Het kopiëren van Games

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:47:
ik doe niet aan kopieren, doe aan downloaden. en is makkelijk bespaart me benzine om in winkelcentrum te komen. als benzine nu eens te downloaden was
Vergeet je niet een donatie te doen aan de developer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik moet natuurlijk ook toegeven, ik download ook veel. De vraag is dan natuurlijk, was het niet mogelijk geweest, had je het spel dan toch gekocht?

En dat is niet zo in alle gevallen. Vaak speel ik spellen even, en leg ik ze dan aan de kant. Was alleen kopen mogelijk geweest, dan had ik dat spel waarschijnlijk niet gekocht. De vraag: heeft de developer nadeel van het downloaden van mij? Dan zeg ik nee: als ik het niet gekocht had, had hij ook niets aan mij verdient.

Sommige spellen koop ik wel, maar dan moeten ze ook gewoon goed zijn, zoals HL2 of MOH:AA en de BF serie. Maar spellen als Doom 3 dat je binnen een dag uitgespeeld kan hebben, die vervolgens in de winkel tegen de 60 euro kosten, dat is gewoon geldklopperij. Als ik een spel koop verwacht ik toch zeker enkele weken plezier ervan te hebben, door een uitgebreide SP of toffe MP.

Een spel als GTA:SA zou ik bijvoorbeeld ook kopen, omdat het je nooit lukt binnen 1 dag 100% uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 19 oktober 2004 @ 16:31:
[...]

Dat heb ik nooit gezegd, je moet ook niet alle kleine bedrijven op 1 hoop gooien.

[...]

Dat is imho nooit anders geweest.
Vroeger was je wel jaren zoet met 1 spel. Tegenwoordig zijn we zo verwend (of zijn spellen gewoon binnen 10 uur spelen over en uit) dat je na een paar weken al weer snakt naar een nieuwe lading. Daarbij komt kijken dat een spel vroeger wellicht in een jaar tijd ontwikkeld werd door 1 persoon. En nu over een periode van 3/4 jaar met 50+ personen. Dat loopt dus ook wel allemaal dik in de kosten. Zolang er nieuwe engines uitkomen en iedereen streeft naar grafische perfectie, zullen spellen ook nooit goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:05:
[...]

Vroeger was je wel jaren zoet met 1 spel. Tegenwoordig zijn we zo verwend (of zijn spellen gewoon binnen 10 uur spelen over en uit) dat je na een paar weken al weer snakt naar een nieuwe lading. Daarbij komt kijken dat een spel vroeger wellicht in een jaar tijd ontwikkeld werd door 1 persoon. En nu over een periode van 3/4 jaar met 50+ personen. Dat loopt dus ook wel allemaal dik in de kosten. Zolang er nieuwe engines uitkomen en iedereen streeft naar grafische perfectie, zullen spellen ook nooit goedkoper worden.
eigenlijk wel vreemd:

- er werken meer mensen aan een spel
- de spellen worden steeds korter

Je kan de hoge kosten de schuld geven, je kan ook zeggen dat ze minder uitvoeren (of beide :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

greatgonzo schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:07:
[...]

eigenlijk wel vreemd:

Je kan de hoge kosten de schuld geven, je kan ook zeggen dat ze minder uitvoeren (of beide :P)
Er komt nu veel meer bijkijken dan vroeger he ;) vroeger had je midi sound, enkele pixels op je beeld en je speelde het spel met spatie, control en de vier pijltjes toetsen (om het zo even te noemen).

Tegenwoordig, moet je eerst een echte engine ontwerpen (of kopen), dan moet je alles in 3D gaan maken, daarna moet je de models gaat aanpasen op het aantal mogelijke polygonen ingame daarbij moet je heleboel gaan texturen. Ook moet je tegenwoordig een complete geluidsstudio hebben voor de muziek, effecten en als het kan surround geluid. Vooraf gaan moet je eerts je verhaal gaan uitdenken en alles wat erbij hoort. Eigenlijk kan ik er nog veel meer van zeggen maar mijn punt lijkt me duidelijk :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:07:
[...]

eigenlijk wel vreemd:

Neuh, om voor een huidige top-notch PC of een concurrerende titel uit te brengen, net zoals straks op de PS3 en X-Box 360, zijn gewoon zo ongelovelijk veel resources nodig dat het alleen voor de giganten nog enigszins te betalen is. Maak je als Middel-Klein-Bedrijf op één van die platformen een spel wat net niet top is, of top aanslaat, kun je je bedrijf sluiten met torenhoge schulden. Of denk je dat het even makkelijk is om op 1600*1200 resolutie met 32-bits kleuren een mooie omgeving te maken (tegenwoordig met bumpmapping, alpha mapping, shaders, reflection maps en specular maps) dan dat het werk was om in 16 kleuren een fabriekshal 'achtig' iets te tekenen in stukjes van 8*8 pixels? :P

Vroegah, maakte je een spel met twee mensen in een paar weekjes, gooide je er een paar 1000 euro tegenaan om het in de winkel te krijgen en als je het goed had gedaan kon je een week later een porsche gaan kopen. Nu werken er meestal al 2 man aan het linkerbeen van anonieme soldaat nummer 13 die je in sector 12.5.16 van map 7 misschien gaat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik download ook veel spellen, maar spellen die ik echt de moeite waard vind, die koop ik.
Meestal wacht ik totdat ze wat goedkoper zijn, want ik ga geen 50 euro voor een spel uitgeven, dat vind ik veelste duur.
Alleen écht supergoeie spellen vind ik 50 euro waard, zoals waarschijnlijk Battlefield 2.

Ik voel me ook absoluut niet schuldig, want ik weet zeker dat ik die spellen anders toch niet gekocht had, dus loopt de maker van het spel ook geen geld mis.
Bijvoorbeeld Starwars Republic Commando, leuk spel, maar ik had em in 3 dagen uitgespeeld, en toen had ik er geen zin meer in.
Daar heb ik dus geen 50 euro voor over. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:46
ik dl heel veel maar ik koop ook andre dinge bv:

waarom zou ik downloaden en er niet voor betaalen.

-ik heb het geld niet omdat het so super duur is 60 euro
-ik hoef het game niet perse maar toch leuk om effe te zien
-game is na 1 week al niet meer plezierig
-het is van EA

games die ik heb gekocht zijn:

Diablo 2
Guildwars
Red Alert Serie tot EA het heeft verkracht

en games zoals HF of Doom vind ik niet leuk.... en WoW en Lineage 2 zijn te duur om te gamen....

zoude ze voor een game 20 euro en voor een online game per maand 5 euro vraagen zou ik het koopen :) maar niet zo lang het zo duur is .... vraag jouw tog ook niet wrom de wereld 60% iligaal windows draait....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:07:
[...]

Omdat daar meer geld te verdienen valt. Sim-pel.

[...]
Hoe komt het dat daar meer te verdienen valt?

We kunnen er vanuit gaan dat iedere gamer wel een pc heeft. Dat zal niet in alle gevallen een high end machine zijn, maar dat is ook niet altijd nodig. Het console publiek moet je verdelen in verschillende platforms.

Multi-platform ontwikkelen = meer ontwikkelingstijd, en daarbij wil de console fabrikant ook graag wat royalties zien. Iets wat je op de pc niet hebt, tenzij je één of meerdere engines koopt.

Bij pc-spellen zal je vast wel meer moeten doen aan support van verschillende hardware en klanten, maar dat lijkt me ook niet de grootste kostenpost. Het maken van patches is iets wat bij consoles tijdens het realiseren gebeurd lijkt me, want bij pc-spellen losse ze vaak een hoop slordige fouten op.

Een extra inkomstenbron lijkt me het uitgeven van addons. Microsoft probeert dat zeker met de 360 iets dichterbij te brengen voor hun console, maar dat kan een developer dan ook maar voor 1 platform doen.

Waar komen die extra inkomsten / verminderde uitgaven uitvandaan? Wat mis ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van uit psychologisch oogpunt is het beter om games te kopen, je hebt er dan lang voor gespaard en waarschijnlijk al op internet naar reviews gekeken, je krijgt dus een verlangen om het spel te kopen. Das toch veel leuker dan downloaden? Ik ga GTA San andreas kopen, heb al veel gezien/gelezen maar nooit gespeeld. Ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:46
ik heb al alle 2 versies en ik ga het niet koopen omdat het dat niet waard is :( is binne 1 week max 2 uitgegamed en dan kijk ik er nooit meer naar :( en het is toch een clone van de oude vice city allen andre map met wat extra dinge erbij dus hun beste hebbe ze niet gedaan geen 50 euro waard lijkt me.... maar wel 20 euro :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:59:
Van uit psychologisch oogpunt is het beter om games te kopen, je hebt er dan lang voor gespaard en waarschijnlijk al op internet naar reviews gekeken, je krijgt dus een verlangen om het spel te kopen. Das toch veel leuker dan downloaden? Ik ga GTA San andreas kopen, heb al veel gezien/gelezen maar nooit gespeeld. Ik ben benieuwd....
En dan valt het spel tegen, en baal je dat je 50 euro hebt uitgegeven.
Met downloaden heb je ook wel een psychologisch effect, wachten tot het spel uitkomt, en dan wachten tot het gekraakt wordt en over internet verspreid wordt, zodat je het eindelijk kunt downloaden :Y)
Het leuke van legale spellen is dan weer dat je er een mooi hoesje en boekje bij krijgt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:54:
[...]

We kunnen er vanuit gaan dat iedere gamer wel een pc heeft. Dat zal niet in alle gevallen een high end machine zijn, maar dat is ook niet altijd nodig. Het console publiek moet je verdelen in verschillende platforms.

Multi-platform ontwikkelen = meer ontwikkelingstijd, en daarbij wil de console fabrikant ook graag wat royalties zien. Iets wat je op de pc niet hebt, tenzij je één of meerdere engines koopt.

Bij pc-spellen zal je vast wel meer moeten doen aan support van verschillende hardware en klanten, maar dat lijkt me ook niet de grootste kostenpost. Het maken van patches is iets wat bij consoles tijdens het realiseren gebeurd lijkt me, want bij pc-spellen losse ze vaak een hoop slordige fouten op.

