[How-to] Winamp poort control

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 5.450 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

KewlKiddo schreef op 15 maart 2004 @ 15:02:
Is dit niet mogelijk via USB? Ik snap dat we niet afhankelijk zijn van een snelheid,
maar op bijna elke pc zit usb voor :P
Op elke zit een compoort :9
Het probleem van de usb is dat een driver veel te moeilijk gaat worden.

Ik ben trouwens aan het klooien om het ding radiografisch bestuurbaar te maken,
Vanmiddag ff naar de electroboer om paar relais en zo'n female plug te halen :7
M'n schema staat op school maar ik zal het vanmiddag wel ff posten hiero.

offtopic:
Vermicellisoep ziet het al voor zich: hij komt thuis, zet z'n fiets in de schuur en komt binnen met z'n favo muziek >:)

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
LOL! Dat wil ik ook.... zit nu ook op school, strax maar es kijken naar dat schema,
Ist erg moeilijk, heb net eigen kabeltje gemaakt en een doosje erbij :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 17:18
Hiervoor heb ik dus van die handige toetsjes op mn toetsenbord :+ Aangezien ik ook geen winamp heb heb ik dit dus (nog) niet nodig, maar als ik een keertje een mp3-peeceetje ga maken check ik dit topic weer ff :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 20:00

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
/me Oproep aan allen :)

Vanwege het gehouwehoer met thisforumisdown doen enkele plaatjes van users/ mijn het niet, Ik wil deze how-to graag compleet houden en wil jullie graag vriendelijk verzoeken om even jullie plaatjes (die in de startpost staan) naar mijn te sturen of op eiges webspace te knallen, maar dat het compleet blijft.

BVD Meneer aard

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 19-03-2004 07:10 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hee toevallig, ik heb gister ook dat ding gemaakt :)
Ik had het een paar maanden geleden al geprobeerd, maar dat lukte van geen meter. Gister keek ik er nog eens naar, en na een beetje doormeten kwam ik erachter dat pi 6 en 8 (die je dus nodig hebt) niet eens verbonden waren 8)7 Dus ik heb gewoon zo'n sub-D connector opengezaagd met een figuurzaag 8) en alles opnieuw gesoldeerd. Het werkt nu perfect :)
Ik moet alleen nog iets verzinnen voor de behuizing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
LOL, ik heb bij de mijne het gat voor de shifttoets nét iets te groot gemaakt...
resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.blueiceproductions.nl/control.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

offtopic:
ff een kickje, ik vind het een erg leuk topic :9

Zoals beloofd het schema van mijn radiografische toestand:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~joen/rcw.gif

De nummers van de poorten kloppen niet omdat op schoo internet eruit lag, maar het gaat om het idee.
Op of aanmerkingen en suggesties zijn welkom!

offtopic:
Wie weet trouwens waar ik relais kan halen met een schakelspanning van minimaal 4 volt?

//edit
Ik heb besloten te stoppen met het project omdat mijn pc als een grote stoorzender werkt, op 27MHz lukt het dus niet. Misschien dat ik het later probeer op een hogere frequentie.

[ Voor 21% gewijzigd door Vermicellisoep op 04-05-2004 14:49 . Reden: speciaal voor meneer aard ff foto gefixt ]

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
dit? :|
check: http://www.gideontech.com/guides/remote/
Dit is een handleiding voor een complete remote dingettje voor met tv afstandbediening, maar je kunt hier ook dvd's enzo me besturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 12:14
Johnsel schreef op 19 maart 2004 @ 08:06:
Dit is een handleiding voor een complete remote dingettje voor met tv afstandbediening, maar je kunt hier ook dvd's enzo me besturen
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat Vermicellisoep de remote speciaal voor de Winamp com control bouwt, en dit is waarschijnlijk ook nog duurder.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Qylos schreef op 19 maart 2004 @ 09:18:
[...]

Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat Vermicellisoep de remote speciaal voor de Winamp com control bouwt, en dit is waarschijnlijk ook nog duurder.
Yep, en ik heb/moet toch geen dvdspeler :P
Het is slechts een uitbereiding op de comcontrol.

