Gave pics, rdluca!
Jullie kennen me nog niet, maar ik volg dit topic inmiddels al zo'n deel of vijf en vond het toch eens hoog tijd worden om te registreren.
Ik vlieg inmiddels zo'n anderhalf jaar met MSFS en het laatste half jaar met wat payware spul.
Ben nu druk bezig met het onder de knie krijgen van ILS-approaches, SIDs/STARs en FMC's, met de bedoeling ooit online te gaan vliegen op Vatsim o.i.d.
Inmiddels heb ik een maand of drie met de A320PIC van Wilco gevlogen, maar hiermee ben ik afgelopen week gestopt.
Nadat ik Windows, MSFS en A320PIC helemaal opnieuw had geïnstalleerd bleef A320PIC last hebben van vastlopers, op hele leuke momenten ook.
Net wanneer je je FMC hebt ingesteld, net wanneer je met je descent begint, net voordat je aan je flare begint, net nadat je geland bent... kan zo eigenlijk nog wel een tijdje doorgaan, maar zal ik jullie besparen
De enige patch voor de A320PIC biedt geen soelaas en het ziet er niet naar uit dat er ooit nog een nieuwe patch komt.
Goed, ik heb dus de A320PIC afgelopen weekend "aan de grond gezet" en heb de PDMG737NG gekocht.
Ziet er goed uit, veel betere framerates dan de A320PIC!
Maar na een testvluchtje begon het gezeik.
Ik wou een route in de FMC gaan programmeren, maar er kwamen allemaal errors ("error in FIX, line 193", geen runways, geen SIDs/STARS.)
Na wat onderzoek op de fora van Avsim en ook hier bleek het een probleem met de AIRAC data en de SID/STAR-database te zijn.
Dus ik heb vanalles geprobeerd:
-AIRAC 0408 met PDMG SIDs/STARs 0408
-AIRAC 0409 met PDMG SIDs/STARs 0409
-AIRAC 0409 met de AIO SIDs/STARs 0409 van navdata.at
-AIRAC 0409 met de AIO SIDs/STARs 0408
-AIRAC 0408 met PDMG SIDs/STARs 0408 en met handmatige SIDs/STARs van navdata.at
-allemaal combinaties hiervan
Ook de AIRAC en de SIDs/STARs die een tijdje geleden in de openingspost van dit topic stonden, voor gebruik van de Metzinger tutorial, werken niet.
Uiteraard heb ik voor een nieuwe combi te gebruiken de oude verwijderd.
De AIRACs en de SIDs/STARs worden (volgens mij) in de juiste directories geïnstalleerd (FSroot\FMCWP\Navdata, FSroot\PDMG\SIDSTARS).
De PDMG 737 is up-to-date (1.3).
Ben uren bezig geweest, maar nog steeds foutmeldingen bij 90% van de vliegvelden. Aargh!
Kunnen jullie met vertellen hoe ik dit werkend moet krijgen? Welke AIRAC en SIDSTAR-database gebruiken jullie?
Als ik 't spul uiteindelijk draaiend heb, zal ik uiteraard wat screenshots posten.