Heeft ie een monster van een kaart, dat een verdubbeling geeft in performance over de vorige generatie topkaarten.... is meneer nog niet tevreden!
Mensen moeten altijd wat te huilen hebben he.....
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 53576
Anoniem: 103892
of je begrijpt het niet, of je wil het niet begrijpen en dat is een beetje jammerAnoniem: 53576 schreef op 08 september 2004 @ 11:33:
Heeft ie een monster van een kaart, dat een verdubbeling geeft in performance over de vorige generatie topkaarten.... is meneer nog niet tevreden!
Anoniem: 53576
Het is jammer dat je niet in staat bent om te discusseren.Anoniem: 53576 schreef op 08 september 2004 @ 11:42:
Had dan een fucking GT gekocht gast! Had je maar reviews moeten lezen of Google moeten gebruiken of weet ik veel wat, gedraag je iig als een Tweaker en ga niet achteraf lopen huilen dat je topkaart een paar keer wordt verslagen....
Trouwens dit is topicvervuiling.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
[Voor 27% gewijzigd door Aight! op 08-09-2004 12:59]
Dan moeten ze flink gaan inleveren op de verkoop van de xt-pe lijkt me want die is dan in 1 klap compleet overbodig geworden in de complete lineup als de specs van de gewone en veel goedkopere xt agp zo in de buurt gaan liggen. Het lijkt me dan ook dat de x800xt pci express dan ook compleet niet verkocht word als z'n agp broertje 150 ero goedkoper is en dus een veel betere prijs kwaliteit heeft.CJ schreef op 08 september 2004 @ 12:48:
Ik denk dat ATi ook wel door heeft dat de 6800GT een flinke doorn in het oog is van de X800Pro, vandaar dat ze nu alsnog met een X800XT AGP uit gaan komen op 500/500 met 16 pipelines. Eerst voor $449, maar dat zal wel snel zakken naar $399,-.
Dankje wel CJ, eindelijk iemand die mij begrijpt en niet zo maar wat roept.CJ schreef op 08 september 2004 @ 12:48:
Ik denk dat ATi ook wel door heeft dat de 6800GT een flinke doorn in het oog is van de X800Pro, vandaar dat ze nu alsnog met een X800XT AGP uit gaan komen op 500/500 met 16 pipelines. Eerst voor $449, maar dat zal wel snel zakken naar $399,-.
Nee valt mee hoor. Overigens hoort de X800XT PCI-E voor dezelfde prijs over de toonbank te gaan als de AGP versie, namelijk $449. Dat dit niet gebeurt is niet de fout van ATi.sjek schreef op 08 september 2004 @ 13:04:
[...]
Dan moeten ze flink gaan inleveren op de verkoop van de xt-pe lijkt me want die is dan in 1 klap compleet overbodig geworden in de complete lineup als de specs van de gewone en veel goedkopere xt agp zo in de buurt gaan liggen. Het lijkt me dan ook dat de x800xt pci express dan ook compleet niet verkocht word als z'n agp broertje 150 ero goedkoper is en dus een veel betere prijs kwaliteit heeft.
Als dit gaat gebeuren zal de x800xt-pe spoedig van de markt weg zijn lijkt me.
[Voor 6% gewijzigd door CJ op 08-09-2004 13:30]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Je hebt imho iets teveel naar Doom3 benches gekeken, waar de GT idd stukken sneller is, je doet net alsof je een ramp is overkomen omdat de 6800GT sneller is, hij zal idd in meeste games wel sneller zijn, maar het verschil is nergens zo groot als bij Doom3, en in sommige games is de X800 pro weer sneller. Er zijn laatste tijd voor beide kanten (iets té) positieve reviews uitgekomen, bijv. een X800 Pro normal tegen een 6800GT overclocked, ja, niet gek dat een 6800GT die vet overclocked is over een stock X800 pro heengaat, als we normale eerlijke benchmarks bekijken doen de kaarten weinig voor elkaar onder, en zeker niet met FSAA/AF.Anoniem: 103892 schreef op 08 september 2004 @ 11:16:
Dus je vindt dat ik me aanstel . . . dat mag. Maar heb jij die laatste reviews nog bekeken ??? Er is misschien 1 of 2 games waar de X800 pro de GT een beetje bij kan houden (en dat zo'n beetje wel met alle verschillende instellingen kwa Resolutie en AA+AF).
Natuurlijk zullen er nog verbeteringen komen in de Drivers, maar je moet niet vergeten dat de zelfde verbeteringen in de Drivers ook voor Nvidia er aan komen !!! Dus als je nu langzamer bent, dan ben je dat straks ook, want denk maar niet dat Nvidia stil gaat zitten.
het zou best kunnen dat de X800 pro in de toekomstige Games beter gaat presteren dan dat ie nu doet, en dat de gap die die heeft met de GT iets kleiner wordt, maar ik geloof niet dat ie sneller dan de GT gaat worden als we denken aan de nieuwe generatie Games die er aan zit te komen.![]()
[...]
[Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 08-09-2004 14:12]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik probeer ook geen blaam an te wijzen ik vind de logica achter de strategie gewoon onwaarschijnlijk zeker als je dan uitkomt dat de XT-pe 20 mhz hogere core clock heeft en slechts 60mhz hoger geclockt geheugen zal het verschil met de Xt minimaal zijn en maakt dat de XT-pe prijsongunstig.CJ schreef op 08 september 2004 @ 13:28:
[...]
Nee valt mee hoor. Overigens hoort de X800XT PCI-E voor dezelfde prijs over de toonbank te gaan als de AGP versie, namelijk $449. Dat dit niet gebeurt is niet de fout van ATi.
De X800XT PE blijft gewoon de kaart van $499
De X800XT wordt de kaart van $449, maar later waarschijnlijk dus $399
De X800Pro zal eerst beschikbaar blijven voor $399, maar als de X800XT zakt in prijs, dan zal de X800XT waarschijnlijk richting $329 zakken of zelfs $299 en de X800SE zal dan een kort leven beschoren zijn.
Het verschil in prestaties is er wel tussen de XT en XT PE, zij het net zo groot als tussen de 6800Ultra en 6800GT, maar de XT PE presteert wel beter dan de 6800U en de gewone XT presteert dan zeker beter dan de 6800GT, en in sommige gevallen ook zelfs beter dan de 6800U.
Over de X800GT, die komt er dus gewoon niet en was alleen speculatie. Deze zou zogenaamd op 425/450 uit komen, maar is voor zover ik weet non-existent.
True, alleen is deze discussie en dus ook een deel van jouw verhaal in mijn ogen niet echt heel belangrijk aangezien de X800 Pro heel erg makkelijk alle spellen in een 1600x1200 resolutie weergeeft met 4XFSAA en 16XAF. Alleen met Far Cry en Doom3 krik ik op deze resolutie AA ietjes terug maar dat is met deze spellen en in deze resolutie ook niet heel erg belangrijk. En dan te bedenken dat 80% van de X800 Pro bezitters geeneens een 1600x1200 resolutie gebruikt maar een lagere. Deze discussie lijkt mij dan ook niet echt nodig en pas op het moment dat er spellen uitkomen(3DMark interesseert me niet) die de X800 Pro niet op 1600x1200 kan trekken lijkt me deze discussie iets nuttiger. Op het moment dat dat gebeurt is er denk ik alleen alweer een nieuwe generatie kaarten.Anoniem: 103892 schreef op 08 september 2004 @ 12:09:
[...]
Het is erg jammer dat sommige mensen door een HELE dikke rode bril naar de wereld kijken waardoor ze verblind zijn voor wat er verder om hun heen gebeurd.
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben zelf eerder een Pro ATI figuur dan Pro Nvidia, absoluut. Maar ik ben nog wel in staat om objectief naar de concurrentie te kijken.
Die kaart die over de 6800Ultra heen gaat, die heeft nVidia al.... de 6800Ultra Extreme voor een straatprijs van $549-599.... maar die is zo schaars dat-ie eigenlijk gewoon niet bestaat.sjek schreef op 08 september 2004 @ 14:35:
[...]
Ik probeer ook geen blaam an te wijzen ik vind de logica achter de strategie gewoon onwaarschijnlijk zeker als je dan uitkomt dat de XT-pe 20 mhz hogere core clock heeft en slechts 60mhz hoger geclockt geheugen zal het verschil met de Xt minimaal zijn en maakt dat de XT-pe prijsongunstig.
En als er een XT komt zal nvidia ook weer een nieuwe kaart uit brengen die weer over de 6800 ultra heen komt en/of dan iets gaat spelen met de prijs van alle andere 6800 kaarten en zit je weer met dezelfde situatie........
Lijkt me een beetje oneindig verhaal worden maar goed ze zitten wel heel erg op elkaars lip op deze manier.
Inderdaad, en je hebt gelijk. Ik heb ook eerder aangegeven dat ik niks verkeerds vind met de performance van de kaart op zich, maar waar het me puur om gaat is de vergelijking tussen de Pro en de GT (ook maar puur en alleen omdat ze in de zelfde prijsklasse zitten).Dracul schreef op 08 september 2004 @ 15:19:
[...]
True, alleen is deze discussie en dus ook een deel van jouw verhaal in mijn ogen niet echt heel belangrijk aangezien de X800 Pro heel erg makkelijk alle spellen in een 1600x1200 resolutie weergeeft met 4XFSAA en 16XAF. Alleen met Far Cry en Doom3 krik ik op deze resolutie AA ietjes terug maar dat is met deze spellen en in deze resolutie ook niet heel erg belangrijk. En dan te bedenken dat 80% van de X800 Pro bezitters geeneens een 1600x1200 resolutie gebruikt maar een lagere. Deze discussie lijkt mij dan ook niet echt nodig en pas op het moment dat er spellen uitkomen(3DMark interesseert me niet) die de X800 Pro niet op 1600x1200 kan trekken lijkt me deze discussie iets nuttiger. Op het moment dat dat gebeurt is er denk ik alleen alweer een nieuwe generatie kaarten.
Zo, ik ga weer genieten van mijn naar een XT overgeklokte X800 Pro en dat moet jij misschien ook maar doen. Nogmaals wat betreft dat rode bril gebeuren heb je helemaal gelijk maar dat is nog niks vergeleken met het forum op Rage3D. Ik ben zelf een liefhebber van Ati maar wel een realist en ik ben een keer afgezeken op Rage dat wil je niet weten alleen omdat ik de waarheid zei en dat kunnen sommige mensen daar niet waarderen.
sjeee.... wat een reactie weer. en dat terwijl ik net nog wel begrip voor je had.Anoniem: 103892 schreef op 08 september 2004 @ 15:45:
Ik voel me ook echt niet afgezeken als ik een reactie krijg van iemand die niet in staat is om de werkelijkheid te zien . . . dan moet eigenlijk alleen maar om lachen en ik vind het zielig.
Anoniem: 93354
Ik denk toch niet dat ati het moet hebben van de winst op de xt-pe. De xt-pe is net als de 6800ultra meer het paradepaardje van ati. Net als de p4 ee en de a64 fx53 die dingen zijn er alleen maar voor het imago, 99,9% van de mensen is echt niet gek genoeg om zoveel geld aan die dingen uitgeven.sjek schreef op 08 september 2004 @ 13:04:
[...]
Dan moeten ze flink gaan inleveren op de verkoop van de xt-pe lijkt me want die is dan in 1 klap compleet overbodig geworden in de complete lineup als de specs van de gewone en veel goedkopere xt agp zo in de buurt gaan liggen. Het lijkt me dan ook dat de x800xt pci express dan ook compleet niet verkocht word als z'n agp broertje 150 ero goedkoper is en dus een veel betere prijs kwaliteit heeft.
Als dit gaat gebeuren zal de x800xt-pe spoedig van de markt weg zijn lijkt me.
wat zeik je nou over die 10 frames of misschien nog wel minder, bekijk het zo als het op een gegeven moment niet meer soepel loopt op jouw x800pro zal dat het ook echt niet veel beter doen op die 6800gt. Tegen die tijd dat dat gebeurd dan zijn ze (spellenmakers) en ben jij die kaarten allang alweer vergete en heb je een nieuwe. Meestal is het zo bij een nieuw spel (is mijn ervaring dan, vooral nu weerAnoniem: 103892 schreef op 08 september 2004 @ 15:45:
[...]
Inderdaad, en je hebt gelijk. Ik heb ook eerder aangegeven dat ik niks verkeerds vind met de performance van de kaart op zich, maar waar het me puur om gaat is de vergelijking tussen de Pro en de GT (ook maar puur en alleen omdat ze in de zelfde prijsklasse zitten).
Ik vind ook dat je ALTIJD opjectief moet blijven kijken, ook al ben enorm fan van een bepaalde merk. Blijkbaar kunnen heel veel mensen dat niet . . en dat is alleen maar jammer.
Ik voel me ook echt niet afgezeken als ik een reactie krijg van iemand die niet in staat is om de werkelijkheid te zien . . . dan moet eigenlijk alleen maar om lachen en ik vind het zielig.
[Voor 5% gewijzigd door dikki dik op 08-09-2004 19:15]
[Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 08-09-2004 19:10]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
nu vergeet je 1 ding, Ati wilde eigenlijk met een heel nieuw ontwerp komen, maar dat is ze niet op tijd gelukt. Die is nu waarschijnlijk tot volgend jaar en IK DENK dat je dat niet meer hoef te gaan verwachtten van nvidea. Ati was gewoon wat later maar daar konden hun ook niks aan doen. Vind het eigenlijk nog best knap dat ze met Nvidea kunnen concurreren. Maar zoals min of meer zegt komt het nu wel zo over dat je denkt dat Ati dit uit luiheid doet, maar vergeet niet dat Ati ook nog aan de xbox 2 meot werken. Ga nou niet zeggen dat ze zich alleen maar 1 bepaald iets moeten richten, maar hun zijn ook maar een bedrijf en wat wil een bedrijf...........juist ja winstHelp!!!! schreef op 08 september 2004 @ 19:05:
Ik begrijp de gevoelens van Boxmaster wel en vind ze ook niet geheel onterecht.
In mijn ogen is ATI op dit moment toch echt hard aan het falen.
True, de XT800PE is heel erg goed maar waar kan ik hem kopen zonder dat ik dagelijks 50 webshops afbel?
Juist helemaal nergens.
Feit is dat zowel de 6800GT als de 6800Ultra goed tot redelijk goed verkrijgbaar zijn terwijl ATI alleen de X800PRO redelijk tot goed kan leveren.
Als er 50 "echte" XT PE's leverbaar geweest zijn in NL dan ben ik waarschijnlijk optimistisch. Als je de XT PE niet kan leveren dan zijn alle XT PE benchmarks gewoon rijp voor de sloop en moeten gewist worden.
Ik vind het gewoon tegenvallen van ATI dat ze 2 jaar performanceleader zijn geweest en gebleven door het 9700pro ontwerp steeds verder te tweaken tot de X800 serie en toch niet in staat zijn om te leveren. nVidia kan een compleet nieuwe chip met veel meer transistors wel leveren incl SM3 !!!
De XT PE zou leverbaar zijn uiterlijk ultimo Mei !!! We zijn nu 3 maanden verder. Paperlaunch anyone?
nVidia is momenteel gewoon keihard aan het terugslaan qua chipontwerp (incl SM3), prestaties in de diverse marktsegmenten, marketing (SM3 + D3) en leverbaarheid.
IMHO maakt ATI zich heel simpel gewoon schuldig aan datgene wat nVidia ook altijd gedaan heeft, bestaande ontwerpen summier verbeteren omdat men denkt dat er geen reeele concurrentie is.
Ik geloof er verder ook echt geen zak van dat "al die XT PE's" naar OEM's of weet ik veel wat zijn gegaan. Zo groot is de OEM markt niet voor kaarten van EUR 500-600.
Echt hoor, ik heb het al vaker gezegd:
ATI is zich doodgewoon de klere geschrokken van de 16pipeline 6800GT/U. Dit hadden ze niet verwacht en daarom hebben ze snel en overhaast de XT PE geintroduceerd.
Om met een positieve noot te eindigen:
Je hoeft je echt niet rot te voelen als je een X800PRO hebt want het is echt een superkaart. Ik speel alle spellen er zeer goed mee, incl D3 en echt niet op 640*480 als je begrijpt wat ik bedoel.
Dit laat echter onverlet dat ATI gewoon meer aan zijn stand verplicht is. Dit wordt ook zeker zo "gevoeld" in de community naarmate de leverbaarheid van de XT800 PE op zich laat wachten.
Ik denk dat ATI in het High end segement momenteel duidelijk terrein aan het verliezen is. Zowel in verkopen maar m.n. in beeldvorming.
Bij de refresh zal dit nog erger worden, zeker bij blijvende slechte leverbaarheid van een benchmarkwinner en ook al geen SM3.
De XT800XT 500/500 is leuk maar nog niet officieel aangekondigd, laat staan leverbaar.
Bij blijvende slechte leverbaarheid gaat ATI de strijd verliezen totdat de R520\NV50 komen.
Verketter me, beschimp me maar bovenal: Mark my words dear friends......
[Voor 5% gewijzigd door dikki dik op 08-09-2004 19:28]
Eens over SM3 maarrrrrr beter mee verlegen dan om verlegen en nVidia heeft het gewoon wel dus: pluspunt voor nVidia.Anoniem: 93354 schreef op 08 september 2004 @ 19:20:
Zo geweldig is dat sm3 nou ook weer niet, met sm2.0b is er netzoveel snelheids winst te behalen.
Maar ik ben het wel met je eens over de slechte leverbaarheid.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dat wil ik best geloven maar het blijft een feit dat ze TWEE jaar performanceleider waren, in die tijd alleen miniscule verbeteringen hebben doorgevoerd en er nog niet in geslaagd zijn om een nieuw ontwerp af te krijgen laat staan hun getweakte topmodel X800XT PE in quantity in retail te krijgen.dikki dik schreef op 08 september 2004 @ 19:24:
[...]
nu vergeet je 1 ding, Ati wilde eigenlijk met een heel nieuw ontwerp komen, maar dat is ze niet op tijd gelukt.
klopt, maar de R520 wordt ook niet revolutionair: gewoon R420 + SM3+ + misschien wat extra pipelines. Niks wat nVidia ook niet kan. Sterker zij hebben dan al ruime tijd ervaring met SM3.Die is nu waarschijnlijk tot volgend jaar en IK DENK dat je dat niet meer hoef te gaan verwachtten van nvidea.
Vind ik dus juist tegenvallen.Ati was gewoon wat later maar daar konden hun ook niks aan doen. Vind het eigenlijk nog best knap dat ze met Nvidea kunnen concurreren.
Zoals eveneens al eerder betoogd denk ik niet dat ze lui zijn, noch zei ikMaar zoals min of meer zegt komt het nu wel zo over dat je denkt dat Ati dit uit luiheid doet, maar vergeet niet dat Ati ook nog aan de xbox 2 meot werken. Ga nou niet zeggen dat ze zich alleen maar 1 bepaald iets moeten richten, maar hun zijn ook maar een bedrijf en wat wil een bedrijf...........juist ja winst
imho is dit geen flamewar hoor. Gewoon idd stevige kritiek maar wel onderbouwd.Anoniem: 103892 schreef op 08 september 2004 @ 19:45:
Mensen, dit begint nou langzamerhand weer uit de hand te lopen zie ik . . .
En ik wil zeker niet verantwoordelijk zijn voor WEER een nieuwe Flaimwar !
Dus weetje wat, vergeet wat ik eerder gepost heb over de X800 Pro. Ik ben er wel tevreden mee. Wat zo jammer is is dat bepaalde mensen dan weer proberen de boel nog eens goed in te wrijven . . . als of er trouwens iets in te wrijven valt !
Ik heb NOOIT gezegd dat ATI zo slecht is of dat de X800 reeks of alleen de Pro zo slecht is, echt niet. Het enige wat ik bedoelde is dat IK persoonlijk vanuit was gegaan vanaf het begin (van voordat ik mijn kaart kocht) dat de 6800 GT en de X800 Pro directe concurrenten zouden zijn met minimale verschillen kwa performance aangezien ze in de zelfde prijscatogrie zitten.
Nu heb ik gezien dat in de meeste games waar een review op plaats gevonden heeft de GT iets beter presteerd en daar wou ik iets over kwijt.
THAT's ALL . . . dus ga aub niet weer met elkaar ingevecht over welke merk nou de beste is, want dat heeft ECHT GEEN ZIN !!!
Jullie zullen elkaar uiteindelijk echt niet overtuigen, dus waarom moeite doen.
Laat een ieder z'n voorkeur hebben.
Ja maar wel aanmerkelijk beter dan de XT PE.
[Voor 37% gewijzigd door Help!!!! op 08-09-2004 20:20]
PC Specs
Nou als je in de winkel op het punt staat om 400+ euro uit te geven lijkt het mij dat je toch wel ff uitzoekt wat je nou gaat kopen, tenzij je geld over heb maargoed ervan uitgaand dat 400euro voor de meeste mensen veel geld is (voor mij iig wel) doe je dat niet.Help!!!! schreef op 08 september 2004 @ 19:31:
[...]
Eens over SM3 maarrrrrr beter mee verlegen dan om verlegen en nVidia heeft het gewoon wel dus: pluspunt voor nVidia.
Verder is het marketingtechnisch altijd beter om de nieuwste versie te hebben. Lullig maar waar.
Weet je er weinig van en je staat in de winkel of je hebt geen tijd om alle reviews tot uit den treure te lezen -> uhhh SM3>SM2.0b => uhh dus beter....
Nvidia heeft jarenlang niks anders gedaan dan steeds minimale veranderingen door te brengenDat wil ik best geloven maar het blijft een feit dat ze TWEE jaar performanceleider waren, in die tijd alleen miniscule verbeteringen hebben doorgevoerd en er nog niet in geslaagd zijn om een nieuw ontwerp af te krijgen laat staan hun getweakte topmodel X800XT PE in quantity in retail te krijgen.
nVidia lukt het vanuit een achterstandspositie wel!!
[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 08-09-2004 20:01]
Klopt maar in de mid range wordt dat al minder.Anoniem: 93354 schreef op 08 september 2004 @ 19:59:
[...]
Nou als je in de winkel op het punt staat om 400+ euro uit te geven lijkt het mij dat je toch wel ff uitzoekt wat je nou gaat kopen, tenzij je geld over heb maargoed ervan uitgaand dat 400euro voor de meeste mensen veel geld is (voor mij iig wel) doe je dat niet.
Hier ben ik het ook helemaal met je eens en dat suckte dus ook flink[...]
Nvidia heeft jarenlang niks anders gedaan dan steeds minimale veranderingen door te brengen
[Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 08-09-2004 20:22]
PC Specs
[Voor 8% gewijzigd door epo op 08-09-2004 20:42]
kerel lees eens wat vaker reviews!Anoniem: 23009 schreef op 08 september 2004 @ 02:00:
[...]
geef mij maar ATi veel beter beeld kwaliteit en performance, en zo slecht is Ati ook weer niet. IMHO...mijn ervaring met nVidia was ook niet al te oke. Vandaar ik nu ATi gebruik. Ik spreek uit me eigen ervaring.
[Voor 4% gewijzigd door J0J0 op 08-09-2004 20:46]
Ja maar bij midrange heb je het dus niet meer over de topkaarten waar het eerst over ging. Bij midrange kaarten is de prijs/snelheid belangrijker.Help!!!! schreef op 08 september 2004 @ 20:06:
[...]
Klopt maar in de mid range wordt dat al minder.
Edit: tevens denk ik dat zelfs belezen kopers bij prestaties die zo dicht bij elkaar liggen als bij de X800XT PE en de 6800U, SM3 bewust of onbewust toch laten meewegen.
Anoniem: 115092
Bij min of meer gelijk presterende kaarten zou ik ook voor de kaart gaan die wel SM 3.0 ondersteund, logisch toch? Ook al is het geen noodzakelijke extra feauture tov SM2.0b. Het klinkt gewoon beter / leuker en bij een enkele hedendaagse game krijg je er een paar extra frames voor terug.... (jaja extra frames kan ook via sm 2.0b alleen er zijn nog minder games die sm2.0b gebruiken dan games die ondersteuning bieden voor sm3.0).Help!!!! schreef op 08 september 2004 @ 20:06:
[...]
Edit: tevens denk ik dat zelfs belezen kopers bij prestaties die zo dicht bij elkaar liggen als bij de X800XT PE en de 6800U, SM3 bewust of onbewust toch laten meewegen.
[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 08-09-2004 21:57]
Begrijp ik het nou niet goed? sm 2.0B is toch bijna het zelde als sm 3.0. De dingen die missen bij sm 2.0B kunnen toch gewoon uitgeschakeld worden! Er waren volgens mij maar hele kleine verschillen tussen die twee! Dus als een spel sm 3.0 ondersteund kan hij toch perfect werken met sm 2.0B?Anoniem: 115092 schreef op 08 september 2004 @ 21:46:
[...]
Bij min of meer gelijk presterende kaarten zou ik ook voor de kaart gaan die wel SM 3.0 ondersteund, logisch toch? Ook al is het geen noodzakelijke future. Het klinkt gewoon beter / leuker en bij een enkele hedendaagse game krijg je er een paar extra frames voor terug.... (jaja extra frames kan ook via sm 2.0b alleen er zijn nog minder games die sm2.0b gebruiken dan games die ondersteuning bieden voor sm3.0).
Anoniem: 115092
(of een SM 3.0 ondersteunende game ook automatisch gebruik kan maken van sm2.0b weet ik eigenlijk niet zeker)Begrijp ik het nou niet goed? sm 2.0B is toch bijna het zelde als sm 3.0. De dingen die missen bij sm 2.0B kunnen toch gewoon uitgeschakeld worden! Er waren volgens mij maar hele kleine verschillen tussen die twee! Dus als een spel sm 3.0 ondersteund kan hij toch perfect werken met sm 2.0B?
[Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 08-09-2004 22:48]
de rest wat je zegt intresserd me geen bal, maar de r520 is van de grond af aan ontworpenHelp!!!! schreef op 08 september 2004 @ 19:48:
[...]
klopt, maar de R520 wordt ook niet revolutionair: gewoon R420 + SM3+ + misschien wat extra pipelines. Niks wat nVidia ook niet kan. Sterker zij hebben dan al ruime tijd ervaring met SM3.
en toch is het verschil miniemAnoniem: 103892 schreef op 08 september 2004 @ 19:45:
Ik heb NOOIT gezegd dat ATI zo slecht is of dat de X800 reeks of alleen de Pro zo slecht is, echt niet. Het enige wat ik bedoelde is dat IK persoonlijk vanuit was gegaan vanaf het begin (van voordat ik mijn kaart kocht) dat de 6800 GT en de X800 Pro directe concurrenten zouden zijn met minimale verschillen kwa performance aangezien ze in de zelfde prijscatogrie zitten.
.
In FarCry ja, maar ik ga hier niet pretenderen dat ik begrijp wat er allemaal met SM3.0 specs mogelijk zijn aangezien ik geen gameprogrammeur ben, wat ik wel begrijp is dat die features nog lang niet allemaal ingezet zijn , zodra dat wel gebeurt wordt het een ander verhaal. En de mensen die zeggen dat als dat gebeurt het huidige toch al te langzaam is........ dat is maar de vraag.
Omdat er wel dingen zijn die sm3 wel kan en sm2.0b niet. Het zit hem alleen in het feit dat die dingen nog niet gebruikt kunnen worden omdat de hw daar nog niet snel genoeg voor is. Dat is ook de reden dat ati ervoor heeft gekozen om nog geen sm3 te gebruiken, omdat de niewe futeres toch nog niet gebruikt kunnen worden en daarom vonden ze het beter om hun sm2 technieken te verbeteren.Anoniem: 62850 schreef op 08 september 2004 @ 22:38:
Als SM2B hetzelfde kan waarom wil ATI dan in zen Next Gen. kaarten toch SM3 bakken
[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 08-09-2004 22:54]
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 08-09-2004 22:57]
yeah right, dat zou ik als ik ATI was ook zeggen, iig trap jij erinAnoniem: 93354 schreef op 08 september 2004 @ 22:53:
[...]
Omdat er wel dingen zijn die sm3 wel kan en sm2.0b niet. Het zit hem alleen in het feit dat die dingen nog niet gebruikt kunnen worden omdat de hw daar nog niet snel genoeg voor is. Dat is ook de reden dat ati ervoor heeft gekozen om nog geen sm3 te gebruiken, omdat de niewe futeres toch nog niet gebruikt kunnen worden en daarom vonden ze het beter om hun sm2 technieken te verbeteren.
Het komt er dus op neer dat sm3 eigelijk niet echt een meerwaarde heeft want tegen de tijd dat alles gebruikt word is je kaart er eigelijk al niet meer snel genoeg voor.
Anoniem: 122720
De xt zal weer iets over de 6600gt gaan en de 6600ultra gaat daar weer overheen. Nvidia heeft dus duidelijk een voordeel mid-range aangezien ze nog een kaart ruimte hebben om de beste prijs kwaliteit te pakken. De prijs zal nu heel belangrijk worden want een 6600ultra kan het de x800se heel moeilijk maken als deze bv 249 gaat kosten net zoals de x700pro kan het de 6600gt met een goede prijs kan afstoten.CJ schreef op 09 september 2004 @ 02:05:
De 6600GT zit daar ergens tussen de Pro en XT voor $229. Als de X700Pro het de 6600GT al moeilijk kan maken... wat zal de XT dan kunnen doen? Genoeg... maar dat schijnt niet helemaal door te dringen bij een groot deel van de mensen die op de FP reageren.
Dus eigenlijk gedraagt Ati zich als een onzekere puber die bang is om ook maar iets fout te doen. Lijkt haast wel of ze niet zeker zijn van de aanpak die ze uitvoeren.En waarom denk je dat ATi wacht met de lancering van de X700 serie... natuurlijk om de X700XT eventueel nog hoger te klokken, mocht dat nodig zijn om tegen de 6600GT op te boksen... En in het geval dat nVidia nog een 6600Ultra klaar heeft staan.... welkom X800SE voor $299.
Misschien juist goed dat ze dat doen, anders gaan ze net als nvidia fouten maken die het bedrijf geld en marktaandeel kosten (te snelle launch Fx5800 etc.)sjek schreef op 09 september 2004 @ 09:24:
[...]
De xt zal weer iets over de 6600gt gaan en de 6600ultra gaat daar weer overheen. Nvidia heeft dus duidelijk een voordeel mid-range aangezien ze nog een kaart ruimte hebben om de beste prijs kwaliteit te pakken. De prijs zal nu heel belangrijk worden want een 6600ultra kan het de x800se heel moeilijk maken als deze bv 249 gaat kosten net zoals de x700pro kan het de 6600gt met een goede prijs kan afstoten.
[...]
Dus eigenlijk gedraagt Ati zich als een onzekere puber die bang is om ook maar iets fout te doen. Lijkt haast wel of ze niet zeker zijn van de aanpak die ze uitvoeren.
Ik vind dat Ati op dit moment nogal slap overkomt zeker als je ziet hoe overtuigt ze eerst waren over hun kunnen en doen en nu lijkt dat ff helemaal foetsie te zijn.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Een 6600Ultra kan het een X800SE waarschijnlijk nooit moeilijk maken. nVidia heeft tenslotte nog de 6800 non ultra in het $299 gebied zitten en ze zouden zich daar alleen maar mee in de vingers snijden. En de X800SE heeft al laten zien dat het erg gewaagd is aan de 12 pipes 6800 (die vervangen gaat worden door de echte 12 pipekaart NV41).sjek schreef op 09 september 2004 @ 09:24:
[...]
De xt zal weer iets over de 6600gt gaan en de 6600ultra gaat daar weer overheen. Nvidia heeft dus duidelijk een voordeel mid-range aangezien ze nog een kaart ruimte hebben om de beste prijs kwaliteit te pakken. De prijs zal nu heel belangrijk worden want een 6600ultra kan het de x800se heel moeilijk maken als deze bv 249 gaat kosten net zoals de x700pro kan het de 6600gt met een goede prijs kan afstoten.
Ik vind er eigenlijk helemaal niets onzeker aan. All bases are covered, en dat is juist de slimste tactiek die je maar kan uitvoeren om je vijand de wind uit de zeilen te nemen. ATi heeft nu gewoon alle counter-chips klaar staan. De X800SE was er al... dus waarom ook niet gebruiken als retail chip mocht dit nodig zijn? En in het budgetsegment heeft nVidia op dit moment geen enkele chip die tegen de X300 op kan boxen, aangezien NV44 pas in het vierde kwartaal wordt gereleased.Dus eigenlijk gedraagt Ati zich als een onzekere puber die bang is om ook maar iets fout te doen. Lijkt haast wel of ze niet zeker zijn van de aanpak die ze uitvoeren.
Ik vind dat Ati op dit moment nogal slap overkomt zeker als je ziet hoe overtuigt ze eerst waren over hun kunnen en doen en nu lijkt dat ff helemaal foetsie te zijn.
[Voor 4% gewijzigd door Pubbert op 09-09-2004 13:43]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Daar maak jij je toch niet meer druk over. Je zit nu toch in "ons" kamp?!!epo schreef op 08 september 2004 @ 20:28:
....
overigens vindt ik dat nvidiots geneuzel een regelrechte flame, verwijder het aub of ik laat het verwijderen
Ongetwijfeld weet jij precies hoe de R520 ontworpen is.dikki dik schreef op 08 september 2004 @ 22:45:
[...]
de rest wat je zegt intresserd me geen bal, maar de r520 is van de grond af aan ontworpen
Eeehm heeft ATI al tapeout van de Xbox2 danwel heeft ATI al daadwerkelijk chips waarmee SM3 getest kan worden?? Voorzover ik weet niet.CJ schreef op 08 september 2004 @ 23:16:Dat ATi een achterstand op loopt wat betreft SM3.0 kaarten is natuurlijk dikke bullshit. Wat denk je dat er in de X-Box2 en Nintendo Revolution zit? Een chip die 'alleen maar' gebruik maakt van SM2.0??? Feit is dat ATi alle X-Box2 tech op zak heeft zitten, en ook daarmee dus ook werkende SM3.0+ kaarten heeft....
Developers zijn al games aan het ontwikkelen voor de X-Box2.... en je kan er van uit gaan dat die games volledig gebruik gaan maken van de R500 chip.... Dan is de kans groot dat wanneer die games uit komen op de PC, ze perfect werken op Radeons.... vooral nu het nieuwe gameontwikkelplatform van MS er is.... ATi achterstand wat betreft SM3.0 tech? Ik dacht het niet....
Dit lijkt me ook een heel interessante kaart. Voornamelijk omdat ATI met deze kaart moet gaan laten zien dat ze in staat zijn om het zeer succesvolle R300 ontwerp kunnen overstijgen met een echt nieuw ontwerp.Alhoewel R520 een hele interessante kaart gaat worden, kijk ik echter toch meer uit naar R600, wanneer ATi ook voor de desktop markt naar een unified shader model gaat... Ben benieuwd of nVidia dit ook gaat doen met NV60, aangezien ze met NV30/5 (de FX) al die kant op gingen, maar dit compleet weer overboord hebben gegooid... Nu moeten ze straks dus weer die kant op aangezien SM4.0 dit min of meer vereist... Dus met R600/NV60 gaat het allemaal veel interessanter worden, aangezien beide IHVs dan wel met een nieuwe architecture moeten komen.
Dit kaartje wil ik ook wel! Het liefst deze versie in een BTX kast of Lian Li V serie. Dat pimpt echt behoorlijkThund3r schreef op 09 september 2004 @ 13:43:
ATi introduceert All-In-Wonder X800 XT
...........
[afbeelding]
[afbeelding]
nieuws: ATi introduceert All-In-Wonder X800 XT
Mooi kaartje
[Voor 38% gewijzigd door Help!!!! op 09-09-2004 19:49]
PC Specs
Tape out... als je daar van kan spreken bij de X-Box2 chip... ATi levert de blue print, MS maakt het onder wakend oog van ATi. Net zoals bij de GameCube en straks ook bij de Nintendo Revolution... Ongetwijfeld heeft Microsoft al werkende siliconsamples, zeker als men de X-Box2 binnen een jaar wil launchen.Help!!!! schreef op 09 september 2004 @ 19:45:
[...]
Eeehm heeft ATI al tapeout van de Xbox2 danwel heeft ATI al daadwerkelijk chips waarmee SM3 getest kan worden?? Voorzover ik weet niet.
nVidia daarentegen heeft niet alleen de chips al gebakken maar ook al in retail. 1 keer raden op welke kaarten de developers SM3 aan het testen zijn. Of denk jij dat de games die SM3 ondersteunen, en die zoals jij zegt pas over een jaar op de markt zijn, niet nu al in ontwikkeling zijn. En waarop zou je dat het liefst ontwikkelen?
http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_49_release_notes.htmlPerformance Improvements for CATALYST™ Display Driver Version 4.9
Doom3 performance improves 10-15% on ATI RADEON™ X800 XT products when anti-aliasing is enabled.
UT2004 performance improves considerably on the ATI RADEON™ 9500 PRO, RADEON™ 9700 PRO RADEON™ 9800 PRO and RADEON™ 9800 XT products. The benefit can be 25% or more in some circumstances, particularly at extreme graphics settings such as 6xAA + 16xAF.
[Voor 23% gewijzigd door CJ op 09-09-2004 22:29]
[Voor 41% gewijzigd door CJ op 09-09-2004 22:54]
In de praktijk blijkt dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:
Fout: Ais-ees
Goed: Ais-Aiz
Ach, de All In Wonder is gebaseerd op de XT (non PE) en daar heeft ATi schijnbaar geen leveringsproblemen mee, getuige het feit dat er sinds een paar dagen de ene melding na de andere binnenkomt over beschikbaarheid van de gewone XT.
ik dacht dat het RV370+AGP bridge ging zijnCJ schreef op 10 september 2004 @ 01:56:
[...]
Dan nog wat 'geruchten' over een nieuwe roadmap van ATi.
RV351 had ik ooit lang geleden in het toekomstige VPU lijstje staan, maar deze had ik geschrapt en RV370 (PCI-E) kwam er voor in de plaats. Nu schijnt dat ATi de RV351 wel uit gaat brengen. Dit is een AGP versie van de X300.
dit slaat op niets, ATi bepaalt zijn clock-specs wanneer hun product uitgebreid hebben getest & wanneer ze de specs van de competitie hebben gezienVerder schijnt de R480 zowiezo met kerst beschikbaar te zijn, en zal deze op 600 Mhz core en 600+ Mhz GDDR3 mem lopen. De eerste 512MB kaarten zullen waarschijnlijk op R480 en niet op R420 gebaseerd zijn.
Puur giswerk, ik geloof der geen bal tenzij hetgeen ik al wistIn Maart 2005 zal R520 gepresenteerd worden op CeBit. R520 heeft SM3.0 en meer, waardoor SM3.0+ gebruikt zal worden in de marketing. De chip zal volgens Computerbase.de 24 pipelines hebben, waarschijnlijk net zoals NV47 (ja je leest het goed NV47 en niet NV50, zie ook een pagina eerder in dit topic). Het schijnt dat dit een tussenoplossing is op 0.11u, terwijl er later misschien een 32 pipes versie/refresh uit komt op 0.09u. Verkrijgbaar in de winkels, zomer 2005.
Dacht ik ook, maar ik wist wel dat RV351 een budgetversie was van de RV350 aka Radeon9600. Het kan dus zijn dat het inderdaad een bridge versie is van de RV370, maar volgens mij gebruiken ze dan niet een compleet andere nummering aangezien het nog steeds RV370 zou zijn. Een RV371 zou dan logischer zijn.oeLangOetan schreef op 10 september 2004 @ 12:38:
[...]
ik dacht dat het RV370+AGP bridge ging zijn
[...]
Klopt. Voor zover ik weet zet ATi een week voor de launch de kloksnelheden vast. Ik denk daarom dat Computerbase gewoon alle speculaties die ze op het web hebben gezien, hebben gepost. Volgens die geruchten schijnt NV48 namelijk op 480 Mhz core en 600 Mhz mem te lopen.dit slaat op niets, ATi bepaalt zijn clock-specs wanneer hun product uitgebreid hebben getest & wanneer ze de specs van de competitie hebben gezien
Ik snap overigens niets meer van de nummering van nVidia. NV48 is de refresh van de NV40. Maar NV47 schijnt de opvolger te worden van NV48. Het lijkt er op dat nVidia afstapt van het standaard bekende opvolgingsrijtje: NV20 -> NV25 -> NV28 -> NV30 -> NV35 -> NV38 -> NV40 -> NV45 -> NV48 -> NV50 etc etc etc. We zagen het al doordat NV45 maar een NV40 + bridge was. Nu is dus NV47 de 24 pipes-opvolger van NV48 die het zou moeten opnemen tegen de 24 pipes van de R520 volgend jaar zomer.Puur giswerk, ik geloof der geen bal tenzij hetgeen ik al wist
R520=R3xx architectuur met sm3.0
Ik verwacht de launch net voor mei zeker niet vroeger
Natuurlijk komt er een antwoord op de R520 van nvidia (nv47 of nv48 je mag kiezen)
De echte concurrent van de R520 heet de nv50, eind 2005
De xbox2-gpu heeft nog geen tapeout gehad, het is ontkent dat de R400 ooit is out-getaped, er was een onherstelbaar probleem mee en de design fase werd gestaakt wat betekent dat de xbox2-gpu een herontworpen R400 is!
[Voor 4% gewijzigd door Kwistnix op 10-09-2004 13:22]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
het is idd belachelijk, ik denk dat het voorlopig nog wel een maand kan duren voordat er beperkt wat leverbaar is. nergens zie je ook indicaties dat er uberhaubt van die XT-PE kaarten worden verkochtFallenAngel666 schreef op 10 september 2004 @ 13:13:
Ik vind het echt TE belachelijk dat de XT800 PE hier nog steeds niet verkrijgbaar is.
Dat ding staat al bijna twee maanden in het assortiment van verschillende webwinkels, op een onbekende levertijd.
In Nederland zie je inderdaad weinig indicaties..., maar ze zijn er wel. In andere landen daarentegen zie je steeds meer meldingen van gelukkige eigenaars van de XT PE.rico_fxp schreef op 10 september 2004 @ 13:35:
[...]
het is idd belachelijk, ik denk dat het voorlopig nog wel een maand kan duren voordat er beperkt wat leverbaar is. nergens zie je ook indicaties dat er uberhaubt van die XT-PE kaarten worden verkocht
Wat raar, zoiets had ik ook met de laatste omega's.NoLiMiTSoLDieR schreef op 10 september 2004 @ 14:06:
Ik heb zo net de 4.9 ACCC geinstalleerd,
Maar heb een probleem.
Als ik naar Eigenschappen voor beeldscherm , Geavanceerd wil gaan.
Start mn pc ineens opnieuw op.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik ga zo eerst ff 4.9 zonder CC proberen.
Win Xp Sp2
Radeon 9800
..
[Voor 70% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 10-09-2004 16:31]
Anoniem: 122720
Ja, dat staat zelfs op de ati website.......Anoniem: 122720 schreef op 10 september 2004 @ 15:45:
Ik heb een korte vraag, ik heb een sapphire ati radeon 9500 pro gekocht, maar welke drivers zijn de goede? is dat het cataclyst 4.9 control center voor XP?
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Vroeg het me ook al af maar las in nVidia 6800 topic dat dit een React Bug is....Anoniem: 93354 schreef op 10 september 2004 @ 18:53:
Beetje offtopic. Maar wat is er met de startpost gebeurt? ik zie alleen nog maar witte colommen met paarse randjes ipv het rood met wit.
PC Specs
Ik heb precies hetzelfde, heerlijke buggy driver is het, zorgt voor de eerste bsod sinds tijdenNoLiMiTSoLDieR schreef op 10 september 2004 @ 14:06:
Maar heb een probleem.
Win Xp Sp2
Radeon 9800
..
De bezoekers van dit forum kunnen beter de CCC niet installeren, dat is meer iets voor de "mensen onder ons"epo schreef op 10 september 2004 @ 19:19:
[...]
Ik heb precies hetzelfde, heerlijke buggy driver is het, zorgt voor de eerste bsod sinds tijden
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
ha ha ha , ik heb idd die buggy ccc maar achterwege gelaten, eerlijk gezegd kan je er ook niks meer mee, het is alleen maar enorm vertragend (wie wil er nou zou stom autotje in je 3d panel hebbenThund3r schreef op 10 september 2004 @ 20:19:
[...]
De bezoekers van dit forum kunnen beter de CCC niet installeren, dat is meer iets voor de "mensen onder ons"
[Voor 9% gewijzigd door epo op 10-09-2004 20:56]
Ik ook. Na de herstart deed hij het wel gewoon. (tenminste als ik het via het icoontje deed en via geavanceerd nog niet geprobeerd.)NoLiMiTSoLDieR schreef op 10 september 2004 @ 14:06:
Maar heb een probleem.
Win Xp Sp2
Radeon 9800
..
[Voor 8% gewijzigd door schnumi op 10-09-2004 21:27]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
nah, en het risico op een Bsod, nee dank jeschnumi schreef op 10 september 2004 @ 21:26:
[...]
Ik ook. Na de herstart deed hij het wel gewoon. (tenminste als ik het via het icoontje deed en via geavanceerd nog niet geprobeerd.)
Dus ik denk dat je gewoon het icoontje moet gaan gebruiken in plaats van geavanceerd.
Ik haalde gisteren met de GF6800U in 1280x1024 x16 AF max IQ waterref. op "all", maar liefst 120 fps!CJ schreef op 10 september 2004 @ 21:35:
Heeft iemand al weer wat benchmarks gedraaid van CS:S? Het schijnt dat met de nieuwste patch van CSS die gisteren is gereleased scores op ATi kaarten bijna verdubbelden...
Mensen die met een 9800Pro eerst 34-35 fps haalden op 1024x768 met 4xAA/8xAF, halen nu ineens 74 fps. En mensen met een X800XT die eerst 30-60 fps haalden, halen nu 80-100.
http://www.halflife2.net/...32301&posted=1#post732301
http://www.teamradeon.com/forum/viewtopic.php?t=697
Het zou leuk zijn als er hier op GoT ook even wat mensen aan de slag gingen met wat tests (dus nieuwste patch en Cat 4.9).
Niet op voorraad.
Al gestoeid? En wat haalde je eerst met je 6800?edward2 schreef op 10 september 2004 @ 21:49:
[...]
Ik haalde gisteren met de GF6800U in 1280x1024 x16 AF max IQ waterref. op "all", maar liefst 120 fps!
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
[Voor 3% gewijzigd door edward2 op 11-09-2004 00:23]
Niet op voorraad.
Niet op voorraad.
[Voor 7% gewijzigd door edward2 op 11-09-2004 01:21]
Niet op voorraad.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 16GB DDR5RAM / Dell Thunderbolt Dock WD22TB4 / 2x iiyama XUB2492HSU-B1 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 monitor / KRK S10.4 subwoofer
Ik heb CSS, en een X800 dus zal even voor jullie testenCJ schreef op 10 september 2004 @ 21:35:
Heeft iemand al weer wat benchmarks gedraaid van CS:S? Het schijnt dat met de nieuwste patch van CSS die gisteren is gereleased scores op ATi kaarten bijna verdubbelden...
Mensen die met een 9800Pro eerst 34-35 fps haalden op 1024x768 met 4xAA/8xAF, halen nu ineens 74 fps. En mensen met een X800XT die eerst 30-60 fps haalden, halen nu 80-100.
Het zou leuk zijn als er hier op GoT ook even wat mensen aan de slag gingen met wat tests (dus nieuwste patch en Cat 4.9).
Ik zie er niets bijstaan van een patch waardoor het geheel sneller zou wordenCOUNTER-STRIKE: SOURCE BETA CHANGES / ADDITIONS:
* Stopped spectator camera jumping to the wrong player.
* Several fixes to allow Windows 98* Aspje to work.
* Added spray-logo import ability in the Options dialog.
* Added support for binding non QWERTY (i.e. AZERTY) keyboard keys.
* Improved player movement on high latency links (smoothing out the experience).
* Improved auto-pickup behavior for CS weapons.
* Fixed splash screen not showing up immediately when starting the game in full screen in some cases.
* Players switched via mp_autoteambalance do not lose items, score, or equipment.
* Fixed upper-case characters not being usable in the buy or team selection menus.
* Terrorists now win if all hostages are dead and round timer expires.
* Enabled message of the day.
* Added extra CPU support for Linux dedicated server.
[Voor 46% gewijzigd door Aspje op 11-09-2004 12:28]
Anoniem: 20198
Catalyst drivers zijn (volgens mij) nooit voor laptops, alser nieuwe catalysts zijn, dan maken de betreffende notebook-fabrikanten op basis van die nieuwe ook nieuwe drivers omdat in de Mobility-range vaak fabrikant-gebonden toepassingen zitten.Rick Molema schreef op 11 september 2004 @ 11:21:
Er zijn nu wéér nieuwe Catalyst drivers uit, 4.9 dit keer, en ik vraag me af of het verstandig is deze op een laptop te installeren?! Ik heb een Toshiba Satellite Pro A60 en de northbridge (volgens mij) en de VPU zijn van ATI (ATI mobility 7000). Of gewoon bij de oude Toshiba WHQL drivers van ATI blijven?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 16GB DDR5RAM / Dell Thunderbolt Dock WD22TB4 / 2x iiyama XUB2492HSU-B1 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 monitor / KRK S10.4 subwoofer
Yeah well. The Dude abides.
Met de 4.8 drivers en niewste patch haalde ik 65, nogwat fps met die stresstest en met de 4.9 drivers 66, 57 fps. Nou weet ik niet meer wat me score voor die patch was maar als je zo kijkt lijkt het dat het meer door die patch dan door de drivers komt. Of misschien komt het omdat ik maar een r9600xt heb.CJ schreef op 10 september 2004 @ 21:35:
Anoniem: 117536
[Voor 10% gewijzigd door ernstblaauw op 12-09-2004 11:05]
Hier werkte het iig prima, maar aangezien ik de CCC weer verwijderd heb, gebruik ik de oude methode weer.ernstblaauw schreef op 12 september 2004 @ 11:03:
Net ook de 4.9 met CCC geinstalleerd, en nu kan ik niks meer kiezen in de Theater Mode (alle opties zijn grijs), wat wil zeggen dat ik de overlay mode neit kan aanzetten en dat dus films niet meer fullscreen op tv komen! ATI weet van dit probleem:
Infobase 4603
Toch raar, waarom hebben ze niet gewoon de code van het oude control panel gekopieerd, waar het altijd wel goed werkte?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Anoniem: 117536
Anoniem: 101975
Lees deze: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (25/01/04) maar even door anders, dit topic is niet bedoeld voor dit soort vragen.Anoniem: 117536 schreef op 12 september 2004 @ 12:28:
Hey, k heb hier een luchtgekoeld systeem en een club3d x800 pro. Ati catalyst 4.8 waar overdrive aanstaat.
Ik ben niet zo'n computerwonder maar kan iemand mij in voor mij "verstaanbare" taal uitleggen hoe ik de prestaties van me kaartje nog wat op kan krikken zonder daar een andere cooling of iets voor te hoeven aanschaffen en hij toch niet doorbrand
TQ
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details