[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 70 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gaat dit niet lukken? :p

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/DJD3SB09K10Q/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 17:50

Kolky

subtitle not available

Ik ga binnenkort misschien voor m'n RPL/PPL, maar ik heb nog een klein vraagje voor de kenners:
hoeveel vlieguren moet je maken om het brevet geldig te houden? Zijn er nog andere eisen aan het vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 17:10:
[...]

Dan heb je niet helemaal goed gelezen :)
Na de ILS approach heb ik een Touch and Go gemaakt, gevolgd door een circuitje met een normale full stop landing. Dat gecombineerd met een een paar fikse windvlagen levert een paar zweethandjes op ;)
Ow sorry, idd niet helemaal goed gelezen ;)
Leuk om de foto's te zien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kolky schreef op 21 september 2004 @ 18:01:
Ik ga binnenkort misschien voor m'n RPL/PPL, maar ik heb nog een klein vraagje voor de kenners:
hoeveel vlieguren moet je maken om het brevet geldig te houden? Zijn er nog andere eisen aan het vliegen?
Wat ik heb begrepen: 12 uur in het 2e jaar nadat je je brevet hebt gehaald. Ik ga binnenkort een bezoekje brengen aan een vliegclub in op EHLE
Wat bedoel je met 'Zijn er nog andere eisen aan het vliegen' ?
Volgens mij is er maar 1 eis: "Blijf in de lucht totdat je bent geland" 8)7
Begrijp ik het goed dat we misschien binnenkort achter elkaar aanvliegen?

btw, we dwalen weer van het topic af....is dit een bezwaar? Of mogen we hier real life met simulatie mixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
New-be vraagje:

eigenlijk had ik deze vraag al in de "te vaak gestelde" sectie verwacht maar ik kon m daar niet vinden, ook niet in een aantal eerdere posts (alhoewel dat wel even duurt voordat je die met een telefoonlijn binnen ebt met de diverse screenshots).

Met name gaat mijn vraag over die screenshots, bijv die geweldige met dat groen/witte Boeing toestel of soms die met easy jet en een paar helicopters erbij etc.

Mijn vraag is/zijn:

1) die toestellen, waar komen die vandaan, ik zoek me suf in FS2004 maar niets gevonden

2) mijn systeem is een AMD1800+, 256Mb int en een Nvidia GeForce 2 MX/MX400 met een 4* AGP slot. Met name de videokaart is waarschijnlijk de bottlenek. Zou een MSI Geforce FX5200 (voor mij betaalbaar) veel winst geven, met name dus om van die strakke scenery te krijgen zoals bij de div screenshots.

3) wat mag ik eigenlijk niet missen als extra software voor FS2004, pay dan wel gewoon fly-ware ?? Ik zie zo ontzettend veel links en software dat ik een beetje door de vliegtuigen het vliegveld niet meer zie...... Of is FS2004 al gewoon op zich voldoende, met name om met Europese vliegtuigen en op Eur.vliegvelden te vliegen?

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen,

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:27
Jopp schreef op 21 september 2004 @ 20:53:
1) die toestellen, waar komen die vandaan, ik zoek me suf in FS2004 maar niets gevonden

3) wat mag ik eigenlijk niet missen als extra software voor FS2004, pay dan wel gewoon fly-ware ?? Ik zie zo ontzettend veel links en software dat ik een beetje door de vliegtuigen het vliegveld niet meer zie...... Of is FS2004 al gewoon op zich voldoende, met name om met Europese vliegtuigen en op Eur.vliegvelden te vliegen?
De vliegtuigen (de boeings 737) zijn afkomstig van de PMDG group (www.precisionmanuals.com) deze zijn payware maar zijn onzettend realistisch.
De andere vliegtuigen (bv de 747) zijn afkomstig van PIC de url staat inde startpost iets met phoenix ofzoiets :D.

En tja de extra software, ik denk zelf de AI van FrankO dat is werkelijk een must (traffic). De andere GoTers weten nog wel meer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 17:50

Kolky

subtitle not available

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 19:56:
[...]

Wat ik heb begrepen: 12 uur in het 2e jaar nadat je je brevet hebt gehaald. Ik ga binnenkort een bezoekje brengen aan een vliegclub in op EHLE
Wat bedoel je met 'Zijn er nog andere eisen aan het vliegen' ?
Volgens mij is er maar 1 eis: "Blijf in de lucht totdat je bent geland" 8)7
Begrijp ik het goed dat we misschien binnenkort achter elkaar aanvliegen?

btw, we dwalen weer van het topic af....is dit een bezwaar? Of mogen we hier real life met simulatie mixen?
Ik bedoelde met 'andere eisen' zoiets in de trand van aantal landingen, of zoiets dergelijks.

Ik ga het denk ik op Hoogeveen (EHHO) proberen; dichter in de buurt dan alle andere vliegvelden. Op de site bieden ze een instapcursus aan: 5 uur theorie, 5 uur praktijk en 5 landingen voor € 540,-. Deze uren mogen genoteerd worden in je log, dus je hebt voor de ppl nog maar 40 te gaan.
(www.aeronoord.nl)
Ik heb ook al een proefles op Texel gehad (een half uur).

anyway, het off-topic gehalte valt wat mij betreft wel mee. Het hoge niveau van de simulatie raakt op dit moment nagenoeg the real life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
Vanavond eens een rondje Nederland gedaan, per Boeing van Rotterdam naar Schiphol.

Maar de Erasmusbrug niet kunnen vinden....

Klopt het dat er verder weinig (kloppende) scenery is als je in Nederland vliegt (anders dan huisje boompje vliegveldje)?

