PWM schreef op 08 oktober 2004 @ 11:18:
[...]
Tsja, dat krijg je er inderdaad van. Mensen die gewoon de spullen kopen hebben last van de klootzakken die het alleen maar downloaden. Het erge is nog dat de downloaders nergens last van hebben. prutsers
Ofwel, omdat de gameindustrie (platen- en filmindustrie trouwens ook) te dom, te arrogant en niet ver genoeg doordenken over een fatsoenlijke beveiliging, waardoor de downloader er geen last van heeft en de koper wel, dan is de schuldige de downloader...

De klootzakken zijn m.i. degene die kiezen om die beveiliging op hun producten aan te brengen. 1. hun product wordt duurder door de licentie, terwijl de beveiliging toch niet werkt en 2. zoals je zelf al zei, de koper heeft er meer last van dan de downloader.
En wat Sims2 betreft, dat zijn gewoon maffia praktijken. Als MS in Windows een methode zou bouwen waardoor je geen software van derden kan/mag draaien worden ze (terecht) aangeklaagd. EA en andere uitgevers mogen dit blijkbaar ongestraft doen.

/EDIT
Er loopt nu een topic van mij over een bevriend bedrijf van een BSA inval heeft gehad. Ik probeer hem nu te helpen, maar keur zijn illegale gebruik ten zeerste af. Eigen schuld dikke bult. IMHO zouden in Nederland thuis gebruikers ook harder aangepakt moeten worden. 10 illegale games: 10 x aanschaf prijs x 2 = boete
Jij bedoelt dat je graag de razzia in ere herstelt wilt zien worden? Vrijwel IEDEREEN (MrRudi uitgezonderd natuurlijk

) heeft software waar niet voor betaalt is (en dat uiteraard wel betaald had moeten worden). Sterker nog, ik geloof er geen barst van dat de werknemers van de BSA netjes al hun software legaal hebben.
/EDIT 2
Zelfde geld voor de XBOX 2. Deze komt waarschijnlijk zonder harde schijf, en zonder backwards compatability. Dit allemaal dankzij onze vrienden de kopieerders. Ik heb 50 Xbox spellen, allemaal gekocht, maar ben straks wel de dupe van de downloaders.
Waarom zou jij de dupe zijn van de downloaders omdat je 50 Xbox spelletjes gekocht hebt? Je
hoeft je Xbox niet weg te gooien als de Xbox 2 uitkomt hoor.

Afgezien daarvan, als jij zo graag een harddisk wil gebruiken, dan hou je het toch lekker bij je PC? En MS "vergeet" wel vaker de backwards compatability...
Voor de rest vraag ik me af of een topic als deze nut heeft? De downloaders staan aan de ene kant en de kopers staan daar lijnrecht tegenover en er is niemand die zal toegeven aan de ander en alle argumenten zijn inmiddels al minimaal 1 keer genoemd.
En toch, eens in de zoveel tijd verschijnt er weer een topic over het kopieren van games. De argumenten en stellingen veranderen niet, maar iedere keer weer loopt het topic als een trein, terwijl alles al gezegd is. Dan vraag ik me af, is het niet beter om topics als deze gewoon af te kappen?