De makkelijkste reden dat ik ben overgestapt is financieel, ik hoef er niet zo hard voor te bloeden. Hell ik kan zonder veel moete een 1D MK II aanschaffen (ik leef niet zo duur: goedkope hypotheek, geen auto/vriendin), maar aangezien ik gemiddeld +/- 1 keer per maand wat 'aan loop te klooien' vind ik dat (vooralsnog ?) een beetje overkill
Vandaag heb ik, for instance, de overstap van Sigma naar Canon gemaakt wat de 24-70 2.8 betreft
De technische reden zijn voornamelijk een beter ISO algoritme, AF-servo, zelf de belichtingsmethode instellen (helaas geen spot, mgoed zoveel gebruik ik dat ook niet

)
Nu ik um heb ben ik ook wel erg blij met z'n burst-mode (+/- 20 shots @ 5 fps op Jpeg-large), FEC op de body, snellere autofocus, AF-punt selectie die makkelijker is en de jog zodat je voor EV-compensatie geen twee vingers meer nodig hebt.
Een collegaatje (dat tot voor kort bruiloften deed) vond onomwonden dat ik (toendertijd) uit een 10D kon halen wat erin zit, dat hielp ook wel
Ergo: Ik had geld (over) voor een betere cam. dan de 300D + het idee dat het ook echt een meerwaarde zou zijn (vanuit mezelf gezien), het is niet zo dat ik de 300D zat was ofzo
Dat een L objectief op een 300D minder 'oogt' dan op een 20D boeit me niet zo heel erg veel. Maargoed, nu een 20D met battery-pack ziet er wel stoerder uit
Met de 50 1.8 heb ik nog niet zo gek veel 'serieuze' foto's gemaakt, ik heb geen idee of ik er uberaupt ééntje zou kunnen vinden, de enige waarvan ik weet dattie met de 50 mm is gemaakt heb jij denk ik niet zoveel aan
Edit: Ik meen dat Pelle z'n 50 1.8 regelmatig gebruikt, ik denk dat die je beter van dienst kan zijn
@ Raven_:
Gebruik hoogvermogende oplaadbare batterijen, ikzelf gebruik 2100 mA's: geweldig, ook na *veel* foto's nog snel opladen en ik doe er +/- 200 foto's mee geloof ik. De meegeleverde AA's begonnen 't al moeilijk te krijgen na 10 foto's ofzo en je gaat je op een gegeven moment echt lopen ergeren aan de langzaame cyclus
[
Voor 9% gewijzigd door
Jaymz op 03-12-2004 17:51
]