[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aufl schreef op 06 oktober 2004 @ 08:55:
[...]

Ik draai MobileNavigator laptop 1.4 Europa op een 'gewone' Pentium 233 MMX met 64 MB intern onder Win98, en dat werkt prima! (Fujitsu Stylistic LT, met 8,4" touchscreen)
Super, harstikke bedankt voor de info!

Als ik de besturing via een trackball wil doen, is het dan mogelijk om met de trackball gewoon als muis te werken en dit proggie als toetsenbord te gebruiken:?

Afbeeldingslocatie: http://got.breeeze.com/carputer/cp02.jpg

Met dank aan Breeeze....

Ik gebruik de carpc dus alleen voor navigatie, dus ik moet wel een locatie kunnen invoeren, aangezien ik dit doe voordat ik vertrek of op een parkeerplaats is het niet minder veilig ofzo...

GRZ JORDY

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 11:50:
[...]

Super, harstikke bedankt voor de info!

Als ik de besturing via een trackball wil doen, is het dan mogelijk om met de trackball gewoon als muis te werken en dit proggie als toetsenbord te gebruiken:?

[afbeelding]

Met dank aan Breeeze....

Ik gebruik de carpc dus alleen voor navigatie, dus ik moet wel een locatie kunnen invoeren, aangezien ik dit doe voordat ik vertrek of op een parkeerplaats is het niet minder veilig ofzo...

GRZ JORDY
Ja, dat kan, precies daarvoor heb ik laats ook een trackbal opgesnort. Let wel op dat als je de trackbal fatsoenlijk kwijt wil in de auto, dat je niet een te grote trackball koopt zoals mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb zo´n notebook trackball, bij PC-OKE in A´dam volop te verkrijgen voor maar 7,50 euro, deze is makkelijk in de hand te houden:

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tooms/ftp/car/DSCF0040.JPG

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Mex schreef op 05 oktober 2004 @ 21:53:
[...]
65€ vind ik nogal, daar heb ik 2 omvormers voor.
Jij vind alles duur, en dit kun je niet vergelijken met een omvormer want dat is een geheel ander produkt. 65 euro voor zo'n ding is echt niet veel hoor, 9-16v input, 12v output en 150watt, zoek maar eens een andere voeding op die die 3 dingen ook heeft en dan voor minder geld. Die OPUS dingen hebben ook 150watt maar die kosten veel en veel meer.
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 23:58:
Ik heb die dingen eens bekeken.. Maare technisch gezien net zo'n goede oplossing als een omvormer..
Dan heb je niet technische genoeg gekeken, want wat is het rendement van die geschakelde voeding? en wat is het rendement van een gewone omvormer?

[ Voor 27% gewijzigd door Lamborghini op 07-10-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook hard bezig om een autopc te bouwen.
Mijn vraag is eigelijk hoe doen jullie dat met de behuizing.
Hoe groot word ie en waar plaatst je hem zoal.
Kan iemand mij tips geven? Ik ben in het bezit van een Renault Megane en weet niet goed waar ik de pc moet plaatsen en hoe groot hij het beste kan zijn.
Dit geldt tevens ook voor het scherm, was van plan om een 7" schermpje te gaan halen, maar waar kan ik die het beste plaatsen, op het dashboard, onder het dashboard, ingebouwd in het dashboard of in het dashboardkastje?

Ik weet het niet, zit het me al de hele tijd af te vragen, misschien heeft iemand tips voor mij, dat zou ik heel erg fijn vinden.

Gebruiken jullie alleen maar een KB of ook een muis?
Zou wel handig zijn lijkt me. Heb een muisje gezien van 2 cm breed en 6 cm lang :)
En was niet eens zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Je moet de spullen kopen en gaan passen en meten hoe je het geheel naar jouw smaak kunt inbouwen. Ik heb zelf een laptop onder de stoel en een trackball voor de bediening, ik probeer dan ook alles zonder toetsenbord af te kunnen.

Wij kunnen je niet vertellen wat voor formaten alles in beslag neemt, dat zal je toch zelf uit moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook begonne met mijn carputer te gaan plannen, nu heb ik wel intresse in de voeding die aufl hier aanbied voor 65 euro, maar zijn er mensen die al effectief gebruik gemaakt hebben van deze voeding ? Hoe doet deze het ? Het lijkt me inderdaad een veel beter oplossing dan gebruik te maken van power inverters .

Anyway, alle info omtrend deze voeding, bevindingen, opmerkingen zijn meer dan welkom .

Greetzzzzzzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 14:07:
Ik ben ook hard bezig om een autopc te bouwen.
Mijn vraag is eigelijk hoe doen jullie dat met de behuizing.
Hoe groot word ie en waar plaatst je hem zoal.
Kan iemand mij tips geven? Ik ben in het bezit van een Renault Megane en weet niet goed waar ik de pc moet plaatsen en hoe groot hij het beste kan zijn.
Dit geldt tevens ook voor het scherm, was van plan om een 7" schermpje te gaan halen, maar waar kan ik die het beste plaatsen, op het dashboard, onder het dashboard, ingebouwd in het dashboard of in het dashboardkastje?

Ik weet het niet, zit het me al de hele tijd af te vragen, misschien heeft iemand tips voor mij, dat zou ik heel erg fijn vinden.

Gebruiken jullie alleen maar een KB of ook een muis?
Zou wel handig zijn lijkt me. Heb een muisje gezien van 2 cm breed en 6 cm lang :)
En was niet eens zo duur.
Dat zijn een boel vragen ;)

Mijn systeem komt in een 19" 1HU kast, die ik onder mijn hoedenplank monteer. Ik heb een Audi A4, met een vaste hoedenplank. Daar zit mijn wisselaar al aan vast en komt ook mijn CarPC.

Het scherm ben ik nog niet helemaal uit. Ik wil graag mijn headunit voorlopig nog laten zitten, dus zal een oem-inbouw niet wat worden. Ik zit te denken aan een indash-scherm, maar dan moet ik een 2e DIN-gat hebben in mijn dashboard. Ik denk dat ik voor deze oplossing ga, alhoewel ik nog moet bedenken hoe dan...

Ik gebruik geen keyboard en ook geen muis. Ik heb touchscreen op mijn systeem zitten en daarmee kom ik een heel eind. Daarnaast ben ik momenteel bezig om een controller van Audi te koppelen aan mijn PC zodat ik deze met wat zelf geschreven software als invoerapparaat kan gebruiken. Hieronder ff een plaatje van de navi-controller van Audi, deze komt naast de handrem in een daarvoor gereserveerde opening (zitten nu bekerhouders).

