De nieuwe Fuji Finepix S serie

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.726 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:40:
[...]

Volgens mij begint zich hier een antwoord op mijn vraag te vormen...
Ineteressant...

Is er dan niks beters te noemen dan de zoom? Qua verschil?

Edit:

http://www.dpreview.com/r...ji_finepixs5100z&show=all

[ Voor 17% gewijzigd door jorisdekloris op 02-06-2005 16:45 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom net terug van 3 weken China met een S5500, en ik ben redelijk tevreden met de cam.

Prettig:
Kneiter van een zoom
Heerlijke kleuren
Handige lijntjes op 1/3 en 2/3 van het scherm
Gaat lang mee op 4 lullige AA'tjes

Irritaties:
Tergend lange power up
Soms probeert ie als je als je van half-ingedrukt naar vol gaat, alsnog te AF'en (heb ik maar ondervangen door hem op MF te zetten)
Witbalans in menu ipv met knoppen
Bij groothoek donkere hoeken

Kan natuurlijk zijn dat ik wat instellingen heb gemist ofzo :)
Te gekke cam voor het geld!

Mocht je tijd teveel hebben; er staan wat foto's op http://china.myh.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:53:
kom net terug van 3 weken China met een S5500, en ik ben redelijk tevreden met de cam.

Prettig:
Kneiter van een zoom
Heerlijke kleuren
Handige lijntjes op 1/3 en 2/3 van het scherm
Gaat lang mee op 4 lullige AA'tjes

Irritaties:
Tergend lange power up
Soms probeert ie als je als je van half-ingedrukt naar vol gaat, alsnog te AF'en (heb ik maar ondervangen door hem op MF te zetten)
Witbalans in menu ipv met knoppen
Bij groothoek donkere hoeken

Kan natuurlijk zijn dat ik wat instellingen heb gemist ofzo :)
Te gekke cam voor het geld!

Witbalans in menu??? nee hoor. je kan inderdaad een aantal standaard modes kiezen voor witbalans. maar ook gewoon handmatig met + /- instellen zonder menu te benaderen.
raadpleeg je handleiding voor meer uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:55
Nohead schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:41:
[...]

Witbalans in menu??? nee hoor. je kan inderdaad een aantal standaard modes kiezen voor witbalans. maar ook gewoon handmatig met + /- instellen zonder menu te benaderen.
raadpleeg je handleiding voor meer uitleg
Mijn eerste reactie is dat je dat naar mijn mening niet goed hebt, jij bedoelt de plus en min voor het instellen van je brandpuntsafstand.

Ik zal even kijken wie er gelijk heeft dus kom niet meteen met tegengas :P

edit:
Het was dus het diafragma wat ik bedoelde kon er even niet zo snel opkomen.
En ten tweede ik zie idd dat je met plus en min belichtingscompensatie kunt uitvoren maar dat is dus niet je witbalans van de foto instellen maar de belichting voor een optimale helderheid bijvoorbeeld wanneer een onderwerp veel helderder of donkerder is dan de achtergrond. En hij werkt alleen op de P, M en A stand. En werkt dan ook nog eens niet als je de flits gebruikt.

[ Voor 31% gewijzigd door Dagg op 02-06-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 19:21
offtopic:
Wat heeft iedereen toch met China tegenwoordig? :P Zakenreis? Ik zou het land ook wel eens willen zien :)

Wat me wel opvalt is dat het gras bij een S5500 altijd ongelofelijk groen is. Soms zelfs iets te groen. Wat denken jullie daarvan? Of ben ik kleurenblind?

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 03-06-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Laagvliegerke schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:41:
offtopic:
Wat heeft iedereen toch met China tegenwoordig? :P Zakenreis? Ik zou het land ook wel eens willen zien :)
Ja komop met die foto's! Na Peking Express kan ik wel weer een China-update gebruiken :)
Wat me wel opvalt is dat het gras bij een S5500 altijd ongelofelijk groen is. Soms zelfs iets te groen. Wat denken jullie daarvan? Of ben ik kleurenblind?
Misschien dat dat iets typisch is voor de Japanse markt? Het schijnt dat Aziaten over het algemeen foto's met wat groen/blauw-zweem het prettigst vinden terwijl "westerlingen" wat warmere tinten prettiger vinden... vraag me niet waar ik het vandaan heb maar ik heb het eens ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
catchingfire schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:44:
[...]

Ja komop met die foto's! Na Peking Express kan ik wel weer een China-update gebruiken :)

[...]
:P
Mries! schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:53:

[ Voor 31% gewijzigd door jorisdekloris op 03-06-2005 09:18 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
catchingfire schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:44:
[...]

Hoe bedoel? Na het kijken er van of na het meedoen? :)
[...]

Misschien dat dat iets typisch is voor de Japanse markt? Het schijnt dat Aziaten over het algemeen foto's met wat groen/blauw-zweem het prettigst vinden terwijl "westerlingen" wat warmere tinten prettiger vinden... vraag me niet waar ik het vandaan heb maar ik heb het eens ergens gelezen.
Geen idee maar op al de foto's die ik gemaakt heb met de S5500 valt mij toch op dat het gras opvallend groen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:41:
offtopic:
-ik heb verre voorouders uit Canton
-het land komt erg op
-nog snel even zien voordat er nog meer veranderd

Dat waren mijn beweegredenen :)

Mijn foto's zijn trouwens met de FujiChrome stand gemaakt. Ik hou van ietwat overdreven, onnatuurlijke kleuren, geeft een lekker vervreemdend effect. Hoewel de chrome stand nog wel meevalt. (KodaChrome zou erger zijn :))

Soms (met heel veel zonlicht) werd het wel iets TE, kijk maar naar de Yangshuo serie...Sommige foto's zijn echt markeerstift groen..

Maar kicke cammetje hoor..maar dat had ik al gezegd. Hier wat foto'tjes voor de luilakken (erg quick & dirty comprimeerd)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 21:06 . Reden: Foto'tjes weer weggehaald. Beetje veel verkeer :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

DJSmiley schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:10:
Vandaag m'n macrofilters ontvangen.

[afbeelding]

4 stuks, +1, +2, +4 en +10.

Merk: "Asian", lekker onbekend dus... maar ja, lekker belangrijk. Ik zocht een sterk filter, en +10 leek me wel lekker. Alleen omdat de verzendkosten in verhouding vrij hoog waren heb ik meteen maar de rest (+1, 2 en 4) als set erbij besteld (ik had die al, maar goed).

Vandaag in huis gekregen, incl mooi opbergtasje. Totale kosten (incl verzend): 24 eur ($30,25)
Waar heb je deze vandaan? Ik krijg morgen (vandaag...) mijn S5500 binnen en wil wat meer macro foto's gaan maken, dan zijn deze ringen toch wel handig voor :)
Wat is trouwens een redelijke prijs voor een 2e hands voorzetlens fish eye lens met macro ring? Ik dacht iets van 50 tot 60 euro.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:53:

Een polarisatie en een uv- filtertje had wonderen gedaan bij de buitenopnamen
desondanks leuke foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:35:
[...]

Hoe bedoel? Na het kijken er van of na het meedoen? :)

[...]

Geen idee maar op al de foto's die ik gemaakt heb met de S5500 valt mij toch op dat het gras opvallend groen is.
klopt,
maar het is het groen en het rood dat nadrukkelijker is. Dit komt omdat japannertjes gek zijn op tuinen en deze graag mogen fotograferen. daarom worden deze kleuren extra geaccentueerd. Fuji past dit ook toe bij zijn analoge filmrolletjes waar groen en rood meer expliciet zijn. Persoonlijk vind ik het ook heel mooi want ik gebruik analoog altijd fuji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin nu ook toch wel weer te twijfelen over die S5500, ik had m gehaald maar ingeruild voor een canon A520 (kan nog terug want is nog binnen 8 dagen)

maar ik heb 2 dagen geprobeerd scherpe foto's met dat kreng te maken, maar echt alles, werkelijk alles werd onscherp, zelfs op auto mode

1 heb ik een of andere vorm van parkinson (is maar om toe te lichten, dus niet meteen in de aanval)
want als ik die foto's dan zo zie haarscherp begin ik toch wel heel erg te twijfelen.

en iedere keer elke foto vanaf een statief maken is ook niet echt handig, tuurlijk voor de beste foto's is een statief vaak wel een goed middel, maar ik vind niet dat je iedere keer met z' on ding moet lopen.

bovendien heeftie iets last van barrel vorming in groothoek, maar dat hebben ze volgens mij echt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Kan iemand hier wat fotos plaatsen van een object oid, met 0x en 10x zoom
en kanje tijdens het filmenook in / uit zoomen ( optisch / digitaal )
in orginele groote,
bvd :)

[ Voor 7% gewijzigd door shameblaster op 04-06-2005 21:24 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21
King Nothing schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 01:13:
[...]

Waar heb je deze vandaan? Ik krijg morgen (vandaag...) mijn S5500 binnen en wil wat meer macro foto's gaan maken, dan zijn deze ringen toch wel handig voor :)
Wat is trouwens een redelijke prijs voor een 2e hands voorzetlens fish eye lens met macro ring? Ik dacht iets van 50 tot 60 euro.
Ik heb ze op Ebay gekocht

http://cgi.ebay.com/ws/eB...7348&item=7519967386&rd=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Dank je :)
Ik ben aan het zoeken geweest op internet en kwam een "Kenko +1 +2 +4 Close Up Filter Set" tegen, uiteraard 55mm en die kost me in totaal $32,95. Zit helaas geen +10 ring bij, die zoek ik wel ergens in Nederland op denk ik.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb dit topic door zitten struinen op zoek naar gebruikservaringen van de Fuji sc-fxs5 fototas, maar ik heb nog niemand antwoord zien geven op de vaker gestelde vraag: kan je in deze fototas de adapterring op het toestel laten zitten?
Wie heeft hem al gekocht en waar? Ik heb hem nu bij 3 aanbieders gevonden (prijzen inc. porto) : bol.com (€39), diga4u.nl (€37), koopdigitaal.nl (€39). Iemand al ervaringen?

Afbeeldingslocatie: http://www.computeronlineshop.net/img/22095.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door jfeelders op 05-06-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:03:
Een polarisatie en een uv- filtertje had wonderen gedaan bij de buitenopnamen
desondanks leuke foto's
Zit een UV op. Polar heb ik wel gemist idd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand misschien vertellen hoe het nou zit met dat vignette waar ik veel over hoor (hoeken die op foto wat donkerder zijn)

ik zit nu echt met een dilemma als ik zo al die foto's bekijk van de fuji s5500 vind ik ze echt schitterend, maar als je dan in wide, de hoeken donkerder hebt lijkt me dat weer een gigantisch minpunt (iemand ervaring)
voorbeelden die ik heb gelezen
- macro heel slecht
- in wide donkere hoeken
- nogal zenuwachtig met de focus

nu heb ik 2 daagjes een a520 van canon, maar die vind ik juist heel vlekkerig in de donkere vlakken, hoe zit dat met de s5500

de reden dat ik het ik het hier vraag is omdat ik een beetje geflipt wordt van die reviews, bij heel veel reviews worden camera's eerst afgekraakt (soms) en dan bij de conclusie weer als goed bevonden, ja hoe moet ik dan als leek weten waar ik op moet letten.

ik hoop echt dat iemand me er een duidelijke uitleg over kan geven, nu kan ik mijn A520 nog ruilen, over een paar dagen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:23:
Ik heb dit topic door zitten struinen op zoek naar gebruikservaringen van de Fuji sc-fxs5 fototas, maar ik heb nog niemand antwoord zien geven op de vaker gestelde vraag: kan je in deze fototas de adapterring op het toestel laten zitten?
Wie heeft hem al gekocht en waar? Ik heb hem nu bij 3 aanbieders gevonden (prijzen inc. porto) : bol.com (€39), diga4u.nl (€37), koopdigitaal.nl (€39). Iemand al ervaringen?

Ik heb ook naar dat tasje gekeken en heb ergens gelezen, ik dacht op de site van Fujifilm zelf, dat er een S5000/S5500 mèt adapterring ingaat. Het antwoord op je vraag is dus volgens mij: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van die tas is dat hij pcies past. Dus je hebt weinig tot geen extra ruimte voor evt. filters ed. Voor het zelfde geld heb je ook een iets ruimere lowepro die toch net wat meer ruimte bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

shameblaster schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 21:23:
Kan iemand hier wat fotos plaatsen van een object oid, met 0x en 10x zoom
en kanje tijdens het filmenook in / uit zoomen ( optisch / digitaal )
in orginele groote,
bvd :)
_/-\o_

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het hele topic snel door geklikt en half gelezen, maar nergens heb ik iets gezien over hoe goede "sportfoto's" zijn, heb wel een Porsche gezien, maar was dat een toevals schot of is de kans op zo'n foto, van de zelfde kwaliteit, groter dan toeval??

Dit wil ik namelijk weten omdat ik graag deze camera wil kopen, voornamelijk voor surf/skimfoto's waar redelijk wat zoom voor nodig is, het commentaar van "als je echt goede sportfoto's wilt moet je een Canon EOS 350D kopen" kan ik niet gebruiken, ik heb ongeveer een budget van 300€, de Fujifilm FinePix S5500 is ongeveer 260/270€ volgens vergelijk.nl, en dan kan ik nog mooi een 256MB kaartje er bij halen, of een 512 als ik me oude lui heel heel liev aankijk ( :r O-) ), Ni-Mh batterijen heb ik wel, 6 of 8 1850/2300mAh, wel redelijk lijkt me zo :), desnoods volgende maand nog wat extra batterijen...

Maar nu is mijn vraag, is de Finepix S5500 dan een goede keuze?

mij lijkt het voornamelijk een goede keuze omdat:

- 10x Optische Zoom *dus geen digitale zoom, waar de kwaliteit brak van is)
- 0,1seconde vertraging tussen klikken en schieten.
- 1/2000 max sluitertijd, ik denk dat 1/500 of 1/800 genoeg is :P
- ongeveer 300 foto's op volle batterijen.
- snelle in/uit zoom mogelijkheden...

*klopt dit allemaal?*

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:06:
ik heb het hele topic snel door geklikt en half gelezen, maar nergens heb ik iets gezien over hoe goede "sportfoto's" zijn, heb wel een Porsche gezien, maar was dat een toevals schot of is de kans op zo'n foto, van de zelfde kwaliteit, groter dan toeval??

Dit wil ik namelijk weten omdat ik graag deze camera wil kopen, voornamelijk voor surf/skimfoto's waar redelijk wat zoom voor nodig is, het commentaar van "als je echt goede sportfoto's wilt moet je een Canon EOS 350D kopen" kan ik niet gebruiken, ik heb ongeveer een budget van 300€, de Fujifilm FinePix S5500 is ongeveer 260/270€ volgens vergelijk.nl, en dan kan ik nog mooi een 256MB kaartje er bij halen, of een 512 als ik me oude lui heel heel liev aankijk ( :r O-) ), Ni-Mh batterijen heb ik wel, 6 of 8 1850/2300mAh, wel redelijk lijkt me zo :), desnoods volgende maand nog wat extra batterijen...

Maar nu is mijn vraag, is de Finepix S5500 dan een goede keuze?

mij lijkt het voornamelijk een goede keuze omdat:

- 10x Optische Zoom *dus geen digitale zoom, waar de kwaliteit brak van is)
- 0,1seconde vertraging tussen klikken en schieten.
- 1/2000 max sluitertijd, ik denk dat 1/500 of 1/800 genoeg is :P
- ongeveer 300 foto's op volle batterijen.
- snelle in/uit zoom mogelijkheden...

*klopt dit allemaal?*

Alvast bedankt :)
Kijk eerst even op deze site
http://www.nielsracing.cjb.net

Die Porsche is geen toevalstreffer, absoluut niet.
De voordelen die je noemt, ja, dat is wel waar ja.

Verder hoorde ik iemand anders nog twijfelen over de A520 of deze S5500.
Ik denk dat dit twee totaal verschillende camera's zijn...maja....
De finepix heeft misschien beetje last van donkere hoeken maar absoluut niet overdreven.
Ik denk dat een hoop andere camera's hier ook "last" van hebben. Absoluut niks om zorgen over te maken.
Dan dat de focus zenuwachtig zou zijn....?!?!? Nooit last van gehad. Over het algemeen focusst de camera zeer goed, ook s'nachts.
It's up to you...ik zou die A520 instant omruilen voor deze supercamera (S5500 dus);)

[ Voor 3% gewijzigd door Nielsracing op 05-06-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb atm geen Digi cam :P gebuikte altijd die van ouders.... naja laatste tijd nie meer...

ben nu 17... en zo goed als geslaagd... dus tjah :) tijd voor goede mooie Digi cam :P:)

*Edit* DAMN :*) dit pics van die racingsite zijn echt zo sick... echt hulde voor de fotograaf _/-\o_ , als zulke snelle automobielekkes lukken dan moeten surfers en skimmers ook geene probs vormen :):P *Edit*

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 300 foto's op een set batt's is wel te halen. Maar dan moet je wel een goed setje hebben. Zelf heb ik GP2300 daarmee wil ik in een ideale omstandigheden wel eens in de buurt van de 280 komen. Het is me idd wel eens op gevallen dat er ooit beetje donkere hoeken komen bij de groothoek stand. Maar die zie je soms ook terug op een dslr met een goedkope lens.

