[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 15.961 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even een hele rare vraag hoor, maar is het niet zo dat PC's/laptops altijd moeten zijn aangesloten op een geaard stopcontact?
Zoek maar eens op google of hier in de got, heb begrepen dat er spanningen van 110Volt op de behuizing kunnen staan indien dit niet aangesloten zit op een geaard stopcontact...
En kunnen die schermpje goed tegen statische electriciteit? Krijg je hier geen problemen mee in een auto?
Wel gaaf trouwens, ik denk alleen niet dat ze al een dash hebben liggen voor een civic coupe uit '02 :/
Binnekort maar us ff bij dealer informeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:57:
...
Wel gaaf trouwens, ik denk alleen niet dat ze al een dash hebben liggen voor een civic coupe uit '02 :/
Waarom niet? Als zo'n auto een crash maakt en totall loss verklaard wordt komt ie wel op een sloop terecht (uiteindelijk). Ok, een oud karretje als ik heb (Astra uit 1993) ligt er een stuk meer, maar de meeste die ik zag op de sloop waren allemaal ex-ongelukken gezien de schade. Maar zo'n plasticje overleeft t altijd wel eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:57:
Misschien even een hele rare vraag hoor, maar is het niet zo dat PC's/laptops altijd moeten zijn aangesloten op een geaard stopcontact?
Zoek maar eens op google of hier in de got, heb begrepen dat er spanningen van 110Volt op de behuizing kunnen staan indien dit niet aangesloten zit op een geaard stopcontact...
En kunnen die schermpje goed tegen statische electriciteit? Krijg je hier geen problemen mee in een auto?
Dan heb je de topics over aarde niet goed gelezen want aarde kent dezelfde potentiaal als de NUL en zal bij het aanraken van de FASE een schok kunnen ontstaan. Als je in je auto 220 opwekt zal dat geheel gescheiden van de aarde zijn......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na even verder te denken dan mijn neus lang is en heir dat allemaal te lezen denk ik dat mijn reboot problemen komen door aardfouten. Niets is geaard aan mijn carputer !

Als de motor niet draait krijg ik de pc redelijk lang werkende zonder reboots. Als de wagen draait reboot de pc bijna constant. Dit zou dus kunnen omdat mijn moederbord niet geaard is of niet?

Moet ik nu alle boutjes waarmee het moederbord vast hangt aan m'n handschoenkast aarden ( verbinden met de - klem) of is één boutje aarden genoeg?

PPPFF ik kom slecht van al die miserie, mijn eerste moederbord hield het bijna niet uit, kon zelfs nog geen windows starten, en nu een lichter moederbordje gestoken omdat ik dacht dat het teveel stroom trok en nu heb ik nog altijd hetzelfde probleem.

Ik dnek dus door de storingen dat deze als het ware de reset knop indrukken.

Enig idee?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinclair schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 07:28:
[...]

Dan heb je de topics over aarde niet goed gelezen want aarde kent dezelfde potentiaal als de NUL en zal bij het aanraken van de FASE een schok kunnen ontstaan. Als je in je auto 220 opwekt zal dat geheel gescheiden van de aarde zijn......
Ik heb inderdaad de topics niet helemaal doorgelezen, klopt (ook nu nog niet). Maar ik probeer even logisch na te denken... Een voeding is zorgt normaal gesproken in een pc voor een stabiele 5V en 12V lijn dmv condensatoren ed. Is het niet zo dat piekspanningen en onregelmatigheden worden opgevangen en worden afgevoerd via de aarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:19:
Na even verder te denken dan mijn neus lang is en heir dat allemaal te lezen denk ik dat mijn reboot problemen komen door aardfouten. Niets is geaard aan mijn carputer !

Als de motor niet draait krijg ik de pc redelijk lang werkende zonder reboots. Als de wagen draait reboot de pc bijna constant. Dit zou dus kunnen omdat mijn moederbord niet geaard is of niet?

Moet ik nu alle boutjes waarmee het moederbord vast hangt aan m'n handschoenkast aarden ( verbinden met de - klem) of is één boutje aarden genoeg?

PPPFF ik kom slecht van al die miserie, mijn eerste moederbord hield het bijna niet uit, kon zelfs nog geen windows starten, en nu een lichter moederbordje gestoken omdat ik dacht dat het teveel stroom trok en nu heb ik nog altijd hetzelfde probleem.

Enig idee?

Dank
Hoe heb je het aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou ik persoonlijk niet doen, volgens mij krijg je dan een beetje kortsluiting. Maar, geeft denk ik wel een leuk effect >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:55:
[...]

Dit zou ik persoonlijk niet doen, volgens mij krijg je dan een beetje kortsluiting. Maar, geeft denk ik wel een leuk effect >:)
waarom zou je dan kortsluiting krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 11:51
omdat massa niet hetzelfde is als aarde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maddog_rvo schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:20:
[...]

waarom zou je dan kortsluiting krijgen
Volgens mij heb je een "+" en "-" en een "aarde". Wat je dan doet is de aarde op de "-" aansluiten. Ik weet het niet, maar volgens mij is dat niet de bedoeling... Of moet dat gewoon kunnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:31:
[...]

Volgens mij heb je een "+" en "-" en een "aarde". Wat je dan doet is de aarde op de "-" aansluiten. Ik weet het niet, maar volgens mij is dat niet de bedoeling... Of moet dat gewoon kunnen? :?
In de wagen is - gelijk aan massa hoor ! de kabel van de min van je batterij gaat rechtstreeks naar je kast. Dus mag je alle min's en aardingen aansluiten aan je frame van je wagen en ja je mag alle boutjes met elkaar verbinden want als je een mobo in een kast steekt is dat ook allemaal verbonden hé via de alu plaat waarop je mobo vast hangt.

Ik heb nu de massas verbonden en het systeem is redelijk stabiel en draaiende !

Nu nog de gps in gang krijgen en de tv/radio ontvangst verbeteren want dat is echt niet zo goed voor de moment :'( _/-\o_

Dus het weze een les : als je een pc bouwt op plastiek of hout : de massas verbinden !!! alles waar je een boutje in draait met elkaar verbinden! Slechts één boutje per onderdeel is genoeg dus één boutje van het mobo verbinden met één bout van de hd en één bout van de cd rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
En dan dat ene draadje aan? De - van mn voeding of IPTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:06:
En dan dat ene draadje aan? De - van mn voeding of IPTS?
Aan de min van je batterij, als je een kabel hebt naar de voeding, dan kan je die daaraan hangen want dat is toch hetzelfde potentiaal (dezelfde verbinding) ofwel aan de kast van je wagen. Draai ergens een vijs uit die in het metaal va nej wagen zit, vijsoog om je kabel en die op de bijs en de bijs er terug in. De massa moet dus verbonden zijn met de min van je batterij, ofwel via de batterij zelf of via de min van je voeding (ingang dan) of via het ijzer van je wagen ergens O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:14:
[...]

Aan de min van je batterij, als je een kabel hebt naar de voeding, dan kan je die daaraan hangen want dat is toch hetzelfde potentiaal (dezelfde verbinding) ofwel aan de kast van je wagen. Draai ergens een vijs uit die in het metaal va nej wagen zit, vijsoog om je kabel en die op de bijs en de bijs er terug in. De massa moet dus verbonden zijn met de min van je batterij, ofwel via de batterij zelf of via de min van je voeding (ingang dan) of via het ijzer van je wagen ergens O-)
Waardoor je dus een aardlus creëert;) Maar ik heb last van storingen in mn geluid dus ga het proberen, wel een diode ertussen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:03

TheBorg

Resistance is futile.

Ik weet niet of het al genoemt is, maar hier kun leuke je 12Volt PC'tjes kopen:
http://www.hpsindustrial.nl/HPS/arbor/MBX/BPC-300.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBorg schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:33:
Ik weet niet of het al genoemt is, maar hier kun leuke je 12Volt PC'tjes kopen:
http://www.hpsindustrial.nl/HPS/arbor/MBX/BPC-300.htm
Ziet er stoer uit, alleen jammer dat er niet iets van een dvd-speler bij in zit |:(
En om nou een externe speler te gebruiken vind ik ook niet helemaal de oplossing... Zit trouwens ook geen usb2.0 op :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

wat kosten die? Ik kan nergens een prijs vinden? DVD/CD monteer ik dan wel ipv een HU...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op woensdag 15 december 2004 @ 09:15:
wat kosten die? Ik kan nergens een prijs vinden? DVD/CD monteer ik dan wel ipv een HU...
Om een idee van de prijs te krijgen: --> klik <--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trazer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 16:35

Enig idee?

Dank
Gebruik je toevallig een ITPS. Ik had met gebruik van een ITPS ook last van constante reboots met draaiende motor. Na onderzoek bleek de oorzaak te liggen bij de koelvinnen die aansprongen waardoor de accuspanning daalde naar onder de 10 volt. Hierdoor kreeg de PC te weinig spanning van de ITPS en volgde er een reboot. Als de motor niet draaide werkt de PC perfect. Ben nu over gestapt op een carnetix voeding en dit werkt perfect.

I regret.... things i should have said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:09:
[...]

Om een idee van de prijs te krijgen: --> klik <--
Leuk maar duur. Zoiezo zijn die industriele dingen duur.... En daarnaast.. Celeron 400, kun je amper een DVDtje op spelen. Nee, ik doe liever zelf de moeite en houd iets goedkopers/krachtigers over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:58
Ik kan misschien aan industriële boardjes(1ghz) komen incl 12V voeding, 256mb geheugen, 20gb laptop hd en 7'' LCD voor tussen pakweg de 170 en de 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ1200
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11-2024

FJ1200

Timing is everything

Ik heb wel interesse,

Als je het weet geef dan even de specs door svp.

Timing is everything and I'm bad at it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 23:29
Count me in (2e carputer in me zondagse auto'wtje :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
  • Laatst online: 12-08 20:11
Same here, heb ook wel intresse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:52
Klinkt zeer interessant :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Interesting !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Zeker, dan verkoop ik deze dingen wel weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
is idd interessant, meer specs zou alleen handig zijn.

Maak anders een IA-animocheck aan op www.inkoopacties.net ofzo. Beetje topic-vervuiling hier, en niet echt relevant voor de hoofdmoot van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 19:58
Ik zal eerst even die gast mailen. Let op de 'misschien' he ;) . Kan niet teveel details geven omdat ik anders straks zelf achter het net vis.

Was alleen een opmerkinkje om ff snel te kijken of er mensen geinteresseerd waren. Nog niks concreets. Daarom ook geen animo check. Gelieve weer ontopic te gaan.

@ Varkente: nope. Heb totaal geen keuze oid. Totale setjes.

[ Voor 51% gewijzigd door BarôZZa op 15-12-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik neem aan dat het dan om gewoon tft 7" gaat? Kun je niet wat regelen met 7" touchscreen? Is voor mij veel interessanter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:NB: Houd dit topic een beetje schoon, replies als 'interessant, count me in' en andere inkoopactie-overleg etc hoort niet meer thuis op GoT. Zie ook: Einde aan de Inkoopacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat er een voeding komt onder de €100,- van 90W en een voltage drop naar 6V kan weerstaan zonder dat de PC in de reboot gaat.
Ik krijg hiervan twee samples van binnen volgende week. Ik hoop dat ze voldoen aan de belofte's die ze me gedaan hebben..

Er komt een complete review van die voeding op mijn site.. Dus dat gaat goedkomen ;)

Ook komt er een behuizing zoals een Audio versterker voor in de auto.. Die moet ongeveer €75,- gaan kosten..

Foto's begin volgend jaar op mijn site..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 00:03 ]

Verwijderd

Goedenmorgen,

Ik ben de afgelopen twee dagen bezig geweest om vanaf pagina 1 te lezen maar het begint me aardig te duizelen en ik heb geen antwoord op mijn vraag gevonden. (Niet alles doorgelezen zit op de helft dus excuus als dit eerder is langs gekomen)

Ik ben bezig om een carputer bijelkaar te krijgen.

Pc heb ik al een 2.8 Ghz; 512MB; 40gb en ook nog eens zeer compact: 30,5 bij 31,5 bij 7cm 8)

Wat ik nog moet hebben is:
Touchscreen minimaal 7" maar liever groter.
GPS + TMC ontvanger
DC/AC converter (Of DC/DC maar aangezien ik door mijn audio install al de luxe van een tweede accu heb vraag ik me af of een DC/DC converter zijn geld waard is. Last van ruis/uitgaan etc. zal ik niet hebben...als het goed is)

Mocht iemand iets nieuw/tweedehands weten hoor ik het graag. (Touchscreen 7" kan ik via een IA voor iets van €245,- krijgen maar zit te twijfelen voor een grotere)

Mijn technische vraag is nu alsvolgt:

Ik heb een clarion 948RMP touchscreen:
http://www.clarion-eu.com...io_nl+M52a0ea2bcca.0.html

Deze heeft een AUX waar je i-pod's/mp3 spelers...etc.etc. op aan kunt sluiten. Zijn er stekkers dat ik aan de ene kant een stekker heb die ik op de onboard geluidskaart kan pluggen en aan de andere kant tullip heeft die ik aan de aux van de radio kan zetten? Op die manier kan ik het geluid van de pc afspelen over mijn huidige geluidsinstallatie _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 10:24 ]

• memphis

memphis

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:36:
Goedenmorgen,

Deze heeft een AUX waar je i-pod's/mp3 spelers...etc.etc. op aan kunt sluiten. Zijn er stekkers dat ik aan de ene kant een stekker heb die ik op de onboard geluidskaart kan pluggen en aan de andere kant tullip heeft die ik aan de aux van de radio kan zetten? Op die manier kan ik het geluid van de pc afspelen over mijn huidige geluidsinstallatie _/-\o_
Je zoekt een kabel met aan 1 kant 2 tulpjes en aan de andere kant een 3.5mm headphone plug. Loop naar je lokale radio/TV winkel en 100% zeker weten dat ze dat hebben. Anders een paar meter losse kabel, 2 tulpjes en 1 headphone stekker en soldeer het samen.
Overigens zitten dit soort kabela al heel vaak bij PC geluidskaarten en/of speakersetjes.

Verwijderd

En dan zou het moeten werken? :9~

Iemand dit in de praktijk al gedaan?

• DJSmiley
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:36:
Goedenmorgen,

Ik ben de afgelopen twee dagen bezig geweest om vanaf pagina 1 te lezen maar het begint me aardig te duizelen en ik heb geen antwoord op mijn vraag gevonden. (Niet alles doorgelezen zit op de helft dus excuus als dit eerder is langs gekomen)

Ik ben bezig om een carputer bijelkaar te krijgen.

Pc heb ik al een 2.8 Ghz; 512MB; 40gb en ook nog eens zeer compact: 30,5 bij 31,5 bij 7cm 8)
...
DC/AC converter (Of DC/DC maar aangezien ik door mijn audio install al de luxe van een tweede accu heb vraag ik me af of een DC/DC converter zijn geld waard is. Last van ruis/uitgaan etc. zal ik niet hebben...als het goed is)

Mocht iemand iets nieuw/tweedehands weten hoor ik het graag. (Touchscreen 7" kan ik via een IA voor iets van €245,- krijgen maar zit te twijfelen voor een grotere)
DC/DC convertor kan, alleen trekt een 2.8Ghz aardig wat stroom: Je voeding moet wel voldoende kunnen leveren....

DC/AC en dan de bestaande voeding gebruiken kan ook. Het rendement is iets lager (dubbele omzetting). Die convertors kun je 't voordeligst halen in Hong Kong. Er zit alleen een engelse output op maar goed, dat moet het probleem niet zijn voor een beetje handige tweaker. (soms wordt verloop bijgeleverd)

Een 600W uitvoering (240 watt continue) kost 53 eur incl verzend
1000W (400W continue) kost 70 eur incl verzendkosten

(Prijzen ff vanaf Ebay)

Ja, kan zonder problemen, gewoon een 3.5mm -> 2xtulp kabeltje kopen. Te koop in vrijwel elke computer/audio zaak.
ben ff met klant in gesprek, tik mn post af, waren ze me alweer voor grmbl ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 16-12-2004 11:04 ]

• Megamind
je kan ook gewoon een omvormer halen in NL, prijzen schelen bijna niks... Ik had ook een omvormer maar die gaf zoveel storing en je hij trok echt veel vermogen met alles aan, dus zonder motor werkte hij niet eens 10 seconden...

• DJSmiley
Megamind schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:10:
je kan ook gewoon een omvormer halen in NL, prijzen schelen bijna niks... Ik had ook een omvormer maar die gaf zoveel storing en je hij trok echt veel vermogen met alles aan, dus zonder motor werkte hij niet eens 10 seconden...
Stroomverbruik is idd lomp, dus zonder motor draaiend kun je het snel vergeten met je accu..

Om 300W output te krijgen moet er (bij een rendement van 85%) 350 watt in.. @ 12v is dat zo'n 30 ampere... Daarnaast is een P4 2.8Ghz overkill. Zowel kwa mhz als stroomverbruik, ik geloof dat alleen die CPU al zo'n 70 watt trekt. Een mobile pentium 4 trekt 29 ofzo.... Een Celeron is ook voldoende, scheelt je zo'n 30 watt geloof ik (Exacte waardes moet je bij de datasheets zijn)

Verwijderd

De complete comp trekt maar 150watt daarom heb ik deze gekozen 8) Dus zoveel heb ik niet nodig. DC/DC is dus een optie alleen vraag ik me af gebruikt een DC/AC zoveel meer stroom dan een DC/DC dusdanig dat het het prijsverschil waard maakt? DC/AC €60 of DC/DC €225,- is nogal een verschil. (Tweede Gel accu kan zonder problemen 1 sub + versterker aan van 450watt rms voor een periode van ongeveer 4 uur, mu zal die 150watt meer te verduren krijgen maar zou die het nog ruim 3 uur op enkel de accu vol moeten houden)

Spec's pc:
Power Supply

Operating Voltage Range 90 to 132 VAC 180 to 264 VAC

Rated Voltage Range* 100 to 127 VA 200 to 240 VAC

Rated Line Frequency 50 to 60 Hz 50 to 60 Hz

Power Output 150 W 150 W

Rated Input Current (maximum)* 5 A (@ 100 VAC) 2.5 A (@ 200 VAC)

*This system uses a passive power factor corrected power supply when used in the 230V

mode. This allows the system to pass the CE mark requirements for use in the countries of

the European Union.

Dat de pc een beetje overkill qua mhz weet ik alleen voor het geld dat ik moest betalen koop je net een 500mhz ofzo |:( terwijl het formaat van deze pc en het verbruik hem volgens mij zeer geschikt maakt voor een carputer.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 13:30 ]

• macmouse
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:03:
En dan zou het moeten werken? :9~

Iemand dit in de praktijk al gedaan?
yep, al 100.000x, werkt perfect !

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:12:
Spec's pc:
Power Supply

Operating Voltage Range 90 to 132 VAC 180 to 264 VAC

Rated Voltage Range* 100 to 127 VA 200 to 240 VAC

Rated Line Frequency 50 to 60 Hz 50 to 60 Hz

Power Output 150 W 150 W

Rated Input Current (maximum)* 5 A (@ 100 VAC) 2.5 A (@ 200 VAC)

*This system uses a passive power factor corrected power supply when used in the 230V

mode. This allows the system to pass the CE mark requirements for use in the countries of

the European Union.
Mag ik vragen wat voor PC'tje het is (het merk/type)? Heb je een linkje?

Verwijderd

Laat maar heb het al gevonden: --> klik <--

• VIC_TOR
  • Laatst online: 02-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:56:
Het ziet er naar uit dat er een voeding komt onder de €100,- van 90W en een voltage drop naar 6V kan weerstaan zonder dat de PC in de reboot gaat.
Ik krijg hiervan twee samples van binnen volgende week. Ik hoop dat ze voldoen aan de belofte's die ze me gedaan hebben..

Er komt een complete review van die voeding op mijn site.. Dus dat gaat goedkomen ;)

Ook komt er een behuizing zoals een Audio versterker voor in de auto.. Die moet ongeveer €75,- gaan kosten..

Foto's begin volgend jaar op mijn site..
Hoi Xavyer,

Heb je daar al wat meer specificaties van? Zit er bijvoorbeeld een shutdown controller op die voeding? Die mis ik nog steeds op mijn morex car-psu van 80W die ik via je IA had gekocht.

Verwijderd

VIC_TOR schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:56:
[...]

Hoi Xavyer,

Heb je daar al wat meer specificaties van? Zit er bijvoorbeeld een shutdown controller op die voeding? Die mis ik nog steeds op mijn morex car-psu van 80W die ik via je IA had gekocht.
>>> - ATX, 6-30V input range
>>> - Intelligent shutdown controller
>>> - ON/OFF motherboard control
>>> - Survives vehicle engine cranks
>>> - Battery deep discharge prevention
>>> - high efficiency, 90 watts output
>>> -car amplifier 'Anti-Thump".
>>> Also, It is 100% compatible with the casetronic/morex PSU size.

Verwijderd

Nopes daar staat die volgens mij niet bij. Het is een "oude" HP compaq serie de D530 Ultra Slim DeskTop. Op mijn werk hebben we die ook en ze zijn erg compact, toen ben ik op zoek gegaan en kon deze uit een faillesement partij kopen.

http://h18000.www1.hp.com...cs/11632_na/11632_na.HTML

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
Welke bekabeling gebruiken jullie eigenlijk om de pc te voeden vanaf de batterij?
Moeten dit dikke kabels zijn, of vermits er aan de ITPS dunne kabels zitten, er dunne
kabels mogen gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
hakira007 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:51:
Welke bekabeling gebruiken jullie eigenlijk om de pc te voeden vanaf de batterij?
Moeten dit dikke kabels zijn, of vermits er aan de ITPS dunne kabels zitten, er dunne
dun lijkt me geen goed idee. Reken toch snel zo'n 100 watt dat gebruikt wordt (ook de randapparatuur meerekenen) en dat is al bijna 8.5 ampere... Ik gebruik in ieder geval 2.5mm2. (als je een omvormer gebruikt met zwaardere onderdelen kun je beter zelfs 4mm2 nemen)
2.5mm2 wordt (in installatietechniek) gebruikt tot 16 ampere. Bij 12V is dat dus 192 watt. Uiteraard kan je ook wel daaroverheen, maar liever te dikke kabel dan een warme smeltende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hakira007 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:51:
Min 2.5mm² aangeraden is 4mm²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
Mijn systeem gaan ongeveer tussen de 50 en 60 watt trekken.
Maar op de ITPS moeten toch 3 stroomdraden aangesloten worden, nl de + die rechtstreeks van de batterij komt, de andere + die van je startcontact komt, en de - draad.
De stroomdraden die naar en van je startcontact komen, deze zijn toch ook heel dun, dus hier kun toch zowieso gaan dikke kabels gaan gebruiken.
Nu heb ik alle kabels al getrokken ( ben juist de dikte eens gaan meten, en de draden inclusief bescherming zijn per paar 5mm dik, hoe dit de stroomdraden zelf zijn heb ik niet gemeten),
dus ik hoop nadat ik alles heb aangesloten, de boel niet gaat fikken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hakira007 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 12:40:
Mijn systeem gaan ongeveer tussen de 50 en 60 watt trekken.
Maar op de ITPS moeten toch 3 stroomdraden aangesloten worden, nl de + die rechtstreeks van de batterij komt, de andere + die van je startcontact komt, en de - draad.
De stroomdraden die naar en van je startcontact komen, deze zijn toch ook heel dun, dus hier kun toch zowieso gaan dikke kabels gaan gebruiken.
Nu heb ik alle kabels al getrokken ( ben juist de dikte eens gaan meten, en de draden inclusief bescherming zijn per paar 5mm dik, hoe dit de stroomdraden zelf zijn heb ik niet gemeten),
dus ik hoop nadat ik alles heb aangesloten, de boel niet gaat fikken :?
Voor je contactdraad mag je 1.5 gebruiken of zelfs 0.75 mm² want dit is enkl een signaaltje.
Euhm omtrent de boel gaat fikken :

2,5 mm² is bestemd voor 16 ampère en p = u*i dus 12V * 16 = 184 watt kan je door 16 ampere trekken op korte afstand. 12V is veel verlies dus als je bevoorbeeld 180 W zou belasten en je kast staat in je koffer dan moet je zeker 4 mm² nemen hoor.

Als je kabels te weinig dik zijn, dan verbruiken je kabels veel stroom en worden ze warm. Als je kabels echt te fijn zijn dan gaan je kabels traagjkes doorsmelten maar een veel groter probleem is het verbruik : als de kabels meer verbruiken dan normaal, dan gaat die stroom ook door de carputer met als gevolg dat je een overstroom hebt in je carputer en dat deze zeker gaat sneuvelen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:39:
[...]

Voor je contactdraad mag je 1.5 gebruiken of zelfs 0.75 mm² want dit is enkl een signaaltje.
Euhm omtrent de boel gaat fikken :

2,5 mm² is bestemd voor 16 ampère en p = u*i dus 12V * 16 = 184 watt kan je door 16 ampere trekken op korte afstand. 12V is veel verlies dus als je bevoorbeeld 180 W zou belasten en je kast staat in je koffer dan moet je zeker 4 mm² nemen hoor.

Als je kabels te weinig dik zijn, dan verbruiken je kabels veel stroom en worden ze warm. Als je kabels echt te fijn zijn dan gaan je kabels traagjkes doorsmelten maar een veel groter probleem is het verbruik : als de kabels meer verbruiken dan normaal, dan gaat die stroom ook door de carputer met als gevolg dat je een overstroom hebt in je carputer en dat deze zeker gaat sneuvelen !
Oké, dus als ik het goed begrijp, dan hoef ik geen zorgen te maken ivm met mijn bekabeling ( deze is 1.5mm°, daar mijn systeem max 60 watt moet trekken, dus rond de 5 amp.
Mijn pc komt wel in de koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 08:38
Metro2002 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:31:
[...]

damn die is knap afgewerkt zeg :9
is daar een howto van te vinden ergens ??

en @ daPew, ik hou de luchtroosters liever. blazen altijd lekker warme lucht tegen me aan. ik ben nogal een koukleum ;(
Hey metro waarom bouw je dat scherm niet in de console onderaan? Waar die opbergvakjes zitten. Ik heb er wat schakelaars en in de toekomst 52mm meters maar je kan er ook een aardig scherm in maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring met een liliput 7" schermje ik lees er positiefe dingen over echter de meeste gebruiken zoiets alleen voor besturen van de pc/navigatie/mp3's en wat ik me nu afvraag of iemand al videoclips op zo'n scherm heeft afgespeeld en grafische spellen zoals NFS Underground?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 09:13:
Iemand hier ervaring met een liliput 7" schermje ik lees er positiefe dingen over echter de meeste gebruiken zoiets alleen voor besturen van de pc/navigatie/mp3's en wat ik me nu afvraag of iemand al videoclips op zo'n scherm heeft afgespeeld en grafische spellen zoals NFS Underground?
Ik heb goede ervaringen hiermee, speel ook dvd's af op dit schermpje en dat gaat heel goed.
Met spellen denk ik dus ook. Ikzelf ben nog niet verder gekomen dan om commander keen te spelen in mn auto. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:03:
[...]

Ik heb goede ervaringen hiermee, speel ook dvd's af op dit schermpje en dat gaat heel goed.
Met spellen denk ik dus ook. Ikzelf ben nog niet verder gekomen dan om commander keen te spelen in mn auto. :9
Keen _/-\o_ day heb ik lang niet meer gespeeld :9

Als dvd's vloeiend gaan dan zullen spellen zoals need for speed underground ook wel moeten lukken denk ik toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de voeding van Anne Flapper gekocht. Heeft iemand ervaring met deze voeding? Moet je de vijzen waarmee ze gemonteerd is aansluiten op de massa ?

Werking ok ?
Problemen ?
aanradingen ?

Laat maar eens horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vroeg me af of je zonder problemen en met een mooie beeld playstation 2 kan spelen op 7" lilliput touchscreen. want wil naast mijn laptop ook PS2 aansluiten voor spellen omdat mijn laptop ervoor te oud is.
ik hoor graag jullie ervaring hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Kleine update wat mijn carPC betreft...

Maandag dus (zoals hierboven al te lezen was) een stuk dashboard op de autosloperij gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/wip533x400/P1010044.jpg
De plek waar normaal de radio hoort, met daarnaast de plek voor het klokje samengevoegd tot 1 groot gat

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/wip533x400/P1010048.jpg
Aangezien de rand niet helemaal vierkant afliep (bovenaan iets spits) heb ik dat ding een beetje moeten aanpassen. Met de verfstripper alles goed heetgestookt, en toen eenvoudig op maat gezet en weer hard laten worden.

De maat is nagenoeg identiek aan het scherm dus dat komt mooi uit. Alleen door het buig- en dremelwerk moest ik m wel weer egaliseren. Een bodemlaagje heb ik vast aangebracht (Albastine Polyesterplamuur). Na het hardworden hiervan met schuurpapier glad geschuurd.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/wip533x400/P1010050.jpg
Woei, het past _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/wip533x400/img_6899.jpg
Scherm eringeplaatst (nog niet vastgeschroefd, wel op de uiteindelijke plek vast)
Zijkanten verder ge-egaliseerd met polyesterplamuur en laten drogen. Daarna goed gladgeschuurd met schuurpapier.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/wip533x400/img_6902.jpg
De montage van het scherm
Zoals je ziet heb ik het scherm met 4 kleine boutjes/moertjes (M2,5) vastgeschroefd. Ringetje ertussen om te voorkomen dat het scherm uit z'n fatsoen ging, er was een heel klein beetje ruimte tussen.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/wip533x400/img_6907.jpg
De boven en onderkant volgespoten met kit (acrylaatkit) en de randen links en rechts ook afgekit (was nog een klein gleufje,dat niet goed met de polyesterplamuur op te vullen is)

Nu alles goed laten drogen en dan m'n dashboard eens goed schoonmaken (is nu nog stoffig van het schuren enz, ik heb alleen het bewerkte deel schoongemaakt tbv de kit. Daarna het ding in z'n geheel spuiten. De knopjes houd ik denk ik grijs, de rest wordt zwart, zodat het naadloos aansluit op het dashboard.

Laptop inmiddels voorzien van software, Destinator 3, Frodoplayer, en de rest verder niet mee bezig geweest. Ook is m'n USB2 kaartje er (nog) niet, dus daar wacht ik eerst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Laatst online: 12:03
Ziet er goed uit tot zover. Zo moet het bij mijn Vectra er straks ook uit gaan zien, alleen heb ik hier iets meer werk aan, de airco knoppen moeten naar beneden worden geplaats en de schakelaars boven de radio worden vervangen voor die uit een nieuwe Astra H (deze zijn minder hoog).

Ik hoop dat de acrylaat kit goed blijft, zelf zou ik voor epoxy hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi Mooi Mooi :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobrie
  • Laatst online: 05-01 15:54

dobrie

x 220 330 010

Kijk hier ook eens voor een Mercedes Vito 2004:

http://arjants.xs4all.nl/2003/forum/viewtopic.php?t=7

LG 9KW U44 (3.064)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
Die is hier al wel eens langs geweest.

Maar ik zit nu met een probleem, ik heb de MCI-100 spannings omvormer van conrad. Ik kan nu navigatie gebruiken of muziek luisteren, maar wanneer ik dit tegelijk doe start mijn pc opnieuw op. Ik weet bijna zeker dat dit aan de omvormer moet liggen omdat er in de pc een voeding zit van 200 watt, en de omvormer kan maximaal 30 minuten 100 watt leveren.

Dus nu mijn vraag, of dit is op te lossen door een krachtigere omvormer. Ik had zelf deze in gedachte:

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=7215

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/15422.jpg

Output power continue: 600 Watt
Surge output power: 1000 Watt
Input: DC 10~15V
Output: AC 230V
Output waveform: Modified sine wave
Output frequency: 50 Hz
Stand by current: < 0.6 A
Efficiency: 85~90%

Waarschijnlijk is dit overkill, maar in de toekomst ga ik er misschien nog een snellere pc inzetten, of er een 2e pc bij zetten.

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult wel een extra accu moeten hebben of de pc enkel aan als de motor draaid anders zit je zo zonder stroom zeker als je een tweede pc in zou bouwen.

Wat ik me nu afvraag zo'n omvormer verbruikt die nu continue 600watt? Of als de pc maar 150watt verbruikt verbruikt de omvormer dan enkel 150watt? (Ja ik ben een leek ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ja, hij levert gewoon het aantal ampere (dus vermogen) wat hij zelf nodig heeft.. Als je gewoon de stekker erin stopt en er een 1watt lamp aanhangt dan gebruikt hij dus niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/wip533x400/img_6912.jpg

Dashboard klaar

Dashboard eringeschroefd en gespoten, en hij doet het ook nog.

Resultaat valt me iets tegen, ik had beter glasvezelgedoe kunnen gebruiken, het is nu niet helemaal egaal. Maar goed, aangezien het met name in de hoeken is, en alles toch al zwart is, valt het niet al te erg op dus vind ik t wel best. Volgende keer doe ik t wel beter (hopelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Laatst online: 02-04-2024
@DJSmiley

Je mag het in mijn vectra wel mooier doen hoor, hehe.

Moet ook maar eens naar de sloperij gaan voor zo'n stuk dashboard.

@Xavyer

Die voeding ziet er prima uit zo op het eerste gezicht. Heb wel belanstelling dus ik wacht het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:45

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmm...

ik zit te denken om een P1 166 32mb ram in mijn auto in te bouwen, lapdoos met goede accu... maar wat ik me afvraag, draait destinator d'r op met een GPS muis (heeft USB) en kan ik d'r eventueel dus een nav-systeem van fixen... Heeft een 12,1 TFT schermpje, dus da's wel makkelijk. Een 2,1 gb hdd doet de rest van 't werk. Trackpoint en een cd-rom. Helemaal werkend dus :) Alleen zou 't genoeg zijn, ik kan voor weinig aan een autovoeding voor 't ding komen, dus voeding is ook al geregeld!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
zwahiel schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:20:
hmmm...

ik zit te denken om een P1 166 32mb ram in mijn auto in te bouwen, lapdoos met goede accu... maar wat ik me afvraag, draait destinator d'r op met een GPS muis (heeft USB) en kan ik d'r eventueel dus een nav-systeem van fixen... Heeft een 12,1 TFT schermpje, dus da's wel makkelijk. Een 2,1 gb hdd doet de rest van 't werk. Trackpoint en een cd-rom. Helemaal werkend dus :) Alleen zou 't genoeg zijn, ik kan voor weinig aan een autovoeding voor 't ding komen, dus voeding is ook al geregeld!
Ik weet niet welk programma jij gaat gebruiken voor navigatie, maar er zijn (bijna) geen programma's te vinden die met die systeemeisen goed werken. Ik denk dat je beter een goede laptop of PC kan gebruiken, werkt veel fijner en je hebt meer waar voor je geld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
zwahiel schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:20:
hmmm...

Op een P166 krijg je niet eens W2k of XP en dan heb je ook geen USB2.0 (wel normale USB) maar ik denk dat je dan alleen maar een hoop gescheld krijgt met je navigatie omdat ie er een kwartier over doet hoe je het snelst naar je supermarkt komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Megamind schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:04:
[...]

Op een P166 krijg je niet eens W2k of XP en dan heb je ook geen USB2.0 (wel normale USB) maar ik denk dat je dan alleen maar een hoop gescheld krijgt met je navigatie omdat ie er een kwartier over doet hoe je het snelst naar je supermarkt komt :P
Win2k kan erop, alleen moet je dna wel wat geheugen erbij doen. Als je m helemaal minimaliseerd kan het...

Win98 is beter ja maar ik weet niet zeker of Destinator daaronder werkt. USB2 is kwestie van een kaartje, maar ja, waarom zou je USB2 nodig moeten hebben?

Bij mij zit het g*^%&^%^^%$&* een beetje tegen: Die k*tgrafische kaart (S3) in mn laptop werkt niet met powerstrip, dus kan ik m niet op 800x480 krijgen.... Tevens heb ik een "verkeerde" fullversie van powerstrip gedownload en aangezien mn autopc geen virusscanner heeft, heb ik m dus nu al onder virussen :( (volgende keer maar een wat legalere-powerstrip scoren, eigen schuld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/FloristVansteenkisteGerdy/f16.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/FloristVansteenkisteGerdy/f17.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/FloristVansteenkisteGerdy/f18.JPG

Dit zijn 2 pic van mijn setup, alles kan je nalezen op http://www.markieshome.nl...hpBB2&file=viewtopic&t=65 en problemen die ik heb kun je ook helpen verhelpen :-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

@DJSmiley
_/-\o_ Is er toch nog hoop voor mn Astra :) :) :)
(Gister naar Assendelft geweest vanuit Rotterdam en met een routeprint van een niet nader te noemen site erger je daar dood aan GPS all the way!!!)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
@ScrewisS; Zou je een close-up kunnen maken van hoe je je beeldscherm hebt bevestigd?! Ik zit er nog steeds mee te klooien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:28

Mex

BarôZZa schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:14:
Ik kan misschien aan industriële boardjes(1ghz) komen incl 12V voeding, 256mb geheugen, 20gb laptop hd en 7'' LCD voor tussen pakweg de 170 en de 200 euro.
klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:14:
@ScrewisS; Zou je een close-up kunnen maken van hoe je je beeldscherm hebt bevestigd?! Ik zit er nog steeds mee te klooien!!
Kijk ff op www.meedio.be, daar zul jet het wel zien, als ik nu een close up neem zie je de montage niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:28:
[...]

Kijk ff op www.meedio.be, daar zul jet het wel zien, als ik nu een close up neem zie je de montage niet
top...! Dit was ook eerst mijn plan, maar weet nog niet of het gaat lukken. Ander idee is om het met een lasspiegel te doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.multiweld.nl/images/leveringsprogramma/lasspiegel.gif
Dan kan ik het schermpje in hoogte stellen en draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Mex schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:01:
[...]

klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn...
Ja heeft iemand al contact hierover gehad (ik weet dat de mods hier niet zo blij mee waren en dus de discussie "verplaatst" is.)...

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47
Voor de personen die zéér weinig ruimte hebben: http://www.myelectronics.nl/contents/en-us/d196.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Afbeeldingslocatie: http://www.myelectronics.nl/contents/media/l%5F4936.jpg
€ 375,00

Gelukkig niet zo duur. :X

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Cyber Spy schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:22:
[...]

[afbeelding]
€ 375,00

Gelukkig niet zo duur. :X
Waarom MicroITX, die Mini-ITX bordjes zijn toch ook goed? Wel ietsje groter, maar je houd veel meer geld over, daar kan je dus weer wat meer mee investeren in dingen die je noodzakelijkers zijn :). Zoals software :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:45

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Megamind schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:04:
[...]

Waarom moet ik USB 2.0 hebben?

Waarom Win2k of XP?

Ik doe 't gewoon met 98, destinator draait daar volgens mij ook prima op hoor, heb nog niet echt een nav progsel gezien dat alleen maar op XP of 2k draait... :?

Verder moet 32mb 166 prima zijn voor alleen een nav progsel, hoeft grafisch niet volledig 3d te zijn, als 't maar aangeeft waar ik naar toe moet gaan en dat via audio fixt :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik wil ook graag met zoiets beginnen, maar wil het vooral voor route / gps gebruiken

Tom Tom navigator is hier ideaal voor, maar voor versie 3.0 zie ik alleen de go/palm/pda versies ? Kun je tomtom navigator wel op een laptop/pc draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 17:10

Tazzios

..

zijn hier mensen met ervaring over, winters en carputer?

Mijne mag ik namelijk opnieuw gaan installeren, :|
kan bestand ? niet vinden nog voor het windows laad scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne draait hier nog altijd perfect.
Auto met de pc erin slaapt buiten en heb ook al ijs van de vooruit mogen krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rob
  • Laatst online: 05-08 08:33

_Rob

Oi!

Kou zou geen probleem mogen zijn voor je computer.

Normaliter doen extreme overclockers de pc haast 'invriezen'.

Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein woordje : Een harde schijf werkt normaal maar perfect vanaf 5°C. Je kan dit bekijken op de website van je HD. Ik heb een WD en die werkt normaal ook vanaf 5°c nu ondervin ik bij 0°c geen probleem maar het kan zijn van jou dat je hd daar minder tegen kan. Start hij ook niet op als je auto al warm heeft?

En anders een windows install is snel gedaan hé... Install motherboard monitor en kijk ff vanaf hoe warm je pc start. Bij 0°C is het dus geen probleem met een WEstern DIgital HD !

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
Ik probeer ook een CarPC'tje ineen te knutselen met mijn portable (een Compaq Armada M700 800 Mhz met 128 Mb RAM en kapot beeldscherm). Mits enkele optimalisaties aan het OS en het strippen van overbodige software lijkt het perfect te lukken. Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor MP3 playback en GPS navigatie.
Ik wil deze gaan gebruiken icm met een 7" Touchscreen en alles gaan inbouwen daarna in mijn Touran (ik zoek nog naar een leuke plaats voor het display, ik hoop deze te kennen inbouwen in de opbergruimte bovenop het dashboard). Ik denk dat ik bijna alles heb (GPS muis uit een IA, een voeding voor in de wagen, een FM Modulator) om alles te gaan inbouwen in de wagen, maar loop toch nog tegen enkele probleempjes aan :
  • Standaard schakelt de portable namelijk naar de display van de portable zelf, terwijl deze eigenlijk volledig zou moeten uit staan heel de tijd.
  • Verder heb ik ongetwijfeld nog wat soldeerwerk aan de portable zoals ik reeds hoger in dit topic zag om de power- en standbyknop ergens bij de hand te hebben in de auto. En ik denk er verder aan om het hele display (misschien lost dit bovenstaande puntje op ?) en eventueel het keyboard en muis te verlengen zodat ik deze als backupkeyboardje kan gebruiken.
  • Nog een probleempje is eigenlijk de keuze van de GPS software. Ik heb er namelijk al enkele geprobeerd waaronder Destinator3 (goede interface icm het touchscreen, maar slechte routeberekening) en Alturion (zeer goede POI's built-in, goede, correcte routeberekening, maar de interface laat te wensen over op pc). Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is met alturion om de interface welke op PocketPC wordt gebruikt te gebruiken op de PC ? Op pocketPC toont deze namelijk veel meer informatie on-screen (snelheid, een on-screen keyboard, de straat waar je op rijdt en de afstand tot de volgende wijziging in richting, de totale resterende afstand, ...)
  • Qua shell voor het OS heb ik ook wel nog wat mijn twijfels, maar het CarPC Theme voor Talisman Desktop ziet er wel handig uit icm een touchscreen.
Kan er iemand me eventueel adviseren over hoe het nu verder moet ?

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

• DJSmiley
MaXX99 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:01:

[list]
• Standaard schakelt de portable namelijk naar de display van de portable zelf, terwijl deze eigenlijk volledig zou moeten uit staan heel de tijd.
In de bios kun je (iig bij mijn IBM Thinkpad) in de bios instellen welk beeldscherm primair is: LCD, CRT of BOTH.
• Verder heb ik ongetwijfeld nog wat soldeerwerk aan de portable zoals ik reeds hoger in dit topic zag om de power- en standbyknop ergens bij de hand te hebben in de auto. En ik denk er verder aan om het hele display (misschien lost dit bovenstaande puntje op ?) en eventueel het keyboard en muis te verlengen zodat ik deze als backupkeyboardje kan gebruiken.
Muis en keyboard verlengen van laptop lukt je niet, superkleine k*tplugjes. Gewoon via een splitter aansluiten op de PS2 poort van je laptop. Powerknop kun je (zoals ik gedaan heb) verlengen, indien je handig bent met de soldeerbout (is namelijk een enorm gepriegel, als je er uberhaupt al bij kan zonder je hele laptop te slopen)

Betere optie is om gebruik te maken van Wake-on-ring, als je bios dat ondersteunt. Een "ring-emulator" is vrij eenvoudig te maken, ik heb her en der al wel schema's ervan langs zien komen.
• Nog een probleempje is eigenlijk de keuze van de GPS software. Ik heb er namelijk al enkele geprobeerd waaronder Destinator3 (goede interface icm het touchscreen, maar slechte routeberekening) en Alturion (zeer goede POI's built-in, goede, correcte routeberekening, maar de interface laat te wensen over op pc). Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is met alturion om de interface welke op PocketPC wordt gebruikt te gebruiken op de PC ? Op pocketPC toont deze namelijk veel meer informatie on-screen (snelheid, een on-screen keyboard, de straat waar je op rijdt en de afstand tot de volgende wijziging in richting, de totale resterende afstand, ...)
• Qua shell voor het OS heb ik ook wel nog wat mijn twijfels, maar het CarPC Theme voor Talisman Desktop ziet er wel handig uit icm een touchscreen.
[/list]
Kan er iemand me eventueel adviseren over hoe het nu verder moet ?
Ik ga Destinator gebruiken. Een "pda-port" van alturion op de PC draaien heb ik nooit gezien, dus dat zou ik ook niet weten.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:47
Volgens mij moet je gewoon een PDA-emulator zoeken, lijkt me wel dat die bestaan.

• Cyber Spy
Vandaag mijn nieuwe omvormer binnen gekregen. 8) Hij werkt echt perfect, ik heb vanmiddag de pc ongeveer 2 uur zonder problemen laten draaien en de motor een aantal keer gestart zonder dat de pc uitviel. _/-\o_

Het gaat om deze omvormer
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=7215

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/15422.jpg

ff testen

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_2635.jpg

Ook heb ik mijn keyboard binnen gekregen. Die heb ik gekocht bij myelectronics.nl. Deze past precies in mijn handschoenenvakje.

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_2629.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_2630.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_2631.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_2633.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_2639.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_2640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_2641.jpg

Ik ga de binnenkant van mijn handschoenenvakje bekleden met een soort schuimrubber, zodat het keyboard niet beschadigd als ik hem er steeds in en uit haal. Ook de radio ga ik een stuk verplaatsen, omdat ik er nu geen cd meer in of uit kan doen 8). Het is soms nog wel eens handig om gewoon een cd te luisteren voor korte afstanden. Dan kun je thuis gelijk wegrijden met muziek, en niet wachten todat de pc is opgestart. :Y)

Nu is het nog wachten op de FM Modulator zodat ik alles een beetje kan gaan afronden. Ik ben tot nu toe in ieder geval heel tevreden. :)

BF2 stats - [RP2M]Snipes

• macmouse
ziet er allemaal goed uit, jammer alleen dat je dit met een FM dinges afrond. Alles perfect, en dat dan weer net niet.
Leuk toetsenbord idd.

• Cyber Spy
macmouse schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:40:
ziet er allemaal goed uit, jammer alleen dat je dit met een FM dinges afrond. Alles perfect, en dat dan weer net niet.
Leuk toetsenbord idd.
Zit daar zoveel verschil in dan, een FM modulator of versterker? Als dat goed hoorbaar is, ga ik natuurlijk een versterker halen voor mijn boxen. Ik heb nu al best veel geld uitgegeven aan alles, dus wil ik ook dat alles goed werkt en klinkt. :)

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Ik heb ooit eens zo'n ding gehad, toen ik nog een losse dvd speler in me auto had, nou als je het geluid een beetje open zet, dan hoor je het meteen, echt geen zuiver geluid.
Heb je geen line-in op je radio ?
Anders zou ik toch mischien opzoek gaan naar een nieuwe (2ehands) radio met line-in. Dan ben je gewoon klaar.
(Ik heb zelf voor me pioneer een line-in gemaak, weet niet of dat met jou radio ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje mbt het carputer idee :
Veel van jullie hebben er windows xp op staan maar dan moet je vrij lang wachten voor je PC opgestart is en moet je hem per aflsuiten en dan sta je al weer 5 mins op je parkeervakje voor je met alles klaar bent.. Of hebben jullie hem aangepast ? Of weet je anders OS (except DOS) dat gewoon direct uit mag zonder afsluiten ?
En hoe zetten jullie hem aan ? De POWER-ON knop verlengd ?

Ik zoek een mooi TFT schermpje (5" of meer) wat liefst in een DIN-unit zit maar wil ook weer niet mijn autoradio eruit hebben ergens anders geen plek of diefstal gevoelig :(
Er zijn van pioneer tuner-units met ingebouewd TFT touchscreen maar die zijn denk ik niet op windows PC aan te sluiten en slechts voor bediening radio zelf ?

En ja nog een vraagje ;) : Hoe heeft een los touch screen scherm een aansluiting naar de pc voor bediening gewoon PS/2 die je moet programmeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:52:
En ja nog een vraagje ;) : Hoe heeft een los touch screen scherm een aansluiting naar de pc voor bediening gewoon PS/2 die je moet programmeren ?
USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij zijn druk bezig met met complete systemen een auto te bouwen meerdere zelfs zal binnekort een foto page komen maar nu zijn wij opzoek naar de lilliput importeur van de benelux / nederland wij willen geen 7" pakken maar gaan werken met 8" schermpjes

kan iemand mij helpen aan dat bedrijfs alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:52:
Vraagje mbt het carputer idee :
Veel van jullie hebben er windows xp op staan maar dan moet je vrij lang wachten voor je PC opgestart is en moet je hem per aflsuiten en dan sta je al weer 5 mins op je parkeervakje voor je met alles klaar bent.. Of hebben jullie hem aangepast ? Of weet je anders OS (except DOS) dat gewoon direct uit mag zonder afsluiten ?
Mijn pc is opgestart in ongeveer 20 seconden dus dat valt nog mee, en afsluiten doet hij 5 tot 10 seconden over. Ik heb er nu gewoon een standaard install van Windows XP op staan.
En hoe zetten jullie hem aan ? De POWER-ON knop verlengd ?
De behuizing staat onder de bestuurders stoel met de aan/uit knop aan de voorkant, dus ik kan hem zonder moeite aan zetten of een dvd wisselen. Ik heb wel alles zo weggezet dat je van buitenaf niets van de pc zelf kan zien. Dit om te voorkomen dat mensen jaloers worden en mijn pc willen lenen. 8)

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:36:
wij zijn druk bezig met met complete systemen een auto te bouwen meerdere zelfs zal binnekort een foto page komen maar nu zijn wij opzoek naar de lilliput importeur van de benelux / nederland wij willen geen 7" pakken maar gaan werken met 8" schermpjes

kan iemand mij helpen aan dat bedrijfs alvast bedankt
Leestekens willen wel eens helpen bij het verduidelijken van een tekst. ;)

Wat je nu zegt is dat je met complete systemen een auto aan het maken bent. :P
Maar je bedoeld waarschijnlijk dat je meerdere systemen in 1 auto gaat maken.

Ik zal eens kijken of ik die 8 inch schermpjes kan vinden.

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah.. klinkt goed, maar worden die dingen ook nog betaalbaar? :/

offtopic:
Bericht 999 ^_^