Bullshit, dat verhaal van hem. Het gaat zich niet om voltages of amperages apart, maar om het wattage, en marges.Anoniem: 21905 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:48:
Dan snap ik niet hoezo die verkoper mij normale batterijen aanraadde... Zijn verhaal had wel een punt, vandaar dat ik enorm begon te twijfelen.
Een flitser kan bijvoorbeeld werken met 4x 1.5 volt batterijen (vaak zijn die 750mAh, die Duracells van jou zijn dan 1500.) 1,5x4 = 6 volt; daar kan de flitser mee overweg. Je hebt met normale batterijen dan een wattage van 1.5x0,750x4(batts)=4.5 Watt. Als een schot 0.02 Watt kost, kun je er dus 225 foto's mee maken. (En dus 450 foto's met 1500mAh batterijen.)
Gebruik je oplaadbare batterijen van 1.2 volt met 2300mAh, dan heeft de flitser 4.8 volt ter beschikking; daar kan hij echter ook prima mee werken. Je hebt een wattage van 1.2x2.3x4 = 11.04 Watt; oftewel 11.04W / 0.02 W/shot = 552 shots.
Je kunt gewoon oplaadbare batterijen gebruiken. Verkopers verklaren soms debiele dingen; tegen mij werd gezegd dat alleen de standaard Sony flitser op mijn Sony compact zou werken, maar in de handleiding staat duidelijk "can use 3rd party flash units by means of the built-in hot-shoe". Enige waar je op moest letten was een triggervoltage van < 12 volt. (Het voltage dat de flitser genereert om te kunnen schieten.) Nou, ik heb er een handmatige flitser op gezet met een triggervoltage van 4-5 volt, en die werkt gewoon perfect...