toppie cam die s5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:56:
Die 300 foto's op een set batt's is wel te halen. Maar dan moet je wel een goed setje hebben. Zelf heb ik GP2300 daarmee wil ik in een ideale omstandigheden wel eens in de buurt van de 280 komen. Het is me idd wel eens op gevallen dat er ooit beetje donkere hoeken komen bij de groothoek stand. Maar die zie je soms ook terug op een dslr met een goedkope lens.

toppie cam die s5500
die hoeken is nie echt ernstig, het gaat me om actiefoto's die zijn toch niet grote hoek... toch????

en tjah 200 pics vind ik wel genoeg opzich :P neem wel exta setje mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's die jij gaat maken zullen vooral met kleine beeldhoek ( zoom ) worden gemaakt. Ik zou er nog wel een polarisatie filter erbij doen om bij zonnig weer hinderlijk reflecties te voorkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
jfeelders schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:23:

Geen probleem met de adapterring. Gekocht bij alternate.de (maar niet voor mezelf :))
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:56:

toppie cam die s5500
Ik heb de Ansmann Digispeed 4 lader gekocht. Daar zitten 4 AA 2500 mAh NiMH batterijen bij inbegrepen. Daar ben ik heel erg tevreden over! Meer dan 300 foto's is geen probleem! Ik had op een vrijdag 250 foto's geschoten en ben de zaterdag vertrokken op reis. Pas na mijn reis (8 dagen) en meer dan 170 foto's later (waarbij ik ook nog eens de S5500 digicam aan de tv heb gekoppeld om ze allemaal te bekijken) waren de batterijen leeg. En ook dat is geen probleem want de batterijen zijn in ongeveer anderhalf uur opgeladen. Er zit zelfs een ventilator in de lader om de batterijen af te koelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol en ik denken dat ik met mijn gp's al wat goed materiaal had. _/-\o_ wat een spul. 1,5 uur 2500 :O die dingen zullen zonder fan wel rood gloeiend zijn, die van mij zijn al warm na 6 uur laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:09:
De foto's die jij gaat maken zullen vooral met kleine beeldhoek ( zoom ) worden gemaakt. Ik zou er nog wel een polarisatie filter erbij doen om bij zonnig weer hinderlijk reflecties te voorkomen. ;)
en hoe duur zou zo'n filtertje zijn??? *jah ik weet het ik ben een kneus met dit soort dingen :P*

10 Euries ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah wel iets meer. Ik geloof dat je voor een hama circular pol filter iets van 27-28 euri kwijt bent. Maar het resultaat mag er zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:50:
nah wel iets meer. Ik geloof dat je voor een hama circular pol filter iets van 27-28 euri kwijt bent. Maar het resultaat mag er zijn ;)
jah kwam ik achter toen ik hier in de winkel info stond te vergaren :)

ze hebben een "leuke" aanbieding:

S5500 Normaal: 299€
S5500 Nu: 349€, inclusief 256MB xD Memory-Card en een tasje van 35/40 Euries erbij, weet merk ff nie :P
S5500 Normaal met bovenstaand: 375/380€

toch wel leuk :) voor die 25/30 Euries kan je dus mooi een Filtertje kopen :P:)

naja :) kan er atm nog niet om :(:( moet eerst uitslag "zeker" weten van me Havo Examens 8)7 O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Bij de Pixmania: S5500 + 512Mb Olympus xD + 4 2500mAh accu's + acculader + porto = €371 Vandaag binnengekregen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:23:
Bij de Pixmania: S5500 + 512Mb Olympus xD + 4 2500mAh accu's + acculader + porto = €371 Vandaag binnengekregen... :9
bestel NOOIT iest meer online, iig niet met zulke waarde.. een hoop slechte ervaringen mee....

Mp3 spelers, ongeveer 4 ofzo
Cds die verkeerde bleken te zijn
schade..

no way :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:05:
[...]

bestel NOOIT iest meer online, iig niet met zulke waarde.. een hoop slechte ervaringen mee....

Mp3 spelers, ongeveer 4 ofzo
Cds die verkeerde bleken te zijn
schade..

no way :P
Hehe dan heb je ff pech ja ;)

Maar goed, voor de door jouw genoemde prijs zou ik idd ook gewoon de winkel overwegen. Geen verzendkosten, makkelijker met garantie enz.

Goedkoopste PW prijs is nu 265 eur, als jij m voor 299 kan krijgen is dat een heel nette prijs vind ik.

Of dat pakket met 256Mb en tasje de moeite waard is weet ik niet. Ik vind persoonlijk 256Mb krap, helemaal als je ook gebruik wilt maken van de RAW functie van de cam.
Tasje... of die aan je eisen voldoet, vooral als je ook filters enz wilt wil je denk ik een iets groter tasje om de zut mee te kunnen slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Voor alle (toekomstige) S5500 owners...
Koop nooit een te kleine tas. Het is altijd handiger om een iets grotere tas te kopen van goede kwaliteit. Dan is de camera ook beter bestand tegen stootjes, regen etc.
Tevens kan je er wat extra batterijen of filters in leggen wat toch wel van pas kan komen...
Wil je 't liefst een zo'n klein mogelijk cameraatje dan had je net zo goed een Ixus kunnen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

256 is idd niet echt super veel, maar vlak voordat ik op vakantie ga, half augustus haal ik denk ik nog een 512MB vierkantje erbij :) en mocht dat vol zijn laat ik ze op CD zetten @ photowinkel daaro in Renesse,

ga nmlk weekje naar Haamstede, weekje chillen op strand, wat surfen (hopelijk, heb namelijk golven nodig :P) en skimboarden...

vandaar dat ik nu ook een goede Digi-Cam wil die goed snel klikt, en heb gelezen dat deze rond de 0,2/0,6 seconde vertraging heeft, ligt aan de condities.... maar het is voor mijn budget het beste toestel volgens sommige :) vergeleken met onze Minolta nog iets... 4MP, Huis en Tuin toestel... die nu met 1 Seconde + vertraging al leuke pics klikt... zal dit met deze zeker gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:21
sta op punt S5500+1gb xD en lowepro aw40 te bestellen... magoed, blijft ff kwak geld... zal ik wel of niet drukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:22:
sta op punt S5500+1gb xD en lowepro aw40 te bestellen... magoed, blijft ff kwak geld... zal ik wel of niet drukken :D
Push the button! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
denk dat ik over paar weken ruzie met ouders heb ;p

alleen nog ergens paar setjes gp batterijen + autolader regelen....vond ik daar net wat te duur...

[ Voor 51% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 06-06-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:44:
denk dat ik over paar weken ruzie met ouders heb ;p

alleen nog ergens paar setjes gp batterijen + autolader regelen....vond ik daar net wat te duur...
zeg toe foto's te maken bij bv hun xxste trouwdag :P, hun vakantie ofzoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
neem zelf mee op vakatnie... wil rondje europa doen ... altijd makkelijk... en papa's wil mee en is daarom al helemaal happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Nielsracing schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:52:
Voor alle (toekomstige) S5500 owners...
Koop nooit een te kleine tas. Het is altijd handiger om een iets grotere tas te kopen van goede kwaliteit. Dan is de camera ook beter bestand tegen stootjes, regen etc.
Tevens kan je er wat extra batterijen of filters in leggen wat toch wel van pas kan komen...
Wil je 't liefst een zo'n klein mogelijk cameraatje dan had je net zo goed een Ixus kunnen nemen...
Welke tas kan je aanraden voor de s5500 dan?

Weet iemand of de NL versie van de camera dan ook een NL menu heeft in de camera zelf dus?

[ Voor 9% gewijzigd door jorisdekloris op 07-06-2005 09:57 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisdeKloris schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:44:
[...]

Weet iemand of de NL versie van de camera dan ook een NL menu heeft in de camera zelf dus?
De NL versie van de S5500 heeft helaas geen NL menu in de camera. Is overigens ook niet zo'n groot bezwaar omdat overal tekens gebruikt worden in plaats van tekst.

Ook de bijgeleverde software is niet in NL, dat zal voor sommigen meer problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens op de fuji site zitten kijken, en voor de S5500 zijn er ook nog 2 optionele 'opzetlenzen' beschikbaar. Hoe zet je die eigenlijk op je camera? Als ik onderstaande afbeeldinb bekijk zie ik nou niet echt een plaats waar dat zou kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/s5100/s5100_lens.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:25:
Ik heb eens op de fuji site zitten kijken, en voor de S5500 zijn er ook nog 2 optionele 'opzetlenzen' beschikbaar. Hoe zet je die eigenlijk op je camera?
De S5500 wordt standaard geleverd met een Adapter ring AR-FX5 waardoor elke lens of filter van 55 mm erop geschroefd kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 17:08 . Reden: quote gerepareerd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:35:
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:25:
Ik heb eens op de fuji site zitten kijken, en voor de S5500 zijn er ook nog 2 optionele 'opzetlenzen' beschikbaar. Hoe zet je die eigenlijk op je camera?

De S5500 wordt standaard geleverd met een Adapter ring AR-FX5 waardoor elke lens of filter van 55 mm erop geschroefd kan worden.
Aha, op die manier.

Ik ben nu ook voor 90% zeker dat het de S5500 gaat worden. In een combi zaak ook even in mijn handen gehad, en het voelt allemaal goed. Als ik alle revieuws goed begrepen heb kan het ook haast niet zo zijn dat het een miskoop wordt.

Nu heb ik alleen nog een vraag aan iemand hier met een S5500. Zou hij/zij misschien een raw fotootje kunnen schieten en die online gooien? Ik heb nog nooit een een raw zitten sleutelen en ben toch heel benieuwd hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT4:URL werkt niet, laat vallen.

[ Voor 163% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik ben ook nog nieuw in het RAW-verhaal, maar heb gelukkig wel beschikking over Photoshop CS2. In IrfanView kan je RAW-images bekijken. Zonder bewerking zien die er dan bijv. zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60206/full.jpg

De camera neemt met maximale resolutie op en zet de beeldbewerking buiten spel. Ik heb wel de ISO-waarde ingesteld op 200. In Photoshop CS2 kan je daarna uitgebreid de RAW-image aanpassen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60207/thumb.jpg
klikbaar...

Ik moet me nog inlezen en er nog mee bezig gaan, maar de 'kenners' geven absoluut de voorkeur aan dit formaat...

[ Voor 8% gewijzigd door jfeelders op 12-07-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Irffan krijg ik hem geopent, maar met PS Cs niet. Zal wel zo zijn dat CS1 nog geen Raw ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, vanaf CS2 wordt Fuji RAF wel ondersteund. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dan voor mij een andere manier om met RAF files te kunnen klooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Eerder in deze topic is het programma S7RAW genoemd. Ook wordt op de FinePix-cd een conversie programmatje meegeleverd, maar het is me tot nu toe nog niet gelukt de CD goed te installeren. Raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijnes ligt klaar voor me @ Combi Back Vlissingen :), donderdag heb ik uhm :)... donderdag ochtend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:46:
Eerder in deze topic is het programma S7RAW genoemd. Ook wordt op de FinePix-cd een conversie programmatje meegeleverd, maar het is me tot nu toe nog niet gelukt de CD goed te installeren. Raar...
wazig idd. Met s7raw is het me wel gelukt, geen verkeerd programmatje (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
JorisdeKloris schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:44:
[...]

Welke tas kan je aanraden voor de s5500 dan?

Ik heb gekozen voor een LowePro EX 140.
Dit is een stevige tas, veel ruimte, maar niet supergroot om mee te slepen.
Hij heeft al aardig wat doorstaan...regen...zand....modder....etc.

EDIT:
Afgezien van de spiegelreflexcamera topics...DAMN wat is deze over de Finepix serie groot zeg! 27 pagina's! Dat zegt toch wel iets over de camera zelf.... _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Nielsracing op 07-06-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

om RAW files te openen in PS CS moet je gewoon even een updateje downloaden van de adobe website werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:21:
Is er dan voor mij een andere manier om met RAF files te kunnen klooien?
Ook Fuji Finepix Viewer ( versie 4.2.34E) is geschikt voor RAF Files.
De RAF files kunnen met dit programma bekeken worden en geconverteerd worden naar JPG, TIFF of BMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is daarmee niet het hele id van een raw foto weg. Is het niet het beste om de raw te veranderen naar je zin en hem dan pas naar bv. jpeg te converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:05:
Is daarmee niet het hele id van een raw foto weg. Is het niet het beste om de raw te veranderen naar je zin en hem dan pas naar bv. jpeg te converteren?
Idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Toch nog ff een vraagje over de telelenzen die verkrijgbaar zijn voor de S5500.

Heeft iemand ervaring met de telelens van Fuji zelf (de TL-FX9)? Ik vraag me af of je wel genoeg licht overhoudt daar de kap ook op de camera geschroefd dient te worden.

Graag je reactie.

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet wat je met kap bedoelt maar als je daarmee die adapter bedoelt, ja dat klopt, ik heb hier een TCON-17 van Olympus die ik ermee gebruik en ik moet zeggen dat ik zelf geen licht-verlies bemerk.
Zodat ik dus met en zonder teleconverter dezelfde belichting gebruik om gelijk belichte foto's te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de converter dicht ( enkele mm ) bij de frontlens van het objectief zit dan heb je geen tot minimaal verlies in lichtsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Wat mij wel stoort aan deze camera is dat als ik er mee schud, de lens blijkbaar nogal rammelt en bij het in- en uitschakelen de lens een nogal veel lawaai maakt terwijl deze in- of uitschuift.
Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Laagvliegerke schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:58:
Wat mij wel stoort aan deze camera is dat als ik er mee schud, de lens blijkbaar nogal rammelt en bij het in- en uitschakelen de lens een nogal veel lawaai maakt terwijl deze in- of uitschuift.
Hebben jullie daar ook last van?
Yep, that's common :)
Zo erg is 't nou ook weer niet hoor 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Tja. Altijd schrik dat het ding uit elkaar zal vallen ;)
Het blijft wel een lekkere camera, zelfs voor een fotografie-n00b zoals ik :) Ik moet toch dringend eens tijd vrijmaken om er beter mee te leren werken!

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 08-06-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Op welke manier kan ik het beste panoramafoto's maken met deze camera? Mijn oude Digital IXUS had een panoramastand waarbij hij de belichting vastzette van de eerste foto. De S5500 heeft een dergelijke functie niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:48
jfeelders schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 08:06:
Op welke manier kan ik het beste panoramafoto's maken met deze camera? Mijn oude Digital IXUS had een panoramastand waarbij hij de belichting vastzette van de eerste foto. De S5500 heeft een dergelijke functie niet...
De lichtsterkte gewoon handmatig instellen (stand M, let op dat je lichtmetertje in het midden staat) op het deel dat het meest 'gemiddelde' licht heeft en met die instellingen de rest van de foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Nielsracing schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:55:
[...]

Ik heb gekozen voor een LowePro EX 140.
Dit is een stevige tas, veel ruimte, maar niet supergroot om mee te slepen.
Hij heeft al aardig wat doorstaan...regen...zand....modder....etc.

EDIT:
Afgezien van de spiegelreflexcamera topics...DAMN wat is deze over de Finepix serie groot zeg! 27 pagina's! Dat zegt toch wel iets over de camera zelf.... _/-\o_
Thanks, heb je een foto van de binnenkant?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik weet even niet uit mijn hoofd welke tas ik heb. Hij komt iig bij de MM vandaan en ik kan er de digicam in kwijt, door zeg maar de rechterkant van de digicam naar bededen in de tas te stoppen. De lens steunt dan weer op zo'n inzet schutje, waar dan ook nog eens wat batterijen of lensjes onder passen. En ik het voorvakje passen ook nog 8 batterijen + geheugen of meer met wat proppen, en in de bovenkant zit nog een gaasvakje. Oslo heette hij geloof ik, uit een serie met andere plaatsnamen ;) En hij is wat kleiner als de bovengenoemde LowePro EX 140.

[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 08-06-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:26:
Ik weet even niet uit mijn hoofd welke tas ik heb. Hij komt iig bij de MM vandaan en ik kan er de digicam in kwijt, door zeg maar de rechterkant van de digicam naar bededen in de tas te stoppen. De lens steunt dan weer op zo'n inzet schutje, waar dan ook nog eens wat batterijen of lensjes onder passen. En ik het voorvakje passen ook nog 8 batterijen + geheugen of meer met wat proppen, en in de bovenkant zit nog een gaasvakje. Oslo heette hij geloof ik, uit een serie met andere plaatsnamen ;) En hij is wat kleiner als de bovengenoemde LowePro EX 140.
Vanguard Oslo misschien?
http://www.macrolux.nl/vangoslo.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.macrolux.nl/newimages/oslo/osloopen.gifAfbeeldingslocatie: http://www.macrolux.nl/newimages/oslo/oslo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje ivm de UV en Polarisatie filter. Moet ik deze nemen van 55mm? Zelf al zitten opzoeken en het ziet er naar uit dat het 55mm moet zijn, maar ben niet 100% zeker en vraag het daarom best :)

Moet ik dan nog een 'tussenstuk' kopen of passen die filters daar onmiddellijk op?

Ik ga de camera namelijk kopen bij topfoto.de en wil liever zeker zijn, dan dat ik ze achteraf moet weggooien.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

^^ Ja, dat is hem IDD :) alleen heeft de mijne niet zo'n zijvakje en wat korter dan de rechter.

^ Ja, 55 mm, en je kunt ze direct op de zonnekap/verloop schroeven :)

[ Voor 33% gewijzigd door _ferry_ op 08-06-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:46:
^ Ja, 55 mm, en je kunt ze direct op de zonnekap/verloop schroeven :)
Hey, op deze site: http://www.pixmania.be/de...=Losse+adapterring+AR-FX9

kun je een adapterring kopen voor filters, moet dit???
of toch mogelijk zonder deze ring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Die ring zit er al bij ;)
Kijk maar eens bij eerder gepostte plaatjes van wat je er standaard bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah bedankt!! :9~

hopelijk zal ik er tevreden over zijn, maar dat zal wel aan de toch wel overdonderende thread hier!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zorg wel dat je een circulair pol filter koopt. Anders tript de licht meter op je cam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
_ferry_ schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:04:
Die ring zit er al bij ;)
Kijk maar eens bij eerder gepostte plaatjes van wat je er standaard bij krijgt.
ik heb zitten zoeken in het topic maar kan de plaatjes niet vinden van wat je er standaard bij krijgt. heb je voor mij een hint?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://inet.art.pl/foto/fuji_5500_z8.jpg

dacht pagina 23 ;):P

mijnes ga ik zometeen ophalen, winkel is pas vanaf 10oo open dus... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
jfeelders en P4T super thanks :D

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb een paar weken geleden bij de Macro een vanguard tas gekocht, precies goed, camera kan er in de lengte in, tas is precies breed genoeg, in de lengte heb je nog wat extra ruimte en daar heb ik de doosjes van mijn filters in gestoken, die zijn dus makkelijk te pakken, tussen camera en filters zitten "wandjes" met klittenband.
Aan de voor, zijkant zitten extra vakken en aan de binnkant tegen de klep een groot vak.

Ideaal!

Afbeeldingslocatie: http://www.macrolux.nl/newimages/malta/malta21.gif

en open
Afbeeldingslocatie: http://www.macrolux.nl/newimages/malta/maltao%7E1.gif

[ Voor 16% gewijzigd door EEKthecat op 09-06-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:55
Nog even over die RAF files, deze is na het downen van de camera Raw aplicatie bij Adobe gewoon te lezen door CS, dit is tevens eerder ondermeer door mij aangekaart in dit toppic. Die download is gewoon gratis, tenminste was bij mij wel zo.

In de PDF die je ervoor kunt downen staat de S5500 niet aangegeven maar hij doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Een klein vraagje: ik heb net mijn Hama circ. polarizer opgehaald en er een beetje mee gespeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60319/full.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60320/full.jpg
geen Photosoep dus!!!

Werkt zo'n filter nou altijd het zelfde? Ik weet nu in welke standen ik de minste/meeste filtering krijg. Als ik dus een wit streepje op de minst filterende positie zet en een streepje op de meest filterende positie, dan kan ik een volgende keer het filter bevestigen, direct het filter met de voorste ring gelijk instellen (minste filtering, belichting vastzetten, filter draaien naar meeste filtering) en gaan fotograferen. Of is de stand van de minste/meeste filtering altijd weer anders door weersinvloeden, hoek t.o.v. onderwerp etc. Klopt mijn redenering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Super mooi man, heb je voor mij het typenummer van dat filter?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow cewl :D

heb sinds vanochtend ook mijn S5500!! en ben echt super Stoked 8)

echt hulde aan de S5500 _/-\o_ !!

voobeeld plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/5268Q2LkjX76.jpg

opzich voor de eerste set foto's met deze cam geschoten :)... zonder ervaring met deze cam :)

schiet echt lekker gewoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

JorisdeKloris schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:45:
Super mooi man, heb je voor mij het typenummer van dat filter?
Ruilen voor een antwoord op mijn vraag? ;)
Nee hoor, dit is gewoon een standaard Hama Ø55 circulair polarisatiefilter (n° 72555). Voor €25 bij mijn fotospeciaalzaak om de hoek...
Afbeeldingslocatie: http://www.hama.de/bilder/00072/abb/00072555abb.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door jfeelders op 09-06-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Laatst online: 12:38
Zit er iets in de lucht vandaag of zo? Heb er net eentje gehaald bij Dixons hier in Groningen.
Bij MM hadden ze ze niet meer en waren de prijzen zelfs met die actie nog niet heel geweldig.
Bij Norrod staat ie voor €265 in de lijst, maar moet ie besteld worden en aangezien de Dixons hier in de straat is heb ik onder het mom van nee heb je eens gevraagd of zij niet ook voor die prijs konden leveren. En verdomd, geen probleem!
Heb er ook nog zo'n Hama snelladersetje, een 512MB xD kaartje en een Lowepro Rezo TLZ 10 tasje bij gehaald. En nu maar plaatjes schieten! :Y)

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm had ik moeten weten, dan was ik ook bij Dixons naar binnen gelopen :( Ik heb hem bij progress besteld (26-05) en heb hem nog steeds niet. |:( Ik moet hem deze week (week 23) krijgen volgens het ordertracksysteem van hun.
En ik al de hele week ongeduldig wachten ... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Voor alle nieuwelingen met een S5500, welkom! Als er vragen zijn, gewoon stellen :)
jfeelders schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:51:
[...]
Nee hoor, dit is gewoon een standaard Hama Ø55 circulair polarisatiefilter (n° 72555). Voor €25 bij mijn fotospeciaalzaak om de hoek...
Ik heb ook de Hama circ. polarisatie. Perfect ding hoor. Je moet wel even doorhebben tot hoever je kan gaan met het draaien van het filter. Het kan namelijk als je niet goed weet wat je doet erg vern##kte foto's creeeren....
Om je een idee te geven. Draai het filter op je camera. Ga dan +- 50cm van t beeldscherm van je computer zitten. Als je dus aan die schijf draait krijg je dit resultaat:
En nee, m'n scherm staat niet uit ofzo, dat doet het filter dus voor je...
Afbeeldingslocatie: http://img233.echo.cx/img233/1981/dscf28243tw.jpg

en als je 'm iets minder ver draait:
Afbeeldingslocatie: http://img233.echo.cx/img233/2135/dscf28255jd.jpg

Wat ik hiermee wil zeggen is dat 't meer invloed kan hebben, dan dat je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Misschien een domme vraag. Maar wat is het nut van zo'n filter? Waarvoor wordt die het best of het meest gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Een polarisatiefilter maakt kleuren intenser of kan spiegeling wegnemen. Het eerste kan dus mooie effecten geven bij landschapfoto's met grote lucht- en wolkenpartijen zoals hieronder, het tweede kan je helpen bij foto's zoals hierboven...

Afbeeldingslocatie: http://www.offrench.net/photos/pictures/articles/sans_pola.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.offrench.net/photos/pictures/articles/avec_pola.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
jfeelders schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:51:
[...]
Dat antwoord moet ik je verschuldigd blijven :D

Zo'n Filter is voor mij een groot raadsel, ik heb geen idee hoe het werkt :P

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

* _ferry_ pakt telematica boek erbij:
Licht is een electromagnetische golf. Bij een bundel zonlicht en bijna elke vorm van kunstlicht staan de vectoren van het electrisch veld loodrecht op de voortplantingsrichting.

Polarisatiefilters bestaan uit een glazen of doorzichtige kunstof ondergrond waarop een dunne chemiche laag is aangevbracht. De chemiche laag bestaat uit een materiaal waarvan de moleculen parrallel liggen (bij een circularir circulair neem ik aan) en ten opzichte van elkaar in 1 richting wijzen.
Als we een bundel ongepolariseerd licht door een polarisatie filter sturen wordt alleen het licht doorgelaten waarbij de electrische veldsterkte een vectorrichting heeft die overeenkomt met de richting van de moleculen.
Zie het zeg maar als een plaatje met daarin allemaal sleufjes gemaakt. Zonlicht heeft golven die horizontaal en verticaal lopen. Als je het filter in de ene stand zet komen alleen de horizontale golven door, als je hem verticaal zet komen alleen de verticale golven door.
Bij een lcd scherm proppen ze er dan nog wat vloeibare kristallen op, welke het licht horizontaal of verticaal sturen, afhankelijk van wel of geen spanning. zodra je dan dus het licht draait wordt het door het polarisatie filter gelaten, en licht de digit op. Vandaar dat je dus zoals in bovenstaand voorbeeld geen licht van het TFT scherm ziet.

Ik was ook bij de MM geweest voor een pol. filter, echter die 55mm B&W kosstte iets van 90€, en dat vond ik net even te prijzig voor een filter wat je waarschijnlijk alleen buiten nodig hebt (toch? ) Meeste foto's die ik maak zijn van mijn casemod, vakantie en op feestjes. Niet zo snel een foto van de horizon zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Laatst online: 12:38
Eerste indrukken zijn in ieder geval erg goed! Mooie scherpe foto's, mooie kleuren en de zoom-functie is ook erg leuk om mee te spelen. Ik vind het nog wel lastig om het toestel goed stil te houden, maar dat zal ook wel een kwestie van wennen zijn.
Ik ga vandaag nog wel even achter een uv-filter aan denk ik. En de handleiding verder bestuderen natuurlijk! :)

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
_ferry_ schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:06:

[...]

Zie het zeg maar als een plaatje met daarin allemaal sleufjes gemaakt. Zonlicht heeft golven die horizontaal en verticaal lopen. Als je het filter in de ene stand zet komen alleen de horizontale golven door, als je hem verticaal zet komen alleen de verticale golven door.
Bij een lcd scherm proppen ze er dan nog wat vloeibare kristallen op, welke het licht horizontaal of verticaal sturen, afhankelijk van wel of geen spanning. zodra je dan dus het licht draait wordt het door het polarisatie filter gelaten, en licht de digit op. Vandaar dat je dus zoals in bovenstaand voorbeeld geen licht van het TFT scherm ziet.

Ik was ook bij de MM geweest voor een pol. filter, echter die 55mm B&W kosstte iets van 90€, en dat vond ik net even te prijzig voor een filter wat je waarschijnlijk alleen buiten nodig hebt (toch? ) Meeste foto's die ik maak zijn van mijn casemod, vakantie en op feestjes. Niet zo snel een foto van de horizon zeg maar.
Kijk, daar hebben we wat aan. Ik vond ook nog een zeer nuttig stukje in de FAQ:

Fotografie FAQ

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
_ferry_ schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:06:

[...]

...
B&W is een van de betere merken, en daar hang een prijskaartje aan. Waarschijnlijk is dit filter ook voorzien van betere coating om ongewenste lichtreflecties tegen te gaan.

Ik heb "gewoon" een standaard filter gekocht, 55mm pola + uv kostte me totaal iets van 25 eur.
een kwalitatief beter (duurder) filter heb ik niet nodig voor de enkele keer dat ik m gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Precies, 25€ is een net prijsje voor zo'n ding als je het slechts zo nu en dan gebruikt, om wat mee te experimenteren enzo. Ga ik dan maar eens achteraan, leuk kado voor m'n verjaardag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Voor een UV-filter zou ik wel B&W aanraden. Dit omdat je dit filter eigenlijk standaard voor je lens moet hebben zitten. Uit m'n hoofd is een UV van B&W rond de 35-40 Euro.
Voor polarisatie die ik af en toe gebruik als er vervelende reflecties verschijnen zoals bij een auto-show of gewoon een mooie natuurfoto is de Hama voldoende.
Nadeel van de polarisatie filter is dat het ongeveer 1 stop scheelt :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.