De nieuwe Fuji Finepix S serie

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.725 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
"According to French Magazine "Chasseur d'Image" Fuji will introduce at least 3 new digicams this fall:

- The s9500: a prosumer digicam with a 28-300 (equiv.) zoom, EVF, CF and xD card slots and a 9 MP SuperCCD HR sensor that goes to 1600 ISO (!)

- The s5600: an update of the current s5500 with a 5 MP SuperCCD HR sensor that goes to 1600 (!!) - no IS/VR/OS/AS however...

- The E900: A compact digicam with a 9 MP SuperCCD HR sensor (that only goes to ISO 800 however) and 4x zoom. 2" screen.

- The CX3: Another compact digicam with 3x zoom and a 5 MP SuperCCD HR sensor that goes to ISO 1600 - with a 3" screen. This one should first be available for spring 2006."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:28
De S5600! :)
Alleen...ik denk dat ISO 1600 ontzettend veel ruis geeft....dus of het veel nut heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar ISO 400 geeft nu al aardig wat ruis. Als die dan ook bruikbaar wordt, is het toch zeker weten een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Nielsracing schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:36:
De S5600! :)
Alleen...ik denk dat ISO 1600 ontzettend veel ruis geeft....dus of het veel nut heeft :?
Ehm... jij hebt nog geen F10-review gezien? Ja, er zit behoorlijk wat ruis in en ISO1600 plaat, maar voor 10x15 afdrukjes nog prima bruikbaar, zeker na Neatimage o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
catchingfire schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:04:
[...]

Ehm... jij hebt nog geen F10-review gezien? Ja, er zit behoorlijk wat ruis in en ISO1600 plaat, maar voor 10x15 afdrukjes nog prima bruikbaar, zeker na Neatimage o.i.d.
Ehm... een F10 is toch iets anders als een Fuji Finepix.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

In mijn zoektocht naar een camera met tenminste 10x zoom ben ik ook de S5500 tegengekomen. Ik heb op dpreview en andere sites de reviews gelezen, waaruit het volgende geconcludeerd kan worden:
+ goede prijs/kwaliteit verhouding
+ veel instellingen mogelijk
+ degelijke camera
+ goede foto's buiten

- veel ruis bij langere sluitertijd
- niet echt mooie foto's binnen.

Nu zullen jullie waarschijnlijk al gaan roepen: hallo, dit kun je allemaal wel uit reviews halen. Dat is waar, maar toch kom ik er niet helemaal uit. Op het eerste oog spreken de specificaties mij niet zo aan. Vooral het gebrek van een IS, en de slechte binnenfoto's weerhouden mij er van.

Maar deze camera gaat me tweedehands maar 150 euro kosten, en dat is niet erg veel. Liever had ik voor een vergelijkbare prijs een konica Z3 gekocht bijvoorbeeld, maar die zijn dan toch nog wat duurder.

Wat wil ik ermee gaan doen? Tja, ook wel point and shoot, landschappen en gebouwen, concertfoto's (Lowlands)
Om samen te vatten: Doe ik voor 150 euro een miskoop aan de S5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vele ruis waar iedereen het over heeft valt best mee,

Deze foto eergister gemaakt, ISO 64 en 15s sluitertijd.
deze foto is onbewerkt(op een kleine crop na)!
Afbeeldingslocatie: http://www.pazman.nl/mppic/onweer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Nielsracing schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:36:
Ehm... een F10 is toch iets anders als een Fuji Finepix.... :P
... maar het geeft wel aan dat Fuji qua sensoren goed op de rit zit, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje aan de bezitters van de S5500... hoe vaak lopen jullie er in de praktijk nou tegenaan dat de minimale focusafstand 90cm is? Heb je er echt last van in de praktijk of valt dat best mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:46:
Een vraagje aan de bezitters van de S5500... hoe vaak lopen jullie er in de praktijk nou tegenaan dat de minimale focusafstand 90cm is? Heb je er echt last van in de praktijk of valt dat best mee?
je hebt tog ook manual focus ? / macro ofso ( mijn a60 kan ik dat gewoon instellen van 4cm ~ 5m ~ oneindig

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toch ook de makro stand. Dan kun je focussen vanaf 10 cm. En anders kun je er / zo heb ik in dit forum gelezen- ook een telelens bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
catchingfire schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:09:
[...]

... maar het geeft wel aan dat Fuji qua sensoren goed op de rit zit, toch?
Het zal er vast wel mee te maken hebben. Ik denk dat de algemene trend is dat digitale camera's steeds minder ruis produceren. Pure techniek en innovatie. De S5600 zal vast minder ruis produceren bij hogere ISO waarden.
Ik moet zeggen dat ik meestal op ISO 64 of 100 schiet, en er geen last van heb.
't Enige waarin de ruis aanwezig is, is bij een mooi landschap en daarboven donkere wolken. De ruis vormt zich vooral in de wolken. Met neat-image is dit zo weg te werken, dus ik zie het niet als probleem
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:46:
Gebruik de macro-mode. Focussen vanaf ongeveer 5cm is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil ik ermee gaan doen? Tja, ook wel point and shoot, landschappen en gebouwen, concertfoto's (Lowlands)
Om samen te vatten: Doe ik voor 150 euro een miskoop aan de S5500?
Nee, ik denk niet dat je voor dat geld een betere camera voor dit werk kan vinden. Echter, op lowlands heb je een persbandje nodig, om je toestel mee te mogen zeulen. Vergeet niet, dat dit wel een van de grotere digicams is, die je niet zomaar in je zak stopt. Maar voor dat geld is het zeker een fijne cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 01:27:
[...]

Nee, ik denk niet dat je voor dat geld een betere camera voor dit werk kan vinden. Echter, op lowlands heb je een persbandje nodig, om je toestel mee te mogen zeulen. Vergeet niet, dat dit wel een van de grotere digicams is, die je niet zomaar in je zak stopt. Maar voor dat geld is het zeker een fijne cam.
nee, op de site staat dat professionele apparatuur niet meegenomen mag worden. Ik schaar dit type camera's niet onder professionele apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:55
greatgonzo schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:45:
[...]

nee, op de site staat dat professionele apparatuur niet meegenomen mag worden. Ik schaar dit type camera's niet onder professionele apparatuur.
Ga daar dus maar niet van uit. Het probleem wil dat er normaal gecontroleerd wordt wat voor een bereik de camera heeft met zoom en daar wordt deze camera dus wel onder het kopje profecioneel geplaatst. Kijk maar bij concerten in ArenA, Kuip ed daar zijn dit soort toestellen verboden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je hem niet binnen kan krijgen. Maar ik zou voor de zekerheid een mail sturen naar de organisatie en vragen of de S5500 met een bereik van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje overdreven allemaal. Je kan zonder mono of statief toch niet echt een goede foto maken hoor, veeeeeel te weinig licht bij die concerten lijkt me. Of je moet met iso400 gaan schieten, maar dan heb je gruwelijk veel ruis. En ik denk niet dat je van plan zal zijn om met een statief of mono rond te gaan lopen. Mja je als je een verkeerde beveiligings beambte tegen komt, de s5500 ziet er redelijk professioneel uit tbh :)

stomme tliep fout eruit gehaald

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:48
Sinds een tijdje ook de s5500, daarvoor altijd gefotografeerd met een oude Praktica MTL3, dus dat was wel even wennen :)
Vooralsnog niet slecht bevallen en een camera die prima voldoet tot ik geld heb voor een dSLR. Ik mis eigenlijk vooral het supersnel handmatig scherp kunnen stellen, maar aan de andere kant is het ook wel prettig dat het nu automatisch kan.

Laatst zat ik echter een beetje te prutsen, en heb m'n oude 135mm lens omgekeerd voor m'n s5500 gezet. Dat betekent zo'n beetje intense macro, scherpstellen alleen van 0-2 cm zo ongeveer en een DOF van max een paar mm...

Resultaat van een 0,77 mm gitaarsnaar:
Afbeeldingslocatie: http://koenen.luua.net/pics/snaar.jpg

Met de 50mm was het resultaat nog een stukje erger..
zie een stukje papier of diezelfde gitaarsnaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:34

m0nk

16-09-2003 15.15

Voor de mensen met een S5500, welke tas gebruiken jullie? Ben al tijdje op zoek..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:39
Weet iemand waar ik UV en Polar filters voor mijn S7000 kan krijgen?
Koen Rotteveel schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:13:

Laatst zat ik echter een beetje te prutsen, en heb m'n oude 135mm lens omgekeerd voor m'n s5500 gezet.
Hoe heb je die vast gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:07:
Voor de mensen met een S5500, welke tas gebruiken jullie? Ben al tijdje op zoek..
Als ik jou was zou ik gewoon naar een fotozaak gaan en daar wat tassen uitproberen. Kijken welke je fijn vind enzo. Ik zou alleen niet zo'n super compact tasje kopen waar de s5500 net in past.
suc6;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:48
niet... Alleen past de voorkant van de lens precies over het UV-filter dat er op de s5500 zit, daardoor zit ie redelijk gecentreerd zonder al te veel speling. Wel een kwestie van vasthouden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:07:
Ik heb zo'n samsonite trekking tasje gekocht. Prima ding met nog wat ruimte voor geheugenkaartjes, batterijen en filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het belangrijkste is als je een tas gaat kopen is de vraag: "wat neem ik allemaal mee?" Persoonlijk neem ik reserve batterijen en een extra geheugenkaart mee en misschien een kabeltje om het resultaat te tonen. Dan is eigenlijk de Softcase Sc-Fx S5 te klein. Het is meer een hoesje om de camera heen dan een tas. Er zit geen draagriem bij en geen vakken in. Als je meer wilt meenemen adviseer ik je een andere tas te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister mijn Fuji finepix S5500 gekocht bij Topdeals in zeist voor 268,-- Meteen een 1GB kaartje erbij genomen, hoef ik ook nooit meer bang te zijn dat ik geheugen tekort kom, nou ja voor mijn camera dan.

Binnenkort horen jullie hoe hij bevalt. (nu is alles nog goed dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

is het mogelijk om met die ring manueel te focussen ?
en hoe bevalt de manual focus,

en heeft iemand duidelijke voorbeelden van 0x zoom en 10x zoom
van jullie dan, heb al op stevesdigicams ed gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
shameblaster schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:56:
is het mogelijk om met die ring manueel te focussen ?
en hoe bevalt de manual focus,

en heeft iemand duidelijke voorbeelden van 0x zoom en 10x zoom
van jullie dan, heb al op stevesdigicams ed gekeken
Met de S5500? Nee
Met de S7000? Ja
Manaul focus bevalt goed op de S7000, S5500 is iets minder kwa gebruiksgemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van fuji staan wel een aantal voorbeelden, het beste is nog om zelf naar de winkel te gaan en een 10x zoom camera uit te proberen. Je ziet dan zelf direct het verschil en heb je er ook meteen een gevoel bij.

Plaatjes zeggen niet alles, ervaren heb je in dit soort gevallen meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraagje,

Binnenkort wil ik mijn camera van de autmoatische piloot afhalen, maar hoe bepaal ik wat de beste instelling zijn

Welke Iso waarde neem ik, met welke fragmentatie en sluitertijd,

Weet iemand een site ofzo waar ik dit soort informatie kan vinden. Ik kan alles zelf wel gaan uitproberen, maar het is toch altijd wel prettig als je iets van een basis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een vast punt nemen, een plant in pot ofzo, daar gewoon met verschillende instellingen op schieten,

paar keer met sluitertijd 1/20, ISO100, F5 etc... dan iets andere F of Sluitertijd..

zo leer je het best snel denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

timcooijmans schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:05:
[...]

Met de S5500? Nee
Met de S7000? Ja
Manaul focus bevalt goed op de S7000, S5500 is iets minder kwa gebruiksgemak
ja, maar de s7000 heeft té veel ruis in mijn opzicht
iig bedankt voor het antwoord : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:18:
Nog even een vraagje,

Binnenkort wil ik mijn camera van de autmoatische piloot afhalen, maar hoe bepaal ik wat de beste instelling zijn

Welke Iso waarde neem ik, met welke fragmentatie en sluitertijd,

Weet iemand een site ofzo waar ik dit soort informatie kan vinden. Ik kan alles zelf wel gaan uitproberen, maar het is toch altijd wel prettig als je iets van een basis hebt.
Als je met de 'automatische piloot' de 'auto'-stand bedoelt, ga dan verder met de P-stand. Deze laat jou de verhouding tussen het diafragma en de sluitertijd kiezen. Ook een hoop andere waardes komen vrij. Met het +/- knopje bovenop de camera kan je instellen hoe licht je het wilt hebben. Als je deze stand aardig onder de knie hebt, kan je verder naar de M stand. Hier heb je een belichtingsmetertje onderaan beeld, waar ik het meeste aan aflees. Mijn tactiek is dan een zo laag mogelijke ISO-waarde, om de ruis bij ISO 400 te voorkomen. Speel gewoon met je fototoestel, het begrip komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:35:
[...]

Als je met de 'automatische piloot' de 'auto'-stand bedoelt, ga dan verder met de P-stand. Deze laat jou de verhouding tussen het diafragma en de sluitertijd kiezen. Ook een hoop andere waardes komen vrij. Met het +/- knopje bovenop de camera kan je instellen hoe licht je het wilt hebben. Als je deze stand aardig onder de knie hebt, kan je verder naar de M stand. Hier heb je een belichtingsmetertje onderaan beeld, waar ik het meeste aan aflees. Mijn tactiek is dan een zo laag mogelijke ISO-waarde, om de ruis bij ISO 400 te voorkomen. Speel gewoon met je fototoestel, het begrip komt vanzelf.
Ik kan hier weinig aan toevoegen!
Inderdaad, de P-stand veel gebruiken. Maak dezelfde foto's en verander het diafragma steeds een stapje. Dan zie je ook wat voor invloed die diafragma waarde kan hebben.
Hetzelfde geldt voor de sluitertijd. Probeer maar eens een voorbijrijdende auto goed op de plaat te krijgen met 1/20e 8)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even 2 fototjes gemaakt met mijn nieuwe S5500

foto1:
Afbeeldingslocatie: http://photos16.flickr.com/23305469_384ea8acc5.jpg?v=0

foto2 (using the zoom ;)):
Afbeeldingslocatie: http://photos16.flickr.com/23304330_15ea4cdd8c.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

zozo duurde me bijna drie dagen deze topic door te lezen. ik ben onder de indruk van de foto kwaliteiten, wil nog ff wachten, denk dat de prijzen nog iets zakken tot 225/235 en tot de 512mb xd rond 45 euro is, in duitsland al gezien, maar de hoge verzendkosten is dat geen optie dus. na het lezen zie ik weinig alternatieven voor dit geld. deze s5500 is echt goed.

hoe zit dat met die xd kaartjes eigenlijk, op een olympus site las ik dit;

Connectivity and Compatibility
the Olympus xD-Picture Card is the ultimate reusable digital media. Besides offering compatibility with most manufacturers xD-compatible devices, it's the only xD card that supports the Panorama function found on most Olympus digital cameras. And it’s just as easy using non-xD devices as well, thanks to a number of groundbreaking adapters that will be available including a CompactFlash™ Adapter, SmartMedia™ USB Reader/Writer, and PCMCIA/PC Card Adapter.

bron: http://www.olympusamerica.com/cpg_section/cpg_xd.asp

ik dacht dat xd kaartjes gelijk en universeel waren, geheugen is geheugen nietwaar?? wat is dan bijzonder aan Panorama, en heeft deze fuji ook een panorama functie en zoja heb je daarbij een speciale panorama kaartje nodig

ik lees ook veel over filters, o.a de Hama circ. polarizer is erg indrukwekkend, heb je echt dit soort filters echt nodig, lijkt me dat je met goede software ook veel kan na-editten.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het uv-filter word eigenlijk gewoon gebruikt voor bescherming van je lens. Een ongeluk zit in een klein hoekje ;)

Met een pol-filter kun je voor meer contrast zorgen. Als je met een hoek van 90 graden ten opzichte van de zon schiet, dan kun je de lucht echt zwaar donker blauw maken. Ook reflecties in ramen kun je behoorlijk goed weg draaien. Zoiets doe je niet 1-2-3 met fotosoep na hoor ;)

Try-it love-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik vind die polarizer vooral erg veel effect hebben bij het maken van foto's van auto's :)

Verder valt het me wel op dat de lens zo snel terug schuift als je foto's terug kijkt. Als je dan de foto eens goed bekijkt, schuift hij altijd precies in op het moment dat je weer foto's wilt gaan maken lijkt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Met fuji camera's kun je geen panorama's maken, dus voor een fuji camera kun je gewoon een fuji kaartje kopen en heb je geen olympus nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21
Hopeloosje schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:53:
Met fuji camera's kun je geen panorama's maken, dus voor een fuji camera kun je gewoon een fuji kaartje kopen en heb je geen olympus nodig.
Dat "mistte" ik ook al. Maar goed, ik denk dat je dat ook prima handmatig kan doen, zolang je maar dezelfde witbalans/diafragma/sluitertijd op alle fotos aanhoud kun je ze prima stitchen achteraf.

Overigens heb ik een probleempje met mijn S5500.

De knop om te kiezen tussen off, playback en record "klikt" niet meer. Camera werkt prima, maar hij vergrendelt m niet meer in de juiste stand, hij draait gewoon soepel en valt niet meer in een soort "lock" per positie.
Als ik t knopje "omhoog" houd voel ik wel de klik.
Werking is er niet minder om maar irritant is het wel.

Iemand hier ervaring mee? Ik kan m wel opsturen voor garantie maar daar heb ik nu niet veel aan, zit nu in Hongarije @ vakantie, dus als het een kleinigheidje is fix ik het zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Reeds enkele maanden in het bezit van een s5500, en tot volle tevredenheid!
:)

Maak over het algemeen landschapsfoto's en foto's van dieren enzo, maar moet nog een hoop leren...
Recent wat foto's gemaakt van een wielerwedstrijd en vond deze wel aardig...
Alleen is jammergenoeg het onderwerp ook ietsje bewogen.

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ejorne/2005_0706_191806_thumb.jpg

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

Hopeloosje schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:53:
ik mag hopen dat olympus xd kaartjes altijd werken in een fuji ? ook de panorama kaartje ook al werkt die specifieke functie welliswaar niet !!!

ik hoop dat fuji zo slim is en een s5500 versie uitbrengt a la F10. weet iemand of er ook fotozaken zijn die zelf sleutelen. voorbeeld de ccd van een f10 in een s5500 zetten. beetje jammer dat cams niet zoals als pc zijn, zelf je ccd kiezen zoals je de processor kiest in een pc , lenzen enzo.. design van de s5000/s7000 zijn perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mag hopen dat olympus xd kaartjes altijd werken in een fuji ? ook de panorama kaartje ook al werkt die specifieke functie welliswaar niet !!!
Ja hoor, die werken gewoon. Ik heb zelf een Olympus 256MB XD-kaartje in m'n S5500.
ik hoop dat fuji zo slim is en een s5500 versie uitbrengt a la F10. weet iemand of er ook fotozaken zijn die zelf sleutelen. voorbeeld de ccd van een f10 in een s5500 zetten. beetje jammer dat cams niet zoals als pc zijn, zelf je ccd kiezen zoals je de processor kiest in een pc , lenzen
enzo.. design van de s5000/s7000 zijn perfect.
Voor het zelf samenstellen van je camera moet je naar een dSLR, dus tsja, het kan wel. ;) De nieuwe serie krijgt een CCD die ook met hogere ISO-waardes werkt, dus je wens gaat waarschijnlijk uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf sinds v/d week ook een Olypmus 256MB kaartje (naast me 256MB Fuji kaartje)... me eigenlijke 256MB was mij te klein... dus ffkes nog eentje bij gekocht... :) sport foto's (3 set van surfen & skimme, heel gaaf!! maar geheugen vretend!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ik schiet nog steeds met een 256MB kaartje.
Opzich is dit genoeg. Op de hoogste resolutie en normal sharpness (wil je scherpere foto's, doe dit dan met USM van photoshop en niet met de extra sharp optie op de S5500) kan je met deze stand 266 foto's maken.
Nu schiet ik af en toe op RAW. De bewerkingsmogelijkheden zijn echt fabuleus! 't Nadeel is dat 1 foto dan +/- 8mb is.... Dat is dus 32 foto's....
Word tijd dat ik een 512mb kaartje erbij koop... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nielsracing op 15-07-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Die xD Picture Card-kaartjes kan je het beste in Duitsland kopen, daar zijn ze een paar euro goedkoper dan in Nederland. Ik heb op dit moment kaartjes van 512MB, 128MB en 16MB, maar aan die 512MB-geheugenkaart heb ik op dit moment meer dan genoeg, want dat zijn meer dan 500 foto's op 4MP Normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

250/3 = 83 (afgerond) setjes, waarvan ongeveer 2/3 tot 3/4 niet echt goed bruikbaar is, deze worden verwijderd of gebruikt voor andere doel einde... dan heb je wel 500 pics nodig voor een goede "reportage" van de dag/sessie...

heb nu 3*4 batterijen (8*2400mAh, 4*2000mAh) ter beschikking dus dit zal wel volkomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:19:
250/3 = 83 (afgerond) setjes, waarvan ongeveer 2/3 tot 3/4 niet echt goed bruikbaar is, deze worden verwijderd of gebruikt voor andere doel einde... dan heb je wel 500 pics nodig voor een goede "reportage" van de dag/sessie...

heb nu 3*4 batterijen (8*2400mAh, 4*2000mAh) ter beschikking dus dit zal wel volkomen :D
Dude wat een ingewikkelde post B)
Als ik foto's bij voorbaat al niet mooi vind delete ik ze meteen. Scheelt me ook weer een hoop nabewerken op de computer. Met 256MB red ik het ook wel, alleen schiet dan amper in RAW. En, op vakantie is een kaartje van 256MB gewoon te weinig....ik zie wel wat ik doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

voor degene die nog niet overtuigd zijn van het geweldige zoombereik:

Ben gister op de marinedag in den helder geweest, en vanaf de kade toch nog een aantal leuke foto's kunnen schieten!

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/43/DSCF3421.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/9996/DSCF3419.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/6506/DSCF3418.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/3975/DSCF3416.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/4674/DSCF3414.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/4227/DSCF3413.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/5170/DSCF3411.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/3498/DSCF3406.th.jpg

waar ik me nog wel een beetje aan stoor, is de ruis, vooral op de laatste foto redelijk te zien... ik schiet op iso64 en iso100, dat zou toch amper zichtbare ruis moeten veroorzaken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke kamera, leuke mogelijkheden, maar nu een heel verdrietige ervaring.

tijdens het downloaden van de foto's zijn de batterijen leeg geraakt, en nu krijg ik een card error, en ben ik het merendeel van de foto's kwijt.

is hier nog iets aan te doen? heeft iemand hier ervaring mee?

ik weet het, het is off topic, maar het is gebeurd met een s 5500.

Gerrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 19:27:
leuke kamera, leuke mogelijkheden, maar nu een heel verdrietige ervaring.

tijdens het downloaden van de foto's zijn de batterijen leeg geraakt, en nu krijg ik een card error, en ben ik het merendeel van de foto's kwijt.

is hier nog iets aan te doen? heeft iemand hier ervaring mee?

ik weet het, het is off topic, maar het is gebeurd met een s 5500.

Gerrit.
In principe is je kaartje gewoon goed, alleen de fat (oid) corrupt door het plotseling verbreken van de verbinding.

Ik denk dat je met een recoveryprogramma een heel eind komt.
een beetje googlen:

http://www.z-a-recovery.com/digital_image_recovery.htm

http://www.softcities.com...ecovery/download/9662.htm

Je bent iig niet de enige, [search=foto recovery]

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 16-07-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank,

overigens ik heb een mac, maar daar is ook software voor.
Maar hier is weer een gelukkig mens, als ik de camera aanzet zonder usb krijg ik die card error, maar als ik usb aansluit en de camera aanzet wordt hij gewoon gemount, en kan ik de data lezen.

oef dat was schrikken.
Gerrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB xD card reader :) altijd handig, plus miss sneller/veiliger??? denk er ook aan om eentje te halen... O-)

maare... donderdag zal ik proberen leuke zoom foto's van het vuurwerk te proberen maken (Vlissingse Kermis = Vuurwerk op Donderdag 23:00 ter hoogte van de Oranjedijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:00:
USB xD card reader :) altijd handig, plus miss sneller/veiliger??? denk er ook aan om eentje te halen... O-)
Kun je met het captures via een cardreader ook zorgen dat je foto's andere namen krijgen dan de oorspronkelijke? Zoals met FujiVieuwer, daarmee kun je de bestanden de naam geven gelijk aan de jjjj/mm/dd/mm/ss van de betreffende foto.
Dat vind ik nogal prettig namelijk, maar vind het wel omslachting om telkens de camera met de kabel aan de comp te hangen...

[ Voor 14% gewijzigd door Ejorne op 16-07-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik echt niet... ik wil er zelf ook eentje halen... maar is er nog niet van gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11
Nog even over die Image Stabilizer. Als je drie keer zoomt met de S5500 dan heb je de IS toch niet nodig? Die komt alleen van pas bij de hoge zooms van 6 keer of meer? Ik weet dat de S5500 geen IS heeft, maar ik vraag me alleen af of je dat in bovenstaande situaties ook merkt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

rimave schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:51:
Nog even over die Image Stabilizer. Als je drie keer zoomt met de S5500 dan heb je de IS toch niet nodig? Die komt alleen van pas bij de hoge zooms van 6 keer of meer? Ik weet dat de S5500 geen IS heeft, maar ik vraag me alleen af of je dat in bovenstaande situaties ook merkt.
Da's sterk afhankelijk van de lichtomstandigheden. Bij normaal daglicht, buiten, dan kun je over het algemeen goed zonder IS bij iso 64/100, zelfs op maximale zoom. Echter wanneer het wat donkerder/bewolkter wordt dan zul je geen onbewogen foto's meer kunnen maken op een lage iso. Je zult dan of een hele vaste hand moeten hebben en tijdenlijk je bloedsomloop stil moeten kunnen leggen :+ of gebruik moeten maken van een statief. Ook kun je met de iso op 200/400 nog redelijk werken waarschijnlijk... Maar de lichtomstandigheden moeten wel gunstig blijven...

Ik heb totaal geen last van de ontbrekende IS en heb ook zelden met een statief moeten werken. Doch heb ik nagenoeg altijd een klein tafelstatiefje bij me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die IS is niet echt nodig...

deze foto is rond 19:30 genomen (enkele weken terug)

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/5268KGk52bgK.jpg

de gebouwen op de achtergrond zijn ongeveer 6,5 tot 7km verderweg, het loodsbootje ongeveer 2km ver bij mij vandaan...

toch hele scherpe foto vind ik (kwaliteit is eventjes minder vanwege kleiner gemaakte voor web gebruik, eerst 1,8mb nu 450kb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ah... maar daar heb ik bij mijn Powershot A40 ook last van. Als ik nachtfoto's wil maken moet ik een statief hebben of de camera ergens opzetten, anders krijg ik allemaal bewogen foto's. Ik moet de belichting (de ene waarde word met F aangegeven en de andere met ") vrij hoog zetten en dan is het onmogelijk om zonder statief nog een goede foto te kunnen maken. Ik fotografeer trouwens meenstal op de auto stand en als de verhalen hier zo lees voldoet een S5500 op die stand prima en merk je er weining van dat ie geen IS heeft.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:35:
die IS is niet echt nodig...

deze foto is rond 19:30 genomen (enkele weken terug)

[afbeelding]

de gebouwen op de achtergrond zijn ongeveer 6,5 tot 7km verderweg, het loodsbootje ongeveer 2km ver bij mij vandaan...

toch hele scherpe foto vind ik (kwaliteit is eventjes minder vanwege kleiner gemaakte voor web gebruik, eerst 1,8mb nu 450kb...
Als dat op maximale zoom is dan ziet de foto er strak uit! Dan heb je idd IS niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 19:21
bbstreams schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:44:
Hier ook een Olympus 512 Mb xD-Picture Card en geen problemen. Zou ook niet mogen hé ;)
Nielsracing schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:20:
op vakantie is een kaartje van 256MB gewoon te weinig....ik zie wel wat ik doe :)
Ik zou waarschijnlijk wel genoeg hebben aan zo'n kaartje voor op reis :) Maar ik ben dan ook niet iemand die echt heel veel (goede) foto's maakt ;)

Trouwens, jullie maken blijkbaar foto's op 4MP Normal. Waarom geen Fine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Laagvliegerke schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:09:
[...]

Hier ook een Olympus 512 Mb xD-Picture Card en geen problemen. Zou ook niet mogen hé ;)

[...]

Ik zou waarschijnlijk wel genoeg hebben aan zo'n kaartje voor op reis :) Maar ik ben dan ook niet iemand die echt heel veel (goede) foto's maakt ;)

Ik maak alles op fine, en afhankelijk van het soort foto ook vaak op RAW.

Enige "nadeel" aan raw vind ik dat ie geen hogere ISO waarden dan 200 ondersteunt. Vorige week in een oude kerk in Zagreb was ik dus gedwongen om JPG te schieten. Ik had geen statief, flitsen is zinloos in zo'n grote ruimte, en er liepen mensen rond. Een lange sluitertijd was dus onmogelijk...

