[PC]Half-Life 2 deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.689 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 23:15:
[...]

Het liegen van Valve is het verkeerde keelgat ingeschoten bij zelfs diehard aanhangers.

Ze zullen vast een prachtgame gaan neerzetten, maar die nare smaak blijft nog wel even denk ik.
Uiteindelijk zullen die afgevallen diehard aanhangers echt wel halflife 2 gaan kopen....dat weet Valve echt wel.

Ik hoop echt dat halflife 2 zal worden wat ik, en wat eigenlijk iedereen verwacht: Een top spel, een ware opvolger van HL1!!!

Wij gamers worden de afgelopen 2 maanden wel verwend met de komst van Doom3 en binnenkort HL2 en laten we S.T.A.L.K.E.R niet vergeten!!! We leven in mooie tijden zou ik zeggen!! Het is alleen zo vervelend dat we nooit geduld hebben om op een spel te wachten (ik in ieder geval niet!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 00:09:
effe een vraagje,wat houd dat preloaden precies in,maakt het dat mogelijk dat je hl2 al direct kunt spelen als je een online key koopt of is dat gewoon voorh et gemakt zodat je diretc je retail key kan enteren?? Jammer dat ik geen steam heb,ik heb mn hl key weggeven en toen is ie dankszij die gast op het net beland :( en toen heeft iemand hem voor steam gebruikt
heuh? je hebt geen originele hl key nodig om steam te installen hoor? alleen moet je wel over een hl2 key beschikken om die game via steam te kunnen spelen. Voor wat betreft het preloaden weet ik eigenlijk niet. Ik heb de code van mij HL2 voucher ingevuld en als et goed is verschijnt half life 2 net als CS: source binnenkort in mijn available games lijstje :9

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Over dat preload, lees eens een paar posts terug. Het is al tig keer voorbij gekomen.
Het preloaden houd niet meer in dan het kunnen downloaden van de textures, geluiden, maps, etc via Steam. Het spel zal nog niet speelbaar zijn dan. Wanneer het spel echt klaar is en te downloaden is via Steam dan hoef je niet het hele spel meer te downloaden, omdat je bij het preloaden al een hoop binnen heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 00:09:
effe een vraagje,wat houd dat preloaden precies in,maakt het dat mogelijk dat je hl2 al direct kunt spelen als je een online key koopt of is dat gewoon voorh et gemakt zodat je diretc je retail key kan enteren?? Jammer dat ik geen steam heb,ik heb mn hl key weggeven en toen is ie dankszij die gast op het net beland :( en toen heeft iemand hem voor steam gebruikt
Lees anders even een paginaatje hier door, is al zooo vaak gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me kijkt naar de bovwnkant van de pagina en slaat zichzelf voor zin kop :)

ja ik zie t,maar ik heb ook een cs retail key,maar die werkt niet op steam.(of werkt die cs retail key aleen voor cs???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 11:18:
/me kijkt naar de bovwnkant van de pagina en slaat zichzelf voor zin kop :)

ja ik zie t,maar ik heb ook een cs retail key,maar die werkt niet op steam.(of werkt die cs retail key aleen voor cs???)
vind je het gek? iemand anders gebruikt hem al, dat zeg je net zelf één post terug
als je key op het net beland ben je hem gewoon kwijt zo simpel is het

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 22:45

Rmg

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 11:18:
probeer en vind uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik zit dit topic echt met open mond te lezen... ik geloof dat het niet vaak voor is gekomen dat een seriues topic op zó'n manier werd verneukt door gezeik over Doom3 en beslissingen van VALVe.... ongeloofelijk... :/

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Half-Life 2 wel een enorm leuk spel gaat worden, maar je moet gewoon toegeven dat Valve een amateuristisch prul bedrijfje is op het vlak van PR en marketing en planning. Zeker tegenover een iD software. Bij iD houden ze gewoon hun muil, tot ze op een dag zeggen : 3 augustus komt het uit. En dan gebeurt het ook zo! Thats the way we like it. Doom 3 was zelfs VROEGER uit dan de officiële release-date, maar dat had dan weer andere redenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Oh well, liever een verneukte marketing, en release dates die niet gehaald worden maar een geweldige game, dan andersom.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Hmmm, misschien is dat de reden dat ik op Doom3 reeds uitgekeken ben, ondanks dat ik nog op de helft zit !

ID software had 'm uit moeten stellen en iets meer aandacht aan details moeten besteden.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op 25 augustus 2004 @ 12:41:
Hmmm, misschien is dat de reden dat ik op Doom3 reeds uitgekeken ben, ondanks dat ik nog op de helft zit !

ID software had 'm uit moeten stellen en iets meer aandacht aan details moeten besteden.
Dat is weer zo makkelijk schoppen he :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Vind je niet dat Doom 3 lang genoeg heeft geduurd om te ontwikkelen?
iD is geen blizzard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat dat zou hebben gehoplen. Gfx zijn is het enige waar d3 het van moet hebben voor de rest vind ik het ook geen goede game. Ik heb 3 levels gespeeld en ben er nu al op uitgekeken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:33:
[...]

Ik denk niet dat dat zou hebben gehoplen. Gfx zijn is het enige waar d3 het van moet hebben voor de rest vind ik het ook geen goede game. Ik heb 3 levels gespeeld en ben er nu al op uitgekeken helaas.
Grafisch was het eye candy en bovendien had ik na vele levels nog veel schrikmomenten/spanningen! De leveldesign was zeer mooi gedaan alleen jammer dat de engine zoveel problemen heeft met grote buitenlocaties renderen (monorail > dikke framedrop maar was werkelijkwaar prachtig om te zien) Doom3 is zoiets van: je speelt het en je probeert af en toe wat sp mini-mods en je legt het bij je collectie netzoals bij Max Payne games alhoewel dat verhaal me wel wist te boeien! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 23:15:
[...]

Valve heeft het toch echt aan zichzelf te danken hoor. Als jij belangrijke community key figures zoals de eigenaar van de grootste HL community gaat voorliegen, aan het lijntje houden, of belazeren ben je als bedrijf je eigen glazen aan het ingooien. Er was niets aan de hand geweest als ze gewoon eerlijke waren geweest over bijv. releasedates, al waren ze veel later geweest. Het liegen van Valve is het verkeerde keelgat ingeschoten bij zelfs diehard aanhangers.

Ze zullen vast een prachtgame gaan neerzetten, maar die nare smaak blijft nog wel even denk ik.
Als jij nou *** je ogen is zou gebruiken ipv onzin uitslaan:

Ten eerste is er geen eigenaar van de community, ten tweede, zoals ik al zei, zegt valve wat hun planning is op dat moment. Die preload hoort niemand een f*ck te boeien!@@

je weet niet waar je het over hebt, dus helemaal niets...

Denk nou is gewoon na en lees m'n posts, dan zie je dat ik gelijk heb..

Verder is het veschil tussen valve en id software dat id software NIKS zegt, en valve duizenden mails persoonlijk beantwoord, veel meer interviews geeft, en omdat de community zo 'zeurt', zeggen ze wat hun planning is op dat moment.

Tuurlijk kan daar soms teleurstelling in zitten, maar de beoordeling van een game ontwikkelaar moet alleen met het product gebeuren, en nergens anders mee, als je fan bent tenminste.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:00:
[...]
Dat is weer zo makkelijk schoppen he :Z
Kijk, het is gewoon een feit dat het te vroeg uitbrengen van een game niet de kwaliteit ten goede komt. Het moet of uit de lengte of breedte komen, dat is niet anders.

Het was jammer dat HL2 1 jaar extra op zich laat wachten, maar aan de andere kant zou HL2 misschien teleurgesteld hebben als men toch koste wat het kost vast zou hebben gehouden aan de geplande release datum. Het is juist lovenswaardig dat Valve de moed heeft gehad om zelf te zeggen dat het product niet klaar is. Er worden genoeg games uitgebracht die eigenlijk van BETA niveau zijn, vanwege druk worden de makers gedwongen iets uit te brengen waar ze eigenlijk niet achter staan. Ook bij 'normale' software gaat dat netzo.

HL2 is er alleen maar beter op geworden, dat kan niet anders als je een extra jaar werk erin stopt.

Doom3 was dan wellicht op tijd in de schappen, maar gezien het niveau van detail zou ook deze game een extra jaar goed hebben gedaan.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook zo triest eigenlijk..

Sommige vage figuren hier vinden valve 'leugenaars' en een 'pruts-bedrijf' omdat je hl2 niet kreeg om te preloaden, wat helemaal geen verandering zou uitmaken omdat je alleen textures en geluid van hl2 , encrypted op je pc zal hebben. Dat is best wel triest..

En zeg niet 'ik had het over vorig jaar ', dat is nu inmiddels oud nieuws, en daarover ga je niet nog een jaar later zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De programmeurs bij Valve zijn windows/outlook express gebruikers die zich laten vangen door een wormpje... Djeez dat wilt al wat zeggen hoor. Het gemiddelde IQ bij windowsXP/Outlook express gebruikers ligt sowieso al niet al te hoog, en zeker niet bij diegene die nog te sloom zijn om hun systeem dan up-to-date te houden zodat ze veilig zijn voor de boze hackers :)
En dan heb ik het nog niet over het feit dat ze bij Valve te dom zijn om een linux client in elkaar te boxen. Maar ja, dat heb je als je DirectX only wilt werken hé.
Valve moet ofwel hun beloftes eens beginnen waar te maken, ofwel gewoon ophouden met beloftes maken.
NIEMAND maalt er nog om wanneer Valve zegt "ja eind augustus is het zover" of "ja nu is Half-Life2 bijna klaar hoor" omdat er niemand meer over is die nog gelooft in de onzin van Gabe Newell.
Ik moet even terugdenken aan een quote van iemand : Valve heeft eigenlijk nog maar 1 spel gemaakt. En dat was een groot succes. Maar wie weet was het een toevalstreffer? Als je de huidige situatie bekijkt, blunder na blunder, begint het er echt wel op te lijken dat Valve één en al hype is, maar niet veel meer dan dat.
Elk spel dat iD software uitgebracht heeft, te beginnen bij Wolfenstein 3D, is een kassa-succes geworden. Dat is tenminste iets waar je op kan rekenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 14:31:
Ik moet even terugdenken aan een quote van iemand : Valve heeft eigenlijk nog maar 1 spel gemaakt. En dat was een groot succes. Maar wie weet was het een toevalstreffer? Als je de huidige situatie bekijkt, blunder na blunder, begint het er echt wel op te lijken dat Valve één en al hype is, maar niet veel meer dan dat.
Haha mark my words, HL2 wordt een prachtspel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 14:39:
[...]

Haha mark my words, HL2 wordt een prachtspel...
Ja idd lol, wat zullen ze uitgeluld zijn als ie eenmaal gereleased is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 14:54:
[...]

Ja idd lol, wat zullen ze uitgeluld zijn als ie eenmaal gereleased is..
idd ALS ie gereleased wordt... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 14:31:
De programmeurs bij Valve zijn windows/outlook express gebruikers die zich laten vangen door een wormpje... Djeez dat wilt al wat zeggen hoor. Het gemiddelde IQ bij windowsXP/Outlook express gebruikers ligt sowieso al niet al te hoog, en zeker niet bij diegene die nog te sloom zijn om hun systeem dan up-to-date te houden zodat ze veilig zijn voor de boze hackers :)
En dan heb ik het nog niet over het feit dat ze bij Valve te dom zijn om een linux client in elkaar te boxen. Maar ja, dat heb je als je DirectX only wilt werken hé.
Valve moet ofwel hun beloftes eens beginnen waar te maken, ofwel gewoon ophouden met beloftes maken.
NIEMAND maalt er nog om wanneer Valve zegt "ja eind augustus is het zover" of "ja nu is Half-Life2 bijna klaar hoor" omdat er niemand meer over is die nog gelooft in de onzin van Gabe Newell.
Elk spel dat iD software uitgebracht heeft, te beginnen bij Wolfenstein 3D, is een kassa-succes geworden. Dat is tenminste iets waar je op kan rekenen.
Over welke beloftes heb je het nu?

30 sept bedoel je? Maar verder?

( ze hebben nooit augustus gezegd, geef kritiek of doe het niet..mijn god hoe kan je zulke woorden uitslaan en dan ook nog NIET WETEN WAAR JE HET OVER HEBT?!
zomer, was de 'belofte')

Id software had het vroeger makkelijk. Geen concurrentie, en er was veel minder tijd nodig voor de ontwikkeling.

Valve werkt zich nu al 6 jaar de tering, en het zal belonen.

Na Rtcw heeft id software weinig meer gepresteerd, behalve op het gebied van graphics.

Maar waarom zeg jij nu? "valve moet eerst hun beloftes maar eens nakomen"..

Welke verbroken beloftes zijn er nog meer dan naast 30 sept?
GEEN. Het zijn geen beloftes, maar het is een planning op het moment dat ze het zeggen.

En ik kan je garanderen dat ze bij valve een hoger iq hebben dan jij, dat blijkt alleen al uit je post en het feit dat je suggereert dat half-life een toevalstreffer was, vooral als nu blijkt dat je verder geen geldige 'verbroken beloftes'weet te noemen..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op 25 augustus 2004 @ 13:53:
[...]

Kijk, het is gewoon een feit dat het te vroeg uitbrengen van een game niet de kwaliteit ten goede komt. Het moet of uit de lengte of breedte komen, dat is niet anders.

Het was jammer dat HL2 1 jaar extra op zich laat wachten, maar aan de andere kant zou HL2 misschien teleurgesteld hebben als men toch koste wat het kost vast zou hebben gehouden aan de geplande release datum. Het is juist lovenswaardig dat Valve de moed heeft gehad om zelf te zeggen dat het product niet klaar is. Er worden genoeg games uitgebracht die eigenlijk van BETA niveau zijn, vanwege druk worden de makers gedwongen iets uit te brengen waar ze eigenlijk niet achter staan. Ook bij 'normale' software gaat dat netzo.

HL2 is er alleen maar beter op geworden, dat kan niet anders als je een extra jaar werk erin stopt.

Doom3 was dan wellicht op tijd in de schappen, maar gezien het niveau van detail zou ook deze game een extra jaar goed hebben gedaan.
Het is nooit de bedoeling geweest om het vorig jaar uit te brengen, zelfs een blinde kon nog zien dat het spel verre van af was. Valve heeft alleen een beetje te lang volgehouden dat het wel zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:08
Toevalstreffers bestaan dus wel. Kijk ik zal je een voorbeeld geven: stel je sluit je aan bij een voetbalclub en in je eerste wedstrijd dat je speelt gebeurt er iets fenominaals. Je trapt de bal vanop de middenstip richting doel, nu er staat een strak windje en dat is helemaal in jouw voordeel. De bal vliegt helemaal door het staduim en belant in de kruising van de goal van de tegenstander. Je hebt een gewoon een wereldgoal gemaakt en iedereen gaat gewoon helemaal uit de bol, een doelpunt als dat heeft niemand eerder gezien. tien minuten later wordt je gewisseld en krijgt een applausvervanging. Stel nu dat je nadien nooit nog een wedstrijd speelt ben je dan de eeuwige voetbalheld die elke voetbalfanaat nooit nog zal vergeten ? Ben je dan iemand die talent heeft ? Met andere woorden moeten we nu gaan geloven dat je een wereldvoetballer bent door die ene actie ?

Laat nu maar gewoon Valve HL2 uitbrengen voordat we hier voorbarige conclusies gaan trekken.
(btw ik had van Doom3 ook stuk meer verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:52:
[...]

Als jij nou verdomme je ogen is zou gebruiken ipv bullshit uitslaan:

Die preload hoort niemand een f*ck te boeien!@@

je weet niet waar je het over hebt, dus STFU..

.
Is dat gevloek nou werkelijk nodig? Een discussie kun je ook op een volwassener niveau voeren. Je kan natuurlijk best iemands argumenten verwerpen met goede tegen argumenten. Uiteindelijk gaat de D3/HL2 discussie niet over de 2 spellen maar over de 2 verschillende soorten fans: Doom(3) fans en HL(2) fans......keep it easy and friendly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je van Doom 3 meer had verwacht.... zeg dat dan in dat topic...
Geouwehoer over andere spellen dit is toch het HL2 topic komop zeg.
Zelfde geldt voor dat klagen over een release date.

Wees blij dat ze de moeite nemen om veel punten nog op de I te zetten.

Komt het spel alleen maar ten goede en voorkomt een hoop kiddy geklaag dat er fouten inzitten en dat er patches nodig zijn en weet ik veel wat voor gezeik nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
jos707, dat is echt de stomste vergelijking die ik ooit gehoord heb :P. Een game heeft het of hij heeft het niet, PUNT. Als hl 1 een toevalstreffer was, dan waren doom 1 en wolfenstein dat ook. En een discussie gaan houden over of hl2 het nu wel wordt of niet boeit ook geen ruk, want over hopelijk 1-2 maanden weten we het allemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos707 schreef op 25 augustus 2004 @ 15:20:
Toevalstreffers bestaan dus wel. Kijk ik zal je een voorbeeld geven: stel je sluit je aan bij een voetbalclub en in je eerste wedstrijd dat je speelt gebeurt er iets fenominaals. Je trapt de bal vanop de middenstip richting doel, nu er staat een strak windje en dat is helemaal in jouw voordeel. De bal vliegt helemaal door het staduim en belant in de kruising van de goal van de tegenstander. Je hebt een gewoon een wereldgoal gemaakt en iedereen gaat gewoon helemaal uit de bol, een doelpunt als dat heeft niemand eerder gezien. tien minuten later wordt je gewisseld en krijgt een applausvervanging. Stel nu dat je nadien nooit nog een wedstrijd speelt ben je dan de eeuwige voetbalheld die elke voetbalfanaat nooit nog zal vergeten ? Ben je dan iemand die talent heeft ? Met andere woorden moeten we nu gaan geloven dat je een wereldvoetballer bent door die ene actie ?
Ja maar wat heeft dit te maken met Half-Life? Half-Life steekt gewoon supergoed in elkaar en dat heeft helemaal niks te maken met toeval, het is gewoon een topspel die het op kwaliteit van vele andere spellen wint en niet op toeval... (sorry, kromme zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
Dat HL2 een kassasucces word is ook bijna zeker, omdat er zoveel hl fans zijn die dat spel gaan kopen, dat valve toch al dik binnen is. Maar daarom hoeft het ook nog niet een goed spel te zijn ;) Valve weet dit echt wel en een beetje hypen om de fans wakker te krijgen is zeker niet verkeerd vanuit hun oogpunt. Kortom, gewoon wachten tot ie er is, je druk maken over wel of niet gehaalde datum's is vrij nutteloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_SouLmaN_ schreef op 25 augustus 2004 @ 15:44:
Dat HL2 een kassasucces word is ook bijna zeker, omdat er zoveel hl fans zijn die dat spel gaan kopen, dat valve toch al dik binnen is. Maar daarom hoeft het ook nog niet een goed spel te zijn ;) Valve weet dit echt wel en een beetje hypen om de fans wakker te krijgen is zeker niet verkeerd vanuit hun oogpunt. Kortom, gewoon wachten tot ie er is, je druk maken over wel of niet gehaalde datum's is vrij nutteloos :)
Ik ben het helemaal met je eens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:40
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 16:00:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens!!
En heb je daar ook argumenten bij? Zoals dat je dat vindt omdat volgens jou Valve de game niet hyped? Iets in die trend misschien?

* freggel gaat ook loos posten zie ik...

[ Voor 10% gewijzigd door freggel op 25-08-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Laatst online: 13-09 23:08
DeepSeven schreef op 25 augustus 2004 @ 15:37:
....want over hopelijk 1-2 maanden weten we het allemaal zeker.
Dit is nu mijn punt. HL2 de hemel inprijzen of de grond inboren heeft geen zin want er is hier niemand die weet hoe het speelt. (Nee het spelen van de gelekte alfa telt niet mee :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Nu even weer ON-TOPIC !!!!

Ik hoop dat er weer zo'n introotje zit in HL2 zoals bij HL1, jeweetwel een ritje naar je bestemming...

Laatst weer eens HL1 vanaf het begin gestart en ik kreeg kippe(n)vel van het geheimzinnige muziekje en de stem "The time is...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dino78 schreef op 25 augustus 2004 @ 16:05:
[...]

En heb je daar ook argumenten bij? Zoals dat je dat vindt omdat volgens jou Valve de game niet hyped? Iets in die trend misschien?

/me gaat ook loos posten zie ik...
Valve hyped HL2 wel zeker. Net zoals ID doom3 hyped. Dit hoort nu eenmaal de commerciele belangen van deze software ontwikkelaars. het feit dat wij het er nu allemaal over hebben en vol afwachting zitten betekend al genoeg vind ik.

Vergeet ook niet dat de media ook een belangrijke vinger in de pap hebben.

We moeten gewoon wachten tot half life 2 uit is. En voor die tijd heeft het dus echt geen zin om te oordelen of HL2 beter word/is dan doom3. En zoals ik al eerder zei over die strijd: het gaat om de doom(3) fans tegen de HL(2) fans......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Mee eens maar dit geldt voor veel meer titels die in het verleden zijn verschenen...

Feel the hype... al voldoende voor een kaskraker...

Ben wel uitermate plezierig verrast met Doom 3 trouwens... De video's die nu verschijnen van HL2 met de interactie mogelijkheden zijn SUPER...
_SouLmaN_ schreef op 25 augustus 2004 @ 15:44:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:40
Xymox schreef op 25 augustus 2004 @ 16:19:
Nu even weer ON-TOPIC !!!!

Ik hoop dat er weer zo'n introotje zit in HL2 zoals bij HL1, jeweetwel een ritje naar je bestemming...

Laatst weer eens HL1 vanaf het begin gestart en ik kreeg kippe(n)vel van het geheimzinnige muziekje en de stem "The time is...".
Volgens mij zit er zoiets in, en is die ook al een soort van bekend. Ik heb in 't topic al een paar mensen gehoort over deze "spoiler", en dat ze het jammer vonden 'm al gezien te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De intro heb je denk ik al voor een deel gezien in de E3 2003/2004 filmpjes... in welke volgorde moet je zelf maar uitvogelen.

[edit]
Kunnen we voor de HL2 vs D3 vs Sims2 vs etc. een appart topic openen :/

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 15:32:
[...]

Is dat gevloek nou werkelijk nodig? Een discussie kun je ook op een volwassener niveau voeren. Je kan natuurlijk best iemands argumenten verwerpen met goede tegen argumenten. Uiteindelijk gaat de D3/HL2 discussie niet over de 2 spellen maar over de 2 verschillende soorten fans: Doom(3) fans en HL(2) fans......keep it easy and friendly!
Dat is waar, sorry :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 15:15:
[...]

Het is nooit de bedoeling geweest om het vorig jaar uit te brengen, zelfs een blinde kon nog zien dat het spel verre van af was. Valve heeft alleen een beetje te lang volgehouden dat het wel zou komen.
Wie zegt dat dat alles was wat ze hadden?

Lijkt mij heel onwaarschijnlijk..

Der is trouwens nog een extra mappack gelekt, met ALLE Maps van half-life 2, en ik kan je zeggen, ze hadden HEEL veel, bijna bij de 1000 maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Voor de mensen die het wel boeit, volgens Valve begint de preload nu dan echt morgen :)
Geen vage bronnen, geen andere vage bronnen, nee, dit komt rechtstreeks van Valve. Als we de mail mogen geloven zal morgen dan eindelijk de preload beginnen. Het maakt niks uit of deze nou morgen of volgende week begint, maar dat maak je de fans niet wijs...
read on

Mij maakt het vrij weinig/niks uit, en eigenlijk maakt het zowiezo weinig uit, maar op een of andere manier is het toch leuk :) Soort van progress lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen vage bronnen, geen andere vage bronnen, nee, dit komt rechtstreeks van Valve. Als we de mail mogen geloven zal morgen dan eindelijk de preload beginnen. Het maakt niks uit of deze nou morgen of volgende week begint, maar dat maak je de fans niet wijs...
Ik zou het graag geloven, maar dit is de zoveelste aankondiging die valve doet, dat ik toch een beetje voorzichtig ben. Ik verheug mij iig er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 17:15:
[...]
Wie zegt dat dat alles was wat ze hadden?

Lijkt mij heel onwaarschijnlijk..

Der is trouwens nog een extra mappack gelekt, met ALLE Maps van half-life 2, en ik kan je zeggen, ze hadden HEEL veel, bijna bij de 1000 maps.
Heb je hem al binnen dan?? Zo ja post es wat pics. Wel een blunder eigenlijk. Niet dat ik het ga downen oid, ik wacht geduldig af. En dat is iets wat iedereen moet doen. Hier lopen zeuren over hoe stom Valve wel niet is, daar berijk je ook niks mee. Ga liever HL1 spelen oid.
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 18:59:
[...]

Ik zou het graag geloven, maar dit is de zoveelste aankondiging die valve doet, dat ik toch een beetje voorzichtig ben. Ik verheug mij iig er niet op.
Nee gek he, je hebt er ook niks aan. :S

[ Voor 21% gewijzigd door Vanitas op 25-08-2004 19:06 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op 25 augustus 2004 @ 19:03:
Eerder heb ik mij wel op verheugd. Ik weet het, je hebt er geen bal aan. Maar ik vind het gewoon leuk om het te hebben.

Maar nu verheug ik me er niet meer op, omdat ik denk dat het toch weer uitgestelt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op 25 augustus 2004 @ 19:03:
[...]

Heb je hem al binnen dan?? Zo ja post es wat pics. Wel een blunder eigenlijk. Niet dat ik het ga downen oid, ik wacht geduldig af. En dat is iets wat iedereen moet doen. Hier lopen zeuren over hoe stom Valve wel niet is, daar berijk je ook niks mee. Ga liever HL1 spelen oid.

[...]

Ik heb ze zelf niet, k heb alleen bewijs gezien dat die mappack bestaat en dat alle mappen uncompiled gelekt zijn. ( iig een HELEBOEL..)
( en nee dit is geen smoes om te ontkennen dat ik ze wel heb oid, jij suggereert alleen dat ik dat wel heb)

Ik heb ze dus NIET, ik wil niet het hele spel spoilen voor mezelf duh :)

Zelfs als je ze hebt, duurt het per map nog HEEL lang voor je klaar bent met compilen in hammer .

--

ontopic:

existor wat voegt jouw hele reactie toe?

Je verheugt je niet op iets waar je toch niets aan hebt.

O.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nu ergens al Half Life 2 kopen (bij VALVe ofzow) zodat ik alvast kan gaan beginnen met preloaden (als dat er binnenkort van komt)? Of is dit preloaden alleen voor mensen die een HAlf Life 2 bon hebben van een Ati videokaart?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok een beetje of topic maar toch over hl2

Op het moment heb ik een geforce 4 mmx 440,zoals ik zelf al heb ondervonden (*cough* beta *cough*) draait hij vooral met wat enenmys op het screen niet helemaal goed,veel haperen en zo.Nou heeft iemand me een ati radeon 9600 aangeboden,de precieze prijs weet ik nog niet maar wat zou een goeie prijs zijn ?? Ok vroeg ik me af hoe de ati radeon 9600 zou lopen,kan ik alles zonder haperen en een beetje mooie detail(de detail in de filmpjes bv) draaien of moet dan echt voor een nog duurdere kaart gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 20:35:

Op het moment heb ik een geforce 4 mmx 440,zoals ik zelf al heb ondervonden (*cough* beta *cough*) draait hij vooral met wat enenmys op het screen niet helemaal goed,veel haperen en zo.Nou heeft iemand me een ati radeon 9600 aangeboden,de precieze prijs weet ik nog niet maar wat zou een goeie prijs zijn ?? Ok vroeg ik me af hoe de ati radeon 9600 zou lopen,kan ik alles zonder haperen en een beetje mooie detail(de detail in de filmpjes bv) draaien of moet dan echt voor een nog duurdere kaart gaan??
*cough* rest van je specs *cough*
lijkt me ook niet geheel onbelangerijk

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je verheugt je niet op iets waar je toch niets aan hebt.
Zoals ik het al eerder zei: Ik vond het gewoon leuk om het te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 20:35:

Ik weet niet in hoever de 9600 en de M10 (9600 Mobile) overeenkomen met elkaar maar ik kan op mijn laptop (Athlon XP 2,6Ghz+, 512MB, M10) behoorlijk vlot spelen in 1024x800, wel zonder AA of AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een normaal 9600 is dan moet je er niet veel meer van verwachten dan je mx. Mijn 9600xt deed de beta behoorlijk en bij de valve stress test haal ik 58fps op 1024 alles op high zonder aa/aaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Jongens nu is het klaar ok? Om maar even in de vergelijkingen te blijven: Dit is hetzelfde als dat Ajax fans in een Feyenoord stadion gaan zitten zeiken over de thuisploeg. DoomIII-only-fans: leuk voor je, maar blijf in je eigen hok.

Geen gezeur meer, dát is namelijk een domper, niet het uitstellen van de game.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
BaRF schreef op 25 augustus 2004 @ 22:18:
Jongens nu is het klaar ok? Om maar even in de vergelijkingen te blijven: Dit is hetzelfde als dat Ajax fans in een Feyenoord stadion gaan zitten zeiken over de thuisploeg. DoomIII-only-fans: leuk voor je, maar blijf in je eigen hok.

Geen gezeur meer, dát is namelijk een domper, niet het uitstellen van de game.
Wat een botte reacties... en dan die van die hokjes... alsof er geen mooie penthouses bestaan voor Doom3-only-fans. :+

Ieder spel heeft wel zo zn plus- en minpunten. D3 was/is vrij goed, Half-Life 2 hopelijk ook. Even afwachten nog... of 30 augustus niet wéér een jaartje opschuift ;)

Hehehe... het wordt/is een heerlijk game-jaar.

P.s. nog iemand dat Ravenholm-filmpje gedownload? Hopelijk is het geluid dat die brandende zombies maken geen "final". Begin me een goed idee te vormen hoe Gabe Newell klinkt op de wc tijdens een "grote boodschap".

Voor de rest ziet het er allemaal qua graphics supergelikt uit! Als ze nu maar bij H-L 2 niet net als bij een "ander" topspel de prijs wat aandikken in de Benelux. €10,- extra betalen bij een Special Edition voor een beeldje zo groot als een duim is hier niet bijzonder goed bevallen.

[ Voor 26% gewijzigd door p.habo op 25-08-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel de rest van mijn specs zal geen probleem vormen: p4 512 ram 2.4 ghz maar ik moet dsu nog tot december wachten(kersmis + verjaardag) voor ik weer geld voor een nieuwe kaart heb lol,ach dan wacht ik wel wat langer op hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

p.habo schreef op 25 augustus 2004 @ 23:14:
[...]
Begin me een goed idee te vormen hoe Gabe Newell klinkt op de wc tijdens een "grote boodschap".
:X

Verwijderd

Ben ik de enige of zijn er meer die Opposing Force wat mooier vinden dan HL zelf?

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 00:18:
Ben ik de enige of zijn er meer die Opposing Force wat mooier vinden dan HL zelf?
En Blue Shift is zeker nog mooier :P
Het kan zijn dat Opposing Force al wat andere models heeft, ik weet dat B-Shift wat gedetaileerdere models heeft maar verder, gewoon allemaal hetzelfde als Half-Life met alle updates

Maar dit is en blijft het Half-Life 2 topic dus moeten we maar weer snel on-topic gaan praten!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Yonni schreef op 26 augustus 2004 @ 00:56:
[...]

Maar dit is en blijft het Half-Life 2 topic dus moeten we maar weer snel on-topic gaan praten!
Je hebt gelijk... Ik merk dat ik óók offtopic begin te praten...

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 16:54
Ik vind die zombies wel oke klinken
Zijn ook niet echt zombies, ze klinken gewoon als mensen met een headcrab op hun hoofd. En laten ze dat toevallig ook net zijn.
Beetje gedompt menselijk ongecontroleerd schreeuwen is realistischer dan dat eeuwig vertraagde orgasmegeluid dat standaard zombies maken in alle games.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Mennuz schreef op 26 augustus 2004 @ 07:42:
Ik vind die zombies wel oke klinken
Zijn ook niet echt zombies, ze klinken gewoon als mensen met een headcrab op hun hoofd. En laten ze dat toevallig ook net zijn.
Beetje gedompt menselijk ongecontroleerd schreeuwen is realistischer dan dat eeuwig vertraagde orgasmegeluid dat standaard zombies maken in alle games.
hehe idd, 'meeuh, meeuh' > t zijn normalitair meer koeien dan zombies }:O

Verwijderd

BaRF schreef op 26 augustus 2004 @ 07:43:
[...]hehe idd, 'meeuh, meeuh' > t zijn normalitair meer koeien dan zombies }:O
Zombies zijn dan ook al dood geweest, wat verwachten mensen dat er uit komt dan? :).

• SouLmaN
  • Laatst online: 10-09 13:41
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 08:15:
[...]

Zombies zijn dan ook al dood geweest, wat verwachten mensen dat er uit komt dan? :).
Verdwijnen je stembanden dan als je dood gaat ? :P

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
Iemand eigenlijk ervaring met Steam?

Ben namelijk een beetje aan het rondkijken geweest... maar ik kan eigenlijk nergens vinden, wat er voor kosten aan Steam vast zitten en hoe dat nu precies allemaal in zijn werk gaat.

Misschien iets voor in de startpost?

ThnQ!

V
V
V

[ Voor 14% gewijzigd door p.habo op 26-08-2004 10:44 ]

• Shockers
  • Nu online
hele mooie FAQ 8)

Steam

Verwijderd

p.habo schreef op 26 augustus 2004 @ 10:11:
Iemand eigenlijk ervaring met Steam?

Ben namelijk een beetje aan het rondkijken geweest... maar ik kan eigenlijk nergens vinden, wat er voor kosten aan Steam vast zitten en hoe dat nu precies allemaal in zijn werk gaat.

Misschien iets voor in de startpost?

ThnQ!

V
V
V
zolang je de valid keys voor die spellen bezit kun je kosteloos over steam spelen.

Verwijderd

Weet iemand iets over de preload?? Is ie vandaag begonnen??

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:24:
Nee, de preload is nog niet begonnen. Het is misschien handig om als Valve een datum voor de preload aankodigd er niets meer van aan te trekken. Wat ik niet begrijp is waarom het weer uitgesteld is, de preload files zijn volgens Gabe Newell al een tijdje klaar om verspreid te worden en de vorige preloads zijn uitgesteld vanwege CS:S updates, maar nu is het uitgesteld zonder dat er een update voor CS:S is geweest. Ook de woordkeuze die gebruikt werd om te zeggen dat het preloaden gisteren zou gebeuren is vreemd, die gast van Valve zei dat ze "shooting for tommorow" waren. Het lijkt er op dat die preload files gewoon nog niet af zijn. Op zich is die preload niet zo erg belangrijk, maar het is echt niet leuk dat er zulke tegenstrijdige berichten bij Valve vandaan komen.

[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 26-08-2004 17:45 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
Boeien dat preloaden, je kan de game dan toch nog niet spelen, moet je alsnog wachten tot de release date, dus of het nu of over 3 weken komt, het maakt simpelweg niet uit. Ik heb liever 3 weken later en betere game dan, ookal scheelt het maar 10 geluidjes die beter worden...

• Xrenity
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:24:
Mochten ze gaan preloaden zal het weer rond een uur of 10 nederlandse tijd zijn, ook handig voor jou om te weten Metroid, voor je weer voorbarige conclusies gaat trekken :P

de CSS beta werd iig ook rond die tijd gepreload geloof ik :)

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

De preload van CS:Source beta was kort voor de release.... ben benieuwd of Valve die preload bestanden gaat laten beschimmelen op mijn harde schijf, of dat ze daarna de game echt snel releasen. :*)

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

Novah schreef op 26 augustus 2004 @ 17:48:
Boeien dat preloaden, je kan de game dan toch nog niet spelen, moet je alsnog wachten tot de release date, dus of het nu of over 3 weken komt, het maakt simpelweg niet uit. Ik heb liever 3 weken later en betere game dan, ookal scheelt het maar 10 geluidjes die beter worden...
Daar gaat het niet om... Als de preload begint weet men tenminste dat er vooruitgang zit in de game, dat hij er echt aan zit te komen.

• Xrenity
LOL
Valve banned nu mensen die illegaal hebben geprobeerd Steam games te spelen. thread
quote:
---------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Paulianer
Yes, let's hope they don't start it like Blizzard, where some accounts where disabled without any reason. I hope they are man enough to realize that it was a mistake in my case and that they reactivate it.
---------------------------------------------------------------------------

Hmm, let's see:

7 attempts to use stolen or fake cd-keys
11 attempts to use an invalid credit-card number to purchase CZ

All from the Steam account w/ the same name as the email address you used to sign up on the forums with. All from the computer you are using to post on the forums with.

Can you point out the mistake we made?
ROFL, pwned :D.

[ Voor 4% gewijzigd door Xrenity op 26-08-2004 19:50 ]

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Xrenity schreef op 26 augustus 2004 @ 18:42:
[...]

Mochten ze gaan preloaden zal het weer rond een uur of 10 nederlandse tijd zijn, ook handig voor jou om te weten Metroid, voor je weer voorbarige conclusies gaat trekken :P

de CSS beta werd iig ook rond die tijd gepreload geloof ik :)
Hij zou gisteren al beginnen dus zo voorbarig was het ook niet. ;) CSS ging volgens mij trouwens na 2 uur s'nachts pas preloaden.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
Yonni schreef op 26 augustus 2004 @ 00:56:[...]En Blue Shift is zeker nog mooier :P Het kan zijn dat Opposing Force al wat andere models heeft, ik weet dat B-Shift wat gedetaileerdere models heeft maar verder, gewoon allemaal hetzelfde als Half-Life met alle updates. Maar dit is en blijft het Half-Life 2 topic dus moeten we maar weer snel on-topic gaan praten!
BlueShift had slechts gedetailleerdere texturen, that's all. Tijdens de installatie wordt je ook gevraagd of je die packs wilt installeren. Het scheelde wel iets maar verder waren er weinig spectaculaire verbeteringen.

Het is tijd om...
zoals BarF al zei nu onderhand op te houden over dat preloaden. Preloaden is slechts het ontvangen van textures, sounds en misschien enkele maps of models. Je hebt er NIETS aan! Je kunt deze archives toch niet inkijken, uitpakken, decompilen. En mocht het wel kunnen... wat wil je er mee? Nog meer spoilers uit zien te vinden voordat je hl2 straks koopt? Preloaden geeft wellicht sommige mensen het gevoel dat ze al een stukje half-life2 in hun bezit hebben. Tjaa een kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen :) En zoals Rano52 hierboven zegt dat men dan tenminste weet dat er vooruitgang in de ontwikkeling zit is echt een crap-reden. Net alsof Valve het niet boeit of ze er nog 1 week of 3 maanden aan werken. Bij doom3 of welk nieuw spel dan ook daar zit je toch ook niet op preloads te wachten?
En speculaties over de datum van het preloaden zien we ook liever geen posts meer denk ik want who cares? Nogmaals, useless content totdat de engine binnen is, is nutteloos.

Valve wordt hier door sommigen afgeschilderd als leugenaars. Hoewel de enige gebruikte argumenten lijken te zijn dat ze over releasedates hebben gelogen, over preload data en over nieuwe content.
Zoals al gezegd, er is geen nieuwe content(in de vorm van video's), slechts hogere kwaliteit. Slechts een kleine uitzondering aan het einde van het RavenHolm filmpje.
Over die preload data hebben we het al gehad. Het maakt niets uit of het nu vandaag of gisteren of over 1 week was/is dat preloaden. Wacht nou maar gewoon tot ie gold is.
En over de releasedate, tjaa ze hadden hun oog vorig jaar op eind september. Dat is mislukt. Niemand weet of het spel af was. Gabe newell zei toen dat wat er naar buiten was gekomen (de bèta) een oude versie betrof welke incompleet was. En wie zegt dat dat wel/niet zo was? De hacker zei dat er niets meer was dan wat hij naar buiten bracht. Net alsof hij het gezegd zou hebben als zijn 13373 skills niet goed genoeg waren om een nieuwere versie te krijgen... precies! Niemand weet het dus het maakt ook niets uit.
Enkele models en veel textures waren niet aanwezig. Verder zaten er plenty bugs in zoals de levels die stuk voor stuk niet af waren of zelfs niet eens geladen konden worden. De physics engine gaf nogal eens wat out of range resultaten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/godyvdb/hl2_2s.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door Gody op 26-08-2004 19:52 . Reden: plaatje had een dode link ]

Verwijderd

Gody schreef op 26 augustus 2004 @ 19:51:
[...]
BlueShift had slechts gedetailleerdere texturen, that's all. Tijdens de installatie wordt je ook gevraagd of je die packs wilt installeren. Het scheelde wel iets maar verder waren er weinig spectaculaire verbeteringen.

Het is tijd om...
zoals BarF al zei nu onderhand op te houden over dat preloaden. Preloaden is slechts het ontvangen van textures, sounds en misschien enkele maps of models. Je hebt er NIETS aan! Je kunt deze archives toch niet inkijken, uitpakken, decompilen. En mocht het wel kunnen... wat wil je er mee? Nog meer spoilers uit zien te vinden voordat je hl2 straks koopt? Preloaden geeft wellicht sommige mensen het gevoel dat ze al een stukje half-life2 in hun bezit hebben. Tjaa een kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen :) En zoals Rano52 hierboven zegt dat men dan tenminste weet dat er vooruitgang in de ontwikkeling zit is echt een crap-reden. Net alsof Valve het niet boeit of ze er nog 1 week of 3 maanden aan werken. Bij doom3 of welk nieuw spel dan ook daar zit je toch ook niet op preloads te wachten?
En speculaties over de datum van het preloaden zien we ook liever geen posts meer denk ik want who cares? Nogmaals, useless content totdat de engine binnen is, is nutteloos.

Valve wordt hier door sommigen afgeschilderd als leugenaars. Hoewel de enige gebruikte argumenten lijken te zijn dat ze over releasedates hebben gelogen, over preload data en over nieuwe content.
Zoals al gezegd, er is geen nieuwe content(in de vorm van video's), slechts hogere kwaliteit. Slechts een kleine uitzondering aan het einde van het RavenHolm filmpje.
Over die preload data hebben we het al gehad. Het maakt niets uit of het nu vandaag of gisteren of over 1 week was/is dat preloaden. Wacht nou maar gewoon tot ie gold is.
En over de releasedate, tjaa ze hadden hun oog vorig jaar op eind september. Dat is mislukt. Niemand weet of het spel af was. Gabe newell zei toen dat wat er naar buiten was gekomen (de bèta) een oude versie betrof welke incompleet was. En wie zegt dat dat wel/niet zo was? De hacker zei dat er niets meer was dan wat hij naar buiten bracht. Net alsof hij het gezegd zou hebben als zijn 13373 skills niet goed genoeg waren om een nieuwere versie te krijgen... precies! Niemand weet het dus het maakt ook niets uit.
Enkele models en veel textures waren niet aanwezig. Verder zaten er plenty bugs in zoals de levels die stuk voor stuk niet af waren of zelfs niet eens geladen konden worden. De physics engine gaf nogal eens wat out of range resultaten.

[afbeelding]
Eindelijk nog is iemand die weet waar ie het over heeft.. _/-\o_

Ze willen echter niet luisteren, dus het heeft helaas niet veel zin ;(

• Gody
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 20:00:[...]Eindelijk nog is iemand die weet waar ie het over heeft.. _/-\o_ Ze willen echter niet luisteren, dus het heeft helaas niet veel zin ;(
Moest je nu echt mijn hele bericht quoten? 8)7

Waar ik me wel op verheug zijn de vele mogelijkheden die bijvoorbeeld de manipulator-gun me gaan bieden. Heerlijk om allerlij objecten met hoge snelheid richting vijanden te werpen.
all clickable
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/godyvdb/Image16s.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/godyvdb/Image15s.jpg
Of bijvoorbeeld objecten waar je net niet bij kunt alvast te pakken zien te krijgen.En om nog maar niet te spreken over alle heerlijke opblaasbare gasflessen en tonnen met benzine oid.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/godyvdb/Image7s.jpg
Zouden we hier ook nog een ritje in mogen maken?

[ Voor 78% gewijzigd door Gody op 26-08-2004 20:15 . Reden: quote verplaatst, tabel gemaakt ]

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Amen...halleluja !!

Even over de editor van HL2. Lijkt me erg leuk om daarmee eens te spelen. Een beetje piemelen met de fysics....
Of moet je eerst 500 bladzijden manual doornemen om iets in elkaar te flansen ?

Heeft er iemand hier al wat gedaan met dat SoftImage XSI ?

Ik heb er even naar gekeken, maar wat een opties zeg...mozes-kriebel !

Jammer dat ik daar niet echt tijd voor heb, gezien de video's van een demo van dat programma !

[ Voor 37% gewijzigd door Xymox op 26-08-2004 20:22 ]

Verwijderd

Xrenity schreef op 26 augustus 2004 @ 19:49:
LOL
Valve banned nu mensen die illegaal hebben geprobeerd Steam games te spelen. thread

[...]

Kijk dat vind ik nou weer leuk :D Beetje zielig gaan doen op het forum, en dan baf! ineens met een paar regels compleet iemand afmaken. Wat zal die gast balen :D Strike 1.... out!

• Vanitas
Gody is cool. _/-\o_ Hij snap het tenminste.
Xrenity schreef op 26 augustus 2004 @ 19:49:
LOL

[...]

Volgens mij zitten ze daar bij Valve echt met zo'n Har Har lach achter hun PC als ze er weer een hebben gevonden. En gelijk hebben ze. _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door Vanitas op 26-08-2004 20:32 ]

• Gody
Er zijn ook enkele website's te vinden over hl2 map editing die nu al mappen ter download aan bieden en soms inclusief tutorials. Die links gaan we hier niet posten omdat dit tegen de regels van dit forum in is maar google is je vriend.
Het lijkt me overigens heerlijk om straks in de final met die physics te spelen. Even een plankje losmeppen ofzo en op die manier 30-60 kogels besparen in je gevecht tegen de combine is best prettig... Leuke traps bouwen voor onze combine-vriendjes :).
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/godyvdb/Image30s.jpg
plaatje uit traptown bink .exe - clickable
That's gotta hurt...

[ Voor 48% gewijzigd door Gody op 29-08-2004 14:21 ]

Verwijderd

Gody schreef op 26 augustus 2004 @ 20:36:
[...]
Al wel een klein beetje met de hl2 editor en de physics. Bijvoorbeeld het ophangen van draden (ropes genoemd). En het ophangen van objecten aan draden om zo'n zelfde effect te krijgen als we dat in hl2_traptown zagen met die bij elkaar gebonden stapel stalen balken. Prettig toch om ca 30-60 kogels te besparen door even een plankje los te meppen ofzo... En dan daarna tegen die combine-llijken roepen "That's gotta hurt". Het creeren van physics is soms best een flink werkje aangezien je bijvoorbeeld ook katrollen etc zult moeten hebben. Ik heb er even mee gespeeld, er zijn ook enkele website's te vinden over hl2 map editing die nu al mappen ter download aan bieden en soms inclusief tutorials.
Zou maps maar niet op internet zetten, zeker niet in je portfolio ofzo. Als in je map de versiecode van de gebruikte Hammer staat ben je best wel de zak :P

Verwijderd

Gody schreef op 26 augustus 2004 @ 19:51:
[...]
En zoals Rano52 hierboven zegt dat men dan tenminste weet dat er vooruitgang in de ontwikkeling zit is echt een crap-reden. Net alsof Valve het niet boeit of ze er nog 1 week of 3 maanden aan werken. Bij doom3 of welk nieuw spel dan ook daar zit je toch ook niet op preloads te wachten?
Als de HL2 preload begint, doe ik er niet aan mee. Het enige prettige eraan is (vind ik) dat je weet dat de game er echt aan zit te komen. Meer niet. Ik gebruik het niet als reden voor iets. Denk dus volgende keer ff na voordat je iets zegt...

Edit: Voor de rest ben ik het helemaal met je eens ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ik hoop dat ze mods veel mods uitbrengen gebasseerd op de HL2 engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

Half-Life 2 Pre-Loading Begins
August 26, 2004, 6:55 pm · cliffe

Half-Life 2 pre-loading begins to Steam account holders today. Over the coming days, those who have selected the pre-loading option will have encrypted Half-Life 2 files delivered to their PC. No purchase is required to pre-load HL2, but is required to activate the game. Purchase options will be released soon. Then, the moment the game is made available, those who have pre-loaded and purchased Half-Life 2 via Steam will be authenticated and ready to start playing. For more information, please visit www.steampowered.com.

// @ 04:41 onze tijd(ik kwam net terug van mijn werk): "Preloading - Error - The Steam servers are currently too busy to handle any more preloads of Half0Life 2. Please try again in a few hours"

http://www.steampowered.com/status/status.html

[ Voor 4% gewijzigd door srblackbird op 27-08-2004 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Mag ik aannemen dat als je HL2 installeert vanaf de DVD (of CD's) deze dan wordt geplaatst binnen de Steam folders ?

Waarschijnlijk is het handiger toch alles via Steam te downloaden en alleen de key van HL2 te gebruiken. Ben je zeker dat je alle nieuwe of aangepaste zaken op je systeem hebt staan. De DVD/CD versie zal wellicht reeds bij release al verouderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Yorick schreef op 27 augustus 2004 @ 04:43:
"Preloading - Error - The Steam servers are currently too busy to handle any more preloads of Half0Life 2. Please try again in a few hours"
Beter dat je nu deze melding krijgt dan dat heel steam eruit klapt omdat ie overbelast is.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Xymox schreef op 27 augustus 2004 @ 07:24:
Mag ik aannemen dat als je HL2 installeert vanaf de DVD (of CD's) deze dan wordt geplaatst binnen de Steam folders ?

Waarschijnlijk is het handiger toch alles via Steam te downloaden en alleen de key van HL2 te gebruiken. Ben je zeker dat je alle nieuwe of aangepaste zaken op je systeem hebt staan. De DVD/CD versie zal wellicht reeds bij release al verouderd zijn.
ik denk dat je de dvd/cd versie mag installeren waar je wil hoor :) En de dvd/cd versie kun je toch makkelijk updaten? Ik vind het belangrijker om het spel ECHT te hebben, dus met door, boekje, whatever dan dat ik het erg vind om te updaten :P

Ok, illegale versies zijn snel oud, en moeilijk te updaten, maar dat is het probleem van hen-die-niet-willen-kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25
Ik ben btw nu HL2 aan het preloaden ole :) Toch nog goed nieuws voor vandaag van valve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freezerator schreef op 27 augustus 2004 @ 10:17:
Ik ben btw nu HL2 aan het preloaden ole :) Toch nog goed nieuws voor vandaag van valve :)
Ik ben benieuwd wat de prijzen gaan worden. Ik zit er aan te denken om het spel via steam te kopen, vind ik toch wel makkelijker. Het boekje verdwijnt bij mij toch altijd in de kast..... En je hebt dan altijd je key bij de hand. Naar mijn idee zou het ook goedkoper moeten zijn via steam, omdat je dus de CD/DVD en boekje mist...maar misshcien betaal je weer voor de steam-service.....we wachten af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik zit hier al op 30%!!! :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet preloaden, servers zitten al vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ge'pre-load hebt kun je straks als het goed is met de in de winkel gekochte versie gewoon de cd-key invullen en kun je gelijk spelen. Dit scheelt toch op z'n minst 10 minuten instaleren :)

Jammer alleen dat Steam buggy blijft, zo kan ik bijvoorbeeld niet CS spelen omdat het spel steeds binnen een minuut me weer naar het hoofdmenu flikkerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je wilt zeggen dat je liever een uur ofzow preload dan 10 minuutjes installeren:? :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op 27 augustus 2004 @ 11:01:
Je wilt zeggen dat je liever een uur ofzow preload dan 10 minuutjes installeren:? :p
liever een uur voor de release dan 10 minuten na de release :)

Toch blijft het hele steam gebeuren me toch dwarszitten, als lid van een ambitieuze modcrew valt me op dat er steeds twijfels zijn over de rol van steam in de mod-scene. Velen denken dat het alleen maar nadelig zal werken omdat alles constant authenticated zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Zullen we downloadsnelheden en downloadtijden maar achterwege laten in dit draadje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of zijn die HL2 screenshots ietwat.... flets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Yorick schreef op 27 augustus 2004 @ 04:43:
August 26, 2004, 6:55 pm · cliffe

Half-Life 2 pre-loading begins to Steam account holders today. Over the coming days, those who have selected the pre-loading option will have encrypted Half-Life 2 files delivered to their PC. No purchase is required to pre-load HL2, but is required to activate the game. Purchase options will be released soon. Then, the moment the game is made available, those who have pre-loaded and purchased Half-Life 2 via Steam will be authenticated and ready to start playing. For more information, please visit www.steampowered.com.
Waar zet je die pre-loading option aan?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je steam opstart is een van de eerste venster je krijgt een preload link voor HL2, alleen ik heb begrepen dat de servers op het moment volzitten (mijn pre-load download is ook dramatisch gezakt sinds ik begon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Valt me mee van VALVe dat ze toch nu aan het preloaden zijn... ik ben ook bezig, heb een gaatje kunnen vinden :P

Naja, dit betekend waarschijnlijk dat HL2 écht aan het afronden is... gelukkig :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Nou idd maar eens afwachten, ik ga er vanuit dat de final bestandjes geen maanden meer gaan duren, eerder weken (op z'n hoogst). Wat kijk ik erg naar deze game uit :9

Niet op voorraad.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.