[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 70 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.205 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
PowerSp00n schreef op 30 augustus 2004 @ 18:22:
Ik zit duidelijk hier met een probleem, ik heb dit ondertussen al wel een hele tijd

*knip

elkaar storen ofzo?
Ja dat is een bekend probleem waar eigenlijk geen echte oplossing voor is. Het komt door een PCI bug in de VIA chipset. Hier zijn wel wat patches voor maar die hebben bij mij nooit geholpen. Het probleem zit hem er in dat je noord zuid lijn op je bord zo zwaar belast wordt dat het geluid gaat kraken. FS is dusdanig zwaar dat je dan problemen krijgt.
Ik zou die Sblive eruit mikken en je onboard gebruiken, nadat ik een Nforce2 kocht en onboard geluid daarvan pakte heb ik het gekraak nooit meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
PowerSp00n schreef op 30 augustus 2004 @ 18:22:
Ik heb een Asus A7V-266E moederboard met een Sound Blaster Live! Player 5.1 (gebruik geen 5.1) en een Club 3D Radeon 9500. 512Mb geheugen en een AMD XP Athlon 1800+.
Gebruik je voor de Live! kaart de standaard windows drivers? Ik had dit probleem ook, maar na installatie van de laatste versie drivers van Creative Labs was het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Gilly schreef op 30 augustus 2004 @ 18:54:
[...]

Ja dat is een bekend probleem waar eigenlijk geen echte oplossing voor is. Het komt door een PCI bug in de VIA chipset. Hier zijn wel wat patches voor maar die hebben bij mij nooit geholpen. Het probleem zit hem er in dat je noord zuid lijn op je bord zo zwaar belast wordt dat het geluid gaat kraken. FS is dusdanig zwaar dat je dan problemen krijgt.
Ik zou die Sblive eruit mikken en je onboard gebruiken, nadat ik een Nforce2 kocht en onboard geluid daarvan pakte heb ik het gekraak nooit meer gehad.
Eindelijk eens een antwoord waar ik iets mee kan. Ik zal het eens gaan proberen zonder SB Live. Omdat ik verder toch geen 5.1 set gebruik zal dat ook niet zoveel uitmaken, maar het blijft niet echt de oplossing.
Arro schreef op 30 augustus 2004 @ 19:07:
[...]
Gebruik je voor de Live! kaart de standaard windows drivers? Ik had dit probleem ook, maar na installatie van de laatste versie drivers van Creative Labs was het probleem verholpen.
Ik dacht het wel (officiele drivers), maar ook dat zal ik nog eens controleren. Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:50
Probeer anders eens de drivers van Kx. Deze zijn geschikt voor alle Creative soundcards alleen hebben een VEEL betere geluidskwaliteit en je kan veel meer instellen dan de Creative drivers.
Ik gebruik ze voor hetzelfde kaartje dat jij hebt met een vergelijkbaar systeem en ik heb nooit problemen met het geluid in FS9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arro schreef op 30 augustus 2004 @ 19:07:
[...]Gebruik je voor de Live! kaart de standaard windows drivers? Ik had dit probleem ook, maar na installatie van de laatste versie drivers van Creative Labs was het probleem verholpen.
Dit kan ik beamen (niet op z'n Engels lezen aub :+). Ik had exact dezelfde problemen, de meest recente Creative drivers lostten dit probleem op! Overigens, als het geluid wat brak is/wordt wil het ook nog wel eens helpen om de sound quality in FS even op een andere stand te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de zomer zowat weer voorbij en met hopelijk een goed FS najaar voor de boeg, maar weer eens een filmpje voor de liefhebbers. PMDG's B737NG vertrekt vanaf EHAM 36L op een late zomeravond. 8) 8)

http://www.xs4all.nl/~ant...parture%20rwy36L_0002.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
The_FrankO schreef op 30 augustus 2004 @ 15:43:
Als software als freeware op het internet te verkrijgen is mag het product op iemands anders zijn site gehost worden zolang de naam van de maker er maar bij staat. (dit was het geval) Het is niet nodig om toestemming te vragen van de maker.
Zoals je weet steun ik je project 100% (ik heb 3.8 eventjes deels gehost) maar wat je hier zegt is volkomen onzin. Je bedoelt wellicht 'public domain', een begrip dat in het Amerikaans recht bestaat waarbij je afstand doet van alle rechten op je software (of ander produkt van een creatieve uiting). De term 'public domain' bestaat in de Nederlandse copyrightwetgeving niet, en freeware betekent alleen maar dat het geen geld kost om het te verspreiden volgens de criteria die de auteur heeft bepaald.

Gezien het wachtwoord op de files en het verzoek het niet in al te brede kring te verspreiden was je op de hoogte van het feit dat je niet handelde zoals de auteurs van (o.a.) PAI dat hadden bedoeld, hoe krom hun gedachtenkronkels ook zijn. Gelukkig zie je dat zelf ook in, dus is er niet zo veel aan de hand. Nu wordt het tijd om een andere manier te vinden om de PAI-spullen te installeren zonder dat het ons moeite kost en zonder dat zij er over kunnen zeuren. Ik heb daar wel een ideetje over.
Boven op alles openbaar bekend maken dat ze mij een mail hebben gestuurd. Nou ik wacht nog steeds op dat mailtje....
Ik dacht dat hij beweerde dat hij een provider een mailtje had gestuurd, niet de auteur van het pakket.
Laat maar, ik lees het nu ook.

[ Voor 3% gewijzigd door rollebol op 30-08-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 23:07:
Met de zomer zowat weer voorbij en met hopelijk een goed FS najaar voor de boeg, maar weer eens een filmpje voor de liefhebbers. PMDG's B737NG vertrekt vanaf EHAM 36L op een late zomeravond. 8) 8)

Leuk filmpje man :) Heb je nog meer filmpies ergens op webspace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Suggestie: Wat ik als aanvulling op de startpost wel aardig zou vinden is een lijst met wat hier als algemeen geldende "must-haves" worden aangemerkt.

Ik ken de lijst van o.a. flighsim.com maar die is a. niet echt actueel op FS2004 gericht en b. nogal internationaal georienteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheBrain schreef op 31 augustus 2004 @ 10:43:
Suggestie: Wat ik als aanvulling op de startpost wel aardig zou vinden is een lijst met wat hier als algemeen geldende "must-haves" worden aangemerkt.

Ik ken de lijst van o.a. flighsim.com maar die is a. niet echt actueel op FS2004 gericht en b. nogal internationaal georienteerd.
Is een idee, kom maar op met je must haves als er maar genoeg mensen een top 3 inleveren voeg ik hem wel toe aan startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starterspost is al redelijk volledig vind ik, misschien een link naar de PAI complete download als must have >:)
Misschien handiger een poll te houden dan iedereen met zijn PMDG, oeps sorry, favoriet als reply.

@mnvriend
plaatjes van de pmdg en de pss busjes mogen wel weer terug in the starterspost btw, net als vroeger :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 23:07:

wat heb jij met je panel uitgevroten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
rellehenk schreef op 31 augustus 2004 @ 13:35:
[...]

wat heb jij met je panel uitgevroten 8)7
Niet mijn panel, maar dit is het.

http://www.projectmagenta.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als je het koppelt aan zo'n homebuild cockpit, zoals op dat magenta pm teaser filmpje, vind ik het zo slecht nog niet (alleen zoveel euri :'( ).
http://www.projectmagenta.com/video.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 13:31:
Starterspost is al redelijk volledig vind ik, misschien een link naar de PAI complete download als must have >:)
Misschien handiger een poll te houden dan iedereen met zijn PMDG, oeps sorry, favoriet als reply.
N.a.v. deze reactie misschien even verduidelijking. Wat ik bedoel is: wat zijn nou de eerste dingen die iemand t.o.v. de standaard install zou moeten veranderen op het moment dat er nieuwe sceneries, nieuwe vliegtuigen e.d. geïnstalleerd moeten worden. Eventueel aangevuld met must-haves voor de beginnende online piloot en zaken die voor de Nederlandse recreatievlieger van belang zouden kunnen zijn (iedereen aan de NL2000 bijvoorbeeld <-- willekeurig voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan Dimitio en Rellehenk,

Heb nog niet veel tijd gehad om filmpjes te maken, maar beloof dit najaar/komende winter een paar mooie clips te posten. Is echt leuk werk. Heb ook nog beloofd een mooi AI filmpje te maken, komt er dus aan. Wel even geduld graag.

Het panel is inderdaad van PM, weliswaar iets getweaked door mij. Zie PM website onder download section. Je moet natuurlijk wel de PM software aanschaffen anders werkt het niet. :P ;)
dimitio schreef op 30 augustus 2004 @ 23:58:
[...]

Leuk filmpje man :) Heb je nog meer filmpies ergens op webspace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of deze filmpjes hier al bekend zijn, maar zijn iets minder leuk:

http://members.chello.nl/r.leenheer1/Autopilot%20Crash.mpeg
http://69.57.136.18/moviestorage2/md80.mpg

Deze ziet er dan wel weer interessant uit, probeer dat maar eens met je 747 in FS:
http://www.vibrationdata.com/Animation/Flutter_747.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrain schreef op 31 augustus 2004 @ 16:59:
[...]

N.a.v. deze reactie misschien even verduidelijking. * knip *
I stand corrected. 8)7

Eerste wat ik er altijd opgooi na installatie is:
1) de replacement textures FS9
2) de FS9 tweaks uitvoeren
3) FSUIPC laatste versie
4) FSMETAR als vervanger van real weather

Dit zijn mijn must haves als eerste
planes en scenery is persoonlijke smaak, veel fraaie scenery via de freeware scenery list, dus doorlezen is ook een must voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Heden avond is een update voor de SIDS en STARS AIRAC 0409 gereleased voor de PMDG. Het betreft enkel wijzigingen op EHAM.

Changelog:

+ VERSION 4 AND 5 SKIPPED FOR COMPATIBILITY WITH NAVDATA.AT

+ VERSION 6 / 20AUG04 / JOCHEM BERENDS
AIRAC 0409 UPDATE / BERGI2V, GORLO2V / FOR COMPATIBILITY WITH 0408 AND TO BE SURE
THAT EH093, EH094 AND EH095 ARE AVAILABLE TEMPO FIXES ARE CREATED.

NOTAM A0531/04 EHAM: REF AIP AIRAC AMDT 06/04, EFFECTIVE DATE 02 SEP 04, PUB
DATE 22 JUL 04, PAGE EHAM AD 2-2-7.51A: BERGI2V SID, AMEND ROUTE VERTICAL TO
READ: 7.5 SPL OR EH094 ABOVE 3000FT AMSL BERGI AT FL060 (OR ABOVE IF INSTRUCTED
BY ATC). 02 SEP 00:01 UNTIL PERM

Download locatie:
http://www.navdata.at/php....php?addon=PMDG&icao=EHAM

All in One Package:
http://www.navdata.at/php/sidstar/aio.php
dit pakket wordt nachtelijk gecompileerd uit alle beschikbare SIDs en
STARs in de database van www.navdata.at. Morgenochtend zal EHAM daarin
ook beschikbaar zijn.

Malfunctions en wijzigingen hoor ik natuurlijk graag via: PMDG-sids@jochem.tv

Mede namens David en Floris, suc6 ermee. Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

mensen,

hoe zit het bij jullie als jullie fs afsluiten na een tijdje gevlogen te hebben? bij mij knalt ie dan terug naar windows en laadt (de HD) nog heeeeel lang na. Als ik fs gespeeld heb en terug knal in windows kan ik rustig even een minuut wachten tot ie uitgerateld is anders kan ik helemaal nix doen... 8)7 8)7 8)7

gebruikt fs nu zoveel memory ofzo? of swapt de HD? hebben jullie dit ook?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op 01 september 2004 @ 09:50:
mensen,

hoe zit het bij jullie als jullie fs afsluiten na een tijdje gevlogen te hebben? bij mij knalt ie dan terug naar windows en laadt (de HD) nog heeeeel lang na. Als ik fs gespeeld heb en terug knal in windows kan ik rustig even een minuut wachten tot ie uitgerateld is anders kan ik helemaal nix doen... 8)7 8)7 8)7

Bij Ratelen geef ik graag antwoord :P
Ik vrees een herinstall of een format. Zelfs ik met mijn armzalige systeem heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb op mijn systeem ook geen problemen met het afsluiten van FS. Standaard wel de herpositionering van het scherm (draai FS niet op 1600*1280, dus hij moet het scherm weer opbouwen) van een paar seconden, maar dat is niet hinderlijk.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
jos_zwa schreef op 01 september 2004 @ 09:50:
mensen,

Dit heb ik alleen als ik in m'n PMDG 737NG heb gevlogen, dan duurt het ook ontzettend lang voordat windows weer rustig is.

FS9 gaat trouwens sowieso een stuk langzamer (minder fps) als ik in de PMDG 737NG vlieg, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 12:22:
[...]

