Het kopiëren van Games

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic doorgelezen, kom tot de conclusie dat veel mensen hier liegen :)

Ik zal wat quotes hier plaatsten, hou daarbij in je achterhoofd dat deze mensen bijna nooit spellen kopen, of allen de beste spellen. Wat valt je op?

-BF1942, UT2K4 heb ik origineel omdat ik ze na het proberen gewoon goed vond
-belachelijk veel geld, maargoed, nu kanik tenminste online spelen.
-Ik heb de laatste 7-8 jaar geen origineel spel meer gekocht. (uitzondering van halflife voor 10gulden daar buiten gelaten).
- en sommige, zoals C&C Generals koop ik blind
- Mijn voornaamste spel is RTCW ( ET, Maar dat is gratis ) Dit heb ik eerst gekopieerd geprobeerden gespeeld. Als je er dan achterkomt dt het online gedeelte wel precies is wat je zoekt, maar niet speelbaar is vanwege een ongeldige key, is de keuze simpel. Dan koop ik het.

Wat er opvalt is dat iedereen de spellen te duur vind, en niet goed , TENZIJ ER EEN CD KEY NODIG IS VOOR ONLINE GAMEPLAY, dan is het ineens een heel goed spel.....

Dus als single player spellen niet gekopieerd konden worden zou de verkoop stijgen, en dus is er diefstal gaande.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:04

Piggen

Lekker bakkie

Ik vind het ook belachelijk hoe normaal men het tegenwoordig vind om software te jatten, alleen maar omdat het niet tastbaar is. In mijn omgeving download bijna iedereen zijn games.
Het is zelfs zo erg dat ze mij weleens vragen wat ze nu eens zullen downloaden omdat ze zich vervelen.
En mij vinden ze gek omdat ik m'n games gewoon koop. "Je koopt toch geen games", dat zeggen ze echt. Stelletje paupers :r
Zo speelt een maat van mij al bijna een jaar fanatiek Fifa 2004. Zo vaak, dat die 50 euro echt een schijntje is vergeleken met het speelplezier. Belachelijk.

Maar de industrie heeft het ook wel een beetje aan zichzelf te danken, vind ik. Zo zijn games (te) duur (Doom 3 kost al 60 euro, dat wordt echt te gek. Als ze de prijs verlagen naar een euro of 30, dan zou de verhoogde afzet de verlaagde inkomsten per stuk waarschijnlijk wel compenseren). En geintjes als demo's die pas na de game uitkomen of geen wereldwijde release helpen ook niet mee.

Maar uiteindelijk is het gewoon je eigen fatsoen om de verleiding te weerstaan en het spel gewoon te kopen. En kennelijk hebben velen dat niet. Jammer, want volgens mij zijn er zo al een aantal kleinere devellopers op de fles gegaan.
En als er straks slechtere en minder games uitkomen zijn dat soort parasieten de eersten die beginnen te klagen.

/me MPmad heeft weer lekker van zich afgetypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Leuke discussie, maar het is allemaal te herleiden tot 1 ding: pakkans.
Mensen downloaden omdat de pakkans nihiel is. Al het gelul over hoge prijzen, 'als het goed is koop ik het' , 'het is een virtueel produkt' blabla... allemaal uitvluchten om de ware reden te verbloemen: de pakkans is nihiel.

een ferrari is ook duur, die koop je dus niet. En aangezien de pakkans groot is zul je er ook geen eentje jatten.

In principe zouden er speciale agenten moeten komen die gewoon het recht hebben aan te kloppen en je pc te checken op illegale software. Dat verdient zich zo terug. Jammer dat het nogal een inbreuk is op de privacy, dus het zal er nooit van komen.

Gelukkig ook maar, want ik ben zelf ook een crimineel. Ik download films en games. Maar ik ga geen uitvluchten verzinnen. Ik doe het omdat de pakkans nul is. Punt.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 11:33:
Dus als single player spellen niet gekopieerd konden worden zou de verkoop stijgen, en dus is er diefstal gaande.......
Je trekt meteen de conclusie dat mensen de spellen dan ook zouden kopen. Dat is natuurlijk niet zo.

Ik kopieer spellen om ze te proberen. Sorry, maar een demo is niet voldoende om een goede indruk te krijgen van een spel. De meeste spellen die ik probeer gaan na een uur of twee spelen meteen de prullenbak in.

Als ik een spel leuk vind, dan koop ik het ook. Ik heb hier thuis meer dan 400 originele spellen liggen. Die gaan dan ook helemaal terug naar de tijd dat ik nog een C64 had. Ik heb er geen moeite mee om te betalen voor iets wat ik leuk vind.

Maar door de ongeloofelijke hoeveelheid troep die op de mark wordt gebracht. (games die niet klaar zijn, die vol zitten met bugs, slechte AI enz. enz.) Ben ik steeds voorzichtiger geworden met wat ik koop.

Ik heb door schade en schande geleerd, 40-50% van de games die ik heb gekocht, waren dan ook miskopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

FunkyTrip schreef op 25 augustus 2004 @ 11:53:
Leuke discussie, maar het is allemaal te herleiden tot 1 ding: pakkans.
Mensen downloaden omdat de pakkans nihiel is. Al het gelul over hoge prijzen, 'als het goed is koop ik het' , 'het is een virtueel produkt' blabla... allemaal uitvluchten om de ware reden te verbloemen: de pakkans is nihiel.

een ferrari is ook duur, die koop je dus niet. En aangezien de pakkans groot is zul je er ook geen eentje jatten.

In principe zouden er speciale agenten moeten komen die gewoon het recht hebben aan te kloppen en je pc te checken op illegale software. Dat verdient zich zo terug. Jammer dat het nogal een inbreuk is op de privacy, dus het zal er nooit van komen.

Gelukkig ook maar, want ik ben zelf ook een crimineel. Ik download films en games. Maar ik ga geen uitvluchten verzinnen. Ik doe het omdat de pakkans nul is. Punt.
Helaas, mis. Een Ferrari is duur, die koop ik dus niet. En ik pik er ook geen, omdat de originele eigenaar 'm dan kwijt is.

Maar als ik een Ferrari kan kopiëren? Heb jij daar problemen mee?

Kopiëren != stelen

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 14:30
En daarom wordt er volgens mij ook nauwlijks wat aan gedaan, hoe kun je er nou wat aan doen als diegenen die er wat aan willen gaan doen waarschijnlijk ook wel eens downloaden. Het % computergebruikers met geen illegale software/games/films is volgens mij erg klein....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 14:22

w0w

W3ird_N3rd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:03:
[...]

Helaas, mis. Een Ferrari is duur, die koop ik dus niet. En ik pik er ook geen, omdat de originele eigenaar 'm dan kwijt is.

Kopiëren != stelen
Precies :)

Vergelijk:

Een leraar geeft je huiswerk op, je vriend heeft het al gemaakt maar jij nog niet.
1) Jij steelt het werk van hem, hij is benadeelt jij bent er op vooruit gegaan.
2) Jij schrijft het over van hem, hij gaat er niet op achteruit en jij wel op vooruit
3) Je laat je vriend met rust, je maakt je huiswerk niet. Je vriend gaat er niet op achteruit maar jij krijgt straf

met:

Er is een nieuw spel uit, en het is al overal te downloaden, maar nog nergens te koop, je vriend heeft um al.
1) Je steelt de cd+cdkey van je vriend, hij wordt benadeelt maar jij gaat erop vooruit
2) Jij kopieert het spel van hem, hij gaat er niet op achteruit maar jij wel op vooruit
3) Je doet niks, je speelt het spel niet. Je vriend gaat er niet op achteruit maar jij wel.

1) gewoon heel erg lame
2) win-win situatie
3) lose-situatie

1 != 2 != 3
stelen != kopieeren

[ Voor 13% gewijzigd door w0w op 25-08-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 11:55:
[...]

Ik kopieer spellen om ze te proberen. Sorry, maar een demo is niet voldoende om een goede indruk te krijgen van een spel. De meeste spellen die ik probeer gaan na een uur of twee spelen meteen de prullenbak in.
Hier ben ik het mee eens demo's voor de xbox zijn bijna niet te krijgen ( of je moet een tijdschrift van +10 euro kopen om daar een cd te krijgen waarvan je maar 1 demo nodig hebt). Mijn xbox spellen koop ik legaal alleen omdat de games toch al gauw 60+ euro kopen ben ik erg voorzichtig geworden met xbox games te kopen. Voor de xbox kan je volgensmij geen demo's downloaden van het internet en branden op cd. Alleen op een review afgaan vind ikzelf te weinig om een spel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 22:22

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Ja, 20.000 is een simplistisch voorbeeld. Maar het gaat erom dat het voor een ontwikkelaar wel DEGELIJK uitmaakt of hij 20.000 stuks moet omzetten of 200.000 stuks en aangezien het voor jou nu wel duidelijk is dat 20.000 te weinig is - ik heb je daar blijkbaar van overtuigd anders zou je niet hierop terugkrabbelen - gooi je het maar over een andere boeg. You rock, sir! _/-\o_

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat ik niet begrijp van de ontwikkelaars is dat ze zo vreselijk van zich afkijken.

Neem nou de Duitse ontwikkelaar Ubisoft en het spel Trains & Trucks tycoon.
Ubisoft heeft de echte maker gewoon opgelicht en heeft copyricht gekregen op een spel dat zijzelf niet eens gemaakt hebben.

En niet alleen de maker van dit spel is benadeelt maar alle fans van dit genre.
Maar als ik een spel van Ubisoft download/kopieer dan willen ze me wel aan de hoogste boom hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op 25 augustus 2004 @ 12:28:
[...]

Precies :)

Vergelijk:

Een leraar geeft je huiswerk op, je vriend heeft het al gemaakt maar jij nog niet.
1) Jij steelt het werk van hem, hij is benadeelt jij bent er op vooruit gegaan.
2) Jij schrijft het over van hem, hij gaat er niet op achteruit en jij wel op vooruit
3) Je laat je vriend met rust, je maakt je huiswerk niet. Je vriend gaat er niet op achteruit maar jij krijgt straf
Dit is geen correcte weergave van hoe een commerciele industrie en kopieren tot elkaar verhouden natuurlijk, ik zal het even aanpassen naar de werkelijkheid:

Een leraar geeft je huiswerk op, een onbekende die zijn geld verdient met huiswerk maken en verkopen heeft het al gemaakt maar jij nog niet.

1) Jij steelt het werk van hem, hij is benadeeld, jij bent er op vooruit gegaan.
2) Jij schrijft het over van hem en geeft het vervolgens ook aan al je andere luie klasgenootjes, hij kan het niet meer aan genoeg mensen verkopen en gaat erop achteruit en jij en al je luie vriendjes er op vooruit
3) Je laat de onbekende met rust, je maakt je huiswerk niet. De onbekende gaat er niet op achteruit maar jij krijgt straf
4) Je maakt je huiswerk gewoon zelf lamme tak :P

Dit is een meer correcte weergave van het kopieren van videogames gerelativeerd naar je eigen huiswerk voorbeeld.

1) gewoon heel erg lame, lose-win
2) gewoon heel erg lame, lose-win
3) lose-situatie
4) het enige juiste

[edit]
In je eerdere voorbeeld zou het betekenen dat elke gamedeveloper een vriend van je is, en je toestemming geeft om zijn produkten te kopieren.
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:56:
Maar wat ik niet begrijp van de ontwikkelaars is dat ze zo vreselijk van zich afkijken.

Neem nou de Duitse ontwikkelaar Ubisoft en het spel Trains & Trucks tycoon.
Ubisoft heeft de echte maker gewoon opgelicht en heeft copyricht gekregen op een spel dat zijzelf niet eens gemaakt hebben.

En niet alleen de maker van dit spel is benadeelt maar alle fans van dit genre.
Maar als ik een spel van Ubisoft download/kopieer dan willen ze me wel aan de hoogste boom hangen.
Ubisoft is Frans ;)

Maar hoezo hebben ze de echte maker opgelicht? Ze kunnen het copyright ook gewoon gekocht hebben, of misschien was overdracht van IP wel onderdeel van het contract? Ik ken geen details, so please enlighten me.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:51:
[...]

Dit is geen correcte weergave van hoe een commerciele industrie en kopieren tot elkaar verhouden natuurlijk, ik zal het even aanpassen naar de werkelijkheid:

Een leraar geeft je huiswerk op, een onbekende die zijn geld verdient met huiswerk maken en verkopen heeft het al gemaakt maar jij nog niet.

1) Jij steelt het werk van hem, hij is benadeeld, jij bent er op vooruit gegaan.
2) Jij schrijft het over van hem en geeft het vervolgens ook aan al je andere luie klasgenootjes, hij kan het niet meer aan genoeg mensen verkopen en gaat erop achteruit en jij en al je luie vriendjes er op vooruit
3) Je laat de onbekende met rust, je maakt je huiswerk niet. De onbekende gaat er niet op achteruit maar jij krijgt straf
4) Je maakt je huiswerk gewoon zelf lamme tak :P

Dit is een meer correcte weergave van het kopieren van videogames gerelativeerd naar je eigen huiswerk voorbeeld.

1) gewoon heel erg lame, lose-win
2) gewoon heel erg lame, lose-win
3) lose-situatie
4) het enige juiste

[edit]
In je eerdere voorbeeld zou het betekenen dat elke gamedeveloper een vriend van je is, en je toestemming geeft om zijn produkten te kopieren.
Volgens mij zeg jij hier dat wij zelf onze spelletjes moeten gaan maken? Zit jij dan ook niet in no-time zonder baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 25 augustus 2004 @ 14:00:
[...]

Volgens mij zeg jij hier dat wij zelf onze spelletjes moeten gaan maken? Zit jij dan ook niet in no-time zonder baan?
Als je het voorbeeld letterlijk door zou trekken wel ja :D maar van mij mag je hoor, als iedereen denkt zelf spellen te kunnen maken, good luck. Het zal je trouwens tegenvallen dat weinig makers hun eigen spellen nog leuk vinden, omdat je alles al weet ;)

In principe had ik moeten zeggen dat je het huiswerk moet kopen, maar dat vind ik moreel gezien niet kunnen ;) Maar als je de analogie wil doortrekken is dat het enige juiste ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

W3ird_N3rd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:03:
[...]

Kopiëren != stelen
Als jij een Ferrari had kunnen kopieren had je dat ook niet gedaan. Pakkans is groot. Er zit namelijk copyright op de Ferrari.

Jij kopieert omdat de pakkans nul is. Lul het nou maar niet krom. Als de politie precies kan zien wie wat downloadt en op welk adres zich deze pc bevindt, dan had jij echt geen spellen gedownload van een P2P programma. Want dan was de pakkans groter geweest.

Het gaat er ook niet om of IK er problemen mee heb. Ik heb alleen maar problemen met al die kutsmoesjes en redenen.

[ Voor 9% gewijzigd door FunkyTrip op 25-08-2004 14:10 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets van 75% van mij spelle legaal en de spelle die ik illegaal heb speel ik niet (behalve black hawk down: team sabre)!
Heb een tijdje gelede joint operations gekrege van iemand om het uit te proberen en daarna gekocht omdat ik het spel zo vet vind en omdat ik een key nodig had voor het online spele!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Glorificationer schreef op 25 augustus 2004 @ 12:40:
[...]Ja, 20.000 is een simplistisch voorbeeld. Maar het gaat erom dat het voor een ontwikkelaar wel DEGELIJK uitmaakt of hij 20.000 stuks moet omzetten of 200.000 stuks
De ontwikkelaar maakt het geen F**K uit of hij 20 of 200k verkoopt als hij er omzet van ziet en het hem niet onevenredig veel kost (gameservers of andere servers benodigd voor ondersteuning van 20 of 200k users) ..

Zoals in eerdere rekenvoorbeelden aangegeven blijft 95% van wat een game kost bij de distributeur of corporation hangen ... en gaat er maar 5% naar de game-devver zelf.

Hoe meer LEGAAL verkochte units , hoe harder de userbase zal groeien en dus ook de inkomsten. Als je dus gewoon 500 games voor 15E kan verkopen, heb je meer fanbase/naamsbekendheid/inkomsten dan als je er 100 kan verkopen voor 50E.

Zeker om Multiplayer games als Ut/RTCW/BF/etc etc welke niet uitsluitend centrale servers (aka battle.net bijv) gespeeld worden zie je echt dat fans zelf servers draaien omdat er veel gespeeld word. Kijk maar naar Counterstrike.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Overigens is het Online spelen op een illegale kopie wel direct schade natuurlijk voor de developer. Of is het dan zo dat: "Die paar Kb's die worden gebruikt niet uitmaakt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

FunkyTrip schreef op 25 augustus 2004 @ 14:09:
[...]

Als jij een Ferrari had kunnen kopieren had je dat ook niet gedaan. Pakkans is groot. Er zit namelijk copyright op de Ferrari.
Vraag ik me toch af hoe snel meneer Ferrari voor de deur staat wanneer ik zo'n auto nabouw voor mezelf. Niet zo heel snel denk ik eigenlijk. Wel als ik er een handeltje van maak.
Jij kopieert omdat de pakkans nul is. Lul het nou maar niet krom. Als de politie precies kan zien wie wat downloadt en op welk adres zich deze pc bevindt, dan had jij echt geen spellen gedownload van een P2P programma. Want dan was de pakkans groter geweest.
Ja, je hebt gelijk. Tot op zekere hoogte, dan.

Ik zou inderdaad niet downloaden als de politie me dan op kwam pakken. Goed gezien!

Alleen ga ik dan nog steeds niet al die spellen kopen, dus niemand schiet er iets mee op |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 25-08-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jive schreef op 25 augustus 2004 @ 11:21:
* Jive blijft toch nog steeds van mening dat als ze games 10/15E zouden laten kosten, er dusdanig meer games verkocht zouden worden dat de omzet/winst alleen maar zou stijgen.

Al was het enkel maar wegens de verlaagde drempel om het Legaal te doen.
* Jive vind prijzen van 65E nog steeds bijzonder absurd voor een game.
Als ik op een willekeurige webwinkel kijk naar prijzen van PC games zie ik echt veruit de meeste games onder de 40 en zelfs onder de 30 euro te koop staan. Alleen toppers zoals Doom 3 kosten 50 euro (een enkeling zelfs meer dan dat).

Meeste games zijn dus al gewoon fair geprijst (bijv. Need for speed Underground kost nog geen 15 euro, en da's toch een goed spel imho... iig eentje die je best lang kan boeien)...

Maar omdat je echt 1000en spellen kan downen per jaar ben je snel uitgekeken op vrijwel elk spel, en eerlijk gezegd ook gewoon te verwend met al die prachttitels die je toch 'gratis' kan spelen. Dan is NFSU weer niet goed genoeg, omdat de graphics niet zo mooi zijn als van Doom 3.... mjah, zo verzin je een excuus om geen enkel spel te hoeven kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Jive schreef op 25 augustus 2004 @ 14:17:
[...]

De ontwikkelaar maakt het geen F**K uit of hij 20 of 200k verkoopt als hij er omzet van ziet en het hem niet onevenredig veel kost (gameservers of andere servers benodigd voor ondersteuning van 20 of 200k users) ..
pardon? Een softwarehuis kan wel inpakken als ze maar 1000 exemplaren aan de man weten te brengen en er op diverse forums moord en brand wordt geschreeuwd over hoe slecht het spel wel niet is. En ja ok dat is deels de verantwoordelijkheid van de uitgever maar laten we niet afdwalen.
Of het nu de uitgever is of de ontwikkelaar die voor de kosten op zal draaien, het gaat erom dat men evengoed uit de kosten moet komen. En met 20000 exemplaren lukt dat niet zo makkelijk. Dat was het punt ;)

edit:
ah ik snap wat je bedoelt.. Nee dat is waar maar ik denk wel dat de uitgever een bepaalde goal voorop stelt voor de ontwikkelaar om te halen. De uitgever staat of valt namelijk bij de afzet van het product dat d ontwikkelaar aflevert. Maar ok het perspectief moet je dan plaatsen vanuit de uitgever.
* Jive blijft toch nog steeds van mening dat als ze games 10/15E zouden laten kosten, er dusdanig meer games verkocht zouden worden dat de omzet/winst alleen maar zou stijgen.

Al was het enkel maar wegens de verlaagde drempel om het Legaal te doen.
* Jive vind prijzen van 65E nog steeds bijzonder absurd voor een game.
mja dat blijft nog maar de vraag. Een spel dat eigenlijk voor 40 euro verkocht wordt maar in dit geval dan voor 10 euro, zou 4x zo veel moeten verkopen om hetzelfde financiële resultaat op te leveren. Tis de vraag of dat haalbaar is.
Ja, je hebt gelijk. Tot op zekere hoogte, dan.

Ik zou inderdaad niet downloaden als de politie me dan op kwam pakken. Goed gezien!

Alleen ga ik dan nog steeds niet al die spellen kopen, dus niemand schiet er iets mee op
Ah, dus jij zou dan 2 jaar lang met 1 spel doen. Da's netjes _/-\o_
Overigens is het Online spelen op een illegale kopie wel direct schade natuurlijk voor de developer. Of is het dan zo dat: "Die paar Kb's die worden gebruikt niet uitmaakt"
Klopt, elke speler op een server neemt verkeer in beslag op diezelfde server. Als alle illegale gebruikers zouden kappen met spelen, dan zou er bijvoorbeeld 1 server geschrapt kunnen worden dus ja, dat scheelt ook.

[ Voor 58% gewijzigd door Glorificationer426 op 25-08-2004 15:36 ]

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Glorificationer schreef op 25 augustus 2004 @ 15:26:
[...]

Ah, dus jij zou dan 2 jaar lang met 1 spel doen. Da's netjes _/-\o_
Desnoods. Zo'n gamer ben ik niet.

Ik koop wel spellen legaal. Alleen niet allemaal.

Als ik helemaal niet meer kan/mag kopiëren stort ik me wel op demo's en ga ik alle spellen spelen die ik hier nog heb liggen maar nog lang niet uitgespeeld heb.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/spele400.JPG

Vriendjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna elk spel wat er is heb ik op mijn hd staan als iso
denk als ik ze had moeten kopen dat ik even bij bill gates had moeten lenen.
Dvd's Idem dito heb er nu 300 waarvan 3 origineel
ik heb besst een stapel originele games omdat ik vaak een nieuwe videokaart koop. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive is nu pissed .. want hij had een hele dikke reply getikd maar is door de gotserver genaaid ..
Mischien datik strakkies nog es nadenk wat ik allemaal getikd had.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dus jij zou dan 2 jaar lang met 1 spel doen. Da's netjes
Dat is toch niet zo moeilijk?

UO 3+ jaar, AO 2+ jaar, DAoC 2+ jaar. Verder heb ik ook nog Half-Life en Counterstrike op mijn PC staan. Ok dit is allemaal online. Maar het zijn wel spellen die ik 2+ jaar speel of gespeeld heb. Dat is nog eens waar voor je geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 10:38:
[...]

Ik praat vanuit mijn eigen ervaring omdat ik zelf game-developer ben. Waarom een artikel vinden waaruit blijkt dat games developen voor de PC langer duurt dan voor een console? Dat is verdomme common sense, zoals ik al eerder heb geprobeerd uit te leggen.

Hier nog een potentiele reden: PC games zijn niet zo tijds-gebonden als console games. Een console veroudert vanaf de dag dat ie uitgebracht word. Een PC evolueert langzaamaan over de tijd. Voor een console heeft het uitstellen van een game dus helemaal geen zin, voor een PC wel... want de specs worden immers beter met de tijd.
Jij zal dus wel developer voor een game-ontwikkelaar zijn ,neem ik aan.
Welk spel heb jij helpen ontwikkelen en hoeveel inkomsten ben jij misgelopen dan.
Ik kan ook wel denken dat ik Johan Cruyff ben terwijl ik bij de zaterdagamateurs speel (nofi ,ofcourse... jij doet iets wat veel mensen niet kunnen)
En als je een spel uitstelt loop je nog meer inkomsten mis.
Dat is dus al geen common-sense.......maar die zut die vandaag de dag uitgebracht wordt is zo buggy dat ze die al de markt opgooien als het geeneens klaar is.
Dus wat is de toegevoegde waarde van die uitspraak?

/p.s. laat die verdommes even achterwege... je doet nog erger alsof ik je moedah heb beledigd :?
Glorificationer schreef op 25 augustus 2004 @ 12:40:
[...]

Ja, 20.000 is een simplistisch voorbeeld. Maar het gaat erom dat het voor een ontwikkelaar wel DEGELIJK uitmaakt of hij 20.000 stuks moet omzetten of 200.000 stuks en aangezien het voor jou nu wel duidelijk is dat 20.000 te weinig is - ik heb je daar blijkbaar van overtuigd anders zou je niet hierop terugkrabbelen - gooi je het maar over een andere boeg. You rock, sir! _/-\o_
Ik ben 4 of 5 paginas geleden al 'teruggekrabbeld' om het voor jou iets makkelijker te maken. Dus dat is het niet.
trouwens van de bagger zoals een birdhunter hoeven er idd. maar een kleine 20.000 verkocht te worden
Jij blijft maar helemaal bovenin die markt zitten omdat jij ook wel weet dat ik gelijk heb.

Ik vergelijk het met bijv. een b-film die een fractie kost van een blockbuster en jij komt dan aan met budgetten van een star-wars movie om mijn ongelijk af te dwingen.
Dat is een kiddie-discussie en ik zit al lang niet meer op de kleuterschool :o

De kern van mijn verhaal blijft hetzelfde en het tag-team profile/glorificationer kan daar niets aan afdoen.
Jij blijft gewoon een onzinnige mening verkondigen zonder enige vorm van onderbouwing en blaat nu maar een beetje mee met profile omdat hij iets beter van zijn woorden af kan komen dan jijzelf.
Ik gooi niets over een andere boeg omdat ik niet meeloop met dat politiek correcte gedoe.

Maar 1 ding heb je wel gelijk in.... ik rock inderdaad ,thnx :*)

p.s. ik heb zin om verder te gaan.. concrete cijfers worden niet naar buiten gebracht omdat de industrie het zich niet kan permitteren die te laten zien.
Cijfers die wel naar buiten worden gebracht zijn 'gekleurd' door bijv. atari om het maar zo ernstig mogelijk over te laten komen.
Een bedrijf kan natuurlijk een hoop boekhoudkundige truukjes uit de kast trekken bijv. verrekenbare kosten ,afschrijvingen e.d. gewoon ergens bij optellen omdat dat het eindprijsje flink omhoog duwt.
Dit doen ze niet omdat er veel te veel groepen zijn die dit onderuit kunnen halen.
De grote jongens zijn er natuurlijk bij gebaat dat de publieke opinie in hun voordeel uitvalt.
Daarom zul je nergens onafhankelijke cijfers zien.
Het bedrijfsleven klaagt altijd.
Het verschil met de software ontwikkelaars is dat zij klagen met een mond vol brood.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:39

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 16:25:

Jij blijft maar helemaal bovenin die markt zitten omdat jij ook wel weet dat ik gelijk heb.

Ik vergelijk het met bijv. een b-film die een fractie kost van een blockbuster en jij komt dan aan met budgetten van een star-wars movie om mijn ongelijk af te dwingen.
Dat is een kiddie-discussie en ik zit al lang niet meer op de kleuterschool :o

De kern van mijn verhaal blijft hetzelfde en het tag-team profile/glorificationer kan daar niets aan afdoen.
Jij blijft gewoon een onzinnige mening verkondigen zonder enige vorm van onderbouwing en blaat nu maar een beetje mee met profile omdat hij iets beter van zijn woorden af kan komen dan jijzelf.
Ik gooi niets over een andere boeg omdat ik niet meeloop met dat politiek correcte gedoe.
Kan je het gewoon weer op inhoud gooien, ipv steeds op de man te spelen? Een stuk minder agressief mag ook wel... En als je dat dan niet kan, verlaat de thread dan echt, ipv drie keer aan te geven dat je nu-echt-weggaat....

Verder leuke discussie, die ik al tig keer gevoerd heb. Het meest stuitende vond ik wel de persoon die vind dat het stelen van software gelijk staat aan gratis, omdat er geen kosten voor hem aan vastzitten. En dan de dikke van dale er nog bij halen... LOL, clueless en priceless.

Laat ik voorop stellen dat ik tegen het kopieren ben, maar dat ik me er weleens aan bezondigd heb. Ik merk inderdaad, dat als je een spel op je HD hebt staan en misschien al uitgespeeld, dat je dan zo'n spel niet meer koopt. Je staat in de winkel en je denkt: "waarom zou ik het geld niet beter voor wat anders besteden". Derhalve kan je gewoon beter niet in de verleiding komen en dus niet downloaden. En voor mij persoonlijk werkt dat erg goed en ik moet zeggen dat het genieten van die spellen echt met sprongen vooruit is gegaan.

Je moet je dus voor aankopen baseren op reviews en demo's, het liefst veel ervan. Als je keek naar Doom3, dan zie je dat het toch wel een domper was voor velen en dat de reviews unaniem Hallelujah zongen. Maar dat is zoals de pers werkt die door de advertentiemarkt wordt gedomineerd.
En misschien koop je weleens iets verkeerd, maar dat gebeurt toch met meer dingen? Zoals een boek bijv.

Voor de witte ridders is het hier een hele moeilijke discussie, omdat zij aan moeten tonen, dat er iemand schade ondervindt. Één, de schade is moeilijk kwantificeerbaar (iedereen met het argument beweert bij hoog en bij laag dat ze noooooit dat spel zouden kopen) en twee is het begrip copyright (en belonen voor creativiteit) zo moeilijk te begrijpen, dat de auto-vergelijkingen maar weer van stal gehaald worden. Iemand heeft arbeid verricht en wil (en hoort) daar betaald voor te krijgen. Lastiger dan dat wordt het niet. Of iemand nu vindt dat hij te veel betaald wil hebben is een non-issue. Dan hoort de transactie gewoonweg niet tot stand te komen, totdat de persoon zakt met zijn prijs, of de afnemer bereidt is meer te betalen. Om dan in de nacht alsnog zijn boek snel over te schrijven (of onder de copier te leggen), is natuurlijk laag. Misschien als je het zo op een boek betrekt wordt het wat tastbaarder. Hoe dan ook, hij zal nooit meer aan jou dat boek verkopen en dus inkomsten mislopen.
Of jij hem nooit had gekocht, blijft voor altijd een vraag. Misschien had je dat in de budgetbak gedaan, misschien geef je jouw kopie aan een ander, misschien vertel jij iedereen dat je het een slecht boek vindt en dat iedereen maar eerst even een kopietje van jouw kopietje moet maken om te kijken of ze het wat vinden.
Maar op een dag komt de uitgever bij die schrijver en zegt, je boek heeft zus en zo verkocht. Uitkomsten kunnen daarvan zijn dat hij minder hard werkt aan zijn volgende boek (want wat heeft het nu opgeleverd), dat hij minder tijd aan zijn nieuwe boek kan besteden, minder wilde ideeën kan uiten, of dat hij helemaal ophoudt met zijn schrijversactiviteiten. Hoe dan ook, de actie kopieren heeft gevolgen...

[ Voor 1% gewijzigd door Armada op 25-08-2004 16:57 . Reden: typo ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Natuurlijk ga ik van de bovenkant van de markt uit !
Jij download toch alleen de beste games? Jij maakt mij echt niet wijs dat jij een crapgame van wijlen Cryo hebt gedownload. Dus wat is het punt om van middelmatige producties uit te gaan? Dan hoor jij gewoon niet meer in dit topic thuis schat.

En houd nou eens op met van die domme statements te maken in de trend van 'jij kunt gewoon niet argumenteren' etc.. Toen je vroeg "zoek jij dan eens een bron waarin staat dat games zo duur zijn' toen deed ik dat. En toen ik dat deed en je hard GEOWND had, begon het weer met 'hou toch eens op met slap beargumenteren' et cetera.
Ga nu eens een keer op de dingen in die ik zeg en hou op met die kansloze uitspraken.

"birdhunter" ... Zucht ... Nee inderdaad dat is het type games wat massaal gedownload wordt, daar gaat deze discussie over.

Je maakt jezelf vrij belachelijk maar ja dat moet je zelf weten :)

edit: kijk ook andere mensen hebben het door 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Glorificationer426 op 25-08-2004 16:57 ]

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic heet toch : het kopieren van games?
Birdhunter is toch ook een game?
Jij probeert nu de boel te manipuleren naar jouw 'vakgebied' maar er is een veel breder scala.
Ook grote namen brengen crappy games uit.
Je moet niet alleen van de bovenkant van die markt uit gaan.
Er zijn genoeg mensen die plezier beleven aan wat mindere games en er is meer dan alleen FPS.
Ik denk dat jij oogkleppen op hebt.

/en dat jij me schat noemt..als je me op de kast wil krijgen moet je echt van betere huize komen.. het geeft alleen maar aan op welk niveau jij zit :)
Kan je het gewoon weer op inhoud gooien, ipv steeds op de man te spelen? Een stuk minder agressief mag ook wel... En als je dat dan niet kan, verlaat de thread dan echt, ipv drie keer aan te geven dat je nu-echt-weggaat....
Ik voel me genoodzaakt toch steeds terug te komen ('t is een vrij land ,toch?)
Als je de moeite neemt na te lezen hoe flauw glorificationer al vanaf het begin op mij reageert (en vooral de toon) dan moet jij wel een enorme pacifist zijn wil je het mij kwalijk nemen dat ik repliek geef.
Kan je dat niet waarderen moet je zelf maar uit dit draadje stappen of mijn replies niet meer lezen.
Het kan mij niet boeien ,eerlijk gezegd.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde voor deze uitstekende post _/-\o_

Je boek vergelijking is uitstekend, maar er zal dan ook wel geen reactie op komen, mijn eerder-aangepaste-voorbeeld van het huiswerk is verder ook niet op gereageerd. Typisch.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 17:36
trouwens ik vond deze reactie: [rml]Hydra in "[ PC] Locomotion (Transport Tycoon 2)"[/rml] wel passend bij dit topic, user vind 20€voor een nieuwe game belagelijk dan kan het nooit veel zijn zegt ie |:( tis ook nooit goed he.

btw die post van het huiswerk van MrRudi, ik had precies dezelfde gedachte, alleen moest ik toen naar het dorp om inkopen te doen (3 games)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 14:22

w0w

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:51:
[...]
[edit]
Neej, de gamedevelopers zijn inderdaad niet mijn vrienden, de mensen van wie ik de spellen download echter wel :)

[ Voor 16% gewijzigd door w0w op 25-08-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die boek vergelijking kan je gewoon niet omheen.

Maar de notaire downloader trekt zich daar toch geen hout van aan.
Die denkt er niet aan als een spel slecht verkoopt dat er nooit een vervolg zou komen.
Die denkt ik wil gewoon dat spel spelen en zonder te betalen.
Die zegt als anderen zo graag voor een spel betalen dan doen ze dat toch leuk.

een zakkenroller/inbreker/overvaller/winkeldief/fietsendief. weet toch ook dat zulke praktijken asociaal zijn, maar die maakt toch ook smoesjes en praat zichzelf goed.
De groep downloaders is nu eenmaal zeer groot, en dit word door velen niet als stelen beschouwd (smoesjes dus)

En de software maker heeft de pech dat software zoveel makkelijker te kopieren is dan een boek en dat de pakkans zeer klein is.

dus de developers hebben gewoon een groot technish nadeel met het produkt dat zij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glorificationer schreef op 25 augustus 2004 @ 16:56:

En houd nou eens op met van die domme statements te maken in de trend van 'jij kunt gewoon niet argumenteren' etc.. Toen je vroeg "zoek jij dan eens een bron waarin staat dat games zo duur zijn' toen deed ik dat. En toen ik dat deed en je hard GEOWND had, begon het weer met 'hou toch eens op met slap beargumenteren' et cetera.
Ga nu eens een keer op de dingen in die ik zeg en hou op met die kansloze uitspraken.

"birdhunter" ... Zucht ... Nee inderdaad dat is het type games wat massaal gedownload wordt, daar gaat deze discussie over.

Je maakt jezelf vrij belachelijk maar ja dat moet je zelf weten :)

edit: kijk ook andere mensen hebben het door 8)
Ik meen me te herinneren dat ik jouw eerste linkje pakte daar een passage uitgehaald had over een splinter cell die in 18 maanden ontwikkeld was met een hergebruikte engine etc. terwijl andere ontwikkelaren die hun eigen code klopten veel langer bezig waren en veel duurder uit zijn.
Het haalde jouw statement in ieder geval behoorlijk onderuit omdat dit als de redding van de game-industrie werdt betiteld.
Iedereen die de moeite neemt jouw posts te lezen kan zelf wel zien wat een ge-wel-dige argumenten jij geeft.
Ik ga verder niet op die pwn-nonsens van jou in (1337 m3) want dat is hetzelfde als met een kind discussieren....daar sta je op een gegeven moment boven en het is hetzelfde als praten tegen een muur.
Als jij dat nodig hebt om je gram te halen..well..... more power 2 you.
Het is ook niet leuk als je je gelijk niet op feiten kan halen ,dat snap ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op 25 augustus 2004 @ 17:12:
[...]

Neej, de gamedevelopers zijn inderdaad niet mijn vrienden, de mensen van wie ik de spellen download echter wel :)
Dat leek me al :) maar je snapt dus dat de vergelijking niet correct was. Je zou dan van iemand die je niet kent huiswerk overschrijven zonder zijn toestemming. En dat is dus ook erg lame :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 16:25:
Jij zal dus wel developer voor een game-ontwikkelaar zijn ,neem ik aan.
Welk spel heb jij helpen ontwikkelen en hoeveel inkomsten ben jij misgelopen dan.
Ik kan ook wel denken dat ik Johan Cruyff ben terwijl ik bij de zaterdagamateurs speel (nofi ,ofcourse... jij doet iets wat veel mensen niet kunnen)
En als je een spel uitstelt loop je nog meer inkomsten mis.
Dat is dus al geen common-sense.......maar die zut die vandaag de dag uitgebracht wordt is zo buggy dat ze die al de markt opgooien als het geeneens klaar is.
Dus wat is de toegevoegde waarde van die uitspraak?
Wij maken vooral GBA titels en vroeger maakten we daarnaast ook vele budget PC games. Wij zijn geen Johan Cruijff onder de gamemakers, maar een goudengids divisie speler die al vanaf 1996 in het vak zit weet nog steeds precies wat buitenspel en een penalty is, als je begrijpt wat ik bedoel. :P
Ik wilde daarmee alleen maar aanduiden dat ik spellen mee ontwikkeld heb voor PC EN voor Consoles (SNES en GBA)... en dat we alleen maar ellende hadden bij het debuggen van PC games, en dat we relatief snel klaar waren met debuggen bij de GBA titels.

Over gederfde inkomsten weet ik zo niet, zo zwart-wit is het allemaal niet. Maar laten we het zo stellen dat het bedrijf het op z'n zachtst gezegd erg moeilijk gehad heeft laatste 3 jaar. (en dat heeft meerdere factoren dan alleen piracy ofcourse)
/p.s. laat die verdommes even achterwege... je doet nog erger alsof ik je moedah heb beledigd :?
nee hoor, ik vloek gewoon graag... dat vind god vast niet zo erg als het stelen van software :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heeft dit nu voor zin, ik ga mijn gedrag er niet om aanpassen, en de anderen vast ook niet.

Ik erken gewoon dat ik een dief ben met die spellen die ik heb gekopieerd.
Maar dat ik vind dat ik genoeg in de winkel gekocht heb.

Waarom kun je niet gewoon toegeven dat je een dief bent, van een ander zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat vloeken....misschien vinden de modjes dat wel erg (al wordt hier met zeer veel verschillende maten gemeten.....GoT is een verhaal apart) ,maar ik geloof je :P

Kun je mij misschien een paar titels noemen waar jij aan meegewerkt hebt (beetje in details graag)
Ik kan namelijk ook wel zeggen dat ik een coder ben (ben ik niet ,hoor) iedereen kan wel alles zeggen op internet.
Dus vergeef het me als ik sceptisch lijk maar dat ben ik ook :)

@ gaminggirl : ik geef volmondig toe een dief te zijn van auteursrechtelijk beschermd materiaal. Maar dat ben je ook als je mp3 brandt en bij een maat laat liggen. Ik verkoop niets omdat ik dat weer te ver vind gaan. Gasten die de weg niet weten moeten de weg naar de winkel maar vinden. Ik werk hard voor mijn geld en ambieer het niet een piraat te zijn. Maar ik werk te hard voor mijn geld om het zomaar over de balk te gooien en game te weinig om dat te rechtvaardigen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik download spellen om 2 redenen:

Arme student (:p)
En zelfs al had ik geld, dan zou ik ze nog niet kopen door door absurd hoge prijzen die ervoor wordt gevraagd. Je wordt gewoon hard genaait als consument en waar gaan al dat geld naar toe? Belasting, belasting en nog eens belasting. De winkels zelf vangen al een behoorlijk percentage van het geld en het kleine beetje geld wat overblijft is voor je gamemaker. Als games nou 20 euro zouden kosten, dan zou ik er meteen 2 kopen, 1tje voor mezelf en eentje voor backup oid. Een spel voor 30 euro is voor mij de absolute limiet, laat staan 60 euro voor een CDtje met een boekje. Ik betaal al genoeg voor die xbox games, die ook nog eens 50-60 en zelfs 70 euro kosten. Belachelijk, die geldklopperij!

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mp3 heb ik ook zat, maar de weg naar P2P vinden is geen enkel probleem daar kom je na verloop van tijd wel achter als je veel op internet surft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt...iedereen begint met een mp3. da's normaal :? Internet aanbieders maken reclame met het downloaden van films (die je echt niet van hun portal kan slepen) dus wie zet wie nu aan tot piracy?
Game .iso's moet je iets beter de weg voor weten en daar handelen mensen nog steeds in.
Dat vind ik net zo fout.......ook het doorverkopen van dvd's etc.
Ik praat puur vanuit mezelf.......hetgeen wat ik (voor mezelf) d'l ,lig ik echt niet wakker van.
De games die ik origineel heb ,heb ik ook eerst de pirated-version van gehad.
Als iets de moeite waard is verkoopt het zichzelf. Een goed produkt.
Dat is ook de essentie van deze handel.......een goed produkt verkoopt zichzelf.
Als ik iets echt goed vind wil ik ook het origineel.
Ik denk dat veel meer mensen zich nu bewust worden van goede games........die normaal ondergesneeuwd zouden raken.

Hetzelfde met muziek....... door het downloaden van mp3's komen mensen nu met muziek in aanraking die ze normaal nooit geluisterd zouden hebben.
Vind ik een band goed ,wil ik ook hun cd.
Zo kan een afzetmarkt ook groeien dmv. piracy.
Simpel ,toch?

Dus grof gezegd....als bijv. een davilex failliet gaat ligt dat niet aan piracy maar aan de bagger die ze uitbrengen. Dan verdienen ze het ook doordat ze niet weten wat op de markt speelt en dat is echt niet zielug.
Ik durf te wedden dat nog niet een uitgever failliet is gegaan door piracy.
Als 1 franchise niet loopt hebben ze altijd nog andere om het op te vangen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 18:01:
Ik download spellen om 2 redenen:

Arme student (:p)
En zelfs al had ik geld, dan zou ik ze nog niet kopen door door absurd hoge prijzen die ervoor wordt gevraagd. Je wordt gewoon hard genaait als consument en waar gaan al dat geld naar toe? Belasting, belasting en nog eens belasting. De winkels zelf vangen al een behoorlijk percentage van het geld en het kleine beetje geld wat overblijft is voor je gamemaker. Als games nou 20 euro zouden kosten, dan zou ik er meteen 2 kopen, 1tje voor mezelf en eentje voor backup oid. Een spel voor 30 euro is voor mij de absolute limiet, laat staan 60 euro voor een CDtje met een boekje. Ik betaal al genoeg voor die xbox games, die ook nog eens 50-60 en zelfs 70 euro kosten. Belachelijk, die geldklopperij!

:(
Dus je wilt maximaal 30 euro uitgeven aan een PC game, maar koopt kennelijk wel Xbox games die het dubbele kosten :?
Laat de nieuwste games dan gewoon schieten en koop voortaan afgesprijsde games (gaat tegenwoordig vrij snel bij games) ipv te downloaden.

Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan die downloadpaupers met hun kutsmoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op 25 augustus 2004 @ 18:23:
[...]

Ach... laat ook maar

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Wat stond er voor de edit dan?
Ik ben wel benieuwd naar jouw reactie op mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 17:33:
[...]

Ik meen me te herinneren dat ik jouw eerste linkje pakte daar een passage uitgehaald had over een splinter cell die in 18 maanden ontwikkeld was met een hergebruikte engine etc. terwijl andere ontwikkelaren die hun eigen code klopten veel langer bezig waren en veel duurder uit zijn.
Het haalde jouw statement in ieder geval behoorlijk onderuit omdat dit als de redding van de game-industrie werdt betiteld.
Iedereen die de moeite neemt jouw posts te lezen kan zelf wel zien wat een ge-wel-dige argumenten jij geeft.
Ik ga verder niet op die pwn-nonsens van jou in (1337 m3) want dat is hetzelfde als met een kind discussieren....daar sta je op een gegeven moment boven en het is hetzelfde als praten tegen een muur.
Als jij dat nodig hebt om je gram te halen..well..... more power 2 you.
Het is ook niet leuk als je je gelijk niet op feiten kan halen ,dat snap ik wel.
Een tijdje geleden was het: "ik reageer niet meer".. Nou reageer je zeker alleen nog maar op die dingen waar je me nét op kunt pakken vanwege gebrek aan nuance. Na ja, goed, ik zal de moeite maar weer nemen dan.

Een goedkoop spel heeft minder afzet nodig om de kosten ervan terug te verdienen. Dat lijkt me logisch. Het punt is echter dat het downloaden van een groter opgezet spel veel vaker voorkomt juist omdat dit soort spellen meer te bieden hebben. Een goedkoop opgezet spel zal gemiddeld ook veel eerder in de budgetbakken liggen omdat zo'n uitgever echt wel doorheeft dat het niet het verkoopspotentiëel heeft van een doom3. Mijn eigen ervaring bewijst dit en de jouwe waarschijnlijk ook, tenminste, als je nog eens de moeite doet om de winkels te checken in plaats van alles via het internet te downloaden (tja, laat ik ook eens op de man spelen. verwarrend werkt dat he?)
Het leuke is nu juist dat door al jouw subjectieve en irrelevante replies op mijn posts, waar ik veel moeite insteek en ook wat voor terugverwacht, het punt helemaal uit het zicht is geraakt.

Ga nu eens inhoudelijk reageren alsjelieft. Niet meer van die onzin.
Als je de moeite neemt na te lezen hoe flauw glorificationer al vanaf het begin op mij reageert (en vooral de toon) dan moet jij wel een enorme pacifist zijn wil je het mij kwalijk nemen dat ik repliek geef.
Kan je dat niet waarderen moet je zelf maar uit dit draadje stappen of mijn replies niet meer lezen.
Het kan mij niet boeien ,eerlijk gezegd.
die toon, die er dus niet is, verzin je alleen maar om een excuus te hebben om niet op mijn argumenten in te gaan. Da's een leuk principe van je.

[ Voor 12% gewijzigd door Glorificationer426 op 25-08-2004 19:04 ]

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 17:51:
Kun je mij misschien een paar titels noemen waar jij aan meegewerkt hebt (beetje in details graag)
Ik kan namelijk ook wel zeggen dat ik een coder ben (ben ik niet ,hoor) iedereen kan wel alles zeggen op internet.
Dus vergeef het me als ik sceptisch lijk maar dat ben ik ook :)
Zo'n beetje elke titel van Engine-Software, en nog enkele 3rd party Games. Meest recentelijke games zijn Xyanide (GBA), Counterpunch (GBA), Muppets 2 - Spy Muppets (GBA)... laatste PC game was Coronel Indoor Karting als ik me niet vergis.
Maar check de website maar www.engine-software.nl da's makkelijker dan een shitload titels opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit onderwerp blijft voor verhitte discussies zorgen! Laat ik dan ook maar lekker me mening geven :P :

Ik dowload geen enkele game, ik doe dit omdat ik:

- het teveel moeite vindt (erg hé?!)
- er een gruwelijke hekel aan hebt als het installeren tegen werkt
- waardereing heb voor de creaties van de makers (ook al wordt creativiteit een GROOT woord)

Ik heb 1 reden waarom ik het toch logisch vindt dat mensen games dowloaden (kopiéren):

- Je betaalt voor internet (media,met heel veel reclame), dus waarom zal je het ook niet benutten? Moeten de makers het geld maar bij de providers verhalen!
Als internet gratis was, zal ik het een ander verhaal vinden. Of als internet naar behoren werkt ook,geen virussen, spyware, variabele snelheden enz.) want dan is het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glorificationer schreef op 25 augustus 2004 @ 18:56:
[...]

Een tijdje geleden was het: "ik reageer niet meer".. Nou reageer je zeker alleen nog maar op die dingen waar je me nét op kunt pakken vanwege gebrek aan nuance. Na ja, goed, ik zal de moeite maar weer nemen dan.

jij verweet in het begin van dit topic iemand zelf dat ie met bronnen moest komen.. doet iemand het bij jou ben je ineens de vermoorde onschuld :?
Over iemand pakken op een gebrek aan nuance... dat probeerde jij zelf bij mij te doen maar je ziet dat ik je alle hoeken in praat... jij pakt mij op een nulletje te weinig / ik pak jou op alles

Een goedkoop spel heeft minder afzet nodig om de kosten ervan terug te verdienen. Dat lijkt me logisch. Het punt is echter dat het downloaden van een groter opgezet spel veel vaker voorkomt juist omdat dit soort spellen meer te bieden hebben. Een goedkoop opgezet spel zal gemiddeld ook veel eerder in de budgetbakken liggen omdat zo'n uitgever echt wel doorheeft dat het niet het verkoopspotentiëel heeft van een doom3.
jij krabbelt terug op jouw eigen statements....herinner je het nog?.... "20.000 ? LOL! Dat moest eens wat zijn. Als jij echt denkt dat de ontwikkelingskosten van een gemiddelde PC game onder de 1 miljoen euro liggen, heb jij echt een verkeerd beeld van de software markt"(ik zoek je posts gewoon weer op ,hoor!) jij zei gemiddeld..... nu ga je het weer alleen over de doom3's etc. hebben omdat dit je nu uitkomt en het de enige manier is waarop je jouw argumenten steekhoudend kan proberen te maken.
En nog iets anders....onder die post van jou staat mijn eerste reactie op jou..die gaat als volgt:

"OMG OMG ROFLOL WTFBBQ.... ik zei dat het om een simplistisch voorbeeld ging...
Dan rekent het wat makkelijker....maar goed.... voor bepaalde figuren dus nog steeds te moeilijk, helaas
En als je quote moet je alles quoten wat van belang is..... nu ruk je mijn hele post uit zijn verband
Maak er maar 200.000 stuks van als jij dat nodig vindt... de essentie van mijn post verandert daar niet door...jouw mening misschien wel."

Je had me toen al gelijk kunnen geven maar dat deed je niet.
Nu probeer je me eerst paginas lang te flamen om uiteindelijk (voor de gemiddelde game.....jaja...ik weet het) toch mijn gelijk te erkennen (niet in zoveel woorden ,maargoeh)
Dus al jouw replies waren overbodig omdat ik toen al zei ,wat jij nu heel voorzichtig toegeeft. beetje nutteloos dan :?

Mijn eigen ervaring bewijst dit en de jouwe waarschijnlijk ook, tenminste, als je nog eens de moeite doet om de winkels te checken in plaats van alles via het internet te downloaden (tja, laat ik ook eens op de man spelen. verwarrend werkt dat he?)
niet als het op jouw wijze gebeurt.. ik check eerst mijn vaste kanalen en als ik het goed vind koop ik het wel
Het leuke is nu juist dat door al jouw subjectieve en irrelevante replies op mijn posts, waar ik veel moeite insteek en ook wat voor terugverwacht, het punt helemaal uit het zicht is geraakt.
het is dus helemaal niet leuk dat jij mijn posts probeert te overschreeuwen en pas na lang aandringen met een paar linkjes komt waar ze de grote baas van epic 'for crying out loud' naar voren halen om zijn ongetwijfeld zeer objectieve mening te geven....ik heb het over onafhankelijke bronnen en jij komt daarmee.
Da's hetzelfde als Bin Laden uit laten leggen wat er fout is aan de sharia....een beetje nutteloos...

Ik zeg tegen jou:
Ga nu eens inhoudelijk reageren alsjelieft. Niet meer van die onzin.

[...]

die toon, die er dus niet is, verzin je alleen maar om een excuus te hebben om niet op mijn argumenten in te gaan. Da's een leuk principe van je.
vertel mij dan eens wat de toegevoegde waarde van deze post was....okay..dat je terugkrabbelt..en dat ownen waar jij het over hebt enzo vind ik een beetje kinderachtig...dat soort termen zijn een uiting van onmacht...dat doe je maar op een UT pubje..net zoals impliceren dat ik mezelf belachelijk maak enz.. denk je nou echt dat ik me dan stil ga houden? Dat werkt misschien bij anderen...bij mij juist averechts...als je op jouw manier stelling neemt tegen hetgeen wat ik zeg kan je dus never nooit meer terugkrabbelen...dat doe je hieronder wel..
[quote]Een goedkoop spel heeft minder afzet nodig om de kosten ervan terug te verdienen. Dat lijkt me logisch.[/quote]

Toch bestreed je dat eerst.....
Volgens mij weet je het zelf niet meer |:(
Wie maakt zichzelf nu ongeloofwaardig en belachelijk?
mhr. van Dalen wacht op antwoord :P

ik vind het overigens ook frappant dat profiler nu ineens bij een ontwikkelaar heeft gewerkt (ik ga het geeneens checken) terwijl hij daar eerst niets over zei.
En nog op tweakers ook?! Hier loopt iedereen die een stukje code kan kloppen zichzelf te verheerlijken en wordt er geen mogelijkheid onbenut gelaten om anderen ook op die skillz te attenderen en hij is net degene die iets heeft gedaan waar bijna elke tweaker op gailt en loopt daar niet mee te koop??
Woont in Bladel maar werkt in Doetinchem? ...okay hier impliceer ik iets :P
Maar ,het staat wel in zijn profile ,dat klopt dus het zal wel waar zijn :X
Jij krijgt het voordeel van de twijfel

* Aandacht nodig? :/ *

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 10:30
Ik zelf kopier wel eens een spel maar dan speel ik hem eigenlijk nooit :P,

Voorbeeld kopen:

ik zie bij een maatje van mij voor het eerst counter-strike 3 jaar geleden, ik denk vet, ik gekopieerd.
Na een jaar kreeg ik internet en ging ik het spel op internet spelen. Vervolgens ging ik het spel in de winkel halen omdat ik het een leuke spel vond en dus van mening was dat de makers hier geld voor mogen krijgen.

Voorbeeld niet kopen:

Ik hoor van andere mensen dat far cry gaaf is, ik bemachtig via een maatje een gekopieerde versie van far cry, na 2 uur spelen ben ik het spel beu en speel het vervolgens nooit meer. Als ik hem nu legaal in de winkel had gehaald was het me het geld niet waard.

Dat is voor mij een rede dat ik sommige spelle illegaal eigenlijk uitprobeer.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:48
ik geef toe dat ik af en toe ook wel es een spel download.

Maar dit topic heeft me toch es aan het denken gezet. En ik ben in de toekomst zeker van plan om meer spellen legaal te gaan halen. Want het is inderdaad gewoon stelen. Wel blijf ik erbij dat 50 euro voor een game te duur is. Maar dan wacht ik in het vervolg dat de prijzen goedkoper zijn.

Ik heb deze week drie games origineel gehaald, (een record)
Dat waren Counter-Strike Condtion Zero (om online de CS Source te kunnen testen)
Hiervoor ben ik egt 10 winkels moeten nagaan. En in de 10de hadden ze em dan toch eindelijk.
Daarnaast heb ik XIII voor €7,00!!!! gekocht (dat is toch geen geld, voor de liefhebber bij de dixons)
En vriend van me heeft daar ook Prince Of Persia Sand Of Time voor €10,- gehaald.
Het was dat ze maar meer 1exemplaar hadden anders had ik die ook gekocht.
En als laatste heb ik The Two Towers voor de ps2 gehaald, voor €20,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 19:50:
[...]

vertel mij dan eens wat de toegevoegde waarde van deze post was....okay..dat je terugkrabbelt..en dat ownen waar jij het over hebt enzo vind ik een beetje kinderachtig...dat soort termen zijn een uiting van onmacht...dat doe je maar op een UT pubje..net zoals impliceren dat ik mezelf belachelijk maak enz.. denk je nou echt dat ik me dan stil ga houden? Dat werkt misschien bij anderen...bij mij juist averechts...als je op jouw manier stelling neemt tegen hetgeen wat ik zeg kan je dus never nooit meer terugkrabbelen...dat doe je hieronder wel..

[...]

Toch bestreed je dat eerst.....
Volgens mij weet je het zelf niet meer |:(
Wie maakt zichzelf nu ongeloofwaardig en belachelijk?
mhr. van Dalen wacht op antwoord :P

ik vind het overigens ook frappant dat profiler nu ineens bij een ontwikkelaar heeft gewerkt (ik ga het geeneens checken) terwijl hij daar eerst niets over zei.
En nog op tweakers ook?! Hier loopt iedereen die een stukje code kan kloppen zichzelf te verheerlijken en wordt er geen mogelijkheid onbenut gelaten om anderen ook op die skillz te attenderen en hij is net degene die iets heeft gedaan waar bijna elke tweaker op gailt en loopt daar niet mee te koop??
Maar ,het staat wel in zijn profile ,dat klopt
Jij krijgt het voordeel van de twijfel
Jongen... Jij hebt je om je punt te maken al láng gehad.. zelfs andere mensen hebben door dat je hele tijd op de persoon speelt.. Hoe veel moeite verwacht je nog dat ik erin ga steken? je doet heletijd weer hetzelfde :? Ik zeg een keer 'geownd' ja, dat vind ik namelijk leuk :) Dat het averechts werkt dat merk ik ja want je blijft maar door blaten in de vorm van onsamenhangede onzin en op de man af gespeelde kritiek. Totdat jij een keer fatsoenlijk ingaat op de dingen, wacht ik af.

Oh ja. Je verwijt de pot trouwens dat de ketel zwart ziet, want waar je mij beschuldigt van het van de bovenzijde van de markt uit te gaan, ga jij zelf van de onderzijde uit 8)7

En dat jij twijfelt aan Profile, daar zal hij ongetwijfeld niet anders van worden hoor, maar fijn dat je het mededeelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Glorificationer426 op 25-08-2004 20:43 ]

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahh :> altijd gezellig zo'n discussie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Als je niets toe te voegen hebt, reageer dan niet. Als je niet van discussieren en het onderbouwen van meningen houdt, kom dan niet op een forum als GoT *

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht al dat jij en profile bekenden van elkaar waren.
Nogmaals de software markt is zo groot dat die zgn. 'topgames' maar een fractie van de totale markt bestrijken.
Jij laat jouw mening bepalen door de uitspraken van multi-million companies... die hebben het echt niet zo slecht hoor :)
De developers die failliet gaan (allemaal dochterbedrijven) worden allemaal doodgemaakt door een EA of een epic die te weinig winst zien.. (er is echt wel winst hoor)
Degenen die wel eerlijk failliet gaan doen dit door een gebrek aan originaliteit en bijv. marketing.
En dan zeggen ze:" zie je wel...piracy" terwijl het gewoon zo'n fat-ass in z'n leren fateuil is die de stop eruit trekt omdat ie geen 200% winstverdubbeling binnen 10 maanden ziet.

Ik zie gewoon graag onafhankelijke cijfers e.d. Waar marktdeskundigen aan het woord gelaten worden die niet op de een of andere manier gelieerd zijn aan een grote developer.

Maar als je de discussie op zo'n scherpe manier ingaat ,moet je ook niet janken als ik ook scherp ga reageren.
Ik heb ook 10 vingers om mee te typen ,moet je dan maar denken.
Ik heb echt geen hekel aan je (ik ken je geeneens) maar in een discussie kan het soms een beetje heftig worden... daarom is het niet persoonlijk ,nogmaals.
Hypothetisch:
Als ik je ooit ergens zie gaan we een biertje drinken (of een colaatje), okay?
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 20:51:
HAHAHA wat een gezeik hier!
''jij zei blablabla...ik blabla...onderbouw je mening...blablabla....op de man af...blablabla...''
HAHAHA!Wat een slap gelul zeg, het gaat hier toch om games kopieren? en niet over ''Wie vecht het hardst voor zijn of haar eer''? Schuif t is opzij, en voel hoe relax je dan kunt praten! :P
Wat mij betreft is er echt no harm done.
Dusseh... maak je niet druk over glorificationer en mij... we hebben echt geen ruzie
(geloof ik..)
Ik heb ook niets meer te zeggen op dit moment B)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Mja de discussie is veel te veel afgedwaald van waar we begonnen en aangezien we het beide nog steeds niet met elkaar eens zijn, ga ik in ieder geval geen moeite meer doen ;)
Maar idd no hard feelings.

En ja ik ken profile al langer en die liegt echt niet :)

Prot, plz... We wisten allebei waar we mee bezig waren en zo off topic ging het absoluut niet. Maar laten we niet daarover nog eens een discussie starten :+

Edit: vind het een beetje over the top om prot's post meteen te deleten eigenlijk maar goed :|

[ Voor 35% gewijzigd door Glorificationer426 op 25-08-2004 23:44 ]

(@DiscWout) omg

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Toch, om eventjes terug te komen op het budget van de spellen tegenwoordig. Ik kan mij ook herinneren dat diverse artikelen in Edge hier ook over gesproken hebben en dat blad beschouw ik toch als redelijk onafhankelijk.

Ik denk dan maar zo: "google is your friend" en dan kom ik dit artikel tegen. Hierbij geven ze wel aan dat het average budget van een spel 1 miljoen pond is, dus dat is nog hoger dan waar ik vanuit ga....

http://news.bbc.co.uk/1/low/technology/2836521.stm

"Ten years ago, the average game cost £200,000, whereas now the average budget is £1m"

en nog een:

http://money.cnn.com/2002.../game_over/column_gaming/

"Publishers say the average PC game typically costs between $2 million and $6 million dollars"

[ Voor 4% gewijzigd door Armada op 26-08-2004 00:06 ]

Verwijderd

Glorificationer schreef op 25 augustus 2004 @ 20:41:
En dat jij twijfelt aan Profile, daar zal hij ongetwijfeld niet anders van worden hoor, maar fijn dat je het mededeelt.
Ik heb altijd al een twijfelachtige reputatie gehad heh Rijk, ik ben tenslotte van teh outback ;)

Najah, zoiemand krijgt de paranoid of the year award van mij... Ik zou niet eens weten waarom ik over m'n werk zou moeten liegen :? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 19:50:
Waarom denk je dat mijn volledige nickname "Low Profile" is 8)

ok... dan weet je het nu

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Armada schreef op 26 augustus 2004 @ 00:06:

"Publishers say the average PC game typically costs between $2 million and $6 million dollars"
Ah kijk, jij dan toch nog een bron gevonden. thanks :)

(@DiscWout) omg

Verwijderd

Toch, om eventjes terug te komen op het budget van de spellen tegenwoordig. Ik kan mij ook herinneren dat diverse artikelen in Edge hier ook over gesproken hebben en dat blad beschouw ik toch als redelijk onafhankelijk.

Ik denk dan maar zo: "google is your friend" en dan kom ik dit artikel tegen. Hierbij geven ze wel aan dat het average budget van een spel 1 miljoen pond is, dus dat is nog hoger dan waar ik vanuit ga....

"Ten years ago, the average game cost £200,000, whereas now the average budget is £1m"

en nog een:

Dat is tenminste al iets, want ik wil ook wel eens weten wat nu de exacte schade van de games industrie is.
Al heb je dan nog niet al teveel aan deze bron.
en zoals iemand eerder al gezegd heeft om af te gaan op de cijfers van een grote developer is ook niet erg betrouwbaar.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 05:40:
Dat is tenminste al iets, want ik wil ook wel eens weten wat nu de exacte schade van de games industrie is.
Al heb je dan nog niet al teveel aan deze bron.
en zoals iemand eerder al gezegd heeft om af te gaan op de cijfers van een grote developer is ook niet erg betrouwbaar.
Als de exacte schade zo meetbaar was, dan was die ook makkelijker aan te pakken.
En waar wil je anders investeringscijfers van krijgen, dan van de developers? De banken zullen het niet verstrekken en daarnaast is elk project natuurlijk weer een stukje maatwerk op zich (de een meer dan de ander, maar dat laat ik even in het midden).

Verwijderd

MPmad schreef op 25 augustus 2004 @ 18:23:
[...]

Dus je wilt maximaal 30 euro uitgeven aan een PC game, maar koopt kennelijk wel Xbox games die het dubbele kosten :?
Laat de nieuwste games dan gewoon schieten en koop voortaan afgesprijsde games (gaat tegenwoordig vrij snel bij games) ipv te downloaden.

Ik ben gedwongen om Xbox games te kopen omdat ik mijn Xbox bewust niet gemod heb (Xbox Live ;)).
Enne over dat afgeprijsde games heb je niet echt gelijk, zo besloot ik C&C Generals Deluxe Edition te kopen die nog gewoon 40 euro kost bij GCshop en zelfs 50 euro kost bij Dixons maar dat spel is wel al 1 1/2 Jaar oud |:(

En dan nog iets: ik ben geen downloadpauper :) Dus zou je je even normaal en volwassen kunnen gedragen en gewoon een discussie voeren zonder meteen te schelden? Dank U :)

Enne, onderbouw je mening is? Het is zeer irritant om mensen uit te maken voor "downloadpauper" ed. zonder dat je ook wat argumenten geeft behalve dat ze kutsmoesjes hebben... Just a friendly advice, no offence! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 09:10 ]

• Jive

Jive

MooMooMastah

De EXACTE schade door kopieer/download handelingen kan ENKEL vastgesteld worden door te gaan tellen wie er 100% ZEKER de game anders legaal gekocht zouden hebben.

Van de rest moet je gewoon uitgaan dat ze het toch niet gekocht zouden hebben, terwijl ze het mischien wel gedownload zouden hebben.

En aangezien niemand dat kan schreeuwt iedereen die er ook maar een piepkleinbeetje bij gebaat is moord en brand dat elke download ze het volle pond kost.
De MPAA & RIAA proberen ook zoveel mogelijk downloads op te tellen en te vermenigvuldigen met de maximale retail-introductieprice om maar een zo hoog mogelijk bedrag te toveren .. terwijl mischien maar 0.5% ervan echt daadwerkelijk gemiste inkomsten zijn door mensen die het anders gekocht zouden hebben.

En ja... ik heb zat orginele verpakkingen met inhoud thuis liggen om aan te tonen dat ik ook echt games koop welke ik veel plezier van gehad heb.
Maar games van minder dan 20E koop ik er vrij veel van ... en alles boven dat is er eigenlijk zelfs niet 1 per jaar meer .. omdat de game-quality de laatste jaren zo achteruit gehold is ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Armada schreef op 26 augustus 2004 @ 08:55:
[...]

Als de exacte schade zo meetbaar was, dan was die ook makkelijker aan te pakken.
En waar wil je anders investeringscijfers van krijgen, dan van de developers? De banken zullen het niet verstrekken en daarnaast is elk project natuurlijk weer een stukje maatwerk op zich (de een meer dan de ander, maar dat laat ik even in het midden).
Dat is natuurlijk zo anders heb ik het vast wel in de krant op internet of in het nieuws gezien.

de schade is natuurlijk niet meetbaar dus of die groot of klein is valt moeilijk te zeggen.
en of de spellen anders en beter waren als niemand zou downloaden kunnen de developers wel zeggen maar niet bewijzen.

evenals het failliet gaan van kleinere studios meer oorzaken heeft.
Al is het downloaden wel nadelig voor de developers, en ik geloof ook wel dat het een rol speelt.

Developers klagen natuurlijk snel over hun inkomsten, dat doet iedereen.
en developers voelen zich natuurlijk bestolen van hun geld al weten ze mischien zelf niet eens om hoeveel het nou gaat.

Ze zullen dus altijd overdrijven in de richting van de media en consument, en dan hebben ze een goede smoes om de prijzen te verhogen.
En dan hebben wij weer een smoes om meer te gaan downloaden, en zo heb je een Vicieuze cirkel waar het natuurlijk niet beter op gaat worden.
dus houden ze het maar bij 50 tot 60 euro, zodat er toch nog veel brave burgers hun spel kopen.

Maar wat zouden we voor een game moeten betalen als downloaden gewoon niet mogelijk was, 20 tot 25 euro of 100 tot 125 euro.
Want daar valt natuurlijk ook over na te denken, zorgt het downloaden en kopieren er niet voor dat Developers geen woeker prijzen durven te vragen.
Want wat zou een Developer tegen houden over de 100 euro voor een game te vragen als kopieren onmogelijk zou zijn.
En er toch genoeg mensen zijn die het kunnen betalen.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Jive schreef op 26 augustus 2004 @ 09:25:
De EXACTE schade door kopieer/download handelingen kan ENKEL vastgesteld worden door te gaan tellen wie er 100% ZEKER de game anders legaal gekocht zouden hebben.

Van de rest moet je gewoon uitgaan dat ze het toch niet gekocht zouden hebben, terwijl ze het mischien wel gedownload zouden hebben.
Vind ik erg makkelijk. Als je de mogelijkheid voor iedereen zou ontnemen om illegaal eraan te komen, dan gaan de mensen natuurlijk wel een aantal spellen kopen. Ook de mensen die van vrijwel elk spel aangeven dat ze dat toch niet gekocht hadden. Geef de mensen eten en spelen...
En aangezien niemand dat kan schreeuwt iedereen die er ook maar een piepkleinbeetje bij gebaat is moord en brand dat elke download ze het volle pond kost.
De MPAA & RIAA proberen ook zoveel mogelijk downloads op te tellen en te vermenigvuldigen met de maximale retail-introductieprice om maar een zo hoog mogelijk bedrag te toveren .. terwijl mischien maar 0.5% ervan echt daadwerkelijk gemiste inkomsten zijn door mensen die het anders gekocht zouden hebben.
Eens, dat is hetzelfde dilemma voor mileuactvisten bijvoorbeeld. Hard roepen en overdrijven om meer aandacht te krijgen. Dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat er wel degelijk reden voor zorg is, maar waarschijnlijk niet in die mate waarin het gepresenteerd wordt.
En ja... ik heb zat orginele verpakkingen met inhoud thuis liggen om aan te tonen dat ik ook echt games koop welke ik veel plezier van gehad heb.
Maar games van minder dan 20E koop ik er vrij veel van ... en alles boven dat is er eigenlijk zelfs niet 1 per jaar meer .. omdat de game-quality de laatste jaren zo achteruit gehold is ...
Nu moet iemand als MrRudi me maar verbeteren als ik het mis heb, maar het kopen van die 20 euro spellen zet geen zoden aan de dijk. De revenuen van die verkopen gaan bijna alleen naar de distributeur en de winkelier. De originele maker ziet hier praktisch niets van terug. Ik weet niet precies hoe het royalty model verloopt, maar ik heb me dat laten vertellen door een zeer grote distributeur in de Benelux. Kortom, wil je een maker steunen, koop dan een net uitgebracht spel.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Puff, ik koop geen spellen :) Ik krijg die spellen toch nooit uitgespeeld (ben nog steeds bezig met RTCW :+)

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik moet eerst even zeggen dat ik niet het topic echt heb doorgelezen, maar ik wilde toch even mijn mening kwijt (ik lees het topique wel door als ik thuis ben :D )

Kopiëren heb ik totaal geen problemen mee. Juist omdat ik 80% van de spellen toch nooit zou kopen.
De andere 20% koop ik uiteindelijk wel.
Ik ken mensen die _alles_ kopieren, omdat ze het zonde van het geld vinden en vervolgens een veelvoud van wat 1 spel kost in 1 avond in bijv een casino over de balk gooien om in de kroeg omzetten in een kater. Als je kijkt hoeveel sommige spellen per uur zouden kosten, dan is dat vele malen minder dan dat een avondje kroeg kost per uur.

Bijv. Morrowind, kostte me totaal iets van 100,- (inc de 2 uitbreidingen), een hoop geld idd.
Maar als ik zeg dat ik dat spel zeker 500 uur gespeeld heb (als het niet meer is), dan heeft het spel mij 100/500 = €0,20 (20cent) per uur gekost en dan is het helemaal niet zo duur. Ik betaal voor bellen per minuut meer dan dat morrowind mij per uur gekost heeft.
Een avondje kroeg kost bijv al snel 10-20 euro per uur, een factor 100 meer dus.
Nu wil ik niet zeggen dat ik nooit naar de kroeg ga omdat het zo duur is, maar ik wil meer zeggen dat het eigenlijk onzin is dat een spel duur is als je er 50 euro voor betaald en dan vervolgens heel wat uren plezier mee hebt.

Ja downloaden is gratis, maar niet betalen in de kroeg ook.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Jive

Jive

MooMooMastah

Armada schreef op 26 augustus 2004 @ 09:53:
Nu moet iemand als MrRudi me maar verbeteren als ik het mis heb, maar het kopen van die 20 euro spellen zet geen zoden aan de dijk. De revenuen van die verkopen gaan bijna alleen naar de distributeur en de winkelier. De originele maker ziet hier praktisch niets van terug. Ik weet niet precies hoe het royalty model verloopt, maar ik heb me dat laten vertellen door een zeer grote distributeur in de Benelux. Kortom, wil je een maker steunen, koop dan een net uitgebracht spel.
Daar kan ik dan heel hard om huilen ofzo ...

Maar ik koop wel eens de spellen als ik ze dat dan waard vind.
Zo hebik alle3 de homeworlds, had ik alles van westwood (tot renegade) en alles van blizzard ... just to name a few ... omdat dat toen gewoon dik de pegels waard was.

Maar zoals ook al meer aangegevn .. het probleem zit hem in de huidige distributie-methoden. .....
Teveel geld vragen voor een mager doosje met een crapspel ... terwijl het voor een fractie daarvan ook online gekocht zou kunnen worden ...

Amazon kan het toch ook al jaren ??????
Distributeurs zijn diegene die in europa ervoor gezorgd hebben dat de gulden/euro verhouding momenteel 1 op 1 is ... ipv 1 op 2.20 zoals bij de introductie ervan.

Ik heb geen medelijden met de strijkstokken.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Jive schreef op 26 augustus 2004 @ 10:56:
[...]

Ik heb geen medelijden met de strijkstokken.
Ik ook niet. Als ik de mogelijkheden zou hebben om de strijkstokken af te stoten en een businessmodel op te zetten waarbij geinteresseerde klanten rechtstreeks bij mij onze spellen zouden kunnen kopen zou ik dat inderdaad voor 30 euro per spel kunnen doen. Helaas is dit niet mogelijk, ik mag niet zelf produceren, ik heb er het geld ook niet voor, geen salesmensen, geen marketingmensen enz. Daar heb je nou net de uitgever voor.

Verwijderd

Beste Rijkaards (of mensen die €49,- echt goedkoop vinden),

Iedereen kan zich fijn z'n lol op met dat gekoop van zoon stukje plastic. Het leven is al duur genoeg. Tot nu toe heb ik misschien 2 van de 50 games gekocht. En ik heb alweer wat downloads op mijn lijstje staan: Doom3, MOH-Pacific Assault, The Sims 2, NFSU-2, nieuwe Battlefield en ga zo maar door.
Ik weet niet meer anders dan even irc aanduwen als ik een leuk spel zie :+
K heb überhaubt geen cente om die plastic schijfjes te kopen. Ik schaam me kapot als ik over straat loop met zo'n orinele doos. Iedereen denkt dat je Gates van achteren heet. Ps: windows 98/me/xp-pro/office xp pro komt ook netjes van het inet af...

Ps: dit is niet bedoelt als flame, enkel en alleen mijn eigen mening en opvatting...

mzl

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

En deze post voegt nu alleen toe dat je spellen duur vindt? Heb je de rest van het topic gelezen, over waarde per uur, selectiviteit, consumptiegedrag, beloning voor makers, etc, etc?

Waarschijnlijk niet. Best wel jammer, want dan was het misschien uiteindelijk een leuke bijdrage geworden.. :+

p.s.: als je je kapot schaamt om met een originele doos over straat te lopen, dan kan ik je wel een Zeeman-tasje lenen of zo, hoor...

[ Voor 14% gewijzigd door Armada op 26-08-2004 14:03 ]

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 13:33:
Beste Rijkaards (of mensen die €49,- echt goedkoop vinden),

Iedereen kan zich fijn z'n lol op met dat gekoop van zoon stukje plastic. Het leven is al duur genoeg. Tot nu toe heb ik misschien 2 van de 50 games gekocht. En ik heb alweer wat downloads op mijn lijstje staan: Doom3, MOH-Pacific Assault, The Sims 2, NFSU-2, nieuwe Battlefield en ga zo maar door.
Ik weet niet meer anders dan even irc aanduwen als ik een leuk spel zie :+
K heb überhaubt geen cente om die plastic schijfjes te kopen. Ik schaam me kapot als ik over straat loop met zo'n orinele doos. Iedereen denkt dat je Gates van achteren heet. Ps: windows 98/me/xp-pro/office xp pro komt ook netjes van het inet af...

Ps: dit is niet bedoelt als flame, enkel en alleen mijn eigen mening en opvatting...

mzl
Pffft als jij je al schaamt voor je hobby.. Aan de andere kant; je zou maar als nerd bestempeld worden met zon pc spel onder je arm! Verwikkel je de pc gameplay ook in een krant :?

(@DiscWout) omg

Verwijderd

Mensen die spellen te duur vinden (ik ook) hebben normaal gesproken toch geen geld om ze nieuw te kopen. Dus illegaal kopiëren is een mooie uitkomst voor de armeren onder ons. De mensen met meer geld om handen zullen de moeite niet doen om te downloaden of willen een compleet product met doosje en die kunnen het geld makkelijk missen. De rijkeren zullen hun games altijd kopen!

Je denkt toch niet dat armen opeens games gaan kopen als kopiëren niet meer mogelijk is?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik ben altijd trots als ik met een doos software onder me arm de winkel uit loop :) Zo van, kijk stoer he echt gekocht :+ Maar goed dit gaat dan gewoon om software als Photoshop, Flash e.d. (verschrikkelijk duur software :'( :'( ) alienfruit kijkt nog eens naar zijn nieuwste aanwinst Creative Suite :>

[ Voor 17% gewijzigd door alienfruit op 26-08-2004 15:22 ]

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 15:12:
Je denkt toch niet dat armen opeens games gaan kopen als kopiëren niet meer mogelijk is?
Ja, ik denk dat ze *meer* gaan kopen dan dat ze nu doen. Want, als je er eenmaal mee bezig bent (kopiëren), waarom zou je dan dat ene ding wel ineens kopen? Ik denk dat het niet kopen aanstekelijk werkt.
Er zijn zat mensen die nog nooit een spel gekocht hebben (of hooguit een of twee budgetbakspellen). Als die ineens nergens meer aan kunnen komen, dan is het even slikken, maar ik denk dat die dan echt wel een spelletje op zijn tijd gaan kopen en dus meer dan als het wel kan.

Of ben ik nou naïef?

[ Voor 1% gewijzigd door Armada op 26-08-2004 15:27 . Reden: verduudelikking ]

Verwijderd

Armada schreef op 26 augustus 2004 @ 15:26:
Ja, ik denk dat ze *meer* gaan kopen dan dat ze nu doen. Want, als je er eenmaal mee bezig bent (kopiëren), waarom zou je dan dat ene ding wel ineens kopen? Ik denk dat het niet kopen aanstekelijk werkt.
Er zijn zat mensen die nog nooit een spel gekocht hebben (of hooguit een of twee budgetbakspellen). Als die ineens nergens meer aan kunnen komen, dan is het even slikken, maar ik denk dat die dan echt wel een spelletje op zijn tijd gaan kopen en dus meer dan als het wel kan.

Of ben ik nou naïef?
Dat is niet naief, want een ieder die het Atari 2600 tijdperk (iig pre-homecomputer) heeft meegemaakt weet dat als er niks te kopieeren valt dat mensen gewoon massaal spellen kopen. Je kocht dan ook maar 2 spellen per jaar (vaak met sinterklaas) maar die speelde je dan ook totdat ze helemaal op waren, en belangrijker IEDEREEN kocht die spellen, anders kon je simpelweg niet spelen. *zucht* nostalgie :) ... vroeger, toen iedereen nog blij was met eenkleurige tanks van 8 bij 8 pixels, animatieframes van 2 stappen. whopping 2d resoluties van 140x80 etc...

• Gaius
  • Niet online
Armada schreef op 26 augustus 2004 @ 15:26:
[...]

Of ben ik nou naïef?
Ik denk het wel ja.

Als ik bijvoorbeeld naar m'n moeder kijk:
Die speelt graag spelletjes op de playstation, maar kopen doet ze ze niet omdat zij ze simpelweg te duur vind. En zij houdt zich ook daaraan en koopt ook echt geen enkel spel, tenzij het in de grabbelbak ligt voor een fatsoenlijke prijs (20€ ofzo).

Vergeet ook niet: Als je niet veel geld te makken hebt is het ook gewoon echt klote als je een spel koopt wat je toch niet zo leuk vind of wat gewoon slecht in elkaar steekt. En wees eerlijk, de kans daarop is tegenwoordig toch een stuk groter, hoewel dat weer een andere discussie is. :P

@MrRudi, waarom zou het niet mogelijk zijn om iso's op een ftp te gooien waar je tegen betalen bij kan? Je heft in 1 keer bijna alle distributiekosten op, waardoor ook de prijs weer naar beneden kan, waardoor het spel wellicht vaker gekocht zal gaan worden. Dat je een breedbandverbinding nodig hebt is dan logisch, maar dat maakt geen flikker uit, degene (iig een flink percentage) die nu een breedbandverbinding hebben halen al regelmatig een spel in iso-vorm van het internet. :P

Verwijderd

Zo leer je weer veel van dit topic.
Zo leer ik opeens een nieuw woordje "IRC"
Ik denk een even kijken wat dat is en tik het op google in.

dus ik download een programma waarmee ik kan inloggen op een zogenaamde IRC server mirc of zoiets.

Zit ik nu in een leuke Chat gesprek met een italiaan.

Nog ver van het downloaden van Illegale troep op IRC maar zo leert men weer wat nieuws.

Ik kende de woorden. P2P, Usenet, Kazaa al die ik hier ook gehoord heb.
En ook wel gebruikt, ja Usenet indirect toen een kennis wat downloade en mij ook een kopie gaf.(of is IRC een onderdeel van Usenet) zelf gebruik ik Ares

Dit topic in combinatie met google is een leerschool voor de beginnende downloader, als je even oplet. leer je genoeg. (dat geld niet alleen voor dit topic maar overal)

Kun je weer eens zien, iedereen kan er achter komen al proberen veel mensen hun kennis abngstvallig voor zich te houden.

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 26 augustus 2004 @ 15:58:
[...]
@MrRudi, waarom zou het niet mogelijk zijn om iso's op een ftp te gooien waar je tegen betalen bij kan? Je heft in 1 keer bijna alle distributiekosten op, waardoor ook de prijs weer naar beneden kan, waardoor het spel wellicht vaker gekocht zal gaan worden. Dat je een breedbandverbinding nodig hebt is dan logisch, maar dat maakt geen flikker uit, degene (iig een flink percentage) die nu een breedbandverbinding hebben halen al regelmatig een spel in iso-vorm van het internet. :P
Naast het feit dat ik op die manier geen geld zou hebben om een spel te maken (dat geld komt vaak van de publisher), is het gewoon zo dat ik niet voor PC ontwikkel (bij voorkeur niet tenminste) en dat Sony, Microsoft en Nintendo het echt niet zullen toestaan dat ik een GBA Rom, of PSP iso op mijn website te koop ga aanbieden. Zelfs het maken van kant-en-klare eenheden voor de verkoop kun je als developer niet, dat wordt niet toegestaan.

• Gaius
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 16:02:
[...]

Naast het feit dat ik op die manier geen geld zou hebben om een spel te maken (dat geld komt vaak van de publisher), is het gewoon zo dat ik niet voor PC ontwikkel (bij voorkeur niet tenminste) en dat Sony, Microsoft en Nintendo het echt niet zullen toestaan dat ik een GBA Rom, of PSP iso op mijn website te koop ga aanbieden. Zelfs het maken van kant-en-klare eenheden voor de verkoop kun je als developer niet, dat wordt niet toegestaan.
Wat jij eigenlijk hier zegt is dat de game-industrie dezelfde betonnen muur voor z'n kop heeft als muziekindustrie? Ik bedoel, als de markt vraagt om goedkopere games, kun je 3 dingen doen:
1) Minder geld steken in de ontwikkeling van games, gevolg is dat de kwaliteit achteruit gaat en de games nog minder verkocht zullen worden, tenzij je natuurlijk het budget van de marketing weer flink opschroeft maar dan kom je weer je beginpunt uit.

2) Zorgen dat de games goedkoper worden door de distributie (waar als ik het goed begrepen heb erg veel geld in blijft hangen) gewoon uit te schakelen en het spel via internet goedkoper aan te bieden.

3) Miljoenen dollars/euro's in kopieerbeveiligingen blijven pompen die toch nog voor de release gekraakt worden, niet echt een top-optie dus. :P

Overigens heb ik het hier over de pc-markt, voor de consoles kun je unieke afspeel technieken ontwikkelen, zoals gedaan bij de gamecube. Alleen als de pc-games veel goedkoper zouden worden dan de console-games kan het ook weer zo zijn dat de consoles daardoor weer marktaandeel verliezen, lijkt mij.

Verwijderd

ik heb ook niet de hele topic doorgelezen, dus als ik iets zeg wat reeds gezegd is mijn excuses:

1. Grote bedrijven als EA en Epic hebbben niet te klagen over hun winstcijfers, net zoals de platenindustrie (nouja, de muziekindustrie) dat niet heeft. Het probleem voor hen is dat ze niet genoeg winst maken, tegenwoordig worden managers in grote bedrijven ontslagen als ze niet méér winst maken dan het jaar tevoren, maximaliseren van de winst heet dat beestje. Dit mede omdat veel van die bedrijven beursgenoteerd zijn en van het moment dat mensen horen dat het bedrijf waar ze enkele 1000en € van liggen hebben een kwartaalwinstverwachting hebben die lager ligt dan die van het jaar tevoren, doen ze het weg want ze zijn bang dat het wel eens nog slechter zou gaan dan ze officieel aankondigen (simplistisch voorgesteld).

en nog een:

...uitgaande van het eerste cijfer in je post, moet ik zeggen dat ik dat wel niet zo hoog vindt, de kost is 5X hoger geworden terwijl computers in diezelfde tijd van een penetratie (in de westerse wereld) van 20% naar 70 à 80 % gegaan zijn, oké, die spelen en kopen niet allemaal spelletjes, maar ik denk wél dat we veilig kunnen aannemen dat de verkoop met meer dan 5X gestegen is. Met véél meer. Met erg véél meer... (oké oké) :7
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 09:37:
[...]

Maar wat zouden we voor een game moeten betalen als downloaden gewoon niet mogelijk was, 20 tot 25 euro of 100 tot 125 euro.
Want daar valt natuurlijk ook over na te denken, zorgt het downloaden en kopieren er niet voor dat Developers geen woeker prijzen durven te vragen.
Want wat zou een Developer tegen houden over de 100 euro voor een game te vragen als kopieren onmogelijk zou zijn.
En er toch genoeg mensen zijn die het kunnen betalen.
Volledig mee eens, kijk maar naar de prijzen van CD's, 15jaar geleden kostten die 15 à 20€. De enige manier om er aan te geraken was via de CD-winkel en daar waren ze zich wel erg goed van bewust, hoe verklaar je anders dat ondanks de indexering van de marktprijzen etc. CD's nu wél voor 10€ te koop kunnen worden aangeboden en ik vooralsnog nog geen enkel grote platenmaatschappij over zijn nek heb zien gaan?
Armada schreef op 26 augustus 2004 @ 09:53:
[...]
Ik ben wel Mr. Rudy niet maar ikzou hier toch ook graag even op willen reageren. Ten eerste ben ik er van overtuigd dat ze met 20€ per spel wel nog winst maken, anders zouden ze die oude spellen niet meer op de markt brengen aan die prijs (gewoon de regel van 3: 1.Bedrijven hebben als doel: winst; 2.Spellen worden aan 20€ aangeboden; 3.Een spel van 20€ levert winst op). Dat die distributeur van jou klaagt is ook niet onbegrijpelijk, dat is een zelfstandige en ik denk dat het bijna een beroepscode is onder zelfstandigen om te klagen (met mijn excuses aan de niet-klagende zelfstandigen), als het écht zo slecht zou zijn ging ie wel iets anders verdelen of zo (ik heb gehoord dat distributie van zeep terug in lift zit moest ie geïnteresseerd zijn :9 ). Langs de andere kant zijn het wel vaak de kleinere bedrijven die er de dupe van worden: zo kan pakweg EA met het argument van de piraterij en de verkleining van de winstmarges t.o.v. zijn afnemers verklaren waarom ze er zoveel voor moeten betalen (en er dus maar weinig winst op kunnen maken) en bovendien aan zijn leveranciers rechtvaardigen waarom ze zo slecht betaald worden (die hangen vaak van 1 groot bedrijf af en hebben geen keuze), waarop deze wél failliet gaan om vervolgens opgekocht te worden door EA of een andere reus en niét uit liefdadigheid. |:(

Ten slotte wilde ik nog wel ff zeggen dat ik dus wel degelijk af en toe een game koop en ook af en toe een game copiëer en dat ik, moesten games maar 20€ kosten, ze allemaal gekocht zou hebben ipv gecopiëerd. }) O-)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 19:29 . Reden: woordje ontslagen vergeten te typen (staat in vet) ]

Verwijderd

Zo leer je weer veel van dit topic.
Zo leer ik opeens een nieuw woordje "IRC"
Ik denk een even kijken wat dat is en tik het op google in.

dus ik download een programma waarmee ik kan inloggen op een zogenaamde IRC server mirc of zoiets.

Zit ik nu in een leuke Chat gesprek met een italiaan.

Nog ver van het downloaden van Illegale troep op IRC maar zo leert men weer wat nieuws.

......
Heb ik er nog 1 voor je: Bittorent :)

Verwijderd

[...]

Dus als developer ben je gewoon het melkkoetje van de grote heren. Zelf kun je niets zonder geld maken. dus moet je maar afwachten.
En als je ook nog eens voor een console ontwikkelt heb je al helemaal niets meer te vertellen.
Je moet dus gewoon maar maken wat zij willen, en zo niet kun je de tent dichtgooien.

Hoe groot percentage verdient een developer aan een game?

Dan worden developers ja nog meer bestolen door die boeven van uitgevers.

Nog bedankt voor het woordje Bittorent WiLL K.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 16:31 ]

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 13:04
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 19:42:
Dit onderwerp blijft voor verhitte discussies zorgen! Laat ik dan ook maar lekker me mening geven :P :

Ik dowload geen enkele game, ik doe dit omdat ik:

- het teveel moeite vindt (erg hé?!)
- er een gruwelijke hekel aan hebt als het installeren tegen werkt
- waardereing heb voor de creaties van de makers (ook al wordt creativiteit een GROOT woord)

Ik heb 1 reden waarom ik het toch logisch vindt dat mensen games dowloaden (kopiéren):

- Je betaalt voor internet (media,met heel veel reclame), dus waarom zal je het ook niet benutten? Moeten de makers het geld maar bij de providers verhalen!
Als internet gratis was, zal ik het een ander verhaal vinden. Of als internet naar behoren werkt ook,geen virussen, spyware, variabele snelheden enz.) want dan is het geld waard.
Nou ja zeg......ik dacht echt dat ik de enige was die te lui is om te downloaden. Gelukkig dus niet.

Ik moet wel zeggen dat zolang onze providers reclames maken over het downloaden van films, games en muziek ik het niet gek vind dat dit ook gebeurd.

Stel nou dat automerken reclames gaan maken over hoe hard hun auto kan en dan laten ze een auto zien die op de A4 200Km/u rijdt. Natuurlijk gaan mensen dit dan ook doen. De fabrikant zegt namelijk dat het kan en "mag".

Tevens is het zo dat veel mensen nu elke maand 30 a 40 Euro aan een breedbandje uitgeven, waar ze dit jaren geleden misschien wel besteed hadden aan een leuke game. Je kan je geld maar 1 keer uitgeven tenslotte.

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 16:22:
ik heb ook niet de hele topic doorgelezen, dus als ik iets zeg wat reeds gezegd is mijn excuses:
knip
Het is misschien makkelijker om toch even alles te lezen. Want je reageert nu onsamenhangend.
Je reactie op de eerste quote van mij. Dit is het einde van een discussie over het feit of het al dan niet minstens 1 mio kost om een spel te maken.
Tweede quote van mij. Ik zeg niet dat er geen winst op gemaakt wordt. Alleen niet meer door het bedrijf dat het gemaakt heeft. Wel door de distributeur en de winkelier, etc.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

alcohol is een maatschapelijk geaccepteerde harddrugs, te hard rijden is maatschapelijk geaccepteerd... en jah het kopieren van films/cd's/spellen ook!

@topicstarter, hebje vroeger dan ook nooit een casettebandje gekopieerd?

waarom? tjah spellen/dvd's/cd's zijn in nederland TE duur, eerlijk gezegt wekr dat het illegaal kopieren ook in de hand. Ik kan redelijk gemakkelijk aan gekopieerd spul kopen, ik speel graag veel spellen (films, cd's zelfde verhaal andere content) en bij voorkeur redelijk nieuwe ik ben niet stinkend rijk dat ik alles kan kopen, dus een gedeelte kopieer ik en een gedeelte koop ik.

[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 26-08-2004 16:51 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 16:25:
[...]

Dus als developer ben je gewoon het melkkoetje van de grote heren. Zelf kun je niets zonder geld maken. dus moet je maar afwachten.
En als je ook nog eens voor een console ontwikkelt heb je al helemaal niets meer te vertellen.
Je moet dus gewoon maar maken wat zij willen, en zo niet kun je de tent dichtgooien.

Hoe groot percentage verdient een developer aan een game?

Dan worden developers ja nog meer bestolen door die boeven van uitgevers.

Nog bedankt voor het woordje Bittorent WiLL K.
Dat is ALTIJD al zo geweest. En dat geld ook voor muzikanten, en voor schrijvers, en voor wetenschappers enz. enz. enz. Wat een developer verdient heb ik een aantal pagina's geleden een keer voorgerekend: ongeveer 8% van de verkoopprijs.

Verwijderd

jeps....8% lijkt weinig...

-*50%Offtopic*-

*Johnny ziet nu Mr. Gates met een dikke sigaar achter zijn bureau... :+

Ok, dat over spellen, maar de volledige versie van XP pro NL kost zie ik net tussen de 300 en 450 euro. Dan valt bij mij toch ook spontaan de schoen uit...

*Johnny bedenkt zich nu eigenlijk pas wat hij op zijn pc heeft draaien :P in ruil voor 2 uurtjes downloadtijd... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 17:05 ]

Verwijderd

Dan heb je toch geen zin meer om je spellen te kopen, als de maker maar 8% verdiend.
Ik wil best wel een Developer belonen voor zijn werk, maar toch niet die vieze zakkenvullers van distributeurs.

Dan jatten die nog erger dan de downloaders, maar dat is natuurlijk gewoon legaal.

Google vertelt mij wel hoe het moet bittorrent werkt wel alleen erg traag.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 17:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:18:
Dan heb je toch geen zin meer om je spellen te kopen, als de maker maar 8% verdiend.
Ik wil best wel een Developer belonen voor zijn werk, maar toch niet die vieze zakkenvullers van distributeurs.

Dan jatten die nog erger dan de downloaders, maar dat is natuurlijk gewoon legaal.
Zij nemen ook het 'risico' door ontwikkelingsgelden beschikbaar te stellen. Een arbeider in een fabriek verdient ook alleen z'n salaris terwijl de directeur en de aandeelhouders kapitalen verdienen met de produkten die er gemaakt worden.

Maar goed, je kan dan wel zeggen dat je dat asociaal vind (wat ik gedeeltelijk met je eens ben) maar om daar dan tegen te protesteren door te gaan downloaden dan zorg je er juist voor dat die makers niet eens die 8% halen.

Verwijderd

Armada schreef op 26 augustus 2004 @ 16:44:
[...]

Het is misschien makkelijker om toch even alles te lezen. Want je reageert nu onsamenhangend.
Je reactie op de eerste quote van mij. Dit is het einde van een discussie over het feit of het al dan niet minstens 1 mio kost om een spel te maken.
Tweede quote van mij. Ik zeg niet dat er geen winst op gemaakt wordt. Alleen niet meer door het bedrijf dat het gemaakt heeft. Wel door de distributeur en de winkelier, etc.
...je bedoelt dus dat ik ff 16 pagina's opmerkingen had moeten doornemen 8)7
ik heb de eerste paar doorgenomen en vervolgens de laatste 2 waarop ik mijn reply's geschreven heb. Ongeacht de reden waarvoor vermeldt werd dat een spel maken 1M kost, blijft mijn argument dat er dus moet winst gemaakt worden staande. Je zegt dan ook dat je dat idd niet bedoelt (dat er geen winst gemaakt wordt), dat er alleen door de distributeur winst gemaakt wordt en wel, daar antwoord ik op dat dat niet de schuld van de downloaders is (want daar gaat deze topic toch over dacht ik), maar van de grote distributiebedrijven, want, en dat was mijn punt, er wordt zoveel winst op gemaakt dat ze er allemaal wel erg goed mee zouden vooruitkomen. Ik vraag me af of jij mijn topic wel helemaal gelezen hebt :) (alhoewel ik wel toegeef dat ie wel een beetje te lang was en ik hem misschien wel béter had moeten nalezen op taalfouten etc.), en als je'm echt zo onsamenhangend vindt mag je me daar wel een pm over sturen (niet hier, er is hier al genoeg off-topic gezwets) zodat ik er tegen mijn volgende post uit kan leren (komt iedereen ten goede).

greetz, Braheem. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 19:22 ]

Verwijderd

Nu vraag ik mij af prijsafspraken tussen bedrijven zijn toch verboden? Hoe komt het dan dat games die door verschillende publishers worden uitgebracht altijd 45/50 euro zijn en daar bijna nooit vanaf wijken? Het lijkt mij ( ik kan het ook fout hebben) dat mischien verschillende game publishers onderling een prijsafspraak hebben afgesproken zodat game's (express) zo duur blijven? Wat vinden jullie daar van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 09:07:
[...]

Ik ben gedwongen om Xbox games te kopen omdat ik mijn Xbox bewust niet gemod heb (Xbox Live ;)).
Enne over dat afgeprijsde games heb je niet echt gelijk, zo besloot ik C&C Generals Deluxe Edition te kopen die nog gewoon 40 euro kost bij GCshop en zelfs 50 euro kost bij Dixons maar dat spel is wel al 1 1/2 Jaar oud |:(

En dan nog iets: ik ben geen downloadpauper :) Dus zou je je even normaal en volwassen kunnen gedragen en gewoon een discussie voeren zonder meteen te schelden? Dank U :)

Enne, onderbouw je mening is? Het is zeer irritant om mensen uit te maken voor "downloadpauper" ed. zonder dat je ook wat argumenten geeft behalve dat ze kutsmoesjes hebben... Just a friendly advice, no offence! :)
Oke, excuses voor de wat grove bewoording, maar het is wel gewoon mijn mening. Als je een spel wilt spelen, moet je er gewoon voor betalen. Punt. Wat voor argumenten iedereen ook heeft.

In een eerdere post heb ik trouwens al een (redelijk) onderbouwde mening gegeven :)
Ik vind het ook belachelijk hoe normaal men het tegenwoordig vind om software te jatten, alleen maar omdat het niet tastbaar is. In mijn omgeving download bijna iedereen zijn games.
Het is zelfs zo erg dat ze mij weleens vragen wat ze nu eens zullen downloaden omdat ze zich vervelen.
En mij vinden ze gek omdat ik m'n games gewoon koop. "Je koopt toch geen games", dat zeggen ze echt. Stelletje paupers
Zo speelt een maat van mij al bijna een jaar fanatiek Fifa 2004. Zo vaak, dat die 50 euro echt een schijntje is vergeleken met het speelplezier. Belachelijk.

Maar de industrie heeft het ook wel een beetje aan zichzelf te danken, vind ik. Zo zijn games (te) duur (Doom 3 kost al 60 euro, dat wordt echt te gek. Als ze de prijs verlagen naar een euro of 30, dan zou de verhoogde afzet de verlaagde inkomsten per stuk waarschijnlijk wel compenseren). En geintjes als demo's die pas na de game uitkomen of geen wereldwijde release helpen ook niet mee.

Maar uiteindelijk is het gewoon je eigen fatsoen om de verleiding te weerstaan en het spel gewoon te kopen. En kennelijk hebben velen dat niet. Jammer, want volgens mij zijn er zo al een aantal kleinere devellopers op de fles gegaan.
En als er straks slechtere en minder games uitkomen zijn dat soort parasieten de eersten die beginnen te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Waarom die spellen zo duur maken dan? Men kopieerd massaal en nog steeds boekt electronic arts winst. Kopieren die handel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15-09 13:07
Mooi voorbeeld: Rise of Nations Gold in net aangekondigd. Dit is het spel Rise of Nations plus exp. pack. Dit zal een aantal maanden (of misschien al meteen) zo'n 30 euro kosten (los zo'n 80-85 euro). Dit vind ik een mooi bedrag voor een (goed) spel en zal hem waarschijnlijk ook gaan kopen. Tot nu toe heb ik het met gedownloade meuk gedaan. Ik stel mijn koop dus eigenlijk uit totdat ik een aantrekkelijke koop zie. Zo doe ik het tegenwoordig vaker. Spellen die ik nauwelijks speel maar toch af en toe wil spelen die download ik gewoon en zet ik op CD. Ik vind dat ik het zo heel netjes doe.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Breepee schreef op 27 augustus 2004 @ 01:28:
Zo doe ik het tegenwoordig vaker. Spellen die ik nauwelijks speel maar toch af en toe wil spelen die download ik gewoon en zet ik op CD. Ik vind dat ik het zo heel netjes doe.
ohh, heel netjes hoor. Gedownload is gedownload vind daar nix netjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BSA die zich vooral met bedrijven bezighoudt licht de kant ook wel erg eenzijdig toe, ze beweren dat 37% van de software illegaal is.
Dat kan best kloppen maar ze gaan er gelijk van uit dat deze software anders wel gekocht zou zijn.

deze link

http://www.bsa.org/nether...uwe-piraterij-cijfers.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Caboman schreef op 27 augustus 2004 @ 00:56:
Waarom die spellen zo duur maken dan? Men kopieerd massaal en nog steeds boekt electronic arts winst. Kopieren die handel :D
Ja, en dat is ook aan de kwaliteit van veel EA spellen te zien. Die is vaak ver onder niveau. Ze weten gewoon dat veel geld steken in een fantastisch spel minder loont dan dat zelfde geld in 4 verschillende spellen te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ach, dat valt ook wel weer mee. Ze maken weinig echte toppers, maar de kwaliteit van hun games is meestal heel behoorlijk.
Hun titels vallen ook goed in de smaak bij "de gemiddelde consument" en dat levert ze behoorlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou bijna zeggen, dat ze ook voor SP games maar iets met CD keys moeten gaan doen en dat verplicht via internet verifieren elke keer als je het spel start.

Argumenten over geen internet hebben en zo .... ja .... jammer dan zou ik zeggen, internet is volgens mij bijna iedereen wel enigszins mee bezig, en ik denk dat ze zo toch de grootste doelgroep pakken. Je kunt het altijd testen met een proef-game of zo. Kunnen ze games ook iets goedkoper mee maken.

Ja het is zomaar ff een gedachtegang, waarop denk ik eigenlijk alleen het gros van de illegaaltjes negatief op zullen reageren :).

kwaliteit EA games meestal wel behoorlijk? LOL. Al die filmgames kunnen direct de prullenbak in, BF en C&C vond ik wel goed, maar toch met EA .... je zit zo aan jaarlijkse releases, en ze geven het toch wel uit, of het nu af is of niet. Ubisoft brengt ook veel uit, maar de kwaliteit ligt toch een tandje hoger.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 12:33:
Je zou bijna zeggen, dat ze ook voor SP games maar iets met CD keys moeten gaan doen en dat verplicht via internet verifieren elke keer als je het spel start.

Argumenten over geen internet hebben en zo .... ja .... jammer dan zou ik zeggen, internet is volgens mij bijna iedereen wel enigszins mee bezig, en ik denk dat ze zo toch de grootste doelgroep pakken. Je kunt het altijd testen met een proef-game of zo. Kunnen ze games ook iets goedkoper mee maken.

Ja het is zomaar ff een gedachtegang, waarop denk ik eigenlijk alleen het gros van de illegaaltjes negatief op zullen reageren :).

kwaliteit EA games meestal wel behoorlijk? LOL. Al die filmgames kunnen direct de prullenbak in, BF en C&C vond ik wel goed, maar toch met EA .... je zit zo aan jaarlijkse releases, en ze geven het toch wel uit, of het nu af is of niet. Ubisoft brengt ook veel uit, maar de kwaliteit ligt toch een tandje hoger.
Nou ik heb anders de hele serie van Medal Of Honor (gedowned :+ ) en dan is toch zeker een zeer goede reeks wat deze dagen nog steeds door ogv 2590 mensen wordt gespeeld. Verder die key via inet voor een SP, voor de zooi uit is is de tent alweer gecrack/gehackt/of gepatched...dat zie je nu ook met MP spellen...alles doet het bij mij... :)
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste