De nieuwe Fuji Finepix S serie

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.724 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

justawitte schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:10:
[...]

Vond de foto's van de kern van die bloem niet echt scherp, maar je page staat gebookmarked. Dus als je weer nieuwe macro's hebt en ze erop zet dan zie ik het wel. Ik ben namelijk nieuwsgierig naar de fullres. scherpe foto. Omdat je dan de scherpte goed kan beoordelen en eventueel nog wat extra kan croppen.
Idd zijn het niet de beste foto's, geven wel een beetje inzicht in hoeveel hij macro't. Ben zelf nog steeds een echte macro newbie, dus loop/liep nog te experimenteren met de verschillende technieken. Ik heb momenteel nog erg veel moeite met het goeie deel van de foto scherp te krijgen :P

Maar ik kwam na wat zoeken nog een paar macro-testjes tegen, misschien dat je daar iets meer kan zien omdat er meer 'diepte' in de foto's zit. Heb ze ook online gezet.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
S913 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:15:
[...]
Idd zijn het niet de beste foto's, geven wel een beetje inzicht in hoeveel hij macro't. Ben zelf nog steeds een echte macro newbie, dus loop/liep nog te experimenteren met de verschillende technieken. Ik heb momenteel nog erg veel moeite met het goeie deel van de foto scherp te krijgen :P

Maar ik kwam na wat zoeken nog een paar macro-testjes tegen, misschien dat je daar iets meer kan zien omdat er meer 'diepte' in de foto's zit. Heb ze ook online gezet.
Die foto's zijn al een stukje beter. Het geeft idd weer hoeveel vergroting het nou extra geeft. Ik denk naar aanleiding van deze foto's toch wel dat het de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb ook een Raynox DCR-250... Mooie lens, maar door de grote vergroting maak je wel veel vlugger bewogen foto's. Meestal maak ik dan meerdere foto's en kijk ik achteraf wat de beste is. Bij grote vergroting krijg je ook niet alles even scherp. Soms is het dan mooier om niet op max zoom te werken. Hier is een foto van een vlieg :-)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/mvanlint/s5500/Raynox%20250/DSCF3381_mini.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:48:
Hallo, ik heb ook een Raynox DCR-250... Mooie lens, maar door de grote vergroting maak je wel veel vlugger bewogen foto's. Meestal maak ik dan meerdere foto's en kijk ik achteraf wat de beste is. Bij grote vergroting krijg je ook niet alles even scherp. Soms is het dan mooier om niet op max zoom te werken. Hier is een foto van een vlieg :-)

[afbeelding]
Whoei, dit was nou net een foto die ik zocht. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Deze foto heb ik (geloof ik) met een +2 macrolensje gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.boevenet.com/images/zoom/QGHGFN/viewsize/10.jpg

Geen crop, alleen geresized. Dit beestje was/is in werkelijkheid zo'n 1cm lang. (Genomen tijdens vakantie in Hongarije)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:48:

[afbeelding]
:9~ Later als ik groot ben .... (wil ik ook van die foto's kunnen maken ;))

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is nog een filmpje met de Raynox.
Helaas waait het een beetje, dus echt scherp is het allemaal niet, maar wel grappig :-)

Lieveheersbeestje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Dat beestje is helemaal niet lief :P Wel grappig inderdaad... Vooral omdat die mier ff stoer wou doen 8) Waar we ons allemaal niet mee bezig houden hé ;)

Trouwens, binnenkort ga ik met mijn S5500 wat vuurwerk proberen te fotograferen. Hebben jullie wat trick en tips die jullie mij kunnen mee geven? Ik moet toch dringend eens alle mogelijkheden van deze camera proberen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook geprobeerd foto's te maken van vuurwerk afgelopen oudjaar, maar dat viel toch tegen. Niet altijd makkelijk om scherpe foto's te krijgen in het donker en als de sluitertijd te lang is zie je allemaal lichtstrepen. Heb toen filmpjes gemaakt, die achteraf ook veel leuker waren om naar te kijken :-)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/mvanlint/s5500/mini/DSCF2819_mini.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/mvanlint/s5500/mini/DSCF2798_mini.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Hier één van mijn foto's van afgelopen O&N:
Vuurwerk
(Effe een link, mijn webserver is niet altijd snel genoeg om direct via [img]-tags te laten zien ;))
Vergeet niet op de foto te klikken voor full-size :)

Mijn 'tactiek' was het 'Action Program' te kiezen en dan die burst-instelling te gebruiken waar hij de laatste drie foto's opslaat. Dit is de enige zie ik online heb staan, maar de rest is ook wel aardig geworden.

[ Voor 17% gewijzigd door S913 op 05-08-2005 11:53 . Reden: Link aangepast ... die werkte dus niet helemaal goed ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Hebben jullie een statief ofzo gebruikt? Welke ISO waarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vraag is hoe plaatsen jullie die foto´s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:48:
mijn vraag is hoe plaatsen jullie die foto´s?
[img]url van de foto[/img]

En mocht je geen ruimte hebben om foto's te uploaden dan kan dat op www.imageshack.us

[ Voor 23% gewijzigd door Justawitte op 05-08-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Laagvliegerke schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:44:
Hebben jullie een statief ofzo gebruikt? Welke ISO waarden?
Exif-info
Dus zelf niets handmatig ingesteld en geen statief.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[img]Nou even dan proberen een paar foto´s met mijn s5500. ZOMER IN NEDERLAND. Is het wat?
[img]http://[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img33.imageshack.us/img33/9705/20050731roos0090filtered2nf.jpg[/IMG][/URL][/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lukt me dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
zal ik je ff helpen:

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/424/20050731roos0090filtered2nf5do.th.jpg
Foto is van panisb en hij is klikbaar.

Plaatje uploaden bij imageshack zoals je al had gedaan. Als het plaatje geupload is staat er ergens "Thumbnail for forums (1)" Die regel tekst die ervoor staat ff kopieeren en plakken in je berichtje. Zonder dan nog wat te veranderen aan de code.

Verder over de foto: die is zeer netjes hoor. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Justawitte op 05-08-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Mooie foto hoor Panisb! Die kan zo in het topic voor kwijl-foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Exif info, natuurlijk! :+

@ panisb: mooie foto! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan ga ik het ook eens proberen om foto's hier te plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/3276/dscf05925rb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Ook ff mijn s5500 foto's showen:

Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/5620/dscf00705cn.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/8605/dscf01274yb.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:28
Die van die kat is erg mooi! Scherptediepte (voor zover dat kan met de Fuji) is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:24
ZIjn er mensen die tips hebben voor mij waar ik makkelijk mijn circulair polar filter van Hama kan kopen en een B&W UV filter? Ik zoek me scheel op het internet :P

Pixmania heeft het polar filter niet in de goed maat voor de s5500 :(

[ Voor 20% gewijzigd door jorisdekloris op 09-08-2005 22:31 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Kan je ze niet gewoon bij je lokale foto-boer bestellen? Bestelnummer heb ik eerder in dit topic gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Klopt, het nummer heb ik ook, maar ik heb op internet gekeken en kan ze daar niet vinden, das toch gek of niet?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:14
Ik moet zeggen dat ik nog niet het hele topic heb gelezen, maar de eerste fout in de startpost heb ik vast gevonden: De S3500 schiet filmpjes met 10 fps ipv 30.
Misschien dat TS dat aan kan passen?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ook net een S5500 besteld.

Had geen zin om te wachten op de S5600 die dan toch ook weer duurder is en ik zag niet echt goede alternatieven voor die prijs.
Voor wie ook nog interesse heeft, ze zijn niet makkelijk meer te krijgen, FunPrice had ze nog voor 262 euro en krijgt waarschijnlijk ook nog een nieuwe lading binnen. PChut heeft een levertijd van 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschil xD picture Card type M?

Ik heb vandaag een Fuji xD Picture Card binnen gekregen die ik besteld had, deze is alleen van het "type M", wat is het verschil met een "normale" card (die dus ook duurder is)? Ik had dus bij een bedrijf het 7 euro duurdere type besteld en dus ook voor het duurdere type betaald, maar ik krijg dus nu een andere dan dat ik besteld heb.

Het zit toch al tegen, een week geleden bij Pixmania.com een Fuji Finepix S5500 besteld, nog steeds niet binnen. Via het bestelnummer kan je kijken hoe het zit met de verzending van je bestelling bij de pakketdienst DPD. Zie ik vandaag dat deze eerst naar Duitsland is gegaan, toen naar Nederland, toen naar Belgie en dat daar iets staat over een laadfout, oftewel het gaat nog langer duren of ik krijg hem helemaal niet via Pixmania. :( :( :(

Had de camera oorspronkelijk ook bij mij in de buurt willen kopen (bij Foto Huset in Maassluis), die had een leuke aanbieding van 254 euro, wel leuk zo'n aanbieding maar hij was dus niet op voorraad en ze konden ook niet vertellen wanneer en of deze nog leverbaar was. Zo kan ik ook een aanbieding maken........... :?

Als ik al die positieve berichten over de mogelijkheden van deze camera hier ziet dan sta ik te popelen om er zelf mee aan de slag te gaan.

Geduld is dus ook hier een schone zaak....... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb hem destijds ook bij Pixmania besteld en zat in het zelfde bootje. De besteltijd duurde echt veel te lang. Mijn geheugenkaart had niet echt het type M erbij, maar waarschijnlijk krijg je dan een Olympus-kaart die ook panorama-functie ondersteund (als je een Olympus-toestel hebt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Daarom had ik ook eerst gemaild naar een aantal winkels om te vragen naar de levertijd.
Bij PChut duurt het dus ook al ongeveer 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:26:
Ik heb ook net een S5500 besteld.

Had geen zin om te wachten op de S5600 die dan toch ook weer duurder is en ik zag niet echt goede alternatieven voor die prijs.
Voor wie ook nog interesse heeft, ze zijn niet makkelijk meer te krijgen, FunPrice had ze nog voor 262 euro en krijgt waarschijnlijk ook nog een nieuwe lading binnen. PChut heeft een levertijd van 2 weken.
koop enkel nog s5500 bij een shop die ze op voorraad heeft. Gezien de s5500 reeds uit produktie. Vb Pc hut beloofde levertijd van 3 dagen na 4 weken nog steeds e-mail ze kunnen elke dag binnenkomen en nu lees ik dat ze nog steeds een levertijd van 2 weken hebben wat dus eigenlijk al 6 weken is dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:00:
[...]

koop enkel nog s5500 bij een shop die ze op voorraad heeft. Gezien de s5500 reeds uit produktie. Vb Pc hut beloofde levertijd van 3 dagen na 4 weken nog steeds e-mail ze kunnen elke dag binnenkomen en nu lees ik dat ze nog steeds een levertijd van 2 weken hebben wat dus eigenlijk al 6 weken is dan
Ik sluit me aan bij het advies van georgebush, ik heb (bij Progress) ook 5 weken moeten wachten op de camera. Omdat ze het toestel niet op voorraad hadden konden ze me hem niet leveren. Maar ik wilde mijn camera hebben voor dat ik op vakantie ging, heb ik de order ge-annuleerd en hem bij Digitalstreet gekocht/afgehaald. Die hadden ze (toen eind juni) nog voldoende op voorraad.

En zeker nu de productie is gestopt, zal het moeilijker worden voor de leveranciers om aan S5500 te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 08:43:
[...]

Ik sluit me aan bij het advies van georgebush, ik heb (bij Progress) ook 5 weken moeten wachten op de camera. Omdat ze het toestel niet op voorraad hadden konden ze me hem niet leveren. Maar ik wilde mijn camera hebben voor dat ik op vakantie ging, heb ik de order ge-annuleerd en hem bij Digitalstreet gekocht/afgehaald. Die hadden ze (toen eind juni) nog voldoende op voorraad.

En zeker nu de productie is gestopt, zal het moeilijker worden voor de leveranciers om aan S5500 te komen
Ik zit me al de hele tijd scheel te klikken op de PW voor de s5500, ipv dat ze goedkoper worden, zijn ze gewoon niet meer te krijgen omdat de nieuwe s5600 eraan komt... Ik sprak met een fuji dealertje in Gouda en het was ongeveer dit verhaal
'S5500??? Moet ik onder het stof vandaan halen, oud ding. Komt in oktober een nieuwe, S5600'
ik; "wat moet die dan gaan kosten?'
hij: 'rond de 400 euro'

:(
Vandaag bij MM in Enschede gekeken... 296 euro! Vind ik echt te veel voor een 'oud' model... maar ze hadden er nog wel een paar...
Bij Funprice (ook in Enschede) issie op internet nog te bestellen voor 262,50. Ik dus maar even langs de winkel, om toch ook maar te bestellen. Die gast was wel eerlijk 'tja, ik zit er ook al zo'n 3 weken op te wachten voor een klant' Terwijl ze mij bij het hoofdkantoor hadden gemaild dat ze er daar nog wel wat hadden...

Morgen maar een heleboel moed gaan verzamelen om bij de MM af te gaan dingen. Vind 296 euro echt te veel als ik er om de hoek maar 262,50 hoef te betalen en daar nog eens 10% studentenkorting overheen zou krijgen...

Maar zit toch ook wel weer een beetje te twijfelen... zal ik niet even wachten tot het najaar tot de S5600 op de markt is? Dat de S5500 dus in de reclame komt bij de MM :+
Hebben jullie al een schatting wat de S5600 gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:40:
[...]

Ik zit me al de hele tijd scheel te klikken op de PW voor de s5500, ipv dat ze goedkoper worden, zijn ze gewoon niet meer te krijgen omdat de nieuwe s5600 eraan komt... Ik sprak met een fuji dealertje in Gouda en het was ongeveer dit verhaal
'S5500??? Moet ik onder het stof vandaan halen, oud ding. Komt in oktober een nieuwe, S5600'
ik; "wat moet die dan gaan kosten?'
hij: 'rond de 400 euro'

:(
Vandaag bij MM in Enschede gekeken... 296 euro! Vind ik echt te veel voor een 'oud' model... maar ze hadden er nog wel een paar...
Bij Funprice (ook in Enschede) issie op internet nog te bestellen voor 262,50. Ik dus maar even langs de winkel, om toch ook maar te bestellen. Die gast was wel eerlijk 'tja, ik zit er ook al zo'n 3 weken op te wachten voor een klant' Terwijl ze mij bij het hoofdkantoor hadden gemaild dat ze er daar nog wel wat hadden...

Morgen maar een heleboel moed gaan verzamelen om bij de MM af te gaan dingen. Vind 296 euro echt te veel als ik er om de hoek maar 262,50 hoef te betalen en daar nog eens 10% studentenkorting overheen zou krijgen...

Maar zit toch ook wel weer een beetje te twijfelen... zal ik niet even wachten tot het najaar tot de S5600 op de markt is? Dat de S5500 dus in de reclame komt bij de MM :+
Hebben jullie al een schatting wat de S5600 gaat kosten?
Ik heb de S5500 al een tijdje, en betaalde er geloof ik 399 voor. Reken dus op 4 á 450 euro.
Hoe langer je wacht, des te meer fotografie-tijd je verspilt. Er zal vast nog wel een betere komen dan de S5600 etc. zo ga je maar door.
Ik denk dat als je de S5500 voor +/- 275 kan krijgen, je met een paar accesoires (tas, filters, geheugen, batterijen) er meer plezier van heb dan een kale S5600.

Just my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:40:
[...]

Hmm Funprice heeft mij ook verteld (via mail) dat ze er nog een aantal hadden en ik heb hem daar dus ook besteld.
Ik ga ze meteen even onder druk zetten met een mailtje, want van dit soort grappen hou ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Update: volgens de website is mn bestelling nu verstuurd, echter nog geen antwoord op mn mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de S5500 bij NoRRoD besteld voor 259 euro :) Als het goed is wordt die vrijdag in de winkel afgeleverd... anders was het 15 euro verzendkosten :( Hoe dan ook... ik zou m niet krijgen voor ik naar Parijs ga (vrijdagochtend) ;(
Kreeg er helaas geen 5% studentenkorting op :/

MediaMarkt = raar... wilde niet onder de prijs van 296 euro gaan omdat het een zogenaamd 'Nederlands' model was.... :r Daag! Komt bijna nieuw model uit! Ga ik geen 37 euro meer voor betalen en maar 1 jaar garantie krijgen!

Naja, bij Norrod issie er ook nog dus! -hurrah!-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In Nederland heb je meestal twee modellen van een camera, namelijk de Nederlandse en internationale (Engelse) uitvoering. De NL-versie heeft een Nederlandse handleiding en software, terwijl de internationale uitvoering bestaat uit een Engelse software en een handleiding in de talen Engels, Duits en naar ik dacht Frans. De Nederlandse camera is een stuk duurder omdat daarvoor specifieke sofware en een aparte handleiding is gemaakt, de Engelse is uit diverse landen te importen, die op zijn beurt ook nog eens goedkoper is in dat land en na bijtelling van een kleine marge in de winkel goedkoper is dan een NL-uitvoering.

Vanmiddag heb ik een USB-stick gekocht met een slot voor xD Picture Cards, aangezien een zwarte interne kaartlezerbay met een slot voor xD Picture Cards schaars en duur is. Ik hoef dus alleen maar een geheugenkaart in de stick te zetten en die weer in de USB-poort te duwen. Dan kan er tenminste op een hogere snelheid de foto's van de kaart gehaald worden. Via de digitale camera gaat het erg traag, vooral als je een 512MB+-kaart of vol heb geschoten. De lokale computerboer had ook nog precies wat ik zocht en dat voor maar 22 euro, namelijk een FujiFilm DPC-UD1. De PriceWatch heeft dat ding niet eens vermeld, maar bij Kieskeurig kwam ik winkels tegen die dat apparaat verkochten beginnend bij 23 euro. Een gewone interne kaartlezerbay kost iets van 15 euro, maar dan kan je geen xD Picture Cards lezen :P. Foto's zijn genomen met een S5500:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64675/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64676/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64677/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's precies wel een mooie kaartlezer!
Ik heb er een besteld op eBay, maar die ziet er niet zo mooi uit. Hij is vandaag gekomen, moet hem nog proberen...
Als er mensen zijn die graag een s5500 willen, dan zouden ze denk ik best eBay in de gaten houden. Ik kan me wel voorstellen dat veel mensen de s5600 willen en hun oude s5500 wegdoen. Ik vrees dat ik in elk geval niet aan de verleiding ga kunnen weerstaan... Ik weet nog niet wat ik met de s5500 ga doen dan, waarsch. bewaar ik hem als reserve camera.
Heeft er al iemand voorbeeldfoto's kunnen vinden die met de s5600 zijn gemaakt? Ik vind alleen foto's van hun "Real Photo Technology"... Ben in elk geval wel heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, met die kaartlezer kan ik 488 Mb kopieren in 11 min. Ik weet niet of dat snel of langzaam is. Helaas blijkbaar toch niet genoeg om even vlug de foto's doorlopen met IrfanView, daarvoor is mijn kaartlezer toch te traag. Toch is het wel handig als je niet steeds de camera moet aansluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:29:
Da's precies wel een mooie kaartlezer!
Ik heb er een besteld op eBay, maar die ziet er niet zo mooi uit. Hij is vandaag gekomen, moet hem nog proberen...
Als er mensen zijn die graag een s5500 willen, dan zouden ze denk ik best eBay in de gaten houden. Ik kan me wel voorstellen dat veel mensen de s5600 willen en hun oude s5500 wegdoen. Ik vrees dat ik in elk geval niet aan de verleiding ga kunnen weerstaan... Ik weet nog niet wat ik met de s5500 ga doen dan, waarsch. bewaar ik hem als reserve camera.
Heeft er al iemand voorbeeldfoto's kunnen vinden die met de s5600 zijn gemaakt? Ik vind alleen foto's van hun "Real Photo Technology"... Ben in elk geval wel heel benieuwd!
Ik ga dus echt niet mijn S5500 verkopen om de S5600 te kopen hoor...
Ik zie het nut er niet van in om zoveel te gaan investeren zodat er een paar leuke extraatjes bijkomen. Mocht ik ooit een andere kopen....hmmm dan is de Konica Minolta 7D toch wel erg aantrekkelijk :)
Aan de andere kant...was net even bij Sail. Een maat van mij heeft een D70. Ubergaaf, alleen je moet lenzen verwisselen...een mega-tas bij je sleuren, bijna verplicht nabewerken op de computer etc. Kortom, voorlopig hou ik het hier bij.
En zoals veel mensen blijven vergeten....de fotograaf maakt een goede foto, niet de camera...

[ Voor 7% gewijzigd door Nielsracing op 17-08-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb m binnen van Funprice. Erg goed verpakt en uiteindelijk toch erg snel geleverd nadat mijn betaling gisterochtend bij hen verwerkt was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:57:
Verschil xD picture Card type M?

Ik heb vandaag een Fuji xD Picture Card binnen gekregen die ik besteld had, deze is alleen van het "type M", wat is het verschil met een "normale" card (die dus ook duurder is)?

Het zit toch al tegen, een week geleden bij Pixmania.com een Fuji Finepix S5500 besteld, nog steeds niet binnen. Via het bestelnummer kan je kijken hoe het zit met de verzending van je bestelling bij de pakketdienst DPD. Zie ik vandaag dat deze eerst naar Duitsland is gegaan, toen naar Nederland, toen naar Belgie en dat daar iets staat over een laadfout, oftewel het gaat nog langer duren of ik krijg hem helemaal niet via Pixmania. :( :( :(

:Z
Eindelijk nu toch binnen, na ruim 1 week ontvangen, is het toch nog goed gekomen. Pixmania al eerder een email gestuurd met de vraag waar mijn bestelling bleef, volgens hun email zou ik binnen 24 uur antwoord krijgen, is nu al 4 dagen later, nog geen antwoord.............. geweldig zaak toch :|

Gelijk de camera natuurlijk uit gaan proberen, ik had al eerder een digitale camera van Olympus (C-830L) maar die was al zo'n drie jaar oud en werkt nog steeds perfect. Maar de techniek in de loop der jaren is echt met sprongen vooruit gegaan. De S5500 heeft in mijn ogen zoveel mogelijkheden zodat ik nog een hele tijd bezig ben om deze te ontdekken. En ik hou zeker dit forum in de gaten, kan hier hele goede tips vinden. ;)

• D-Three
Ik heb mijn S5500 een tijdje geleden gekocht op http://www.alternate.de/
Op de site beweren ze dat hij nog steeds op voorraad is en normaalgezien is dat ook zo. Ik heb er al tweemaal een S5500 besteld, telkens met een Olympus xD-Picture Card van 512 Mb en een Digispeed lader met 4 batterijen van Ansmann die ik trouwens erg kan aanbevelen. Het materiaal was telkens goed verpakt en in een paar dagen had ik het in huis. Dus als iemand nog eentje zoekt... :)

• Zamorano
  • Niet online
Ik ben vandaag een lekker gaan spelen en uitproberen met mn s5500 en ik moet zeggen dat de eerste indruk erg goed is. Hiervoor had ik een Digital Ixus en ik wilde erg graag een stapje hoger. Dat is wel gelukt, de camera heeft enorm veel mogelijkheden maar is toch makkelijk te bedienen en de kwaliteit van de opnames is erg goed.

Bij de fotoboer ook even o.a. een 512 mb kaartje gehaald en een Polarisatie-filter van Hoya. Vooral de katten hebben het al moeten ontgelden als testobjecten. :)

• jfeelders

jfeelders

Hahaha, lees ik mezelf daar? Ik ben voor de zomer overgestapt van Digital IXUS naar S5500 met 512Mb en pola. Met de USA-vakantie achter me ben ik er zeer tevreden mee. Ben net terug van een foto-fietstochtje door Clingendael en Scheveningen; mooie zonsondergang... :)

• Nielsracing
We want pictures!!!! >:)

• D-Three
Gewoon op de link klikken... Toch...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
jfeelders schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:24:
[...]

Hahaha, lees ik mezelf daar? Ik ben voor de zomer overgestapt van Digital IXUS naar S5500 met 512Mb en pola. Met de USA-vakantie achter me ben ik er zeer tevreden mee. Ben net terug van een foto-fietstochtje door Clingendael en Scheveningen; mooie zonsondergang... :)
Mag ik u dan complimenteren met uw excellente keuze? ;)

Ik zal ook eens posten wat er vandaag zoal uitgekomen is.
Deze vond ik niet slecht:

#1: Uit de losse hand op 10x Zoom, ik was net even te laat anders vielen beide personen mooi in het natuurlijke kader.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64900/full.jpg

#2: Mooi fel bloemetje op macro, vrij standaard maar ik vond m wel mooi. Wellicht iets meer DOF was beter geweest.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64901/full.jpg

#3: Deze kater houdt niet zo van foto's maar hier staat ie er toch goed op.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64902/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
ZAMoRANo schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:07:
[...]

Mag ik u dan complimenteren met uw excellente keuze? ;)

Ik zal ook eens posten wat er vandaag zoal uitgekomen is.
Deze vond ik niet slecht:

#1: Uit de losse hand op 10x Zoom, ik was net even te laat anders vielen beide personen mooi in het natuurlijke kader.

[afbeelding]

#2: Mooi fel bloemetje op macro, vrij standaard maar ik vond m wel mooi. Wellicht iets meer DOF was beter geweest.

[afbeelding]

#3: Deze kater houdt niet zo van foto's maar hier staat ie er toch goed op.

[afbeelding]
Moet je kat niet op dieet :P

Nice pics :D

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste vakantie met de fuji s5500...

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/8898/20050702fietstocht00145mz.th.jpg

een mooie natuur

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/2351/20050818roos201013pj.th.jpg

dierentuin Emmen

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/9900/20050818roos201070ke.th.jpg

dierentuin Emmen

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/4602/20050731roos0093filtered8sw.th.jpg

uitzicht vanuit onze campingplaats sávonds

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/3282/20050818roos201888wc.th.jpg

en hetzelfde uitzicht overdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:39
Op vakantie in Tjechië is in de metro in Praag mijn A60 gestolen. Gelukkig hadden mijn ouders een reisverzekering en heb ik nog wat (3/5 deel van de aankoopsprijs) teruggekregen.

Nu heb ik dus een S5500 gekocht bij Norrod in Groningen (ff gereserveerd, was de laatste :)) en heb ik bij Mediamarkt een Samsonite Trekking Pro DFV-44 en 512MB xD- kaart gekocht voor 100 euro (ik kreeg 10 euro korting toen ik vroeg of ze een leuk prijsje konden maken).

De tas heeft genoeg ruimte om de camera op te bergen met de adapterring erop en er zit nu een tafelstatiefje in, de A/V- kabel, 1 setje batterijen, de 16mb geheugenkaart in een hoesje van Olympus voor 6 kaarten en een 52mm circulair polarisatiefilter van Soligor.

Die pola is op het moment onbruikbaar. Ik heb hem voor mijn A60 gekocht met adapterring, maar ik sta nog in dubio wat ik het beste kan doen:
1) een nieuwe adapterring kopen (soligor verkoopt bijvoorbeeld verloopringen van 55mm naar 52mm, zodat mijn polarisatiefilter weer past.
2) een nieuw 55mm polarisatiefilter kopen (eventueel 2e hands)

Met de search krijg ik hier niet echt een antwoord op, het topic wat het dichtst in de buurt kwam was deze: Circulair polarisatiefilter 55mm . Hierin zegt Hillie dat 52mm wel gangbaarder is dan 55mm, dus opzich geen reden om niet gewoon een verloopring te halen. Als het aan de andere kant vignetting oplevert, dan ga ik net zo lief voor een 55mm exemplaar.

Mijn vraag is dus: Heeft het gebruik van een verloopring 55mm --> 52mm nadelige gevolgen die zichtbaar zijn op foto's of is het verstandiger om een 55mm filter te kopen?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik ga as zondag naar Circuit Zandvoort om mijzelf te verwennen en, natuurlijk, om foto's te maken met mijn s5500.

Maar... Een maat van mij, een frequent Zandvoortbezoeker waarmee ik dus naar Zandvoort ga, zegt dat het daar nogal eens kan waaien en dat de kans daarbij bestaat dat er heel fijn duinzand in je ogen waait. "Een zonnebril meenemen dus", is zijn advies...

Maar nu ben ik eigenlijk niet zo bezorgd om mijn ogen, een zonnebril heb ik zowieso altijd in de auto liggen... Maar hoe bescherm ik nu mijn s5500 tegen dat fijne duinzand?

Heeft iemand een idee?

Ik zat zelf al te denken aan een wat stevig boterhamzakje. Dit om het toestel heen doen en aan de verloopadaptor tapen. Maar met zo'n zakje is het gebruik van de evf geen optie en ook het lcd-schermpje laat nauwelijks nog iets zien...

Mijn lens is voorzien van de verloopadapter met daarop een uv-filter. De lens (het bewegende binnengedeelte met zoomen en scherpstellen) loopt dus geen gevaar. Wel lopen de (draai)knopjes en ingang van microfoon enzo gevaar... Maar hoe groot is nu dat gevaar... Is duinzand wel zo gevaarlijk???

Maar... ik loop natuurlijk het liefst zo min mogelijk risico... maar wil wel graag zien wat ik nu precies aan het doen ben...

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 22-08-2005 13:48 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
Ik ga de s5500 ook kopen en Ik vroeg mij af of je de lens er ook af kan schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:24:
hallo
Ik ga de s5500 ook kopen en Ik vroeg mij af of je de lens er ook af kan schroeven.
Nee dat is niet mogelijk. Dan moet je echt een (d)SLR kopen.

@Ejorne

Als je een groot zakje oid aan je lens adapter tapen laat dan desnoods de achterkant een stukje open. Of een groote zak eraan vast plakken en dan de achterklant erafhalen zodat je ook rustig de knopjes kan indrukken en door de zoeker kan kijken. Maar dan wel natuurlijk ervoor zorgen dat het zakje ook over je handen heen valt.

Maar aan de andere kant er zijn toch wel meer mensen die gewoon gaan fotograferen op Zantvoort zonder dat ze een zakje oid over hun camera heen doen.
De uv filter zal iig wel veel uitmaken. Maar neem dan wel een berg doekje mee om het goed schoon te maken zonder krassen te krijgen van 't mogelijke zand.

[ Voor 56% gewijzigd door Justawitte op 22-08-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah das wel jammer.

Heeft er ook iemand ervaring met concert foto's met de s5500??
want die wil ik er wel veel mee gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ejorne schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:46:
Ik ga as zondag naar Circuit Zandvoort om mijzelf te verwennen en, natuurlijk, om foto's te maken met mijn s5500.

Maar... Een maat van mij, een frequent Zandvoortbezoeker waarmee ik dus naar Zandvoort ga, zegt dat het daar nogal eens kan waaien en dat de kans daarbij bestaat dat er heel fijn duinzand in je ogen waait. "Een zonnebril meenemen dus", is zijn advies...

Maar nu ben ik eigenlijk niet zo bezorgd om mijn ogen, een zonnebril heb ik zowieso altijd in de auto liggen... Maar hoe bescherm ik nu mijn s5500 tegen dat fijne duinzand?

Heeft iemand een idee?

Ik zat zelf al te denken aan een wat stevig boterhamzakje. Dit om het toestel heen doen en aan de verloopadaptor tapen. Maar met zo'n zakje is het gebruik van de evf geen optie en ook het lcd-schermpje laat nauwelijks nog iets zien...

Mijn lens is voorzien van de verloopadapter met daarop een uv-filter. De lens (het bewegende binnengedeelte met zoomen en scherpstellen) loopt dus geen gevaar. Wel lopen de (draai)knopjes en ingang van microfoon enzo gevaar... Maar hoe groot is nu dat gevaar... Is duinzand wel zo gevaarlijk???

Maar... ik loop natuurlijk het liefst zo min mogelijk risico... maar wil wel graag zien wat ik nu precies aan het doen ben...
De camera kan wel tegen een stootje hoor...
Ik ben er zeer regelmatig en heb een UV-filter er altijd opzitten.
Zakje etc. is zwaaaar overbodig in mijn opinie.....
In dit topic heb ik denk ik wel bewezen dat je behoorlijke foto's kunt maken van race-auto's, ben benieuwd naar jouw foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Hoe doen jullie het dan met je UV filter er altijd op, die gaat er toch wel af neem ik aan als je een Circulait Polarfilter erop zet?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Nielsracing schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 02:16:
[...]

De camera kan wel tegen een stootje hoor...
Zakje etc. is zwaaaar overbodig in mijn opinie.....
In dit topic heb ik denk ik wel bewezen dat je behoorlijke foto's kunt maken van race-auto's, ben benieuwd naar jouw foto's ;)
De kans dat er dus fijn duinzand tussen de knopjes voor problemen gaat zorgen is dus minimaal.
(als het zand er al tussen komt...)
Ik ben zeker al wel gerustgesteld alleen door het feit dat mijn lens beschermd/afgesloten is door de adaptor met uv-filter... Mogelijk ben ik voor de rest van de camera te paniekerig...

Ik zal zien of mijn foto's de moeite waard gaan worden om hier te posten...
Ik heb al eens een actie foto gepost een stukje terug in dit topic... Van die racefietser. Alleen heeft een raceauto wel iets meer snelheid natuurlijk.... echter is de afstand tot het object ook weer groter, wat de relatieve snelheid weer doet afnemen... (bij de racefietser stond ik met mijn neus op het object waardoor je vrij snel de camera moet meebewegen...) Goed.... ik zal wel zien... Als de foto's niet de moeite waard zijn dan zal ik dat ook wel ff melden hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Ik zie dat de s5500 der overal in een rap tempo uit aan het gaan is maar in een aantal shops hebben ze hem nog. Als je een leuke alround cam wil hebben waar je zelf nog veel mee kunt rotzooien, en dus ook kunt leren is dit dan een leuke cam?

Of is het is eigenlijk nu een te duur model ( gezien de leeftijd al ) en is er een beter alternatief op de markt?

Ik moet wel zeggen dat in reviews de sample foto's naar mijn menig vaker slechter zijn dan de foto's die ik hier tegenkom.

[ Voor 9% gewijzigd door Apoca op 23-08-2005 19:46 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Apoca schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:44:
Ik zie dat de s5500 der overal in een rap tempo uit aan het gaan is maar in een aantal shops hebben ze hem nog. Als je een leuke alround cam wil hebben waar je zelf nog veel mee kunt rotzooien, en dus ook kunt leren is dit dan een leuke cam?

Of is het is eigenlijk nu een te duur model ( gezien de leeftijd al ) en is er een beter alternatief op de markt?

Ik moet wel zeggen dat in reviews de sample foto's naar mijn menig vaker slechter zijn dan de foto's die ik hier tegenkom.
Absoluut geen te duur model!
Perfecte cam met een legio aan instelmogelijkheden.
Ik fotografeer landschapjes, zonsondergangen, autosport etc. Zeker all-round, mede dankzij de 10 x zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Nielsracing schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 02:16:
[...]

(...)
(...)
Ook als je je camera opbergt? Eigenlijk wil ik het UV- filter er ook op laten zitten, maar ik zit met het probleem dat ik dat filter niet kan beschermen omdat de lensdop niet past.
JorisdeKloris schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:23:
Hoe doen jullie het dan met je UV filter er altijd op, die gaat er toch wel af neem ik aan als je een Circulait Polarfilter erop zet?
Lijkt me niet nodig, zelfs mijn Hama UV- filter heeft weer schroefdraad aan de voorkant, dus er kan gewoon een extra filter voor het UV- filter gezet worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Jaap-Jan op 23-08-2005 20:41 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Japie_17 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:37:
[...]
Ook als je je camera opbergt? Eigenlijk wil ik het UV- filter er ook op laten zitten, maar ik zit met het probleem dat ik dat filter niet kan beschermen omdat de lensdop niet past.

[...]
Lijkt me niet nodig, zelfs mijn Hama UV- filter heeft weer schroefdraad aan de voorkant, dus er kan gewoon een extra filter voor het UV- filter gezet worden.
Als ik de camera opberg laat ik ook het UV-filter erop zitten.
Je hebt gelijk, de originele lensdop past er niet op. Tip, ga naar de lokale fotoboer en die geeft je gewoon een nieuwe mee. Als je pech heb moet je ze kopen voor 1 euro ;)

Inderdaad, m'n circ. polarisatiefilter gaat gewoon over de UV-filter heen.
Let wel op, hoe meer filters, hoe minder licht er binnen komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Ik heb ff een aantal winkels gemaild voor een voorraad status, niet dat ik ergens iets bestel en ze hebben hem niet. Daar ga ik niet aan beginnen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Norrod en Funprice hadden ze nog vorige week maar misschien zijn ze nu echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

ZAMoRANo schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:19:
Funprice heb ik ook gemaild ja, en naar Alternate die had er vanmiddag nog en nu staat die op 3 dagen levertijd. Ik ben benieuwd de spoeling gaat dun worden heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
ZAMoRANo schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:19:
Mijn eigen camera komt bij Norrod Groningen weg. Ik heb nog even naar de status gekeken nadat ik hem gekocht had en toen stond hij 'in bestelling'. Net keek ik weer even en hij stond op 'beperkt leverbaar'. Dus waarschijnlijk hebben ze er wel eentje liggen.

Let wel op: dit is een Duitse versie met een Duitse en een Engelse handleiding, dus geen Nederlands.
Nielsracing schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:55:
[...]

Als ik de camera opberg laat ik ook het UV-filter erop zitten.
Je hebt gelijk, de originele lensdop past er niet op. Tip, ga naar de lokale fotoboer en die geeft je gewoon een nieuwe mee. Als je pech heb moet je ze kopen voor 1 euro ;)
Oké, morgen maar eens langs gaan, dan :).
Over het algemeen wel ja, een polarizer doet over het algemeen 1 á 2 stops, maar een UV- filter heeft niet zoveel invloed. Het eerste document wat ik tegenkom op Google als ik zoek op 'polarizer UV stop'. http://66.249.93.104/sear...UV&hl=nl&client=firefox-a

[ Voor 47% gewijzigd door Jaap-Jan op 23-08-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Zoals jullie misschien al weten gaat de S5500 vervangen worden door de S5600
Met o.a. 5 megapixel, mogelijkheden tot ISO 1600, En in RAW foto's maken.
klik op de link voor meer info

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Die heb ik ook gemaild ( Norrod ) ik zag dat enkele winkels er nog 1tje hadden, neem aan als je online besteld dat ze er gewoon 1tje apart leggen en dan vanuit 1 van die winkels hem opsturen. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Heb me nu wel een beetje ingesteld op die camera eigenlijk :P

Och zoveel verschil maakt me dat niet uit of hij nou duits of nederlands is. Als die maar mooie foto's kan maken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Apoca op 23-08-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Apoca schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:35:
Die heb ik ook gemaild ik zag dat enkele winkels er nog 1tje hadden, neem aan als je online besteld dat ze er gewoon 1tje apart leggen en dan vanuit 1 van die winkels hem opsturen. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Heb me nu wel een beetje ingesteld op die camera eigenlijk :P
Ik dacht zelf dat de winkels franchise- bedrijfjes zijn en dat ze inkopen bij het hoofdkantoor en dat de dingen die via Internet besteld worden, bij het hoofdkantoor verstuurd worden. Maar dat is een gok van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
ejss schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:34:
Zoals jullie misschien al weten gaat de S5500 vervangen worden door de S5600
Met o.a. 5 megapixel, mogelijkheden tot ISO 1600, En in RAW foto's maken.
klik op de link voor meer info
Ja das bekend. ;)
Overigens kan de S5500 ook RAW foto's maken. ISO1600 vind ik opzich niet zo interessant maar ik denk dat de S5600 op 800 minder ruis produceert, en das wel mooi.

Maargoed das nog even wachten en de prijs is een stukje hoger dan die van de S5500 (als je m nu nog vindt). Ik vind de S5500 op dit moment qua prijs/prestatie verhouding echt onverslaanbaar in dit segment.
Persoonlijk vond ik die 4MP al genoeg voorlopig en heb ik voor het geld wat ik bespaar mn accessoires gekocht (tasje, geheugen, pola, etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Ik dacht zelf dat de winkels franchise- bedrijfjes zijn en dat ze inkopen bij het hoofdkantoor en dat de dingen die via Internet besteld worden, bij het hoofdkantoor verstuurd worden. Maar dat is een gok van mijn kant.
Dat heb ik in de mail ook gevraagt hoe dat zat, ik zal het morgen wel horen. Anders de OV is weer geldig dan bel ik de shop zelf op en dan ga ik hem wel halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Apoca op 23-08-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Een schokkende mededeling!
Nielsracing gaat hoogstwaarschijnlijk afstand doen van de supercamera, S5500!

Alle gekheid op een stokje....
Na een tijd gefotografeerd te hebben is 't tijd voor iets nieuws.
De reden is dat ik afgelopen weekend bij de trouwerij van m'n zus de beschikking had over een Nikon D100 dslr..... Dat is hele andere koek!
De S5500 is een zeer goede camera. Ik ben er zeker van dat ik me meer ga verdiepen in fotografie, daarom is de volgende stap een logische....een dslr.
Mijn oog is gevallen op de Konica Minolta 7D.... maar dat is een ander topic ;)
Bamboe heeft eigenlijk zo´n zelfde stap gemaakt...namelijk om een 350D te kopen, maar is al snel teruggekomen op z´n oude vertrouwde S7000....
Dit geeft aan dat die Fuji´s zeer goede digicams zijn.
De S5500 blijft in de familie en zal ´m nog zeker wel gebruiken.
Anyway, voor de mensen die nog twijfelen, kopen die cam. Je krijgt een idee waar al die instellingen voor dienen, diafragma, sluitertijd, ISO, witbalans etc. Kortom, voor ieder wat wils.
Zo...ik lijk wel een verkoper >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Nielsracing schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:53:

De reden is dat ik afgelopen weekend bij de trouwerij van m'n zus de beschikking had over een Nikon D100 dslr..... Dat is hele andere koek!
De S5500 is een zeer goede camera. Ik ben er zeker van dat ik me meer ga verdiepen in fotografie, daarom is de volgende stap een logische....een dslr.
Bamboe heeft eigenlijk zo´n zelfde stap gemaakt...namelijk om een 350D te kopen, maar is al snel teruggekomen op z´n oude vertrouwde S7000....
Anyway, voor de mensen die nog twijfelen, kopen die cam. Je krijgt een idee waar al die instellingen voor dienen, diafragma, sluitertijd, ISO, witbalans etc. Kortom, voor ieder wat wils.
Goede beslissing, hoor. Als ik het geld ervoor had zou ik ook zeker wel een dSLR willen, maar helaas. Lijkt me niet dat je spijt gaat krijgen van je beslissing, de 7D is een hele degelijke camera :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nielsracing schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:53:

Well good for you! ;)
Mooie beslissing, er komt altijd een moment dat je weet dat je meer wilt en nodig hebt.

Ik denk dat ik het uitproberen van een goede dSLR zo lang mogelijk moet uitstellen, want ik weet dat ik er dan graag 1 wil hebben en het geld is opzich geen probleem.

Voorlopig wil ik even het maximale uit mn S5500 halen en dan zie ik wel wanneer ik er echt aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Nielsracing schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:55:
[...]

Zorgt het niet voor spiegeling, of een vegrootte kans er op?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Hij is besteld ik moet alleen nog ff wachten op een rekening nummer, zodat ik het geld kan overmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
ZAMoRANo schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:53:
[...]

Well good for you! ;)
Mooie beslissing, er komt altijd een moment dat je weet dat je meer wilt en nodig hebt.

Ik denk dat ik het uitproberen van een goede dSLR zo lang mogelijk moet uitstellen, want ik weet dat ik er dan graag 1 wil hebben en het geld is opzich geen probleem.

Voorlopig wil ik even het maximale uit mn S5500 halen en dan zie ik wel wanneer ik er echt aan toe ben.
Precies, eerst lekker uitleven op de S5500, vind je 't echt leuk, maak dan de volgende stap.
JorisdeKloris schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 07:38:
[...]

Zorgt het niet voor spiegeling, of een vegrootte kans er op?
Nee hoor, de lenzen kunnen gewoon over elkaar heen.
Nu je het toch over spiegeling hebt....een circ. polarisatiefilter geeft je een blauwere lucht, maar werkt ook hinderlijke reflecties van bijvoorbeeld water weg. Je kunt het ook goed zien bij de weerspiegeling in ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Nielsracing schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:52:
[...]

Nee hoor, de lenzen kunnen gewoon over elkaar heen.
Nu je het toch over spiegeling hebt....een circ. polarisatiefilter geeft je een blauwere lucht, maar werkt ook hinderlijke reflecties van bijvoorbeeld water weg. Je kunt het ook goed zien bij de weerspiegeling in ramen.
Daarvoor heb ik hem gekocht, maar daar adviseerde ze mij hem niet over mijn UV filter te draaien.

Wel super dat filter, je draait zo de spiegeling van een raam af en je kan zo naar binnen fotograferen :P

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
offtopic:
By the way, ZAMoRANo
Ben jij niet diegene met de FREX stuff ???
Zo ja, maak eens wat foto's van je setup (met de S5500 ;))
Ik ben zelf ook raceverslaafd, racestoel + DFP stuur etc. op m'n kamer hehe.
Ben benieuwd.

p.s. Waarschijnlijk vanaaf de 7D in huis...

[ Voor 12% gewijzigd door Nielsracing op 24-08-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
JorisdeKloris schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:16:
[...]

Daarvoor heb ik hem gekocht, maar daar adviseerde ze mij hem niet over mijn UV filter te draaien.

Wel super dat filter, je draait zo de spiegeling van een raam af en je kan zo naar binnen fotograferen :P
Wat was de reden dan dat de pola liever niet over een UV kan dan....Lijkt me een beetje onzin.

Dat van die ramen...ja, mijn buren zijn minder blij als ik die pola gebruik })
Kan erg handig zijn, sommige reflecties kunnen gewoon erg hinderlijk zijn.
Ik heb eerder een voorbeeld gepost dat een pola filter meer invloed kan hebben dan je eigenlijk wil....
ff zoeken.....
Hier is ie:

Om je een idee te geven. Draai het filter op je camera. Ga dan +- 50cm van t beeldscherm van je computer zitten. Als je dus aan die schijf draait krijg je dit resultaat:
En nee, m'n scherm staat niet uit ofzo, dat doet het filter dus voor je...
Afbeeldingslocatie: http://img233.echo.cx/img233/1981/dscf28243tw.jpg

en als je 'm iets minder ver draait:
Afbeeldingslocatie: http://img233.echo.cx/img233/2135/dscf28255jd.jpg

Wees dus voorzichtig met het gebruik. 't Zou zonde zijn dat als je thuiskomt van vakantie, en je hebt meer als de helft met pola geschoten, dat je ineens hele rare kleuren krijgt.... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Nielsracing op 24-08-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nielsracing schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:25:
offtopic:
By the way, ZAMoRANo
Ben benieuwd.
offtopic:
Ja dat ben ik. ;)
Ik was idd al van plan wat nieuwe shots te maken. Ook ga ik denk ik even de movie-mode testen door een filmpje maken van het racen zelf.
offtopic:
Zo dat is lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik ben vandaag even bij Anno Bakker geweest en daar hadden ze 55 mm polarisatiefilters liggen \o/. Bij Combi en Objektief konden ze Hama filters bestellen, maar hier lagen ze gewoon op voorraad.

Wel voor het (voor mij tot dan toe) onbekende merk Marumi, maar het schijnen wel degelijke lenzen te zijn, vergelijkbaar met Hoya, als ik zo de reacties op GoT lees hierover.

Ook heb ik daar een lensdop gekocht, dat UV- filter gaat er nu dus nooit meer vanaf :).

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-08-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:34

Ibex

^^ met stom.

Apoca schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:09:
Hij is besteld ik moet alleen nog ff wachten op een rekening nummer, zodat ik het geld kan overmaken :P
De S5500 neem ik aan? Waarom kies je in feite voor de S5500 ipv de S5600? Niet negatief bedoeld, maar ik ben gewoon nieuwsgierig waarom :).

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ibex schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:40:
[...]

De S5500 neem ik aan? Waarom kies je in feite voor de S5500 ipv de S5600? Niet negatief bedoeld, maar ik ben gewoon nieuwsgierig waarom :).
Ligt denk ik aan de prijs, de S5500 was bij introductie zo'n 400 euro en de S5600 zou ook zo rond die prijs beginnen. Dan steek ik liever die 150 á 200 euro in een tasje en een geheugenkaart.

Dat was tenminste mijn argument om voor de S5500 te kiezen :).

[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-08-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de s5500 vanmiddag gekocht en ik dacht dat ik hem ook handmatig kon scherpstellen,(draaien aan de lens dus hehe) maar dat ding zit hardstikke vast!
Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:14:
Ik heb de s5500 vanmiddag gekocht en ik dacht dat ik hem ook handmatig kon scherpstellen,(draaien aan de lens dus hehe) maar dat ding zit hardstikke vast!
Hoe doen jullie dat?
Neen helaas dat gaat niet. (volgens mij wel met de s7000, maarja je hebt nu de koop al gedaan he...)
Je kunt scherpstellen met knopjes. Hiervoor moet je wel (bij de popupfliter in de buurt) de camera op manual focus zetten.

eea staat goed uitgelegd in de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ejorne schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:18:
[...]

Neen helaas dat gaat niet. (volgens mij wel met de s7000, maarja je hebt nu de koop al gedaan he...)
Je kunt scherpstellen met knopjes. Hiervoor moet je wel (bij de popupfliter in de buurt) de camera op manual focus zetten.

Klopt. Het gaat zo:
1) AF/ MF indrukken totdat 'MF' in het scherm komt te staan.
2) Druk de belichtingscompensatieknop (met de + / - erop) in en dan kun je
3) scherpstellen met de W/ T- toetsen.

Het enige jammere hieraan vind ik dat ik geen balkje in beeld heb waar het focuspunt ligt, zoals op mijn vorige A60. Ook is hij wat trager (maar daarentegen wel weer wat preciezer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, maar kan ik dan ook wel foto's maken met wienig scherpte diepte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
offtopic:
By the way, ZAMoRANo
Ben benieuwd.

offtopic:
je maakt me nieuwsgierig

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Nielsracing schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:30:
[...]

Wat was de reden dan dat de pola liever niet over een UV kan dan....Lijkt me een beetje onzin.

Dat van die ramen...ja, mijn buren zijn minder blij als ik die pola gebruik })
Kan erg handig zijn, sommige reflecties kunnen gewoon erg hinderlijk zijn.
Ik heb eerder een voorbeeld gepost dat een pola filter meer invloed kan hebben dan je eigenlijk wil....
ff zoeken.....
Hier is ie:

Om je een idee te geven. Draai het filter op je camera. Ga dan +- 50cm van t beeldscherm van je computer zitten. Als je dus aan die schijf draait krijg je dit resultaat:
En nee, m'n scherm staat niet uit ofzo, dat doet het filter dus voor je...
[afbeelding]

en als je 'm iets minder ver draait:
[afbeelding]

Wees dus voorzichtig met het gebruik. 't Zou zonde zijn dat als je thuiskomt van vakantie, en je hebt meer als de helft met pola geschoten, dat je ineens hele rare kleuren krijgt.... 8)7
Die foto's heb je al eerder in het topic gezet, perfect voorbeeld, dat meer, dat iemand had gefotograffeerd met en zonder filter zijn ook super.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:34

Ibex

^^ met stom.

Ejorne schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:18:
[...]

He, dat wist ik ook niet. Het echt manueel kunnen scherpstellen met een "ring" bij de lens, is een van mijn minimumvereisten voor een fototoestel. Samen met het kunnen instellen van sluitertijd, diafragma e.d.

De S5500 valt voor mij dus al sowiso af. Maar nu vraag ik mij af of de S5600 met hetzelfde "probleem" kampt? Anders zal ik moeten uitkijken naar een toestel als de S602Z...

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:54:
bedankt, maar kan ik dan ook wel foto's maken met wienig scherpte diepte?
Wat versta je onder een kleine scherpte diepte. Als je gaat kijken naar de dof op een (d)SLR dan kom je bedrogen uit, want dat ga je niet halen. Maar als je vol inzoomed en dan bijvoorbeeld macro gaat fotograferen dan kom je al een heel eind. En natuurlijk dan wel kiezen voor een groot diafragma.

Voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/5396/bloemmie9rw.jpg

Dit is gezoomed en de macrofunctie aan. Achter de bloem was allemaal riet te zien, wat nu wegvalt door de dof, op een klein beetje na.

@nielsracing feli :)

[ Voor 3% gewijzigd door Justawitte op 24-08-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Jahoor...hij is binnen, Konica Minolta 7D + kitlens (die ruk is) + Sigma 18-125 DC 3.5-5.6 + Lowepro rugtas + 1 Gig Ultra ||

In één woord fantastisch! Ik ga ffies verder spelen.
Overigens hou ik dit topic wel in de gaten hoor :)

FF snel wat fotootjes...
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/6510/dscf34463sy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/9813/dscf34517tq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/1787/dscf34528qo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/2518/dscf34531pe.jpg

Niet gaan zeiken dat de foto's onder en overbelicht zijn he ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Nielsracing op 24-08-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ibex schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:48:
[...]

He, dat wist ik ook niet. Het echt manueel kunnen scherpstellen met een "ring" bij de lens, is een van mijn minimumvereisten voor een fototoestel. Samen met het kunnen instellen van sluitertijd, diafragma e.d.

De S5500 valt voor mij dus al sowiso af. Maar nu vraag ik mij af of de S5600 met hetzelfde "probleem" kampt? Anders zal ik moeten uitkijken naar een toestel als de S602Z...
De S602z zou ik van mijn levensdagen niet willen hebben, de plaatjes bevatten veel te veel ruis naar mijn smaak, de SuperCCD sensors uit die tijd had daar nogal veel last van.

Als je echt een camera met focusring wilt, kijk dan ook eens naar de Panasonic Lumix FZ20. Enige nadeel is de prijs: hij kost 476 euro (laagste prijs in pricewatch), maar hij heeft een verschrikkelijk goede beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nielsracing schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:07:
Jahoor...hij is binnen, Konica Minolta 7D + kitlens (die ruk is) + Sigma 18-125 DC 3.5-5.6 + Lowepro rugtas + 1 Gig Ultra ||

In één woord fantastisch! Ik ga ffies verder spelen.
Overigens hou ik dit topic wel in de gaten hoor :)

FF snel wat fotootjes...
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Niet gaan zeiken dat de foto's onder en overbelicht zijn he ;)
Gaaf hoor, gefeliciteerd met je aankoop.

Ik las al dat de 7D volgebouwd met knopjes is en dat klopt ook wel zo te zien. ;) Ik vind dat wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Ja 1 de prijs en 2 je moet gewoon de knoop doorhakken, ik denk dat als de cam in NL te koop is dat der wel weer een nieuw model ( misschien ook wel een ander merk ) is wat ook misschien de moeite zou kunnen zijn.

PS. ik heb me ff adobe photoshop CS2 geregeld, heb ik nog een special plugin nodig om de foto's ( RAW ) te bewerken?

[ Voor 15% gewijzigd door Apoca op 24-08-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Apoca schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:04:
[...]

Ja 1 de prijs en 2 je moet gewoon de knoop doorhakken, ik denk dat als de cam in NL te koop is dat der wel weer een nieuw model ( misschien ook wel een ander merk ) is wat ook misschien de moeite zou kunnen zijn.

PS. ik heb me ff adobe photoshop CS2 geregeld, heb ik nog een special plugin nodig om de foto's ( RAW ) te bewerken?
Ja, die is gratis op de website van Adobe te downloaden. Versie 3.1 moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow, damn, en ik denken dat je met de S5500 dus 'handmatig' met de ring kan scherpstellen... naja, handmatig met de knopjes is toch al een verbetering dan helemaal automatisch :+
Ben net terug uit parijs... wou dat ik mn cam al had... maar mn vriend gaat hem dus morgen halen en dan kan ik m zondag met mn verjaardag voor t eerst uitproberen :)

Heb dus alleen nog wat accesoires nodig...
Jullie hadden het over mooie polarisatie filters :) Ik had een polaroid zonnebril en weet dat je dan de kleuren onwijs mooi kan zien... maar wat zijn de prijzen daar van ongeveer? Op de PW zag ik een adapter ring van 35 euro... klopt dat ongeveer??

En welk tasje waar vandaan raden jullie aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:13:
ow, damn, en ik denken dat je met de S5500 dus 'handmatig' met de ring kan scherpstellen... naja, handmatig met de knopjes is toch al een verbetering dan helemaal automatisch :+
Ben net terug uit parijs... wou dat ik mn cam al had... maar mn vriend gaat hem dus morgen halen en dan kan ik m zondag met mn verjaardag voor t eerst uitproberen :)

Heb dus alleen nog wat accesoires nodig...
Jullie hadden het over mooie polarisatie filters :) Ik had een polaroid zonnebril en weet dat je dan de kleuren onwijs mooi kan zien... maar wat zijn de prijzen daar van ongeveer? Op de PW zag ik een adapter ring van 35 euro... klopt dat ongeveer??

En welk tasje waar vandaan raden jullie aan???
Adapter ring heb je niet nodig, die zit bij de camera. Elk polarisatiefilter met een diameter van 55mm gaat wel passen. Je kunt ze wel zo duur maken als je wilt, B+W is wel een topmerk, maar redelijk duur. Hoya is ook een goed merk en zo zijn er nog wel wat merken. Hama schijnt een goede kwaliteit/ prijs verhouding te hebben. Koop niet het goedkoopste, dat kan foto's eerder kwaad dan goed doen.

Voor het tasje zul je echt zelf moeten kijken. Ik heb een Samsonite Trekking Pro DFV-44. Hier past wel een paar setjes batterijen in, de camera met de lensadapter erop, een xD- kaarthouder voor 6 kaartjes, de A/V- kabel, een tafelstatief en de 2 doosjes voor mijn filters.

Andere merken die ik hier wel voorbij zie komen zijn Lowepro (EX 140 van NielsRacing), Vanguard (Oslo, _Ferry_).

In vergelijking met die tassen is de mijne een stuk compacter, wat dus automatisch wel wat minder bergruimte betekent, maar voor mij is het goed genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-08-2005 23:38 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.