Bij Ratelen geef ik graag antwoord :P
I
ik wist dat je dat zou gaan zeggen :D

nee maar misschien ligt het idd aan de PMDG. echt niet normaal, op mijn vorige PC had ik er ook al last van, niet normaal. ik heb die hypertreathing wel aanstaan. ik denk dat ik dat maar eens uit doe, geloof er geen bal van van die nieuwe HP techniek van intel P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jos_zwa schreef op 01 september 2004 @ 14:42:
[...]

ik wist dat je dat zou gaan zeggen :D

nee maar misschien ligt het idd aan de PMDG. echt niet normaal, op mijn vorige PC had ik er ook al last van, niet normaal. ik heb die hypertreathing wel aanstaan. ik denk dat ik dat maar eens uit doe, geloof er geen bal van van die nieuwe HP techniek van intel P4
Die HT techniek doet ze werk heus wel alleen niet met een applicatie als FS9. Toch kan je er dan ook voordeel van hebben door FS9 aan de ene processor toe te wijzen en addons zoals active sky aan de andere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 15:03:
[...]

Die HT techniek doet ze werk heus wel alleen niet met een applicatie als FS9. Toch kan je er dan ook voordeel van hebben door FS9 aan de ene processor toe te wijzen en addons zoals active sky aan de andere processor.
kan dat ? :X 8)7 :9~ :9~ :9~ hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jos_zwa schreef op 01 september 2004 @ 16:41:
[...]

kan dat ? :X 8)7 :9~ :9~ :9~ hoe doe je dat dan?
Je start eerst de programma's op die je wil gebruiken en dan doe je ctrl alt del een keer. In de taskmanager ga je vervolgens na het tabblad Processes. Bij het proces van bijvoorbeeld fs9.exe klik je met de rechtermuisknop en kies onderaan Set Affinity (wellicht heet dit anders als je NL versie van XP hebt). Vervolgens kan je een CPU0 CPU1 of beide kiezen. Stel je geeft FS9 CPU0 dan geef je de addons die extern van FS draaien CPU1. Dit moet je wel iedere keer opnieuw doen. Wil je het permanent doen moet je is op deze link kijken: http://www.robpol86.com/misc_pgs/imagecfg.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Het wordt steeds leuker daar bij "De mensen die zich ongelooflijk druk maken om het beschikbaar stellen voor vrienden en bekenden van 'hun' freeware". Hun texas hardstyle keert zich tegen zichzelf. Ja dat krijg je ook als je politieke schreeuwende banners en harde teksten bezicht tegen mensen die zich inzette(n) voor dat kansloze project. Gelukkig gaan ook steeds meer andere mensen dat zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Jochem op 01-09-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hey, weet iemand of 't mogenlijk is de Ariane 4soundset van de 737 te mergen met de pmdg 737 ??? Lijkt me werelds, aangezien die soundset redelijk heavy is.. En bovendien vind ik de pmdg 737 sounds niet echt je van het

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Jochem schreef op 01 september 2004 @ 19:00:
Het wordt steeds leuker daar bij "De mensen die zich ongelooflijk druk maken om het beschikbaar stellen voor vrienden en bekenden van 'hun' freeware". Hun texas hardstyle keert zich tegen zichzelf. Ja dat krijg je ook als je politieke schreeuwende banners en harde teksten bezicht tegen mensen die zich inzette(n) voor dat kansloze project. Gelukkig gaan ook steeds meer andere mensen dat zien.
Helaas is de grote soap nu ten einde, omdat The God himself (Mr. Cubillo) een slotje op het topic heeft gezet. Echt goed tegen kritiek kunnen the Texas Boys niet he? :D

[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 01-09-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Wilde schreef op 01 september 2004 @ 19:16:
Hey, weet iemand of 't mogenlijk is de Ariane 4soundset van de 737 te mergen met de pmdg 737 ??? Lijkt me werelds, aangezien die soundset redelijk heavy is.. En bovendien vind ik de pmdg 737 sounds niet echt je van het
zeker mogelijk

er zit een configbestandje bij, het enige wat je hoeft de toen is de sound folder aan te klikken van de pmdg 600/700/wl enz

Pas wel op dat je de soundfolder van de 700 back-up'ed. De rest (600/800/900 enz) gebruikt een alias naar de 700 :)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 17:16:
[...]

Je start eerst de programma's op die je wil gebruiken en dan doe je ctrl alt del een keer. In de taskmanager ga je vervolgens na het tabblad Processes. Bij het proces van bijvoorbeeld fs9.exe klik je met de rechtermuisknop en kies onderaan Set Affinity (wellicht heet dit anders als je NL versie van XP hebt). Vervolgens kan je een CPU0 CPU1 of beide kiezen. Stel je geeft FS9 CPU0 dan geef je de addons die extern van FS draaien CPU1. Dit moet je wel iedere keer opnieuw doen. Wil je het permanent doen moet je is op deze link kijken: http://www.robpol86.com/misc_pgs/imagecfg.php
thnx!!! :D

Verwijderd

Topicstarter
Graag gedaan hoor ben benieuwd hoe je ervaringen zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Sleepie schreef op 01 september 2004 @ 19:52:
[...]

Helaas is de grote soap nu ten einde, omdat The God himself (Mr. Cubillo) een slotje op het topic heeft gezet. Echt goed tegen kritiek kunnen the Texas Boys niet he? :D
Hahaha, best lachen, ben een half uurtje onder de pannen geweest om dat topic eens helemaal door te lezen. Wat een kansloze dorks zijn dat joh, echte texas terrorists, bush j.r. heeft het van geen vreemden. Gelukkig hebben we nog andere manieren te over om het bewuste package te bemachtigen!

Anyway, het is te hopen dat meer en meer mensen erachter komen dat dit soort mensen achter dit project zitten (wat helaas geen slecht produkt is) en dat die mensen dan ook eens naar alternatieven gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de PMDG 737-600.
Ziet er allemaal echt 100x beter uit dat die meuk uit FS2004 zelf. :D
Zelfs dat belletje van de crew die naar elkaar belt zit erin, best gaaf!

Maar nu, die flight computer snap ik echt de ballen van.
Heb die PDF daarover al door gelezen en de SID/STAR DB gedownload & geinstalleerd alsmede die download van navdata.

Maar hoe prog je nou een vlucht van EHAM naar EGLL?
In FS2004 lukt me dat wel, maar dat vreet ie dus niet.
En met die computer in de cockpit kom ik wel tot de optie Nav data. Maar dan kan ik nog niks invullen. In de manual staat dat daar alleen opgeslagen FP's kunnen worden geselecteerd. Maar hoe maak je nou zo'n ding?

Kan iemand me daarmee een beetje opweg helpen?
En hoe je daarna de auto pilot goed instelt, zou ook wel handig zijn als iemand me daar wat text en uitleg over kan geven, want als je die standaard dingen gewend bent is dit wel ff wennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 20:37:
Ik heb sinds kort de PMDG 737-600.
Ziet er allemaal echt 100x beter uit dat die meuk uit FS2004 zelf. :D
Zelfs dat belletje van de crew die naar elkaar belt zit erin, best gaaf!

Maar nu, die flight computer snap ik echt de ballen van.
Heb die PDF daarover al door gelezen en de SID/STAR DB gedownload & geinstalleerd alsmede die download van navdata.

Maar hoe prog je nou een vlucht van EHAM naar EGLL?
In FS2004 lukt me dat wel, maar dat vreet ie dus niet.
En met die computer in de cockpit kom ik wel tot de optie Nav data. Maar dan kan ik nog niks invullen. In de manual staat dat daar alleen opgeslagen FP's kunnen worden geselecteerd. Maar hoe maak je nou zo'n ding?

Kan iemand me daarmee een beetje opweg helpen?
En hoe je daarna de auto pilot goed instelt, zou ook wel handig zijn als iemand me daar wat text en uitleg over kan geven, want als je die standaard dingen gewend bent is dit wel ff wennen!
Bedoel je die tutorial van Timothy Metzinger? Gewoon 2x helemaal doorlezen en dan letterlijk doen wat er staat. Alles staat er in uitgelegd. Kom je er niet meer uit zet dan rustig je flightsim op pauze. Ik heb nog nooit een betere tutorial gezien dan die van Timothy. Binnenkort komt versie 3 uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm nee, die van PMDG zelf.
Zal die andere wel ff gaan zoeken. Maakt het denk ik dan toch een stuk leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 22:09:
Uhm nee, die van PMDG zelf.
Zal die andere wel ff gaan zoeken. Maakt het denk ik dan toch een stuk leuker!
http://www.sleepie.nl/~hans/Metzinger.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, had em al een paar pagina's terug gevonden. :)
Niet gedacht dat zo'n grote download zou zijn!

Oke... damn 118 pagina's!
Dat word even uitprinten. Beetje switchen tussen FS en Acrobat is ook niet alles.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 22:08:
[...]

Bedoel je die tutorial van Timothy Metzinger? Gewoon 2x helemaal doorlezen en dan letterlijk doen wat er staat. Alles staat er in uitgelegd. Kom je er niet meer uit zet dan rustig je flightsim op pauze. Ik heb nog nooit een betere tutorial gezien dan die van Timothy. Binnenkort komt versie 3 uit. :P
AaaahhhHHHh!! Hij schrijft sneller dan dat ik vlieg :). Ik ben nu al even bezig om gewoon steeds Day 1 opnieuw te vliegen, regelmatig gaat er weer wat fout wat in de volgende vlucht weer goed gaat. Een van deze dagen wil ik de vlucht nog eens doen op een ander vliegveld met andere data.

Ik moet wel zeggen (en dit was ook zo met versie 1) dat er soms wel stukjes zijn wat niet al te goed is uitgelegd, of niet precies zo werkt zoals het er staat. Maar dit maakt het uiteindelijk denk ik alleen maar leuker door het probleem zelf op te lossen met wat proberen e.d.

Ik ben blij dat ik ze niet uit hoef te printen, ik kan ze gelukkig lezen op een (dan al wel niet verouderde - maar toch) laptop. De checklist heb ik wel uitgeprint, want als je dat allemaal een beetje doorkrijgt is de checklist genoeg om alles op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Voor de geinteresseerden de Pilatus PC-12 van AFG is uit (ja van vroeger met hun mooie 737's, nostalgie ;))
The long awaited Pilatus PC-12 by Jacob de Churruca has been released. For now only the base pack with the AFG Scheme by Rui Christina is available. More repaints will be released shortly.

Afbeeldingslocatie: http://www.alliedfsgroup.com/gfx/aircraft/pc12-afg-2004-afg(26).jpg

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp, lul man, wie wil dat ding nou hebben 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14

Japie.G

Colour Classic

Hee mensen!

Wat een mooi topic is dit zeg! Echt super! Ik ben zelf helemaal nieuw wat betreft FSim. De laatste die ik heb gedaan was fsim4 op de MAC colour classic B)

Wel doe ik zelf aan zweefvliegen en had daarom niet zoveel behoefte aan sims :P Helaas was ik genoodzaakt door tijdgebrek deze hobby te stoppen (voor zolang als het duurt >:) )

Door dit topic helemaal enthousiast geworden, dus ik heb vandaag fsim 2004prof gekocht plus een gezellige joystick, windows schoon geinstalleerd en kga zo maar eens aan de slag!

Heeft iemand nog goede tips voor een beginnend fsimmer (met wel echte vliegervaring in zweefvliegtuigen). Ik bedoel dus tips wat betreft scenery add-ons en andere belangrijke soft die ik MOET installeren/kopen?

PC Specs:

PIV 2,4Ghz
512MB ddr
Radeon 9100 128MB

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 04-09-2004 15:32 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Potverdikkie! Ik net alles geinstalleerd! Start hij helemaal niet! Ik krijg dat openingsscherm met dat vliegtuig en daar blijft hij hangen....

Iemand een oplossing?

Geen virusscanners actief ofzo, helemaal schoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FS Clip No. 1 voor de liefhebbers: http://www.xs4all.nl/~antveli/FS%20Clip1%20040904.wmv :r :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
x2sea: Ik zie alleen de eerste 14 seconden van het filmpje maar winamp beweert dat hij 3:42 (ofzo) lang is. Ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ShereKahn, die dingen die je moet hebben (imho) zijn de PMDG 737 serie. Ben er echt superblij mee. Goeie keus geweest!
Het AI Traffic pack van The_FrankO.
(Kan die eventueel nog wel een keertje hosten).

Daarnaast lees de start post eens goed door, daar staan al veel links, tips, etc in met wat hier allemaal gebruikt word!

Betreft het hangen van FS, heb je de laatste Catalist drivers geinstaleerd?
Windows XP met/zonder SP? Indien met, welke?
Welke versie van DirectX (in SP2 zit al versie 9.0c).
Of heb je Win2000?

Welke audio drivers heb je geinstalleerd i.c.m. welke kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rollebol schreef op 04 september 2004 @ 18:14:
x2sea: Ik zie alleen de eerste 14 seconden van het filmpje maar winamp beweert dat hij 3:42 (ofzo) lang is. Ligt dat aan mij?
Denk dat ie hem nog aan 't uppen is, had hem ook al gedownload, was toen eerst 4MB, daarna nog een keer, toen 8MB en daarnet was ie 10MB. Denk nog ff wachten dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik krijg zelf een error melding, dus het gaat nog ff niet lukken. Of zien jullie zelf wel de clip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

beetje rondvliegen op palau

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr010.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr011.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr012.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr013.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/fsscr014.jpg

8) 8) 8) 8) 8) 8) :Y) :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 20:20 . Reden: voortaan even resizen graag + max. 10 stuks ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
mooi water jos_zwa , waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 20:53
jos_zwa, zou je voortaan willen letten op de volgende regel:
Max. 10 pics van 800x600 (en let daarbij zelf even op dat je geen BMP's van 1 Mb per stuk doet ). En resize ze ook aub zelf en niet met behulp van de img tag.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 09:42
Ik kom net terug van Airshow Lelystad, pr8ige dag gehad _/-\o_ . Zijn er meer tweakers die hier geweest zijn vandaag ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash schreef op 04 september 2004 @ 20:19:
[...]