Bestaat dit (als add on) wel voor FS2004?

groet,

Jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
CreativeMind schreef op 21 september 2004 @ 21:09:
[...]

De andere vliegtuigen (bv de 747) zijn afkomstig van PIC de url staat inde startpost iets met phoenix ofzoiets :D.
De 747 en 777 voor FS2002 zijn niet van Pilot in Command maar van Phoenix Simulation Software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Jopp schreef op 21 september 2004 @ 20:53:
New-be vraagje:

2) mijn systeem is een AMD1800+, 256Mb int en een Nvidia GeForce 2 MX/MX400 met een 4* AGP slot. Met name de videokaart is waarschijnlijk de bottlenek. Zou een MSI Geforce FX5200 (voor mij betaalbaar) veel winst geven, met name dus om van die strakke scenery te krijgen zoals bij de div screenshots.
Eigenlijk is dit een voor FS2004 goed op elkaar afgestemd geheel. Maar wel voor lage kwaliteit beeld.

Het probleem naar mijn idee is nu dus dat je alles moet vervangen wil je iets beters hebben, ik denk dat alleen een videokaart niet genoeg is. Want FS2004 vreet ook RAM, en dat is "maar" 256mb terwijl FS2004 al gauw meer opslurpt. Dan gaat je hardeschijf heel hard nadenken (swappen). Dit levert al gauw hakkelend beeld op.

Daarna zou je kunnen denken aan een nieuwe videokaart om het wat sneller te laten lopen. Maar dan is er weer een volgend probleem, al die simulatie (al helemaal bij de PMDG toestellen) kosten heel veel CPU-kracht, dus moet je die ook weer vervangen :/

Das het vervelende van games(/simulators) en pc's.

[ Voor 6% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 21-09-2004 22:13 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Verwijderd

Nu weer met LAGO Amsterdam, Z-taxiway en Polderbaan included!
Circuitje rwy 27:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr014.jpg

• NovemberSierra
DutchCommando schreef op 21 september 2004 @ 22:03:
[...]

De 747 en 777 voor FS2002 zijn niet van Pilot in Command maar van Phoenix Simulation Software.
Haha zoals je in mijn post zag bedoelde ik ook de Phoenix maar wist de afkorting er niet van :P. En daarom zei ik iets met Phoenix.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr007.jpg
Euhm waarom staat er een zwarte streep in je display leon, heb je weer iets gedaan wat wij niet mogen zien ;).

[ Voor 24% gewijzigd door NovemberSierra op 22-09-2004 16:19 ]

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik liep bij de mediamarkt en toen viel mijn oog op dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.gamecontrol.de/img/large/sl-6640_1.jpg

voor €25,- kon ik die niet laten liggen, deze stuurt wel iets beter als een gamepad :X

Verwijderd

hallo allemaal
{FS2004}
ben na de navigation lessons mn eerste grote take-off gedaan
gelijk route ifr ams naar jawel st maarten :-) (gewoon om te kijken hoe zo'n departure nou is)
Ik taxien, take off je weet wel met ATC. gaat allemaal goed totdat soesterberg zegt: je mot ff links af 230 draaien.
ik doe het allemaal nu nog op AP om het overzicht te behouden en alles op me af te laten komen, maar hier komt de vraag. hoe doe je dat? de AP staat op NAV uiteraard maar nu moet ik naar 230. dus ik 230 erin gedraaid en op hdg gezet (of is dit fout? maar hij gaat naar 230 en ik lekker doorklimmen. maar wanneer gaan ze nou zeggen dat ik weer mn normale NAV route mag vliegen want als het zo doorgaat zit ik in Timboektoe.....dus wanneer moet ik nou stoppen met die wijziging die ze me hebben doorgegeven?
uieindelijk ben ik gestall'd omdat ik niet zat op te letten en keihard ben gecrashed.....ach ja bovenop op rotterdam.....

o ja trouwens, waarom zegt de 777 (co-piloot) geen V1 en V2 enzo (heb eens naar rechts gekeken maar hij zit er niet!!) en bij landen wordt er geen minimums, 100, 50, 40, 30 , enz gezegd, wat doe ik fout?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 19:40 ]

Verwijderd

CreativeMind schreef op 22 september 2004 @ 16:16:
[afbeelding]
Euhm waarom staat er een zwarte streep in je display leon, heb je weer iets gedaan wat wij niet mogen zien ;).
Jouw beeldscherm staat veel te licht, of er mankeert iets aan je grafische kaart :P
Ik was de Strobes vergeten aan te zetten en daar maakt de PSS744 een EICAS melding van ja O-) brutaal nest :P

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 19:36:
...cut...
dit fout? maar hij gaat naar 230 en ik lekker doorklimmen. maar wanneer gaan ze nou zeggen dat ik weer mn normale NAV route mag vliegen want als het zo doorgaat zit ik in Timboektoe.....dus wanneer moet ik nou stoppen met die wijziging die ze me hebben doorgegeven?
Ik neem aan dat je de default ATC van fs9 gebruikt, je krijgt vanzelf te horen 'resume own navigation' oid.
o ja trouwens, waarom zegt de 777 (co-piloot) geen V1 en V2 enzo (heb eens naar rechts gekeken maar hij zit er niet!!) en bij landen wordt er geen minimums, 100, 50, 40, 30 , enz gezegd, wat doe ik fout?
Dat hangt af van welk vliegtuig je gebruikt, bij bv (payware) pmdg737ng of een (freeware) ifdg airbus met Marciano's airbus panel krijg je een co piloot erbij of op zijn minst een stem die waarschuwt voor traffic of 'pull up'.

