Het kopiëren van Games

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.720 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Caboman schreef op 27 augustus 2004 @ 00:56:
Waarom die spellen zo duur maken dan? Men kopieerd massaal en nog steeds boekt electronic arts winst. Kopieren die handel :D
Als jij wilt dat EA als enige overblijft moet je dat vooral doen. Daar zal het toch wel een keer op uitkomen ben ik bang.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 13:10:
[...]

Als jij wilt dat EA als enige overblijft moet je dat vooral doen. Daar zal het toch wel een keer op uitkomen ben ik bang.
Dan kan ik net zo goed kopieren en downloaden van EA en kopen van allerlei kleinere bedrijven.
Ik snap dat U dat niet bedoelt, dat zou U als developer nooit kunnen zeggen.
Maar om dat massaal te doen zou wel helpen EA een beetje terug te roepen.

EA maakt nu nog prachtige games, maar als er eenmaal een monopoly postie is dan word het hard minder, met de pret.
Kijk maar hoe microsoft de boel uitzuigt, van microsoft heb ik al jaren niets meer gekocht

Mischien denken sommige kleine developers ook wel zoiets maar dat zouden ze natuurlijk nooit zeggen, dat is net zoiets als een klein buurtsupermarktje zijn klanten aan zou moedigen als hij het niet in zijn collectie heeft om het maar bij albert Heyn te stelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 13:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 13:36:
[...]

Dan kan ik net zo goed kopieren en downloaden van EA en kopen van allerlei kleinere bedrijven.
Ik snap dat U dat niet bedoelt, dat zou U als developer nooit kunnen zeggen.
Maar om dat massaal te doen zou wel helpen EA een beetje terug te roepen.

EA maakt nu nog prachtige games, maar als er eenmaal een monopoly postie is dan word het hard minder, met de pret.
Kijk maar hoe microsoft de boel uitzuigt, van microsoft heb ik al jaren niets meer gekocht

Mischien denken sommige kleine developers ook wel zoiets maar dat zouden ze natuurlijk nooit zeggen, dat is net zoiets als een klein buurtsupermarktje zijn klanten aan zou moedigen als hij het niet in zijn collectie heeft om het maar bij albert Heyn te stelen.
Ik kan je wel aanmoedigen om EA spellen niet te kopen en de rest wel :) Zoveel goeie spellen maken ze toch al niet (hoewel ik moet toegeven dat de LOTR spellen best goed zijn!).

Verwijderd

Groot gelijk heeft U om in uw positie zo te reageren, ik had ook niet anders verwacht eigenlijk.

Maar de spellen waar ik van hou zijn The Sims, en Simcity 4, dan heb je weer dezelfde disipline nodig als de disipline om niet te downloaden.
Dat zijn nog 1 van de weinige spellen wat mij echt trekt.
En die disipline om mijn lievelingsspellen niet te spelen heb ik niet, en velen met mij.

Dan moet ik dus kiezen uit drie kwaden.

1. Gewoon jatten, en het illegaal downloaden in de hand werken

2. Gewoon eerlijk kopen, en Ea te helpen een monopoly posttie te behalen.

3. Niet kopen, niet downloaden, en niet spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 13:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 13:52:
Groot gelijk heeft U om in uw positie zo te reageren, ik had ook niet anders verwacht eigenlijk.

Maar de spellen waar ik van hou zijn The Sims, en Simcity 4, dan heb je weer dezelfde disipline nodig als de disipline om niet te downloaden.
Dat zijn nog 1 van de weinige spellen wat mij echt trekt.
En die disipline om mijn lievelingsspellen niet te spelen heb ik niet, en velen met mij.
Oh wist je dan al dat EA de makers van The Sims en Simcity (Maxis) heeft gesloten en iedereen op straat heeft gezet of ze moesten in Los Angeles voor EA komen werken? Zelfde geintje hebben ze april vorig jaar met Westwood uitgehaald.

Verwijderd

Wie brengt nu de Sims 2 dan straks uit?

En al die geplande uitbreidingen?

Dat wist ik nog niet, dus The Sims is straks ook verleden tijd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 14:05 ]

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-10 19:42
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 14:04:
Wie brengt nu de Sims 2 dan straks uit?

En al die geplande uitbreidingen?

Dat wist ik nog niet, dus The Sims is straks ook verleden tijd.
the sims is en wordt uitgegeven door EA

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

Sorry hoor maar EA brengt wel de grootste zooi uit die er is. Denk maar aan The Sims en al de <insert dumb name here> 2001/2002/2003/2004/enz games.

As ze eens een keer een goed spel op de kop tikken. Wat doen ze dan? Dan laten ze een duffe Nedelander de game opnieuw inspreken. Natuurlijk is in Nederland alleen deze versie te koop. Nee dank je. Ik koop niets meer van EA.

Verwijderd

EA is zeker een verhaal appart, de stemmen zijn zeker niet toevoegend...
EA is een beetje sony onder de software ontwikkelaars hé, maar aan de andere kant wil ieder bedrijf commercieel groot worden. Tenzij ze een echt hart voor games hebben, maar goed.

Ik vondt het overigens ook wel overdreven dat me bericht gedelete was zo''n 2 paginatjes geleden, maar door dat soort akties wordt natuurlijk wel even laten zien dat er nog steeds een grote macht boven ons zit op het forum. _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 12:33:
Je zou bijna zeggen, dat ze ook voor SP games maar iets met CD keys moeten gaan doen en dat verplicht via internet verifieren elke keer als je het spel start.

Argumenten over geen internet hebben en zo .... ja .... jammer dan zou ik zeggen, internet is volgens mij bijna iedereen wel enigszins mee bezig, en ik denk dat ze zo toch de grootste doelgroep pakken. Je kunt het altijd testen met een proef-game of zo. Kunnen ze games ook iets goedkoper mee maken.

Ja het is zomaar ff een gedachtegang, waarop denk ik eigenlijk alleen het gros van de illegaaltjes negatief op zullen reageren :).
Weet je wat het probleem is met alle beveiligingen? Er zit ergens in de software een check, verwijder die check en hij draait.
Je zou dan inplaats van iets extra's meegeven(De beveiliging) iets niet mee moeten geven(Een paar DLL's bijvoorbeeld). Het probleem daar mee is dan echter dat die via internet ook over de illegale circuits worden verspreid.
Er valt gewoon niet te beveiligen tegen kopieren, zo simpel is het gewoon.

Wat men zou moeten doen is het duurder maken van CD's door er bepaalde rechten op te doen. Net zoals bij cassette bandjes.

Verwijderd

jajajajah...

laat alle pc spellen 149 euri kosten.... :D

dan wordt het nog drukker op kazaa en irc.... :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 18:49 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:47

w0w

Kopieer beveiligingen zullen altijd gekraakt kunnen worden omdat:
1) Zolang de software bestaat uit 1en en 0en zal deze altijd te kopieeren zijn. Ik zie geen enkele reden waarom een pc niet (legaal dan wel illegaal) 1en en 0en kan kopieeren.
2) Software zal nog ongelooflijk lang gebruik maken van enkel 1en en 0en.

Ze kunnen het geld die in de kopieer beveiligingen wordt gestoken beter op hun bankrekening houden, zodat de spellen goedkoper worden zodat er neit eens kopieerbeveiligingen nodig zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 27-08-2004 18:50 ]

Verwijderd

ik kopieer niet zo heel veel games meer (vroeger wel op me psx XD), anyway.

het feit is gewoon dat games gewoon te duur zijn, en mensen met een beperkt inkomen (scholieren bijvoorbeeld, wat toch een grote doelgroep is) willen toch ook games spelen, en natuurlijk willen ze niet kiezen tussen Doom3 of Half Life 2. dus de enige oplossing is kopieren.

al zou het me verbazen dat de kopieer cijfers naar beneden zouden gaan als de games goedkoper werden.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 18:24:
EA is zeker een verhaal appart, de stemmen zijn zeker niet toevoegend...
EA is een beetje sony onder de software ontwikkelaars hé, maar aan de andere kant wil ieder bedrijf commercieel groot worden. Tenzij ze een echt hart voor games hebben, maar goed.

Ik vondt het overigens ook wel overdreven dat me bericht gedelete was zo''n 2 paginatjes geleden, maar door dat soort akties wordt natuurlijk wel even laten zien dat er nog steeds een grote macht boven ons zit op het forum. _/-\o_ _/-\o_
Bullshit, sony doet nog wat aan innovatie. :P

Ik zou ze eerder willen vergelijken met Microsoft. Matige producten (met af en toe wat goeds, dat moet toch gezegd worden) die uitstekend verkopen door een goede marketingafdeling.

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 27 augustus 2004 @ 20:54:
[...]

Bullshit, sony doet nog wat aan innovatie. :P

Ik zou ze eerder willen vergelijken met Microsoft. Matige producten (met af en toe wat goeds, dat moet toch gezegd worden) die uitstekend verkopen door een goede marketingafdeling.
Sony deedt aan innovatie (kga niet gelijk bull shit roepen :P ), tegenwoordig ook niet meer hoor. Je hebt wel de eye toy, wat ik leuk gedaan vindt, maar tis wel allemaal ''massa snoep''. Maar, wat ik al zei, dat willen de meeste bedrijven.
Ik krijg het idee dat als je toch nog als ''hardcore gamer'' wil genieten dat de PC een goed platform blijft, als natuurlijk shooters en rts games je genre zijn.

Ik zal maar stoppen met deze discussie, want het wordt ''erg off topic'' O-)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 17:40:

As ze eens een keer een goed spel op de kop tikken. Wat doen ze dan? Dan laten ze een duffe Nedelander de game opnieuw inspreken. Natuurlijk is in Nederland alleen deze versie te koop. Nee dank je. Ik koop niets meer van EA.
Ik heb meerdere EA games, allemaal hier gekocht en geen 1 is nederlands hoor. Makkelijk flamen als je niet weet waar je over praat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10 21:52
Bor_de_Wollef schreef op 27 augustus 2004 @ 22:15:
[...]

Ik heb meerdere EA games, allemaal hier gekocht en geen 1 is nederlands hoor. Makkelijk flamen als je niet weet waar je over praat.
ik roep mohaa? :P daar heb ik dan toch zo'n ontiegelijke hekel aan :X

er zijn wel regs te wijzigen etc en dan engelse patches overheen te knikkeren maar dat is imho ERG omslachtig. als ik goeie EA games wil hebben bestel ik ze wel met me CC in engeland via play.com ofzo, is vaak nog goedkoper ook en ik heb dan tenminste iets engels

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-10 15:21

Jive

MooMooMastah

* Jive vind het eigenlijk ook een beledigin voor sony om ze met EA te vergelijken .. tis idd beter met Microsoft ... af en teo wat goeds, en vooral duurbetaalde marketing met overal reclame.

* Jive zou er niet onwelwillend tegenover staan om iso's te downloaden & keys te kopen met CC en een controle te hebben via internet ,wekelijks ofzo met een patch/update/contentuitbreiding ...
Als de betreffende games dan niet 65E kosten maar richting de 15E is dat heel goed betaalbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 00:44 . Reden: Er is geen reden om te gaan trollen ]

Jive's Box
Jive @ DNET

• Glorificationer426
  • Laatst online: 30-10 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Ik vind MicroSoft best ok eigenlijk qua games. Had behoorlijk genoten van Mechwarrior 4 en Dungeon Siege, en ook de Flightsimulator reeks scoort altijd hoge ogen.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Voordat ik allerlei flames en opmerkingen zoals "dat is al gezegd" krijg: Ik heb niet alle posts gelezen, maar wou wel ff reageren.

Waarom men zich er niet aan ergerend om aan deze illegale manier van software gebruiken (aka "jatten/stelen" e.d.)? 't Is simpel weg omdat hun precies hetzelfde doen. 50 Euro voor een spel is imo VEELSTE veel als je kijkt wat je er (meestal) uiteindelijk voor krijgt.....dus wordt men kritischer. Als je zo'n speel download om "ff te kijken of het wat is" ... raak je meestal wel genoeg geboeid om het uit te spelen of iig redelijk ver te komen om een evt aankoop toch wel te rechtvaardigen. Maar dan bedenk je je: "Waarom zou ik een spel kopen dat ik nooit meer speel? Het was wel leuk, maar ZO leuk nou ook weer niet. Een tweede keer zal ik het nooit spelen." Vervolgens wis je het spel en vind je dat je geen dief bent, want je speelt het toch niet meer. Meeste spelen die gekocht worden zijn: Of echt een lekker spel, dit spel zal je minstens nog een keer uitspelen en waarschijnlijk vaker. Of het is een online spel dat je zeer vaak zal spelen of een key voor nodig hebt.

Tis hetzelfde als in de muziek industrie...met de introductie van de CD werd gezegd dat de prijzen van single/album omlaag zouden gaan omdat de pruduktie-kosten omlaag zouden gaan...nu x aantal jaar later betalen we het drievoudige van die prijs.

Nog zo'n ding ... beveiliging. Waarom zou je 1/4 a 1/5 van de prijs betalen aan iets waar je zelf nix aan hebt (en uiteindlijk de producent ook niet, want het is alleen maar weer een mooie uitdaging voor de crackers/hackers). Je betaald hier echter voor.....en waarom? Zodat als je cdtje stuk is je een nieuwe mag gaan kopen (Uitgaande dat je geen illegale versie alsnog download.)

Uitmelken....tegenwoordig zie je zo weinig echt orginele spellen en worden spellen meer op "hype" of beloftes verkocht dan het uiteindelijke produkt, of meer een "plus versie" met wat extras.
Uitleg: wtf heeft Doom 3 nog met het Doom princiepe te maken? Doom was lekker beestjes knallen...en veel, het liefst met veelste grote wapens. Wat is Doom3? Je kan amper die beestjes zien, gangen zijn te nouw en de levels te linair. Het is natuurlijk maar mijn mening, maar ik heb Doom 1 echt JAREN gespeeld (zelfs nog voor de GBA gekocht omdat ie beetje irri spelen is op de PC, naar de maatstaven van tegenwoordig). Vooral COOP heeft hier mede voor gezorgt.....waar is de COOP functie in spellen van tegenwoordig?

Spellen van tegenwoordig zijn mooi, en realistisch...maar ik speel zelden een spel voor een 2e keer. Duke3d heb ik 3 jaar gespeeld en ik weet niet hoe vaak opnieuw (voornamelijk COOP en dm). Serious Sam is 1 van de laaste spellen die ik gekocht heb.....en dat is nadat ik het uiteindelijk kon COOP-en met maten (1 van de laatste in de budget bak...al had ik er ook de volle prijs voor willen betalen als ik COOP eerder had kunnen spelen.)

De kwaliteit van de spellen is de laatste tijd imo sterk gedaald.
Diepgang en herspeelbaarheid....al kan ik me eigenlijk een combo hiervan amper voorstelllen. Alleen Diablo 2:LoD schiet me zo even binnen....een spel dat ik sinds de release nog steeds vrij frequent speel.

Ik heb (inmiddels) ook meer GBA spellen orgineel dan PC-spellen.....omdat ik de gameplay gewoon leuker vind.

Ik ben dan erg benieuwd naar de DS en de prijs van die spellen (tot nu toe rond de 30 Euro).

Conclusie: "Back to nature" en het droppen van de nutteloze kopieerbeveiliging (met als gevolg een prijsdaling zonder negatief gevolg voor de verdere "verdieners"). En meer humor in spellen (spellen met een flinke dosis humor hebben een veel hogere replay). Deze redenen zullen imo meer respect geven voor de ontwikkelaars en uiteindelijk resulteren in meer verkopen.
Maar ja ... wie ben ik.

-just my 2 cents

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-10 19:19

Armada

-Wat wil je weten?-

De kopieerbeveiliging zal nooit verdwijnen. Het is het verschil tussen een auto op slot doen en een auto met de sleutels erin laten staan. Een goede dief zal zo'n auto die op slot staat ook wel open kunnen maken, maar de toevallige voorbijganger niet.

De gelegenheid maakt de dief en als het zo makkelijk was, dan zou iedereen kopieren. Nee, laat er maar lekker op.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 18:38:
[...]

Er valt gewoon niet te beveiligen tegen kopieren, zo simpel is het gewoon.
.
verklaar dan eens waarom dtm2 met z'n starforce3 protectie nog steeds niet ''gekraakt'' is......

volgens mij hebben ze daar toch een hele goeie beveiliging in handen

het kopieren lukt wel, alleen 't spelen niet

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Detonator op 28-08-2004 11:18 ]

• Hastur
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-07 04:11

Hastur

I stink, therefore I am

Armada schreef op 28 augustus 2004 @ 11:08:De gelegenheid maakt de dief en als het zo makkelijk was, dan zou iedereen kopieren. Nee, laat er maar lekker op.
Ik kopieer niet, althans geen games. Want ik draag de game industrie een warm hart toe. Wat ik echt wil hebben koop ik nieuw, als ik me het kan permiteren. En anders uit de budgetbak of tweedehands.

Verwijderd

Mr. Detonator schreef op 28 augustus 2004 @ 11:17:
[...]

verklaar dan eens waarom dtm2 met z'n starforce3 protectie nog steeds niet ''gekraakt'' is......

volgens mij hebben ze daar toch een hele goeie beveiliging in handen

het kopieren lukt wel, alleen 't spelen niet
dtm2? Ik ken het spel niet, maar ongetwijfeld is het te kraken. Er zit ergens in dit spel een check die het een of ander zoekt en aan de hand daarvan de zaken door laat gaa n of niet.
Het enige wat een beperking kan vormen is de tijd die het kost. Als je kopieerbeveiliging door alle 3 gigabytes van het spel heen zit geweven, dan kost dit weken om eruit te halen. De kans dat een stelletje hobbyisten dit lukt lijkt me klein.
En met de uitvinding van clone-cd zijn deze beveiligingen toch al waardeloos geworden.
Armada schreef op 28 augustus 2004 @ 11:08:
De kopieerbeveiliging zal nooit verdwijnen. Het is het verschil tussen een auto op slot doen en een auto met de sleutels erin laten staan. Een goede dief zal zo'n auto die op slot staat ook wel open kunnen maken, maar de toevallige voorbijganger niet.

De gelegenheid maakt de dief en als het zo makkelijk was, dan zou iedereen kopieren. Nee, laat er maar lekker op.
Maar stel je nou eens voor dat ze die sleutels op het internet gingen verspreiden. Gratis, voor iedereen verkrijgbaar en direct in huis. Dan zou je auto nergens meer veilig staan. Jouw illustratie met de auto klopt, maar je laat het internet buiten beschouwing.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 12:09 ]

Verwijderd

wat een discussie.... niet gek dat iedereen hier wel wat over te zeggen heeft.

Het jammerre hiervan is dat op deze manier (ik noem wat) 500 mensen hier hun losse mening geven (sommige reply-en op een ander, en daar wordt dan soms nog 2x op gereplied). Het is niet echt een rond de tafel gesprek, en daar zou je hier veel meer mee opschieten.
Er loopt gewoon niet echt een lijn door het totale verhaal. Sommige lezen niet alle reply's en vallen dus in herhaling.

Het zou dus mooier zijn als je bijvoorbeeld met 10/15 man of zo hier op kan reageren. Maar ja het zij zo.
---------
Als ik dan mijn bescheiden mening mag geven :

- (ik heb het hier over de single player games)
- Games zijn inderdaad te duur (oke dat hebben al heel veel mensen gezegt)
- Ik heb doom3 ook even gedownload, en na een paar uur spelen was ik het al weer zat. Als ik zou moeten kiezen (er vanuit gaant dat kopieren niet of niet meer bestond) tussen "wel kopen, en spelen" of "niet kopen, en niet spelen", dan ging ik voor de laatste optie. Maar dat heb ik dan eerst even kunnen testen.

Waar ik op doel, is dat als games niet te kopieren/downloaden waren, en ik voor elke game (veel) geld moest betalen, ik niet zoveel games zou hebben, en spelen omdat ik me dat niet kan veroorloven.

En het bioscoop voorbeeld wat ik in het begin van dit topic las, kan ik zeggen : ik ga echt niet elke week naar de bios, dus als je af en toe is gaat, en 3euro per uur betaald, dan mag dat ook (net als de intree van een pretpark, doe je 1/2 x per jaar of zo?). Games behoren bij veel mensen tot de dagelijkse behoefte (als is het maar een half uur). Dat kun je toch nooit allemaal bekostigen???

En ik ben gauw uitgespeeld op games, sommige speel ik half uit, sommige helemaal, en dan bewaar ik ze nog even, maar vaak worden ze al gauw weg gegooid. Dan zou je dus 60 euro weg gooien per game ????

Een goeie dvd film kun je elk jaar (of om de 2 jaar) wel weer is kijken, en die koop je dan voor (niet de nieuwste) 15 euro of zo.
Een muziek album kun je weet ik niet hoe lang plezier van hebben, en als hij uiteindelijk in de kast verdwijnt haal je hem na een tijdje weer naar boven en beleeft je er opnieuw plecier van. Cker als je een duurdere sound system hebt, en je ook duidelijk verschil kan horen tussen orgineel album, en mp3 van internet.

Maar een game............... even lol voor 60 euro, en dan verdwijnt ie in de kast..... als je hem er weer uithaald vind je hem niet leuk meer ivm veroudering vd grafics.
Bij Multi player games gaat het balletje iets anders rollen natuurlijk, maar het principe blijft hetzelfde

Als je een spel een paar jaar later koopt in een grabbelbak, dan zou de fabrikant er toch alsnog op verdienen???? daaruit zie je gelijk weer : het kan wel goedkoop, alleen die winkels houden gewoon woekerprijzen aan!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 12:28 ]

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 12:07:
[...]

dtm2? Ik ken het spel niet, maar ongetwijfeld is het te kraken. Er zit ergens in dit spel een check die het een of ander zoekt en aan de hand daarvan de zaken door laat gaa n of niet.
Het enige wat een beperking kan vormen is de tijd die het kost. Als je kopieerbeveiliging door alle 3 gigabytes van het spel heen zit geweven, dan kost dit weken om eruit te halen. De kans dat een stelletje hobbyisten dit lukt lijkt me klein.
En met de uitvinding van clone-cd zijn deze beveiligingen toch al waardeloos geworden.

