[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ziet er goed uit! Waar zit nou je pc verstopt (laatste plaatje?:?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07-2024

Brainy1978

100%

Megamind schreef op 18 oktober 2004 @ 18:13:
Ziet er goed uit! Waar zit nou je pc verstopt (laatste plaatje?:?)
Foto 4 is een doormidden gezaagde Presario zonder scherm key ...
Hij ligt nu onder mijn stoel en daar komt weer een plaat overheen.

Genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

Roeligan schreef op 18 oktober 2004 @ 18:13:
Damn.... vet gedaan. Waar zitten de rest van die knoppen nou, of zijn die er gewoon uit? (mistlicht, achterruit verwarming etc.)

hmmm... net je post gelezen... kewl gedaan man _/-\o_
Knopje voor verwarming ed.. Komen nog in een apart kastje onder dashbord daar waar nog wat kabels zichtbaar zijn. Vandaar de 95%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

ik zit te twijfelen over wat ik zal doen... een 1din of laptop onder stoel... laptop onder stoel is wel makkelijk, maar dan moet ik alles via wifi doen (bestanden overzetten etc.)

meer foto's? Van wip ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Roeligan op 18-10-2004 18:25 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

Ik gebruik dus WiFi en dat gaat prima. De laptop (wat er van over is) heeft een eigen accu en zonder het scherm gaat dat accutje nog een uurtje of 4 mee. Ik kan nu draadloos via de PC in huis de PC in de auto overnemen en bestanden heen en weer sturen :)
Ik zal binnenkort nog wat meer foto`s plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

k.... thx Ik denk ook dat ik maar voor de laptop optie ga... 1 kopen met kaduk scherm :P en dan die liliput inbouwen... weet alleen niet hoe...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

Veel gedult hebben. En om alles passend te maken heb ik de toetsen van het schermpje weg gezaagt en het frontje wat overbleef verlijmt in het polyester.
De toetsjes op het schermpje zijn alleen belangrijk voor het scherm zelf maar dat scherm start vanzelf op wanneer de voeding er op komt en als je VGA signaal aanbied heb je meteen goed beeld. Dus de zaag erin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
Brainy1978 schreef op 18 oktober 2004 @ 18:35:
Veel gedult hebben. En om alles passend te maken heb ik de toetsen van het schermpje weg gezaagt en het frontje wat overbleef verlijmt in het polyester.
De toetsjes op het schermpje zijn alleen belangrijk voor het scherm zelf maar dat scherm start vanzelf op wanneer de voeding er op komt en als je VGA signaal aanbied heb je meteen goed beeld. Dus de zaag erin >:)
Die tft is echt mooi weggewerkt. _/-\o_

Heb je toevallig nog foto's van het inbouwen van het scherm?

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

Ik zal ff wat meer foto`s maken. Ook van de achterkant van mijn nieuwe front. :)
Voorlopig zul je het ff met deze moeten doen.

http://members.home.nl/brainy/1.JPG
http://members.home.nl/brainy/2.JPG
http://members.home.nl/brainy/3.JPG
http://members.home.nl/brainy/4.JPG

Ben ook wel erg tevreden met het resultaat. Vooral sàvonds lijkt het erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Brainy1978 schreef op 18 oktober 2004 @ 19:36:
Ik zal ff wat meer foto`s maken. Ook van de achterkant van mijn nieuwe front. :)
Voorlopig zul je het ff met deze moeten doen.

http://members.home.nl/brainy/1.JPG
http://members.home.nl/brainy/2.JPG
http://members.home.nl/brainy/3.JPG
http://members.home.nl/brainy/4.JPG

Ben ook wel erg tevreden met het resultaat. Vooral sàvonds lijkt het erg mooi.
kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar heb je een korte beschrijving of evt een guide hoe je dat paneel gemaakt hebt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

_Dennizz_ schreef op 18 oktober 2004 @ 19:53:
[...]

kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar heb je een korte beschrijving of evt een guide hoe je dat paneel gemaakt hebt ? :)
Foto`s komen nog maar ik kan je wel vertellen hoe ik het gedaan heb.

1.Voledige midden console eruit gehaald.
2.Randen van dashbord waar console ingezeten heeft afgeplakt met tape en vuilnis zakken.
3. Glasvezel matten met polyesterhars tegen de randen geplakt. (gaat erg moeilijk de glasvezels blijven aan je kwast zitten en zo trek je de halve mat los als je aan het lijmen bent)
4.De mal eruit gehaald en met de Dremel bijgevijlt en gezaagd.
5.De losse componenten Frontje van de radio schermpje en deel van de verwarming geplaatst.
6.Fleece trui kapot geknipt en een lap stof over de componenten gelegt en met tape vast gezet.
7.De stof insmeren met hars behalve op de plekken waar later de gaten moeten komen.
8.Met de dremel gaten maken.
9.Met polyester plamuur de oppervlakte glad maken (heel veel schuren)
10.Spuiten en plaatsen.

Krotom korte uitleg meer erg veel tijd en werk. Ben er 2 week mee bezig geweest na mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/brainy/3.JPG

Welk programma gebruik je hier?

Er is eigenlijk nog iets wat ik nog niet helemaal begrijp, hoe zorg je dat het geluid van je carpc over de boxen van je auto gaat? (het zal wel ergens zijn verteld in dit topic... zal alles nog eens doornemen :) )

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

Het programma is Media Engine je hebt er nog een die er op lijkt nou ja kwa idee dan en dat is Media Car. Bijde zijn ze freeware en gratis te downloaden.
FF googlen.

Het geluid gaat via USB audio kaartje Soundblaster MP3 Plus naar de Pioneer Radio Daar zit een aux in op. Het enige wat dus naar de laptop gaat aan kabels is voeding USB en VGA. Achter dash zit een USB hubje met daarop het scherm (samen met VGA) en de geluids kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainy1978 schreef op 18 oktober 2004 @ 21:00:
Het programma is Media Engine je hebt er nog een die er op lijkt nou ja kwa idee dan en dat is Media Car. Bijde zijn ze freeware en gratis te downloaden.
FF googlen.

Het geluid gaat via USB audio kaartje Soundblaster MP3 Plus naar de Pioneer Radio Daar zit een aux in op. Het enige wat dus naar de laptop gaat aan kabels is voeding USB en VGA. Achter dash zit een USB hubje met daarop het scherm (samen met VGA) en de geluids kaart.
Damn, dat ziet er sweeeeet uit man. Je moet hier zeker ff een howto over schrijven :D. Wil ik ook zekers gaan doen met mijn car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 22:45:
[...]

Damn, dat ziet er sweeeeet uit man. Je moet hier zeker ff een howto over schrijven :D. Wil ik ook zekers gaan doen met mijn car.
[rml][ carputer] install in een nissan 100 NX[/rml]

Hier heb je er eentje

Ik ben bezig met een howto op mijn site (www.modguru.nl) deze zal binnenkort online staan.

op dit moment ook een IA bezig op www.inkoopacties.net

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al een tijdje het idee om een carputer te installeren. Maar ipv een Via-ITX bordje wil ik gewoon een.
Micro ATX bordje nemen met bijv een Celeron 2,4Ghz.
Dit had ik al eerder gepost maar toen kreeg ik replays over dat het te veel stroom zou trekken en dat ik dan een andere accu moet installeren.

