Ik zat me even te verlekkeren aan de video's die tot nu toe verschenen zijn en kwam een leuk stukje tegen.
In 1 van de eerste grote video's waar ook de engine gedemonstreerd wordt heb je een scene waar een camera die op de grond ligt opgepakt wordt met de manipulator. Een groot beeldscherm laat de beelden van die videocamera zien.
(G-Man op z'n kop bijvoorbeeld). De camera wordt bewogen richting het beeldscherm.
Ik vraag me nu af wat de engine in dat geval doet, waarbij de camera het beeld opneemt die hij zelf weergeeft op het scherm. Normaliter zou je een herhaling van het opgenomen beeld zien tot het oneindige (nou ja bijna dan).
Zou de engine dit ook zo doen ?
Zo'n simulatie van dit effect zou denk ik met raytracing wel te doen zijn. Ik denk niet dat de HL2 engine zoiets kan.
Hoe zou een engine er trouwens mee om moeten gaan ? Tot hoe diep wordt het beeld herhaald ? Zou er in theorie een oneindige loop in de engine onstaan, dus moeten ze een limiet stellen aan reflectie traces ?
Wellicht denk ik nu te ingewikkeld, maar ik vroeg me dat zo af na het zien van de HL2 demonstratie video.
[
Voor 98% gewijzigd door
Xymox op 19-08-2004 20:36
]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j