Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een vraag, die ogg vorbis is open source, dus die codec zal geregeld veranderen, maar kunt je via de firmware die codec mee updaten? want ik heb ergens gelezen dat die codec's in het ram zitten van deze speler.klopt dit?of zijn de codecs wel up tedaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 20:04:
ik heb nog een vraag, die ogg vorbis is open source, dus die codec zal geregeld veranderen, maar kunt je via de firmware die codec mee updaten? want ik heb ergens gelezen dat die codec's in het ram zitten van deze speler.klopt dit?of zijn de codecs wel up tedaten?
Meestal als Ogg Vorbis een update krijgt is het een encoder codec dat bijvoorbeeld beter comprimeerd en sneller, voor de speler maakt het niks uit want die decode het alleen.

Maar als het zover is vraag ik het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe mp3-speler met tenminste een geheugen van 256Mb. Toen ik voor het eerst een beke rondneusde op het net, ontdekte ik een heel leuk toestel namelijk de Mini Xen emp-400. Mijn eerste reactie was: WAUW!!Het coole (negative reversed) display viel meteen op!! De looks waren dik in orde, en toen ik de specificaties bekeek, leek de Xen helemaal mn ding te zijn.

Nu ben ik is gaan rondkijken in winkels om hem in real life te zien, vooraleer te kopen. Heb em nog niet zien liggen hier in België, wel de Xen emp-200 zijn voorganger. Die leek al enooorrmmm KLEIN! (Ik vond die zelfs TE KLEIN)

Volgens de review is de emp-400 nóg kleiner. Gaat dat niet ten koste van de leesbaarheid van het schermpje? En zijn de knoppen groot genoeg? (heb namelijk grote vingers)

Anders overweeg ik misschien de iRiver ifp-890 te kopen. Is die goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-08 23:02
Het beeld is wel goed af te lezen, tenzij de zon erop schijnt :)
Ook valt het reuze mee...ik vind hem niet echt superklein, de knoppen zijn groot genoeg, hier kan je ongeveer zien hoe groot dat ding is vergeleken met je hand...
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/143_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
@ Gilliboy:

Ik had in het begin ook twijfels over de grootte toen ik ´m voor het eerst in real life zag liggen, maar echt waar, hij is perfect. Hij is gewoon lekker compact en het beeldscherm blijft bijna onder alle omstandigheden goed leesbaar (mede dankzij de OLED techniek). Een dag of 2 in je zak en je bent er gewend, trust me... ;)

En ga nu maar snel naar de winkel en koop dat ding! :9

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 17:49:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe mp3-speler met tenminste een geheugen van 256Mb. Toen ik voor het eerst een beke rondneusde op het net, ontdekte ik een heel leuk toestel namelijk de Mini Xen emp-400. Mijn eerste reactie was: WAUW!!Het coole (negative reversed) display viel meteen op!! De looks waren dik in orde, en toen ik de specificaties bekeek, leek de Xen helemaal mn ding te zijn.

Nu ben ik is gaan rondkijken in winkels om hem in real life te zien, vooraleer te kopen. Heb em nog niet zien liggen hier in België, wel de Xen emp-200 zijn voorganger. Die leek al enooorrmmm KLEIN! (Ik vond die zelfs TE KLEIN)

Volgens de review is de emp-400 nóg kleiner. Gaat dat niet ten koste van de leesbaarheid van het schermpje? En zijn de knoppen groot genoeg? (heb namelijk grote vingers)

Anders overweeg ik misschien de iRiver ifp-890 te kopen. Is die goed?
Zoals de hierboven staande reacties en je eigen conclusie moet je het gewoon kopen!
Het spelertje kan echt heel erg veel en is nog compact ook en duidelijk leesbaar, zelfs de knopjes zijn makkelijk te bedienen ondanks hij zo klein is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje...
Als ik hem koop, dan wil ik er de sennheiser MX-500 oordopjes bij aangezien dat kwalitatief hoogwaardige dopjes zijn heb ik vernomen en vooral niet te duur.

Deze zijn wel 32 Ohm, kan de emp-400 dat aan? Speelt die dan nog luid genoeg?

(P.S. : is de sennheiser MX-500 beter dan de MX-550?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 18:45:
Nog een vraagje...
Als ik hem koop, dan wil ik er de sennheiser MX-500 oordopjes bij aangezien dat kwalitatief hoogwaardige dopjes zijn heb ik vernomen en vooral niet te duur.

Deze zijn wel 32 Ohm, kan de emp-400 dat aan? Speelt die dan nog luid genoeg?

(P.S. : is de sennheiser MX-500 beter dan de MX-550?)
De bijgeleverde oordopjes zijn alternatieven van de Sennheiser MX-400,
De Speler kan zonder moeite de mx500 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik weet niet of anderen hier last van hebben, maar in daglicht (zonlicht) is het beeldscherm vrijwel ongemogelijk af te lezen. Zonlicht is het onmogelijk dan moet je hem al bedekken of wat dan ook. Dit vind ik persoonlijk zeer irritant. Is hier wat aan te doen?

