[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:46:
Ik volg dit topic al een poosje maar er komt steeds maar 1 vraag bij me op...

Waarom gebruikt niemand een laptop (op een paar na), dat lijkt me nml een stuk makkelijker.

Kan iemand hier ff een paar pics van een laptop in de auto posten?

Slu
1. Omdat een laptop een stuk duurder is en een "defecte" laptop niet veel voorkomt. (defect als in: Valschade maar met werkend moederbord)
2. Omdat laptoponderdelen toch wat duurder en beperkter zijn, denk aan HDD, DVD, TV krt enzovoorts, je bent al snel aangewezen op USB2 apparaten dan.

Ik heb zelf wel een laptop, om de doodsimpele reden dat ik die voor heel weinig op de kop heb kunnen tikken. (gevallen, beeldscherm defect)

Pics komen nog, ik heb net de voeding klaar en haast me niet echt. In mijn geval komt het iig onder de beide stoelen. (bestuurdersstoel: voedingsbak, bijrijdersstoel laptop + usb hubs)

Daarnaast moet je toch een schermpje hebben, een laptopscherm is groot en onhandig in de auto.

2ehands laptops zijn wel te scoren, voor 250 eur zie ik al een Celeron 2.4Ghz laptop staan met verrot beeldscherm (Who carez als je er een touchscreen op aansluit)

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 21-11-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dan ook ff laten zien hoe je de voeding precies gedaan hebt want daar snap ik geen zak van |:( ... Regel jij ook de spanningsdip (starten enz.) Slu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:01:
[...]

Kun je dan ook ff laten zien hoe je de voeding precies gedaan hebt want daar snap ik geen zak van |:( ... Regel jij ook de spanningsdip (starten enz.) Slu
Eerder in dit topic staat wel eea.

Kort samengevat: Ik heb een autoadaptor gekocht, 12V in, 18V uit, en daar een klein accutje voorgezet, die via een relais in- en uitgeschakeld wordt.

Daardoor zal tijdens het starten de zooi gewoon doorlopen. Als je een laptop hebt met een werkende accu dan ben je nog handiger klaar, dan maakt een spanningsdip nieteens meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:05:
[...]

Eerder in dit topic staat wel eea.

Kort samengevat: Ik heb een autoadaptor gekocht, 12V in, 18V uit, en daar een klein accutje voorgezet, die via een relais in- en uitgeschakeld wordt.

Daardoor zal tijdens het starten de zooi gewoon doorlopen. Als je een laptop hebt met een werkende accu dan ben je nog handiger klaar, dan maakt een spanningsdip nieteens meer uit.
Accu werkt bij mij... maar van altijd aan de auto-power te hangen word hij daar niet lam/lui van ? Die van paps is nu stuk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Mitsu Colt model 92-94 ?
Waarschijnlijk helemaal onderaan :) . En dan bedoel ik natuurlijk onder je radio :).
Daar Zit in mijn coltje nu niets ... gebruik een inklapscherm en dan heb je een pracht van een mod dacht ik zo ! :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
Khaine666 schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:39:
[...]

Mitsu Colt model 92-94 ?
Waarschijnlijk helemaal onderaan :) . En dan bedoel ik natuurlijk onder je radio :).
Daar Zit in mijn coltje nu niets ... gebruik een inklapscherm en dan heb je een pracht van een mod dacht ik zo ! :D
Het is inderdaad een Colt uit 92 ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/Colt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/Colt2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/Colt3.jpg

Niet veel bijzonders, als het maar rijd. 8)

En je bedoeld dit vakje onder de radio? (zie foto) Ik was ook eerst van plan om daar het nieuwe Lilliput in-dash schermpje in te maken, maar deze word aardig duur volgens mij. 300 Euro is echt het maximum wat ik wil uitgeven aan zoon scherm, het moet niet te gek worden natuurlijk. 8)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/dash2.JPG

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Cyber Spy

Je kan natuurlijk ook iets zelf fabriceren.. Als je nog een kastje over hebt met een laatje, dan kan je de loop beugels gebruiken om een laatje in dat vakje te maken..

En als je dan iets maakt dat het schermpje kan scharnieren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:02:
@ Cyber Spy

Je kan natuurlijk ook iets zelf fabriceren.. Als je nog een kastje over hebt met een laatje, dan kan je de loop beugels gebruiken om een laatje in dat vakje te maken..

En als je dan iets maakt dat het schermpje kan scharnieren.....
Dat bedoelde ik dus ook ! Een inklapscherm onder je radio is wel te doen met veel knutselwerk !(ach .. we zijn niet voor niets tweakers toch ? :D ).

@ cyber_spy ... dat is idd het vakje wat ik bedoel ... en wat een lieve bak hey ! :D
Kheb een zelfde model .... :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dan ook... Ik zal proberen het in dash schermpje om en nabij de €300,- te houden.. Dan blijft het leuk voor iedereen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende opstelling als powersupply in gedachten voor mijn epia in de auto:

1 : 150 Watt 12v -> 110V omvormer (heb ik nog liggen)
2 : Externe adapter 110-240V / 12V DC 9A 110W (ook nodig voor gebruik binnenshuis)
3 : PW 70 A 110W cableless, snap-in, ATX micro-power supply

Ik hoop eigenijk dat de 12v -> 110v omvormer de grootste spanningsdippen / pieken wel opvangt. De Externe adapter 110-240V / 12V DC 9A 110W kan spanningspieken tot 18v reguleren, dus ik hoef denk ik niet bang te zijn dat ik mijn epia opblaas.

Heb de opstelling nog niet kunnen testen, de meeste onderdelen zijn besteld (en onderweg). Als er nieuws is zal ik het hier melden :)

ps > volledige configuratie:
VIA EPIA M10000
512Mb RAM
20GB laptop hdd
HAICOM 204s waterdichte gps muis
7" TFT touchscreen (lilliput)
150Watt 12v -> 110v omvormer
Externe adapter 110-240V / 12V DC 9A 110W
PW 70 A 110W cableless, snap-in, ATX micro-power supply

:*) :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:35:
Ik heb de volgende opstelling als powersupply in gedachten voor mijn epia in de auto:

1 : 150 Watt 12v -> 110V omvormer (heb ik nog liggen)
2 : Externe adapter 110-240V / 12V DC 9A 110W (ook nodig voor gebruik binnenshuis)
3 : PW 70 A 110W cableless, snap-in, ATX micro-power supply

Ik hoop eigenijk dat de 12v -> 110v omvormer de grootste spanningsdippen / pieken wel opvangt. De Externe adapter 110-240V / 12V DC 9A 110W kan spanningspieken tot 18v reguleren, dus ik hoef denk ik niet bang te zijn dat ik mijn epia opblaas.

Heb de opstelling nog niet kunnen testen, de meeste onderdelen zijn besteld (en onderweg). Als er nieuws is zal ik het hier melden :)

ps > volledige configuratie:
VIA EPIA M10000
512Mb RAM
20GB laptop hdd
HAICOM 204s waterdichte gps muis
7" TFT touchscreen (lilliput)
150Watt 12v -> 110v omvormer
Externe adapter 110-240V / 12V DC 9A 110W
PW 70 A 110W cableless, snap-in, ATX micro-power supply

:*) :*) :*) :*)
Waarom wil je niet... Als je toch de PW70 gebruikt.. Een ITPS gebruiken?

Er zijn zat ATX voedingen die op 110V kunnen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:48:
[...]

Waarom wil je niet... Als je toch de PW70 gebruikt.. Een ITPS gebruiken?

Er zijn zat ATX voedingen die op 110V kunnen namelijk..
Je bedoeld een ATX voeding (PC) in plaats van die 110v->12v adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:20:
[...]

Je bedoeld een ATX voeding (PC) in plaats van die 110v->12v adapter?
Jep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, had gekund, maar dan had ik een ATX voeding moeten kopen (toch weer 35 a 45 euro). En die adapter kost ongeveer hetzelfde, plus dat deze adapter wat makkelijker in gebruik is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:48:
[...]

Ja, had gekund, maar dan had ik een ATX voeding moeten kopen (toch weer 35 a 45 euro). En die adapter kost ongeveer hetzelfde, plus dat deze adapter wat makkelijker in gebruik is.
Ik ging er een beetje vanuit dat je nog wel een oude voeding had liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Gister wezen rondkijken voor software.

Kwa navigatie ben ik er zo goed als zeker van: Destinator.

Gratis, GPS support, flitspalendatabase, en onscreen keyboard voor invoer, ideaal voor touchscreen.

Afbeeldingslocatie: http://www.x-digital.addr.com/bigger.jpg

http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=56 , kaarten kun je downloaden bij www.mio-tech.be

En voor mn telefoon (Nokia 6310i), met bluetooth:

Afbeeldingslocatie: http://zoran-horvat.de/private/CarPC/designs/design4.jpg

Mooi on-screen weergave van bellers enzovoorts, via bluetooth

http://zoran-horvat.de/private/CarPC/default.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indeed, ik kreeg gisteren de link van DJ en kheb vanmorgen de gps getest, werkt uitstekend, al is de spraak niet zo ideaal als van alturion, ook de snelheid van het programma is iets minder nauwkeurig. Verder zijn er in de laatste breta versie wat buggs daarom nog ff wachten met die te gebruiken. de ander versies werken perfect.
Als u een gps programma zoekt : zeker eens testen dit programma !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Iemand Pimp My Ride 2x5 al gezien ?
Daarin gebruiken ze het programma M.I.S. Video Jukebox .

Iemand ervaring mee, kan er nergens wat over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Ik heb nu deze omvormer bij conrad gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/mci-10.JPG

Ik denk dat ik toch maar voor de laptop optie ga, die heb ik hier namelijk nog liggen. [Acer Aspire 1356]

En ik heb juist niet gekozen voor een car apdapter speciaal voor die laptop omdat ik binnenkort toch ga kijken voor een andere, dus dan kan ik die nieuwe laptop daar zonder problemen op aansluiten.

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber Spy schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:43:
Ik heb nu deze omvormer bij conrad gekocht:

[afbeelding]

Ik denk dat ik toch maar voor de laptop optie ga, die heb ik hier namelijk nog liggen. [Acer Aspire 1356]

En ik heb juist niet gekozen voor een car apdapter speciaal voor die laptop omdat ik binnenkort toch ga kijken voor een andere, dus dan kan ik die nieuwe laptop daar zonder problemen op aansluiten.
Ik heb dat ding ook, alleen nog nooit gebruikt. Ik heb namelijk verhalen gehoord dat je accu binnen de kortste keren leeg is met dit ding en daar heb ik toch geen zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:27:
[...]

Ik heb dat ding ook, alleen nog nooit gebruikt. Ik heb namelijk verhalen gehoord dat je accu binnen de kortste keren leeg is met dit ding en daar heb ik toch geen zin in :)
Binnen de kortste keren zal wel meevallen.

Feit is wel dat zo'n ding minder zuinig is dan een auto-laptop-voeding: Je gaat eerst naar 220v (rendement zo'n 80%?) en dan weer terug naar 18V ofzo (ook rendement van 80-90%), afhankelijk van de gebruikte materialen heb je dus dubbel verlies.

12V -> 18V heeft een beter rendement en is slechts 1x verlies. Maar goed, als je accu al leeg is van zo'n 100W ding, hoe wou je dan je lampen kunnen gebruiken? Of ga je computeren zonder je motor draaiend te hebben, tja dan gaat je accu zoiezo wel snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:28:
Gister wezen rondkijken voor software.

Kwa navigatie ben ik er zo goed als zeker van: Destinator.

Gratis, GPS support, flitspalendatabase, en onscreen keyboard voor invoer, ideaal voor touchscreen.
gratis?

Ehm, zonder een warez request te willen doen, waar kan ik dit pakket vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:17

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:57:
[...]

gratis?

Ehm, zonder een warez request te willen doen, waar kan ik dit pakket vinden dan?
http://www.google.nl/sear...=nl&ie=UTF-8&q=Destinator

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:57:
[...]

gratis?

http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=56

Daar staan ook downloadlinks.

En voor zover ik weet is de windows-port gratis, het wordt door de maker zelf op dat forum verspreid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
DJSmiley schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:27:
[...]

En voor zover ik weet is de windows-port gratis, het wordt door de maker zelf op dat forum verspreid ;)
Ja de SDK is gratis ja! Maar de mappen moet je eigenlijk gewoon voor betalen, maarja als een of andere developer deze gewoon aanbied op ze site dan is dat niet zo slim |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Megamind schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:28:
[...]

Ja de SDK is gratis ja! Maar de mappen moet je eigenlijk gewoon voor betalen, maarja als een of andere developer deze gewoon aanbied op ze site dan is dat niet zo slim |:(
Mio-tech maakt zelf van die PDA dingen en bied de mappen aan ter download, dus dat zal wel goed zijn dan :?
Naja, lekker belangrijk, het werkt prima met Destinator iig.

http://www.mio-tech.be/downloads/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens al een all in one applicatie? Je hebt nu dat media engine, maar daar heb je geen optie om destinator in te verwerken. Bestaat er wel zo'n programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een de opdracht gekregen om een PC in te bouwen in Verschillende Show Auto's maar zit nog tegen 2 problemen aan te kijken ....

.1 er mag totaal geen autoradio van pas komen
.2 er moet tevens de mogelijkheid zijn evt. playstation/Xbox aan te sluiten

ons oog is gevalen op ee lilliput 8" scherm omdat wij deze goedkoop kunnen inkopen evt. ander scherm mag ook maar het moet een 8" blijven

het budget is maximaal 800 / 900 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:20:
ik heb nu een de opdracht gekregen om een PC in te bouwen in Verschillende Show Auto's maar zit nog tegen 2 problemen aan te kijken ....

ons oog is gevalen op ee lilliput 8" scherm omdat wij deze goedkoop kunnen inkopen evt. ander scherm mag ook maar het moet een 8" blijven

Maar wat is nu de preciese vraag ?

Bedoel , zonder radio is geen probleem, line-out en een versterker, fm/tv kaartje erin voor radio /ps2 + xbox.

Niet mooi, maar het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:24:
[...]

Maar wat is nu de preciese vraag ?

Bedoel , zonder radio is geen probleem, line-out en een versterker, fm/tv kaartje erin voor radio /ps2 + xbox.

Niet mooi, maar het kan....
de PS2/xbox aansluiten op het TFT schermpje na wat test te hebben gedaan om hem aan te sluiten op de TV/in van mijn gewone PC zag k dat dat geen suc6 was hoe kan ik dat het beste regelen en dan wel evt. het geluid over de pc laten gaan van de Consoles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:44:
Is er trouwens al een all in one applicatie? Je hebt nu dat media engine, maar daar heb je geen optie om destinator in te verwerken. Bestaat er wel zo'n programma?
Kijk eens op www.mp3car.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:27:
[...]

TOP! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Meteen ff alle maps gedownload :)

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:53
Weet iemand hoe lang die kabels zijn van een 7" Lilliput scherm, mijn laptop bouw ik nl in onder mijn hoedeplank.. thans.

• DJSmiley
Klapperboom schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:57:
Weet iemand hoe lang die kabels zijn van een 7" Lilliput scherm, mijn laptop bouw ik nl in onder mijn hoedeplank.. thans.
Ongeveer 1 meter 20 schat ik. Maar je kan t gewoon verlengen, is USB voor touchscreen en DB15 voor de VGA connector. Gewoon een verlengkabel halen. USB mag tot 5 meter, VGA kan je zelfs 30 meter maken, zolang je maar GOEDE kabel gebruikt (En niet de goedkope rommel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
thanks, btw weet iemand of het kwaad kan om een laptop in je dashboard kastje te bouwen. dit door de warmte. of zal het beter zijn om deze ergens anders te plaatsen. dashboard kaste is nl makkelijker om van daaruit de laptop aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klapperboom schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:43:
thanks, btw weet iemand of het kwaad kan om een laptop in je dashboard kastje te bouwen. dit door de warmte. of zal het beter zijn om deze ergens anders te plaatsen. dashboard kaste is nl makkelijker om van daaruit de laptop aan te zetten.
Ligt er een beetje aan hoe krap het dashboardkastje is en of de warme lucht ergens heen kan. Misschien kan het zowieso geen kwaad om een (12v) fan in de achterkant van je kastje te bouwen die de warme lucht wegzuigt. Kleine ingreep imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Owkay, ... kan iemand mij advies geven?

Ik ben al een tijdje me aan het orienteren om ook een carputer te maken.
Wat wil ik?
Windows XP Media Center (de oude of de 2005).
Met Destinator als navigatie.
Een een tv/radio kaartje.

Wat heb ik?
MSI KM2M Combo-L moederbord
2x 256mb KVR333
2x 10gb hdd (om te beginnen)
Pioneer schermpje

Wat heb ik nog nodig?
Een voeding
Een processor => AMD Athlon XP 2400+
Een manier om mijn scherm aan te sluiten

Nou zat ik vandaag met iemand te lullen hierover, en die vroeg waarom ik geen VIA EPIA Mini-ITX kocht? Een processor + koeler kost cá 75 ~ 90 euri saam, en zo'n bordje kost cá 90 ~ 120 euri...

Qua performance is de Athlon beter en sneller...
Maar de via epia is weer veel zuiniger...

Wat raden jullie mij aan? Een Athlon? of een Via?

Wat wel een belangrijk puntje is, is dat het moederbord die ik nu heb max 32mb shared heeft, een een via kan max 64mb shared hebben geloof ik. Omdat WinXP ME 2005 min. 64mb nodig heeft.

edit:
zo te zien hebben alle VIA modellen met DDR maar 1 slot... en ik wil er 2 ;(
Klopt dat?

[ Voor 5% gewijzigd door iMars op 26-11-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Waarom zo'n snelle proc :? Epia heb ik ook, superzuinig (24 watt) en gaat als een tiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Megamind schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:34:
Waarom zo'n snelle proc :? Epia heb ik ook, superzuinig (24 watt) en gaat als een tiet :)
Kan wel een langzamere nemen,... maar ik denk dat ie niet veel zuiniger is.

Misschien dat ik toch voor de VIA EPIA ML5000EA 533 MINI-ITX MB+VIA Eden 533MHZ DDR ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04

Leuk projectje. Kun je ons een statusoverzicht geven? Ben benieuwd of je alles voor 800 / 900 euro klaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radical1980 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:04:
[...]
Leuk projectje. Kun je ons een statusoverzicht geven? Ben benieuwd of je alles voor 800 / 900 euro klaar krijgt.
moet zeker wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem ff contact met me op.. www.modguru.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Heb net even een AUX in voor mijn Pioneer 5100R in elkaar gezet.
Werkt erg goed.
Zal nog wel ff foto's posten.
Is gemaakt van tulpjes en 2 cd cd-rom audio stekkertjes.
Even AUX op aan zetten in menu en hoppa een nieuwe aansluiting erbij...

Afbeeldingslocatie: http://images.macmouse.nl/HPIM1327.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.macmouse.nl/HPIM1331.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.macmouse.nl/HPIM1333.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.macmouse.nl/schema-aux-in.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door macmouse op 28-11-2004 03:26 . Reden: foto's toegevoegd + schema ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Gaaf! Hoe kom je aan dat pinout schema? Ik denk dat mijn radio dat ook wel kan dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Megamind schreef op zondag 28 november 2004 @ 10:43:
Gaaf! Hoe kom je aan dat pinout schema? Ik denk dat mijn radio dat ook wel kan dan..
Ik heb dit pin-out schema zelf (na)gemaakt.
Schema kom namelijk van mp3car.com maar daar stond ie getekend zoals de plug is, dus vrij verwarrend.
Dus heb ik hem maar even opnieuw getekend.

In me zoektoch naar zo'n schema kwam ik trouwens een boel verschillende tegen, die allemaal andere waarden aangaven, wel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Over dat schema: bij my zit die uitsparing aan de linker kant juist aan de rechterkant. Lijkt me toch dat die hetzelfde zou moeten zijn. Ook lees ik op mp3car.com dat het op 2 manieren kan dus ben beetje in de war. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Cobaltjeh schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:27:
Over dat schema: bij my zit die uitsparing aan de linker kant juist aan de rechterkant. Lijkt me toch dat die hetzelfde zou moeten zijn. Ook lees ik op mp3car.com dat het op 2 manieren kan dus ben beetje in de war. 8)7 8)7
Dan moet je je radio anders beet pakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Haha Tja da kan ook mja tis me toch gelukt heb nu mooi geluid van me xbox over me autoradio + versterkers >:) >:). Dus thx schil me toch weer 60 euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Ben ik weer :P

Het volgende heb ik nu allemaal gehaald voor mijn CarPC:

Onderdelen

TFT: 7'' Lilliput Touchscreen

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/618b.jpg

Behuizing: Aopen H340A

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/H340a_b.jpg

Processor: Celeron 2.4Ghz (533/256)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/intel_celeron.jpg

Moederbord: Asus P4S800-MX

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/asus-p4s800-mx-doos.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/asus-p4s800-mx.jpg

Geheugen: 512MB DDR-RAM PC3200/400

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/DDR.jpg

Harddisk: Maxtor 40 GB

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/diamondmax_plus_8.jpg

DVD-ROM: Lite-On XJ-HD166S

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/liteondvd.jpg

Wireless USB Adapter: Linksys WUSB11

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/linksys.jpg

Omvormer: MCI-100

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/512123.jpg

En wat ik nog wil gaan halen:

Onderdelen

FM Modulator

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/379062.jpg

Toetsenbord: Backlight Mini-Keyboard USB

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/4831.jpg

Muis: Trust Trackball

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/12772.jpg

Ik ben vandaag alles in elkaar gaan zetten en heb de pc alvast in de auto getest. Wel eerst voor de zekerheid de motor gestart 8), maar de pc starte zonder problemen op dus de omvormer doet goed zijn werk.
Maar wanneer ik de motor uitzet heb ik ongeveer 1 minuut om de pc af te sluiten voordat de omvormer zichzelf uitschakeld. Het duurd +/- 5 seconden om de pc uit te zetten dus 1 minuut is meer dan genoeg.

Ik ben ook gelijk langs de praxis gereden om een "rails" te halen die je gebruikt voor een la in een kast, zodat ik die lilliput weg kan schuiven. Ik ga nu proberen om hem op de plaats van de radio te maken zodat het scherm wat hoger zit als je hem uitklapt, want als ik hem onderin maak zit de versnellingspook voor het scherm. De radio zet ik dan gewoon in het onderste vak.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/dash.jpg

De behuizing past trouwens precies onder de bestuurders stoel, kan ik makkelijk de pc aan zetten of een dvdtje wisselen :Y).

Ik zal proberen deze week alles in te bouwen, dan zal ik ook gelijk wat foto's maken die ik dan uiteraard hier laat zien ;).

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber Spy schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:49:
Ben ik weer :P

Het volgende heb ik nu allemaal gehaald voor mijn CarPC:

Onderdelen

TFT: 7'' Lilliput Touchscreen

Behuizing: Aopen H340A

Processor: Celeron 2.4Ghz (533/256)

Moederbord: Asus P4S800-MX

Geheugen: 512MB DDR-RAM PC3200/400

Harddisk: Maxtor 40 GB

DVD-ROM: Lite-On XJ-HD166S

Wireless USB Adapter: Linksys WUSB11

Omvormer: MCI-100

En wat ik nog wil gaan halen:

Onderdelen

FM Modulator

Toetsenbord: Backlight Mini-Keyboard USB

Muis: Trust Trackball

Ik ben vandaag alles in elkaar gaan zetten en heb de pc alvast in de auto getest. Wel eerst voor de zekerheid de motor gestart 8), maar de pc starte zonder problemen op dus de omvormer doet goed zijn werk.
Maar wanneer ik de motor uitzet heb ik ongeveer 1 minuut om de pc af te sluiten voordat de omvormer zichzelf uitschakeld. Het duurd +/- 5 seconden om de pc uit te zetten dus 1 minuut is meer dan genoeg.

Ik ben ook gelijk langs de praxis gereden om een "rails" te halen die je gebruikt voor een la in een kast, zodat ik die lilliput weg kan schuiven. Ik ga nu proberen om hem op de plaats van de radio te maken zodat het scherm wat hoger zit als je hem uitklapt, want als ik hem onderin maak zit de versnellingspook voor het scherm. De radio zet ik dan gewoon in het onderste vak.

[afbeelding]

De behuizing past trouwens precies onder de bestuurders stoel, kan ik makkelijk de pc aan zetten of een dvdtje wisselen :Y).

Ik zal proberen deze week alles in te bouwen, dan zal ik ook gelijk wat foto's maken die ik dan uiteraard hier laat zien ;).
Waarom wil je een trackbal gaan halen als je een touchscreen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Idd, en waarom als je voor nieuw gaat heb je in hemelsnaam zo'n dikke mobo en proc gekocht! Hoe meer watt die trekt hoe meer brandstof die kost he, en toen ik die omvormer had kon ik nooit met de motor af de pc opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn specs zijn ook van die omvang, verbruikt dit zoveel meer dan? En waarom kies je zo'n zware stukken ? ==> om een snelle carputer te hebben en geen lome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Megamind schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:40:
Idd, en waarom als je voor nieuw gaat heb je in hemelsnaam zo'n dikke mobo en proc gekocht! Hoe meer watt die trekt hoe meer brandstof die kost he, en toen ik die omvormer had kon ik nooit met de motor af de pc opstarten...
Ik zou ook eerst mijn laptop gaan gebruiken maar, ik kon dat "dikke mobo" en de processor voor heel weinig geld overkopen van iemand. Moederbord voor € 30,- en de processor voor € 45,-. In ieder geval een stuk goedkoper dan die Epia bordjes.

De pc kan ik gewoon starten zonder draaiende motor, en de pc valt zelfs niet uit tijdens het starten van de motor. En wat bedoel je precies met "Hoe meer watt die trekt hoe meer brandstof die kost"? Wat heeft de pc te maken met het verbruik van de auto? Heb best weinig verstand van auto's :P.

En de trackball is eigenlijk overbodig met touchscreen, dus die laat ik maar zitten.

Ik was de gps unit nog vergeten te vermelden:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/gps.jpg

Heb hem al getest met het programma destinator 3, werkt perfect! :)

offtopic:
Waarom is de lay-out veranderd? Dit is veel te wit. 8)

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Cyber Spy schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:23:
[...]

...
De pc kan ik gewoon starten zonder draaiende motor, en de pc valt zelfs niet uit tijdens het starten van de motor. En wat bedoel je precies met "Hoe meer watt die trekt hoe meer brandstof die kost"? Wat heeft de pc te maken met het verbruik van de auto? Heb best weinig verstand van auto's :P.

...
offtopic:
Waarom is de lay-out veranderd? Dit is veel te wit. 8)
plan: Nieuwe lay-out voor het forum :Z :Z

Verbruik stijgt naarmate je meer stroom gebruikt. Als je de accu zwaarder belast, zal de dynamo meer vermogen moeten leveren en dus meer uit de motor trekken, en dus meer brandstof verbruiken.

Laat je auto maar eens stationair draaien en schakel dan bv achterruitverwarming aan, je hoort (bij mij tenminste) de motor zwaarder gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:29:
[...]

plan: Nieuwe lay-out voor het forum :Z :Z

Verbruik stijgt naarmate je meer stroom gebruikt. Als je de accu zwaarder belast, zal de dynamo meer vermogen moeten leveren en dus meer uit de motor trekken, en dus meer brandstof verbruiken.

Laat je auto maar eens stationair draaien en schakel dan bv achterruitverwarming aan, je hoort (bij mij tenminste) de motor zwaarder gaan draaien.
Ja, je verbruikt idd wat meer benzine omdat je dynamo wat meer stroom trekt, maar dat is echt te verwaarlozen.

Ik merk echt geen verschil in verbruik tussen de winter (altijd lichten aan) en de zomer (nooit lichten aan). En dat is toch ook wel 100Watt, een setje koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nou sorry hoor maare als ik dus zonder randapparaten draai dan rij ik 480km op een tank en met 400 km :) Offtopic dus .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 21:56
Megamind schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:08:
Nou sorry hoor maare als ik dus zonder randapparaten draai dan rij ik 480km op een tank en met 400 km :) Offtopic dus .
Rij je niet wat harder met die opzwepende muziek? ;)

Lijkt me vrij vreemd dat een auto meer zuipt naarmate er meer stroom verbruikt wordt, als je veel stil staat met de motor aan dan kan ik daar inkomen omdat ie meer toeren stationair gaat draaien. Ik heb in m`n polo (TDI) heel wat apperatuur gehad (60A zekering klapte en 80A hield het net vol) maar nooit verschil gemerkt in diesel verbruik of ik mijn muziek nou hard of uit had staan.

Maar een dynamo draait toch gewoon mee met je motor, meer toeren in je motor is toch automatisch ook meer toeren op je dynamo via de riem???? :S
Dan kan ie toch ook nooit meer verbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maddog_rvo schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:17:
[...]

Rij je niet wat harder met die opzwepende muziek? ;)

Lijkt me vrij vreemd dat een auto meer zuipt naarmate er meer stroom verbruikt wordt, als je veel stil staat met de motor aan dan kan ik daar inkomen omdat ie meer toeren stationair gaat draaien. Ik heb in m`n polo (TDI) heel wat apperatuur gehad (60A zekering klapte en 80A hield het net vol) maar nooit verschil gemerkt in diesel verbruik of ik mijn muziek nou hard of uit had staan.

Maar een dynamo draait toch gewoon mee met je motor, meer toeren in je motor is toch automatisch ook meer toeren op je dynamo via de riem???? :S
Dan kan ie toch ook nooit meer verbruiken?
Dynamo onbelast is geen weerstand.. Als de boel belast word wel. Weerstand is verspilling van energie dus brandstof.

Bij de ene auto is dat meer aan de orde dan de andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Mijn auto is niet zo nieuw meer ;) Dus ik merk best wel aardig goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Afbeeldingslocatie: http://www.images.macmouse.nl/DSCN2833.jpg

Ok, weer wat nieuws gemaakt :)
Ditmaal me ouwe sony satelite bediening aangelsloten op me pc.
Hij word gewoon als 2 assige joystick herkent.
Erg leuk, alleen nu nog een spoedcursusje girder volgen om dat te snappen.
Hij word al wel herkend in dat programma, dat is al wat, maar verder ben ik nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.images.macmouse.nl/DSCN2838.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.images.macmouse.nl/DSCN2837.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.images.macmouse.nl/DSCN2836.jpg

Maar goed, uiteindelijk zal het wel werken en is het nog een leuke extra naast natuurlijk deze grote vriend..

Afbeeldingslocatie: http://www.images.macmouse.nl/DSCN2841.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primera
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-01-2022
Ziet er geinig uit, leuk achtergrondje ;)

Ik ben ook bezig met een projecie in me auto, met een laptop, vanmiddag een draadje aan de power knop kunnen solderen om hem extern te starten. Probleem is alleen het afsluiten..

Gebruik geen TFT of muis/toetsenbord, alleen winamp aansturing via com poort en een lcd schermpie op me lpt1 poort die de titel's weergeven.

Probleem alleen als ik hem aan zet, kan ik hem niet "shut-down"-en via die zelfde contact.. Zodra ik namelijk de power knop die ik extern bedien indruk valt tie gelijk uit :S

Ik zat dus te denken aan een programmatje die via een contact in je com of lpt1 poort je windows afsluit, ja of een programma die programma's uitvoert als tie een gesloten contact vindt op een poort, dan zou ik een shutdown proggie kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 21:56
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:36:
[...]

Dynamo onbelast is geen weerstand.. Als de boel belast word wel. Weerstand is verspilling van energie dus brandstof.

Bij de ene auto is dat meer aan de orde dan de andere..
Hmm zo had ik er nog niet aan gedacht......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:41

Wizardtm

>>> H20 <<<

Dit draadje volg ik al weer een hele tijd, ook op andere fora ben ik druk bezig info te verzamelen over de "carputer"-hype.

Wat mij alleen nog steeds tegenhoudt in het geheel is dat er nog steeds geen goed alternatief is voor de HU (radio head-unit). Ik wil namelijk in mijn dubbel din plek alleen een 7" of 8" touch-screen tft plaatsen en geen radio meer. Toch wil ik nog steeds goede radio ontvangst hebben.
Heeft iemand daar al een goede oplossing voor ?

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Wizardtm schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:29:
Dit draadje volg ik al weer een hele tijd, ook op andere fora ben ik druk bezig info te verzamelen over de "carputer"-hype.

Wat mij alleen nog steeds tegenhoudt in het geheel is dat er nog steeds geen goed alternatief is voor de HU (radio head-unit). Ik wil namelijk in mijn dubbel din plek alleen een 7" of 8" touch-screen tft plaatsen en geen radio meer. Toch wil ik nog steeds goede radio ontvangst hebben.
Dit is inderdaad nog steeds een probleem. Het ontvangst van standaard PC-radio-oplossingen is onvoldoende voor het gebruik in de auto! Er is een USB FM-radio geweest, van D-Link meen ik, die wel fatsoenlijk ontvangst heeft, helaas wordt die niet meer nieuw verkocht. Op MP3Car.com is een topic te vinden over een nieuwe USB FM-radio met RDS. Deze wordt door een lid van het forum zelf gemaakt. Hij heeft als doelstelling om een ontvanger te maken die kwalitatief gelijkwaardig is aan de HU's. Dit project is in een redelijk ver gevorderd stadium. Ik zelf wacht tot dat hij klaar is en ga dan aan de gang om mijn HU echt overbodig te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:15
arjan beukpad schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:21:
Ziet er geinig uit, leuk achtergrondje ;)

Ik ben ook bezig met een projecie in me auto, met een laptop, vanmiddag een draadje aan de power knop kunnen solderen om hem extern te starten. Probleem is alleen het afsluiten..

Gebruik geen TFT of muis/toetsenbord, alleen winamp aansturing via com poort en een lcd schermpie op me lpt1 poort die de titel's weergeven.

Probleem alleen als ik hem aan zet, kan ik hem niet "shut-down"-en via die zelfde contact.. Zodra ik namelijk de power knop die ik extern bedien indruk valt tie gelijk uit :S

Ik zat dus te denken aan een programmatje die via een contact in je com of lpt1 poort je windows afsluit, ja of een programma die programma's uitvoert als tie een gesloten contact vindt op een poort, dan zou ik een shutdown proggie kunnen gebruiken...
In Windows kun je zelf instellen wat er moet gebeuren als de powerknop wordt ingedrukt (bij energiebeheer), je kan ook even in het bios kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen alle spullen binnen, en ben begonnen met de bouw van mijn versie van de CarPC.

Een gedetaileerd overzicht (met foto's!) kun je hier vinden : http://www.freakerz.net/carpc
:*) :*) Ik probeer de pagina's dagelijks te updaten.

Graag FEEDBACK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wizardtm schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:29:

Kijk eens op de site van houppage.. Daar hebben ze een USB radio/TV module.. Werkt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primera
Master__R schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:18:
[...]

In Windows kun je zelf instellen wat er moet gebeuren als de powerknop wordt ingedrukt (bij energiebeheer), je kan ook even in het bios kijken.
Helaas, daar heb ik allebei gekeken en kan ik niets tussen vinden. Het lijkt net of tie ook niet op standby wil gaan dat rare ding, hij kletterd gewoon uit als ik hem 2 minuten niet gebruik (dan gaat tie in standby)

Edit: OS is trouwens win98se

[ Voor 4% gewijzigd door Primera op 03-12-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn opstelling ook maar eens getest.
Zie hieronder de pics :) (btw let niet op de bewogen foto's, kheb niet zo'n steady hand)

Het overall plaatjes
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tververs/car/overal.jpg

De USB HUB
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tververs/car/hub.jpg

Het toetsenbordje met laptop keys _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tververs/car/tobo.jpg

De GPS receiver
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tververs/car/gps.jpg

De achteruitrij camera (in kleur en met geluid :9~)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tververs/car/cam.jpg

Het beeld als ik overschakel op achteruitrij modus :9
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tververs/car/achteruit.jpg

Het totaalplaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tververs/car/afstand.jpg

Het programma media car, echt heel relax programma (en gratis >:) )
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tververs/car/mediacar.jpg

Het GPS programma, destinator 3. echt onwijs relax programma
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tververs/car/destinator.jpg

Nu is het wachten op mun nieuwe auto en dan kan ik het in gaan bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Iedereen die nog een simpele 12->220 convertor zoekt,

http://cgi.ebay.com.au/ws...ory=29716&item=4505989865

Kost je omgerekend 29 eur incl verzendkosten, 150 watt ;)

33 eur voor een 300W omvormer:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...ory=15329&item=7938682172

Alleen is de uitgang een UK-stekker, maar goed, soldeerbout doet een hoop wonderen

Ik heb ook via ebay een USB2 -> IDE convertor gekocht, 14 eur incl verzend. Dan kun je een normale (slot-in) dvdspeler gebruiken, terwijl je je PC ergens anders plaatst ;)

FM zendertjes voor als je geen lineinput hebt op je radio kosten ook een stuk minder daar, 15-20 eur incl verzend

* DJSmiley loves Ebay en vage chinese handelaartjes _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 04-12-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Dat destinator, hoe doen jullie dat nou precies ?

Gebruiken jullie die kaarten van mio ?

Ik heb dat namelijk ook geprobeerd maar kreeg die kaarten niet geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
DJSmiley schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:16:
Iedereen die nog een simpele 12->220 convertor zoekt,

http://cgi.ebay.com.au/ws...ory=29716&item=4505989865

Kost je omgerekend 29 eur incl verzendkosten, 150 watt ;)

Ik heb ook via ebay een USB2 -> IDE convertor gekocht, 14 eur incl verzend. Dan kun je een normale (slot-in) dvdspeler gebruiken, terwijl je je PC ergens anders plaatst ;)
Stoer die zoek ik nog! Had je die van een ebay shop of een veiling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Megamind schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:32:
[...]

Stoer die zoek ik nog! Had je die van een ebay shop of een veiling?
Ebay shop.

http://stores.ebay.com/TechSysStore_W0QQsspagenameZl2QQtZkm

$2,49 + $15,00 verzendkosten. (die zooi kost niets, t is alleen verzendkosten wat de prijs maakt ;) )

Met de huidige dollarkoers zit je dan op zo'n 13,44 eur ;)

je hebt alleen wel een paypal account nodig bij de tent waar ik m besteld heb.

Vrij snel in huis ook, 1.5 week ofzo. Alleen geen voedingskabel, die je erbij krijgt is voor buitenland dus die heb ik maar meteen weggemikt ;)

In mijn geval moest ik ook nog zelf een voeding erbij maken. Je krijgt een adaptor erbij vanaf 220V, maar daar heb je (tenzij je een omvormer gebruikt) niets aan in de auto.

Afbeeldingslocatie: http://pics.spoonfeeder.com/AieFTPFiles/AIEUser/GQ8M3TLKNULT/BVL56AAM87LE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:31:
Dat destinator, hoe doen jullie dat nou precies ?

Gebruiken jullie die kaarten van mio ?

Ik heb dat namelijk ook geprobeerd maar kreeg die kaarten niet geinstalleerd...
je moet gewoon die kaarten van MIO in de map destinator zetten, net zoals de map Florence die er al standaard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
ja is gelukt. zat al wat ik fout deed, plaatste ze in de map :new maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
voor degene die met een laptop werken, ik heb nu alle spullen bij elkaar, ik vraag me alleen af wat is nu het beste om het systeem op te stearten. continue in standby of hibernate, of steeds op de aan/uit knop drukken. iemand suggesties. ps kan je de sigaretten aansteker verplaatsen of kan je deze ook "nieuw" ergens anders kopen. de mijne zit nl tussen mijn stoelen en dat vind ik niet zo'n fijne locatie als ik vandaar mijn adapterkabels moet trekken., thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Klapperboom schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 20:01:
voor degene die met een laptop werken, ik heb nu alle spullen bij elkaar, ik vraag me alleen af wat is nu het beste om het systeem op te stearten. continue in standby of hibernate, of steeds op de aan/uit knop drukken. iemand suggesties. ps kan je de sigaretten aansteker verplaatsen of kan je deze ook "nieuw" ergens anders kopen. de mijne zit nl tussen mijn stoelen en dat vind ik niet zo'n fijne locatie als ik vandaar mijn adapterkabels moet trekken., thanks
Ik laat m gewoon in- en uitschakelen. Aan- uitknop ga ik "verlengen" vanaf de laptop. Sigarettenplug verplaatsen kan natuurlijk, alleen ga ik m direct vanaf de accu voeden (en auto-power-off via sleutelcontact). Je sigarettenplug is vaak niet zo zwaar gezekerd, en daarnaast wil ik die vrij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
ok thanks, verlengen zat ik ook aan te denken, alleen mijn laptop gaat aan mbv een druk knop, ik zou dus niet weten hoe ik deze moet verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 17:43
Zijn er hier ook mensen die last hebben van slecht callibrerende Lilliputs, want als je op sommige forums gaat lezen, dan zijn er toch een boel gebruikers die na een tijd last hebben
van slecht werkende Lilliputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
hakira007 schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:12:
Zijn er hier ook mensen die last hebben van slecht callibrerende Lilliputs, want als je op sommige forums gaat lezen, dan zijn er toch een boel gebruikers die na een tijd last hebben
van slecht werkende Lilliputs.
schijnt een (inmiddels erkend) probleem te zijn.

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=37477
Mo at lilliputUK would like to hear from anybody who's experienced problems with their Lilliput Touchscreen failing or having callibration issues.

Email him at 'sales@lilliputuk.com' Subject 'FAO. Mo'

He claims they haven't had one report of faulty TS's so now I've openned the flood gates... ;-)

So anybody who has experienced problems with their Touchscreen calibration or TS failing totally get in touch with Mo; sales@lilliputuk.com.

Take note though that this is usually a hardware problem so it may hamper progress if he gets loads of emails about software, or other unrelated USB interferance problems.

If this is a design fault we are all entittled to replacement parts/screens under warranty so the more information he gets the better. Don't let me down now folks...

John

PS. Mines started going down the right hand centre section... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer die schermpjes slecht te callibreren zijn, valt dit gewoon onder de garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:58
Ik vind 't echt superstoer om dat in de auto te hebben. Maar zijn jullie nou niet bang dat die zooi er binnen de kortste keren word uitgejat als je je auto ergens hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zompy schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:09:
Ik vind 't echt superstoer om dat in de auto te hebben. Maar zijn jullie nou niet bang dat die zooi er binnen de kortste keren word uitgejat als je je auto ergens hebt staan?
Schermpje verwijderen kan al veel helpen want de meeste pc's zijn toch verborgen, dus als het scherpje weg is zien ze niets. En een carputer stelen gaat niet zo snel als een radio sstelen hoor, allé, de mijne zit in m'n dashbord dus dat zal een hoop werk zijn om die te jatten.

Ik denk morgen mijn voeding aan te sluiten en de boel te testen, als het werkt vijs ik alles dicht en dan post ik foto's tegen vrijdag op www.meedio.be

Greetzzz :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Laatst online: 20-09 11:56
En het kan ook net allemaal wat extremer :) Mijn bijna af car pc (2e al)
http://www.swingstar.com/hosted/dashboard/IM001717.JPG

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
RoBBS schreef op maandag 06 december 2004 @ 08:37:
En het kan ook net allemaal wat extremer :) Mijn bijna af car pc (2e al)
http://www.swingstar.com/hosted/dashboard/IM001717.JPG
Nice, mooi gedaan.
Al moet ik wel zeggen dat deze foto weinig zeggend is, pas als je deze foto's
http://www.swingstar.com/hosted/dashboard/ gaat bekijken word het pas duidelijk hoe de vork in de steel zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
wie weet hoe je een stroom knop van een laptop kan "verlengen" ik heb nu nl een laptop waarbij ik een knopje moet indrukken om de laptop te laten aan gaan. is ziets wel te verlengen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Klapperboom schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:49:
wie weet hoe je een stroom knop van een laptop kan "verlengen" ik heb nu nl een laptop waarbij ik een knopje moet indrukken om de laptop te laten aan gaan. is ziets wel te verlengen ?
schroevendraaier + soldeerbout :? Ik heb geen "nette" manier gevonden, dus ik sloop mn powerknop gewoon en soldeer er een snoer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Laatst online: 20-09 11:56
macmouse schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:06:
[...]

Nice, mooi gedaan.
Al moet ik wel zeggen dat deze foto weinig zeggend is, pas als je deze foto's
http://www.swingstar.com/hosted/dashboard/ gaat bekijken word het pas duidelijk hoe de vork in de steel zit
Dr volgt straks nog een topic als ik toestemming krijg en het helemaal af is.

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
DJSmiley schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:53:
[...]

schroevendraaier + soldeerbout :? Ik heb geen "nette" manier gevonden, dus ik sloop mn powerknop gewoon en soldeer er een snoer aan ;)
Ik zou er gewoon een cinch stekkertje overheen zetten die dan als koppelbusje dient zodat je ook als je hem eruit haalt niet met een 3meter lang snoer zit te kloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:51:
[...]

Ik zou er gewoon een cinch stekkertje overheen zetten die dan als koppelbusje dient zodat je ook als je hem eruit haalt niet met een 3meter lang snoer zit te kloten
Ik weet niet of er "wake on usb" tot de mogelijkheden bestaat? Misschien iets om ff te bekijken..

Dan kan je via je USB poort de laptop aanzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primera
Ik zit bij mij nog steeds met het probleem dat tie uitvalt als ik als tie aanstaat de power knop indruk :(

Dus nogmaar een keertje: weet iemand een proggie die via een close contact op je com1 poort je windows af kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjan beukpad schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:01:
Ik zit bij mij nog steeds met het probleem dat tie uitvalt als ik als tie aanstaat de power knop indruk :(

Dus nogmaar een keertje: weet iemand een proggie die via een close contact op je com1 poort je windows af kan sluiten?
De mijne valt uit zonder ik de knop in druk : voeding van 150W en cpu P4 2 Ghz dat gaat niet samen, als de pc opstart reboot hij omdat de voeding te weinig stroom levert :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Wat ik me nog af zit te vragen. Er zijn hier een aantal mensen die Destinator 3 gebruiken. Hebben die daar ook Nederlands gesproken commando's bij? Ik ben daar nog naar op zoek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Rum schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:34:
Wat ik me nog af zit te vragen. Er zijn hier een aantal mensen die Destinator 3 gebruiken. Hebben die daar ook Nederlands gesproken commando's bij? Ik ben daar nog naar op zoek....
Ik heb t (nog) niet getest icm voice navigation, maar kun je niet gewoon je eigen wavjes opnemen en gebruiken?

C:\destinatorapps\destinator\common\interface\voice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Rum schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:34:
Link naar forum:
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=36266

Directe link naar "Dutch voice pack":
http://homepage.ntlworld....20VOICE%20PACKS/Dutch.zip

;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyber Spy op 07-12-2004 13:41 ]

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:45:
[...]

Ik heb t (nog) niet getest icm voice navigation, maar kun je niet gewoon je eigen wavjes opnemen en gebruiken?

C:\destinatorapps\destinator\common\interface\voice
Ja dat kan je hoor en ik heb de voice prompts wel al getest al rijdent en ze zijn niet zo ideaal als van alturion maar het gaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:42:
[...]

Ja dat kan je hoor en ik heb de voice prompts wel al getest al rijdent en ze zijn niet zo ideaal als van alturion maar het gaat !
kunnen we dan niet gewoon de wavjes van Alturion in Destinator stoppen :? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:44:
[...]

kunnen we dan niet gewoon de wavjes van Alturion in Destinator stoppen :? >:)
Dan moet je de sound files toch vinden in alturion hé en die vind ik niet echt, jij wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ja :) \DestinatorApps\Destinator\Common\Interface\Voice\Een taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:43:
[...]

Dan moet je de sound files toch vinden in alturion hé en die vind ik niet echt, jij wel ?
program files\alturion\alturion gps professional\pocketpc\audio en daar ff zoeken naar de juiste taal
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste