[PC]Half-Life 2 deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.653 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119137

Xrenity schreef op 22 augustus 2004 @ 15:25:
[...]

ik gok op zo'n 10-20 september. nog maximaal een weekje beta testen > 29 aug > RC naar Vivendi, half weekje/weekje testen > gold > distributie
Hehe, ik zet al m`n geld weer op 30 September. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518

Anoniem: 119137 schreef op 22 augustus 2004 @ 17:06:
[...]

Ik ga met xrenity mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:21

Polycom

Poes van goud

ik krijg pas weer over 3 weken geld.. dus ik hoop 30 sep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Anoniem: 119137 schreef op 22 augustus 2004 @ 17:06:
[...]
Mijn geld zet ik er niet meer op, maar gok ook op 30 september. Denk dat we weer realistisch mogen zijn en zeggen dat Augustus niet meer gehaald word |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Exe-cuter schreef op 22 augustus 2004 @ 17:47:
[...]

Mijn geld zet ik er niet meer op, maar gok ook op 30 september. Denk dat we weer realistisch mogen zijn en zeggen dat Augustus niet meer gehaald word |:(
Volgens play.com nog steeds 24 september... :) (en dat al drie maanden lang...)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 99613 op 22-08-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613 schreef op 22 augustus 2004 @ 18:01:
[...]

Volgens play.com nog steeds 24 september... :) (en dat al drie maanden lang...)
Laten we iig hopen dat HL2 nog in September arriveerd. Na het zien van die laatste Bink-videos ben ik weer enorm geinstereseerd en heb ik echt zin om te gaan spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exe-cuter schreef op 22 augustus 2004 @ 17:47:
[...]

eehh knaapje:

augustus is NOOIT gezegd: ZOMER is gezegd. Zomer duurt officieel tot ergens rond 20 september geloof ik, volgens NASA standards :)

Kap dus svp met die trieste 'ze verkloten het weer' houding, of zeg gewoon niks, want wat je nu zegt is onzin.

---

btw dat van play.com is onzin, je moet NOOIT uit gaan van release dates die winkels (online of echte winkels) geven. Zij weten net zoveel als wij.
Toch zou het heel goed kunnen dat play.com goed in de buurt zit, ook al is het ook van hun speculatie.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 89518 op 22-08-2004 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

b3ta schreef op 22 augustus 2004 @ 15:20:

Is het nou ook zo dat de cs:s zwaarder is dan hl2 zelf?????? aangezien die benchmark dat wel zegt...
CS:S (de_dust) is minder zwaar dan HL2, het test_hardware level is zwaarder dan de dust, en waarschijnlijk ong even zwaar als een gemiddeld hl2 level, het verschil is dat die muur texture ontzettend zwaar is met veel reflectiviteit enzo, daarom is dit level zo zwaar (hetzelfde level wat bij de geleakte pre-alpha zat draaide veels soepeler, en het enige verschil met toen is dat die muur texture anders is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32
nou.. ik denk als jij CS:S speelt en 10 vs 10 speelt in havy combat dat dat ook zwaar is :)
dus als je pc dat trekt dan draait hl2 ook wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Source Engine-stresstest, 1280x1024, 4xFSAA en 8xAF

Radeon X800 XT PE 102,1

Radeon X800 Pro 86,2

Geforce 6800 Ultra 82,3

Geforce 6800 GT 75,3

Geforce 6800 52,5

Source Engine-stresstest, 1280x1024

Geforce 6800 95,1

Radeon 9800 XT 82,5

Radeon 9800 Pro 256MB 77,3

Radeon 9800 Pro 128MB 76,5

Geforce 5950 Ultra 74,1

Geforce 5900 Ultra 72,3

Radeon 9700 Pro 67

Geforce 5900 XT 64,6

Ziet er goed uit.. ik denk dat half life2 veeeeeel beter is geprogrameerd dan doom3.

[ Voor 71% gewijzigd door Polycom op 22-08-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58670

Weet iemand hoe het zit met bijvoorbeeld de Geforce 4 Ti 4200, 4400, 4600 ?
Ik kan me voorstellen dat net zoals ik, er nog veel mensen zijn met zulke kaartjes. Waarom weer 500 € neertellen voor een nieuwere als de oude het nog "goed" doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Anoniem: 58670 schreef op 22 augustus 2004 @ 20:12:
Ik kan me voorstellen dat net zoals ik, er nog veel mensen zijn met zulke kaartjes. Waarom weer 500 € neertellen voor een nieuwere als de oude het nog "goed" doet ;)
Ik denk dat die kaarten niet meer echt meetellen en waarom een kaart van 500euro kopen? voor 190 euro heb je een 9800pro en trekt je half life met 77.3f rames per seconden!!

[ Voor 3% gewijzigd door Polycom op 22-08-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:38

FlashBang

Hoi.

Wie roept me? :P

Ik heb met alles op high bij de_dust en geen AA meestal 50-60-70 en heel soms 80 fps (P4 Northwood 2.6 Ghz trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Xrenity schreef op 22 augustus 2004 @ 14:46:
[...]

Hoe kom je aan 3 september :o Dat zou geweldig zijn!
Dat werd een paar post mijn vorige post genoemd.
Zelf geloof ik het ook niet, maar hopen kan geen kwaad, het zal eerder iets van 15 sept worden. Ik wacht nog wel ff.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:14

Rmg

Is dit niet wat voor het start topic ? :)

http://www.softimage.com/products/exp/HL2/
Whether you are a 3-D professional, a novice or just curious, the XSI EXP for Half-Life 2 guides you through all the features and functionality in SOFTIMAGE|XSI, and lets you actually output Half-Life 2 characters and models. From polygon modeling and lightning fast Subdivision Surfaces, to nonlinear animation mixing and interactive simulation and rendering, it is all here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat jij grafische directx9 effecten mist, die veel bijdragen aan de graphics.

een geforce 4 is een directx 8 kaart.

Dus kom zometeen niet hierheen als de graphics je tegenvallen, vergeleken met de filmpjes.

Dat klopt, in de filmpjes zag je direct x9, maar dat ga jij dus missen met een geforce 4.

Jammer, maar de waarheid :) -- hoewel dit erg gaat meevallen, het is ook met dx8 mooi.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 89518 op 22-08-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:16
Graphics graphics ... het is Half-Life! HL was grafisch achterhaald maar liet de concurentie ver achter zich met vernieuwende gameplay. Tuurlijk is het mooi als je HL2 op je nieuwe systeem met betere graphics als Doom 3 kan spelen, maar ik hoop dat ze minstens zoveel tijd besteed hebben aan waar het in HL om draait, gameplay. Hopelijk loopt het in ieder geval vloeiend op mijn systeem en als het er uit ziet als Far Cry op medium settings ben ik meer dan tevreden :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TAG_Speedy schreef op 22 augustus 2004 @ 22:36:
Graphics graphics ... het is Half-Life! HL was grafisch achterhaald maar liet de concurentie ver achter zich met vernieuwende gameplay. Tuurlijk is het mooi als je HL2 op je nieuwe systeem met betere graphics als Doom 3 kan spelen, maar ik hoop dat ze minstens zoveel tijd besteed hebben aan waar het in HL om draait, gameplay. Hopelijk loopt het in ieder geval vloeiend op mijn systeem en als het er uit ziet als Far Cry op medium settings ben ik meer dan tevreden :)
Half-life was grafisch helemaal niet achterhaald.

Op ALLE gebieden gaf het, de toen concurrerende games, unreal en quake, het nakijken.

Hij heeft vaak 9.5 gekregen voor graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58670

Was het bij XSI dat je een versie gratis kon aanvragen waar je thuis al redelijk mooie dingen mee kon maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op halflife-2.nl is een contest geweest voor een ati coupon, iedereen mocht wallpapers van Half-Life 2 maken, en die dan insturen, de winnaar is echt mooi gewoon :)

http://www.halflife-2.nl/view.php?itemid=429
daamn hij is echt mooi geworden gewoon :9~

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 22-08-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Anoniem: 89518 schreef op 22 augustus 2004 @ 22:46:
[...]

Half-life was grafisch helemaal niet achterhaald.

Op ALLE gebieden gaf het, de toen concurrerende games, unreal en quake, het nakijken.

Hij heeft vaak 9.5 gekregen voor graphics.
Natuurlijk heeft HL beter graphics als Quake, HL was de volgende generatie gezien vanaf Quake.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116693

Anoniem: 60403 schreef op 22 augustus 2004 @ 23:48:
Op halflife-2.nl is een contest geweest voor een ati coupon, iedereen mocht wallpapers van Half-Life 2 maken, en die dan insturen, de winnaar is echt mooi gewoon :)

Ben ik de enige die m maar matig tot redelijk vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:18

Minkie

Groazers Unite.

Maak eens een betere dan ;) Weet niet hoe der rest eruit ziet, maar ik vind die wel strak hoor.

* Minkie plaatje instelt als achtergrond

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:14

Rmg

Anoniem: 116693 schreef op 23 augustus 2004 @ 00:27:
[...]

Ben ik de enige die m maar matig tot redelijk vind?
Hehe hijs beter dan de rest van de inzendingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 19:36

The_DoubleU

Tweaker in München

Zo, nu heb ik sinds een paar dagen Doom 3 uitgespeeld en om me voor te bereiden op HL2 ben ik nu weer begonnen met HL.
Wat is dat spel grafisch toch slecht als je net Doom 3 gespeeld hebt :9

Maar het is wel tof om het weer eens te spelen. Mocht HL2 nog niet klaar zijn :'( als ik HL uitgespeeld heb dan ga ik verder met Opposing Force and Blue Shift spelen.

Doen andere dit nu ook om in de stemming te komen?

edit:
Blue Shit verandert in Blue ShiFt |:(

[ Voor 8% gewijzigd door The_DoubleU op 23-08-2004 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
done :)
Kan niet wachten op alle mods die hieruit voort gaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:30

Magic666

No one's neighbour!

The_DoubleU schreef op 23 augustus 2004 @ 09:23:
Zo, nu heb ik sinds een paar dagen Doom 3 uitgespeeld en om me voor te bereiden op HL2 ben ik nu weer begonnen met HL.

Maar het is wel tof om het weer eens te spelen. Mocht HL2 nog niet klaar zijn :'( als ik HL uitgespeeld heb dan ga ik verder met Opposing Force and Blue Shift spelen.

edit:
Ik ben bezig met OF :)
grafisch "slecht" ja, maar qua sfeer onovertroffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

Pu_Dy schreef op 22 augustus 2004 @ 20:09:
[b]Ziet er goed uit.. ik denk dat half life2 veeeeeel beter is geprogrameerd dan doom3.
Dan heb je er dus totaal geen verstand van.

De gfx van D3 zijn nou eenmaal veel geavanceerder dan die van HL2 (alleen schaduwen al, en dat is niet alles). Wat je mooier vindt moet je zelf weten natuurlijk. Maar als je dan de framerates gaat vergelijken met een spel dat er a) compleet compleet anders uitziet (groot, buiten) en b)veel minder geavanceerd is dan ben je gewoon verkeerd bezig.

John Carmack wordt beschouwd als de beste programmeur op dit moment. Hij heeft het altijd al voor elkaar gekregen om het maximale uit PC hardware te persen. En dat zien we nu weer.

Ik denk dat het niet alleen voor mij wennen wordt de crappy schaduwen in HL2 te zien. Nog een voorbeeld uit het nieuwe trainstation bink video: schaduw van personen verschijnen altijd op dezelfde hoek / positie tov. de character terwijl deze langs een lichtbron loopt. Bah! En de shiny vlek op de vloer blijft altijd op dezelfde plek, maakt niet uit waar het raam (of wat dan ook weerkaatst lijkt te worden) is.
Ben echter zeker dat je dat soort dingen snel vergeet als de gameplay maar goed is (dat is te hopen iig).

Wat ik bij D3 tegen vind vallen is dat de wereld toch vrij statisch is. Physics worden amper gebruikt. Je kan amper dingen verschuiven of stuk maken. Dat ziet er in HL2 wel even anders uit, als je de physics zelfs al wapen kunt gebruiken. Sweeet, kan je monsters altijd op een andere manier wasten!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

offtopic:
Crap, reply ipv edit

[ Voor 98% gewijzigd door JayVee op 23-08-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_DoubleU schreef op 23 augustus 2004 @ 09:23:

edit:
Ik ben nog maar weer eens overnieuw begonnen met Doom 3, maar nu op "Veteran" moeilijkheidsgraad. Ben ik wel weer effe zoet mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80791 schreef op 22 augustus 2004 @ 13:19:
[...]

Is dat officieel aangekondigd? Dan zou ik rete-blij zijn :P
Nou ja...laat maar, ik had vorige week gezien op een HL2 site (ik had op hl2 gegoogled) onder het kopje nieuws,. releasedate stond er: 3 sept. Maar kan ook verouderd zijn aangezien er geen datum bij nieuwsbericht stond. Maar het stond wel bovenaan !

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 116693 op 23-08-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 12:28
Anoniem: 60403 schreef op 22 augustus 2004 @ 23:48:

Waarom weet ik nou weer niet dat er zo'n contest is.
* Capa had ook wel mee willen doen :'(

Ik moet toch maar eens wat meer links van de SP/TS bekijken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Capa op 23-08-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Anoniem: 116693 schreef op 23 augustus 2004 @ 13:24:
[...]

Nou ja...laat maar, ik had vorige week gezien op een HL2 site (ik had op hl2 gegoogled) onder het kopje nieuws,. releasedate stond er: 3 sept. Maar kan ook verouderd zijn aangezien er geen datum bij nieuwsbericht stond. Maar het stond wel bovenaan !
als dat op halflife-2.nl was, dat was een proef lay met een net verzonnen date :P
* Xrenity schrapt 3 sep van mogelijke release-lijst

[ Voor 3% gewijzigd door Xrenity op 23-08-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
JayVee schreef op 23 augustus 2004 @ 11:30:
[...]

Als ik zo vrij mag zijn: jij ook niet.
De gfx van D3 zijn nou eenmaal veel geavanceerder dan die van HL2 (alleen schaduwen al, en dat is niet alles).
Dit weet je niet, HL2 source engine is nog niet uit. De graphics van D3 zijn anders geprogrammeerd (in sommige delen, veelal is het echter hetzelfde). Dit heeft overigens ernstige beperkingen: de geavanceerde graphics werken alleen in een kleine ruimte en een beperkt aantal polygonen.
Wat je mooier vindt moet je zelf weten natuurlijk. Maar als je dan de framerates gaat vergelijken met een spel dat er a) compleet compleet anders uitziet (groot, buiten) en b)veel minder geavanceerd is dan ben je gewoon verkeerd bezig.
Waarom vergelijk JIJ dan wel de engines met elkaar?
John Carmack wordt beschouwd als de beste programmeur op dit moment. Hij heeft het altijd al voor elkaar gekregen om het maximale uit PC hardware te persen. En dat zien we nu weer.
Ten eerste wordt Carmack gezien als een goed graphics programmeur, maar zeker niet de beste en al helemaal niet als 'beste programmeur', dat hangt nl. af van hoe je 'beste' definieert en sommige sourcecode is wat dat betreft te crappy geschreven om als 'beste' door te gaan.
Ten tweede weet je helemaal niet of Carmack alles uit de PC Hardware perst. Misschien doen de mensen van Crytek het wel veel beter. Het punt is nl: als het er hetzelfde uitziet (i.e.: 'looks good enough') maar het is wel 30FPS sneller, dan doe je het IMHO beter. Ik loop door farcry's 3d ruimtes en ik moet zeggen dat de graphics er soms net zo uit zien als in doom3. Maar het draait wel 10 keer beter. Een wijze les uit de demoscene: er was 1 groep die altijd alles won vroeger en steevast met routines en effecten kwam die helemaal niet konden, althans in theorie. Die groep heette Complex (Komplex), een clubje finnen. Hoe ze het toch voor elkaar kregen? Faken. Je werd gewoon voor de gek gehouden. (moest ook wel, want in theorie konden de routines niet op bv een 486). Zo is het ook met 3D engines. Zolang het maar LIJKT alsof het heel geavanceerd is, dus als het maar LIJKT alsof het allemaal erg mooi is, is het goed genoeg.
Ik denk dat het niet alleen voor mij wennen wordt de crappy schaduwen in HL2 te zien.
Typisch een voorbeeld waarom jij het niet snapt en ook niet goed kijkt. Ten eerste heeft D3 deze 'crappy' schaduwen ook (kijk maar eens naar buiten naar de mars areas), ten tweede is het op de huidige en volgende generatie hardware niet mogelijk softshadows te renderen voor parallel invallend licht zoals zonlicht in buitenareas. De enige manier is: faken, pre-calculate de lightmaps. :) EN soft shadows, EN het ziet er goed uit EN je haalt een hoge FPS.
Nog een voorbeeld uit het nieuwe trainstation bink video: schaduw van personen verschijnen altijd op dezelfde hoek / positie tov. de character terwijl deze langs een lichtbron loopt. Bah!
Ik heb in D3 niet eens een selfshadow in de SP game. In de multiplayer game werkt deze overigens ook erg vaak niet goed. Overigens is de bink video van E3 van vorig jaar...
En de shiny vlek op de vloer blijft altijd op dezelfde plek, maakt niet uit waar het raam (of wat dan ook weerkaatst lijkt te worden) is.
Dat maakt ook niet uit, het maakt uit waar JIJ staat.
Wat ik bij D3 tegen vind vallen is dat de wereld toch vrij statisch is. Physics worden amper gebruikt. Je kan amper dingen verschuiven of stuk maken. Dat ziet er in HL2 wel even anders uit, als je de physics zelfs al wapen kunt gebruiken. Sweeet, kan je monsters altijd op een andere manier wasten!
Tja, je hebt maar 1 keer 3Ghz (of minder!) tot je beschikking heh. M.a.w.: in theorie kan het dus niet allebei, dus doe je het een wat minder en fake je wat en doe je het ander wat meer. D3 faket de physics met een 'looks good enough' routine.

[ Voor 2% gewijzigd door EfBe op 23-08-2004 14:32 . Reden: bink video l*lkoek striked! ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Overigens is de bink video van E3 van vorig jaar...
dat is niet waar, de nieuwe trainstation bink is van dit jaar :)
Voorderest heb je volgens mij veelal gelijk.
Trouwens, die trainstation bink was van deze E3; hier waren ze nog geen bugs aant splatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

De gfx van D3 zijn nou eenmaal veel geavanceerder dan die van HL2 (alleen schaduwen al, en dat is niet alles). Wat je mooier vindt moet je zelf weten natuurlijk. Maar als je dan de framerates gaat vergelijken met een spel dat er a) compleet compleet anders uitziet (groot, buiten) en b)veel minder geavanceerd is dan ben je gewoon verkeerd bezig.

Ik denk dat het niet alleen voor mij wennen wordt de crappy schaduwen in HL2 te zien. Nog een voorbeeld uit het nieuwe trainstation bink video: schaduw van personen verschijnen altijd op dezelfde hoek / positie tov. de character terwijl deze langs een lichtbron loopt. Bah! En de shiny vlek op de vloer blijft altijd op dezelfde plek, maakt niet uit waar het raam (of wat dan ook weerkaatst lijkt te worden) is.
Ben echter zeker dat je dat soort dingen snel vergeet als de gameplay maar goed is (dat is te hopen iig).

Alle geavanceerde termen aan de kant : Als puntje bij paaltje komt, zie je als je naar de trainstation bink bijv kijkt, dat half-life 2 een game van erg grote klasse wordt, of dat ene schaduwtje nou verkeerd staat of niet.

Dat je dat al opvalt geeft al aan dat je erg weinig hebt om vast aan te houden, als het je doel is om hl2 af te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Best wel zielig als je niks nuttigers te doen hebt dan zitten wenen over welke game engine het beste is geschreven 8)7 gedraag je :{

[ Voor 20% gewijzigd door Crash op 23-08-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518 schreef op 23 augustus 2004 @ 14:37:
[...]

Alle geavanceerde termen aan de kant : Als puntje bij paaltje komt, zie je als je naar de trainstation bink bijv kijkt, dat half-life 2 een game van erg grote klasse wordt, of dat ene schaduwtje nou verkeerd staat of niet.

Dat je dat al opvalt geeft al aan dat je erg weinig hebt om vast aan te houden, als het je doel is om hl2 af te zeiken.
Dat denk ik inderdaad ook, dat gezeik tussen Doom 3 en Half-Life 2, 2 games die absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn. De nadruk gaat bij HL2 ook niet bij de graphics zitten (die er overigens zeker erg goed uitzien) maar veel meer op verhaal en de toepassing met Physics. Dit spel gaat gewoon gigantisch veel mogelijkheden bieden en nieuwe gameplay elementen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Anoniem: 89518 schreef op 23 augustus 2004 @ 14:37:
[...]
Dat is niet mijn doel. Gaat mij meer daarom dat ik het vrij stom vind om te framerates van D3 en HL2 te vergelijken en dan te zeggen dat HL2 beter geschreven is omdat het meer frames heeft.
EfBe schreef op 23 augustus 2004 @ 13:57:
Dit weet je niet, HL2 source engine is nog niet uit. De graphics van D3 zijn anders geprogrammeerd (in sommige delen, veelal is het echter hetzelfde). Dit heeft overigens ernstige beperkingen: de geavanceerde graphics werken alleen in een kleine ruimte en een beperkt aantal polygonen.
Maakt mij niet uit of het (hardware) beperkingen heeft. Die zijn er over een jaar of twee niet meer. Wat ik zeg is dat de gfx van D3 geavanceerder zijn. En dat weet je nu ook al, al is het game nog niet uit.
Waarom vergelijk JIJ dan wel de engines met elkaar?
Ik vergelijk de gfx van de games. Dat kan altijd natuurlijk. Het gaat om de conclusies die je uit zo een vergelijking trekt. (check ook mijn reply op Xenome)
Ten tweede weet je helemaal niet of Carmack alles uit de PC Hardware perst. Misschien doen de mensen van Crytek het wel veel beter.
Nou, dan haalt hij er het meeste uit. Zo beter?
Waarom heeft Far Cry niet dezelfde schaduwen effecten als Doom3?
Het punt is nl: als het er hetzelfde uitziet (i.e.: 'looks good enough') maar het is wel 30FPS sneller, dan doe je het IMHO beter.
Zeker, maar de schaduwen in Far Cry zijn niet zo goed als in D3, en dat zie je duidelijk. Doom3 heeft ook zijn foutjes (check Carmacks Quakecon speech), maar is wel stukken beter.
Typisch een voorbeeld waarom jij het niet snapt en ook niet goed kijkt. Ten eerste heeft D3 deze 'crappy' schaduwen ook (kijk maar eens naar buiten naar de mars areas), ten tweede is het op de huidige en volgende generatie hardware niet mogelijk softshadows te renderen voor parallel invallend licht zoals zonlicht in buitenareas. De enige manier is: faken, pre-calculate de lightmaps. :) EN soft shadows, EN het ziet er goed uit EN je haalt een hoge FPS.
Het gaat mij niet om soft shadows. Bij dit plaatje zijn de volgende dingen fout:
Afbeeldingslocatie: http://graphics.cs.uni-sb.de/~sidapohl/egoshooter/grafik/hl2shadows.jpg
• Schaduw van container en magneet overlappen en zijn in de overlap twee keer zo donker.
• Arm van kraan heeft geen schaduw
• Als de schaduw van de container precies onder de container is, waarom komt het licht wel die hal binnen?
Ik heb in D3 niet eens een selfshadow in de SP game. In de multiplayer game werkt deze overigens ook erg vaak niet goed.
Luister naar de Carmack speech van deze Quakecon. Hebben ze hier en daar uitgezet omdat het niet zo goed uitziet. Maar het werkt grotendeels dus wel! En: het is mogelijk, dat is het belangrijkste. Volgens mij kan je het in de console altijd aan zetten.
(gaat dus over shiny vlek op de vloer)
Maakt niet uit of je nou het raam beweegt of zelf rondloopt. De vlek zou altijd op een andere plek op de vloer moeten staan. Niet altijd op dezelfde afstand en richting van de speler. De shiny vlek loopt nu met de speler mee. Daar gaat het mij om.
Nog erger is dat de schaduw van characters niet van richting / hoek veranderen als ze onder een lamp doorlopen.
Tja, je hebt maar 1 keer 3Ghz (of minder!) tot je beschikking heh. M.a.w.: in theorie kan het dus niet allebei, dus doe je het een wat minder en fake je wat en doe je het ander wat meer. D3 faket de physics met een 'looks good enough' routine.
Ik ben ook benieuwd of HL2 niet te veel aan physics doet. Als je in de BETA (I know, beta) een granaat in dat houten "muurtje" gooide hadden mijn 3,2GHz het toch ff (1 of 2 sec !) zwaar te berekenen waar het splintert en waar het allemaal naartoe moet vliegen. Daarom zal ook in HL2 niet alles stuk te maken zijn. Is te onvoorspelbaar kwa performance.

// -- edit --
Oh, en voor mensen die denken dat ik een id fanboy ben die alle andere spellen afkraakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.versteeg/p1x0rz/games.jpg
Wat denken jullie waar het ? voor staat?

[ Voor 6% gewijzigd door JayVee op 23-08-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Anoniem: 58852 schreef op 23 augustus 2004 @ 14:54:
Best wel zielig als je niks nuttigers te doen hebt dan zitten wenen over welke game engine het beste is geschreven 8)7 *knip.
Nee jouw opmerking getuigt van volwassen gedrag ;) Ik vind de discussie anders wel interessant :) Het is best leuk om te engines tegen elkaar aan te leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 23-08-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Anoniem: 119137 schreef op 23 augustus 2004 @ 15:21:
[...]
Dat denk ik inderdaad ook, dat gezeik tussen Doom 3 en Half-Life 2, 2 games die absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn. De nadruk gaat bij HL2 ook niet bij de graphics zitten (die er overigens zeker erg goed uitzien) maar veel meer op verhaal en de toepassing met Physics. Dit spel gaat gewoon gigantisch veel mogelijkheden bieden en nieuwe gameplay elementen. :)
_/-\o_

offtopic:
Zal nu ook nooit meer posten over engine gezeik in het HL2 topic. Ben het zelf ook zat aan het worden. Ik ben hier altijd de grote zeikerd :| })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Magic666 schreef op 23 augustus 2004 @ 10:54:
[...]

Ik ben bezig met OF :)
grafisch "slecht" ja, maar qua sfeer onovertroffen!
Toen het uitkwam was het grafisch geweldig, en liet het alles achter zich.
( unreal, quake, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JayVee schreef op 23 augustus 2004 @ 15:31:
[...]

Dat is niet mijn doel. Gaat mij meer daarom dat ik het vrij stom vind om te framerates van D3 en HL2 te vergelijken en dan te zeggen dat HL2 beter geschreven is omdat het meer frames heeft.

[...]

Maakt mij niet uit of het (hardware) beperkingen heeft. Die zijn er over een jaar of twee niet meer. Wat ik zeg is dat de gfx van D3 geavanceerder zijn. En dat weet je nu ook al, al is het game nog niet uit.

[...]

Ik vergelijk de gfx van de games. Dat kan altijd natuurlijk. Het gaat om de conclusies die je uit zo een vergelijking trekt. (check ook mijn reply op Xenome)

[...]

Nou, dan haalt hij er het meeste uit. Zo beter?

[...]

Zeker, maar de schaduwen in Far Cry zijn niet zo goed als in D3, en dat zie je duidelijk. Doom3 heeft ook zijn foutjes (check Carmacks Quakecon speech), maar is wel stukken beter.

[...]

Het gaat mij niet om soft shadows. Bij dit plaatje zijn de volgende dingen fout:
[afbeelding]
• Schaduw van container en magneet overlappen en zijn in de overlap twee keer zo donker.
• Als de schaduw van de container precies onder de container is, waarom komt het licht wel die hal binnen?

[...]

Luister naar de Carmack speech van deze Quakecon. Hebben ze hier en daar uitgezet omdat het niet zo goed uitziet. Maar het werkt grotendeels dus wel! En: het is mogelijk, dat is het belangrijkste. Volgens mij kan je het in de console altijd aan zetten.

[...]

(gaat dus over shiny vlek op de vloer)
Maakt niet uit of je nou het raam beweegt of zelf rondloopt. De vlek zou altijd op een andere plek op de vloer moeten staan. Niet altijd op dezelfde afstand en richting van de speler. De shiny vlek loopt nu met de speler mee. Daar gaat het mij om.
Nog erger is dat de schaduw van characters niet van richting / hoek veranderen als ze onder een lamp doorlopen.

[...]

Ik ben ook benieuwd of HL2 niet te veel aan physics doet. Als je in de BETA (I know, beta) een granaat in dat houten "muurtje" gooide hadden mijn 3,2GHz het toch ff (1 of 2 sec !) zwaar te berekenen waar het splintert en waar het allemaal naartoe moet vliegen. Daarom zal ook in HL2 niet alles stuk te maken zijn. Is te onvoorspelbaar kwa performance.

// -- edit --
Oh, en voor mensen die denken dat ik een id fanboy ben die alle andere spellen afkraakt:
[afbeelding]
Wat denken jullie waar het ? voor staat?
Dat plaatje van hl2 wat je geeft, is een bekende bug bij valve, en lossen ze op.
( dat kleine schaduw foutje)
Dit plaatje is daarom al oud en verleden, tijd, dat je het erbij haalt verbaast me :)

Wat je zegt over john carmack klopt, hij is echt een 'graphics god' :)
Toch is hij er bij doom III in gefaald om er ook een goede, longlasting game achter te plaatsen. Doom III brengt naast graphics niks dat het tot klassieker zou moeten maken.

Dat is de echte kunst, en half-life 2 slaagt hier hoogst waarschijnlijk in.

Wat je verder aanhaalt over je 3.2 ghz, die moeite had met de physics in de pre-alpha versie: Wat een lame zet om dat te zeggen, deze versie was nog helemaal niet geoptimaliseerd, en nog niet bedoeld voor gebruik.
Toch beoordeel jij de 'zwaarheid' van physics voor je systeem aan de hand van de pre-alpha.

Dit kon, en is dan ook geoptimaliseerd, zodat het nu wel kan draaien, vooral op jouw 3.2 ghz.

Verder had valve het allang gemerkt als dit niet te halen was met hedendaagse hardware, en dit kunnen ze beter inschatten dan jij ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 89518 op 23-08-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Ho ho, ik zeg ook "I know, beta". Maar denk je niet zelf ook dat het enorm veel werk is om 200 splinters te berekenen? Trouwens, de physics zijn van Havoc, misschien mogen ze die niet eens veranderen (optimaliseren in dit geval). Ik denk dat elke PC het daar zwaar mee krijgt.

Het belangrijkste is dat het een enorme piek belasting is. En dat wil je niet. Gaan mensen zeuren omdat het niet altijd soepel draait. Misschien dat ze dus het maximale aantal snippers limiteren of bij het level design opletten dat nooit te veel splinterbare dingen op een hoop liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

[...]

Ik probeer er allemaal mee te zeggen dat half life 2 er ook heeeel vet uit ziet, en veel sneller loopt op de videokaarten dan bv doom3 waar als er 2 imps in het beeld staat de framerate al onder de 30 duikt ( en nee ligt niet aan mijn specs ) geen mij maar half life 2 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
JayVee schreef op 23 augustus 2004 @ 16:10: Trouwens, de physics zijn van Havoc, misschien mogen ze die niet eens veranderen (optimaliseren in dit geval).
yeah right.
Als jij een auto koopt mag je er toch ook andere wielen onder zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

offtopic:
Een auto koop je ook. Voor software krijg je een licentie. Mag jij je Windows aanpassen (al had je de source code)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EfBe schreef op 23 augustus 2004 @ 13:57:

[...]
Ik heb in D3 niet eens een selfshadow in de SP game. In de multiplayer game werkt deze overigens ook erg vaak niet goed. Overigens is de bink video van E3 van vorig jaar...
In doom3 zijn er wel selfshadow in de sp game,
seta g_showPlayerShadow "1"
[...]
Nee, die reflecties kloppen NIET, ga maar is CS:S spelen, alles is met simpele truukjes gedaan, bekijk die bink nog maar is een paar keer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Anoniem: 60403 schreef op 23 augustus 2004 @ 17:16:
Nee, die reflecties kloppen NIET, ga maar is CS:S spelen, alles is met simpele truukjes gedaan, bekijk die bink nog maar is een paar keer goed!
true, als je in de_dust achter een krat zit zie je nog steeds de weerspiegeling van een opening achter de krat.
Erg storend is dit niet en het ziet er ook prima uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Even voor de goede orde (klink dat duur zeg :p) Je kunt licenties ook gewoon kopen met de mogenlijkheid tot het aanpassen van de source... veel bedrijven bieden dit aan als je maar genoeg poen hebt.

Weet natuurlijk niet of dit met Havok ook zo is.

[edit]
De Havok implementatie voor Halflife is dus onder samenwerking van Valve en Havok samen gemaakt. Dus kun je er vanuit gaan dat ze alles hebben kunnen aanpassen wat nodig was

http://www.havok.com/clients/valve.php.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 23-08-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik dacht toch dat ze Havok niet in HL2 gebruikt hadden.
Valve had de hele engine toch zelf gemaakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121714

Vanitas schreef op 23 augustus 2004 @ 18:43:
Ik dacht toch dat ze Havok niet in HL2 gebruikt hadden.
Valve had de hele engine toch zelf gemaakt??
Valve heeft wel gebruik gemaakt van de Havok engine.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Physics zijn gebaseerd (of t) op de Havok engine... leuke engine hoor... zit ook in Max 6... altijd spelen... :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:30

Magic666

No one's neighbour!

Anoniem: 89518 schreef op 23 augustus 2004 @ 15:48:
[...]

Toen het uitkwam was het grafisch geweldig, en liet het alles achter zich.
( unreal, quake, enz)
toen wel ja, ik refereerde naar vandaag... ;)
Ik ben weer bezig met OF en D3 zit nog gewoon in de doos..... zegt genoeg lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Magic666 schreef op 23 augustus 2004 @ 19:12:
[...]

toen wel ja, ik refereerde naar vandaag... ;)
Ik ben weer bezig met OF en D3 zit nog gewoon in de doos..... zegt genoeg lijkt me :P
Wat is OF ? Opposing Force ?
D3 ligt hier ook licht stof te verzamelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66402

Anoniem: 14124 schreef op 23 augustus 2004 @ 15:32:
[...]

Nee jouw opmerking getuigt van volwassen gedrag ;) Ik vind de discussie anders wel interessant :) Het is best leuk om te engines tegen elkaar aan te leggen.
ik vind van niet:
ten tijde van half-life en quake III. Quake III engine was stukken beter dan de half-life engine (vrij logisch) maar de gameplay van half life was zoveel duizenden maal beter dan QIII (quake III had gewoon geen single player).
Sommige games blinken uit in graphics, sommige games blinken uit in gameplay en speelbaarheid, en andere doen het etc...
vind ik vrij onrechtvaardig om het maakt niet uit welke uitspraak te doen bij beide spellen, zeker als 1 van de 2 spellen nog niet uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 13:34

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Iemand heeft de volgende pagina op steampowered.com gevonden: http://www.steampowered.com/marketing/hl2_preload/english.html

Zou het spel dan echt eerder via Steam verkrijgbaar zijn dan in de winkel? Ik hoop het in ieder geval wel.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
er zijn 2 nieuwe bink filmpjes beschikbaar alleen zitten alle servers mega vol
www.halflife-2.nl

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 10-06 16:51
MetroidPrime schreef op 23 augustus 2004 @ 23:48:
Iemand heeft de volgende pagina op steampowered.com gevonden: http://www.steampowered.com/marketing/hl2_preload/english.html

Zou het spel dan echt eerder via Steam verkrijgbaar zijn dan in de winkel? Ik hoop het in ieder geval wel.
Was toch altijd al de bedoeling geweest?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 10-06 16:51
joostve schreef op 23 augustus 2004 @ 23:51:
er zijn 2 nieuwe bink filmpjes beschikbaar alleen zitten alle servers mega vol
www.halflife-2.nl
En natuurlijk weer registreren..... :r

Mirror komt vanzelf

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

vacuumcleaner schreef op 23 augustus 2004 @ 23:51:
[...]

Was toch altijd al de bedoeling geweest?
Valve heeft nooit duidelijk gemaakt wat de bedoeling was. Als ze het spel echt meteen op Steam zetten zodra het af is, kan het spel een maand eerder via Steam verkrijgbaar zijn dan in de winkel en daar was Vivendi Universal niet zo blij mee. Dit zou een enorme impact op de non-Steam verkoopcijfers van het spel kunnen hebben en zou VU Games veel geld mislopen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

http://www.filerush.com/ <-- voor de half life 2 filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80791

In het Bink filmpje van Ravenhold is veel meer te zien dan in het Ravenhold-stukje van de hele E3-video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 15:30
Perfecte website, eigen torrent tracker welke goed bezocht wordt en nette snelheden draait. En als je wilt gewone windows downloads @ 300+kb/s. Bedankt Pu_Dy
JayVee schreef op 23 augustus 2004 @ 15:31:[...]Nou, dan haalt hij er het meeste uit. Zo beter?
Omdat CryTech zich bezig heeft gehouden met binnen en buiten spelmogelijkheden. Echt ultra die eilanden zo van bovenaf. Tuurlijk truukjes, hoe verder weg, hoe minder detail, maar hey tis wel mooi(en mooi bedacht om er zo ver mee te gaan). Verder werkt de AI in FarCry ook goed, dat kost ook veel tijd. Daarbij heeft FarCry in beperkte mate ook Dynamisch licht en waren ze een van de eerste met de toffe 2.0 en 3.0 shaders dacht ik me te herinneren (presentatie gf6800 was dat).
Het gaat mij niet om soft shadows. Bij dit plaatje zijn de volgende dingen fout:[afbeelding]
Klopt, ziet er niet netjes uit, maar dat is een jaar geleden. het systeem klopt op zich wel, donkerdere schaduw waar 2 schaduwen vallen, maar dit is duidelijk nog een bugje wat weggewerkt moest worden, en dat ook vast wel is. Daarbuiten was die kraan erg vet, bruggetje aantikken en gaan... Verder die mannetjes ermee pletten was ook wel aardig.
(gaat dus over shiny vlek op de vloer). Maakt niet uit of je nou het raam beweegt of zelf rondloopt. De vlek zou altijd op een andere plek op de vloer moeten staan. Niet altijd op dezelfde afstand en richting van de speler. De shiny vlek loopt nu met de speler mee. Daar gaat het mij om. Nog erger is dat de schaduw van characters niet van richting / hoek veranderen als ze onder een lamp doorlopen.
Klopt dat veranderen van de schaduw afhankelijk van de lichtbron zou wel tof geweest zijn. Ik zal de demo's nog een bekijken.

En verder JayVee, we, of althans ik vinden dit soort discussies zinvol en interresant. We waarderen je ideeen etc hierover echt wel dus je hoeft niet te zeggen dat jij altijd de zeikerd bent... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Leuk die Bink videootjes !

Maar ik heb er iets raars mee. Maakt niet uit welke video en waar deze zijn opgeslagen, mijn HD is behoorlijk aan het ratelen en het weergeven van het Bink icoontje in verkenner duurt erg lang. Dus niet bij het afspelen, maar bij het weergeven van de folder waar de Binkjes staan.

Gisteren de twee laatste Binks gedownload die hier genoemd zijn en ook die hebben dit euvel. Verkenner heeft er moeite mee en als ik deze twee video's bij de anderen plaats, dan duurt het minuten voordat het icoontje van de laatste video uit het rijtje is weergegeven.

Wat kan dit nou zijn ? Heeft er iemand anders ook last van ?

(defragmenteren, verplaatsen op een andere HD, hernoemen... done that)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die pre-load van HL2 zou nu tog wel ijn mijn lijstje moeten staan... of is de pre-load alweer uitgesteld?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fiddle schreef op 24 augustus 2004 @ 09:44:
Die pre-load van HL2 zou nu tog wel ijn mijn lijstje moeten staan... of is de pre-load alweer uitgesteld?
Het kan zijn dat Half-Life 2 silent ,dus op de achtergrond gedownload wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Anoniem: 121714 schreef op 24 augustus 2004 @ 10:14:
[...]

Voor mensen die hl2 wel eerst purchasen mag ik hopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Ik ben opzoek naar mooie HL2 bootscreens. Er zijn vast wel screens gemaakt...maar ik kan ze niet vinden.

Iemand een link ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-06 10:22
offtopic:
Blijkbaar heb je niet goed genoeg gezocht. -> binnen 5 min met Google

Die bink filmpjes zien er tof uit. Ik krijg nu al de kriebels van ravenholm... brrr ^_^

* TWBMS kan niet wachten tot hij uit is.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621

Xymox schreef op 24 augustus 2004 @ 07:22:
Leuk die Bink videootjes !

*knip*
meschien runnen er teveel processen in de achtergrond(adware,spyware) of je harde schijf raakt gauw vol,check dat effe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Die Ravenholme _/-\o_ :9~ _/-\o_
Ziet er echt briljant uit, ook een niet-E3 stuk :D geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Anoniem: 121714 schreef op 24 augustus 2004 @ 10:14:
[...]

Nee hoor dat doen ze ons niet aan... krijgt gewoon net als CS:S een item (half life2) in de lijst die je moet aanklikken. Zou nogal lomp zijn om die in de achtergrond te downloaden zonder toestemming van de man achter de computers.

[edit]
Ben die filmpjes nu ook aan het downloaden maar vraag me echt af of ik ze wel wil zien. Denk het niet eigenlijk, krijg steeds meer het idee hoe halflife gaat worden en wat de verhaal lijn is... erg jammer.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 24-08-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Xrenity schreef op 24 augustus 2004 @ 11:26:
Die Ravenholme _/-\o_ :9~ _/-\o_
Ziet er echt briljant uit, ook een niet-E3 stuk :D geweldig!
^^ mee eens :).
Je kan blijkbaar ook een ton gewoon oppakken met je handen (laatste stukje van het filmpje), want in het filmpje heeft ie geen wapen in z'n handen wanneer ie een ton oppakt.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Mr_UnAnimouS schreef op 24 augustus 2004 @ 12:23:
[...]

^^ mee eens :).
Je kan blijkbaar ook een ton gewoon oppakken met je handen (laatste stukje van het filmpje), want in het filmpje heeft ie geen wapen in z'n handen wanneer ie een ton oppakt.
ja klopt, had iemand ook al verteld met een playtest @ Valve :) Echt cool.
Ook dat die pellet (of hoe je het schrijft) over de grond schuift voor hij bij je komt, groot bereik heeft dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Half-life 2 Preload

Half-Life 2 gaat aankomende maandag preloaden (30 augustus).

Hij zou al eerder gaan preloaden maar dat is niet doorgegaan door de Counter-Strike: Source Beta.

Dit zei Erik Johnson van VALVe:
"We're going to push the start of the preload back until this coming Monday. The main reason was to get out the release (that just happened) to the CS: Source Beta."

- Erik
Zoals je weet heeft Half-Life 2 last van het uitstel virus, dus het zou zo maar kunnen dat het maandag ook niet doorgaat.

Bron: SK-Gaming + Counter-Strike.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Devilion schreef op 24 augustus 2004 @ 13:18:
Half-life 2 Preload

Hij zou al eerder gaan preloaden maar dat is niet doorgegaan door de Counter-Strike: Source Beta.

[...]

Zoals je weet heeft Half-Life 2 last van het uitstel virus, dus het zou zo maar kunnen dat het maandag ook niet doorgaat.

Ik geloof er eerlijk gezegd niets meer van. Dit is nu al de vierde keer dat de preload uitgesteld wordt. Dit keer wordt hij zelfs een hele week uitgesteld terwijl de preload files al klaar zouden zijn! CSS wordt niet iedere dag geupdate, dus een preload van Half Life 2 zou makkelijk ergens van de week kunnen gebeuren. Ik weet trouwens wel dat het maar een preload is van delen van het spel waar je toch niets mee kunt, maar het is wel een indicatie dat het spel er (eindelijk) aan komt.

EDIT: Dat citaat dat ze noemen stond vorige week woensdag al op steampowered.com, het sloeg dus op gisteren. Zoals inmiddels iedereen hier wel duidelijk is, ze hebben die deadline weer niet gehaald.

[ Voor 12% gewijzigd door MetroidPrime op 24-08-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Devilion schreef op 24 augustus 2004 @ 13:18:
Half-life 2 Preload

[...]

dit is wat hij vorige keer zei...? Hij zegt hier dat ze uitstellen omdat CSS net gereleased is, dit is geloof ik echt van vorige week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 23:10
Kan iemand even uitleggen wat dat preloaden nu eigenlijk inhoudt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

jos707 schreef op 24 augustus 2004 @ 14:12:
Kan iemand even uitleggen wat dat preloaden nu eigenlijk inhoudt ?
Pre-loaden is gewoon het downloaden van content (sounds, textures, maps etc.) van een spel in de vorm van cache filetjes zodat je al van te voren veel data van het spel kan hebben op je hd. Als het spel wordt geactiveerd op een bepaalde dag dan download Steam de benodigde .exe en wat .dll filetjes zodat het spel kan spelen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 89184 op 24-08-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Die bink filmpjes zijn echt cool.
Enkel wel jammer dat enkel het 2e stuk van Ravenholm maar nieuw is.
Maar nu wel in bink kwaliteit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Xrenity schreef op 24 augustus 2004 @ 13:36:
[...]

dit is wat hij vorige keer zei...? Hij zegt hier dat ze uitstellen omdat CSS net gereleased is, dit is geloof ik echt van vorige week...
kijk op sites die ik als bron geef, HL2 gaat 30 aug gewoon preloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Devilion schreef op 24 augustus 2004 @ 14:35:
[...]

kijk op sites die ik als bron geef, HL2 gaat 30 aug gewoon preloaden!
http://www.sk-gaming.com/headlines.php
waar zie jij dat in godsnaam staan dan :{
En C-s.nl heeft et gewoon klakkeloos overgenomen van sk-gaming, dus dat zegt niks.
Alleen op sk-gaming zie ik hem ook niet staan :X
/edit
The preloading of Half-Life 2 will start in less than 8 hours. In fact it's at 7:00 PST (PST=GMT- so we've got a little bit more to wait. Its purpose is to save some bandwith for the time when the game goes gold (one week or two) as it will download just textures and audio. Just install Steam if you haven't done it already and create an account. Over the Steampowered Forums people are getting more and more anxious to start preloading, but some try to stay positive (Postalgeist - "Maybe Valve is busy playing the secret Duke Nukem Forever beta?"). Well dude, if they had the secret Duke Nukem Forever beta, no firewall in the world could save them :)
bron

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 24-08-2004 23:30 . Reden: Jouw site is helemaal niet de bron. Dit riekt weer teveel naar spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xrenity schreef op 24 augustus 2004 @ 14:43:
[...]

http://www.sk-gaming.com/headlines.php
waar zie jij dat in godsnaam staan dan :{
En C-s.nl heeft et gewoon klakkeloos overgenomen van sk-gaming, dus dat zegt niks.
Alleen op sk-gaming zie ik hem ook niet staan :X
/edit

[...]

bron bron
Wat vinden jullie hier allemaal zo bijzonder aan?

Het zijn alleen de textures, audio, enz die niet meer veranden..niet het volledige spel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518 schreef op 24 augustus 2004 @ 17:21:
[...]

Wat vinden jullie hier allemaal zo bijzonder aan?

Het zijn alleen de textures, audio, enz die niet meer veranden..niet het volledige spel..
Het is gewoon leuk om het te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
ValvE : :r
Ik was niet van plan om nog meer te flamen in deze topic, maar kan het weer niet laten (denk dat er nog mensen zijn die me gelijk geven)

- Een jaar geleden liepen de Steam servers vast omdat ze de grote bandwidth niet aankonden. Een jaar later, nu steam toch wel optimaal zou moeten lopen (daarover meer) stellen ze de preload alweer enkele keren uit. Zeg een datum en breng het dan ook uit, of zeg gewoon niks en breng het uit als het klaar is.
Dat ze de preload (lees : bestanden die helemaal klaar zijn) dan al 2 weken uitstellen getuigt van 2 dingen : OF hun servers of het steam-systeem is er niet klaar voor OF er scheelt structureels iets binnen dit bedrijf.

- Ze wouden geen nieuwe media meer uitbrengen voor de release. Omdat het toch weer lang op zich laat wachten sussen ze ons dus met nieuwe video's. Ook weer foute communicatie dus. Niet dat ik klaag over de nieuwe beelden, maar ze moeten gewoon opletten welke info ze naar buiten brengen. 1 zin kan de hele community op stelten zetten

- Heb na een jaar ofzow nog eens steam geprobeerd enkele dagen geleden. Wat een zooi is me dat gebleven :X Soms kon ik niet op "ok" klikken, maar moest ik daar echt op "enter" duwen. Nadat ik mijn pc eens opnieuw opstartte, vroeg mijn firewall of ik de toegang van steam wou blokkeren. Ik dacht "Hmm, staat toch niet in de traybar ?". Enkele minuten na het blokken kreeg ik opeens de melding dat steam geen connectie kon maken. Dat kwam dus tijdens een spel :(
Kon geen verwijzing van Steam vinden in de map opstarten, en ook niet bij mijn services. Voor zulke programma's ken ik maar 1 oplossing : Uninstall

Over de qualiteit van HL² zelf twijfel ik welliswaar steeds minder. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
- Ze wouden geen nieuwe media meer uitbrengen voor de release. Omdat het toch weer lang op zich laat wachten sussen ze ons dus met nieuwe video's. Ook weer foute communicatie dus. Niet dat ik klaag over de nieuwe beelden, maar ze moeten gewoon opletten welke info ze naar buiten brengen. 1 zin kan de hele community op stelten zetten
je zegt het zelf al. geen NIEUWE media. Dit zijn de E3 vids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
E3 vids met nieuw stukje :? Mischien niet nieuw als je op de E³ bent geweest, maar wel nieuw voor 99.9% van de andere fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Exe-cuter schreef op 24 augustus 2004 @ 18:06:
E3 vids met nieuw stukje :? Mischien niet nieuw als je op de E³ bent geweest, maar wel nieuw voor 99.9% van de andere fans.
de èchte HL2 fans hebben dit opzeker gezien. Op Fileplanet is bijvoorbeeld al vlak na de E3 de presentatie beschikbaar gesteld. Zelfs bij de PC Gameplay zat deze footage. Ok, er zit een nieuw stukje aan, maar ze showen geen hele nieuwe omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Exe-cuter schreef op 24 augustus 2004 @ 17:48:
Ik was niet van plan om nog meer te flamen in deze topic, maar kan het weer niet laten (denk dat er nog mensen zijn die me gelijk geven)

- Een jaar geleden liepen de Steam servers vast omdat ze de grote bandwidth niet aankonden. Een jaar later, nu steam toch wel optimaal zou moeten lopen (daarover meer) stellen ze de preload alweer enkele keren uit. Zeg een datum en breng het dan ook uit, of zeg gewoon niks en breng het uit als het klaar is.
Dat ze de preload (lees : bestanden die helemaal klaar zijn) dan al 2 weken uitstellen getuigt van 2 dingen : OF hun servers of het steam-systeem is er niet klaar voor OF er scheelt structureels iets binnen dit bedrijf.

- Heb na een jaar ofzow nog eens steam geprobeerd enkele dagen geleden. Wat een zooi is me dat gebleven :X Soms kon ik niet op "ok" klikken, maar moest ik daar echt op "enter" duwen. Nadat ik mijn pc eens opnieuw opstartte, vroeg mijn firewall of ik de toegang van steam wou blokkeren. Ik dacht "Hmm, staat toch niet in de traybar ?". Enkele minuten na het blokken kreeg ik opeens de melding dat steam geen connectie kon maken. Dat kwam dus tijdens een spel :(
Kon geen verwijzing van Steam vinden in de map opstarten, en ook niet bij mijn services. Voor zulke programma's ken ik maar 1 oplossing : Uninstall

Dude... zeur niet zo. Steam werkt nu gewoon wel goed, alleen als er een grote update voor alle users is wil steam er wel eens mee stoppen maar 99% van de tijd werkt het gewoon goed. Boeie dat de hl2 preload is uitgesteld, misschien vind valve het nog niet nodig, of willen ze er zeker van zijn dat ze genoeg server capiciteit hebben. Wat boeit het nou of je een paar textures/sounds een week eerder of later heb als je dan toch nog voor een onbekende tijd op de rest moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:50

Copyman

Dode muis

(jarig!)
Wat ik mij nou afvraag, ik heb een ATi HL2 Coupon waar dus mijn HL2 key op staat. Toen ik de benodigde documenten naar ATi heb gestuurd, heb ik aangegeven dat ik CD's wilde ontvangen.
Als ik me nu met deze key zou registreren op Steam, zou ik dan de pre-load/volledige versie straks kunnen downloaden, zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat ze die CD's niet versturen?
Ik heb namelijk zo'n gevoel, dat als ik hem van Steam af haal, ze die CD's niet meer versturen.

Hierbij moet ik dus zeggen, dat ik totaal geen verstand heb van Steam, omdat ik er simpelweg nog nooit me heb gewerkt. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Copyman schreef op 24 augustus 2004 @ 18:18:
Wat ik mij nou afvraag, ik heb een ATi HL2 Coupon waar dus mijn HL2 key op staat. Toen ik de benodigde documenten naar ATi heb gestuurd, heb ik aangegeven dat ik CD's wilde ontvangen.
Als ik me nu met deze key zou registreren op Steam, zou ik dan de pre-load/volledige versie straks kunnen downloaden, zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat ze die CD's niet versturen?
Ik heb namelijk zo'n gevoel, dat als ik hem van Steam af haal, ze die CD's niet meer versturen.

Hierbij moet ik dus zeggen, dat ik totaal geen verstand heb van Steam, omdat ik er simpelweg nog nooit me heb gewerkt. :)
Die zou je gewoon moeten ontvangen omdat ATi denk ik geen toegang heeft tot jou steam gevalletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exe-cuter schreef op 24 augustus 2004 @ 17:48:

"- Een jaar geleden liepen de Steam servers vast omdat ze de grote bandwidth niet aankonden. Een jaar later, nu steam toch wel optimaal zou moeten lopen (daarover meer) stellen ze de preload alweer enkele keren uit. Zeg een datum en breng het dan ook uit, of zeg gewoon niks en breng het uit als het klaar is.
Dat ze de preload (lees : bestanden die helemaal klaar zijn) dan al 2 weken uitstellen getuigt van 2 dingen : OF hun servers of het steam-systeem is er niet klaar voor OF er scheelt structureels iets binnen dit bedrijf."

Valve belooft niets, het zegt enkel wat op dat moment hun planning is.
Alles wat jij hierboven zegt is geen reden om valve zo te bashen als jij doet: ze bedoelen het allemaal goed.

Daarnaast is het EEN F*cking preload, met alleen textures en audio, en zul je het zoiezo nog geen maand kunnen spelen..het boeit dus geen ene ruk of het nu komt of een paar dagen later..

Wat voor boerennederlandertje ben je eigenlijk?
Veel Nederlanders zeiken zo vaak merk ik..als je het vergelijkt met andere landen.

"- Ze wouden geen nieuwe media meer uitbrengen voor de release. Omdat het toch weer lang op zich laat wachten sussen ze ons dus met nieuwe video's. Ook weer foute communicatie dus. Niet dat ik klaag over de nieuwe beelden, maar ze moeten gewoon opletten welke info ze naar buiten brengen. 1 zin kan de hele community op stelten zetten"

Dit is GEEN nieuwe media, maar oude media in een hogere res, nml in een bink filmpje.
Geef kritiek die klopt, of geef helemaal geen kritiek...naab

"- Heb na een jaar ofzow nog eens steam geprobeerd enkele dagen geleden. Wat een zooi is me dat gebleven :X Soms kon ik niet op "ok" klikken, maar moest ik daar echt op "enter" duwen. Nadat ik mijn pc eens opnieuw opstartte, vroeg mijn firewall of ik de toegang van steam wou blokkeren. Ik dacht "Hmm, staat toch niet in de traybar ?". Enkele minuten na het blokken kreeg ik opeens de melding dat steam geen connectie kon maken. Dat kwam dus tijdens een spel :(
Kon geen verwijzing van Steam vinden in de map opstarten, en ook niet bij mijn services. Voor zulke programma's ken ik maar 1 oplossing : Uninstall"

Waarom is dit onderdeel van je nieuwe flame post?

Ik heb letterlijk NOOIT problemen gehad met steam, behalve toen het net uit was.
Jij moet je firewall maar is leren instellen..

Je zegt helemaal NIETS nieuws in je hele post.

Jij begint NU PAS door te krijgen dat HL2 grote klasse wordt, je hebt blijkbaar gewoon een beperkt vermogen om kwaliteit te herkennen.. ;)

Net zoals je kritiek weer is van geen kanten klopt.. -- je steam opmerking hoort hier niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 89518 op 24-08-2004 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op 24 augustus 2004 @ 18:12:
[...]

Dude... zeur niet zo. Steam werkt nu gewoon wel goed, alleen als er een grote update voor alle users is wil steam er wel eens mee stoppen maar 99% van de tijd werkt het gewoon goed. Boeie dat de hl2 preload is uitgesteld, misschien vind valve het nog niet nodig, of willen ze er zeker van zijn dat ze genoeg server capiciteit hebben. Wat boeit het nou of je een paar textures/sounds een week eerder of later heb als je dan toch nog voor een onbekende tijd op de rest moet wachten.
Dan had Valve niet tegen de hele wereld moeten zeggen van: op die en die dag begint de pre-load. Of ze moesten aan hun woord houden, of ze hadden niets moeten zeggen. Klaar punt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Anoniem: 89518 schreef op 24 augustus 2004 @ 20:52:
[...]
Valve belooft niets, het zegt enkel wat op dat moment hun planning is.
Alles wat jij hierboven zegt is geen reden om valve zo te bashen als jij doet: ze bedoelen het allemaal goed.

Daarnaast is het EEN F*cking preload, met alleen textures en audio, en zul je het zoiezo nog geen maand kunnen spelen..het boeit dus geen ene ruk of het nu komt of een paar dagen later..

Wat voor boerennederlandertje ben je eigenlijk?
Veel Nederlanders zeiken zo vaak merk ik..als je het vergelijkt met andere landen.
Het gaat er ook niet om of je dan het spel kan spelen. Ik doe niet eens mee met de preload of online-verkoop. Het gaat enkel om het principe : Als je de grootste game-community hebt, is 1 zin of uitspraak genoeg om die wereld op zijn kop te zetten. Ik ben er zeker van dat veel gamers maandag achter hun pc gingen zitten in de hoop de preload te ontvangen. Je kon er idd nog niet veel mee doen, maar nu zijn de mensen die er zo op zaten te wachten weer teleurgesteld.
Ik ben een Belg btw. Het is niet mijn gewoonte om te zeiken, maar kan het zoals nu niet laten
Dit is GEEN nieuwe media, maar oude media in een hogere res, nml in een bink filmpje.
Geef kritiek die klopt, of geef helemaal geen kritiek...naab
Toch een gedeelte nieuwe film. Mischien niet zo veel en iig niets nieuws nee. Deze uitspraak neem ik terug. :X
Waarom is dit onderdeel van je nieuwe flame post?

Ik heb letterlijk NOOIT problemen gehad met steam, behalve toen het net uit was.
Jij moet je firewall maar is leren instellen..

Jij begint NU PAS door te krijgen dat HL2 grote klasse wordt, je hebt blijkbaar gewoon een beperkt vermogen om kwaliteit te herkennen.. ;)

Net zoals je kritiek weer is van geen kanten klopt.. -- je steam opmerking hoort hier niet.
Steam is een groot onderdeel van Half-life² en hoort hier dus zeker thuis. Mijn firewall is juist wèl goed geconfigureerd. Een programma dat ik NIET opstart mag geen connectie met internet zoeken. Omdat ik het al niet hoog inhad met dit programma (vind het idee erachter echter wel goed :) ) valt dit voor mij onder de categorie "spyware". Verborgen software die connectie met internet zoekt dus.
Ik heb al altijd gezegd dat ik op Half-Life² zat te wachten en dat het wsl een bom spel gaat worden. Door mijn negatieve kritiek hier in deze topics lijkt het wsl dat dit niet zo is. Daarom nu deze extra vermelding :)
Van zodra het spel uit is moet je dus zeker niet gek opkijken als ik hier de beste commentaar zet. Dat gaat dan over het spel, niet over de developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exe-cuter schreef op 24 augustus 2004 @ 21:30:
[...]

Het gaat er ook niet om of je dan het spel kan spelen. Ik doe niet eens mee met de preload of online-verkoop. Het gaat enkel om het principe : Als je de grootste game-community hebt, is 1 zin of uitspraak genoeg om die wereld op zijn kop te zetten. Ik ben er zeker van dat veel gamers maandag achter hun pc gingen zitten in de hoop de preload te ontvangen. Je kon er idd nog niet veel mee doen, maar nu zijn de mensen die er zo op zaten te wachten weer teleurgesteld.
Ik ben een Belg btw. Het is niet mijn gewoonte om te zeiken, maar kan het zoals nu niet laten

[...]

Toch een gedeelte nieuwe film. Mischien niet zo veel en iig niets nieuws nee. Deze uitspraak neem ik terug. :X

[...]

Steam is een groot onderdeel van Half-life² en hoort hier dus zeker thuis. Mijn firewall is juist wèl goed geconfigureerd. Een programma dat ik NIET opstart mag geen connectie met internet zoeken. Omdat ik het al niet hoog inhad met dit programma (vind het idee erachter echter wel goed :) ) valt dit voor mij onder de categorie "spyware". Verborgen software die connectie met internet zoekt dus.
Ik heb al altijd gezegd dat ik op Half-Life² zat te wachten en dat het wsl een bom spel gaat worden. Door mijn negatieve kritiek hier in deze topics lijkt het wsl dat dit niet zo is. Daarom nu deze extra vermelding :)
Van zodra het spel uit is moet je dus zeker niet gek opkijken als ik hier de beste commentaar zet. Dat gaat dan over het spel, niet over de developer.
Ok, steam zal best z'n nadelen hebben bij sommige mensen ( met firwalls bijv :)), ik wordt er alleen gek van als mensen op valve blijven zeiken terwijl valve ondertussen wel ff mischien het beste spel ooit neer zet.

Ze beantwoorden honderden mails persoonlijk, en proberen de community steeds op de hoogte te houden.

De communnity neemt dit echter op als een belofte, en misschien snapt valve dat inderdaad nog niet, omdat zij gewoon hun planning om dat moment geven.

toch vind ik dat hiervan de fout bij de community ligt
(maar een klein deel hoor, de rest hoor je niet)

Valve verdient imo ( vooral als hl2 uit is) eindelijk zijn credits is , en mensen moeten is ophouden met dat geflame wat nergens op gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Anoniem: 89518 schreef op 24 augustus 2004 @ 23:03:
Valve verdient imo ( vooral als hl2 uit is) eindelijk zijn credits is , en mensen moeten is ophouden met dat geflame wat nergens op gebaseerd is.
Valve heeft het toch echt aan zichzelf te danken hoor. Als jij belangrijke community key figures zoals de eigenaar van de grootste HL community gaat voorliegen, aan het lijntje houden, of belazeren ben je als bedrijf je eigen glazen aan het ingooien. Er was niets aan de hand geweest als ze gewoon eerlijke waren geweest over bijv. releasedates, al waren ze veel later geweest. Het liegen van Valve is het verkeerde keelgat ingeschoten bij zelfs diehard aanhangers.

Ze zullen vast een prachtgame gaan neerzetten, maar die nare smaak blijft nog wel even denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Als je Valve gaat vergelijken met bijv ncsoft, of sony, dan ben ik toch zeker te spreken over hun. Valve heeft naar mijn mening altijd de community netjes behandeld en gereageert op hun klachten. Zeker niet alle developpers/uitgevers doen dat. Voor mij staat Valve dan ook maar net een trapje onder Blizzard, en ja, dat wil nogal wat zeggen :).

edit: en ja, ncsoft en sony betrekken zich vooral rond mmorpgs vandaag de dag, maar ga maar eens een mmo spelen, je zult je de pleurus verschieten hoe slecht sommige community's daar behandeld worden. Jullie fps'ers zijn gewoon verwend :P.

[ Voor 28% gewijzigd door DeepSeven op 24-08-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 19:36

The_DoubleU

Tweaker in München

FF een reactie over steam/firewall.

In het begin was er een probleem dat Steam altijd opgestart werd ook al had je dit niet aanstaan in je settings "Run steam when windows start"
Dit is nu blijkbaar opgelost.
Mocht je denken dat Steam nog steeds op start terwijl jij dat niet wilt verwijder dan deze key
code:
1
2
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Steam
"d:\steam\steam.exe" -silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621

effe een vraagje,wat houd dat preloaden precies in,maakt het dat mogelijk dat je hl2 al direct kunt spelen als je een online key koopt of is dat gewoon voorh et gemakt zodat je diretc je retail key kan enteren?? Jammer dat ik geen steam heb,ik heb mn hl key weggeven en toen is ie dankszij die gast op het net beland :( en toen heeft iemand hem voor steam gebruikt
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.