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Craytahar schreef op 14 oktober 2004 @ 13:01:
Ik weet niet of anderen hier last van hebben, maar in daglicht (zonlicht) is het beeldscherm vrijwel ongemogelijk af te lezen. Zonlicht is het onmogelijk dan moet je hem al bedekken of wat dan ook. Dit vind ik persoonlijk zeer irritant. Is hier wat aan te doen?
Dat klopt idd, in eht zonlicht is het display moeilijker te lezen.. (gelukkig dat het Winter word ;))
Je kunt het schermpje schoonmaken en contrast verhogen, dat helpt iig een klein beetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle E
  • Laatst online: 07:03
Craytahar schreef op 14 oktober 2004 @ 13:01:
Volgens mij is er niet veel aan te doen. Ik denk niet dat ze binnenkort een scherm uitvinden dat helderder is dan de zon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
mja, als je zwarte letters op een beetje lichte achtergrond hebt, kan je het dus wel goed aflezen althans had ik wel met me iriver. Maarja beetje jammer dus.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Hoe werkt dat gedoe met lyrics? Ik zit nu in Musicfriend, heb op lyrics geklikt en de tekst gecopy past, en dan?

edit:
heb mediasync gedownload. Daarmee text aan een mp3tje toegevoegd, en er is ook een .wmi file bijgekomen, beiden op de mp3 speler gezet, maar bij het afspelen zie ik alleen de titel :?

[ Voor 47% gewijzigd door Rambo op 16-10-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je foto's bekijken op de EMP-400?
Is dit afhankelijk van de resolutie of grootte?

Als test heb namelijk wat plaatjes/foto's (JPG, Gif en BMP) gedownload, maar die laat hij niet zien. Althans ik zie de bestandjes op de speler wel staan, maar ik kan ze niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in musicfriend heb je een optie om afbeeldingen te capturen..die afbeeldingen zet je dan in de PHOTO map..als je wilt bekijken moet je dan naar de map PHOTO gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Rambo

Je moet even M-Sync in het HoofdMenu aanzetten, dan zul je ze wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik wilde vanavond/vannacht nog de EZAV EMP-200 of 400 bestellen, omdat ik 'm aan het einde van de komende week al hoognodig heb (om geluidsopnames te maken).

Maar m'n keuze hangt nogal af van dit: kan de EZAV EMP-200 ook opgenomen fragmenten vertraagd en versneld afspelen (zoals de EMP-400 kan). Dit staat niet bij de specs op de site of in de pdf-handleiding, maar is deze functie er eventueel via een firmware-upgrade bijgekomen?

Ik hoop dat iemand me snel kan voorthelpen, zodat ik asap m'n bestellinkje kan plaatsen. ;)

Greetz,
Ivan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 22:42:
Hey, ik wilde vanavond/vannacht nog de EZAV EMP-200 of 400 bestellen, omdat ik 'm aan het einde van de komende week al hoognodig heb (om geluidsopnames te maken).

Maar m'n keuze hangt nogal af van dit: kan de EZAV EMP-200 ook opgenomen fragmenten vertraagd en versneld afspelen (zoals de EMP-400 kan). Dit staat niet bij de specs op de site of in de pdf-handleiding, maar is deze functie er eventueel via een firmware-upgrade bijgekomen?

Ik hoop dat iemand me snel kan voorthelpen, zodat ik asap m'n bestellinkje kan plaatsen. ;)

Greetz,
Ivan
Ja, je kunt met beide spelers kiezen tussen langzaam en snel afspelen.
Hij speelt tot 25% langzamer of sneller af als ik het juist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Blijft ook altijd een leuke functie dat vertraagd afspelen.. :+

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Jaja mensen ik heb em ook besteld, hoop dat hij binnen 2 werkdagen binnen komt.
ik zag dat er dus een firmware uit is, maar welke verbeteringen zitten dan in de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nohead schreef op 18 oktober 2004 @ 16:19:
Jaja mensen ik heb em ook besteld, hoop dat hij binnen 2 werkdagen binnen komt.
ik zag dat er dus een firmware uit is, maar welke verbeteringen zitten dan in de firmware?
Even geduld..
We releasen the engelse versie deze week als het goed is, en daar komt ook ene Engelse changelog bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Ben net gebeld door mp3spelers betaling is binnen en komt morgen binnen.
Zeer nette en sneller service. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De EMP-500 staat op de site!
De speler komt in November in Nederland uit, dus nog even afwachten hoe dat zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En voor de EMP-400 is de nieuwe firmware (1.16G) beschikbaar.

http://www.ez-av.com/english/support/download.html

Changelog, geknipt/geplakt van de EZ-AV website:

---begin knip / plak---

1. Removing the noise in QBS mode when change the volume or move to menu. And improving the QBS sound quality.
2. Modifying the error in transfering the files in specific PC system(SIS7001 usb controller).
3. Modifying the problem with not playing with WMA 192Kbps.
4. Modifying the problem in PFL slide while in playmode.
5. The modifying the problem in text file display when using the small capacity text file.
6. Modifying the problem in conversion between MP3 and OGG.
7. Modifying the problem in ASF,WMA playback with vedio.
8. Modifying the bookmark function's bugs.
9. Modifying the small bug in LCD display.

---einde knip / plak---

Helaas dus geen 24 uurs klok, ondanks de belofte. Geen file sorting op de speler zelf. Geen Shuffle (of gewoon afspelen) van alle folders. En, ook tegen verwachting in, nog steeds geen ID3-tag support :-( Beetje jammer allemaal.

Edit: Inderdaad, de EMP-500 is aangekondigd. Qua design vind ik de 400 mooier. Alleen dat kleurenschermpje is wel geinig, maar niet bijzonder zinnig (kleurenschermpjes zijn in mobiele telefoons allang gemeengoed, een OLED-display als in de 400 heeft nog een hoger gadget-gehalte). Fel fijn dat er een 1gig-versie komt van de 500.