[...]

De mods doen een wedstrijd, Crash 20:19, Terr 20:20. Crash heeft gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
stefanbstefan schreef op 04 september 2004 @ 22:11:
Ik kom net terug van Airshow Lelystad, pr8ige dag gehad _/-\o_ . Zijn er meer tweakers die hier geweest zijn vandaag ??
Ik wilde dolgraag gaan, maar time is NOT on my side de laatste tijd hehe :(

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup ik ben er ook geweest , echt fat.
Die Frank Versteegh kan wel vliegen met zn Extra 300tje :o
Blue eagles waren ook tof , jammer dat de Connie niet startte , waarom weet ik eigelijk nogsteeds niet , vond die commentatoren maar maf daar :D

Alleen die pendelbussen waren irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een gave dag gehad in lelystad. Idd jammer van die connie (maar ben er wel in geweest). Ik heb ook geen DC10 tankvliegtuig gezien van de marine..?? Ik heb al weer zin in volgend jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
De marine heeft geen DC10, maar er was wel een KDC10 van de luchtmacht beloofd inderdaad. Ik ben er overigens niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

http://www.airliners.net/open.file/652327/L/

Wow, wat een prachtplaat. Klopt het dat de queen of the skies altijd zo'n hoge pitch heeft of zie ik dat verkeerd?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Bolk schreef op 05 september 2004 @ 01:03:
http://www.airliners.net/open.file/652327/L/

Wow, wat een prachtplaat. Klopt het dat de queen of the skies altijd zo'n hoge pitch heeft of zie ik dat verkeerd?
hoe kan jij zonder geldige referentie zien of die 744 een hoge pitch up heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

rellehenk schreef op 05 september 2004 @ 01:20:
[...]

hoe kan jij zonder geldige referentie zien of die 744 een hoge pitch up heeft?
Hmm, nee je hebt gelijk. Misschien vliegt de 757 wel horizontaal. Het kan zijn dat de 757 wel een vette pitch down heeft.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 22:11
[quote]Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 18:18:
@ ShereKahn, die dingen die je moet hebben (imho) zijn de PMDG 737 serie. Ben er echt superblij mee. Goeie keus geweest!

graag, want ik kan hem ook nergens vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voeg me maar even toe op MSN ;)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IP: 82.161.132.152
Port: 21
Login: got
Pass: got

V3.9 + update naar 4.0

Max 50KB/sec.
Have fun!

Mocht iemand zich nog geroepen voelen om de volledige versie van 4.0 te uploaden, graag! Zelfde IP, etc alleen dan upload als login & pass gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Laatst online: 09-09 17:50

Kolky

subtitle not available

Yeah ik ben ook geweest. Supergaaf. Nog meegedaan met de wedstrijd van Luchtverkeersleiding Nederland. Prijs was een rondleiding in de verkeerstoren van Lelystad... Ik had helaas niet de mooiste slogan...

Even in de pilotshop gesnuffeld. Daar gezien dat ik nodig mijn systeem weer moet upgraden. Wow wat liep FS daar vloeiend (P4 3Ghz, Radeon 9700, 1Gb intern). ff sparen dus.

Verder ben ik nog in de Uiver geweest. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ook nog wat mooie foto's van die ervaring gemaakt. Die post ik misschien nog wel eens.

De dag in één woord: SUPER!

(alleen een sjit-verbinding met Harderwijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Crash schreef op 04 september 2004 @ 20:19:
[...]

[...]

oeps even vergeten! sorry.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 11:36:Mocht iemand zich nog geroepen voelen om de volledige versie van 4.0 te uploaden, graag! Zelfde IP, etc alleen dan upload als login & pass gebruiken.
Ben daar nu mee bezig

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jos_zwa schreef op 05 september 2004 @ 13:19:
[...]

oeps even vergeten! sorry.... 8)7
Gelukkig gelijk mod 1 die je waarschuwt en mod 2 die het al voor je aanpast >:)
Had graag gewilt maar vrij krijgen blijft een probleem :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool! Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Oh ja, voor diegene die behoefte heeft aan een nieuwe www.dutchvacc.nl website... Kun je nu eindelijk naar www.dutchvacc.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 18:18:

Daarnaast lees de start post eens goed door, daar staan al veel links, tips, etc in met wat hier allemaal gebruikt word!

Betreft het hangen van FS, heb je de laatste Catalist drivers geinstaleerd?
Windows XP met/zonder SP? Indien met, welke?
Welke versie van DirectX (in SP2 zit al versie 9.0c).
Of heb je Win2000?

Welke audio drivers heb je geinstalleerd i.c.m. welke kaart?
Bedankt voor je reply!

Ik heb het hang probleem opgelost. Ik wilde te snel fsim spelen, had alleen kaal windows met de nieuwste catalyst drivers. Verder nog niets geupdate, dus aan directX versies e.d. had ik nog niet gedacht ;)

Draai nu dus op WindowsXP Prof NL (stud. licentie) +SP1 (directx 9.0b)
Catalyst driver: wxp-w2k-catalyst-8-042-040803a-016701c

In ieder geval heb ik de pc laten updaten tot aan nu en nu draait hij als een tierelier :) Alleen ziet het er nog niet echt bijstermooi uit, maarja moet alles nog even tunen en afstellen als ik het zo mag noemen :) Heb (wat dit betreft) helaas een 19inch moni, wat betekent dat het gekartel pas een beetje netjes wordt bij een reso van 1280x1024. Das toch aan de zware kant voor maar een radeon 9100 lijkt me. Maargoed, ga binnenkort weer ff lekker verder pielen!

De aangeraden pakketten ga ik zo snel mogelijk zoeken/kopen en installeren!

Nogmaals bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Japie.G op 05-09-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
ShereKahn schreef op 05 september 2004 @ 17:42:
Bedankt voor je reply!

Ik heb het hang probleem opgelost. Ik wilde te snel fsim spelen, had alleen kaal windows met de nieuwste catalyst drivers. Verder nog niets geupdate, dus aan directX versies e.d. had ik nog niet gedacht ;)

Draai nu dus op WindowsXP Prof NL (stud. licentie) +SP1 (directx 9.0b)
Catalyst driver: wxp-w2k-catalyst-8-042-040803a-016701c

In ieder geval heb ik de pc laten updaten tot aan nu en nu draait hij als een tierelier :) Alleen ziet het er nog niet echt bijstermooi uit, maarja moet alles nog even tunen en afstellen als ik het zo mag noemen :) Heb (wat dit betreft) helaas een 19inch moni, wat betekent dat het gekartel pas een beetje netjes wordt bij een reso van 1280x1024. Das toch aan de zware kant voor maar een radeon 9100 lijkt me. Maargoed, ga binnenkort weer ff lekker verder pielen!

De aangeraden pakketten ga ik zo snel mogelijk zoeken/kopen en installeren!

Nogmaals bedankt!
AI Traffic pakketje is altijd leuk voor de mooie plaatjes.
Verder, ik weet niet hoe nieuw je bent, maar als je echt (weer) helemaal opnieuw moet gaan beginnen met simmen, is de PMDG misschien wel iets te hoog gegrepen.
Beginnen doe je bij de basis ... de lessen en de groundschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe land je op een hoog veld?

Mexico ligt op 7000ft+......ik neem dan aan dat je niet op QNH kan landen? Anders draai ik heel dat knopje suf. :)

Gebruik ik hier de QFE waarde voor? En hoe pas ik dat toe?

Tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Megamind schreef op 04 september 2004 @ 19:38:
mooi water jos_zwa , waar heb je die vandaan?
morewatr.zip te vinden op avsim.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 14:25:
Hoe land je op een hoog veld?

Mexico ligt op 7000ft+......ik neem dan aan dat je niet op QNH kan landen? Anders draai ik heel dat knopje suf. :)

Gebruik ik hier de QFE waarde voor? En hoe pas ik dat toe?

Tx
Hehe, jij wil proberen om de altitude op grondniveau altijd op 0 feet te krijgen ;). Gewoon de QNH van dat moment indraaien, als 7000ft de landing altitude is dan is 7000ft echt de landing altitude. Daar verander je door het heel erg draaien aan die knop niks aan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
rollebol schreef op 19 augustus 2004 @ 11:25:
Wat die poll betreft: Er wordt in Het kopiëren van Games ook naar verwezen. Ik reageer toch hier, omdat het voor genoemd topic iets te gedetailleerd is om iets bij te dragen. Denk ik.

Ik vind dat de poll nogal een eenzijdig beeld schetst, om twee redenen:

1. De relatief beperkte meerwaarde van FS 2004 ten opzichte van FS 2002. Ik kan me voorstellen ;) dat je als microsoft-klant je een beetje genomen voelt als er voor relatief weinig extra functionaliteit (mooiere wolken en bordjes langs de taxibanen) toch weer het volle pond moet betalen.

2. FS is meer een platform voor add-ons dan een op zich staand produkt. Zonder de add-ons is het waardeloos. Ik heb aan add-ons al een stuk meer uitgegeven dan aan FS, en dat was het zeker meer dan waard. Dat wordt niet gereflecteerd in de poll.
Zonder de game geen add-ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Jack Flushell schreef op 06 september 2004 @ 23:13:
[...]

Zonder de "game" geen add-ons...
Zonder add-ons geen sim...

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Laatst online: 16-09 19:01

Tux

Er is toch een addon voor FS2K4 waar je bij AI kisten de destination ook in het label boven het vliegtuig ziet? Ik kan die alleen nergens vinden :(

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Schrijf de volgende datum maar in je Agenda vrijdag 17 en zaterdag 18 juni 2005. Opendag Koninklijke Luchtmacht op vliegbasis Gilze-Rijen..

Kan haast niet wachten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Vandaag net de PMDG boeing geinstalleerd. En al ben ik nog lang niet klaar voor het echte werk, vliegervaring heb ik wel (al is het in zweefvliegtuigen;)). In ieder geval kan een circuitje vliegen met zoon mooi toestel nooit geen kwaad, dus hier een screenshot van (vlak na) mijn eerste landing met de PMDG kist @seattle :)

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/@gotpics/landing.jpg

Omdat ik vind dat er de laatste dagen weinig plaatjes zijn geplaatst, hier ook nog ff een plaatje van mijn 'cockpit' ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/@gotpics/cockpit.jpg

En nu snel weer die PMDG kist aan de kant en verder met de groundschool & lessons >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als je aan zweefvliegen doet in real life, denk ik dat je meer vliegervaring hebt dan de meesten hier. Vergeet niet dat zweefvliegen soms als moeilijker wordt beschouwd dan vliegen met motor. De NG van PMDG is echt niet zo moeilijk te vliegen als je denkt. Ik heb jetvliegen geleerd met de standaard FS 737 bijna tien jaar geleden.
Daarna was de PMDG opeens heel makkelijk omdat het vliegmodel zo realistisch is. De FS 737 is bij wijze van spreken net een vliegende schoenendoos. Er klopt niks van. Met gewoon een beetje proberen handvliegen met de PMDG leer je het een stuk sneller, als je zweefvliegt weet je echt meer dan genoeg van aerodinamics om in FS te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 18:13:
De NG van PMDG is echt niet zo moeilijk te vliegen als je denkt.
Als je niet alles volgens de procedures (charts) en checklists doet is het inderdaad niet zo moeilijk, alleen ook niet zo realistisch.
ShereKahn schreef op 07 september 2004 @ 17:06:
Vandaag net de PMDG boeing geinstalleerd. En al ben ik nog lang niet klaar voor het echte werk, vliegervaring heb ik wel (al is het in zweefvliegtuigen;)). In ieder geval kan een circuitje vliegen met zoon mooi toestel nooit geen kwaad, dus hier een screenshot van (vlak na) mijn eerste landing met de PMDG kist @seattle :)

[afbeelding]

Omdat ik vind dat er de laatste dagen weinig plaatjes zijn geplaatst, hier ook nog ff een plaatje van mijn 'cockpit' ;)

[afbeelding]

En nu snel weer die PMDG kist aan de kant en verder met de groundschool & lessons >:) >:)
Leuk ff proberen hoe het vliegt. Gefeliciteerd met je goede landing en lang niet slecht dat je hem weer op de grond hebt gekregen. Verstandig dat je nu bij de groudschool & lessons verder gaat. En daarna natuurlijk de Metzinger Tutorial om de PMDG goed te leren beheersen. Als je vragen hebt kan je me altijd contacten via MSN (zie profiel). Ik weet het één en ander, maar nog lang niet zoveel als een paar andere hier.

En ik zal ook eens mijn cockpit posten. Sinds vandaag in mijn nieuwe huis en ik ben er best trots op.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 18:13:
Nou, als je aan zweefvliegen doet in real life, denk ik dat je meer vliegervaring hebt dan de meesten hier. Vergeet niet dat zweefvliegen soms als moeilijker wordt beschouwd dan vliegen met motor. De NG van PMDG is echt niet zo moeilijk te vliegen als je denkt. Ik heb jetvliegen geleerd met de standaard FS 737 bijna tien jaar geleden.
Daarna was de PMDG opeens heel makkelijk omdat het vliegmodel zo realistisch is. De FS 737 is bij wijze van spreken net een vliegende schoenendoos. Er klopt niks van. Met gewoon een beetje proberen handvliegen met de PMDG leer je het een stuk sneller, als je zweefvliegt weet je echt meer dan genoeg van aerodinamics om in FS te vliegen.
Over aerodynamics e.d hoef ik inderdaad weinig meer te weten, plus dat ik weet hoe het voelt om te vliegen. Maar wat ik eigenlijk bedoelde met 'het er nog lang niet klaar voor zijn' is dat ik weinig kaas heb gegeten van bijvoorbeeld de ILS approach e.d. En al dat andere superhigh-tech navigatie gedoe :P :9 (doe mij maar een kaart :P)

Zweefvliegen is vliegen in zijn element. Er komt hooguit een een mooie GPS aan te pas, maar het hele gedoe wat betreft approaches is bij zweefvliegen niet aan de orde!

In ieder geval ga ik eens even mooi de lessons volgen zodat ik dat allemaal kan leren.

Je hebt in ieder geval helemaal gelijk dat het vliegtuig zelf niet moeilijk te vliegen is! Het is me ook zeker gelukt om een leuke take-off en een goede landing neer te zetten met de PMDG bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

davhor schreef op 07 september 2004 @ 18:20:

[...]

Leuk ff proberen hoe het vliegt. Gefeliciteerd met je goede landing en lang niet slecht dat je hem weer op de grond hebt gekregen. Verstandig dat je nu bij de groudschool & lessons verder gaat. En daarna natuurlijk de Metzinger Tutorial om de PMDG goed te leren beheersen. Als je vragen hebt kan je me altijd contacten via MSN (zie profiel). Ik weet het één en ander, maar nog lang niet zoveel als een paar andere hier.

En ik zal ook eens mijn cockpit posten. Sinds vandaag in mijn nieuwe huis en ik ben er best trots op.
Allereerst bedankt voor je aanbod!

Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd met wat voor 'cockpits' de andere fsim enthousiasts vliegen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom is ILS enzo oefenen met de PMDG veel handiger omdat je dan gelijk de juiste interface hebt. Laat eerst eens de PMDG een autolanding maken en je ziet meteen welke attitude je moet aannemen bij een bepaalde flap setting zodra je op de glideslope zit. Als je aandachtig naar de autoland kijkt leer je al een stuk meer over ILS enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
ShereKahn schreef op 07 september 2004 @ 18:29:
[...]

Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd met wat voor 'cockpits' de andere fsim enthousiasts vliegen >:)
Ik vlieg met de Airbus van PSS. Iets minder gedetailleerd nagebootst dan de PMDG 737, maar wel een simulatie van een veel mooier vliegtuig en een (m.i.) handigere, modernere interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShereKahn schreef op 07 september 2004 @ 18:29:
Ik vlieg (nog) met FS2002. Voornamelijk met de 767 Pilot In Command van Wilco.
Hier een afbeelding tijdens de TCAS test.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Mijn cockpit, helemaal ready voor een DutchVacc Event.
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~sleepie/fssetup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Laatst online: 09-09 17:50

Kolky

subtitle not available

Ik weet dat dit ooit al eens eerder aan bod is geweest, maar naar aanleiding van mijn bezoek aan de pilotstore op luchthaven Lelystad (tijdens de airshow) viel mijn oog op deze Flightsim Yoke USB van CH-products (daar te koop voor € 179,95).

Via de search kwam ik allerlei verouderde berichten tegen. Vandaar dat ik deze discussie nog eens wil oprakelen.
Wie heeft er zo een?
Hoe bevalt het apparaat?
Hoe voelt het vergeleken met the real thing
Hoe is de afwerking? (rammelt-ie, werken de POD, de throttles, trim ed ok)
Heb je de rudder er ook bij?
En de jet-throttle quadrant? (als hij in productie genomen is.. planning: augustus 2004)
Waar heb je het gekocht? wanneer en voor welke prijs?
Wat is de grootste tekortkoming aan het apparaat?
Zijn er nog dingen te melden die ik hier vergeet?

Zomaar wat vragen om eens over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik was vorige week op Johannesburg Intl. en spotte daar dit vliegtuig:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/ZS-PHI.jpg

Weet iemand wat voor type dit is? Ik kan ook dit specifieke vliegtuig (ZS-PHI) nergens terugvinden op Internet. Ook over de maatschappij "Asas de Moçambique" is bar weinig info te vinden.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NavySeal
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dat is een Grumman G-159 Gulfstream I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit type vliegtuig is een Grumman G-159 Gulfstream 1 :*)

http://www.airliners.net/info/stats.main?id=236

Verder vind je niet echt veel foto's van vliegtuigen in Mocambique dus daarom des te mooier dat jij er een hebt gemaakt in South Africa! : :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bedankt NavySeal en Makadocias! Hoewel de pic niet echt bijzonder is, heb ik m'n toch maar geupload naar Airliners. First pic in the database! 8)

Het enige wat ik nog heb kunnen terugvinden is een tel. nr. van Asas de Moçambique op de website van het vliegveld van Maputo, en dat het vliegtuig "Operated bij Nelair" is (staat net leesbaar op het toestel). Maar meer info is er gewoon niet. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie: heb je er bezwaar tegen als ik jouw link naar de Metzinger.rar doorgeef aan anderen? Of krijg je dan problemen met je ISP of zo...? Ik ken wat personenen die geinteresseerd zijn en op het PMDG forum willen ze die link denk ik ook wel hebben! Metzinger vind het okay als v2 gedownload wordt maar hij wil 'm niet meer officieel via Avsim aanbieden (i.v.m. de Jeppesen charts die er in zitten). Maar als je zegt: liever niet en hou het maar bij GoT'ers dan laat ik het verder. Ik heb zelf jammergenoeg niet zoveel ruimte om 'n te hosten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Kolky schreef op 07 september 2004 @ 21:12:
Ik weet dat dit ooit al eens eerder aan bod is geweest, maar naar aanleiding van mijn bezoek aan de pilotstore op luchthaven Lelystad (tijdens de airshow) viel mijn oog op deze Flightsim Yoke USB van CH-products (daar te koop voor € 179,95).
........
Zomaar wat vragen om eens over na te denken.
Wie heeft er zo een?
Ik heb er één.