Een extra inkomstenbron lijkt me het uitgeven van addons. Microsoft probeert dat zeker met de 360 iets dichterbij te brengen voor hun console, maar dat kan een developer dan ook maar voor 1 platform doen.

Waar komen die extra inkomsten / verminderde uitgaven uitvandaan? Wat mis ik? :)
De meeste mensen die een console hebben, kopen nog gewoon hun games. Bij de pc heb je dit veel minder. Daarom zie je ook veel sneller dat console games veel meer worden verkocht i.v.m. pc games. Ook het poorten van de meeste games kort niet zo heel veel, vaak hou je dan ook nog eens een brakke poort over, maar men koopt de game toch :)

Ook is het makkelijk en goedkoper om een console te maken denk ik, je zit immers vast aan 1 hardware eis en je hoeft je game compatible te maken met x aantal hardware. Ook zijn de consoles van nu veel minder eisend dan PC games. De standard pc game moet veel inzich hebben, hoger resoluties, dikke multiplayer en gelijk moet je vanalles kunnen... lopen, schieten, varen, rijden, vliegen enz enz enz. Op console gebied is dit (nog) allemaal in beperkte mate :) en denk dat daar ergens de verschillen liggen...

edit:
Bschnitz schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:03:
ik heb al alle 2 versies en ik ga het niet koopen omdat het dat niet waard is :( is binne 1 week max 2 uitgegamed en dan kijk ik er nooit meer naar :( en het is toch een clone van de oude vice city allen andre map met wat extra dinge erbij dus hun beste hebbe ze niet gedaan geen 50 euro waard lijkt me.... maar wel 20 euro :)
Hoe speel jij een spel dan ? moet je zo snel mogelijk alles doen ofzo ? waar heb jij plezier in ?

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchie! op 08-06-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
Helemaal gemist deze discussie (lurk meer dan dat ik post), zelf download ik ook wel eens games.

Twee goede voorbeelden zijn Beyond Good and Evil en Psychonauts.

De eerste ontdekte ik te laat, en ik kreeg het spel niet gevonden in een winkel. Ik heb deze gedownload en toen ik er eindelijk tegenaan liep in een winkel, heb ik hem onmiddelijk gekocht. Daarbij moet vermeld worden dat de game wel continue op vooraad was voor de XBOX.

Psychonauts is natuurlijk nog niet gereleased in Europa, en sterker, tot voor kort was er geen uitgever. Dan is de keuze ook snel gemaakt. Natuurlijk, zodra het spel uitkomt, haal ik een origineel.

In beide gevallen voel ik me niet schuldig, de eerste keer kon ik geen spel krijgen, maar de developer is uiteindelijk betaald. De Psychonauts developer wordt betaald, maar wat mij verbaasd is dat niemand zo'n spel wil uitbrengen in Europa.

Ook omdat ik niet iedere vrije minuut van mijn leven game (of misschien omdat ik een heel slechte gamer ben ;)) vind ik 50 Euro ook niet veel voor een game, over het algemeen ben ik er wel een paar weken zoet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 18:05

Initial G

f.k.a. GKLQuake

coensel schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:44:
Helemaal gemist deze discussie (lurk meer dan dat ik post), zelf download ik ook wel eens games.

Twee goede voorbeelden zijn Beyond Good and Evil en Psychonauts.

De eerste ontdekte ik te laat, en ik kreeg het spel niet gevonden in een winkel. Ik heb deze gedownload en toen ik er eindelijk tegenaan liep in een winkel, heb ik hem onmiddelijk gekocht. Daarbij moet vermeld worden dat de game wel continue op vooraad was voor de XBOX.

Psychonauts is natuurlijk nog niet gereleased in Europa, en sterker, tot voor kort was er geen uitgever. Dan is de keuze ook snel gemaakt. Natuurlijk, zodra het spel uitkomt, haal ik een origineel.

In beide gevallen voel ik me niet schuldig, de eerste keer kon ik geen spel krijgen, maar de developer is uiteindelijk betaald. De Psychonauts developer wordt betaald, maar wat mij verbaasd is dat niemand zo'n spel wil uitbrengen in Europa.

Ook omdat ik niet iedere vrije minuut van mijn leven game (of misschien omdat ik een heel slechte gamer ben ;)) vind ik 50 Euro ook niet veel voor een game, over het algemeen ben ik er wel een paar weken zoet mee.
heel goed, maar je kunt hem ook op internet bestellen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:56
Ik download niet echt veel, ik heb tot nu toe maar één spel dat ik echt langer speel en wat gedownload is: The Elder Scrolls III: Morrowind.

Laatst had ik Boiling Point gedownload, ik wacht namelijk al lang op S.T.A.L.K.E.R. en dit leek een mooie opvulling tot de release daarvan. En nu ben ik toch blij dat ik dat spel niet gekocht heb, ik vind het een totale mislukking. Daarvoor download ik soms een spel. Hier bij de Intertoys mag je het spel nog de volgende dag ruilen als het niet bevalt, maar geld terug kan niet. En wat moet ik dan voor spel nemen? Er is niets leuks op dit moment. Alhoewel ze morgen GTA:SA binnen krijgen, zeggen ze. En om nou €49,99 weg te gooien, dat vind ik teveel om zomaar te zeggen: ach, doemaar...
De prijzen voor een spel vind ik toch al hoog genoeg, als het kan koop ik het via internet. Al scheelt het maar een paar euro, het gaat om de gedachte dat het de laatste tijd zo snel van €50 naar €60 gaat. Maar bij bol.com bijvoorbeeld kun je ook alleen ruilen en dan moet het spel nog in de seal zitten, ja hoe doe ik dat dan?
Het is niet dat ik het geld niet heb, maar ik wil alleen betalen voor een spel dat het ook echt waard is. GTA:SA koop ik ook in de winkel, net zoals BF2; die spellen hebben goede voorlopers die ik al ken en die zijn het volgens mij waard om te kopen.

Ik koop ook vaak spellen uit een reeks, zo heb ik bijvoorbeeld de hele Tomb Raider serie. Niet dat ik die nou zo heel veel heb gespeeld.
Ook vind ik het wel eens jammer dat ik een spel niet gekocht heb, zoals BF1942. De demo heb ik lang gespeeld, maar nooit gekocht (ook niet gedownload). Toen was m'n computer niet echt goed genoeg, maar dat is voor mij gewoon een "gouwe ouwe". En nu komt de opvolger ervan, dus tja: waarom dan die oude game halen? Zelfde met Morrowind, al is die gedownload. Ik wacht wel op Oblivion Lost.

Ik download dus niet omdat ik het geld niet heb of wil uitgeven. Maar bij een twijfelachtige game wil ik eerst meer zekerheid voordat ik het koop.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Door stom toeval kom ik ineens deze draad weer tegen :D
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:05:

Vroeger was je wel jaren zoet met 1 spel. Tegenwoordig zijn we zo verwend (of zijn spellen gewoon binnen 10 uur spelen over en uit) dat je na een paar weken al weer snakt naar een nieuwe lading.
Vroeger kostte het maken van content enkele maanden aan manuren. Tegenwoordig is alles dermate gedetailleerd dat daar vele manjaren in gaan zitten. You do the math.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Volgens mij kun je ook gewoon een tegoed bon halen zodat je later om een andere game oid kan :) maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omdat er relatief minder gekopieerd wordt, en omdat het goedkoper/makkelijker is te ontwikkelen voor een console.
Dat zie je toch echt verkeerd :). Natuurlijk, voor meer platformen ontwikkelen kost meer, maar niet dubbel zoveel. Sterker nog, als je een redelijke codebase hebt opgebouwd dan kost het bijna niets meer, behalve de royalties en de kosten van submissions die je extra moet betalen. Maar dat is slechts een klein bedrag op je hele budget. Wij ontwikkelen games voor meerdere platforms, (PC, Xbox, PS2, XBox 360), maar de codebase is vrijwel identiek. De application layer, de renderer en de math library zijn anders, voor de rest is het gelijk. Ook de content is hetzelfde.

Ergo, je verkoopt een factor x meer units, terwijl je kosten veel minder dan een factor x toenemen. Tel uit je winst.
Bij pc-spellen zal je vast wel meer moeten doen aan support van verschillende hardware en klanten, maar dat lijkt me ook niet de grootste kostenpost.
Denk je? Het is een hel, vooral de support. Op de console is het simpel, het werkt of het werkt niet, en als het niet werkt kun je het makkelijk oplossen. Op de PC is dat een heel ander verhaal, het werkt wellicht wel volgens de specs, maar niet op die ene combinatie van chipset X en videokaart Y. Dan fix je dat, maar dan blijkt het ineens niet meer te werken op videokaart Z. Daarnaast, hoe kom je erachter? Alleen door intensief testen, en dan nog is het onmogelijk alle hardware en driver glitches eruit te halen. De meeste problemen komen na de launch van een titel, zodra alle PC gamers met de extreemst uiteenlopende hardware en software configuraties je spel gaan proberen.
Het maken van patches is iets wat bij consoles tijdens het realiseren gebeurd lijkt me, want bij pc-spellen losse ze vaak een hoop slordige fouten op.
Ook de consolegames kunnen tegenwoordig gepatched worden :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
- Veel lagere kopieer dichtheid dan PC
- Lagere ontwikkelingskosten
- Geen support kosten
- Veel grotere afzetmarkt
Nee daar kunnen we helemaal niet vanuit gaan. Dat dat hier in Nederland zo is wil niet zeggen dat het wereldwijd zo is. Nederland heeft een zeer hoge PC dichtheid. In Japan heeft bijna niemand thuis een PC staan, maar wel allemaal 1 of 2 consoles.
Qua royalties heb je gelijk, maar multi-platform ontwikkelen hoeft niet VEEL meer tijd te kosten, als je codebase goed is opgezet, wat .oisyn ook al aangeeft.
Bij pc-spellen zal je vast wel meer moeten doen aan support van verschillende hardware en klanten, maar dat lijkt me ook niet de grootste kostenpost.
De grootste kostenpost bij gamedevelopment is labour, ergo: manuren. Bij het ontwikkelen van PC games gaan relatief zeer veel manuren zitten in QA (quality assurance, testen) en debuggen. Daar heb je op een console met fixed hardware nauwelijks last van. Dus dat verschil tikt toch wel aardig door hoor.
Inzicht :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk wil ik nog op jullie (MrRudi en .oisyn) reacties reageren, maar ik bedenk me net dat ik offtopic ben gegaan, want het gaat helemaal niet over het developen van spellen. Ik ga maar weer stilletjes in een hoekje huilen om de laatste regel van MrRudi's post :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Als je over straat loopt en je ziet daar 50 euro liggen, dan loop je toch ook niet door zonder het op te rapen?

Het enige wat telt is geld mensen. Bijna iedereen heeft momenteel minder uit te geven. Dus dan laat je zulke gratis mogelijkheden niet liggen.

Je kan het er mee eens zijn of niet. Je kan er kwaad over worden, asociaal vinden. Maar zolang er mensen zijn die net ff die maand een rekening moeten betalen dan gaat dat altijd voor. Mocht je toch een spel willen hebben? Dan is de weg naar downloading nog maar erg kort en begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stalscu schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:16:
Als je over straat loopt en je ziet daar 50 euro liggen, dan loop je toch ook niet door zonder het op te rapen?

Het enige wat telt is geld mensen. Bijna iedereen heeft momenteel minder uit te geven. Dus dan laat je zulke gratis mogelijkheden niet liggen.

Je kan het er mee eens zijn of niet. Je kan er kwaad over worden, asociaal vinden. Maar zolang er mensen zijn die net ff die maand een rekening moeten betalen dan gaat dat altijd voor. Mocht je toch een spel willen hebben? Dan is de weg naar downloading nog maar erg kort en begrijpelijk.
Ik heb daar zelf niet eens zo'n probleem mee. Zeker niet als je dan zoals veel mensen als je het spel echt goed vind het toch koopt als het wat beter uitkomt. Ik heb dat zelf vroegah ook gedaan (kopieren) en koop nu nog regelmatig MSX spellen via eBay, omdat ik die vroeger veel heb gespeeld :)

Ik heb wel problemen met mensen die uit principe nooit iets kopen omdat "je alles toch kan downloaden?", die mensen hebben dus geen respect voor het vele werk dat er in een spel is gestoken, en - zeker even erg - begrijpen ook niet dat het signaal consument -> producent helemaal wegvalt. Er zijn zat echt goede spellen geweest die commercieel geen succes zijn geweest, en dat is zonde.

Ook standaard problematisch: mensen die alles downloaden wat los en vast zit, en het dan vrolijk zelf verder gaan verspreiden. Dan is het niet meer om 'zelf even te kijken of het leuk is', en maak je het probleem bewust groter.

en @ Terr: als je off-topic vragen hebt, ik heb E-mail he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:50:
[...]

Vergeet je niet een donatie te doen aan de developer?
dat doe ik door hun spel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:34:
dat doe ik door hun spel te spelen.
Daar heeft de developer weinig tot niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Toch geeft het wel voldoening: .oisyn in "Het kopiëren van Games" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:50
Ik download games omdat het ten eerste goedkoper is, en ten tweede ik anders keuzes moest maken, en het spel niet eens had gekocht. Dus ze maken geen winst, maar ook geen verlies als je het spel anders niet gekocht zou hebben.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:19
Das lekker kort door de bocht! Ze maken uiteindelijk wel verlies omdat jij t niet koopt terwijl zij er toch voor gewerkt hebben, en werken kost geld

Vind t weer zo`n eindeloze discussie die lekker makkelijk omslaat in welles/nietes

Heel veel maten hebben een spel en vragen of ik t ook wil (nee sorry, ik betaal liever 40 euro extra anders gaan de makers failliet)

Spellen waarvan ik denk dat ze het waard zijn koop ik, anders wacht ik tot ze een prijs kosten waar ik van vind dat ze t wel waard zijn. Punt :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Tja, ik koop eigenlijk alles wat het waard is wel. Niet alles, maar ik koop ook wel eens de spreekwoordelijke kat in de zak zeg maar. Maar op dit moment speel ik dusdanig weinig spellen dus koop ik al snel alles wat ik speel. En mijn Kubus voer ik geen illegale zooi. Volgens mij lust het ding het niet eens, maar Nintendo en haar topgames zijn heilig voor mij.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 16:50
Mjah wil wel graag CS Source spelen, maar om 50 euro voor HL2 te lappen vind ik te veel.. en duurt nog wel ff voordat ie in de budgetbak ligt. Helaas ook niet illegaal te spelen (HL2 uiteraard wel).. :(

Maar ik zit er wel aan te denken om de nieuwe Battlefield aan te schaffen, omdat ik dan voor het hele spel ga, en niet een deel ervan, zoals cs source.

En tsja als student/pc fanaat moet je zo je prioriteiten stellen, en bij mij gaan die dus voornamelijk naar hardware, uitgaan etc..

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

NoepZor schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:12:
Mjah wil wel graag CS Source spelen, maar om 50 euro voor HL2 te lappen vind ik te veel.. en duurt nog wel ff voordat ie in de budgetbak ligt. Helaas ook niet illegaal te spelen (HL2 uiteraard wel).. :(

Maar ik zit er wel aan te denken om de nieuwe Battlefield aan te schaffen, omdat ik dan voor het hele spel ga, en niet een deel ervan, zoals cs source.

En tsja als student/pc fanaat moet je zo je prioriteiten stellen, en bij mij gaan die dus voornamelijk naar hardware, uitgaan etc..
Grappig :) helaas denken veel mensen zo :( :( :( Mag ik dan aannemen dat jij later een auto koopt (hardware) maar geen benzine (software/games) 8)7

Koop je wel hardware maar geen zin om geld te gaan uitgeven aan games, dan speel je toch geen games :? iedereen lijkt dat zo normaal te vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Koop je wel hardware maar geen zin om geld te gaan uitgeven aan games, dan speel je toch geen games :? iedereen lijkt dat zo normaal te vinden :/
tja helaas kun je hardware niet kopieren anders had ik dat al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
De meeste spelen kunnen me niet lang genoeg boeien om 50 euro waard te zijn.
De spellen die dat wel kunnen, en die ook 'n MP hebben, koop ik.
Voor SP games geef ik geen geld uit, omdat na m'n 'download check' er niets extra's te halen valt.

En ja, ik heb best een aantal originele games, waaronder Halo ( geen moment getwijfelt, een dag voor de release bij de aardige Dixons meneer losgekregen :) ) en ook de opvolger zal ik zeker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
'k denk niet dat het probleem is dat de spellen te DUUR zijn......

Het probleem is dat downloaden te GOEDkoop is :-)

immers, alle redenatie hierboven over wat je per uur kwijt bent aan een spel t.o.v. bioscoop bezoek etc kloppen allemaal. Maar wat als je voor nagenoeg NIETS het gewoon kan verkrijgen.

Daarnaast denk ik dat een socioloog ook nog wel een duit in het desbetreffende zakje kan doen: vanwege de "onpersoonlijking" van de maatschappij zal men ook minder geneigd zijn om iemand die je al helemaal niet kent financieel te steunen etc etc. evt nog geholpen door argumenten als "ach, ze verdienen toch al genoeg".

Wellicht dat we er pas anders over gaan denken als er geen spellen (of muziek) meer uitgebracht worden omdat er geen geld voor de productie meer is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:53

Kirpeknots

Wazzup!

Ik download games. Als ik ze leuk vind dan koop ik ze. Ben nu GTA San Andreas PC aan het proberen. Het laatste wat ik gekocht heb is battlefield vietnam. Ik ben nu heel benieuwd naar Battlefield 2.

Ik voel me niet schuldig. Als ik een spel niet koop dan heb ik er ook maar kort naar gekeken en was het toch een miskoop geweest.

[ Voor 26% gewijzigd door Kirpeknots op 09-06-2005 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En CS Source zelf vind jij minder dan Battlefield? Of gaat het puur om het idee dat je eigenlijk de helft niet gebruikt dus ook absoluut korting wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:52
Vroeger downloade ik elk spel. Of ik het speelde of niet. Tegenwoordig is de kwaliteit van games zo ontzettend bagger geworden dat ik het gros van de games niet eens wil bekijken. Mocht er spel zijn die me leuk lijkt, download ik de ISO. Als na een paar potjes blijkt dat het minder is dan tyf ik die weg. Is het wat, kopen!

Multiplayer games koop ik zowiezo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op maandag 18 oktober 2004 @ 00:10:
> En de mense die gewoon elke nieuwe game uittetesten die er is, Jah die hebben het geld niet voor die dure games, dus kopieren.

Die zouden op zijn minst een van de negen games kunnen kopen.

Kijk Daarvoor is een DEMO te downloaden op de Homepage van de ontwikkelaars 8)7

it`s so simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 20:46

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:44:
[...]

Kijk Daarvoor is een DEMO te downloaden op de Homepage van de ontwikkelaars 8)7

it`s so simpel :)
Demo's komen vaak pas veel later dan het spel zelf uit, en geven ook heel vaak nauwelijks een fatsoenlijk beeld van het spel. Ik kan me goed voorstellen dat men bij zichzelf denkt "ik download 't spel wel en ga 'm dan uitproberen". Als je 't spel dan uitgeprobeerd hebt en je vond 't wat, dan koop je 'm gewoon.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Bijkomend feit, dat demo's ook best vaak bijna net zo groot zijn als de game in kwestie zelf, en vaker op langzame servers staan dan op snelle ....

Dan is het vaak al sneller om de iso te leechen dan om de demo van de officiele sites te halen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cyphax schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:49:
Ik kan me goed voorstellen dat men bij zichzelf denkt "ik download 't spel wel en ga 'm dan uitproberen".
Zo dacht ik ook altijd, het punt is alleen dat het soms zo leuk is dat je de gedownloade versie even blijft spelen omdat je nog geen zin/tijd heb gehad om langs de winkel te lopen. Of omdat het met geld net even wat slechter uitkomt. En ja, dan heb je 'm na een tijdje uitgespeeld, en dan koop je 'm vaak alsnog niet, je hebt 'm immers toch al uitgespeeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
.oisyn schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:42:
Zo dacht ik ook altijd, het punt is alleen dat het soms zo leuk is dat je de gedownloade versie even blijft spelen omdat je nog geen zin/tijd heb gehad om langs de winkel te lopen. Of omdat het met geld net even wat slechter uitkomt. En ja, dan heb je 'm na een tijdje uitgespeeld, en dan koop je 'm vaak alsnog niet, je hebt 'm immers toch al uitgespeeld :).
Dat verschilt per persoon denk ik eigenlijk. Ik zal nu een spel eerst downloaden (als het nieuw is) om te kijken of ik het wel kan draaien (geen Windows) denk ik (ik geef meestal weinig om nieuwe spellen en oudere spellen zijn goedkoper dus koop ik die makkelijker).
Maar mijn bron van nieuwe spellen is gewoon de budgetbak, dat was het eigenlijk wel. :P
('k wacht ook vaak zat met het kopen van een spel tot het a) in de budgetbak ligt, gaat met wat mazzel samen met b) dat het onder Wine draait)
Overigens is "ik heb het al uitgespeeld" voor mij nog nooit een reden geweest om een spel niet te kopen. De spellen die mijn interesse trekken zijn het altijd waard over een tijdje nog eens uit te spelen :)
(of spellen die niet zo lineair zijn, simulators enzo, die gaan toch wel langer mee)

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 09-06-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50
Ik koop alleen de games waarvan ik weet dat er een ijzersterke multiplayer inzit. De single player speel ik toch maar 1 of soms 2 keer, maar thats it. En ik ga echt niet telkens 40 euro uitgeven voor een spel wat ik 1 dagje speel, of als het redelijk goed is, en ik verveel me, helemaal uitspeel. Das eigenlijk een beetje mijn reden voor het kopierwerk. Niet dat ik veel games speel by the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
OlafvdSpek schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:51:
[...]
Of gaat het puur om het idee dat je eigenlijk de helft niet gebruikt dus ook absoluut korting wil?
Ja!
Als ik naar de AH ga voor 1 appel, dwingen ze me toch ook niet om 'n hele zak te kopen?

[ Voor 9% gewijzigd door SH4D3H op 09-06-2005 19:48 . Reden: Kwo0t verduidelijkt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jive schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:28:
Bijkomend feit, dat demo's ook best vaak bijna net zo groot zijn als de game in kwestie zelf, en vaker op langzame servers staan dan op snelle ....

Dan is het vaak al sneller om de iso te leechen dan om de demo van de officiele sites te halen.
Inderdaad. En wat er nog bijkomt: vaak werken de demo's niet eens!

Gisteren wilde ik mijzelf belonen op een nieuw autorace spel. Ik heb de demo's van 2 nieuwe toppers geinstalleerd en beide deden het niet op een schone game image! Tja, dat helpt natuurlijk ook niet echt... gelukkig komt dit niet al te vaak voor.

Ik koop trouwens wel af en toe een spel en download er nu nog maar weinig, het verzamelen was altijd een grotere hobby dan het spelen. Ik ben daar nu van afgestapt en heb mijn 3 favoriete race games origineel gekocht (wel in het buitenland omdat ze daar goedkoper waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik download het spel, test het grondig of er geen bugs inzitten en dan koop ik het soms wel en soms niet. Is maargoed dat ik dit met boilingpoint road to hell heb gedaan. Als ik die had gekocht wat het toch een ontiechelijke miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

* Jive loopt altijd als hij de kans krijgt langs het rekje met games van 10E of minder bij de :
Bart Smit, Intertoys, V&D, Dixons, Kruidvat, Top1Toys en waar ik het al niet meer zie.

Zo scoor ik best vaak games welke ik wel leuk vond, of ze nu dan in de kast verdwijnen of daarna nog even 4x rond gespeeld worden .....

Een van de grootste issues kan zeer eenvoudig weggenomen worden, gewoon de prijs omlaag.
Ook voor games blijft nog steeds gelden dat zolang distributeurs/softwarehuizen(zoals EA) de prijs kunstmatig hoog houden, en liever 100x 40Euro winst voor een game zien dan 1000x 10Euro blijft de stap om te downloaden/kopieren gewoon simpelweg te groot voor de meeste mensen.
En ja, van die 40 en 10 zijn dan al de distributie en extra kosten af natuurlijk.

Net als met Itunes ... wanneer er een beter en betaalbaar legaal systeem komt om eenvoudiger aan je games te komen, zal de markt vanzelf verschuiven naar meer legale verkoop.

Maar dat durven ze niet, want dan moeten ze minder vragen voor de pc-versie dan voor de console-versie, en dan zullen mensen mischien meer geneigd zijn om de pc-versie te kopen, en daardoor lopen ze de nog hogere winst op de console mis .. zoals hierboven al aangegeven was dat het goedkoper en makkelijker is om voor de console te devven dan voor de pc ... zeker met support.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standeman schreef op donderdag 19 augustus 2004 @ 10:28:
[...]

Aan de prijzige kant? Als je ooit eens een bioscoop kaartje heb gekocht is dit echtenorm hypocriet :?

Voor een bioscoop-film betaal je iets van 7 euro voor gemiddeld 1,5-2 uur vermaak. Dat is dus zo'n beetje 3 euro per uur.

Voor een game betaal je 50 euro.. Ik zelf ben met een game (Baldur's Gate (1 / 2), NFS, C&C Generals, Gran Turismo 3, etc) al snel 50 uur bezig voor dat deze uitgespeeld is (en daarna vaak nog ff een bepaald level / online speel). Dat is dus slechts 1 euro per uur vermaak.

Conclusie... Bij een bioscoop probeer je niet via de achterdeur naar binnen te glippen maar spellen kopieren is wel ok omdat je de games zo duur vind?

(overigens is dit geen flame en dus zeker ook niet persoonlijk... en ik ben ook niet heiliger dan de paus O-) :) )
waarom denk je dat iedereen de nieuwste filmen al op dvd download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik download ook regelmatig games, maar dat is dan echt om het uit te proberen (serieus trouwens). Ik ben in de afgelopen jaren al zo vaak genaaid met valse verkooppraatjes op E3's, gehype door de developer zelf (ja! Ik kijk naar jou meneer Molyneux) en gewoon 40-60 euro ophoesten voor een game die dat bij lange na niet waard is. Morrowind, Diablo 2, Flight Simulator, GTA3, GTA:VC zijn zo'n beetje de enige games van de afgelopen 3 jaar waar ik echt de indruk heb dat ik mijn geld eruit heb gehaald.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik speel soms (niet meer dan enkele keren per jaar) games, dat "on the lan available" is, zeker als student, wat mij niet aanspreekt haal ik ook niet af. Meestal wordt het van de harde schijf afgegooid na 1x singleplay te spelen of ermee kappen met spelen wegens saaiheid. Zo'n spel is meestal niet waard om te kopen, als ik het koopt, dan moet het uit de budgetbak komen. Dus games gaan previewen, eigenlijk speel ik alleen RTCW: ET (gratis), Battlefield 1942 (de Deluxe doos) en CS 1.5 (Half-Life Generation doos zoals de meeste CS'ers). Voor de rest er een hoop gamedozen stof te happen. Diablo 2 en LoD is ook een goede game, maar ligt nu stof te happen.

Aan mij verdienen ze niet zoveel geld, want ik ben jarenlang vastgeroest aan multiplay van bepaalde games. 1 Half-Life-doos voor 3 CS-jaren is wat anders dan EA spellen kopen en na een nachtje is het al uitgespeeld.

[ Voor 43% gewijzigd door rapture op 10-06-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:39
Na een aantal miskopen download ik tegenwoordig alles waar geen demo van beschikbaar is. Joint operations en Delta Force extreme zijn me beiden enorm tegen gevallen. Ook C&C generals ligt hier stof te rapen naast RA2. Hoewel ik voor ra2 niet veel betaald heb indertijd en er toch nog wel wat lol aan gehad heb. Ook raven shield ligt op het stapeltje, een paar keers singleplayer gedaan en dat is het wel weer.

Games die ik wel eerst bij een ander een tijdje geprobeerd heb of eerst illegaal het geprobeerd heb ik hier ook liggen en van die aankopen heb ik nog steeds geen enkele spijt. HL1 & 2, Day of Defeat 1.0 retail en DFLW zijn hier goeie voorbeelden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Oke, ook ik download wel eens een spel.. (in de afgelopen 3 jaar 1tje denk ik -> Doom 3). Deze speel ik dan 1 avondtje (gezien de hype) en pleur hem daarna weg. Zou ik doom gekocht hebben? Ammenooit nie, dan maar het nooit gezien hebben

En ik weet niet of de game industrie nu zo veel te lijden heeft onder het kopieeren. Kinders (lees groep 12 tot 20 jarige) hebben tegenwoordig andere prioriteiten om hun geld aan uit te geven dan aan games (en muziek). Mobile telefoons, ringtones ect hebben meer prioriteit. Dus als games onkraakbaar c.q. niet te downloaden waren, zou deze jeugd ze waarschijnlijk ook niet aanschaffen. Hierdoor krijgt het ook geen hype, waardoor een aantal mensen die nu wel games kopen ze dan al helemaal niet zouden kopen. Nog minder omzet.

Ik heb z'n gevoel dat er een evenwicht tussen moet zijn. Ik vergelijk het maar met het verhaal rondom buitenlanders (niet letterlijk de buitenlanders met cd vergelijk he! het gaat om de strekking van het verhaal).

Er zijn mensen die roepen: Alle buitenlanders eruit. NU. Maar de realiteit is dat ALS we dat zouden doen, waarschijnlijk hele segmenten van de nederlandse economie in elkaar storten, waardoor deze personen het tegengestelde bereiken wat ze willen bereiken. Juist minder banen ipv meer voor de blanke nederlander.

Er zijn nu mensen die roepen: Nooit meer iets kopieeren. Ik (persoonlijk) denk dat dan de hele markt wel eens tot stilstand zou komen en op zijn gat zou vallen. Immers een belangrijke hype-vormende en aanjagende factor zou daar ook mee wegvallen, als je nog alleen de groep krijgt die er echt geld voor overheeft hebt om mee te dicussieren en te spelen.

Voor muziek zou ik dat wel ideaal vinden moet ik zeggen. Die klote pubers hebben dan toch geen geld om die bagger muziek te kopen (lees spice-girls/britney/ect,ect), het wordt ook niet via het internet gehypt, dus minder op de radio gedraaid, dus minder bekend, dus minder verkoop. muziekindustrie gaat zich meer richten op mensen die wel geld hebben (25+) en dan zijn we eindelijk van de rotzooi op de radio af :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:45:
Voor muziek zou ik dat wel ideaal vinden moet ik zeggen. Die klote pubers hebben dan toch geen geld om die bagger muziek te kopen (lees spice-girls/britney/ect,ect), het wordt ook niet via het internet gehypt, dus minder op de radio gedraaid, dus minder bekend, dus minder verkoop. muziekindustrie gaat zich meer richten op mensen die wel geld hebben (25+) en dan zijn we eindelijk van de rotzooi op de radio af :P
Mhah! en dus blijven we 10 jaar terug hangen.. jongeren zorgen juist voor continuïteit in de muziek. Zij zorgen voor nieuwe muziekstromingen en zijn op die manier dé doelgroep voor veel artiesten.
Denk je nou echt dat het beeld wat je hierboven schetst realistisch is?! Beetje ouwe lullen mentaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:50:
[...]

Mhah! en dus blijven we 10 jaar terug hangen.. jongeren zorgen juist voor continuïteit in de muziek. Zij zorgen voor nieuwe muziekstromingen en zijn op die manier dé doelgroep voor veel artiesten.
Denk je nou echt dat het beeld wat je hierboven schetst realistisch is?! Beetje ouwe lullen mentaliteit ;)
dus je bent het eens dat britney spears goed s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:38

CSS is wel illegaal online te spelen... VIA steam.. mja ik download ook wel is een spel, en ik zeg dan tegen mezelf van als ie vet is gaak m kopen, maar doe je toch niet.

al hoewel men meeste games wel legaal zijn gekocht :) en dat hebben veel mensen ook niet.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Ik vraag me vaak af waarom game developers niet gewoon keys gaan verkopen. De distrubutie word toch door de klanten al gedaan.
Als je in bijvoorbeeld thailand gaat kijken naar de game prijzen van legale games dan liggen die veel lager dan hier. Dan heb ik het niet over de vele winkels waar ze illegaal verkopen die zijn er ook.
Zo heb ik in thailand generals en zero hour gekocht voor 20 euro totaal. Gasten van de duane zeiden dat het illegale spellen waren en ze het toch niet zouden doen maar de keys werken wel en zijn uniek. Je zou denken dat er mensen zijn die daar geld in zien en gewoon keys gaan verkopen vanuit goedkopere landen naar de duurdere. Mensen die in de grensstreek bij duitsland wonen gaan in duitsland tanken en cd's halen en ik geef ze geen ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_siren schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:05:
IZo heb ik in thailand generals en zero hour gekocht voor 20 euro totaal.
Dat was vast een tijd terug? Zoveel kost hij namelijk nieuw hier nu bij de speelgoedwinkel. Ik heb trouwens C&C 2ehands gekocht op marktplaats, maar ben er nog niet aan toegekomen helaas.

Dat is het probleem ook vaak, als je jong bent wil je gamen, maar kan je het niet betalen en ga je downloaden. Ben je ouder, dan wil je gamen en kan je games kopen, maar heb je geen tijd meer...

Ik schrik er trouwwens wel van dat de games voor de nieuwe consoles meer richting de 100 euro per game gaan, althans, dat zijn de geruchten. Dat is toch niet meer te betalen? Ik kreeg vroeger als kind 75 gulden voor mijn verjaardag, dat is nu niet eens 1 game meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Laatst online: 16-09 23:22

Acheron

updatepack.nl

Starforce 3 nu uiteindelijk gekraakt?
Morglum007, CD Freaks Senior Member, vandaag
SF have been finally beaten. 1:1 copy ( no emulation) finally available.

Spath, pls contact me, i must send u some tools.

Method will be public in spanish within next days

[ Voor 14% gewijzigd door Acheron op 27-07-2005 21:44 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hp38guser schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:39:
Starforce 3 nu uiteindelijk gekraakt?

[...]

_/-\o_
Ik vind daar niks _/-\o_ aan hoor.

Ik moest trouwens eerst opzoeken wat dat was, Starforce 3. Niet iedereen met een internetverbinding zit in de warezscen :+ Ik had er nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Starforce 3 werkt met een disc + cd key in combinatie met jouw hardware geloof/denk ik, ik weet er ook niet alles van, maar meer info is op http://www.star-force.com/protection.phtml?c=73 te vinden.

Het zou allesinds nice zijn mocht ie gekraakt zijn, kan ik eindelijk m'n Splinter Cell Chaos Theory backuppen. (ik werk altijd met backups van m'n originele cd's, om krassen te mijden, 1x 50-60 euro voor hetzelfde game dokken is al meer dan genoeg)

/edit

Starforce 3 is al een hele tijd gekraakt :? DTM Race Driver 2 kan je al sinds lange tijd backuppen zie ik juist. (het had wel maanden geduurd, maar dat game bestaat ondertussen al ongeveer een jaar)

[ Voor 35% gewijzigd door XWB op 27-07-2005 22:10 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Laatst online: 16-09 23:22

Acheron

updatepack.nl

Huidige manieren van kraken van SF3 houdt in het cracken van individuele games. Op CDFreaks gaat het erom een back-up te kunnen maken van je legaal gekochte cd's.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Toen ik een aantal jaren geleden voor het eerst een breedband aansluiting kreeg, heb ik volop games gedownload, vooral om het feit dat t zo makkelijk was om te doen. Maar de lol ging er na een tijdje toch wel vanaf, de nieuwigeheid was er voor mij zo vanaf. De laatste jaren heb ik niks meer illegaal gedownload puur om het feit dat als je een goede game koopt je er toch veel meer plezier aan hebt. Je hoeft niks meer te downen, de versie die je koopt werkt altijd i.t.t. gedownde images. Je hebt een legale key. Je kunt online en updaten, je hoeft niks meer te branden en covers uit te printen. Veel fijner dan met illegale games. t heeft een bepaalde meerwaarde en die 50 euro voor een game ben ik zo vergeten. Anders gaat t toch aan iets anders onbenulligs op.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
hp38guser schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:15:
Huidige manieren van kraken van SF3 houdt in het cracken van individuele games. Op CDFreaks gaat het erom een back-up te kunnen maken van je legaal gekochte cd's.
Ahzo ja, op die manier. Ben benieuwd.
Cracks ben ik ook niet echt voorstander van, gaat altijd mis met patches enzo.
Je hebt een legale key. Je kunt online en updaten,
Sure, ik koop mijn games ook enzo, maar toch wil ik een perfecte backup kunnen nemen, want als je cd/dvd stuk gaat (of je verliest hem ergens, bv op een lan) dan mag je weer zoveel gaan betalen.

[ Voor 38% gewijzigd door XWB op 27-07-2005 22:41 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:47:
[...]

Ik vind daar niks _/-\o_ aan hoor.
Ik wel. Die kopieerbeveiligingsfabrikanten denken alleen aan mensen met Windows. Als ik een Windows-spel (legaal en wel, mind you) wil spelen heb ik in 90% van de gevallen gewoon een crack nodig anders kan ik het gewoon niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kopiëren van Games? Ja dat doe ik. En dat vind ik ook totaal niet erg. Ik ga echt niet als 14 jarig kind met € 7,50 zakgeld per maand steets weer 40-50 euro voor een spel neerleggen. ( dat kan ik dus ook niet.) Gewoon lekker gratis. Het spel is precies het zelfde, alleen heb je nu geen mooi doosje erbij om je game in te stoppen... Who cares? Nou ik dus niet. Na 1x uitspelen heb ik het wel weer gehad met een spel. Laatst heb ik half-life2 geleend van mn neef ( wel de legale versie )en heb het uitgespeeld in ander halve dag. ( de eerste dag dat ik heb had meteen 8 uren gespeeld en de volgende dag ook nog een paar uurtjes ) Nou als ik dat spel dus had gekocht was ik dus nu wel 40 euro armer geweest en heb ik er nu geen ruk meer aan.
Maar niet dat ik hier stapels gebrand spul heb, hooguit 10 games.
( heb ik trouwens wel ff ongeveer 450 euro bespaard. )

Verder als ik echt graag een game wil hebben dan zou ik hem mishien nog wel kopen. ( heb ik ook met GTA: SA gedaan. Verder heb ik ook nog een Nintendo Ds + Super Mario64 Ds en daar leg ik na lang sparen dus nog wel mn centjes voor neer. Nu ben ik dus voorlopig wel blut. ( ow he er zit nog een tientje in mn beurs... kan ik daar morgen weer mooi wat lege cd-rommetjes van halen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Cyphax schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:44:
Ik wel. Die kopieerbeveiligingsfabrikanten denken alleen aan mensen met Windows. Als ik een Windows-spel (legaal en wel, mind you) wil spelen heb ik in 90% van de gevallen gewoon een crack nodig anders kan ik het gewoon niet draaien.
Euhm, wat staat er groot op het spel? "DESIGNED FOR WINDOWS XP". Niet alleen de beveiligingen, maar heel dat spel is gemaakt voor windows ;)

Dat het niet werkt met wine; tsja, dat is jammer. Ik start wel even windows op als ik een spel wil spelen. :)
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:23:
Het kopiëren van Games? Ja dat doe ik. En dat vind ik ook totaal niet erg. Ik ga echt niet als 14 jarig kind met € 7,50 zakgeld per maand steets weer 40-50 euro voor een spel neerleggen. ( dat kan ik dus ook niet.)
Dan ga je toch buitenspelen? Of werken, dan heb je na een uurtje of twaalf weer een spel eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
eamelink schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:40:
Euhm, wat staat er groot op het spel? "DESIGNED FOR WINDOWS XP". Niet alleen de beveiligingen, maar heel dat spel is gemaakt voor windows ;)

Dat het niet werkt met wine; tsja, dat is jammer. Ik start wel even windows op als ik een spel wil spelen. :)
Dat is een goede! Ik koop vanaf vandaag geen enkel spel meer. Hebben ze dan hun zin?
Ik heb toch geen keus. *shrug* 't is cracks downloaden voor mijn legaal aangekochte games.
En als ze het er niet mee eens zijn, dan maken ze zelf maar een Linux port. ID en Epic/DE kunnen het ook. Zelfs Blizzard doet het netter dan velen, hun spellen draaien doorgaans zeer goed onder Wine zonder veel problemen. Zitten blijkbaar goed in elkaar.
Maar dit is een heel andere discussie. Ik geef slechts aan dat die cracks ook positief gebruikt kunnen worden. :P
(op meerdere manieren zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werken? Nou veel mag je op mijn leeftijd nog niet doen...
Volders lopen, 200 huizen en dan een dikke stapels volders die je eerst nog moet vouwen en dan verdien je mischien nog 10 euro. En dan nog huiswerk maken ( kan best veel zijn op havo-vwo )
en dan hou je mischien nog een uurtje over om je zuur verdiende game nog ff te spelen. Nou nee dank u daar heb ik geen zin meer in. Respect aan de mensen die dat nog wel doen.
Ik w8 liever nog een paar jaartjes op wat beter werk te kunnen gaan doen.
( ik zijk vandaag wel een beetje veel maar dat is omdat mn heerlijke zonnige strand vakantie toch niet zo zonnig bleek te zijn en de tent lekte en alles zijk nat was. Daarom zijn we na een week op de camping ( wat 3 weken hoorde te worden ) maar weer naar huis gegaan. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:51:
Volders lopen, 200 huizen en dan een dikke stapels volders die je eerst nog moet vouwen en dan verdien je mischien nog 10 euro. En dan nog huiswerk maken ( kan best veel zijn op havo-vwo )
en dan hou je mischien nog een uurtje over om je zuur verdiende game nog ff te spelen. Nou nee dank u daar heb ik geen zin meer in. Respect aan de mensen die dat nog wel doen.
Ik w8 liever nog een paar jaartjes op wat beter werk te kunnen gaan doen.
( ik zijk vandaag wel een beetje veel maar dat is omdat mn heerlijke zonnige strand vakantie toch niet zo zonnig bleek te zijn en de tent lekte en alles zijk nat was. Daarom zijn we na een week op de camping ( wat 3 weken hoorde te worden ) maar weer naar huis gegaan. )
Wat zijn volders :?

Maar dan nog: gamen is GEEN GRONDRECHT.

Maar goed, dat heb ik al zo vaak in dit topic geroepen dat ik ook wel weet dat het geen indruk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
PWM schreef op donderdag 19 augustus 2004 @ 09:58:
Dit is niet de eerste discussie over dit onderwerp. Ik hoop dat we een volwassen discussie kunnen hebben, zodat de Moderators het Topic open kunnen laten.

Ik verbaas me de afgelopen maanden weer over het gebruik van games onder de users. Het kopiëren van games wordt als de normaalste zaak van de wereld gezien, en door een groep zelfs cool.

Ik heb het nu niet over het kopiëren van een game om het uit te proberen, hoewel die reden vaak misbruikt wordt. Het Doom 3 topic zit vol met mensen die het spel hebben en spelen. Slechts een klein deel heeft het spel daadwerkelijk gekocht. Een groot deel beweert dat ze het alsnog gaan doen, maar of dat gebeurd is natuurlijk de vraag. FS2004 is een populair spel, met een grote aanhang, toch wordt het veel gekopieerd, en niet gekocht ([rml]PWM in "[ FS200x] Vragen en mooiste screenshots, ..."[/rml] ). De Xbox is een mooie spel computer. Echter, veel mensen bouwen hem zodra ze hem hebben om, en kopiëren vervolgens 95% van de spellen die ze spelen.

Ik snap hier niets van. Waarom is het zo normaal dat je niet betaald voor een product. Niemand hier zal kleptomaan zijn en zijn computer ergens uit een winkel stelen. Toch, zodra ze hem hebben, stelen ze wel alle software die ze willen hebben. Dit Topic gaat puur over games. Games waaraan veel mensen veel plezier beleven, maar waar weinigen voor willen betalen. Users zijn hier vaak erg jong, maar er zijn ook veel volwassen gebruikers, gewoon met werk en salaris. Waarom is het zo geaccepteerd?
Je snapt hier niets van? De redenen dat dit gebeurt kan je toch makkelijk zelf bedenken. Het is inderdaad normaal dat je betaald voor je product. Echter zijn de softwareproducten relatief eenvoudig
te verkrijgen en zullen er dus mensen zijn die hier gebruik van maken. Blijkbaar beleven mensen nog best veel plezier van software die ze niet betalen.

Toch koop ik de spellen waar ik weet dat ik veel speelplezier aan ga beleven. Laatst nog BF2 gekocht na de demo grijs te hebben gespeeld.

Ena ls van ieder spel een goede demo zou zijn voor de release zou dit al stukken minder gebeuren. Zou jij 40-50 euri op de toonbank leggen van iets waarvan je alleen het hoesje en de website hebt gezien? Alhoewel is dat wat te laat qua ontwikkeling aangezien gratis goedkoper is :)

[ Voor 7% gewijzigd door seamus21 op 27-07-2005 23:57 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

ChangeLife4Ever

owned by above

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:51:
Volders lopen, 200 huizen en dan een dikke stapels volders die je eerst nog moet vouwen en dan verdien je mischien nog 10 euro.
flauw excuus. ik moet voor +/- 1000 afgiftepunten 3 huis-aan-huis folders vouwen. Rsi-armpje later heb je dan toch mooi 1 uur binnen (à €8). Mag ik daarom een game-pje "jatten", omdat ik dan van het gamen een rsi-armpje wil hebben ;)

'k Heb hier best wat legale spellen liggen, maar meestal download ik toch een crackje, omdat ik maar één dvd-brander heb en voor de rest geen cd-rom- of dvdspeler. Enkel voor 't gemak dus. Komt nog eens bij dat het spel dat ik het meest speel freeware is (Wolfenstein ET :) )

Verder ben ik zeer zeker eens met veel mensen hier. Ik houd er ook niet van om iets te kopen, waarvan ik niet zeker weet wat het precies inhoudt. Daarom gebruik ik ook nog wel eens illegale versies van games. De meeste koop ik dan later wel legaal. Op dit moment zijn zelfs alle spellen die ik heb NIET gedownload...
( heb ik trouwens wel ff ongeveer 450 euro bespaard. )
BESPAARD????? 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door ChangeLife4Ever op 28-07-2005 00:02 ]

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

lol ik gebruikte een tijdje cracks omdat m'n cd-rom-speler naar de eeuwige jachtvelden was en ik blut was, sta je daar mooi met je verzameling legale games :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

ik test overigens inderdaad wel spellen voor m'n pc, zo vond ik doom3 niet de moeite waard, maar half-life 2 en de unreal series heb ik dus wel allemaal legaal. Intussen ben ik overigens 18 en heb ik beter werk, dat scheelt ook een boel, ik koop nu eigenlijk veel meer games voor m'n ps2 en meer films. pc-games daarentegen boeien me tegenwoordig gewoon niet meer zo, het fps-genre is alleen nog interessant qua multiplayer, singleplayer ben je over het algemeen binnen 1 a 2 dagen doorheen.

dit kan te maken hebben met het feit dat ik beter ben geworden, waarschijnlijker lijkt me dat de games korter zijn geworden. Een uitzondering hierop vond ik overigens Max Payne 2: kort, maar o zo fucking meeslepend en mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:54:
[...]

Wat zijn volders :?

Maar dan nog: gamen is GEEN GRONDRECHT.

Maar goed, dat heb ik al zo vaak in dit topic geroepen dat ik ook wel weet dat het geen indruk maakt.
Oh ben het helemaal met je eens hoor maar het lijkt gewoon geen stelen omdat iedereen eraan kan komen.
Ik betrap mezelf er ook nog wel eens op om een game "vergeten" te kopen.
Is het niet eerder een sociaal probleem?
Hetzelfde als met mp3'tjes.
Er is echt geen enkel denkbare legale reden dat je een game download en toch doe ik het en met mij miljoenen anderen.
En dat is al zo sinds het begin tijdperk v/d computer.
Wdbt is een brood stelen omdat je kinderen honger hebben rechtvaardiger.

Waarom legt mijn provider mij uit hoe ik usenet kan gebruiken om de laatste films, muziek en games kan downloaden?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Klein vraagje naar aanleiding van een discussie die ik had. Stel ik heb een spel gekocht, maar na een paar maanden sneuveld de CD in een naar ongeluk. Is het dan legaal om het spel van eMule, of wat dan ook, te downloaden? Ik dacht dat dat zo was, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, want je hebt een licentie. Maar zodra je dan een (no-CD) crack oid gebruikt is het weer illegaal want het is niet toegestaan om de software te wijzingen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ook al Bezet schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:37:
Klein vraagje naar aanleiding van een discussie die ik had. Stel ik heb een spel gekocht, maar na een paar maanden sneuveld de CD in een naar ongeluk. Is het dan legaal om het spel van eMule, of wat dan ook, te downloaden? Ik dacht dat dat zo was, maar weet het niet zeker.
Volgens mij is dit niet legaal. Je kan een nieuwe CD opnieuw bestellen bij de leverancier als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
LoneRanger schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 01:05:
[...]
Oh ben het helemaal met je eens hoor maar het lijkt gewoon geen stelen omdat iedereen eraan kan komen.
Sterker nog, als ik een ruit bij jou ingooi lijkt het ook geen stelen, en dat is het ook niet. Het is wel een overtreding, maar geen diefstal. Zo is het met spelen van gekopieerde games ook. Waarom iedereen de vergelijking met diefstal maakt, is me nooit helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
mae-t.net schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:18:
[...]

Sterker nog, als ik een ruit bij jou ingooi lijkt het ook geen stelen, en dat is het ook niet. Het is wel een overtreding, maar geen diefstal. Zo is het met spelen van gekopieerde games ook. Waarom iedereen de vergelijking met diefstal maakt, is me nooit helemaal duidelijk.
Ok houden we het op een overtreding/misdrijf, de inhoud van mijn post veranderd daar niet door. ;)

Ik wil je wel uitleggen waarom ik het diefstal noem.
Als jij muziek download en er gebruik van maakt, dan is het feitelijk je eigendom zonder dat je ervoor betaald hebt.
Immers staat de muziek staat fysiek op je harde schijf, je maakt er gebruik van, terwijl je er geen [gbruiks]rechten voor betaald hebt.
Ik ga er dan wel vanuit dat je het origineel niet hebt of de rechten bezit.
Hetzelfde geldt voor software en films waar rechten/copywright etc. op zit.

Dat het juridisch gezien anders heet wil ik best geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39
voor mij is het simpel ik ga geen spel kopen van 50 a 60 euro dat ik na een week al heb uitgespeeld en het vervolgens in de kast verdwijnt. dat is dus 50 euro voor een weekje "speel plezier" dat vind ik gewoon te veel geld, soms wel goede games uit budgetbakken, mafia bv, soms ook als het een goede multiplayer heeft die ik veel speel, cod2 bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
whiplash1990 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:14:
voor mij is het simpel ik ga geen spel kopen van 50 a 60 euro dat ik na een week al heb uitgespeeld en het vervolgens in de kast verdwijnt. dat is dus 50 euro voor een weekje "speel plezier" dat vind ik gewoon te veel geld, soms wel goede games uit budgetbakken, mafia bv, soms ook als het een goede multiplayer heeft die ik veel speel, cod2 bv.
Dan is het simpel. Dan speel je niet. Het voordeel is, dat je ze daarna uit de Budgetbak kan halen, en voor het eerst kan spelen.

Ik koop mijn PC games altijd uit de budgetbak, en geniet er dan van alsof hij net uit is.

Als jij het geld niet wil of kan opbrengen om een nieuwe game te kopen, heb jij niet het recht om het dan maar gratis te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Eigenlijk had je een backupje moet maken :p (voor zover dat mag tegenwoordig ;) ). Je mag niet de game van eMule afhalen, omdat er waarschijnlijk iemand deze game op eMule heeft gezet wat hij al niet mog doen (daar zit dus al de fout). Tenzij het softwarehuis dat zelf heeft gedaan in geval van... jou.

Ik zou gewoon even kijken of je een nieuwe CD kan krijgen :) in veel gevallen doen ze niet zo heel moeilijk. (je moet je kapotte CD opsturen, of bewijzen met foto's etc. / CD-key) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Ik denk dat als ze de game 1/2 van de prijs maken, 3 keer zoveel mensen de game zouden kopen

XBL: Warheadheadshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Remmertjuh schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:19:
Ik denk dat als ze de game 1/2 van de prijs maken, 3 keer zoveel mensen de game zouden kopen
Ik weet wel zeker van niet.

Daar wordt continue onderzoek naar gedaan. Wat denk je, dat ze het voor de lol doen?

Stel dat het waar zou zijn, dan zouden morgen alle prijzen gezakt zijn. Maximale winst, dat is wat ze willen. Overigens, op een aantal grote jongens na, denken de meeste niet over maximale winst, maar meer over het in de zwarte cijfers te blijven.

De discussie is al vaak gevoerd. Vroeger waren games duurder dan nu. 119,- tot 139,- was geen uitzondering. Da's 10 jaar geleden. Inflatie technisch zou het nog een stuk hoger zijn.

Al zouden nieuwe games 25,- kosten. Er is een soort volk wat het gewoon verdomd om games te kopen. Simpele reden: Het interesseert ze gewoon geen ruk.

Alle drogredenen worden naar voren gehaald, de bekenste: Als de game goed is, koop ik hem wel :z

Bekendste voorbeeld blijft Westwood: Westwood maakte games die de hele wereld speelde: Command & Conquer.

Iedereen kende het, iedereen speelde het. Het spel kostte 99,- gulden, dus dat mag ook geen probleem zijn voor een gigantische tijd aan game plezier.

Toch kon Westwood het niet redden. Waarom niet? Omdat van die vele miljoenen en miljoenen gamers, maar een klein deel het spel daadwerkelijk gekocht had.

We willen allemaal mooiere games, langere games, etc. Maar betalen daarvoor? Nee, bedankt voor de moeite, ik download hem wel.

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 08-11-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sowieso heeft het voor het bedrijf geen zin, stel je betaalt de helft, en er worden er 2x zoveel verkocht, dan draai je nog steeds dezelfde omzet, maar met minder winst (je hebt altijd het "starttarief": doosje, boekje e.d.).

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-08 13:13

Neerio

bezorgt ook bij regen

ik ben zelf 15 en mijn inkomen per maand is 40 euro. :(
daar kan ik gewoon niet al te veel van kopen.
en op het moment dat ik games dan kan downloaden.
doe ik dat omdat ik te weinig geld heb om alle games die me leuk lijken te kopen.

HDD 6320 is LIeeev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

dit is gewoon een klassiek probleem in de economische wetenschap. Iedereen wil dat er games gemaakt worden, maar niemand wil er zelf voor betalen. Niet omdat ze het geld er niet voor over zouden hebben, maar gewoon omdat ze er persoonlijk geen enkel belang bij hebben. Het is voor hun gewoon rationeel om niet te betalen, gegeven de situatie.

vergelijk ook het op straat gooien van afval. of het afsnijden van een stukje grasveld, waardoor daar het gras verdwijnt. of energie besparen.

En dat zijn lastig oplosbare problemen. Je kunt dit probleem niet oplossen door iedereen te dwingen het spel te kopen. Dat wordt geprobeerd. het valt mij enorm op dat single player games amper geevolueerd zijn de afgelopen tien jaar, omdat er zo weinig aan verdiend kan worden, terwijl multiplayer veel beter te controleren is, en daar dan ook meer ontwikkeling in zit. Het is alleen niet helemaal waterdicht te krijgen. Ik vind het gebrek aan single player games ook een enorm gemis trouwens.

Dit soort problemen worden meestal opgelost door afspraken te maken als collectief. De enige manier om te zorgen dat makers van single player games beloond worden voor hun werk is door ze te betalen vanuit de overheid, of ISPs, of een andere organisatie die een soort blanket license koopt, een licentie voor een hele groep mensen, of die mensen die licentie nou willen hebben of niet.

Ik ben niet zo'n enorme gamer, dus in dit geval kan t me niet zo heel erg schelen, maar dit is ook een probleem van de hele creatieve industrie. Films en muziek dreigen ook grotendeels te verdwijnen, of te verlagen naar een britney spears niveau.

Bij normale software vindt ik t eigenlijk totaal geen punt. Er zijn hele goede vrije alternatieven, en bedrijven zullen toch nooit licensieloos werken. Thuisgebruikers die geen geld over hebben voor hun OS, office, PIM, enz. kunnen gewoon gratis werken. Ik vind het onethisch als ze microsoft gebruiken, of ze er nou voor betaald hebben of niet. Dat is onethisch, omdat ze daarmee een monopolie in stand houden, andere mensen dwingen dezelfde software te gebruiken, en de maatschappij als geheel daarmee benadelen, terwijl zij er zelf eigenlijk amper voordeel bij hebben tov het gebruiken van vrije software.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Neerio schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:37:
doe ik dat omdat ik te weinig geld heb om alle games die me leuk lijken te kopen.
Ik ben 28 en heb een inkomen van rond de €2200,- helaas kan ik geen nieuwe ferrari hiervan kopen, dus ben ik maar even langs een dealer gegaan en heb er één meegenomen, zonder te betalen......

Sorry, ik kon het niet laten, jouw opmerking vroeg er gewoon om. :/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Remmertjuh schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:19:
Dat is een denkfout.
Stel er zit een winstmarge op een game van 60% dan is dat €30 per copy.
1000x30=30.000
Verkoop je de game voor de helft dan heb je een winstmarge van €5.
3000x5=15.000

Dus bij de helft van de prijs zou er 6 keer zoveel verkocht moeten worden in dit voorbeeld om hetzelfde resultaat te halen.
Geen idee wat de winstmarge is maar echt geen 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
als je nou bijvoorbeeld zo'n spel als Fifa2007 neemt...dat vind ik absoluut niet de moeite waard om 55 euro voor neer te leggen....die heb ik bijvoorbeeld gedownload en gebrand op DVD en na een paar dagen spelen ligt het er maar...
bijvoorbeeld een spel als CS:Source of Battlefield2 vind ik absoluut die 50 euro waard en daar doe ik dan ook niet moeilijk over...
om een spel online te kunnen spelen heb je sowieso eigelijk een origineel nodig dusja wat dat betreft valt het allemaal wel mee...sommige spellen zijn gewoon geen 50 euro waard zo simpel is het...ik koop dan ook niet vaak een game, alleen de grote titels meestal (Bestsellers bijvoorbeeld zijn ook vaak goedkoop) van oude spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Thrills33ka schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:51:
als je nou bijvoorbeeld zo'n spel als Fifa2007 neemt...dat vind ik absoluut niet de moeite waard om 55 euro voor neer te leggen....die heb ik bijvoorbeeld gedownload en gebrand op DVD en na een paar dagen spelen ligt het er maar...
bijvoorbeeld een spel als CS:Source of Battlefield2 vind ik absoluut die 50 euro waard en daar doe ik dan ook niet moeilijk over...
om een spel online te kunnen spelen heb je sowieso eigelijk een origineel nodig dusja wat dat betreft valt het allemaal wel mee...sommige spellen zijn gewoon geen 50 euro waard zo simpel is het...ik koop dan ook niet vaak een game, alleen de grote titels meestal (Bestsellers bijvoorbeeld zijn ook vaak goedkoop) van oude spellen
Als je een spel gewoon geen 50 euro waard vind, dan koop je het gewoon niet, zo simpel is het...

Al dit gekopieër gaat ten koste van de kleinere creatieve gamestudios ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Chester op 08-11-2006 21:55 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik weet niet meer wat mijn laatste post in dit topic was en wat erin stond, maar dat ga ik zo pas teruglezen om mijn reactie nu niet te beïnvloeden:
PWM schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:16:
[...]

Dan is het simpel. Dan speel je niet. Het voordeel is, dat je ze daarna uit de Budgetbak kan halen, en voor het eerst kan spelen.

Ik koop mijn PC games altijd uit de budgetbak, en geniet er dan van alsof hij net uit is.

Als jij het geld niet wil of kan opbrengen om een nieuwe game te kopen, heb jij niet het recht om het dan maar gratis te doen.
Same here.. Als ik al nog speel überhaupt. Door de kopieerbeveiligingen op alle moderne games ben ik toch nooit meer zeker dat ze mijn PC niet meer verneuken, dus ik installeer eigenlijk niets nieuws meer.

Alsof de gamesindustrie voor mij een Uzi op haar voet heeft gericht, en de trekker overgehaald..

Ik wil ook nog altijd zonder gedoe een backup kunnen maken. Maarja dat willen ze niet. En als ik nog games speel is het altijd de gekraakte versie, omdat ik geen zin heb om de hele tijd CD's te wisselen. Ik heb toch niet voor niks een harddisk in mijn PC?

Overigens heb ik op de games die niet verkrijgbaar waren na zo'n beetje alle games waar ik warez van installed had staan gekocht.

Maar nu weer.. Ik zag NFS:Most Wanted voor €15. Dat is echt niet teveel geld voor mij. Dat daalt dus best snel. Maar er zal wel weer zo'n nare beveiliging opzitten en in dat gedoe heb ik geen zin. Dus ik laat hem in de winkel staan (en nee, ik download hem ook niet, want dan weet ik tegenwoordig nog steeds niet zeker dat de beveiliging m'n PC niet verkracht).
Van eMule sowieso niet. Met eMule valt niet te voorkomen dat je ook iets upload, en daar hoeven we geen discussie over te voeren.

Via nieuwsgroepen, terwijl je het origineel wel hebt, dat ligt moeilijker.
Als dat je probleem is? Vroeger kocht ik me ziek aan shareware CD's. Tegenwoordig kan je die demo's nota bene gratis van het internet downloaden. Doe er je voordeel mee!

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 09-11-2006 00:25 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Inderdaad Chester, men gaat toch ook geen auto stelen? 'waarom heeft u deze auto gestolen?' 'och, ik vond hem de 75.000 niet waard meneer, het leer stond me niet echt aan'..

Een paar jaar geleden was het ook voor mij nog normaal games te copieren (ik had geen respectabele baan, ik verdiende zo goed als iets -wie wel @ 15 jarig- en had hierdoor simpelweg geen geld voor games). Nu ik dit geld wel heb echter koop ik de spellen die ik waardeer wel degelijk, kan zo een 10-tal spellen opnoemen in mijn kast (geen budgetgames, maar games rond de €50..) en ben er ook veel blijer mee dan dat ik ze ff copieer.

En de spellen die ik niet waardeer? Die download ik, kom tot de conclusie dat ik ze niet waardeer en mieter ze zo hard mogelijk weer de prullenmand in.. Een beetje testen moet kunnen toen? ;)

En o-zo-vaak hoor ik vrienden zeggen: 'heb jij het spel gekocht? waarom? ik heb hier zo een NZB voor je waar je hem van usenet af kan halen'... alsof ze het hebben over een waardebon die ze mij wel hadden willen geven..

Maarja, het is maar waar je standpunt ligt :/, ik heb liever een game waar nog een vervolg op gemaakt wordt.. Dit zal vast ook één der redenen zijn dat CoD3 niet voor de PC uitkomt, dank-u oh cracked spelende CoDders :>
W3ird_N3rd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:55:

[...]

Van eMule sowieso niet. Met eMule valt niet te voorkomen dat je ook iets upload, en daar hoeven we geen discussie over te voeren.

Via nieuwsgroepen, terwijl je het origineel wel hebt, dat ligt moeilijker.

[...]
Moet je je toch eens gaan verdiepen in nieuwsgroepen, hoe denk je dat daar de games komen? Die worden er zeker gratis cracked op gezet door de makers? :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door PeterSelie op 08-11-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39
[b][

Ik snap dat ik ze niet mag kopieren, maar ik vind het gewoon te veel om 50 euro te betalen voor een game die ik na een week in de kast leg. ("typische" gierige nederlander misschien). Als ik een game echt goed vind zal ik hem wel kopen maar dan is het meestal voor de multiplayer zoals bv een game als css,cod2,bf zoiets. Of zoals jij later uit de budgetbakken te halen. :X :X :X 8)7 Zelfs mijn ouders zeggen dat het net zo makkelijk is om games te kopieren en die zitten dan nooit achter een pc en hebben ook een hekel aan pc's) :X

Maar het is ook gewoon te makkelijk om een game te kopieren of te downloaden, en ook goedkoper. en ik download echt (bijna) nooit games maar ik denk dat velen dat wel doen.

(en ik ben 16, verdien niet veel krijg niet zomaar alles van mijn ouders tenminste geen pc, games enz) dan is het al helemaal iets om je zwaar verdiende geld uit te geven aan een game.

[ Voor 9% gewijzigd door dewil1990 op 08-11-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
En de computer en Video kaart groeit bij jullie aan de boom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Dit is denk ik een van de grote problemen rondom het games kopieren, mensen willen teveel met te weinig geld. "ja maar ik verdien maar xx per maand en ik heb xxx nodig voor die en die game." ja jammer dan, sparen heet zoiets, toen ik 12 was weet ik nog dat ik altijd zoveel mogelijk geld spaardeom maar 'n game te kunnen kopen voor best veel guldentjes.

Ik ga me niet heilig verklaren, ik download ook wel eens games .. zo heb ik nou bijvoorbeeld NFS:Carbon van usenet gehaald en heb ik geconcludeerd dat ik dat spel als in m'n games la heb liggen (NFS:U2MW). Zo concluderend heb ik 'm meteen weer van m'n PC gegooid.

Die ben ik gaan doen sinds ik dus C&C generals heb gekocht en wat echt 'n brak slecht rot spel bleek te zijn achteraf ook al was RA2 zo ongelooflijk vet (dat spel had alles.. behalve graphics).

Het probleem is volgens mij dat de meeste mensen te verwend zijn, ze willen zoveel mogelijk .. maar betalen ho maar. Én daar komt bij dat het KAN.. en als iets kan wordt het gedaan ..

//edit.. sowieso vind ik dat game fabrikanten het zichzelf ook aandoen, kom nou 60 euro voor 'n beetje game .. das verdomme 120+ guldens .. in mijn ogen VEEL te veel, zeker als je kijkt naar hoeveel mensen games kopen/gaan kopen. Het is gewoon van de zotte die prijzen die gehanteerd worden. Dit zal wel al vaker hier gezegd zijn en dan zal het argument tegen wel zijn geweest dat er verdiend moet worden voor méér reclame enz enz enz maar zóveel reclame is toch ook weer niet nodig :P
Maar goed dit is dus 'n beetje 'n reden om downloaden "goed" te praten.

[ Voor 17% gewijzigd door Pilske op 08-11-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Pilske schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:06:
[...]

//edit.. sowieso vind ik dat game fabrikanten het zichzelf ook aandoen, kom nou 60 euro voor 'n beetje game .. das verdomme 120+ guldens .. in mijn ogen VEEL te veel [ ... blaat ... ]
En wederom: het stelen is dus goed te praten omdat je toevallig vind dat je teveel betaald voor het merk ferrari in vergelijking met de qualiteit?

*zucht* :O :O :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
//edit.. sowieso vind ik dat game fabrikanten het zichzelf ook aandoen, kom nou 60 euro voor 'n beetje game .. das verdomme 120+ guldens .. in mijn ogen VEEL te veel, zeker als je kijkt naar hoeveel mensen games kopen/gaan kopen. Het is gewoon van de zotte die prijzen die gehanteerd worden. Dit zal wel al vaker hier gezegd zijn en dan zal het argument tegen wel zijn geweest dat er verdiend moet worden voor méér reclame enz enz enz maar zóveel reclame is toch ook weer niet nodig :P
Ik kan me nog herinneren dat en NES/SNES spellen waren rond de 200,- gulden :P Dus het is tegenwoordig nog redelijk goedkoop =)
En het kost gewoon veel omdat er veel tijd inzit en er veel mensen aan werken, er licenties betaald moeten worden, de pers/druk kosten eruit gehaald moeten worden, enz.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

LoneRanger schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:47:
[...]

Dat is een denkfout.
Stel er zit een winstmarge op een game van 60% dan is dat €30 per copy.
1000x30=30.000
Verkoop je de game voor de helft dan heb je een winstmarge van €5.
3000x5=15.000

Dus bij de helft van de prijs zou er 6 keer zoveel verkocht moeten worden in dit voorbeeld om hetzelfde resultaat te halen.
Geen idee wat de winstmarge is maar echt geen 60%.
het gaat niet om de winstmarge, maar om de meerkosten. ik weet niet of jij dat hetzelfde vind, maar het gaat dus om het verschil tussen de verkoopprijs en de prijs die het kost om dat pakketje te maken. Dan tellen alle ontwerpkosten dus niet mee, die kosten heb je dan toch al gemaakt. En het kost echt niet 60%*50E=30 euro om een CDtje te persen, een plastic hoesje eromheen te leggen, en een zwart-wit handleiding erbij te drukken.

En als dat wel zo is, dan moeten we als de wiedeweerga zien te zorgen dat we onze spellen gewoon kunnen downloaden, en die handleidingen ook, want dan kunnen we de 40% die nu naar de verpakking gaat uitgeven aan meer of betere spellen.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
//edit.. sowieso vind ik dat game fabrikanten het zichzelf ook aandoen, kom nou 60 euro voor 'n beetje game .. das verdomme 120+ guldens .. in mijn ogen VEEL te veel, zeker als je kijkt naar hoeveel mensen games kopen/gaan kopen.
Dat is ook teveel. Daarom kosten de duurste PC games 49,-, terwijl de meeste voor 39,- - 44,95 te vinden zijn

De 59,- euro PC games zijn op de vingers van 2 handen te tellen. Bestel je ze online zoals bij www.gcshop.nl ben je vaak voor 35,- klaar.

Vroeger waren games duurder, terwijl de ontwikkeltijd korter was, en er minder mensen aan een game werkten.

Het geld van de verkoop van een game, zorgt er ook voor dat de ontwikkelperiode van de volgende game van 3 jaar overbrugt kan worden. Wordt een game te weinig verkocht, dan is het exit, wat we helaas al vaak hebben moeten zien.

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 08-11-2006 22:20 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste