Vrijdag m'n scherm en gps module binnen gehad

Duurde wat langer als normaal omdat de gps modules niet bij stanet bezorgd waren maar heel ergens anders, dus zijn leverancier moest het eerst weer op laten halen en opnieuw laten bezorgen.
Donderdag had hij ze weer binnen en binnen een dag lag het bij mij op de stoep.
Van het weekend flink aan het knutselen geweest, ik heb op de plek waar normaal bovenin de autoradio zit (opel astra) een schuifsysteem geknutseld en de radio naar het onderste vak verplaatst
Een vereiste was dat alles zou passen zonder de auto zelf aan te passen, het is namelijk een lease auto.
Ik heb de plastic houder die achter het dashboard zit eruit geschroeft, en aan de hand daarvan een metalen beugel gemaakt met 2 kogelgelagerde lade geleiders.
Ik had zaterdag eerst iets snel in elkaar geknutseld, was een beetje scheef en slap, om het hele idee te testen, zondag de definitieve versie gemaakt
Het schermpje is precies de goede breedte (aan beide kanten 1mm over) om plat in het dashboard te schuiven, hierbij gebruik makend van 2 uitsparingtjes onder aan de zijkant van het autoradio gat.
Ik kan nu het scherm zo uit het dashboard schuiven en dan omhoog klappen, er moet alleen nog even een klepje voor en je ziet niet dat er iets zit als je hem inschuift.
GPS module zit nu op het dak, ik ga hem nog verplaatsen, maar kan hem iig nu gebruiken.
Schermpje geeft een prima beeld, touchscreen werkt super !

Ik heb alleen wat problemen dat de spanning nog niet helemaal stabiel is waardoor ik wat ghosting en wat strepen heb, er moeten nog wat onstoorders tussen.
M'n unilink dongle voor de radio werkt helaas nog niet, ik had de spannings regelaar verkeerd op het printje gesoldeerd, het enige wat hij deed was roken

Ik heb nu tijdelijk de speakers in de hoedeplank aangesloten op de laptop, heb ik iig audio voor de route planner (alturion) die overigens begint te zeuren als je te hard rijd
Foto's ter verduidelijking volgens zsm !