Hey, met de meeste versterkers moet het als het goed is ook mogelijk zijn om het signaal te verminderen. Ik weet niet hoe dat bij jou zit..SnoeiKoei schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:59:
Hoi ThaDemon... Het gaat niet om de frequentie van het signaal maar om de sterkte (amplidtude) die je speler kan opblazen... Als je signaal heel sterk is en je gaat t nog een keer versterken dan gaat dat fout.
Verwijderd
Ik heb de Xen Mini 400 van 256 MB Afgelopen maandag besteld, maar dan met voorbetalen. Ik deed hem dan ook gelijk op de post, donderdag hoor ik pas dat mijn eraf is gehaald. Hoe lang moet ik nog wachten voordat ik hem krijg? Ik heb hem bij mp3spelers.nl besteld.
Ik kan echt niet meer wachten
Ik kan echt niet meer wachten

Verwijderd
Hey mensen, zitten die zilvere dopjes (substituut voor Senheisser Mx 400) nou egt zo bagger?
Of valt het wel mee? Ik wilde eigenlijk wel goeie dopjes kopen. Bij zo een gaaf mp3 speler wil ik wel dat het comfortable zit en niet steeds eraf valt.
Of valt het wel mee? Ik wilde eigenlijk wel goeie dopjes kopen. Bij zo een gaaf mp3 speler wil ik wel dat het comfortable zit en niet steeds eraf valt.
je speler zal denk k volgende week dinsdag er zijn..Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:27:
Hey mensen, zitten die zilvere dopjes (substituut voor Senheisser Mx 400) nou egt zo bagger?
de zilveren oordopjes zitten beter dan de sennheisers zelf, alleen geluidskwaliteit vind ik zelf niet zo uitstekend
Verwijderd
hmm..denk dat ik dan maar voor de Sony ga dan. Goeie geluidskwaliteit en het zit altijd wel goed volgens velen. Alleen de prijs...Maarja als je tog al een goeie speler koopt ..
Ik heb een klein probleempje of eigenlijk groot, me Emp-400 is de was in gegaan en natuurlijk dood (zal nooit is mee maken dat ik geluk heb). Maar kan ik met deze speler nog wat of mag ik hem weggooien? Wel erg spijtig erg goed spelertje heb nog geprobeerd hem schoon te maken maar tevergeefs. Hij is zo dood als een pier.
Zou mp3spelers.nl me nog kunnen helpen?
Upside down
Verwijderd
O..dus nog een paar daagjes wachten. Waarom sturen ze dan ook niet een email ofzo dat ze het bedrag binnen hebben gekregen, maar goed.Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:45:
[...]
je speler zal denk k volgende week dinsdag er zijn..
de zilveren oordopjes zitten beter dan de sennheisers zelf, alleen geluidskwaliteit vind ik zelf niet zo uitstekend
Betreft de oordopjes, ik ga hem natuurlijk eerst ff laten inspelen, ff kijken of de oordopjes egt zo negatief is. Maar thnx voor de info
Eigenlijk wilde ik zo wie zo de witte Sony 71, maar ja geen paypal of creditcard...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 23:14 ]
Ik heb de zwarte versie hiervan besteld bij de Harense SmidVerwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:34:
[...]
O..dus nog een paar daagjes wachten. Waarom sturen ze dan ook niet een email ofzo dat ze het bedrag binnen hebben gekregen, maar goed.
Betreft de oordopjes, ik ga hem natuurlijk eerst ff laten inspelen, ff kijken of de oordopjes egt zo negatief is. Maar thnx voor de info
Eigenlijk wilde ik zo wie zo de witte Sony 71, maar ja geen paypal of creditcard...
Ik dnek toch echt dat de zwarte beter staat bij een zwarte speler, maarjah ieder zn eigen smaak
(sorry voor flood-post maar dan moeten ze op deze board beter support voor meedere quote gevenCraytahar schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:09:
Ik heb een klein probleempje of eigenlijk groot, me Emp-400 is de was in gegaan en natuurlijk dood (zal nooit is mee maken dat ik geluk heb). Maar kan ik met deze speler nog wat of mag ik hem weggooien? Wel erg spijtig erg goed spelertje heb nog geprobeerd hem schoon te maken maar tevergeefs. Hij is zo dood als een pier.

Maak de speler open met de 2 schroevjes aan de onderkant.
Haal em uit elkaar en laat het drogen boven de vensterbank voor ~24 uur.
Niet de speler aan proberen te zetten iig.
Als je klaar bent zet je het weer inelkaar en kijk je of hij aanwilt.
/me herinnert je wel dat je garantie voorbij is als je de speler openmaakt dus breek niks.
Je kunt ook nog een mailtje sturen naar mp3spelers, maar ik ben bang dat ze niet veel kunnen doen..
Verwijderd
vandaag me speler op de post gedaan naar mp3spelers.nl omdat tie kapot was. Iemand enig idee hoe lang het gaat duren voordat ik een nieuwe terug gestuurd heb gekregen.
Een week, maar ik beloof niksVerwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:29:
vandaag me speler op de post gedaan naar mp3spelers.nl omdat tie kapot was. Iemand enig idee hoe lang het gaat duren voordat ik een nieuwe terug gestuurd heb gekregen.
Verwijderd
moet ik cker ook weer al me nummers en foto's er op nieuw op gaan zetten of zetten zij die dan over als ik een nieuwe krijg
Ben bang dat je je nummers kwijt bent..Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:14:
[...]
moet ik cker ook weer al me nummers en foto's er op nieuw op gaan zetten of zetten zij die dan over als ik een nieuwe krijg
Met een klein beetje geluk krijg je je oude weer terug en heb je je muziek nog, anders ben je ze kwijt..
heb hem opengemaakt en laten drogen en schoon gemaakt, en tot mijn verbazing werkt ie wel weer alleen alle knoppen werken anders dan ze horen te doen. Is echt 1 zooitje. Enig idee naar een oplossing nog?
Upside down
Je moet even goed kijken of je de knoppen goed hebt geplaatst zodat hij goed contact maakt met de chips.Craytahar schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 08:08:
heb hem opengemaakt en laten drogen en schoon gemaakt, en tot mijn verbazing werkt ie wel weer alleen alle knoppen werken anders dan ze horen te doen. Is echt 1 zooitje. Enig idee naar een oplossing nog?
Gefeliciteerd dat het toch nog gelukt is
Oeee!!! FotoŽs!!! Je snapt natuurlijk dat het posten van fotoŽs bij het openmaken je heilige plicht is he!!Craytahar schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 08:08:
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Ik heb net pas mijn Emp 400 binnen gekregen. Het is tog normaal dat bij het net binnenkrijgen van dit ding dat je gelijk eerst moet opladen he? Ik dacht eigenlijk dat ie al opgeladen was. Nu moet dus nog ff wachten. Bovendien zitten nu de Senheisser Mx 450 bij....ze zijn zilver...maar erg lelijk. Heb maar gelijk de Sony E71 erbij gekocht
Verwijderd
Dus elke keer als ik liedjes wil bijwerken op de mp3 speler gaat ie vanzelf opladen, dat is tog niet goed voor de accu? dus ik kan alleen liedjes bijwerken als mn accu op is??
Deze batterij kan daar wel tegen.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:37:
Dus elke keer als ik liedjes wil bijwerken op de mp3 speler gaat ie vanzelf opladen, dat is tog niet goed voor de accu? dus ik kan alleen liedjes bijwerken als mn accu op is??
Je kunt gewoon opladen wanneer je wilt.
Het is wel aanbevolen om maandelijks 1x de speler helemaal leeg te krijgen (accu) en dan weer compleet (2 uur) opladen.
Hoi hoi hoi, jottum, de nieuwe firmware (1.17G) is uit!
Eindelijk tag support en 'repeat playback all folders'!!!
JeeeSnoeiKoei schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:43:
Hoi hoi hoi, jottum, de nieuwe firmware (1.17G) is uit!
Hm ik heb em gewoon van www.ez-av.com gehaald ja... Heb em nog niet geinstalleerd want mijn mini-XEN ligt thuis op m'n bureau
FF w88 tot vanavond dus.
Hier doet trouwens de downloadpagina het gewoon:
http://www.ez-av.com/english/support/download.html
Hier doet trouwens de downloadpagina het gewoon:
http://www.ez-av.com/english/support/download.html
[ Voor 27% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-12-2004 14:48 ]
De download pagina doet het nu
De download druppelt met 4 kb/s binnen
EMP-400 Firmware VER 1.17G
1. Motion picture display function including audio (EZAV's own format, it has to be converted with the right software EZAV provides).
2. Repeat playback in all folders (Repeat function was changed/added).
3. Improvement of QBS sound.
4. Changes of file system structure (Solved the problem showed in Navigation file display after file downloading and deleting).
5. "Time Step" minimum setting time of 2sec adjusted.
6. Reserved recording time was adjusted up to 150 min.
7. Reducing the pop noise in Navigation operation.
8. Solved the noise problem in lyrics displaying.
9. Tag language support(Album and artist name could be displayed automatically with file including tag information).
10. A small bug fixing.
DOWNLOAD
* VOER DE FONT UPGRADE UIT NA DE FIRMWARE UPGRADE
** FORMATTEER DE SPELER NA FIRMWARE UPGRADE EN FONT UPDATE
MusicFriend 3.1 voor EZAV EMP-400 en EZAV EMP-500 (nodig voor optimaal gebruik van firmware Ver 1.17G)
1. Added support for EZAV EMP-500
2. Motion Picture function added (you can now record movies)
DOWNLOAD
1. Motion picture display function including audio (EZAV's own format, it has to be converted with the right software EZAV provides).
2. Repeat playback in all folders (Repeat function was changed/added).
3. Improvement of QBS sound.
4. Changes of file system structure (Solved the problem showed in Navigation file display after file downloading and deleting).
5. "Time Step" minimum setting time of 2sec adjusted.
6. Reserved recording time was adjusted up to 150 min.
7. Reducing the pop noise in Navigation operation.
8. Solved the noise problem in lyrics displaying.
9. Tag language support(Album and artist name could be displayed automatically with file including tag information).
10. A small bug fixing.
DOWNLOAD
* VOER DE FONT UPGRADE UIT NA DE FIRMWARE UPGRADE
** FORMATTEER DE SPELER NA FIRMWARE UPGRADE EN FONT UPDATE
MusicFriend 3.1 voor EZAV EMP-400 en EZAV EMP-500 (nodig voor optimaal gebruik van firmware Ver 1.17G)
1. Added support for EZAV EMP-500
2. Motion Picture function added (you can now record movies)
DOWNLOAD
Kewl vanavond meteen proberen
Ik heb MusicFriend nog niet geprobeerd (hij is nog niet eens binnen, trage server daar ..) Maar kun je nu gewoon filmpjes oid omzetten in "Xen format"?
nog een vraag:
Werkt tag support alleen bij mp3? Ik krijg nog steeds blablabla.ogg in beeld
nog een vraag:
[ Voor 27% gewijzigd door Uncle E op 13-12-2004 23:00 ]
De server is niet zo snel op dit moment, maar de spelers gaan voor, daarna komt de siteUncle E schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:50:
Ik heb MusicFriend nog niet geprobeerd (hij is nog niet eens binnen, trage server daar ..) Maar kun je nu gewoon filmpjes oid omzetten in "Xen format"?
nog een vraag:
Je krijgt een bepaald venster die je moet richten op het afspeel window en hij neemt het geluid op wat naar je geluidskaart toe gaat.
Je kunt dus van alles opnemen!
Als uitgang prijg je een Xen motion picture formaat (*.pfl) en een encoded 128kbps MP3 bestand.
Tag support werkt zover mogelijk alleen met MP3 tot nu toe.
Gisteravond m'n firmware zitten flashen. Geen problemen gehad, mp3 tag support doet t fijn en ook de optie alle folders af te spelen is errug lekker
Helemaal happy met deze upgrade! Ik had hiervoor nog de oudste firmware (1.13) want ik zag het nut van upgraden niet (toch wel wat risico's, voegde nix toe, ik had nog nooit last van de fouten die ermee werden opgelost).
Enige minpuntjes die ik kan ontdekken zijn:
* De oude .pfl bestanden (Login en Logout) zijn verne*kt; als je ze na het flashen/formatteren weer op de speler zet doen ze t wel maar de bovenste rand van het beeld staat opeens onderaan met de rest erboven. Logout.pfl wordt bovendien erg traag afgespeeld nu. Maar goed, ik kan wel weer nieuwe maken, met musicfriend begrijp ik (gebruikte eerst moviefriend, kon je downloaden van hun website)
* Ik vind het jammer dat je settings (OLED off tijd, scroll speed, user equalisers etc.) niet worden opgeslagen in een bestandje dat je voor het formatteren ff op je PC kunt opslaan... Nu ben je alles kwijt als je je firmware upgrade...
En natuurlijk ontbreekt nog steeds de 24 uurs klok die al tijden beloofd wordt in iedere volgende firmware
Maar goed da's niet zo belangrijk neem ik aan. Was wel leuk geweest.
Enige minpuntjes die ik kan ontdekken zijn:
* De oude .pfl bestanden (Login en Logout) zijn verne*kt; als je ze na het flashen/formatteren weer op de speler zet doen ze t wel maar de bovenste rand van het beeld staat opeens onderaan met de rest erboven. Logout.pfl wordt bovendien erg traag afgespeeld nu. Maar goed, ik kan wel weer nieuwe maken, met musicfriend begrijp ik (gebruikte eerst moviefriend, kon je downloaden van hun website)
* Ik vind het jammer dat je settings (OLED off tijd, scroll speed, user equalisers etc.) niet worden opgeslagen in een bestandje dat je voor het formatteren ff op je PC kunt opslaan... Nu ben je alles kwijt als je je firmware upgrade...
En natuurlijk ontbreekt nog steeds de 24 uurs klok die al tijden beloofd wordt in iedere volgende firmware
Jezus hosten ze die firmware in china op een 14K4 lijntje?
2,8KB/sec
LOL firmware writting, hebben ze dat nog steeds niet gefixt
2,8KB/sec
[ Voor 37% gewijzigd door Bierkameel op 14-12-2004 22:02 ]
Dit heb ik al eerder meegemaakt met Koreaanse websites.Bierkameel schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:59:
Jezus hosten ze die firmware in china op een 14K4 lijntje?
2,8KB/sec
Houd ook in gedachte dat er heel veel bezoekers zijn (aan de Koreaanse kant).
Eej
weet iemand of de Mini-XEN .mpc bestanden ondersteunt?
zo niet, hoe kan ik ze dan het beste naar mp3 converteren?
de speler ondersteudn geen mpc bestanden.SnoeiKoei schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:15:
Eej
Ik denk dat je het met www.dbpoweramp.com kan encoden
Ik vind die 1.17G toch niet zo super, hij loopt wel erg vaak vast en hij plopt bij het aanzetten

Verwijderd
Ik vind de stabiliteit niet anders, echter hebben ze de QBS echt NIET beter gemaaktBierkameel schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:31:
Ik vind die 1.17G toch niet zo super, hij loopt wel erg vaak vast en hij plopt bij het aanzetten
voorlopig blijg ik even bij 1.16G en hoop dat de QBS setting in de volgende f/w wordt 'hersteld'
Zijn inderdaad veel commentaren op de QBS preset.
De "All" symbol wordt gefixt en komt in de nieuwe firmware binnenkort..
Ik zal eens kijken of ik de QBS preset kan laten fixen voor de volgende F/W.
Verwacht binnenkort trouwens ook een review van de EMP-500 in een nieuwe topic.
De "All" symbol wordt gefixt en komt in de nieuwe firmware binnenkort..
Ik zal eens kijken of ik de QBS preset kan laten fixen voor de volgende F/W.
Verwacht binnenkort trouwens ook een review van de EMP-500 in een nieuwe topic.
Zijn er hier al mensen die uitgebreid met de "moviemaker" hebben gespeeld? IK ben er even mee bezig geweest en op zich werkt het heel goed, alleen het geluid is slecht. IK hoor voornamelijk ruis en andere meuk met ver op de achtergrond het echte geluid. Weet iemand hoe je dat fixt?
ps. Erg leuke functie die filmpjes, nutteloze dingen als dit maken gadgets echte gadgets!
ps. Erg leuke functie die filmpjes, nutteloze dingen als dit maken gadgets echte gadgets!
Zet in de SoundMixer/MasterMixer (of iets dergelijks) alle volumes op mute/gedempt en gooi alleen de "Wave" en "Volume" op z'n hoogst.Uncle E schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:38:
Zijn er hier al mensen die uitgebreid met de "moviemaker" hebben gespeeld? IK ben er even mee bezig geweest en op zich werkt het heel goed, alleen het geluid is slecht. IK hoor voornamelijk ruis en andere meuk met ver op de achtergrond het echte geluid. Weet iemand hoe je dat fixt?
Zorg erook voor dat er niet andere geluiden op de achtergrond afspelen.
Je kunt aan de Level Display meter in moviefriend zien of hij op een dergelijke volume opneemt, hij mag niet te ver boven of andere de wit/rode grens zitten (liefst klein beetje erboven).
Zet ook geen Bass boosts/SRS effecten in de source, want dit kan het geluid op de speler zelf verslechteren.
Hey,
waarom heb ik eigenlijk geen login.pfl?
Ik ben niet meer zo up-to-date...laatste firmware op m'n speler is 1.14G. Wat kan de speler nu nog meer? Welke programma's heb ik nu allemaal nodig, musicfriend 3.2 en ...?
Ik ben niet meer zo up-to-date...laatste firmware op m'n speler is 1.14G. Wat kan de speler nu nog meer? Welke programma's heb ik nu allemaal nodig, musicfriend 3.2 en ...?

[ Voor 66% gewijzigd door Evolutionz op 22-12-2004 21:10 ]
Met de laatste firmware heb je niet een login en logout file mneer nodig.Evolutionz schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:08:
Hey,
Download gewoon de laatste musicfriend en firmware van de topicstart en het komt goed
Een paar grote features zijn:
- Afspelen van videoclips (met geluid)
- Afspelen door alle mappen
- Enkele bug-fixes waardoor speler sneller werkt,
Ik heb hem naar de fuck geholpen, nou ja, het is gewoon een kloteding 
hij liep weer eens vast, dus ik wil hem resetten. Maar ik druk dat hele pinnetje naar binnen.
Dus ik heb er nu gewoon een gaatje. Kan hem niet resetten.... Kan er nu niks mee en moet hopen dat die accu, die ik er niet uit kan halen om de speler te resetten, snel leeg is. Dan kan ik hem weer gebruiken. En dan maar hopen dat ik hem nooit meer hoef te resetten.
190 euro
Valt dit onder de garantie? Lees net op mmport bij de RMa voorwaarden dat je alle originele zooi erbij moet hebben, dus kabeltjes, boekjes, doosje als je hem terugstuurt. Dat heb ik dus niet meer.
Is dit zelf te repareren? Ik zie onder dat rubber ding onderin 2 kleine schroefjes.
hij liep weer eens vast, dus ik wil hem resetten. Maar ik druk dat hele pinnetje naar binnen.
Dus ik heb er nu gewoon een gaatje. Kan hem niet resetten.... Kan er nu niks mee en moet hopen dat die accu, die ik er niet uit kan halen om de speler te resetten, snel leeg is. Dan kan ik hem weer gebruiken. En dan maar hopen dat ik hem nooit meer hoef te resetten.

190 euro
Valt dit onder de garantie? Lees net op mmport bij de RMa voorwaarden dat je alle originele zooi erbij moet hebben, dus kabeltjes, boekjes, doosje als je hem terugstuurt. Dat heb ik dus niet meer.
Is dit zelf te repareren? Ik zie onder dat rubber ding onderin 2 kleine schroefjes.
hmmmVerwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:54:
[...]
Zet in de SoundMixer/MasterMixer (of iets dergelijks) alle volumes op mute/gedempt en gooi alleen de "Wave" en "Volume" op z'n hoogst.
Zorg erook voor dat er niet andere geluiden op de achtergrond afspelen.
Je kunt aan de Level Display meter in moviefriend zien of hij op een dergelijke volume opneemt, hij mag niet te ver boven of andere de wit/rode grens zitten (liefst klein beetje erboven).
Zet ook geen Bass boosts/SRS effecten in de source, want dit kan het geluid op de speler zelf verslechteren.
Ik heb het nog een keer geprobeerd met alles uit behalve wave en Volume en die beide vol open gezet. Ook het volume van media player vol open gezet, maar nog hoor ik voornamelijk gebrom. De volume meter van music friend komt ook niet verder dan 1/4 van het wit ...
Nog meer ideeën?
@Rambo,
Stuur een mailtje naar mmport en vertel daar je verhaal.
Je kunt ook de speler 2 dagen zo laten staan en daarna het in de usb poort van je pc stoppen en hij laad weer op.
@Uncle E,
Iets staat echt verkeerd ingesteld met je volumes, is de source van het filmpje ook zo zacht opgenomen?
Stuur een mailtje naar mmport en vertel daar je verhaal.
Je kunt ook de speler 2 dagen zo laten staan en daarna het in de usb poort van je pc stoppen en hij laad weer op.
@Uncle E,
Iets staat echt verkeerd ingesteld met je volumes, is de source van het filmpje ook zo zacht opgenomen?
Hallo mensen,
Ik lees al een paar dagen mee op dit forum, want dankzij wat googlen was ik hier terecht gekomen. Ik zag al dat o.a. ThaDemon uitkeek naar iemand die een nieuw topic met de EZAV Xen EMP-500 opent. Bij deze
Ik heb sinds 2 dagen de nieuwe EPM-500 gekocht!!
Ik zal er deze week even netjes een nieuw topic over openen met mijn gebruikerservaringen, als niemand me tenminste voor is, maar ik heb nog even niet zoveel gebruikerservaring dus wacht er nog liever een paar dagen mee, om er een beter beeld van te kunnen vormen.
Ik heb hiervoor nog nooit een mp3 speler gehad, maar ik wilde wel meteen een beetje goed beginnen.
Toen ik een klein half jaartje geleden de EMP-200 zag, had ik al een zwak voor het design van EZAV.
Het geld had ik er in die tijd niet voor, dus kocht ik 'm nog niet. De EMP-400 vond ik nog compacter en mooier met meer features, het begon toen wel erg te kriebelen om 'm aan te schaffen. Maar toen de EMP-500 uitkwam was ik verkocht en heb ik 'm besteld.
Ik heb de 512 MB versie. Op de EZAV site staat dat de 1 GB versie er ook is, maar die heb ik in nederland nog niet gezien, bovendien was de 512 MB al op het randje van mn budget, dus meer had ik toch niet kunnen nemen, en dat vind ik eigenlijk ook wel genoeg voor mijn doeleinden
Het design is wel heel anders dan de EMP-200 en EMP-400. Ik las hier al eerder dat meerderen 'm toch een stuk minder mooi vindt dan de EMP-400.
Dat is denk ik gewoon heel persoonlijk. Ik vind 'm wel erg mooi (de voorlopers vind overigens ik ook erg mooi).
Zoals jullie al kunnen zien op de foto's van EZAV website, met alle EZAV modellen naast elkaar, is de EMP-500 ongeveer even groot als de EMP-200, maar nog steeds erg klein (precies even lang als mn wijsvinger), en glijdt door het ronde ontwerp zo in mn broekzak.
Dit model werkt weer op losse batterijen (2 x AAA batterij) net als de EMP-200 wat ik zelf toch wel prettig vind. Hij voelt nog steeds erg licht aan, inclusief de batterijtjes. Hij heeft in ieder geval alle features die de EMP-400 ook heeft plus een 1" (2.5 cm) kleurenscherm. een klein schermpje maar toch wel een goede resolutie. En de menu's zien er grafisch goed uit met kleine animaties en al.
Ik heb gelijk maar wat originele cd's omgezet naar 192kbit OGG met dBPowerAmp en het klinkt superstrak met mn oude sony mdr-ED21LP (fontopia groove) oordopjes.
De bijgeleverde Sennheiser MX300(?) (denk ik dan, er staat verder geen merk of typenummer op die dopjes) klonken behoorlijk iel en hadden weinig bass zoals eigenlijk al algemeen bekend is hier.
Maar, zoals ik al eerder zei, een uitgebreide review volgt in de loop van de week wel.
Ik lees al een paar dagen mee op dit forum, want dankzij wat googlen was ik hier terecht gekomen. Ik zag al dat o.a. ThaDemon uitkeek naar iemand die een nieuw topic met de EZAV Xen EMP-500 opent. Bij deze
Ik heb sinds 2 dagen de nieuwe EPM-500 gekocht!!
Ik zal er deze week even netjes een nieuw topic over openen met mijn gebruikerservaringen, als niemand me tenminste voor is, maar ik heb nog even niet zoveel gebruikerservaring dus wacht er nog liever een paar dagen mee, om er een beter beeld van te kunnen vormen.
Ik heb hiervoor nog nooit een mp3 speler gehad, maar ik wilde wel meteen een beetje goed beginnen.
Toen ik een klein half jaartje geleden de EMP-200 zag, had ik al een zwak voor het design van EZAV.
Het geld had ik er in die tijd niet voor, dus kocht ik 'm nog niet. De EMP-400 vond ik nog compacter en mooier met meer features, het begon toen wel erg te kriebelen om 'm aan te schaffen. Maar toen de EMP-500 uitkwam was ik verkocht en heb ik 'm besteld.
Ik heb de 512 MB versie. Op de EZAV site staat dat de 1 GB versie er ook is, maar die heb ik in nederland nog niet gezien, bovendien was de 512 MB al op het randje van mn budget, dus meer had ik toch niet kunnen nemen, en dat vind ik eigenlijk ook wel genoeg voor mijn doeleinden
Het design is wel heel anders dan de EMP-200 en EMP-400. Ik las hier al eerder dat meerderen 'm toch een stuk minder mooi vindt dan de EMP-400.
Dat is denk ik gewoon heel persoonlijk. Ik vind 'm wel erg mooi (de voorlopers vind overigens ik ook erg mooi).
Zoals jullie al kunnen zien op de foto's van EZAV website, met alle EZAV modellen naast elkaar, is de EMP-500 ongeveer even groot als de EMP-200, maar nog steeds erg klein (precies even lang als mn wijsvinger), en glijdt door het ronde ontwerp zo in mn broekzak.
Dit model werkt weer op losse batterijen (2 x AAA batterij) net als de EMP-200 wat ik zelf toch wel prettig vind. Hij voelt nog steeds erg licht aan, inclusief de batterijtjes. Hij heeft in ieder geval alle features die de EMP-400 ook heeft plus een 1" (2.5 cm) kleurenscherm. een klein schermpje maar toch wel een goede resolutie. En de menu's zien er grafisch goed uit met kleine animaties en al.
Ik heb gelijk maar wat originele cd's omgezet naar 192kbit OGG met dBPowerAmp en het klinkt superstrak met mn oude sony mdr-ED21LP (fontopia groove) oordopjes.
De bijgeleverde Sennheiser MX300(?) (denk ik dan, er staat verder geen merk of typenummer op die dopjes) klonken behoorlijk iel en hadden weinig bass zoals eigenlijk al algemeen bekend is hier.
Maar, zoals ik al eerder zei, een uitgebreide review volgt in de loop van de week wel.
@Darce
Laat aub je review zitten.
Ik moet namelijk 2 reviews schrijven over de EMP-500 en eentje komt in een nieuwe topic (de EMP-200 en -400 zijn ook door mij gemaakt)..
Dus geef me een beetje tijd en ik open nogmaals een nieuwe topic met een uitgebreide review over de EMP-500..
Laat aub je review zitten.
Ik moet namelijk 2 reviews schrijven over de EMP-500 en eentje komt in een nieuwe topic (de EMP-200 en -400 zijn ook door mij gemaakt)..
Dus geef me een beetje tijd en ik open nogmaals een nieuwe topic met een uitgebreide review over de EMP-500..
Ok, is prima Demon.
Ik laat de review dan aan jou over. Ik vond jouw reviews van de andere spelers ook erg goed! Ik wist niet dat jij de EMP-500 ook in jouw bezit zou krijgen, vandaar dat ik het aanbood
Ik laat de review dan aan jou over. Ik vond jouw reviews van de andere spelers ook erg goed! Ik wist niet dat jij de EMP-500 ook in jouw bezit zou krijgen, vandaar dat ik het aanbood
kleine update:
de EMP-400 is nu sinds 1 januari nóg verder in prijs gedaald bij mp3spelers.nl
EMP-400 256MB: € 124.95
EMP-400 512MB: € 199.95
de EMP-400 is nu sinds 1 januari nóg verder in prijs gedaald bij mp3spelers.nl
EMP-400 256MB: € 124.95
EMP-400 512MB: € 199.95
Verwijderd
Nieuwe update weer:
Iemand een idee waar dat staat??? Dat All-play is trouwens wel handig, nu alleen nog een Shuffle-All
Keb de firmware geïnstalleerd, maar ik kan nergens de optie voor 24 uurs weergave vindenPatch of 1.171G version
1. Time display as 24 hours basis.
2. Reservation FM recording time from 0 to 23 hours.
3. Improvement of volt consumption in play mode.
4. Correct play time displaying of recorded files.
5. Modification on automatic lyrics display.
Beetje vaag inderdaad, ook bij mij werkt de 24-uurs klok nog niet, heb alle menuus afgezocht... 2x geflasht enzo, kan er nix van ontdekken.
Shuffle All kan bij mij maar ik weet niet zeker of dit de bedoeling is:
Stap 1: Selecteer 'All' in het repeat menu;
Stap 2: ga nog een keer naar het repeat menu en selecteer nu Shuffle. Nu shufflet ie alle files op de speler. Beetje omslachtig maar het werkt. Als ik weer alleen een folder wil shuffelen, doe ik dus:
Stap A: 'Fold' in repeat menu
Stap B: 'Shuffle' in repeat menu.
Ik heb nog niet ontdekt hoe ik in 1x tussen deze functies kan switchen. Werkt het bij jullie ook zo?
Shuffle All kan bij mij maar ik weet niet zeker of dit de bedoeling is:
Stap 1: Selecteer 'All' in het repeat menu;
Stap 2: ga nog een keer naar het repeat menu en selecteer nu Shuffle. Nu shufflet ie alle files op de speler. Beetje omslachtig maar het werkt. Als ik weer alleen een folder wil shuffelen, doe ik dus:
Stap A: 'Fold' in repeat menu
Stap B: 'Shuffle' in repeat menu.
Ik heb nog niet ontdekt hoe ik in 1x tussen deze functies kan switchen. Werkt het bij jullie ook zo?
Over de 24 uurs klok: ik lees net in de Q&A van de EZ-AV website dat dat een fout in de change log is (desondanks is de change log niet aangepast). Ik vraag me af hoe een bedrijf dat richting buitenwereld zo onbeholpen en amateuristisch overkomt toch zulke technisch hoogstaande en betrouwbare producten kan maken...

Verwijderd
Kan iemand mij de functie TimeStep uitleggen. Het enige dat er bij mij gebeurt is dat ik niet meer kan spoelen. (Dat lijkt mij een bug) Ook de slide functie begrijp ik niet.
Trouwens, sinds 1.17G kan ik ook niet meer terugspoelen naar het einde van het vorige nummer. Ik hoop dat dat weer terugkomt in een volgende firmware.
Trouwens, sinds 1.17G kan ik ook niet meer terugspoelen naar het einde van het vorige nummer. Ik hoop dat dat weer terugkomt in een volgende firmware.
SnoeiKoei, Het bedrijf van EZAV is druk bezig met de ontwikkeling van MP3-speler.
Hun opkomende speler is ook nu bezig en ze willen de EMP-400 en EMP-500 ook helemaal fixen.
Er zijn een groot aantal gebruikers in Korea en ook op de Koreaanse deel van de site is het heel erg druk waardoor er niet genoeg tijd is om ook de Engelse deel van de site te onderhouden.
Er staan een groot aantal spelers in de ontwikkeling van EZAV en dit is een drukke periode voor hun dus het spijt me enorm dat hun de changelog niet goed hebben.
@Massive_A, TimeStep is een functie om versneld vooruit te spoelen.
Als je de de joystick rechts ingedrukt houdt gaat hij bijvoorbeel in 1x 30seconde verder, dit kan vrij handig zijn voor Mixtapes die erg lang zijn.
Hierdoor kan je dus ook niet normaal terugspelen.
De slide functie is een optie om een dia-film van je afbeeldingen te maken.
Je kunt instellen om de hoeveel secondes de volgende afbeelding moet komen.
Hun opkomende speler is ook nu bezig en ze willen de EMP-400 en EMP-500 ook helemaal fixen.
Er zijn een groot aantal gebruikers in Korea en ook op de Koreaanse deel van de site is het heel erg druk waardoor er niet genoeg tijd is om ook de Engelse deel van de site te onderhouden.
Er staan een groot aantal spelers in de ontwikkeling van EZAV en dit is een drukke periode voor hun dus het spijt me enorm dat hun de changelog niet goed hebben.
@Massive_A, TimeStep is een functie om versneld vooruit te spoelen.
Als je de de joystick rechts ingedrukt houdt gaat hij bijvoorbeel in 1x 30seconde verder, dit kan vrij handig zijn voor Mixtapes die erg lang zijn.
Hierdoor kan je dus ook niet normaal terugspelen.
De slide functie is een optie om een dia-film van je afbeeldingen te maken.
Je kunt instellen om de hoeveel secondes de volgende afbeelding moet komen.
Ik heb ook een klein vraagje.
Als je bijvoorbeeld een voiceopname hebt gemaakt, en je selecteert het bestand in de folder en drukt op 'menu' , dan heb je de mogelijkheid om de opname te wissen. Je kan natuurlijk ook andere bestanden wissen. Je hebt 2 opties:
1) Erase File
2) Erase B.M
Wat betekent die 2e optie? Ik heb het uiteraard geprobeerd, maar er valt me erna niks op als ik die 2e optie heb uitgevoerd. Er staat niks over in de Manual.
Als je bijvoorbeeld een voiceopname hebt gemaakt, en je selecteert het bestand in de folder en drukt op 'menu' , dan heb je de mogelijkheid om de opname te wissen. Je kan natuurlijk ook andere bestanden wissen. Je hebt 2 opties:
1) Erase File
2) Erase B.M
Wat betekent die 2e optie? Ik heb het uiteraard geprobeerd, maar er valt me erna niks op als ik die 2e optie heb uitgevoerd. Er staat niks over in de Manual.
@ Darce: Erase Bookmark, da's als je eerst zelf bookmarks in een bestand hebt gemaakt om die plek snel terug te kunnen vinden
aha,
bedankt Snoeikoei.
Ik zat maar een woord te bedenken voor die afkorting, maar kwam daar gewoon niet op
bedankt Snoeikoei.
Ik zat maar een woord te bedenken voor die afkorting, maar kwam daar gewoon niet op

Verwijderd
ThaDemon:
Hoe weet je dat ze een nieuwe speler aan het maken zijn(behalve dat het logisch klinkt?)
En is er meer info beschikbaar? Ik zou graag weten of hij USB2 ondersteunt en of ze gaan stoppen met die kleurenschermen gelijk van de EMP500
Hoe weet je dat ze een nieuwe speler aan het maken zijn(behalve dat het logisch klinkt?)
En is er meer info beschikbaar? Ik zou graag weten of hij USB2 ondersteunt en of ze gaan stoppen met die kleurenschermen gelijk van de EMP500
Omdat ik hun hele plannen lijst heb van het jaar..Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:17:
ThaDemon:
En nee, deze mag ik dus niet delen..
Ik kan/mag ook nog niks vertellen over de volgende specs.
Binnenkort heb ik meer informatie voor jullie.
Ik open binnen een paar dagen de EMP-500 topic waar support daarvoor verder gaat.
Verwijderd
vraagje aan iedereen:
Sinds de upgrade naar 1.17 en 1.71 heb ik het idee dat mijn accu sneller leeg gaat. Hebben jullie dat ook?
pssst ik ben het Uncle_E, maar ik ben zowel mijn ww als gebruikt email adres vergeten Dus vandaar een nieuwe user
Sinds de upgrade naar 1.17 en 1.71 heb ik het idee dat mijn accu sneller leeg gaat. Hebben jullie dat ook?
pssst ik ben het Uncle_E, maar ik ben zowel mijn ww als gebruikt email adres vergeten Dus vandaar een nieuwe user

Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb al jullie posts gelezen. Vooral ThaDemon en Snoeikoei: keep up the good work.
Ik ben sinds deze week de trotse bezitter van een Mini-Xen (512 Mb).
De gebruiksaanwijzing die erbij zat was lang niet volledig en ik wil aan mensen die een Mini-Xen 400-serie aanschaffen adviseren om na lezing van de gebruiksaanwijzing bij die bij de 400 zit, die van de 200 te lezen omdat die voor een groot deel dezelfde opties heeft en er een veel uitgebreidere beschrijving bij zit. En verder als tweede tip natuurlijk deze site!
Ik blijf nog met 1 klein vraagje zitten:
1. waar dient de 'monitor' functie voor (onder menu: instellingen)?
Ik heb al jullie posts gelezen. Vooral ThaDemon en Snoeikoei: keep up the good work.
De gebruiksaanwijzing die erbij zat was lang niet volledig en ik wil aan mensen die een Mini-Xen 400-serie aanschaffen adviseren om na lezing van de gebruiksaanwijzing bij die bij de 400 zit, die van de 200 te lezen omdat die voor een groot deel dezelfde opties heeft en er een veel uitgebreidere beschrijving bij zit. En verder als tweede tip natuurlijk deze site!
Ja, het klopt, de handleiding van de mini-Xen is iets te kort.Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:04:
Hallo allemaal,
Jullie kunnen natuurlijk altijd de Xen handleiding downloaden als je uitgebreidere beschrijvingen wilt.
De Monitor functie is een optie voor als de spler in stand-by mode is dat de microfoon wordt ingeschakelt zodat je kunt luisteren (monitoren) wat er in de omgeving is en hoef je dus niet je oordopjes uit je oor te halen.
Dit komt vrij handig uit voor mensen met in-ear oordopjes die dus helemaal niks van de buitenwereld kunnen horen op dat moment.
Iemand had gevraagd voor de software van een oudere speler die door EZAV was gemaakt aangezien diegene geen software had gekregen.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:00:
enig idee wat deze file op de download ez-av site is?
17 SVR-130 Install Program
Verwijderd
Hoi allemaal,
Een tijdje geleden had ik de 400 gekocht en 14 dagen niet gebruikt. Gisteren terug gebruikt en nu heb ik het probleem van de horizontale en verticale lijnen waarover hier reeds 'gepraat' werd.
So, op dit ogenblik zit er de originele firmware op : nog de 1.13.
En nu zou ik de laatste firmware installeren en hier komt dan mijn vraag ...
Als ik op www.ez-av.com kijk dan zie ik een aantal downloads voor de 400 :
- Mini XEN(MP-400) Motion picture display Program
- Mini XEN(MP-400) MusicFriend Program
- Mini XEN(MP-400) Manual
- Mini XEN(MP-400) Firmware 1.14G File
- Mini XEN(MP-400) Firmware 1.16G & Font
- Mini XEN(MP-400) Default Font
- Mini XEN(MP-400) MusicFriend Ver 3.10
- Mini XEN(MP-400) Firmware 1.17G & Font
- Mini XEN(MP-400) Firmware 1.17G Patch version
En wat nu ?
Moet ik zowel de 1.14G + 1.16G + 1.17G + 1.17G Patch installeren of volstaat het dat ik gewoon de laatste firmware (Firmware 1.17G Patch version ) installeer ?
En hoe ga ik te werk als ik verschillende firmwares na mekaar moet installeren ?
En wat met de 'Default font' download ?
Nog even dit (omdat ik hier op't werk zit en de speler niet bij heb) :
Ik moet blijkbaar de speler formatteren maar niet met de Windows format maar hoe (of waar) doe ik dat ?
Sorry
om de waarschijnlijk domme vragen in de ogen van jullie ... maar ik hoop dat alles veel duidelijker is na jullie hump !
Thanks !
Een tijdje geleden had ik de 400 gekocht en 14 dagen niet gebruikt. Gisteren terug gebruikt en nu heb ik het probleem van de horizontale en verticale lijnen waarover hier reeds 'gepraat' werd.
So, op dit ogenblik zit er de originele firmware op : nog de 1.13.

En wat nu ?
Moet ik zowel de 1.14G + 1.16G + 1.17G + 1.17G Patch installeren of volstaat het dat ik gewoon de laatste firmware (Firmware 1.17G Patch version ) installeer ?
En hoe ga ik te werk als ik verschillende firmwares na mekaar moet installeren ?
Ik moet blijkbaar de speler formatteren maar niet met de Windows format maar hoe (of waar) doe ik dat ?
Sorry
Thanks !
Volgens mij moet je alleen de firmware 1.17G&font en de 1.17G patch installeren, in die volgorde. 1.17G is de nieuwste firmware versie en de patch haalt daar nog wat fouten uit als het goed is. Maar iedere firmware versie hoort ook alle wijzigingen van voorgaande versies te verzorgen lijkt me. Standaard font zit al bij 1.17G&font in begrepen, daar slaat dat '&font" op
Lees wel ff de instructies voor het flashen van firmware op de website waar je de firmware vandaan haalt... Netjes stap voor stap alles doen wat ze zeggen en 't moet goed gaan lijkt me (heb er zelf nooit problemen mee gehad). Suc6!
OW en ik had het laatste deel van je vraag niet gelezen, nu alsnog: in het menu van je spelert zit gewoon een optie 'format', doe dat en dan vraagt 'ie om bevestiging en dan doe je dat en dan formatteert 'ie netjes je hele jetser. Je bent dan alles kwijt wat erop stond (ook eventuele zelfgemaakte login- en logoff animaties) dus als je daar waarde aan hecht moet je ze van te voren even naar je PC kopieren. Helaas ben je al je instellingen en je equalizer settings (user1 en user2) ook kwijt, daar is niets aan te doen.
Lees wel ff de instructies voor het flashen van firmware op de website waar je de firmware vandaan haalt... Netjes stap voor stap alles doen wat ze zeggen en 't moet goed gaan lijkt me (heb er zelf nooit problemen mee gehad). Suc6!
OW en ik had het laatste deel van je vraag niet gelezen, nu alsnog: in het menu van je spelert zit gewoon een optie 'format', doe dat en dan vraagt 'ie om bevestiging en dan doe je dat en dan formatteert 'ie netjes je hele jetser. Je bent dan alles kwijt wat erop stond (ook eventuele zelfgemaakte login- en logoff animaties) dus als je daar waarde aan hecht moet je ze van te voren even naar je PC kopieren. Helaas ben je al je instellingen en je equalizer settings (user1 en user2) ook kwijt, daar is niets aan te doen.
[ Voor 32% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-01-2005 11:02 ]
Lees voor het uitvoeren van een firmware update the instructies van de FAQ pagina.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 07:57:
Hoi allemaal,
Een tijdje geleden had ik de 400 gekocht en 14 dagen niet gebruikt. Gisteren terug gebruikt en nu heb ik het probleem van de horizontale en verticale lijnen waarover hier reeds 'gepraat' werd.![]()
So, op dit ogenblik zit er de originele firmware op : nog de 1.13.![]()
En wat nu ?
Sorryom de waarschijnlijk domme vragen in de ogen van jullie ... maar ik hoop dat alles veel duidelijker is na jullie hump !
![]()
Thanks !
Als je deze hebt gelezen kan je je firmware vervolgens updaten met de patch versie (dit is versie 1.171G).
Jeeeej!!
Eerste firmware upgrade is uit voor de EMP-500...
(ThaDemon, komt de EMP-500 topic er bijna aan? k hoop het
)
(ThaDemon, komt de EMP-500 topic er bijna aan? k hoop het
Nog eventjes wachten (hoogstens een week)Darce schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:55:
Jeeeej!!![]()
(ThaDemon, komt de EMP-500 topic er bijna aan? k hoop het)
Ik krijg em maar niet af omdat ik de Engelse review gehost moet krijgen bij vertrouwde personen van een (of meerdere) bekende site(s) wat geen probleem zal worden, kost alleen nog een klein beetje tijd..
Verwijderd
Ik heb sinds een week de MP400 en ik ben er heel content van! Ik heb hem voor 130euro+12euro vervoerskosten gekocht via ebay (de verkoper was dealcat.de).
Het enige probleem dat ik tot nu toe heb ondervonden was dat hij een keer bleef hangen toen ik een paar keer na elkaar de 'repeat' instellingen veranderde. Maar het was niks dat de reset knop niet kon fixen.
Ik heb me even beziggehouden met flash om een login en logout filmpje te maken dat beter bij het coole design van de mp3 speler passen dan de nogal wat kinderachtige standaard filmpjes.
Download ze HIER !
Ik verheug me reeds naar de volgende firmware update.
Het enige probleem dat ik tot nu toe heb ondervonden was dat hij een keer bleef hangen toen ik een paar keer na elkaar de 'repeat' instellingen veranderde. Maar het was niks dat de reset knop niet kon fixen.
Ik heb me even beziggehouden met flash om een login en logout filmpje te maken dat beter bij het coole design van de mp3 speler passen dan de nogal wat kinderachtige standaard filmpjes.
Download ze HIER !
Geweldig thxVerwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:13:
Download ze HIER !
hopelijk betere geluidskwaliteit bij ogg's in de volgende firmware
misshien een stomme vraag, maar als ik deze filmpjes (die erg goed zijn btw) op mijn speler zet, hoe krijg ik dan de oude weer terug als ik dat wil?Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:13:
Download ze HIER !
Je kunt ze gewoon verwijderen en de speler start op me de standaard animatie.Uncle E schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 10:19:
[...]
misshien een stomme vraag, maar als ik deze filmpjes (die erg goed zijn btw) op mijn speler zet, hoe krijg ik dan de oude weer terug als ik dat wil?
Verwijderd
Spijtig dat de broncode van de firmware niet beschikbaar is (wat wel logisch is), maar het zou leuk zijn om daar ns mee te kunnen prullen (taal veranderen naar het nederlands, mss bugs fixen,...). Ik heb elders op dit forum gelezen dat iemand via hex editing ofzo de taal van de mp200 firmware al gedeeltelijk heeft kunnen wijzigen. Maar van dat hex editing ken ik de ballen. Ik heb enkel een basiskennis C, java,...
Hoe dan ook, bedankt allemaal voor de informatie over de mini Xen, ik ben er super tevreden mee! Zelfs de USB1.1 beperking is al bij al niet zo erg. Ik deed er ongeveer 10minuten over om 400mb over te zetten, hetgeen niet slecht is.
Nog een klein vraagje aan ThaDemon: jij krijgt nu exclusieve informatie en producten toegestuurd om te testen van EZAV zeker? Je review was gedetailleerd en ik ben akkoord met hetgeen je zei, maar wat gebeurt er als je bijvoorbeeld zwaar negatieve punten vind bij de MP500? Laat EZAV je toe deze eerlijk toe te geven en publiek te maken, of zal je enkel de positieve kanten vertellen? Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat je in je review niks zei van de tragere USB1.1 verbinding.
Hoe dan ook, het is begrijpelijk dat je als "official supporter" enkel de goeie kanten vertelt, maar ik vroeg me gewoon af in wat voor mate je samenwerkte met EZAV
Ik maak mijn review eerlijk en zal ook de foutere kanten vertellen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:04:
Ben blij dat jullie de filmpjes geslaagd vinden. Uncle E, zoals ThaDemon dus al zei, je oude filmpjes trugzetten is simpelweg de nieuwe weggooien.
Spijtig dat de broncode van de firmware niet beschikbaar is (wat wel logisch is), maar het zou leuk zijn om daar ns mee te kunnen prullen (taal veranderen naar het nederlands, mss bugs fixen,...). Ik heb elders op dit forum gelezen dat iemand via hex editing ofzo de taal van de mp200 firmware al gedeeltelijk heeft kunnen wijzigen. Maar van dat hex editing ken ik de ballen. Ik heb enkel een basiskennis C, java,...
Hoe dan ook, bedankt allemaal voor de informatie over de mini Xen, ik ben er super tevreden mee! Zelfs de USB1.1 beperking is al bij al niet zo erg. Ik deed er ongeveer 10minuten over om 400mb over te zetten, hetgeen niet slecht is.
Nog een klein vraagje aan ThaDemon: jij krijgt nu exclusieve informatie en producten toegestuurd om te testen van EZAV zeker? Je review was gedetailleerd en ik ben akkoord met hetgeen je zei, maar wat gebeurt er als je bijvoorbeeld zwaar negatieve punten vind bij de MP500? Laat EZAV je toe deze eerlijk toe te geven en publiek te maken, of zal je enkel de positieve kanten vertellen? Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat je in je review niks zei van de tragere USB1.1 verbinding.
Hoe dan ook, het is begrijpelijk dat je als "official supporter" enkel de goeie kanten vertelt, maar ik vroeg me gewoon af in wat voor mate je samenwerkte met EZAV
Zelf heb ik geen problemen met USB 1.1 omdat het een flash-speler is en niet gigabytes ruimte heeft.
Verwijderd
Ok bedankt 
Ik vroeg me dus gewoon af of je enkel voor positieve promotie zorgde of niet. Bedankt voor het antwoorden
Ik hoop dat het niet als een persoonlijke aanval overkwam ofzo
Ik vroeg me dus gewoon af of je enkel voor positieve promotie zorgde of niet. Bedankt voor het antwoorden
Ik heb nu ook de nieuwe firmware d´r op zitten, maar ik heb nog steeds niet de 24-uurs klok...
Nou had ik begrepen dat de nieuwe firmware dit ook niet veranderde, maar die patch toch wel of zit ik dan fout?!?
Nou had ik begrepen dat de nieuwe firmware dit ook niet veranderde, maar die patch toch wel of zit ik dan fout?!?
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Verwijderd
In belgie heb ik een 1gb versie van de 400 serie gezien. Is deze in Nederland ook te krijgen aangezien 400 serie in Belgie relatief duurder is dan in Nederland.
Is de stabiliteit van de speler al een beetje goed. Ik overweeg een 512 mb of 1 gb te kopen, maar ben hier nog wel even benieuwd naar.
bvd
Is de stabiliteit van de speler al een beetje goed. Ik overweeg een 512 mb of 1 gb te kopen, maar ben hier nog wel even benieuwd naar.
bvd
De stabiliteit van de speler is perfect.
Hij kan alleen wel ns moeilijk gaan doen als je vaak muziek verwijderd en erop zet.
Dan kun je beter gaat formatteren.
Hij kan alleen wel ns moeilijk gaan doen als je vaak muziek verwijderd en erop zet.
Ik heb de 1GB versie nooit gezien in NL...
Edit; de 1GB versie is ook niet terug te vinden in Pricewatch als je op Nederland filtert.
Edit; de 1GB versie is ook niet terug te vinden in Pricewatch als je op Nederland filtert.
[ Voor 53% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-01-2005 11:53 ]
Verwijderd
Nee tot die conclusie kom ik ook, ik dacht zelfs dat die niet bestond. Dus moet of een fout zijn op doe belgische site of hij is simpelweg niet in Nederland.
Balen want ze zijn hier op de bekende sites goedkoper dan daar.
Trouwens ik heb na wat researchwerk gezien dat de Sharp HP-MD33S nog al gepezen wordt als oortelefoons. Gebruikt iemand die hier in combinatie met zijn mini-xen? Deze oortelefoon heeft een 4 polige plug, kan dat in combi met deze speler, of dien je em te modden of een tussenstuk te gebruiken?
Mijn keuze valt gezien de financiën toch op de 512mb, hoop dat ik een goede keus heb gemaakt.
Balen want ze zijn hier op de bekende sites goedkoper dan daar.
Trouwens ik heb na wat researchwerk gezien dat de Sharp HP-MD33S nog al gepezen wordt als oortelefoons. Gebruikt iemand die hier in combinatie met zijn mini-xen? Deze oortelefoon heeft een 4 polige plug, kan dat in combi met deze speler, of dien je em te modden of een tussenstuk te gebruiken?
Mijn keuze valt gezien de financiën toch op de 512mb, hoop dat ik een goede keus heb gemaakt.
Verwijderd
Ik heb een probleem met mijn mini-xen (400).
Hij liep vast toen ik spraak aan het opnemen was via line-in. Als ik hem nu reset komt hij niet verder dan het schermpje dat de versie vermeldt van de firmware en het beschikbare geheugen. Ook als ik hem aan de USB hang, komt hij niet verder en kan ik hem dus ook niet via mijn pc benaderen. De pc ziet hem niet eens. Iemand een oplossing?
Hij liep vast toen ik spraak aan het opnemen was via line-in. Als ik hem nu reset komt hij niet verder dan het schermpje dat de versie vermeldt van de firmware en het beschikbare geheugen. Ook als ik hem aan de USB hang, komt hij niet verder en kan ik hem dus ook niet via mijn pc benaderen. De pc ziet hem niet eens. Iemand een oplossing?
reset langer indrukken (± 10 sec.)? Soms schijnt paar dagen wachten ook te helpen, blijkbaar gebruikt de speler toch nog stroom als ie hangt en dan gaat de batterij dus op, als ie leeg is weer aan je PC hangen. Suc6, hoop dat t werkt!
De speler heeft hoogstwaarschijnlijk een softwarematige defect gevonden wat niet zo 1, 2, 3 door de gebruiker kan worden gerepareerd.
Mocht niks helpen moet je het jammer genoeg terug sturen naar de winkel waar je het hebt gekocht te reparatie.
Mocht niks helpen moet je het jammer genoeg terug sturen naar de winkel waar je het hebt gekocht te reparatie.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 18:57 ]
OT: Al vermeld dat de plaatjes het niet doen?
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Sorry door een crash van www.dna-drivers.nl ben ik alle plaatjes en de Engelse review verloren.
Heb de plaatjes nog als backup op m'n pc staan, maar nog geen host.
Heb de plaatjes nog als backup op m'n pc staan, maar nog geen host.
Verwijderd
Ben inmiddels met de speler bij MP3-man (Rotterdam) langsgeweest (waar ik hem had gekocht). Kreeg direct een nieuwe omdat het nog binnen een maand was gebeurt. Prima service zou ik zo zeggen. Ik heb dus niet de tips van Snoeikoei kunnen uitproberen. Desondanks bedankt voor de tips (idem ThaDemon).Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:58:
Ik heb een probleem met mijn mini-xen (400).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 14:07 ]
ThaDemon: ben erg benieuwd naar je EMP-500 review 
Ennehm, enig idee wanneer er weer wat gefixt wordt qua firmware gebied voor de 400? Heb nog wel een bug die d'r uit mag: sinds tags ondersteund worden voor MP3 wordt iedere keer dat er een ' in een tag staat die ' vervangen door een of ander vaag Koreaans teken... Bijvoorbeeld in "It's" or "Don't".
Verder: 24-uurs klok zou nice zijn
en playlist support helemaal ideaal.
Ennehm, enig idee wanneer er weer wat gefixt wordt qua firmware gebied voor de 400? Heb nog wel een bug die d'r uit mag: sinds tags ondersteund worden voor MP3 wordt iedere keer dat er een ' in een tag staat die ' vervangen door een of ander vaag Koreaans teken... Bijvoorbeeld in "It's" or "Don't".
Verder: 24-uurs klok zou nice zijn
Ik zal deze bug wel even doorsturenSnoeiKoei schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:03:
ThaDemon: ben erg benieuwd naar je EMP-500 review
Verder: 24-uurs klok zou nice zijnen playlist support helemaal ideaal.
24uurs klok is dus verwacht, maar de development team heeft het weer niet in de laatste firmware gedaan, jammer, maar komt vast goed
Playlist support zal er waarschijnlijk ook niet aankomen, dit omdat er niet een groot hoeveelheid geheugen op deze speler zit.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik ~800 nummers weet te proppen in 1GB.
Zal ik ut maar verklappen
Ogg Vorbis --> 32kbps --> Mono
Ogg Vorbis klinkt wel lekker op 64kbps, net genoeg, en als je je muziek in mono zet kan je de bitrate halveren naar 32kbps.
Ok, heb je wel minder "stereo effecten" maar toch veel meer ruimte.
Dus als je op vakantie gaat weet je wat je moet doen.
Binnenkort komt er trouwens nog een pracht speler uit van EZ-AV, meer verklap ik er nog niet over
Wat ik graag zou willen zien in een flash speler is een echte no-nonsence speler, die gewoon een goed scherm weet te bieden en zich volledig neerlegt bij gebruiksgemak en muziek, en batterijleven. Zelfs mijn Sony Nw-E99 vind ik daar niet perfect voor, geen echt goede eq mogelijkheden. Als er een merk is waarvan ik dit graag zou willen zien is dat Ez-Av wel...
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Maak je maar niet druk, je weet niet wat je in de toekomst van dit bedrijf voor spelers gaat zien..coptician schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:23:
Wat ik graag zou willen zien in een flash speler is een echte no-nonsence speler, die gewoon een goed scherm weet te bieden en zich volledig neerlegt bij gebruiksgemak en muziek, en batterijleven. Zelfs mijn Sony Nw-E99 vind ik daar niet perfect voor, geen echt goede eq mogelijkheden. Als er een merk is waarvan ik dit graag zou willen zien is dat Ez-Av wel...
Is het niet toevallig de EMP-550?Binnenkort komt er trouwens nog een pracht speler uit van EZ-AV, meer verklap ik er nog niet over
In de handleiding van mijn EMP-500 staat daar namelijk ook een plaatje van in
Nope, nog een verdere spelerDarce schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:06:
[...]
Is het niet toevallig de EMP-550?
In de handleiding van mijn EMP-500 staat daar namelijk ook een plaatje van in
Verwijderd
Ik had de emp-400 besteld maar de leverancier kan hem nu even niet leveren en biedt de 500 serie aan?
Nu lees ik heel weinig over de 500, Deamon ik neem aan dat jij beide spelers goed kent, kan jij mij een advies geven. Zo op het oog vind ik de 400 mooier, maar ik kan dan ook niet heel veel fotos van de 500 vinden nog. Qua specs lijken ze wat mij betreft ook erg op elkaar.
Nu lees ik heel weinig over de 500, Deamon ik neem aan dat jij beide spelers goed kent, kan jij mij een advies geven. Zo op het oog vind ik de 400 mooier, maar ik kan dan ook niet heel veel fotos van de 500 vinden nog. Qua specs lijken ze wat mij betreft ook erg op elkaar.
De specs van beide spelers zijn identiek.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:13:
Ik had de emp-400 besteld maar de leverancier kan hem nu even niet leveren en biedt de 500 serie aan?
Alleen heeft de EMP-500 een 4096 kleuren scherm.
Ook is de stabiliteit van de EMP-500 een stuk beter, speler loopt namelijk nooit vast.
Verwijderd
Nu breng je me toch weer aan het twijfelen haha. Vanwege de looks en de alu behuizing (ik heb gelezen dat de 500 plastic is) ging mij voorkeur naar de 400. Maar in tegenstelling tot een paar replies hierboven zeg je nu toch dat de 400 qua stabiliteit af en toe te wensen overlaat begrijp ik. Nou ik wacht met smart op de 500 review dan maar;)Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:14:
[...]
De specs van beide spelers zijn identiek.
Alleen heeft de EMP-500 een 4096 kleuren scherm.
Ook is de stabiliteit van de EMP-500 een stuk beter, speler loopt namelijk nooit vast.
De EMP-500 vind ik ook wel wat plastic aanvoelen ja, maar hij is daarom ook erg licht.
Met firmware 1.00G liep de EMP-500 toch wel regelmatig vast hoor, elke dag tenminste wel één keer. Maar met de huidige firmware 1.20 is het geen een keer meer voorgekomen.
Met firmware 1.00G liep de EMP-500 toch wel regelmatig vast hoor, elke dag tenminste wel één keer. Maar met de huidige firmware 1.20 is het geen een keer meer voorgekomen.
EuhhhhVerwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:10:
De stabiliteit van de speler is perfect.
Tijdje terug liep de speler vast, toen ik de reset knop wilde indrukken met een pinnetje, drukte ik deze helemala naar binnen. Kapot dus. Met als gevolg, ik kan hem niet meer resetten. Zo heb ik het dus ook al gehad dat hij in de bus vastliep, en dat ik tot 's avonds kon wachten totdat ie leeg was voordat ik er weer wat mee kon.
Dus zo perfect is de stabiliteit niet. Ik gebruik nu ook alleen nog maar mp3 omdat ik het idee heb dat hij dan wel stabiel is. Maar wel klote dit. Ik kan de speler ook niet zelf openen
Verwijderd
Ok ik ben toch voor de 400 versie gegaan, maar dan de 1gb variant.
Nu heb ik toch nog een paar vraagjes:
1. Ik lees ergens dat als ik een mixed cd (maar wel opgedeeld in aparte nummers) op mijn speler zet, de speler de mix dus niet in 1 keer afspeelt maar tussen ieder nummer 2 sec stilte zet alvorens door te gaan naar de next track. Dit lijkt mij redelijk irritant bij een gemixte cd. Hebben gebruikers hier last van en hoe lost men dit op?
2. Ik lees dat veel mensen de laatste release firmware van 1.17 vaak niet beter vinden dan de 1.16, hoe denken de gebruikers hier daarover?
3. Voor de laatste firmware moet ik alleen de 1.17patch versie toepassen en kan ik de 1.17g&font overslaan?
alvast bedankt.
Nu heb ik toch nog een paar vraagjes:
1. Ik lees ergens dat als ik een mixed cd (maar wel opgedeeld in aparte nummers) op mijn speler zet, de speler de mix dus niet in 1 keer afspeelt maar tussen ieder nummer 2 sec stilte zet alvorens door te gaan naar de next track. Dit lijkt mij redelijk irritant bij een gemixte cd. Hebben gebruikers hier last van en hoe lost men dit op?
2. Ik lees dat veel mensen de laatste release firmware van 1.17 vaak niet beter vinden dan de 1.16, hoe denken de gebruikers hier daarover?
3. Voor de laatste firmware moet ik alleen de 1.17patch versie toepassen en kan ik de 1.17g&font overslaan?
alvast bedankt.