Afbeeldingslocatie: http://www.biersteker.be/navswitch1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamborghini schreef op 07 oktober 2004 @ 00:31:
[...]

[...]

Dan heb je niet technische genoeg gekeken, want wat is het rendement van die geschakelde voeding? en wat is het rendement van een gewone omvormer?
Ik doelde niet op t rendament. :o , ja dat is het enige wat die voeding int voordeel heeft tov een omvormer.

Opus heeft ook 90W voedingen. Die werken ook perfect. (heb er mijn EPIA en mijn Lilliput op draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer onder indruk wat jullie allemaal hebt gedaan om carputer te maken voor in jullie auto. Ik kwam tot mijn conclusie..DIT wordt mijn volgend project. (Heb nog steeds een lopend project namelijk Home Media Center met software Meedio.)

Als ik uit jullie verhalen leest en op diverse sites zijn geweest, heb ik mijn onderdelenlijstje samengesteld. Ik vraag me af of ik iets bent vergeten??????

De carputer wordt het dan:

VIA EPIA M10000 NEHEMIAH MINI ITX MB+VIA C3 1GHZ
Travla C158 Black - 60W
60W Power Kit for Car PC
HDD 2.5' 20GB 9.5mm 5400 rpm
SlimLine DVD-ROM Drive 8x24 BLACK
DDR 256Mb PC266
GPS ontvanger USB
7” TFT LCD Monitor TouchScreen

En ander vraagje..Waar kan ik vinden eo kopen..die TFT LCD monitor die in dashboard verbergt??

Ga vooral zo door..het wordt geinig...

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 00:02:
En ander vraagje..Waar kan ik vinden eo kopen..die TFT LCD monitor die in dashboard verbergt??

Ga vooral zo door..het wordt geinig...

Greetz
Goede vraag... er zijn veel mensen die daar naar op zoek zijn... Er zijn nog niet echt goede vga tft oplossingen... digitalww.com heeft er een, maar daar hoor ik zo afentoe negatieve berichten over. Lilliput en Xenarc zijn beide bezig met een eigen versie. Mocht jij nog wat vinden... post het dan... er zijn meer geïnteresseerden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar is die voor dan? Die zit al geloof ik in 60W Power Kit for Car PC. Ook bij myelectronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:02:
[...]

En waar is die voor dan? Die zit al geloof ik in 60W Power Kit for Car PC. Ook bij myelectronics
Aan de specs van die powerkit te zien is het inderdaad zo dat daar geen ITPS bij nodig is. de powerkit heeft een inputrange van 9.0V - 16V, lijkt mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rum schreef op 08 oktober 2004 @ 08:16:
[...]

Goede vraag... er zijn veel mensen die daar naar op zoek zijn... Er zijn nog niet echt goede vga tft oplossingen... digitalww.com heeft er een, maar daar hoor ik zo afentoe negatieve berichten over. Lilliput en Xenarc zijn beide bezig met een eigen versie. Mocht jij nog wat vinden... post het dan... er zijn meer geïnteresseerden ;)
Ik heb al iets snel gevonden, maar dan met dollars...nu nog maar zoeken ergens dichterbij..

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3playerstore.com/player/1-LCD/IN-703L/front.jpg
http://www.mp3playerstore..._need/special/IN-703L.htm (179 dollar)

Of je kan kiezen uit diverse modellen zoals eentje aan plafond.. :*)

http://www.mp3playerstore.com/stuff_you_need/special/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Lijkt me ok wel leuk/makkelijk als 1 din voor pc al in gebruik is :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3playerstore.com/player/1-LCD/VM-5010-R/face.jpg

Alleen nog touchscreen... net als de indash hierboven trouwens...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:24:
[...]

Ik heb al iets snel gevonden, maar dan met dollars...nu nog maar zoeken ergens dichterbij..

[afbeelding]

Of je kan kiezen uit diverse modellen zoals eentje aan plafond.. :*)

http://www.mp3playerstore.com/stuff_you_need/special/
Zoals ik al zei: met VGA... Het model dat jij gevonden hebt is gewoon composit video... dus voor mij liever niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mezelf al een idee gegeven van hoe ik het ga doen met het scherm :D

De carpc gaat waarschijnlijk ter grootte van een diskdrive en/of autoradio worden en ga ik onder het dashboard monteren, dus gaat er ongeveer uitzien zoals vroege de bakkies uitzagen :D :P, maar dan met een dvd speler aan de voorkant i.p.v. draaiknoppies enzo :D :*)

Het LCD schermpje (met touchscreen jaaaahh _/-\o_ ),
die ga in zelf inbouwen in mijn dashboard aan de passagierskant, gezien mijn megane totaal geen plaats heeft onder de asbak of aan die kant (de megane heeft een dashboardkastje met daarboven een klein vakje en daarboven helemaal niks en dit is de plaats waar het scherm komt te zitten). Dit doe ik zodat mijn passagiers lekker kunnen pjoeteren en/of film kijken als ze dat willen (heb ik tevens ook geen last meer van ze met opmerkingen over mijn rijstijl :9). Het schermpje gaat op een dun plaatje (weet nog niet psies wat voor iets) met aan de zijkanten draaischarniertjes, zodat als de auto op keuring gaat of als ik niet aan het rijden ben, dat ik het schrempje kan omdraaien om het te verbergen zodat je alleen maar een normale dashboard ziet.

Ook wordt er een TB en muis geïnstalleerd (voor de zekerheid of het gemak i.p.v. voorover zitten :D), deze worden in het dashboardkasje gelegd en kunnen eruit gehaald worden als dit nodig zou zijn. Zo'n trackball vind ik wel heel erg handig, dus ik denk dat ik er zo een ga kopen, zat eraan te denken om deze in de leuning van de deur aan de passagierskant te bouwen, zodat de passagier deze niet op de schoot hoeft te nemen. TB en muis zijn er dan ook alleen maar voor de passagier en niet voor mij.

Voor mij zelf heb ik iets anders bedacht, ik heb natuurlijk Touchscreen, maar dat kan ik alleen gebruiken als ik stil sta, gezien ik dan verder moet reiken dan ik eigelijk kan. Dus heb ik het volgende bedacht, ik ga een IR ontvanger maken en met behulp van een losse seriele poort die ik aan de voorkant van de pjoeter doe (dit is voor de IR ontvanger) kan ik met een afstandbediening ook mijn pjoeter bedienen. Ik zit er alleen over te denken of ik nu zelf een afstandsbediening ga maken of dat ik er een ga ombouwen, maar zit sterk te denken aan de eerste optie.

