Ik leg denk ik liever 65 euro bij, om te gaan voor het schermpje dat ook in de TS staat, mede omdat de resolutie er ook veel hoger op kan.GGS_106 schreef op 24 augustus 2004 @ 16:28:
Hier ook nog een 7inch TFT LCD High Quality Scherm voor €189,90.
Is wel een vet scherm, en niet duur.
Volgens mij zit dat scherm in deze ia:Bobje schreef op 24 augustus 2004 @ 18:10:
[...]
Ik leg denk ik liever 65 euro bij, om te gaan voor het schermpje dat ook in de TS staat, mede omdat de resolutie er ook veel hoger op kan.
http://www.inkoopacties.net/ia/16g158w3/1
Als je m voor 150 euro kan krijgen is dat zeker niet duur!Mex schreef op 24 augustus 2004 @ 18:32:
[...]
Volgens mij zit dat scherm in deze ia:
http://www.inkoopacties.net/ia/16g158w3/1
Vet, ik heb zelf een andere oplossing gekozen, maar ook een 12,1" tft.RoBBS schreef op 24 augustus 2004 @ 13:08:
http://www.swingstar.com/dashboard/IM001645.JPG
fototje van de voorgang van het project. -=let op! niet voor de 56k'ers onders ons=-
Zal binnenkort eens pics posten.
Anyway, ga jij je dashboard opnieuw uitvinden soms, of ga je je gewone dashboard dusdanig modificeren dat het om je touch-tft heen past ?
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Alleen die ia ziet er niet echt profi opgezet uit...van het forum wordt je ook niet echt veel wijzer.Megamind schreef op 24 augustus 2004 @ 18:38:
[...]
Als je m voor 150 euro kan krijgen is dat zeker niet duur!
Verwijderd
jongens.. lilliput komt voor het eind van dit jaar nog met 7" touch build in dash schermen, dus zo`n klik-uit-dashboard-systeem
7" of 12" Vind het een erg groot verschil hoorVerwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 22:27:
jongens.. lilliput komt voor het eind van dit jaar nog met 7" touch build in dash schermen, dus zo`n klik-uit-dashboard-systeem
[ Voor 3% gewijzigd door BYM op 24-08-2004 22:59 ]
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Zo een ding heb ik nu in gebruik, werkt perfect, geluid vind ik zelf zeer acceptabel.nIghtorius schreef op 24 augustus 2004 @ 16:01:
ook wel interessant voor op je autoradio:
FM Modulator
Verwijderd
is dit ook een touchscreen en wat mag de prijs hiervan zijn? Wil ook ziets gaan maken in mijn oude vectra
heb nu een 7" .. draait op 800x600.. geeft zeer strak beeld (film / windows GUI / navigatie software).
voor de auto is ie meer dan geschikt en is uitgerust met een touchscreen mogelijkheid (wat juist je carputer afmaakt).
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Ook een Honda zie ik, een lsi'tje zo te zien? Coupe volgens mij, toch? Hier moet mijn carputer in komen:nIghtorius schreef op 25 augustus 2004 @ 02:23:
[...]
heb nu een 7" .. draait op 800x600.. geeft zeer strak beeld (film / windows GUI / navigatie software).
voor de auto is ie meer dan geschikt en is uitgerust met een touchscreen mogelijkheid (wat juist je carputer afmaakt).

Foto's zijn alweer oud zie ik, ondertussen andere uitlaat en achterlichten.
[ Voor 25% gewijzigd door Mex op 25-08-2004 09:11 ]
12,1" tft met touchscreen à 299€

pdfje
filmpje

pdfje
filmpje
Deze touch screen TFT is te gebruiken voor een heleboel doeleinden, denk bijvoorbeeld aan kassa's, auto's, caravan, camper, keukens, winkels, boten, jukeboxen, in de muur bouwen als MP3 speler.
Als je even je gedachten laat gaan dan verzin je er zo een heleboel handige toepassingen op.
De touchscreen TFT scherm is hagelnieuw in een ongeopende verpakking.
Het beeld gaat via de normale VGA aansluiting, deze aansluiting gebruikt elke monitor op een computer.
Er is ook een composiet of vhs aansluiting van te maken voor bijvoorbeeld een playstation, videorecorder, dvd etc. hiervoor is alleen een extra omvormer nodig, die het composiet of dergelijk signaal omzet naar VGA.
De gegevens van de touchscreen gaan via de com poort, (serial poort) deze aansluiting heeft ook elke computer.
Je hoeft dus met deze monitor geen muis erbij te hebben, deze wordt vervangen door de touchscreen, je kunt dus in principe je vinger als muis gebruiken op je monitor.
Aan de zijkant van het scherm zit een klein printje met smd knopjes waarmee je heet contrast en andere instellingen kunt doen(contrast etc.) Ook zit er een stand-by knopje op het printje, het printje is ook los te schroeven.
De schermen zijn verstevigd, dus niet als normaal tft als je er op tikt dat je dan een vlek ziet, ze kunnen dus goed tegen een stootje.
Op deze TFT schermen kan rustig een film of iets dergelijks worden afgespeeld, het word dan ook heel scherp en mooi weergeven, vroegere TFT (1e modellen) die hadden hiermee last mee de algemeen bekende vagen over het beeld.
Films zijn dus perfect af te spelen.
Ik heb er ook nog wel wat mooie software voor, de software die ik heb is speciaal ontwikkeld voor touch screen, dus alles met vrij grote knoppen zodat deze makkelijk kunnen worden aangetikt.Het mooiste programma dat ik heb is een audio/video/divx/dvd/radio player, met een fraai uiterlijk en gebruiksvriendelijk. Ideaal te gebruiken voor in de auto, caravan, jukebox etc. zie de foto's onderaan.
Winkelprijs ca tussen 800 en 1000 euro.
Let op!: Wij doen geen verzendingen meer van deze schermen, dit vanwege de vele schadeposten onder het versturen, denk aan gebroken glas etc.
yeah right !! todat je het gaat bestellen. Dan ben je 40 euro kwijt.Door Bobje - Thursday 19 August 2004 18:29
PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2
# Toetsenbord (optioneel)
Oke, je hebt niet gekozen voor een touchscreenschermpje. Toch wil je dat in kunnen voeren. PS2 heeft een mooi toetsenbordje ervoor gemaakt. Ze typen extreem lekker, er zit alleen geen Windows-toets op;
Te koop bij OBCS voor nog geen €27. Het toetsenbordje heeft overigens een USB-aansluiting.
try it for yourself
iemand een idee waar ik een klein usb toetsenbord kan bestellen voor een mooie prijs.
iemand een idee waar je een klein toetsenbord vind op usb met trackbal in verwerkt?
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
BTC heeft moeie kleine keyboards !
Anders moet je eens uitkijken naar zo'n IBM toetsenbord voor servers, lekker klein en een klitje in het missen....
Anders moet je eens uitkijken naar zo'n IBM toetsenbord voor servers, lekker klein en een klitje in het missen....
...of een Frogpad misschien?
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
ahhhMex schreef op 25 augustus 2004 @ 09:03:
[...]
Ook een Honda zie ik, een lsi'tje zo te zien? Coupe volgens mij, toch? Hier moet mijn carputer in komen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn alweer oud zie ik, ondertussen andere uitlaat en achterlichten.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Ik heb dezelfde gehad, in het rood (roze)nIghtorius schreef op 25 augustus 2004 @ 12:43:
[...]
ahhh.. een honda-kenner. je hebt gelijk. het is een 5th gen Civic Coupé 1.5 LSi uit '94
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij www.myelectronics.nl hebben ze veel leuke stuff voor epia's en dus ook voor carpc's. Kijk eens onder de keyboards, ze hebben oprolbare, mini, lichtgevende, enz. enz. en de prijzen vallen nog wel mee vind ikzelf. Let wel op want het staat er allemaal excl btw.dread schreef op 25 augustus 2004 @ 10:07:
iemand een idee waar ik een klein usb toetsenbord kan bestellen voor een mooie prijs.
iemand een idee waar je een klein toetsenbord vind op usb met trackbal in verwerkt?
Ik ga mn dashboard opnieuw bouwen om mn scherm heen,. zelf ontworpen dus het oude dashboard komt te vervallen.BYM schreef op 24 augustus 2004 @ 18:57:
[...]
Vet, ik heb zelf een andere oplossing gekozen, maar ook een 12,1" tft.
Zal binnenkort eens pics posten.
Anyway, ga jij je dashboard opnieuw uitvinden soms, of ga je je gewone dashboard dusdanig modificeren dat het om je touch-tft heen past ?
dit is inderdaad een touchscreen en ik heb er 2ehands 175 Euro voor betaaldVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 00:38:
[...]
is dit ook een touchscreen en wat mag de prijs hiervan zijn? Wil ook ziets gaan maken in mijn oude vectra
I said I'd be back...
Ik ben toch maar voor deze gegaan, kon hem goedkoop (50€) krijgen op marktplaats, wel 2e hands, maar daar zie je gelukkig niks van.
Hoe zit het met die resolutie? Krijg je goed en scherp beeld als je in Windows zit en heb je daar eventueel foto's van.Mex schreef op 25 augustus 2004 @ 19:11:
Ik ben toch maar voor deze gegaan, kon hem goedkoop (50€) krijgen op marktplaats, wel 2e hands, maar daar zie je gelukkig niks van.
[afbeelding]
Ik heb hem ook op marktplaats gezien, de advertentie loopt nog.
Wil ook wel graag carputertje bouwen. Probleem is echter de prijs. Ik kom op ongeveer 500 eurie's, waarvan het scherm de helft voor zijn rekening neemt. Vindt het toch wel veel geld voor een gadget. Hoe lossen jullie dit op? Of ben ik de enige met een lege bankrekening??
i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk
je zal heus niet de enige zijn die een lege bankrekening heeft hoorDijkstra schreef op 25 augustus 2004 @ 19:54:
Wil ook wel graag carputertje bouwen. Probleem is echter de prijs. Ik kom op ongeveer 500 eurie's, waarvan het scherm de helft voor zijn rekening neemt. Vindt het toch wel veel geld voor een gadget. Hoe lossen jullie dit op? Of ben ik de enige met een lege bankrekening??
mijn 1e carputer kostte 80 euries. oude laptop had ik nog en voor wat draadjes+stekkertjes+12->220v omvormer was ik 80 kwijt,. het kan wel goedkoop
mijn nieuwe project waar ik mee bezig ben is
via epia 75,-
tft touchscreen 175,-
aluminium + kippengaas 75,-
polyesther 60,-
extra dingetjes (schroeven ed.) 50,-
dvd speler en hdd had ik nog. evenals de omvormer
is totaal: 435,- maar daar heb ik dan ook een compleet nieuw dashboard voor. het kostte mij ook 3 maanden om alles bij elkaar te krijgen maar als je goed zoekt dan kun je het goedkoop krijgen hoor (marktplaats en zo)
I said I'd be back...
Mijn vriendin + Ixus zitten momenteel nog in Spanje, ze komen dit weekend weer thuis als het goed is, dan zal ik direct foto's maken.Bobje schreef op 25 augustus 2004 @ 19:49:
[...]
Hoe zit het met die resolutie? Krijg je goed en scherp beeld als je in Windows zit en heb je daar eventueel foto's van.
Ik heb hem ook op marktplaats gezien, de advertentie loopt nog.
Ja joh, tis gewoon een dure hobbyDijkstra schreef op 25 augustus 2004 @ 19:54:
En jij hebt waarschijnlijk nog geen eens de GPS erbij gerekend.
[ Voor 24% gewijzigd door Lamborghini op 26-08-2004 00:13 ]
Bij mij heeft het tot nu toe pas 35€ voor de 300 Watt omvormer en 50€ voor het schermpje gekost, ik zit nog in de verzamelfase
Heb nog een hele hoop oude hardware, enige wat ik nog niet heb is een hardeschijf. Zal een 40gb WD schijfje worden waarschijnlijk. Op de omvormer zit ik nog te wachten (ia) daarna kan ik beginnen met knutselen
Er komen zeker nog kosten bij voor een paneeltje + knopjes voor de bediening via de compoort, kabels en een (mdf)behuizing.
Ik wil het uiteindelijk zo gaan inbouwen:

[ Voor 35% gewijzigd door Mex op 26-08-2004 08:16 ]
Zoiets had ik in eerste instantie ook in gedachten,. let er dan wel op dat je de hele tijd naar beneden moet kijken en dat je je aandacht niet bij de weg hebt. we willen hier geen massaal gecrashte tweakers omdat de carputer crashte,. of wel soms?Mex schreef op 26 augustus 2004 @ 08:08:
Bij mij heeft het tot nu toe pas 35€ voor de 300 Watt omvormer en 50€ voor het schermpje gekost, ik zit nog in de verzamelfaseHeb nog een hele hoop oude hardware, enige wat ik nog niet heb is een hardeschijf. Zal een 40gb WD schijfje worden waarschijnlijk. Op de omvormer zit ik nog te wachten (ia) daarna kan ik beginnen met knutselen
Er komen zeker nog kosten bij voor een paneeltje + knopjes voor de bediening via de compoort, kabels en een (mdf)behuizing.
[afbeelding]
[afbeelding]
weet iemand btw of het eigenlijk wettelijk is toegestaan om zelf een dashboard te bouwen?
I said I'd be back...
In eerste instantie ga ik het ding gebruiken voor Winamp, navigatie heb ik niet nodig, filmpjes kijken doe ik wel als ik stil sta.RoBBS schreef op 26 augustus 2004 @ 08:20:
[...]
Zoiets had ik in eerste instantie ook in gedachten,. let er dan wel op dat je de hele tijd naar beneden moet kijken en dat je je aandacht niet bij de weg hebt. we willen hier geen massaal gecrashte tweakers omdat de carputer crashte,. of wel soms?![]()
weet iemand btw of het eigenlijk wettelijk is toegestaan om zelf een dashboard te bouwen?
Keuringseisen
Personenauto's die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Wijze van keuren
1. De afleesbaarheid wordt visueel gecontroleerd, waarbij de verlichting wordt ingeschakeld.
2. Indien op grond van een ander keuringsvoorschrift een rijproef wordt uitgevoerd, wordt daarbij de werking van de snelheidsmeter gecontroleerd.
© RDW (opgemaakt door RDW)
Quote's van een ander forum waar ik veel rondhang.Geachte heer xxxx,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Indien de snelheidsmeter ook bij nacht zichtbaar is en voor de rest het scherm niet het uitzicht naar voren belemmerd is dit toegestaan.
Indien het voertuig voorzien is van ABS en/mistachterlicht dan moeten de verplichte controlelampjes wel blijven functioneren!
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
[ Voor 22% gewijzigd door Mex op 26-08-2004 08:30 ]
Ik heb exact z'n indeling (Honda Civic '97), maar ik denk dat dan me pook 'altijd' voor het beeld zit (1e,3e en 5e versnelling).Mex schreef op 26 augustus 2004 @ 08:08:
Bij mij heeft het tot nu toe pas 35€ voor de 300 Watt omvormer en 50€ voor het schermpje gekost, ik zit nog in de verzamelfaseHeb nog een hele hoop oude hardware, enige wat ik nog niet heb is een hardeschijf. Zal een 40gb WD schijfje worden waarschijnlijk. Op de omvormer zit ik nog te wachten (ia) daarna kan ik beginnen met knutselen
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik doe m'n scherm nu tijdelijk 'op' me dashboard, maar hij moet later 'uit' de radio komen.
PS: Gister me mobo binnen gehad, vandaag ff begin van de behuizing bouwen zodat ieder geval de voeding op z'n plek kan. Dan ff testen.
Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.
Ik heb vanmorgen even gekeken, ik heb er niet zo heel veel last van. Dit komt door mijn shortshifter (ding wat de schakelweg een stuk korter maakt) Dus misschien is dat een oplossing voor je.[]InTeR[] schreef op 26 augustus 2004 @ 09:20:
[...]
Ik heb exact z'n indeling (Honda Civic '97), maar ik denk dat dan me pook 'altijd' voor het beeld zit (1e,3e en 5e versnelling).
Ik doe m'n scherm nu tijdelijk 'op' me dashboard, maar hij moet later 'uit' de radio komen.
PS: Gister me mobo binnen gehad, vandaag ff begin van de behuizing bouwen zodat ieder geval de voeding op z'n plek kan. Dan ff testen.
Ik heb gister m'n omvormertje van de ia binnen gekregen, het hobbyen kan beginnen dus. Mijn setup ziet er als volgt uit:

Oud slot1 moederbordje
PII 266
256mb + 128mb + 64mb = 448mb aan geheugen
Asus gf2mx videokaartje met svideo en composiet out
10/100 netwerkkaartje
200Watt voeding
80Gb WD hdtje
5,6" Zanon-schermpje

[ Voor 6% gewijzigd door Mex op 07-09-2004 13:38 ]
Zorg wel dat je de aarding van dit omvormertje aansluit want ik heb een autoradio gesloopt omdat deze niet was aangesloten
Radio niet gezekerd aangeslotenMegamind schreef op 29 augustus 2004 @ 15:38:
Zorg wel dat je de aarding van dit omvormertje aansluit want ik heb een autoradio gesloopt omdat deze niet was aangesloten
Wat ik me afvraag: Zijn er ook tv-tuners? Zodat je bv ned 1,2 en 3 kan ontvangen?
Of is dit niet mogelijk?
Of is dit niet mogelijk?
Dat kan gewoon. Je gebruikt dan een "normale" TV-tuner die je in je pc prikt en waar je dan normaal de TV-kabel in plugt, plug je nu een antenne.hitchhacker schreef op 29 augustus 2004 @ 16:41:
Wat ik me afvraag: Zijn er ook tv-tuners? Zodat je bv ned 1,2 en 3 kan ontvangen?
Of is dit niet mogelijk?
Jawel alleen via de boxen is het gegaan.. Dus uitgang van rechterkanaal verrot
ik ben van plan om een systeempje in elkaar te zetten wat in de nabije toekomst [ wanneer ik een auto heb] zal gaan dienen als carputer. tot die tijd waarschijnlijk als mediaspeler om muziek en films af te spelen.
nou heb ik het een en ander bij elkaar gezocht maar nou vraag ik me af of dit de goeie keus is voor in de auto ivm evt. stroomverbruik of andere dingen?
mijn keus is gevallen op deze onderdelen:
http://www.myelectronics.nl
Cubid 3688 Mini-ITX Case Black mo.nr. 4408-B
P4-ITX Mini-ITX mainboard for P4/Celeron 478, 533/400 MHz FSB up to 3,06 GHz
DDR 512Mb PC266 (voor mini-ITX ME/CL/M6000/10000/P4 & Light/NEO CLE266)
http://www.euromaxi.nl
Intel Celeron 2.8Ghz 400 box
stanet.nl
Newision NW619VT 7" lcd
Slimline Teac 8x DVD-ROM Zwart
Toshiba 060GB 2.5' 9.5mm 4200rpm ATA-5
GLOBALSAT GPS Antenne USB Sirf-Star II/LP Chipset
nou heb ik het een en ander bij elkaar gezocht maar nou vraag ik me af of dit de goeie keus is voor in de auto ivm evt. stroomverbruik of andere dingen?
http://www.myelectronics.nl
Cubid 3688 Mini-ITX Case Black mo.nr. 4408-B
P4-ITX Mini-ITX mainboard for P4/Celeron 478, 533/400 MHz FSB up to 3,06 GHz
DDR 512Mb PC266 (voor mini-ITX ME/CL/M6000/10000/P4 & Light/NEO CLE266)
http://www.euromaxi.nl
stanet.nl
Newision NW619VT 7" lcd
Slimline Teac 8x DVD-ROM Zwart
Toshiba 060GB 2.5' 9.5mm 4200rpm ATA-5
GLOBALSAT GPS Antenne USB Sirf-Star II/LP Chipset
Waarom zo snel ? Een 1ghz zal ook al perfect voldoen hoor.. Je hebt meer aan wat extra geheugen dan aan zo'n bloedsnelle proc
omdat ik hem voor elke gelegenheid wil kunnen gebruiken. voornamelijk dus media maar af en toe ook gamez
het wordt dusz waarschijnlijk een uitneembare pjoeter.
is ook handig tegen diefstal
het wordt dusz waarschijnlijk een uitneembare pjoeter.
is ook handig tegen diefstal
beetje overkill die Celeron 2.8Ghz. Vast ook niet zo zuinig...tha_pietah schreef op 29 augustus 2004 @ 18:18:
nou vraag ik me af of dit de goeie keus is voor in de auto ivm evt. stroomverbruik of andere dingen?
[ Voor 50% gewijzigd door j-w op 29-08-2004 21:44 ]
Verwijderd
Het kleinste ,mooiste en duurstedread schreef op 25 augustus 2004 @ 10:07:
[...]
http://www.sforh.com/keyboards/touchstr-mini-onehand.html
Ook heel handig voor de mensen die geen touch screen hebben!
ik hik tegen een klein technisch probleempje aan..
ik heb storing op de audio-uitgang van m'n carputer. Ik kan namelijk m'n dynamo erdoor horen wanneer de motor draait.. systeemkast verbinden op het chassis lijkt niet te helpen. (storing word wel behoorlijk minder)
koptelefoon apart aangesloten op het systeem. komt duidelijk daar weg.. dus niet van m'n FM-modulator. het klinkt als een mislukte turbo (fluittoon, toonhoogte afhankelijk toerental
). stereo-plug van FM-mod uit de carputer trekken duidt aan dat de storing helemaal niet bij de FM-mod ligt (krijg een perfecte stilte).
wat ik maandag ga proberen is de massa aansluiten op de min-pool van de accu (kijken dat dit enigzins nut heeft)..
wie heeft tips voor dit probleem?? mainboard isoleren van het systeemkast?? computer zelf heeft al een spanningsregulator van 12 volt.
als de motor niet loopt zit er gewoon PERFECT ubergeluid in..
topics die ik al gevonden heb:
CarPC: Geluid van dynamo stoort geluid [0:21]
ik heb storing op de audio-uitgang van m'n carputer. Ik kan namelijk m'n dynamo erdoor horen wanneer de motor draait.. systeemkast verbinden op het chassis lijkt niet te helpen. (storing word wel behoorlijk minder)
koptelefoon apart aangesloten op het systeem. komt duidelijk daar weg.. dus niet van m'n FM-modulator. het klinkt als een mislukte turbo (fluittoon, toonhoogte afhankelijk toerental
wat ik maandag ga proberen is de massa aansluiten op de min-pool van de accu (kijken dat dit enigzins nut heeft)..
wie heeft tips voor dit probleem?? mainboard isoleren van het systeemkast?? computer zelf heeft al een spanningsregulator van 12 volt.
[ Voor 16% gewijzigd door nIghtorius op 30-08-2004 00:21 ]
Ik bedacht met net een leuke feature:
Stel dat ze je auto jatten...Zorg dat je een wireless netwerkkaart hebt, en laat de pc de GPS coordinaten doorgeven van de auto via een emailadres als ie een open netwerk vindt. Je kan ook een mobieltje eraan koppelen (prepay).
Handig?
Stel dat ze je auto jatten...Zorg dat je een wireless netwerkkaart hebt, en laat de pc de GPS coordinaten doorgeven van de auto via een emailadres als ie een open netwerk vindt. Je kan ook een mobieltje eraan koppelen (prepay).
Handig?
idd leuk id. en dan is de prepay oplossing stuk beter lijkt mij. Coordinates on request: Wachtwoord naar je gsm sms'en, en dan stuurd ie zen locatie terughitchhacker schreef op 30 augustus 2004 @ 00:01:
Ik bedacht met net een leuke feature:
Handig?
Misschien meteen webcam achter je dashbord zetten, kan je meteen foto van dader naar politie sturen
Verwijderd
http://users.pandora.be/flubberr/cheaplacedread schreef op 25 augustus 2004 @ 10:07:
[...]
yeah right !! todat je het gaat bestellen. Dan ben je 40 euro kwijt.
try it for yourself
hier staat er bijna helemaal onderaan een klein toetsenbordje voor 14 euro inclusief verzending (wel binnen belgie, maar ik denk dat naar nederland niet veel extra zal zijn)
voor mensen die ergens (in de asbak bijvoorbeeld) een klein USB hubje met 4 poortjes en USB 2.0 compatibel willen wegwerken staat er een klein beetje hoger ook nog zo eentje.
van de toetsenbordjes weet ik dat hij er nog 6 op stock heeft liggen, die hubjes weet ik niet.
Als je zo een toetsenbordje, hubje of iets anders van op die page ziet kan je info en bestellingen aanvragen of plaatsen door te mailen naar flubberketje [at] hotmail [dot] com, in de mail vermelden dat je deze link gekregen hebt van mij (DaPew dus) en bij "CC" benjaminverschaeve [at] hotmail [dot] com invullen, anders kun je niet meer profiteren van deze prijzen.
Je kan ook ff een filter kopen, die filtert het geluid er voor je uit, ik geloof een low-pass filter oid..nIghtorius schreef op 29 augustus 2004 @ 23:39:
koptelefoon apart aangesloten op het systeem. komt duidelijk daar weg.. dus niet van m'n FM-modulator. het klinkt als een mislukte turbo (fluittoon, toonhoogte afhankelijk toerental). stereo-plug van FM-mod uit de carputer trekken duidt aan dat de storing helemaal niet bij de FM-mod ligt (krijg een perfecte stilte).
probleem is. als ik een low-pass filter (filter die de lage frequenties eruit filtert) dat ik tot aan het begin van de fluittoon door moet laten (fluittoon begint voor m'n gevoel bij 1200 hertz en gaat tot 8000 hertz). dus als ik een low-pass filter van 10->1100 hertz plaats blijft er helaas niks over van m'n geluid.Megamind schreef op 30 augustus 2004 @ 07:08:
[...]
Je kan ook ff een filter kopen, die filtert het geluid er voor je uit, ik geloof een low-pass filter oid..
ik ga gewoon een zware condensator over m'n accu polen plaatsen.. filtert dan wel het meeste eruit.
Verwijderd
Op deze site staan ook hele leuke inbouw pctjes.
http://www.dashpc.com/
Vooral bij de pictures kan je zien hoe bizar leuk ze het inbouwen.
http://www.dashpc.com/
Vooral bij de pictures kan je zien hoe bizar leuk ze het inbouwen.
Verwijderd
De vriendin van mijn broer heeft ook zo'n probleem als je een oplossing gevonden heb zou je die dan willen posten of mij willen mailen?nIghtorius schreef op 29 augustus 2004 @ 23:39:
knip
Ik was op zoek naar een handig klein toetsenbordje en zag bij de Dixons een een USB keyboard voor de PS2 het is wel een USB aansluiting (heeft een PS2 dat?). Ik vroeg me af of iemand weet of deze ook op een PC werkt.
Die werkt gewoon op de PC. Ik typ er nu op. Het is inderdaad USB, wat een PS2 ook heeft. Het toetsenbordje is zelfs van Logitech. Als je wilt kan ik wat (webcam)pics maken. Dit staat trouwens ook in de topicstart.Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 18:13:
[...]
De vriendin van mijn broer heeft ook zo'n probleem als je een oplossing gevonden heb zou je die dan willen posten of mij willen mailen?
Ik was op zoek naar een handig klein toetsenbordje en zag bij de Dixons een een USB keyboard voor de PS2 het is wel een USB aansluiting (heeft een PS2 dat?). Ik vroeg me af of iemand weet of deze ook op een PC werkt.
Is nogal een prijsverschil zeg, €39,95 en 14€!Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 18:13:
[...]
De vriendin van mijn broer heeft ook zo'n probleem als je een oplossing gevonden heb zou je die dan willen posten of mij willen mailen?
Totdat je gaat afrekenen. Dan komen er nog wat verzendkosten bij. Het maakt dus niet heel erg uit waar je het toetsenbord koopt.
Volgens mij werkt zoiets het beste als je de condensator bij de storingsbron plaatst, de dynamo dus.nIghtorius schreef op 30 augustus 2004 @ 13:06:
[...]
ik ga gewoon een zware condensator over m'n accu polen plaatsen.. filtert dan wel het meeste eruit.
Als je daar toch gaat prutsen, kijk de dynamo dan zelf ook even na! Stof, roet en andere troep kunnen ook "storing/sluiting" geven.
Veel succes
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Verwijderd
Zo'n dynamobrom kan ook door een aardlus veroorzaakt worden.. Kijk dat ook ff na.. Enne een dikke cap op de Dynamo zetten is ook nie altijd de juiste oplossing..
Probeer de combinatie van een spoel in serie en een ontstorings cap parallel aan je installatie.
Dit samen met een gezamelijk aardpunt (bij voorkeur direct van de accu) heft in de meeste gevallen deze brom op.
Probeer de combinatie van een spoel in serie en een ontstorings cap parallel aan je installatie.
Dit samen met een gezamelijk aardpunt (bij voorkeur direct van de accu) heft in de meeste gevallen deze brom op.
Tijd voor een klein schopje
Even gecopy-paste van een ander forum:
Zoals ik een tijdje geleden al melde ben ik al ff bezig met de inbouw van een pc in de auto, ter vervanging van de autoradio. Het heeft tot afgelopen weekend geduurd voor ik alle spullen verzameld had. Ik heb alles nu in een testopstelling draaien en dat gaat allemaal prima, het spul kan dus spoedig ingebouwd worden
Wat plaatjes van het schermpje:

Winamp bedien ik nu nog met mijn Nokia 6600 via bluetooth, als ik weer wat tijd over heb maak ik een knoppenpaneeltje op de plek van de autoradio waarmee ik alle functies kan bedienen. Op de Nokia ziet het er zo uit:

Hartstikke leuk natuurlijk, alleen zuipt hij batterijen als bluetooth aan staat.
Kort samengevat gebruik ik de volgende onderdelen:
Hardware
PII moederbordje
PII 266Mhz processor
64mb sdram
Asus V7100 GeForce2 MX-400
80Gb WD hardeschijf
200Watt voeding
10/100 netwerkkaartje, in de toekomst een WLANkaartje
Zanon 5,6" tft schermpje
300Watt omvormer
Zooi aan kabels
Software
WinXP-Pro
WinAmp 5
Controlfreak bluetooth plugin
Com-port Winamp control plugin om Winamp met knopjes te bedienen
WinLIRC om Winamp evt in de toekoms met een afstandsbediening te bedienen
Vragen staat vrij
Zoals ik een tijdje geleden al melde ben ik al ff bezig met de inbouw van een pc in de auto, ter vervanging van de autoradio. Het heeft tot afgelopen weekend geduurd voor ik alle spullen verzameld had. Ik heb alles nu in een testopstelling draaien en dat gaat allemaal prima, het spul kan dus spoedig ingebouwd worden

Winamp bedien ik nu nog met mijn Nokia 6600 via bluetooth, als ik weer wat tijd over heb maak ik een knoppenpaneeltje op de plek van de autoradio waarmee ik alle functies kan bedienen. Op de Nokia ziet het er zo uit:

Hartstikke leuk natuurlijk, alleen zuipt hij batterijen als bluetooth aan staat.
Hardware
PII moederbordje
PII 266Mhz processor
64mb sdram
80Gb WD hardeschijf
200Watt voeding
Zanon 5,6" tft schermpje
300Watt omvormer
Zooi aan kabels
Software
WinXP-Pro
WinAmp 5
Vragen staat vrij
Ben nog aan het inventariseren met wat ik nodig heb voor een carputer. Ik zit alleen te twijfelen of ik voor een via epia systeempje zal kiezen of voor een gewone xp2200 of zoiets. Deze laatste presteert denk ik wat beter, maar verbruikt ook meer stroom. Weet iemand ongeveer hoe groot dit verschil in stroomverbruik en prestaties is?? Mijn auto is trouwens een diesel, dus deze heeft wel een redelijk zware accu.
Hoe vlot draait windows XP op zulke oude hardware?Mex schreef op 07 september 2004 @ 09:01:
Tijd voor een klein schopje
Hardware
PII moederbordje
PII 266Mhz processor
64mb sdram
80Gb WD hardeschijf
200Watt voeding
Zanon 5,6" tft schermpje
300Watt omvormer
Zooi aan kabels
Software
WinXP-Pro
WinAmp 5
Vragen staat vrij
Met daar nog eens winamp 5 bovenop (of is het die lite versie die gewoon een update is van versie 2.9)
Hoe lang duurt het voor hij opgestart is?
keep trying...
WinXP draait prima, heb alle visuele fratsen uitgezet, bootvis een keer gedraaid, het enige wat ie doet is Winamp draaien, het is inderdaad de lite versie. Ik gebruik de hibernate functie waardoor hij er zo'n 25 seconde over doet om op te starten, wat ik vrij acceptabel vind. De meeste tijd is hij kwijt aan het tellen van het geheugenCorpse2 schreef op 07 september 2004 @ 12:00:
[...]
Hoe vlot draait windows XP op zulke oude hardware?
Met daar nog eens winamp 5 bovenop (of is het die lite versie die gewoon een update is van versie 2.9)
Hoe lang duurt het voor hij opgestart is?
Het ligt er maar net aan wat je met het systeempje wil gaan doen, ik wil het eigenlijk allemaal zo low-budget mogelijk houden. Het enige wat ik nieuw heb gekocht is de hd en de omvormer, samen zo'n 90€. Het schermpje was 2e hands, 50€ en de rest had ik nog. Ik heb voor een nieuwe hd gekozen ivm de garantie, ben er nog niet 100% van overtuigd dat zo'n schijf het relaxed vind in een verlaagde wagenDijkstra schreef op 07 september 2004 @ 11:09:
Ben nog aan het inventariseren met wat ik nodig heb voor een carputer. Ik zit alleen te twijfelen of ik voor een via epia systeempje zal kiezen of voor een gewone xp2200 of zoiets. Deze laatste presteert denk ik wat beter, maar verbruikt ook meer stroom. Weet iemand ongeveer hoe groot dit verschil in stroomverbruik en prestaties is?? Mijn auto is trouwens een diesel, dus deze heeft wel een redelijk zware accu.
Als je nog spullen moet kopen zou ik voor een 2e hands 440bx bordje oid gaan kijken, met een leuke p3 erop. Die verbruiken niet al te veel en zijn goed(koop) verkrijgbaar, en retestabiel. Je moet hier uiteraard wel de ruimte voor hebben, heb je die niet, dan zou ik idd een epia nemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mex op 07-09-2004 12:32 ]
Kan je het tellen van het geheugen niet uitzetten in je Bios. Kan geloof ik met een optie "Fast boot" o.i.d. Anders eens kijken voor een Bios update.Mex schreef op 07 september 2004 @ 12:05:
[...]
WinXP draait prima, heb alle visuele fratsen uitgezet, bootvis een keer gedraaid, het enige wat ie doet is Winamp draaien, het is inderdaad de lite versie. Ik gebruik de hibernate functie waardoor hij er zo'n 25 seconde over doet om op te starten, wat ik vrij acceptabel vind. De meeste tijd is hij kwijt aan het tellen van het geheugenIk had er eerst 256mb inzitten, duurde het bijna een minuut! Met 64mb draait ie net zo goed, dus...
Pay peanuts get monkeys !
Hoe heb je dat schermpje aangesloten ? Welke aansluitmogelijkheden heeft het ?Mex schreef op 07 september 2004 @ 09:01:
Tijd voor een klein schopjeEven gecopy-paste van een ander forum:
Zoals ik een tijdje geleden al melde ben ik al ff bezig met de inbouw van een pc in de auto, ter vervanging van de autoradio. Het heeft tot afgelopen weekend geduurd voor ik alle spullen verzameld had. Ik heb alles nu in een testopstelling draaien en dat gaat allemaal prima, het spul kan dus spoedig ingebouwd wordenWat plaatjes van het schermpje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Hardware
PII moederbordje
PII 266Mhz processor
64mb sdram
80Gb WD hardeschijf
200Watt voeding
Zanon 5,6" tft schermpje
300Watt omvormer
Zooi aan kabels
Software
WinXP-Pro
WinAmp 5
Vragen staat vrij
Pay peanuts get monkeys !
Laatste biosupdate zit erop, anders werkte die 80gb schijf ook niet. Fast boot staat al aan, is 440lx chipset die het woord fast nog niet begrijptDutch_guy schreef op 07 september 2004 @ 12:46:
[...]
Kan je het tellen van het geheugen niet uitzetten in je Bios. Kan geloof ik met een optie "Fast boot" o.i.d. Anders eens kijken voor een Bios update.
Schermpje heb ik via de tv-out (composiet) van de geforce aangesloten, beeldkwaliteit is goed genoeg voor mijn doeleinden. Als je perfect beeld wil zul je een vga schermpje moeten nemen, die zijn vaak wel meer als 2x zo duur.Dutch_guy schreef op 07 september 2004 @ 12:50:
[...]
Hoe heb je dat schermpje aangesloten ? Welke aansluitmogelijkheden heeft het ?
kom maar kijkenVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 17:39:
[...]
/me heeft nog nooit een bios gezien waar je dat geheugen 'tellen' niet uit kon zetten.
Welk mobo is het dan? Kon behalve de chipset geen merk vinden in dit topic.
FIC VB-601MF schreef op 07 september 2004 @ 18:04:
[...]
Welk mobo is het dan? Kon behalve de chipset geen merk vinden in dit topic.
Ik zat laatst te brainstormen over dit onderwerp met een goede vriend,
Dingen zoals Wifi Toevoegen en webcam zodat je met 2 autos kan netmeetingen.
Ik ben benieuwd of je de carroserie van je auto kan gebruiken als antenne voor je WIFI, Dit zou handig zijn om bijvoorbeeld vanaf je pc thuis Multimedia files te copieren naar je auto, (Die voor de deur staat
Ik ben benieuwd of je de carroserie van je auto kan gebruiken als antenne voor je WIFI, Dit zou handig zijn om bijvoorbeeld vanaf je pc thuis Multimedia files te copieren naar je auto, (Die voor de deur staat
Where ever you go, there you are
carroserie gaat niet lukken denk ik, maar met een kleine antenne wel. En wifi +webcam + netmeetingen voor onderweg, ik betwijfel 't of dat wel goed werkt, maar valt alijd te proberen. Maar muziek vanuit pc in je kamer naar auto gaat wel werken, maar verwacht geen hoge snelheden.rikm schreef op 07 september 2004 @ 19:01:
Ik zat laatst te brainstormen over dit onderwerp met een goede vriend,
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ja we zaten er aan te denken om in iedergeval uit te zoeken wat het bereik is van de wifi in de auto (als accesspoint zijnde he) naar een client toe ook in een auto, is wel te testen met een laptop en netstumbler. daar zie je het heel precies op.
Eventueel kun je nagelang het signaal hier en daar nog wel wat versterken maar dan moet ik me ff wat verder in die Wifi gebeuren verdiepen...
Lijkt me hardstikke makkelijk om op die manier naar een meeting te rijden ofzo... Kun je met elkaar afspreken dat je ff ergens een korte pause houd etc...
Eventueel kun je nagelang het signaal hier en daar nog wel wat versterken maar dan moet ik me ff wat verder in die Wifi gebeuren verdiepen...
Lijkt me hardstikke makkelijk om op die manier naar een meeting te rijden ofzo... Kun je met elkaar afspreken dat je ff ergens een korte pause houd etc...
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
je moet niet tever achter elkaar rijden, en webcamsessie trekt niet teveel van de bandbreedte, maar als er bijvoorbeeld auto's tussen jullie 2 inkomen, ja dan kan het wel eens wegvallenDAMAGE schreef op 07 september 2004 @ 19:57:
Ja we zaten er aan te denken om in iedergeval uit te zoeken wat het bereik is van de wifi in de auto (als accesspoint zijnde he) naar een client toe ook in een auto, is wel te testen met een laptop en netstumbler. daar zie je het heel precies op.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Dit doen ze al 20 jaar ofzo op een vele simpelere manier:DAMAGE schreef op 07 september 2004 @ 19:57:
http://www.inkoopacties.net/ia/xmpnfmj4
ATI AIW Remote Controle I
Draadloze vrijheid door muren heen
- Door gebruik van radio-frequenties is het niet nodig om op de ontvanger te wijzen of je er dichtbij te bevinden
- Bedien door muren heen m.b.v. de radiosignalen. Bediening in het hele huis mogelijk
- Simpel te gebruiken, even de ontvanger in de USB poort en beginnen maar
- in tegenstelling tot wat fabrikant doet vermoeden is er _geen_ ATI kaart verplicht.
Full control
- Bedien je multimedia applicaties m.b.v. de knoppen en de muis-functie.
- Vrijwel volledige toegang tot je PC
- Lanceer met één druk op de knop je web-browser, TV-programma, DVD-programma etc.
- Programmeer zelf een programma / optie onder één van de 6 extra knoppen (A-F)
- Multimedia functies als forward, reverse, volume +/-, vorig/volgend kanaal etc. etc.
Ervaar vrijheid
- Bedien je Powerpoint presentatie met de zapper, web browser of multimedia programma.
- Vanuit je luie stoel i.p.v. achter de PC
- Beheer je MP3/film programma's overal in het huis
Vereist: Een USB aansluiting

€17,50
ATI AIW Remote Controle I
Draadloze vrijheid door muren heen
- Door gebruik van radio-frequenties is het niet nodig om op de ontvanger te wijzen of je er dichtbij te bevinden
- Bedien door muren heen m.b.v. de radiosignalen. Bediening in het hele huis mogelijk
- Simpel te gebruiken, even de ontvanger in de USB poort en beginnen maar
- in tegenstelling tot wat fabrikant doet vermoeden is er _geen_ ATI kaart verplicht.
Full control
- Bedien je multimedia applicaties m.b.v. de knoppen en de muis-functie.
- Vrijwel volledige toegang tot je PC
- Lanceer met één druk op de knop je web-browser, TV-programma, DVD-programma etc.
- Programmeer zelf een programma / optie onder één van de 6 extra knoppen (A-F)
- Multimedia functies als forward, reverse, volume +/-, vorig/volgend kanaal etc. etc.
Ervaar vrijheid
- Bedien je Powerpoint presentatie met de zapper, web browser of multimedia programma.
- Vanuit je luie stoel i.p.v. achter de PC
- Beheer je MP3/film programma's overal in het huis
Vereist: Een USB aansluiting

€17,50
[ Voor 32% gewijzigd door Mex op 08-09-2004 12:26 ]
Weet niemand een antwoord op mijn vraag over het verschil in stroomverbruik tussen een athlon xp(m) en een epia?? Weet inmiddels dat een xp2200 ongeveer 55 w trekt
Ik schat 20W ofzo.Dijkstra schreef op 08 september 2004 @ 12:45:
Weet niemand een antwoord op mijn vraag over het verschil in stroomverbruik tussen een athlon xp(m) en een epia?? Weet inmiddels dat een xp2200 ongeveer 55 w trekt
Euh waar bazeer jij dat op? Op GOT lopen een aantal topics over stroomverbruik en geloof mij maar, een 300watt omvormer is geen overbodige luxe
geloof me.. een Epia systeempje met een Laptop HDD en slimline DVD spelertje komt echt niet over de 40watt heen..Megamind schreef op 08 september 2004 @ 14:29:
[...]
Euh waar bazeer jij dat op? Op GOT lopen een aantal topics over stroomverbruik en geloof mij maar, een 300watt omvormer is geen overbodige luxe
gemeten met een stroommeter en voltage meter
P=U*I
Hij heeft het over het vermogen van het Epia procje, en niet over het geheel, ik denk dat het geheel zo'n 50Watt ofzo zal zijn. Zodra je flinke hardeschijven etc, en dikke videokaarten gaat gebruiken zal dit wel fors stijgen, ik heb een 300Watt omvormer, en een 200Watt pc voeding, die nu alles trekt, mobo + proc, 80gb hd, schermpje, gf2mx, usb-bluetoothding. Gaat allemaal prima.Megamind schreef op 08 september 2004 @ 14:29:
[...]
[ Voor 38% gewijzigd door Mex op 08-09-2004 15:46 ]
Heeft er iemand nog een leuk idee om een dvdspelertje aan te sluiten. Het allerliefste wil ik een pioneer slot-in dvdspeler op plek van de normale autoradio hebben. Alleen met een IDE kabel van 3 meter gaat dit niet werken, via usb kan, maar dat is een vrij dure oplossing (45€~50€), iemand een ander ideetje?
Ja maar hij heeft het over een 2200+ en die zuigt wel hardernIghtorius schreef op 08 september 2004 @ 15:30:
[...]
geloof me.. een Epia systeempje met een Laptop HDD en slimline DVD spelertje komt echt niet over de 40watt heen..
gemeten met een stroommeter en voltage meter
P=U*I(dus zit ik met m'n 60Watt carputer voeding aardig in de ruime kant)
ik ga ook een car pc in mijn auto bouwen, maar dan meer om te wardriven, ik gebruik helemaal geen 12 V DC --> 230V AC omvormers, ik doe alles 12V, epia, scherm, de hele ratteplan.
zo'n omvormer is aleen maar verlies, beetje onzinnig om eerst 12 naar 230 en dan weer terug te converteren.
zo'n omvormer is aleen maar verlies, beetje onzinnig om eerst 12 naar 230 en dan weer terug te converteren.
www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.
Ik heb op ebay een usb2-ide kabeltje gekocht, is inclusief verzendkosten prima te betalen! Dan kun je elk soort ide apparaat aansluiten, heel gemakkelijk.Door Mex - woensdag 08 september 2004 16:17
Heeft er iemand nog een leuk idee om een dvdspelertje aan te sluiten. Het allerliefste wil ik een pioneer slot-in dvdspeler op plek van de normale autoradio hebben. Alleen met een IDE kabel van 3 meter gaat dit niet werken, via usb kan, maar dat is een vrij dure oplossing (45€~50€), iemand een ander ideetje?
Komt helemaal uit Hong Kong, maar sneller en goedkoper dan de meeste nederlandse webshops.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...ory=41994&item=6706110803
Wat was je in totaal kwijt aan verzendkosten dus, en hoe lang duurde het?aufl schreef op 08 september 2004 @ 20:05:
[...]
Ik heb op ebay een usb2-ide kabeltje gekocht, is inclusief verzendkosten prima te betalen! Dan kun je elk soort ide apparaat aansluiten, heel gemakkelijk.
Komt helemaal uit Hong Kong, maar sneller en goedkoper dan de meeste nederlandse webshops.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...ory=41994&item=6706110803
Bij Mycom heb je een 2.5" behuizing met USB-IDE converter voor 19 euro.
Doe er je voordeel bij.....
Ik heb het gezien inderdaad:Sinclair schreef op 08 september 2004 @ 21:01:
http://silverapp1.mycom.n...uctID=65162&productType=1
Wel stom dat een 3.5" ding meteen meer als 2x zo duur moet kosten, zal wel met voeding te maken hebben ofzo.
Ik was in totaal 18 euro kwijt, inclusief voeding en verzenden (4 dagen). Groot voordeel is dat je 'normale' ide apparaten kunt gebruiken.Door Mex - woensdag 08 september 2004 21:16
quote:
Sinclair schreef op 08 september 2004 @ 21:01:
Ik heb het gezien inderdaad:
http://silverapp1.mycom.n...D=65162&productType=1
Wel stom dat een 3.5" ding meteen meer als 2x zo duur moet kosten, zal wel met voeding te maken hebben ofzo.
Dan is dat zeker het overwegen waard, ding van de mycom kan evt ook met nog een extra omvormertje.aufl schreef op 08 september 2004 @ 21:41:
[...]
Ik was in totaal 18 euro kwijt, inclusief voeding en verzenden (4 dagen). Groot voordeel is dat je 'normale' ide apparaten kunt gebruiken.
* BreeeZe gaat ook eindelijk zijn plannen uitvoeren 
Heb gister een schermpje en gps ding besteld (bij stanet, bedankt voor dit topic
)
Helaas was het gps ding niet binnengekomen gister bij hun, hopelijk vandaag wel, dan heb ik het morgen binnen
Als basis gebruik ik een afgedankte sony laptop, pcg-r600hek, PIII-600
Het scherm was defect, maar dat maakt niet uit,die heb ik eraf gehaald en nu is ie lekker compact
Ga straks een fm-modulator halen voor de audio en een universele laptop adapter voor in de auto bij de kijkshop.
Voordeel bij een laptop is dat er een batterij inzit die de buffer vormt tijdens het starten van de auto zodat hij niet uitgaat.
De voeding ga ik dmv een relais schakelen op de stuurspanning van m'n radio, dus radio uit, geen oplaad spanning meer.
Tevens zit ik eraan te denken om zo ook de aan/uit knop te schakelen, dus dat hij een korte puls krijgt als de radio aan gaat, afsluiten doe ik dan via windows zelf.
Uiteraard komt er ook WiFi op, maar het schijnt nogal lastig te zijn een 54Mbit pcmcia kaartje te vinden met externe antenne aansluiting, dus ik denk dat ik maar een asus kaartje met opstaand antennetje ga modden.
Is het overigens mogelijk om een IDE dvd-speler via een usb-hdd interface aan te sluiten? LEZEN
* BreeeZe heeft er zin in
Heb gister een schermpje en gps ding besteld (bij stanet, bedankt voor dit topic
Helaas was het gps ding niet binnengekomen gister bij hun, hopelijk vandaag wel, dan heb ik het morgen binnen
Als basis gebruik ik een afgedankte sony laptop, pcg-r600hek, PIII-600
Het scherm was defect, maar dat maakt niet uit,die heb ik eraf gehaald en nu is ie lekker compact
Ga straks een fm-modulator halen voor de audio en een universele laptop adapter voor in de auto bij de kijkshop.
Voordeel bij een laptop is dat er een batterij inzit die de buffer vormt tijdens het starten van de auto zodat hij niet uitgaat.
De voeding ga ik dmv een relais schakelen op de stuurspanning van m'n radio, dus radio uit, geen oplaad spanning meer.
Tevens zit ik eraan te denken om zo ook de aan/uit knop te schakelen, dus dat hij een korte puls krijgt als de radio aan gaat, afsluiten doe ik dan via windows zelf.
Uiteraard komt er ook WiFi op, maar het schijnt nogal lastig te zijn een 54Mbit pcmcia kaartje te vinden met externe antenne aansluiting, dus ik denk dat ik maar een asus kaartje met opstaand antennetje ga modden.
Is het overigens mogelijk om een IDE dvd-speler via een usb-hdd interface aan te sluiten? LEZEN
Of een 3Com kaartje, die hebben ook een uitklapantennetjeBreeeZe schreef op 09 september 2004 @ 11:39:
Even een vraagje over een pulse laten geven dmv de 12v stuurspanning van m'n autoradio.
Ik zag hier laatst in een topic een schema wat zoiets was als dit:

Het idee is dat als er spanning op komt dat het relais schakeld, totdat de condensator vol is en niet meer geleid (wat dus al vrij snel is)
Klopt dit?
En zo ja, wat moet de waarde van de condensator ongeveer zijn voor +/- 0.5 sec spanning.
Ik zag hier laatst in een topic een schema wat zoiets was als dit:

Het idee is dat als er spanning op komt dat het relais schakeld, totdat de condensator vol is en niet meer geleid (wat dus al vrij snel is)
Klopt dit?
En zo ja, wat moet de waarde van de condensator ongeveer zijn voor +/- 0.5 sec spanning.
Voor iedereen die nog met de voeding bezig is:
Ik heb de schema's van m'n voeding (12V ATX 150W) gevonden en op m'n site gezet, evenals de beschikbare commando's voor de seriele poort. Misschien steken jullie er nog wat van op. Het is overigens niet mijn eigen ontwerp.
http://home.zonnet.nl/a.flapper/atx.htm
Ik heb de schema's van m'n voeding (12V ATX 150W) gevonden en op m'n site gezet, evenals de beschikbare commando's voor de seriele poort. Misschien steken jullie er nog wat van op. Het is overigens niet mijn eigen ontwerp.
http://home.zonnet.nl/a.flapper/atx.htm
Verwijderd
kerel kan je ons nog wat fotos laten zien van het project. Ben zeer benieuwd, want als je een mooi resultaat neerzet wil ik het ook gaan proberen !!!RoBBS schreef op 24 augustus 2004 @ 13:08:
http://www.swingstar.com/dashboard/IM001645.JPG
fototje van de voorgang van het project. -=let op! niet voor de 56k'ers onders ons=-
Als ik binnenkort een rijdend monster van mezelf heb wil ik er ook een carPC-tje inbouwen. Nu is dat allemaal met deze tutorials wel redelijk duidelijk geworden, maar ik had toch nog wat punten.
Ik wil dus een mobo+proc. en alles lekker zuinig. In tegenstelling tot de meeste mensen in deze topic wil ik juist GEEN scherm. Een simpel LCD-tje is al meer dan zat. Het gaat er namelijk om dat ik mijn MP3 collectie in de auto kan afspelen. Dat moet dus heel wat energie schelen maar heeft 1 van jullie een ID hoe ik de controls het beste kan regelen ? Ik hoef alleen maar wat simpele knoppen te hebben (next , previous , play , stop , pause etc )
Ik wil dus een mobo+proc. en alles lekker zuinig. In tegenstelling tot de meeste mensen in deze topic wil ik juist GEEN scherm. Een simpel LCD-tje is al meer dan zat. Het gaat er namelijk om dat ik mijn MP3 collectie in de auto kan afspelen. Dat moet dus heel wat energie schelen maar heeft 1 van jullie een ID hoe ik de controls het beste kan regelen ? Ik hoef alleen maar wat simpele knoppen te hebben (next , previous , play , stop , pause etc )
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Waar ga je die FM modulator halen?BreeeZe schreef op 09 september 2004 @ 11:39:
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Welk os + mp3-software ga je gebruiken? Als je Windows + Winamp gebruikt kun je een oud tobo slopen of met com-control werken, je sluit dan een aantal knoppen aan op de compoort waarmee je Winamp kan bedienen.Khaine666 schreef op 10 september 2004 @ 14:02:
Als ik binnenkort een rijdend monster van mezelf heb wil ik er ook een carPC-tje inbouwen. Nu is dat allemaal met deze tutorials wel redelijk duidelijk geworden, maar ik had toch nog wat punten.
Ik hoop zondag weer verder te gaan, wegens overlijden van een aantal mensen ben ik er niet meer aan toe gekomen om verder te gaan. Maar het project loopt nog wel hoor. het duurt nu alleen wat langer.Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 01:43:
[...]
kerel kan je ons nog wat fotos laten zien van het project. Ben zeer benieuwd, want als je een mooi resultaat neerzet wil ik het ook gaan proberen !!!
I said I'd be back...
Jah dat is zeker een heel goed plan ! Thnx voor de tip.Mex schreef op 10 september 2004 @ 15:26:
[...]
Welk os + mp3-software ga je gebruiken? Als je Windows + Winamp gebruikt kun je een oud tobo slopen of met com-control werken, je sluit dan een aantal knoppen aan op de compoort waarmee je Winamp kan bedienen.
Zelf weet ik nog niet welke OS ik gebruiken ga. Linux leek mij het meest effecient. Als dat zo is misschien wel in combo met een command-line MP3 speler. Het mag allemaal heel simpel namelijk. De enige vorm van output moet een LCD-schermpje zijn (ala oude mobiele telefoon) met de info welk Mp3-tje zich afspeelt momenteel.
Dit is namelijk makkelijk te Stealthen wat de anti-inbraak weer ten goede komt.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Heeft iemand een goeie tut hoe ik van een oud tobotje de toetsen zelf kan aansluiten? Ik heb wel wat kunnen vinden op google maar snap er nog bar weinig van