[ Voor 5% gewijzigd door mekkieboek op 22-09-2004 20:38 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Verwijderd

mekkieboek schreef op 22 september 2004 @ 20:33:
[...]

Ik neem aan dat je de default ATC van fs9 gebruikt, je krijgt vanzelf te horen 'resume own navigation' oid.

[...]

Dat hangt af van welk vliegtuig je gebruikt, bij bv (payware) pmdg737ng of een (freeware) ifdg airbus met Marciano's airbus panel krijg je een co piloot erbij of op zijn minst een stem die waarschuwt voor traffic of 'pull up'.
ok ik ga het nog eens proberen, zonder te crashen dan. Maar de manier is dat goed als ze me dat doorgeven? dus op hdg zetten en de course in de ap zetten?
Als je op AP vliegt op NAV dan doet doet hij richting sturen toch? de snelheid en hoogte staat niet in het vliegplan toch? die moet je handmatig in de ap zetten?

ah oke dus hangt af van het geinstalleerde pakket van het vliegtuig. dus standaard microsoft vliegtuigen hebben het niet? kweet nog wel dat fs2000 de concorde wel een co- aan boord had. ik heb net de f-70 gedownload en die heeft wel een co :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 20:49 ]

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 20:47:
[...]

ok ik ga het nog eens proberen, zonder te crashen dan. Maar de manier is dat goed als ze me dat doorgeven? dus op hdg zetten en de course in de ap zetten?
Als je op AP vliegt op NAV dan doet doet hij richting sturen toch? de snelheid en hoogte staat niet in het vliegplan toch? die moet je handmatig in de ap zetten?

ah oke dus hangt af van het geinstalleerde pakket van het vliegtuig. dus standaard microsoft vliegtuigen hebben het niet? kweet nog wel dat fs2000 de concorde wel een co- aan boord had. ik heb net de f-70 gedownload en die heeft wel een co :P
Ik denk dat jij met "co" bedoeld dat er een GPWS-systeem gesimuleerd is die bijvoorbeeld de hoogtes afroept bij de landing. Dat zit niet standaard in FS, maar wel in een aantal add-ons zoals bijvoorbeeld de PMDG 737, DF 737, PIC 767, etc.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14

Japie.G

Colour Classic

Happy-Amd_Freak schreef op 21 september 2004 @ 22:12:
[...]

Eigenlijk is dit een voor FS2004 goed op elkaar afgestemd geheel. Maar wel voor lage kwaliteit beeld.

Het probleem naar mijn idee is nu dus dat je alles moet vervangen wil je iets beters hebben, ik denk dat alleen een videokaart niet genoeg is. Want FS2004 vreet ook RAM, en dat is "maar" 256mb terwijl FS2004 al gauw meer opslurpt. Dan gaat je hardeschijf heel hard nadenken (swappen). Dit levert al gauw hakkelend beeld op.

Daarna zou je kunnen denken aan een nieuwe videokaart om het wat sneller te laten lopen. Maar dan is er weer een volgend probleem, al die simulatie (al helemaal bij de PMDG toestellen) kosten heel veel CPU-kracht, dus moet je die ook weer vervangen :/

Das het vervelende van games(/simulators) en pc's.
Kortom, hij moet een nieuwe pc halen ;)

Nee, ik denk dat met een andere videokaart (zoveel mogelijk mem erop) en een giga uitbreiding van je interne geheugen. Minimaal naar 512mb, liefst hoger, al veel scheelt. Met die uitbreidingen kun je denk ik wel standaard FS + wat traffic draaien. Ook de beeldkwaliteit ietsie meer dan low moet dan wel gaan.

denk ik.....

Misschien een ideetje voor mensen die strakke pics posten om wat standaard settings en wat specs van de betreffende pc erbij op te geven? Ik lees namelijk wel vaker berichten van mensen die naar specs vragen...

Uiteraard alleen de mensen die geen link naar hun specs in de sig hebben staan 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Japie.G op 22-09-2004 22:12 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Megamind schreef op 22 september 2004 @ 16:45:

[afbeelding]

voor €25,- kon ik die niet laten liggen, deze stuurt wel iets beter als een gamepad :X
Ik snap het echt niet dat het mensen lukt om met een gamepad/toetsen een vliegtuig netjes te besturen :X

Wat dat betreft, elke joystick is beter dan geen joystick :)

Deze ziet er geinig uit!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 20:47:
[...]

Ik vlieg meestal met pmdg737ng, die heeft zijn eigen vluchtplan in een FMC wat losstaat van het fs2004 flightplan. Marciano's panel volgt dacht ik het fs2004 flightplan. Het standaard flightplan heeft geen hoogte profiel (of hoe noem je dat) maar wel een cruise hoogte.
Het klinkt misschien een beetje flauw maar het learning centre van fs2004 heeft een hoofdstuk over navigatie. :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• mekkieboek

[afbeelding]

Ja, ik heb ook een Speed Link van de mediamarkt, de 'Black Hawk'. Bevalt erg goed, heeft ook twee proportionele drukknoppen die de voetpedalen moeten voorstellen (maar dan zonder de remfunctie). Ofschoon ik best handig was geworden in taxien of zelfs landen met het numkeypad.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

zaterdag is er een flightsim dag in de lhshop. Gaan daar not GOT-ers heen?

Weet niet of het al genoemd is, maar iig bij deze ;)

linkje naar lhshop

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

ShereKahn schreef op 23 september 2004 @ 11:01:
zaterdag is er een flightsim dag in de lhshop. Gaan daar not GOT-ers heen?

