Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh
en tja misschien heeft hij het er wel voor over. ik zou het bijzonder vinden als ik daarvoor werd gevraagd, maar ik zou het niet zelf op kunnen hoesten
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Hij zal er, buiten de zijpanelen om, ook niet heel veel anders uitzien dan op de pcX. Ik kan dan geneens mee, want de 16e wordt ik 19 jaar (heeft noksiejus ook meteen antwoord op zijn vraag
Ik ben bezig geweest met UV blauw plexi, zijpanelen en de PSU. De werkzaamheden daaraan zijn nog in volle gang, maar ik wilde toch graag even een tussentijdse update doen:

De rechterzijde gemonteerd.

En zo doet men dat

Punt 2 was dat de boutjes net tegen de rand aan de binnenzijde komen. Daar heb ik dus her en der wat stukjes uit moeten slijpen. Achteraf had ik natuurlijk gewoon de boutjes wat hoger moeten lijmen, maarjah toen had ik er niet bij stil gestaan dat er nog een stuk kast achter zit

Nieuwe spullen aangekomen
- ac ryan UV blauw 8mm plexi
- ac ryan transparant 5mm plexi
- ac ryan meshx, als 1 van de eerste in NL schijnt
- goodies

Meteen aan het afplakken en aftekenen geslagen

Met na het zagen/vijlen dit als resultaat.

En na een korte polijst actie glimmen ze als premod

Ook deze niet vergeten
De plexi blokjes moet ik uiteraard nog afwerken, ze zijn nog niet op de juiste maat en niet gepolijst. De gaatjes zitten niet perfect op rij, maar het blijft handwerk, en vergeet niet dat het gaatjes van 2,5mm zijn, dus de afwijking is hooguit 0,1mm ofzo

Het resultaat van de plexi hoekjes, voordeel is dat ze de gelijmde boutjes aardig ontlasten. En ook nog eens erg strak staan. Vooral bij wat UV licht.
Hallo!
De Nederbelg !
void main(){ printf("Hello tweakers!"); }
Casemod: Cubeleon
_Ferry_, ge zijt een inspiratie voor ons allen! (en ook wel geen klein beetje intimiderend, maarja
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ik neem aan dat je bedoeld wanneer ze op de kast geschroefd zitten. Nee helaas. Maar ik zal er even een foto van maken als ik weer thuis ben, of even wachten tot ik de leds er achter heb gemonteerdZier er mooi uit! Heb je ook een foto van die UV blauwe plexi hoekjes onder UV licht?
Ik zag dat spul staan op de ac ryan site, meteen gemaild, komt ook leuk uit dat de stacker standaard ook veel van dat mesh heeftMooi Ferry Mijn MeshX is onderweg, dat spul was me ook opgevallen.
Nice dude...
Oh ok, tnx-l-Arjan-l- schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:12:
Dat dikke afplaktape is gewoon bij elke doe het zelf zaak te kopen

Mijn eerste post
Allereers mijn complimenten voor je cm + je originele ideeën. Dikke 10 daarvoor.
Ook hoe je het aanpakt qua tijd. En 'genadeloze perfectie'.
Ik hoop dat je je case onbeschadigd weer terug krijgt uit italië.
Krijg je er geen borg voor ?
Revive the guild!
Hij is niet naar italie toe gegaan, ik moest dan een kist maken, en IDD de kans dat er wat kapot ging (zo stevig zaten die zijplaten nog niet). Ik sleutel er liever dan nog even aan verder totdat hij echt af is. Er zal zich hopelijk nog wel een x zo'n kans voordoen
Ik heb even gezocht naar mod's van hem, zag er niet zoiets bij staan, er staat me wel iets bij van ieman die zijn molexen had voorzien van plexi plaatjes. Best kans dat hij dat dan waswaterkoud schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:12:
Dat idee voor die kabels heb je zeker van Captain Slug. Pfffff dat is me een pokkewerk om te doen. Ik vind cable sleeving al iets verschrikkelijks om te doen. Resultaat mag er wel wezen. Oogt heel mooi.
[ Voor 48% gewijzigd door _ferry_ op 20-06-2005 09:44 ]
Hoe is dat MeshX spul? Is het makkelijk te bewerken? Enig idee of de diameter van de gaatjes en de afstand van de gaatjes onderling een beetje lijkt op het gaatjespatroon in de Lian Li PC-V2000?
Verwijderd
echt waar petje af. Je komt in het segment van AP versteeg tevallen (ik bedoel dus kwa creatief). Totaal eigen bedachte casemod. Niet afgekeken of weer een standaard LianLi ala versteeg. Nee echt... diep respect voor jou
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 11:14 ]
_ferry_ schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:42:
Ik heb even gezocht naar mod's van hem, zag er niet zoiets bij staan, er staat me wel iets bij van ieman die zijn molexen had voorzien van plexi plaatjes. Best kans dat hij dat dan was

clicky
een erg mooi idee
[ Voor 9% gewijzigd door Jack op 20-06-2005 17:27 ]
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Be nu trouwens weer lekker aan het modden geslagen, vakantie is begonnen en weer vrijgezel, dus weer een hoop tijd
_ferry_ schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:50:
Dat van mij komt direct bij ac ryan vandaan. Maar bij boven genoemde zaken is het IDD ook te koop voor zover ik weetMaar 8mm UV blauw heb ik zelf nergens gezien
Be nu trouwens weer lekker aan het modden geslagen, vakantie is begonnen en weer vrijgezel, dus weer een hoop tijd
nu AL vrijgezel?!
damn dat doe je snel
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Afgelopen dagen dus lekker kunnen modden, even de spullen naar buiten slepen (al sleep ik ie kast niet zo makkelijk de trap af heb ik al gemerkt) en dan lekker in het zonnetje prutsen.
De ATX kabel had ik al een tijdje terug gedaan, maar dat von ik er weinig foto voor een hele update, dus eerst verder gewerkt:

De kabel, ik hoop dat alle kabeltjes goed terug zitten, heb het IIG goed gecheckt.

Eindelijk gewerkt met de meshX panels van a.c. Ryan, lekker spul, de lak was beter dan ik had verwacht (die moest er vanaf omdat ik ze ga polijsten.). En ook makkelijk met de hand te buigen.
Waar het voor is zien jullie de volgende keer, ben er vergeten een foto van te maken, en ga het ook niet verklappen

Het kartonnen achterkantje vervangen door alu.

Hiermee ben ik vandaag bezig geweest. Nee, het is niet doorschijnend, maar mijn vingers reflecteren in het alu, waardoor het net is of je er dooheen kijkt.

Deze grill was eigenlijk bedoeld als experiment, daarom heb ik hem ook niet gepolijst voordat ik hem in elkaar ging zetten, dat is daardoor ook niet echt geslaagd, omat je niet in de hoeken kunt komen. Ik kijk het even aan, als het opvalt (ik vrees van wel) maak ik een nieuwe. Het vooreel is dat je nauwelijks luchtweerstand hebt, maar je niet meer ziet wat erachter zit. Okal zit het aan de achterzijde van de PC, ik hoef die radiator + PSU's niet zonodig te zien
Even voor de duidelijkheid: ervoor komt nog weer een zwart alu plaatje welke de randen van de grill afdekt.
Deze is trouwens 11 cm hoog,om de 1,5cm zit een schutje welke van 20mm brede alu strook is gemaakt.
Ik moet er dus sowieso nog 1 maken voor de achterste radiator+ PSU samen, die is 35cm. En het is een saai/ tijdrovend klusje, die schutjes uitzagen, puntje eraan vijlen, door de zijstrook steken/slaan en daarna vastklinken. Maarjah, volgende week op vakantie, dan gaat de kast+ diverse gereedschappen/materialen mee, ik moet toch wat te doen hebben
[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 29-06-2005 21:10 ]

Echt orginele en mooie ideeën!!
En met een geodriehoek zet je alles (tijdelijk) op zijn plaats
Ik wacht met smart (of was het nu smacht?) op de komende foto's...
k zat er eventueel nog aan te denken om ze beweegbaar te maken als een soort lamellen, als je pc uitstaat zijn die dingen dicht en zodra die aangaat draaien ze open..
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
- op m3 draadeind allemaal busjes schuiven die op 45 graden waren afgezaagd. Was teveel werk, enkele 100én busjes zagen, en als je een beetje scheef gaat zie je het direct.
- lijmen, niet sterk genoeg.
- gleufjes frezen, en ze daar in klemmen, niet precies, hoe maak ik vierkante gleufjes
Toen ging ik dus naar me pa, die heeft altijd idee'en als ik er niet meer uit kom. En die gaf toen het idee om er een puntje aan te vijlen, gaatje te boren, erdoor te steken en vervolgens plat slaan met de hamer. Muurvast
Verwijderd
Heheh ouderwetse klinknagels ;-) Past meets Future Nice ;-)_ferry_ schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:05:
.. En die gaf toen het idee om er een puntje aan te vijlen, gaatje te boren, erdoor te steken en vervolgens plat slaan met de hamer. MuurvastAl kost het wel wat moeite om ze allemaal tussen de 2 stroken aan de zijkant te klemmen en ze vervolgens vast te slaan op de juiste hoek en zonder dat de andere er uit vallen.
Wacht maar tot je een Ikea lattenbodem in elkaar moet zetten_ferry_ schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:05:
Al kost het wel wat moeite om ze allemaal tussen de 2 stroken aan de zijkant te klemmen en ze vervolgens vast te slaan op de juiste hoek en zonder dat de andere er uit vallen.
Weer een erg nette update! Je ATX-kabel is orgineel! Veel mooier dan de standaard regenboog!
Whaha, ja ik geloof het meteen, 2 jaar terug nog gedaan. Dat is net zoietsfrickY schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:46:
[...]
Wacht maar tot je een Ikea lattenbodem in elkaar moet zetten![]()
![]()
Weer een erg nette update! Je ATX-kabel is orgineel! Veel mooier dan de standaard regenboog!
duurde even tot ik heb helemaal had gelezen, maar was de moeite waard.
heb em ook gebookmarked
Verwijderd
Met een hamer past alles_ferry_ schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:28:
[...]
Whaha, ja ik geloof het meteen, 2 jaar terug nog gedaan. Dat is net zoietsDie zwabberende latten die liever ernaast gaan dan erin
Voordeel is dat je die nog erin kunt buigen, die alu stripjes niet
nee het is:
"Als ge et nie meer wit, gebruik dan purr of kit"
en
"Als het niet past, dan lassen we het vast"
[ Voor 6% gewijzigd door The_Savage op 30-06-2005 17:44 ]
Verwijderd
]heb t ook 2 maand geleden in me kast gedrukt..
nvm sprak je al op msn
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 18:30 ]
- dremel kapot (gelukkig had ik er 2
- polijstmachine kapot (deel waar dek op zit losgescheurd)
- 2 mislukte reservoirkokertjes
- alu plaatje vastgeslagen in kolomboor
- bijna aceton in mijn oog
Maar verder ging het wel goed hoor

Zo moet het randje rond de roosters komen, even een proef stukje, en in het zwart uiteraard

Na wat lijmen vanavond

De strookjes alu die aan beide zijdes van het reservoir moeten komen. Eigenlijk hadden de binnenste er om moeten gaan toen ik het reservoir aan elkaar ging lassen, maarjah, ik was zo druk bezig dat ik dat vergat

Zo moet het komen

De naad is niet helemaal strak, niet echt mijn werk blijkbaar, maar er kan nog een laagje aceton overheen om et af te vloeien. Maar dan moet het eerst even goed hard zijn. IIG is het waterdicht
Dat is het voor nu, ik ga de spullen eens bij elkaar rapen, volgende week op vakantie, en daar ga ik verder modden

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Ik gok dat noksiejuh vermoed dat _ferry_ naar campzone oid gaat, wat idd best zou kunnen omdat ie daar vorig jaar ook was...BioHazard schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:01:
Je denkt toch niet serieus dat ie zun modbouwwerk meeneemt op vakantie? Als ie dat doet is ie ECHT modverslaafd
IDD zoals virus.electro zegt, naar denemarken, weekje bij me zus op de boerderij. En aangezien ik geen 7 dagen lang mezelf daar vermaak kan ik mooi gaan modden. Heb ik overigens vorig jaar ook gedaan met chemical overdose. Moest toen nog veel verfen en dat soort klusjes. Was goed te doen daar
En het is idd zo dat ik hem graag voor campzone werkend heb, hij is dan niet af, maar als ik er op kan gamen is het goed
[ Voor 17% gewijzigd door _ferry_ op 03-07-2005 19:29 ]
En geen kleintje ook
Dinsdag 5juli:

Dit is de garage waar ik lekker kon sleutelen, ik had vanalles mee, electro componenten, veel gereedschap, helaas niet de kolomboor, alu, plexi en natuurlijk de kast.

Allereest had ik een probleem, de kabels van de casefan die ik niet netjes weg kreeg. Ik kon ze niet makkelijk achter een randje stoppen OID. Dus besloot ik een soort van dubbele achterzijde te maken van een plaatje alu, zodat ik ze daar achter langs kon laten lopen.

Even kijken of ik op deze manier de kabels mooi kon wegwerken, gewoon door ze met een ijzerdraadje aan het mesh vast te knopen, de uiteindes hangen nog los zoals je ziet.

Het reservoir komt best krap uit, daarom haal ik denk 5mm van de onderzijde af, zodat er voldoende ruimte is tussen fan en reservoir. Ik moet hem immers nog kunnen vullen

Een tegenslagje. Zoals ik al zei had ik helaas geen kolomboor mee. Daarbij is dat 2mm plexi al best zwak, vorige gaten had ik al met de dremel gedaan voor de zekerheid, maar daar had ik even niet bij stilgestaan toen ik vrolijk stond te boren

Woensdag 6 juli

De gaten zijn er namelijk voor om de slangen voor de waterkoeling door te voeren.

Dan maken we toch gewoon nieuwe strips

Terwijl die strips lagen te drogen, kon ik ondertussen hiermee verder. Een plaatje zoals ook onderin de kast zit, waar kabels doorheen gaan. Nu zitten er enkel gaten voor de slangen, er komen ook nog gaten voor remkabels welke vanaf de pompjes lopen.

Led's in plexi gemonteerd.

Gleufje in de strips geboord/gefreesd/geschuurd/gepolijst. Hier gaan dus de 4 slangen doorheen.

En hij past

Een wollen draad+ polijstmiddel om de kleine gaten te polijsten.
donderdag 7 juli

Wordt ik eens door mijn ma op de foto gezet, heb ik mijn haar niet gedaan

Het doorvoeren van de slangen.

Tijd om de achterzijde verder af te maken.

Gereed om te gaan spuiten.
vrijdag 8 juli
Dit was een vrij-dag
zaterdag 9 juli

De stripjes die nodig zijn om de grill te maken, ook hierbij weer de tip; maak er wat meer, en kies daarna de beste

Inmiddels was het achterplaatje droog. En het pastte perfect

Aansluiten van de kabeltjes.

Deze spreken allen tamelijk voor zichzelf denk ik

De waterkoeling aanleggen. Het is nog ietsjes veranderd, de slang die van onderaf komt en met een rare kronkel de radiator ingaat is vervangen, waardoor het allemaal wat rechter loopt
Nu zien jullie ook meteen waar ik dat mesh laatst voor gemaakt had; Het afdekken van de radiators+ fan's dus

Hoe de waterkoeling is aangesloten is wat lastig uit te leggen, vandaar een tekening:

1: Pomp 1 zuigt door het linker circuit het water heen, een lichte onderdruk voorkomt lekkage, het reservoir is geplaats boven de pomp, dus minder last met luchtbellen.
2: Veel warmte toegevoegd door CPU.
3: Iets afgekoeld door de kleine radiator.
4: Zie 1, maar dan voor het rechter circuit
5: Weer verdere opwarming door de videokaart. Wellicht zal er ook gekoeld worden in het reservoir omdat daar lauw en koud water bij elkaar komen? Dat merken we vanzelf
6: Volledige afkoeling.
Ik hoop/denk dat de grote radiator afdoende is, dan kan de kleine extra ingeschakeld worden indien de PC onder load is. Dat is denk ik even proberen, ik wil het natuurlijk wel tamelijk stil houden, beide radiator's voorzien van zachtdraaiende fan's zal vast ook wel stil zijn
nu lijkt het alsof je druk in je reservoir opbouwt, en dan maar moet hopen dat het door beide circuits stroomt ?

En als ze het het reservoir in pompen, dan weet ik 100% zeker dat het ook weer door het circuit stroomt
Dat ze door elkaar gekruist lopen maakt het ook iets verwarrender, maar dan kwam het wel een stuk beter uit met de slangen
en toen was ik het zat, k zie het kwartje nu pas vallen._ferry_ schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:44:
Nee, de pompjes zuigen het door beide circuits heenZie het gewoon even als 1 los circuit waarbij de reservoir achter de pomp staat (zoals mijn vorige mod ook heeft) maar dan 2 in elkaar
En als ze het het reservoir in pompen, dan weet ik 100% zeker dat het ook weer door het circuit stroomtDat is gewoon natuurkunde theorie
Dat ze door elkaar gekruist lopen maakt het ook iets verwarrender, maar dan kwam het wel een stuk beter uit met de slangen
mensen, zo bedoeld ferry het dus. de pompjes zuigen beide water uit het reservoir. zoals bij mijn 1337 paint-werk.
hele mooie mod ferry maar ben je niet bang dat 2 pompen nogal een beetje boel lawaai maakt?
K to the KillaZ
In mijn andere PC zit 1 pomp, dezelfde, en die hoor ik niet. Hij laat alleen heel mijn vensterbank trillen
en de KNMI maar denken... waar komt die aardbeving vandaan_ferry_ schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:50:
Geen idee
In mijn andere PC zit 1 pomp, dezelfde, en die hoor ik niet. Hij laat alleen heel mijn vensterbank trillen
Verwijderd
Het zijn maar 2 eheim 1048 pompjes hoor, als dit al een aardbeving gaat veroorzaken?. dan gaan die amerikanen met hun 1500liter pompen met op voerhoogtes van 4/5meter de wereld vernietigen.noksiejus schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:54:
[...]
en de KNMI maar denken... waar komt die aardbeving vandaan
Wou dat ik ook nog een chieftec case had, om zo,n opbouw te maken voor mijn wc straks.
en de beregening op mijn werk met een tig veel liters het universum vernietigen. nee maar welke pompen zijn dat ?Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:05:
[...]
Het zijn maar 2 eheim 1048 pompjes hoor, als dit al een aardbeving gaat veroorzaken?. dan gaan die amerikanen met hun 1500liter pompen met op voerhoogtes van 4/5meter de wereld vernietigen.![]()
![]()
Wou dat ik ook nog een chieftec case had, om zo,n opbouw te maken voor mijn wc straks.
I-spider heeft een teken van leven gegeven
* _ferry_ doet een viritueel dansje tussen de bende.

Allereerst wat onderdelen gehaald (krimpkous en van die schroefterminals voor printmontage), en de printen op elkaar monteren, de bovenste is het relais+ een stel weerstanden voor nabij gelegen led's. Daaronder bevinden zich de 6 flipflop schakelaars.

Deze bracket komt goed van pas, een HDD is net zo breed als een europrint

En gemonteerd (nog zonder kabel bende

En hier draait hij
Zie Vooral de 2x 26.000 MCD led's bovenaan het logo welke de hele kast zowat van binnen laat oplichten
Tot zover, ik ga nog even meer onderdelen aansluiten, en ik ben nog niet helemaal tevreden zoals de 230~ is aangesloten, het moet natuurlijk wel veilig zijn
Daarna de waterkoeling inbouwen, als er geen ongelukken gebeuren dan kan ik ermee naar CZ toe
[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 14-07-2005 21:55 ]
Netjes gedaan, maar wat heeft een fan die er uit ziet als een turbine met spinnen te maken
Absoluut geen flame ofzo, hijs über1337 maar ik vat het ff niet
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
Zie [rml]_ferry_ in "[ CiP] i-spider"[/rml]noksiejus schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:12:
nice fannetje. hoe heb je die LED gemonteerd en welke led zit er in die fan.
Nou, de spin wordt natuurlijk een robot-spin, niet 1 met harige poten enzo. Dus robots -> industrieel -> remkabels en dat soort dingenoshiro schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:28:
IT'S ALIVE!!!!!! (heb ik altijd al eens willen zeggen)
Netjes gedaan, maar wat heeft een fan die er uit ziet als een turbine met spinnen te maken
Absoluut geen flame ofzo, hijs über1337 maar ik vat het ff niet
[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 15-07-2005 08:07 ]
Ik weet niet wat voor pompjes je gebruikt maar veel pompjes hebben een groter pompend vermogen dan een zuigend vermogen. Vooral bij dompelpompjes met de mogelijkheid een slangtule te gebruiken hebben dit. Ze zijn immers gemaakt om water door een circuit te stuwen, niet om het er doorheen te zuigen.
Heb je al een flow-test gedaan in deze opstellen? En ook voor de lol het pompje al eens omgedraait?

De benodigdheden, het plexi, led's ( 120graden, wit, 120mcd, afgevijld) en wat draad.

Nadat wouter hevig met de soldeerbout bezig was geweest klaarmaken voor de test.

Na wat boor en polijstwerk en het tijdelijk monteren in de kast is dit het resultaat

En even een overview met lampjes aan
Nu wordt het tijd om het reservoir af te maken, de 2e pomp binnen te krijgen en dat dan ook qua electro aan te sluiten. Want in het reservoir zitten natuurlijk ook led's evenals het plexi aan de onderzijde van de pompjes.
volgende keer weer ferry?
hij word wel gaaf hoor:D.
2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh
Witte licht is echt heel mooi ben er ook mee aan het experimenteren geweest in de wavemaster (weer alle leds vervangen
Komt er erg mooi uit. Zou ook nog een ledje voor in de eheim doen als ik jou was... wel een zwakke moet niet te veel licht geveb
Verwijderd
hulde aan jou Ferry echt. diep respect voor je manier van bedenken en het uitwerken van casemod's!
Super combo dat zwart/blauw met wit/alu!
Geen idee of het mooi is, een ledje in de eheim, want dat gaas wat er in zit is namelijk wel vrij open DWZ, je ziet het ledje altijd zitten.
Maak dan achter het gaas weer frosted plexi, of is daar geen plek voor?_ferry_ schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 07:36:
Geen idee of het mooi is, een ledje in de eheim, want dat gaas wat er in zit is namelijk wel vrij open DWZ, je ziet het ledje altijd zitten.
Euhmm ja update is zeker nodig_ferry_ schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 07:36:
DankWordt t niet eens tijd voor een update van jouw kant dezjay?
Ik ben ook wel te spreken over het witte licht. Ik had ook nog zo'n witte fan in de onderste PSU willen steken, maar die wilde dan niet goed draaien. Maarjah als wit en blauw elkaar een beetje afwisselen vind ik dat niet zo'n ramp
dat van dat gaas heb je gelijk in ja... misschien valt het mee als je het ledje een beetje op schuurt.. dat ie dus niet zoveel op een punt schijnt..?

Het vastschroeven van de slanggeleiding op het mesh. VCoorheen lag het er gewoon los op, veel onderdelen zaten toen nog niet echt vast

De pompjes, met dank aan freezing hardware voor de snelle levering van de pomp

De waterkoeling ingebouwd. Dat gaat overigens maar op 1 manier, want de pompjes kunnen er natuurlijk niet uit als het reservoir er nog bovenop staat. En het reservoir kan er niet uit als de bovenste radiator er nog in zit. Niet echt verbouwings-vriendelijk dus

Ook deze grill moest ik nog steeds maken. Bij deze dus

Maandag moest ik mijn procc. hebben, dus naar informatique gefietst en daar een 3000+ gehaald, voeldoet prima, als het effe kon had ik gewoon mijn xp1700+ in het socket willen steken, snel genoeg voor mij

En het draait

Een blik van binnen, let niet op de kabels AUB

Nee, het water is niet vaag van kleur, het zit nog vol met fijne luchtbelletjes. 2e probleem is dat ze zo hard pompen dat het door het ontluchtingsgaatje aan de bovenzijde eruit komt. Die moet ik dus afplakken( rode tape achteraan).

Vanavond heb ik de rand rondom de onderste grill gemaakt, kwestie van een alu hoek profiel verstek zagen en erop vast poppen. En natuurlijk polijsten. Best irritant met popnagelen, want dan vervormt/verschuift het altijd een beetje

Gezandstraald spinneweb. Op de bovenste windows wil ik ook nog wat gaan maken, daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Hopelijk heb ik van de week nog even tijd om de andere grill af te maken, het alu plaatje op het zijpaneel te monteren en even wat tijdelijke schakelaartjes voor de baybus te maken, nu zit ik telkens met wat draden te vrotten, niet echt kortsluit vast
Isolatie tape, dit heb ik met de hand uitgesnedengakkethijs schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:48:
erg gaafwaar mee heb je window afgeplakt voor je zandstraalweb
Nee, een echte ati radeon 7000 met 64MB in een PCI slot

Nice, ik zal hem gebruiken als tussen strook in de TSTheFrozen schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:02:
*bookmark*
Uit diep respect maar ff gephotosoept. Het is niet geweldig maar goed..
[afbeelding]
[ Voor 34% gewijzigd door _ferry_ op 27-07-2005 01:07 ]
Een dikke 10 voor jouw inspanningen steeds weer !
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Verwijderd
Maar als ik dat extra plaatje zie wat je aan de bovenste kast vastgemaakt hebt vind ik de onderste kast zo kaal lijken, misschien is het wel mooierom daar ook zo iets te maken?
En waarvoor zijn die 3 gaatjes boven het window in de onderste kast eigelijk?
Ga zo door (zal je ook wel van plan zijn
Verwijderd
want ligt zal die niet wezen.
wel een rete gave kast geworden

(LOL k schrok wel ff omdat het niet 'hoort' in mijn ogen. , maar wc doet wonderen :P:D)
voor de rest echt vet.
Verwijderd
Wat heeft het casemod materiaal je tot nu toe wel niet gekost (of word je gesponsord)._ferry_ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:03:
[...]
Nee, een echte ati radeon 7000 met 64MB in een PCI slot![]()
Geen geld voor een andere
zo en nu hopen dat we hem zonder schade naar campzone krijgen.
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Die gaatjes zijn daarvoor IDD bedoeld, er hoort daar nog een plaatje te zitten, maar die moet ik nog even stevig verlijmen, dat hoort er zo uit te zien dan:Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:06:
Zeker wel mooi![]()
Maar als ik dat extra plaatje zie wat je aan de bovenste kast vastgemaakt hebt vind ik de onderste kast zo kaal lijken, misschien is het wel mooierom daar ook zo iets te maken?
En waarvoor zijn die 3 gaatjes boven het window in de onderste kast eigelijk?
Ga zo door (zal je ook wel van plan zijn)

Klopt(een heftruck hebben we trouwens ookVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:23:
heb je ook een heftruuk om deze kast te vervoeren?
want ligt zal die niet wezen.
wel een rete gave kast geworden
Gelukkig mag dat jaGriffin schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:42:
ey maar je foto van je post is niet goed hoor. 0 rpm voor elke fan
(LOL k schrok wel ff omdat het niet 'hoort' in mijn ogen. , maar wc doet wonderen :P:D)
voor de rest echt vet.
Thankskippy schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:16:
diep respect, zo veel moeite voor het maken van een ultra vette case (is het ook volledig waard). en dan werken met zulke specs, in een woord prachtig.
Geen PCI-Evirus.elektro schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:17:
_ferry_ had _bladerunner_ geen kaart over. ik had met de albeda lan een kaart van hem ter test, misschien heeft hij deze nog.
zo en nu hopen dat we hem zonder schade naar campzone krijgen.
wat ga jij op campzone doen met een pci videokaart_ferry_ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:00:
Ja, is wel de bedoeling ja. Net als chemical overdose vorig jaar is hij dan niet af, maar wel draaiend
No signature required.
ik zit te wachten op updates, omdat je nu weer een nieuwe dremel hebt
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
39
Ik dacht ook al, ik heb dat bord vaker gezienVerwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:28:
Helemaal TOP Ferry![]()
ps. mooi moederbord in je case
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done