Kwa opslag: Ik heb 512Mb, en 3 laptops hier @ vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Laagvliegerke schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:09:

Fine neemt erg veel ruimte in beslag. Veel scherpte win je er gewoon niet echt mee. Je kan het beste op normal schieten en dan zonodig in Photoshop de USM Unsharpmask gebruiken om meer scherpte toe te voegen.
RAW schiet ik af en toe. Als je er zeker van wilt zijn dat die ene foto goed moet lukken, gebruik dan RAW. Je kan de foto desgewenst naderhand onder- of overbelichten en, heel belangrijk, de witbalans veranderen. Mits je natuurlijk de beschikking hebt over Photoshop en de RAW plugin.
Nadeel is dus dat RAW erg veel ruimte inneemt, zeker op een 256MB kaartje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:38:
[...]

Als dat op maximale zoom is dan ziet de foto er strak uit! Dan heb je idd IS niet nodig.
het was echt bijna helemaal volle zoom (zat maar 1mm tussen blokje en max-streepje) dus heel ver ingezoomed :).... vond het resultaat heel erg gaaf met de gebouwen op de achtergrond (Breskens wordt ook een "toeristenplaats" .... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik kreeg vandaag ook mijn s5500 binnen. Dus ik zet dat ding aan en stel de tijd etc in. Maak een foto van een bloem, en denk ik zal ff volledig inzoomen om te kijken hoe ver dat werkelijk is. En wat denk je. Focus error. Die camera stond nog geen 3 minuten aan. Dus nu kan hij weer terug worden gestuurd naar de winkel en krijg ik van de week een nieuwe thuisgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch normaal, dat je cam soms een focus error geeft? Dat ie dan niet werkt op de AF? Ik krijg ook wel eens de melding dat ie niet kan focussen als de belichting een beetje lastig is o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:26:
Dat is toch normaal, dat je cam soms een focus error geeft? Dat ie dan niet werkt op de AF? Ik krijg ook wel eens de melding dat ie niet kan focussen als de belichting een beetje lastig is o.i.d.
Maar de lens blijft ook uitstaan. Normaal gaat de lens toch naar binnen als de cam uit is. Deze dus niet. Je hoorde hem ook vaag tikken. Ik kon trouwens ook niet meer inzoomen of uitzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
justawitte schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:24:
Ik kreeg vandaag ook mijn s5500 binnen. Dus ik zet dat ding aan en stel de tijd etc in. Maak een foto van een bloem, en denk ik zal ff volledig inzoomen om te kijken hoe ver dat werkelijk is. En wat denk je. Focus error. Die camera stond nog geen 3 minuten aan. Dus nu kan hij weer terug worden gestuurd naar de winkel en krijg ik van de week een neiuwe thuisgestuurd.
Als je volledig inzoomed op een object dichtbij dan kan ie niet focussen, maar dat heeft elke consumercam, alleen zie je door de 3x zoom van een gemiddelde cam dat probleem niet zo snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
DJSmiley schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:29:
[...]

Als je volledig inzoomed op een object dichtbij dan kan ie niet focussen, maar dat heeft elke consumercam, alleen zie je door de 3x zoom van een gemiddelde cam dat probleem niet zo snel ;)
Ik was ook niet aan het inzoomen op de bloem hoor :P, maar gewoon op iets willekeurigs wat ver weg stond. Maargoed de camera is volgens mij gewoon kapot. Als je hem uitzet/aanzet blijft de lens volledig ingezoomd staan (hij past nu ook niet meer in de verpakking waarmee hij verzonden is). Je hoort hem dan ook tikken, alsof een tandwiel een ander tandwiel aantikt maar geen grip heeft. Als je dan een foto wilt maken doet ie ook niks. Ik zie wel beeld en daarop focus error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Vandaag een paar panoramafotos geschoten met mijn S5500.
Lokatie: Vonyarcvashegy, Balatonmeer, Hongarije

Officieel heeft ie er geen functie voor, maar t werkte prima.

- Cam op auto laten focussen op 1 punt en diafragma/sluitertijd onthouden
- Cam op M zetten en zelf sluitertijd/diafragma instellen zoals in stap 1 (zo heb je bij elke foto dezelfde sluitertijd/diafragma)
- Zooi fotos schieten, met 30-40% overlappend telkens.
- Met autostitch de geschoten fotos aan elkaar "stitchen"
- Met fotoshop levels opgekrikt om de "waas" weg te halen (auto-levels) en gecropped.

autostitch zuipt wel geheugen als je t op volledige resolutie doet, P4 2Ghz / 1Gb laptopje was 10min bezig en geheugengebruik tot 600Mb :X

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/vonyarcvashegy/pano_vonyarcvashegy_1_klein.jpg
Foto 1: Klik voor hi-res (8763x1454 pixels, 2.5Mb JPG)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/vonyarcvashegy/pano_vonyarcvashegy_2_klein.jpg
Foto 2: Klik voor hi-res (4878x1596 pixels, 1.6Mb JPG)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/vonyarcvashegy/pano_vonyarcvashegy_3_klein.jpg
Foto 3: Klik voor hi-res (8631x1310 pixels, 2.4Mb JPG)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/vonyarcvashegy/pano_keszthely_klein.jpg
Foto 4: Klik voor hi-res (5132x1701 pixels, 2Mb JPG)

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 21-07-2005 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
DJSmiley schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:59:

[afbeelding]
Foto 1: Klik voor hi-res (8763x1454 pixels, 2.5Mb JPG)

[afbeelding]
Foto 2: Klik voor hi-res (4878x1596 pixels, 1.6Mb JPG)

[afbeelding]
Foto 3: Klik voor hi-res (8631x1310 pixels, 2.4Mb JPG)
Je pano's zijn goed gelukt. Alleen zou ik manual focus gebruiken. Want sommige programma's gebruiken je focus ook als een soort van uitgangspunt oid om te stitchen. Panoramafactory doet dat ook, of hij moet je foto's eerst bewerken om ze goed te kunnen stitchen.

[ Voor 32% gewijzigd door Justawitte op 20-07-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Volgens een vriend van mij zijn XD kaartjes erg slecht leverbaar?
kan iemand dat bevestigen?

Ik wil namelijk een 256 mb kaartje kopen, maar als dat niet leverbaar is dan valt deze camera af, uiteraard :(

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik zou niet weten waarom. Normaal moet je xD-kaartje perfect kunnen kopen in de winkel waar je je camera gekocht hebt of zal kopen. Misschien dat niet iedere winkel alles liggen heeft maar voor zover ik weet zijn deze kaartjes gemakkelijk leverbaar. Trouwens, wat raadt jouw vriend dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

idd...

Alleen de pricewatch heeft al diverse aanbieders. Plus dat je bij elke (betere) foto speaciaalzaak, en dat zijn er nogal wat, deze kaartjes volop kunt aanschaffen. Evenals de meeste audio/video winkels. Echter is de prijs bij dergelijke winkels normaliter aanzienlijk hoger dan die van de aanbieders op pricewatch...

/edit:
Er schijnt momenteel idd een klein probleempje te zijn/kunnen ontstaan volgens een leverancier.
Iets met de fabrikant waar de kaartjes vandaan komen, ik weet niet inhoudelijk wat er aan de hand is. Het mogelijke probleem zal iig volgens hem van tijdelijke aard zijn. Momenteel zijn de kaartjes nog redelijk op voorraad bij de meeste winkels en alleen tijdens de (na-)zomermaanden verwacht de betreffende leverancier een mogelijk probleem met de levering/beschikbaarheid voor de consument.
Dit kreeg ik zojuist te horen toen ik op zoek was voor een extra kaartje voor op vakantie. Maar ik maak me dus geen zorgen...

[ Voor 39% gewijzigd door Ejorne op 26-07-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week na het lezen van vele reviews de S5500 besteld en gister binnen gekregen! Tot dusver nog weinig foto's gemaakt, maar ik vind hem nu al geweldig! Wel wat klein en relatief fragiel als ik hem vergelijk met m'n analoge nikon f65 ;)

Ga me erg uitleven met deze cam geloof ik, al even gelijk de kat van m'n ouders opgezocht ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.websuit.nl/~jeroen/gallery/upload/thumbs/DSCF0017.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ejorne schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:18:

/edit:
Er schijnt momenteel idd een klein probleempje te zijn/kunnen ontstaan volgens een leverancier.
Iets met de fabrikant waar de kaartjes vandaan komen, ik weet niet inhoudelijk wat er aan de hand is. Het mogelijke probleem zal iig volgens hem van tijdelijke aard zijn. Momenteel zijn de kaartjes nog redelijk op voorraad bij de meeste winkels en alleen tijdens de (na-)zomermaanden verwacht de betreffende leverancier een mogelijk probleem met de levering/beschikbaarheid voor de consument.
Dit kreeg ik zojuist te horen toen ik op zoek was voor een extra kaartje voor op vakantie. Maar ik maak me dus geen zorgen...
Dat bedoel ik dus....

Ik ben iig benieuwd 8)7

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mocht het inderdaad zo zijn dan vind ik dat een tijdelijk leverprobleem de keuze van jouw camera niet mag beïnvloeden. :) En als de winkel ze op stock heeft, is er al helemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Wie kan mij een redelijk goed bewerkingsprogramaatje aanbevelen, adobe is mij een beetje te duur.
Groet. :? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:22:
Mocht het inderdaad zo zijn dan vind ik dat een tijdelijk leverprobleem de keuze van jouw camera niet mag beïnvloeden. :) En als de winkel ze op stock heeft, is er al helemaal geen probleem.
True, maar een maand oid rondlopen met 16 mb geheugen is ook niet je-van-het :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Modbreak:aanzetten tot warez is -niet- de bedoeling op GoT

[ Voor 95% gewijzigd door Remy op 29-07-2005 08:41 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb net m'n bestelde B&W 55mm +10 macrolens van de postbode gekregen :*)
De eerste echte macro foto van m'n gitaar(max zoom):
Afbeeldingslocatie: http://scweble.net/tmp/gitaar-macro.jpg
en close-up met de standaard macro functie:
Afbeeldingslocatie: http://scweble.net/tmp/gitaar-close.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door bite op 27-07-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de dpreview-fora vond ik het volgende over de opvolgers van de S5100 en de S7000:

De verschillen:

Fujifilm FINEPIX-S5200

- 5,1 Megapixels
- 10x optische zoom (interne zoom, of hoe je dat ook noemt)
- 5.7x digitale zoom
- 5th generatie Super CCD HR
- Real Photo processor voor minder ruis
- "Natural Light Mode" om foto's te maken in het donker (gewoon ISO1600 dus)
- Nieuwe Fujinon lens
- Ingebouwd Anti-blur programma om bewegingen tegen te gaan (ik neem aan dat dit gewoon ISO1600 is)
- High Speed Mode voor snel bewegende objecten
- Snelle opstarttijd van 1 seconde.
- Macro tot 9cm
- PictBridge compatibel
- Prijs zal zo'n $399 zijn.

Fujifilm FINEPIX-S9000

- 9 Megapixels
- 10,7x optische zoom (28-300mm)
- Super-macro tot 1cm.
- Zoomring
- Inklapbaar LCD-scherm (1,8")
- "Beam-Assist" (AF-assistlampje)
- 5e generatie Super CCD HR
- Real Photo technologie voor minder ruis
- Nieuwe Fujinon lens
- "Natural Light Mode"
- Anti-blur programma
-High Speed Mode voor snel bewegende objecten
- Flitsschoen
- PictBridge compatibel
- Prijs zal zo'n $699 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Jammer dat de lens een lichte schaduw in de hoeken vertoont als je een foto schiet op een egale achtergrond met maximale optische zoom. Jammer dat Fuji niks gedaan heeft aan de lange afstand tussen de eerste en tweede lens. Klik op den resized crop voor de originele foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63236/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
* Bertus is nu voorzien van een Fuji Finepix S3500 :D

Zal vanavond als ik vrij ben wat pics posten hier

* Bertus blij is :*)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Kick/cq picspost:

http://members.home.nl/f.schothorst/Fuji/

Effe een selectie uit wat ik gister en vanochtend geschoten heb :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Bertus schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:50:
Kick/cq picspost:

http://members.home.nl/f.schothorst/Fuji/

Effe een selectie uit wat ik gister en vanochtend geschoten heb :)
Foto 2 is wel mooi. Ik zou hem alleen wel een stukje bewerken. Verder is het jammer dat de vogel op foto 4 niet scherp is. Maargoed dat is een kwestie van oefenen.

Edit: ik zou dit er van hebben gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/5097/dscf00184ff.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Justawitte op 29-07-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
justawitte schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:35:
[...]

Foto 2 is wel mooi. Ik zou hem alleen wel een stukje bewerken. Verder is het jammer dat de vogel op foto 4 niet scherp is. Maargoed dat is een kwestie van oefenen.

Edit: ik zou dit er van hebben gemaakt.
[afbeelding]
ja, ze zijn onbewerkt, en met op de autostand gemaakt :)

moet nog een beetje oefenen met manual

die 4e is helaas gefocust op de achtergrond

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met de DCR-250 Super Macro van raynox? Ik kwam een foto tegen van het resultaat op de raynox site, maar die was niet op highres. En ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar zo'n foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

http://www.dpreview.com/n...2803fuji_s9000zs9500z.asp
Fujifilm has today announced what it sees as competition to entry level DSLRs with the 9 million pixel FinePix S9000 Zoom (US) S9500 Zoom (Europe). It features a 10.7x optical zoom (28-300mm) (with no image stabilization), ISO from 80 to 1600, twist-barrel zoom control, a tiltable 1.8-inch LCD, plus a 640 x 480 movie mode. Fujifilm sees the S9000 Zoom as the point where compact and DSLRs meet as it offers the resolution and control of an SLR, while at the same time offering functions associated with a compact camera. Other features include a real time histogram, xD-Picture Card, CompactFlash and Microdrive compatibility, hotshoe and RAW format. The S9000 Zoom will be available in August at a priced to be confirmed.
Afbeeldingslocatie: http://img324.imageshack.us/img324/1718/fujis9500zfrontback5th.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img324.imageshack.us/img324/1264/fujis9500zspecsview1kk.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img324.imageshack.us/img324/8395/fujis9500zinhand3va.th.jpg

Hoe kan je nu nog een 9MPixel camera met 10.7x zoom zonder IS maken? Dan snap je het echt niet als cameramaker hoor. :X

[ Voor 19% gewijzigd door T.T. op 30-07-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Hoe kan je nu nog een 9MPixel camera met 10.7x zoom zonder IS maken? Dan snap je het echt niet als cameramaker hoor. :X
Tuurlijk kan dat wel, check: http://scweble.net/tmp/vt1.jpg en http://scweble.net/tmp/toren1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door bite op 31-07-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ligt het nou aan mij of is er echt zoveel purple fringing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op zondag 31 juli 2005 @ 01:26:
Ligt het nou aan mij of is er echt zoveel purple fringing?
Nee dat ligt niet aan jou. Bij foto 2 is het wel heel erg aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Ja, klopt. Nadeel van de camera.
Als iemand een methode weet om dat weg te werken met the gimp hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Trouwens vind ik het wel raar dat als je de zelfontspanner gebruikt, je deze telkens weer opnieuw moet kiezen. Ik bedoel, stel dat je meerdere portretten/ statief foto's maakt. Dan is het erg irritant als je telkens weer wat knopjes in moet drukken. Terwijl alle andere camera's die ik in mijn leven gehad heb gewoon de zelfontspanner blijven behouden nadat je een foto hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tonysettanta schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:28:
Wie kan mij een redelijk goed bewerkingsprogramaatje aanbevelen, adobe is mij een beetje te duur.
Groet. :? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the gimp 2.2

gratis te vinden op het net
als linux alternatief voor adobe photoshop nu ook voor windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

justawitte schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:11:
Heeft iemand hier ervaring met de DCR-250 Super Macro van raynox? Ik kwam een foto tegen van het resultaat op de raynox site, maar die was niet op highres. En ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar zo'n foto.
Mijn macro-testjes
Zijn de eerste foto's die ik met dat ding gemaakt heb toen ik heb kocht ... daarna gewoon niet meer de tijd gehad om er mee te spelen (überhaupt met de camera) :( Dus misschien helemaal representatieve foto's ;)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
2 korte vraagjes:

De ISO-levels, ik zou hier weleens mee willen spelen, maar waar kan ik deze instellen? (ja, heb de manual gelezen) of is dit het WB menu?

en, waar staat bvb f2/8 voor? das een hele basic vraag, maar ik kom er niet uit :)

het gaat om een Fuji Finepix S3500 (voor vraag 1 ;) )

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Bertus schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:17:
2 korte vraagjes:

De ISO-levels, ik zou hier weleens mee willen spelen, maar waar kan ik deze instellen? (ja, heb de manual gelezen) of is dit het WB menu?

en, waar staat bvb f2/8 voor? das een hele basic vraag, maar ik kom er niet uit :)

het gaat om een Fuji Finepix S3500 (voor vraag 1 ;) )
De iso-levels staan bij de S5500 en de S7000 (en bij de S3500 ook wel) onder het zilvere F knopje waar ook de kwaliteitsinstellingen zitten en dan eentje naar rechts. f/2.8 staat voor het diafragma zie ook: Fotografie FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertus schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:17:
Bij de S3500 kun je de ISO niet zelf instellen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
S913 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:42:
[...]

Mijn macro-testjes
Zijn de eerste foto's die ik met dat ding gemaakt heb toen ik heb kocht ... daarna gewoon niet meer de tijd gehad om er mee te spelen (überhaupt met de camera) :( Dus misschien helemaal representatieve foto's ;)
Vond de foto's van de kern van die bloem niet echt scherp, maar je page staat gebookmarked. Dus als je weer nieuwe macro's hebt en ze erop zet dan zie ik het wel. Ik ben namelijk nieuwsgierig naar de fullres. scherpe foto. Omdat je dan de scherpte goed kan beoordelen en eventueel nog wat extra kan croppen.

Iemand enig idee wat voor macrolenzen er eigenlijk nog meer te koop zijn voor de s5500?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.