Weet niet of het al genoemd is, maar iig bij deze ;)

linkje naar lhshop
Ik ga wel even een kijkje nemen. Al is het alleen maar om even op de MCP van cpflight te kwijlen. Ik zit er steeds aan te denken om er toch eens voor te gaan kijken.

Verder is er natuurlijk de FS opstelling as usual, maar ook met wat externe partijen die zich hebben opgegeven om te netwerk vliegen. Ben benieuwd wat voor apparatuur die meesjouwen. :)

ff kijken en daarna maar even wat fotootjes schieten op EHAM.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Verwijderd

[afbeelding]

Wel een gaaf dingetje! :9~

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de cargo deuren open krijg. In de readme staat:

Opening Cargo Bay door: ( Arrest hook )
Opening Cargo door (Combi and Cargo only): ( Folding Wing )

Geen idee wat ze bedoelen.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

@ Rateltje

Dat is toch de POSKY 747?
Maar welk panel is dat?

• dnoize
  • Laatst online: 16-09 22:11
davhor schreef op 23 september 2004 @ 11:42:
[...]

Ik ga wel even een kijkje nemen. Al is het alleen maar om even op de MCP van cpflight te kwijlen. Ik zit er steeds aan te denken om er toch eens voor te gaan kijken.
Ik heb 'm en ik kan maar 1 ding zeggen: DOEN. samen met de efis geeft het een hele andere belevenis van flightsimmen.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Derice, ik ben Rateltje dan wel niet maar ik weet wel antwoord op je vraag. :P

Het 747 panel is van PSS (phoenix simulation).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Kolky schreef op 21 september 2004 @ 18:01:
Ik dacht 6 uur per jaar om je brevet geldig te houden, ik weet het niet zeker. Verdere eis is een geldige medical en volgens mij is voor een PPL ook een geldige RT nodig.

• Megamind
Waar halen jullie eigenlijk charts vandaan? Ik ben opzoek naar EGGP (liverpool), met google vind ik alleen maar een flut papiertje waar niet eens de STARs opstaan 8)7

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34
Zo hier eens wat anders even een klein bakkie.
Hier een scout.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/ME36143J22H5

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/XH0C759QG319

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8NP8YJIHRLU4

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/45NUY403V2RS

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6990J719N782

Hier heb je er ook een water uitvoering van.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/IP50JKFV4DR8

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1353C8YX287R

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Tourniquet schreef op 23 september 2004 @ 19:51:
Derice, ik ben Rateltje dan wel niet maar ik weet wel antwoord op je vraag. :P

Het 747 panel is van PSS (phoenix simulation).
Thanks. :)
Hmm... payware, dan wacht ik wel op de 747 van PMDG. :)

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
Vandaag is verdiept in INS systeem. Een rondje op de testmodes.

742 zoals het hoort, 3 times INS :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ins00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ins03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ins04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ins05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ins06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ins07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ins08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ins09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ins10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ins11.jpg

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Gratsakke blijft een vet mooie kist man de 747 :9~

Btw, al geprobeerd om middels INS de oceaan over te steken om vervolgens 40 mijl zuidelijker uit te komen? Ik heb me vorig jaar moeten verdiepen in drift/transport wander etc, maar ik kan er niet bijkomen hoe ik met de INS verkeerd uitkom? :7

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:10
euh, wat is INS :?

                           

Verwijderd

Inertial Navigation System

EN EEN LEET DAMES EN HEREN!
JAWEL, EEN LEET HIERZO! :o

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

ND schreef op 23 september 2004 @ 23:07:
Gratsakke blijft een vet mooie kist man de 747 :9~

Btw, al geprobeerd om middels INS de oceaan over te steken om vervolgens 40 mijl zuidelijker uit te komen? Ik heb me vorig jaar moeten verdiepen in drift/transport wander etc, maar ik kan er niet bijkomen hoe ik met de INS verkeerd uitkom? :7
Je INS heeft een beginpositie nodig om te berekenen waar je tijdens je vlucht zit. Omdat ie dit door middel van versnellings-sensoren meet krijg je langzamerhand een fout die cumulatief is. Als je dan lekker met je INS de oceaan over gaat steken en je positie niet kunt corrigeren mbv radio-aids, krijg je een behoorlijke afwijking na een uur of wat vliegen ;)
Drift en transport wander heeft meer betrekking op gyroscopen (nee, dat kun je niet eten 8)7), al zijn die ook onderdeel van een (gimballed) INS-systeem, maar daar compenseert een computer voor de drift/topple/transport wander.
Ik kan hier nog wel 3 uur over doorzaniken, maar dat zal ik jullie niet aan doen :Z

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
bennierex schreef op 23 september 2004 @ 23:30:
[...]

Je INS heeft een beginpositie nodig om te berekenen waar je tijdens je vlucht zit. Omdat ie dit door middel van versnellings-sensoren meet krijg je langzamerhand een fout die cumulatief is. Als je dan lekker met je INS de oceaan over gaat steken en je positie niet kunt corrigeren mbv radio-aids, krijg je een behoorlijke afwijking na een uur of wat vliegen ;)
Drift en transport wander heeft meer betrekking op gyroscopen (nee, dat kun je niet eten 8)7), al zijn die ook onderdeel van een (gimballed) INS-systeem, maar daar compenseert een computer voor de drift/topple/transport wander.
Ik kan hier nog wel 3 uur over doorzaniken, maar dat zal ik jullie niet aan doen :Z
Is een 742 in dit geval daarom ook uitgerust met 3 systemen om de fout correctie minimaal te houden? Los van het feit dat het makkelijker is vanwege de 3 koppige bemaning.

En over de oceaan nog niet nee :) Eerst zaterdag op vakantie :Y)

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Gilly schreef op 23 september 2004 @ 23:37:
[...]

Is een 742 in dit geval daarom ook uitgerust met 3 systemen om de fout correctie minimaal te houden? Los van het feit dat het makkelijker is vanwege de 3 koppige bemaning.

En over de oceaan nog niet nee :) Eerst zaterdag op vakantie :Y)
Ik denk dat de reden daarvoor meer is gerelateerd aan het feit dat alles voldoende fail-safe moet zijn. Maar het is inderdaad zo dat als je de posities van de drie systemen middeld, je een nauwkeurigere positie krijgt dan met maar 1 of 2 systemen.

Ik heb het boek er nog even bij gepakt en hier geven ze aan dat voor een op de juiste wijze aligned INS, de error niet meer dan 2NM per uur bedraagt.

Prettige vakantie vast :)

[ Voor 11% gewijzigd door bennierex op 23-09-2004 23:47 ]

• ND863

ND863

Check, zover kon ik het me nog bedenken........... maar hoe corrigeer je de drift van de INS dan? (Ja irl gaan/gingen ze met de INS de oceaan over :Y) )

Bij gyroscopische intrumenten (HSI/Gyro Compass) was dat 15 graden per uur bijstellen geloof ik...

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

ND schreef op 23 september 2004 @ 23:46:
Check, zover kon ik het me nog bedenken........... maar hoe corrigeer je de drift van de INS dan? (Ja irl gaan/gingen ze met de INS de oceaan over :Y) )

Bij gyroscopische intrumenten (HSI/Gyro Compass) was dat 15 graden per uur bijstellen geloof ik...
Dat kun je berekenen met formules aan de hand van je positie op de aardkloot (die weet je immers). Coriolis kracht, tijd, hoogte, lengte en breede, etc. zijn allemaal bekend.

Die 15graden per uur klopt idd, maar dan moet je ook nog de transport wander en topple meenemen om het exact te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Duidelijk :)

Last thing, en hoe doen we dat in FS? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

ND schreef op 24 september 2004 @ 00:09:
Duidelijk :)

Last thing, en hoe doen we dat in FS? :7
Hehe, gewoon stiekem per uur een random aantal miles tussen de 0 en de 3 oid je positie kunstmatig vernachelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

DeeJee schreef op 23 september 2004 @ 17:39:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de cargo deuren open krijg. In de readme staat:

Opening Cargo Bay door: ( Arrest hook )
Opening Cargo door (Combi and Cargo only): ( Folding Wing )

Geen idee wat ze bedoelen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Even in je key assigments kijken welke key er bijv voor tail hook is.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Bolk schreef op 24 september 2004 @ 08:36:
[...]

Even in je key assigments kijken welke key er bijv voor tail hook is.
Okee thanx ik heb het gevonden.

Nog een vraagje: Wat doet de Pitot Heat en wanneer gebruik je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op 24 september 2004 @ 09:46:
Wat doet de Pitot Heat en wanneer gebruik je die?
Dat verwarmt de pitotbuis. Je gebruikt de Pitot Heat als het vriest of als je door wolken moet waarin de temperatuur erg laag ligt.
Dit om te voorkomen dat de pitotbuis dichtvriest uiteraard wat fatale gevolgen kan hebben.

Btw. je weet wat een pitotbuis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

laatst op tv nog een reportage van die ramp gezien, waarin een onderhoudsmonteur de pitotbuis afgeplakt had laten zitten.....

zwaar fataal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 10:25:
[...]

Dat verwarmt de pitotbuis. Je gebruikt de Pitot Heat als het vriest of als je door wolken moet waarin de temperatuur erg laag ligt.
Dit om te voorkomen dat de pitotbuis dichtvriest uiteraard wat fatale gevolgen kan hebben.

Probe heat switches gaan na de start meteen aan en blijven aan tot de kist weer aan de grond staat. Heel de vlucht dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
[...]

Dit is een pitotbuis.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/SGXI4N8NDGO3

En voor veel meer uit leg er over kan je hier ook even lezen.
Staan ook wel andere handige tips op.

http://members.lycos.nl/r...etudelft/aerodynamica.htm

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 24-09-2004 12:27 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShereKahn schreef op 24 september 2004 @ 11:28:
laatst op tv nog een reportage van die ramp gezien, waarin een onderhoudsmonteur de pitotbuis afgeplakt had laten zitten.....

zwaar fataal
dat was volgens mij niet de pitot buis die afgekapt was maar de static port die afgeplakt was. ik werkte zelf in de onderhoud en bv de f-70 static port (die net voor de vleugel zit) wordt afgeplakt met ordinair plakband als het vliegtug gewassen wordt, gelukkig is er een monteurs beschrijving om alle poorten te controleren na het wassen.......als de pitot is afgekapt dan zie je dat snel genoeg door het lintje wat er aan hangt, maar de static zie je niet zo gauw.
static port ->hoogte meting
dynamic port (pitot) -> snelheid
dynamic + static = rate van klimmen/dalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Geloof ik een beetje last van ijsvormimg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/UJ1HONF0ZR68

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/XYU95N99L5Y4

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4SO5UAYA11I1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Geen ruit verwarming aan boord :P???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
CreativeMind schreef op 24 september 2004 @ 17:03:
ach hou er wel rekening mee dat dit een RUS is ... grin en nog een oude ook.

maar zal eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
CreativeMind schreef op 24 september 2004 @ 17:03:
Dat zal een Antonov toch wel hebben :+ (russisch) , of zouden ze nalatig zijn dat ze dat zijn vergeten? :?

Welke Antonov is 't 'eik? ( is 't eiks wel een Antonov :?)

Ow ok blackhole, Tupolev, dank je :P weer wa geleerd.

[ Voor 26% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 24-09-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Het lijkt me anders best lastig vliegen zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Happy-Amd_Freak schreef op 24 september 2004 @ 17:15:
[...]

Dat zal een Antonov toch wel hebben :+ (russisch) , of zouden ze nalatig zijn dat ze dat zijn vergeten? :?

Welke Antonov is 't 'eik?
het is een Tupolev 114

http://www.planeboys.de/s...roflot/aeroflot_tu114.htm

Let daarbij gelijk eens op de propellors (8 stuks)

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 24-09-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
Blackhole schreef op 24 september 2004 @ 17:21:
[...]

het is een Tupolev 114

http://www.planeboys.de/s...roflot/aeroflot_tu114.htm

Let daarbij gelijk eens op de propellors (8 stuks)
Die russen blijven me verbazen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
ok,

maak me lekker!!

Gave pic's, wil ik ook :-))

Oftewel, wat heb je nodig om dit zo te krijgen,

is die N1939W standaar FS4 of ook een add-on? Dan neem ik aan alle settings in FS op maximum (details etc)?

Die Cathy Pacific Cargo, is dat een add-on?

Binnenkort krijg ik mijn ATI9600 pro 256Mb, moet in ieder geval een verbetering zijn tov mijn MX400/440.

Daarnaast nog mijn intern werkgeheugen opschroeven van 128 naar 256 of 384.

Systeem is een AMD 1800 maar dat moet voorlopig maar zo blijven....(helaas, zelfs geen virtueel boompje waar euro's aan groeien :-((

Overigens: wat denken jullie van het FS evenement in het Aviodome, is dat (voor een beginner zoals ik) de moeite waard?

Sjonge, als ik dat verhaal over INS lees, zijn jullie soms professioneel vlieger van beroep (of in opleiding??) (dit om me enigszins op de been te houden waarom ik dit allemaal niet weet :+

groet

Jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rellehenk schreef op 24 september 2004 @ 11:55:
Probe heat switches gaan na de start meteen aan en blijven aan tot de kist weer aan de grond staat. Heel de vlucht dus ;)
Ik moet me maar weer eens gaan scheren geloof ik (8> 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rellehenk schreef op 24 september 2004 @ 11:55:
[...]

Ben jij wel een piloot Henk? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 19:23:
[...]

nee hoor, just reading the fucking manual :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 13:18:
[...]

dat was volgens mij niet de pitot buis die afgekapt was maar de static port die afgeplakt was. ik werk zelf in de onderhoud en bv de f-70 static port (die net voor de vleugel zit) wordt afgeplakt met ordinair plakband als het vliegtug gewassen wordt, gelukkig is er een monteurs beschrijving om alle poorten te controleren na het wassen.......als de pitot is afgekapt dan zie je dat snel genoeg door het lintje wat er aan hangt, maar de static zie je niet zo gauw.
shit, je hebt gelijk, even een foutje in de gedachtengang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Jopp schreef op 24 september 2004 @ 17:29:

Overigens: wat denken jullie van het FS evenement in het Aviodome, is dat (voor een beginner zoals ik) de moeite waard?
bedoel je het evenement van morgen? Das in de LH-Shop! Das natuurlijk leuk voor iedereen die van fsimmen houdt, even kwijlen op die leuke apparatuur :9 :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 24-09-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Inderdaad, ik ga morgenvroeg wel ff een kijkje nemen denk ik... tenminste ALS ik men auto daar kwijt kan :P

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 19:23:
[...]

Google en TFM, eitje koekje.

Verwijderd

Wel een leuk foefje op die russische kist! Was je window-heat stuk? ;)
Het effect ziet er nog niet helemaal 100% uit maar hij is zeker leuk! Weet je zeker dat er geen window-heat op zit? Volgens mij heeft elk vliegtuig het wel (dat hoog kan vliegen).

• ravw
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 01:12:
Wel een leuk foefje op die russische kist! Was je window-heat stuk? ;)
Het effect ziet er nog niet helemaal 100% uit maar hij is zeker leuk! Weet je zeker dat er geen window-heat op zit? Volgens mij heeft elk vliegtuig het wel (dat hoog kan vliegen).
het zit er wel op .. alleen alles is in het russie's :( dat is wat lastig om daar door heen te lopen :D

maar hier even weer wat foto's van dat toestel.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9C36G60FQW32

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7F4ISW54RD4D

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/A57IL4VOT94M

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1F42Q0KJDE4Z

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/VTQ9F0J1AGO7

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8FA4B5E49Z4A

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/X7XODG60MSJW

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/MC317CZ787QT

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8O1768VH5H03

Dit toestel is freeware en te halen op avsim

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 25-09-2004 01:39 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

[...]

Thanx. Nee ik wist niet wat dat was. Nu wel.

En de-ice gebruik je alleen wanneer het ondernul is ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door DeeJee op 25-09-2004 12:14 ]

Verwijderd

[...]
Eigenlijk post ik hier niet meer, maar dit kon ik niet voorbij laten gaan. Dit is een oud plaatje dat ik ooit voor een website heb gemaakt, maar je kunt hier zien welke ports in welke instrumenten worden gestopt. Static pressure gaat dus in elk van de drie basic instruments.

Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/764/Pres-dia.gif

• Happy-Amd_Freak
DeeJee schreef op 25 september 2004 @ 10:25:
[...]

Thanx. Nee ik wist niet wat dat was. Nu wel.

En de-ice gebruik je alleen wanneer het ondernul is ofzo?
De icing gebruik je wanneer de lucht bevriest (als er dus water inzit), dit zit er vanaf -45 niet meer in, dus hoef je het niet aan te zetten. En heel hoog in de lucht zit sowieso weinig water. Maarja blijft vreemd voor mij wanneer je hem nu wel of nie aan moet zetten. Iig wel als 't op de grond -10 is ofzo :P

• DutchCommando
Gilly schreef op 23 september 2004 @ 21:58:
Vandaag is verdiept in INS systeem. Een rondje op de testmodes.

742 zoals het hoort, 3 times INS :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie plaatjes inderdaad. Ben nu ook bezig met de RFP samen met CIVA INS. Waar heb jij die repaint (en zo te zien ook een ander model, aan de engines) vandaan gehaald? (Ik heb een POSKY 747-200 gedownload en gemerged met het panel maar hij gaf aan dat het niet een echt RFP model was en wilde dus niet vliegen...

Verwijderd

om het landen vaak te oefenen vlieg ik vaak met mn f-70 van amsterdam naar rotterdam en weer terug om het allemaal te leren. (met fs9). VOR landen is niet lastig. er staan namelijk mooie bakens in het verlengde van de baan van rotterdam die je zo kan capture'en. Alleen landen is dan visual. Nu wil ik zo graag ILS landen met dit ding en ik weet die nav frequentie niet van die ils of iets anders. wat moet ik instellen om op mn flight director die ils te zien? in de vlieg lessen van fs9 stelt die leraar alle frequenties in enzo dus daar leer ik niks van. wilt iemand mij alleen van rotterdam en misschien ook van amsterdam de ils freq willen geven en mij wzeggen hoe het moet? in de flighing lesson vlieg ik die kist zo op de baan maar die leraar moet es met handen van de knoppen afblijven....haha...

• Tux
  • Laatst online: 16-09 19:01

Tux

Als je op alt drukt is in een van die menu's de optie Map te vinden. Als je dan op EHRD of EHAM klikt krijg je alle frequenties e.d. te zien :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 13:18:
[...]

dat was volgens mij niet de pitot buis die afgekapt was maar de static port die afgeplakt was. ik werk zelf in de onderhoud en bv de f-70 static port (die net voor de vleugel zit) wordt afgeplakt met ordinair plakband als het vliegtug gewassen wordt, gelukkig is er een monteurs beschrijving om alle poorten te controleren na het wassen.......als de pitot is afgekapt dan zie je dat snel genoeg door het lintje wat er aan hangt, maar de static zie je niet zo gauw.
Werk je soms voor de MAC >:)

Verwijderd

Tux schreef op 25 september 2004 @ 15:27:
Als je op alt drukt is in een van die menu's de optie Map te vinden. Als je dan op EHRD of EHAM klikt krijg je alle frequenties e.d. te zien :)
wahaa wat leuk zeg heb het net geprobeerd. bedankt. Heeft iemand anders ook die f-70? ik moet na 1 vlucht met de f-70 mn comp. overnieuw opstarten ivm geheugen problemen, iemand anders ook last van?....nou ja geeft niet ik heb weer wat geleerd en tis echt leuk

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 15:33:
[...]
Werk je soms voor de MAC >:)
nee sorry ik werkte (heb het bericht gewijzigd) voor de mac. f-70 & de md-11 waren mn favo.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn er vandaag nog meer naar de LHShop geweest ?

Ik wel :')

Viel toch wat tegen, ik ben van een uurtje of 10 tot 11:30 geweest, maar er was weinig te beleven.. Wel leuk om de 737NG opstelling te zien, tis errug stoer. De kwijlfactor is vrij hoog.. Daarentegen de prijs van dat speelgoed is TE veel, ik hoorde iets van 4k vallen voor een hele cockpit, ZONDER apparatuur dus.

Ik zag een zakje ledjes en wat stickers zitten voor op het glareshield d8 ik, kosten: E98,-

Moet wel leuk blijven zeg :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• rdluca
  • Niet online
Is er iemand die in FS2002 de Project Fokker PF10070 Nightlight Effect Upgrade heeft installed. Zo ja, zou die dan het effect Fokker_ll.fx kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Als er iets prettig is is het wel na ongeveer 9 uurtjes vliegen met een 747-200 (RFP + CIVA INS) fantastisch landen op El Drugs Eiland @ TNCM. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42089/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
Ik blijf 't altijd fantastisch vinden als k na een tijd (uur en verder) vliegen weer veilig land :D, geeft toch een kick :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
DutchCommando schreef op 26 september 2004 @ 23:21:
Als er iets prettig is is het wel na ongeveer 9 uurtjes vliegen met een 747-200 (RFP + CIVA INS) fantastisch landen op El Drugs Eiland @ TNCM. :D
El drugs eiland? St Maarten is hooguit het eiland voor planespotting verslaafden...

http://www.dangerous-airports.com/airports/t/tncm_pries.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door mekkieboek op 27-09-2004 10:48 . Reden: plaatje beetje te groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:10
in de SP staat een link naar een pagina om fs te finetunen.

daar staat:
Gaan we dan:
-resolutie@32 bit
-Alle sliders vol open dus.
-extended terrain niet vergeten.
-AA in windows aanzetten en in FS uit.
-Gooi deze wwardes in je FS2002.cfg
-Anisotropische filtering of weet ik het aanzetten en instellen op 8
[TERRAIN]
TERRAIN_ERROR_FACTOR=6.130000
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19
TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=0
TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=60.000000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=40.000000
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=4
-Download een prog als "RivaTuner"
-Stel bij de D3D instellingen je LOD BIAS op -0.5 of eventueel nog meer negatief
werkt dit ook voor fs9?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zijn er mensen die de nieuwe ATi drivers al geprobeerd hebben met FS2k4? Wanneer ik zin heb om te vliegen werd dat al vrij snel teniet gedaan door het hakken en stoten van FS2k4. De Omega Catalyst 2.5.76 drivers zouden vrij snel moeten zijn. Iemand al geprobeerd?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
mekkieboek schreef op 27 september 2004 @ 10:43:
[...]

El drugs eiland? St Maarten is hooguit het eiland voor planespotting verslaafden...

http://www.dangerous-airports.com/airports/t/tncm_pries.jpg
El Drugs eiland ja. Op de terugvlucht vanaf St. Maarten moet de KLM altijd rekening houden met zo'n 20.000kg extra snuif bagage! ;)
Bolk schreef op 27 september 2004 @ 12:05:
Zijn er mensen die de nieuwe ATi drivers al geprobeerd hebben met FS2k4? Wanneer ik zin heb om te vliegen werd dat al vrij snel teniet gedaan door het hakken en stoten van FS2k4. De Omega Catalyst 2.5.76 drivers zouden vrij snel moeten zijn. Iemand al geprobeerd?
De Omega Catalyst zijn als het goed is juist iets trager omdat de developer daarvan juist gaat voor een betere beeldkwaliteit...

[ Voor 89% gewijzigd door DutchCommando op 27-09-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op 27 september 2004 @ 13:10:
[...]

El Drugs eiland ja. Op de terugvlucht vanaf St. Maarten moet de KLM altijd rekening houden met zo'n 20.000kg extra snuif bagage! ;)
Niet in de war met Curacao?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 17:02:
[...]
Niet in de war met Curacao?
[Generaliseer mode]
Ahhh joh, allemaal hetzelfde toch ;)
[/Generaliseer mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Waarom krijg ik wanneer in een 747 vlieg niet na het landen de optie: Taxi to the gates?

Eerst krijg ik contact ground. Ik druk dan op 1 in mijn atc scherm maar heb daar geen optie. Neem ik een ander vliegtuig dan is de optie er wel....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

je bent op een vliegveld waar ze niet zulke grote kisten als de 747 aan de gate kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Nee zit bijvoorbeel op Heatrow en schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op 28 september 2004 @ 14:51:
Nee zit bijvoorbeel op Heatrow en schiphol.
Heeft niks met het vliegveld te maken, eerder met een fout in de afcad file die je gebruikt. Bijvoorbeeld als er geen HS node is geplaatst bij de uitgang van de rwy...

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 23:39:
[...]

Heeft niks met het vliegveld te maken, eerder met een fout in de afcad file die je gebruikt. Bijvoorbeeld als er geen HS node is geplaatst bij de uitgang van de rwy...
Maar is dat dan vliegtuig afhankelijk?

Verwijderd

DeeJee schreef op 29 september 2004 @ 08:01:
[...]

Maar is dat dan vliegtuig afhankelijk?
Kan, als de radius van de userplane erg klein staat.

Kijk maar een keer met afcad of op alle uitgangen van de landingsbaan wel rode dots te zien zijn...

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 09:53:
[...]

Kan, als de radius van de userplane erg klein staat.

Kijk maar een keer met afcad of op alle uitgangen van de landingsbaan wel rode dots te zien zijn...
Ik zal vanmiddag eens kijken. Wel graag. Het is een schone installatie met het AI pack van FrankO

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik heb een ander panel gedownload. Ziet er leuk uit alleen vult het panel heel mijn scherm.
Horizontaal klopt het wel alleen verticaal is hij helemaal opgerekt. Iemand een idee wat ik moet aanpassen.

Ook het standaard 737 panel geeft dit probleem.

Verwijderd

DeeJee schreef op 29 september 2004 @ 19:17:
Ik heb een ander panel gedownload. Ziet er leuk uit alleen vult het panel heel mijn scherm.
Horizontaal klopt het wel alleen verticaal is hij helemaal opgerekt. Iemand een idee wat ik moet aanpassen.

Ook het standaard 737 panel geeft dit probleem.
Flightsim is ontworpen voor een 4:3 verhouding van je schermresolutie. Als je dus een resolutie gaat draaien van 1280*1024 is het niet 4:3 en dus vervormd het. Meestal ovale gauges, maar ook als je bitmap niet in een 4:3 verhouding is, krijg je soms rare effecten. Kan soms opgelost worden door wat te mieren in je panel.cfg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 23:54 ]

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 23:52:
[...]

Flightsim is ontworpen voor een 4:3 verhouding van je schermresolutie. Als je dus een resolutie gaat draaien van 1280*1024 is het niet 4:3 en dus vervormd het. Meestal ovale gauges, maar ook als je bitmap niet in een 4:3 verhouding is, krijg je soms rare effecten. Kan soms opgelost worden door wat te mieren in je panel.cfg
wist ik eigenlijk helemaal niet! 1280x1024 is eigenlijk helemaal nie okee voor flightsim dan :?

Dat wordt dan maar eeen 4:3 reso instellen :P

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De eerste de beste die in dit topic nog een ander gaat corrigeren op spelfouten of afzeiken op wat voor manier dan ook, kan per direct een vakantie verwachten van onbepaalde tijd.