Ik heb vandaag op het werk een multimeter achter het volgende systeem gehangen:

Asus Pundit-R Barebone
2,66Ghz Celeron
512mb DDR
DVD-Speler/Brander
120Gig 7200Rpm schrijf

Dit alles trok MAXIMAAL 0.6Ampere op 220V
Dit houd in dat als ik hem aansluit 12V dat hij ongeveer 10Ampere zou gaan trekken.

Dit is toch niet te veel ofwel?????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 11:24:
Ik heb ook al een tijdje het idee om een carputer te installeren. Maar ipv een Via-ITX bordje wil ik gewoon een.
Micro ATX bordje nemen met bijv een Celeron 2,4Ghz.
Dit had ik al eerder gepost maar toen kreeg ik replays over dat het te veel stroom zou trekken en dat ik dan een andere accu moet installeren.

Ik heb vandaag op het werk een multimeter achter het volgende systeem gehangen:

Asus Pundit-R Barebone
2,66Ghz Celeron
512mb DDR
DVD-Speler/Brander
120Gig 7200Rpm schrijf

Dit alles trok MAXIMAAL 0.6Ampere op 220V
Dit houd in dat als ik hem aansluit 12V dat hij ongeveer 10Ampere zou gaan trekken.

Dit is toch niet te veel ofwel?????????????????????
Theoretisch zou dat idd 11A moeten trekken. Maar zo mag je niet redeneren he!!

Kijk even naar de specs van je voeding.. wat levert ie op 12V, 5V en 3.3V. En ga dan kijken wat voor voeding je nodig hebt.

Je kan denken aan een Opus 150W.

Output: 150W
+3.3V 10A max, 14A peak
+5V 10A max, 14A peak
+12V 5 A max, 6.5 A
-12V 0.2 A max, .75 A
5V STDBY: 1 A max, 1.5 A peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar dit snap ik niet helemaal.

Het totale vermogen wat me systeem opneemt is maximaal 11A op 12V.
Waarom zou je dit voor elke voltage appart moeten uitrekenen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainy1978 hoe heb je die carputter text dan op je radio-scherm gekregen?

Ziet er echt super mooi uit, je scherm op deze manier in de middenconsole trouwens! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:24:
Sorry maar dit snap ik niet helemaal.

Het totale vermogen wat me systeem opneemt is maximaal 11A op 12V.
Waarom zou je dit voor elke voltage appart moeten uitrekenen dan??
Omdat je ook te maken hebt met andere factoren zoals rendament en dissipatie. Die 11A is een goede richtlijn, maar precies is het niet.
Dat wou ik alleen ff zeggen.

Volgens mij heb je genoeg aan een Opus 150W (heb ik eventueel hier liggen)
Alleen weet ik niet of ie zonder te modden in een pundit past.

Je kan ook voor een 12V/220V converter gaan. Maar dan zit je weer met een extra apparaat in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohh zo bedoel je dat. Nee dat die 11A niet precies is dat snap ik. Ik was ook niet vanplan zo'n Asus Pundit-R Te gebruiken. Maar gewoon een Micro-ATX bordje. met zoveel mogelijk onboard zoals: vga lan sound.

Denk niet dat dat kwa vermogen veel zou verschillen als die pundit-R.
En dit zou toch wel een stukje sneller zijn als een VIA ITX bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 18:48
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:12:
Ohh zo bedoel je dat. Nee dat die 11A niet precies is dat snap ik. Ik was ook niet vanplan zo'n Asus Pundit-R Te gebruiken. Maar gewoon een Micro-ATX bordje. met zoveel mogelijk onboard zoals: vga lan sound.

Om die reden heb ik gekozen voor een oude (defecte) laptop. (beeldscherm gebroken). Relatief energiezuinidig, en gericht op accu-gebruik. En vrij compleet, vga, sound en meestal ook wel LAN zitten er al op.

bijkomend voordeel: je kan de eigen accu gebruiken om spanningsdippen (starten van je motor enz) op te vangen, en een voeding is goedkoop (120W laptop autovoeding koop je voor 30 eur ofzo)
Daarnaast vrij compact, en kant-en-klaar in behuizing ;)

12V -> 220V en dan weer naar de PC toe is onzinnig, je maakt dubbele omzetting, eerst 12V omhoog, en dan weer terug naar een volt of 12/5, en rekenen voor het gemak op 80% rendement, dan heb je dus dubbel verlies..

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 19-10-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok, maar als je niet in het bezit bent van een "oude" laptop is het handiger om zo te doen.

Wie weet nog een leuk micro-atx mobo'tje wat goed draait??
Ik heb er wel een paar zien staan van msi en Elitegroup. Iemand ervaring met dit soort bordjes??

en hoe zit het met het verschil kwa stroomverbruik van AMD Sempron en Intel Celeron

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

DJSmiley schreef op 19 oktober 2004 @ 14:22:
[...]

Om die reden heb ik gekozen voor een oude (defecte) laptop. (beeldscherm gebroken). Relatief energiezuinidig, en gericht op accu-gebruik. En vrij compleet, vga, sound en meestal ook wel LAN zitten er al op.

bijkomend voordeel: je kan de eigen accu gebruiken om spanningsdippen (starten van je motor enz) op te vangen, en een voeding is goedkoop (120W laptop autovoeding koop je voor 30 eur ofzo)
Daarnaast vrij compact, en kant-en-klaar in behuizing ;)

12V -> 220V en dan weer naar de PC toe is onzinnig, je maakt dubbele omzetting, eerst 12V omhoog, en dan weer terug naar een volt of 12/5, en rekenen voor het gemak op 80% rendement, dan heb je dus dubbel verlies..
Voor mij zitten er nogal wat nadelen aan 'een oude laptop' Grote schijven zijn onbetaalbaar en om fatsoenlijk geluid te krijgen zul je moeten gaan klooien met externe-usb-geluidskaarten omdat het onboard geluid niet om aan te horen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Mex schreef op 19 oktober 2004 @ 15:37:
[...]

Voor mij zitten er nogal wat nadelen aan 'een oude laptop' Grote schijven zijn onbetaalbaar en om fatsoenlijk geluid te krijgen zul je moeten gaan klooien met externe-usb-geluidskaarten omdat het onboard geluid niet om aan te horen is.
in mijn geval... auto is uit 1993, dus de kwaliteit van de onboard kaart is idd niet super, maar gezien de omgevingsgeluiden die de auto zelf produceerd toch al te verwaarlozen. De (iets) lagere kwaliteit geluid (en dat valt persoonlijk nog wel mee met de wat recentere laptops, zeker vanaf de P3), valt in het niets tegen de geluiden die een gemiddelde auto produceerd boven de 60km/uur

De grote schijven... ach, ik zelf vind 20Gb meer dan zat, en een externe USB2 harddisk is ook niet het duurste, en minstens net zo makkelijk ivm uitwisseling met je PC thuis om 'm te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

DJSmiley schreef op 19 oktober 2004 @ 15:43:
[...]

in mijn geval... auto is uit 1993, dus de kwaliteit van de onboard kaart is idd niet super, maar gezien de omgevingsgeluiden die de auto zelf produceerd toch al te verwaarlozen. De (iets) lagere kwaliteit geluid (en dat valt persoonlijk nog wel mee met de wat recentere laptops, zeker vanaf de P3), valt in het niets tegen de geluiden die een gemiddelde auto produceerd boven de 60km/uur

De grote schijven... ach, ik zelf vind 20Gb meer dan zat, en een externe USB2 harddisk is ook niet het duurste, en minstens net zo makkelijk ivm uitwisseling met je PC thuis om 'm te vullen.
Het is inderdaad maar net hoe je het bekijkt, voor mij is de kwaliteit van het geluid erg belangrijk, dure versterkers, speakers en subs waarop je de kwaliteit tussen onboard en bv een sblive erg goed hoort, ook tijdens het rijden. Het klinkt gewoon zuiverder en lekkerder. (mijn mening uiteraard..) Daarnaast staat mijn auto regelmatig stil terwijl er muziek of een dvdtje draait op meetings en in de toekomst ook shows en dan is een krakend/ruisend geluid dus helemaal irritant.

Een externe schijf is inderdaad ook een oplossing, alleen zit je dan met weer een extra 'ding' in de auto te kijken. Mijn dataoverdracht verloopt via wlan..of een netwerkaansluiting in mijn ongebruikte asbak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:40:
[...]

[rml][ carputer] install in een nissan 100 NX[/rml]

Hier heb je er eentje

Ik ben bezig met een howto op mijn site (www.modguru.nl) deze zal binnenkort online staan.

op dit moment ook een IA bezig op www.inkoopacties.net
Da's ook een erg vette ja, maar ik bedoelde meer een howto van hoe die zijn eigen dashboard heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:12:

Als je dan toch voor een EPIA gaat. Dan kan je meteen voor een PW70/ITPS combo gaan. Of een Opus 90W.

Ligt er een beetje aan waar je prio op ligt.
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 16:55:
[...]

Da's ook een erg vette ja, maar ik bedoelde meer een howto van hoe die zijn eigen dashboard heeft gemaakt.
Je bedoelt dat inbouw van dat scherm?? Moet je ff op www.showyoursound.nl zoeken op Polyen.

Of uberhoubt via Google. Zat howto build a TFT screen in my dashboard Site's

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 19:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:34:
Brainy1978 hoe heb je die carputter text dan op je radio-scherm gekregen?

Ziet er echt super mooi uit, je scherm op deze manier in de middenconsole trouwens! :9
Bedankt!! :)

De radio is een Pioneer KEH-P6900R.
Radio op Off zetten.
Paar sec op source drukken. (voor setup menu)
Aux selecteren en aan zetten.
Radio weer uit en opnieuw aan doen.
AUX selecteren en dan paar sec op FUNC drukken en dan kun je de text editen. :*)
TaDaaa....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 16:55:
[...]

Bedankt voor de compimentjes!!

Dat geld trouwens voor iedereen!! :)

Je zult er veeeeel gedult voor moeten hebben das het belangrijkste.
Ik had niet de beschikking over mooie apparaten en garage dus heb ik alles buiten op mijn teras inelkaar gezet. Biertje erbij :P .
Het is ook mijn eerste poly project. Ik had 2 maand geleden voor ik begon nog nooit iets met poly gedaan. Nu ik er mee aan het klooien ben geweest en ik aardig tevreden ben over het resultaat moet mijn hele auto er aan gaan geloven. :Y)
Speakers wegwerken in de deur ed.
Ik denk dat ik er een siteje van maak en in de lucht gooi maar daar heb ik nu nog geen tijd voor.

Ik zal zien of ik een uitgebreide uitleg ga geven over het hoe en wat met poly.

Meer Foto`s komen nog maar ik kan je wel in het kort vertellen hoe ik het gedaan heb.

1.Voledige midden console eruit gehaald.
2.Randen van dashbord waar console ingezeten heeft afgeplakt met tape en vuilnis zakken.
3. Glasvezel matten met polyesterhars tegen de randen geplakt. (gaat erg moeilijk de glasvezels blijven aan je kwast zitten en zo trek je de halve mat los als je aan het lijmen bent)
4.De mal eruit gehaald en met de Dremel bijgevijlt en gezaagd.
5.De losse componenten Frontje van de radio schermpje en deel van de verwarming geplaatst.
6.Fleece trui kapot geknipt en een lap stof over de componenten gelegt en met tape vast gezet.
7.De stof insmeren met hars behalve op de plekken waar later de gaten moeten komen.
8.Met de dremel gaten maken.
9.Met polyester plamuur de oppervlakte glad maken (heel veel schuren)
10.Spuiten en plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/brainy/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/brainy/2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het goedkoopste tft scherm nu (touchscreen of niet) en waar haal ikhet? Dat TS van Stanet, dt vind ik nergens. Merk en type?

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook een plaatje van hoe de situatie van te voren was ,want ik kan maar geen beeld krijgen van hoe je dit precies gefixt hebt ook al leg je het heel precies uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 21:54:
Wat is het goedkoopste tft scherm nu (touchscreen of niet) en waar haal ikhet? Dat TS van Stanet, dt vind ik nergens. Merk en type?

THX
http://www.inkoopacties.net/ia/rdj5f3m1/1

Lilliput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Brainy1978 schreef op 19 oktober 2004 @ 20:02:
[...]

Bedankt!! :)

De radio is een Pioneer KEH-P6900R.
Radio op Off zetten.
Paar sec op source drukken. (voor setup menu)
Aux selecteren en aan zetten.
Radio weer uit en opnieuw aan doen.
AUX selecteren en dan paar sec op FUNC drukken en dan kun je de text editen. :*)
TaDaaa....
[afbeelding]
Erg gaaf inderdaad....

Maar dit betekend dus dat je je versterker uitgang kwijt bent aan de aux-in, en dus
alles moet doen via de speaker uitgang van de radio, toch ?

Ennuh, hoe heb je het opgelost met de knopjes van het scherm zelf, waar heb je die gelaten ? Gaat ie vanzelf aan als je het contact aanzet ?

[ Voor 11% gewijzigd door macmouse op 20-10-2004 00:08 . Reden: knoppies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

@macmouse leuke links in je sig :X

Best lastig om een laptop te vinden met kapot scherm voor een leuke prijs :P

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op 20 oktober 2004 @ 00:07:
[...]

Erg gaaf inderdaad....

Maar dit betekend dus dat je je versterker uitgang kwijt bent aan de aux-in, en dus

Ennuh, hoe heb je het opgelost met de knopjes van het scherm zelf, waar heb je die gelaten ? Gaat ie vanzelf aan als je het contact aanzet ?
Je hebt het mis volgens mij.Het is een AUX-in ingang en deze kan je definieren met een pioneer radio. Dus de aux uit ben je niet kwijt hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

[...]

Erg gaaf inderdaad....

wtf is een versterker uitgang? De uitgang van de geluidskaart kun je splitten, als je dat bedoeld. Je bent iig niks kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
j-w schreef op 20 oktober 2004 @ 09:53:
[...]

wtf is een versterker uitgang? De uitgang van de geluidskaart kun je splitten, als je dat bedoeld. Je bent iig niks kwijt.
Een versterker uitgang is een uitgang die je aansluit op je versterker.
Een versterker is dan weer iets wat je aasluit op een versterker uitgang :P
Ennuh, geluidskaart ? Zo noeme ze dat niet bij Pioneer.

FF zonder gekheid, jij hebt het over een pc, ik over een radio. zo komen we niet veel verder he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een carputer in te bouwen in een kitcar met 1930 styling (http://www.jbacars.co.uk/ocars.htm)
Nu wil ik dat geheel wegwerken conform het mooie schermpje dat meneer Bond in zijn DB5 had.
Zijn er schermpjes die puur bedoeld zijn om in te bouwen zonder zo'n omkasting waar de knoppen los aanhangen zodat je die naar eigen smaak kan aanpassen ?

Verder ben ik dan ook op zoek naar een routeplanner die alleen een plattegrond weergeeft, maar wil ik proberen dat ook een authentiek uiterlijk te geven door bijvoorbeeld een mask van groene waas met een raster. (dit lijkt er nog het meest op: Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:Mr0-VKQW5ZwJ:http://www.db-z-gt-the-battle.de/TheBattle/Shop/StarDBRadar.gif

Weet iemand of en hoe dit mogelijk is om in een windows versie voor elkaar te krijgen ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 10:54:

Zijn er schermpjes die puur bedoeld zijn om in te bouwen zonder zo'n omkasting waar de knoppen los aanhangen zodat je die naar eigen smaak kan aanpassen ?

Weet iemand of en hoe dit mogelijk is om in een windows versie voor elkaar te krijgen ?
Zijn er wel. maar veelal duur, je kan beter een gewoon schermpje kopen en die slopen ;)

Is vast mogelijk maar niet standaard. Ik weet dat ik geloof alturion een nachtstand heeft die groenig word weergegeven (of was het nu NaviPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik dacht eerder ook altijd dat de 2 tulp stekkers op mn Pioneer de aux-in waren en dat je de versterker daar dan niet meer op kon aansluiten. Echter, de 2 tulpstekkers zijn altijd voor de versterker. De aux-in is een andere obscure aansluiting daar ergens naast ook op de achterkant van je autoradio.

Als iemand hier nog eens meer info over heeft dan heel graag, want ik weet ook nog steeds niet hoe ik de aux-in aan kan sluiten en waar ik een passend stekkertje kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello, ik heb dat moeten doen voor een vriend van me :

De aux in is normaal afkomstig van je cd changer. Die cd changer wordt gestuurd met een stuurkabel en enkel in combinatie werkt de aux in.

Er bestaat van pionier een bakje om aan die stuuringang aan te sluiten zodat je aux in WEL werkt . dit kost wel wat maar het bestaat zeker en dat kunnen ze overal leveren waar ze pioneer verkopen. Ze moeten het wel bestellen uiteraard.

http://www.pioneer.be/nl/...id=9050&taxonomy_id=25-38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:34:
Hello, ik heb dat moeten doen voor een vriend van me :

De aux in is normaal afkomstig van je cd changer. Die cd changer wordt gestuurd met een stuurkabel en enkel in combinatie werkt de aux in.

Er bestaat van pionier een bakje om aan die stuuringang aan te sluiten zodat je aux in WEL werkt . dit kost wel wat maar het bestaat zeker en dat kunnen ze overal leveren waar ze pioneer verkopen. Ze moeten het wel bestellen uiteraard.

http://www.pioneer.be/nl/...id=9050&taxonomy_id=25-38
Ok, dus toch die IP bus (mannetje van pioneer gesproken die bij hoog en laag beweerde dat dat niet mogelijk was)

Maaruh, jij weet toevallig geen indicatie prijsje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht iets van 80 Euro of 35 :-s tis 3 jaar geleden maar als je prijs vraagt in een pioneer shop zullen ze je die direct kunnen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Ik ga er zelf ook mee beginnen, dit lijkt me erg gaaf..

Natuurlijk van oude hardware die ik over heb, dat is tot nu toe:

- Celeron 1.7Ghz of een P3 800 met 256mb DDR, onboard Sound, USB
- GeForce2MX Tv-Out
- Wireless netwerk kaartje
- 6GB WD Hdd
- Compaq 17" TFT

Wat ik nog moet hebben:
- Omvormer naar 220v of 12v -> ATX
- Misschien een kleinere TFT
- GPS USB Module..

Ik doe het gewoon rustig aan en verzamel onderdelen wanneer ze voorbij komen..

[ Voor 3% gewijzigd door dominic op 23-10-2004 18:57 ]

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominic schreef op 23 oktober 2004 @ 17:56:
Ik ga er zelf ook mee beginnen, dit lijkt me erg gaaf..

Natuurlijk van oude hardware die ik over heb, dat is tot nu toe:

- Celeron 1.7Ghz of een P3 800 met 256mb DDR, onboard Sound, USB
- GeForce2MX Tv-Out
- Wireless netwerk kaartje
- 6GB WD Hdd
- Compaq 17" TFT

Wat ik nog moet hebben:
- Omvormer naar 220v of 12v -> ATX
- Misschien een kleinere TFT
- GPS USB Module..

Ik doe het gewoon rustig aan en verzamel onderdelen wanneer ze voorbij komen..
er is nu een carputer IA gaande..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 21:30:
[...]

er is nu een carputer IA gaande..
Thanks, zal me ff inschrijven..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af waarom er (nog?) geen dakschermen worden gebruikt.
ik bedoel dan iets zoals dit: http://www.globe-gadgets..../scherm2_final%20copy.jpg

en op die site staan ook nog een kleinere(7") en een grotere (12.6")

www.globe-gadgets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 17:25:
ik bedoel dan iets zoals dit: http://www.globe-gadgets..../scherm2_final%20copy.jpg

www.globe-gadgets.nl
omdat de kwaliteit van deze schermen belaberd danwel beroerd is.
Deze hebben comp input, en wij gebruiken vga.
Dus dat net iets mooier, en voor deze scherm is er geen touchscreen. (eventueel wel over te bouwen natuurlijk.)

Mischien kan je met een beetje meten en passen zo'n lillyput scherm in dat 7" dakscherm krijgen ?
Ik heb in ieder geval geprobeerd om mijn lillyput scherm in het 7" Indasch scherm van globe-gadgets te krijgen, en dat ging net niet lukken, 5 mm te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 17:25:

www.globe-gadgets.nl
Omdat ze niet VGA compatible zijn, misschien?

Kijk ook eens naar de specs en vergelijk....

offtopic:
Synchro post ^^^

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
zo wil ik het doen in mijn audi

http://www.brrman.com/temp/mediainstall/mediainstall.htm

maar ik wil wel nog een slot-in DVD speler boven het schermpje ook ( altijd handig voor een filmpje te bekijken op een meeting )

[ Voor 43% gewijzigd door spl3ndr op 25-10-2004 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spl3ndr schreef op 25 oktober 2004 @ 06:34:
zo wil ik het doen in mijn audi

http://www.brrman.com/temp/mediainstall/mediainstall.htm

maar ik wil wel nog een slot-in DVD speler boven het schermpje ook ( altijd handig voor een filmpje te bekijken op een meeting )
Jah, is heeeel mooi gedaan.. Ik wil dit ook gaan doen in mijn demo auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, kwil ook zoiets gaan maken. Nu alleen nog ruimte vinden in me dash van me renault megane coupe cabrio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 09:26:
Ja, kwil ook zoiets gaan maken. Nu alleen nog ruimte vinden in me dash van me renault megane coupe cabrio.
Ik zat zelf te denken om het middenconsole te verhogen en alle knoppen naar onder te verplaatsen.. Dat zit het schermpje meer int gezichtsveld met oog op navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 22:35

Tazzios

..

Digitale radio in de auto :9 (Digitenne)

http://www.cartft.com/carpc/catalog/il/410

Helaas alleen denken in zuid-holland (wordt lastig showen Xavyer :+ )
maar daar heb je ok de meeste files ;)

helaas zal ik ook nog even moeten wachten :'( k`ga dus maar een goede antenne halen voor mijn USB tv/Fm kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tazzios schreef op 28 oktober 2004 @ 17:59:
Digitale radio in de auto :9 (Digitenne)

http://www.cartft.com/carpc/catalog/il/410

Helaas alleen denken in zuid-holland (wordt lastig showen Xavyer :+ )
maar daar heb je ok de meeste files ;)

helaas zal ik ook nog even moeten wachten :'( k`ga dus maar een goede antenne halen voor mijn USB tv/Fm kaart
Houppage heeft er ook een.. die kost geen 132,- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af welke ontvanger je nodig hebt om zowel radio en tv te kunnen ontvangen in je wagen zoals een VDO media box waarbij je alle tv kanalen kunt ontvangen.

Dank voor de links O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 09:11:
Ik vraag me af welke ontvanger je nodig hebt om zowel radio en tv te kunnen ontvangen in je wagen zoals een VDO media box waarbij je alle tv kanalen kunt ontvangen.

Dank voor de links O-)
Beetje zelf zoeken mag ook wel..

Mrja goed.. Omdat ik t scherm toch open had staan

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan die kanalen ontvangen zonder distribute? Dus gewoon met de antenne? en liefst meer kanalen dan enkel VRT en CANVAS :-)
Ik denk dat een vdo alles kan ontvangen... ken daar nog niet zoveel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 13:38:
Kan die kanalen ontvangen zonder distribute? Dus gewoon met de antenne? en liefst meer kanalen dan enkel VRT en CANVAS :-)
Ik denk dat een vdo alles kan ontvangen... ken daar nog niet zoveel van
Alles wat in de ether zit kan er mee ontvangen...

als je sateliet spul wil ontvangen zit je vas aan een ander apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 22:35

Tazzios

..

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 15:18:
[...]

Alles wat in de ether zit kan er mee ontvangen...

als je sateliet spul wil ontvangen zit je vas aan een ander apparaat..
die van hauppauge kan toch geen digitenne ontvangen?
het verschil met de "Hauppauge Win/TV USB TV FM"
is volgens mij allene datn je meerdere kanalen tegelijk kan kijken (16)
en dat tie USB 2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Zucht ik snap er niks meer van :(

Ik heb een ITPS en PW60-100watt aangesloten op een VIA EPIA, het fannetje gaat nu draaien maar dat is het. Beeldscherm gaat niet aan en HD spint niet :? Ik heb het zonder de ITPS geprobeerd, ook niks... Ik ga nu nog even met een pc voeding proberen en dan weet ik het ff niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tazzios schreef op 29 oktober 2004 @ 16:36:
[...]

die van hauppauge kan toch geen digitenne ontvangen?
het verschil met de "Hauppauge Win/TV USB TV FM"
is volgens mij allene datn je meerdere kanalen tegelijk kan kijken (16)
en dat tie USB 2 is.
Nee, klopt.. Met die clarion wel dan?
Megamind schreef op 29 oktober 2004 @ 17:01:

Ik heb een ITPS en PW60-100watt aangesloten op een VIA EPIA, het fannetje gaat nu draaien maar dat is het. Beeldscherm gaat niet aan en HD spint niet :? Ik heb het zonder de ITPS geprobeerd, ook niks... Ik ga nu nog even met een pc voeding proberen en dan weet ik het ff niet meer :(
Doe dat.. belanrijk is dat je alles systematisch uitsluit wat het kan zijn,, En rustig blijven he

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er vet uit gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehhh, wat? En welke gek?..

Zijn wel meer gekken op dit forum..

Enne... Ikke,, ben niet gek,, Ben een vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Megamind schreef op 29 oktober 2004 @ 17:01:

Ik heb een ITPS en PW60-100watt aangesloten op een VIA EPIA, het fannetje gaat nu draaien maar dat is het.
Aangesloten op wat? De auto, een adapter...?
Bij het gebruik van een ITPS in de auto moet de motor wel draaien, anders wordt het benodigde voltage namelijk niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamborghini schreef op 30 oktober 2004 @ 00:40:
[...]

Aangesloten op wat? De auto, een adapter...?
Bij het gebruik van een ITPS in de auto moet de motor wel draaien, anders wordt het benodigde voltage namelijk niet gehaald.
Waar haal jij dat vandaan?

Ik weet waar ik t over heb.. En met een ingangs spanning van 12V die standaard van de accu komt. Doet alles t prima,

Als dat niet t geval is. dan is er toch iets meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ja geprobeerd met gewoon een accu, die gaf 12,7 volt dus half vol denk ik. Ik heb geen ampere meter die het goed doet (krijg dat kleine multimetertje er niet mee aan de praat), maar die zou genoeg amps moeten leveren. Ik had hem wel eerst ook gewoon in de auto getest toen spinde de HD wel op. Adapters ga ik niet aan beginnen, vind maar eens een adapter die meer als 4 amp kan leveren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 30 oktober 2004 @ 07:38:
Ja geprobeerd met gewoon een accu, die gaf 12,7 volt dus half vol denk ik. Ik heb geen ampere meter die het goed doet (krijg dat kleine multimetertje er niet mee aan de praat), maar die zou genoeg amps moeten leveren. Ik had hem wel eerst ook gewoon in de auto getest toen spinde de HD wel op. Adapters ga ik niet aan beginnen, vind maar eens een adapter die meer als 4 amp kan leveren :/
Werkt het wel met een normale ATX voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die hebben overwogen en xbox in te bouwen i.p.v. een pc ??

volgens mij is dat in combinatie met "xbox media center" een veel betere oplossing
[rml][ xbox] Xbox media center[/rml]

wel iets minder mogelijk heden (zoals wifi & BT) maar met een xbox ben je een stuk goedkoper uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 13:46:
Zijn er mensen die hebben overwogen en xbox in te bouwen i.p.v. een pc ??

volgens mij is dat in combinatie met "xbox media center" een veel betere oplossing
[rml][ xbox] Xbox media center[/rml]

wel iets minder mogelijk heden (zoals wifi & BT) maar met een xbox ben je een stuk goedkoper uit !
Ik denk dat de meeste mensen een car pc gebruiken voor navigatie en dat is helaas met een xbox niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52

BKJ

Ik heb hier een oude laptop met XP. Stel dat ik deze gebruik. En ik sluit hem aan op 12v (hij is zelf 18.5v maar dat is toch wel om te vormen?). Hoe krijg ik hem dan aan? En weer uit? Wake on start? Of moet ik iedere keer de kofferbak in om hem aan te zetten?

Hoe hebben jullie dat opgelost?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 15:06:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen een car pc gebruiken voor navigatie en dat is helaas met een xbox niet mogelijk.
dr gebruik ik m'n ipaq voor.. :P
het schijnt wel mogelijk te zijn om linux & navigatie op de xbox te knallen.
ik heb hier verder geen ervaaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
hitchhacker schreef op 30 oktober 2004 @ 15:06:
Ik heb hier een oude laptop met XP. Stel dat ik deze gebruik. En ik sluit hem aan op 12v (hij is zelf 18.5v maar dat is toch wel om te vormen?). Hoe krijg ik hem dan aan? En weer uit? Wake on start? Of moet ik iedere keer de kofferbak in om hem aan te zetten?

Hoe hebben jullie dat opgelost?
Er zijn adaptors te koop van 12 naar (bv) 18 volt. Ik heb m zelf ook gekocht. 35 eur was ie dacht ik..

Aan- en uitzetten moet ik (ook) nog oplossen, ik ga gewoon de powerbutton uit de laptop solderen en doorverbinden naar een bereikbare plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op 30 oktober 2004 @ 15:57:
[...]

Er zijn adaptors te koop van 12 naar (bv) 18 volt. Ik heb m zelf ook gekocht. 35 eur was ie dacht ik..

Aan- en uitzetten moet ik (ook) nog oplossen, ik ga gewoon de powerbutton uit de laptop solderen en doorverbinden naar een bereikbare plaats.
Is soft off geen optie in t bios.. En wake on power..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 16:01:
[...]

Is soft off geen optie in t bios.. En wake on power..?
Ja, dat zou t prima oplossen, ware het dat een laptop een eigen accu heeft, dus wake-on-power een beetje zinloos is, en (dus) nieteens aanwezig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op 30 oktober 2004 @ 17:06:
[...]

Ja, dat zou t prima oplossen, ware het dat een laptop een eigen accu heeft, dus wake-on-power een beetje zinloos is, en (dus) nieteens aanwezig is ;)
Bedoelde meer een relaitje dat bekrachtigd word als je contact maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nu nog altijd niet met welke tv kaart ik alles kan ontvangen in m'n wagen zonder dat ik moet rondrijden met een distributie verlengkabel deraan :-)
8)7

Euh, Ik denk eraan dat mijn pc ook automatish moet starten en afsluiten als ik de motor start en als ik hem afschakel, enig idee hoe ik dat best doe? hou er rekening mee dat als je het contact aanlegt : een relais kan geschakeld worden maar als je dan finaal gaat starten, dan valt dat relais nog ff af en dan weer aan ! Dus moet ertegen beveiligd izjn hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 17:57:
Ik weet nu nog altijd niet met welke tv kaart ik alles kan ontvangen in m'n wagen zonder dat ik moet rondrijden met een distributie verlengkabel deraan :-)
8)7

Euh, Ik denk eraan dat mijn pc ook automatish moet starten en afsluiten als ik de motor start en als ik hem afschakel, enig idee hoe ik dat best doe? hou er rekening mee dat als je het contact aanlegt : een relais kan geschakeld worden maar als je dan finaal gaat starten, dan valt dat relais nog ff af en dan weer aan ! Dus moet ertegen beveiligd izjn hé ;)
TV krt heb ik (nog) niet. Antenne wel, heb zo'n campingantenne gescoord, met versterker erin. Of t voldoende is.. geen idee, we zien wel.

automatisch starten enz doe ik niet aan, ik maak gewoon een verlengde power-button. Een relais kan wel, alleen moet je dan een pulscontact maken dmv wat extra electronica, je kan een ATX voeding niet inschakelen door m gewoon ingedrukt te houden, dan gaat ie weer af.

Relais afvallen bij starten is het probleem niet, 1 diode en 1 (stevige) condensator en je bent klaar.

ik zelf gooi in totaal bijna 280.000 uF aan condensators voor mn laptopje, in de hoop dat ik bij een benzinestation tenminste ook kan starten zonder dat mn laptop reset (wegens het stroomslurpen van de startmotor op dat moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 13:16:
[...]

Werkt het wel met een normale ATX voeding?
Hij werkt nu gelukkig :P Ik heb de ITPS en PW60 doorgemeten, kwamen allebei een stabiel 11 ( :? ) volt signaal uit, zo even de accu een nachtje aan de lader zetten en dan thuis proberen ;)

weet iemand waar ik die Destinator 2 SDK nog kan downloaden? Ik heb hem vorige week al aangevraagd bij Destinator zelf maar ze slapen daar graag..

[ Voor 18% gewijzigd door Megamind op 30-10-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 01:18:
Waar haal jij dat vandaan?

Ik weet waar ik t over heb.
En ik niet wou je zeggen?!

Jij wil zeker beweren dat die ITPS een wonderprodukt is wat ten alle tijden 12v aan zijn output heeft staan. In dat geval zal ik je toch moeten teleurstellen :)
En met een ingangs spanning van 12V die standaard van de accu komt. Doet alles t prima, Als dat niet t geval is. dan is er toch iets meer aan de hand.
Officieel hoeft het geheel niet te werken als jij 12v als ingang op de ITPS hebt staan -> De ITPS is niks anders dan een lineaire voltage regulator, dat houdt in dat dat dat ding dus een voltage drop heeft, welliswaar een lage maar toch is die er. En hij kan pas een mooie 12v aan de uitgang leveren als jij op zijn ingang minimaal 12v+"low-drop-voltage" zet (= ongeveer 13v).
De accuspanning bij een niet-in-werking-zijnde-motor ligt zo'n beetje tussen de 10 en 12v. Dit betekend dat de uitgangsspanning van de ITPS bij dergelijke ingangsspanningen niet hoger zal komen dan 9 tot 11v. (ingang - 1v = uitgang)
De PW60A (of PW70A) koppelt de 12v rail gewoon door en bezit geen booster circuit (step-up-converter). Het EPIA bord zal dus op zijn 12v lijn 9 tot 11v krijgen en dat is officieel niet voldoende want dat moet natuurlijk rond de 12v zijn.

Indien de motor van de auto wel draait is de accu spanning hoger dan 13v en dus kan de voltage regulator van de ITPS de 12v ouput mooi regelen en dan pas zal de EPIA "officieel" draaien.

Dit hele verhaal is in een ietswat andere vorm ook te lezen op de site van de fabrikant van de ITPS, namelijk door de volgende tekst: "Since a typical car voltage is in between 13.4-14.5 V, an LDO (low dropout) regulator can be used to provide a clean 12 V output"
En dat verhaal gaat dus enkel op als de motor draait.

[ Voor 8% gewijzigd door Lamborghini op 30-10-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

DJSmiley schreef op 30 oktober 2004 @ 17:06:
[...]

Misschien is er wel een wake-up on ring op de seriele poort mogelijk ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Sinclair schreef op 30 oktober 2004 @ 19:58:
[...]

Misschien is er wel een wake-up on ring op de seriele poort mogelijk ?
hehe ook niet mogelijk, mijn lappie is niet zo oud, en heeft (dus) geen PS2 en serieel enz meer ;)

Anyway, ik ben maar eens begonnen met het ontwerpen van de benodigde electronica.. hele klus, ik heb zolang niet meer schema's gemaakt dat ik t bijna verleerd ben :X

Voorlopig is in ieder geval het ontwerp klaar van de in- en uitschakelvertraging klaar.

edit: nieuwer schema, zie post stukje verderop

Voeding direct vanaf accu (zekering niet in schema, maar komt er wel uiteraard).
De schakelaar in het schema wordt het contactslot..

Na inschakelen van de auto (contactslot) duurt t zo'n 5sec, dan schakelt (via het relais) de PC onder spanning (en alle toebehoren als USB hub en dvd enzovoorts).

Schakel ik de auto uit, dan valt na 20-40 sec (ofzo, moet ff experimenteren nog), het relais af, en is de hele zooi netjes uit, en kan ie ook niet mn accu leegtrekken.

idiot-proof zegmaar, anders vergeet ik toch de zooi eens uit te zetten, en die uitschakelvertraging is ook handig als ik bv motor afgeslagen heb, of met mn domme kop motor uit zet terwijl ik windows niet afgesloten heb.. Dan heb ik nu ff "reactie/bedenktijd" voordat ie keihard uitgaat.

Nu nog een zooi voedingen maken, 5V voor mn DVDspelert, 12V voor dvdspeler (molex), 12V voor mn lilliput scherm, 6V voor FM transmitter en USB hub.. en dat alles ook "gebufferd", zodat ook bij het starten de shit lekker doorloopt ipv vastloopt of reboot door de spanningsdip van de startmotor.

Ook mn liliputscherm krijgt eigen gestabiliseerde voeding, dat meegeleverde blokkie plastic ziet me er iets te goedkoop uit, en ik ben toch bezig ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 31-10-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52

BKJ

En dit kan niet anders?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
hitchhacker schreef op 30 oktober 2004 @ 20:23:
[...]

En dit kan niet anders?
jawel, alleen ik ken mezelf, en vergeet vast wel de stekker anders eruit te trekken, met t gevolg dat mn autoaccu straks leegloopt omdat mn lappie aangesloten blijft... Dit is zegmaar idioot-voorbereid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamborghini schreef op 30 oktober 2004 @ 19:24:
[...]

En ik niet wou je zeggen?!

Jij wil zeker beweren dat die ITPS een wonderprodukt is wat ten alle tijden 12v aan zijn output heeft staan. In dat geval zal ik je toch moeten teleurstellen :)

[...]

Officieel hoeft het geheel niet te werken als jij 12v als ingang op de ITPS hebt staan -> De ITPS is niks anders dan een lineaire voltage regulator, dat houdt in dat dat dat ding dus een voltage drop heeft, welliswaar een lage maar toch is die er. En hij kan pas een mooie 12v aan de uitgang leveren als jij op zijn ingang minimaal 12v+"low-drop-voltage" zet (= ongeveer 13v).
De accuspanning bij een niet-in-werking-zijnde-motor ligt zo'n beetje tussen de 10 en 12v. Dit betekend dat de uitgangsspanning van de ITPS bij dergelijke ingangsspanningen niet hoger zal komen dan 9 tot 11v. (ingang - 1v = uitgang)
De PW60A (of PW70A) koppelt de 12v rail gewoon door en bezit geen booster circuit (step-up-converter). Het EPIA bord zal dus op zijn 12v lijn 9 tot 11v krijgen en dat is officieel niet voldoende want dat moet natuurlijk rond de 12v zijn.

Indien de motor van de auto wel draait is de accu spanning hoger dan 13v en dus kan de voltage regulator van de ITPS de 12v ouput mooi regelen en dan pas zal de EPIA "officieel" draaien.

Dit hele verhaal is in een ietswat andere vorm ook te lezen op de site van de fabrikant van de ITPS, namelijk door de volgende tekst: "Since a typical car voltage is in between 13.4-14.5 V, an LDO (low dropout) regulator can be used to provide a clean 12 V output"
En dat verhaal gaat dus enkel op als de motor draait.
Ik vroeg alleen je statement te verklaren.

Ik verkoop die dingen en je opmerking was nogal "out of the blue". Dat de EPIA niet werkt in een auto waarvan de motor niet loopt, is onzin. Tot nu toe, in de auto's waar ik ze heb gebruikt. Werken de Carputers prima in dit geval.

Het kan zijn dat jij andere ervaringen hebt.. En ik moet je qua het technische verhaal ook gelijk geven. Maar in de praktijk werkt het net ff anders.
En dat een accu 10V afgeeft is ook discutabel (10x element van 1.2V=12V). Als een volledig opgeladen accu 10V geeft. Is er iets mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:17

iMars

Full time prutser

Wat voor oplossingen hebben jullie eigenlijk voor de harddisk?
Zag laatst op FP het volgende: link

Is dat wat?
Ik ben eigenlijk al heel lang bezig om eens een computer in mijn auto te bouwen.
Alles is er, op drie dingen na:
1) hoe sluit ik mijn scherm aan?
2) hoe kan ik het beste een harddisk monteren (voor schokken enzo)
3) de voeding

Ik heb het volgende scherm van mijn oude navigatieset, die ik hiervoor wil gebruiken. Het heeft een RGB aansluiting, maar weet niet of dat voor computer is, of voor video.

Afbeeldingslocatie: http://pioneer.carclub.ru/2000-2001/video/img/AVD_505.jpg

In de handleiding van de navigatieset kan ik er ook niks over vinden, behalve dat het RGB is |:(

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door iMars op 30-10-2004 22:29 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de HD gebruik ik niets. Als je auto niet verlaagd is kan dat prima.. Een anti vibratie kit is meer om het geluid te dempen die de HD maakt.

Mocht je zorgen maken.. Dan zou ik voor een 2,5" gaan.. Die zijn er enigzins op berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
idd, fabeltjes als met veren ophangen enzo zijn onzin, want trillingen gaan gewoon door je veren heen, het schijnt dat als je hem verticaal monteert hij minder kans op platter crash krijgt, maar ik heb horizontaal ook geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 31 oktober 2004 @ 00:24:
idd, fabeltjes als met veren ophangen enzo zijn onzin, want trillingen gaan gewoon door je veren heen, het schijnt dat als je hem verticaal monteert hij minder kans op platter crash krijgt, maar ik heb horizontaal ook geen problemen...
Zo heb je voors en tegens voor vertikaal, zowel als horizontaal..

Verikaal zouden de platters zelf minder gevoelig zijn. Maar de armpjes zijn dan wel vatbaarder voor trillingen en kunnen gaan krassen..

Heb zelf hier nog te weinig ervaring mee om hier een zinnige mening over te hebben.

Enne, destinator.... Kan ik je niet echt mee helpen.. Maar heb je al besteld?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webmail schreef op 30 oktober 2004 @ 22:18:
Wat voor oplossingen hebben jullie eigenlijk voor de harddisk?
Zag laatst op FP het volgende: link

Is dat wat?
Ik ben eigenlijk al heel lang bezig om eens een computer in mijn auto te bouwen.
Alles is er, op drie dingen na:
1) hoe sluit ik mijn scherm aan?
2) hoe kan ik het beste een harddisk monteren (voor schokken enzo)
3) de voeding

Ik heb het volgende scherm van mijn oude navigatieset, die ik hiervoor wil gebruiken. Het heeft een RGB aansluiting, maar weet niet of dat voor computer is, of voor video.

[afbeelding]

In de handleiding van de navigatieset kan ik er ook niks over vinden, behalve dat het RGB is |:(

edit: typo
Hiervoor heb je gewoon een kabel die je in de betere elektronicashop kunt kopoen : VGA to RGB. Dit zal perfect werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 00:49:
[...]

Enne, destinator.... Kan ik je niet echt mee helpen.. Maar heb je al besteld?
Ik moet destinator 2 hebben want die heeft een SDK die ik kan gebruiken, destinator 3 nog niet (er was wel iets op mp3carforum maar dat was meer kaarten van 3 in 2 gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 31 oktober 2004 @ 10:22:
[...]

Ik moet destinator 2 hebben want die heeft een SDK die ik kan gebruiken, destinator 3 nog niet (er was wel iets op mp3carforum maar dat was meer kaarten van 3 in 2 gebruiken).
Oh, vertel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:17

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 08:49:
[...]

Hiervoor heb je gewoon een kabel die je in de betere elektronicashop kunt kopoen : VGA to RGB. Dit zal perfect werken ;)
DAt zal het probleem niet zijn ;)
Maar het schermpje heeft 20 puntjes, maarmee ie aangesloten wordt.

Er zit een speakertje in, een infrarood sensor en natuurlijk het schermpje ...
Welke puntjes moet ik gebruiken? ...

Dat wordt nog een lastige puzzel ...
Misschien dat ik de navigatie unit zelf maar eens open moet schroeven om te kijken of ik daar wijzer van wordt O-)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 21:13:
Ik verkoop die dingen en je opmerking was nogal "out of the blue". Dat de EPIA niet werkt in een auto waarvan de motor niet loopt, is onzin. Tot nu toe, in de auto's waar ik ze heb gebruikt. Werken de Carputers prima in dit geval.
Stel dat de accu altijd 12v afgeeft, dan nog is de uitgangsspanning van de ITPS maximaal maar 11v, en dat je EPIA daar genoeg aan heeft is gewoon geluk hebben. Dat geluk is vooral te wijten aan het aantal gebruikers van de 12v rail. Indien dat maar gering is kan het idd best werken, maar dat is geen garantie.
Ikzelf heb bij twee auto's die ITPS toegepast, waarbij de systemen bestonden uit een EPIA M10000N bord en één 7200rpm 3,5" HDD, en bij beide auto's wilde het systeem enkel opstarten indien de motor liep -> just for the record ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamborghini schreef op 31 oktober 2004 @ 15:07:
[...]

Stel dat de accu altijd 12v afgeeft, dan nog is de uitgangsspanning van de ITPS maximaal maar 11v, en dat je EPIA daar genoeg aan heeft is gewoon geluk hebben. Dat geluk is vooral te wijten aan het aantal gebruikers van de 12v rail. Indien dat maar gering is kan het idd best werken, maar dat is geen garantie.
Ikzelf heb bij twee auto's die ITPS toegepast, waarbij de systemen bestonden uit een EPIA M10000N bord en één 7200rpm 3,5" HDD, en bij beide auto's wilde het systeem enkel opstarten indien de motor liep -> just for the record ;)
Jep, je hebt gelijk. Om precies dezelfde reden, gaat mijn voorkeur uit naar Opus.

Je betaald wel ff wat meer, maar je hebt er vele malen meer plezier van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Vandaag eens wat voorbereidend werk gedaan. Ik heb zo'n beetje alle onderdelen (al eerder gepost), waaronder een Logitech Trackball

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/trackball.jpg

Aangezien dit grijs er gebruikt uitzag (grijs/geelachtig), en ik het grijs lelijk vond staan in mn auto, vandaag dat ding gesloopt, ontvet, in de primer gegooid, en gespoten... Resultaat: (wat een stuk beter staat bij mn autointerieur)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/trackball_gespoten.jpg

Verder heb ik m'n uitschakelvertraging klaar en op een testprint opgebouwd en getest.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/testprint_vertraging.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/schema_vertraging.png
Multisim simulatie file link

werking
De zooi wordt direct vanuit de accu gevoed. Zodra ik mn contact omdraai (S1 in het schema) zullen de condensatortjes opladen, trekt het relais aan (na een sec of 2), en heeft mn autolaptop + toebehoren spanning.

Als ik de auto uitga, contact (dus) uit. Condensators ontladen zich, en na 30sec tot 3min (instelbaar) zal het relais afvallen en is de PC ook uit. In die tijd is windows ook wel afgesloten, en zal de PC + toebehoren ook nooit de accu onnodig leeg kunnen trekken. Ook stommiteiten van mezelf (per ongeluk contact uit terwijl PC nog niet afgesloten is) voorkom ik hiermee ;)

Misschien maak ik de tijd nog iets langer, maar dat is een kwestie van condensatortje vervangen.

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 31-10-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht het nog niet voorbijgekomen zijn... (vast wel maar tog. :9 )
Heb jij het ID dat het je tog niet lukt..? bestel dan zo 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.xenarc.com/product/images/carputer1000-1.jpg

Check de Site Hij is alleen wel discontinued lees ik net..

Tabee

edit:
Typo

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 19:26:
Mocht het nog niet voorbijgekomen zijn... (vast wel maar tog. :9 )
Heb jij het ID dat het je tog niet lukt..? bestel dan zo 1:
[afbeelding]

Check de Site Hij is alleen wel discontinued lees ik net..

Tabee

edit:
Typo
Van de site:
Intel Pentium MMX-266 MHz CPU
128MB SDRAM
Dat gaat natuurlijk never-nooit werken he :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webmail schreef op 31 oktober 2004 @ 14:09:
[...]

DAt zal het probleem niet zijn ;)
Maar het schermpje heeft 20 puntjes, maarmee ie aangesloten wordt.

Er zit een speakertje in, een infrarood sensor en natuurlijk het schermpje ...
Welke puntjes moet ik gebruiken? ...

Dat wordt nog een lastige puzzel ...
Misschien dat ik de navigatie unit zelf maar eens open moet schroeven om te kijken of ik daar wijzer van wordt O-)
Geef ff wat meer info of een foto van de aansluitingen aub. Dank

En aan DJsmiley : dude enorm goed gedaan van u, dat had ik ook net nodig !

Beste dank
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste