Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe mijne heeft een en al hiphop muziek erop staan :)
Maar convert het eens naar MP3.. misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb er SIMS oordopjes bij gekregen, terwijl op de site Sennheiser staat. Of is dat Sennheiser? (mmport.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Rambo; heb ik ook (maar bij MP3spelers.nl). Keek toen ff op Google, zoeken op typenummer MX300. FotoŽs lijken inderdaad sprekend op de meegeleverde dopjes, dus zal wel kloppen. Alleen de plug ziet er anders uit.
Overigens staan op de fotoŽs in de startpost wel andere dopjes...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ik vind het klote dingen. Ze zitten veel te los, zijn te licht... en hard...

klik hier voor de sennheiser 300 foto

[ Voor 42% gewijzigd door Rambo op 10-09-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja SIMS zijn de Sennheiser oordopjes :)
En ik heb in de startpost me eigen Sony oordopjes gebruikt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Waarom heten ze dan SIMS?
Nu ik ze even heb gebruikt valt het wel mee, kwaliteit is goed! (Beter dan mijn goedkope vorige). Zit nog te twijfelen om van die Sony mdr 51lp te kopen, maar je vind ze bijna nergens, die duurdere 71 wel ...

Oh ja, de xen 400 is super!

vraagje:
Als ik hem op pauze zet, dan gaat de microfoon aan. Erg irritant. Hoe krijg ik die uit?
Ik zit steeds vast in het opnemen!!!

[ Voor 21% gewijzigd door Rambo op 10-09-2004 19:47 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://www.murauchi.com/MCJ/front/images/commodity/171/4012418049171.jpg
Die heb ik er bijgekocht en dat klinkt echt 10 keer beter dan die stomme dopjes.

Sennheiser PMX60 voor ongeveer 30 euro bij de mediamarkt.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:21

jurma

simply connecting...

Ik heb um gisteren op gehaald bij mp3spelers, aangezien ik er 10 min. vanaf woon (Tilburg).
De eerste indruk is echt dat dit een zeeeeer mooie mp3 speler is die veel kan.
Het geluid is van goede kwaliteit, dit is zeker geen miskoop.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Rambo schreef op 10 september 2004 @ 19:34:
Waarom heten ze dan SIMS?
Nu ik ze even heb gebruikt valt het wel mee, kwaliteit is goed! (Beter dan mijn goedkope vorige). Zit nog te twijfelen om van die Sony mdr 51lp te kopen, maar je vind ze bijna nergens, die duurdere 71 wel ...

Oh ja, de xen 400 is super!

vraagje:
Als ik hem op pauze zet, dan gaat de microfoon aan. Erg irritant. Hoe krijg ik die uit?
Ik zit steeds vast in het opnemen!!!
Dat probleem heb ik ook gehad maar heb het ergens in het menu uit gezet maar zou niet meer weten waar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 15:52:
hehe mijne heeft een en al hiphop muziek erop staan :)
Maar convert het eens naar MP3.. misschien dat dat helpt.
ik heb er ook alleen maar hiphop op staan maar ben er achter gekomen hoe het komt dat hij dat nummer niet afspeelde, nummer was zeg maar een beetje fout (alle 8 de nummers) want real one player kon het ook niet afspelen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 15:59:
[...]

Dat probleem heb ik ook gehad maar heb het ergens in het menu uit gezet maar zou niet meer weten waar.
Settings -> Monitor -> Off ;)

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
Het doorspoelen van muziek doet ie trouwens ook niet helemaal lekker he. En soms geeft ie nummers niet goed aan, meestal het geval bij wma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
greenlizzard schreef op 11 september 2004 @ 20:58:
Het doorspoelen van muziek doet ie trouwens ook niet helemaal lekker he. En soms geeft ie nummers niet goed aan, meestal het geval bij wma.
Hij hoort door te spoelen met versneld geluid.
Zo niet, kijk dan of de Time-Step functie aan staat, deze moet dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Is het niet mogelijk om in een nieuwe firmware upgrade het geluid effe flink te verbeteren, want ik vind hem echt niet goed. Ik had vandaag effe de Iriver van een vriend van me op en die heeft pas goed geluid, lekkere bas en goede surround. Daarbij is de Xen400 echt maar een draai-orgeltje.

PS: ligt niet aan de oordopjes, want ik gebruikte bij die Iriver gewoon die van de Xen.

[ Voor 14% gewijzigd door greenlizzard op 14-09-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
greenlizzard schreef op 14 september 2004 @ 17:24:
Is het niet mogelijk om in een nieuwe firmware upgrade het geluid effe flink te verbeteren, want ik vind hem echt niet goed. Ik had vandaag effe de Iriver van een vriend van me op en die heeft pas goed geluid, lekkere bas en goede surround. Daarbij is de Xen400 echt maar een draai-orgeltje.

PS: ligt niet aan de oordopjes, want ik gebruikte bij die Iriver gewoon die van de Xen.
De EMP-400 en de iRiver spelers hebben allebei dezelfde output power.
Verander dus je EQ een beetje, je hoort ongeveer dezelfde volume en diepte te krijgen als de iRiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:34:
[...]

De EMP-400 en de iRiver spelers hebben allebei dezelfde output power.
Verander dus je EQ een beetje, je hoort ongeveer dezelfde volume en diepte te krijgen als de iRiver.
Dat ben ik dus ook gelijk gaan doen, maar dat leverde niks beters op, het geluid ging helemaal slecht klinken toen ik de EQ zelf anders ingestelt had. Ik heb het een half uur geprobeerd om een goeie EQ te maken maar die user EQ's die klinken niet te best, erg slecht geluid krijg je dan, ook kwalitatief slecht met soms soort ruis effect. :?

Ik vind het een pracht ding, maar hier schrok ik wel effe van toen ik vanmiddag effe luisterde naar die mp3speler (Iriver) van een vriend, qua vergelijking. Het verschil is bij mij gewoon heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-08 08:08
Ik ben ook niet kapot van het geluid maar ik geef eigenlijk de oordopjes de schuld. Ik ga gelijk op zoek naar nieuwe~!

• greenlizzard
Het ligt niet aan de oordopjes die heb ik ook op andere apparaten zoals die Iriver aangesloten en dat klonkt perfect!

• Rambo
Ik heb ook maar de Sony 71 oordopjes gekocht. Echt een supergeluid :)

Probleem:
Ogg bestand met 256bitrate, de speler verslikt zich erin, en haperd bij het afspelen in sommige stukken van de muziek. Toen ik de Ogg van 256 naar 160 heb geconverteerd had ik dat probleem niet meer.

Maar voglens mij is 256 bitrate ook te hoog. Met 160 zal het wel even goed klinken, tenminste, ik hoor geen verschil.

Of is er max. bitrate voor Ogg wat de speler aankan?

2e probleem:
Radio ontvangst is echt helemaal klote. Met de originele dopjes en met de nieuwe. Ligt niet aan de lokatie, want met de autoradio ontvang ik wel alles goed. En ja, heb het ingesteld op Europa die radio...

• greenlizzard
Ja ik kan ook maar 3 zenders goed ontvangen. |:(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Rambo schreef op 15 september 2004 @ 08:46:
2e probleem:
Radio ontvangst is echt helemaal klote. Met de originele dopjes en met de nieuwe.
Uh dopjes en Radio ontvangst maakt geen donder uit hoor. Een koptelefoon krijg ook niet een beter ontvangstsignaal dan een oordopje.

Volgens mij bedoel je de ingebouwde fm-ontvanger :)

Deze player idd geupgraded moet worden dmv. firmwares enzo
komt er toevallig alweer nieuwe uit :?

[ Voor 38% gewijzigd door Outerspace op 15-09-2004 11:50 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,
Ik moet wel even mededelen dat EZAV erg druk is met het updaten van de speler.
Er zijn al een heel groot aantal suggesties toegevoegd dus vandaar dat het misschien enige tijd kan duren voordat de gewenste update misschien wordt uitgevoerd.

@Rambo,
Ja het klopt, ik had dit zelf ook met Ogg 450kbps
Maar het verschil is (gelukkig) toch niet meer merkbaar vanaf ~150kbps

Over de radio..
De autoscan zoekt alleen naar zenders zonder ruis, ik hier in Purmerend ontvang 7 zenders.
Je kunt natuurlijk ook proberen om de instelling Mono te zetten en dan naar zenders zoeken.
Of met de hand zelf zenders invoeren.

@outerspace

De Dopjes zijn wel belangrijk voor ontvangst van de radio.
Het gebruikt de snoer van de oordopjes om radio signalen op te vangen.
Bij de Sony's kun je imo het beste radio signalen ontvangen, dit ook dankzij de 'dikke' draad wat er gebruikt wordt.

• Rambo
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 16:51:
Hey allemaal,
Ik moet wel even mededelen dat EZAV erg druk is met het updaten van de speler.
Er zijn al een heel groot aantal suggesties toegevoegd dus vandaar dat het misschien enige tijd kan duren voordat de gewenste update misschien wordt uitgevoerd.

@Rambo,
Ja het klopt, ik had dit zelf ook met Ogg 450kbps
Maar het verschil is (gelukkig) toch niet meer merkbaar vanaf ~150kbps

Over de radio..
De autoscan zoekt alleen naar zenders zonder ruis, ik hier in Purmerend ontvang 7 zenders.
Je kunt natuurlijk ook proberen om de instelling Mono te zetten en dan naar zenders zoeken.
Of met de hand zelf zenders invoeren.

@outerspace

De Dopjes zijn wel belangrijk voor ontvangst van de radio.
Het gebruikt de snoer van de oordopjes om radio signalen op te vangen.
Bij de Sony's kun je imo het beste radio signalen ontvangen, dit ook dankzij de 'dikke' draad wat er gebruikt wordt.
Hoe je het ook bekijkt, die radio is niks. Ik weet welke frequentie ik moet hebben, maar ik hoor bijna niks. Ook niet met andere dopjes.

Ogg
Ok, dan weet ik dat en dan gebruik ik max 160kbs. Moet geen probleem zijn.

Kan ik ergens vinden wat er in de komende update wordt verwerkt?

• greenlizzard
Rambo schreef op 15 september 2004 @ 20:37:
[...]

Hoe je het ook bekijkt, die radio is niks. Ik weet welke frequentie ik moet hebben, maar ik hoor bijna niks. Ook niet met andere dopjes.

Ogg
Ok, dan weet ik dat en dan gebruik ik max 160kbs. Moet geen probleem zijn.

Kan ik ergens vinden wat er in de komende update wordt verwerkt?
Laten we hopen de geluids kwaliteit.

• Pollore
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik heb een aantal dingen waar ik dus problemen mee heb, ten eerste ik vind de besturing zo vaag en irritant. Ik kan gewoon NIKS veranderen in het menu ik heb het boekje gelezen hoe het moet maar het lijkt wel dat me Jog niet werkt ofzo. Want als ik zeg maar eerst naar menu ga dan naar set dan krijg je een rijtje opties, dan zegt het boekje dat je eerst 3. Duw de JOG knop omhoog of omlaag om door de submenu-opties te bladeren. <Duw de JOG knop naar links |<<) om naar het hoofdmenu terug te gaan. Tot zo ver ok logisch. Dan staat er bij 4. Duw de JOG knop omhoog(+) of omlaag(-) om de opties van het submenu te selecteren, maar hoe kom je in godsnaam in het submenu?!?!? waarom zetten ze dat er niet bij want als ik dan + of - druk dan scroll ik nog steeds door het set-menu en niet door het submenu (bv. time set). Kan iemand me dat uitleggen hoe het nou zit?

Ten tweede was mijn vraag, waarom zegt ie elke keer dat ik doelverlies heb ofzo als ik mp3 files kopieer naar de speler?

Upside down

• greenlizzard
Craytahar schreef op 15 september 2004 @ 22:04:
Ik heb een aantal dingen waar ik dus problemen mee heb, ten eerste ik vind de besturing zo vaag en irritant. Ik kan gewoon NIKS veranderen in het menu ik heb het boekje gelezen hoe het moet maar het lijkt wel dat me Jog niet werkt ofzo. Want als ik zeg maar eerst naar menu ga dan naar set dan krijg je een rijtje opties, dan zegt het boekje dat je eerst 3. Duw de JOG knop omhoog of omlaag om door de submenu-opties te bladeren. <Duw de JOG knop naar links |<<) om naar het hoofdmenu terug te gaan. Tot zo ver ok logisch. Dan staat er bij 4. Duw de JOG knop omhoog(+) of omlaag(-) om de opties van het submenu te selecteren, maar hoe kom je in godsnaam in het submenu?!?!? waarom zetten ze dat er niet bij want als ik dan + of - druk dan scroll ik nog steeds door het set-menu en niet door het submenu (bv. time set). Kan iemand me dat uitleggen hoe het nou zit?

Ten tweede was mijn vraag, waarom zegt ie elke keer dat ik doelverlies heb ofzo als ik mp3 files kopieer naar de speler?
Selecteren in het menu door op het joystickje te drukken en selecteren in het sub menu stickje naar rechts.

• Uncle E
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:21
hmmm Heb ik wel de zelfde speler als jullie?

even een paar dingen die bij mij kennelijk anders zijn:
- geluid is uitstekend
- radio werkt prima
- files browsen geen probleem
- menu is duidelijk, zelfs zonder boekje
- doorspoelen ok

Misschien dat het komt omdat ik er nog geen hiphop op heb gehad??? :)

Verwijderd

Topicstarter
Uncle E schreef op 15 september 2004 @ 23:09:
hmmm Heb ik wel de zelfde speler als jullie?

even een paar dingen die bij mij kennelijk anders zijn:
- geluid is uitstekend
- radio werkt prima
- files browsen geen probleem
- menu is duidelijk, zelfs zonder boekje
- doorspoelen ok

Misschien dat het komt omdat ik er nog geen hiphop op heb gehad??? :)
Bij mij utzelfde hoor maar dna met hiphop ;)

• greenlizzard
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 23:10:
[...]

Bij mij utzelfde hoor maar dna met hiphop ;)
Als dat echt zo is dan wil ik een nieuwe dan ligt het vast aan die van mij....... :(

Verwijderd

Topicstarter
greenlizzard schreef op 15 september 2004 @ 23:14:
[...]

Als dat echt zo is dan wil ik een nieuwe dan ligt het vast aan die van mij....... :(
Het ligt aan de gevoel dat je voor muziek hebt :P

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik kan er ook nix aan doen: ben uitermate happy met m'n Mini Xen :*)

Heb nog niet veel radio geluisterd maar toen ik m uitprobeerde vond ie (in Gouda) veel zenders en die klonken allemaal OK.
Bladeren door mappen en menuus gaat prima en intuitief. Thumbs up voor de ontwerpers van de user interface!
Had effe moeite met het in de goede volgorde kopieren van grote aantallen bestanden, maar daar heb ik wat tips voor gekregen en die werken.

De enige kleine minpuntjes die ik heb ondervonden zijn:
1) Ondersteuning van playlists, of de mogelijkheid bestanden achteraf op je player zelf te sorteren, zou ideaal zijn. Jammer dat dat niet kan.
2) Ik vind dat het langsscrollen van de filename (zowel in de mappenbrowser als tijdens het afspelen) VEEL te langzaam gaat. Als je filename zowel artiest als album titel en titel van het nummer bevat, komt de hele naam bij sommige liedjes wel twee keer voorbij gedurende het afspelen! :X Dat mag allemaal iets sneller. Bij de mappenbrowser is het nog irritanter, want als je dan een specifieke file zoekt, moet je telkens eerst wachten tot de artiest, dan het album en dan de titel van het liedje voorbij zijn gekomen, lang voor die tijd springt de speler dan echter al uit de mappenbrowsermodus (leuk woord voor galgje).

Zou super zijn als deze dingen een keer worden opgelost in de firmware. :9~

Verwijderd

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op 16 september 2004 @ 10:57:
1) Ondersteuning van playlists, of de mogelijkheid bestanden achteraf op je player zelf te sorteren, zou ideaal zijn. Jammer dat dat niet kan.
2) Ik vind dat het langsscrollen van de filename (zowel in de mappenbrowser als tijdens het afspelen) VEEL te langzaam gaat. Als je filename zowel artiest als album titel en titel van het nummer bevat, komt de hele naam bij sommige liedjes wel twee keer voorbij gedurende het afspelen! :X Dat mag allemaal iets sneller. Bij de mappenbrowser is het nog irritanter, want als je dan een specifieke file zoekt, moet je telkens eerst wachten tot de artiest, dan het album en dan de titel van het liedje voorbij zijn gekomen, lang voor die tijd springt de speler dan echter al uit de mappenbrowsermodus (leuk woord voor galgje).

Zou super zijn als deze dingen een keer worden opgelost in de firmware. :9~
De eerste ben ik in ieder geval niet zo zeker of het kan..
Bij de tweede.. daar kan je instellen hoe snel het moet voorbij gaan
Weet alleen ff niet welk menuutje dat precies was.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 11:16:
[...]

De eerste ben ik in ieder geval niet zo zeker of het kan..
Bij de tweede.. daar kan je instellen hoe snel het moet voorbij gaan
Weet alleen ff niet welk menuutje dat precies was.
:X OK ik beken: ik had de handleiding (ook al) niet goed bekeken. Scroll speed kun je inderdaad instellen, onder 'Set' -> 'Scr Spd', kun je kiezen tussen langzaam, normaal en snel. 8)7 Bedankt voor de reactie iig, anders had ik lang kunnen wachten op firmware waar dit 'probleem mee wordt 'opgelost' |:(

• Evolutionz
  • Laatst online: 13-08 23:02
Ik heb net mn emp400 binnen. Prachtig ding...maar ik heb nu al een probleem. Ik had hem eerst opgeladen, daarna aangezet en een liedje eropgezet, beetje gespeeld in het menu...daarna uitgezet...
Maar nu zet ik hem weer aan en zie 2 zwarte strepen op mn scherm :?

Is hij nu stuk? :| Zo ja, waar moet ik hem naartoe sturen?

Verwijderd

Evolutionz schreef op 16 september 2004 @ 19:05:
Ik heb net mn emp400 binnen. Prachtig ding...maar ik heb nu al een probleem. Ik had hem eerst opgeladen, daarna aangezet en een liedje eropgezet, beetje gespeeld in het menu...daarna uitgezet...
Maar nu zet ik hem weer aan en zie 2 zwarte strepen op mn scherm :?

Is hij nu stuk? :| Zo ja, waar moet ik hem naartoe sturen?
hahahaha ja das k*t, ik heb er iig geen last van gehad, en ik denk dat het ook niet zo goed is als je dat krijgt te zien. Ik denk dat je beter ff naar de winkel waar je hem gekocht hebt kunt gaan en hun het zelfde uitleggen zoals je hier hebt gedaan.

Verwijderd

is het nu een vooruit gang als ik die nieuwe firmware erop zet of mis ik niks als ik het niet doe. want heb eigenlijk niet zo zin om me player te gaan formateren en al me liedjes er weer opnieuw op te zetten. Maar als die firmware echt beter is dan zal ik dat waarschijnlijk wel doen. Kan het trouwens ook zonder te formateren of is dat niet zo goed.

• Evolutionz
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 19:35:
[...]

hahahaha ja das k*t, ik heb er iig geen last van gehad, en ik denk dat het ook niet zo goed is als je dat krijgt te zien. Ik denk dat je beter ff naar de winkel waar je hem gekocht hebt kunt gaan en hun het zelfde uitleggen zoals je hier hebt gedaan.
Ja, das idd k*t, heel erg k*t! Inmiddels heb ik al een mailtje naar RMA@mp3spelers.nl gestuurd. Nu moet ik alles weer terugsturen :'( *zucht*
Hoelang zou het duren? Krijg ik een nieuwe terug? En hoeveel zijn de verzendskosten ongeveer? Want ik wil natuurlijk niet dat dit gebeurd: "7) U dient het pakket voldoende te frankeren (ongefrankeerde pakketten worden geweigerd)"

[ Voor 35% gewijzigd door Evolutionz op 16-09-2004 19:57 ]

Verwijderd

je kan ook altijd nog naar het bedrijf zelf gaan. dan hoef je het niet op te sturen, en waarschijnlijk zullen ze niet moeilijk doen en krijg je zo een nieuwe.

• Evolutionz
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 20:09:
je kan ook altijd nog naar het bedrijf zelf gaan. dan hoef je het niet op te sturen, en waarschijnlijk zullen ze niet moeilijk doen en krijg je zo een nieuwe.
Tis nogal ver...ik woon in amsterdam...en aangezien ik geen OV heb... €_€

Verwijderd

Topicstarter
@ Evolutionz,
Volgens mij was jij degene die mij een mailtje had gestuurd.
Probeer dat eerst wat ik heb verteld.
Werkt het niet dan zal je het moeten terug sturen.
Dit kan vanaf dat je het gestuurd hebt tot ong. 6 dagen duren.
Soms meer meestal minder :)

@ wacky,
Er is een changelog op de site van www.ez-av.com
Daar kun je zelf zien of het de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
Yep, dat was ik. Ik was helemaal depressief.
Inmiddels al een firmware upgrade gedaan, maar helaas...geen resultaten. Nog steeds 2 hele prachtige verticlae lijnen op m'n scherm. Wat ook vaag is, is dat dat schermpje nu gaat knipperen wanneer ik hem connect met m'n pc. Het duurt een tijdje voordat hij bij "charge ok blablabla" komt.

Ik denk dat ik hem moet terugsturen...6 dagen...dat is idd wel erg lang |:( . Weet iemand hoe ik het veilig kan sturen, heb er namelijk geen ervaring mee. Ik hoorde iets met handtekening :? hoeveel kost dat allemaal...en hoe groot is de kans dat ik een nieuwe mp3 speler krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Evolutionz schreef op 17 september 2004 @ 00:32:
Yep, dat was ik. Ik was helemaal depressief.
Inmiddels al een firmware upgrade gedaan, maar helaas...geen resultaten. Nog steeds 2 hele prachtige verticlae lijnen op m'n scherm. Wat ook vaag is, is dat dat schermpje nu gaat knipperen wanneer ik hem connect met m'n pc. Het duurt een tijdje voordat hij bij "charge ok blablabla" komt.

Ik denk dat ik hem moet terugsturen...6 dagen...dat is idd wel erg lang |:( . Weet iemand hoe ik het veilig kan sturen, heb er namelijk geen ervaring mee. Ik hoorde iets met handtekening :? hoeveel kost dat allemaal...en hoe groot is de kans dat ik een nieuwe mp3 speler krijg?
Hier nog iets aan?
Please follow below instruction if you encounter any display problem after upgrading to 1.14G

1. Copy "ezav1.rom" & all TBL files in 1.14G version into player and turn off and restart
2. And then FAT error will be displayed
3. Proceed Format and then the displayed will be broken.
4. Copy of all file in TBL folders into player and turn OFF and ON
5. Move font down menu -> Press enter key with player button.
Laat me weten of dit werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
Ik heb hem alweer teruggestuurd :P

De firmware op de mp3 speler was al de laatste versie, maar ik had tog de firmware nog een keer erop gezet. Dat had niet geholpen, ook kreeg ik geen error bij het opstarten van de mp3 speler.

Hoop dat ik meer geluk heb met de volgende...

Trouwens...snelle service @ mp3spelers.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik heb het spelertje nu 2 dagen en ben er al helemaal verliefd op. Ik vind de manual wel erg vaag staan sommige dingen niet in uitgelegd enzo. Ook vind ik het gebruik niet helemaal optimaal. Maar het geluid dat eruit komt zo vol en mooi echt geweldig en dan heb ik niet eens goeie oordopjes die moeten nog komen.

Echt dikke 10 klinkt 5x beter als me vorige speler iriver IHP-120.

Upside down

Verwijderd

Topicstarter
Craytahar schreef op 17 september 2004 @ 23:09:
Ik heb het spelertje nu 2 dagen en ben er al helemaal verliefd op. Ik vind de manual wel erg vaag staan sommige dingen niet in uitgelegd enzo. Ook vind ik het gebruik niet helemaal optimaal. Maar het geluid dat eruit komt zo vol en mooi echt geweldig en dan heb ik niet eens goeie oordopjes die moeten nog komen.

Over de handleiding,
ja ik heb zo'n gevoel dat er heel wat dingen missen.
Hoewel in de handleiding van de EMP-200 staat alles keurig uitgelegd woord voor woord (het boekje is ook een stuk dikker)

Maar ik neem aan dat iedereen overweg kan met de speler :)

• greenlizzard
Craytahar schreef op 17 september 2004 @ 23:09:

Moet ik over die van mij dan toch niet eens contact gaan opnemen, want het charge ok scherm komt niet altijd opdagen en ik vind die van mij in ieder geval geen superieur geluid leveren. De bass is waardeloos en er zit weinig diepte in het geluid. En zo zijn er nog wat kleine dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over de speler maar ik wil alleen weten hoe ik de FM radio kan beluisteren, als ik in het menu'tje 'FM AREA' ga dan krijg ik de keuze tussen 'KR/US/RU', 'JAPAN' EN 'EU'. Dan kies ik vervolgens 'EU' en ik weet niet of ik hier nog meer moet instellen of er speciale bestandjes in de FM map moeten. Wie kan me helpen? _/-\o_

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

FM-radio luisteren: menu/mode knop lang indrukken, dan gaat de radio aan. Hoe je zenders moet zoeken en programmeren lees je maar in de manual B) Staat 't allemaal duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Mensen het kan echt geen kwaad om de handleiding effe te lezen voor je hier een vraag post die gewoon duidelijk in de beschrijving beantwoord wordt. :?
Daar zijn handleidingen toch voor..........

[ Voor 13% gewijzigd door greenlizzard op 20-09-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen kwam er gister achter dat dit ding glow in the dark heeft, ik zag hem in een keer liggen in het donker :*) echt grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Greenlizzard: Helemaal mee eens. En als je geen handleiding bij de hand hebt, maar blijkbaar wel internet om vragen over bediening te gaan stellen, dan kan je de handleiding dus downloaden, uit de start post of van www.ez-av.com

@wacky: WTF... Glow in the dark??? Wat had jij op?!?!? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er al weerus wat nieuwe firmware aan te komen .... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 14:17:
zit er al weerus wat nieuwe firmware aan te komen .... :9~
heb geduld.
Zo'n firmware kan niet in een paar secondes worden gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey tha deamon wat voor sony oordopjes heb jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op 21 september 2004 @ 12:19:
Greenlizzard: Helemaal mee eens. En als je geen handleiding bij de hand hebt, maar blijkbaar wel internet om vragen over bediening te gaan stellen, dan kan je de handleiding dus downloaden, uit de start post of van www.ez-av.com

@wacky: WTF... Glow in the dark??? Wat had jij op?!?!? :X
ik zweer het dat er glow in the dark op zit houd de speler maar heel dicht bij een lamp en kijk dan maar eens in het donker dan zie je om de toetsen heen een licht gevende rand. probeer maar uit

en nog iets bij me speler is nu ongeveer de helft van de bovenste lak laag eraf (nu al) probeer hem nu helemaal er af te krassen over heel de speler want dan ziet hij er gewoon weer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 18:25:
[...]

ik zweer het dat er glow in the dark op zit houd de speler maar heel dicht bij een lamp en kijk dan maar eens in het donker dan zie je om de toetsen heen een licht gevende rand. probeer maar uit

en nog iets bij me speler is nu ongeveer de helft van de bovenste lak laag eraf (nu al) probeer hem nu helemaal er af te krassen over heel de speler want dan ziet hij er gewoon weer goed uit.
Jaja, waar zo'n apparaatje je al niet mee bezig houd he ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 18:16:
ey tha deamon wat voor sony oordopjes heb jij
DIE :P

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ThaDemon: Die dopjes zie er heel anders uit dan op de foto uit je startpost >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 18:25:
[...]
ja daar heb ik o0k last van ... ik had hem nog maar net en ik heb hem steeds in het beschermhoesje gehad ... bij mij is nu op de bolle rand boven "ezav" een laag er af ... en het begint nu onder de bediening ... ik wil alles dur eigenlijk ook wel af halen maar gaat de letters ezav etc dan niet weg ... heb je het al geprobeerd??
wie heeft hier nog meer last van ?

Verwijderd

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op 22 september 2004 @ 10:43:
ThaDemon: Die dopjes zie er heel anders uit dan op de foto uit je startpost >:)
Jij vroeg welke ik gebruik :P
Die uit de eerste foto is een weet ik veel wat voor n oordopje.
Het is een pers-image ;)

• Uncle E
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 09:56:
hey mensen kwam er gister achter dat dit ding glow in the dark heeft, ik zag hem in een keer liggen in het donker :*) echt grappig
Ik heb het net uit geprobeerd. Ik had die "ring" al wel gezien, maar dacht dat het bij die knoppen hoorde. Nu vind ik de Xen echt helemaal TOP! :9~

Verwijderd

Topicstarter
!TIP!
Q: Navigeren gaat behoorlijk traag en tijdens het afspelen van muziek en navigeren hoor ik gekraak omdat ie de volgende pagina moet laden, hoe los ik dit op?

A: Sluit de speler aan op je PC, Ga naar Deze Computer -> Eigenschappen van "Externe Schijf" -> Extra -> Defragmenteren. Krijg je de melding dat er niet genoeg ruimte is, gewoon doorgaan. Dit kost je ongeveer 3 minuten hoogstens. Wanneer het af is kan je sneller navigeren en hoor je dat gekraak minder/niet tijdens het afspelen.

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:52:
!TIP!
Q: Navigeren gaat behoorlijk traag en tijdens het afspelen van muziek en navigeren hoor ik gekraak omdat ie de volgende pagina moet laden, hoe los ik dit op?

A: Sluit de speler aan op je PC, Ga naar Deze Computer -> Eigenschappen van "Externe Schijf" -> Extra -> Defragmenteren. Krijg je de melding dat er niet genoeg ruimte is, gewoon doorgaan. Dit kost je ongeveer 3 minuten hoogstens. Wanneer het af is kan je sneller navigeren en hoor je dat gekraak minder/niet tijdens het afspelen.
Bedankt :) Had ik zelf ook al bedacht :) Maar als hij bijna vol zit, werkt het volgens mij niet helemaal.

Arch Linux

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 16:16:
[...]

ja daar heb ik o0k last van ... ik had hem nog maar net en ik heb hem steeds in het beschermhoesje gehad ... bij mij is nu op de bolle rand boven "ezav" een laag er af ... en het begint nu onder de bediening ... ik wil alles dur eigenlijk ook wel af halen maar gaat de letters ezav etc dan niet weg ... heb je het al geprobeerd??
wie heeft hier nog meer last van ?
Ik heb nu bijna alles eraf gekrast alleen de lak om de biedings knoppen is lastig eraf t ekrijgen omdat je er bijna niet bij kunt, Het beste is gewoon een meisje in schakelen met goede nagels, heb ik ook gedaan ziet er nu weer goed uit. je moet gewoon elke keer na het krassen ff met een doekje erover heen gaan zodat je de lak er af poetst

Verwijderd

Topicstarter
joRDzz schreef op 23 september 2004 @ 16:37:
[...]

Bedankt :) Had ik zelf ook al bedacht :) Maar als hij bijna vol zit, werkt het volgens mij niet helemaal.
Als je em tot de laatste kB vult kan ie inderdaad moeite hebben met navigeren omdat het geheugen vol zit.
Maar je kunt em altijd defragmenteren!

Oja nog iets, niet formatteren met Windows, Windows formatteerd de verkeerde bestandssysteem en moet je nog een keer formatteren omdat de speler dat verzoekt.

Verwijderd

ik heb bij de mediamarkt gevraagd wat ik kon doen ivm die laklaag. Zij hebben mij doorgewezen naar de site www.tu-and-tu.com . Ze zeiden dat ik daar even een mailtje naar toe moest sturen en dat ik daar dat een nieuw frontje kon kopen. En dan niet hetzelfde frontje maar ook een soort aliminium frontje ... een beetje zoals de 512mb versie van de xen-200. Dus ik heb nu een mailtje gestuurd met de vraag naar frontjes daarbij. Volgens de die gast van de mediamarkt kon je die frontje heel makelijk vervangen met een schroevendraaiertje en het zou helemaal geen punt zijn om dat zelf even te doen. 1 ding is zeker ... ik wil wel zon metallic frontje, zodra ik antwoord het op mijn email laat ik het ff weten ... :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 20:54:
ik heb bij de mediamarkt gevraagd wat ik kon doen ivm die laklaag. Zij hebben mij doorgewezen naar de site www.tu-and-tu.com . Ze zeiden dat ik daar even een mailtje naar toe moest sturen en dat ik daar dat een nieuw frontje kon kopen. En dan niet hetzelfde frontje maar ook een soort aliminium frontje ... een beetje zoals de 512mb versie van de xen-200. Dus ik heb nu een mailtje gestuurd met de vraag naar frontjes daarbij. Volgens de die gast van de mediamarkt kon je die frontje heel makelijk vervangen met een schroevendraaiertje en het zou helemaal geen punt zijn om dat zelf even te doen. 1 ding is zeker ... ik wil wel zon metallic frontje, zodra ik antwoord het op mijn email laat ik het ff weten ... :)
Ik betwijfel dat het mogelijk is.
K zal morgen hun het wel even vragen zodat ik meteen antwoord krijg.
Er zat idd bij de eerste spelers een verkeerde lak-laagje.
Dit is al opgelost bij de latere modellen, als het goed is moet je de speler terugsturen en krijg je een nieuwe toegestuurd.
Ik zal het morgen in ieder geval even vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,
Jullie hebben me overtuigd om voor de Xen te kiezen ... was eerst van plan de iAudio4 te kopen ... })

Maar !
Welke moet ik kopen ? De 200 of de 400 ?
Ik heb gezien dat er hier al een post of zo is over gedaan ... wel zonder 'bevredigend' antwoord ... :'(

Serieus : zelf geef ik niet om een stop-watch, en mooie kleuren en icons en lezen van tekst bestanden zijn ook niet van belang.
Wat is dan nog het 'voordeel' van de 400 ten opzichte van de 200 ?
De 200 is goedkoper en heeft verwisselbare batterijen (en dat vind ik wel een voordeel) ...
Ik ga de speler vooral gebruiken om te sporten ...

Is er iemand die ervaring met beide toestellen heeft en die mij het iets duidelijker kan maken ? 8)7

De 'externe' adapter voor het opladen van de 400 heb ik alleen gevonden bij www.mp3spelers.nl. Is hij nog ergens anders te verkrijgen (Mediamarkt ?) ?

Please help me out ... want ik weet niet wat kiezen ! :?
Als de 400 nu verwisselbare batterijen had ... dan was de keuze niet moeilijk ...

Wil zo snel mogelijk de speler kopen ... wacht op jullie reacties ...
Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld ! _/-\o_
Greetz,
Marc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Voordelen voor mij: nog kleiner, kost je geen batterijen meer (voor mij was dat een vereiste. Batterijklepjes zijn nog wel eens het zwakste punt van een klein electronisch apparaat. En je betaalt je uiteindelijk scheel aan batterijen als je geen oplaadbare hebt). En het hogere gadget-gehalte natuurlijk 8)

Maar als je geen accu wilt, is de keuze toch eigenlijk al gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Wacky160: ik heb tot nu toe geen problemen gehad met de laklaag, gelukkig. Maar zou je een foto kunnen posten van hoe de Xen eruit ziet zonder die lak??? Ben wel benieuwd of je echt verschil ziet.

Heb trouwens die glow-in-the-dark nog niet getest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi SnoeiKnoei,
Bedankt voor je reactie !
Heb jij er de 'oplader' bijgekocht ?
Waar heb je alles gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog vergeten ...

Je zei : "Maar als je geen accu wilt, is de keuze toch eigenlijk al gemaakt...".
Wil de 400 wel kopen als de kwaliteit tov de 200 erop vooruitgegaan is.
Maar als de kwaliteit (muziek, duurbaarheid, ...) hetzelfde is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb de oplader erbij gekocht ja, hele meuk besteld+gekocht bij MP3spelers.nl (oplader is daar maar 4 euro nogwat als je em bij een MP3speler koopt.)

Heb het apparaatje nu twee weken intensief gebruikt en heb nog niet 1 klacht. Is nog nooit vastgelopen ofzo. Geluid is perfect. Gebruik overigens nog de oude firmware; ik zie geen reden om te upgraden want de nieuwe firmware biedt mij geen voordelen.

Ik heb de 200 nooit gebruikt dus ik kan niet zeggen of er echt grote verschillen in gebruik of kwaliteit zijn. Voor de 200 is ondertussen voldoende nieuwe firmware om kinderziektes te verhelpen. Aan de andere kant denk ik dat EZ-AV ondertussen meer ervaring heeft en dat de 400 met minder kinderziektes op de markt is gezet. Volgens mij is het verschil tussen de 200 en 400 vooral een kwestie van smaak?

Misschien dat ThaDemon iets kan zeggen over de vergelijking 200/400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Oh, is er niet een verschil in ondersteuning voor mediaformaten? Ik geloof dat de 200 geen OGG ondersteunt en de 400 wel. Correct me if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een mailtje terug gekregen wat beftreft die laklaag ... ik kan hem terug sturen en dan krijg ik gewoon een nieuwe :)

alleen hoe moet je dat ding opsturen? met aankoopbon en al + het doosje etc?
en de verzendkosten zijn voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt er in de display geen 24 uurs klok zichtbaar, terwijl je dit wel in de time settings invoerd.

Hoe moet ik een keuze maken vrro een 24 uurs klok en kan dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplader erbij gekocht ja, hele meuk besteld+gekocht bij MP3spelers.nl (oplader is daar maar 4 euro nogwat als je em bij een MP3speler koopt.)

Heb het apparaatje nu twee weken intensief gebruikt en heb nog niet 1 klacht. Is nog nooit vastgelopen ofzo. Geluid is perfect. Gebruik overigens nog de oude firmware; ik zie geen reden om te upgraden want de nieuwe firmware biedt mij geen voordelen.

Ik heb de 200 nooit gebruikt dus ik kan niet zeggen of er echt grote verschillen in gebruik of kwaliteit zijn. Voor de 200 is ondertussen voldoende nieuwe firmware om kinderziektes te verhelpen. Aan de andere kant denk ik dat EZ-AV ondertussen meer ervaring heeft en dat de 400 met minder kinderziektes op de markt is gezet. Volgens mij is het verschil tussen de 200 en 400 vooral een kwestie van smaak?

Misschien dat ThaDemon iets kan zeggen over de vergelijking 200/400?
Verschillen EMP-400 t.o.v. de EMP-200

- Kleiner en lichter
- Oled 3 kleuren, 128 grijstinten display
- Ogg Vorbis codec
- Opstart en Afsluit kun je veranderen maar dan ook Animeren
- Ingebouwde Accu
- Stopwatch
- Image viewer
- Text-bestanden viewer
- Monitor Functie (niet meer nodig om Oordopjes uit je oor te halen)
- QBS Preset
- Radio Schedule functie
- Switchen tussen Mono/Stereo in Radio
ik heb een mailtje terug gekregen wat beftreft die laklaag ... ik kan hem terug sturen en dan krijg ik gewoon een nieuwe :)

alleen hoe moet je dat ding opsturen? met aankoopbon en al + het doosje etc?
en de verzendkosten zijn voor mij?
Alleen de speler zelf opsturen.
En je kunt er een brief invoegen met evt. het mailtje enz.. om het te bewijzen.
Verzendkosten zijn voor jou maar het terugsturen kost je niets.
Waarom wordt er in de display geen 24 uurs klok zichtbaar, terwijl je dit wel in de time settings invoerd.

Hoe moet ik een keuze maken voor een 24 uurs klok en kan dit wel?
In de nieuwe firmware release die binnenkort uitkomt zal je kunnen kiezen tussen een 12 uurs- of 24uurs klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is opgestuurd, en ze zeiden dat ik hem binnen 5 werkdagen weer kan terugverwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraag voor jullie 'experten' op MP3 gebied ! _/-\o_

Ik zoek goede dopjes die 'ter plaatse' blijven terwijl ik sport (lopen, ...) ?
Suggesties ? :O

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met sport koptelefoon van Aiwa HP-SN51?
Heeft deze goede bassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 14:41:
hij is opgestuurd, en ze zeiden dat ik hem binnen 5 werkdagen weer kan terugverwachten :)
Yep klopt, er is namelijk een nieuwe lading vanuit Korea onderweg naar Nederland, dus even wachten :)

Voor goede oordopjes moet je even op de Sony site gaan kijken, daar hebben ze redelijk kwalitatieve oordopjes die ook goed in je oren blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 11-09 15:48
Goedemiddag! :7

Ik ben nou ook sinds enkele dagen de trotse eigenaar van dit fijne apparaat en hij bevalt echt zéér goed! De reacties die ik krijg zijn allemaal erg positief en iedereen verbaast zich erover wat er wel niet allemaal kan met deze speler...

Even een paar bevindingen:
Toen ik ´m voor het eerst zag liggen bij de Mediamarkt vond ik ´m errug klein, veel kleiner dan ik had verwacht. Maar nu ik er eenmaal aan gewend ben vind ik het formaat juist super en het "gadget gehalt" straalt er natuurlijk vanaf! :)

Ik heb eerst dit topic goed doorgelezen om te kijken wat de andere tweakers er van vonden en dit heeft mij eigenlijk meteen overgehaald om ´m te halen. Alleen snap ik echt niet waarom sommigen zo´n moeite hebben met de instellingen en menu´s... Vind ´m echt kinderlijk eenvoudig en fijn om te bedienen, kan niet anders zeggen! Alleen zijn de bijgeleverde koptelefoontjes niet helemaal je-van-het, dus heb ik vandaag meteen maar nieuwe Sony MDR-EX51LP dopjes besteld zodat ´t allemaal wat beter klinkt..

Tot zover allemaal positief dus, maar..... Gister liep hij ineens zomaar vast toen ik een nummer wou selecteren uit een door mij aangemaakte map. Ik balen natuurlijk, maar na het indrukken van het kleine resetknopje naast de USB poort liep ie weer. Wat eigenlijk gelijk m´n aandacht trok was het feit dat sommige muziekicoontjes in de mappen naast de nummers weg waren, of dat de hele songtitels veranderd waren in puntjes! :/ Dit heb ik maar gelinkt aan het feit dat ik de speler tot de laatste bit toe vol had gezet, dus eigenlijk was het ook niet zo gek. Toch een kleine teleurstelling, dat wel... Misschien heeft iemand een andere verklaring???

Ik hoop ook niet dat het nog een keer gebeurd, maar voor de zekerheid laat ik wel een paar mb´s ruimte over de volgende keer.

Tot slot nog een vraag: ik weet inmiddels dat je de startanimatie kunt veranderen, maar ik ben er alleen nog niet achter hoe je het "Goodbye" textje kunt wisselen voor een eigen gemaakte. Voor het opstarten heb je het "login" filetje nodig, maar ik zie geen extra file voor het uitzetten... iemand???

Algemeen oordeel is dus: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we de nieuwe firmware al gebruiken (XenFirmwareVer1_51E )
en kan iemand vertellen wat de veranderingen zijn buiten de 12 24 uurs klok settings.
wil iemand mij ook uitleggen hoe ik deze firmware makkelijk kan instaleren.
Staat een beetje moeilijk beschreven op de Ezav site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Anadigi: ik zie nog geen nieuwe firmware op hun website staan :| De versie die jij noemt is voor de 200, da's een andere MP3-speler dan in dit topic besproken wordt |:( 8)7 :?

Dus: ook nog geen change log beschikbaar.

Overigens kun je firmware installeren door 'm te downloaden, uit te pakken (zip bestandje), de 10 files die je dan hebt op je speler te zetten vanaf je PC (niet in een map maar in de root) en dan je speler uit en aan te zetten. It's that simple. Staat vrij duidelijk op hun website.

@Spatlip: Als je weet hoe je een login filmpje moet maken, weet je ook hoe je een logout filmpje maakt, en dat noem je dan 'Logout.pfl' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op 24 september 2004 @ 15:48:
@Anadigi: ik zie nog geen nieuwe firmware op hun website staan :| De versie die jij noemt is voor de 200, da's een andere MP3-speler dan in dit topic besproken wordt |:( 8)7 :?

Dus: ook nog geen change log beschikbaar.

Overigens kun je firmware installeren door 'm te downloaden, uit te pakken (zip bestandje), de 10 files die je dan hebt op je speler te zetten vanaf je PC (niet in een map maar in de root) en dan je speler uit en aan te zetten. It's that simple. Staat vrij duidelijk op hun website.

@Spatlip: Als je weet hoe je een login filmpje moet maken, weet je ook hoe je een logout filmpje maakt, en dat noem je dan 'Logout.pfl' :P
Inderdaat helemaal niet goed opgelet sorry. 8)7 8)7 8)7

en dat is wel heel simpel, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Whehe, heel logisch dus! :D

Thanx!

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze mp3-speler ook kopen, alleen hij is helaas niet op voorraad bij de Mediamarkt. Ze hebben gezegd dat ik bij bestelling 1 á 2 weken moet wachten. Nu overweeg ik om via internet de mp3-speler de bestellen, heeft iemand misschien goeie ervaringen met een bepaalde site? Of is het toch beter om nog een aantal weken geduld te hebben en de EMP-400 256Mb bij de Mediamarkt te halen? Wat is jullie advies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 20:11:
Ik wil deze mp3-speler ook kopen, alleen hij is helaas niet op voorraad bij de Mediamarkt. Ze hebben gezegd dat ik bij bestelling 1 á 2 weken moet wachten. Nu overweeg ik om via internet de mp3-speler de bestellen, heeft iemand misschien goeie ervaringen met een bepaalde site? Of is het toch beter om nog een aantal weken geduld te hebben en de EMP-400 256Mb bij de Mediamarkt te halen? Wat is jullie advies? :)
Op dit moment zijn ze ongeveer overal uitverkocht.
Je moet zowiezo nu gewoon 1-2 weken wachten totdat de nieuwe lading binnen is.
Je kunt het dan wel bij de MediaMarkt halen.
Goeie online internet shops zijn:
http://www.mp3cdspeler.nl/
http://www.mp3man.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 20:35:
[...]

Op dit moment zijn ze ongeveer overal uitverkocht.
Je moet zowiezo nu gewoon 1-2 weken wachten totdat de nieuwe lading binnen is.
Je kunt het dan wel bij de MediaMarkt halen.
Goeie online internet shops zijn:
http://www.mp3cdspeler.nl/
http://www.mp3man.nl/
Oké bedankt voor de info!

• Uncle E
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 20:11:
Ik zelf heb 'm bij www.mmport.nl gekocht. Ben best tevreden over die site, had mijn speler vrij snel binnen (binnen een week), ondanks dat ie niet op voorraad was toen ik hem bestelde.
Met de Mediamarkt (Groningen) heb ik niet zulke goede ervaringen. Toen ik de emp400 daar wou kopen, hadden ze hem niet meer in de winkel, maar wel nog 6 in het magazijn, dus of ik later terug wou komen. 's Middags bleek dat die 6 er één was en die was al door iemand besteld. "Maar we krijgen morgen (zaterdag) en maandag weer een nieuwe lading binnen, dus dan bellen we je." Dat was nu 3 weken geleden en ze hebben nog niet gebeld.

Kortom je moet zelf maar kijken wat je doet...

ps: mmport.nl beweerd ze op voorraad te hebben en binnen 1-2 dagen te leveren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Uncle E op 25-09-2004 09:29 ]

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:37
ik heb mijn ezav emp400 256MB versie gehaald bij mp3man.nl, ben gewoon naar de winkel gelopen en ze hadden er nog genoeg op voorrraad, maar goed dat ik in Rotterdam woon :P

PC Specification

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, in sommige winkels zijn ze nog op voorraad maar bij de meeste al uitverkocht. Even afwachten tot eind volgende week, dan zou de nieuwe voorraad weer binnen zijn :).

Verwijderd

wacky ga jij je xen ook opsturen ... ivm die laklaag?

Verwijderd

ik heb hem per ongeluk via windows geformateerd en nu zijn die mappen van fm en line in enzo weg is dat erg ??

Verwijderd

en als je die update hebt gedownload moet je dat er gewoon ingooien ?? hoeft het niet in een speciaal mapje ?

bedankt

Verwijderd

hehe weer een vraagje kun je als je hem hebt aangesloten niet tegelijk nummers afspelen of dingen anders instellen ?? blijft bij mij de hele tijd op charging en usb connect staan en maakt niet uit wat je indrukt blijft de hele tijd zo

danke

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:38
Het wordt steeds moeilijker, een mp3 speler uitzoeken. Eerst dacht ik dat de Iaudio 4 (239 euro 512 mb)ideaal zou zijn, heb ook nog aan de iRiver iFP 795 (292 euro)gedacht, en nu dus deze speler. Welke moet ik nu nemen :? De Xen 400 is wel weer ff wat duurder (275 euro 512mb). Maar bij de Iaudo en de iRiver zou ik dan weer oplaatbare batterijen moeten kopen. Ik vind trouwens een ingebouwde accu niet echt een voordeel. Wie kan mij verder helpen wat nou de beste keus zou zijn.
(heb ook nog ff aan de Live CA-F300 512 MB gedacht, maar weet eigenlijk niet wat ik daar van moet vinden)

[ Voor 17% gewijzigd door Brammel op 25-09-2004 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem per ongeluk via windows geformateerd en nu zijn die mappen van fm en line in enzo weg is dat erg ??
Nee, erg is het niet, ze komen terug wanneer je via de speler formatteerd of opneemt van FM of Line-In ;)
en als je die update hebt gedownload moet je dat er gewoon ingooien ?? hoeft het niet in een speciaal mapje ?
Extracten.
Inhoud (10 files) gewoon in de root van de speler zetten. disconnecten en speler herstarten.
hehe weer een vraagje kun je als je hem hebt aangesloten niet tegelijk nummers afspelen of dingen anders instellen ?? blijft bij mij de hele tijd op charging en usb connect staan en maakt niet uit wat je indrukt blijft de hele tijd zo
Nee dat is niet mogelijk, als je het aansluit op de PC dan charged de speler alleen, je kunt verder niks doen ermee totdat hij klaar is met opladen (na 2uur)
Het wordt steeds moeilijker, een mp3 speler uitzoeken. Eerst dacht ik dat de Iaudio 4 (239 euro 512 mb)ideaal zou zijn, heb ook nog aan de iRiver iFP 795 (292 euro)gedacht, en nu dus deze speler. Welke moet ik nu nemen De Xen 400 is wel weer ff wat duurder (275 euro 512mb). Maar bij de Iaudo en de iRiver zou ik dan weer oplaatbare batterijen moeten kopen. Ik vind trouwens een ingebouwde accu niet echt een voordeel. Wie kan mij verder helpen wat nou de beste keus zou zijn.
(heb ook nog ff aan de Live CA-F300 512 MB gedacht, maar weet eigenlijk niet wat ik daar van moet vinden)
Ik zou zeggen, neem de speler die jij het mooiste vind ;)

• JunkO
Hmmm... Hij is me al 4 keer achter elkaar vastgelopen vandaag, telkens als ik een andere map selecteer en ´m wil afspelen... vast! :(
Een kwestie van de resetknop indrukken en hij gaat weer, maar toch is het erg irritant. Ik heb nog wel express extra ruimte overgelaten (+/- 20 mb) omdat ik dacht dat het geheugen misschien te vol zat, maar dat mocht dus niet baten.
Ik heb ´m vanmiddag maar een keer geformateerd en nu is het even afwachten of het weer gebeurd... hope not! Meer mensen die hier last van hebben?!?

PS. is het misschien een goed idee om hier custom opstart / afsluit bestandjes te plaatsen?? Lijkt me op zich wel handig...

Verwijderd

Topicstarter
spatlip schreef op 25 september 2004 @ 18:29:
Hmmm... Hij is me al 4 keer achter elkaar vastgelopen vandaag, telkens als ik een andere map selecteer en ´m wil afspelen... vast! :(
Een kwestie van de resetknop indrukken en hij gaat weer, maar toch is het erg irritant. Ik heb nog wel express extra ruimte overgelaten (+/- 20 mb) omdat ik dacht dat het geheugen misschien te vol zat, maar dat mocht dus niet baten.
Ik heb ´m vanmiddag maar een keer geformateerd en nu is het even afwachten of het weer gebeurd... hope not! Meer mensen die hier last van hebben?!?

PS. is het misschien een goed idee om hier custom opstart / afsluit bestandjes te plaatsen?? Lijkt me op zich wel handig...
Voor custom opstart/afsluit logo's kun je hier posten:
[rml][ MP3] Grote Custom Logo Topic EZAV EMP-200/EMP-400[/rml]

Over je probleem,
Zorg ervoor dat je je muziek niet in de root map zet, maar zelf gewoon een map maken genaamd "MUSIC" of iets dergelijks.
Ook kun je even proberen om de firmware te updaten wat ook kan helpen.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste