Wie heeft er zo een?
Ik heb er één.
Hoe bevalt het apparaat?
Het apparaat bevalt mij super. Vind het erg leuk om met de yoke te vliegen. Het voelt heel anders dan een gewone joystick. Ik vind het een beetje jammer dat hij niet echt een nul stand heeft. Als ik hem los laat, naar me toe trek en dan weer los laat komt hij terug op een andere positie als waar hij in het begin zat. Hoop een beetje duidelijk
Hoe voelt het vergeleken met the real thing
Bij de real thing heb je wel wat meer tegendruk e.d. Dat is hier natuurlijk niet echt het geval. The real thing loopt ook wat gesmeerder en heeft force feedback

. Maar al met al geeft het met een dosis fantasie een heerlijk gevoel.
Hoe is de afwerking? (rammelt-ie, werken de POD, de throttles, trim ed ok)
Geen gerammel en ziet er netjes uit. Wel gehoord dat de bouten die erin zitten om hem vast te maken wel eens kapot gaan. Gelukkig zelf nog geen last van gehad. Verder is mijn bureau maar 15 mm dik en daar kan ik hem zonder hulpstukken (plankje) niet op vastklemmen.
Heb je de rudder er ook bij?
Yup, lijkt als of ik geld teveel heb, maar ik heb een aardige vriendin die me verrast heeft met mijn verjaardag

Vind het ook erg super. Maakt de beleving weer heel anders. Taxieen en dan sturen met je voeten i.p.v. je yoke
En de jet-throttle quadrant? (als hij in productie genomen is.. planning: augustus 2004)
Weet ik nog niks van. Als je wat meer informatie hierover hebt hoor ik dat graag!!!
Waar heb je het gekocht? wanneer en voor welke prijs?
Bij de lhshop, vorig jaar voor 179,00 eurootjes. Vind lhshop overigens wel duur. Je moet eens kijken of je meerdere geinteresseerde kunt regelen voor een inkoopactie. Dan kan je korting bedingen en het zelfs misschien goedkoper uit de states halen. Maar dat weet ik niet zeker hoor.
Wat is de grootste tekortkoming aan het apparaat?
Dat van die bouten en het missen van force feedback.
Zijn er nog dingen te melden die ik hier vergeet?
Niet dat ik weet.
Staat ie ook gewoon klaar voor een Vatsim vluchtje? Huis is bijna afgewerkt. Nog twee weekenden en dan moet ie klaar zijn en dan ga ik natuurlijk weer veel Vatsimmen. Moet nog het 1 en ander inhalen.
Hier is mijn cockpit, ook fully ready for departure op Vatsim en na wat invliegen ook voor een DutchVacc Event:
[
Voor 3% gewijzigd door
davhor op 08-09-2004 10:31
]