.
dus je kent 't spel niet :?

het werkt idd met een cd-check..die met opstarten checkt of de originele cd erin zit.....daarna kan die cd er uit, dus de beveiliging zit niet door de hele 3gig heen ''geweven'' zoals jij zegt.

clone cd heb je in dit geval ook weinig aan...ja, je kan 'm kopieren, maar met de check gaat 't dan fout !!

volgens mij zijn niet alle dvd's hetzelfde...want met een andere (originele) dvd start ie ook niet op.....

volgens mij staat op iedere dvd een specifieke key gebrand die ingegeven moet worden.....dit in combinatie met de check maakt 't niet te kopieren....

raar maar waar...dit is ook 't eerste spel wat ik tegenkom, en wat niet te kopieren is :(

• Bor
  • Nu online

Bor

Mr. Detonator schreef op 28 augustus 2004 @ 12:34:
[...]

raar maar waar...dit is ook 't eerste spel wat ik tegenkom, en wat niet te kopieren is :(
Op de diverse bekende p2p sites staan legio versies met crack en al. Zo onkraakbaar is het blijkbaar niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 28-08-2004 12:40 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind games over het algemeen vrij duur, maar mooie games koop ik, als ik ze gezien heb/gespeelt heb (demo). Als ik een spel een slechte rating heeft gekrege test ik het HELE spel, doormiddel van het spel te downloade. Blijkt het dan toch een mooi spel te zijn, dan koop ik het alsnog als het spel afgeprijst is (je kan het zien als uitstel van betaling,want je hebt een product gebruikt, dan moet je er ook voor betalen(vind ik dan))(En vroeger toen je spellen niet kon downloaden en niet kon testen en de rating was slecht kocht je het gewoon niet, nu koop je het alsnog). Want 50 euro is vrij duur.

Ik denk dat spelmakers een spel niet goedekoper maken, omdat er waarschijnlijk voor 15 euro het spel nog niet gekocht word en iedereen het als nog downloade, omdat mensen eenmaal als ze downloaden, ook voor 15 euro niet kopen als ze het "gratis" kunnen krijgen. En als dat gebeurt verdient het bedrijf gewoon te weinig aan de WEL kopende mensen zodat het bedrijf tenonder gaat.

Thats my opinion

• w0w

w0w

[...]

het werkt idd met een cd-check..die met opstarten checkt of de originele cd erin zit.....daarna kan die cd er uit, dus de beveiliging zit niet door de hele 3gig heen ''geweven'' zoals jij zegt.

clone cd heb je in dit geval ook weinig aan...ja, je kan 'm kopieren, maar met de check gaat 't dan fout !!

volgens mij zijn niet alle dvd's hetzelfde...want met een andere (originele) dvd start ie ook niet op.....

volgens mij staat op iedere dvd een specifieke key gebrand die ingegeven moet worden.....dit in combinatie met de check maakt 't niet te kopieren....

Helaas is het niet waar dat je deze niet kunt kraken. Met een programmaatje als Daemon Tools kun je een .iso inladen, die zich dan voordoet als een cd-dvd-speler. De check die op de cd zit wordt natuurlijk gewoon meegekopieerd, omdat het uit 1tjes en 0tjes bestaat. Om eerlijk te zijn ken ik het spel zelf niet, maar als jij mij een uurtje laat 'rotzooien' met de originele cd weet ik zeker dat ik een uurtje later hem gewoon kan opstarten en laten spelen zonder die officiele cd :)

• Mr. Detonator
Bor_de_Wollef schreef op 28 augustus 2004 @ 12:40:
[...]

Op de diverse bekende p2p sites staan legio versies met crack en al. Zo onkraakbaar is het blijkbaar niet.
haha...ja, maar die werken geen van alle

eentje werkt wel...maar is eigenlijk geen crack...hoe 't precies zat weet ik niet meer, maar je had er 2 pc's voor nodig, waarvan je bij eentje tijdens opstarten de dvd-speler moest loskoppelen....dan weer insteken....tijdens opstarten uitzetten...enz..enz.....héél omslachtig allemaal.....en dat moest je dus iedere keer doen als je wou spelen !

geloof me: dit spel is niet gekraakt

• Mr. Detonator
w0w schreef op 28 augustus 2004 @ 12:43:
[...]

Helaas is het niet waar dat je deze niet kunt kraken. Met een programmaatje als Daemon Tools kun je een .iso inladen, die zich dan voordoet als een cd-dvd-speler. De check die op de cd zit wordt natuurlijk gewoon meegekopieerd, omdat het uit 1tjes en 0tjes bestaat. Om eerlijk te zijn ken ik het spel zelf niet, maar als jij mij een uurtje laat 'rotzooien' met de originele cd weet ik zeker dat ik een uurtje later hem gewoon kan opstarten en laten spelen zonder die officiele cd :)
als 't je lukt mag je mijn originele hebben !

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

'T is gewoon een vicieuze cirkel. Aan de ene kant beweert men dat games (films, muziek) steeds slechter worden, maar als je alles maar downloadt wat je te pakken kan krijgen kom je natuurlijk ook alle troep tegen 8)7 Als of dit met boeken, films of muziek anders is! Natuurlijk is er troep, maar het is ook je eigen taak om het kaf van het koren te scheiden en datgene te kopen wat de moeite waard is. Bijna overal zijn sites met info, demo's en reviews van, dus beweren dat je eerst de hele game ff moet "testen" voordat je deze beslist te kopen is onzin.

Je kan ~ € 50,- voor een game duur noemen (ik meen Doom 3 voor 60,- te hebben gezien bij de FRS) maar als je naar de bios gaat betaal je ook iets rond de € 7,50. Als je dat vergelijkt met een game zou dat ongeveer 12 a 14 uur speeltijd zijn. Als je een game binnen die tijd uitspeelt en dan nooit meer aanraakt is dat misschien zonde van je geld, maar ik geloof niet dat ik zelf 1 game heb waar ik minder dan 12 uur in heb zitten.
Vijftig euro voor een goede game vind ik niet duur. Wat ik wel duur vind is een paperback boekje van ~100 blz en € 11,50, als een pil van 700 blz. 1 euro meer kost, en zo kan een slechte game ook z'n geld niet waard zijn.

Downloaden is misschien makkelijk en gratis, maar het maakt niet uit wat voor excuus je jezelf of elkaar aanpraat om het zogenaamd te rechtvaardigen. Het blijft pure diefstal. Dat de massa het doet maakt het niet goed, in tegendeel; er is weinig fouter dan conclusies trekken uit een elkaar aangeprate mening die nergens op gebaseerd is.

:)

Overigens heb ik vroegah ook wel gecopieerde games gespeeld. Maar het mag denk ik duidelijk zijn dat ik dat gezien de bovenstaande mening niet meer doe.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

[...]

Die meegebrande key, die dus normalerwijs niet te kopieren is, dat is nou precies wat clonecd meekopieerd.
Als clonecd niet werkt kan het goed zijn dat je niet de juiste instellingen gebruikt.
Als het alleen een cdcheck beveiliging is lijkt het me sterk dat ie niet te kraken valt.

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 12:48:
[...]

Die meegebrande key, die dus normalerwijs niet te kopieren is, dat is nou precies wat clonecd meekopieerd.
Als clonecd niet werkt kan het goed zijn dat je niet de juiste instellingen gebruikt.
Als het alleen een cdcheck beveiliging is lijkt het me sterk dat ie niet te kraken valt.
was 't maar zo simpel.......instellingen hoef je mij niks over te vertellen :+

zelfs als je 2 pc's naast elkaar hebt staan, en je host de dvd speler (delen) over het netwerk...zelfs dan werkt 't niet

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Detonator op 28-08-2004 13:07 ]

Verwijderd

kopieerbeveiliging...

nog nooit van gehoord... :+

ps: wel van; crack, hack, keygen, serial, regfix en patch... 8)

Als je niets toe te voegen hebt, reageer dan aub niet

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 13:58 ]

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 27 augustus 2004 @ 22:15:
[...]

Hallo ... wie is hier aan het flamen? Ik niet. Jij vindt het nodig om persoonlijk te moeten worden.

Geen EA spellen in het nederlands?

Hier heb je er 1: BLACK & WHITE!

Ik heb meer dan een jaar op dat spel zitten wachten (voor het uit was ja). Wat bleek toen ze hem eindelijk in de winkel hadden. Crappy nederlands gesproken stukken. Ze hadden het hele spel verpest.
Ik heb em toen naar de winkel terug gebracht en om de engelse versie gevraagd. Die hadden ze dus niet. EA had verboden dat een andere dan de nederlandse versie in nederland werd verkocht. Tsja toen heb ik het dus uit engeland geimporteerd .... ik had het natuurlijk ook gewoon kunnen downloaden.

Wie is nu diegene die niet weet waarover hij praat?

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 12:07:
[...]

[Armada

]

Maar stel je nou eens voor dat ze die sleutels op het internet gingen verspreiden. Gratis, voor iedereen verkrijgbaar en direct in huis. Dan zou je auto nergens meer veilig staan. Jouw illustratie met de auto klopt, maar je laat het internet buiten beschouwing.
Met andere woorden, jij stelt dat iedereen de heeft over de spullen om te kraken. Dat ben ik niet met je eens. Computergebruikers die niet zo in het kopieren en cracken etc. zitten, die hebben geen idee hoe ze zoiets zouden moeten doen en die consumenten houd je met een beveiliging wel tegen...

• Bor
  • Nu online

Bor

Mr. Detonator schreef op 28 augustus 2004 @ 12:45:
[...]

haha...ja, maar die werken geen van alle

eentje werkt wel...maar is eigenlijk geen crack...hoe 't precies zat weet ik niet meer, maar je had er 2 pc's voor nodig, waarvan je bij eentje tijdens opstarten de dvd-speler moest loskoppelen....dan weer insteken....tijdens opstarten uitzetten...enz..enz.....héél omslachtig allemaal.....en dat moest je dus iedere keer doen als je wou spelen !

geloof me: dit spel is niet gekraakt
Cd laden in daemon tools en gaan. Overigens heb ik iemand met een illegale copy zien spelen dus het werkt wel gedelijk hoor.

BTW ben ik zowiezo geen voorstander van illegale zooi.

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 14:05:
[...]

Ik heb em toen naar de winkel terug gebracht en om de engelse versie gevraagd. Die hadden ze dus niet. EA had verboden dat een andere dan de nederlandse versie in nederland werd verkocht. Tsja toen heb ik het dus uit engeland geimporteerd .... ik had het natuurlijk ook gewoon kunnen downloaden.

Wel 1 game? Zo he! Overigens heb ik B&W gewoon in het engels gekocht hier in Nederland hoor (vond alleen de game niets aan dus hij is al weer weg).

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:07

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 14:05:
[...]

Hallo ... wie is hier aan het flamen? Ik niet. Jij vindt het nodig om persoonlijk te moeten worden.

Geen EA spellen in het nederlands?

Hier heb je er 1: BLACK & WHITE!

Ik heb meer dan een jaar op dat spel zitten wachten (voor het uit was ja). Wat bleek toen ze hem eindelijk in de winkel hadden. Crappy nederlands gesproken stukken. Ze hadden het hele spel verpest.

De meeste nederlands gesproken spellen zijn slecht als je het mij vraagt.
Ik kies dus het voor engels gesproken games.
Ook games die nederlands teksten in hun spellen vind slechter dan de engelse variant. Op een of andere manier boeit een spel mij meer als het engelstalig is.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Nou eens heel wat anders over illegaal kopieren.

Tijdens mijn zoektocht naar een manier om eigenlijk van mijn spyware af te komen, lees ik dat het verwijderen van spyware ook illegaal kan zijn.

Nu wil ik vooral eens aan de Developers en andere brave burgers vragen.
Vinden jullie ook dat mensen die spyware verwijderen uit software met dit soort overeenkomsten stelen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 14:58:
Nou eens heel wat anders over illegaal kopieren.

Tijdens mijn zoektocht naar een manier om eigenlijk van mijn spyware af te komen, lees ik dat het verwijderen van spyware ook illegaal kan zijn.

Nu wil ik vooral eens aan de Developers en andere brave burgers vragen.
Vinden jullie ook dat mensen die spyware verwijderen uit software met dit soort overeenkomsten stelen.
Geen mainstream-developer hier ( alleen maatwerk ) maar spyware verwijderen uit een programma dat gewoon meld dat het spyware bevat ( zoals kazaa tegenwoordig ) is inderdaad stelen, want spyware is (mits gemeld ) gewoon een middel om de maker te betalen, de meeste progjes met spyware kosten ook zo weinig dat het voor het grootste gedeelte betaald moet worden uit de deal voor het includen van spyware. Wil jij geen spyware installeer dan het progje niet. Zie als voorbeeld het advertentie blok beleid van tweakers.net.

Verwijderd

Dan ben ik nu wel een hele grote crimineel, want ik ga net zolang door met zoeken dat ik weet hoe ik van die rotzooi af moet komen.

Het staat er niet eens duidelijk met grote letters in, nee met veel juridische omzwervingen, en ook nog in het engels vertellen ze je wel even dat het programma spyware bevat.

Dat soort gemene streken van software makers noem ik witteboordencriminaliteit, gewoon de wet misbruiken en op die manier privacy van mensen schenden.
En als je voor je eigen privacy opkomt ben je een dief.

Trouwens ik gebruik geen Kazaa maar Kazaa lite.

Nog zoiets stoms

De makers van Kazaa lite stelen dan eigenlijk toch ook van Kazaa, dat mag weer wel.
Maar Kazaa is zelf gemaakt om van anderen te stelen (artiesten en game makers)
Dat mag dan weer wel, maar je mag er niets op aanbieden.
Dat aanbieden is met P2P niet te voorkomen.
Maar als ik Kazaa installeer en ik verwijder een stuk spyware van hun dan ben ik een dief.
Maar dat hoeft niet want ik heb Kazaa lite.
Dus steel ik dan van Kazaa?

Begrijpt nog iemand iets van de wet, behalve dat het zo krom als een lantaarnpaal waar een tank over gereden is.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 15:23 ]

• Mr. Detonator
Bor_de_Wollef schreef op 28 augustus 2004 @ 14:42:
[...]

Cd laden in daemon tools en gaan.

.
zoals ik al zei...als 't je lukt mag je mijn originele gratis komen halen...

ik weet heus wel hoe daemon tools ed. werken....maar met dit spel gaat dat allemaal niet op !

• Gomez12
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 15:11:
Dan ben ik nu wel een hele grote crimineel, want ik ga net zolang door met zoeken dat ik weet hoe ik van die rotzooi af moet komen.
Als ik als voorbeeld kazaa neem dan houd toch al zo'n 99,99% zich niet aan de conditie dat je dat programma niet voor illegale doeleinden mag gebruiken, dus de makers weten naar mijn idee al dat hun voorwaarden nergens op slaan.
Het staat er niet eens duidelijk met grote letters in, nee met veel juridische omzwervingen, en ook nog in het engels vertellen ze je wel even dat het programma spyware bevat.
Welke nederlandstalige programma's gebruik jij dan die spyware bevatten??? Ik ken bijna alleen maar engelse progjes dus zijn de voorwaarden ook in het engels.
Dat soort gemene streken van software makers noem ik witteboordencriminaliteit, gewoon de wet misbruiken en op die manier privacy van mensen schenden.
En als je voor je eigen privacy opkomt ben je een dief.
Nee, het is gewoon gebruikmaken van het feit dat niemand een eula leest. Zou je hem lezen dan zou je privacy niet geschonden worden, omdat je er zelf mee akkoord gaat, daarom moet je over het algemeen ook op OK klikken. ( Eventjes afgezien van het feit dat volgens mij een EULA in nederland niets voorstelt, maar ok )

• Jive

Jive

MooMooMastah

@ Detonator ..
Daar heb je dan dus de No-CD cracked executables voor he ...

Waar jij mischien op doelt is een hoge doorloop met patchen & forceren dat mensen patchen zodat er steeds beter beveiligd zou kunnen worden.
Maar 100% kopieerbeveiliging gaat gewoon niet lukken zolang computers met 0 & 1 werken.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

En wat is dan de reden dat Kazaa lite niet steelt van Kazaa, als ik het goed heb gebruiken ze toch hetzalfde netwerk.

• Gomez12
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 15:37:
En wat is dan de reden dat Kazaa lite niet steelt van Kazaa, als ik het goed heb gebruiken ze toch hetzalfde netwerk.
Als ik het goed heb heeft kazaa ook kazaa lite laten verbieden en mag dit ook niet meer aangeboden worden en als ik het goed heb had zelfs google een waarschuwing als je op kazaa lite zat te zoeken ( alhoewel die er nu weer af is. )

Verwijderd

Dat is nou lachen.
Kazaa word in het gelijk gesteld terwijl Kazaa lite verboden wordt.
Maar Kazaa lite bestaat toch nog steeds.
Dus op officieel zijn er wel wetten voor het internet, maar kan er gewoon in de praktijk bijna niets tegen gedaan worden.

En de muziekindustrie en gamesindustrie maar janken dat Kazaa en andere P2P netwerken mogen blijven bestaan.

De moraal van het verhaal, met een krom systeem als het nu is kunnen we voorlopig nog wel lekker downloaden.
Want iedereen werkt toch iedereen tegen.
En voor ieder geld (muziekindustrie, gameindustrie, filmindustrie, spyware makers, P2P aanbieders.) mijn portomonee eerst.

Dus waarom zou jan modaal en jantje minima zich dan netjes gedragen, en hun spul maar kopen en netjes hun spyware laten staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 15:54 ]

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 28 augustus 2004 @ 14:44:
[...]

Wel 1 game? Zo he! Overigens heb ik B&W gewoon in het engels gekocht hier in Nederland hoor (vond alleen de game niets aan dus hij is al weer weg).
Tsja eerst was het geen game, nu is het er maar één.

Ik heb vroeger wel meer EA games gekocht, B&W was de laatste.

In het begin, toen B&W net uit was, was het alleen in het nederlands te krijgen. Dat weet ik, aangezien ik tot aan de importeur toe heb gebeld om een engelse versie te krijgen.
Dat ze inmiddels oude games aan het dumpen zijn en ook de engelse versie in nederland verkopen, daar kan ik dus niets aan doen. Ik heb het over de tijd dat de game net uit was.

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 16:09:
[...]

Lezen he! Dit is wat ik zei:
Ik heb meerdere EA games, allemaal hier gekocht en geen 1 is nederlands hoor.
Vanaf dag 1 had ik trouwens een engelse versie. Gewoon in de winkel gekocht hier. Prima te verkrijgen hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 28-08-2004 16:13 ]

• Jive

Jive

MooMooMastah

Tja .. die gare localised versions ... tis bijna net zo erg als MichaelKnight of Hannibal Smith "Ich brauche dich KITT" of "Ich liebe es wann ein plan zusammen kommt" zien zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jive op 28-08-2004 17:17 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

MPmad schreef op 27 augustus 2004 @ 00:24:
[...]

Oke, excuses voor de wat grove bewoording, maar het is wel gewoon mijn mening. Als je een spel wilt spelen, moet je er gewoon voor betalen. Punt. Wat voor argumenten iedereen ook heeft.

In een eerdere post heb ik trouwens al een (redelijk) onderbouwde mening gegeven :)

[...]
No Problem man :) ;)

Ik download maar een paar spellen,de rest koop ik (ik download als ik geldgebrek heb en daarna koop ik het gewoon) en ik betaal gewoon voor Planetside (Massive Multiplayer Online First Person Shooter) en dat kost zelfs 12 euro per maand (!!!) dus zo extreem is het niet...

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 15:50:
Dus op officieel zijn er wel wetten voor het internet, maar kan er gewoon in de praktijk bijna niets tegen gedaan worden.
En waarom is dat?
omdat het Internet wereldwijd is. Daar kan niks meer aan veranderd worden.
En een wet is NIET wereldwijd. Dat is meestal landelijk bepaald of door een gemeenschap van een continent bepaald (EU). Het is dus vrijwel onmogelijk om alle internet plichten en rechten wereldwijd gelijk te stellen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

quote:
Ryack2 schreef op 28 augustus 2004 @ 16:09:
[...]

Lezen he! Dit is wat ik zei:

quote:

Vanaf dag 1 had ik trouwens een engelse versie. Gewoon in de winkel gekocht hier. Prima te verkrijgen hoor.
Laten we het even duidelijk stellen hoe het zit.

Ik heb in mijn eerste post gezegd dat ik vind dat EA troep levert. En dat ik geen slecht vertaald spul meer van hen koop. Dat is mijn mening en het is mijn goed recht. BTW ik download ook niks van EA. Noem het maar een principe kwestie.

Dat jij het daar niet mee eens bent prima, maar waarom dan meteen op de persoon spelen?

Hier is jou reactie op mijn post:
Prima al jouw games zijn in het engels .. fantastisch. Dat betekent alleen niet dat ze voor iedereen in het engels zijn.
Dus toen kwam ik met een voorbeeld van een game die door EA in het nederlands is uitgebracht. Blijkbaar zat dat niet goed gezien jouw reactie.

Hier is jouw post:
He kijk nou, daar hebben we het "wel 1 game" commentaar. En daar ging dus ook mijn "Tsja eerst was het geen game, nu is het er maar één." opmerking over.

Jij beweerde dat EA geen nederlands spul leverde. Ik kom met een voorbeeld en wat is jouw reactie; "tss het is maar 1 spel". Misschien ben jij diegene die een beetje beter moet lezen.

Fijn voor je trouwens dat jij B&W wel in het engels kon krijgen. Ik ben naar zes winkels gegaan en kreeg in iedere winkel hetzelfde verhaal; "B&W is alleen in deze versie te krijgen". En zoals ik al eerder heb gezegd, heb ik ook nog de importeur gebeld, daar kreeg ik hetzelfde verhaal. Kan het zo zijn dat jouw winkel via het grijze circuit heeft geimporteerd misschien?

Wat is jouw probleem? Kan het niet zijn dat iemand anders een andere mening heeft of een andere ervaring met EA? Heb je misschien aandelen?

Verwijderd

Armada schreef op 28 augustus 2004 @ 14:16:
[...]

Met andere woorden, jij stelt dat iedereen de heeft over de spullen om te kraken. Dat ben ik niet met je eens. Computergebruikers die niet zo in het kopieren en cracken etc. zitten, die hebben geen idee hoe ze zoiets zouden moeten doen en die consumenten houd je met een beveiliging wel tegen...
Ik heb het niet over de spullen en kennis om te kraken, maar over de cracks. Ik had het ook over de autosleutels die beschikbaar waren, niet over instrumenten en kennis om de sloten open te maken.
En iedereen heeft denk ik wel iemand in zijn kennissen of vrienden kring die bezig is met dit soort dingen.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 21:00:
[...]

Ik heb het niet over de spullen en kennis om te kraken, maar over de cracks. Ik had het ook over de autosleutels die beschikbaar waren, niet over instrumenten en kennis om de sloten open te maken.
En iedereen heeft denk ik wel iemand in zijn kennissen of vrienden kring die bezig is met dit soort dingen.
Dat bedoel ik ook, het toepassen van cracks.
Je had het in de analogie over het beschikbaar zijn van sleutels in elk huis voor jouw auto. Die kan iedereen toepassen. Maar je zal het schokkend vinden hoeveel mensen het toepassen van cracks weer moeilijk vinden (installeren spellen alleen door het doorklikken en weten verder niet eens meer de directory te vinden). En daarnaast moeten ze er maar eerst aan zien te komen. Dat vind ik dus niet met de sleutels beschikbaar zijn overeenkomen.
En of iedereen zo iemand zo'n knechtje in de buurt heeft, geen idee, maar mijn idee is dat dat niet zo is.

En waar ging het nou om? Dat ik denk dat op een (voor jou en mij en alle andere 'tweakers') laagdrempelige manier het toch de gelegenheidskopieerders moeilijk wordt gemaakt om een kopie te maken, waardoor de kopieerbeveiligingen wel degelijk nut hebben.
Ik probeerde dat te vertalen naar een analogie, maar blijkbaar kwam die niet goed over.

Verwijderd

Armada schreef op 29 augustus 2004 @ 00:08:
[...]

Dat bedoel ik ook, het toepassen van cracks.
Je had het in de analogie over het beschikbaar zijn van sleutels in elk huis voor jouw auto. Die kan iedereen toepassen. Maar je zal het schokkend vinden hoeveel mensen het toepassen van cracks weer moeilijk vinden (installeren spellen alleen door het doorklikken en weten verder niet eens meer de directory te vinden). En daarnaast moeten ze er maar eerst aan zien te komen. Dat vind ik dus niet met de sleutels beschikbaar zijn overeenkomen.
En of iedereen zo iemand zo'n knechtje in de buurt heeft, geen idee, maar mijn idee is dat dat niet zo is.

En waar ging het nou om? Dat ik denk dat op een (voor jou en mij en alle andere 'tweakers') laagdrempelige manier het toch de gelegenheidskopieerders moeilijk wordt gemaakt om een kopie te maken, waardoor de kopieerbeveiligingen wel degelijk nut hebben.
Ik probeerde dat te vertalen naar een analogie, maar blijkbaar kwam die niet goed over.
Je bedoelt, hoeveel mensen het moeilijk vinden om te lezen. Ja, daar kan je wel gelijk in hebben. Ik ben zovaak om hulp gevraagd omdat mensen gewoon de manual niet lezen, het is gewoon absurd.

En als we het over tweakers alleen hebben, dan is het zeker laagdrempelig.
Persoonlijk heb ik veel gekopieerd, maar tegenwoordig koop ik bijna alles(Zoniet alles). Hiervoor was dit anders, maarja, je bent jong en je wilt wat ;)

In feite is kopieren gewoon stelen en iedereen die daar anders over denkt steekt zijn kop in het zand.
Bij bepaalde dingen kan ik het snappen. Je hebt nou eenmaal word en windows nodig voor school maar je hebt het geld niet. Bepaalde programmaatjes die je 1 keer gebruikt, dat soort dingen.
Maar games, dit is gewoon kleptomanie. Het is geen noodzaak om ze te hebben.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb ongeveer de hele Twilight collectie, en anderhalve meter aan gekopieerde games. Maar ik heb ook zo'n 15+ spellen origineel gekocht.
En juist die originele spellen zijn degene die ik (nog) altijd speel.

De illegale games die ik heb zou ik toch nooit kopen, zelfs niet voor bv 10 euro.
Is er dan iemand die er last van heeft dat ik ze dan toch in mijn bezit heb?

Ik vind gewoon dat als je een spel echt goed vind, je het ook moet kopen.
Desnoods spaar je er maar voor ofzo.
We geven tenslotte ook een fortuin uit aan nieuwe hardware zodat we de spellen kunnen spelen, non?

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• w0w

w0w

Dan heb ik nog een vraagje aan degene die zelf een pc hebben gebouwd en tegen kopieeren zijn:
Hebben jullie serieus allemaal Windows gekocht a 300€+ bij introductie en nu misschien 100€+, of draaien jullie allemaal Linux? Als Windows gewoon een normale prijs zou hebben had ik het best gekocht, ik gebruik het +- 12uur per dag 7 dagen in de week, al zo'n dikke 3 jaar, dus dat is mijn geld wel waard. Maarja 300€ ga ik echt niet aan een stukje software uitgeven, jullie wel allemaal :?

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Tuurlijk, elke Tweaker heeft zijn OS gekocht! O-)

• Henkus
  • Laatst online: 30-10 21:21
Wellicht dat games toch onkraakbaar gaan worden. Neem bijv DTM Race Driver 2 dat sinds eind april uit is en waar nog steeds geen crack voor is.

Het zou kunnen dat het spel niet populair genoeg is, zoals doom3 bijvoorbeed, maar na 4 maanden is er nog steeds geen nocd/dvd crack.

De kans is groot dat straks CMR5 met dezelfde beveiliging wordt uitgerust.

Het enige balen daaraan is dat je elke keer de cd/dvd op moet zoeken als je een spel wilt spelen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Mr. Detonator
Henkus schreef op 29 augustus 2004 @ 08:21:
Wellicht dat games toch onkraakbaar gaan worden. Neem bijv DTM Race Driver 2 dat sinds eind april uit is en waar nog steeds geen crack voor is.

.
Dat probeer ik ''ze'' al de hele tijd duidelijk te maken :)

• Bor
  • Nu online

Bor

Jij beweerde dat EA geen nederlands spul leverde. Ik kom met een voorbeeld en wat is jouw reactie; "tss het is maar 1 spel". Misschien ben jij diegene die een beetje beter moet lezen.
Je hebt nog steeds niet gelezen he? Ik zei dat ik meerdere games heb waarvan er geen 1 in het nederlands is. Ik heb niet gezegt dat ea geen nederlandse games maakt. Ik heb trouwens de engelse versie van B&W gewoon in meerdere gamewinkels zien liggen hier in de buurt.
Waar staat dat EA geen nederlandse games maakt ?

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 29 augustus 2004 @ 09:04:
[...]

Je hebt nog steeds niet gelezen he? Ik zei dat ik meerdere games heb waarvan er geen 1 in het nederlands is. Ik heb niet gezegt dat ea geen nederlandse games maakt. Ik heb trouwens de engelse versie van B&W gewoon in meerdere gamewinkels zien liggen hier in de buurt.

[...]

Waar staat dat EA geen nederlandse games maakt ?
Jij bent diegene die mijn posts uit verband blijft trekt. Het is fijn voor je dat jij wel de games in het engels kon krijgen. Maar dat was dus niet voor iedereen het geval.

Zo lang je verder niets nieuws in te brengen hebt, zie ik het nut niet om nog te reageren.

• Bor
  • Nu online

Bor

Laten we terug on topic gaan. Ik zelf hou niet zo van copieren maar vind de prijs van software en games ook veel te hoog. Als de prijs lager was kocht ik sneller en vaker games. Nu doe ik het met een handjevol games die ik echt de moeite waard vind (op een paar tegenvallers na).

offtopic:
De enige die posts uit verband trekt ben jij Ryack2. Alles wat ik "zeg" leg jij uit zodat het jouw goed uitkomt. Eerst goed lezen wat ik daadwerkelijk zeg en heb gezegt voordat je er over gaat vallen svp.

• Henkus
Mr. Detonator schreef op 29 augustus 2004 @ 08:54:
[...]

Dat probeer ik ''ze'' al de hele tijd duidelijk te maken :)
Je hebt gelijk tot nu toe is DTM 2 onkraakbaar.

Een of andere vage crack waarbij je eerst je pc open moet maken en je ide kabels los maken noem ik niet echt een crack.

Je merkt ook bij het opstarten van het spel dat het redelijk lang duurt voordat ie de DVD gecontroleerd heeft. Zoals het er nu naar uitziet heeft de game industrie met starforce 3 een sterke troef in handen.

Verwijderd

Hoe lang houden ze dat zowel de games industrie als de hackers zitten beide niet stil.

Ik ben echt een leek op dat gebied, ik moet het dus van de cracks hebben die er zijn.
En als ik een spel echt graag wil hebben en geen download of krack vinden kan, dan koop ik het gewoon, dus in dat opzicht helpt het wel degelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 10:14:
Kopieren van games kun je toch niet tegenhouden, maar toch kopen mensen vaak de legale versie nog vanwege de cdkey zodat ze online kunnen spelen..

ik denk dat als de game-industry cdkeys appart gaat verkopen (€15 ofzo), dat veel mensen die ook nog kopen :)
Dat vind ik nou een goed idee !

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 11:53:
[...]
Dat vind ik nou een goed idee !
Dat is eigenlijk wat bij veel programma's ziet. Bijv. sommige Demo versies geven niet volledige toegang tot het programma. Je kunt dat programma dan wel zo lang gebruiken als je wilt. Wil het volledige programma gebruiken, zal je een licentie moeten kopen.

In feite bestaat het idee dus al bij programma's. Nu zouden ze het idd bij spellen moeten toepassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 01-09-2004 10:33 ]

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb niet alles gelezen ('slechts' 200 replies). Ik heb niet alle games legaal. Wel heb ik games legaal als:
Republic: The Revolution
Championship Manager
Waarom? RTR heb ik gekocht omdat het een vernieuwend idee is en ik dat wilde stimuleren. Ik had gelezen dat 't redelijk tegen viel, toch heb ik het gekocht. Champship Manager heb ik ook legaal gekocht en ik zal zeker de volgende versie kopen omdat SiGames nu gesplitst is.
We zouden developers die vernieuwend zijn moet steunen!

