[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
Alturion is toch alleen voor pocket pc's? Of zijn er ook versies voor normale pc's?

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:53
waar geven julliede voorkeur aan: Alturion of Destinator, ik weet dat je Destinator zo van het net kan downen, is dat voor Alturion ook het geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Cyber Spy schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:19:
Alturion is toch alleen voor pocket pc's? Of zijn er ook versies voor normale pc's?
Als je wat verder terug leest in het topic zie je dat Alturion prima werkt in een desktop omgeving.. Ik heb hem zelf ook draaien..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
Klapperboom schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:56:
waar geven julliede voorkeur aan: Alturion of Destinator, ik weet dat je Destinator zo van het net kan downen, is dat voor Alturion ook het geval ?
Destinator = gratis, alturio = duur. Dus Alturion moet aardig wat meerwaarde hebben om z'n prijs t.o.v. destinator te rechtvaardigen ;)

Wat mijn carputer betreft: plannen gewijzigd, ik heb een scherm weten te scoren, dus de P4 1.6Ghz wordt weer in ere hersteld en blijft laptop ;)
Als gevolg daarvan heb ik mn vorige laptop opgezocht. Daarvan was het schanier kapot van het beeldscherm en een breuk in de LCD kabel. Dat ding heb ik 2 jaar geleden op de zolder gemikt.

Hij doet het nog prima, dus dan gaan we die maar gebruiken. Alleen ff 256Mb scoren :) (Pentium 3 750Mhz, IBM Thinkpad T20)

Enige wat ik me afvraag: Van dat ding is de jackplug van de line-out aan stront. Ik kan dus die hele laptop losslopen (voor zover ie dat nog niet is) en hieraan een kabel zien te solderen, of een losse USB geluidskaart kopen.

Vraag is: Wat is t beste mbt kwaliteit? Laptop zelf heeft een Crystal nogwattes onboard. Ik kan voor 14 eur (incl verzend) een USB2 soundcard kopen, ook merk elcheapo.
Hoe verhoud de kwaliteit zich van een elcheopo soundding anno 2004 tegen een Crystal uit 2001 ?

Ik heb mn powerknop inmiddels gefixed. Die zit bij de IBM T20 op het keyboard zelf. Keyboard (dus) losgesloopt, schakelaar eraf gesloopt, en vanaf het "folie" doorgemeten op welke pinnen de powerknop uitkwam van de connector naar het moederbord toe.

Daar heb ik 2 kabeltjes aan gesoldeerd, die dus verlengt worden naar een bereikbare plek zodat ik m kan aan- en uitzetten.

Wel een enorm gepriegel, zonder een fatsoenlijke microsoldeerbout en vergrootglas was t een enorm gekloot, 2x25 pinnen op 1.5cm is niet echt ruim, en mn Weller WTCP-S bout is, ook met de fijnste punt, duidelijk te lomp eigenlijk. Maar goed, 't is gelukt. Met een druppel montagekit de kabel "verankerd", morgen, als lijm droog is, kijken of ik t goed gedaan heb ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/images/laptop/keyboardconnector_klein.jpg
*klikbaar* (note: brakke pic, belichting was beroerd. Canon A70 + 5 macrolens, dus flitsen kon niet. "ding" rechts van de connector is een haartje, dus dat geeft wel aan hoe f*cking klein het was)

[ Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 08-12-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik denk dat je geen verschil hoort tussen je onboard en usb ding hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst de onboard dinges testen hé, en zien als jij er tevreden mee bent ! Sluit het aan in je huisversterker en zet je versterker in hui volle bak. en de volume van je pc veel lichter, dan hoor je hoeveel ruis erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 18:09

Metro2002

Memento mori

ik zit er zelf ook over te denken om mijn laptop te gaan misbruiken voor een carputer.
nou heb ik nog een aantal vragen:

kan ik mijn laptop niet gewoon rechtstreeks op de 12v van de auto aansluiten ipv met adapters te gaan lopen kutten? ik laat de accu er gewoon inzitten dus ik neem aan dat die de piek en dalspanningen wel opvangt.

hoe ga ik die laptop aan en uit zetten. ik ga NIET solderen aan dat ding, ik gebruik hem namelijk ook gewoon voor andere dingen.
kan dit niet met Wake on Lan oid? zo ja, welke kabels geven het signaal hiervoor af

en waar ga ik godsnaam het scherm plaatsen, voor mijn middenconsole is echt geen plek maar om nou het scherm OP het dasboard te zetten vind ik ook weer niet zo mooi :/
mijn dashboard ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/MB2V3V9H71RL/p.jpeg

laptop pas trouwens mooi onder de passagiersstoel of desnoods in de opbergvakjes achter de stoelen dus dat is geen probleem, besturing wil ik via een trackbal gaan doen en internet doe ik via mijn mobieltje of evt dalijk wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Citroen ZX ofniet ?

Je Zou iets kunnen maken met een scherm als klapsysteem.
Omdat je dan ook nog eens klepje hebt wat je dicht kunt klappen als je scherm naar binnen is.
Of wil je je radio erin houden ?

Anders gewoon rechts van je radio net zoals vaak een carkit word gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Lees eens dit topic door daar staat genoeg in over de 18v adapters en het aan het uit zetten van de laptop, wil je soms je laptop scherm in je dashboard krijgen :? Lijkt me lastig worden, je kan beter een apart schermpje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

macmouse schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:46:
Citroen ZX ofniet ?

Je Zou iets kunnen maken met een scherm als klapsysteem.
Omdat je dan ook nog eens klepje hebt wat je dicht kunt klappen als je scherm naar binnen is.
Of wil je je radio erin houden ?

Anders gewoon rechts van je radio net zoals vaak een carkit word gemonteerd.
zx inderdaad :)
radio moet erin blijven ja.
voor het scherm zoek ik eigenlijk een oplossing om het schermpje ook weg te kunnen klappen als ik de auto ergens parkeer, onder de asbak zit bij mij nog een loze ruimte dus misschien dat ik daar een scherm-onder-klap-systeem-ding van maak ofzo.
ik heb het topic al helemaal doorgelezen maar echt een sluitend antwoord op de vraag hoe je een laptop aankrijgt (en ook weer uit ;) ) heb ik nog niet echt gevonden.
misschien via de wake on lan of wake on ring??
als ik met een omvormer zou werken kan ik de accu uit de laptop halen en dan gaat ie in elk geval uit als ik de auto afzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Metro2002 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:08:
ik zit er zelf ook over te denken om mijn laptop te gaan misbruiken voor een carputer.
nou heb ik nog een aantal vragen:

kan ik mijn laptop niet gewoon rechtstreeks op de 12v van de auto aansluiten ipv met adapters te gaan lopen kutten? ik laat de accu er gewoon inzitten dus ik neem aan dat die de piek en dalspanningen wel opvangt.

hoe ga ik die laptop aan en uit zetten. ik ga NIET solderen aan dat ding, ik gebruik hem namelijk ook gewoon voor andere dingen.
kan dit niet met Wake on Lan oid? zo ja, welke kabels geven het signaal hiervoor af
.....
Kijk op je laptop hoeveel volt ie nodig heeft. Meeste laptops is tussen de 14 en 19 volt (compaq: 19V, mijn IBM: 16V)
Een autoaccu is NIET stabiel. Onderspanning vangt idd laptopaccu wel op, maar piekspanningen is dodelijk voor je laptop.

Wake-on-lan als powerknop kan idd ook prima. Je zal alleen een WOL-puls moeten simuleren. Normaal komt die vanaf een PC, maar dat heb je dus niet. Je zal dus een microprocessor dat signaal laten "nabootsen". Mogelijk, maar aangezien mijn laptop toch "in stukken" was, koos ik voor de soldeerbout ipv de electronica te gaan uitzoeken om t over WoL te doen.

Wake-on-ring kan idd ook.
Lees eens op mp3car.com:
http://www.mp3car.com/vbu...=34896&highlight=wake+lan

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 08-12-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:47

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zoals vaker aangegeven doet mijn Toshiba het prima direct op de 12v accu, alleen zal die de stroom zowel uit zijn eigen accu als uit de 12v trekken, de eigen accu wordt bij die spanning niet opgeladen.

Ook onder het rijden waar de spanning al snel 14v wordt laadt de accu van de Toshiba niet op ;(

Ooit heeft er in de elektuur een spanningsomvormer gestaan om uit 12v de gewenste spanning te halen maar bij de Velleman oid. haal je losse 12v voedingen voor een 50 euro met instelbare spanningen voor de div. laptops.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Sinclair schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:04:
....
Ooit heeft er in de elektuur een spanningsomvormer gestaan om uit 12v de gewenste spanning te halen maar bij de Velleman oid. haal je losse 12v voedingen voor een 50 euro met instelbare spanningen voor de div. laptops.
http://www.elektronica-online.nl/

120W voeding 39 eur incl btw

- Merk: HQ
- Input 12Vdc, Max. 3.3 A
- De uitgang: 15 / 16 / 18 / 19 / 20V DC bij 6A regulated
22 / 24V DC bij 5A regulated
- Short circuit & overload beveiliging
Input Voltage:
12-16V DC car battery power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje tussendoor..

(@ Xayver denk ik) Heeft iemand al wat gehoord over de in-dash systemen voor het Lilli 7" scherm? bvd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:00:
ff vraagje tussendoor..

(@ Xayver denk ik) Heeft iemand al wat gehoord over de in-dash systemen voor het Lilli 7" scherm? bvd _/-\o_
Begin volgend jaar.. Prijzen heb ik nog niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn carputer waarmee ik al zo een 3kwartjaar mee doe.
ik wil tom tom software (voor een palm) gaan gebruiken alleen deze werkt niet onder xp
nu heb ik geloof ik een emulator nodig weet iemand waar ik der 1tje kan vinden?

Pc- Dell P3 800mhz, 256mb, geheugen, 60gig hd, dvd-rom, 145watt voeding en wifi netwerkkaart
Omvormer- 12/220 300 Watt
Monitor- VGA 7 inch TFT LCD scherm, met Touch Screen en 3x PAL,
Civic VTi.

Afbeeldingslocatie: http://nl.xonecorp.com/datas/ccmv/31_DSC03002.JPG
Afbeeldingslocatie: http://nl.xonecorp.com/datas/ccmv/31_DSC03003.JPG
Afbeeldingslocatie: http://nl.xonecorp.com/datas/ccmv/31_DSC03075.JPG
Afbeeldingslocatie: http://nl.xonecorp.com/datas/ccmv/31_subkistkaal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nl.xonecorp.com/datas/ccmv/31_DSC03070.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:58:
Mijn carputer waarmee ik al zo een 3kwartjaar mee doe.
ik wil tom tom software (voor een palm) gaan gebruiken alleen deze werkt niet onder xp
nu heb ik geloof ik een emulator nodig weet iemand waar ik der 1tje kan vinden?

Pc- Dell P3 800mhz, 256mb, geheugen, 60gig hd, dvd-rom, 145watt voeding en wifi netwerkkaart
Omvormer- 12/220 300 Watt
Monitor- VGA 7 inch TFT LCD scherm, met Touch Screen en 3x PAL,
Civic VTi.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Destinator gaan gebruiken.. En je hebt ook TomTom voor de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Vandaag eindelijk weer wat tijd gehad om verder te werken aan mijn carpc. Heb er nu toch voor gekozen om het scherm in het dashbord te bouwen ipv gebruik te maken van een rails om het scherm in te klappen.
Alleen er is nu dus geen plaats meer voor de radio, maar ik ga deze proberen in het handschoenevakje te plaatsen.

Let niet op de rommel :P

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_257.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_259.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_258.jpg

Ben er zelf best tevreden over. :)

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Mooi gedaan hoor.
Wil er bij mijn auto ook mee gaan beginnen.
Ben nog bezig met compleet demonteren van me dashboard, en dan gaan we los :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Cyber Spy schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:36:
Vandaag eindelijk weer wat tijd gehad om verder te werken aan mijn carpc. Heb er nu toch voor gekozen om het scherm in het dashbord te bouwen ipv gebruik te maken van een rails om het scherm in te klappen.
Alleen er is nu dus geen plaats meer voor de radio, maar ik ga deze proberen in het handschoenevakje te plaatsen.

Let niet op de rommel :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben er zelf best tevreden over. :)
netjes gedaan :)
hoe heb je het zo netjes erin gekregen? heb je zelf een stuk plastic op maat gemaakt oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Dat ik dit topic nog niet had gezien... oeps!

Ik heb zelf 2 maanden geleden mijn Carputer ingebouwd.
Epia M10000
512 Mb
DVDspeler
80GB HD
Ati Radeon 7000 PCI
GPS-module
54Mb WiFi usb adapter
7inch TFTCar Touchscreen
150W Opus voeding

Ik zal van de week eens foto's maken. Ik heb hem achterin 'hangen'. Kabels naar voren doorgetrokken voor het beeldscherm, toetsenbord en de USBhub. Het beeldscherm heb ik op mn dashboard staan,zodat ik er direct zicht op heb. Ik zie dat velen hem onder de radio bouwen, maar ik heb het gevoel dat ik dan te afgeleid wordt.

De navigatie software Alturion V6.0 laat mij niet in de steek en werkt perfect. Ofschoon ik Route 66 (2005) ook erg prettig vind. Het leukst is nog de WiFi. Ik rij door mn stadje (Weesp) en kan gewoon in elke straat internetten. Ongelofelijk hoeveel mensen hun WiFi accespoint open hebben staan. Denk dat het er zo wel 100-en zijn in een plaatsje als Weesp. Ook onderweg is dat makelijk om de filemeldingen binnen te krijgen in Route 66.

Dit is trouwens allemaal in mn Seat Ibiza (1997) ingebouwd. (foto's volgen!!)

**edit
De FM Modulator ga ik vandaag maar eens inbouwen. Ik heb op mn Sony MP30 wel een ingang, maar die is voor de cd wisselaar...

[ Voor 8% gewijzigd door DiMacho op 09-12-2004 10:38 . Reden: fm modulator toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 pogingen ondernomen om een laptop hdd met schokdempers op te hangen.
Hier een plaatje van 1 van de pogingen :

Afbeeldingslocatie: http://www.freakerz.net/carpc/img/diskmount2/diskmount2_5_thumbnail.jpg

Klik op het plaatje voor de full story :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
@Jeroenvw,
Ik zag op je site het volgende staan: http://www.freakerz.net/carpc/img/screen/12v_powercord.jpg

Ik gebruik gewoon een kabel vanuit de sigarettenaansteker naar de monitor zonder 12-16V ---> 12V converter. Kan dit kwaad?? (Tot nu toe blijkbaar nog niet btw...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
DiMacho schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:21:
@Jeroenvw,
Ik zag op je site het volgende staan: http://www.freakerz.net/carpc/img/screen/12v_powercord.jpg

Ik gebruik gewoon een kabel vanuit de sigarettenaansteker naar de monitor zonder 12-16V ---> 12V converter. Kan dit kwaad?? (Tot nu toe blijkbaar nog niet btw...)
Kan geen kwaad denk ik, alleen is een stabiele spanning (zoals in dat ei geregeld wordt) wel aan te raden. 't is nu eenmaal niet echt bevorderlijk voor de electronica als t zoveel fluctueerd, en ik weet ook niet of t goed is voor de levensduur van je CCFL.

Dat "ei" wordt niet voor niets meegeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

hoe moet je trouwens de voeding van de pc aan sluiten? direct op de accu? waarna je hem zelf handmatig moet aan zetten? en dat hij automatisch uit gaat wanneer ik het contact uit doe? (door middel van relais) of kan ik dat ook automatisch laten regelen met contact aan zetten? want ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:17:
hoe moet je trouwens de voeding van de pc aan sluiten? direct op de accu? waarna je hem zelf handmatig moet aan zetten? en dat hij automatisch uit gaat wanneer ik het contact uit doe? (door middel van relais) of kan ik dat ook automatisch laten regelen met contact aan zetten? want ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen.
- van batterij, naar de voeding
+ van batterij, naar een zekering (20A), naar het contact van je relais relais die gestuurd is door je sleutelcontact, naar de voeding
je conactslot bevat 2 draadjes diee aangesloten zijn op je radio stekker, die draadjes hangt je over de speol van het relais om zo het relais te laten schakelen.

Duidelijk 8)7 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
DJSmiley schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:45:
[...]

Dat "ei" wordt niet voor niets meegeleverd ;)
Dat "ei" werd niet bij mij geleverd :X

Net even de FMmodulator aangesloten... straks even uitproberen!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je conactslot bevat 2 draadjes diee aangesloten zijn op je radio stekker, die draadjes hangt je over de speol van het relais om zo het relais te laten schakelen.
Bijna.. ;) Wtf bedoel je daarmee??? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Je hebt een draad van je radio ISO stekker, de zgn antennestuurrelais draad, die geeft alleen 12v af als de radio aanstaat, die verbind je met een relais die dan je laptop aanschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:21:
@Jeroenvw,

zoals DJ smiley al zegt, dat ei wordt niet voor niets meegeleverd.
Ik heb dat eitje eens opengemaakt, en er zit niets meer in dan 3 condensatortjes met elkaar verbonden d.m.v een printplaatje. Dus echt heel veel zal het niet doen heb ik het gevoel. Dus wellicht kom je er wel mee weg om die kabel niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:09:
[...]

zoals DJ smiley al zegt, dat ei wordt niet voor niets meegeleverd.
Ik heb dat eitje eens opengemaakt, en er zit niets meer in dan 3 condensatortjes met elkaar verbonden d.m.v een printplaatje. Dus echt heel veel zal het niet doen heb ik het gevoel. Dus wellicht kom je er wel mee weg om die kabel niet te gebruiken.
Je kan ook simpel zelf een circuitje solderen:
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.net/circuits/sch/000033.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Megamind schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:20:
[...]

Je kan ook simpel zelf een circuitje solderen:
[afbeelding]
is nieteens nodig zo uitgebreid. In het ei zit wel iets meer dan een paar condensators: Er zit ook een spanningsregelaar in.

Als je t ei niet hebt kun je ook gewoon een 7812 gebruiken, die kan, afhankelijk van de gebruikte uitvoering, 1 of 2A leveren. Een extra transistor is dan nieteens nodig. 1A moet genoeg zijn volgens mij, zoveel trekt dat schermpje niet (7 watt dacht ik).
Gebruik alleen wel een low-drop variant, anders heb je kans dat je accuspanning te laag is om dat ding in werking te laten treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:09:
[...]

Bijna.. ;) Wtf bedoel je daarmee??? O-)
ok op die connector zitten enkel draaden, je moet de diskte draad nemen : normaal is dit deze rechts onder. Dit is de massa. nu 2 draden tussenlaten en dan de volgende draad is normaal de contact + 12V draad . deze schakelt als je contact aanligt.

Ff meten met je voltmeter tussen die 2 draadjes, met de sleutel in het slot en met de sleutel eruit. normaal zul je zien : 0V / 12V, dus aan die draadjes hang je de spoel van het relais dat je wilt gaan sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Na lang overwegen wil ik hier eindelijk ook aan beginnen.
Mijn vragen:
1) Gebruiken jullie allemaal laptop HD's? Zou een gewone desktop HD met wat bescherming errond (bubbeltjesplastic) een rit door de auto overleven?
2) Wat gebruiken jullie als voeding? http://www.mini-itx.com/s...fault.asp?c=10&currency=1 => Hier heb ik allemaal leuke voedinkjes gevonden, maar die dingen moeten toch zelf ook te solderen zijn?

Btw, heel netjes allemaal gedaan hier!

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Parasietje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:28:
Mijn vragen:
1) Gebruiken jullie allemaal laptop HD's? Zou een gewone desktop HD met wat bescherming errond (bubbeltjesplastic) een rit door de auto overleven?
2) Wat gebruiken jullie als voeding? http://www.mini-itx.com/s...fault.asp?c=10&currency=1 => Hier heb ik allemaal leuke voedinkjes gevonden, maar die dingen moeten toch zelf ook te solderen zijn?

ik gebruik idd een laptopharddisk, omdat ik ook een laptop gebruik ;)

Overleven van de hdd... tja, dat is een kwestie van proberen. Naast beweging speelt (in de winter) ook temperatuur mee.

Uit de handleiding van mijn laptop:
-Do not use or store your computer where the temperature is below 5c or above 35c
-Do not hard-mount your computer in a vehicle or anywhere that it is subject to strong vibration
maar toch ga ik die beide punten overleven ;) Ik monteer m in een soort schuimrubber, en geef de kabels iets ruimte zodat t hopelijk niet breekt. HDD? Dat zien we snel genoeg.
Ik maak iig een gestripte windows XP install, en brand een ghost image ervan op DVD, mocht hdd crashen, muziek enz pomp ik via lan terug, en ghostje terug op andere hdd en hij draait weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Metro2002 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:17:
[...]

netjes gedaan :)
hoe heb je het zo netjes erin gekregen? heb je zelf een stuk plastic op maat gemaakt oid ?
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/dash.jpg

Mijn radio en dat vakje daaronder heb ik eruit gehaald, en daar past precies zo'n 7 inch scherm in.

Ik had op zolder een doos vol met TECC gevonden en heb daar het scherm mee vast gezet. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_256.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_260.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_261.jpg

Nu ben ik bijna klaar met de pc, daarna ga ik verder met mijn radio in het handschoenenvak. Foto's heb ik net gemaakt.

Met flits

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_262.jpg

Zonder flits

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_263.jpg

Die sigarettenaansteker splitter ga ik nog weg werken in het dashbord

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_264.jpg

Met de pc aan (wazige foto)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/IMG_265.jpg

En nog een klein filmpje gemaakt vanuit mijn kijkpunt in de auto.

Test.avi

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vragen:

Ik gebruik een gewone hd die ik verticaal heb opgesteld in de langsrichting van mijn wagen, zo : hebben de platters geen last van schokken in de weg, hebben de platters geen last van bruusk remmen en accelereren en een schijf die horizontaal of verticaal draait, dat maakt geen verschil. Mijn shcijf draait wel op 5400 tr en niet op 7200. Ik denk anders niet dat het verschil veel uitmaakt tussen een laptop hd en een gewone hd buiten het toerental. rubbers gebruikte ik niet. En als je wagen binnen staat gaat de temp niet zo gauw onder de 5°c gaan hoor, zowel, dan reboot je enkele keren en dan start hij wel ;)
je kan alles ff bekijken op www.meedio.be (in de midden the screws carputer)

als voeding gebruik ik één van 150w http://home.zonnet.nl/a.flapper/atx.htm Deze heb ik en deze lijkt me wel sterk. Enig probleem ik heb is dat mijn P4 72 watt gebruikt en dat mijn voeding net iets te weinig stroom levert op de +5V lijn (10A en moet 12V zijn) voor een P4 die zoveel verbruikt. Hierdoor steek ik dit weekend normaal een CELERON 2ghz en dat zou mijn carputer zonder problemen moeten werken (hoop ik)

Je zal wel zien : een carputer gaat niet vanzelf, het is ingewikkelder dan je denk een mooie en goede en goedkope installatie zelf te bouwen. Problemen heb je zeker ! maar die raken wel opgelost met de hulp van anderen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
DJSmiley schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:01:
[...]
Als je t ei niet hebt kun je ook gewoon een 7812 gebruiken, die kan, afhankelijk van de gebruikte uitvoering, 1 of 2A leveren. Een extra transistor is dan nieteens nodig. 1A moet genoeg zijn volgens mij, zoveel trekt dat schermpje niet (7 watt dacht ik).
Gebruik alleen wel een low-drop variant, anders heb je kans dat je accuspanning te laag is om dat ding in werking te laten treden.
Een 7812?? wtf is dat ;) Zeker een schema??

Ik gebruik die kabel ook voor mijn GP Smart2 batterij oplader, is hetzelfde als de stekker van het schermpje. Werkt ook goed, nog geen rook gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen het tweede deel helemaal doorgelezen (en een stukje van het eerste deel) en ik ben er nog altijd niet wat de minimumvereisten zijn voor een multimedia (mp3, dvd, divx, games, gps, handsfree(?), ...) car pc.
De keuze voor een epia bordje ligt al vast, maar daar zijn er wel een aantal van... Het best leek mij deze waar je apart nog een proc (Celeron/P4) voor moet kopen, dit met het oog op toekomstige upgrades (je weet maar nooit). De vraag is natuurlijk welke proc je (minimaal) nodig zult hebben zonder te veel stroom te trekken? Bij myelectronics staat er bij de Sales namelijk een bundle met het eerder vernoemde bordje en een Celeron 2.4, is dit nu ruim overkill of niet? (Bij diezelfde sales staat ook nog een Celeron 2.0, waarschijnlijk zuiniger en ruim voldoende?)
Vervolgens moet er nog geheugen voorzien worden, waar ligt hier het minimum voor?
En tot slot de harde schijf, is 4200 toeren/min voldoende?

Bedankt B)

(edit: Welke GPS muis raden jullie aan en is de onboard grafische kaart krachtig genoeg?)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:34:
Ik heb ondertussen het tweede deel helemaal doorgelezen (en een stukje van het eerste deel) en ik ben er nog altijd niet wat de minimumvereisten zijn voor een multimedia (mp3, dvd, divx, games, gps, handsfree(?), ...) car pc.
De keuze voor een epia bordje ligt al vast, maar daar zijn er wel een aantal van... Het best leek mij deze waar je apart nog een proc (Celeron/P4) voor moet kopen, dit met het oog op toekomstige upgrades (je weet maar nooit). De vraag is natuurlijk welke proc je (minimaal) nodig zult hebben zonder te veel stroom te trekken? Bij myelectronics staat er bij de Sales namelijk een bundle met het eerder vernoemde bordje en een Celeron 2.4, is dit nu ruim overkill of niet? (Bij diezelfde sales staat ook nog een Celeron 2.0, waarschijnlijk zuiniger en ruim voldoende?)
Vervolgens moet er nog geheugen voorzien worden, waar ligt hier het minimum voor?
En tot slot de harde schijf, is 4200 toeren/min voldoende?

Bedankt B)

(edit: Welke GPS muis raden jullie aan en is de onboard grafische kaart krachtig genoeg?)
Een cellie 600 of P3 500 is het minimum voor mp3/dvd af te spelen. al de rest erboven is ok.
On board vga is zeker genoeg !
Celeron éghz is dus ook al overkill eindelijk maar dat doe ik ook, dan gaat de boel wat sneller dan een P3 800 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:06:
[...]

- van batterij, naar de voeding
+ van batterij, naar een zekering (20A), naar het contact van je relais relais die gestuurd is door je sleutelcontact, naar de voeding

Duidelijk 8)7 :O
ok duidelijk. maaruh hoe zit het met de accu dan? word die dan niet leeg getrokken als ik zeg maar de pc uit heb staan?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:57:
[...]

ok duidelijk. maaruh hoe zit het met de accu dan? word die dan niet leeg getrokken als ik zeg maar de pc uit heb staan?
Tuurlijk niet, daarom zet je nouw net dat relais ertussen dat afvalt als je de ssleutel van je wagen verwijdert hé :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Cyber Spy schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:49:
[...]

[afbeelding]

Mijn radio en dat vakje daaronder heb ik eruit gehaald, en daar past precies zo'n 7 inch scherm in.

Ik had op zolder een doos vol met TECC gevonden en heb daar het scherm mee vast gezet. :Y)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu ben ik bijna klaar met de pc, daarna ga ik verder met mijn radio in het handschoenenvak. Foto's heb ik net gemaakt.

Met flits

[afbeelding]

Zonder flits

[afbeelding]

Die sigarettenaansteker splitter ga ik nog weg werken in het dashbord

[afbeelding]

Met de pc aan (wazige foto)

[afbeelding]

En nog een klein filmpje gemaakt vanuit mijn kijkpunt in de auto.

Test.avi
_/-\o_ geweldig bedacht en goed gedaan :)
ik wou dat ik plaats had ervoor :( ben bang dat mijn scherm toch gewoon op mijn dashboard komt te staan om de doodeenvoudige reden dat dat gewoon het fijnste kijkt. anders zit je maar zo naar beneden te staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die hun scherm niet in het dashboard verwerken is deSecuClipper een mooie oplossing tegen diefstal.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vragen:

Ik gebruik een laptop hdd omdat
* die zowieso beter bestand zijn tegen schokken en vibraties
* veel minder stroom gebruiken
* veel minder ruimte in beslag nemen in mijn toch al krappe case
* veel minder warmte produceren.
Nadeel : een stuk trager dan een "normale" hdd.

Wat de voeding betreft, ik gebruik een 12v -> 220v omvormer en een 12v-> 12v adapter om het moederbord van stroom te voorzien. Ik heb voor deze setup gekozen omdat ik de 12v->220v omvormer nog had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:15:
Voor mensen die hun scherm niet in het dashboard verwerken is deSecuClipper een mooie oplossing tegen diefstal.
hmm ik zie dit niet als optie.

Ik denk dat de dief toch mijn raampje in gaat tikken en een poging wagen. Mijn schermpje gaat netjes het dashboard kastje in als ik ergens geparkeerd sta, ik wil het risico gewoon niet lopen.

En je hebt weer een extra kabel weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:36:
[...]
hmm ik zie dit niet als optie.

Ik denk dat de dief toch mijn raampje in gaat tikken en een poging wagen. Mijn schermpje gaat netjes het dashboard kastje in als ik ergens geparkeerd sta, ik wil het risico gewoon niet lopen.
Ik heb een speciaal hoesje gemaakt om mijn scherm in op te bergen... Neem hem er altijd af als ik ergens parkeer. Dashboardkastje is niet echt verstandig. Mijn vorige auto is twee maal open gebroken en leeg getrokken. Terwijl er niets zichtbaar lag!! Neem het risico nou niet!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
DiMacho schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:18:
[...]

Ik heb een speciaal hoesje gemaakt om mijn scherm in op te bergen... Neem hem er altijd af als ik ergens parkeer. Dashboardkastje is niet echt verstandig. Mijn vorige auto is twee maal open gebroken en leeg getrokken. Terwijl er niets zichtbaar lag!! Neem het risico nou niet!!! ;)
idd, dashboardkastje kijken ze altijd voor frontjes enzo omdat t TE logisch is om m daar neer te leggen.

Ik zit zelf te denken om een universele connector aan mn liliput te knutselen zodat ik al die bestaande kabelzooi kwijt ben, en 'm in een hoesje kan opbergen en mee uit de auto kan nemen.

Voet monteer ik vast op dashboard denk ik, scherm houd ik afneembaar. Door een DB25 connector wil ik alles gaan voeden dan denk ik. (of een kleinere connector, moet nog even kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Metro2002 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:54:
[...]

_/-\o_ geweldig bedacht en goed gedaan :)
ik wou dat ik plaats had ervoor :( ben bang dat mijn scherm toch gewoon op mijn dashboard komt te staan om de doodeenvoudige reden dat dat gewoon het fijnste kijkt. anders zit je maar zo naar beneden te staren.
Bedankt voor het compliment :P

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/picserver.jpg

Kun je het scherm niet hierin maken? En dan eventueel de radio weg laten of net zoals mij, hem in het handschoenvak plaatsen. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/picserver2.jpg

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
In dashboard verwerken heb ik ook al aan gedacht, alleen dat is met mijn auto amper haalbaar zonder mn halve dashboard te slopen.

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/autodiversen/ondopel/90912.jpg

Ik kan wel zoiets kopen, alleen dan moet ik dus mn halve auto losslopen, en kan mn radio er niet meer in. Onderin (sigarettenbakje enz) kan, alleen vind ik dat weer te laag.

Ik rij wel keertje langs de autosloperij, ff kijken hoe dat bij mijn auto (Opel Astra) exact in elkaar zit en of er nog mogelijkheden zijn, liever daar eerst kijken voordat ik mn eigen auto half lossloop ;0

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 10-12-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
DJSmiley schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:34:
In dashboard verwerken heb ik ook al aan gedacht, alleen dat is met mijn auto amper haalbaar zonder mn halve dashboard te slopen.

[afbeelding]

Ik kan wel zoiets kopen, alleen dan moet ik dus mn halve auto losslopen, en kan mn radio er niet meer in. Onderin (sigarettenbakje enz) kan, alleen vind ik dat weer te laag.

Ik rij wel keertje langs de autosloperij, ff kijken hoe dat bij mijn auto (Opel Astra) exact in elkaar zit en of er nog mogelijkheden zijn, liever daar eerst kijken voordat ik mn eigen auto half lossloop ;0
Je kunt proberen het gedeelte waar de radio zit te verplaatsen naar onder, maar dan moet je wel je sigarettenbakje eruit halen.
Dan kun je het scherm op een mooie hoogte inbouwen en hoef je niet steeds je scherm los en vast te maken wanneer je je auto ergens weg zet. ;)

Voorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/909122.jpg

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Dat ben ik ook van plan, gewoon een dashboard halen op de sloop en dan daar in gaan lopen pielen om wat moois te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Die lilliput schermen, gebruiken die nou video over USB ?

Op de PC dus op USB interface aansluiten en direct verbinden naar USB ? Hoe is de performance dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:43:
[...]

Dat ben ik ook van plan, gewoon een dashboard halen op de sloop en dan daar in gaan lopen pielen om wat moois te maken :D
En jij denkt dat zoon heel dashboard niet duur is? :P

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
_Dennizz_ schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:44:
Die lilliput schermen, gebruiken die nou video over USB ?

Op de PC dus op USB interface aansluiten en direct verbinden naar USB ? Hoe is de performance dan ?
Video over USB bestaat niet volgens mij. 8)

Maar die usb aansluiting word gebruikt voor de touchscreen functie, en de VGA gaat gewoon in de videokaart van je pc. ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/lillitput2.jpg

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Laatst online: 25-09 21:44

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://www.autoschadevinkenwaard.nl/images/meetings/rosmalen_2003/DSC00522.jpg
Is dit niet een oplossing voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:53
kan je bij z'n lilliput scherm de kabels vanaf het scherm loshalen dus dat je los het scherm kan meenemen of moet je de kabels onkoppelen vanaf de pc waarop je ze aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

@DJSmiley
Welke Astra? Ik heb een astra uit '91 (jaja ik weet het ouwe teringbak...) en heb graag info...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
Klapperboom schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:09:
kan je bij z'n lilliput scherm de kabels vanaf het scherm loshalen dus dat je los het scherm kan meenemen of moet je de kabels onkoppelen vanaf de pc waarop je ze aansluit?
ja, er hangt klein korte kabel aan die dan via andere kabel die erbij zit verloopt naar VGA en de power kabel werkt met een gewone plug die in het scherm zit zoals een laptop of dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolt dit topic binnen

Ben hier al een tijdje hiermee bezig. :z
En vanmiddag was het dan zover, alle onderdelen waren verzameld.
Gelijk getest, alles werkte goed. Dus dat word dit weekend bekabeling trekken en monteren.
Alleen kwam er stuk van de antennekabel los bij het terug zetten van de radio, bleek een verlengstuk van +/-20cm te zijn, dus word waarschijnlijk het dashboard loshalen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal van het weekend ook wel wat foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Bah, ik koop een gloednieuw schermpje voor 100 euro :P is ie stuk :'( Ik ben in mn oude auto alles aan het testen daarom geen dure dingen voor mij (nog), bij de volgende auto komt er wel een liliput oid in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/picserver2.jpg
Volgens mij gaat dat niet passen, maar waarom dremel je gewoon die luchtroosters niet weg?

Als ik ooit kom aan het inbouwen van mijn carputer (no money @ the moment) ga ik mijn luchtroosters er uit halen, misschien nog een klein tikkeltje richting radio wegdremelen en dan zien hoeveel er nog boven het dashboard uitsteekt, daar maak ik dan een bultje op in poly, heel de middenconsole bekleden/spuiten en klaar...

Wel even die buizen/slangen die normaal op die roosters uitkomen dichtstoppen zodat er niet constant lucht zit te blazen tegen je schermpje en zodat je niet alle druk verliest langs daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

damn die is knap afgewerkt zeg :9
is daar een howto van te vinden ergens ??

en @ daPew, ik hou de luchtroosters liever. blazen altijd lekker warme lucht tegen me aan. ik ben nogal een koukleum ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Metro2002 op 10-12-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Roeligan schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:18:
@DJSmiley
Welke Astra? Ik heb een astra uit '91 (jaja ik weet het ouwe teringbak...) en heb graag info...
Ik heb ook zo'n ouwe teringbak, alleen dan uit '93. Maar goed, hij rijd prima, dus ik vind het best ;) Ding heeft weinig gelopen, net 100.000, dus wat dat betreft moet ie nog ff meekunnen. Alleen ff de bekende problemen verhelpen, moet nog een dorpel lassen ivm roest (1 is al gedaan)

Alleen toch een raar idee dat de installatie duurder is dan de hele auto (karretje kostte me 950 eur, en als ik alles van mn carpc optel haal ik dat ook ongeveer, al had ik veel oud spul liggen)
Metro2002 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:31:
[...]

en @ daPew, ik hou de luchtroosters liever. blazen altijd lekker warme lucht tegen me aan. ik ben nogal een koukleum ;(
Ik heb ff gekeken, en het deel waarin mn radio zit is relatief makkelijk te demonteren. Luchtroosters hou ik ook, veel te koud anders ;) maar in de ruimte waar nu mn radio zit, + klokje enz erboven, moet t scherm passen denk ik.
Binnenkort zo'n stukje plastic @ sloop kopen denk ik, hoef tenminste niet hele dashboard te slopen. Radio laat ik toch maar achterwege denk ik, dan maar alleen carpc+versterkers. Alleen even kijken hoe ik met de diepte uitkom, misschien kan ik mn DVDspeler onder mn TFT in de dash monteren (heb een slot-in speler).

Naar wat ik kan zien heb ik ook vrij veel ruimte richting mn stoelen, dus ik ga kijken of ik een "waterslang" (zo'n dikke van een aquarium) erin kan drukken. In mn dashboard (achter TFT is toch ruimte genoeg) ga ik een blower monteren die lucht die dikke "slang" inblaast, met invoer vanaf de luchtroosters. Andere kant van de "luchtslang" laat ik gewoon onder mn stoel uitkomen.
's zomers: Koeling dmv buitenlucht ;)
's winters: verwarming vanaf de motor (half vanaf verwarming, half van omgeving). Laptop mag volgens specs niet <5 graden werken, dus dan wordt ie op die manier "ontdooit" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb volg dit topic nu al een tijdje een hoop ideetjes op gedaan en toch wel gezien dat er leuke afwerkingen zijn in je standaard dashbord ik ben zelf van plan om het ook helemaal te gaan maken maar zoals het er nu uitziet ga ik dus zelf een nieuwe dashbord ontwikkelen en dan niet met Kippengaas en papier maché :+ zoal ik ook al gezien had.

ik ben van plan om hem volledig na te maken met polyester en dan mijn 8" tft schermpjes (lees je goed Meervoud) er volledig vast in te zetten er zal ook maar 1x een touchscreen aanwezig zijn en 3 anderre TFT schermen 2 in het dashboard en 2 in de Hoofleuningen achter :D

ik ga eerst ff een berekening maken wat het mij ongeveer zal gaan kosten heb nog niet echt een budget vast gesteld maar ben alleen alvast zo vriendelijk om het jullie mede tweakers op de hoogte te stellen daarom ook meteen de vraag of jullie mij kunnen helpen naar het vinden van de juiste hardware mijn plannen die ik had voor de hardware was tot nu toe

uitgebreid compleet Via Epia Systeem
1x een 7"/8" tft touchscreen en de rest Normale tft schermen

software moet ik nog ff over na gaan denken

verder nog 1 probleem waar ik tegen aan liep is dat de schermen moet ik kunnen verdelen ik wil niet zoiets als dual screen ik moet dus iets hebben waarmee de het via systeem ziet dat het maar 1 monitor is soort van verdeler maar die mag dus niet te veel stroom gebruiken 220v a 200 watt max

Goede Krachtige omvormer 12v --> 220 v lieft meerdere is geen probleem :)
offtopic:
ff om dit af te sluiten ik rij zelf rond in een donkergroene Deawoo Nexia ( klinkt goedkoop ik weet het maar ja dat was nog voor dat ik een aardig Baas had die me genoeg betaalde en de auto bevalt me goed

ik ga jullie zeker op de hoogte houden zit er bijna aan te denken als ik er de tijd voor heb ik Goed door kan werken dat ik er mischien nog een CIP aan ga vragen en dan geen Casemod in proggress maar Carputer in progress
:+ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Laptop vandaag geinstalleerd, XPLite rulez, ff grote opruiming gehouden, mn XP install (incl SP2) is nu in totaal 480 Mb groot.. 978 Mb in gebruik waarvan dus zo'n 400Mb swapfile is.

scheelt aardig in snelheid merk ik nu ;)

Boot (bios enz) duurt nu 30sec, moet ik nog optimaliseren....

windows laden duurt iets meer dan 30sec.. helemaal niet slecht voor een 4200rpm (traag) laptop harddiskje

Geheugengebruik... 60Mb ;)

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 11-12-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 01:04:
Laptop vandaag geinstalleerd, XPLite rulez, ff grote opruiming gehouden, mn XP install (incl SP2) is nu in totaal 480 Mb groot.. 978 Mb in gebruik waarvan dus zo'n 400Mb swapfile is.

scheelt aardig in snelheid merk ik nu ;)

Boot (bios enz) duurt nu 30sec, moet ik nog optimaliseren....

windows laden duurt iets meer dan 30sec.. helemaal niet slecht voor een 4200rpm (traag) laptop harddiskje

Geheugengebruik... 60Mb ;)
vett, heb je nog meer info over dat XPlite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 10:21:
[...]

vett, heb je nog meer info over dat XPlite?
www.litepc.com

Ik heb dus hibernation uitgeschakeld, driver-cache uitgeschakeld (dan maar de wincd gebruiken die enkele keer), systeemherstel uit, temp.internet files op 0, en alle onnodige shit uit windows gesloopt (imaging,moviemaker, adresboek, outlook express, paint, help, enz)

Alleen is Nero een groot pakket, heb een hoop rotzooi handmatig verwijderd, smartstart, coverdesigner, wat een rommel. Laptop heeft CDRW dus ik wil wel nero, maar al die bagger hoeft niet...

Vanavond met TweakXP verder proberen te customizen en drivers updaten waar nodig, en dan een ghostje maken voordat ik mn setup verder sloop ;)

En dan uitzoeken waarom mn geluid niet werkt. Er zijn een paar weerstanden doorgebrand op moederbord van laptop, even kijken of die dus van line-out of van line-in zijn. In het ergste geval maar een USB geluidskaart kopen.

[ Voor 39% gewijzigd door DJSmiley op 11-12-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
  • Laatst online: 30-09 17:43
Ik ga een Epia M1000 (voeden met ITPS en PW80) en lilliput in mijn auto monteren, is het gezond om dit alles samen op te hangen op de kabels van de sigarettenaansteker, of zijn deze
draden veel dun voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
hakira007 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:39:
Ik ga een Epia M1000 (voeden met ITPS en PW80) en lilliput in mijn auto monteren, is het gezond om dit alles samen op te hangen op de kabels van de sigarettenaansteker, of zijn deze
draden veel dun voor?
Het kan wel maar ik zou gewoon een draadje van je accu trekken, maar mijn aansteker is gezekerd op 10A dus je kan daar 120watt overheen duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Zijn er mensen die belangstelling hebben voor een USB Radiokaart?

http://www.compgeeks.com/...sp?invtid=FMMOUSE&cat=MOU

$3,75, is natuurlijk geen geld. Alleen verzendkosten zijn extreem, 54 dollar, fedex.. (=duur)
Covers Japan (76 - 90 MHz) frequency band
mmmm waar zaten de (analoge) politiescanners? Ik kan me herinneren dat ik vroeger radios terugdraaide naar 86Mhz om zol politie te kunnen luisteren >:)

[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 11-12-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
DJSmiley schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:20:
Zijn er mensen die belangstelling hebben voor een USB Radiokaart?

http://www.compgeeks.com/...sp?invtid=FMMOUSE&cat=MOU

$3,75, is natuurlijk geen geld. Alleen verzendkosten zijn extreem, 54 dollar, fedex.. (=duur)
Denk dat het interresanter is om zoiets zelf te maken, weet niet hoe, maar moet vast wel ergens een schema van te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
  • Laatst online: 30-09 17:43
Megamind schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:01:
[...]

Het kan wel maar ik zou gewoon een draadje van je accu trekken, maar mijn aansteker is gezekerd op 10A dus je kan daar 120watt overheen duwen :)
Idd, ik wil daartussen ook een zekering plaatsen van 10A.
Als je rechtstreeks van de accu aftapt, dan moet je toch nog ergens een oplossing gaan zoeken dat de pc rechtstreeks opstart terwijl ik mijn auto opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
hakira007 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:28:
[...]

Idd, ik wil daartussen ook een zekering plaatsen van 10A.
Als je rechtstreeks van de accu aftapt, dan moet je toch nog ergens een oplossing gaan zoeken dat de pc rechtstreeks opstart terwijl ik mijn auto opstart.
relais + contactslot en probleem opgelost, dat lijkt me niet zo moeilijk.

Ik wil mn sigarettenplug vrijhouden, voor losse dingen enz. Vraag me trouwens af of die geschakeld is via contactslot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

ik heb hier nog zo'n klein tvtje liggen met lcd scherm.
alleen ik moest toen weer de goedkope variant kopen, dus zonder tvinput (geen tulp of svhs) ingangen. kan ik dat op de een of andere manier niet op mijn tvoutput van mijn laptop prakken?
desnoods via de antenne ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Als je een ITPS hebt zit er een startup schema bij die een aparte 12v schakeldraad heeft. Ik denk dat ik een extra accu ga plaatsen die alles bekrachtigd (ook radio), want ik heb echt last van ruis e.d. en dan kan ook de PC opstarten en de auto apart starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Metro2002 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:49:
ik heb hier nog zo'n klein tvtje liggen met lcd scherm.
alleen ik moest toen weer de goedkope variant kopen, dus zonder tvinput (geen tulp of svhs) ingangen. kan ik dat op de een of andere manier niet op mijn tvoutput van mijn laptop prakken?
desnoods via de antenne ofzo?
TVout van de laptop via een RF modulator naar een TV kanaal kan ja. Je wilt alleen niet weten hoe beroerd het beeld wordt (lees: zo goed als onleesbaar, hoogstens leuk voor een filmpje)
Megamind schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:50:
Als je een ITPS hebt zit er een startup schema bij die een aparte 12v schakeldraad heeft. Ik denk dat ik een extra accu ga plaatsen die alles bekrachtigd (ook radio), want ik heb echt last van ruis e.d. en dan kan ook de PC opstarten en de auto apart starten..
extra accutje heb ik ook, 12V 2Ah ,puur om het starten enz op te vangen. Of bedoel je een 2e volwaardige auto-accu? Je ruis enz verhelp je denk ik niet daarmee, omdat je t toch via de dynamo weer zal moeten aansluiten om m op te laden (of je moet een 2e dynamo inbouwen maar ja dat is ook weer wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
DJSmiley schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:00:
[...]

extra accutje heb ik ook, 12V 2Ah ,puur om het starten enz op te vangen. Of bedoel je een 2e volwaardige auto-accu? Je ruis enz verhelp je denk ik niet daarmee, omdat je t toch via de dynamo weer zal moeten aansluiten om m op te laden (of je moet een 2e dynamo inbouwen maar ja dat is ook weer wat)
Volgens mij leraar op school kan je zorgen dat accu 1 (waar de dynamo op zit) accu 2 oplaad, en dan zonder tussenkomst van de dynamo op accu 2, weet alleen niet of dit werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al wellicht een mooi Flip/down VGA schermpje gevonden, of is dat nog steeds een kwestie van zelf in elkaar knutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:20:
Heeft iemand hier al wellicht een mooi Flip/down VGA schermpje gevonden, of is dat nog steeds een kwestie van zelf in elkaar knutselen?
Als je nog even geduld hebt, dan komt er begin volgend jaar eentje op de markt.. (Liliput/Newision)

Enne.. Ik ben ook bezig met een complete voeding die de ITPS en PW70 combo vervangt, terwijl het even duur zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Paar stappen verder: Laptop werkt helemaal _/-\o_

Geluid heb ik nu ook, bleek een paar SMD onderdeeltjes verbrand te zijn in de massa van de line-out, dus heb de line-in en mic connector er meteen ook maar afgesloopt, en daarvan de massa gepakt en snoertje eraan gesoldeerd.

( http://www.djsmiley.com/got/pics/verbrand_laptop_massa.jpg ) (400kb JPG, dan zie je hoe brak ie was)

Eindresultaat: een mooi vast line-out kabeltje:

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/laptop_line_out_gesoldeerd.jpg

Tevens mn XP verder afgemaakt: Ik heb een mooi bootlogo gemaakt (naja, mooi, mn fotosoep kunsten zijn brak,maar goed, t gaat om het idee)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/bootlogo_carlaptop.png

Voor degene die t zelf ook willen doen, 16bit BMPtje maken en in /windows mikken (boot.bmp noemen) en in je boot.ini /bootlogo /noguiboot toevoegen aan de parameters van je Windows partitie

XP updates gedraaid, nieuwe videodrivers eropgezet, Nero erop (en meteen de helft ervan weggepleurd). C: is nu zo'n 1 gig groot. Bijna 600Mb voor hele windows installatie, en 400Mb voor swap file. Tevens met TweakXP Pro nog wat extra snelheidsoptimalisaties gedaan en wat extra rommel erafgehaald. (De rest had ik van de week al gedaan met XPLite)

Meteen een ghostje gemaakt, 300Mb met ghost-compressie, past dus makkelijk op CDtje, voor als mn hdd crashed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/screenshot_kale_xp.png

Geheugengebruik: 72Mb tijdens het spelen van een MP3tje met Mediaspeler 6.4 _/-\o_
(Windows XP Pro SP2, Pentium 3 750)
Boottijd? 10 sec ofzo voordat ie voorbij de bios is, en een seconde of 30 om windows te starten. (niet supersnel, maar ik vind het best zo)

trouwens: http://www.destinator.hu/Destinator_3075.zip
Hongarije maps voor Destinator _/-\o_ (Zocht ik al een tijd ivm vakantie)

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 12-12-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 19:39
Ik heb nu een Compaq Armada E500 staan.
Die zou ik wel voor in mijn auto willen gebruiken.
Alleen wat mij mooier lijkt is het scherm afkoppelen van de laptop zodat ik die ergens mooi kan ophangen.
Kan die kabel verlengt worden die tussen scherm en mobo zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Dromer schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:51:
Alleen wat mij mooier lijkt is het scherm afkoppelen van de laptop zodat ik die ergens mooi kan ophangen.
Ja, alleen vraag ik me af hoever dat kan, een LCD kabel is erg kort en (denk ik) storingsgevoelig. Komt bij dat t heel wat werk is (veel/kleine adertjes) om dat allemaal te verlengen

Tenslotte is het (vind ik) zonde van de laptop als ie verder nog goed is. (scherm is wel leuk alleen misschien te groot voor in de auto)

Ik heb vandaag ook een USB Radio gekocht: 15 eur incl verzend kosten op Ebay. Aangezien ik min-of-meer besloten heb om mn HU weg te laten wou ik toch iets van radioontvangst hebben. Of de ontvangstkwaliteiten goed zijn van dat ding weet ik niet, maar dat zien we dan wel weer.

Leuke is dat ie ook voor de Japanse markt geschikt is, en zodoende ook 76-90Mhz kan ontvangen.... dus.....

Plaatsnaam: Nunspeet
Roepnaam : 10.03
Freq.Politie: 86.8125

edit: Nu eens gaan pitten, morgen de soldeerbout op mn schermpje zetten, zodat ie automatisch aangaat ipv dat ik op power-on moet drukken ;)

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=24047

En morgenochtend naar de autosloperij, een stuk dashboard halen zodat ik daar mn scherm in kan gaan modden

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 13-12-2004 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
edit: Nu eens gaan pitten, morgen de soldeerbout op mn schermpje zetten, zodat ie automatisch aangaat ipv dat ik op power-on moet drukken ;)

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=24047

En morgenochtend naar de autosloperij, een stuk dashboard halen zodat ik daar mn scherm in kan gaan modden
Deze is tijdje geleden toch al voorbij gekomen ?
In ieder geval, ik zocht er toen naar, en heb toen ook deze gebruikt, werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
macmouse schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:47:
[...]

Deze is tijdje geleden toch al voorbij gekomen ?
In ieder geval, ik zocht er toen naar, en heb toen ook deze gebruikt, werkt erg goed.
Ik had m in ieder geval nog niet eerder gezien, zal wel niet goed gekeken hebben.

Vanmorgen naar de autosloperij geweest (koud!!!!) en daar 2 opel astra's gesloopt, en een stuk dashboard meegenomen. Heb er 2 gehaald. Die nu in de auto zit bewaar ik voor als auto ooit weer origineel moet worden. Dan heb ik er 1 om te "prutsen", en 1 om goed te doen.. Heb meteen een andere alarmlichten-schakelaar meegenomen, die moest ik nog hebben voor mn auto.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/dashboard_plastic.jpg

Onderste gleuf hoort normaal de radio in, de bovenste is voor het klokje enz. Dat tussenstuk gaat eruitgesloopt worden en ik ga daar mn scherm in monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:39:
[...]

Ik had m in ieder geval nog niet eerder gezien, zal wel niet goed gekeken hebben.

Vanmorgen naar de autosloperij geweest (koud!!!!) en daar 2 opel astra's gesloopt, en een stuk dashboard meegenomen. Heb er 2 gehaald. Die nu in de auto zit bewaar ik voor als auto ooit weer origineel moet worden. Dan heb ik er 1 om te "prutsen", en 1 om goed te doen.. Heb meteen een andere alarmlichten-schakelaar meegenomen, die moest ik nog hebben voor mn auto.

[afbeelding]

Onderste gleuf hoort normaal de radio in, de bovenste is voor het klokje enz. Dat tussenstuk gaat eruitgesloopt worden en ik ga daar mn scherm in monteren.
Zo wil ik het ook gaan doen, erg relax. Hoeveel heb je nu voor die 2 dashboards betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:10:
[...]

Zo wil ik het ook gaan doen, erg relax. Hoeveel heb je nu voor die 2 dashboards betaald?
15 eur totaal. Moest alleen wel zelf een uurtje de koude trotseren op het sloperij-terrein.Best gepuzzel, die opeltjes zitten goed in elkaar. Alles kan los, alleen je moet goed kijken hoe, schroefje achter plaatje, klikje hier, randje daar enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Bij mij is het precies andersom, radio boven, knoppen onder.
Maar we hebben dus hetzelfde plan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

damn.... ik denk dat ik ook maar ergens langs de sloop ga... (had je er niet 1 mee kunnen nemen voor me :+ )

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Roeligan schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:05:
damn.... ik denk dat ik ook maar ergens langs de sloop ga... (had je er niet 1 mee kunnen nemen voor me :+ )
Ik heb er 1 over, als ik t tenminste in 1x goed doe. Hier op de sloperij (Nunspeet) lagen er genoeg, heb zeker 6 Opel Astra GL (model dat ik heb) gezien. Verder nieteens gekeken, de 1e 3 autos hadden ze allemaal nog. 1 was al door iemand verrotgetrokken omdat die ook een ander onderdeel moest ofzo, de andere 2 heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

k... heb voorlopig nog geen onderdelen voor de carputer... maar denk dat het voordeliger is als ik zelf hier ergens naar de sloop ga :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand windows xp en problemen met de lilleput drivers? Sedert ik die installeerde reboot mijn systeem veel gewoon in windows, plots een reboot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 13:22

Tazzios

..

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:24:
Iemand windows xp en problemen met de lilleput drivers? Sedert ik die installeerde reboot mijn systeem veel gewoon in windows, plots een reboot ?
misschien IRQ conflict? (of kan dat niet bij USB)

Wat ik wel eens wil hebben meer mensen last van het volgende syndromen
als het scherm koud en je gebruikt het touchscreen crasht `m n PC (reboot)
M`n Qware KB moet ik opnieuw inpluggen voordat hij werkt( bij Hibernate maar ook bij reboot)

Windows XP SP2
Via epia M1000
USB hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:24:
Kilkt idd als een IRQ conflict.. Probeer t is met een clean install met de basis config int BIOS?
Tazzios schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:42:
[...]

misschien IRQ conflict? (of kan dat niet bij USB)

Wat ik wel eens wil hebben meer mensen last van het volgende syndromen
als het scherm koud en je gebruikt het touchscreen crasht `m n PC (reboot)
M`n Qware KB moet ik opnieuw inpluggen voordat hij werkt( bij Hibernate maar ook bij reboot)

Windows XP SP2
Via epia M1000
USB hub
Spannings probleem..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

PC doet t verder prima USB hub krijgt stroom
heb je misschien een uitgrbreidere verklaring er voor?
en
alleen als het koud is crasht de Pc op het touchscreenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK een irq conflict en hoe los je dat dan op ?
another problem : GPS ontvanger werkt op m'n laptop maar op mijn carputer niet:

De pc zelf vind de ontvanger en installeert hem dan ook.Maar destinator vind hem niet.als ik hem op mijn laptop schakel en destinator opstart, dan werkt ieperfect...

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Laatst online: 20-09 11:56
Dromer schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:51:
Is gewoon te verlengen hoor, heb ik bij mn vorige carputer ook gedaan. Je neemt een IDE FLATCABLE. soldeerd daar alle kabels aan vast en de connectoren aan beide zijnen. Daarna haal je de ide kabels uit elkaar in paren van 5, Draai deze om elkaar heen,. rol er aluminiumfolie omheen ivm storing. en daarna in een kabelbinder oid. werkt perfect. bij mij op een oudere armada, 1730? tot 1 meter langer gemaakt.

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tazzios schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:16:
[...]

PC doet t verder prima USB hub krijgt stroom
heb je misschien een uitgrbreidere verklaring er voor?
en
alleen als het koud is crasht de Pc op het touchscreenen
Waar haal jij je 12V vandaan voor het schermpje? Niet uit het eitje volgens mij.. Zover als ik mij kan herinneren, trok je die van je ITPS af..

Als het scherm wat kouder is.. Dan vraagt ie iets meer stroom.. En gaat de PC in de reboot..

Oplossingen:

Scherm pas aanzetten als het niet meer zo koud is in de auto.
Aparte voeding voor het schermpje.
Voeding met meer power.

En voor je KB... Als het een HUB is zonder externe voeding.. Test eens zonder.. Dus direct op je PC..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:25:
[...]

Waar haal jij je 12V vandaan voor het schermpje? Niet uit het eitje volgens mij.. Zover als ik mij kan herinneren, trok je die van je ITPS af..

Als het scherm wat kouder is.. Dan vraagt ie iets meer stroom.. En gaat de PC in de reboot..

Oplossingen:

Scherm pas aanzetten als het niet meer zo koud is in de auto.
Aparte voeding voor het schermpje.
Voeding met meer power.

En voor je KB... Als het een HUB is zonder externe voeding.. Test eens zonder.. Dus direct op je PC..
ik trek de spanning momenteel(je had het dus wel goed :Y) ) van de PW120A af (pc voeding)
ik kan het scherm wel aanzetten hij crasht alleen als ik het scherm aanraak en het koud is.
(ben ik de enige met dit "probleem"?)

het is een hub met externe voeding (6V hij krijgt 5V van de voeding) maar ht toetsenbord wordt idd wel gevonden indien direct op de PC aangesloten

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 13-12-2004 22:26 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste