De nieuwe Fuji Finepix S serie

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
s7000 of s5500: op de meeste punten is de s7000 beter dan de s5500 behalve dat de s7000 6x zoom heeft een de s5500 12x
Daarnaast kan de S7000 compactflash hebben dat goedkoper is dan xd
Ikzelf heb de s5500 gekozen om z'n zoombereik. De s7000 zou ik waarschijnlijk niet gekozen hebben omdat ik dan voor hetzelfde geld een andere camera had kunnen kiezen die beter bij mijn eisen zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
10x zoom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:20
ok bedankt, ga toch maar voor de s5500, die zoom is toch wel een groot voordeel.
komt nog bij dat de s7000 erge last van ruis schijnt te hebben, en hij de foto's eerst naar 12mp zet, en daarna weer naar 6mp (zoiets las ik in een review)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een voorbeeld van een foto met S5500 in combinatie met de Raynox DCR-6600PRO (0,66x wide)
Let aub niet op de overbelichting maar op de vervorming van de foto(die er bijna niet is)
Ik zal later nog wat voorbeelden maken met 6600pro lens en zonder de lens.
Valt me op deze lens erg weinig vervorming opleverd, aangezien ik veel buiten fotografeer is elke vervorming dodelijk :)
Wanneer je met flits wilt fotograferen zul je externe flitser aan moeten schaffen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pazman.nl/arnhem/1.jpg
deze foto is trouwens genomen boven een overdekt winkelcentrum in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen denkt dat een camera met veel zoom zaligmakend is en kiezen daarom voor die camera.
Geloof me, zoveel zoom heb je niet nodig, echt niet. Bekijk de foto's op mijn site gemaakt met de S7000, het merendeel is totaal niet ingezoomd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst ook een S5500 gekocht. Ben nu bezig met het experimenteren met de camera. Ik vraag me eigenlijk af met welke diafragma's en sluitertijden je het best landschappen kunt fotograferen. Er zit wel een instelling op de camera, maar ik ben niet zo'n voorstander van "alles op auto en schieten maar" simpel weg omdat je gewoon niet weet wat er gebeurd.

Ik heb op dit topic veel gelezen over uv/pol- filters. Maar wat is nu eigenlijk het echte nut van de uv-filter, en schiet je er veel mee op om daar veel geld in te stoppen? Stel dat uv licht slecht is voor de ccd dan zou je zeggen dat de camera al standaard met zo'n fliter uitgerust zou moeten zijn.

Maar ik heb al enkele pracht foto's gemaakt met de camera. Vooral in macro stand is het detail verbluffend. Ook die chrome functie voegt daar nog het nodige contrast aan toe. Prachtig _/-\o_ _/-\o_

Mooie Foto @ smartijn btw, ik vind het perspectief echt super ( kon ik dat maar _/-\o_ )
:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:42:
Iedereen denkt dat een camera met veel zoom zaligmakend is en kiezen daarom voor die camera.
Geloof me, zoveel zoom heb je niet nodig, echt niet. Bekijk de foto's op mijn site gemaakt met de S7000, het merendeel is totaal niet ingezoomd.
Het gebruik van zoom kan voor de een nutig zijn en voor de ander overbodig. Ik ben wel van mening dat mensen die niet weten wat ze precies met de camera willen, meestal helemaal niet zo'n groot zoombereik nodig zullen gaan hebben.

De foto's op jou site (btw, strakke foto's.. maar ik heb ze niet allemaal bekeken hoor) zijn over het algemeen landschapfoto's. Hier heb je inderdaad veelal geen groot zoombereik nodig, juist een fraaie groothoek is hier juist weer fijn om te hebben.

Jou album 'aan de kust' zal voor veel foto's wel graag een groot zoombereik hebben, je kunt wel tot in de eeuwigheid blijven uitsnijden, maar een schip op open zee is toch lekker als je daar wat 'dichterbij' kan komen...

Kortom, zoom hoeft niet zaligmakend te zijn... het kan wel...
(ik vind het wel weer fijn, ik wil graag (amateur)foto's maken van voetbalwedstrijden van mijn broertje. Ik heb al eens wat geprobeerd, en een grote zoom is daar toch wel erg praktisch.... hoewel... met daglicht is het lastig om wat op het lcdscherm te zien, door de zoeker kijken terwijl de camera op een statief staat is ook niet erg praktisch met deze camera (vind ik) Eveneens prik ik met mijn vingers in mijn ogen als ik door de zoeker kijk en wil zoomen... Dus is het misschien toch maar beter om wat minder te zoomen en naderhand wat te moeten bijsnijden... zo heb ik iig meer kans dat die snelle actie toch lekker wordt vastgelegd.... maar ervaring zal het leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 09:01:
[...]

Het gebruik van zoom kan voor de een nutig zijn en voor de ander overbodig. Ik ben wel van mening dat mensen die niet weten wat ze precies met de camera willen, meestal helemaal niet zo'n groot zoombereik nodig zullen gaan hebben.

De foto's op jou site (btw, strakke foto's.. maar ik heb ze niet allemaal bekeken hoor) zijn over het algemeen landschapfoto's. Hier heb je inderdaad veelal geen groot zoombereik nodig, juist een fraaie groothoek is hier juist weer fijn om te hebben.

Jou album 'aan de kust' zal voor veel foto's wel graag een groot zoombereik hebben, je kunt wel tot in de eeuwigheid blijven uitsnijden, maar een schip op open zee is toch lekker als je daar wat 'dichterbij' kan komen...

Kortom, zoom hoeft niet zaligmakend te zijn... het kan wel...
(ik vind het wel weer fijn, ik wil graag (amateur)foto's maken van voetbalwedstrijden van mijn broertje. Ik heb al eens wat geprobeerd, en een grote zoom is daar toch wel erg praktisch.... hoewel... met daglicht is het lastig om wat op het lcdscherm te zien, door de zoeker kijken terwijl de camera op een statief staat is ook niet erg praktisch met deze camera (vind ik) Eveneens prik ik met mijn vingers in mijn ogen als ik door de zoeker kijk en wil zoomen... Dus is het misschien toch maar beter om wat minder te zoomen en naderhand wat te moeten bijsnijden... zo heb ik iig meer kans dat die snelle actie toch lekker wordt vastgelegd.... maar ervaring zal het leren...
Nu is mijn vraag waarom je het niet praktisch vind om met deze camera op een statief door de zoeker te kijken?
En je schrijft dat je als je inzoomt, je jezelf in je ogen prikt...damn, hoe hou jij in godsnaam een camera vast :? Lijkt me dat als je fotografeert door de zoeker, je met je rechteroog door de zoeker moet kijken...niet met de linker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet die sport fotograven ook vaak met een apart soort statief werken. Meer een paal achtig id, daardoor zullen ze toch net wat meer vrijheid hebben. Of gebruik je zoiets al.

Mja ben ook maar een noepje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Zow, heb hem toch maar besteld, zoom is voor mij wel belangrijke factor (fotografeer veel graffiti, die weleens op moeilijke plaatsen te zien is) vond verder de instelmogelijkheden aardig riant.
Al met al leek het me een goede prijs/kwaliteit verhouding.
meteen een hoesje van fuji erbij genomen, was aardig prijzig, maar wel handig om hem mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt dat tasje een beetje aan de kleine kant. Drom heb ik toch maar voor een lowepro edit 110 gekozen. Heb je toch net wat meer ruimte. Maar een compact tasje is idd ook wel makkelijk soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
ja heb altijd een klein soort heuptas bij me, de cam past er op deze manier goed in met hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:54:
[...]

Nu is mijn vraag waarom je het niet praktisch vind om met deze camera op een statief door de zoeker te kijken?
En je schrijft dat je als je inzoomt, je jezelf in je ogen prikt...damn, hoe hou jij in godsnaam een camera vast :? Lijkt me dat als je fotografeert door de zoeker, je met je rechteroog door de zoeker moet kijken...niet met de linker.
Ik krijg last van mijn rug bij het kijken door de zoeker wanneer de camera op statief staat. Op een of andere manier sta ik in zo'n onnatuurlijke houding en daarbij moet ik ook nog erop letten dat ik het statief niet omstoot... Ik zou kunnen gaan zitten, dan gaat het makkelijker, maar dan kan ik weer niet accuraat genoeg reageren op andere delen van het veld. Ik zou inderdaad eens zo'n eenpoot moeten proberen...

Zoals ik al eerder schreef in dit draadje, weet ik dat je beter met het rechter oog door de zoeker kan kijken. Maar op een of andere manier is mijn linker oog door de jaren heen dominanter geworden. Wanneer ik met links door de zoeker kijk, kan ik mijn rechter oog open houden. Ik registreer dan wel dingen met mijn rechter oog maar houd volledig controle over wat het linker oog waarneemt. Andersom lukt me dat (nog) niet... Ik moet dan dus mijn linker oog dichtknijpen, hierdoor mis ik veel van wat er om me heen gebeurt, en daarbij krijg ik enorme hoofdpijn door het geknijp met mijn oog...

Oja, ik schreef dat ik in mijn ogen prikte met mijn vinger, maar eigenlijk bedoel ik dat ik in mijn gezicht por met mijn duim, en dan met name zit ik klem met mijn neus... Wanneer ik met mijn rechter oog door de zoeker kijk heb ik weleens in mijn oog geprikt op het moment dat ik de duim het instelwiel met de programmastanden wilde bedienen, terwijl mijn oog aan de zoeker bleef... (een mixed-up mind had ik dus ff zeg maar.... nou ja... ff... :+ ) Ook zie ik dat ik geen juiste uitleg over mijn negatieve ervaring met het statief in die betreffende post schrijf. Het lijkt erop dat het alleen aan deze S5500 ligt, maar ik had daar met vorige camera's ook al last van. Maar toen gebruikte ik het statief niet in combinatie met het maken van actie foto's. Ik nam toen dus rustig de tijd om een compositie samen te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:40:
[...]

Ik krijg last van mijn rug bij het kijken door de zoeker wanneer de camera op statief staat. Op een of andere manier sta ik in zo'n onnatuurlijke houding en daarbij moet ik ook nog erop letten dat ik het statief niet omstoot... Ik zou kunnen gaan zitten, dan gaat het makkelijker, maar dan kan ik weer niet accuraat genoeg reageren op andere delen van het veld. Ik zou inderdaad eens zo'n eenpoot moeten proberen...

Zoals ik al eerder schreef in dit draadje, weet ik dat je beter met het rechter oog door de zoeker kan kijken. Maar op een of andere manier is mijn linker oog door de jaren heen dominanter geworden. Wanneer ik met links door de zoeker kijk, kan ik mijn rechter oog open houden. Ik registreer dan wel dingen met mijn rechter oog maar houd volledig controle over wat het linker oog waarneemt. Andersom lukt me dat (nog) niet... Ik moet dan dus mijn linker oog dichtknijpen, hierdoor mis ik veel van wat er om me heen gebeurt, en daarbij krijg ik enorme hoofdpijn door het geknijp met mijn oog...

Oja, ik schreef dat ik in mijn ogen prikte met mijn vinger, maar eigenlijk bedoel ik dat ik in mijn gezicht por met mijn duim, en dan met name zit ik klem met mijn neus... Wanneer ik met mijn rechter oog door de zoeker kijk heb ik weleens in mijn oog geprikt op het moment dat ik de duim het instelwiel met de programmastanden wilde bedienen, terwijl mijn oog aan de zoeker bleef... (een mixed-up mind had ik dus ff zeg maar.... nou ja... ff... :+ ) Ook zie ik dat ik geen juiste uitleg over mijn negatieve ervaring met het statief in die betreffende post schrijf. Het lijkt erop dat het alleen aan deze S5500 ligt, maar ik had daar met vorige camera's ook al last van. Maar toen gebruikte ik het statief niet in combinatie met het maken van actie foto's. Ik nam toen dus rustig de tijd om een compositie samen te stellen...
Okido, dat schept duidelijkheid ;)
Ik moest zelf ook wennen om met m'n rechteroog door de zoeker te kijken...maar na ruim een half jaar ben ik het gewend.
Toppie cam die S5500 nog steeds _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:59:
Hier een voorbeeld van een foto met S5500 in combinatie met de Raynox DCR-6600PRO (0,66x wide)
Let aub niet op de overbelichting maar op de vervorming van de foto(die er bijna niet is)
Ik zal later nog wat voorbeelden maken met 6600pro lens en zonder de lens.
Valt me op deze lens erg weinig vervorming opleverd, aangezien ik veel buiten fotografeer is elke vervorming dodelijk :)
Wanneer je met flits wilt fotograferen zul je externe flitser aan moeten schaffen.

[afbeelding]
deze foto is trouwens genomen boven een overdekt winkelcentrum in Arnhem.
Hej SMartijn,

Ik ben ook aant kijken voor die lens (6600pro) voor dezelfde camera en ik moet zeggen dat die foto er erg mooi uitziet, maar zou je ook een hogere resolutie kunnen uploaden? Ik zou graag wat meer details willen zien...

Groeten,
DocPzql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing, nu heb ik in je portfolio gekeken. Je hebt daar echt mooie race plaatjes instaan. Nu ben ik van plan om in mei naar FullSpeed in Rosmalen te gaan ( auto tuning shit ). Nu weet ik van vorig jaar dat er ook dragraces gedaan worden.Het lijkt me wel leuk om daar wat foto's van te gaan maken. Alleen wat is jouw techniek? Ik zie bevoorbeeld aan die foto met die evo *vette pic btw* dat je een extreem lage sluitertijd gebruikt. Maar hoe krijg je die foto's toch zo scherp? Doe je dat Manueel? :)

bvd

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DocPzql
Het orgineel is te downloaden: www.pazman.nl/arnhem/test.jpg
De lens is voor mij ook nog nieuw dus een betere kwaliteit zal zeker mogelijk zijn!

Deze zal tijdelijk online staan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie trouwens nu dat het een andere origineel is...... :*)

weinig verschil trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:45:
Nielsracing, nu heb ik in je portfolio gekeken. Je hebt daar echt mooie race plaatjes instaan. Nu ben ik van plan om in mei naar FullSpeed in Rosmalen te gaan ( auto tuning shit ). Nu weet ik van vorig jaar dat er ook dragraces gedaan worden.Het lijkt me wel leuk om daar wat foto's van te gaan maken. Alleen wat is jouw techniek? Ik zie bevoorbeeld aan die foto met die evo *vette pic btw* dat je een extreem lage sluitertijd gebruikt. Maar hoe krijg je die foto's toch zo scherp? Doe je dat Manueel? :)

bvd
Bedankt voor je reactie. Stiekem vat ik het op als complimentje ;)
Alle gekheid op een stokje...
Eén van de moeilijkste onderwerpen om te fotograferen zijn auto's.
First of all. Met dit soort fotografie, schiet NOOIT op de automaat.
Schiet met de P of de M stand. In de gebruiksaanwijzing staat duidelijk wat deze stand precies inhoudt.
De foto met de Evo:
Afbeeldingslocatie: http://img234.echo.cx/img234/9740/dscf19271qe.jpg
1/500 F6,3

Dit is opzich een hele makkelijke foto om te maken.
De truuk is VOOR dat de auto langs kom scheuren, je al gefocust moet hebben. Dit doe je door de ontspanknop half in te houden. Je houdt 'm vast net zolang totdat jij denkt dat de auto op dat punt langs komt. Dan druk je door en maak je de foto. Persoonlijk vind ik dat de S5500 best een goede schutter-lag heeft (de tijd die de camera nodig heeft tussen het indrukken van de ontspanknop en de wanneer werkelijke foto gemaakt wordt) Bewijs zijn de auto-foto's op m'n site.
Anyway, als je dit dus doet, vooraf focust, sluitertijd van rond de 1/500 (afhankelijk van de hoeveelheid licht uiteraard) komen de foto's best goed uit de bus. Oefening baart kunst...

Maar ik kan voorstellen dat je na verloop van tijd wat meer actie wilt in je foto's. Dat heet pannen oftewel meetrekken. Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img234.echo.cx/img234/5460/dscf19499fc.jpg
1/440 f5,6

In deze foto zit duidelijk snelheid, kijk maar naar de vage achtergrond.
Om dit de doen volg je tzelfde principe als hierboven. Dus eerst focussen op één vast punt, ontspanknop half ingedrukt houden. Vervolgens de iets andere techniek... je volgt (nog steeds de ontspanknop half inhouden) de auto die eraan komt. Je volgt dus met je lens de auto :) en als de auto langs jouw focuspunt komt, DAN maak je de foto...
Helaas kan ik 't niet echt duidelijker uitleggen ;) .
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders hoor ik 't wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip :)

Nog een paar vraagjes: * en ja ik ben een pain in the ass ;) *

Was het niet lastig om die plaatjes te schieten in de sneeuw? ( overbelichte foto's ed. ) Of heb dmv de EV waarde's te veranderen het toch gefixet?

Ik vraag me btw ook of wat nu pcies het verschil is tussen verschillende merken uv-filters, en hoe kun je het kwaliteitsverschil zien? ( planning on buying one )

Heeft er iemand btw ervaring met de manual focus op de s5500. Heb gister geprobeerd om dat een beetje onder te knie te krijgen. Maar die viel me behoorlijk tegen na een eeuwigheid drukken had ik nog niet het gevoel dat er echt veel veranderd was. Zit de fout bij mij of is dit een van de zeldzame min puntjes aan deze camera?

ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:05:
Je ziet die sport fotograven ook vaak met een apart soort statief werken. Meer een paal achtig id, daardoor zullen ze toch net wat meer vrijheid hebben. Of gebruik je zoiets al.

Mja ben ook maar een noepje ;)
monopod heet dat. Dan heb je meer beweginsvrijheid en kun je sneller heen en weer hobbelen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:33:
Bedankt voor de tip :)

Nog een paar vraagjes: * en ja ik ben een pain in the ass ;) *

Was het niet lastig om die plaatjes te schieten in de sneeuw? ( overbelichte foto's ed. ) Of heb dmv de EV waarde's te veranderen het toch gefixet?

Ik vraag me btw ook of wat nu pcies het verschil is tussen verschillende merken uv-filters, en hoe kun je het kwaliteitsverschil zien? ( planning on buying one )

Heeft er iemand btw ervaring met de manual focus op de s5500. Heb gister geprobeerd om dat een beetje onder te knie te krijgen. Maar die viel me behoorlijk tegen na een eeuwigheid drukken had ik nog niet het gevoel dat er echt veel veranderd was. Zit de fout bij mij of is dit een van de zeldzame min puntjes aan deze camera?

ty
Als je foto's in de sneeuw maakt zijn ze standaard onderbelicht. Die EVO foto heb ik met PS iets moeten opkrikken qua brightness, die foto was gewoon te donker, en zoals je kunt zien in de Exif was er niet aan de EV "gekloot".
Als je naar die BMW kijkt zie je dat ik 2/3e stop heb overbelicht. Dit geeft een beter resultaat.
't Beste is gewoon 't oefenen... als 'ie te donker is, stopje overbelichten etc.
Da's namelijk 't leuke van manuele instellingen.

Manuele focus...mmm tja, als er toch een minpuntje is...is dat 't wel. 't Werkt inderdaad niet helemaal lekker. Soms lukt 't nog wel als je die pijltjes links en recht krijgt (zoiets >[ ]< )
Hadden ze inderdaad beter moeten ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Heb die s5500 nu al 4 maand, en heb hem nog geen dag ongebruikt laten liggen >:)
Ondertussen al een paar 1000 foto's en GPlaadcycles verder
Top camera voor wat het maar kost _/-\o_
En de filmpjes zijn van goede kwali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens normaal dat er vrij veel speling op de lens zit, wanneer deze in werkstand staat?
Ik heb altijd de adaptring erop, omdat dat de camera mooier maakt (vind ik) en omdat het gelijk een vorm van bescherming biedt. Vandaar waarschijnlijk dat ik het nog niet gemerkt had... Maar nu merk ik ineens dat er toch wel speling op de lens zelf zit.

Als je de camera iets heen en weer schudt hoor je de speling soms zelfs...

Hebben jullie dat ook?

(sorry dat ik dit niet even snel zelf uitvogel bij de winkel ofzo, maar het is zondag en ik zit er nu ineens ff mee...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:11:
Is het trouwens normaal dat er vrij veel speling op de lens zit, wanneer deze in werkstand staat?
Ik heb altijd de adaptring erop, omdat dat de camera mooier maakt (vind ik) en omdat het gelijk een vorm van bescherming biedt. Vandaar waarschijnlijk dat ik het nog niet gemerkt had... Maar nu merk ik ineens dat er toch wel speling op de lens zelf zit.

Als je de camera iets heen en weer schudt hoor je de speling soms zelfs...

Hebben jullie dat ook?

(sorry dat ik dit niet even snel zelf uitvogel bij de winkel ofzo, maar het is zondag en ik zit er nu ineens ff mee...)
Een beetje speling is normaal ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag naar de motorcross geweest. Geprobeerd wat in praktijk te brengen:

Afbeeldingslocatie: http://img207.echo.cx/img207/8691/moto23ki.th.jpg
1. s 360 f/3.10 iso 64

Misschien een beetje overbelicht, maar wel mooie actie :)

Afbeeldingslocatie: http://img207.echo.cx/img207/4247/moto30nm.th.jpg
2. s 500 f/3.10 iso 64

Soms is de evf is toch een beetje aan de langzame kant, wat foto's van korte afstand toch wel moeilijk maakt. Zoiets kun je denk toch wel makkelijker/beter doen met een slr :)

Comment? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:17:
Vandaag naar de motorcross geweest. Geprobeerd wat in praktijk te brengen:

[afbeelding]
1. s 360 f/3.10 iso 64

Misschien een beetje overbelicht, maar wel mooie actie :)

[afbeelding]
2. s 500 f/3.10 iso 64

Soms is de evf is toch een beetje aan de langzame kant, wat foto's van korte afstand toch wel moeilijk maakt. Zoiets kun je denk toch wel makkelijker/beter doen met een slr :)

Comment? ;)
Nice pics!
Alleen, je hebt het overde EVF? Electronic View Finder?
Is die te sloom dan?...of bedoel je de Autofocus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Bij je 2e plaat zie ik CA onder de band, wel jammer.. Verder vind ik dat het gebied wat buiten je scherpte diepte valt wel erg ruisig... De eerste pic is wel 'precies' goed genomen :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:53:
[...]

Een beetje speling is normaal ja :)
Oh, beter... bij mij ook maar een beetje speling...
Maar die speling is groot genoeg om bij het kort en snel draaien (ofwel schudden) van de camera, dit te horen. Overigens is het voor mij niet storend. (vrijwel verwaarloosbaar daar ik het zo laat pas opmerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Sinds vrijdag heb ik mijn S5500. Zeer tevreden mee, moet het fotograferen nog echt leren enzo.

Heb vrijdagavond direct een shoot gehouden voor een paar vrienden van me, ze hebben een band en daar zou ik de site voor maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.najgeetsrev.com/kramtried_groep.jpg

Dit is de beste foto uit de hele shoot, beetje bewerkt enzo. Ziet er goed uit, behalve dat het overbelicht is en dat degene helemaal achteraan zijn ogen dicht heeft. Het is verre van een perfecte foto, maar ik ben er trots op, voor een van mijn eerste foto's met een iets betere cam (had hiervoor een Fuji 2600z en een maandje een Minolta Dimâge 2300.

Ik ga de shoot opnieuw doen, heb nu veel geexpirimenteerd, en ben er achter gekomen dat ik NODIG een statief moet aanschaffen. Ik haat flitsen e.d.

Waarom deze post? Och, ben gewoon een zeer tevreden kant, en kan iedereen deze cam aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:14:
[...]

Nice pics!
Alleen, je hebt het overde EVF? Electronic View Finder?
Is die te sloom dan?...of bedoel je de Autofocus
idd @ EVF de focus is opzich niet zo'n probleem ( door je tip ;) ). Bij springbulten staan vaak mensen met vlaggen op ongeveer de zelfde afstand. Op die mensen heb ik dus gefocussed.
Simon schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:54:
Bij je 2e plaat zie ik CA onder de band, wel jammer.. Verder vind ik dat het gebied wat buiten je scherpte diepte valt wel erg ruisig... De eerste pic is wel 'precies' goed genomen :P
Wat bedoel je pcies met CA? :) Het koste +/- 5 try's om die pic te schieten, mja aanhouder wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:13
Vandaag m'n macrofilters ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://i1.ebayimg.com/01/i/03/46/5b/50_1_b.JPG

4 stuks, +1, +2, +4 en +10.

Merk: "Asian", lekker onbekend dus... maar ja, lekker belangrijk. Ik zocht een sterk filter, en +10 leek me wel lekker. Alleen omdat de verzendkosten in verhouding vrij hoog waren heb ik meteen maar de rest (+1, 2 en 4) als set erbij besteld (ik had die al, maar goed).

Vandaag in huis gekregen, incl mooi opbergtasje. Totale kosten (incl verzend): 24 eur ($30,25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
DJSmiley schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:10:
Vandaag m'n macrofilters ontvangen.

[afbeelding]

4 stuks, +1, +2, +4 en +10.

Merk: "Asian", lekker onbekend dus... maar ja, lekker belangrijk. Ik zocht een sterk filter, en +10 leek me wel lekker. Alleen omdat de verzendkosten in verhouding vrij hoog waren heb ik meteen maar de rest (+1, 2 en 4) als set erbij besteld (ik had die al, maar goed).

Vandaag in huis gekregen, incl mooi opbergtasje. Totale kosten (incl verzend): 24 eur ($30,25)
Nice!
Zou je ter zijner tijd wat voorbeeldfoto's kunnen plaatsen?
Alvast dank _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Nielsracing schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:30:
[...]

Nice!
Zou je ter zijner tijd wat voorbeeldfoto's kunnen plaatsen?
Alvast dank _/-\o_ ;)
http://www.djsmiley.com/got/pics/macro10/dscf0395.jpg
Dat is ter vergelijking van de maat

http://www.djsmiley.com/got/pics/macro10/dscf0393.jpg
Dat is dus bij gebruik van het filter.

Ik heb deze foto's ff snel genomen, fotos zijn direct vanuit de camera.
ISO 64, F8, 1/2000 sluitertijd. Belichting is kut, ik had geen zin om de flitsers goed uit te lijnen. (Ik laat bij macrofotografie binnenshuis altijd 2 slaveflitsers indirect meeflitsen omdat de S5500 fliters te gericht is voor macro-gebruik.)

Scherptediepte is zoals je ziet erg beperkt, maar wel vrij gedetailleerd... zal ff wat meer pics (proberen) te maken.
Montana schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:47:
Bij al mijn macro foto's heb ik zo'n +4 lensje gebruikt. werkt perfet. ( wel met een 602z) zeker een
aanrader, werkt lekker snel en makkelijk.

http://home.quicknet.nl/q...Insecten%20macro's/1.html

http://home.quicknet.nl/q...0planten%20macro's/2.html
Mooie pics! En ja, bloemetjes en kleine beestjes ga ik ook nog proberen ;)

+10 is extreem, maar de scherptediepte is vrij (erg) beroerd, en de vervorming in de lens is vrij groot. De rest test ik wel op een mooie zomerdag ;)

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 26-04-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Bij al mijn macro foto's heb ik zo'n +4 lensje gebruikt. werkt perfect. ( wel met een 602z) zeker een

[ Voor 5% gewijzigd door Montana op 28-04-2005 21:20 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schitterende foto's montana _/-\o_ Die lensjes werken als de raven! :) Je bent trouwens ook een meester in fotoshop. Je site is meer dan de moeite waard. Gebruik jij dezelfde lenzen als die van smiley ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:58:
Schitterende foto's montana _/-\o_ Die lensjes werken als de raven! :) Je bent trouwens ook een meester in fotoshop. Je site is meer dan de moeite waard. Gebruik jij dezelfde lenzen als die van smiley ?
Dankje, ik heb de lensjes van Hama, zien exact het zelfde uit.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een UV en pol filter van hama. Best goede prijs kwaliteit verhouding *imho*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog een volledige NooB op het gebied van fotografie :P .. maar ik lees steeds dat mensen lenzen gebruiken voor hun S5500..

- welke lenzen zijn echt een must have voor elke fotograaf (hoe beginnend ook)
- welk merk is een goede koop (en wat kost zoiets ongeveer)
- waar zijn ze te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:47:
Bij al mijn macro foto's heb ik zo'n +4 lensje gebruikt. werkt perfect. ( wel met een 602z) zeker een

Erg mooie foto's _/-\o_

Ben alleen bang dat de Fuji 602Z niet te vergelijken is met de S5500 :/ (qua prijs en kwaliteit) maar dat doet niks af aan het feit dat het GEWELDIGE foto's zijn.. hulde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Heeft er iemand ervaring met tele convertors?
bijv. de Raynox DCR-2020PRO (x 2.2)
Vind zo raar op de website staan. Deze is wel geschikt voor de S5000 MAAR
dan staat er wel dit weer op de site:

The DCR-2020PRO lens is originally designed to produce optimum image quality when used with a camera/camcorder incorporated with 8-time or higher zoom lens.However, depending upon the matching with the type of camera lens it may produces a superb image quality with a zoom lens less than 8-time ratio such as 4 times or 6 times

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat deze lens enorm veel vignetering geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me ook enorm af wat je dan nog aan lichtgevoeligheid over hebt. Ook de lijkt het me de beeldscherpte niet echt te goed doen. Dit doordat je een vreemd lensen stel toevoegd aan je huidige. Ik spaar dat geld liever zodat ik misschien een keer een dslr met wat leuke objectieven kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:40:
Ik vraag me ook enorm af wat je dan nog aan lichtgevoeligheid over hebt. Ook de lijkt het me de beeldscherpte niet echt te goed doen. Dit doordat je een vreemd lensen stel toevoegd aan je huidige. Ik spaar dat geld liever zodat ik misschien een keer een dslr met wat leuke objectieven kan kopen.
ja dat vraag ik me zelf ook af, daarom dat misschien iemand hier een teleconvertor heeft.
Zou graag voorbeelden in praktijk willen zien ipv perfect shotjes op de website van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Naj_Geetsrev schreef op maandag 25 april 2005 @ 17:12:
Ik ga de shoot opnieuw doen, heb nu veel geexpirimenteerd, en ben er achter gekomen dat ik NODIG een statief moet aanschaffen. Ik haat flitsen e.d.
met een statief haal je wel de beweging van je camera weg, maar niet van je modellen. als je met een digitale compact camera (met een zeer kleine sensor) last hebt van bewegingsonscherpte zal je sluitertijd zolang zijn dat ook je modellen bewegen.

wanneer je niet voldoende omgevingslicht heb, is inflitsen onontbeerlijk. als je dat goed doet, kan je alle omgevingslicht behouden en toch de beweging van je modellen 'bevriezen'.

het gebruik van een statief en lange sluitertijden is voor het fotograferen van mensen (en andere bewegende onderwerpen) geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de focus op oneindig kan zetten? Kun je dat doen door de cam op manual focus te zetten. Of heb je een functie op de M mode zitten? Ik kan namelijk ook geen omgedraaide 8 terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Oneindig kan je instellen door manuele focus te activeren. en dan de focus zo "width" mogelijk te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo iets dacht ik wel. Mja it takes kinda for eva voor dattie zo ver is. Sommige camera's hebben er ook een speciale functie voor mja agh, kunt niet alles hebben voor dat geld. toppie cam die s5500 :)

thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manuele focus is idd niet van de snelste of duidelijkste en dan ook al helemaal niet deftig te beoordelen op die EVF...
Maar inderdaad, voor dat geld kun je niet alles hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee drom,

Leuke camera om dingen te leren en uit te proberen.

Nog een dingentje. Ik gebruik een circular pol filter, maar ik heb het gevoel dat hij met de belichtings meter stoort. Als je de filter draait zie je namelijk dat het pijltje op het balkje beweegt, dit betekend dus meteen dat je niet in de P stand kan schieten met een pol filter. Omdat hij dan de sluiter aanpast. Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik merk trouwens dat de lens, als je hem aanzet, niet helemaal uitgezoomd is. Heeft dit een reden? Ik heb het vermoeden dat dat op een punt is dat er geen kromming meer in het beeld optreed.

Bij deze foto had ik bijvoorbeeld helemaal uitgezoomd:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58503/full.jpg
En daar loopt de kast behoorlijk rond. Daar kwam ik ook pas achter toen ik de foto op mijn PC had staan, dus heb het niet geprobeerd hoe de foto werd als ik iets deed inzoomen. Maargoed, dit valt in PS aardig recht te trekken toch? Verder bevalt ie buitengewoon goed :9 al moet ik hem nog een beetje onder de knie krijgen qua bediening/instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bolling lijkt me meer te komen door de licht reflectie van het aluminium. Mja het brandpunt van de s5500 in groothoek stand is 37mm dus dan krijg je een beeldhoek van +/- 62° in de uiterste zoom krijg je een beeldhoek van 7° ofzo. Misschien dat je daardoor verschil in bolling ziet. Mja weet het ook niet pcies, ben ook nog niet echt ver met die sjait.

*vette kast btw ;)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ik heb even een paar race-foto's online gezet, o.a. van dag 1 Pinksterraces op Z'voort.
Ik heb de mazzel dat ik bijna overal kan komen...vandaar deze pitfoto's.
http://www.nielsracing.cjb.net
De foto's op de site zijn niet topkwaliteit vanwege de compressie, maar neem van mij aan. Ze zijn allemaal scherp hoor (uitgezonderd wat kart-foto's).
De S5500 is, mits je de camera goed onder de knie hebt, uitermate geschikt voor sportfotografie. Dat is eigenlijk de strekking van deze post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Laatst online: 09-09 16:01
Ik wil misschien de S5500 gaan aanschaffen, maar heb nog een paar vragen:
- Hoe is de scherpstelling bij minder licht? Ik heb nu afgelopen week op vakantie de Konica Minolta DImage Z3 gebruikt, maar die is echt niets meer als het wat donkerder is.
- Is de camera ook te gebruiken met 1024 MB xD-kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

- Uit m'n hoofd staat er in de DPreview dat de scherpstelling in het donker niet perfect is, al merk ik er zelf weinig van. Daarnaast zit er een hulplicht op, ik weet niet of de Z3 die heeft.
-Nee, tot 512MB (helaas :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Laatst online: 09-09 16:01
En hoe is het als je het hulplicht gebruikt? Dan is ie wel gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Die gaat gewoon aan als het donker is, maar op zich heb ik daar nog niet echt genoeg ervaring mee om te kunnen beoordelen ( nu 437 foto's totaal gemaakt namelijk ).

[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 16-05-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ongeveer 2 meter dan begint de AF met AF hulplicht het toch ook behoorlijk moeilijk te krijgen. Als het onderwerp toch de nodige contrast bevat lukt het nog wel aardig. Maar heb ook een Canon PowerShot A40 en die bakt er helemaal niks van in het donker. Zelfs niet op een meter. Ik denk dat iedere AF het wel moeilijk heeft in donkere contrast loze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Toch nog even stiekem een fotootje. Meer staat op m'n site.
Deze is gemaakt met de S5500 uiteraard, 1/350e F4,5 -1/3stop.
Deze camera is gewoon gemaakt voor dit soort fotografie :9 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rcj.draijer/images/DSCF2657.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Nielsracing op 16-05-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ niet normaal. Haarscherp! en de kadering is pfect. Mooie beweging erin, vette wagen wat wil je nog meer (Y)

Gebruik je het lcd of de zoeker? Heb soms het gevoel dat het lcd namelijk net iets sneller reageerd enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:32:
_/-\o_ niet normaal. Haarscherp! en de kadering is pfect. Mooie beweging erin, vette wagen wat wil je nog meer (Y)

Gebruik je het lcd of de zoeker? Heb soms het gevoel dat het lcd namelijk net iets sneller reageerd enzo.
;)

Dit soort foto's maak je met de zoeker. Je voelt dan stukken beter aan wat de camera doet, vooral als je mee moet bewegen met de auto.
En hij is inderdaad haarscherp >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan je andere foto's te zien heb je wel connecties in het race wereldje pits pic's enzo, nice dan sta je echt first row.

Maar ik neem aan dat je je pic's met de P of S stand neemt, kan me namelijk moeilijk voorstellen dat je het me de M stand doet. Ik heb namelijk nogal wat tijd nodig om hem compleet in te stellen. Bij de P stand kun je ook makkelijk de EV waarde's aanpassen. Mja ben ook nog maar een naap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:30:
Aan je andere foto's te zien heb je wel connecties in het race wereldje pits pic's enzo, nice dan sta je echt first row.

Maar ik neem aan dat je je pic's met de P of S stand neemt, kan me namelijk moeilijk voorstellen dat je het me de M stand doet. Ik heb namelijk nogal wat tijd nodig om hem compleet in te stellen. Bij de P stand kun je ook makkelijk de EV waarde's aanpassen. Mja ben ook nog maar een naap :)
Je hebt inderdaad wat connecties nodig om rond te pits te hangen ja... Ik heb misschien de mazzel dat ik de juiste mensen ken :) M'n doel is om volgend jaar ook in te stappen in een race-cup dus we zullen zien ;)

Ik moet zeggen, de meeste pics neem ik inderdaad met de P stand. Dit geeft je controle over witbalans, eventuele EV-waarde, metering mode (spot, average etc.) die je kan wijzigen en de snelste sluitertijd (wat je nodig hebt met race-foto's) i.c.m. bijbehorende diafragma.
Je kan ook foto's met de M-stand schieten, alleen als er dan een wolkje voor de zon drijft, kun je meteen weer aan de slag om de instellingen weer aan te passen...De M-stand gebruik ik dus niet voor sportfotografie.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielsracing op 17-05-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[img]http://www.imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img54.echo.cx/img54/8463/dscf0157temp3yj.jpg

de lucht is niet blauw, de schapen te licht en het groen is te dof... wat doe ik fout?

ik heb trouwens een fuji s5500

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:29:
[img]http://www.imageshack.us][afbeelding]

de lucht is niet blauw, de schapen te licht en het groen is te dof... wat doe ik fout?

Te overbelicht...

[ Voor 4% gewijzigd door Nielsracing op 18-05-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaNe88521
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Jan Jaap schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:08:
Ik wil misschien de S5500 gaan aanschaffen, maar heb nog een paar vragen:
- Hoe is de scherpstelling bij minder licht? Ik heb nu afgelopen week op vakantie de Konica Minolta DImage Z3 gebruikt, maar die is echt niets meer als het wat donkerder is.
- Is de camera ook te gebruiken met 1024 MB xD-kaartjes?
In tegenstelling tot wat _ferry_ zeg kun je wel 1024MB xD kaartjes gebruiken. Heb zelf namelijk net een S5500 met een 1GB xD van olympus en het werkt perfect!

kijk hier maar naar het overzicht van compatible opslagmedia.
http://www.fuji.nl/fujifi...5c89367353826f652cebe.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien de chrome functie aanstaan? Die maakt echt alles gruwelijk groen, soms een beetje te na mijn smaak. Op bloemen werkt die functie pfect btw.

Heeft iemand btw ervaring met de belichtingsmeter en een pola filter. Heb namelijk het id dat de pola filter de meter door de war gooit ( sluitertijden veranderd @ P stand ) terwijl je eraan draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:55
ZaNe88 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:28:
[...]

In tegenstelling tot wat _ferry_ zeg kun je wel 1024MB xD kaartjes gebruiken. Heb zelf namelijk net een S5500 met een 1GB xD van olympus en het werkt perfect!

kijk hier maar naar het overzicht van compatible opslagmedia.
http://www.fuji.nl/fujifi...5c89367353826f652cebe.php
Daar heb je gelijk in maar in de handleiding staat namelijk dat hij maar tot 512 ondersteunt, dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij het niet doet maar dat kwam doordat er toen deze cam uit kwam nog geen 1024 beschikbaar was. En ik denk dat dat zijn probleem was, nu zijn de 1024 wel beschikbaar en in de handleiding staat aangegeven dat hij tot 512 ondersteunt. Maar iid, 1024 pakt hij gewoon dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
misschien een beetje rare vraag :P maar ik zit er ook een beetje aan te denken om de Fuji Finepix S5500 te kopen alleen heb ik echt geen idee hoe groot ie is... (ja ik weet de afmetingen maar heb geen idee hoe groot dat in het echt is...) heeft iemand toevallig een foto waarin iemand anders de camera vast heeft oid? dan heb ik een beetje een idee hoe groot is is :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://inet.art.pl/foto/fuji_5500_z8.jpg

mss heb je hier iets aan. Maar hoe belangrijk is het formaat? Ik vind het juist een fijn dattie een beetje body heef. Daardoor ligt hij lekker in de hand enzo, iig beter dan zo'n stom blokkig p/s cameratje ofzo. Anders ga een keer naar de winkel. Hold it, love it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Niet te groot en niet te klein :p
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5100/images/inhand1-001.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5100/images/inhand2-001.jpg
bron: http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5100/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De macro-stand op de S5500 valt me nogal tegen...hiervoor had ik een FinePix 2800 zoom, die deed dat een stuk beter.

Op minder dan een halve meter heb ik nog geen scherpe foto's kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:56:
De macro-stand op de S5500 valt me nogal tegen...hiervoor had ik een FinePix 2800 zoom, die deed dat een stuk beter.

Macro is idd vrij beroerd, maar met een simpel opschroeflensje (aangezien de cam 55mm schroefdraad heeft) compenseer je dit ruimschoots.

Halve meter is overdreven. Ik weet niet hoe jij macro schiet, maar tot op 5 cm krijg ik m in macro stand wel gefocussed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5cm haal ik niet, 10cm wel en de spec's zeggen ook 10cm dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:23:
5cm haal ik niet, 10cm wel en de spec's zeggen ook 10cm dacht ik.
heb zelf geen problemen met 5cm.. manual focus en scherpstellen moet werken.

En halve meter is wel overdreven? wie gebruikt er nou macro op een halve meter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:56:

Dat ligt toch echt aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ff een statief gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
DJSmiley schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:08:
[...]

Macro is idd vrij beroerd, maar met een simpel opschroeflensje (aangezien de cam 55mm schroefdraad heeft) compenseer je dit ruimschoots.

Halve meter is overdreven. Ik weet niet hoe jij macro schiet, maar tot op 5 cm krijg ik m in macro stand wel gefocussed.
Ik vind het reuze meevallen, ja kan idd niet met de lens ergens bovenop hangen maar kijk deze eens,
Deze heb ik vandaag geschoten. met UV en Polar filter
http://bart.jenniskens.info/tweakers/DSCF1287.JPG
http://bart.jenniskens.info/tweakers/DSCF1290.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
EEKzz schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:55:
[...]

Ik vind het reuze meevallen, ja kan idd niet met de lens ergens bovenop hangen maar kijk deze eens,
Deze heb ik vandaag geschoten. met UV en Polar filter
http://bart.jenniskens.info/tweakers/DSCF1287.JPG
http://bart.jenniskens.info/tweakers/DSCF1290.JPG
Macro is volgens mij minder dan m'n A70. Maar goed, vanaf 5-10cm is vaak toch genoeg. Ik doelde meer op de persoon die riep dat t vanaf 50cm nog nieteens werkte. Dat ligt toch echt aan de instellingen of persoon dan aan de camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:29:
[img]http://www.imageshack.us][afbeelding]

Natuur foto's zijn vrij moeilijk om te maken, vind ik zelf iig.
Om alle kleuren en belichting goed te krijgen is heel wat werk en heeft wat kennis nodig.
In M , A , S en P kan je spelen met photometry, probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de p stand kun je ook de EV waarde's veranderen. Als je dit niet snapt kun je ook bracketing proberen. Zo heb je in een reeks van 3 foto's altijd wel een goed belichte foto ;)

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ik zou zeggen, kom maar op met de foto's!

Hier een paar natuurshotjes van mijn kant.
Niet nabewerkt by the way....

Afbeeldingslocatie: http://img71.echo.cx/img71/1074/dscf21736wa.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://img71.echo.cx/img71/8080/dscf22572pm.jpg

Zoals je kunt zien kan je best wel spelen met de DOF.
Wederom een sterk punt van de Fuji ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Nielsracing op 27-05-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:24
Wat ik mij af zat te vragen is het volgende;

Als ik nu een Fuji s5500 koop, voornamelijk voor mijn vakantie in september, is het dan niet slim om te wachten of zeggen jullie; Je moet ook nog wel aan het toestel gewend raken.

Ik heb geen idee of de camera branch zo snel gaat als de computer branch...

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
JorisdeKloris schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 10:03:
Wat ik mij af zat te vragen is het volgende;

Als ik nu een Fuji s5500 koop, voornamelijk voor mijn vakantie in september, is het dan niet slim om te wachten of zeggen jullie; Je moet ook nog wel aan het toestel gewend raken.

Ik heb geen idee of de camera branch zo snel gaat als de computer branch...
Nu kopen.....

Er zal vanzelf wel weer een betere camera komen, dat houd je altijd. De S5500 kan zoiezo wel ff mee nog, en ook al is er een opvolger tegen die tijd, boeie. Komt bij dat er nu nog geen andere bekend is (afaik) dus voordat een eventuele opvolger aangekondigd is en ook daadwerkelijk leverbaar is, is het allang september geweest.

Tenslotte: Ter plekke een nieuwe cam ontdekken en mee werken geeft VEEL beroerdere resultaten dan een iets (paar mnd) oudere cam die je kent. Fotograaf is voor de compositie/onderwerpstelling belangrijker dan de technische fotokwaliteit.

Een foto van bij wijze een Trust meukcamera kan mooier zijn dan een statische on-interessante foto van een dikke dure D-SLR.

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 28-05-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie pic's Niels, die kikker is echt een super shot vind het kanp dat je die er zo scherp op de plaat hebt gekregen. (Y)

Ik ben gisteren 's avonds wat gaan vissen ( meer foto's gemaakt als vissen gevangen mja ) in de maas bij Grave. Camera ook mee genomen met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img221.echo.cx/img221/2053/vissenmaas12rh.jpg

f/6.30 1/600

Afbeeldingslocatie: http://img163.echo.cx/img163/6779/vissenmaas29ry.jpg

f/6.30 1/500

Best geslaagd al zeg ik het zelf :) comments graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraaie foto's. :9 Vooral het prikkeldraad en de stukje wol wat eraan hangt. Is heb bij zulke situaties ook mogelijk om in te flitsen. Nu is het een silhouet, bij de eerste niet zo erg, maar bij de tweede wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:37:
Mooie pic's Niels, die kikker is echt een super shot vind het kanp dat je die er zo scherp op de plaat hebt gekregen. (Y)

Ik ben gisteren 's avonds wat gaan vissen ( meer foto's gemaakt als vissen gevangen mja ) in de maas bij Grave. Camera ook mee genomen met het volgende resultaat:

[afbeelding]

f/6.30 1/600

[afbeelding]

f/6.30 1/500

Best geslaagd al zeg ik het zelf :) comments graag ;)
Thanks ;)

Mooie foto's! Aparte compositie en met die zon, lekker sfeertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 09:38
Ik wil deze camera (de S5500) wellicht aanschaffen, maar ik lees net op dpreview dat de camera geen image stabilization heeft. Geeft dit grote problemen bij maximale inzoom?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet als je een snelle sluitertijd gebruikt. En anders gewoon een statief gebruiken. Voordeel van het weg laten van deze functie op deze cam is dat het de prijs drukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Laat ik 't zo zeggen. Ik mis het totaal niet.
Een foto pas je aan aan de omstandigheden op dat moment.
Ik heb zelfs nog nooit gewerkt met het Image Stabilisation maar ik denk dat je bij de aanschaf van een camera eerst naar andere punten moet kijken zoals beeldkwaliteit, afdrukvertraging, manuele standen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 09:38
Ja, ik kijk idd ook naar de andere opties. Het is niet zo dat het feit dat er geen image stabilization opzit mij gelijk afschikt. :) Waar het mij voornamelijk om gaat is het zoombereik. Ik fotografeer vaak dieren en daar kun je niet dichtbij komen. Vandaar dat ik zoom belangrijk vind.

Ik heb de camera al even in handen kunnen houden en hij voelt erg solide aan. Het viel me trouwens op dat de Panasonic (DMC-FZ5) erg "plastic" aanvoelt. Ik heb drie camera's op 't oog:

- Panasonic DMZ-FZ5
- Minolta Dimage Z5
- Fujifilm S5500

Het valt me wel op dat de Panasonic als enigste de beste macro foto en nachtshot maakt op www.dcresource.com. Bij de Fujifilm zijn Mickey's handen een beetje creme kleurig in plaats van wit. Is er ook iemand die dat ervaren heeft met zijn S5500?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou deze week krijg ik mijn S5500 toegestuurd. Ik had eerst de kapotte Canon A70 van mijn schoonpa proberen te maken. Dit is helaas niet gelukt, en om er weer 175 euro in te steken had ik geen zin in.

ik ben opzoek gegaan naar een nieuwe camera, omdat mijn vriendin de S3000 heeft en wij er erg tevreden over zijn, heb ik eerst rond geneust bij Fuji. Op internet vond ik een S5500 voor een mooie prijs. Dus daar is het nu wachten op.

Ik ben wel opzoek naar een nederlandse handleiding, omdat de camera met een engelse handleiding wordt geleverd. Op internet wordt je naar een dode link van het camerahuis gestuurd. I:(

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:41:
Nou deze week krijg ik mijn S5500 toegestuurd. Ik had eerst de kapotte Canon A70 van mijn schoonpa proberen te maken. Dit is helaas niet gelukt, en om er weer 175 euro in te steken had ik geen zin in.

ik ben opzoek gegaan naar een nieuwe camera, omdat mijn vriendin de S3000 heeft en wij er erg tevreden over zijn, heb ik eerst rond geneust bij Fuji. Op internet vond ik een S5500 voor een mooie prijs. Dus daar is het nu wachten op.

Ik ben wel opzoek naar een nederlandse handleiding, omdat de camera met een engelse handleiding wordt geleverd. Op internet wordt je naar een dode link van het camerahuis gestuurd. I:(

Wie kan mij helpen?
Er is in dit topic al eens een link geplaatst met een nederlands handleiding zoek het ff door zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Nope, dat was een handleiding van de S5000 en maar liefst 88 mb groot!
Stuur mij een mailtje, zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:41:

Wie kan mij helpen?
klik maar even op deze link

http://users.pandora.be/Andyvereecken/s5500.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment de S7000 te leen, hij bevalt me beter dan de A95 :P

Maar ik vroeg me af of het waard was deze camera over te kopen, of meteen voor een spiegelreflex te gaan, of 1 typer lager kopen.. de nieuwe S5500...

Zit er veel verschil in de S7000 en S5500?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx georgebush _/-\0_, Nu heb ik de nederlandse handleiding en de xD kaarten maar nog geen S5500 8)7 . Ik kijk al 2 dagen rond en kijk elke postbode smekend aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit zeker veel verschil in, en in de prijs ook. Die s7000 heeft net wat meer features enzo. Vooral die focus ring lijkt me heel handig, jammer dat de s5500 die niet heeft. mja agh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:24
De s5500 heeft wel 10x zoom ten opzichte van de 6x van de s7000

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisdeKloris schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 07:38:
De s5500 heeft wel 10x zoom ten opzichte van de 6x van de s7000
Dat is zo, maar hoe groot is dat verschil nog als je een foto van de s7000 cropt tot de resolutie van de s5500? Croppen is dan misschien wel enigzins gelijk aan digitale zoom, maar met het aantal pixels dat de s7000 meer heeft, kun je tot de max-resolutie van de s5500 ongestraft croppen wanneer je ze met elkaar gaat vergelijken... [toch... ?]

/edit:
Volgens mij begint zich hier een antwoord op mijn vraag te vormen...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 15:55 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.