Vanwaar een 600 watt omvormer, een 300 was ook wel genoeg geweest toch?Cyber Spy schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:52:
Vandaag mijn nieuwe omvormer binnen gekregen.Hij werkt echt perfect, ik heb vanmiddag de pc ongeveer 2 uur zonder problemen laten draaien en de motor een aantal keer gestart zonder dat de pc uitviel.
Het gaat om deze omvormer
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=7215
[afbeelding]
ff testen
[afbeelding]
Ook heb ik mijn keyboard binnen gekregen. Die heb ik gekocht bij myelectronics.nl. Deze past precies in mijn handschoenenvakje.
Foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga de binnenkant van mijn handschoenenvakje bekleden met een soort schuimrubber, zodat het keyboard niet beschadigd als ik hem er steeds in en uit haal. Ook de radio ga ik een stuk verplaatsen, omdat ik er nu geen cd meer in of uit kan doen. Het is soms nog wel eens handig om gewoon een cd te luisteren voor korte afstanden. Dan kun je thuis gelijk wegrijden met muziek, en niet wachten todat de pc is opgestart.
![]()
Nu is het nog wachten op de FM Modulator zodat ik alles een beetje kan gaan afronden. Ik ben tot nu toe in ieder geval heel tevreden.
Verwijderd
Ik zou graag zo iets bij ons mam ook in de auto willen plaatsen lijkt me wel relaix. [ zelf geen auto natuurlijk]
Maar wat is de minimaale systeemeis voor de pc die er in komt te staan.
Het belangrijjkste voor ons moeder is dat hij gps heeft.
* Gps
* Muziek
* Dvd kijken.
En weet er iemand een goedkoop schermpje aan te komen.
* Gps
* Muziek
* Dvd kijken.
Heb je uberhaupt wel een beetje gezocht in dit topic en je verdiept in bepaalde dingen?Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:46:
Ik zou graag zo iets bij ons mam ook in de auto willen plaatsen lijkt me wel relaix. [ zelf geen auto natuurlijk]
* Gps
* Muziek
* Dvd kijken.
Ik zou, als ik jou was, een VIA-bordje met 1 Ghz nemen. Die vind ik het makkelijkst om in te bouwen vanwege zijn grootte. Daar zou je eventueel een budget VGA-kaartje in kunnen zetten mocht de on-board grafische kaart het niet aan kunnen.
Informatie en prijs over een schermpje mag je zelf opzoeken. Jij weet wat jij voor schermpje wilt, ik niet. Tip.
Omdat ik in de toekomst in mijn volgende auto een snellere pc ga plaatsen.Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 21:04:
[...]
Vanwaar een 600 watt omvormer, een 300 was ook wel genoeg geweest toch?
Ben nu ook bezig met het verzamelen van de benodigde spullen. Vroeg me af wat jullie gebruiken om je muziek e.d. af te spelen.
Heb nu frodoplayer geïnstalleerd en op zich bevalt me dat goed, maar misschien dat jullie een ander alternatief hebben?
Heb nu frodoplayer geïnstalleerd en op zich bevalt me dat goed, maar misschien dat jullie een ander alternatief hebben?
www.mp3car.com en dan naar het forum gaan, daar staan meerdere frontend (op het forum naar software ontwikkeling en dan naar front-ends)
hier dus : Front-ends
[ Voor 26% gewijzigd door maddog_rvo op 28-12-2004 07:46 ]
Verwijderd
Ik heb de draden vanaf het moederbordje verlengd (UTP kabel) en een dekseltje op het asbakje van mijn Ford Mondeo gemaakt. In dat dekseltje zitten een mooie aan/uit knop en 3 ledjes (power, hdd, standby). Check hier : Click!Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:52:
Vraagje mbt het carputer idee :
Veel van jullie hebben er windows xp op staan maar dan moet je vrij lang wachten voor je PC opgestart is en moet je hem per aflsuiten en dan sta je al weer 5 mins op je parkeervakje voor je met alles klaar bent.. Of hebben jullie hem aangepast ? Of weet je anders OS (except DOS) dat gewoon direct uit mag zonder afsluiten ?
En hoe zetten jullie hem aan ? De POWER-ON knop verlengd ?
Ja daar heb ik gekeken, en zo kom ik dus ook aan frodoplayer.maddog_rvo schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 07:44:
www.mp3car.com en dan naar het forum gaan, daar staan meerdere frontend (op het forum naar software ontwikkeling en dan naar front-ends)
Alleen was ik gewoon benieuwd naar de ervaring van de mensen op dit forum, misschien onafhankelijk van de meningen op mp3car.com, welke frontend hun gebruiken.
Heb nog een leuk programmaatje gevonde voor de carpc, PhoneControl
PhoneControl is leuk, maar niet als je een nokia hebt.
Zeker als je zoals ik een 6230 hebt, dan heb je er niet heel veel aan.
Zeker als je zoals ik een 6230 hebt, dan heb je er niet heel veel aan.
Das een goeie vraag, mij leek de combinatie van een ITPS met een 12v voeding het beste. Maar ik twijfel tochj. Dit in verband met mijn usb hubje die ook weer stroom nodig heeft.
Hoe hebben jullie dat opgelost met die hubjes? Hij doet het ook wel zonder adapter maar dan moet je er niet teveel aan hangen.
@ macmouse
En dat is inderdaad zo, ik heb een Sony Ericsson en dat werkt vlekkenloos
Hoe hebben jullie dat opgelost met die hubjes? Hij doet het ook wel zonder adapter maar dan moet je er niet teveel aan hangen.
@ macmouse
[ Voor 13% gewijzigd door AEZscf op 28-12-2004 18:16 ]
ja dan is het leuk idd, zit er aan te denken om een dual simkaart te nemen, en gewoon een gsm met bleutooth t610 ofzo permanent in de auto te maken, dan kan ik het ook gebruiken...
Die mobo's van VIA zijn echt goed en hebben ook mogelijkheid om firewire en meerdere USB apparaten aan te sluiten (inclusief 2.0). Dit is zeker een aanrader en deze verbruikt niks.AEZscf schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:14:
Das een goeie vraag, mij leek de combinatie van een ITPS met een 12v voeding het beste. Maar ik twijfel tochj. Dit in verband met mijn usb hubje die ook weer stroom nodig heeft.
@ macmouse
Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...
Verwijderd
Heeft iemand trouwens zijn pc in de auto laten zitten met de kou (vorst) van de afgelopen tijd?
Of moet je carpc eruit als het vriest?
Jongens, beetje moeite doen, op de vorige pagina word daar uitgebreidt over verteld.
Euhm, einde zeikmodus
Euhm, einde zeikmodus
Verwijderd
Nog overkill tenminste als je een goede uit kiest. Ik gebruik een pentium 2.8 Ghz; 512MB; 40GB; 64mb nvidia kaart; onboard soundcard etc. verbuikt totaal 150wattCyber Spy schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:58:
[...]
Omdat ik in de toekomst in mijn volgende auto een snellere pc ga plaatsen.
Verwijderd
En jullie gebruiken een omvormer van 12V naar 230 ? Geeft dat geen storing op je luidsprekers? Piept dat? Komt dat warm? Welk merk gebruiken jullie? Ik wil mij er ook zoéén aanschaffen, maar dan wel de juiste
Ik gebruik nu een 12 -> 220 omvormer voor mijn schermpje en laptop.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:11:
Welke voeding gebruiken jullie nu en waarom? Door ik een niet goed werkende voeding heb gehad wil ik nu weten wat ik wel moet kopen. Iemand zei me dat een omvormer storingen geeft in je luidsprekers en al .... Dusja een omvormer of een gewone voeding? Hoe doen jullie het en waarom?
THX
Deze gaat er weer uit en wordt vervangen door een auto laptopvoeding.
Het schermpje komt dan dmv het bijgeleverde ei rechtstreeks op de 12 V.
Waarom de omvormer eruit gaat ?
Juist, hij geeft storing als ik het geluid van de laptop via de radio laat gaan.
--
Universele Laptop Voeding
Input Voltage:
12-16V DC car battery power
Output Voltage:
15 / 16 / 18 / 19 / 20V DC at 6A regulated
22 / 24V DC at 5A regulated
N.PSUP.NBC 120W € 39.00
--
Mijn schempje en de laptop onder de stoel hebbenVerwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 10:00:
Heeft iemand trouwens zijn pc in de auto laten zitten met de kou (vorst) van de afgelopen tijd?
al deze koude dagen gewoon in de auto doorgebracht.
Geen problemen mee gehad, alleen merk je wel dat het scherm in het begin nog wat kouder is door het trager werken ervan.
VIA EPIA TC10000 with OnBoard 12V/60W powersupply, CF-slot, PC-Cardbus
Heb even rond gezocht, maar volgens mij is er hier niemand die dit moederbord heeft, was namelijk even benieuwd naar de 12V/60W powersupply, of deze een beetje goed werkt, en of het voldoende is..
Heb even rond gezocht, maar volgens mij is er hier niemand die dit moederbord heeft, was namelijk even benieuwd naar de 12V/60W powersupply, of deze een beetje goed werkt, en of het voldoende is..
Verwijderd
Is die 12V onboard voeding van die VIA gewoon goed om gelijk 12V draden vanuit Accu op te hangen of moet er nog een stabilisator voor ?
En hoe zet iedereen de PC uit gewoon idd met verlengde schakelaar ?
Nee, je moet er wel een stabilisator voor hebben zitten een ITPS oid. Je kan een verlengschakelaar maken ja, ik heb hem aangesloten op de 12v antenne stuurdraad, als de radio aangaat, gaat de pc aanVerwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:54:
Is die 12V onboard voeding van die VIA gewoon goed om gelijk 12V draden vanuit Accu op te hangen of moet er nog een stabilisator voor ?
Verwijderd
Ik heb van de zomer ook een pc in me auto gebouwd is zo goed als klaar. Wil er alleen nog een radio bij maken. en het draadloos netwerk moet nog verbeterd worden. Ik zal een dezer dagen eens wat foto's posten. Alleen jammer het deze tijd van het jaar zo koud is om aan/in je auto te werken
Verwijderd
Radio is echt niet simpel zonder autoradio, geloof me ! Informeer voor je iets koopt want pci radio en USB radio werkt perfect ALS JE STILSTAAT, als je rijd doen die dingen het niet !!!!!Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:33:
Ik heb van de zomer ook een pc in me auto gebouwd is zo goed als klaar. Wil er alleen nog een radio bij maken. en het draadloos netwerk moet nog verbeterd worden. Ik zal een dezer dagen eens wat foto's posten. Alleen jammer het deze tijd van het jaar zo koud is om aan/in je auto te werken
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen wat afmeting is van een Opus Solutions SFX-12-15?
http://www.opussolutions....=News&file=article&sid=23
Ik ben van plan deze namelijk aan te schaffen, maar ben benieuwd naar de maten.
http://www.opussolutions....=News&file=article&sid=23
Ik ben van plan deze namelijk aan te schaffen, maar ben benieuwd naar de maten.
12V > 230W > 12V hoezo verlies?...Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:25:
En jullie gebruiken een omvormer van 12V naar 230 ? Geeft dat geen storing op je luidsprekers? Piept dat? Komt dat warm? Welk merk gebruiken jullie? Ik wil mij er ook zoéén aanschaffen, maar dan wel de juiste
Als je iest meer uitgeeft kun je een mooie speciale voeding kopen www.myelectronics.nl heeft verschillende voedingen. Ik heb zelf een 80W set met stabilisator deze sluit ik met dikke draden en een zekering (dezelfde die ik gebruik voor me AMP) rechtstreeks aan op de accu.
Je kan ook zelf een remote in elkaar knutselen!Megamind schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:22:
[...]
Nee, je moet er wel een stabilisator voor hebben zitten een ITPS oid. Je kan een verlengschakelaar maken ja, ik heb hem aangesloten op de 12v antenne stuurdraad, als de radio aangaat, gaat de pc aan
[ Voor 24% gewijzigd door _Rob op 30-12-2004 11:53 ]
Vanmiddag mijn FM-Modulator getest. Ik had hem eerst aangesloten op de 12v van de radio maar gaf toen teveel ruis. Daarna de 12v van de versterker gepakt en de ruis was wel minder maar nog niet helemaal verdwenen.
Dus ik denk dat ik de radio nu helemaal weg ga laten en een extra versterker gebruik voor de 4 boxen in de auto. (of iemand moet nog een ander idee hebben om de FM-Modulator te gebruiken zonder ruis
) Ik kan ook een radio zoeken met een line-in.
Weet iemand toevallig hoe je een versterker aan kan zetten zonder gebruik te maken van de radio, mocht ik voor de versterker optie gaan.
Dus ik denk dat ik de radio nu helemaal weg ga laten en een extra versterker gebruik voor de 4 boxen in de auto. (of iemand moet nog een ander idee hebben om de FM-Modulator te gebruiken zonder ruis
Weet iemand toevallig hoe je een versterker aan kan zetten zonder gebruik te maken van de radio, mocht ik voor de versterker optie gaan.
Schakelaartje
Hij gebruikt gewoon 12v en maar een paar mA dus je kan dun draadje nemen. Je kan bv nog wel je ACC lijn gebruiken van je radio, daar staat alleen spanning op als je het contact omdraaid. En dan gewoon alles vanaf je accu trekken en niet meer door die radio draden. Ik heb een panasonic radio met line in maar dat is om te huilen, zoveel ruis, alles getest, zelfs als ik er een discman aan hang die op batterijen draaid dan hoor je nog de dynamo gieren terwijl ik met CD en radio nergens last van heb..
Wat voor radio heb je dan Cyber Spy?
Ik heb hier een Kenwood en ik kwma er vandaag achter dat daar ook geen line in op zit. Nu na wat uitlpuizen blijkt er een kabel te zijn die je ingang van de wisselaar omzet naar een gewone Line-in. Dus heb ik die besteld.
Ik heb hier een Kenwood en ik kwma er vandaag achter dat daar ook geen line in op zit. Nu na wat uitlpuizen blijkt er een kabel te zijn die je ingang van de wisselaar omzet naar een gewone Line-in. Dus heb ik die besteld.
Verwijderd
Iets leer uitgeven? Veel meer zul je bedoelen, ik heb 150 watt nodig_Rob schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:49:
[...]
12V > 230W > 12V hoezo verlies?...
Als je iest meer uitgeeft kun je een mooie speciale voeding kopen www.myelectronics.nl heeft verschillende voedingen. Ik heb zelf een 80W set met stabilisator deze sluit ik met dikke draden en een zekering (dezelfde die ik gebruik voor me AMP) rechtstreeks aan op de accu.
[...]
Je kan ook zelf een remote in elkaar knutselen!
En wat je daar zegt van die itps is niet waar,zo'n goedkoope voeding stabiliseert de 12V lijn niet : als je motor draait levert je alternator 13,8V wat wil zeggen dat je lijnuitgang op je voeding van 12V ook op 13,8 staat en dit is schadelijk voor je pc. Daarvoor heb je dan die itps nodig !
Mijn radio is een JVC Type KD-S891R.AEZscf schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:09:
Wat voor radio heb je dan Cyber Spy?

Link naar PDF file met specificaties.
http://www.service.jvc.be...npdf/pdf1/kds891r_inl.pdf
Ik kan verder niets vinden over een line-in op deze radio dus ik ga dan toch maar een versterker halen.
Is er dan niemand die een nieuw deel opent? Ik wil het opzich best doen, maar ik heb het halve topic niet geopend en ik weet dus ook niet of er ergens goedkopere schermpjes o.i.d. te vinden zijn
.
Je hebt mooie complete setjes waarbij een stabilisator bijzit. Die ITPS is een oplossing, er zijn er uiteraard meerdere. Als je 150W nodig hebt zou ik een OPUS kopen, alleen wat moet je allemaal aansluiten? Op 80W sluit ik aan:Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:13:
[...]
Iets leer uitgeven? Veel meer zul je bedoelen, ik heb 150 watt nodig
En wat je daar zegt van die itps is niet waar,zo'n goedkoope voeding stabiliseert de 12V lijn niet : als je motor draait levert je alternator 13,8V wat wil zeggen dat je lijnuitgang op je voeding van 12V ook op 13,8 staat en dit is schadelijk voor je pc. Daarvoor heb je dan die itps nodig !
- VIA EPIA M10000 256MB
- 20Gig HD 5200
- DVD Speler
- Liliput TFT scherm (kleine molex aanpassing op de kabel met een 5A fuse eraan)
Ik gebruik volgens mij calculatie ongeveer 50W ik kan nog e.e.a. aansluiten. GPS e.t.c.
Misschien wil ik volgend jaar wel even iets samenstellenBobje schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 01:46:
Is er dan niemand die een nieuw deel opent? Ik wil het opzich best doen, maar ik heb het halve topic niet geopend en ik weet dus ook niet of er ergens goedkopere schermpjes o.i.d. te vinden zijn.
[ Voor 50% gewijzigd door _Rob op 31-12-2004 09:18 ]
Wel zo slim want met 1034 post is het niet echt gemakkelijk om strakjes even door te spittenBobje schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 01:46:
Is er dan niemand die een nieuw deel opent? Ik wil het opzich best doen, maar ik heb het halve topic niet geopend en ik weet dus ook niet of er ergens goedkopere schermpjes o.i.d. te vinden zijn.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Uhm, ik ben de ts van dit topicMeneer aard schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 11:12:
[...]
Wel zo slim want met 1034 post is het niet echt gemakkelijk om strakjes even door te spittenNeem anders even contact op met de ts van dit topic.
Ik wil wel een nieuw topic openen, heb de startpost al enigszins gemodificeerd in mn kladblokje staan. Moet alleen nog eea updaten en toevoegen.
Heb oa de links naar het liliput scherm aangepast en wat dingen toegevoegd.
Heb meeste in dit topic wel een beetje bijgehouden (dacht ik) dus kan wel eea samenvatten en nog toevoegen aan de openingspost
Heb meeste in dit topic wel een beetje bijgehouden (dacht ik) dus kan wel eea samenvatten en nog toevoegen aan de openingspost
[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 31-12-2004 14:43 ]
Wat weerhoud jeDJSmiley schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:42:
Ik wil wel een nieuw topic openen, heb de startpost al enigszins gemodificeerd in mn kladblokje staan. Moet alleen nog eea updaten en toevoegen.