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-10-2004 11:46 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle E
SnoeiKoei schreef op 19 oktober 2004 @ 11:39:
En voor de EMP-400 is de nieuwe firmware (1.16G) beschikbaar.

http://www.ez-av.com/english/support/download.html

Changelog, geknipt/geplakt van de EZ-AV website:

---begin knip / plak---

1. Removing the noise in QBS mode when change the volume or move to menu. And improving the QBS sound quality.
2. Modifying the error in transfering the files in specific PC system(SIS7001 usb controller).
3. Modifying the problem with not playing with WMA 192Kbps.
4. Modifying the problem in PFL slide while in playmode.
5. The modifying the problem in text file display when using the small capacity text file.
6. Modifying the problem in conversion between MP3 and OGG.
7. Modifying the problem in ASF,WMA playback with vedio.
8. Modifying the bookmark function's bugs.
9. Modifying the small bug in LCD display.

---einde knip / plak---

Helaas dus geen 24 uurs klok, ondanks de belofte. Geen file sorting op de speler zelf. Geen Shuffle (of gewoon afspelen) van alle folders. En, ook tegen verwachting in, nog steeds geen ID3-tag support :-( Beetje jammer allemaal.
Maar kennelijk wel allerlei bugfixes (van bugs waar van ik het bestaan niet kende...) En eigenlijk is dat belangrijker, toch? Al vind ik de ID3 tags wel iets dat toe gevoegd moet worden.

ps: "Modifying the problem..." dus ze hebben de bugs veranderd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mini XEN(MP-400) Firmware 1.16G

1. Storing uit de QBS preset weggehaald als de volume wordt veranderd of als je de menu in gaat.

2. Probleem verholpen met het versturen van bestanden met de SIS7001 Chipset

3. Probleem verholpen met het afspelen van WMA 192kbps bestanden.

4. Probleem verholpen met de slideshow tijdens het afspelen van muziek.

5. Probleem verholpen met het openen van kleine text bestanden

6. Probleem verholpen met het afspelen van MP3's en OGG's door elkaar.

7. Probleem verholpen met ASF en WMA bestanden die Video hebben.

8. BookMark functies werken nu bug-vrij

9. Rare problemen met het display is verholpen

DOWNLOAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ja da's dus ook een beetje een wassen neus want ze hebben bux gefixt die pas optraden in firmware upgrades, niet in de originele firmware. Lekkere upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei die 500 is wel heel lelijk en maar een 4000 kleuren display ?? terwijl de iBead 1000 en CA-C90 al een 65000 kleuren hebben.... geeft mij die 400 dan maar die zal toch goedkoper zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Overigens is de 400 weer sterk (vooral de 512 MB versie) in prijs gedaald, zag ik net. Wellicht leuk voor mensen die nog aanschaf overwegen.

128MB - 154,99
256MB - 178,99
512MB - 248,99

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-10-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

JA hij is binnen :D
Ben er tot nu toe erg tevreden over. Nog wel eerst ff de laatste firmware over heen moeten gooien maar voor de rest werkt het toppie.
De oordopjes vallen me wel een beetje tegen. de Creysen zaten erbij.
Nou is het geluid niet meteen heel erg slecht maar zodra je het geluid harder zet en de bass mode aanzet dan vind hij dat niet erg leuk... dus zal een van deze dagen toch de sony fontopia's aanschaffen.

Als iemand foto's ofzo wil zien hoor ik dat graag. Vond de foto's van demon nogal erg VAAG, no offence demon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle E
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 11:47:

1. Storing uit de QBS preset weggehaald als de volume wordt veranderd of als je de menu in gaat.
DOWNLOAD
Waarom zat er ook een font file bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 11:47:

DOWNLOAD
Heb het net een paar minuten erop staan, en mijn eerste lockup is een feit.
Ik zit in de root, daarin staat het login en logout bestand een mp3tje en een .wmi file. Ik wilde de mp3 file spelen, --> lock up.

Ik weet dat het beter zou zijn om muziek in een aparte dir te plaatsen, maar dat deed ik nooit en met de vorige firmware had ik er nooit last van.

Nog een vraag. Hoe gebruik ik lyrics? M-sync staat nu aan, maar nog geen tekst in beeld. Volgens mij heb ik de lyric opgeslagen in het mp3tje met musicmaker. Maar ik heb ook een .wmi file en deze ook bij het mp3tje gezet. Beide werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

m synch werkt hier wel, maar dat gaat wel tenkoste van de geluidskwaliteit.
je hoort gewoon dat hij er moeite mee heeft om mp3 en tekst te tonen.

M Synch werkt opzich vrij makkelijk.

Opent het prog. Media Synch.
>Audio Open
>Kopier een stuk songtekst naar de text editor
>Klik daarna op OK
>dan klik je op de 1e tekst regel in mediasynch
>klik daarna op play music
>en dan moet je zelf op de juiste timing voor elke regel knop insert synch indrukken.
>nadat je alle regels gesynched hebt knop "synch save" benoem beide bestanden het zelfde (mp3 en wmi)
>beide bestanden kopieren naar je speler in zelfde map uiteraard....
>M synch activeren en afspelen maar

Veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
Gebruik er iemand egt die M-SYNC om mee te zingen??

Maarre ff ontopic: is het nuttig om nieuwe firmware te plaatsen als je geen problemen hebt met de oude?

(offtopic: @NoHead, bij dat zinnentje onder je naam moet het bedoelt met een t zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nohead schreef op 19 oktober 2004 @ 20:43:
JA hij is binnen :D
Ben er tot nu toe erg tevreden over. Nog wel eerst ff de laatste firmware over heen moeten gooien maar voor de rest werkt het toppie.
De oordopjes vallen me wel een beetje tegen. de Creysen zaten erbij.
Nou is het geluid niet meteen heel erg slecht maar zodra je het geluid harder zet en de bass mode aanzet dan vind hij dat niet erg leuk... dus zal een van deze dagen toch de sony fontopia's aanschaffen.

Als iemand foto's ofzo wil zien hoor ik dat graag. Vond de foto's van demon nogal erg VAAG, no offence demon ;)
Ik zou nog wel wat foto's willen. Stuur ze maar naar ...

[ Voor 1% gewijzigd door VantageR op 19-05-2007 00:22 . Reden: emailadres verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dus ook te denken om de 400 te kopen, alleen zag ik op de site dat de 500 eraan komt. Is er al een release date bekend over de 500? Is het de moeite waard om te wachten? Hij ziet er errug strak uit moet ik zeggen, maar zouden er echt zoveel verbeteringen in zitten met vergelijking van de 400?
Alvast een plaatje van de 500 dan maar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ez-av.com/english/product/img/500_img01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ez-av.com/english/product/img/500_img06.jpg

Offtopic
Hoe zit dat trouwens met die OGG bestanden, aangezien ik niet zoveel kennis heb over computers/software ben ik niet verder gekomen dat het ook gewoon een geluidsbestand is. Is het kleiner, betere kwaliteit? Ik weet het niet, zou iemand hier ook ff een kort antwoord op willen geven? O-)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 22:48:
Ik zit dus ook te denken om de 400 te kopen, alleen zag ik op de site dat de 500 eraan komt. Is er al een release date bekend over de 500? Is het de moeite waard om te wachten? Hij ziet er errug strak uit moet ik zeggen, maar zouden er echt zoveel verbeteringen in zitten met vergelijking van de 400?
Alvast een plaatje van de 500 dan maar :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Offtopic
Hoe zit dat trouwens met die OGG bestanden, aangezien ik niet zoveel kennis heb over computers/software ben ik niet verder gekomen dat het ook gewoon een geluidsbestand is. Is het kleiner, betere kwaliteit? Ik weet het niet, zou iemand hier ook ff een kort antwoord op willen geven? O-)
De release date is Begin November, dan komt deze is Nederland uit.
Wat deze t.o.v. de emp-400 heeft is dat je films met geluid kunt kijken en het 4096-kleurenscherm.
Er worden meerdere functies verwacht, dat wordt later indien nog gemeld.

Over OGG-Vorbis,
Je moet hier eigenlijk op je gevoel afgaan.
Als je MP3 wilt luisteren gaat mijn voorkeur naar minstens 128kbps (3min = ~3mb), maar met Ogg-Vorbis krijg je het soortgelijke gelijd al met 80kbps (3min = 1.8mb).
Dat scheelt je dus wel in grootte, maar je moet natuurlijk op je eigen gevoel afgaan wat jij het beste vind klinken.
Een programma om muziek om te zetten in OggVorbis is bv. www.dbpoweramp.com, deze is freeware en dus gratis te gebruiken, je moet dan ook in de codec central even de Ogg-Vorbis plugin download.
Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vind de 500 veel minder mooi dan de 200 en 400... Het enige echt aantrekkelijke aan de 500 is dat er een 1GB versie uitkomt. Als die er van de 500 was geweest had ik die zeker gekocht. 1GB heeft erg veel meerwaarde, omdat je opeens een hele CD aan data kan meenemen op je 'memory stick'.
Maar goed... als EZ-AV nog een proefpersoon nodig heeft die gratis de 500 een tijdje wil proberen en een review met foto's wil schrijven houd ik me aanbevolen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

rvo_6 ik zal zo foto's maken en je mailen. tenzij er meer vraag naar is? post ik ze wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Nohead schreef op 22 oktober 2004 @ 11:28:
rvo_6 ik zal zo foto's maken en je mailen. tenzij er meer vraag naar is? post ik ze wel hier.
Ok, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

heb je de foto's ontvangen? RVO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, aangezien ik deze mp3 speler wil kopen om wat muziek te luisteren in de trein als ik naar school/vrienden ga ik de nieuwe functie op de 500 wat onnodig voor mij.
Over die ogg, als het zoveel scheelt qua ruimte wil het best wel een keer uitproberen zolang het maar niet teveel kwaliteit verliest. Maar toch bedankt, ik zal het even uitproberen. Wat zijn jullie ervaringen met die ogg bestanden trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 22:45:
Hmmm, aangezien ik deze mp3 speler wil kopen om wat muziek te luisteren in de trein als ik naar school/vrienden ga ik de nieuwe functie op de 500 wat onnodig voor mij.
Over die ogg, als het zoveel scheelt qua ruimte wil het best wel een keer uitproberen zolang het maar niet teveel kwaliteit verliest. Maar toch bedankt, ik zal het even uitproberen. Wat zijn jullie ervaringen met die ogg bestanden trouwens?
ogg bestanden werken perfect zolang je ze maar direct van CD ript en codeert naar OGG.
Het is niet aan te raden van MP3 naar OGG te converteren om ruimte te besparen. Zou zeggen probeer het uit en luister of je zelf verschillen hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Nohead schreef op 22 oktober 2004 @ 19:44:
heb je de foto's ontvangen? RVO?
Nee, ik heb ze nog niet ontvangen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

RvO_6 schreef op 23 oktober 2004 @ 16:56:
[...]

Nee, ik heb ze nog niet ontvangen :?
dat is vreemd ik heb ze je toch echt gestuurd hoor.....
heb nog geen error ontvangen... anders via msn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Nohead schreef op 23 oktober 2004 @ 18:30:
[...]

dat is vreemd ik heb ze je toch echt gestuurd hoor.....
heb nog geen error ontvangen... anders via msn ofzo?
Als die foto's samen niet groter zijn dan 1 mb, dan kan je ze ook sturen naar.... Of voeg me toe bij msn.

[ Voor 7% gewijzigd door VantageR op 19-05-2007 00:22 . Reden: emailadres verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem.. de EZAV EMP-400..
ik heb hem gekregen voor mijn verjaardag, echt superding, wel had ik even problemen met de voicerecorder, maar na wat rommelen is het toch gelukt om het uit te zetten stond namelijk hele tijd aan wanneer ik de EZAV aandeed.

maar na mijn gevoel is het echt super apparaatje en heeft nog mooi geluid ook nog.

owja wel effe direct nieuwe firmware opgezet..

mijn conclusie top apparaatje..
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 14:29:
ik heb hem.. de EZAV EMP-400..
ik heb hem gekregen voor mijn verjaardag, echt superding, wel had ik even problemen met de voicerecorder, maar na wat rommelen is het toch gelukt om het uit te zetten stond namelijk hele tijd aan wanneer ik de EZAV aandeed.

maar na mijn gevoel is het echt super apparaatje en heeft nog mooi geluid ook nog.

owja wel effe direct nieuwe firmware opgezet..

mijn conclusie top apparaatje..
:P
Vond ik nou ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Wow, die 500 vermoeilijkt wel ff de keuze zeg. Had zelf gepland de 400 rond m'n verjaardag(eind november) te gaan kopen, alleen als ik die 500 zo zie...
Dat kleine schermpje is eigenlijk precies genoeg om muziekclipjes en wat grappige filmpjes op te kijken.
Nu eerst maar eens zien wat de prijs doet, als hij in vergelijking met de 400+evengroot geheugen niet al te veel verschilt, ben ik misschien best wel in staat deze te kopen...en natuurlijk reviewtje over te schrijven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey vraag bij die nieuwe firmware welke bestanden moet er nou allemaal naar de root?? alles of alleen de bestanden die onder english text staan tot korean text. zou niet weten wat er nou naar de root moet?? help graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem formatting blijft heeeeeeel lang op 99 staan er gebeurt niks meer enige wat ik zie is formatting!! 99 en dat is alles gaat niet meer verder of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

need help, snel want vind dit egt klote!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 22:22:
need help, snel want vind dit egt klote!!
Reset je speler even en probeer het nogmaals. (naast de usbpoort zit een knop die je met een klein voorwerp moet indrukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb ik geprobeert helpt ook niet, doet niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het 3 keer opnieuw geprobeert te resetten nu doet ie het wel een vraagt om opnieuw te formatteren. heb dus opnieuw gedaan en is nu gelukt, kwam er ook 8ter dat me reset knop niet helemaal goed werkt zit er een beetje half in zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je die english text en korean text verwijderen uit je root?? of zijn deze wel nodig??

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 22:43:
Kun je die english text en korean text verwijderen uit je root?? of zijn deze wel nodig??
Als je hebt geformatteerd kun je alle niet-verborgen bestanden gewoon verwijderen.
Als je de firmware package bedoelt moet je even kijken op de website (klik op me sig) en daar kun je zien bij die firmware welke bestanden je meot overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds enkele dagen eveneens de trotse eigenaar van de emp-400!! Echt een prachtig apparaat!! Alleen een vraag: Ik krijg de speler met geen mogelijkheid in het meegeleverde hoesje! Ik heb het hoesje zelfs een beetje opgerekt, maar volgens mij is ie gewoon te klein. Hebben meer mensen dit probleem? Wat is eraan te doen?

@ ThaDemon:

1) Om de hoeveel tijd komt er een nieuwe firmware uit? enkele aanvullende ideeen voor een volgende upgrade:

-als de speler op screensaver gaat tijdens het afspelen, moet je twee keer 'drukken' om bijv. naar een volgende nummer te gaan/volume aan te passen (eerst een keer om het scherm weer in te schakelen, en dan pas de gewenste actie. Dit is niet echt handig...Beter is misschien dat de navigatieknop direct reageert en dat als je alleen het beeldscherm wil zien, dit dmv de menu-knop kan ofzo.

-FM zendernamen invoeren en opslaan

2) Bij je eerste topic (de review) staat er een plaatje van de speler met in het beeldscherm het volgende te zien:

L lllllllllllllllllllll
R llllllllllllllllllllll

Hoe krijg je deze weergave?

3)Ik heb de 1.16 upgrade gedaan. Waarom zat er een font-file in de zip....moet ik hier nog iets mee doen. Tijdens de upgrade heb ik 'm nl. niet gebruikt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste CNN,

Het spelertje moet precies in het hoesje passen, het klopt dat je wel een klein beetje moet forceren, maar hij hoort er zeker in te passen!

Over je andere vragen:

1) Om de paar maanden komt er een nieuwe versie uit, het verschilt alleen vaak dus ik kan je niet precies zeggen wanneer.
De tips zal ik doorsturen z.s.m.

2) Je gaat naar Menu -> Set -> LEV Disp -> "On"

3) Na de firmware upgrade moet je op de speler naar Menu -> FONT DOWN gaan en daar de fontupdate uitvoeren, na deze update is het aangeraden de speler te formatteren.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 15:03:
-als de speler op screensaver gaat tijdens het afspelen, moet je twee keer 'drukken' om bijv. naar een volgende nummer te gaan/volume aan te passen (eerst een keer om het scherm weer in te schakelen, en dan pas de gewenste actie. Dit is niet echt handig...Beter is misschien dat de navigatieknop direct reageert en dat als je alleen het beeldscherm wil zien, dit dmv de menu-knop kan ofzo.
ben dus niet de enige die dit als hinderlijk ervaart... had dit al twee firmware releases terug (pag 3 van deze topic) ter discussie gebracht. Denk eigenlijk niet dat dit ooit aangepast gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Hoe kun je ´m nou het beste formateren dan, ik hoorde dat dat via de standaard functie van Windows niet echt goed is... ??

Ik heb overigens sinds de laatste firmware update een verticale streep rechts in het beeld EN hij loopt nog steeds af en toe vast, wat soms heel irritant kan zijn als je geen paperclip of ander pinnetje bij je hebt om ´m te resetten.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spatlip schreef op 31 oktober 2004 @ 18:32:
Hoe kun je ´m nou het beste formateren dan, ik hoorde dat dat via de standaard functie van Windows niet echt goed is... ??

Ik heb overigens sinds de laatste firmware update een verticale streep rechts in het beeld EN hij loopt nog steeds af en toe vast, wat soms heel irritant kan zijn als je geen paperclip of ander pinnetje bij je hebt om ´m te resetten.... :(
Je moet de FORMAT functie in de speler gebruiken, want Windows zet het verkeerde bestandssysteem erop.
Heb je ook na de firmware update de Font Update functie gebruikt?
Dat kan het probleem zijn met dat verticale streep die je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook gekocht. Superding! Mooi geluid. Hij maakt een degelijke indruk. Trouwens bij mmport was de oplader erbij slechts 5 euro.

Ik vraag me alleen af hoe ik bestand of mappen kan wissen in de speler. Op de site van mmport had ik gelezen dat dat kan bij de features. Het lijkt mij handig om er achter een computer even snel allerlei muziek op te zetten en on the fly te wissen als je het hebt gehoord, of als je het niet leuk vindt. Maar ik kan het nergens vinden. :? Ook niet in de gebruiksaanwijzing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 16:01:
Ik heb hem ook gekocht. Superding! Mooi geluid. Hij maakt een degelijke indruk. Trouwens bij mmport was de oplader erbij slechts 5 euro.

Ik vraag me alleen af hoe ik bestand of mappen kan wissen in de speler. Op de site van mmport had ik gelezen dat dat kan bij de features. Het lijkt mij handig om er achter een computer even snel allerlei muziek op te zetten en on the fly te wissen als je het hebt gehoord, of als je het niet leuk vindt. Maar ik kan het nergens vinden. :? Ook niet in de gebruiksaanwijzing
bestanden kan je wissen door met de browse functie een bestand te markeren/selecteren en daarna de menu/mode knop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb hem ook nu, mooi ding :)

Vraagje: weet iemand waar ik een los tasje+armband kan krijgen, Mediamarkt doet hier nix in!
Bij http://www.dealcat.de gaat het 25,80 euri kosten, beetje veel....

Groet,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ik heb ´m nou geformatteerd via de functie op de speler zelf en daarna heb ik FONT DOWN gedaan nadat ik weer dat ene bestandje erop had gezet. (ik weet het, eigenlijk verkeerde volgorde maar kan toch geen kwaad volgens mij)

Daarna weer geformatteerd, maar de verticale streep helemaal rechts in beeld staat er nog steeds op! Hoe kan ik deze alsnog wegkrijgen... opnieuw de firmware erover flashen misschien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spatlip schreef op 01 november 2004 @ 20:04:
Ik heb ´m nou geformatteerd via de functie op de speler zelf en daarna heb ik FONT DOWN gedaan nadat ik weer dat ene bestandje erop had gezet. (ik weet het, eigenlijk verkeerde volgorde maar kan toch geen kwaad volgens mij)

Daarna weer geformatteerd, maar de verticale streep helemaal rechts in beeld staat er nog steeds op! Hoe kan ik deze alsnog wegkrijgen... opnieuw de firmware erover flashen misschien??
probeer nog eens de oude en daarna weer de nieuwe.
Deze firmware versie hoort eigenlijk helemaal niet problemen niet moeten geven.
Als je alsnog dit hebt moet je even je winkel een belletje geven en je verhaal vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ik zal het proberen, ik laat nog wel weten of het gelukt is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 18:22:
Hoi,

ik heb hem ook nu, mooi ding :)

Vraagje: weet iemand waar ik een los tasje+armband kan krijgen, Mediamarkt doet hier nix in!
Bij http://www.dealcat.de gaat het 25,80 euri kosten, beetje veel....

Groet,
Peter
Peter, als je in de buurt van Leiden woont mag je mijn tasje en armband hebben, voor een zacht prijsje .. of iets anders bijv. wat muziek
Mail maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 13:27

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

hallo,

ik heb een EMP-400 gekregen van een vriend, hij was juist nieuw, en dus direct gebruikt, batterij was uurtje ofzo opgeladen, dus wat mp3'tjes opgedraaid, en wat geluisterd, plots was batterij plat, en nu herkent pc de speler niet meer :s hij doet gewoon niets meer :s iemand een id ?

groetjes

ohja, pc draait windows xp, dus normaal geen drivers nodig ?

[ Voor 11% gewijzigd door dupondje op 02-11-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dupondje schreef op 02 november 2004 @ 12:39:
hallo,

ik heb een EMP-400 gekregen van een vriend, hij was juist nieuw, en dus direct gebruikt, batterij was uurtje ofzo opgeladen, dus wat mp3'tjes opgedraaid, en wat geluisterd, plots was batterij plat, en nu herkent pc de speler niet meer :s hij doet gewoon niets meer :s iemand een id ?

groetjes

ohja, pc draait windows xp, dus normaal geen drivers nodig ?
Als je de speler verbind met je PC moet je ervoor zorgen dat de "Hold"-knop uitstaat.
Werkt dat niet, kun je even je speler proberen te resetten door met een klein pinnetje in dat gat te duwen dat naast de usb-poort zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In turkije heb ik ze gezien, wow! zo klein en al die lieve kleurtjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat het effectief te gebruiken geheugen 245 MB is ipv 256 MB??
Als ik bij Memory Info kijk, geeft hij nl. een totaal van 245 MB weer. Volgens mij komt dit ook bij het opstarten in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje

dupondje

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 15:34:
[...]

Als je de speler verbind met je PC moet je ervoor zorgen dat de "Hold"-knop uitstaat.
Werkt dat niet, kun je even je speler proberen te resetten door met een klein pinnetje in dat gat te duwen dat naast de usb-poort zit.
reset doet niets, en hold aan of uit maakt geen verschil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik zit te twijfelen tussen deze EMP400 en de Monolith 7010. Ze lijken best veel op elkaar en wat betreft prijs lopen ze ook niet echt uiteen. Het design van de Monolith spreekt me iets meer aan, maar ik vraag me af of dat niet het gebruiksgemak in de weg zit. Het vervelende is dat ik eigenlijk vrijwel geen informatie kan krijgen over de Monolith. Kunnen jullie nog bepaalde overwegingen geven waarom ik de één en niet de ander moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de mini Xen gaan, of nog een maandje wachten tot de xen 500 (MET KLEURENSCHERMPJE!!) uitkomt.

waarom de XEN:
betere dopjes, makkelijker te bedienen, zelfde OLED display als de Monolith, betere accu, kleiner formaat, goedkoper.

waarom de monolith:
hoger gadgetgehalte.

Lijkt me een eenvoudige keuze, tenzij je per sé iets aparts wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 18:40:
Klopt het dat het effectief te gebruiken geheugen 245 MB is ipv 256 MB??
Als ik bij Memory Info kijk, geeft hij nl. een totaal van 245 MB weer. Volgens mij komt dit ook bij het opstarten in beeld.
Dat klopt, tis net als bij harde schijven...
Er staat wel leuk 80Gb op, maar het is maar 74Gb...was iets met byte...iets met afronden :P maar dat verhaal ben ik allang al weer vergeten, het klopt dus wel dat je speler 245mb heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje

dupondje

Evolutionz schreef op 02 november 2004 @ 20:50:
[...]

Dat klopt, tis net als bij harde schijven...
Er staat wel leuk 80Gb op, maar het is maar 74Gb...was iets met byte...iets met afronden :P maar dat verhaal ben ik allang al weer vergeten, het klopt dus wel dat je speler 245mb heeft...
1gb = 1.000.000 bytes volgens hdd producenten

maar 1gb is eigenlijk 1 x 1024 x 1024 = 1 048 576 bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat klopt. 1gb is 1024mb, 1 mb is 1024 kb, 1kb is 1024 bytes. Heel simpel :)
En het is idd net zoals bij harde schijven. Hoe grotere schijf je koopt hoe meer gb je "verliest"
Er is laatst wel een test geweest en daar is uit gebleken dat de fabrikanten vaak een te grote capaciteit opgeven voor een harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

dupondje schreef op 02 november 2004 @ 20:53:
[...]

1gb = 1.000.000 bytes volgens hdd producenten

maar 1gb is eigenlijk 1 x 1024 x 1024 = 1 048 576 bytes
Nee, dat klopt NIET.

Bovenstaande had moeten zijn:

"1gb = 1.000.000.000 bytes volgens hdd producenten

maar 1gb is eigenlijk 1 x 1024 x 1024 x1024 = 1 073 741 824 bytes"

en dan heb ik het alleen nog maar over het feit dat je er een paar nullen naast zit (factor duizend) en bijvoorbeeld niet over het feit dat een bit wordt aangeduid met b en een byte (8 bits) met B.

NOFI! Het idee achter je bericht klopte helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de monolith is inderdaad moeilijk informatie te vinden. Terwijl er toch een behoorlijk uitgebreide site is: http://www.monolith-europe.com/

Trouwens de monolith had een prijs gewonnen van What Hifi!
([persoonlijke mening:] ik geloof vrijwel niets van wat ze schrijven in dat blad. Zo oppervlakkig, dat ik me afvraag of ze wel luisteren naar waarover ze schrijven :r . Zij kicken volgens mij op de woorden 24bit Wolfson DAC )

Ik vind dat de xen ook een hoog gadgetgehalte heeft. Hij is zo heerlijk klein, het werkt allemaal lekker. Er is goed nagedacht over de bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah idd, maar die site is echt totaal overbodig :)

Gister had ik een engelse mp3speler-site te pakken waar redelijk uitgebreid de monolith besproken werd en ook een aantal (zeer lovende, 5 out of 5 scores) werden gegeven door gebruikers. Jammer genoeg weet ik ff niet meer hoe ik aan die site kwam :P Niet via google iig (tenminste niet direct). Anyway, de keuze is bijna niet fatsoenlijk te maken. Het gaat er om dat de XEN bekender is en daardoor waarschijnlijk ook meer support te verwachten is (van het bedrijf maar ook van de gebruikers, getuige dit topic). Verder ondersteunt die wel OGG, en wat meer vermogen.

Tja.. ligt dat ding trouwens ergens in de winkel? Van de Monolith hoef ik dat al helemaal niet te verwachten, maarja, ik zou zon ding wel es in het echt willen zien opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 15:40:
Tja.. ligt dat ding trouwens ergens in de winkel? Van de Monolith hoef ik dat al helemaal niet te verwachten, maarja, ik zou zon ding wel es in het echt willen zien opzich.
De Expert en RAF heeft de EMP-400. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamarkt Enschede heeft zowel de Xen400 als de Monolith ind e schappen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Heeft iemand trouwens al een idee over wanneer de EMP-500 nou echt mag worden verwacht? En misschien ook al een prijsrichtlijn?
Ik doe zelf zodadelijk een mailtje uit naar de mp3shops, distributeur etc. in de hoop wat duidelijkheid te krijgen :)

Ik heb net na een erg snelle reactie van mp3spelers.nl gehoord dat de EMP-500 in de eerste week van december wordt verwacht _/-\o_ ik kan niet wachten!

[ Voor 25% gewijzigd door cooolkast op 04-11-2004 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste week december en gaat rond de 190 euro kosten voor de 256mb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 10:04
kan ik met deze speler syncen met windows media player 10?

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anyonas schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 02:25:
kan ik met deze speler syncen met windows media player 10?
Ja, Windows Media Speler 10 zal deze speler herkennen als een externe schijf en sync indien je dat wilt, vlekkeloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil alleen effe meededelen dat de Xen Emp-500 geen lithium batterij heeft, maar 2 AAA batterijen. Dit vind ik een nadeel, aangezien je dan steeds weer opnieuw batterijen moet kopen. Met een lithium batterij en een leuke reisadapter kun je de mp3-speler simpelweg via het netstroom opladen. Of zonder reisadapter kun je het via je USB-poort van je pc opladen.

Buiten dat is de Xen Emp-500 een mooi ding, alhoewel ik wel denk dat je die kleurenschermen e.d niet nodig hebt. Je hebt een mp3-speler om muziek op te luisteren, en dat is voor 90% wat je doet met je mp3-speler. Dus waarom zou je dan zo'n duur kleurenscherm in je mp3-speler willen hebben.....kost je alleen maar meer geld.

Zelf ga ik voor de Xen Emp-400, maar ik ben wel blij dat de Xen Emp-500 uitkomt.......hieraan kun je zien dat het bedrijf nog in de bloei zit en de prijs van de Xen Emp-400 daalt er waarschijnlijk ook door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Is nu al bekend wanneer de nieuwe firmware voor de 400 uitkomt??? Dat zou in november gebeuren namelijk... Enne, wat kunnen we dan allemaal verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:00:
Is nu al bekend wanneer de nieuwe firmware voor de 400 uitkomt??? Dat zou in november gebeuren namelijk... Enne, wat kunnen we dan allemaal verwachten?
Ik heb nog geen verdere nieuws daarover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, ik heb me mp3speler nu een aantal maandjes maar nu wil die dus niet meer connecten, hij kan dus niet meer opladen, niet via reisadapter en usb van computer. Op een of andere manier is er iets kapot waardoor die geen contact meer maakt met dat stukje dat in je onderin je speler moet stoppen. Ik ga hem nu dus ook terug sturen naar mp3spelers.nl maar moet ik dan ook me accesoires mee sturen die ik heb gekocht ( reisadapter en audio splitter)?? ik vind het verder een fijne speler op dit, laklaag eraf en kapot oordopje na.

En hoelang gaat het duren voordat je weer een nieuwe hebt???

tnx. Stan aka Wacky160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:52:
hey, ik heb me mp3speler nu een aantal maandjes maar nu wil die dus niet meer connecten, hij kan dus niet meer opladen, niet via reisadapter en usb van computer. Op een of andere manier is er iets kapot waardoor die geen contact meer maakt met dat stukje dat in je onderin je speler moet stoppen. Ik ga hem nu dus ook terug sturen naar mp3spelers.nl maar moet ik dan ook me accesoires mee sturen die ik heb gekocht ( reisadapter en audio splitter)?? ik vind het verder een fijne speler op dit, laklaag eraf en kapot oordopje na.

En hoelang gaat het duren voordat je weer een nieuwe hebt???

tnx. Stan aka Wacky160
Je moet als het goed is gewoon alles erbij doen.
Met een beetje geluk krijg je een compleet nieuwe speler waar de laklaag er niet af kan en nieuwe oordopjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Heeft iemand wel eens dingen opgenomen via de Line-In?

Ik heb het volgende 'probleem': ik heb een kit van een heterodyne bat detector (vleermuisdetector; zet ultrasone geluiden om in hoorbare) in elkaar gesoldeerd; doet t prima. Nu wil ik met m'n EMP-400 opnames kunnen maken van de bat detector; dus ik zet er een line out op. Mijn vader is electrotechneut en zegt dat je dan het ONversterkte signaal naar je connector moet voeren. Heb ik gedaan. Maar als ik de twee apparaatjes verbind en dan op ga nemen van de detector, dan krijg ik gewoon een heleboel stilte op m'n opname.

Moet ik dan toch opnemen van een VERSTERKTE uitgang (bijvoorbeeld de koptelefoonuitgang van m'n bat detector? Ik durf het niet te proberen aangezien ik m'n MP3 speler kan opblazen als dat niet de bedoeling is... Maar wellicht weet iemand dit?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Sorry voor t schopje... maar kan niemand me vertellen of er op de Line-in van de EMP-400 versterkt of onversterkt signaal moet??? ('k heb het niet over microfoonversterkertjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee waar ik het serie nummer kan vinden van deze speler???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:54:
Sorry voor t schopje... maar kan niemand me vertellen of er op de Line-in van de EMP-400 versterkt of onversterkt signaal moet??? ('k heb het niet over microfoonversterkertjes)
UIk zag je bericht ook op ezav.
Je moet denk ik een versterker erbij doen.
De speler zal zowiezo niet opgeblazen worden aangezien hij gewoon 44khz aankan.
Hoger zal hij niet weergeven en opblazen ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hoi ThaDemon... Het gaat niet om de frequentie van het signaal maar om de sterkte (amplidtude) die je speler kan opblazen... Als je signaal heel sterk is en je gaat t nog een keer versterken dan gaat dat fout.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste