De nieuwe Fuji Finepix S serie

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met: Nadeel van de polarisatie filter is dat het ongeveer 1 stop scheelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:28
De lichtopbrengst gaat achteruit. Dit betekent of sleutelen aan je diafragma of langere sluitertijd nemen. En dat is niet altijd gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo fuji s5500 bezitters. Sinds kort / ook door dit forum- er eentje aangeschaft. Na een weekje wennen gaat het al steeds beter de foto´s maken. Ik heb alleen een vraagje. Soms als ik de knop half indruk om scherp te stellen piept hij niet. En stelt hij dus ook niet scherp. Vooral bij veel foto´s achter elkaar nemen. Is dat een fout van mijn camera, of een bekend probleem?Of moet je even wachten na het nemen van een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:32:
hallo fuji s5500 bezitters. Sinds kort / ook door dit forum- er eentje aangeschaft. Na een weekje wennen gaat het al steeds beter de foto´s maken. Ik heb alleen een vraagje. Soms als ik de knop half indruk om scherp te stellen piept hij niet. En stelt hij dus ook niet scherp. Vooral bij veel foto´s achter elkaar nemen. Is dat een fout van mijn camera, of een bekend probleem?Of moet je even wachten na het nemen van een foto?
Als 'ie niet piept kan het toestel niet scherp stellen. Mogelijke oorzaak is bijvoorbeeld een sterk reflecterend object.
Als je meerdere foto's achter elkaar wilt schieten, gebruik dan de burst-mode. Check de handleiding voor meer uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burst werkt echt plezierig :)

klik, klik, klik :)

heb een paar golven er op gezet,

plaatje 1: niet gebroken
plaatje 2: half gebroken
plaatje 3 helemaal gebroken...

damn echt super voor "Surf/Skim" foto's als je echt precieze timing moet hebbe... maakt echt zulke leuke foto's... morgen of overmorgen uitproberen :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een mooi toestelletje maar ik zou er een 'batterijgrip' voor willen maken zodat hij groter en zwaarder wordt. Ik ben nog aan het denken hoe en uit welk materiaal. Ik zou dus een zwaar stuk aan de onderkant erbij willen hebben waarop dan haaks een verticaal stuk staat dat naadloos op de rechterhandgrip aansluit zodat die veel breder, dieper en langer naar onder toe wordt. Dan zou ik hem echt gewoon veel stabieler kunnen houden en zeer comfortabel kunnen vastnemen in mijn volledige hand in plaats van mijn wijsvinger nu altijd zo in een verkrompen houding te zetten.

Een eerste optie is een massief blok hout gebruiken, daar de vorm in uitsnijden en dan afwerken met plamuur. Hier is het nadeel vrees ik dat hout niet sterk genoeg is en er snel deuken in gaan komen tenzij je echt enorm hard tropisch hout gaat gebruiken maar zo een massieve blok zal enorm veel kosten.

Een tweede optie is ijzer gebruiken en dat solderen, lassen, vijlen, zagen. Dit is natuurlijk heel wat moeilijk te bewerken.

Ik heb nu eenmaal geen CNC-machine tot mijn beschikking en moet het dus doen met standaard gereedschap. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

woow relaxed dit topic.:)
Ik ben zelfs sinds een week of 2 me aan eht orienteren op camara's, en nu was me keuze gevallen op deen Minolta Dimage Z3 of de Fuij S5500.
Nu vroeg ik aan een vriend van me die wel aardig wat weet van fotografie of de Fuij iets was maar die gilde meteen dat ik absoluut geen Fuij moest nemen omdat eht geen echt goed camera merk is.
naja ik ga nu og ff wat reviews lezen en dit topic doorbladeren, dit komt echt goed uit zeg :) :)

OK, ik heb even zitten kijken en pics vergeleken en ik ben er bijna ckers van dat ik de S5500 ga kopen :)
Ik vind de foto kwaliteit van de Fuij mooier, hij gebruikt xD, de cam zelf ziet er goed uit, redelijke prijs.

Ik vraag me alleen af hoe de macro functie van deze is want dat heb k nog niet naar m'n zin kunnen vinden. Als ik bv. de stepping op m'n A64 zou willen fotograferen of de Core van bv. een X800, kan de S5500 dit dan allemaal goed scherp (goed leesbaar) ?
Zijn er verder nog dingen waarvan jullie zeggen dat is een "must have" voor deze cam qua filter of lens oid. ? Ik ben niet echt een veel eisende gebruiker en ga de cam komende tijd erg veel voor familie dingen gebruiken en ga veel fotgraferen in de zon (landschappen/steden in Florida en Curacuao dus veel zon :P).

[ Voor 47% gewijzigd door sapphire op 10-06-2005 23:42 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:34:
De lichtopbrengst gaat achteruit. Dit betekent of sleutelen aan je diafragma of langere sluitertijd nemen. En dat is niet altijd gewenst.
Ik vind het alleen zo jammer dat je het effect van een pola filter niet echt goed kan zien op het EVF. Ik gebruik de lichtmeter in de M stand min of meer als richtlijn. Je ziet tijdens het draaien van de filter de indicator op de meter verspringen. Hoe minder licht hoe meer effect de filter heeft. Is dit een goede methode? Of hebben jullie misschien andere tips met het schieten met pola filter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
Misshien eens de specs vergelijken bij DPReview? http://www.dpreview.com/r...minolta_dimagez3&show=all
Persoonlijk vind ik de S5500 één van de beste camera's in deze prijsklasse.

@ Hypo1337: Misschien met hars, polyester en glasvezel? En dan afwerken met plamuur? Dit wordt ook gedaan in de tuningwereld om bijvoorbeeld geluidsinstallaties in de koffer af te werken: http://www.passion4tuning...&postorder=asc&highlight=
http://frontpage.showyour...Order=desc&Id=1770&Page=1

Misschien eerst een model maken met een metalen gaas ofzo en dat dan bekleden met hars en afwerken? Wel veel werk aan en vooral plakkerig en vuil :/ Heb je echt zoveel last dat het zo klein is? Ik houd de camera vast met mijn 2 handen, dan is mijn duim niet zo verkrompen.

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 10-06-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:42:
[...]

Ik vind het alleen zo jammer dat je het effect van een pola filter niet echt goed kan zien op het EVF. Ik gebruik de lichtmeter in de M stand min of meer als richtlijn. Je ziet tijdens het draaien van de filter de indicator op de meter verspringen. Hoe minder licht hoe meer effect de filter heeft. Is dit een goede methode? Of hebben jullie misschien andere tips met het schieten met pola filter? :)
Ik denk dat meer mensen met dit probleem zitten...ik in ieder geval wel. Ik ga ook maar af op de lichtmeter omdat je van de EVF ook niet veel wijzer wordt nee :)

Nu maar hopen dat m'n pola weer eens goed z'n werk kan doen a.s. zondag bij de Red Bull Air Race :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Nielsracing op 11-06-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de links, laagvliegerke.
Wel ik zet mijn rechterhand op de daarvoor voorziene plaats en met mijn linkerhand
ondersteun ik de camera maar het zou echt aangenamer zijn moest ik de camera
met mijn rechterhand volledig en goed vast kunnen nemen.
Op dezelfde manier als ik een Maglite D-cel goed vast heb, begrijp je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vorige week heb ik mijn Fuji S5500 gekocht bij de mm in Groningen. Ik was van plan een
Canon Powershot A520 of 530 te kopen, ter vervanging van mijn trage/simpele kodak dx3600, maar na lang twijfelen heb ik dus de fuji gekocht. De 10x zoom, het model en de instel mogelijkheden gaven voor mij de doorslag.
Van de week ben ik aan het oefenen geweest met de instellingen enzo; zondag op vakantie, dus dan wil ik er goed mee overweg kunnen. Helaas gebeurt het nog wel eens dat een foto te donker/licht of iets bewogen is..
Gelukkig kon ik vandaag nog geld terugkrijgen ivm die actie bij de mm. Voor dat geld heb ik nog een statiefje en uv-filter gekocht, toch mooi meegenomen :)
hier een selectie(onbewerkte) foto's

[ Voor 5% gewijzigd door bite op 11-06-2005 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:59:
[...]

Ik denk dat meer mensen met dit probleem zitten...ik in ieder geval wel. Ik ga ook maar af op de lichtmeter omdat je van de EVF ook niet veel wijzer wordt nee :)

Nu maar hopen dat m'n pola weer eens goed z'n werk kan doen a.s. zondag bij de Red Bull Air Race :*)
Ahhhh cool, ik verwacht natuurlijk wel wat pics ;). Maar hij geeft bewolking aan voor zondag dus ws heb je niet echt veel aan je pola. Mooie plaatjes schieten tijdens een bewolkte hemel is niet echt makkelijk, en vooral als je onderwerp ook nog in die bewolkte lucht rond vliegt. Mja paar EV minder instellen moet lukken, ik wacht ongeduldig af ;) veel suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bite schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 01:25:
Vorige week heb ik mijn Fuji S5500 gekocht bij de mm in Groningen. Ik was van plan een
Canon Powershot A520 of 530 te kopen, ter vervanging van mijn trage/simpele kodak dx3600, maar na lang twijfelen heb ik dus de fuji gekocht. De 10x zoom, het model en de instel mogelijkheden gaven voor mij de doorslag.
Van de week ben ik aan het oefenen geweest met de instellingen enzo; zondag op vakantie, dus dan wil ik er goed mee overweg kunnen. Helaas gebeurt het nog wel eens dat een foto te donker/licht of iets bewogen is..
Gelukkig kon ik vandaag nog geld terugkrijgen ivm die actie bij de mm. Voor dat geld heb ik nog een statiefje en uv-filter gekocht, toch mooi meegenomen :)
hier een selectie(onbewerkte) foto's
In de P-stand kun je spelen met de EV ( exposure value's ) spelen, scheelt veel. En @ bewogen foto's je kunt in die stand ook een korte sluiter kiezen. En hoe minder zoom hoe minder kans op bewegings ongscherpte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej,

Ik gebruik de Fuji S5500 nu al een aantal maanden met veel plezier. Ik ben op zoek naar een compacte en stevige tas, nu is mijn oog gevallen op de Lowepro Nova Mini, heeft iemand ervaring met deze tas? En past de S5500 er goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:40:
Hej,

Ik gebruik de Fuji S5500 nu al een aantal maanden met veel plezier. Ik ben op zoek naar een compacte en stevige tas, nu is mijn oog gevallen op de Lowepro Nova Mini, heeft iemand ervaring met deze tas? En past de S5500 er goed in?
ga gewoon naar een foto winkel, neem je camera mee en loop voor een paar tientjes weer naar buiten met dat ding. je gaat toch niet op een internetsite aan eigenaren van een cameratas vragen of ze een tas weleens gezien hebben? Je vraagt toch ook niet in "stuffis generalis" hoe een paar sokken van adidas zit in voetbalschoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wrom niet :+
Nou ik bene ruit, ik ga kijken of ik aankomende week al genoeg geld heb voor een S5500 :)
Raden jullie aan om hem op bij een webshop te kopen of gewoon even naar een Dixons/Combi lopen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets spammerig, maar: ik zit er ook naar te kijken en raad NoRRoD aan - Je hebt gewone vestigingen waar je hem kunt bekijken, maar het grootste voordeel is de prijs van 265 euro in plaats van 300/350 euro die je bij bij Dixons/Combi betaalt.Volgens de pricewatch betaal je 262 + 25 euro verzendkosten bij de goedkoopste zaak...

Verder nog een vraag: Hoe handig is een fototas bij een camera als deze?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 20:02 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:56:
Misschien iets spammerig, maar: ik zit er ook naar te kijken en raad NoRRoD aan - Je hebt gewone vestigingen waar je hem kunt bekijken, maar het grootste voordeel is de prijs van 265 euro in plaats van 300/350 euro die je bij bij Dixons/Combi betaalt.Volgens de pricewatch betaal je 262 + 25 euro verzendkosten bij de goedkoopste zaak...

Let ook op de verschillen in garantie en taal v/d handleiding, een versie met een nl handleiding/garantie is snel paar tientjes duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Als jij je camera heel wilt houden zonder een fototas wens ik je veel succes ;)
het is een must :P Tevens moet je niet vergeten als je een tas hebt ook gelijk je extra
batterijen kwijt kan, kabeltjes, extra geheugenkaarten, filters etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ah, dus dan moet ik half NL doorfietsen :P
De dichtst bijzijnde shop waar ik kan komen is alternate, amar daar koop ik uit principe niets meer, vanwege de superslechte service daar.

Ik zit ook net te kijken bij digitalstreet en daar hebben ze de S5500+Fuji 256mb xDcard+tas+ oplaadbare 2500 mah baterijen+lader en autolader voor 370€ (http://www.digitalstreet....info.php?products_id=1283)
Maybe daar eens naar kijken

Zit even te kijken en het is niet een supergoede deal, want als je daar de cam loskoopt en los een xD card en 2500mah baterijen (van GP) met oplader dan ben iets goedkoper uit dan 370€ en dan nog een tasje erbij (als die iets van 20€ zou kosten ben je even duur uit.)

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 12-06-2005 22:43 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Persoonlijk zou ik liever naar de winkel gaan. Bij Dixons bijvoorbeeld is 'ie 300 Euro. Als je beetje handig bent kan je zelf er nog iets bij lullen. ('t Is mij toen gelukt, S5500 + 256mb xD + verzekering + LowePro voor nop). En je bent verzekerd van een NL versie, en de service van Dixons is meestal erg goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Das waar, met dixons heb ik erg goede ervaring qua garantie :), aankopen van boven de 200€ haal ik sowieso liever in de buurt.
Maar wat houd die verzekering precies in ?

ps. k heb je even geadd op msn ;) hoop dat je dat neit erg vind.

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 12-06-2005 23:33 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
sapphire schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:32:
Das waar, met dixons heb ik erg goede ervaring qua garantie :), aankopen van boven de 200€ haal ik sowieso liever in de buurt.
Maar wat houd die verzekering precies in ?

ps. k heb je even geadd op msn ;) hoop dat je dat neit erg vind.
Wat het precies inhoudt moet ik even uitzoeken. Het heeft te maken met diefstal etc. Je krijgt dan de huidige waarde terug ofzo, zal ik even verder uitzoeken.
Moet nu echt snel naar werk anders krijg ik op m'n l#z#r#s.
Dat van die msn is goed hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou je kunt beter in een winkel je camera halen, dan via het internet.
Toen mijn vriendin haar S3000 kocht (heeft ze ook de nodige goodies d'r bij gepraat) bij de Combi bij ons in de buurt, had ze ook direct de camera. Ik heb mijn S5500 via internet besteld (bij Progress, 276 euro incl. verzend kosten) en ik wacht nu al twee en halve week op de camera. :|
Dit is wel de laatste keer dat bij Progress ga bestellen, het duur veel te lang. Ik had ook 2 xD geheugenkaartjes via het internet besteld bij Henk Booms, binnen 3 dagen had ik ze in huis. Mijn router was binnen een week na bestelling binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Laatst online: 14-09 12:38
Ik heb hem vorige week bij Dixons gehaald voor €265 hoor. Deden ze helemaal niet moeilijk over: hij ging alleen even checken of ie echt €265 bij Norrod was. Dus voor de prijs hoef je niet naar een webshop. Voordeel van een echte winkel is natuurlijk dat je er altijd naar terug kan gaan als er iets mee is.

[ Voor 5% gewijzigd door VincentH op 13-06-2005 11:42 ]

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Laatst online: 20:45
€ 268 bij topdeals.nl en ze hebben een echte winkel in Zeist en een NL model inclusief garantie.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

VincentH schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:42:
[...]

Ik heb hem vorige week bij Dixons gehaald voor €265 hoor. Deden ze helemaal niet moeilijk over: hij ging alleen even checken of ie echt €265 bij Norrod was. Dus voor de prijs hoef je niet naar een webshop. Voordeel van een echte winkel is natuurlijk dat je er altijd naar terug kan gaan als er iets mee is.
sweet !!!
Ga ik ook even proberen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentH schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:42:
[...]

NoRRoD is bij mijn weten gewoon een 'echte' winkel, waar je gewoon met problemen heen kunt. De Dixons heeft inderdaad een zeer goede service bij gebreken (wat ik een keer met een MP3-speler mee heb mogen maken). Voor mij is die nu besteld bij NoRRoD, eigenlijk heb ik helemaal geen zin me weer druk te moeten maken. ;)

Verder, een Nederlandse handleiding zou me niet zoveel boeien - Ik verwacht dat m'n Engels goed genoeg is, om de handleiding te kunnen lezen.

Ik ben echt benieuwd hoeveel ik uit dit beestje kan halen, er staan genoeg mooie S5500-foto's op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne bij digitalstreet gekocht. Zij hebben hun winkel in de buurt van Nijmegen, dicht bij mijn woonplaats dus ff langs gegaan. Is toch wel fijn als de winkel dichtbij zit, je kunt voor aankoop de cam ff zien en kijken of alles erbij zit enzo. Ook kun je er gemakkelijk mee terug als er ooit iets mee is. Dat geeft je gewoon een fijn gevoel.

Zat btw ook te twijfelen om de cam bij progress te bestellen, ben blij dat ik dat niet heb gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook bij digital street bestelt afgelopen vrijdag. Kreeg een mailtje dat ie op voorraad was, dus zal hem deze week ook wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit fototoestel heeft een maximale resolutie van 2272 bij 1704, ongeveer gelijk aan 4 megapixels. Als ik bij een standaard 300 DPI afdruk:

horizontaal = 2272 / 300 * 2.54 =19,2 cm
vertikaal = 1704 / 300 * 2.54 = 14,4 cm

Een maximale grootte van 19,2 bij 14,4 cm. Is dit het grootste waartoe je het met behoorlijke kwaliteit op kunt schalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Maja NorroD is voor mij 2 uur rijden met de auto, moet k me Pa weer charteren enzo :P

Naja net bij de Dixons geweest en daar kreeg k setje 2300MaH baterijen (oplaadbaar) met lader en autolader erbij twv. 40€. Naja neit helemaal me doel, had liever een xD kaartje maar toch mooi meegenomen :)
Ik heb heeeeeeel even er mee zitten spelen en paar picjes snel geschoten en ik ben er nu al blij mee, en dan heb ik nog niet eens uitgebreid gekeken wat ie kan :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg blij met deze foto, alles Manuell, behalve de focus niet.
uit de hand genomen trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://www.pazman.nl/mppic/site/img/natuur/natuur12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer netjes inderdaad.
Ik heb ook nog wat fotootjes liggen, dacht ik, eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dit mag weg, hier stonden foto's maar ze worden niet getoond...

[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:21:
Ik ben erg blij met deze foto, alles Manuell, behalve de focus niet.
uit de hand genomen trouwens:
[afbeelding]
Dit is echt een serieus mooie foto! Petje af _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

tja ik kan antuurlijk als n00b niet optegen de pic van SMartijn maar ik dacht ik plaats toch even een pic die ik gisteren rechtstreeks ou-the-box heb geschoten :)

Afbeeldingslocatie: http://img139.echo.cx/img139/1572/dscf00347yp.th.jpg

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Je zult toch een veel grotere sluitertijd moeten hebben wil je het mooi zien stromen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaar dat ik ook zeg out-of-the-box dus alles op auto.
Bovendien ben ik echt een ontzettende n00b op het gebied van fotografie, dus bedankt voor de tip :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sapphire, een paar tips:
Eerst en vooral zijn de kleuren nu niet echt zo flitsend, in het vervolg kan je eens proberen om op laagste stand te flitsen of de foto in zwart-wit om te zetten of mss zelf witbalans anders in te stellen. Probeer het onderwerp ook niet zo pal in het midden te zetten met niets rond maar probeer eens om 2/3de regel te gebruiken-> druk op display topke, dan krijg je een 2*2 raster over je EVF en zet je onderwerp eens op 1 van de 4 snijpunten en kijk wat het geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt een super pic smartijn _/-\o_ Welke diafragma en sluiter heb je gebruikt? Gezien de beweging van het water lijkt me het echt onmogenlijk om zoiets uit de hand te schieten, pffff echt knap hoor (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem dan ook eindelijk binnen. Heb alleen nog wat moeite met het schieten van erg scherpe plaatjes, maar dat komt vast nog wel. Nu is het zo dat je je cam ook op de tv aan kan sluiten en zo je plaatjes kan bekijken, maar dat wil niet werken hier. Kabel in de camera, kabel in de tv, maar waar ik dan op de tv iets van de camera zou moeten zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Meestal door op je tv 1 van de ingangen te selecteren. Die knop ziet er vaak uit als een plaatje van een tv met daarin een pijltje. een paar keer drukken (meerdere ingangen) en dan heb je hem vast wel te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:12:
Meestal door op je tv 1 van de ingangen te selecteren. Die knop ziet er vaak uit als een plaatje van een tv met daarin een pijltje. een paar keer drukken (meerdere ingangen) en dan heb je hem vast wel te pakken :)
Het probleem lag ergens anders, maar toch bedankt! Ik heb zo'n alles in 1 scart aansluiting, maar die stond op 'out', terwijl ie op 'in' moest staan. |:(

Hier nog een plaatje genomen met de S5500 onder lastige lichtomstandigheden. Sluitertijd is 6,5 seconden, en iso was 100.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaap5/kroonluchter.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ik moet er wel bij zeggen dat foto's op de tv niet echt scherp overkomen.
Dat zal wel te maken hebben met het aantal beeldlijnen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:28:
echt een super pic smartijn _/-\o_ Welke diafragma en sluiter heb je gebruikt? Gezien de beweging van het water lijkt me het echt onmogenlijk om zoiets uit de hand te schieten, pffff echt knap hoor (Y)
Sluitertijd 1/6 s
diafragma" F8.0

enne, alles is mogelijk :)
tja ik kan antuurlijk als n00b niet optegen de pic van SMartijn maar ik dacht ik plaats toch even een pic die ik gisteren rechtstreeks ou-the-box heb geschoten
Ik ben ook nog pas begonnen met 'echt' fotograferen, dus dat betreft ben ik ook maar een noob :+
Maar toch bedankt voor de complimenten.

Ik heb laatst ook site in elkaar geflopt,
www.pazman.nl
(heb je enig commetaar, dan hoor ik het graag!!!!!!)
Alle foto's zijn genomen met de S5500(behalve de luchtballon)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan zeer mooie foto's op je site! Nu weet ik in ieder geval zeker dat die brakke plaatjes die ik vanmiddag geschoten heb gewoon door mijn onkunde zo zijn :) Met de Canon S70 was het eenvoudiger om een scherp plaatje te schieten, 't zou wel wennen zijn.

Wat mij trouwens op viel was dat zelfs als ik mijn camera op een statief had staan, dat dan nog het waarschuwingsicoontje voor het bewegen van de camera in beeld stond :?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^
Beestje weet natuulijk niet dat jij een statief gebruikt....... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:32:
Sapphire, een paar tips:
Eerst en vooral zijn de kleuren nu niet echt zo flitsend, in het vervolg kan je eens proberen om op laagste stand te flitsen of de foto in zwart-wit om te zetten of mss zelf witbalans anders in te stellen. Probeer het onderwerp ook niet zo pal in het midden te zetten met niets rond maar probeer eens om 2/3de regel te gebruiken-> druk op display topke, dan krijg je een 2*2 raster over je EVF en zet je onderwerp eens op 1 van de 4 snijpunten en kijk wat het geeft.
lol, me flitser stond uit, maar ik denk dat de belichting zo rot lijkt omdat het een verschrikkelijke rot hoek in de tuin is qua belichting.
Maar zoals je zegt er valt genoeg aan de pic verspijkeren, dus morgen ga ik even verder expirimenteren, bedankt voor je tips :)
* sapphire vind Fotografie nog leuk te vinden als hobby :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Net een paar nachtopnamen gemaakt, als uitprobeersel. Dit kon ik nooit doen met mijn oude Canon Digital IXUS. Opnames gemaakt in de M-modus op iso400. De hoeveelheid ruis valt me nog behoorlijk mee! Misschien dat iso200 en een langere sluitertijd minder ruis had gegeven...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60788/full.jpg
5s / F2.8

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60790/full.jpg
1s / F7.5

edit:
ASA veranderd in iso...

[ Voor 6% gewijzigd door jfeelders op 15-06-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Jammer van die 2e dat je het raam ziet...

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
jfeelders, iso zul je bedoelen, asa is de standaard voor korrels :P Verder, tov andere compacts vind i die ruis nog meevallen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:47:Wat mij trouwens op viel was dat zelfs als ik mijn camera op een statief had staan, dat dan nog het waarschuwingsicoontje voor het bewegen van de camera in beeld stond :?
Het is een warning dat er bewegings onscherpte "kan" optreden. De cam meet verder geen trillingen ofzo. Hij kijkt eigenlijk gewoon of de gekozen sluitertijd snel genoeg is om uit de hand te schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zojuist thuisgekomen en onderweg even in the middle of nowhere in de polder bij het enigste huis wat ik tegenkom even gespeeld met de sluitertijd.

Afbeeldingslocatie: http://img209.echo.cx/img209/9672/dscf01058ps.th.jpg

Valt er nog wat aan dat ruis tedoen? hogere ISO waarde ofzo ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
sapphire schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:01:
Zojuist thuisgekomen en onderweg even in the middle of nowhere in de polder bij het enigste huis wat ik tegenkom even gespeeld met de sluitertijd.

[afbeelding]

Valt er nog wat aan dat ruis tedoen? hogere ISO waarde ofzo ?
Uhhh hoe hoger de ISO, hoe meer ruis.
Dus als je geen ruis wenst, ISO laag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is overigens ook wel erg donker... Zet het diafragma zo ver mogelijk open (als dit nog niet het geval was) en probeer eens te fotograferen met een statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het eens proberen met iso 64 met een diafragma van 2,8. Probeer dan een beetje met de sluitertijd te spelen. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ìemand enig idee waar de s5500 nog op voorraad te krijgen is rond de 260 euro?

thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn er meerdere die rond de €270 aanbieden, kijk op www.kieskeurig.nl voor de altuele aanbiedingen.

Ik heb een tip, bel eerst en vraag of ze het toestel op voorraad hebben. (bij mij gekocht bij Progress, was dat niet zo. dus dan hebben ze 30 dagen om je het toestel te leveren. ik heb hem 26-05 besteld en heb hem nog niet :( ) Tevens als je toch aan het zoeken bent, kun je een bedrijf zoeken met een afhaal punt in de buurt. Scheelt je porto kosten en je hebt hem meteen mee.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:48:
Ìemand enig idee waar de s5500 nog op voorraad te krijgen is rond de 260 euro?

thnx alvast
Ik heb de S5500 gekocht bij alternate.de. Daar kan je hem krijgen voor € 249,00 maar dan heb je wel een Duitstalige handleiding. Bij alternate.de kan je trouwens ook batterijen van Ansmann krijgen. Deze vind ik persoonlijk erg goed, ze houden het ongelooflijk lang vol en als je dan eens moet opladen, is dat in een wip gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik 1GB kaartjes gebruiken in de S5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vandaag een vanguard mk2 statief gekocht.

Daarbij een munpuntje ontdekt: als de plaat waarmee je hem op je statief klikt onder je digicam zit, kan je geen batterijen meer wisselen. Heb dus zo'n 5mm van die plaat af gedremeld. Maar ze hadden natuurlijk ook gewoon het draadbusje ietsjes meer naar links kunnen zetten :)

Verder gister nog een leuke foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61077/thumb.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door _ferry_ op 20-06-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij topdeals hebben ze een aanbieding waarbij ondermeer een topset tas bij zit, kent iemand deze tas? is het wat? vergelijkbaar met de fxs5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
_ferry_ schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:13:

Daarbij een munpuntje ontdekt: als de plaat waarmee je hem op je statief klikt onder je digicam zit, kan je geen batterijen meer wisselen. Heb dus zo'n 5mm van die plaat af gedremeld. Maar ze hadden natuurlijk ook gewoon het draadbusje ietsjes meer naar links kunnen zetten :)
Stel je niet zo aan 8)7
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook maar eens op pad geweest.

met deze resultaten:
1.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tonnyvancasteren/images/Brug-brug.jpg
Maas brug bij Ravenstein

2.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tonnyvancasteren/images/huis1-border.jpg
Huizen formatie in Ravenstein

3.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tonnyvancasteren/images/koeien-border.jpg
Uitzicht vanaf oude maasdijk in Overlangel.

Soms mist deze camera net de extra groothoek. Heb namelijk ook nog met een slr geschoten met een 35-70 sigma lens. Daarmee heb ik ook nog de dijk in de compositie kunnen opnemen wat naar mijn zin een leuker resultaat geeft.

Maar toch schiet die s5500 strakke pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mooie pics! Zie ik daar trouwens een luchtballon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx

Jups, er was een of andere race aan de gang. Er waren er meer die avond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Doe ik ook niet :P Ik zag dat bij de canon A serie je dat probleem bijvoorbeeld ook hebt (hebben we thuis ook namelijk). Dus ze zijn niet de enige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Deze heeft mijn zusje van 12 gemaakt met de camera op Auto en de Macro stand aan.

KLIK

Niet zo slecht dacht ik zelf!

En deze heb ik zelf gemaakt, ben ik erg trots op, haarscherp :P

KLIK

[ Voor 39% gewijzigd door jorisdekloris op 21-06-2005 23:01 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Goed forum dit, ben dus nieuw hier...

Ik twijfel tussen twee camera's : of de Panasonic DMC FZ-5 of de (door jullie veelal geroemde) 5500. Vraag me af of ik de stabilisator(die de panasonic dus wel heeft) niet zal missen op de 5500. Vraag me tegelijk af of ik "statiefloos" veel zal doen met 10x zoom...

Zal de cam voornamelijk gebruiken voor portret/model fotografie en verder de gebruikelijke vakantiepics..

Uiteraard is het niet geringe prijsverschil een belangrijke factor in mijn uiteindelijke besluit..

Heb niet elke pagina hier uitvoerig bestudeerd maar wil graag advies en of tips.

PS : Als ik tot aankoop overga van de 5500 rijd ik a.s. zaterdag naar Digitalstreet in Beuningen. Voor mij praktisch om de hoek en..ze hebben 'm daar vriendelijk geprijsd op voorrraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Stabilisator heb je alleen echt nodig als het donker is, of als je heel ver inzoomt. Daarbij, als het donker is en je maakt een foto waarbij je een stabilisator nodig hebt, heb je ook nog kans dat je onderwerp beweegt. En dat hou je met geen enkele camera tegen ;) Overdag kun je zonder problemen die 10x zoom gebruiken. :)
Ga voor jezelf eens na wanneer/hoeveel je foto's zult maken met een lange sluitertijd, waarbij een stabilsatie nodig zal zijn. Ofwel situaties waar je normaal vaak een statief zult gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Wat je niet gewend bent mis je ook niet :)
Dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de snelle reacties..

Was een Canon A60 gewend(dus niet zo heel veel gewend/verwend). Deze is echter onherstelbaar gevallen en heb gemerkt dat ik niet zo gek lang zonder digi kan...Wil het echter nog wel betaalbaar houden(anders worden de vakantiekiekjes in de achtertuin geschoten) dus voel toch wel veel voor de Fuji. Kan me idd voorstellen dat ik niet heel vaak gebruik zal maken van de 10 x zoom en 99% fotografeer ik overdag dus de stabilisator zal ik niet zwaar gaa nmissen.

Wil nog wel wat pics zien ter vergelijk want ik was toch wel onder de indruk van die Panasonic.

Ben er dus nog niet uit maar de balans lijkt nu door te slaan naar de Fuji(kan ik in ieder geval met goed fatsoen mn pics hier plaatsen!!)

groet,

Jeewee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
JorisdeKloris schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:49:
Deze heeft mijn zusje van 12 gemaakt met de camera op Auto en de Macro stand aan.

KLIK

Niet zo slecht dacht ik zelf!

En deze heb ik zelf gemaakt, ben ik erg trots op, haarscherp :P

KLIK
Wat vinden jullie van de geschoten pics?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joris,

Eerste foto is knap voor een twaalfjarige..
Tweede foto is voor mij weer een argument om de Fuji zaterdag te gaan halen..inderdaad haarscherp en fraai detail in het oog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry tekst is weggevallen. Ik vroeg me af of de foto met statief is genomen, dat kan ik net niet zien in het oog van het konijn. En ik heb nog geen foto zo scherp gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeewee 1964

nogmaals:

www.pazman.nl

Alles foto's, op de luchtballon na, zijn met S5500 gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal weken heb ik ook de S5500 en hij bevalt uitstekend. Op deze site heb ik ook nog een aantal foto'tjes geplaatst. De foto's zijn gemaakt op de automatische stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn en SonnyK,

Ik ben om. Prachtige foto's!! Zaterdag naar de winkel!!

Ik zal de resultaten hier tzt posten.

Groet,
Jeewee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:14:
sorry tekst is weggevallen. Ik vroeg me af of de foto met statief is genomen, dat kan ik net niet zien in het oog van het konijn. En ik heb nog geen foto zo scherp gekregen.
Ik was ook echt geschokt van het resultaat! Hij is gewoon geschoten uit de hand, ik zat wel op mijn knieen dus redelijk stabiel. Ik merk wel dat als ik foto's schiet met behulp van de EVF dat je de camera stabieler hebt.

Hier nog even het resultaat :P
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=LSJJLG4H

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:01:
Thnx

Jups, er was een of andere race aan de gang. Er waren er meer die avond. :)
Nooit gehoord van koeien die naar huis lopen? :?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMRS schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:33:
[...]

Nooit gehoord van koeien die naar huis lopen? :?
Dat sloeg niet op de koeien, maar op de luchtballon 8)7

Koeien aan het racen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de order bij Progress gecanceld, want ze hadden ze nog niet :( Ik zit al 28 dagen de wachten op de camera :X

Ik heb hem nu ook bij Digitalstreet in Beuningen besteld en ik ga morgen halen ... :9~

ze zullen wel denken daar bij Digatalstreet "Dat is een populair toestelletje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
de S5500 is echt een super ding! heb hem nu 6mnd maar ik ga hem toch verkopen, ik sjouw al een eos 350D mee. Dus als iemand interesse heeft? ik heb nog een UV filter. een B+W Cirk.Polaris filter en een 512MB Olympus xD kaart. Ik wil eigenlijk de hele zwik in 1x verkopen. laat maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29
EEKzz schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:57:
de S5500 is echt een super ding! heb hem nu 6mnd maar ik ga hem toch verkopen, ik sjouw al een eos 350D mee. Dus als iemand interesse heeft? ik heb nog een UV filter. een B+W Cirk.Polaris filter en een 512MB Olympus xD kaart. Ik wil eigenlijk de hele zwik in 1x verkopen. laat maar weten :)
De filters en het kaartje wil ik wel maar de camera mag je houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49
Als ik dan zeg dat ik de camera alleen wel wil hebben (eigenlijk het kaartje ook wel, maar ik koop dan wel wat goedkoper een 256MB kaartje om mee te beginnen)\

Ik zit namelijk al een tijd te kijken naar deze camera, en het zou mooi zijn als ik een beetje goedkoop kan beginnen. Je hebt niet toevallig batterijen + lader erbij zitten?

misschien kan dit beter verder via mail...

[ Voor 14% gewijzigd door OnTracK op 24-06-2005 12:34 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan een 350D of D70 te gaan kopen. Dat is toch net dat stapje extra wat ik steeds meer begin te missen. Veel plezier met die s5500 gehad. Tiss echt een geweldig ding om mee te beginnen.

Ik heb hem eventueel ook te koop staan. Met hama uv en pol filter, 256mb XD, lowepro tas en batterijen + lader dus kijk maar, ik hoor het wel. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem eventueel ook te koop staan. Met hama uv en pol filter, 256mb XD, lowepro tas en batterijen + lader dus kijk maar, ik hoor het wel.
Hey Kun je me even mailen met verdere info. Zie geen mail adres in je profiel staan dus dan maar zo...

mail: flatliner.nl(at)gmail(punt)com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds vandaag ook een trotse bezitter van een FinePix S5500 :). Ik vind de camera door zijn afmetingen lekker in de hand liggen en het schieten van foto's gaat ook erg gemakkelijk. Een stuk goedkoper dan de Canon PowerShot S1 IS en je kan schieten in RAW. Je mist alleen de beeldstabilisator, maar daar kan ik mee leven.

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61438/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61439/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61440/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61441/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61442/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61443/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61444/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61445/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ik was gister weer op ´t circuit van Zolder als VIP bij de Porsche tent.
Heb zeker wat mooie pics kunnen schieten. Er stond een ventje naast me met een 350D met een 50-500 Bigma. Die gast maakte echt rukfoto's.....
Materiaal is niet alles laten we maar zeggen.
Ik zal vanavond even wat foto's online zetten :)

EDIT: Kon niet wachten, dus hier een paar picca's. Mocht er iemand zo crazy zijn om van een foto de 1024 versie te willen dat kun je me even mailen.

[img][/img]
Afbeeldingslocatie: http://img92.echo.cx/img92/8302/dscf30083om.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img92.echo.cx/img92/7958/dscf30132kf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img92.echo.cx/img92/1142/dscf30161tm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img92.echo.cx/img92/5925/dscf30402hn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img92.echo.cx/img92/9291/dscf30526km.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img92.echo.cx/img92/9902/dscf30568ug.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img92.echo.cx/img92/2848/dscf30949eh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img92.echo.cx/img92/7902/dscf30970es.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Nielsracing op 27-06-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing, dat is waar maar je bent toch ook maar van plan om lekker
up te graden. ;)
Ik trouwens ook van een S5500 en ben ook aan het zien naar een 20D/7D/...

Laat me weten wat het geworden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijgen jullie hier foto´s gepost? lukt mij zelfs niet met de geijkte programmas. Kan iemand het aan deze leek uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:20:
Nielsracing, dat is waar maar je bent toch ook maar van plan om lekker
up te graden. ;)
Ik trouwens ook van een S5500 en ben ook aan het zien naar een 20D/7D/...

Laat me weten wat het geworden is. :)
Als de financiele middelen het toelaten ben ik misschien te verleiden om tot aankoop van een 20D of de 7D te gaan van Minolta....de keus is nog niet gemaakt in ieder geval. Tot die tijd schiet ik vrolijk verder met de Fuji.

Soms heb ik wel het idee waarom ik moet overstappen...misschien meer voor de heb? :?
Opzich maakt deze naar mijn mening goede en scherpe racepics mits je de camera onder de knie hebt. Twijfel alom dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 17:09
heb je die sjit nog?

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
U heeft mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:24:
[...]

Als de financiele middelen het toelaten ben ik misschien te verleiden om tot aankoop van een 20D of de 7D te gaan van Minolta....de keus is nog niet gemaakt in ieder geval. Tot die tijd schiet ik vrolijk verder met de Fuji.

Soms heb ik wel het idee waarom ik moet overstappen...misschien meer voor de heb? :?
Opzich maakt deze naar mijn mening goede en scherpe racepics mits je de camera onder de knie hebt. Twijfel alom dus :)
Een snellere AF, meer FPS, meer megapixels zodat je eens een mooi A4tje kan laten afdrukken, veel minder ruis zodat als het eens bewolkt is, je nog altijd mooie foto's kan maken en de mogelijkheid om eens echt groothoek te gaan gebruiken, drijven mij en jou waarschijnlijk ook uiteindelijk toch naar een DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:47:
[...]

Een snellere AF, meer FPS, meer megapixels zodat je eens een mooi A4tje kan laten afdrukken, veel minder ruis zodat als het eens bewolkt is, je nog altijd mooie foto's kan maken en de mogelijkheid om eens echt groothoek te gaan gebruiken, drijven mij en jou waarschijnlijk ook uiteindelijk toch naar een DSLR.
Ik heb daar weinig meer aan toe te voegen :)
Soms hoop ik wel eens dat ik de loterij win....maar ondertussen droom ik lekker verder :z
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.