Maar ik ben nog bezig om een aantal dingen in elkaar te zetten (zoals de IR ontvanger) en zit ook nog te wachten op een aantal bestellingen en dan ga ik aan de slag. Ik zal er een aantal foto's van maken zodra deze af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Rum schreef op 08 oktober 2004 @ 13:20:
[...]

Aan de specs van die powerkit te zien is het inderdaad zo dat daar geen ITPS bij nodig is. de powerkit heeft een inputrange van 9.0V - 16V, lijkt mij voldoende.
Ja maar die ITPS is juist om spanningspieken op te vangen, hoger als 16V dan. Bij het starten e.d. kunnen deze wel eens optreden en is je voeding kapot dus is wel nodig :) Ook de eigenaar van myelectronics beaamde dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rum schreef op 08 oktober 2004 @ 13:55:
[...]

Zoals ik al zei: met VGA... Het model dat jij gevonden hebt is gewoon composit video... dus voor mij liever niet ;)
Ik ga nog maar verder zoeken..maar volgens specs van VIA EPIA M10000 staat er
- 1 VGA port
- 1 RCA port (SPDIF or TV out)
- 1 S-Video port
aanwezig. Dus technisch gezien is dat schermpje wel mogelijk. Mijn Home Media Center heeft s-video poort en sluit gewoon aan op tv.

Als ik iets met VGA hebt gevonden, post ik wel hier...

Megamind:
Ja maar die ITPS is juist om spanningspieken op te vangen, hoger als 16V dan. Bij het starten e.d. kunnen deze wel eens optreden en is je voeding kapot dus is wel nodig Ook de eigenaar van myelectronics beaamde dit...
Dus je raadt het wel aan, waar moet ik die inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 15:18:
[...]

Ik ga nog maar verder zoeken..maar volgens specs van VIA EPIA M10000 staat er
- 1 VGA port
- 1 RCA port (SPDIF or TV out)
- 1 S-Video port
aanwezig. Dus technisch gezien is dat schermpje wel mogelijk. Mijn Home Media Center heeft s-video poort en sluit gewoon aan op tv.

Als ik iets met VGA hebt gevonden, post ik wel hier...
Het kan technisch ook wel, alleen een bureaublad zal nooit zo scherp weergeven kunnen worden via een composiet uitgang danwel een VGA uitgang. VGA lcd's zijn vaak een stuk duurder, deze schermpjes kan je ook wel goedkoop (2e hands) in Nederland krijgen (ook indash, heb er gister nog naar staan kijken bij Media Markt @ €179). Als je dan toch een VGA scherm neemt, doe dan ook gelijk touchscreen ;)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 15:18:
[...]

Megamind:

[...]

Dus je raadt het wel aan, waar moet ik die inbouwen?
Ligt eraan, waar heb je de rest? :) Hij is niet zo groot, hij moet zo dicht mogelijk bij je normale voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat dit niet helemaal het goeie topic is, maar ik denk niet dat het geschikt is om nieuw topic te openen.

Ik heb 2 15" tft's met waarschijnlijk uitgefikte inverters, 1 weet ik het al zeker van want die heb ik doorgemeten.
Het scherm is een panasonic / Batron EDTCF02QAF

http://support.advantech....67440013c5e2?OpenDocument

Heeft iemand van jullie een idee waar ik deze zou kunnen bestellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Christoph op 08-10-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Weet iemand trouwens wat het grote verschil is met de PW60 en PW70 voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 08 oktober 2004 @ 15:47:

Ligt eraan, waar heb je de rest? :) Hij is niet zo groot, hij moet zo dicht mogelijk bij je normale voeding
Onder passagiersstoel komt behuizing en wat versta jij onder normale voeding. Is 60W Power Kit niet normale voeding? Ben nog beetje leek op dat gebied. Van normaal pc snap ik uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 16:33:
[...]

Onder passagiersstoel komt behuizing en wat versta jij onder normale voeding. Is 60W Power Kit niet normale voeding? Ben nog beetje leek op dat gebied. Van normaal pc snap ik uitstekend.
Welke voeding heb je precies :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 08 oktober 2004 @ 17:03:
[...]

Welke voeding heb je precies :?
Misschien heb ik nog geen voeding..ik moet nog beginnen. Daarom vroeg ik ook of ik iets bent vergeten. De behuizing is Travla C158

http://206.14.132.88/products/Travla/c158/C158.html

Welke voeding zou jij aanbevelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Oei, in die behuizing zit al een 60watt voeding maar hij vraagt ~100-250v, dus ik neem aan dat je met een omvormer gaat werken? Anders zou je die eruit moeten slopen en een 12v input voeding moeten nemen... Wat ook de laatste paar pagina's genoemd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Megamind schreef op 08 oktober 2004 @ 17:27:
Oei, in die behuizing zit al een 60watt voeding maar hij vraagt ~100-250v, dus ik neem aan dat je met een omvormer gaat werken? Anders zou je die eruit moeten slopen en een 12v input voeding moeten nemen... Wat ook de laatste paar pagina's genoemd wordt...
Lezen is ook een vak....
External AC Adapter: -60 Watts:
--- Input (100~240 VAC)
--- Output (12VDC@5A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:24:
[...]

[afbeelding]
is die resolutie wel hoog genoeg?

-Super High quality Picture: 1440 (H) x 234 (V)

dat is dus 480 x 234 pixels.

[ Voor 24% gewijzigd door j-w op 08-10-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Sinclair schreef op 08 oktober 2004 @ 17:35:
[...]

Lezen is ook een vak....

[...]
--- Input (100~240 VAC)
--- Output (12VDC@5A)

Ik leg het even uit:
Input (vanaf de accu naar de voeding), Alternating Current, 100-240 Volt Wisselspanning (~)

Output (vanaf de voeding naar je mobo), Direct Current, 12V @ 5 Ampere

laat maar |:( Ze moeten dat External ook vetgedrukt en 4x zo groot erop zetten B)

[ Voor 60% gewijzigd door Megamind op 08-10-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 08 oktober 2004 @ 17:27:
Dus moet ik ook omvormer aanschaffen...

Wat zou jij alles aanbevelen..dus van Mobo tot voeding..prijs maakt niks uit. Als het maar alles werkend te krijgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
wat IK aanschaf is dit, teminste grotendeels ligt al binnen:
- VIA EPIA V10000 MINI ITX MB+VIA C3 1GHz SDR
- 512 MB geheugen
- ITPS 12V Power Regulator
- PW 70 A 100+W cableless, snap-in, ATX micro-power supply
- Home made behuizing :P
- 40 gig WD HD

Verder gaat er bij mij een character LCD in totdat ik meer geld heb voor een touchscreen :P

Een dvd speler heb ik dan niks aan want op character LCD kan je dat zo moeilijk kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

Megamind schreef op 09 oktober 2004 @ 07:45:
wat IK aanschaf is dit, teminste grotendeels ligt al binnen:
- VIA EPIA V10000 MINI ITX MB+VIA C3 1GHz SDR
- 512 MB geheugen
- ITPS 12V Power Regulator
- PW 70 A 100+W cableless, snap-in, ATX micro-power supply
- Home made behuizing :P
- 40 gig WD HD

Verder gaat er bij mij een character LCD in totdat ik meer geld heb voor een touchscreen :P

Een dvd speler heb ik dan niks aan want op character LCD kan je dat zo moeilijk kijken ;)
Character LCD heb ik nog wel 1, helemaal nieuw, nog niet gebruikt, 4x20.
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/2004a-color/CFAH2004A-TMI-JP_front_bl_on.jpg
Bij intresse mail me maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
Ik heb inmiddels de meeste onderdelen voor mijn CarPC bij elkaar.

Deze gaat bestaan uit een defecte laptop, die een val niet heeft overleefd van een tafel, en als zodoende "over" was, nadat de verzekering het had afgehandeld ;)

Ok, er moest een nieuwe hdd in, en de behuizing is een beetje brak, maar goed, voor carPC maakt dat natuurlijk niet uit.

Op 2e-hands sites staan trouwens ook een zooi laptops, misschien wat voor andere car-pc bouwers. Beeldscherm is dan defect, maar zolang je VGA hebt sluit je gewoon daar je (liliput) schermpje op aan.

http://www.speurders.nl/c...m.13.1.0.1.1729.3361.html
http://www.speurders.nl/c...n0710cat06102.210.99.html
http://www.speurders.nl/c...n0710cat06102.210.99.html

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/laptop_beeldschanier.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/laptop_batterij.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/laptop_scherm.jpg

De PC zelf
Een Compaq Evo laptop. Scherm defect, accu laad niet meer bij, behuizing beschadigd na val, maar perfect voor mn navigatiesetje. Pentium IV 1.6Ghz, 256Mb... Nieuwe hdd erin en hij doet t weer (naja, de basis dan)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/liliputscherm.jpg

Beeldscherm
Het alom bekende liliput schermpje. Stanet had ze niet meer, myelectronics.nl wel, en nog iets goedkoper ook (209 excl btw). Zeer snelle levering, 15.20 besteld, volgende dag 12.10 in huis

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/keyboard.jpg

Toetsenbord/muis
Een draadloos IR toetsenbord met ingebouwd muisje. Erg klein, en draadloos. Van mn werk meegenomen, ooit van een klant gehad die het een te klein ding vond.
Todo: Er moet alleen nog een aan/uitschakelaar in geklust worden, anders reageerd de PC telkens zodra er per ongeluk een toets ingedrukt wordt, tenslotte zal je t keyboard weinig gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/linex.jpg

Linex wireless transmitter

Een simpel PLL-gestuurd FM zendertje, stereo, om t geluid naar mn radio te brengen. Mag officieel niet, maar goed, bereik is toch minimaal, en mn radio heeft geen aparte ingang. Gekocht, marktplaats, 35 EUR.
Todo: Batterijen vervangen door USB-power of zoiets

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/trackball.jpg

Logitech Marble trackball, PS2
Een muis is niet praktisch in de auto, en dat ding in mn toetsenbord ook niet, en is ook niet handig binnen handbereik. Trackball is (dus) de meest ideale oplossing.
Gekocht voor 5 eur, marktplaats.
Todo: ff overspuiten in mat-zwart denk ik, heeft nu nog zo'n vieze lichtgrijze kleur.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/gps_wifiantenne.jpg

GPS muis en Wifi antenne 5 dBi

GPS muis ten behoeve van de navigatie, gekocht voor omgerekend zo'n 75 eur dacht ik bij www.dconnex.com (Signapore). Wifi antenne gekocht voor 12 EUR bij www.hyperlinktech.com ooit.
Todo: USB wlan kaartje scoren, zodat die achterin auto komt om zo geen lange antennekabels (en verliezen) te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/usbbay.jpg

USB Multibay

Ooit gekregen van een kennis. Aangezien t laptopje geen PS2 of serieel meer heeft, komt hier de "oudere" meuk op, zoals keyboard, muis enzovoorts. Tevens 2-poorts USB hubje.

Nog niet aanwezig, wel onderweg

- 4x 68.000 uF condensators, zodat laptopje niet reboot bij de minste spanningsdip of als ik start, als buffer. Laptopaccu is kapot dus die kan het niet doen, deze elco's zouden t moeten kunnen opvangen. Komen tussen de laptopvoeding en laptop zelf, anders trekt de auto ze leeg ipv laptop ;)
12 EUR, marktplaats.

- Laptop voeding 120Watt, om 12V instabiele autospanning om te zetten in 19V (6A) tbv laptop. USB2 hub en linex gaan hier ook mee gevoed worden.
36 EUR, bij www.supplies4sale.nl Ze verkopen daar trouwens ook 12V -> 150W 220V omvormers, 33 eur ;)

- USB2 hubje. Nog niet gekocht, komt achterin kofferbak. 20 EUR schat ik. Heb meer USB nodig, dus hub is noodzakelijk. GPS en Wifi komen hier iig op, verder heb ik ook uitbreiding voor andere dingen indien nodig.

Software
Voor algemeen gebruik ga ik Meedio Essentials gebruiken. Ziet er mooi uit, en werkt prima icm touchscreen.

Navigatie: Tja, daar twijfel ik nog tussen. Ik heb NaviPC, Route 66, Mappoint, Alturion, dus dat wordt proberen en kiezen. NaviPC en Alturion hebben spraak, dus dat is een leuk pluspunt.

Vraag waar ik nog niet uit ben.... Dat liliput scherm is breedbeeld (15:9), maar mn lappie stuurt m lekker aan op 800x600 of 1024x768, waardoor ie dus 4:3 aangestuurd wordt, en niet in de juiste verhouding, waardoor met name films dus "uitgerekt" zijn...
Hoe krijg ik m zo dat ie m in de juiste beeldverhouding aanstuurd? Ik heb een Ati Mobile Radeon 7500 erin. Ook met de Omegadrivers kon ik geen andere resoluties instellen, iig niet eentje zodat t fatsoenlijke verhouding had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijke low-profile geluidskaart, in mijn carputer zit nu een enorme sblive die het kastje onnodig hoog maakt. Met een low-profile kaartje zou het kastje 5cm lager kunnen worden, wat toch wel erg praktisch is.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennizz
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Aansturen op een andere reslutie moet wel kunnen met powerstrip geloof ik. handig tooltje om heel wat beeldinstellingen te forceren.

wat ik me een beetje afvraag...want ik ben me al een tijdje aan het orrienteren op een carpc, is of jullie het beeldscherm dismountable maken of laten zitten bij het verlaten van de auto. want ik heb het idee dat er heel weinig VGA Touchscreen schermen afneembaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum

Rum

Mex schreef op 11 oktober 2004 @ 08:38:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijke low-profile geluidskaart, in mijn carputer zit nu een enorme sblive die het kastje onnodig hoog maakt. Met een low-profile kaartje zou het kastje 5cm lager kunnen worden, wat toch wel erg praktisch is.

Iemand enig idee?
Een pci-riser kaartje dan staat kantel je je geluidskaart en kan je kast een stuk lager!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check de casetronic C-137 maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum

Rum

_Dennizz_ schreef op 11 oktober 2004 @ 09:35:
[...]

Aansturen op een andere reslutie moet wel kunnen met powerstrip geloof ik. handig tooltje om heel wat beeldinstellingen te forceren.

wat ik me een beetje afvraag...want ik ben me al een tijdje aan het orrienteren op een carpc, is of jullie het beeldscherm dismountable maken of laten zitten bij het verlaten van de auto. want ik heb het idee dat er heel weinig VGA Touchscreen schermen afneembaar zijn.
Het welbekende Lilliput scherm wordt met een pootje geleverd, waar het scherm gewoon vanaf genomen kan worden. De lilliput is dus al dismountable. Veel mensen gebruiken echter het originele pootje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, is het misschien ook mogelijk om op je carputer iets van zo'n radarverklikker erop te zetten ofzo? :)
Met 1 of andere programmaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Mex schreef op 11 oktober 2004 @ 08:38:

Iemand enig idee?
Wat zijn je eisen aan geluid?? Gezien de omgevingsgeluiden in je auto heb je geen superhoge kwaliteit nodig imho. Een elcheapo kaartje voldoet dan prima.

Als je bv een Sweex kaartje koopt kun je die een beetje modden. Kaartje zelf is zo'n 3-4 cm hoog. Er steekt 1 hoek verder omhoog, daar zit de gamepoort. Als je die niet gebruikt kun je die er gewoon (netjes) afdremelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:53:
vraagje, is het misschien ook mogelijk om op je carputer iets van zo'n radarverklikker erop te zetten ofzo? :)
Met 1 of andere programmaatje?
Ik neem aan dat je dan via gps bedoelt en dat is uiteraard mogelijk. Of er software voor is, weet ik niet... zou ik ook best interesse in hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Laatst online: 20:10

BreeeZe

Devt

DJSmiley schreef op 11 oktober 2004 @ 12:16:
[...]

Wat zijn je eisen aan geluid?? Gezien de omgevingsgeluiden in je auto heb je geen superhoge kwaliteit nodig imho. Een elcheapo kaartje voldoet dan prima.

Als je bv een Sweex kaartje koopt kun je die een beetje modden. Kaartje zelf is zo'n 3-4 cm hoog. Er steekt 1 hoek verder omhoog, daar zit de gamepoort. Als je die niet gebruikt kun je die er gewoon (netjes) afdremelen.
Ben ik niet helemaal met je eens over dat el-cheapo.
Het ligt er maar net aan watvoor en hoeveel speakers en versterkers je er achter zet.

Mijn geluid komt met sub, 2 speakers in de hoedeplank en 4 (eigenlijk 8 ze zijn hi-low gescheiden) in de deuren, makkelijk over de omgevingsgeluiden heen zonder dat het echt hard hoeft te staan, en met m'n Audigy 2 NX heb ik echt een super geluid.
Als ik daar een goedkopere geluidskaart voor zou hangen zou je dat echt wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
BreeeZe schreef op 11 oktober 2004 @ 12:51:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens over dat el-cheapo.
Het ligt er maar net aan watvoor en hoeveel speakers en versterkers je er achter zet.

Mijn geluid komt met sub, 2 speakers in de hoedeplank en 4 (eigenlijk 8 ze zijn hi-low gescheiden) in de deuren, makkelijk over de omgevingsgeluiden heen zonder dat het echt hard hoeft te staan, en met m'n Audigy 2 NX heb ik echt een super geluid.
Als ik daar een goedkopere geluidskaart voor zou hangen zou je dat echt wel horen.
Goed, ben ik met je eens, al is de gemiddelde auto (iig de meestal wat oudere karretjes van de gemiddelde tweaker) niet zo stil... Maar als ie dat wel is, dan idd een goeie geluidskaart nemen, of dmv een riser een PCI kaartje, of een externe op een USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

DJSmiley schreef op 11 oktober 2004 @ 12:58:
[...]

Goed, ben ik met je eens, al is de gemiddelde auto (iig de meestal wat oudere karretjes van de gemiddelde tweaker) niet zo stil... Maar als ie dat wel is, dan idd een goeie geluidskaart nemen, of dmv een riser een PCI kaartje, of een externe op een USB poort.
Hmmm heb je ook een punt ja.
Ik heb de mazzel dat ik een leasebak uit 2002 heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF klein tipje
Maat van me had ook WIFI/GPS/Radio+tv box op allemaal een usb hubje zitten.... nou dat veel tegen met bandbreedte zeg :r....
Alles over 1 zo lijntje rosse gaat niet altijd ff lekker... Wat lockups enzo vooral bij de gps... Tis bij hem allemaal nu opgelost door dat hij van usb1.1 naar 2 is gegaan... (veel te veel overschot nu :P).
Soms was het allemaal net iets te veel voor dat usb1.1 poortje...
Iemand al laatst van dat gehad?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07-2024

Brainy1978

100%

Jip ook last van gehad. Ik heb Touch screen GPS en soundblaster mp3 plus op 1 usb poortje via een hubje. Ging niet helemaal goed. Heb toen de 4in1 drivers van via geinstaleerd en probleem was opgelost. :)

Genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

BTW dat geluidskaartje is een USB geluidskaartje van Creative en die doet het prima. Geen ruis of rare aardlussen. _/-\o_ SOUNDBLASTER MP3+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Brainy1978 schreef op 11 oktober 2004 @ 19:39:
BTW dat geluidskaartje is een USB geluidskaartje van Creative en die doet het prima. Geen ruis of rare aardlussen. _/-\o_ SOUNDBLASTER MP3+ _/-\o_
Heb je aandelen Creative ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je wel pcmcia hebben. Men was op zoek naar een klein kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de gps liefhebbers :) op het forum van mp3car.com hebben ze de destinator 3 sdk aan de praat gekregen. Zie linkje om t zelf ook te proberen. Het is best een lang topic dus begin maar vanaf pagina 37, daar wordt t interresant. >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Ehm.. met de Audigy 2 NX heb je ook al 7.1 via usb 2.0, als ik 1 kabeltje extra naar de versterker trek heb ik het ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

Nope geen aandelen creative. Maar wel van het probleem dat ik had af.
Het geluidskaartje van mijn laptopje klnk nogal slecht in de auto. Allemaal kraakjes en piepjes. Nu ik dat USB geluidskaartje heb is dat opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

Mex schreef op 11 oktober 2004 @ 20:48:
[...]

Heb je aandelen Creative ofzo?
quote vergeten |:(

Nope geen aandelen creative. Maar wel van het probleem dat ik had af.
Het geluidskaartje van mijn laptopje klnk nogal slecht in de auto. Allemaal kraakjes en piepjes. Nu ik dat USB geluidskaartje heb is dat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje.

Ik heb net me rijbewijs en wil graag mijn ouwe pc in de auto van me pa bouwen.
Is het mogelijk om dus een gewone desktop pc in een auto aan te sluiten?

Gr. Maze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 22:33:
Ik heb even een vraagje.

Ik heb net m'n rijbewijs en wil graag mijn oude pc in de auto van mijn vader bouwen.
Is het mogelijk om dus een gewone desktop pc in een auto aan te sluiten?
Dat is mogelijk ja. Dat staat echt heel mooi beschreven in dit topic. Je kan er een omvormer voor gebruiken. Je moet alleen wel het 'vermorgen/verbruik' van je PC weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bobje: studeer jij voor leraar ofzo? ;)

het is idd mogelijk. Meeste "oude" PC's hebben genoeg aan een 150W omvormer.

Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Kijk eens naar een Opus. Het is wel duur. Maar meer om je een idee te geven wat er kan.

Ituner heeft oplossingen speciaal voor de EPIA bordjes

Handig is een touch screen TFT schermpje aan te schaffen. Dit heeft als grote voordeel dat het een groot gedeelte van de funktionaliteit overneemt van de muis.

Maar dit draadje staat er vol mee waar je wat kan vinden en hoe je iets moet doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Wat ik mij nou eigenlijk al heel lang afvraag: Zien jullie nou wel genoeg op zo'n schempie van 7"? Ik kan me namelijk niet goed voorstellen dat je Alturion er duidelijk op ziet, maar ik kan het mis hebben uiteraard. Ikzelf heb een 12" TFT touchscreen dus zie genoeg en heb zelf nog nooit met een kleintje van 5 of 7 gewerkt dus ben erg benieuwd naar jullie "eerlijke" ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Lamborghini schreef op 13 oktober 2004 @ 17:16:
Wat ik mij nou eigenlijk al heel lang afvraag: Zien jullie nou wel genoeg op zo'n schempie van 7"? Ik kan me namelijk niet goed voorstellen dat je Alturion er duidelijk op ziet, maar ik kan het mis hebben uiteraard. Ikzelf heb een 12" TFT touchscreen dus zie genoeg en heb zelf nog nooit met een kleintje van 5 of 7 gewerkt dus ben erg benieuwd naar jullie "eerlijke" ervaringen.
Rommel eens met de knopjes van dat scherm zodat het scherm van 12" naar 7" verkleind is ;)

Veel zie je er niet op nee, maar er zijn genoeg alternatieven op internet die met SDK's gebouwd zijn met een versie van Destinator 2.

Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://www.sarinarts.com/images/NavSample%20copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ondanks dat ie maar 7inch is is t imho groot genoeg.

Films kijken gaat perfect, ondertiteling is goed te lezen. Meedio Essentials draait ook prima, vooral icm touchscreen.

Ik kan zelfs gewoon internetten, leesbaar, al is het niet al te scherp door de wat kleine letters, maar het is gewoon leesbaar.

Mijn beeldverhoudings-probleem heb ik inmiddels opgelost. 848x480 pixels geeft een prima beeld, en dat komt aardig overeen met de 15:9 verhouding van het schermpje. Dmv powerstrip heb ik mn videokrt (Radeon 7500 mobile) zover gekregen.

Wat me ook wel wat leek, weet iemand een tooltje om nummerherkenning te krijgen op mn PC? mn tel heeft bluetooth, dus een USB dongle op carPC. Lijkt me wel mooi om dan een popup te krijgen als je telefoon krijgt, zie je meteen wie er belt ;)

Er is een plugin voor Meedio voor, iemand ervaring mee?

lange link voor de plugin.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 13-10-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de startpost staat "zijn erg klein en niet het minst belangrijkste"
het moet belangrijke zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:20

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik heb nu een 14.1" touchscreen tft maar ben eigenlijk op zoek naar een kleinere tft. een 7" touchscreen. zoiets als die lillieput schermpjes.
maar ik kan niemand vinden die bereid is om te ruilen met een kleine bijbetaling van zijn kant.
want dit scherm kostte meer dan die 7" schermpjes allemaal. haha.
maar goed er moet wel vga op zitten.
ik hoor het wel.
mail me @ mydogisgone @ hotmail . com

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
mydogisgone schreef op 13 oktober 2004 @ 18:24:
ik heb nu een 14.1" touchscreen tft maar ben eigenlijk op zoek naar een kleinere tft. een 7" touchscreen. zoiets als die lillieput schermpjes.
maar ik kan niemand vinden die bereid is om te ruilen met een kleine bijbetaling van zijn kant.
want dit scherm kostte meer dan die 7" schermpjes allemaal. haha.
maar goed er moet wel vga op zitten.
ik hoor het wel.
mail me @ mydogisgone @ hotmail . com
Ik denk dat je dit beter in V&A of op marktplaats kan zetten, want een 7" schermpje koop je juist voor het formaat dus groter is niet echt fijn vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:20

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Megamind schreef op 13 oktober 2004 @ 18:39:
[...]

Ik denk dat je dit beter in V&A of op marktplaats kan zetten, want een 7" schermpje koop je juist voor het formaat dus groter is niet echt fijn vaak :)
ja maar ja ik wil een 7" in de dash van me polo stoppen :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op 13 oktober 2004 @ 20:13:
[...]

ja maar ja ik wil een 7" in de dash van me polo stoppen :)
Ik heb je een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dan toch bezig zijn, ik heb ook nog een 12.1 inch touchscreen liggen hier die ook te groot is voor in mijn auto. Tliefst doe ik er ook een 7 inch touchscreen in van met vga input, dus als er gegadigden zijn die willen ruilen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 22:39:
Als we dan toch bezig zijn, ik heb ook nog een 12.1 inch touchscreen liggen hier die ook te groot is voor in mijn auto. Tliefst doe ik er ook een 7 inch touchscreen in van met vga input, dus als er gegadigden zijn die willen ruilen :D
die zijn gek dan :+

Maja als het je lukt en er zijn nog meer mensen die willen ruilen, contact me :*)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
Heeft er al iemand wat meer info gevonden over de in-dash versie van het lilliput schermpje? Die zou als het goed is binnenkort worden uitgebracht.

Wanneer deze tft te koop ga ik pas beginnen met een PC voor in de auto (als hij niet al te duur is natuurlijk). :)

Dit heb ik zelf al gevonden:
http://digitalww.com/VGA_Lilliput-to-Indash_HowTo.html

maar dit is echt niet te doen voor mij, zo handig ben ik niet :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door Cyber Spy op 14-10-2004 11:10 ]

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber Spy schreef op 14 oktober 2004 @ 11:07:
Heeft er al iemand wat meer info gevonden over de in-dash versie van het lilliput schermpje? Die zou als het goed is binnenkort worden uitgebracht.

Wanneer deze tft te koop ga ik pas beginnen met een PC voor in de auto (als hij niet al te duur is natuurlijk). :)

Word leverbaar eind van het jaar of eerste kwartaal volgend jaar.

Bron: Lilliput zelf
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 22:39:
Mail me

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 11:27:
[...]

[...]

Mail me
Ik wil je graag mailen, maar dan moet ik je mail adres wel hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mazda626

Check me sig of mijn "MyReact"

Info "at" Modguru . nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 11:27:

Quote Lilliut:

"We will have 7" XGA+Touchscreen, AM/FM radio, 45W audio amplifier, DVD changrs, indash motorized in late October. As the in-dash model come, we'll tool an unit in-dash model just has XGA and Touchscreen feature accordingly."

Eind oktober dus al als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oktober is toch het eind vant jaar?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Weer wat vorderingen, paneeltje gespoten, knopjes erin gemaakt + gesoldeerd. Morgen komen er fatsoenlijke foto's, deze zijn met mijn nokia, in het donker. :blush:
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/paneel1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/paneel2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/paneel3.jpg
De kabel naar het paneel toe is gewoon een stuk utpkabel met aan het uiteinde een rs232-stekker gesoldeerd. De blauwe draad is een soort gezamelijke massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:46
Ik zag laast een pagina waar 12 inch touchscreen werden aangeboden voor ik geloof 250 euro. Ik dacht dat ik die pagina hier wat gezien, was gewoon een witte pagina met een foto er bij enzo. Weet iemand welke site ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

StephanL schreef op 16 oktober 2004 @ 13:33:
Ik zag laast een pagina waar 12 inch touchscreen werden aangeboden voor ik geloof 250 euro. Ik dacht dat ik die pagina hier wat gezien, was gewoon een witte pagina met een foto er bij enzo. Weet iemand welke site ik bedoel?
http://www.tiebie.nl/touch.htm
Zijn uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@StephanL

kan aan een 12" en een 14" komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
Ik ben nu nog niet zo zeer op zoek, maar lijkt mij wel bruut :P

Als je mij de prijzen zou willen sturen Xavyer. Als het goed is staat mijn e-mail in mijn profiel, zo niet zal ik dat even doen nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephanL schreef op 16 oktober 2004 @ 16:22:
Ik ben nu nog niet zo zeer op zoek, maar lijkt mij wel bruut :P

Als je mij de prijzen zou willen sturen Xavyer. Als het goed is staat mijn e-mail in mijn profiel, zo niet zal ik dat even doen nu ;)
Mail= on its way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Op een paar kleine dingen na heb ik volgens mij nu alle benodigdheden compleet...

Nu een garage zoeken bij een kennis, 't is veeeel te koud om buiten te gaan lopen/liggen sleutelen ;)

Totaalfoto van alle rommel in testopstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/compleet.jpg

Enige wat ontbreekt, en wat ik denk ik van de week krijg, zijn een paar "buffercondensators": 4x 68.000 uF, om (hopelijk) een startmotor ofzo ff op te vangen, dat iig laptoppie niet reboot.

't hele zooitje bestaat dus uit:

• Laptop Compaq P4 1.6Ghz / 256Mb / 20Gb (zat 40 in maar die heeft samen met scherm enz een val niet overleefd, daarom gaat ie dus de auto in)
• 120W auto-voeding (12V -> 18V)
• Wireless IR keyboard met ingebouwde muis
• Logitech Trackball (Marble), moet nog gespoten worden in mat-zwart
• Liliput 7" Touchscreen schermpje
• Rilex FM transmitter
• Globalsat USB GPS receiver
• USB dockingbay (USB -> PS2, serieel enz)
• Asus 54Mbit USB2 Wlan en zelf eraan gesoldeerde 5dbi antenne
• USB2 hub (teveel USB devices in gebruik, dus moest hub hebben)

Scherm stuur ik inmiddels goed aan, 848x480, dmv Powerstrip.
Serial Splitter zorgt voor voldoende (virtuele) compoorten, zodat ik GPS in meerdere apps tegelijk kan benutten (wardriven en navigeren tegelijk!)
OS wordt (is) WinXP Pro, multimedia gebeuren wordt Meedio.

Navigatie ben ik nog niet uit... Kandidaten die ik heb:

- NaviPC ( www.navipc.com ), met spraak
- Alturion ( www.alturion.com ), ook spraak
- Route66 ( www.route66.nl )
- Microsoft Mappoint ( www.microsoft.nl )
- AND Route 2005 ( www.and.nl )

Dus... wie heeft ervaringen en suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Voor iedereen die zijn XP wil 'uitkleden' -->

nlite

Op Home of nuhi is bètaversie 0.99.1 van nLite verschenen. Met dit programma kan een Windows 2000, XP of 2003 installatie-cd worden aangepast. Zo kunnen ongebruikte componenten worden verwijderd en service packs worden geslipstreamd. Hierdoor ontstaat een installatie-cd die up-to-date is en voldoende ruimte heeft om zelf programma's en drivers toe te voegen. Als alles naar eigen wens is aangepast kan het geheel naar een bootable iso-bestand worden geschreven. Het programma is geschreven in C# waardoor het noodzakelijk is om het Microsoft .NET Framework geïnstalleerd te hebben. Hieronder zijn de veranderingen van de 0.99.1 beta-release geplaatst
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1086547528.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Iemand nog naar 100% tuning geweest? Ik vond het wel beetje tegenvallen en de drukte maakte het dat je nergens even goed kon kijken... 2 uur in de rij gestaan voordat ik naar binnen kon, heb er 1 uur rondgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

Cyber Spy schreef op 14 oktober 2004 @ 11:07:

Ik kon niet wachten op In-Dash dus ben ik maar met poly aan de gang gegaan en dit is het resultaat;

ftp://brainy.noxs.net/pub/1.JPG
ftp://brainy.noxs.net/pub/2.JPG
ftp://brainy.noxs.net/pub/3.JPG
ftp://brainy.noxs.net/pub/4.JPG

Is wel veel werk en is nu bijna af.
Moet alleen nog de standen schakelaar, Achterruit verwarming ed. Onder dashbord bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Brainy1978 schreef op 17 oktober 2004 @ 16:20:
[...]

Ik kon niet wachten op In-Dash dus ben ik maar met poly aan de gang gegaan en dit is het resultaat;

Moet alleen nog de standen schakelaar, Achterruit verwarming ed. Onder dashbord bouwen.
Foto's doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op 17 oktober 2004 @ 17:53:
[...]

Foto's doen het niet.
Nee idd 8)7
offtopic:
spuit11 :P

Maar iig is een carputer wel gangster, "hm wat voor auto rijd jij?, een honda crx 1gig Wifi" :9 ghehe.....

Beter laat dan nooit: BOOKMARKED

offtopic:
Je foto's staan in FTP (kunnen wij niet in... :))

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
DJSmiley schreef op 16 oktober 2004 @ 22:20:
Enige wat ontbreekt, en wat ik denk ik van de week krijg, zijn een paar "buffercondensators": 4x 68.000 uF, om (hopelijk) een startmotor ofzo ff op te vangen, dat iig laptoppie niet reboot.

't hele zooitje bestaat dus uit:

• veel

Scherm stuur ik inmiddels goed aan, 848x480, dmv Powerstrip.
Serial Splitter zorgt voor voldoende (virtuele) compoorten, zodat ik GPS in meerdere apps tegelijk kan benutten (wardriven en navigeren tegelijk!)
OS wordt (is) WinXP Pro, multimedia gebeuren wordt Meedio.

Navigatie ben ik nog niet uit... Kandidaten die ik heb:

- NaviPC ( www.navipc.com ), met spraak
- Alturion ( www.alturion.com ), ook spraak
- Route66 ( www.route66.nl )
- Microsoft Mappoint ( www.microsoft.nl )
- AND Route 2005 ( www.and.nl )

Dus... wie heeft ervaringen en suggesties ?
Laptop re-boot toch niet als ie geen stroom heeft? Heeft toch zijn eigen accu toch nog?

Btw ik ben ook nog op zoek naar 'de' routeplanner. Mischien kunnen we er een poll over houden?

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

[...]

fotos werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

dat staat 3 en 4 posts boven je ook al :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
[]InTeR[] schreef op 18 oktober 2004 @ 09:32:
[...]

Laptop re-boot toch niet als ie geen stroom heeft? Heeft toch zijn eigen accu toch nog?
Eigen accu van dat ding is kapot, of laad niet meer op, iig, werkt niet.. Dus ik moet een andere oplossing verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
[...]

Foto's werken niet 8)

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Staat 5 posts boven je ook al :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Megamind schreef op 18 oktober 2004 @ 11:45:
[...]

Staat 5 posts boven je ook al :X
Was ook als grap bedoeld, stond niet voor niets een 8) achter ;)

Maar wie weet de site van die lilliput schermpjes? Ik kom via google alleen maar op sites uit waar je die dingen kunt kopen :?

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
Cyber Spy schreef op 18 oktober 2004 @ 11:48:
[...]

Maar wie weet de site van die lilliput schermpjes? Ik kom via google alleen maar op sites uit waar je die dingen kunt kopen :?
http://www.lilliput.cn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Het frontje is nog niet helemaal zoals ik het wil. De draden die je op de 2e foto ziet komen netjes onder een plastic kap te zitten, die kap komt er pas weer op als ik het alarm ingebouwd heb...Vandaar dat het er nog ff zo uit ziet :)

Nog wat heldere foto's ipv die brakke Nokiapics :blush:
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/IMG_1246.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/IMG_1248.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/IMG_1249.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/IMG_1250.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/IMG_1252.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/IMG_1253.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/IMG_1258.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/IMG_1260.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Mex op 19-10-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
Ziet er mooi uit hoor, maar wat voor functie hebben die 6 knopjes nu? Rood = Pc aan + Reset en zwart = winamp controls?

En dat scherm heb je dat gewoon los in die opening staan, of zit dat ook nog ergens mee vast? Als dat scherm vast zit wat doe je dan om ervoor te zorgen dat niemand je scherm langdurig gaat lenen (stelen ;) ).

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Cyber Spy schreef op 18 oktober 2004 @ 14:21:
Ziet er mooi uit hoor, maar wat voor functie hebben die 6 knopjes nu? Rood = Pc aan + Reset en zwart = winamp controls?

En dat scherm heb je dat gewoon los in die opening staan, of zit dat ook nog ergens mee vast? Als dat scherm vast zit wat doe je dan om ervoor te zorgen dat niemand je scherm langdurig gaat lenen (stelen ;) ).
Dit voor aan/uit/hibernate en reset
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/IMG_1146.jpg
Deze knoppen voor winamp
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.hernandezcalvo/rob/dvdknop.GIF
Scherm zit aan de onder en aan de achterkant vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook zo'n apparaat....

een mini itx..

heeft iemand de travla c134 met via epia mini itx?

de mijne is opgeblazen......

volgens mij zit het probleem (na onderzoek)
ik het paneeltje wat voorin zit.
waar de voeding het eerst in contact komt met een print....

wie oh wie weet dit???

want ik wil hem weer werkend maken!!

prima ding trouwens,
met een 7" touchscreen en gps....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainy1978

Brainy1978

100%

Cyber Spy schreef op 18 oktober 2004 @ 11:48:
[...]

Maar met deze links moet het wel lukken |:( 8)7

http://members.home.nl/brainy/1.JPG
http://members.home.nl/brainy/2.JPG
http://members.home.nl/brainy/3.JPG
http://members.home.nl/brainy/4.JPG

Schermpje is een liliput 7" touch screen.
En voor diegene die wil weten wat voor auto het is het is een Peugeot 306.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Damn.... vet gedaan. Waar zitten de rest van die knoppen nou, of zijn die er gewoon uit? (mistlicht, achterruit verwarming etc.)

hmmm... net je post gelezen... kewl gedaan man _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Roeligan op 18-10-2004 18:14 ]

RatPack #814

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste