Tuurlijk heb ik er wel over nagedacht. Er stond bij de beschrijving dan ook dat er een adaptor wordt meegeleverd, maar als de leverancier dat dan achteraf ontkent schrik ik wel ff (maar da's nu ook door hun opgehelderd). Verder zag ik overal al 55mm filters voor de S5500 terugkomen, dus de maat wist ik in ieder geval zeker. Het heeft dus niets met snuggerheid te maken.
Verwijderd
hoi hoi,
een vraagje, ik ben aant overwegen om deze camera(S5500) aan te schaffen, maar is deze geschikt voor honden te fotograferen? actiefoto's etc.???
Ik heb gefotografeerd met een Nikon D1 daar kan ie natuurlijk niet tegenop, maar ja ik wil iets anders ook ivm m'n budget en omdat ik het toch alleen maar creatief voor mezelf en af en toe voor andere gebruik. Endaarom vind ik t belachelijk om een duur toestel aan te schaffen voor t geen ik hem wil gebruiken. Maar op naar m'n vraag, wie kan mij helpen??
Groetjes Naiomi
een vraagje, ik ben aant overwegen om deze camera(S5500) aan te schaffen, maar is deze geschikt voor honden te fotograferen? actiefoto's etc.???
Ik heb gefotografeerd met een Nikon D1 daar kan ie natuurlijk niet tegenop, maar ja ik wil iets anders ook ivm m'n budget en omdat ik het toch alleen maar creatief voor mezelf en af en toe voor andere gebruik. Endaarom vind ik t belachelijk om een duur toestel aan te schaffen voor t geen ik hem wil gebruiken. Maar op naar m'n vraag, wie kan mij helpen??
Groetjes Naiomi
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 17:07 ]
Als ik alle reviews lees moet ie het zeker kunnen, mits de hond stilzit als het wat donkerder is. In het felle daglicht moet je ook geweldige actie shots kunnen maken hoor!
En vergelijken met een Nikon D1? Is een beetje appels en peren vergelijken natuurlijk. De D1 zal op veel punten nét iets beter zijn, maar het is een oudje. De S5500 heeft wat meer nieuwere snufjes en heeft een hogere resolutie.
En vergelijken met een Nikon D1? Is een beetje appels en peren vergelijken natuurlijk. De D1 zal op veel punten nét iets beter zijn, maar het is een oudje. De S5500 heeft wat meer nieuwere snufjes en heeft een hogere resolutie.
Verwijderd
Okee, dan heb ik niks gezegd.............Benadski schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:36:
Tuurlijk heb ik er wel over nagedacht. Er stond bij de beschrijving dan ook dat er een adaptor wordt meegeleverd, maar als de leverancier dat dan achteraf ontkent schrik ik wel ff (maar da's nu ook door hun opgehelderd). Verder zag ik overal al 55mm filters voor de S5500 terugkomen, dus de maat wist ik in ieder geval zeker. Het heeft dus niets met snuggerheid te maken.
Ik heb beide filters al voor de Finepix.S913 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:11:
[...]
Je kan de filters (55mm) gewoon op de 'zonnekap' schroeven die je standaard bij de S5500 krijgt
Ik heb afgelopen maandag mijn B+W MRC UV binnengekregen en mijn Hama Circ Pol is in backorder, maar komt er ook aan
De UV-filter heb ik er altijd opzitten, dus moet ook van erg goede kwaliteit zijn, dus B+W is een goede keuze.
Een polarisatiefilter zul je eigenlijk alleen gebruiken bij heel veel zon. Er zijn mensen die de hele vakantie met zo'n pol-filter hebben geschoten en daarmee een groot deel van de foto's mislukt zijn. Let dus goed op hoe je de filter gebruikt.
Ik wacht met smart op wat probeersels van jullie
Ik had de tip ook van jou geloof ikNielsracing schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 00:21:
[Ik heb beide filters al voor de Finepix.
De UV-filter heb ik er altijd opzitten, dus moet ook van erg goede kwaliteit zijn, dus B+W is een goede keuze.
Ik ook (op mijn probeersel)...maar ik heb momenteel te weinig tijd om even goed te testen met de cameraIk wacht met smart op wat probeersels van jullie
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Ik heb vandaag m'n S5500 ontvangen! Leuk ding! Ik zal binnenkort wel ff een pic uploaden (waar doe ik dat eigenlijk het best?). Vanavond even de langere sluitertijden proberen op een hoog dak...
Gefeliciteerd, je zal er absoluut geen spijt van krijgen!Benadski schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:50:
Ik heb vandaag m'n S5500 ontvangen! Leuk ding! Ik zal binnenkort wel ff een pic uploaden (waar doe ik dat eigenlijk het best?). Vanavond even de langere sluitertijden proberen op een hoog dak...
Beste upload site is www.imageshack.us
Voordat je foto's op het forum zet moet je ze eigenlijk wel eerst verkleinen...:) SUC6
Verwijderd
Ik ben redelijk tevreden met mn s5500, enkele puntjes van kritiek zijn voor mij:
- limiet op sluitertijd in alle behalve S en M stand
- de filterschroefdraad zit wat ver van de lens af, en hierdoor komen er af en toe wat hinderlijke reflecties tevoorschijn ( van die mooie foto-shop-ish lens flares)
- Manual focus is niet echt bruikbaar (geen bekendmaking van brandpunt afstand, er verschijnt geen vergroting)
Maar voor dit geld een absolute aanrader.
- limiet op sluitertijd in alle behalve S en M stand
- de filterschroefdraad zit wat ver van de lens af, en hierdoor komen er af en toe wat hinderlijke reflecties tevoorschijn ( van die mooie foto-shop-ish lens flares)
- Manual focus is niet echt bruikbaar (geen bekendmaking van brandpunt afstand, er verschijnt geen vergroting)
?Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:29:
Ik ben redelijk tevreden met mn s5500, enkele puntjes van kritiek zijn voor mij:
Als je filters erop wilt zetten moet dat op de zonnekap. Ik heb echt geen enkel probleem met reflecties. Ik denk dat je wat anders bedoelt.
Verwijderd
Nee hoor
Er zit veel ruimte tussen de voorkant van de echte lens, en het filter. Hierdoor krijg je reflecties. Dit treed ook niet altijd op hoor, misschien laat ik het wat erger klinken dan het is. Het komt vlgns mij alleen voor wanneer je tegen licht in schiet. Je krijgt dan van die groenige rondjes.
omg.. ik tiep nog es watVerwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:29:
anyway, ff kort overnieuw dan maar
Maar idd, je hebt wel gelijk.Gewoon aan de zijkant mf selecteren, en focussen met dat knopje. Daarna nog een beetje finetunen met de focusring. Maar idd ook vrij lastig om dit op je scherm of door je zoeker te tunen omdat je in principe naar een paar pixels zit te staren.
[ Voor 64% gewijzigd door Erikie op 28-02-2005 05:39 ]
traktor scratch!
Focus ring??? de S5500 heeft geen ring tenzij jij het over een andere camera hebt?
Erikie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 05:35:
[...]
omg.. ik tiep nog es watklere pc ..
anyway, ff kort overnieuw dan maar. bekendmaking brandpuntafstand : wanneer je aan je focusring draait (ja met beleid
hrrrg) dan zie je een paar gele icoontjes verschijnen midden onderaan in je beeld : > of 0 of <.. 0 is dan het midden, oftewel waar je op gefocussed hebt.
Maar idd, je hebt wel gelijk.Gewoon aan de zijkant mf selecteren, en focussen met dat knopje. Daarna nog een beetje finetunen met de focusring. Maar idd ook vrij lastig om dit op je scherm of door je zoeker te tunen omdat je in principe naar een paar pixels zit te staren.
Zie eerder dit topic, Erikie probeert regelmatig met zijn goed bedoelde opmerkingen over zijn S7000 ons te verwarrenNohead schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:06:
Focus ring??? de S5500 heeft geen ring tenzij jij het over een andere camera hebt?
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Zo'n vermoeden had ik al dat hij het over de S7000 had...S913 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:47:
[...]
Zie eerder dit topic, Erikie probeert regelmatig met zijn goed bedoelde opmerkingen over zijn S7000 ons te verwarren
omg.. sorry. eeh.. bummer
was al laat he eeh.
'k trek nog es een nachtje door.....
dit is dus echt de laatste post van mij hier
[ Voor 25% gewijzigd door Erikie op 28-02-2005 18:06 ]
traktor scratch!
Ik vind 't altijd wel grappigErikie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:05:
omg.. sorry. eeh.. bummerwas al laat he eeh.
'k trek nog es een nachtje door.....
:^Nielsracing schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:33:
[...]
Ik vind 't altijd wel grappigJe brengt altijd leuke verwarring :D:D:D
~ H.P. Lovecraft

http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/5254
Ik heb ongelooooofeloos veel plezier beleeft aan mn finepix. Nu overgestapt op 300D.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Hoi, ik heb ook een s 5500 besteld in duitsland, ikheb zon beetje alle topics bekeken,en vindt het heel inspirerend. ik heb eigenlijk een vraag over de macro converter van raynox. is er mischien iemand die op deze site een paar foto's kan laten zien die je met deze converters kunt maken?
Ik zie soms ook topics met een rood kruisje erboven, die kan ik niet openen! wat is hiervan de reden?
Ik zie soms ook topics met een rood kruisje erboven, die kan ik niet openen! wat is hiervan de reden?
Zie deze post van MantaMania eerder dit topic:
http://gathering.tweakers...message/22725864#22725864
en in mijn online album.
Was mijn eerste (en tot nu toe enige) test, uit het losse handje dus de macro's zijn niet super scherp, maar heb nu een statiefje dus binnenkort weer ff testen.
en in mijn online album.
Was mijn eerste (en tot nu toe enige) test, uit het losse handje dus de macro's zijn niet super scherp, maar heb nu een statiefje dus binnenkort weer ff testen.
~ H.P. Lovecraft
Hoi manta mania,de foto's van je online album zien er goed uit! zo'n converter moet ik absoluut hebben, als ik mijn toestel heb zal ik er ook een plaatsen. Bedankt voor de moeite.
M.v.g .
M.v.g .
Verwijderd
Ik bezit nu de S7000 en wil daarbij de teleconvector TL-FX9B en de Groothoekconverter WL-FX9 bij kopen.
Heeft iemand deze al en wat zijn de ervaringen ermee, hebben ze meerwaarde ?
Dan wil ik vragen of er ergens nog meer accessoires te krijgen zijn zoals UV en polafilters, ik heb er al naar gezocht maar nergens wat kunnen vinden. Ik wil mijn S7000 graag wat uitbreiden om meer mogelijkheden te hebben.
De 2 convectoren heb ik reeds gevonden op http://www.nomatica.com/
Dan wil ik vragen of er ergens nog meer accessoires te krijgen zijn zoals UV en polafilters, ik heb er al naar gezocht maar nergens wat kunnen vinden. Ik wil mijn S7000 graag wat uitbreiden om meer mogelijkheden te hebben.
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook een Fuji S 5500...
Ben erg tevreden...
Alleen nu ben ik bij een fotowinkel geweest en ze zeiden dat je er wel apart een telelens voor kan zetten...
Nu is mijn vraag, gaat die voor de lens die er op zit?
En zojah, welken kunnen erop?
Ben erg tevreden...
Alleen nu ben ik bij een fotowinkel geweest en ze zeiden dat je er wel apart een telelens voor kan zetten...
Verwijderd
Dezelfde als die ik aangeef hierboven in mijn vorige postje.Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:46:
Ik heb sinds kort ook een Fuji S 5500...
Ben erg tevreden...
Dan weet ik zeker dat jij niet goed gezocht hebt want die filters zijn overal te verkrijgen.Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:38:
Ik bezit nu de S7000 en wil daarbij de teleconvector TL-FX9B en de Groothoekconverter WL-FX9 bij kopen.
foto webshops blabla. maargoed www.fotovideostore.nl een van de goedkopere zaken
Verwijderd
Knappe jongen als je mij hier een polafilter voor de S7000 weet te vinden. Ik heb overal gekeken maar niks kunnen vinden iig.Nohead schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:36:
[...]
Dan weet ik zeker dat jij niet goed gezocht hebt want die filters zijn overal te verkrijgen.
foto webshops blabla. maargoed www.fotovideostore.nl een van de goedkopere zaken
Heeft de S7000 niet net als de S5500 een 'zonnekap' meegeleverd of is er geen adapter-ring van Fuji te koop? Op de S5500 kan je op die manier gewoon 55mm filters zetten (ook UV en Pol).
Maar check de Raynox site anders:
http://www.raynox.co.jp/english/digital/egfujis602.htm (is voor S20Pro/S7000 en S602)
Daar heb je conversion-lenzen, compleet Pol filter setje en de RT5255 lensholder, allen voor de S7000 ... En op die lensholder kan je gewoon 55mm filters draaien. www.koopdigitaal.nl en www.budgetfoto.nl verkopen beide Raynox spullen. Bij die laatste heb ik een macro snap-on gekocht.
http://www.raynox.co.jp/english/digital/egfujis602.htm (is voor S20Pro/S7000 en S602)
Daar heb je conversion-lenzen, compleet Pol filter setje en de RT5255 lensholder, allen voor de S7000 ... En op die lensholder kan je gewoon 55mm filters draaien. www.koopdigitaal.nl en www.budgetfoto.nl verkopen beide Raynox spullen. Bij die laatste heb ik een macro snap-on gekocht.
~ H.P. Lovecraft
hoe grote pola filter moet je hebben??Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:51:
[...]
Knappe jongen als je mij hier een polafilter voor de S7000 weet te vinden. Ik heb overal gekeken maar niks kunnen vinden iig.
Verwijderd
Dan heb ik nog een vraag,
Ik heb sinds kort(zo'n 2 a 3 maanden) de S5500 en daar wil ik graag het groothoek lens bij kopen.
Je hebt meerdere soorten, ik heb ze even opgezocht:
Raynox DCR-5000 (0,5x wide) € 85,00
Raynox DCR-6600 Pro (0,66x wide) € 105,00
Raynox DCR-720 (0,72x wide) € 47,50
Raynox DVM-700 (0,7x wide) € 42,50
Ik wil de lens vooral voor buiten gebruiken, dus er moet niet te veel vervorming in zitten.
Welke zou ik beste kunnen nemen?
Deze lenzen zijn alle voor S5000, ik neem aan dat deze ook voor de S5500 bruikbaar zijn???? En moet ik voor zulke lenzen nog een 'tussenstukkie' bij kopen?
Merci alvast
Groet,
Martijn
Ik heb sinds kort(zo'n 2 a 3 maanden) de S5500 en daar wil ik graag het groothoek lens bij kopen.
Ik wil de lens vooral voor buiten gebruiken, dus er moet niet te veel vervorming in zitten.
Deze lenzen zijn alle voor S5000, ik neem aan dat deze ook voor de S5500 bruikbaar zijn???? En moet ik voor zulke lenzen nog een 'tussenstukkie' bij kopen?
Merci alvast
Groet,
Martijn
Op deze site: http://www.raynox.co.jp/english/digital/s5000/index.htmVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:18:
Dan heb ik nog een vraag,
Staan alle Raynox lenzen die geschikt zijn voor de S5000/S5500. Bij alle groothoeklenzen staat: "RT5249 lens holder is Not Included", dus deze zal je ook aan moeten schaffen.
Je kan op bovenstaande pagina ook op betreffende groothoeklens klikken om een voorbeeld-foto te zien. Persoonlijk vind ik op deze voorbeeld-fotos de DCR-5000 en DCR-720 veels te veel vervormen. De door jouw genoemde DVM-700 kom ik even niet tegen, maar de DCR-6600-Pro vind ik er wel acceptabel uitzien. Verder heb je nog de MDR-079PRO (0.79X en € 139 bij Koopdigitaal.nl), deze ziet er veruit het beste uit (maja, dat komt terug in de prijs).
Zou zeggen bekijk de voorbeeld-fotos en maak je keuze
~ H.P. Lovecraft
Ik ben ook van plan om een S5500 te kopen en ben al op zoek naar een tasje 
Zou dit iets zijn? http://www.fujifilmmall.com/product.asp?sku=2402437
Het is voor een S5000 maar normaalgezien moet een S5500 er dan ook in passen hé. Het tasje moet zo klein mogelijk zijn zodat ik het gemakkelijk kan meenemen. Heeft iemand ervaring met het bovenstaande tasje of eventueel nog een ander model? Alvast bedankt!
Het is voor een S5000 maar normaalgezien moet een S5500 er dan ook in passen hé. Het tasje moet zo klein mogelijk zijn zodat ik het gemakkelijk kan meenemen. Heeft iemand ervaring met het bovenstaande tasje of eventueel nog een ander model? Alvast bedankt!
De S5000 is hetzelfde formaat als de S5500.Laagvliegerke schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:46:
Ik ben ook van plan om een S5500 te kopen en ben al op zoek naar een tasje
Ik heb zelf een LowePro EX 140 tas.
Let er wel op dat als je een klein tasje hebt, je niks extra's erin kan stoppen.
Mijn tas zit zelfs propvol. Batterijen, geheugenkaartjes, filters, kabels etc.
Koop dus niet een te kleine tas...
By the way, 45 dollar voor dat tasje van Fuji is wel erg veel.
Inderdaad in dat fuji tasje past verder ook niks meer in de camera en dat was het.
Altijd handig om batterijen bij te plaatsen misschien in de toekomst nog wat andere filters?
Ik heb zelf de Lowepro Edit 120, Dit is niet de kleinste tas maar alles past er wel in.
Altijd handig om batterijen bij te plaatsen misschien in de toekomst nog wat andere filters?
Ik heb zelf de Lowepro Edit 120, Dit is niet de kleinste tas maar alles past er wel in.
Hoeveel hebben jullie dan betaald voor die tasjes? Dat Fuji-tasje zou ik kunnen kopen voor € 29
mijn koste 30€ maar daar past wel veel meer inLaagvliegerke schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:36:
Hoeveel hebben jullie dan betaald voor die tasjes? Dat Fuji-tasje zou ik kunnen kopen voor € 29
Verwijderd
Voor iedereen die lenzen, filters of convectors zoekt voor zijn Finepix S-camera heb ik een mooie site gevonden:
http://www.koopdigitaal.nl/
Kijk ff bij convectors links in de lijst en dan Fuji of Raynox, keuze zat dacht ik zo.
Vraagje: als ik die Raynox DCR 2020 Pro 2,2x koop, wordt mijn totale zoombereik dan 210mmx2,20 is 462 mm met mijn S7000?
Of werkt dit niet op deze manier zoals ik het bereken?
462mm bereik zou wel een heel grote verbetering zijn voor die 159 euro.
Dan nog de groothoekconvector Raynox DCR 5000 - 0,5x erbij voor 84 euro en de Raynox PLP-690 Polafilter van 41 euro en je hebt voor 284 euro een mooie uitbreiding van je Finepix S-camera dacht ik zo.
http://www.koopdigitaal.nl/
Kijk ff bij convectors links in de lijst en dan Fuji of Raynox, keuze zat dacht ik zo.
Vraagje: als ik die Raynox DCR 2020 Pro 2,2x koop, wordt mijn totale zoombereik dan 210mmx2,20 is 462 mm met mijn S7000?
Of werkt dit niet op deze manier zoals ik het bereken?
462mm bereik zou wel een heel grote verbetering zijn voor die 159 euro.
Dan nog de groothoekconvector Raynox DCR 5000 - 0,5x erbij voor 84 euro en de Raynox PLP-690 Polafilter van 41 euro en je hebt voor 284 euro een mooie uitbreiding van je Finepix S-camera dacht ik zo.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 21:24 ]
Grapjas, die www.koopdigitaal.nl url is al meerdere malen genoemd, 10 posts hierboven (ofzo) nog 
Over die uitbreiding, die je noemt. 41 euro voor een pol filter vind ik aardig veel. Van Hama betaal je iets meer dan twee tientjes voor een circulair pol filter. T'is niet een filter dat je altijd gebruikt, dan zou ik eerder mijn geld steken in een goed UV filter.
Over die DCR-5000, zie mijn reactie 7 posts hierboven, plus de voorbeeld foto's op de Raynox site ... persoonlijk vind ik hem te veel vervormen, spaar dan iets langer (of bespaar 20 euro op het pol filter
) en koop er een uit de Pro reeks (DCR-6600-Pro of MDR-079PRO).
Over die uitbreiding, die je noemt. 41 euro voor een pol filter vind ik aardig veel. Van Hama betaal je iets meer dan twee tientjes voor een circulair pol filter. T'is niet een filter dat je altijd gebruikt, dan zou ik eerder mijn geld steken in een goed UV filter.
Over die DCR-5000, zie mijn reactie 7 posts hierboven, plus de voorbeeld foto's op de Raynox site ... persoonlijk vind ik hem te veel vervormen, spaar dan iets langer (of bespaar 20 euro op het pol filter
[ Voor 4% gewijzigd door S913 op 11-03-2005 22:26 . Reden: typos ]
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
De Raynox PLP-690 is een set van UV en Polafilter inclusief adapter voor 41 Euro, geen geld dus.
De groothoekconvecter die jij noemt is er voor mijn S7000 niet.
Verwijderd
Ik ben er inmiddels achter dat alles wat er op de S20 en de S602 past ook bruikbaar is voor mijn S7000. Dat breid de mogelijkheden dus aardig uit.Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:43:
De Raynox PLP-690 is een set van UV en Polafilter inclusief adapter voor 41 Euro, geen geld dus.
Pff, ik zal nog eens een keer iets voor je opzoeken (let op de datum).... Had je wat zoekwerk gescheeld ... 
S913 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:43:
Heeft de S7000 niet net als de S5500 een 'zonnekap' meegeleverd of is er geen adapter-ring van Fuji te koop? Op de S5500 kan je op die manier gewoon 55mm filters zetten (ook UV en Pol).
~ H.P. Lovecraft
Ik heb geen flauw idee! Ik heb namelijk het tasje nog nooit gezien in het echt. Misschien dat ik beter ff naar een winkel ga ipv te kopen via het net. Die lensadapter is toch wel het minimum dat er in moet passenNohead schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:05:
[...]
mijn koste 30€ maar daar past wel veel meer indenk aan extra geheugenkaartjes, standaard extra set batterijen, filters en de lensadapter zit er altijd op. Past de camera in die fuji tas met of zonder lensadapter?
Ik heb volgens mij deze http://www.digicamshop.nl/product/10538 (kan even geen model info vinden op de mijne).
Ik heb ruimte voor:
- Camera mét de zonnekap erop
- Raynox macro lens + 'snap-on' ring
- 4 extra batterijen
- Extra xD kaarten
- Duracell oplader (of hardcases voor filters)
Ik heb ruimte voor:
- Camera mét de zonnekap erop
- Raynox macro lens + 'snap-on' ring
- 4 extra batterijen
- Extra xD kaarten
- Duracell oplader (of hardcases voor filters)
~ H.P. Lovecraft
Check bovenstaande twee links; MantaMania heeft wat voorbeeldjes en zelfs ben ik (nog steeds nietS913 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:47:
Zie deze post van MantaMania eerder dit topic:
en in mijn online album.

~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
Hoe zit het verder met de lichtsterkte van die Raynox lenzen, ik neem aan dat je flink inlevert hierop als je die op je camera schroeft. Het kan nooit zo zijn dat dat geen invloed heeft.
Verwijderd
Ik had een vraagje over de s5500. Ik heb meerdere fotoalbums bekeken enzo, maar bijna alle foto's zijn buiten genomen. Nu vraag ik me dus af hoe het zit met de helderheid (licht) van de foto's die binnen gemaakt zijn. (De foto's die eerder gepost zijn zijn helaas niet meer beschikbaar) Heeft iemand dus een voorbeeld voor mij?
Bij voorbaat dank
Bij voorbaat dank
Verwijderd
Ik heb naar veel wikke en wegen de Raynox DCR-6600PRO besteld!.
Voorbeelden volgen als ik hem binnen heb
Ik zie graag de voorbeelden langsschuiven!Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:34:
De foto's binnen zijn ook perfect hoor. Kijk maar eens op de verschillende review site's die in deze thread worden genoemd. De helderheid van de foto hangt af van sluitertijd Iso-waarde etc.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:49:
Ik had een vraagje over de s5500. Ik heb meerdere fotoalbums bekeken enzo, maar bijna alle foto's zijn buiten genomen. Nu vraag ik me dus af hoe het zit met de helderheid (licht) van de foto's die binnen gemaakt zijn. (De foto's die eerder gepost zijn zijn helaas niet meer beschikbaar) Heeft iemand dus een voorbeeld voor mij?
Bij voorbaat dank
Ik zal wel even wat willekeurige foto's posten van de afgelopen maand.
KLIKBAAR voor 1024x768
Manual Focus ff uitgeprobeerd

Porsche!

"Pannen" oftewel meetrekken. Wat me opvalt is dat je met deze camera echt haarscherpe race-pics kunt maken. 't Vergt wat oefening maar het resultaat maar er zijn (vind ik)

Speciaal voor mdekuiper, een binnenfoto (STELT geen reet voor hoor, deze foto is puur om te laten zien dat 'ie met de juiste instellingen binnen perfecte foto's maakt. (sluiter 0,5 sec, flits

Er stond nogal een windje dus met 1/250e zie je nog een ietsie pietsie bewegingsonscherpte...

Reacties zijn natuurlijk altijd welkom. Damn...na die camera een half jaar te hebben ben ik nog niet uitgekeken op dat ding, topcamera!
[ Voor 41% gewijzigd door Nielsracing op 14-03-2005 22:46 ]
Verwijderd
Haha, super man!! Onwijs bedankt, je hebt me aardig overtuigd. Nog ff wat geld bij elkaar sparen (student... hehe) en dan denk ik dat ik hem wel aanschaf.
Ik wil namelijk een digitale camera, maar als ik er toch een koop, wil ik er gelijk een die ik goed kan gebruiken voor als ik foto's moet maken voor websites voor klanten (Ik weet dat mindere in dat geval ook voldoende zijn, maar waarom niet gelijk wt bijleggen en een goede kopen? hehe). Vandaar dat ik dus ook wil dat hij binnen goede foto's maakt.
Erg bedankt!
Ik wil namelijk een digitale camera, maar als ik er toch een koop, wil ik er gelijk een die ik goed kan gebruiken voor als ik foto's moet maken voor websites voor klanten (Ik weet dat mindere in dat geval ook voldoende zijn, maar waarom niet gelijk wt bijleggen en een goede kopen? hehe). Vandaar dat ik dus ook wil dat hij binnen goede foto's maakt.
Erg bedankt!
Graag gedaan hoor, daar is een forum voor.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:05:
Haha, super man!! Onwijs bedankt, je hebt me aardig overtuigd. Nog ff wat geld bij elkaar sparen (student... hehe) en dan denk ik dat ik hem wel aanschaf.
Erg bedankt!
Ik denk dat dit de beste camera is die je kunt kopen voor dat geld. Vergeet niet de accessoires mee te rekenen in de prijs... batterijen, tasje, filters etc.
Ik ben net als jij student, en als ik wat koop, dan doe ik 't goed ook.
Ik ging erheen met het idee voor een Konica Minolta Z-2 en kwam terug met de duurdere Finepix S5500. Geen moment spijt van gehad en vindt maar eens een camera voor dat geld, met die opties die betere foto's maakt....bijna onmogelijk
ff iets anders
Wat ik veel zie is dat mensen langzamerhand denken dat ze alleen mooie foto's kunnen maken met de digitale spiegelreflex, of eentje die 436523456 Megapixels heeft....onzin.
De fotograaf blijft de belangrijkste pion in het geheel. Je camera leren kennen duurt een tijdje maar je zal zien dat de foto's met de dag mooier worden.
zo dat was 't wel ff
Verwijderd
hehe. nice... Ik hoop hem zo snel mogelijk te kopen. Helaas komen er nog accessoires bij inderdaad. Maar ja, dan heb je ook wat.
Zelf heb ik echt bijna 0 verstand van camera's... Sinds ik een keer een camera geleend heb van een collega (maar 2.1 MP en toch heel mooie foto's naar mijn idee) ben ik me een beetje gaan verdiepen in dig. camera's. Dus is die s5500 wel gelijk relatief 'ingewikkeld' voor mij denk ik, maar des te meer om te leren!
Zelf heb ik echt bijna 0 verstand van camera's... Sinds ik een keer een camera geleend heb van een collega (maar 2.1 MP en toch heel mooie foto's naar mijn idee) ben ik me een beetje gaan verdiepen in dig. camera's. Dus is die s5500 wel gelijk relatief 'ingewikkeld' voor mij denk ik, maar des te meer om te leren!
Het aantal MP zegt trouwens niks over de kwaliteit van de foto's hoor....Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:17:
hehe. nice... Ik hoop hem zo snel mogelijk te kopen. Helaas komen er nog accessoires bij inderdaad. Maar ja, dan heb je ook wat.
Het is meer een marketing-technisch verhaal, een Trust camera van 6MP maakt echt ontiegelijk lelijke foto's
De S5500 is zowel voor de amateur als voor de wat gevorderen. Er zitten voorgeprogrammeerde standen op (die ik nooit meer gebruik) maar hij biedt ook de kans om alles zelf in te stellen. Dat was voor mij een belangrijk punt bij de aanschaf van een nieuwe camera.
Naarmate je meer fotografeert kom je erachter dat als je zelf de instellingen aanpast, je foto's mooier worden dan de automatische standen.
Verwijderd
Kun je mij zeggen waar je die hebt besteld, op de site van http://www.koopdigitaal.nl/ staat ie namelijk niet voor Fuji. Ik overweeg deze ook te kopen namelijk.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:34:
Verwijderd
Ik heb de lens + de step up ring bij www.budgetfoto.nl besteld.
Op de site van Raynox is meer info te vinden over de DCR-6600PRO in combinatie met de Fuji.
Als blijkt dat het niet kan, wat ik natuurlijk niet verwacht, stuur hem gewoon terug.
Ik laat het weten!.
Op de site van Raynox is meer info te vinden over de DCR-6600PRO in combinatie met de Fuji.
Als blijkt dat het niet kan, wat ik natuurlijk niet verwacht, stuur hem gewoon terug.
Ik laat het weten!.
hoe zet je de focal range op oneindig? of gaat dat van zelf?
kom daar niet uit
kom daar niet uit
Verwijderd
Eerst dacht ik ook dat de manuele focus niet werkte maar hij is gewoon enorm traag en je krijgt geen enkele indicatie van op hoeveel m hij nu focust. Toch werkt het zoals aangegeven: het topje met +/- ingedrukt houden en dan met W - T knop (zoom-knop) dichter of verder focussen.
ja dus hoe krijg ik hem dan oneindig???
ben ik nog niet wijzer geworden?
Verwijderd
(+/-)topje ingedrukt houden en op W van de (W-T)top blijven duwen, indien hij dus op manuele focus staat natuurlijk. Dat kun je links naast je zoeker regelen: lock even afzetten, drukken tot hij op MF staat en het is in orde.
Hoi, wie kan mij uileggen hoe ik mijn foto's die ik gemaakt heb op deze site krijg?
En moet ik dan de camera ook aansluiten op de PC ? Ik heb ze al wel op de Fuji finepix vieuwer staan op mijn computer.Ben een beginner, maar vindt de site erg goed.
Alvast bedankt Groeten Toon.
En moet ik dan de camera ook aansluiten op de PC ? Ik heb ze al wel op de Fuji finepix vieuwer staan op mijn computer.Ben een beginner, maar vindt de site erg goed.
Alvast bedankt Groeten Toon.

hoe doe ik dat dan? dat uploaden naar een web site.
Toon
Toon

Dus gewoon manuele focus gebruiken en op Width zetten? als dat alles isVerwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:42:
(+/-)topje ingedrukt houden en op W van de (W-T)top blijven duwen, indien hij dus op manuele focus staat natuurlijk. Dat kun je links naast je zoeker regelen: lock even afzetten, drukken tot hij op MF staat en het is in orde.
Verwijderd
Dit is dan ook een van de weinige minpuntjes van deze camera waar ik tegen aan loop. Echt een topcamera op de belabberde manual focus na. Hadden ze hier een focusring van gemaakt dan was het een echt toppertje...Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:47:
Eerst dacht ik ook dat de manuele focus niet werkte maar hij is gewoon enorm traag en je krijgt geen enkele indicatie van op hoeveel m hij nu focust. Toch werkt het zoals aangegeven: het topje met +/- ingedrukt houden en dan met W - T knop (zoom-knop) dichter of verder focussen.
Ook vind ik de elektronische view finder wat minder goed van de s5500, hoewel ik denk dat evf wel uiteindelijk de optische variant zal vervangen. Je hebt dan geen mechanische onderdelen meer nodig. Maar de zichtbaarheid van de evf moet dan nog wel stukken beter worden.
http://imageshack.us/tonysettanta schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:44:
hoe doe ik dat dan? dat uploaden naar een web site.
Toon
Verwijderd
Omdat de manual focus niet tot nauwelijks naar behoren werkt, is dit nu niet echt een functie die je lekker kunt gebruiken. Maar inderdaad zoals je later schrijft is het een kwestie van 'op manual zetten en op de knopjes drukken'.Nohead schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:00:
ja dus hoe krijg ik hem dan oneindig???
Mogelijk is het volgende voor jou een praktische tip:
Ik zet, als ik de focus op oneindig wil hebben, de focus op iets heel ver weg en houd dan de focus vast (ontspanknop half ingedrukt houden) en schiet dan het plaatje waarop de auto-focus niet goed wilde scherpstellen. Bijvoorbeeld, je wilt in een 'donker gat' een foto maken en de autofocus laat het afweten, dan kijk ik met de zoeker op autofocus bijvoorbeeld het raam uit naar buiten en schiet met die instelling de foto in het donkere gat. Ik denk niet dat dit lekker werkt als je het toestel op vol-automatisch hebt staan, realiseer ik me zojuist. Mogelijk is dan de belichting helemaal niet goed, maar met manuele instellingen lukt het wel aardig...
Ook stel ik zo scherp op objecten die niet lekker scherp gesteld kunnen worden (zoals een gestreept obejct of een 'harig' object) Zo zijn er nogal wat objecten waar de auto-focus het moeilijk mee heeft van deze S5500. Ik stel dan scherp op een object dat wel lekker werkt met de auto-focus, een object dat even ver staat als het object dat ik moet fotograferen... Deze manier heeft me al heel wat geprutst met de manuele focus bespaard, en met succes...
Hoi hiereen probeersel van mij ,ik heb de camera net een week en ben benieuwd of de foto er opstaat. deze is genomen met de rayox dcr 250 converter.
[ Voor 14% gewijzigd door tonysettanta op 05-04-2005 13:17 ]
De foto staat er dus niet op wat doe ik verkeerd?"????
Heb het programma gedownload maar weet niet verder.
Wie helpt mij verder.
Wie helpt mij verder.
[ Voor 12% gewijzigd door tonysettanta op 05-04-2005 13:15 ]
OK......je gaat naar de site www.imageshack.us (dus geen programma downloadentonysettanta schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:08:
De foto staat er dus niet op wat doe ik verkeerd?"????
Wie helpt mij verder.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En nog even een persoonlijk vraagje.......ben je echt van 10 maart 1949? Dan ben je volgens mij dan officieel de oudste.......volgens mij was Guardian Angel het eerst namelijk, maar jij zou dan een maandje of 8 ouder zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door zimbab op 17-03-2005 20:31 ]
Hoi zimbab, ja ik ben inderdaad van een goed jaartal? van 10-3-49 dus, ben je dan al oud? nou ja in ieder geval de oudste van de site misschien? Levert dat nog wat op? mischien valt er nog wat te vieren! dan doe ik in ieder geval een rondje uit. Maar alle gekheid op een stokje alvast bedankt voor je uitleg.ik kom er morgen op terug, moet weg.
[ Voor 6% gewijzigd door tonysettanta op 05-04-2005 13:20 ]
Hoi zimbab, hier was ik weer; het volgende is allemaal gelukt; ben naar imageshack gegaan die heb ik! dan op bladeren klik. heee, toen kwamen mijn foto's in beeld, heb er een aangeklikt, krijg dan een omzoomde foto, klik op host, bovenste regel klik, ook gelukt, maar regel kopieren in mijn bericht krijg ik niet voor mekaar, stom he. hoe doe ik dat. het lijkt wel een cursus [grapje]
Neem maar even contact met me op via de mail....mijn e-mail adres staat in mijn profiel: zimbab
Dan leg ik het daar wel uit (zeg daar nog even in wat je exact hebt gedaan).
Dan blijft het off-topic gehalte hier een beetje op peil.
Ik zie het mailtje wel verschijnen!
Dan leg ik het daar wel uit (zeg daar nog even in wat je exact hebt gedaan).
Dan blijft het off-topic gehalte hier een beetje op peil.
Ik zie het mailtje wel verschijnen!

Hoi Orrin, ik heb je mail ontvangen, ik hoop dat het zo goed is.
Wat vindt je ervan? Deze is dus gemaakt met de Raynox dcr 250 macroconverter.
En ik heb de foto verder niet bewerkt of zo.
Graag kritiek van verdere forum bezoekers.
[ Voor 6% gewijzigd door tonysettanta op 05-04-2005 13:21 ]
Verwijderd
Hallo allemaal,
De Finepix s5500 ondersteunt USB 2.0 en mijn PC doet dat ook.
Als ik mijn XD kaartje van 128 MB volschiet en ik zet de foto's over naar mijn PC via FinepixViewer, dan duurt het toch nog vrij lang (ongeveer 2-3 min schat ik zo), terwijl USB 2.0 toch veel sneller zou moeten zijn? Heeft iemand hier andere ervaringen mee? Hoe lang duurt het bij jullie gemiddeld om je foto's van de camera naar de PC over te zetten?
alvast bedankt
stebie
De Finepix s5500 ondersteunt USB 2.0 en mijn PC doet dat ook.
Als ik mijn XD kaartje van 128 MB volschiet en ik zet de foto's over naar mijn PC via FinepixViewer, dan duurt het toch nog vrij lang (ongeveer 2-3 min schat ik zo), terwijl USB 2.0 toch veel sneller zou moeten zijn? Heeft iemand hier andere ervaringen mee? Hoe lang duurt het bij jullie gemiddeld om je foto's van de camera naar de PC over te zetten?
alvast bedankt
stebie
Ik had enkele weken terug een S5500 zien staan op alternate.de voor slechts € 254. Nu wou ik hem daar bestellen aangezien ze daar de herlaadbare batterijen hebben die ik wou en xD-kaartjes tegen een goeie prijs. Maar de S5500 blijkt nu verdwenen te zijn van hun site. Dus heb ik hen een uurtje geleden een mail gezonden en net antwoord ontvangen (had ik niet zo snel verwacht). Maar hun antwoord was niet wat ik had verwacht:
edit:
Ik heb hen net even terug gemaild om hen te bedankt voor hun razendsnel antwoord (20 minuten) en meteen even gevraagd of er een nieuw model op komst is
Eh...??? De S5500 wordt niet meer gemaakt? Is er een vervanger op komst misschien?Thank you for taking an interest in our products.
The Fuji FinePix S5500 are sell off. We can not deliver it no more.
The product is not any longer manufactured.
edit:
Ik heb hen net even terug gemaild om hen te bedankt voor hun razendsnel antwoord (20 minuten) en meteen even gevraagd of er een nieuw model op komst is
[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 21-03-2005 17:10 ]
Verwijderd
Zeker vreemd als dat waarheid is, maar je weet maar nooit de modellen wisselen elkaar in rap tempo af...Laagvliegerke schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:06:
Eh...??? De S5500 wordt niet meer gemaakt? Is er een vervanger op komst misschien?
grapje:
Op zich staat hier natuurlijk dat de camera nog wel leverbaar is.we can not deliver it no more...
De stelling "we can deliver it no more" wordt ontkent met "we can not". Dubbele ontkenning...
Duzzz...
Een S5500 voor € 254....zal hoogstwaarschijnlijk niet de Nederlandse versie zijn...
Ik heb trouwens nog niks gehoord over een opvolger....mijn benieuwen.
Ik heb mn S5500 vandaag besteld, nadat mn A70 overleden was...
Heb m besteld bij pchut.nl, alwaar ie gewoon voorradig was, tesamen met 512Mb.
Ik was in totaal 343,50 eur kwijt. Had m ook in Dld kunnen bestellen, daar kostte ie 259 eur. Kwam alleen 16 eur verzendkosten bij. 512Mb kostte daar 75 eur, dus dat was weer aan de hoge kant. Maar om dat geheugen weer apart te bestellen met verzendkosten kom je uiteindelijk alsnog duur uit.
Komt bij dat ik nu gewoon 24-mnd nederlandse garantie heb (volgens website van PChut). Al met al misschien een paar eur duurder, maar gewoon in NL gehaald en ook minder gezeik als ik garantie nodig heb.
Heb m besteld bij pchut.nl, alwaar ie gewoon voorradig was, tesamen met 512Mb.
Ik was in totaal 343,50 eur kwijt. Had m ook in Dld kunnen bestellen, daar kostte ie 259 eur. Kwam alleen 16 eur verzendkosten bij. 512Mb kostte daar 75 eur, dus dat was weer aan de hoge kant. Maar om dat geheugen weer apart te bestellen met verzendkosten kom je uiteindelijk alsnog duur uit.
Komt bij dat ik nu gewoon 24-mnd nederlandse garantie heb (volgens website van PChut). Al met al misschien een paar eur duurder, maar gewoon in NL gehaald en ook minder gezeik als ik garantie nodig heb.
Het is dan ook alternate duitslandNielsracing schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:16:
Een S5500 voor € 254....zal hoogstwaarschijnlijk niet de Nederlandse versie zijn...
Nu ja, ik heb gisterenavond nog een mailtje ontvangen van alternate.de dat ze ook niet weten wat de opvolger zal zijn en wanneer die leverbaar is.
Vraagje over de S7000:
Ik ben van plan deze of soortgelijke cam voor de zomer nog aan te schaffen;
Ik heb veel camera review sites bekeken (o.a. Dpreview en Stevesdigicams), maar de S7000 komt daar wel goed uit de bus; alleen hebben ze het over de vele ruis die het apparaat produceert.
Kan iemand mij vertellen hoe erg dit is?
Camera gaat gebruikt worden voor Treinenfotografie; en verder wil ik ook af en toe nog eens wat leuks op de foto zetten (familie; landschapje; gewoon wat in fotografie verdiepen).
Wel handig te melden is dat ik nu gebruik maak van een andere compact cam (3.2 mp) maar merk dat ik daar wel aan de top van het apparaat zit.
Overigens kan ik uit de foto's op de vorige pagina niet echt op maken hoeveel ruis er is; omdat daar weinig luchten op staan, en de ruis schijn je vooral te zien in de lucht.
Ik heb veel camera review sites bekeken (o.a. Dpreview en Stevesdigicams), maar de S7000 komt daar wel goed uit de bus; alleen hebben ze het over de vele ruis die het apparaat produceert.
Camera gaat gebruikt worden voor Treinenfotografie; en verder wil ik ook af en toe nog eens wat leuks op de foto zetten (familie; landschapje; gewoon wat in fotografie verdiepen).
Wel handig te melden is dat ik nu gebruik maak van een andere compact cam (3.2 mp) maar merk dat ik daar wel aan de top van het apparaat zit.
Overigens kan ik uit de foto's op de vorige pagina niet echt op maken hoeveel ruis er is; omdat daar weinig luchten op staan, en de ruis schijn je vooral te zien in de lucht.
[ Voor 12% gewijzigd door P-ter op 23-03-2005 18:12 ]
Ruis komt vooral voor bij de wat donkere kleuren op een foto.P-ter schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:11:
Vraagje over de S7000:
Mag ik vragen waarom je voor een S7000 kiest, en niet voor een S5500?
Bij de S5500 is de ruis zeer gering te noemen, en hij is nog goedkoper ook dan de S7000...
Ik kies voor de S7000 omdat ik nogal wat CF kaartjes heb liggen hier.Nielsracing schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 00:45:
[...]
Ruis komt vooral voor bij de wat donkere kleuren op een foto.
Mag ik vragen waarom je voor een S7000 kiest, en niet voor een S5500?
Bij de S5500 is de ruis zeer gering te noemen, en hij is nog goedkoper ook dan de S7000...
En omdat ik van de langere sluitertijden op de S7000 gebruik ga maken voor nachtplaatjes (en dat red ik met 1/4 niet gezien de lichtsituaties op de meeste stations (ervaring mee
CF hebben liggen.. ach, heb ik ook, maar ja, die 50eur voor 512Mb lig ik niet wakker van op de prijs van t hele toestel. Ik heb 256 en 128Mb CF liggen, jammer dan. Vind ik geen reden om een duurdere cam te kopen. (Als je 1 gig CF hebt liggen wordt t misschien anders)P-ter schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 13:07:
[...]
Ik kies voor de S7000 omdat ik nogal wat CF kaartjes heb liggen hier.
En omdat ik van de langere sluitertijden op de S7000 gebruik ga maken voor nachtplaatjes (en dat red ik met 1/4 niet gezien de lichtsituaties op de meeste stations (ervaring mee)
Wat sluitertijd betreft... die 1/4 sec is bij automatisch idd de beperking. In andere standen kan ie wel hoger:
En trouwens, een goeie cam met minder ruis (op hogere iso waarden) zorgt dat je ook met een kortere sluitertijd goed resultaat behaald. Imho is de 15sec bij handmatige instellingen (wat je naar mij mening zoiezo doet bij zulk soort objecten) ruim voldoende.Auto/P/ portret/landschap/sport: 1/4 ~ 1/2000 sec.
SP: (avondopname) 3 ~ 1/1000 sec.
Diafragmavoorkeur: 1/4 ~ 1/1000 sec.
Handinstelling: 15 sec. ~ 1/2000 sec.
[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 24-03-2005 13:18 ]
Ik ben het wel met DJSmiley eens.
15Sec. is lang zat. Ik zou eerst kijken naar de camera, en dan pas naar het geheugen hoor...
De S5500 is een stuk goedkoper dan de S7000, als ik 't zou hoor zou de S5500 ook voldoen, en houd je nog eens geld over voor bijvoorbeeld een tas, batterijen, filters etc.
15Sec. is lang zat. Ik zou eerst kijken naar de camera, en dan pas naar het geheugen hoor...
De S5500 is een stuk goedkoper dan de S7000, als ik 't zou hoor zou de S5500 ook voldoen, en houd je nog eens geld over voor bijvoorbeeld een tas, batterijen, filters etc.
Ik wil ook de s5500 gaan kopen, maar ik heb al een kleine tas die ik altijd bij me heb, en wil dus niet nog een aparte cameratas meenemen. Ik zag een paar posts terug dat iemand een soort hoes ging kopen, maar kan deze nergens in nederland vinden. Ik heb het over: http://www.buydigicams.co...ter_Fitted_Soft_Case.html
Lijkt me superhandig, omdat je hem zo makkelijk kan meenemen en toch goed beschermd is.
Verder heb ik nog een vraagje, klopt het dat je met de lensring niet kan scherpstellen of inzoomen ? Dacht van niet, maar iemand anders vertelde me dat het wel kon.
Lijkt me superhandig, omdat je hem zo makkelijk kan meenemen en toch goed beschermd is.
Verder heb ik nog een vraagje, klopt het dat je met de lensring niet kan scherpstellen of inzoomen ? Dacht van niet, maar iemand anders vertelde me dat het wel kon.
Dat klopt je kan niet met de lensring scherpstellen. Dit zit gewoon vast. Handmatig focussen doe je met Width en Tele toetsen. Inderdaad zo'n hoesje is wel handig MAAR hou er wel rekening mee of de lensadapter er standaard ook in het hoesje kan. Dit lijkt mij best belangrijk anders zou je de lens adapter altijd los moeten meenemen. Ik heb zoals de meeste hier standaard de lens adapter er op zitten ter bescherming van de lens die er uit kom zodra de camera aan staat. Aangezien ik geen zin heb om deze er iedere keer er op te draaien. Zou wel even informeren of dat gaatpeligro2k schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:38:
Ik wil ook de s5500 gaan kopen, maar ik heb al een kleine tas die ik altijd bij me heb, en wil dus niet nog een aparte cameratas meenemen. Ik zag een paar posts terug dat iemand een soort hoes ging kopen, maar kan deze nergens in nederland vinden. Ik heb het over: http://www.buydigicams.co...ter_Fitted_Soft_Case.html
Ja dat is wel zeker belangrijk. Maar het punt is dat ik niet altijd met zo'n "cameratas" wil rondlopen, en ik wil hem ook niet in mn rugzak stoppen 
Daarop leek zoiets me wel handig, maar tot nu toe heb ik geen winkel gevonden die hem heeft, dus zal ik voor een alternatief moeten gaan. Iemand ideeen ?
Daarop leek zoiets me wel handig, maar tot nu toe heb ik geen winkel gevonden die hem heeft, dus zal ik voor een alternatief moeten gaan. Iemand ideeen ?
Fuji zelf heeft ook een speciale tas voor de S5500, kijk eens op de website van Fuji.peligro2k schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:06:
Ja dat is wel zeker belangrijk. Maar het punt is dat ik niet altijd met zo'n "cameratas" wil rondlopen, en ik wil hem ook niet in mn rugzak stoppen
ja deze tas was dus van fuji, op fuji.nl vind ik er verder geen. Heb je mischien een link ?
Ik heb m'n S5500 deze week eindelijk ontvangen. Geinig ding maar ik heb nog niet echt veel verschillende dingen geprobeerd. Weet er trouwens iemand een basiscursus fotografie online staan? Want met die verschillende instellingen ben ik nog niet echt vertrouwd. Ik had hem meegenomen naar m'n ouders omdat het de verjaardag van mijn vader was en ik denk dat hij toch liever die camera als cadeau had gehad
Misschien voor vaderdag ofzo. Maar er zat bij mij geen Nederlandstalige handleiding ingesloten dus voor hem is dat een probleem. Zou de handleiding van de S5000 ongeveer hetzelfde zijn? Of staan die manuals ergens online?
Ik heb er ook nog een 512 Mb xD-kaartje bij besteld, een klein draagzakje en een lader van Ansmann met 4 batterijen van 2500 mAH. Ik had hier ergens op het forum een test gelezen waarbij Ansmann als één van de beste naar voren kwam. Die lader is toch echt wel een ding apart, met een ingebouwde ventilator om de batterijen te koelen tijdens het laden
Ik heb er ook nog een 512 Mb xD-kaartje bij besteld, een klein draagzakje en een lader van Ansmann met 4 batterijen van 2500 mAH. Ik had hier ergens op het forum een test gelezen waarbij Ansmann als één van de beste naar voren kwam. Die lader is toch echt wel een ding apart, met een ingebouwde ventilator om de batterijen te koelen tijdens het laden
Ik heb m vorige week ontvangen. Had her en der ook al losse zooi besteld, en een paar dingen uit mn rommeldozen gehaald dus ik kan nu wel ff...Laagvliegerke schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:28:
Ik heb m'n S5500 deze week eindelijk ontvangen. Geinig ding maar ik heb nog niet echt veel verschillende dingen geprobeerd. Weet er trouwens iemand een basiscursus fotografie online staan? Want met die verschillende instellingen ben ik nog niet echt vertrouwd. Ik had hem meegenomen naar m'n ouders omdat het de verjaardag van mijn vader was en ik denk dat hij toch liever die camera als cadeau had gehadMisschien voor vaderdag ofzo. Maar er zat bij mij geen Nederlandstalige handleiding ingesloten dus voor hem is dat een probleem. Zou de handleiding van de S5000 ongeveer hetzelfde zijn? Of staan die manuals ergens online?
Mn Crystalvue LX lens werkt, met 52-55mm schroefdraad, prima op de S5500, minimaal vignetting. Alleen wel kut om m stabiel te houden bij zo'n zoom, maar de zoom met lens is gruwelijk, ik kan een kenteken van een auto op 300m nog fotograferen.
2 oude flitsers heb ik nu ook werkend, heb voor $10 3 slave-shoes gekocht, een oud Agfa flitsertje (richtgetal 10 ofzo) flitst lekker mee, ideaal als bounce om schaduw enz te voorkomen. M'n Metz (richtgetal 45) is ook bruikbaar, alleen dan mag je wel ff je je settings veranderen of een enorm grote ruimte belichten, dat ding geeft een enorm pleurislicht
Onderweg:
55mm UV en 55mm Polafilter, kostte me samen 20 eur (Ebay, nieuw, $16 excl shipping)
55mm macrofilters had ik al (+1, +2 en +3), van mn oude Canon A70 (die ik toen met stepdown ring gebruikte)
Tasje: heb 2e paasdag bij de macro een Vanguard tas gekocht voor 20 eur, past cam prima in, en ook ruimte zat voor wat accesoires.
Heb m besteld bij GSMHut.nl, incl 512Mb. De rest op andere plekken gehaald, en batterijen had ik nog genoeg.
De Ansmann batterijen schijnen idd erg goed te zijn. Ik heb hier zelf een 3tal GP setjes, en een maand of 2 geleden een stapel Powerizer batterijen besteld (24 stuks, 26 eur incl verzend vanuit US). Misschien niet kwalitatief zoals GP of Ansmann, maar voor dat geld grijp ik iig niet meer mis.
[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 10-04-2005 20:41 ]
Hoe doe jij dat met die flitser? Ik heb ook nog een richtgetal 28 minolta flitser liggen van mijn vroegere slr. Die slave shoes, wat zijn dat voor dingen?
Ik heb een slave-trigger gekocht op Ebay.Hopeloosje schreef op maandag 11 april 2005 @ 07:40:
Hoe doe jij dat met die flitser? Ik heb ook nog een richtgetal 28 minolta flitser liggen van mijn vroegere slr. Die slave shoes, wat zijn dat voor dingen?

Zodra mijn cam flitst, flitst de flitser mee. Dat ding heb ik op het voetje van mn flitser gemonteerd.
Je moet alleen handmatig de belichting instellen op flitser en/of cam, de camera weet niet dat ie enorm veel meer flitskracht heeft, dus dat moet handmatig (geen lichtmeting enz zoals een echte SLR cam wel allemaal automatisch kan doen)
Heeft iemand ervaring met tasjes voor de s5500 ?
http://www.nl.bol.com/is-...=ABF&Ntt=9000000003306465
vind die toch wel leuk maar aardig prijzig
maar zijn weinig alternatieven voor een kleine hoes..
http://www.nl.bol.com/is-...=ABF&Ntt=9000000003306465
vind die toch wel leuk maar aardig prijzig
maar zijn weinig alternatieven voor een kleine hoes..
Voor de mensen die het nog niet weten of niet in de gaten hebben gehad.
Bij de manuele focus dien je dus de +/- ingedrukt te houden en met de W en T scherp te stellen, als je de W of T ingedrukt houd dan zie je aan de linkerkant of de rechterkant van je fcusarea een pijltje verschijnen, als deze aan allebij de kanten knippert dan is er zo goed als scherp gesteld. Dus niet telkens op de W of T drukken want dan komen de pijltjes niet te voorschijn en dan zie je dus niet of er volgens de cam scherp gesteld is.
Ik dacht, laat ik het even zeggen, kwam er net namelijk achter en bij mijn weten ben ik dat nog niet tegen gekomen in de handleiding, maar dat krijg je er ook van als je die niet leest
Bij de manuele focus dien je dus de +/- ingedrukt te houden en met de W en T scherp te stellen, als je de W of T ingedrukt houd dan zie je aan de linkerkant of de rechterkant van je fcusarea een pijltje verschijnen, als deze aan allebij de kanten knippert dan is er zo goed als scherp gesteld. Dus niet telkens op de W of T drukken want dan komen de pijltjes niet te voorschijn en dan zie je dus niet of er volgens de cam scherp gesteld is.
Ik dacht, laat ik het even zeggen, kwam er net namelijk achter en bij mijn weten ben ik dat nog niet tegen gekomen in de handleiding, maar dat krijg je er ook van als je die niet leest
wat ik wel vaag vind aan de manual focus, ik ben gister aan het prutsen geweest om m'n kanarie scherp (handmatig) op de foto te krijgen... dus f2.8 en manual focus.
op het schermpje heb ik dan de vogel netjes scherp in beeld (zelf volgens de pijltjes e.d. vind de cam het ook goed). maar als ik dan de sluiterknop half indruk, dan zie ik al dat het fout gaat, dus heel onscherp... (als ik dan afdruk, krijg ik ook dat onscherpe resultaat)
doe ik wat verkeerd, of moet ik ergens anders op letten? (of gewoon trial en error?)
kan wel een foto'tje uppen, maar daar valt dan weinig aan te zien denkik, gewoon een onscherpe foto... en niet door het bewegen, want als ik hem op autofocus zet, is ie wel scherper...
op het schermpje heb ik dan de vogel netjes scherp in beeld (zelf volgens de pijltjes e.d. vind de cam het ook goed). maar als ik dan de sluiterknop half indruk, dan zie ik al dat het fout gaat, dus heel onscherp... (als ik dan afdruk, krijg ik ook dat onscherpe resultaat)
doe ik wat verkeerd, of moet ik ergens anders op letten? (of gewoon trial en error?)
kan wel een foto'tje uppen, maar daar valt dan weinig aan te zien denkik, gewoon een onscherpe foto... en niet door het bewegen, want als ik hem op autofocus zet, is ie wel scherper...
[ Voor 18% gewijzigd door GeleFles op 12-04-2005 22:34 ]
Ik heb zelf een Vanguard tas gekocht bij de makro, 22 eur ofzo
http://www.vanguardfr.com...ail_bagEN.asp?idBagPV=116

Vanguard heeft een heel assortiment tassen. Dit model (Sydney 17) heeft ook genoeg ruimte voor batterijen, paar filters, cardreader enz.
http://www.vanguardfr.com...ail_bagEN.asp?idBagPV=116

Vanguard heeft een heel assortiment tassen. Dit model (Sydney 17) heeft ook genoeg ruimte voor batterijen, paar filters, cardreader enz.
Ziet er goed uit ja. Heb alleen echt een kleinere nodig aangezien ik mn camera vaak wil meenemen naar plekken waar een camera niet teveel moet opvallen 
Heb gisteren een winkel gemaild over die hoes, krijg als het goed is snel antwoord.
Wat is trouwens betere keuze, 2ehands s7000 of nieuwe s5500, kan een s7000 voor zelfde prijs als een nieuwe (internationale) s5500 kopen. Zag alleen op internet dat de s7000 er niet supergoed uitkwam, en de s5500 wel.
Ben alleen beetje huiverig met de aanschaf van dit soort dingen van vreemden, omdat je er toch niet snel achter komt of er wat mee mis is
Heb gisteren een winkel gemaild over die hoes, krijg als het goed is snel antwoord.
Wat is trouwens betere keuze, 2ehands s7000 of nieuwe s5500, kan een s7000 voor zelfde prijs als een nieuwe (internationale) s5500 kopen. Zag alleen op internet dat de s7000 er niet supergoed uitkwam, en de s5500 wel.
Ben alleen beetje huiverig met de aanschaf van dit soort dingen van vreemden, omdat je er toch niet snel achter komt of er wat mee mis is
[ Voor 14% gewijzigd door peligro2k op 13-04-2005 15:35 ]
Dit topic is gesloten.