Als ik nu DOTT zou kunnen kopen zou ik dat nog doen, omdat ik 'm niet legaal heb en het nog steeds een meesterlijke game is. Ik heb 'm nu niet met geluid en daarvoor zou ik nu nog €15 voor willen neerleggen.. Simpelweg omdat de game prachtig is in zijn complexiteit. Hulde!

Verwijderd

kheb windows prof helemaal origineel jah! al me software is legaal!(erg he?!)

• donald_dick
  • Laatst online: 26-10 19:42
Henkus schreef op 29 augustus 2004 @ 08:21:
DTM racer is onder 3 verschillende namen uitgekomen, oa Toca race driver 2 en V8 race driver..
Voor TRD2 is wel een crack uitgekomen...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Nou... ik download games en software omdat:
Ik maar 100 euro / maand verdien, waarvan 35 opgaan aan een buskaart voor naar school te gaan, 60 aan internet, en die andere 5 om eens wat lekkers te kunnen kopen op school. Ik speel zo'n beetje iedere maand wel een nieuwe game, en dat zou me zo ongeveer 50 euro / maand kosten.

M.A.W. ik heb er simpelweg het geld niet voor, dan is er ook nog een andere reden. Namelijk dat ik de meeste games het niet eens waard zijn om 60 euro voor op de tafel te leggen. Games als Doom III, HL2 e.d. zal ik allemaal origneel kopen, omdat de games goed zijn, ik er plezier aan beleef en zodra ik dan geld over hou zal ik ze kopen, puur om de ontwikkelaar te supporten.

Iedereen zegt wel van 'kopieren is slecht voor de biss', maar er zijn ook genoeg mensen die een game eerst willen proberen, en als ze dan ook online willen spelen kopen ze origineel.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:26
100€ per maand, maar wel een nieuwe pc om die spellen te spelen? Indien ouders gekocht kunnen hun toch ook de games kopen?

bus kaart? wat is er mis met fietsen? iets lekers kopen? kan je toch ook van thuis meenemen?

en neem eens een goedkper inet account kan je spellen kopen, dan heb je die snelheid niet meer nodig om ze te downloaden.

en voor het proberen kan je (zoals zovaak genoemd) toch ook demo's proberen?

overgens op diegene die een paar pagina's terug het beschamend vond om met een legale doos over straat te lopen, je kan ook op internet bestellen 8) dan wordt het thuis bezorgt.

overgins zoveel pc spelen zijn er niet 60€ hoor, de enigte die ik de laatste tijd tegen gekomen ben die in de buurt komt is doom 3 (en dat was dan nog niet eens de keuze van de uitgever/developers maar van de NL distributeur)

overgens deze post is niet als aanval bedoelt maar om duidelijk te maken dat je altijd keuzes kunt nemen, en dat je daar niet de schuld op moet leggen.

ow ja ook nog: alle 3 de nieuwe pc's hebben win xp home legaal.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-10 11:01
M1lamb3r schreef op 01 september 2004 @ 11:22:
100€ per maand, maar wel een nieuwe pc om die spellen te spelen? Indien ouders gekocht kunnen hun toch ook de games kopen?

bus kaart? wat is er mis met fietsen? iets lekers kopen? kan je toch ook van thuis meenemen?

en neem eens een goedkper inet account kan je spellen kopen, dan heb je die snelheid niet meer nodig om ze te downloaden.

en voor het proberen kan je (zoals zovaak genoemd) toch ook demo's proberen?

overgens op diegene die een paar pagina's terug het beschamend vond om met een legale doos over straat te lopen, je kan ook op internet bestellen 8) dan wordt het thuis bezorgt.

overgins zoveel pc spelen zijn er niet 60€ hoor, de enigte die ik de laatste tijd tegen gekomen ben die in de buurt komt is doom 3 (en dat was dan nog niet eens de keuze van de uitgever/developers maar van de NL distributeur)

overgens deze post is niet als aanval bedoelt maar om duidelijk te maken dat je altijd keuzes kunt nemen, en dat je daar niet de schuld op moet leggen.

ow ja ook nog: alle 3 de nieuwe pc's hebben win xp home legaal.
leuk, ik download ook spellen wat dan nog. Laat ons met rust.... lol

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:26
Caboman schreef op 01 september 2004 @ 12:07:
[...]

leuk, ik download ook spellen wat dan nog. Laat ons met rust.... lol
ow een meesterlijke post je hebt me overtuigt met je super argumenten, ik gooi me hele leven om, ik zal nooit iets legaals meer kopen.

serieus heb je wel het topic gelezen? Lijkt me niet met zo'n post.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Ik vind het eigenlijk wel goed het kopieren van spellen, maar hiervoor heb ik wel een rede

Toen ik hoorde over het Spel Battlefield 1942 vond ik het meteen super, behalve de prijs...was toen iets van 69 euro met road to rome erbij, vond dat redelijk veel en heb ze van internet gedownload.....Tijdje gespeeld, totdat ik er echt goed in begon te worden en online ging spelen.
Kon dit op de meeste langzame servers, maar vond het spel zo mooi dat ik hem toch maar heb gekocht...ligt hier nu in het orginele hoesje en speel met de Image, want EA cd's willen wel eens breken.....

Maar zo kan kopieren wel goed zijn, zolang je het orgineel maar koopt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 14:15:
Ik vind het eigenlijk wel goed het kopieren van spellen, maar hiervoor heb ik wel een rede

Toen ik hoorde over het Spel Battlefield 1942 vond ik het meteen super, behalve de prijs...was toen iets van 69 euro met road to rome erbij, vond dat redelijk veel en heb ze van internet gedownload.....Tijdje gespeeld, totdat ik er echt goed in begon te worden en online ging spelen.
Kon dit op de meeste langzame servers, maar vond het spel zo mooi dat ik hem toch maar heb gekocht...ligt hier nu in het orginele hoesje en speel met de Image, want EA cd's willen wel eens breken.....

Maar zo kan kopieren wel goed zijn, zolang je het orgineel maar koopt
Als jij het origineel koopt zal er geen hond over gaan klagen hoor :) Alleen doet 90% van de warezmonkeys dat niet.

• Mr. Detonator
donald_dick schreef op 01 september 2004 @ 08:27:
[...]
DTM racer is onder 3 verschillende namen uitgekomen, oa Toca race driver 2 en V8 race driver..
Voor TRD2 is wel een crack uitgekomen...
dat is volgens mij de duitse versie

• Jive

Jive

MooMooMastah

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 14:51:
[...]Als jij het origineel koopt zal er geen hond over gaan klagen hoor :) Alleen doet 90% van de warezmonkeys dat niet.
Maar dat heeft vaak voor 75% weer te maken met de exorbitante prijzen welke gehanteerd worden.

Zolang het sneller blijft om te downloaden dan het zou zijn om "voor een normale prijs te kopen" zullen de meesten nog steeds dan maar niet kopen.

Terwijl als ze voor 10E een key of andere registratie zouden kunnen kopen bij de ontwikkelaars zij dat dan een stuk sneller zouden doen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Jive schreef op 01 september 2004 @ 19:18:
[...]

Maar dat heeft vaak voor 75% weer te maken met de exorbitante prijzen welke gehanteerd worden.

Zolang het sneller blijft om te downloaden dan het zou zijn om "voor een normale prijs te kopen" zullen de meesten nog steeds dan maar niet kopen.

Terwijl als ze voor 10E een key of andere registratie zouden kunnen kopen bij de ontwikkelaars zij dat dan een stuk sneller zouden doen.
Zolang het GOEDKOPER om te downloaden dan het zou zijn om "voor een normale prijs te kopen" zullen de meesten nog steeds dan maar niet kopen.

En dat zal altijd zo zijn.

Dat heeft niets met prijs te maken, maar met een verwende kutmentaliteit.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 19:22:
[...]

Zolang het GOEDKOPER om te downloaden dan het zou zijn om "voor een normale prijs te kopen" zullen de meesten nog steeds dan maar niet kopen.

En dat zal altijd zo zijn.

Dat heeft niets met prijs te maken, maar met een verwende kutmentaliteit.
Je vergeet de [/flame] tag. :/

Ruud van Nistelrooij download ook muziek, denk je dat het bij hem om het geld gaat?
Nee, het is ook een kwestie van gebruikersgemak. Ik moet 7 km fietsen voordat ik bij de dichtbijzijndste gamewinkel ben en nog een km verder voordat ik bij een fatsoenlijke ben.
Tuurlijk kan ik ook het spel bestellen via internet, maar dan moet ik al gauw 3-4 dagen wachten voordat ik 'm in huis heb.
Zolang het downloaden makkelijker is dan het naar de winkel fietsen om een schijfje te halen zal er gedownload worden, dat het bovendien véél goedkoper is maakt het erg laagdrempelig. Maar wederom, je kunt vrijwel alle distributiekosten deraf knallen door gewoon de iso op internet te zetten, die je dan tegen betaling kunt downloaden, bovendien heb je dan bijna hetzelfde gemak als dat je 'm via bijv. bittorrent naar binnen trekt. Misschien is het zelfs wel beter aangezien de kans op virussen kleiner is en als je goede, snelle, servers neerplant kun je het meestal nog wel sneller downloaden ook dan via louche kanalen.
Je gaf zelf al aan dat de uitgevers hier niet aan willen. De uitgevers houden het tegen, blijkbaar omdat ze bang zijn om inkomsten mis te lopen. Maar ons (ik reken mezelf ook maar even tot de downloaders, hoewel ik regelmatig een spelletje koop) beschuldig je van een kutmentaliteit. Dát getuigt ook van een kutmentaliteit. :Y)

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 01 september 2004 @ 19:40:
[...]

Je vergeet de [/flame] tag. :/

Ruud van Nistelrooij download ook muziek, denk je dat het bij hem om het geld gaat?
Nee, het is ook een kwestie van gebruikersgemak. Ik moet 7 km fietsen voordat ik bij de dichtbijzijndste gamewinkel ben en nog een km verder voordat ik bij een fatsoenlijke ben.
Tuurlijk kan ik ook het spel bestellen via internet, maar dan moet ik al gauw 3-4 dagen wachten voordat ik 'm in huis heb.
Zolang het downloaden makkelijker is dan het naar de winkel fietsen om een schijfje te halen zal er gedownload worden, dat het bovendien véél goedkoper is maakt het erg laagdrempelig. Maar wederom, je kunt vrijwel alle distributiekosten deraf knallen door gewoon de iso op internet te zetten, die je dan tegen betaling kunt downloaden, bovendien heb je dan bijna hetzelfde gemak als dat je 'm via bijv. bittorrent naar binnen trekt. Misschien is het zelfs wel beter aangezien de kans op virussen kleiner is en als je goede, snelle, servers neerplant kun je het meestal nog wel sneller downloaden ook dan via louche kanalen.
Je gaf zelf al aan dat de uitgevers hier niet aan willen. De uitgevers houden het tegen, blijkbaar omdat ze bang zijn om inkomsten mis te lopen. Maar ons (ik reken mezelf ook maar even tot de downloaders, hoewel ik regelmatig een spelletje koop) beschuldig je van een kutmentaliteit. Dát getuigt ook van een kutmentaliteit. :Y)
Leuk verhaal maar wat heeft dat met de prijs te maken? Daar reageerde ik namelijk op.

En dat is ook de kutmentaliteit waar ik het over heb. Als ik het gratis kan krijgen, waarom zou ik er dan voor betalen? Of "zelfs voor 10 euro is een DVD-R nog steeds een stuk goedkoper". DAT is de kutmentaliteit waar ik het over heb. En dat is geen flame, dat is een feit. Zeker aangezien minimaal de helft van de posters in dit topic het heerlijk bevestigen en nog vinden dat ze in hun recht staan ook. Alles wat JIJ wil hebben is namelijk een absoluut grondrecht dat je onthouden wordt door er geld voor te vragen of (moge god je bijstaan) je zou er eens voor naar de winkel moeten, en wat de ander wil (inkomsten uit arbeid) zoekt ie zelf maar uit.

[edit]oh en btw: ik wil geen isootje downloaden, ik wil een mooi spel op een mooie CD/DVD met een mooi label in een mooi doosje die ik mijn mooie spellenkast kan zetten. Net zoals HEEL VEEL consumenten. Ik heb geen problemen met aankopen over het internet maar HEEL VEEL mensen vertrouwen online kopen nog niet, veel Nederlanders vertrouwen een creditcard al niet. Dat zijn dingen waar regelmatig onderzoek naar wordt gedaan, en dat zal zeker meespelen bij de beslissing van een uitgever.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 21:20 ]

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-10 00:49

Ace

Happy Happy Joy Joy

Gemak is voor mij ook de grootste reden om games te downloaden. Waarom kan ik op de dag van release in de US de game niet gewoon online kopen en downloaden?

Wat ze nu met HL2 aan het doen zijn (pre-loaded files downloaden, key kopen en op dag van release kan je spelen) vind ik een prima idee en ik denk dat ik op die manier ook heel wat meer games zou kopen.

Doom3 heb ik gewoon gedownload op de dag dat hij 'uit' was, ik heb gewoon geen zin om 2 weken (of soms nog langer) op een officiele NL winkel release te wachten. Ik was diezelfde dag ook alweer uitgekeken op Doom3 trouwens (been there, done that, doing it tomorrow).

Ik ben gelukkig niet zo'n domme nederlander die credit cards nog steeds het werk van de duivel vind (irriteeer me MATELOOS aan dat soort figuren) en gewoon graag (en veel) online besteld. Het gemak staat hier voorop.

Het is 2004 FFS waarom zou ik in godsnaam 2 weken op een stukje plastic in een kartonnen doos moeten gaan zitten wachten?

OS is legaal, alle apps die ik dagelijks gebruik zijn ook allemaal netjes geregistreerd aangezien ik een normale baan heb en het geld er dus ook wel voor heb. Maar ik ben ongeduldig, ik wil alles gisteren hebben.

En daar past de huidige distributie van games gewoon niet in. Games die ik download en heel veel speel worden alsnog gekocht maar aangezien ik mij alleen nog maar interesseer voor MMORPG's (ook al zo'n scheldwoord voor de meesten) heb ik het probleem van illegale spellen toch al niet zo.

Wat ik wel grappig vind is die personen die zeiken over het feit dat alle coole games tegenwoordig als eerste exclusief op een console uitkomen en later als het meezit een keer op de PC. Dat zijn dezelfde figuren die nooit wat kopen.

Verwijderd

keldon schreef op 01 september 2004 @ 21:36:
Het is 2004 FFS waarom zou ik in godsnaam 2 weken op een stukje plastic in een kartonnen doos moeten gaan zitten wachten?
Zoals ik al zei hebben veel mensen graag dat stukje plastic in een kartonnen doos. Ik ben er daar 1 van :) Maar ik ben het met je eens dat ook voor veel mensen het ideaal zou zijn als je een spel op het moment dat het uitkomt online kan bestellen en na (een relatief lage) betaling meteen kan downloaden. Ik denk dat de uitgevers echter bang zijn te veel publiek op die manier NIET te bereiken, en het ze niet winstgevend genoeg lijkt om het allebei te doen (wat onzin is imho).

Verwijderd

Henkus schreef op 29 augustus 2004 @ 10:43:
[...]

Je hebt gelijk tot nu toe is DTM 2 onkraakbaar.

Een of andere vage crack waarbij je eerst je pc open moet maken en je ide kabels los maken noem ik niet echt een crack.

Je merkt ook bij het opstarten van het spel dat het redelijk lang duurt voordat ie de DVD gecontroleerd heeft. Zoals het er nu naar uitziet heeft de game industrie met starforce 3 een sterke troef in handen.
Als koper van spellen denk ik daar ietwat anders over. Wanneer men allerlei wazige trucs gaat gebruiken, inclusief fratsen zoals drivers installeren en andere programma's uitschakelen dan koop ik het niet. Ik koop spellen, maar ik gebruik tevens de CD-fixes. Ik berg de CD/DVD's netjes op en klaar. Ook voor laptopgebruikers is dat een aandachtspunt, ik zou geen originele CD's meenemen op reis, daar zijn ze te duur voor.

Verwijderd

De prijzen van games gaan op dit moment officieel tever, 59 euro voor doom3? waar halen ze het lef vandaan. 49 euro, nog steeds waarhalen ze het lef vandaan, 30 euro lijkt er al meer op, 25 euro is een mooie prijs. En dan verdienen ze meer dan zat.

Zelfde geld met muziek cd's waar gaan die prijzen over? Totaal nergens meer. En dan klagen die uitgevers erover dat er zoveel wordt gekopieerd en gedownload.

Low budget cd's en spellen koop ik regelmatig. Maar als ze nieuw uit zijn, flikker maar op want dit is gewoon pure uitbuiterij.

DUs ik download spellen. JA. Als het mij echt goed bevalt koop ik het misschien anders Nee. En online spellen haal ik in de bieb. Die zijn redelijk snel bij ons met nieuwe spellen, en zit nog een werkende key ook bij :D

Dus na mijn idee moeten die uitgevers eens bij hun zelf aan de deur kloppen en eens goed vergaderen over de absurde prijzen die ze vragen.

• LiToKi
  • Laatst online: 16:23
Ik vind niet dat je muziek en games mag vergelijken. Over games doen ze jaren met 10-20-30 of nog meer mensen. Muziek verschijnt met veel grotere regelmaat.

Over een game doe je ook langer dan de max. 80 minuten die op een CD passen (even de 45-60 minuten die er meestal op staan buiten beschouwing gelaten).

Dus als een spel 2 keer zoveel kost als een muziek-cd, wijst dat meer op uitbuiterij van de muziek-industrie dan van de game-industrie.

Neemt niet weg dat ik 't ook erg duur vind allemaal, al koop ik weleens wat origineel....

• Amotea
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 17:45
Ik vind niet dat je muziek en games mag vergelijken. Over games doen ze jaren met 10-20-30 of nog meer mensen. Muziek verschijnt met veel grotere regelmaat.
Je mag het idd niet met elkaar vergelijken al is dit denk ik niet helemaal wat spatje deed. Hij zegt gewoon dat het in de muziek business er net zo erg aan toe is als in de game business.
Over een game doe je ook langer dan de max. 80 minuten die op een CD passen (even de 45-60 minuten die er meestal op staan buiten beschouwing gelaten).
Het is natuurlijk niet zo dat je een CD 1x luistert en dan onder een hoopje stof laat wegrotten. Een CD draai je net zolang totdat je hem zat bent, net zoals bij een spel dus.

• Henkus
Het lijkt er op dat met StarForce 3 het kopieren van games nu echt een halt toe geroepen wordt:

DTM Racedriver 2 : Nog steeds geen werkende crack

Nadat Colin Mcrae 4 al voordat ie in de winkel lag al gereleased was in de warez scene, is codemasters met CMR 5 voor de StarForce 3 gegaan.

Nu een week nadat CMR5 uit is, is er nog steeds geen release in de warez scene en komt ie waarschijnlijk ook niet.

Vooral de combinatie Starforce 3 en DVD lijkt onkraakbaar en zal in toekomst steeds meer worden toegepast.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 20:51

Mentalist

[avdD]

Henkus schreef op 02 oktober 2004 @ 12:28:
Het lijkt er op dat met StarForce 3 het kopieren van games nu echt een halt toe geroepen wordt:

DTM Racedriver 2 : Nog steeds geen werkende crack
Om daar nu maar eens eerlijk wat over te zeggen : leuk voor ze. Dan speel ik dat spel iig niet, en zal de denkbeeldige vriend die mij de illegale kopie ziet spelen het spel óók niet kopen, en omdat ik niet weet of het een leuk spel is (zal niet de eerste game zijn waar geen demo van is, terwijl de demo vaak ook al niet representatief is..), zal ik het ook nooit kopen.

Thumbs up.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 02-10-2004 12:45 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 02 oktober 2004 @ 12:44:
[...]

Om daar nu maar eens eerlijk wat over te zeggen : leuk voor ze. Dan speel ik dat spel iig niet, en zal de denkbeeldige vriend die mij de illegale kopie ziet spelen het spel óók niet kopen, en omdat ik niet weet of het een leuk spel is (zal niet de eerste game zijn waar geen demo van is, terwijl de demo vaak ook al niet representatief is..), zal ik het ook nooit kopen.

Thumbs up.
En het feit dat starforce 3 (iig bij Beyond Divinity) van die spyware achtige dingen uithaalt met je systeem (ongevraagd drivers erop zetten), gaat bij mij er zeer slecht in...

Dat soort spellen hoef ik niet.

Ik hoop echt dat als gta San Andreas uitkomt voor de pc (een van de weinige spellen die ik "blindelings" zal kopen), ze dan ook niet die beveiliging erop hebben zitten, anders kan het spel terug...

Ik vond het al erg genoeg dat ik gedwongen werd een nocd te downloaden voor gta vice city omdat de cdspeler om de 20 minuten het spel liet hangen om te zien of de cd in de drive zat.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 12:49 ]

• Henkus
Neem nou het geval van Race Driver 2. Ik vindt het een tof spel.

Ik heb het ook gekocht, maar regelmatig als ik het wil spelen duurt het zo'n 2 tot 5 minuten voordat StarForce de DVD gecontroleerd heeft.

Alleen daarvoor al zou ik willen dat er een nodvd patch kwam.

Ik vindt het ook klote dat StarForce ongewild drivers installeerd en alleen al om het feit dat die zelfde StarForce op CMR5 zit, zal ik dat spel niet kopen.

Ik heb gisteren zitten lezen over StarForce en het schijnt dat het gemaakt is om het zogenaamde "reverse enginering" van de warez scene tegen te gaan.

Het lijkt er op dat ze daar (voorlopig) goed in geslaagd zijn. 5 maanden na het uitkomen van DTM2 nog steeds geen crack en doordit succes zullen er waarschijnlijk steeds meer spellen volgen.

Dit is volgens mij nog nooit voorgekomen dat een spel niet te kraken is.

