![]() | Winamp poort control How-To![]() | ||||
![]() Wat kan ik met deze mod Je kunt met deze mod winamp via de seriële poort besturen en zodoende tijdens het spelen van een spel winamp veranderen. Wat kan winamp control Je kunt met het programma Com control v. 1.42 per seriële poort 15 knoppen aansluiten. Voor 15 knoppen of 4 is dus 1 compoort benodigd. Als je er 8 of 30 wil zijn 2 compoorten benodigd. Je kunt de volgende keuzes maken in het programma, ik ga er van uit met 4 knoppen:
Ok, hoe maak ik nou zo'n kabel Benodigheden:
Dit schema werd mee geleverd met het programma en is niet zo moeilijk: De zwarte cijfers links zijn van de 9 pins, de grijze cijfers voor de 25 pins seriële poort. 4 schakelaars (2 polig) en als je dat leuk vind: een led met bijbehorende voorschakelweerstand. ![]() Schema voor 15 knoppen. Deze is in feite hetzelfde als de 4 knoppen uitvoering (zie knop 1, 2, 4 en Om het even nog makkelijker te maken hier de 4 knoppen uitvoering in tekst mode Verder kun je er ook een led tussen zetten ter controle. Deze led functie is te veranderen in het programma (zie ook weer schema voor het aansluiten van led). Let alleen wel op dat je voorschakelweerstand+ledje je knoppen-performance beïnvloed. Meestal werkt een 820 Ohm weerstand 'het lekkerst' als gemiddelde. Welke programma moet ik hebben en waar kan ik dit vinden Winamp poort control versie 1.42 (ook ondersteuning voor winamp 3) Let op: Gebruikers van Windows XP Home en Pro edition, moeten wanneer ze met dit programma problemen onder vinden het compatibiliteit voor windows 98 inschakelen. Voor winamp 3 is een emulator voor nodig. Een voorbeeld site voor het maken/ uitzoeken van spullen Com`on Winamp 0.2 beta Ik heb nog geen winamp waar kan ik dit vinden Winamp 3 full Winamp 2.91 WinAmp 5 Ik heb het af, maar ik zoek nog iets voor een kastje of iets dergelijks Op deze site staan verschillende plaatjes van mensen die ook een comcontrol hebben gemaakt. Enkele voorbeelden voor kassies Enkele foto`s hoe ik het heb gedaan (dit is nog een test fase): ![]() Soldering naar de knoppen in aanbouw (knoppen+print plaatje uit een cd cpeler) ![]() De knoppen ![]() Achterkant van de knoppen ![]() Testkabel in z`n geheel. ![]() Lego kastje voor m`n comcontrol ![]() De knopjes Deze dingen komen in mijn toekomstige koffermod.
Enkele sites met betrekking tot het zelf maken/schrijven van winamp control`s:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Qylos Die heeft er ook een gemaakt ![]() Flotter heeft ook een comcontrol gemaakt: ![]() ![]() ![]() zeekoe Heeft er ook een gemaakt: ![]() ttts heeft er ook een gemaakt: ![]() yojordi heeft er ook een gemaakt, een externe versie ![]() Dit is dus het kassie in zn geheeld ![]() Dit is de achterkant waarop de aansluiting te zien is ![]() En dit is het kastje opengeklapt, zoals je kunt zien heb ik vals gespeeld met de flip-flaps, ze zijn nog niet aangesloten |
[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 20-03-2004 20:09 . Reden: HTML, grote pics, enzo ]
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+