Mijn module geeft maar 4 volt, zou probleemloos ik daar 5 volt relais op kunnen aansluiten? Dit omdat ik nergens relais kan vinden met een lagere spanning.
offtopic:
Die dingen zijn trouwens klereduur :S

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Meneer aard schreef op 17 maart 2004 @ 17:04:
/me Oproep aan allen :)

Vanwege het gehouwehoer met thisforumisdown doen enkele plaatjes van users/ mijn het niet, Ik wil deze how-to graag compleet houden en wil jullie graag vriendelijk verzoeken om even jullie plaatjes (die in de startpost staan) naar mijn te sturen of op eiges webspace te knallen, maar dat het compleet blijft.

BVD Meneer aard
Schop :) Ik hoop dat we deze how-to compleet krijgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
Qylos schreef op 19 maart 2004 @ 09:18:
[...]

Prijs?
ik heb alles samen nog geen €7,50 betaald :)
Kga m nu in elkaar zetten/solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 09:49
k heb dr ook ff een gemaakt. k had nog ergens een com connector ligge en nog wat drukknopjes. leuk alles in elkaar gesoldeerd :D had nog ledjes ligge van een oud moederbord, die er ook maar f op gezet. wat blijkt, zijn t duo ledjes. is mn compoort in gebruik zijn de ledjes rood, is mn compoort vrij zijn de ledjes groen. nu alleen nog ff een kastje eromheen maken.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
DaNiEl KuNsT schreef op 20 maart 2004 @ 15:34:
k heb dr ook ff een gemaakt. k had nog ergens een com connector ligge en nog wat drukknopjes. leuk alles in elkaar gesoldeerd :D had nog ledjes ligge van een oud moederbord, die er ook maar f op gezet. wat blijkt, zijn t duo ledjes. is mn compoort in gebruik zijn de ledjes rood, is mn compoort vrij zijn de ledjes groen. nu alleen nog ff een kastje eromheen maken.
Die duo ledjes zijn volgens mijn best prijzig :( Maare hoe kom jij aan dat mobo met dual led? ik heb nooit duo leds @ mobo gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

Flotter

Pelipper!

Moest ff zoeken, maar ik heb mijn foto's weer gevonden :)
Staan nu hier en hier.

Helaas heb ik nog steeds geen foto's van de nieuwe situatie, de diodes zitten nu mooi op een printje ipv dat ze zo los hangen.
En ik heb een nieuwe kast :P

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Flotter schreef op 20 maart 2004 @ 17:06:
[...]

Moest ff zoeken, maar ik heb mijn foto's weer gevonden :)
Staan nu hier en hier.

Helaas heb ik nog steeds geen foto's van de nieuwe situatie, de diodes zitten nu mooi op een printje ipv dat ze zo los hangen.
En ik heb een nieuwe kast :P
Hij staat er weer bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 09:49
Meneer aard schreef op 20 maart 2004 @ 16:54:
[...]

Die duo ledjes zijn volgens mijn best prijzig :( Maare hoe kom jij aan dat mobo met dual led? ik heb nooit duo leds @ mobo gezien.
mn pa had een keer ouwe comp meegenome met kapot mobo, heb k nu alle connectors en ledjes en dergelijke afgehaald. was een K7T Pro2 VER:1 van MSI (MS-6330)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
DaNiEl KuNsT schreef op 20 maart 2004 @ 22:25:
[...]

mn pa had een keer ouwe comp meegenome met kapot mobo, heb k nu alle connectors en ledjes en dergelijke afgehaald. was een K7T Pro2 VER:1 van MSI (MS-6330)
Die dingen die diagnostic leds, die heb ik hiero ook @ k7t 266apro2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

plz help me , ik wil ook een winamp poort controler maken voor een mp3 bak ma ik snap werkelijk geen reet va die schema's . en de com poort is toch dat ding wat iets kleiner is als die printer poort en groter dan de oude muis poort op een p1 . oke wat moet ik da nu doen ik moet een draad uit 1,6,8 en 9 halen en deze door midde snijden , daar tussen elk an die draden een schakelaar en alle lijnen na de schakelaar moeten op lijn 4 uit komen . of zie ik dit verkeerd , ik heb alleen play/ pause , stop , back en forwad nodig ( die per liedje gaan )

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28333

LyP0 schreef op 04 mei 2004 @ 02:03:
plz help me , ik wil ook een winamp poort controler maken voor een mp3 bak ma ik snap werkelijk geen reet va die schema's . en de com poort is toch dat ding wat iets kleiner is als die printer poort en groter dan de oude muis poort op een p1 . oke wat moet ik da nu doen ik moet een draad uit 1,6,8 en 9 halen en deze door midde snijden , daar tussen elk an die draden een schakelaar en alle lijnen na de schakelaar moeten op lijn 4 uit komen . of zie ik dit verkeerd , ik heb alleen play/ pause , stop , back en forwad nodig ( die per liedje gaan )
seriele poort heb je in 2 formaten, waaronder dus die 'muispoort'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

LyP0 schreef op 04 mei 2004 @ 02:03:
Afbeeldingslocatie: http://www.cablesnmor.com/images/serial-port-savers.jpg

De bovenste is de seriele poort (9pins), de onderste is de paralelle(printer)poort(25pins)

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Johnsel schreef op 19 maart 2004 @ 18:52:
[...]

Prijs?
ik heb alles samen nog geen €7,50 betaald :)
Kga m nu in elkaar zetten/solderen
Die onderdelen voor die IR-ontvanger kostte mij bij Stuut&Bruin 5,40 (inclusief verzendkosten), dus dat is ook geen geld :) Overigens wel zonder sub-D connector aangezien ik die zelf nog had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

da moet ik maar via de printerpoort een controler maken want die muis gebruik ik nog :( . klote oude p1 bak . maja . ma klopte me redenatie wel met tusse elk van die 4 kabels een knop zette en alle kabels op 4 aansluiten en dat was t ?

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
nee
gewoon het schema volgen: Je ziet een draadje vertrekken bij pin zoveel, die loopt naar die knop, en dan naar een andere draad, die weer naar een pin loopt. Maar alles knoppe lope naar dezelfde pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Pin 4 levert spanning, en de andere vier pinnen 'reageren' op een signaal dat wordt gegeven zodra er spanning op komt te staan (lees: als je op het knopje van die draad drukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 23:34
Ik ga van de week eens werk ervan maken :)

Wat wel jammer is, is dat tegenwoordig de moderne ATX-moederborden geen connector meer hebben voor een (extra) COM-poort, want anders had je je het apparaatje, indien je de bediening op een frontje heb bevestigd, gewoon op het moederboard kunnen aansluiten... Scheelt je weer een draadje naar binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

maar bij een printerpoort , welk pinnetje is nu wat . ?? ik moet alleen de standaart pinne hebbe . ma ik snap helaas nix van die schema's . srry ma wil wel graag zon controler . lekker easy op een ouwe mp3 bak . hoef je tenminste niet de heletijd alles ( muis , tb en monitor ) er aan te laten en kun je ook gewoon een keer aanzetten en daarna alleen alles van winamp regelen met die controler .

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
LyP0 schreef op 04 mei 2004 @ 19:07:
maar bij een printerpoort , welk pinnetje is nu wat . ?? ik moet alleen de standaart pinne hebbe . ma ik snap helaas nix van die schema's . srry ma wil wel graag zon controler . lekker easy op een ouwe mp3 bak . hoef je tenminste niet de heletijd alles ( muis , tb en monitor ) er aan te laten en kun je ook gewoon een keer aanzetten en daarna alleen alles van winamp regelen met die controler .
Check even www.technick.net zou ik zeggen -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

LyP0 schreef op 04 mei 2004 @ 19:07:
Ho! Als je hele het topic had doorgelezen had je kunnen zien dat de Winamp Com Control is gebouwd voor de Seriële poort, niet voor de paralelle B)
Van de seriële poort is zowel een 9 als een 25 pins uitvoering, maar de laatstgenoemde komt op moderne (vanaf Pentium 1) bijna niet meer voor.

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_elmo
  • Laatst online: 23-05 15:52
heb mijn plaatjes bijgewerkt.

maar heb nog steeds een probleem.
ik heb hem gebouwd volgens dit schema:

Afbeeldingslocatie: http://bas.noorlandt.com/winamp.JPG

in comcontrol staat ie op 4 knopppen+shift

dit zijn de fouten die ik heb:

1. bij maximal volume toggeld ook shuffle
2. de 5sec forward of reverse doet ie niets
3. bij shuffle restart ook het nummer.

ik draai windows XP pro sp1
winamp 5.03
comcontrol 1.42
ik heb dit schema:
code:
1
2
3
4
5
6
7
   single klik         dubbel klik
1  previos          10 nummer achteruit
2  next             10 nummer vooruit
3  volume down 1/8   full down
4  volume up 1/8       full up
5  5sec back        shuffle
6  5 sec forward       play

heeft iemand een idee wat ik fout doe?

[ Voor 1% gewijzigd door evil_elmo op 05-05-2004 12:03 . Reden: plaatje werkt niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

gebruik es gewoon het schema wat bij comcontrol zit? (bij help, 4 knoppen schema)

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_elmo
heb mijn fout al gezien.

nu nog ff oplossen

zal als het werkt me weer melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_elmo
goed probleem opgelost.

ik was 3 diodes vergeten

het werkende schema voor 6knoppen:
dit werkt gewoon met de instelling: 4knops knop4 is shift.

Afbeeldingslocatie: http://bas.noorlandt.com/winamp.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines

Biglines

Biglines.nl

uhm, je hebt helemaal geen diodes nodig voor vierknops + shift... gewoon es naar die schema's kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_elmo
behalve dan dat ik 6 knoppen heb.
waarbei de laatste 3 de shift meeschakelen.
dan heb je wel de diodes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines

Biglines

Biglines.nl

had je beter gewoon 16 knopsschema kunnen gebruiken imho :) soz, had t ni gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
ik ben ook maar eens begonnen met een winamp-control-kastje te maken.
Ik heb al een kabel in twee gesneden, draadjes opengelegd, gecontroleerd wat op wat moet worden aangesloten, en ben nu bezig met alles in een kastje te gooien. De knopjes heb ik uit een oude NES-controller gegooit, en het "doosje" heb ik zelf in hout gemaakt. Ik zal wel wat pics posten als het af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 09-06 04:08
Ej, ik had een vraagje: Ik heb nog zo'n ps2 naar serial converter liggen voor de muis. Het is wel van microsoft, kan ik nu elke muisdraad slopen (met genoeg draden (weet niet eens of die er zijn maar ok :P) en die abusen voor de controller? Die dan weer dmv de ps2 aansluiting op de ps2/serial converter aansluiten en gaan met die banaan? :)

Of werkt deze converter alleen als je een microsoft muis eraan hangt (die nog heel is)?

[ Voor 13% gewijzigd door spokje op 20-05-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 19:55
ok mensen,

ik wil met deze howto een ir receiver maken en dan met een oude afstandbediening van de tv bedienen^^

maargoed, nou wil ik m niet direct aan mn compoort hangen maar nog een kabeltje ertussen leggen zodat die module aan mn monitor kan hangen voor optimaal ontvangst! maar..... hoe doe ik dat? en dan meot ik geloof ik zo'n printplaatje met allemaal van die voor geboorde gaatjes hebben, toch?

kan iemand mij een beetje helpen?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114406

Hallo,
ik heb dit projectje ook gemaakt via het schema dat in de helpfunctie van Com-port winamp control zit. Dat is dat schema met die twee leds. Op dat schema staat zo een dubbele lijn waar je de draden moet verbinden met de pins op de seriele connector. Maar is het nu de bedoeling dat die draden die dubbele lijn raken of niet? Want als ik het uit test werkt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Nog ff schema voor verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.iblaauw.demon.nl/setup.gif

Bij die ledjes, hoeven daar geen weerstanden tussen? Snap ik niet helemaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee daar moeten geen weerstanden tussen, maar wat ik niet snap is die "long cable" moeten daar al die andere 7 kabeltjes daar eerst over lopen en vervolgens naar de juiste pin op com port? dan kan je toch evengoed al die 7 verbindingen tesamen doen en dan naar de com poort. Het werkt nog steeds niet met mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ehm, ik vind zelf het schema ook een beetje vreemd, maar volgens mij is gewoon de bedoeling dat het draadje waar pin4 bij staat ook direct op pin 4 aangesloten moet worden, en het draadje voor pin9 ook op pin 9.

Iig niet allemaal op 1 draad (zoals dat schema je misschien doet vermoeden) want dat zou niet logisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en waarom denk je dat ik dat alleen met 4 en 9 moet doen? Werkt het bij u? Met mij werkt alleen de power led voor de rest niets :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Dat geld voor alle draadjes natuurlijk ;)

Ik heb hem nog niet aan de praat, heb net de knopjes uit een oude discman gesoldeerd (:P) en die heb ik nu net vastgesoldeerd op de printplaat, ga nu met de draadjes bezig.

Mijn vraag nog ff: Waarom hoeft er geen weerstand voor de ledjes, normaal is het zo dat je led op een gegeven moment doorbrand als je er geen weerstand voor plaatst, maar bij dit maakt het opeens niet uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ik hoop dat het moet zoals je zegt :) ik ga nu alles terug los maken en direct met de pins verbinden.
Die weerstand hoeft niet, eigenlijk is die tweede led je weerstand. Moest je maar 1 led gebruiken zou je wel een weerstand moeten gebruiken. Zoals je ziet in dat eerste schame op een van deze eerste paginas daar is maar een led, en wel een weerstand. Maar voglens mij hoeft dat dus niet met twee leds
trouwens mijn power led staat al een half uur te branden dus het zal wel werken zeker :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet er iemand hoe het schema echt in elkaar zit?? Want ik heb juist al die pins losgemaakt, dus ik heb eigenlijk die long cable er niet opgezet. nu zijn al mijn draden na de schakelaar rechstreeks verbonden met die pins op de com poort. Maar nog steeds is alleen mijn power led actief :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hmm jammer dat het niet werkt, misschiet een draadbreuk oid? of een draadje verwisseld? Ik noem maar wat.

Btw, hoe kan je zien waar de lange en de korte poot van de ledjes aangesloten moeten worden? Kan het niet vinden in de faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
korte = -
je kan ook gewoon teste, een led kan er tege, is tenslote een diode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ja ik weet dat de korte de - is, maar op dat schema staat zo'n rondje met een soort pijl erin, hoe weet ik welke kant de - moet ?

Edit:
Ok thx voor de replies :) zit nog met 1 ding, kan je de seriele poort als hotswap gebruiken zeg maar? Of moet je elke keer als je het ding aan wilt sluiten je pc uit zetten? (nee, ik werk nooit meer met com poorten ;))

[ Voor 49% gewijzigd door spokje op 21-05-2004 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit schema is juist het zelfde, hier staat op wat da plus en min is bij een led
http://www.mattsclearpcs.com/com/images/com-config.jpg

spokje, als het volledig werkt, wil je dan eens het schema tekenen, en op dit forum plaatsen. Want aan het origineel schama kan ik niet uit, volgens mij zit er ergens een fout in ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
stroom gaat altij in de richting van de pijl, van + naar -
zo bevestig je hem dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij is dat niet juist wat je zegt, als je dit schema bekijkt:
als je de pijl volgt is het van - naar +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Anoniem: 114406 schreef op 21 mei 2004 @ 10:01:
volgens mij is dat niet juist wat je zegt, als je dit schema bekijkt:
als je de pijl volgt is het van - naar +
Mja op de 1 of andere manier klopt dat schema ook niet. Ik heb het dubbelgecheckt, ook bij mensen die er verstand van hebben (ty Uddel ;)) en die zeggen allemaal dat dat schema niet klopt :) dus gewoon precies het tegenovergestelde doen van dat schema en dan komt het goed :)

Edit: maar kan je nu dat ding gewoon erinpluggen als je pc aan staat of moet je je pc eerst uitzetten? Heb geen zin om dingen op te blazen :)

[ Voor 12% gewijzigd door spokje op 21-05-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

steek er maar in als pc aan staat, da maakt toch geen verschil. Maar zou je u schama is wellen tekenen. Dan ga ik volledig terug opnieuw beginnen. Want als dat een schema ni klopt en da ander ook ni dan kannek ni verder eh :)

mod-remark: Zou je wat minder zoals je nickname kunnen typen?
dat maakt het wat leesbaarder voor iedereen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 21-05-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
ik heb hem gebouwd, er in gegooid, en het werkte meteen, dus niet teveel van het schema aantrekken, gewoon uw gezond verstand gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even nog eens het schema:
http://www.iblaauw.demon.nl/setup.gif
dus als ik het goed begrijp heb je het volgens dit schema gedaan de leds zijn zo:
+ >| -
en je hebt die "long cable" niet gebruikt gewoon direct met de pins verbonden.
juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
ongeveer
gewoon dat schema gevolgd ja, en als long cable heb ik 5m SUB-D 9pins connector cable gebruikt...
gewoon een soort verlangkabel voor die poort, en direct aan de pinnen gesoldeerd, dan kan ik mijn remote toch nog uitpluggen, als ik liever mijn infrarode remote gebruik, die ook op dezelfde poort zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik heb hem inmiddels af :P let niet op de afwerking, en de leds heb ik er ook uitgelaten omdat ik geen zin meer had om die er nog op te solderen, hoop werk als je niet de juiste aparatuur hebt. Na ja iig hier de pics :)

Afbeeldingslocatie: http://www.iblaauw.demon.nl/winamp1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.iblaauw.demon.nl/winamp2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.iblaauw.demon.nl/winamp3.gif

Binnenkort maak ik een nieuwe met betere knopjes (deze komen uit een oude discman) en dan met leds :)

Edit: Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat als je het volume omhoog gooit dat het ook meteen met 1/8e gebeurd, als je bijvoorbeeld met je pijltjes toetsen van je toetsenbord hem omhoog schroeft gaat het veel geleidelijker, met 2% in geluidssterkte tegelijk, dat zou ik supergraag in dat programmaatje willen zien, maar ben bang dat dat nooit meer gaat gebeuren want het lijkt erop dat ie niet meer bezig is met het project ;(

[ Voor 44% gewijzigd door spokje op 21-05-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines

Biglines

Biglines.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.wepsite.net/biglines/thumbs/knopjes1small.jpg
deel 1 van de 2 repen (totaal 14 knopjes strax)

voor gebruik in mn media pc:
[rml][ CiP] Project Stealth Webradio[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 19:55
Johnsel schreef op 19 maart 2004 @ 08:06:
wow!! dees ga ik proberen man! dat moet zeker lukken!!

maar toch nog even vraagje:
Afbeeldingslocatie: http://susku.pyhaselka.fi/damu/mods/tie_lirc/images/board_lirc.png
hierbij kan ik toch ook gewoon een stukje kat5 kabel gebruiken tussen mn connector en printplaat?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbix
  • Laatst online: 22-04 20:33
ja cat5 is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Dat schema is compleet offtopic hier en heeft zelfs zijn eigen topic: [rml][ EL] Infrarood-ontvanger zelf maken[/rml]. Wellicht dat je daar ook een hoop praktijkantwoorden kunt vinden.

Tussen DB9/DB25 en print kun je de volgende maxima aanhouden ivm datacommunicatie: http://www.connectworld.net/cable-length.html

Houdt er rekening mee dat het verkrijgen van een goede voeding voor de TSOP de meeste kopzorgen zal geven (gaat het meeste fout omdat veel moderne PC's/laptops geen hoge levels meer gebruiken op de seriele poort).

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 23-05-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

halllo ik heb nog een vraagje over het volgende schema:
Afbeeldingslocatie: http://www.iblaauw.demon.nl/setup.gif

ik heb vandaag gehoort van verschillende mensen dat dat niet kan twee leds zonder weerstand alhoewel mijn leds al 2-3 uur gebrand hebben zonder door te smelten, maar volgens die mesen gaat dat niet. Hoe komt dat dan? is dit schema mis of zijn die mensen juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines

Biglines

Biglines.nl

ik heb ze ook zo gehad, geen problemen mee gehad met normale (gekochte) leds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
er zit wel degelijk een weerstand in (ergens)...
Maarjah, hier brand ie nu al sinds... (kijkt naar zn 1e post in dit topic) 20/1/04 19:49 bijna non stop...
En dit is het enige echte schema dat je moet gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebz.com/hobbes2002/Casemod/KabelWinamp.GIF

hier zit dus wel degelijk een weerstand in
staat ook maar 1 ledje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75980

ik geloof niet dat die onderste led gaat branden als hij met de anode aan de ground hangt, maar da kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hij brandt niet door omdat uit je com poort gewoon maximaal zoveel spanning komt. Iig niet teveel zodat het ledje door kan branden. Simpel uitgelegd zeg maar :)

Tuurlijk moet het gewoon werken zo, zelf heb ik geen ledjes gebruikt, ga ik binnenkort nog wel eens doen als ik een nieuwe maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
stijnos: ik denk toch echt dat op de tekening de katode aan de ground hangt hoor...
En zo werkt het ook perfect. Is trouwes de power-LED. Staat je compo aan, dan brand ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had het over het schemaatje van g3N0c!D3 niet die van jou, vandaar :D
En de leds fikken niet door omdat de poorten niet meer stroom leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Anoniem: 75980 schreef op 24 mei 2004 @ 23:09:
ik had het over het schemaatje van g3N0c!D3 niet die van jou, vandaar :D
En de leds fikken niet door omdat de poorten niet meer stroom leveren.
Dat lijkt me sterk. De meeste leds hebben maar 0.025 A aan stroom nodig. Spanning zou wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo nog een vraagje,
een zekere Jan de dycker beweerd dat er 9 volt uit een seriele poort komt? is dit waar zoja wil je dan zeggen tussen welke pinnen dit is.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 114406 op 25-05-2004 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de ideale stroom voor een standaard ledje is nog altijd 15-20mA heb ik geleerd.
Het is in iedergeval zo dat ze niet doorfikken op een seriële poort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114406 schreef op 25 mei 2004 @ 08:46:
hallo nog een vraagje,
een zekere Jan de dycker beweerd dat er 9 volt uit een seriele poort komt? is dit waar zoja wil je dan zeggen tussen welke pinnen dit is.
Uit een seriele poort komt tussen de -25 en +25 Volt (bij PC's meestal -12/+12V - bij moderne PC's tussen de 0/+5V en bij laptops zelf nog minder). > http://www.sangoma.com/signal.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 25-05-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95813

Ik ben van plan de 15 buttons versie te gaan maken. Ik heb al begrepen uit de rest van de posts dat het niet uitmaakt welke diodes je ertussen zet en dat de soort buttons ook niet echt veel uitmaakt. Maar met de 15 buttons versie wat kun je al die buttons dan laten doen? Alleen bij de 4 button versie is dat beschreven. En is deze gewoon te besturen met de te downloaden software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines

Biglines

Biglines.nl

Anoniem: 95813 schreef op 25 mei 2004 @ 22:03:
Ik ben van plan de 15 buttons versie te gaan maken. Ik heb al begrepen uit de rest van de posts dat het niet uitmaakt welke diodes je ertussen zet en dat de soort buttons ook niet echt veel uitmaakt. Maar met de 15 buttons versie wat kun je al die buttons dan laten doen? Alleen bij de 4 button versie is dat beschreven. En is deze gewoon te besturen met de te downloaden software?
je kan er dan precies hetzelfde mee dan als met die 4 buttons, alleen dan veel meer, en die software werkt inderdaad hetzelfde met 15 buttons (ik ben ook bezig met een 15 (13 actief) button layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:40
wel geinig om een mp3 spelertje te bouwen van een oude pc. Ik wil er dan ook een lcd in bouwen en er radio streams mee beluisteren. Is Comcontrol geschikt om te gebruiken icm een mooie lcd / menu playlist? of moet ik hiervoor naar iets anders kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines

Biglines

Biglines.nl

dan zul je zelf een menu/playlist moeten maken, het kan wel, zo ga ik het ook doen (met extra zelf geschreven progje) maar dan zou ik comcontrol icm een ander programma gebruiken, of natuurlijk ergens een programma vinden dat dat kan... (mijn cip komt ook zon menu in, maar daar ben ik nog lang niet aan toe, eerst exames, dan kast, dan software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Ff een schop: wie heeft er het afgelopen halfjaar nog een winamp-controller gemaakt? :)

Ik had er al een, maar die behuizing was nogal knudde (vier van die cheapass maak-contactjes op een stukje printplaat :P) dus daar moest verandering in komen. Ik had bij een IA een aantal drukknoppen besteld, en bij m'n pa had ik van MDF een behuizing gemaakt. Na een hoop schuren, plamuren en verven is dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://pics.jer00n.nl/winampcontroller.jpg

Dat ziet er al een stuk beter uit. Hij is alleen wel vrij groot, ik had de knopjes iets kleiner ingeschat, maargoed.

Alleen nu zoek ik nog iets om aan te geven welke knop wat doet :) Aangezien de knopjes en de behuizing zwart zijn valt er weinig te doen met stiften ofzo, dus ik dacht dat ik misschien iets van stickerlabels uit kan knippen en die erop kan plakken ofzo. Of weet er iemand nog iets beters/mooiers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:54
Ik heb er ook een in elkaar geknutselt :D

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jansaarloos/Image261.jpg

Knoppen betekenis van L naar R
play/pause, stop sluit winamp, vorige nummer / volume zachter , volgend nummer/volume omhoog

Hij werkt goed, behalve die ledjes doen niet wat ik wil

O ja ik moet m nog effe spuite maar toen ik t wou gaan doen was mn drukfles leeg, had m maar een paar keer gebruikt :? , zal wel leeggelopen zijn... ofzo

[ Voor 22% gewijzigd door 3ddie op 20-09-2004 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik ben bezig met een HTPC-projectje.
Heb een oude CD-speler en ben daar een pc aan het inbouwen. De frontbuttons van de cdspeler (play, next, previous, stop, shuffle, repeat, en nog 2) wil ik ook gaan gebruiken voor een winamp control. Wel irritant met al die diodes bij het >4 buttons schema...maarja dat lukt wel.

een IR controller heb ik reeds gemaakt, en ook een LCD'tje heb ik al werkend.
Ik hoef eigenlijk alleen nog die winampcontrol af te maken en dan het spul in te bouwen. Dan hoop ik jullie te kunnen verrassen met een [CM]-topic :)

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 20-09-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80555

yoow;

kep ook zo'n controller gemaakt :) werkt echt vet goed >:)

picca's zijn een btje groot 8)7
http://www.zandman.hopto.org/winamp%20control/DSC01138.JPG

http://www.zandman.hopto.org/winamp%20control/DSC01142.JPG

hier staan ze allemaal :)
http://www.zandman.hopto.org/winamp%20control/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 20-09-2004 21:48 ]

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 20:56

Mex

JER00N schreef op 19 september 2004 @ 22:26:
Alleen nu zoek ik nog iets om aan te geven welke knop wat doet :) Aangezien de knopjes en de behuizing zwart zijn valt er weinig te doen met stiften ofzo, dus ik dacht dat ik misschien iets van stickerlabels uit kan knippen en die erop kan plakken ofzo. Of weet er iemand nog iets beters/mooiers?
Zoiets zoek ik dus ook nog, wel handig als bv een ander ook weet wat het knopje doet. (bij mij komen de knoppen in de auto, op een carputer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 20:38

krvabo

MATERIALISE!

Ik heb er ook een gemaakt van het weekend. Duurde alleen wel lang omdat dit mijn eerste werk van een schemaatje is :+
Ik heb 2 r872 weerstandjes er tussen gehangen voor de zekerheid.
Ik zoek alleen nog een manier om een mooi kastje te maken, want van hout is ook niet te mooi :P

Nog een vraagje. De powerled brandt altijd, en de 2 option led brandt ook altijd, maar feller als je 1 knop indrukt, en nog feller als je shift + knop indrukt. Ik hoop dat dat klopt :P?

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80555

krvabo schreef op 28 september 2004 @ 16:00:
Ik heb er ook een gemaakt van het weekend. Duurde alleen wel lang omdat dit mijn eerste werk van een schemaatje is :+
Ik heb 2 r872 weerstandjes er tussen gehangen voor de zekerheid.
Ik zoek alleen nog een manier om een mooi kastje te maken, want van hout is ook niet te mooi :P

Nog een vraagje. De powerled brandt altijd, en de 2 option led brandt ook altijd, maar feller als je 1 knop indrukt, en nog feller als je shift + knop indrukt. Ik hoop dat dat klopt :P?
neem een mooi alu caseje, (zie mijn vorige post) kost wel ff 15pleuri maar t resultaat mag dr wezen, al ze ik t zelf :9 .

k weet zo niet wie dr leverancier van dit ding is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 20:56

Mex

Mijn knoppen zijn ook eindelijk klaar :D Voor in de auto -->
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/paneel2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/paneel1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104928

Dit weekend ook het schematje van 15 knopjes gemaakt voor mijn htpc project in wording

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/CaseModing/front.jpg%20%20+%20http://users.skynet.be/bartve/CaseModing/front.jpg

mooi alles nagetekend en knopjes op dezelfde plaats gezet zoals ze stonden
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/CaseModing/HTCP%2012.jpg%20+%20http://users.skynet.be/bartve/CaseModing/HTCP%2012.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
Is zo'n poortcontrol ook te bewerkstelligen met Foobar2000? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe ronde nieuwe kansen :P

[rml][ How-To] Winamp Poort control[/rml]
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.