Hoe bevalt het apparaat?
Het apparaat bevalt mij super. Vind het erg leuk om met de yoke te vliegen. Het voelt heel anders dan een gewone joystick. Ik vind het een beetje jammer dat hij niet echt een nul stand heeft. Als ik hem los laat, naar me toe trek en dan weer los laat komt hij terug op een andere positie als waar hij in het begin zat. Hoop een beetje duidelijk :)

Hoe voelt het vergeleken met the real thing
Bij de real thing heb je wel wat meer tegendruk e.d. Dat is hier natuurlijk niet echt het geval. The real thing loopt ook wat gesmeerder en heeft force feedback :). Maar al met al geeft het met een dosis fantasie een heerlijk gevoel.

Hoe is de afwerking? (rammelt-ie, werken de POD, de throttles, trim ed ok)
Geen gerammel en ziet er netjes uit. Wel gehoord dat de bouten die erin zitten om hem vast te maken wel eens kapot gaan. Gelukkig zelf nog geen last van gehad. Verder is mijn bureau maar 15 mm dik en daar kan ik hem zonder hulpstukken (plankje) niet op vastklemmen.

Heb je de rudder er ook bij?
Yup, lijkt als of ik geld teveel heb, maar ik heb een aardige vriendin die me verrast heeft met mijn verjaardag ;) Vind het ook erg super. Maakt de beleving weer heel anders. Taxieen en dan sturen met je voeten i.p.v. je yoke

En de jet-throttle quadrant? (als hij in productie genomen is.. planning: augustus 2004)
Weet ik nog niks van. Als je wat meer informatie hierover hebt hoor ik dat graag!!!

Waar heb je het gekocht? wanneer en voor welke prijs?
Bij de lhshop, vorig jaar voor 179,00 eurootjes. Vind lhshop overigens wel duur. Je moet eens kijken of je meerdere geinteresseerde kunt regelen voor een inkoopactie. Dan kan je korting bedingen en het zelfs misschien goedkoper uit de states halen. Maar dat weet ik niet zeker hoor.

Wat is de grootste tekortkoming aan het apparaat?
Dat van die bouten en het missen van force feedback.

Zijn er nog dingen te melden die ik hier vergeet?
Niet dat ik weet.
Sleepie schreef op 07 september 2004 @ 20:13:
Mijn cockpit, helemaal ready voor een DutchVacc Event.
[afbeelding]
Staat ie ook gewoon klaar voor een Vatsim vluchtje? Huis is bijna afgewerkt. Nog twee weekenden en dan moet ie klaar zijn en dan ga ik natuurlijk weer veel Vatsimmen. Moet nog het 1 en ander inhalen.

Hier is mijn cockpit, ook fully ready for departure op Vatsim en na wat invliegen ook voor een DutchVacc Event:

Afbeeldingslocatie: http://www.davhor.nl/c1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.davhor.nl/c2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door davhor op 08-09-2004 10:31 ]

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te denken aan zo'n yoke maar... ik vlieg alleen maar met de PMDG 737NG en dit is meer een Cessna geval... Zo'n yoke past niet bij de 737, vind dik... Bovendien, ik raak m'n huidige joytick alléén maar aan bij de take off en bij de landing (of zelfs helemaal niet in het geval van een autoland). De rest van de tijd doe ik eigenlijk alles via de MCP. En om nou zo'n complete setup te kopen alleen maar voor de takeoff en het taxiën (wat ik nu met het toetsenbord doe)... Bestaan er geen gevallen die meer bij een 737NG passen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 09:16:
Sleepie: heb je er bezwaar tegen als ik jouw link naar de Metzinger.rar doorgeef aan anderen? Of krijg je dan problemen met je ISP of zo...? Ik ken wat personenen die geinteresseerd zijn en op het PMDG forum willen ze die link denk ik ook wel hebben! Metzinger vind het okay als v2 gedownload wordt maar hij wil 'm niet meer officieel via Avsim aanbieden (i.v.m. de Jeppesen charts die er in zitten). Maar als je zegt: liever niet en hou het maar bij GoT'ers dan laat ik het verder. Ik heb zelf jammergenoeg niet zoveel ruimte om 'n te hosten dus...
Je mag die link wel doorgeven. Maak er alleen geen opvallend topic van op het PMDG forum, want dan vrees ik dat mn snelheid er erg onder te lijden zal hebben.
Maar een reply-tje in een topic, of nog beter een PM naar wat mensen die hem willen hebben, dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 10:37:
Ik zit ook te denken aan zo'n yoke maar... ik vlieg alleen maar met de PMDG 737NG en dit is meer een Cessna geval... Zo'n yoke past niet bij de 737, vind dik... Bovendien, ik raak m'n huidige joytick alléén maar aan bij de take off en bij de landing (of zelfs helemaal niet in het geval van een autoland). De rest van de tijd doe ik eigenlijk alles via de MCP. En om nou zo'n complete setup te kopen alleen maar voor de takeoff en het taxiën (wat ik nu met het toetsenbord doe)... Bestaan er geen gevallen die meer bij een 737NG passen...?
Absoluut, maar om een of andere reden weet ik gewoon zeker dat jij niet 1200 euro voor een zeer goed lijkende yoke-column of een kleine 3000 euro voor een throttle-quadrant wil uitgeven ;)
(ik heb de link helaas hier even niet bij de hand van die dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

Tux schreef op 07 september 2004 @ 15:40:
Er is toch een addon voor FS2K4 waar je bij AI kisten de destination ook in het label boven het vliegtuig ziet? Ik kan die alleen nergens vinden :(
Wat dacht je hiervan ?

ShowLabels=1 //in FS2004 menu
ShowUserLabel=1 //in FS2004 menu
ShowLabelManufacturer=0 //in FS2004 menu
ShowLabelModel=0 //in FS2004 menu
ShowLabelTailNumber=0 //in FS2004 menu
ShowLabelDistance=1 //in FS2004 menu
ShowLabelAltitude=1 //in FS2004 menu
ShowLabelAirline=0 //NOT in FS2004 menu
ShowLabelAirlineAndFlightNumber=1 //NOT in FS2004 menu <- dit is hem !!!
ShowLabelFlightPlan=0 //NOT in FS2004 menu
ShowLabelContainerId=0 //NOT in FS2004 menu
ShowLabelAirspeed=0 //NOT in FS2004 menu
ShowLabelHeading=0 //NOT in FS2004 menu
LabelDelay=1000
LabelColor=FFFF0000

Met deze optie zie je dus het AI flightplan. Dan weet je waar ze vandaan komen en waar ze naar toe vliegen!!!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De eerste de beste die in dit topic nog een ander gaat corrigeren op spelfouten of afzeiken op wat voor manier dan ook, kan per direct een vakantie verwachten van onbepaalde tijd.