[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

Khaine666 schreef op 10 september 2004 @ 17:33:
[...]

Jah dat is zeker een heel goed plan ! Thnx voor de tip.

Zelf weet ik nog niet welke OS ik gebruiken ga. Linux leek mij het meest effecient. Als dat zo is misschien wel in combo met een command-line MP3 speler. Het mag allemaal heel simpel namelijk. De enige vorm van output moet een LCD-schermpje zijn (ala oude mobiele telefoon) met de info welk Mp3-tje zich afspeelt momenteel.

Dit is namelijk makkelijk te Stealthen wat de anti-inbraak weer ten goede komt.
http://mpxplay.cjb.net/

dit is precies wat je zoekt, met lcd-mogelijkheid er al ingebakken.

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/mpxplay/mpxplay.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 22:50

BreeeZe

Devt

messi schreef op 10 september 2004 @ 14:04:
[...]

Waar ga je die FM modulator halen?
Bij de halfords, is wel duurder als bij de conrad, maar een winkel waar je binnen kan lopen en meteen iets mee kan nemen heeft soms toch de voorkeur :P

Dit is em trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://www.caliber.nl/catalog/images/Lt_9fm.jpg

Zit meteen een 5 meter kabel met tulpjes en een aansluitsnoer met aan/uit schakelaartje bij

Kost €69,-

Deze 12v notebook adapter heb ik inmiddels ook al. (soms is een el cheapo merk als Trust toch nog ergens goed voor ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS104148g.gif

Laptopje ligt al klaar met div software geïnstalleerd, zit inmiddels 256Mb geheugen in en een 20Gb HDD-tje
Heb er een mini usb hub voor de benodigde vertakkingen voor bluetooth, touchscreen, gps, eventueel extra muis, webcam en andere dingen die ik nog zou kunnen verzinnen :)

Het wachten is op het schermpje en de gps module die nog bij Stanet vandaan moeten komen.
De GPS module was uitverkocht en zou gister weer binnen komen, ik heb nog niet gehoord dat de spullen verstuurd zijn, maar hopelijk belt de TPG morgen wel bij mij aan :P

[ Voor 86% gewijzigd door BreeeZe op 10-09-2004 23:44 ]

• Mex

Mex

BreeeZe schreef op 10 september 2004 @ 23:30:
[...]

Bij de halfords, is wel duurder als bij de conrad, maar een winkel waar je binnen kan lopen en meteen iets mee kan nemen heeft soms toch de voorkeur :P

Dit is em trouwens.

[afbeelding]

Zit meteen een 5 meter kabel met tulpjes en een aansluitsnoer met aan/uit schakelaartje bij

Kost €69,-

Deze 12v notebook adapter heb ik inmiddels ook al. (soms is een el cheapo merk als Trust toch nog ergens goed voor ;) )

[afbeelding]

Laptopje ligt al klaar met div software geïnstalleerd, zit inmiddels 256Mb geheugen in en een 20Gb HDD-tje
Heb er een mini usb hub voor de benodigde vertakkingen voor bluetooth, touchscreen, gps, eventueel extra muis, webcam en andere dingen die ik nog zou kunnen verzinnen :)

Het wachten is op het schermpje en de gps module die nog bij Stanet vandaan moeten komen.
De GPS module was uitverkocht en zou gister weer binnen komen, ik heb nog niet gehoord dat de spullen verstuurd zijn, maar hopelijk belt de TPG morgen wel bij mij aan :P
Heb je niet gewoon een versterker in de auto waar je je laptop op aan kan sluiten, ik ben bang dat het geluid via zo'n modulator erg gaat tegen vallen, en helemaal als je er 69€ voor betaald hebt. Ik heb het zelf 1 keer gehoord bij iemand die zijn i-pod had aangesloten op die manier en dat klonk helaas voor geen meter..

[ Voor 4% gewijzigd door Mex op 11-09-2004 08:12 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:39

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ah, breeze heeft ook het virus te pakken :)

Ik ben begonnen met een modulator van een Sony stand alone cd-wisselaar voor in de auto en ik was daar op zich zeer tevreden over.....

Lijk eens eerst wat voor spanning de laptop nodig heeft. Is dat 12-15v kan je hem ook zonder adapter aansluiten, mijn Toschiba (15v) doet het ook goed zonder extra adapter..

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

M'n laptop heeft 19,5V nodig, dus ik denk niet dat hij het gaat redden met 12v
Ik heb er al een keer een ander sony adapter van 15v aan gehad, en toen wilde hij niet aan :(

Ik wil het via de radio vanwege de setup in de auto nu.
Via m'n radio zitten de 4 speakers in m'n deuren aan gesloten (eigenlijk 8, aparte voor de hoge tonen) en die worden via de highpass filter in de radio aangestuurd met alles boven de 125hz.
De speakers in m'n hoedeplank en de subwoofer zitten via een versterker, via m'n radio kan ik apart het subwoofer volume regelen.

De radio (sony cdx-ca850) heeft nogal veel instel functies (HP,LP filter , sub uitgang, 7bands equalizer) en die wil ik graag kunnen gebruiken :)
Dus ik hoop dat de kwaliteit ok is :)

De carputer gaat voornamelijk gebruikt worden voor navigatie, camera, telefoon functies en Wlan, MP3 en films is minder belangrijk, dus de audio hoeft niet tip top te zijn.

Ik hoop zooo dat de post vandaag komt :P

[ Voor 5% gewijzigd door BreeeZe op 11-09-2004 10:56 ]

Verwijderd

BreeeZe schreef op 11 september 2004 @ 10:54:
M'n laptop heeft 19,5V nodig, dus ik denk niet dat hij het gaat redden met 12v
Ik heb er al een keer een ander sony adapter van 15v aan gehad, en toen wilde hij niet aan :(
Wat ga je hier aan doen dan?? Als het echt niet gaat om transformen naar 230v en daarna met netadapter verder?? T is een omweg maarjah... Voor de rest ben je verdomde goed bezig >:)

Die radio is trouwens wel :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 11:11 ]

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 11:10:
[...]

Wat ga je hier aan doen dan?? Als het echt niet gaat om transformen naar 230v en daarna met netadapter verder?? T is een omweg maarjah... Voor de rest ben je verdomde goed bezig >:)

Die radio is trouwens wel :9~
* BreeeZe wijst op vorige post van zichzelf. ;)
[...].....

[afbeelding]
...
Met die radio heb ik een mazzeltje gehad, heb hem bij sony kunnen kopen voor €200,- toen ik daar gedetacheerd was, was toen in de winkel €450,- :P
Zelfde geldt voor versterker, en speakers in de hoedeplank, soms moet je mazzel hebben met dingen :P

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Geen post gehad, dus nog geen scherm, en geen GPS module. :'(

Heb wel geknutseld vandaag, ik heb aan de remote draad van m'n autoradio een relais gezet die 12v schakeld die rechtstreeks van m'n accu komt (deze lag al achterin ivm versterker)
Heb op het relais een 12v aansteker aansluiting gehangen, dan hoef ik de laptop adapter niet te modden, en heb een kabel naar voren getrokken voor het scherm en de FM modulator.

Heb de modulator ook even getest, vallen een aantal dingen mee en een aantal dingen tegen.
de min punten:
- hij ruist lichtjes...
- Als hij aan is, is de ontvangst op de andere kanalen veel slechter.

Valt inderdaad een beetje tegen, hoewel de kwaliteit van het geluid (op de ruis na) best ok is.

Het liefst zou ik de AUX aansluiting van m'n radio gebruiken, maar die werkt dus niet zonder dat er een wisselaar aan hangt :( :(

Ik heb wat rond gezocht en zag dat je met een pic een dongle kan maken zodat je aux enabled wordt.
Alleen ik heb geen verstand van pic's of het programmeren ervan...
Zou iemand heeeeeel misschien mij kunnen helpen?? het liefst door een voorgeprogrammeerde pic te kunnen leveren (tegen betaling uiteraard)

• Mex

Mex

BreeeZe schreef op 11 september 2004 @ 16:30:
Ik heb wat rond gezocht en zag dat je met een pic een dongle kan maken zodat je aux enabled wordt.
Alleen ik heb geen verstand van pic's of het programmeren ervan...
Zou iemand heeeeeel misschien mij kunnen helpen?? het liefst door een voorgeprogrammeerde pic te kunnen leveren (tegen betaling uiteraard)
Hehe, nu vraag je wel heel veel, ben je niet toevallig van plan om in de toekomst alles via versterkers te laten lopen, misschien moet je die ideeen maar vervroegen :D

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Mex schreef op 11 september 2004 @ 19:12:
[...]

Hehe, nu vraag je wel heel veel, ben je niet toevallig van plan om in de toekomst alles via versterkers te laten lopen, misschien moet je die ideeen maar vervroegen :D
Ik ben te gehecht aan m'n radio eigenlijk :P

in principe moet het programmeren van de pic niet zo moeilijk zijn voor iemand met een pic programmer, de code bestaan namelijk al :)
http://gnunilink.sourceforge.net/

Enige wat het moet doen is dat mijn radio denkt dat er een wisselaar aan hangt, de rs232 interface hoeft er niet aan :)
Solderen kan ik wel.
Misschien dat ik binnenkort anders zelf in de pic zaken duik en een programmer fabriceer.

-EDIT-

Heb even de search gebruikt (zoals een echte gotter betaamd :P)
Ga zsm maar even langs de electronica boer om eens wat onderdeeltjes te halen, een programmer fabriceren ziet er namelijk eenvoudig uit :)

hopelijk geven ze bij de halfords nog geld terug :D

[ Voor 17% gewijzigd door BreeeZe op 11-09-2004 20:26 ]

• Mex

Mex

BreeeZe schreef op 11 september 2004 @ 20:00:
[...]
hopelijk geven ze bij de halfords nog geld terug[/sub] :D
Ze zijn verplicht je geld terug te geven, tot 4 weken na aankoop. (consumentenrecht)
Met je pic probleem kan ik je niet verder helpen, al heb ik wel 4 jaar mts electro gedaan, in een ver verleden :D

[ Voor 19% gewijzigd door Mex op 11-09-2004 20:42 ]

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Ha die Mex

[off topic]
stuur ik je net een mailtje om te vragen of je mij eens foto's wilt sturen, zie ik ineens je topic hier :) kom van de week eens met de wagen naar school..ik wil wel ff checken hoe het nu geworden is.
[on topic]

Zoals Mex eerder al heeft verteld lijkt ook mij een HD in een auto niet echt een suc6...kunnen die dingen daar een beetje tegen? Hebben mensen een idee wat hier aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

BreeeZe schreef op 11 september 2004 @ 16:30:

Heb de modulator ook even getest, vallen een aantal dingen mee en een aantal dingen tegen.
de min punten:
- hij ruist lichtjes...

Valt inderdaad een beetje tegen, hoewel de kwaliteit van het geluid (op de ruis na) best ok is.

Het liefst zou ik de AUX aansluiting van m'n radio gebruiken, maar die werkt dus niet zonder dat er een wisselaar aan hangt :( :(
Dat je normale ontvangst minder wordt klopt, er zit een relais in om de gewone antenne te ontkoppelen. (kan je dus overbruggen :) )

De AUX is bruikbaar dmv. een XA-107 of een XA-300, dit zijn kleine kastjes die je op de wisselaar poort kan aansluiten voor een AUX.
Hier op GOT zijn er ook al div zelfbouwprojecten geweest die hetzelfde doen en zelfs via een Winamp plugin de MP3 info op het display van de radio kunnen weegeven.
http://www.cus.org.uk/~cleggy/index.htm

Gevonden:
[rml][ EL] GNUnilink: SONY autoradio communicatie met Laptop[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Sinclair schreef op 12 september 2004 @ 08:15:
[...]

Dat je normale ontvangst minder wordt klopt, er zit een relais in om de gewone antenne te ontkoppelen. (kan je dus overbruggen :) )

De AUX is bruikbaar dmv. een XA-107 of een XA-300, dit zijn kleine kastjes die je op de wisselaar poort kan aansluiten voor een AUX.
Hier op GOT zijn er ook al div zelfbouwprojecten geweest die hetzelfde doen en zelfs via een Winamp plugin de MP3 info op het display van de radio kunnen weegeven.
http://www.cus.org.uk/~cleggy/index.htm

Gevonden:
[rml][ EL] GNUnilink: SONY autoradio communicatie met Laptop[/rml]
De oplossingen van Sony zelf zijn me net ff te duur, die kosten al gauw +€100,-
Dat laatste topic wat je aan geeft had ik inderdaad ook gevonden, thanx anyway ;)

Ik ben van plan om ook zo'n dongle te bouwen, alleen ga ik de rs232 interface niet gebruiken, omdat de laptop die ik ga gebruiken geen com poort heeft, ik ga hem echter wel aan de dongle maken, want je weet nooit wat voor hardware er later nog in/bij komt.

Ik heb ook een heel simpel schema gevonden om de PIC16F84 te programmeren op www.circuitsonline.net.

Ik ga vandaag even aan de knutsel om een nieuw plekje voor m'n versterker en laptop te vinden in de achterbak, er zit nu al een dubbele bodem in vanwege m'n gastank (ringtank ipv reserve wiel) hopelijk past het daar onder.
Zo ja, dan volgen er vanmiddag nog wat pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

mikevanrooijen schreef op 11 september 2004 @ 22:14:
Ha die Mex

[off topic]
stuur ik je net een mailtje om te vragen of je mij eens foto's wilt sturen, zie ik ineens je topic hier :) kom van de week eens met de wagen naar school..ik wil wel ff checken hoe het nu geworden is.
[on topic]

Zoals Mex eerder al heeft verteld lijkt ook mij een HD in een auto niet echt een suc6...kunnen die dingen daar een beetje tegen? Hebben mensen een idee wat hier aan te doen is?
Een normale desktop hd kan er redelijk tot goed tegen (mits je het ding goed ophangt), en een laptop hd kan er goed tot zeer goed tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

niet dat ik een eigen auto heb op dit moment, maar denken mag toch? :)

Ik aas zelf op een bestelbus, dus zat ik te denken aan op je met een carputer ook wat met achteruitrij camera's kan doen:
- nuttig: veilig zicht naar achteren en eventueel dode hoeken
- leuk: onderweg beelden capturen :)

Iemand daar ideeen/concreet over?

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
een usb webcam eraan hangen?

keep trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Corpse2 schreef op 12 september 2004 @ 16:11:
een usb webcam eraan hangen?
Lijkt me het meest makkelijke, de cam moet dan aangaan zodra je de auto in z'n achteruit zet. Je kan ook gewoon leren parkeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

leipie schreef op 12 september 2004 @ 12:29:
niet dat ik een eigen auto heb op dit moment, maar denken mag toch? :)

Ik aas zelf op een bestelbus, dus zat ik te denken aan op je met een carputer ook wat met achteruitrij camera's kan doen:
- nuttig: veilig zicht naar achteren en eventueel dode hoeken
- leuk: onderweg beelden capturen :)

Iemand daar ideeen/concreet over?
* BreeeZe is ook van plan om een cam in te bouwen.

Maar dan achter de voorgrill, meer voor de leukigheid eigenlijk, niet voor inparkeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

BreeeZe schreef op 12 september 2004 @ 17:17:
[...]

* BreeeZe is ook van plan om een cam in te bouwen.

Maar dan achter de voorgrill, meer voor de leukigheid eigenlijk, niet voor inparkeren :)
Ik vind het camgebeuren een beetje zinloos, wel maar ik een usbaansluitingkje wat makkelijk te bereiken is zodat ik mn digitale foto's onderweg/vakantie etc uit de camera kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 18:03
Ik ga ook eens beginnen een carpc in mn autotje te bouwen

Meeste dingen heb ik al liggen:

- Mn ouwe laptop met dood scherm, P3-750 / 256Mb
- USB GPS ontvanger
- "oud" 11mbit PCMCIA wlan ontvangertje
- externe 5db antenne met magneetvoetje
- Rilex antennemodulator (audio in, FM stereo uit)

Wat ik dus nog nodig heb:
- Display
- mini toetsenbord (liefst met ingebouwde muis)
- Voeding voor laptop tbv autogebruik
- USB hubje, lappie heeft te weinig poortjes
- USB tv kaart ofzo om tv te kijken + antenne

Probleem is alleen dat de laptop een TV out heeft die pas later actief wordt, en niet continue, dus niet bij boot enz.

De site van STANET is momenteel down, dus daar kan ik ff niet kijken voor scherm.

wel zag ik op http://www.mp3playerstore...need/special/IN-700VG.htm een interessant scherm. Iets groter, 7 inch, en met VGA connector..

Een 5.6inch is ook niet gek duur daar ( 91 eur )
http://www.mp3playerstore..._need/special/th-5688.htm

edit: die 5.6inch is 320x240 resolutie.. merk je dat erg tov de in topicstart genoemd display?
Iemand ervaring met deze shop?

Verzenden is 49 dollar.. alleen geen idee hoe mbt douane en invoerrechten

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 13-09-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47
ik zou het niet doen, een user hiero op got had er ook een schermpje gekocht en het schermpje was niet goed (slechte kwaliteit e.d.) en terugsturen zou veel geld kosten en themp3player store deed daarbij ook nog eens moeilijk.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 23:07

iMars

Full time prutser

Na lang en veel dubben gaat ik binnenkort ook maar eens aan een carputer beginnen.

Specs:
5,6"LCD scherm.
MSI KM2M mobo link
Athlon XP 2400+ (2.0 GHz) (nog kopen ;) )
2x 256MB DDR
Voorlopig een 10GB hdd, toekomst 40GB erbij
Een TV/Radio kaartje
DVD-rom met frontloader voor in dashboard.

Nou wilde ik als bediening een soort van radiofrontje maken voor de belangrijkste functies als: volume, up & down, select/enter, etc.

Nu ben ik nog al geïnspireerd door de volgede topic: [CiP] MP3deck
Deze heeft een mooie volume regelaar enzo...
Maar ik heb géén ervaring met meerdere speakers :)

Mijn moederbord heeft 5.1 support en dat wil ik natuurlijk ook gaan gebruiken.
Op zijn minst 4-speakers-systeem. (2 voor en 2 achter ;) duh )

Is het mogelijk om een balans en fade te maken? dus dat de volume voor en achter los van elkaar geregeld kan worden? of is dit gewoonweg niet mogelijk?

Nog een vraagje, ;)
tussen mijn carputer en dvdrom zal cá 2 tot 3 meter zitten...
Nou weet ik dat IDE, PATA, dat niet zo fijn vindt en dat het storingsgevoelig is...
Als ik nou SATA ga gebruiken, en een SATA => PATA convertertje gebruik, kan ik dan wel meer meters kabel gebruiken?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

je kan ook usb gebruiken btw :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:15
[...]

Dit is em trouwens.

[afbeelding]

Kost €69,-

[afbeelding]

Hoe bevalt deze moduldator. Ik heb er zelf ook een gekocht die je vlak achter je radio moet leggen omdat hij uitzend op 88.9 , liefst had ik er een gehad die je echt tussen de antene kabel koppelt, maar die zijn bijna nergens te krijgen?

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

messi schreef op 13 september 2004 @ 13:21:
[...]

Hoe bevalt deze moduldator. Ik heb er zelf ook een gekocht die je vlak achter je radio moet leggen omdat hij uitzend op 88.9 , liefst had ik er een gehad die je echt tussen de antene kabel koppelt, maar die zijn bijna nergens te krijgen?
de min punten:
- hij ruist lichtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:15
Ik heb die van mij net getest en kom tot dezelfde conclusie

- Hij ruist
- Hij drukt andere zenders weg

Opzich ruist hij niet zo veel (nauwelijks hoorbaar), maar er zit een hele irritante soort piep in net zoals je bij sommige tv's hebt.
Ik raad iedereen dan ook aan om gewoon een autoradio met AUX in te kopen, werkt veel beter :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

messi schreef op 13 september 2004 @ 17:08:
[...]

Ik heb die van mij net getest en kom tot dezelfde conclusie

- Hij ruist
- Hij drukt andere zenders weg

Opzich ruist hij niet zo veel (nauwelijks hoorbaar), maar er zit een hele irritante soort piep in net zoals je bij sommige tv's hebt.
Ik raad iedereen dan ook aan om gewoon een autoradio met AUX in te kopen, werkt veel beter :)
Of direct via een amp, en je radio laten vervallen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Kwa tunerding heb ik zelf de Linex

http://www.myfmstation.com/html/linex_portable.html

Ding werkt prima... Ik ga als ie in de auto komt alleen even zelf een verloopje modden dat ie direct op de antenne input komt, een soort antenne-T-stukje dus solderen ;)

edit: officieel mag ie niet in NL, maar op marktplaats is ie prima te krijgen, voor een eur of 30

Er is ook een USB versie van, die haalt z'n power uit de USB poort.. nog handiger ;)

Ik ga die van mij denk ik ff modden tbv USB power, of een apart schakelingetje in batterijvak zodat ie op 12V kan

[ Voor 40% gewijzigd door DJSmiley op 13-09-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 09:46

GigaTexel_BE

AMD MP²

hoe ga je die dan op een antenne aansluiten? die link van je is een ordinaire FM oscillator

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
GigaTexel_BE schreef op 13 september 2004 @ 23:20:
hoe ga je die dan op een antenne aansluiten? die link van je is een ordinaire FM oscillator
antenne uitvoer van mn fm oscilatortje aansluiten op de kern van mn antennekabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

messi schreef op 13 september 2004 @ 13:21:
[...]

Modulator is inmiddels weer terug naar de winkel.
Ik heb nu een aantal onderdelen thuis liggen waarvan ik een unilink dongle ga knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

BreeeZe schreef op 14 september 2004 @ 13:11:
[...]

Modulator is inmiddels weer terug naar de winkel.
Ik heb nu een aantal onderdelen thuis liggen waarvan ik een unilink dongle ga knutselen.
8)
go for it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Mex schreef op 12 september 2004 @ 17:00:
[...]

Lijkt me het meest makkelijke, de cam moet dan aangaan zodra je de auto in z'n achteruit zet. Je kan ook gewoon leren parkeren :D
Duh :)
Parkeren is niet 't probleem, met een bus kun je alleen niet zien of er van lieve kleine kutkoters achter zitten :)

Achter de voorgrill is inderdaad wel een gaaf plan, ook nog minder vandalisme gevoelig :)

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

* BreeeZe heeft net voor de eerste keer een pic geprogrammeerd \o/

Morgen komt het schermpje en de gps module binnen, ik heb de hele dag vrij dus ik kan me flink uitleven :P
Moet de dongle zelf ook nog even af solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
BreeeZe schreef op 16 september 2004 @ 23:14:
* BreeeZe heeft net voor de eerste keer een pic geprogrammeerd \o/

Morgen komt het schermpje en de gps module binnen, ik heb de hele dag vrij dus ik kan me flink uitleven :P
Moet de dongle zelf ook nog even af solderen.
en hoe bevalt het scherm en de gps dongle..

Heb ze vandaag ook besteld.. hoelang duurde het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 11:56
Ok, voor iedereen die mijn project een beetje gevolgd heeft, Ik ben weer verder gegaan vandaag, en heb het hele frame voorzien van een dubbele laag kippengaas, de randen zijn afgetaped met duct-tape, en na het eten ga ik met papiet-mache de eerste laag maken. deze week bestel ik polyesther en ga dat woorschijnlijk volgend weekend verwerken. Daarna komen er 2 kleuren Skai-leer overheen om het een echt dashboarduiterlijk te geven. maar,.... de pics volgen :D

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Mijn projectje ligt even stil, mijn moederbordje is gestorven, waardoor ik op het moment even niet verder kan :( Denk dat ik nu maar meteen wat neem waarmee ik ook dvd en divx kan afspelen, de mensen die nog wat hebben liggen aan mobo's + proc, laat het me maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nog even voor de echte caputers ;)

http://www.digitenne.nl/n...gers/strong-srt-5000t.asp
http://www.digitennedirec...etails.aspx?productID=407

Key Specifications
- Compacte vormgeving
- Volledig te gebruiken met DVB-T specificaties
- 12 volt aansluiting voor mobiel gebruik
- Elektronische Programma Gids
- Tuner input bereik van 474 Mhz tot 858 Mhz.
- Automatische zenderzoekfunctie
- Scart connector met composite video en RGB support
- Audio L & R uit RCA connectors
- Gebruiksvriendelijke afstandsbediening met kleurcodes
- Vrij te programmeren voorkeurlijsten
- MPEG Main Profile @ Main level decoder, 1-15 Mbps.
- Enkelvoudig smartcardslot
- Ingebouwde Conax CAS decoder voor toegang Digitenne pakket
- Geschikt voor gebruik in combinatie met actieve & passieve antenne
- Eenvoudige bediening door duidelijk menu met weergave via TV-beeld

TV kijken met digitenne in je auto, alleen is het nog niet landelijke dekking, randstad heeft wel complete dekking

€139,- alleen moet je wel abotje hebben bij digitenne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Vrijdag m'n scherm en gps module binnen gehad :)
Duurde wat langer als normaal omdat de gps modules niet bij stanet bezorgd waren maar heel ergens anders, dus zijn leverancier moest het eerst weer op laten halen en opnieuw laten bezorgen.
Donderdag had hij ze weer binnen en binnen een dag lag het bij mij op de stoep.

Van het weekend flink aan het knutselen geweest, ik heb op de plek waar normaal bovenin de autoradio zit (opel astra) een schuifsysteem geknutseld en de radio naar het onderste vak verplaatst
Een vereiste was dat alles zou passen zonder de auto zelf aan te passen, het is namelijk een lease auto.
Ik heb de plastic houder die achter het dashboard zit eruit geschroeft, en aan de hand daarvan een metalen beugel gemaakt met 2 kogelgelagerde lade geleiders.
Ik had zaterdag eerst iets snel in elkaar geknutseld, was een beetje scheef en slap, om het hele idee te testen, zondag de definitieve versie gemaakt

Het schermpje is precies de goede breedte (aan beide kanten 1mm over) om plat in het dashboard te schuiven, hierbij gebruik makend van 2 uitsparingtjes onder aan de zijkant van het autoradio gat.
Ik kan nu het scherm zo uit het dashboard schuiven en dan omhoog klappen, er moet alleen nog even een klepje voor en je ziet niet dat er iets zit als je hem inschuift. :7

GPS module zit nu op het dak, ik ga hem nog verplaatsen, maar kan hem iig nu gebruiken. :)

Schermpje geeft een prima beeld, touchscreen werkt super ! :D
Ik heb alleen wat problemen dat de spanning nog niet helemaal stabiel is waardoor ik wat ghosting en wat strepen heb, er moeten nog wat onstoorders tussen.

M'n unilink dongle voor de radio werkt helaas nog niet, ik had de spannings regelaar verkeerd op het printje gesoldeerd, het enige wat hij deed was roken :P
Ik heb nu tijdelijk de speakers in de hoedeplank aangesloten op de laptop, heb ik iig audio voor de route planner (alturion) die overigens begint te zeuren als je te hard rijd :D

Foto's ter verduidelijking volgens zsm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudverbiest
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2024
BreeeZe

alturion die overigens begint te zeuren als je te hard rijd.

werkt inderdaad irriterend, maar deze optie kan je uitvinken en dan zegt de stem niets meer als je 10% over de snelheid zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Wat me opvalt dat iedereen hier bezig is met een line of een fm module.

Is er niemand die het via een versterker aansluit ?

Ik ga het via me huidige installatie aansluiten, zonder headunit...
(morgen komt me scherm en gps module binnen, dan word het maar eens tijd voor foto's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Bij een kameraad hebben we alles alleen via de versterkers laten spelen.
Werkt echt perfect en je kunt je 5.1 makkelijk afstellen.

Afbeeldingslocatie: http://arjants.xs4all.nl/alberto/foto860.JPG

Ik zal de foto's maar weer es updaten, zit nu een touchpad + mini toetsenbordje bij :D

de rest van de foto's

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
arjants schreef op 20 september 2004 @ 23:05:
Bij een kameraad hebben we alles alleen via de versterkers laten spelen.
Werkt echt perfect en je kunt je 5.1 makkelijk afstellen.

[afbeelding]

Ik zal de foto's maar weer es updaten, zit nu een touchpad + mini toetsenbordje bij :D

de rest van de foto's
Versterkers worden lekker gekoeld zo :/

Ik heb een CD wisselaar ingang en een AUX ingang op mn radio dus dat werkt nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

macmouse schreef op 20 september 2004 @ 22:43:
Wat me opvalt dat iedereen hier bezig is met een line of een fm module.

Is er niemand die het via een versterker aansluit ?

Ik ga het via me huidige installatie aansluiten, zonder headunit...
(morgen komt me scherm en gps module binnen, dan word het maar eens tijd voor foto's )
Ik ga het op dezelfde manier doen als jij, geen hu meer, alles via versterker(s). 8)
Megamind schreef op 21 september 2004 @ 07:02:
[...]

Ik heb een CD wisselaar ingang en een AUX ingang op mn radio dus dat werkt nog beter :)
Dat gaat prima zo hoor, de warmte gaat omhoog, en kan op deze manier prima weg. Mijn versterker ligt onder m'n stoel, en zelfs dat ging prima, in de zomer. In de winter is m'n stoel lekker warm na een kwartiertje volume open :D

[ Voor 34% gewijzigd door Mex op 21-09-2004 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Megamind schreef op 21 september 2004 @ 07:02:
[...]

Nog beter ?
Leg eens uit ?

Ik ben juist blij dat ik dan van die radio af ben, op de plek waar normaal me radio zit, zit nu me 7" indash scherm dus heb er ook geen eens plek voor op me dashboard..

Afbeeldingslocatie: http://www.dghostingworld.com/~sander/r19c/images/inet/HPIM0666.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door macmouse op 22-09-2004 03:41 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Megamind schreef op 19 september 2004 @ 20:13:
Nog even voor de echte caputers ;)

http://www.digitenne.nl/n...gers/strong-srt-5000t.asp
http://www.digitennedirec...etails.aspx?productID=407

Key Specifications
- Compacte vormgeving
- Volledig te gebruiken met DVB-T specificaties
- 12 volt aansluiting voor mobiel gebruik
- Elektronische Programma Gids
- Tuner input bereik van 474 Mhz tot 858 Mhz.
- Automatische zenderzoekfunctie
- Scart connector met composite video en RGB support
- Audio L & R uit RCA connectors
- Gebruiksvriendelijke afstandsbediening met kleurcodes
- Vrij te programmeren voorkeurlijsten
- MPEG Main Profile @ Main level decoder, 1-15 Mbps.
- Enkelvoudig smartcardslot
- Ingebouwde Conax CAS decoder voor toegang Digitenne pakket
- Geschikt voor gebruik in combinatie met actieve & passieve antenne
- Eenvoudige bediening door duidelijk menu met weergave via TV-beeld

TV kijken met digitenne in je auto, alleen is het nog niet landelijke dekking, randstad heeft wel complete dekking

€139,- alleen moet je wel abotje hebben bij digitenne..
Ben hier wel eens mee bezig geweest ,maar ligt niet in mijn bereik, dus voorlopig nog niet.

Toch ben ik wel heel erg benieuwd hoe die nieuwe mercedes S klasse dat toch heeft, die heeft hier ook gewoon 100% bereik, iemand die daar iets over weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
Dat is wel een mooi oplossing met dat indash TFT scherm. Wat zijn de prijzen van dit soort indash schermpjes eigenlijks? en waar kan je ze het beste aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een post van mij.
Ik lees deze topic al met veel spanning. Ik heb ook de grootste respect voor de mensen die dit verwezelijken.
Kan ik met deze componeten is beginnen?
- mobo tusl2-c
- P celeron 1000mhz 256kb Tualatin (kan op 667mhz lopen op 1 volt)
- Sd-ram geheugen 256mb
- voeding kan ik zo op de kop tikken
- beeldscherm uit laptop...schat 12/13inch (deze wordt removeable... ga niet de hele tijd met dat ding in de auto zitten :P)
- wat pci kaartjes (tv tuner/geluidskaarte/lan etc)
- grafische kaartje is een 4mb velocity kaartje van nvidia... echt begin zooi maar werk nice

Wat heb ik nog meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 16:53:
Ff een post van mij.
Ik lees deze topic al met veel spanning. Ik heb ook de grootste respect voor de mensen die dit verwezelijken.
Kan ik met deze componeten is beginnen?
- mobo tusl2-c
- P celeron 1000mhz 256kb Tualatin (kan op 667mhz lopen op 1 volt)
- Sd-ram geheugen 256mb
- voeding kan ik zo op de kop tikken
- beeldscherm uit laptop...schat 12/13inch (deze wordt removeable... ga niet de hele tijd met dat ding in de auto zitten :P)
- wat pci kaartjes (tv tuner/geluidskaarte/lan etc)
- grafische kaartje is een 4mb velocity kaartje van nvidia... echt begin zooi maar werk nice

Wat heb ik nog meer nodig?
-Een omvormer van 12 volt naar 220
-hardeschijf
-cd rom speler

En weet je wel zeker dat dat laptop scherm werkt op een gewone VGA aansluiting, want dat wil niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 17:14:
[...]

-Een omvormer van 12 volt naar 220
-hardeschijf
-cd rom speler

En weet je wel zeker dat dat laptop scherm werkt op een gewone VGA aansluiting, want dat wil niet altijd
Als je de datasheet van het scherm hebt/kunt vinden, dan is er aan ieder scherm een normale VGA aansluiting te fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt maar vind maar eentje voor deze
het is btw een 9.4inch... nice formaatje dus. niet TE.
16bit kleuren Dstn uit een dell laptop (Sanyo LM-CD53-22NTK )
maar moet ik nog ff goed uitzoeken

cd-rom had ik ook al ja... stop :P
maar wat de rest ongeveer kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Nog even een foto'tje.

Heb vandaag me scherm binnen gekregen (newision touchcreen :9 :P )
Dus gelijk maar even een foto gemaakt samen met mijn 7" indash scherm,
nu nog proberen om de newision in het indash frame te krijgen...

Dan kan het andere scherm mooi in een zonneklep of hoofdsteun..

Afbeeldingslocatie: http://www.dghostingworld.com/~sander/mp3car/images/HPIM1014.jpg

Dat scherm op de achterin doet het trouwens ook nog, maar is een 7" marquant...
Denk dat ik die wel in een pc mod ofzo, of bij me wc :p
(heb straks toch een dvd headunit over )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

woei !

* BreeeZe post dit vanuit de auto 8)

wifi antenne werkt prima :P
zit nu via een accesspoint van iemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Hmm, ben tot de conclusie gekomen dat het NEWISION scherm niet in het inDash frame past.
5MM te hoog..

Dit is wel erg jammer, want nu moet ik iets anders verzinnen, beetje stom als je een mooi indash scherm hebt met gewoon s-video beeld, en ergens in een hoekje een vga scherm die je dan vanuit dat hoekje moet bedienen, liever gewoon op het indash scherm...

Maar goed, het hoeft niet morgen af te zijn, dus het word gewoon nog even zoeken en kijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

macmouse schreef op 21 september 2004 @ 21:57:
Hmm, ben tot de conclusie gekomen dat het NEWISION scherm niet in het inDash frame past.
5MM te hoog..

Dit is wel erg jammer, want nu moet ik iets anders verzinnen, beetje stom als je een mooi indash scherm hebt met gewoon s-video beeld, en ergens in een hoekje een vga scherm die je dan vanuit dat hoekje moet bedienen, liever gewoon op het indash scherm...

Maar goed, het hoeft niet morgen af te zijn, dus het word gewoon nog even zoeken en kijken !
Ai, das minder, kun je de plastic achterkant niet van het scherm afhalen ofzo?

• macmouse
Mex schreef op 21 september 2004 @ 22:32:
[...]

Ai, das minder, kun je de plastic achterkant niet van het scherm afhalen ofzo?
Nee als je goed kijkt op onderstaande foto

Afbeeldingslocatie: http://www.dghostingworld.com/~sander/mp3car/images/HPIM1033.jpg

Zie je dat de bovenkant 5 MM uitsteekt.
Dit komt omdat er aan de achterkant van het scherm ruimte is gehouden voor het rails waar het scherm over glijd, dus aan beide kanten.
Hierdoor mis je 1cm diepte..

Helaas dus, maar heb al een oplossing gevonden, als ik mijn dashboard eruit haal,
kan ik hem precies in het radio gedeelte maken, net zoals een origineel ingebouwd scherm..
Iemand nog tips en trucs om dit het beste te doen ?
Polyesther ?

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

macmouse schreef op 22 september 2004 @ 03:11:
[...]

Nee als je goed kijkt op onderstaande foto

[afbeelding]

Zie je dat de bovenkant 5 MM uitsteekt.
Dit komt omdat er aan de achterkant van het scherm ruimte is gehouden voor het rails waar het scherm over glijd, dus aan beide kanten.
Hierdoor mis je 1cm diepte..

Helaas dus, maar heb al een oplossing gevonden, als ik mijn dashboard eruit haal,
kan ik hem precies in het radio gedeelte maken, net zoals een origineel ingebouwd scherm..
Iemand nog tips en trucs om dit het beste te doen ?
Polyesther ?
Ik heb van het weekend zelf een geleider systeem gemaakt voor mijn newision scherm met parts van de lokale bouwmarkt en dat werkt perfect :)

Ik zal vanavond ff wat foto's maken hoe het eruit ziet, kan alleen geen details van de constructie fotograferen omdat hij natuurlijk ingebouwd zit ;)

Dit is trouwens de antenne die ik gekocht heb bij wifishop.nl
2.4GHz Stumbler Antenne Kit 28,56incl 24,00 excl

Stumbelerantenne voor in de auto!

- rondstralende antenne (15cm lang; 2.15dBi) gemonteerd op magneetvoet (3cm diameter)
- voorzien van 2 meter aansluitkabel met Orinoco type connector. (Voor bijvoorbeeld Avaya PCMCIA, SpeedTouch 110, Orinoco PCMCIA)
Afbeeldingslocatie: http://www.wifishop.nl/media/stumblerantenna.jpg
Ik heb de aansluiting gemod zodat hij nu aan een 54Mbit Asus Wlan kaart zit.

Verwijderd

Ik heb Lilliput gemaild (fabrikant van dat 7" touch screen op www.stanet.nl bijv.) en ze zeggen dat ze eind oktober met een "in dash" oplossing komen (gemotoriseerd). Het gaat om een alles-in-één ding incl. radio en dvd-speler enzo. Heb ze teruggemaild of ze ook iets op de markt brengen met alleen het inklapgebeuren en scherm.

Laat wel wat weten zodra ze in China tijd hebben gevonden om te antwoorden :P

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 09:35:
Ik heb Lilliput gemaild (fabrikant van dat 7" touch screen op www.stanet.nl bijv.) en ze zeggen dat ze eind oktober met een "in dash" oplossing komen (gemotoriseerd). Het gaat om een alles-in-één ding incl. radio en dvd-speler enzo. Heb ze teruggemaild of ze ook iets op de markt brengen met alleen het inklapgebeuren en scherm.

Laat wel wat weten zodra ze in China tijd hebben gevonden om te antwoorden :P
Alleen jammer dat een aantal mensen in dit topic al een schermpje hebben :P ;)

Verwijderd

BreeeZe schreef op 22 september 2004 @ 09:43:
[...]

Alleen jammer dat een aantal mensen in dit topic al een schermpje hebben :P ;)
Ik was dan ook zo slim om ze ook te vragen of ze 'm leveren zonder schermpje ;)

• leerling
  • Laatst online: 01-10 10:13
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 10:45:
[...]

Ik was dan ook zo slim om ze ook te vragen of ze 'm leveren zonder schermpje ;)
Dat is mooi. Ik zit ook met een 7" lilliput touchscreen, maar wil die ook indash maken. Jullie is dat dus ook nog niet gelukt?!

Bestaat er ook geen universele indash bracket waar die wel inpast?

[ Voor 12% gewijzigd door leerling op 22-09-2004 11:23 ]

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Wat ik mij af vraag:
Hebben jullie last van storing / strepen op het scherm ?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25

_@/'

• macmouse
leerling schreef op 22 september 2004 @ 10:58:
[...]

Dat is mooi. Ik zit ook met een 7" lilliput touchscreen, maar wil die ook indash maken. Jullie is dat dus ook nog niet gelukt?!

Bestaat er ook geen universele indash bracket waar die wel inpast?
Universeel niet, maar op indash frame kun je voor 100 dollar een frame kopen waar het lillput scherm in past.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalww.com/images/In_Dash_LCD_Case.jpg

Nu moet er dan een beetje verbouwd worden in je scherm, maar dat ziet er veel moelijker uit dan het is.
Zo gedaan, kwestie van geduld (zoals met zoveel :P)
http://www.digitalww.com/VGA_Lilliput-to-Indash_HowTo.html

Heb er zelf ook over gedacht om dit frame te kopen, maar vind het toch niet de mooiste oplossing...

[ Voor 12% gewijzigd door macmouse op 22-09-2004 15:31 . Reden: plaatje toegevoegd ]

• macmouse
BreeeZe schreef op 22 september 2004 @ 11:07:
Wat ik mij af vraag:
Hebben jullie last van storing / strepen op het scherm ?
Nee niet echt, wat voor scherm heb je , merk ?
Aansluiting ? vga - ? s-video ?

Krijg het scherm wel voldoende stroom ?
Dat zou namelijk een rede kunnen zeker, maar lijkt me eerder een defecte aansluiting !

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

macmouse schreef op 22 september 2004 @ 12:05:
[...]

Nee niet echt, wat voor scherm heb je , merk ?
Aansluiting ? vga - ? s-video ?

Krijg het scherm wel voldoende stroom ?
Dat zou namelijk een rede kunnen zeker, maar lijkt me eerder een defecte aansluiting !
Newision scherm via stanet, gebruikt het bijgeleverde 12v omvormer/stabilizeer dingetje.
Gaat via VGA aansluiting.

De spanning komt rechtstreeks van de accu naar achterin de auto en daar hangt de laptop voeding, versterker en scherm aan.

Ik zal eens testen met een ontstoorder en wat met de kabel prutsen.
De vga kabel is verlengd, en ik merkte dat als de connector niet goed zat dat ik storing kreeg, en de ghosting erger werd.

Ik zal ook eens testen met een andere laptop en misschien de 12v via de 220 adapter, als ie dan nog stoort zit het in het scherm :)

[ Voor 9% gewijzigd door BreeeZe op 22-09-2004 12:14 ]

Verwijderd

Klein tussendoortje.

Wat voor specs moet je minimaal hebben om wat mp3/dvd/divx in je auto te bekijken.
Me pa doet zijn laptop weg. een pentium 3 m 1000mhz met 256mb 20gb, dvd... is dit wat?

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 13:00:
Klein tussendoortje.

Wat voor specs moet je minimaal hebben om wat mp3/dvd/divx in je auto te bekijken.
Me pa doet zijn laptop weg. een pentium 3 m 1000mhz met 256mb 20gb, dvd... is dit wat?
Dat moet zeker voldoende zijn.

Ik heb zelf een p3-600 256Mb 20Gb

• leerling
  • Laatst online: 01-10 10:13
macmouse schreef op 22 september 2004 @ 11:55:
[...]

Universeel niet, maar op indash frame kun je voor 100 dollar een frame kopen waar het lillput scherm in past.

[...]
Eh, volgens mij is hun server down, of ligt dat aan mij?

• Rum
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

leerling schreef op 22 september 2004 @ 13:23:
[...]

Eh, volgens mij is hun server down, of ligt dat aan mij?
Hier doet ie t wel, dus of het ligt aan jou of de server is weer up!

• memphis

memphis

BreeeZe schreef op 22 september 2004 @ 13:07:
[...]

Dat moet zeker voldoende zijn.

Ik heb zelf een p3-600 256Mb 20Gb
Hmmmm.... die lijkt mij van de baas :)

DivX, en DVD kan onder de 500MHz probleempjes geven.
Ik heb een Celly-800 met 128mb en een simpele 8mb videokaart en doet alles.

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Sinclair schreef op 22 september 2004 @ 14:05:
[...]

Hmmmm.... die lijkt mij van de baas :)
Is een afgedank exemplaar van een klus waar ik gezet heb, het scherm was stuk , dus niet zoals jij denkt een Getronics laptopje ;)

[ Voor 19% gewijzigd door BreeeZe op 22-09-2004 14:10 ]

Verwijderd

Interessant! http://www.digitalww.com/VGA_Lilliput-to-Indash_HowTo.html

Uitgebreide handleiding om zelf die Lilliput in hun $100-in-dash-systeem te bouwen.

• Mex

Mex

Sinclair schreef op 22 september 2004 @ 14:05:
[...]
DivX, en DVD kan onder de 500MHz probleempjes geven.
Ik heb een Celly-800 met 128mb en een simpele 8mb videokaart en doet alles.
Is helemaal afhankelijk van het os wat je gebruikt.

• Mex

Mex

Vandaag dvdspeler en de omvormer ingebouwd. Van de omvormer zie je niet veel, die zit nogal weg gewerkt, de dvdspeler ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.hernandezcalvo/rob/dvd.jpg
Het is de bedoeling dat er een plaatje omheen komt om de lege ruimte op te vullen, daarin komen de knopjes om pc aan te zetten en winamp te bedienen.

De speler lijkt op de foto scheef te zitten, maar dat zit ie niet :D

• Megamind
Ik ga op http://www.myelectronics.nl een nieuwe carpc kopen deels, ik wil daar een mobo+kast+voeding halen. Ik heb de VIA EPIA V10000 gezien i.c.m. met kast Starex Mini-ITX Case Black/Silver without powersupply, als ik daar dan ook nog de Mini-ITX Risercard bij haal moet ik er dan nog iets bij hebben om de PCI te gebruiken voor het mobo?

En welke voeding zouden jullie aanraden? Ik zat zelf te kijken naar de PW 60 A 100+W cableless, snap-in, alleen weet niet of dat past in dat kastje en op het moederbord.

• Rum
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Mex schreef op 22 september 2004 @ 16:57:
Vandaag dvdspeler en de omvormer ingebouwd. Van de omvormer zie je niet veel, die zit nogal weg gewerkt, de dvdspeler ziet er zo uit:
[afbeelding]
Het is de bedoeling dat er een plaatje omheen komt om de lege ruimte op te vullen, daarin komen de knopjes om pc aan te zetten en winamp te bedienen.

De speler lijkt op de foto scheef te zitten, maar dat zit ie niet :D
Wat ik me afvraag: gaat je dvdspeler niet enorm overslaan? De meeste mensen gebruiken een slimline dvdspeler, die bestand zijn tegen schokken... dat is bij een gewone dvdspeler toch niet zo?

• Mex

Mex

Rum schreef op 23 september 2004 @ 12:27:
[...]

Wat ik me afvraag: gaat je dvdspeler niet enorm overslaan? De meeste mensen gebruiken een slimline dvdspeler, die bestand zijn tegen schokken... dat is bij een gewone dvdspeler toch niet zo?
Pc cdrom en dvdspeler zijn er (tegenwoordig) op gemaakt om horizontaal en verticaal geplaatst te kunnen worden. Na het inleggen van de cd en het dicht gaan van de lade wordt de cd intern tussen 2 kleine rondjes geklemd in het midden van de cd, het ding bleef gewoon doordraaien terwijl ik hem op z'n kop hield, om hem te laten overslaan moest ik echt m'n best doen, hoe hij het in de auto doet weet ik nog niet, maar ik verwacht niet al te veel problemen.

• Mex

Mex

Megamind schreef op 23 september 2004 @ 12:21:
Ik ga op http://www.myelectronics.nl een nieuwe carpc kopen deels, ik wil daar een mobo+kast+voeding halen. Ik heb de VIA EPIA V10000 gezien i.c.m. met kast Starex Mini-ITX Case Black/Silver without powersupply, als ik daar dan ook nog de Mini-ITX Risercard bij haal moet ik er dan nog iets bij hebben om de PCI te gebruiken voor het mobo?
De risercard komt toch gewoon in het pci-slot te zitten? Wat is je vraag precies?

• Megamind
Mex schreef op 23 september 2004 @ 13:03:
[...]

De risercard komt toch gewoon in het pci-slot te zitten? Wat is je vraag precies?
Ik wist niet of het een verlenging was oid of dat er nog een onderdeel bij moest om de slot te kunnen gebruiken, maar ik ben er al uit :)

Gebruiken jullie een ITPS? Niet nodig maar wel handig denk ik..

• Mex

Mex

Megamind schreef op 23 september 2004 @ 13:11:
[...]

Ik wist niet of het een verlenging was oid of dat er nog een onderdeel bij moest om de slot te kunnen gebruiken, maar ik ben er al uit :)

Gebruiken jullie een ITPS? Niet nodig maar wel handig denk ik..
Als je geen voorraad dcdc converters hebt dan zou ik gewoon een itps nemen.
While many DC-DC converters can operate directly from a 12 V source, it is a good idea to regulate the car 12 V output prior to applying it to the input of the DC-DC converter. Cars do have voltage regulation. However, in some instances the voltage can spike up as high as 18-20 V, activating over-voltage protection circuitry on the DC-DC converter as well as on your motherboard.

• mklerx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:32
Ik kan die in-dash housings van DigitalWW afraden. Heb een aantal maanden geleden een 7" scherm in-dash daar besteld (die zat dus al in de behuizing), maar die ging zeer beroerd open en dicht. De constructie is echt slecht, en het kabeltje zit steeds in de weg als je hem in wilt klappen.

• Mex

Mex

Vandaag mijn pa de opdracht gegeven om een mooi paneeltje van alu te maken, wat om de dvdspeler heen komt te zitten, daarnaast komen 6 knoppen voor het bedienen van Winamp, op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.hernandezcalvo/rob/dvdknop.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.hernandezcalvo/rob/dvdknop.GIF

[ Voor 37% gewijzigd door Mex op 23-09-2004 20:28 ]

• Megamind
Hoe ga je die knoppen aansturen? Je kan ook kiezen de joystickpoort te gebruiken, daar kan je namelijk een potmeter aan hangen voor volume :)

• Mex

Mex

Megamind schreef op 23 september 2004 @ 21:05:
Hoe ga je die knoppen aansturen? Je kan ook kiezen de joystickpoort te gebruiken, daar kan je namelijk een potmeter aan hangen voor volume :)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/804631

Ik heb btw geen gameport, ik heb nml mn geluidskaart lowprofile gemaakt, waardoor de gamepoort nu verleden tijd is :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mex op 24-09-2004 11:11 ]

• PASware
aansturing van winamp zal hij wel doen via de seriele poort dmv winamp comport control

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
PASware schreef op 23 september 2004 @ 22:22:
aansturing van winamp zal hij wel doen via de seriele poort dmv winamp comport control
serieel = comport :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scherp ;) !
wel humor eigenlijk.

Verder... mensen het ziet er allemaal weer veel belovend uit. Ik wacht echt met spanning af op het frontje van meneer boven mij :P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 10:20:
scherp ;) !
wel humor eigenlijk.

Verder... mensen het ziet er allemaal weer veel belovend uit. Ik wacht echt met spanning af op het frontje van meneer boven mij :P!
Komt goed, hij gaat het vandaag maken als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

macmouse schreef op 21 september 2004 @ 20:20:
Nog even een foto'tje.

Heb vandaag me scherm binnen gekregen (newision touchcreen :9 :P )
Dus gelijk maar even een foto gemaakt samen met mijn 7" indash scherm,
nu nog proberen om de newision in het indash frame te krijgen...

Dan kan het andere scherm mooi in een zonneklep of hoofdsteun..

[afbeelding]

Dat scherm op de achterin doet het trouwens ook nog, maar is een 7" marquant...
Denk dat ik die wel in een pc mod ofzo, of bij me wc :p
(heb straks toch een dvd headunit over )
is dat marquant dingetje nog wat of niet?
zit er over te denken om die te gaan kopen en dan mijn laptop in de auto hangen en via de tv out naar dat marquant ding te sturen, fm modulator en 220 omvormer erin en klaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Metro2002 schreef op 24 september 2004 @ 12:23:
[...]

zit er over te denken om die te gaan kopen en dan mijn laptop in de auto hangen en via de tv out naar dat marquant ding te sturen, fm modulator en 220 omvormer erin en klaar :Y)
Die marquant heeft een veel slechter beeld omdat het via tv-out moet, ik advieseer iets dieper in de buidel te tasten en een newision van €255,- te kopen.
FM-modulator valt de kwaliteit ook erg van tegen (ik had die van mij binnen een week weer terug gebracht.
De 220 omvormer zou ik vervangen voor een laptop lader voor in de auto, verkrijgbaar bij de kijkshop.
De omvorming van: 12v -> laptop spanning , is korter en minder verlies als: 12v > - 220v - > laptop spanning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
[...]

Neuh, staat nie voor niks Maquant op O-)
Nee maar tis een leuk schermpje, maar kwaliteit is bagger.
Als ik ze alle 3 (4 eigenlijk, maar andere is 5.6") naast elkaar zet,
ok, dan heeft de Newision het beste beeld, maar das dan ook VGA, maar
dan zie je erg duidelijk het verschil tussen het indash scherm en de marquant...
Maar voor films is ie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

[...]

Het ligt er maar net aan wat je ermee wil gaan doen, wil je een haarscherp Windows buroblad dan moet je er niet aan beginnen, wil je divx + dvdtjes kijken dan is het een prima ding voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
ja weet ik, maar het programma heet zo geloof ik(winamp comport control)

zeurt: verd*mme me voeding werkt nog steeds niet :(

• Mex

Mex

Verwijderd

Werkt goed hoor, Niet alleen met winamp.. Als je een beetje zoekt zijn er ook scriptjes verkrijgbaar om vanalles aan te sturen..

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 21:38:
[...]

Werkt goed hoor, Niet alleen met winamp.. Als je een beetje zoekt zijn er ook scriptjes verkrijgbaar om vanalles aan te sturen..
Hmm, heb je hier een linkje van..

• Megamind
Mex schreef op 25 september 2004 @ 22:08:
[...]

Hmm, heb je hier een linkje van..
Ik had zelf wat geprogselt in Delphi, ga er nog mee verder als ik mijn LCD krijg.

Ik had een frontpaneltje gemaakt met 4 knoppen maar die waren volop groot, weet iemand mooie kleine knopjes? Laten we zeggen diameter van ong 20mm ?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste