langer leven.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
En daar zijn we blij meeCJ schreef op 30 september 2004 @ 22:31:
[...]
Overigens schijnt nVidia (maar ook ATi) de eindejaars-refresh over te slaan... daardoor krijgt de GF6800-serie een langer leven.
Als het aan mij ligt trekken nvidia én ati er gewoon altijd wat meer tijd voor uit. Kaarten gaan dan langer mee en zij hebben meer tijd om een veel betere kaart te maken. Zij blij, wij blij
Dit topic is gesloten.