De nieuwe Fuji Finepix S serie

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.720 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07

Apoca

Array Technology Industry

Ja, die is gratis op de website van Adobe te downloaden. Versie 3.1 moet je hebben.
In de readme staat gaan S5500 wel de S5000/S7000, maar als werkt zal het me worst zijn :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39
Apoca schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:22:
[...]

In de readme staat gaan S5500 wel de S5000/S7000, maar als werkt zal het me worst zijn :P
Het werkt, ik heb CS en Camera Raw 2.4 en dat werkt ook :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:13:
ow, damn, en ik denken dat je met de S5500 dus 'handmatig' met de ring kan scherpstellen... naja, handmatig met de knopjes is toch al een verbetering dan helemaal automatisch :+
Ben net terug uit parijs... wou dat ik mn cam al had... maar mn vriend gaat hem dus morgen halen en dan kan ik m zondag met mn verjaardag voor t eerst uitproberen :)

Heb dus alleen nog wat accesoires nodig...
Jullie hadden het over mooie polarisatie filters :) Ik had een polaroid zonnebril en weet dat je dan de kleuren onwijs mooi kan zien... maar wat zijn de prijzen daar van ongeveer? Op de PW zag ik een adapter ring van 35 euro... klopt dat ongeveer??

En welk tasje waar vandaan raden jullie aan???
Ik heb een Hoya polarisatiefilter gehaald bij de lokale fotozaak voor 41 euro.
Voor een tasje kun je idd zelf het beste even kijken, das meestal toch persoonlijke smaak/eisen. Ik heb zelf ook een Lowepro waar alles net in past, lekker compact.

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:01

Ibex

^^ met stom.

Japie_17 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:57:
[...]
De S602z zou ik van mijn levensdagen niet willen hebben, de plaatjes bevatten veel te veel ruis naar mijn smaak, de SuperCCD sensors uit die tijd had daar nogal veel last van.

Als je echt een camera met focusring wilt, kijk dan ook eens naar de Panasonic Lumix FZ20. Enige nadeel is de prijs: hij kost 476 euro (laagste prijs in pricewatch), maar hij heeft een verschrikkelijk goede beeldkwaliteit.
Bedankt voor het advies. Enkel jammer dat je bij dpreview niet ziet of het dmv knopjes is, of via een ring. Enkel af en toe zie ik bij "Manual focus" staan "Yes, ring" ofzo, maar meestal is het gewoon "Yes" :/.

Overigens, de S602Z is inderdaad al een ouder model, maar ik doelde eerder op zijn mogelijkheden die me aanspraken :).

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:19:
Ah das wel jammer.

Heeft er ook iemand ervaring met concert foto's met de s5500??
want die wil ik er wel veel mee gaan maken.
Ik gebruik deze camera sinds een kleine maand voor concertfotografie. Eerst had ik een kleine Olympus C 370 zoom 3x optische zoom 3.2 mp.

Maar ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van de fotos´s die ik tijdens concerten maak. Deze bij Epica gemaakt op Summer Darkness in Utrecht op 12 augustus. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.stratovana.nl/images/epica001.jpg

• Apoca

Apoca

Mooie pic, kan niet wachten op de mijne, heb vandaag geld overgemaakt naar Norrod. Ze zouden der 1tje terug laten komen naar hoofdkantoor en die opsturen, ik ben benieuwd :)

Wat voor batterijen kan ik het beste kopen, 2100 / 2300mAh is dat wat of moet meer of minder zijn. Ze moeten natuurlijk wel oplaadbaar zijn he ;) Als iemand een goed merk weet of zegt daar hebben ze een goede actie zet het hier maar ff neer.

[ Voor 43% gewijzigd door Apoca op 25-08-2005 13:39 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Apoca schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:27:
Mooie pic, kan niet wachten op de mijne, heb vandaag geld overgemaakt naar Norrod. Ze zouden der 1tje terug laten komen naar hoofdkantoor en die opsturen, ik ben benieuwd :)

Wat voor batterijen kan ik het beste kopen, 2100 / 2300mAh.
De s5500 sprinkt redelijk voorzichtig met energie om. Ik heb een setje 1600 (als backup) en een setje 2300. Die 2300 is van powerhause (gelijk met de camera aangeschaft) die doen het echt ontzettend lang... Als ze dan "eindelijk" een keer leeg zijn dat heb ik dat setje 1600 die lang genoeg meegaat om intussen de 2300 weer vol te laten lopen...

Kortom, het maakt denk ik niet zoveel uit of het nu 2100 of 2300 is, denk dat je beter 2100 van een goed merk kunt kopen dan 2300 van een minder merk... maar het kan ook goed zijn dat ik dat mis heb... Pauwerhause schijnt ook een "minder" merk te zijn dan GP. Maar mijn 2300 doen het langer dan die van mijn zusje (2300 van gp)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb 3 setjes batterijen. 2050 (panasonic), 2100 (duracell), 2300 (onbekend merk gold nog iets) mah. De laatste en goedkoopste batterijen doen het het langste, en ik merk ook geen tussen de duracell en panasonic. Ik zou je wel aanraden om minimaal 2000 mah en liever meer te nemen omdat anders je camera wel erg snel leeg is.

• Apoca

Apoca

Bij Norrod is de cam van de website gehaald ik ga mijn hart vasthouden of ik der nog wel 1tje kan krijgen, heb vandaag net geld overgemaakt en dan dit :? half uur geleden waren der nog in 4 winkels van hun de cam te krijgen dus ik ben benieuwd wat dit gaat worden. Morgen maar eens ff bellen hoe en wat anders snel opzoek naar een andere shop.

• Justawitte
  • Niet online
Apoca schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:35:
Bij Norrod is de cam van de website gehaald ik ga mijn hart vasthouden of ik der nog wel 1tje kan krijgen, heb vandaag net geld overgemaakt en dan dit :? half uur geleden waren der nog in 4 winkels van hun de cam te krijgen dus ik ben benieuwd wat dit gaat worden. Morgen maar eens ff bellen hoe en wat anders snel opzoek naar een andere shop.
Heb je wel eerst een bevestiging per mail oid gehad? Want dan zal je hem waarschijlijk gewoon krijgen.

• Apoca

Apoca

je wel eerst een bevestiging per mail oid gehad? Want dan zal je hem waarschijlijk gewoon krijgen.
Ja en anders ga je natuurlijk geen geld overmaken he :) heb ook een bestelnummer enz. Ik ben erg benieuwd.

Ga der wel vanuit stel het zou geheel in het 100% zou lopen dat ik mijn geld terug krijg, maar ja beetje jammer als weer op zoek moet dan.

[ Voor 59% gewijzigd door Apoca op 25-08-2005 14:57 ]

Verwijderd

Apoca schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:35:
Mijn vriend heeft mijn S5500 vanochtend bij NoRRoD in Enschede gehaald!!!!Afbeeldingslocatie: http://paprika.datisstom.nl/forum/images/smiles/cheer.gif
Zat hij me eerst te pesten dat ze m niet meer hadden :> stommerd haha :)

Zit helaas maar 1 jaar garantie bij van Norrod, maar kan het uitbreiden tot 3 jaar voor 59 euro en dan issie ook verzekerd tegen vallen en dergelijk :D Dus... over 2 / 2,5 jaar laat ik hem 'perongeluk' vallen en is er hopelijk een S5700 ofzo voor mij :*) haha Naja, goed, moet maar eerst even blijken hoe blij ik ben met die cam...

Jammer dat ik toch ook nog tot minstens zondag moet wachten (mijn verjaardag ;) ) en nu nog hard moet studeren... :/

• Justawitte
  • Niet online
Apoca schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:54:
[...]

Ja en anders ga je natuurlijk geen geld overmaken he :) heb ook een bestelnummer enz. Ik ben erg benieuwd.
Daarom juist, anders snap ik dat je je zorgen gaat maken. ;)

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:00:
[...]

Zit helaas maar 1 jaar garantie bij van Norrod, maar kan het uitbreiden tot 3 jaar voor 59 euro en dan issie ook verzekerd tegen vallen en dergelijk :D Dus... over 2 / 2,5 jaar laat ik hem 'perongeluk' vallen en is er hopelijk een S5700 ofzo voor mij :*) haha Naja, goed, moet maar eerst even blijken hoe blij ik ben met die cam...
Ten eerste is het natuurlijk niet netjes om de verzekering op te lichten...
Ten tweede zul je hoogstwaarschijnlijk nogal bedrogen uitkomen.
Zo'n garantie verlengingscontract staat over het algemeen vol kleine lettertjes en vaak betreft het garantie waar je normaal gesproken ook al recht op zou hebben...

Ik denk dat als jij over 2,5 jaar per ongeluk die camera laat vallen, je er de dagwaarde in verhouding tot de nieuwwaarde van een huidig gelijkwaardig model.

Stel even dat:
Over 2,5 jaar je een gelijkwaardig model voor pak 'm beet 100 euro koopt, daarvan de dagwaarde van 2,5 jaar... wat zal dat zijn.... ca 25 euro???

Maar misschien heb je "geluk"....

[ Voor 15% gewijzigd door Ejorne op 25-08-2005 15:12 ]

Verwijderd

Ejorne schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:10:
[...]
Ten eerste is het natuurlijk niet netjes om de verzekering op te lichten...
Ten tweede zul je hoogstwaarschijnlijk nogal bedrogen uitkomen.
Zo'n garantie verlengingscontract staat over het algemeen vol kleine lettertjes en vaak betreft het garantie waar je normaal gesproken ook al recht op zou hebben...

Ik denk dat als jij over 2,5 jaar per ongeluk die camera laat vallen, je er de dagwaarde in verhouding tot de nieuwwaarde van een huidig gelijkwaardig model.

Stel even dat:
Over 2,5 jaar je een gelijkwaardig model voor pak 'm beet 100 euro koopt, daarvan de dagwaarde van 2,5 jaar... wat zal dat zijn.... ca 25 euro???

Maar misschien heb je "geluk"....
hehe, niet zo van plan om de verzekering op te lichten hoor. Maar mijn vriend heeft ook ong. zo'n verzekering voor zijn telefoon. Ideaal, als zijn telefoon kapot gaat, krijgt hij daarna gewoon weer een nieuwere en gaat daar weer de garantie overheen. Alleen daar betaald hij dan 7 euro per maand voor... dus das wel een ander verhaal denk ik dan deze camera.

Maar goed, het is ook niet zo dat ik nu gelijk die verzekering neem hoor. Was wel van plan om zondag de kleine lettertjes te gaan lezen ;)
Alleen... mijn familie en kennissen hebben dus een beetje slechte ervaringen met fuji; dat ze dus precies na de garantie van een jaar die camera's kapot gingen en allemaal met het zelfde probleem. Weet dus niet meer wat voor een probleem en het is ook wel ongeveer 10 jaar geleden... maar toch voor die zekerheid he....

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:18:
Alleen... mijn familie en kennissen hebben dus een beetje slechte ervaringen met fuji; dat ze dus precies na de garantie van een jaar die camera's kapot gingen en allemaal met het zelfde probleem. Weet dus niet meer wat voor een probleem en het is ook wel ongeveer 10 jaar geleden... maar toch voor die zekerheid he....
Tegenwoordig heeft de consument (volgens mij) bepaalde "rechten" na aankoop van een bepaald product. De consument mag ervan uitgaan dat een bepaald product een bepaalde levensduur heeft. Mocht blijken dat dat niet zo is (uitgesloten is natuurlijk defecten die door de gebruiker op welke manier dan ook kan zijn ontstaan) dan kan hij de aanbieder van het product hiervoor aansprakelijk stellen.

Je kunt dan misschien een reparatie onder coulance afdwingen, of zelfs geheel gratis...
maar "iets" in mij zegt mij dat deze wet nog niet van toepassing is maar dat ze ermee bezig zijn ofzo...

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 25-08-2005 15:25 ]

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:18:
[...]
Maar goed, het is ook niet zo dat ik nu gelijk die verzekering neem hoor. Was wel van plan om zondag de kleine lettertjes te gaan lezen ;)
Je kan ook een kostbaarheden buitenshuis-verzekering nemen. Daar betaal ik ook een x aantal euro per maand en dan is alles ook tegen diefstal/vallen/verlies etc gedekt. Daarbij (althans dat kon bij mij) kon ik ook meteen m'n tasje en batterijen en geheugenkaart erbij verzekeren. Ik weet niet of ze ook bij diefstal het hele of een dagwaarde bedrag uitekeren, maar het is zeker een optie om overna te denken. Ik betaal iets van 2.50 per maand. En ben verzekerd voor een bedrag van 280 euro oid. Dit is trouwens nog wel voor me oude camera, m'n nieuwe moet ik nog op deze manier verzekeren. Ga ik van de week maar een ff regelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Justawitte op 25-08-2005 15:25 ]

Verwijderd

Ik had het een week of drie geleden toen ik op een festival aan het fotograferen was en ik ergens backstage twee oplaadbare batterijen in het gras liet vallen. De batterijen waren groen en gelukkig vond ik er iig 1, maar die andere kon ik niet vinden. Ik in paniek want er gaan vier batterijen in de camera. Naderhand dacht ik dat ik ém nooit meer zou terug vinden en ik maar 1 of 2 bands over zou slaan om te fotograferen. Toen ik nog een keer terug ging om te zoeken had iemand van de ehbo die daar rond liep de batterij gevonden, maar hem weggegooit in de vuilcontainer. Nou ja, zeg je gaat toch geen oplaadbare batterij weggooien. Dus ik hem verteld dat ie van mij was, en toen is de beste man in het vuil gedoken (jakkes) om de batterij te zoeken. En ja hoor gevonden! Hij stonk naar bier en bananenschillen, maar heb hem goed droog gemaakt met servetten en hij werkt nog steeds!! :) :) Ik heb batterijen van varta. photo-accu en daar twee setjes van. Ik overweeg om als ik volgende maand wat beter in m'n geld te zitten nog 1 setje erbij te kopen.
Voor de rest is de camera idd zuinig.
En ik ben er zolang ik de camera nu in mijn bezit heb heel erg tevreden mee!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:21:
...en toen is de beste man in het vuil gedoken (jakkes) om de batterij te zoeken. En ja hoor gevonden! Hij stonk naar bier en bananenschillen, maar heb hem goed droog gemaakt met servetten en hij werkt nog steeds!! :) :)
Bij de ehbo...

:+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:21:
Ik had het een week of drie geleden toen ik op een festival aan het fotograferen was en ik ergens backstage twee oplaadbare batterijen in het gras liet vallen. De batterijen waren groen en gelukkig vond ik er iig 1, maar die andere kon ik niet vinden. Ik in paniek want er gaan vier batterijen in de camera. Naderhand dacht ik dat ik ém nooit meer zou terug vinden en ik maar 1 of 2 bands over zou slaan om te fotograferen. Toen ik nog een keer terug ging om te zoeken had iemand van de ehbo die daar rond liep de batterij gevonden, maar hem weggegooit in de vuilcontainer. Nou ja, zeg je gaat toch geen oplaadbare batterij weggooien. Dus ik hem verteld dat ie van mij was, en toen is de beste man in het vuil gedoken (jakkes) om de batterij te zoeken. En ja hoor gevonden! Hij stonk naar bier en bananenschillen, maar heb hem goed droog gemaakt met servetten en hij werkt nog steeds!! :) :) Ik heb batterijen van varta. photo-accu en daar twee setjes van. Ik overweeg om als ik volgende maand wat beter in m'n geld te zitten nog 1 setje erbij te kopen.
Voor de rest is de camera idd zuinig.
En ik ben er zolang ik de camera nu in mijn bezit heb heel erg tevreden mee!
-gniffel- ik had gewoon nieuwe batterijen gekocht :+
Laatst 2 pakjes van 4 2400 mAh Hama batterijen gekocht bij de Kijkshop voor 15 euro totaal :) mn 'oude' cam vrat nogal batterijen....
Maar blij dat deze cam dus wel goed omgaat met batterijen als ik dit allemaal zo lees :) Hoef ik voortaan op vakantie geen oplader meer mee te nemen! :)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

offtopic:
Iemand al bezig met deel 2 trouwens? We zitten over de 1000 posts...

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Hier graag verder Fuji Finepix S5500 - Deel 2 :)

Voor de duidelijkheid, er lopen nu dus een aantal topics over camera's uit de S serie, onder andere

S5500 - Fuji Finepix S5500 - Deel 2
S5600 - Fujifilm FinePix S5600
S9000 / S9500 - Fuji FinePix S9000/9500

[ Voor 66% gewijzigd door Zoefff op 25-08-2005 21:34 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.