• Chino666
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-01-2011
w0w schreef op 29 augustus 2004 @ 02:03:
Dan heb ik nog een vraagje aan degene die zelf een pc hebben gebouwd en tegen kopieeren zijn:
Hebben jullie serieus allemaal Windows gekocht a 300€+ bij introductie en nu misschien 100€+, of draaien jullie allemaal Linux? Als Windows gewoon een normale prijs zou hebben had ik het best gekocht, ik gebruik het +- 12uur per dag 7 dagen in de week, al zo'n dikke 3 jaar, dus dat is mijn geld wel waard. Maarja 300€ ga ik echt niet aan een stukje software uitgeven, jullie wel allemaal :?
300 euro ga je echt niet uitgeven aan een stukje software? Maar vervolgens gebruik je dat stukje software wel 12 uur per dag gedurende 3 jaar? Dat stukje software had je dus maar 2 cent per uur gekost in dit geval, en het zou onder de cent per uur komen als je het nog een paar jaar langer gaat gebruiken.

Ik weet wel een mooie auto voor 10.000 euro. Ik vind dat wel een beetje duur hoor. Dat ik er vervolgens 10 jaar zonder veel problemen mee kan rijden doet er niet toe. Weet je wat? Ik jat die auto gewoon! Want ik vind dat ik hem echt nodig heb hoor... kan hem alleen niet betalen.

Ik heb een maand geleden 3 nieuwe pc's gekocht. De software die ik erbij kocht kostte mij 1500 euro. Beetje onfatsoenlijk he... dat ik 1500 euro betaal, terwijl mensen zoals jij gewoon ff wat downloaden, of kopieren van een vriend.
Als je het niet kan betalen, dan koop je het gewoon niet! Je hebt niet overal recht op, zelfs niet als je zelf vindt dat je het oh zo nodig hebt ofzo.
Als iedereen gewoon voortaan netjes betaald voor zijn software, dan ben ik volgende keer ook geen 1500 euro meer kwijt, want dan wordt het vanzelf allemaal een stukje goedkoper. Alvast bedankt.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 13:10:
De prijzen van games gaan op dit moment officieel tever, 59 euro voor doom3? waar halen ze het lef vandaan. 49 euro, nog steeds waarhalen ze het lef vandaan, 30 euro lijkt er al meer op, 25 euro is een mooie prijs. En dan verdienen ze meer dan zat.
Nou Knul ik weet hoelang jij al mee draait maar nieuwe spellen, zo'n 6-8jaar geleden kosten toen ook al 100gulden.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Chino666 schreef op 02 oktober 2004 @ 16:15:
[...]

Ik weet wel een mooie auto voor 10.000 euro. Ik vind dat wel een beetje duur hoor. Dat ik er vervolgens 10 jaar zonder veel problemen mee kan rijden doet er niet toe. Weet je wat? Ik jat die auto gewoon! Want ik vind dat ik hem echt nodig heb hoor... kan hem alleen niet betalen.
Anders trek je alles even lekker uit z'n verband.

Een auto kopiëren is wat anders dan een auto stelen. Jammer genoeg kan het eerste niet echt met auto's, maar met software wel. Je vergelijking klopt dus niet.

Ik kan die auto van 10.000 euro ook niet betalen, dan neem ik wel een 2dehands van €2000. Met software ligt dat allemaal even wat moeilijker (dan maak je volgens mij een goede kans op OEM software of alsnog een gekopiëerde CD, en als de vorige eigenaar de software tóch heeft gekocht en aan jou verkoopt, en vervolgens zelf een kopie van de software gebruikt die hij heeft gemaakt toen hij de CD nog had, schiet er nóg niemand wat mee op |:().

En dan is er voor Windows ook niet echt een goed alternatief. Ik weet ook wel wat Linux is, maar nog steeds draaien veel applicaties niet onder Linux. Een 2dehands die maar op 50% van de wegen kan rijden is ook nogal lastig.. Niet onmogelijk om te gebruiken, maar voor de desktop van de poweruser toch nog een stuk moeilijker dan Windows. Voor een aantal doeleinden is het ook zo goed als onmogelijk Linux te gebruiken.
Ik heb een maand geleden 3 nieuwe pc's gekocht. De software die ik erbij kocht kostte mij 1500 euro. Beetje onfatsoenlijk he... dat ik 1500 euro betaal, terwijl mensen zoals jij gewoon ff wat downloaden, of kopieren van een vriend.
Als je het niet kan betalen, dan koop je het gewoon niet! Je hebt niet overal recht op, zelfs niet als je zelf vindt dat je het oh zo nodig hebt ofzo.
En verder? "gebruik het dan gewoon niet" is je volgende argument? Als je de software toch niet koopt, wat boeit het dan nog of je het gebruikt of niet?

Ik ben er pas tegen als illegale kopiëen vervangers gaan worden voor legale versies, terwijl iemand wel prima over het geld beschikt om dingen legaal te kopen.
Als iedereen gewoon voortaan netjes betaald voor zijn software, dan ben ik volgende keer ook geen 1500 euro meer kwijt, want dan wordt het vanzelf allemaal een stukje goedkoper. Alvast bedankt.
...
Ik hou me in om mijn HTML rechten niet te misbruiken om 100 punts "LOL" neer te zetten.

Software is waard wat de gek ervoor geeft, en het gaat echt niet opeens goedkoper worden als iedereen legaal koopt! In your dreams :). De producenten maken juist dikke winst wanneer _iedereen_ het legaal kocht. Je dacht toch niet dat ze dan denken "sjeesj, wat een eerlijke consumenten. Dan kunnen we wel met wat minder winst toe, gooi de prijs maar omlaag".

• Maverick
  • Laatst online: 15:19
Henkus schreef op 02 oktober 2004 @ 13:27:
Het lijkt er op dat ze daar (voorlopig) goed in geslaagd zijn. 5 maanden na het uitkomen van DTM2 nog steeds geen crack en doordit succes zullen er waarschijnlijk steeds meer spellen volgen.

Dit is volgens mij nog nooit voorgekomen dat een spel niet te kraken is.
De laatste Clonecd release kan geloof ik toch al weer met starforce3 omgaan. Als kleine ontwikkelaar snijd je jezelf met sf3 alleen nogal in je vingers, als onbekende gammaker moet je het toch hebben van mond op mond reclame, niemand koopt dat spel zonder dat een vriend het aanbeveelt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Chino666
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-01-2011
W3ird_N3rd schreef op 02 oktober 2004 @ 16:56:
[...]

Anders trek je alles even lekker uit z'n verband.

Een auto kopiëren is wat anders dan een auto stelen. Jammer genoeg kan het eerste niet echt met auto's, maar met software wel. Je vergelijking klopt dus niet.

Ik kan die auto van 10.000 euro ook niet betalen, dan neem ik wel een 2dehands van €2000. Met software ligt dat allemaal even wat moeilijker (dan maak je volgens mij een goede kans op OEM software of alsnog een gekopiëerde CD, en als de vorige eigenaar de software tóch heeft gekocht en aan jou verkoopt, en vervolgens zelf een kopie van de software gebruikt die hij heeft gemaakt toen hij de CD nog had, schiet er nóg niemand wat mee op |:().

En dan is er voor Windows ook niet echt een goed alternatief. Ik weet ook wel wat Linux is, maar nog steeds draaien veel applicaties niet onder Linux. Een 2dehands die maar op 50% van de wegen kan rijden is ook nogal lastig.. Niet onmogelijk om te gebruiken, maar voor de desktop van de poweruser toch nog een stuk moeilijker dan Windows. Voor een aantal doeleinden is het ook zo goed als onmogelijk Linux te gebruiken.

[...]

En verder? "gebruik het dan gewoon niet" is je volgende argument? Als je de software toch niet koopt, wat boeit het dan nog of je het gebruikt of niet?

Ik ben er pas tegen als illegale kopiëen vervangers gaan worden voor legale versies, terwijl iemand wel prima over het geld beschikt om dingen legaal te kopen.

[...]

...
Ik hou me in om mijn HTML rechten niet te misbruiken om 100 punts "LOL" neer te zetten.

Software is waard wat de gek ervoor geeft, en het gaat echt niet opeens goedkoper worden als iedereen legaal koopt! In your dreams :). De producenten maken juist dikke winst wanneer _iedereen_ het legaal kocht. Je dacht toch niet dat ze dan denken "sjeesj, wat een eerlijke consumenten. Dan kunnen we wel met wat minder winst toe, gooi de prijs maar omlaag".
"Een auto kopiëren is wat anders dan een auto stelen" FOUT! Dat software een niet-tastbaar product is, en dat het toevallig een te kopieren product is, maakt mijn vergelijking er niet minder op. Je NEEMT iets wat een ander op de markt brengt, waar je vervolgens NIET voor betaald >>> is gelijk aan stelen... end of story. En ook al kon je een auto exact kopieren, dan mag het nog steeds niet en dan valt dat ook nog steeds onder de noemer illegaal! Het is door een ander ontwikkeld, dus mag je het ook niet kopieren... wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen? Je kan het wel niet fijn vinden dat mensen het stelen noemen... maar dat is het gewoon, punt uit.

"En dan is er voor Windows ook niet echt een goed alternatief" DUS? Er is ook geen goed alternatief voor zoveel andere dingen. Betekent dat dat je het dan maar gewoon mag STELEN? Ja weer stelen, leuk he die term... kan je er nog tegen?

En dan het smoesje... het maakt niet uit dat ik het STEEL want ik zou het toch nooit kopen... waar slaat dat op? Probeer je jezelf daarmee te rechtvaardigen ofzo? Rare logica hoor...

En als software niet zo makkelijk te STELEN zou zijn, dan zouden de prijzen inderdaad lager zijn ja. Stel jij verkoopt appels, maar de helft van je appels wordt iedere dag gejat door een stel klojo's... zou je dan niet je prijs omhoog gooien? De groeten.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Een goedenmiddag/avond!
Nee. Ik kan niet verwachten dat je met je huidige oogkleppen het licht zal zien, maar het is nog steeds geen stelen.

Ik zal het voor je naar een begrijpelijker niveau trekken.

Stelen :
Je gaat naar de bibliotheek. Je pakt een boek. Stopt het onder je jas. En brengt het nooit meer terug.

Foei.

Kopiëeren :

Je gaat naar de bibliotheek. Je pakt een boek. Je stop een fortuin in het kopiëerapparaat, en kopiëert alle pagina's van het boek, zet het originele boek weer terug en gaat met een kruiwagen vol A4 naar huis.

"End of story", kopiëeren != stelen.
En als software niet zo makkelijk te STELEN zou zijn, dan zouden de prijzen inderdaad lager zijn ja. Stel jij verkoopt appels, maar de helft van je appels wordt iedere dag gejat door een stel klojo's... zou je dan niet je prijs omhoog gooien? De groeten.
En als je appelverkoper bent, je hebt zojuist je prijs verhoogt, maar de klojo's stelen je appels opeens niet meer. Doe je de prijzen dan weer omlaag als iedereen de hogere prijs toch wel betaald?

Heel misschien ben jij dan nog zo vriendelijk de prijs weer te verlagen, maar in business zal dat dus niet gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 02-10-2004 18:01 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste