[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
Bobje schreef op 31 oktober 2004 @ 19:40:
[...]
Van de site:
[...]
Dat gaat natuurlijk never-nooit werken he :P.
Waarom zou het niet werken?

Ok, 't is niet snel, 266Mhz, maar wel een handige all-in-one oplossing.

Al is dit topic natuurlijk bedoeld om het ZELF te doen, en niet te laten doen ;)

btw: als je die Pentium 266MMX bedoelt, die bestaat wel hoor, dat is de mobile-versie. De non-mobile houd idd op bij 233Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een systeempje gebasseerd op een epia MII met itps en deze werkt toch probleemloos als ik de motor afzet maar niet het contact uitschakel(anders haalt de itps na 45 sec de stroom deraf).
Heb nog niet mijn batterijspanning dan gemeten maar deze zal toch ook maar rond de 12 Volt draaien dan.

Ook vor die verschillende spanningen te hebben in uwe wagen(5V,3.3 V)
Koop u gewoon een voeding (pw 70) of dergelijke die ge rechtstreeks op de 12 Volt lijn kunt aansluiten en sluit dan de ps on kring kort zodat de voeding als het ware opstart maar dan zonder mobo en ge hebt alle benodigde spanningen met voldoende amperage beschikbaar.

Waarom nog het warm water uitvinden als het al op de markt verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
@skoebiedoe: Wat voor HDD gebruik je? (Formaat en RPM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
DJSmiley schreef op 31 oktober 2004 @ 19:16:
....

Verder heb ik m'n uitschakelvertraging klaar en op een testprint opgebouwd en getest.

[afbeelding]
[afbeelding]
Multisim simulatie file link

werking
De zooi wordt direct vanuit de accu gevoed. Zodra ik mn contact omdraai (S1 in het schema) zullen de condensatortjes opladen, trekt het relais aan (na een sec of 2), en heeft mn autolaptop + toebehoren spanning.

Als ik de auto uitga, contact (dus) uit. Condensators ontladen zich, en na 30sec tot 3min (instelbaar) zal het relais afvallen en is de PC ook uit. In die tijd is windows ook wel afgesloten, en zal de PC + toebehoren ook nooit de accu onnodig leeg kunnen trekken. Ook stommiteiten van mezelf (per ongeluk contact uit terwijl PC nog niet afgesloten is) voorkom ik hiermee ;)

Misschien maak ik de tijd nog iets langer, maar dat is een kwestie van condensatortje vervangen.
Ik heb schema ondertussen iets aangepast. Een extra transistortje, hierdoor hoef ik tenminste niet van die lompe condensators te gebruiken. Instelbaar nu tussen 30sec en 5min. (Getest met mijn relais, kan per relais verschillen, de uitschakeldrempel wisselt per relais)

Schema @ http://www.djsmiley.com/g...c/schema_vertraging_2.png

Overigens wordt de 2e transistor (die t relais stuurt) wel enigszins warm, een koelblokje is aan te raden. R2 heb ik zelf verlaagd naar 15 ohm, 1 watt, die wordt anders ook vrij warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamborghini schreef op 31 oktober 2004 @ 23:30:
@skoebiedoe: Wat voor HDD gebruik je? (Formaat en RPM)
Heb eerst een tijdje een gewone 3.5" 7200 tr/min gebruikt IBM deskstar 40 gig.
Heb deze dan vervangen door een 2.5" 40 gig 4200 tr/min laptop schijfje van fuji.(omwille van stroomverbruik en afmetingen)
Heb deze nu vervangen door een 60 gig 7200 2.53 schijfje van hitachi(zelfde stroomverbruik en afmetingen maar wel sneller ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, leuke thread. Jullie zijn erg leuk bezig.

Zou dit ook geen leuk systeempje zijn voor in de auto?

nieuws: AMD en VSNL lanceren Personal Internet Communicator

Klein touch screen lcd-tje er bij, custom (linux) software om MP3tjes af te spelen en wie weet wat nog meer en je bent klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestaat al..

Afbeeldingslocatie: http://www.cartft.com/carpc/image_db/e7_gain_april.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Trouwens, op CarTft.com zag ik deze voor 198 euro:

Afbeeldingslocatie: http://www.cartft.com/carpc/image_db/CarTFT_250W.jpg

Heeft iemand deze al in Nederland gezien?

[ Voor 4% gewijzigd door dominic op 01-11-2004 10:03 ]

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhh.. Nee.. Alleen de Opus mr dies een stukje duurder..

Ik kan zo ff snel ook het merk en type niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Tazzios

..

@xayver navigatie destinator gratis werkend te krijgen
http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=56
edit; zoals xayver hier onder al opmerkt, Gebruik het hoog uit om te kijken of het goed werkt!

DVB-T USB (Digital terrestrical TV-tuner)
DVB-T is toch digitenne?
http://www.cartft.com/carpc/catalog/il/410

[ Voor 28% gewijzigd door Tazzios op 01-11-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tazzios schreef op 01 november 2004 @ 10:20:
@ dominic Xayver heeft hem >www.modguru.nl

@xayver navigatie destinator gratis werkend te krijgen
http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=56

DVB-T USB (Digital terrestrical TV-tuner)
DVB-T is toch digitenne?
http://www.cartft.com/carpc/catalog/il/410
Je moet destinator dan wel kopen he!!

DVB-T durf ik niet te zeggen of dat digitenne is

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Laatst online: 02-04-2024
@ DJSMILEY

Wat voor relais gebruik je? Maakt dat nog veel uit en kan je zomaar een 12V relais nemen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
VIC_TOR schreef op 02 november 2004 @ 01:23:
@ DJSMILEY

Wat voor relais gebruik je? Maakt dat nog veel uit en kan je zomaar een 12V relais nemen of niet?
Maakt idd niet veel uit. Mijn relais is vrij zwaar, dus daarom moest ik de 2e transistor licht koelen, ik vond m vrij warm worden zonder koelblokje.

De exacte "nalooptijd" is tevens afhankelijk van het relais. Mijn relais valt pas af bij zo'n 3 volt, als je een relais hebt wat eerder afvalt (bv bij 5V) dan zal ie dus ook iets minder lang nalopen, maar dat is door t verhogen van C1 makkelijk te compenseren.

't is niets anders dan een simpel ontladen van een condensatortje, dus echt in- en uitschakelen is het eigenlijk niet, maar t werkt prima, dus waarom zou ik verder moeite doen ;)

Enige aandachtspunt is dat je relais (uiteraard) "zwaar" genoeg is om alles in- en uit te schakelen. Hij moet dus wel een ampere of 6-8 kunnen schakelen......
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 10:15:
denk wel aan de tegen emk van uw spoel (diode?)
Als je t schema gekeken had in t schema had je die diode gezien, ik had er al aan gedacht ;)

http://www.djsmiley.com/g...c/schema_vertraging_2.png

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 02-11-2004 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk wel aan de tegen emk van uw spoel (diode?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 22:35

Tazzios

..

Met deze post ga ik wel wat mensen blij maken denk. 8)

http://www.viaembedded.cn...load.jsp?motherboardId=62
bios 1.16 +de nieuwe XP drivers met deze combo kun je de resolutie op 848x480
zetten!

Waarom @.cn?
op .com Zijn geen XP drivers te vinden. :?

P.s. getest dual display support! de resolutie 848x480 doet het (nog) niet, volgens onderstaand forum moet je ze op een schone XP zetten

oud topic waar de nieuwe bios al een tijd gelede gelekt was
http://www.mp3car.com/vbu....php?t=27295&page=1&pp=15

[ Voor 16% gewijzigd door Tazzios op 02-11-2004 15:38 . Reden: niu wel getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me toch nog af wat de makkelijkste weg is om windows te laten opstarten en afsluiten zodra ik start en dan zodra ik de auto afleg. Dit moet dus eindelijk een pulsje zijn op de startknop. Dat schema van DJ smiley legt de pc power af maar windows is daarmee niet afgesloten hé :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 09:32:
Ik vraag me toch nog af wat de makkelijkste weg is om windows te laten opstarten en afsluiten zodra ik start en dan zodra ik de auto afleg. Dit moet dus eindelijk een pulsje zijn op de startknop. Dat schema van DJ smiley legt de pc power af maar windows is daarmee niet afgesloten hé :-(
Klopt. Ik ga mn powerknop verlengen, en dan met de hand dus 1x drukken en dan sluit windows af. Dat automatiseren moet mogelijk zijn, maar daar heb ik geen zin in ;)

Daarbij zul je daar ook nog weer een vertraging op moeten zetten, anders gaat ie zelfs bij (bv) een benzinestation uit, omdat je je contact uitdraait. Ik kies voor handmatig afsluiten, lijkt mij praktischer.

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 04-11-2004 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt.

Ik heb nu bijna al mijn onderelen voor mijn carputer, nog één iets mis ik : een P4 socket 478 CPU in okkasie (2 Ghz of 1.8 Ghz) zou genoeg moeten zijn. Heeft iemand er ééntje over voor een prijsje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 10:54:
Ok bedankt.

Ik heb nu bijna al mijn onderelen voor mijn carputer, nog één iets mis ik : een P4 socket 478 CPU in okkasie (2 Ghz of 1.8 Ghz) zou genoeg moeten zijn. Heeft iemand er ééntje over voor een prijsje :-)
http://www.tweakers.net/aanbod/150796/all , da's de goedkoopste die ik zie.

http://www.e-brokers.nl/w...ath=21_52&products_id=114

Misschien iets voor degene die een KLEIN kastje zoeken met alles erop- en eraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja voor 10 euro meer heb ik een nieuwe celeron 2 ghz maar denk dat P4 beter zal zijn dan celeron voor een carpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 19:44:
Tja voor 10 euro meer heb ik een nieuwe celeron 2 ghz maar denk dat P4 beter zal zijn dan celeron voor een carpc
why?

Een celeron trekt minder stroom, en wordt minder warm.

En daarbij, wat the f*ck wil je voor apps draaien dat je een P4 nodig hebt?

Zelfs t meest zware routepakket dat ik ken draait al prima op een P3, en dvd's en mp3 enz al helemaal. Zelfs een zwaar Xvidje draait nog wel op een P3, een celeron >1Ghz is al helemaal zat imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik wil dat het vooruit gaat ;-)

Kheb bijna alles al, kmis enkel nog een P4 of celeron. Maar een celeron heeft een zeer laag cache geheugen en daar heb ik bang van. Alles moet vooruit gaan voor mij :-)

Wat ik allemaal wil staat hier ook te lezen :

http://www.markieshome.nl...&file=viewtopic&p=307#307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 21:04:
...Alles moet vooruit gaan voor mij :-)
Ben je bang dat het met minder achteruit gaat dan?? :D
Mijn Epia M10000 die op een 1GHz Nehemiah loopt, vergelijkbaar met P3 500MHz, is echt snel zat en ik gebruik MP3, GPS, enz. enz.

En wat betreft die link: gamen in een auto op een 7" schermpie, wow das spannend -> NOT!

[ Voor 13% gewijzigd door Lamborghini op 04-11-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu de exate resolutie waar op ik de pc moet zetten om hem aan de lilleput tehangen?

Ik ben aan het werken aan een media programma die alles zal kunnen wa moet in de wagen maar daarvoor moet ik weten welke res ik moet hebben.

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 23:55:
Wat is nu de exate resolutie waar op ik de pc moet zetten om hem aan de lilleput tehangen?

Ik ben aan het werken aan een media programma die alles zal kunnen wa moet in de wagen maar daarvoor moet ik weten welke res ik moet hebben.

THX
de lilliput vreet de volgende resoluties:

• 640x480
• 800x480 (native-resolution, beste beeld)
• 800x600 (ook zeer goed beeld)
• 1024x768 (te klein.. veel te klein)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DANK !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber Spy schreef op 18 oktober 2004 @ 20:46:
[afbeelding]

Welk programma gebruik je hier?

Er is eigenlijk nog iets wat ik nog niet helemaal begrijp, hoe zorg je dat het geluid van je carpc over de boxen van je auto gaat? (het zal wel ergens zijn verteld in dit topic... zal alles nog eens doornemen :) )
Ik heb precies dezelfde radio volgens mij ? Welk type is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nIghtorius schreef op 19 augustus 2004 @ 19:22:
[...]

hmm.. even over die TFT.. dat ding is extreem duur vergelijking tot het schermpje wat ik gekocht heb.. en de specs zijn ongeveer gelijk..

• TV-In
• VGA
• 800x480(2400x480dots)
• 640x480 tot en met 1024x768 schermmodus
• touchscreen.

alleen de prijs is anders.. €450 euro VS €255 euro bij www.stanet.nl

• pics

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Directe link naar stanet.nl betreffende 7" TFT scherm

ding levert KRAAKHELDER beeld. en ZIT zelfs een afstandbediening bij om de OSD settings van afstand te kunnen besturen (OSD=On Screen Display)

--

ik denk.. ik meld dit maar even voordat iedereen eigenlijk teveel geld besteden aan een TFT scherm.
Ik ben zeer geïnteresseert in dit TFT schermpje alleen kan ik hem niet meer terug vinden op de site van Stanet. Iemand een idee waar ik zo'n schermpje kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 12:49:
[...]

Ik ben zeer geïnteresseert in dit TFT schermpje alleen kan ik hem niet meer terug vinden op de site van Stanet. Iemand een idee waar ik zo'n schermpje kan kopen?
Ik heb m bij http://www.myelectronics.nl/ besteld, 209 eur excl btw (248,71 incl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 17:43
DJSmiley schreef op 06 november 2004 @ 13:00:
[...]

Ik heb m bij http://www.myelectronics.nl/ besteld, 209 eur excl btw (248,71 incl)
Dit zijn mijn gedacht klonen van de echte Lilliput-schermen, of zie ik dit verkeerd,
zijn deze evenwaardig met de echte Lilliput?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Waar hebben jullie eigenlijk je pc ingebouwd? Ik heb een minivia maar heb alles netjes in een kistje gemaakt voor onder de bijrijders stoel zodat de kabels niet zo lang hoefde... Bij de volgende auto wil ik het wel netjes wegwerken. Ik durf het niet in de kofferbak want daar ligt al een sub die trilt behoorlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Megamind schreef op 06 november 2004 @ 16:17:
Waar hebben jullie eigenlijk je pc ingebouwd? Ik heb een minivia maar heb alles netjes in een kistje gemaakt voor onder de bijrijders stoel zodat de kabels niet zo lang hoefde... Bij de volgende auto wil ik het wel netjes wegwerken. Ik durf het niet in de kofferbak want daar ligt al een sub die trilt behoorlijk..
Tja, die subwoofer moet geen probleem zijn, zo hard trilt die ook weer niet, ik neem niet aan dat je die altijd op vol vermogen hebt. Uiteraard wel ff kijken of dat ding geen groot magnetisch veld heeft ;)

Ik zelf ga m ook onder de stoel(len) bouwen. Onder de bestuurdersstoel mn voedingsunit, en onder bijrijdersstoel de laptop in mijn geval.
Ik heb er ruimte zat onder zitten, alleen loopt er net een staaldraadje voor het verstellen van de stoelen (Voor- en achteruitschuiven) waardoor ik maar effectief de halve hoogte overhoud. En om mn stoel nu vast te zetten of compleet te moeten modden heb ik ook geen zin in ;)

Daarnaast is mijn voeding vrij groot, temeer omdat er ook een buffer inzit om spanningsdippen (zoals het starten) op te vangen, en er een extra 6V voeding in zit voor mn USB hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog 1 laatste vraagje....

Ik wil mn laptop in de auto bouwen maar bestaan er 12>230 omvormers die de spanningsdip van het starten opvangen? Zodat je laptop niet stukgaat of wat dan ook....

imho bestaan die wel maar ik kan ze egt niet vinden,...

slu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 20:18:
Ik had nog 1 laatste vraagje....

Ik wil mn laptop in de auto bouwen maar bestaan er 12>230 omvormers die de spanningsdip van het starten opvangen? Zodat je laptop niet stukgaat of wat dan ook....

imho bestaan die wel maar ik kan ze egt niet vinden,...

slu
Je kan dan beter een adapter voor in de auto aanschaffen.. Die dingen zijn niet zo duur als een "Low Dropout DC/AC converter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Hmm ik heb wel probleempje eigenlijk, als ik mn contact afzet dan krijgt het mobo zo weinig spanning dat ie gewoon doodvalt, teminste de fan draait nog ff zielig enzo maar hij sluit niet netjes af :( Ook hoor ik de hd spinnen over de radio, ik denk dat ik maar stroom van mn subs aftap ipv de radio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Megamind schreef op 06 november 2004 @ 22:30:
Hmm ik heb wel probleempje eigenlijk, als ik mn contact afzet dan krijgt het mobo zo weinig spanning dat ie gewoon doodvalt, teminste de fan draait nog ff zielig enzo maar hij sluit niet netjes af :( Ook hoor ik de hd spinnen over de radio, ik denk dat ik maar stroom van mn subs aftap ipv de radio..
Als je contact afgezet is, draait je motor (dus) niet, en daardoor de dynamo ook niet. Met de dynamo in werking is je boordspanning zo'n 13,5-14V. Zonder dynamo zakt dat terug naar zo'n 12V (accuspanning). Afhankelijk van de gebruikte voeding kan dat net te weinig zijn, zelfs een low-drop voeding heeft toch wel iets meer nodig om er 12V output te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op 07 november 2004 @ 04:49:
[...]

zelfs een low-drop voeding heeft toch wel iets meer nodig om er 12V output te kunnen geven.
Low-Drop voeding is juist voor als je minder als 12V hebt een prima optie.. |:(

Het princiepe is dat de spanning omhoog geschakeld wordt, waarna het omlaag geregeld word naar 12V.

Voorbeeldje:

7V word naar 21V gegooid dmv een schakeling, waarna de boel word afgeregeld naar 12V..

Zo werkt een Low Dropout voeding.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 12:06:
[...]

Het princiepe is dat de spanning omhoog geschakeld wordt, waarna het omlaag geregeld word naar 12V.

Voorbeeldje:

7V word naar 21V gegooid dmv een schakeling, waarna de boel word afgeregeld naar 12V..

ow... * DJSmiley dacht dat, zoals bij de reguliere spanningsregelaars, een normale minimaal een paar volt boven de gewenste uitgangsspanning moet zitten, en bij een low-drop variant dit spanningsverschil een stuk lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op 07 november 2004 @ 13:28:
[...]

ow... * DJSmiley dacht dat, zoals bij de reguliere spanningsregelaars, een normale minimaal een paar volt boven de gewenste uitgangsspanning moet zitten, en bij een low-drop variant dit spanningsverschil een stuk lager is.
Nope, omdat de spanning eerst omhoog geschakeld word, heb je dat probleem niet..

Vandaar dat ik helemaal geil op die Opus voedingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 12:06:

Voorbeeldje:

Ehm, sorry dat ik weer lastig ben, maar jij weet echt niet waar je over praat want dat is in dat geval GEEN low dropout voeding. En je wenst zowieso geen dropout als je minder dan 12v hebt als ingang. Dus als we met smiley's gaan gooien: |:(

Een voeding die van 7v een stabiele 12v kan maken is een geschakelde voeding die intern bestaat uit 2 soorten circuits:
1: boostconverter; zorgt dat de 7v naar 21v gaat
2: buckconverter OF een low dropout; maakt van de 21v van de booster een mooie 12v.

Enkel een low dropout voeding kan dat niet. Weet je waar die "dropout" en die "low" voor staan? -> Een lineaire spanningregulator (wat een low-dropout'er is) heeft aan zijn uitgang ALTIJD een lager voltage dan zijn ingangsspanning, de zogenaamde spanningsval of ook wel dropout genoemd. De toevoeging "low" staat voor het feit dat de regelaar maar een geringe spanningsval heeft, wat dus erin resulteerd dat zijn uitgangsspanning niet zo heel veel lager ligt als zijn ingangsspanning.
Een gewone linaire 12v regulator heeft bijvoorbeeld 10v in en 7v uit.
Een low dropout lineaire 12 regulator heeft bij 10v in een 9v uitgangsspanning.

Die OPUS dingen zijn daarom dan ook geen low-drop dingen maar gewoon geschakelde voedingen die idd van 9v 12v kunnen maken.
Maar een ITPS is wel een low-dropout en die kan echt geen 12v van een 9v maken. Dat jij geilt op een Opus heeft ook andere redenen.
DJSmiley schreef op 07 november 2004 @ 13:28:
Dat klopt ook gewoon, je hebt daar helemaal gelijk in.

[ Voor 26% gewijzigd door Lamborghini op 07-11-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamborghini schreef op 07 november 2004 @ 18:45:
[...]

Ehm, sorry dat ik weer lastig ben, maar jij weet echt niet waar je over praat want dat is in dat geval GEEN low dropout voeding. En je wenst zowieso geen dropout als je minder dan 12v hebt als ingang. Dus als we met smiley's gaan gooien: |:(
.
Whats in the name.. Men noemt een wandcontact doos toch ook altijd Stopcontact??

En ik probeer niemand te vervelen met mieren n3ukerij door te vertellen dat een geschakelde voeding uit meerdere cirquits bestaat..

Sommige mensen kijken nu eenmaal naar een voeding als "Black Box" en als ik het dan uitleg als zijnde een "low dropout" voeding, waardoor ze het snappen.. Lijkt mij dat het doel bereikt is..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ja maar dan is dat die van mij duidelijk niet :) Want ik heb met de multimeter gemeten, en bij 12,3v kan hij de zaak niet aan de gang houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 07 november 2004 @ 19:46:
Ja maar dan is dat die van mij duidelijk niet :) Want ik heb met de multimeter gemeten, en bij 12,3v kan hij de zaak niet aan de gang houden....
Dan heb jij meer een spannings regelaar.. Een ITPS als ik het goed heb?

Heb je de spanning al direct van de accu afgepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 19:35:
En ik probeer niemand te vervelen met mieren n3ukerij door te vertellen dat een geschakelde voeding uit meerdere cirquits bestaat..

Sommige mensen kijken nu eenmaal naar een voeding als "Black Box" en als ik het dan uitleg als zijnde een "low dropout" voeding, waardoor ze het snappen.. Lijkt mij dat het doel bereikt is..
Allemaal leuk en aardig, maar jij was diegene die een |:( smiley gebruikte en ging verkondigen dat DJSmiley niet gelijk had, terwijl hij wel gelijk had. Dus er is hier maar één mieren n3uker.
En ik verveel niemand, ik vertel gewoon hoe het zit en draai daar niet omheen met vreemde termen waarvan ik zelf niet weet wat het betekend. En voor iemand die spullen verkoopt lijkt het me al helemaal belangrijk dat die de juiste informatie verspreid.

[ Voor 17% gewijzigd door Lamborghini op 07-11-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 20:36:
[...]

Dan heb jij meer een spannings regelaar.. Een ITPS als ik het goed heb?

Heb je de spanning al direct van de accu afgepakt?
Ja hij is direct van de accu af, misschien is die niet meer zo goed... En ik heb idd een ITPS + PW60(100 watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Megamind schreef op 07 november 2004 @ 20:39:
Ja hij is direct van de accu af, misschien is die niet meer zo goed... En ik heb idd een ITPS + PW60(100 watt).
Volgens Xavyer werkt een ITPS altijd dus dat wordt zoeken naar waar het dan wel aan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 00:08
Ik kan het alleen maar eens zijn met Lamborghini. Deze geschakelde voeding heeft genoeg aan 10 tot 16 V ingangsspanning:

http://home.zonnet.nl/a.flapper/atx.htm

Het is inderdaad zo dat een goede geschakelde voeding de ingangsspanning eerst opkrikt naar een hogere spanning, en daarna weer terugregeld naar 12V + de andere spanningen. Als je dat niet doet zul je bij niet-draaiende motor nooit aan je 12V spanning komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Bah dat zegt de handleiding van het ding ook, het kan zijn dat de accu niet genoeg stroom trekt oid... Want op de dynamo werkt hij wel goed... Ik zal op school er wel een keer een zuurweger in hangen als ie net gebruikt is...

[ Voor 23% gewijzigd door Megamind op 07-11-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Ok er begint bij mij nu schot in te komen..

- P3 733 384mb ram
- 300watt wisselrichter
- 5.6" TFT

Nu nog een GPS muis, mini trackball en mini keyboard en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
dominic schreef op 07 november 2004 @ 22:02:
Ok er begint bij mij nu schot in te komen..
...
Nu nog een GPS muis, mini trackball en mini keyboard en klaar..
Voor dat mini keyboard heb ik een Qware notebook keyboard aangeschaft. Is lekker klein, vrij goedkoop en heeft ook nog eens lichtgevende toetsen! :) Echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een shuttle moederbordje voor in m'n wagen dus met slechts één pci slot.
Probleem : Ik heb er 3 nodig :
1 voor de tv kaart
1 voor de wifi kaart
1 voor de soundkaart

Oplossing :
Tv kaart steken en verbinden met mobo via SPDIF (mobo heeft 5.1 sound on board)
wifi via USB
soundkaart niet nodig indien via spdif

Vraag : Welke tv kaart heeft alles : FM stereo tuner, digitv ontvanger en SPDIF OUT

Dank en kan ik eventueel de micro in van m'n front blokje gebruiken voor sound in vanuit m'n tv kaart?

En heb ik het nu juist of heb ik het mis : een tv kaart moet je toch aansluiten aan je soundkaart hé om geluid te hebben of niet?

Dank again ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 07 november 2004 @ 20:39:
[...]

Moet gewoon werken idd.. Wat voor drives gebruik je??

Zelf heb ik een keer een ITPS + PW70A + Lilliput scherm aan elkaar geprutst.. Dat werkte ook zonder dat de motor aanstond.

Was wel met opzet van 2,5"HD, slimdrive optical en EPIA

En direct van de accu moet gewoon werken.. Is het een onderhouds vrije of een "normale"accu?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Normale loodaccu, heb niet zo'n hele nieuwe auto maar accu zag er opzich goed uit. Ik heb er ook een 250watt versterk 2x inliggen en de radio kan makkelijk een uur spelen voordat hij leeg is (vol vermogen). Ik zat net te denken, misschien heb ik de switched 12v en de unswitched wel omgedraaid, maar dan zou die in 1x uit moeten slaan terwijl hij toch gewoon 45 sec wacht todat hij uit is :? Ik heb alleen via EPIA + normale HD geen USB of insteekkaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 08 november 2004 @ 07:16:
Normale loodaccu, heb niet zo'n hele nieuwe auto maar accu zag er opzich goed uit. Ik heb er ook een 250watt versterk 2x inliggen en de radio kan makkelijk een uur spelen voordat hij leeg is (vol vermogen). Ik zat net te denken, misschien heb ik de switched 12v en de unswitched wel omgedraaid, maar dan zou die in 1x uit moeten slaan terwijl hij toch gewoon 45 sec wacht todat hij uit is :? Ik heb alleen via EPIA + normale HD geen USB of insteekkaarten...
Kijk ook even of je de ITPS op de ACC lijn (contact) aangesloten

Want als je dan je contact verbreekt, schakeld de PC uit..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HobbeS
  • Laatst online: 30-09 16:18
Misschien is het al vaker voorbij gekomen maar als ik een gewoon u-atx moederbord pak met een intel celeron processor.. Trek ik dan teveel stroom dat het niet meer zal werken?
Dat lijkt mij een mooiere setup voor in de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HobbeS schreef op 08 november 2004 @ 11:26:
Misschien is het al vaker voorbij gekomen maar als ik een gewoon u-atx moederbord pak met een intel celeron processor.. Trek ik dan teveel stroom dat het niet meer zal werken?
Hangt een beetje aan welk MB en welke CPU je kiest..

Maar een EPIA kan de boel al aardig bijbenen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
HobbeS schreef op 08 november 2004 @ 11:26:
Waarom? Want zoals Xavyer zegt is een Epia snel zat. En daarbij heeft een Epia vele voordelen: zuinig (scheelt in je benodigde car voeding), veel on-board, klein en toch snel zat voor GPS, MP3, DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er ook 6v => 230 Omvormers. Niet dat ik er direct een nodig heb, maar lijkt me wel leuk als ik auto heb een pc er in (de auto wordt een oldtimer, vandaar 6 V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Kan je niet beter een nieuwe dynamo + accu erin hangen :P Waar vind je btw een 6v accu :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 15:50:
Bestaan er ook 6v => 230 Omvormers. Niet dat ik er direct een nodig heb, maar lijkt me wel leuk als ik auto heb een pc er in (de auto wordt een oldtimer, vandaar 6 V)
6-> 230 heb ik nooit gezien. Je kan beter een 6-> 12V omvormer nemen, en eventueel daarachter weer naar 220V.

12V is ook voor overige dingen wel zo handig, denk aan carkit, radio enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
ff ter info, mijn pc werkt nu beter, ik heb m direct op de versterker verdeelpunt gehangen+de aarde daarvan en de remote lijn en hij werkt nu wel gewoon goed :) Je hoort nu ook geen vliegtuig meer opstijgen als de HD opspint :P

Ook moet nog ik nog even wat verzinnen op het crank surviven van het ding (misschien een scooteraccutje erbij hangen)..

ff wat anders, weet iemand waar je van die nette DIN housings/plaatjes kan krijgen? Ik ben bezig met een LCD erin en knopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 08 november 2004 @ 21:32:
ff ter info, mijn pc werkt nu beter, ik heb m direct op de versterker verdeelpunt gehangen+de aarde daarvan en de remote lijn en hij werkt nu wel gewoon goed :) Je hoort nu ook geen vliegtuig meer opstijgen als de HD opspint :P

Ook moet nog ik nog even wat verzinnen op het crank surviven van het ding (misschien een scooteraccutje erbij hangen)..

ff wat anders, weet iemand waar je van die nette DIN housings/plaatjes kan krijgen? Ik ben bezig met een LCD erin en knopjes...
Als je er een accu naast hangt, denk er wel ff bij na dat je moet voorkomen dat je auto erover start. Heel makkelijk met een relais gekoppeld aan het start relais.

Je moet er niet aan denken dat je kabeltjes gaan smelten.

Voor die bezel.. Ff zelf klooien met plexy/triplex/alu oid.. Veel netter en goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Megamind schreef op 08 november 2004 @ 21:32:
Hoe zat die eerst dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draadje waarmee de radio gevoed werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
idd zoals xavyer zegt:
de geschakelde draad aan de memory line en de vaste 12v aan de ACC lijn en de grond er ook bij van de radio. En storen als een gek! Niet normaal |:( Geen aanrader dus, nu zit ie aangesloten achterin op het verdeelpunt van de versterkers en het centrale massapunt en bijna nergens last van (geen vliegtuig die opstijgt), maar mn radio is beetje prut dus je hoort nog wel de HD er heel zachtjes over spinnen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer je radio es ook van datzelfde punt af te pakken? Misschien heb je last van een aardlus. Daarom zou je de HD kunnen horen.. Ik heb hier dus in het verleden ook last van gehad, toen ik overstapte naar een voedings punt. Was het over.

• DJSmiley
Ik heb m'n keyboard inmiddels ook klaar. Het is een LiteOn SK-7100, met ingebouwde muis.

Ik heb de drag-button gesloopt, die gebruik ik toch niet, en die plek, tesamen met het ledje dat erbij hoorde, gebruikt om een aan-uit knop te monteren.

Mijn toetsenbordje kan nu dus mooi uit, om opgeborgen te worden, zonder dat de PC erop reageert of dat de batterijen leeglopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/images/keyboard/schakelaar_keyboard_buitenkant.jpg

Vorderingen heb ik ook maar eens met wat HTML bij elkaar geknikkerd:
http://www.djsmiley.com/projects/carpc/

Van de week maar eens de voeding afmaken.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 11-11-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakira007
  • Laatst online: 30-09 17:43
Is het aan te raden om een lilliput schermpje zomaar op je sigarettenaansteker aan te sluiten, of kun je hier ook best een ITPS tussenplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hakira007 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 12:12:
Is het aan te raden om een lilliput schermpje zomaar op je sigarettenaansteker aan te sluiten, of kun je hier ook best een ITPS tussenplaatsen?
Dat "EI" wat je er bij krijgt. Is maar een simpele spannings stabilisator.

Het is aan te raden om idd een ITPS te gebruiken.. Of een andere voeding die stabiel 12V kan leveren..

Begrijp mij niet verkeerd.. Het werkt prima, maar alles kan beter 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:33:
[...]

Dat "EI" wat je er bij krijgt. Is maar een simpele spannings stabilisator.

Het is aan te raden om idd een ITPS te gebruiken.. Of een andere voeding die stabiel 12V kan leveren..

Begrijp mij niet verkeerd.. Het werkt prima, maar alles kan beter 8)
Ik heb dat ei losgehaald, en er zit een gewone spanningsstabilisator in, tesamen met 220uF aan de ingang, en 330uF aan de uitgang.

Niet veel, maar naar mijn mening voldoende, de ingangsspanning wordt iig daardoor niet te hoog.

Overigens heb ik zelf een gestabiliseerde spanning in mijn voedingskast, 12V / 2A, dus daar hang ik mijn scherm op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment bezig een knoppenpaneeltje te maken voor mijn computer in de auto waarmee ik dan Meedio kan besturen (heb geen touchscreentje).
Heb een oude usb-gamepad uit elkaar gehaald en wil nou de knopjes overnemen door er andere op te solderen.
Ik heb alleen nog geen goed programma gevonden waarmee ik het toetsenbord (of evt de muis) kan besturen met een gamepad.
Het liefst nog met macro's zodat ik onder 1 toets alt-tab of alt-f4 kan stoppen.
Iemand ervaring met een goed werkend programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 14 november 2004 @ 16:32:
[...]

Ik heb dat ei losgehaald, en er zit een gewone spanningsstabilisator in, tesamen met 220uF aan de ingang, en 330uF aan de uitgang.

Niet veel, maar naar mijn mening voldoende, de ingangsspanning wordt iig daardoor niet te hoog.

Overigens heb ik zelf een gestabiliseerde spanning in mijn voedingskast, 12V / 2A, dus daar hang ik mijn scherm op.
Veel mensen vervangen idd de voedings stabilisator. Of hangen het schermpje idd aan een eigen voeding.
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:01:
Ik ben op dit moment bezig een knoppenpaneeltje te maken voor mijn computer in de auto waarmee ik dan Meedio kan besturen (heb geen touchscreentje).
Heb een oude usb-gamepad uit elkaar gehaald en wil nou de knopjes overnemen door er andere op te solderen.
Ik heb alleen nog geen goed programma gevonden waarmee ik het toetsenbord (of evt de muis) kan besturen met een gamepad.
Het liefst nog met macro's zodat ik onder 1 toets alt-tab of alt-f4 kan stoppen.
Iemand ervaring met een goed werkend programma?
Mex was hier mee bezig geloof ik.. Moet je hem anders even vragen..

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit het goede topic is.. maar ik denk dat de mensen hier het wel het beste kunnen beantwoorden:

Een vriending van mij wil blauw licht IN (dus niet onder) haar auto hebben. Nu zag ze uit mijn case blauw licht komen en vroeg zich af of die dingen (CCFL's) ook in een auto gemaakt kunnen worden. Mij leek van wel. Maar aangezien ik er niet veel verstand van heb wil ik het toch nog even hier posten hoe ik dat het makkelijkste kan doen.
Waar kan ik het beste stroom vandaan halen?
Ik las namelijk dat de accu (met het starten) geen stabiele 12 volt geeft, nou weet ik niet of een CCFL daartegen kan maar toch. En is de aansteker een goede optie of is dat hetzelfde als de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:37:
Ik weet niet of dit het goede topic is.. maar ik denk dat de mensen hier het wel het beste kunnen beantwoorden:

Een vriending van mij wil blauw licht IN (dus niet onder) haar auto hebben. Nu zag ze uit mijn case blauw licht komen en vroeg zich af of die dingen (CCFL's) ook in een auto gemaakt kunnen worden. Mij leek van wel. Maar aangezien ik er niet veel verstand van heb wil ik het toch nog even hier posten hoe ik dat het makkelijkste kan doen.
Waar kan ik het beste stroom vandaan halen?
Ik las namelijk dat de accu (met het starten) geen stabiele 12 volt geeft, nou weet ik niet of een CCFL daartegen kan maar toch. En is de aansteker een goede optie of is dat hetzelfde als de accu?
Niet het goede topic.. Maarja.. Ga ff langs bij een speciaalzaak.. Daar hebben ze die dingen speciaal voor in de auto.. Is ongeveer net zo duur d8 ik..

En ik heb er meerdere rond zien rijden met CCFL's in de auto.. Geen idee of dat lang werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hoort zeker niet hier maar ok,

CCFL is geen probleem, zorg dan wel dat je de de versie hebt in een mooie plexiglazen buis met montagemateriaal, dat schroef je zo vast.

Spanning is altijd wel ergens vandaan te halen, zo kan je het besten een bout bij een chassisdeel even losdraaien en daar een mooi oogje met een draad onderschroeven voor de massa.
De plus zal je dus moeten schakelen dus een schakelaartje in je dashboard en dan op een plusdraad aansluiten. Natuurlijk wil je een constante plus en moet je even bij je radio, sigarettenaansteker en/of direct op je contactslot kijken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Yes, het gaat steeds beter, het volgende heb ik nu liggen, heb heel wat lopen schuiven met spullen en het is nu echt bijna compleet:

- P3 733 512mb
- 6gb hdd
- Lilliput 7" TFT (Touch)
- Mini trackball
- Wisselrichter 300watt

Nu nog een GPS muis en ik ben compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominic schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:48:
Yes, het gaat steeds beter, het volgende heb ik nu liggen, heb heel wat lopen schuiven met spullen en het is nu echt bijna compleet:

- P3 733 512mb
- 6gb hdd
- Mini trackball
- Wisselrichter 300watt

voor 85 euro heb je de BU-303 (USB) echt een aanrader.. Uit eigen ervaring vind ik dit de beste.. Ik heb er al meerdere geprobeert

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 23:20 ]

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 14:51

Dutch_guy

WYSIWYG

DJSmiley schreef op donderdag 11 november 2004 @ 14:57:

Mijn toetsenbordje kan nu dus mooi uit, om opgeborgen te worden, zonder dat de PC erop reageert of dat de batterijen leeglopen.
Geloof me de batterijen in dat toetsenboard gaan noooooooit op. Ik heb zelf dat toetsenboard ook voor dagelijks gebruik en moest op een gegeven moment de batterijen verwisselen omdat ze op het punt stonden om te gaan lekken, niet omdat ze leeg waren. Echt een superding !

Pay peanuts get monkeys !

• Rum
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

He Xavyer, op mp3car.com las vandaag ik dat lilliput een motorized in-dash tft zou hebben gelanceerd, onder hun newvision-merknaam. Kun jij dit bevestigen? Mocht het waar zijn, ga jij ze ook leveren?

Verwijderd

Rum schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:43:
He Xavyer, op mp3car.com las vandaag ik dat lilliput een motorized in-dash tft zou hebben gelanceerd, onder hun newvision-merknaam. Kun jij dit bevestigen? Mocht het waar zijn, ga jij ze ook leveren?
Bevat deze in-dash tft ook touchscreen?

Verwijderd

dominic schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:48:

- P3 733 512mb
- 6gb hdd
- Mini trackball
- Wisselrichter 300watt

Hoe kom je aan zo'n mini trackball? Daar ben ik ook naar op zoek.

Verwijderd

Rum schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:43:
Is nog niet helemaal waar.. Maar komt er wel binnenkort aan.. 8)

En ja die ga ik ook leveren..

je bedoelt deze

Afbeeldingslocatie: http://www.newision.com/pro/711vtb.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:23:
[...]

Bevat deze in-dash tft ook touchscreen?
Jep

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 15:28 ]

• AEZscf
  • Laatst online: 04-10 08:15
vet, als zulke schermpjes op de markt komen ga ik ook eens aan zo'n project beginnen. De huidige schermen veroorzaken bij mij nog een drempel.

Verwijderd

AEZscf schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:43:
vet, als zulke schermpjes op de markt komen ga ik ook eens aan zo'n project beginnen. De huidige schermen veroorzaken bij mij nog een drempel.
Zodra er bij Lilliput besteld kan worden gooi ik m in de presale..

Ik doe wel een post als je ze kan bestellen..
Dear Remi,

For now the in-dash model is not available and we have regretfully no price for this model.

We hope the in-dash will be ready for use at the beginning of next year.
Nog ff wachten dus..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
  • Laatst online: 17-09 14:53
ok, de hardware heb ik nu bijna bij elkaar
LApop PIII 1000Mhz 512 MB 7" schermpje, voedingen. maar nu moet ik het gaan inbouwen. ik ben in het bezit van een Audi A4 Sportback 2004. met standaard geintegreerd Radio/Concert. met bediening vbanaf het stuur. ik snap alleen nog niet hoe ik het geluid vanaf mijn laptop dan op mijn radio moet zetten. heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klapperboom schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 08:52:
ok, de hardware heb ik nu bijna bij elkaar
LApop PIII 1000Mhz 512 MB 7" schermpje, voedingen. maar nu moet ik het gaan inbouwen. ik ben in het bezit van een Audi A4 Sportback 2004. met standaard geintegreerd Radio/Concert. met bediening vbanaf het stuur. ik snap alleen nog niet hoe ik het geluid vanaf mijn laptop dan op mijn radio moet zetten. heeft iemand enig idee?
Je kan in elektronicawinkels FM modulators kopen.
Een fm modulator zet het geluidsgolven om in een veel hogere frequentie zodat je radio die kan lezen.
Kortom, aan een fm modulator stop je tussen je antenne van je auto en je autoradio. Je stelt een frequentie in bv 87.5 Mhz en als je dan je autoradio op die frequentie afstemt, dan hoor je vanaf heden geen ruis meer maar je pc ;) (die uiteraard ook aan je fm modulator moet hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:17

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2004 @ 19:48:
[...]

Geef ff wat meer info of een foto van de aansluitingen aub. Dank

En aan DJsmiley : dude enorm goed gedaan van u, dat had ik ook net nodig !

Beste dank
Het duurde ff, ... had geen digicam.
Hier een foto van de onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.zuidwijk.com/onderkantscherm.jpg

Sorry voor de brakke foto.
Maar heb geen echte digitale camera.
Alleen een Trust spyc@m 100 :X ( gratis gekregen bij een proefrit in een Hyundai Getz :P )

Het schermpje heeft 2x10 pins aansluiting.

Zal ook een foto van het binnenwerk maken...

edit:
daar zijn ze dan
Afbeeldingslocatie: http://www.zuidwijk.com/binnen01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zuidwijk.com/binnen02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zuidwijk.com/binnen03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zuidwijk.com/binnen04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zuidwijk.com/binnen05.jpg

had ik maar een goede digicam :P

[ Voor 20% gewijzigd door iMars op 19-11-2004 20:06 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dame's en heren.. Weer een IA met het lilliput schermpje..

http://www.inkoopacties.net/ia/7ccvssq9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk als jullie het toch over schermpjes enzo hebben hier een webwinkel met ZEER goedkope spullen. En als je zo vriendelijk bent geef je het door aan je vrienden ofzo

Modbreak:Niet spammen met je eigen site...

[ Voor 15% gewijzigd door AcouSE op 21-11-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
Ik heb mijn eigen ook maar ingeschreven voor dit tft scherm. Eigenlijk wilde ik wachten op de indash versie maar op het forum zegt "caddy_mattee" dat deze tussen de 400 en 600 gaat kosten. Dit is mij ook iets te duur. :P

Alleen ik heb een klein probleempje, waar kan ik dat schermpje bevestigen in mijn auto? (zie foto)

Kan iemand een foto laten zien van de beugel waarmee je het scherm vastzet?

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/dash.jpg

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:04:
Kijk als jullie het toch over schermpjes enzo hebben hier een webwinkel met ZEER goedkope spullen. En als je zo vriendelijk bent geef je het door aan je vrienden ofzo

-spam-
Vergelijk die schermpjes eens met de schermpjes van Lilliput. Buiten dat ze een VGA aansluiting hebben, is de resolutie vele malen beter en touch screen..

Maar, idd kunnen deze schermpjes ook gebruikt worden.
Cyber Spy schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:08:
[...]

Ik heb mijn eigen ook maar ingeschreven voor dit tft scherm. Eigenlijk wilde ik wachten op de indash versie maar op het forum zegt "caddy_mattee" dat deze tussen de 400 en 600 gaat kosten. Dit is mij ook iets te duur. :P

Alleen ik heb een klein probleempje, waar kan ik dat schermpje bevestigen in mijn auto? (zie foto)

[afbeelding]
Beugel heeft een plaat met dubbelzijdig tape. Wat je kan doen is het "schanier" losschroeven en op een stukje profiel te monteren..

Dan steel je het stuk profiel langs je autoradio of ergens anders.. Zo los ik het meestal op.

[ Voor 26% gewijzigd door AcouSE op 21-11-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Gisteren mijn hele proefsetup in de auto gedraaid, werkt perfect. Ik draai hem voornamelijk voor Alturion en de nauwkeurigheid is wel ok..

Nu alles nog netjes wegwerken.. :P

Hier een foto van mijn proefsetup binnen..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boutd/got/setup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominic schreef op zondag 21 november 2004 @ 10:43:
Gisteren mijn hele proefsetup in de auto gedraaid, werkt perfect. Ik draai hem voornamelijk voor Alturion en de nauwkeurigheid is wel ok..

Nu alles nog netjes wegwerken.. :P

Hier een foto van mijn proefsetup binnen..

[afbeelding]
Heb je al geprobeert te starten met de PC aan? Ben wel nieuwsgierig hoe die omvormer zich houd..

Van welk merk was dat ding eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al 2 weken aan het wachten op dat scherm en hopelijk komt het er ook gauw aan want alles staat klaar voor installatie normaal gezien.
Ik heb een voeding gekocht van AUFL hier op het forum, zijn er onder jullie die deze ook gekocht hebben? werkt ze goed? kan ze tegen een startspanningsdip ? of start ik best de pc nadat m'n auto draaiende is? Ik denk het wel want ik heb ook 2 versterkers die aanslaan als ik contact maak en die zuigen ook al wat energie...

http://www.markieshome.nl...hpBB2&file=viewtopic&t=65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik weinig vertrouwen in die voeding.. Ik ben wel nieuwsgierig naar gebruikers ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber Spy schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:08:
[...]

[afbeelding]
Ofwel doe je het met een beugel die je maakt in staal of inox ofzo die je laat uitkomen ergens maar ik zou opteren om het ergens op het dashbord te monteren en niet ervoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 11:36:
[...]

Heb je al geprobeert te starten met de PC aan? Ben wel nieuwsgierig hoe die omvormer zich houd..

Van welk merk was dat ding eigenlijk?
Starten met de PC aan gaat niet helemaal goed, m'n pc krijgt dan iets te weinig stroom waardoor hij vastslaat (Hij gaat niet uit!). Ik gooi er binnenkort nog even een 12v condensator tussen om de zware klappen op de vangen.

De wisselrichter is een Mobitronic 300w (600w piek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominic schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:02:
[...]

Starten met de PC aan gaat niet helemaal goed, m'n pc krijgt dan iets te weinig stroom waardoor hij vastslaat (Hij gaat niet uit!). Ik gooi er binnenkort nog even een 12v condensator tussen om de zware klappen op de vangen.

De wisselrichter is een Mobitronic 300w (600w piek)
Naar mijn idee werkt die cap niet,, Starten duurt te lang daarvoor.. T zal wel iets helpen.. Maar niet veel..

Misschien net genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:13:
[...]

Naar mijn idee werkt die cap niet,, Starten duurt te lang daarvoor.. T zal wel iets helpen.. Maar niet veel..

Misschien net genoeg..
Condensator kan alleen mag je dan wel eentje met een beste capaciteit nemen. Zet er dan ook een diode tussen, anders trekt je startmotor vrolijk je condensator leeg.
Kwa capaciteit... ik heb het even getest met een 55W gloeilamp, maar 4x68.000 uF is net voldoende voor een paar seconden.

Je zal dus toch richting de 1F moeten gaan, en die zijn best prijzig.

Ik heb zelf 1x68.000 uF gebruikt als buffer voor kleine dipjes, en een 2AH loodaccu als buffer voor bv starten

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopcvoeding.jpg

Hierop zitten:
- 68000 uF 25V condensator
- Panasonic 12V 2Ah loodaccu
- 120W laptopvoeding (12V -> 18V)
- 5, 6 en 12V spanningsstabilisatoren (molex, USB hub enz)
- Relais (tbv totaal spanningsloos maken van alles om lege accu te voorkomen)
- Stuurprint relais met uitschakelvertraging (auto-power-off na 5 min na uitschakelen contactslot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een poosje maar er komt steeds maar 1 vraag bij me op...

Waarom gebruikt niemand een laptop (op een paar na), dat lijkt me nml een stuk makkelijker.

Kan iemand hier ff een paar pics van een laptop in de auto posten?

Slu
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste