Ok je heb gelijk, maar het heeft wel meegeholpen..Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 19:01:
[...]
Sorry, maar dat ben ik niet met je eens. Het heeft hooguit een bijdrage gehad in de fatale afloop, maar het was zeker niet de oorzaak.
http://www.airdisaster.com/news/0704/22/news.shtml
http://www.sleepie.nl/~hans/Metzinger.rarPowerSp00n schreef op 24 augustus 2004 @ 16:45:
Heeft hier iemand misschien 737TNG Advanced Operations Tutorial v2 nog? Ik zag deze op de PMDG site staan maar het linkt naar AVSIM waar de file niet meer staat. Toch zou ik hem graag willen hebben.
Bedankt! Weer veel lees werk zie ik. Ben ik wel weer een tijdje mee bezig
Mensen,
Ik heb FS9 nu ook sinds een tijd maar ik ben nog best wel n44b als het gaat om een "echte'' vlucht maken. Ik wel opstijgen en landen, maar ik wil dus ook dingen zoals ATC en automatische piloot goed kunnen beheersen.
Nu kan ik dus die flight lessions gaan doen die bij het spel zitten, maar ik weet niet of dat het beste is om het echt goed te leren.
Ik heb gezien in een aantal winkels dat er best wel veel boeken over fs9 zijn.
Is het een goed idee om er eentje aan te schaffen en daaruit te leren? (zo ja welk boek is bijv goed?
)
Of zijn er betere methodes? Graag advies voor deze newbie
Ik heb FS9 nu ook sinds een tijd maar ik ben nog best wel n44b als het gaat om een "echte'' vlucht maken. Ik wel opstijgen en landen, maar ik wil dus ook dingen zoals ATC en automatische piloot goed kunnen beheersen.
Nu kan ik dus die flight lessions gaan doen die bij het spel zitten, maar ik weet niet of dat het beste is om het echt goed te leren.
Ik heb gezien in een aantal winkels dat er best wel veel boeken over fs9 zijn.
Is het een goed idee om er eentje aan te schaffen en daaruit te leren? (zo ja welk boek is bijv goed?
Of zijn er betere methodes? Graag advies voor deze newbie
Verwijderd
Hallo,
Ik ben ook pas een weekje bezig en het gaat me best goed af. Of een boek perse nodig is betwijfel ik, want je kan praktisch alles op het net vinden of google
Ik heb erg veel gelezen, maar ook geprobeerd om het echt te begrijpen ipv klakkeloos lezen. De startpost is een goed leidraad
M'n eerst VOR DME approach was vandaag een feit
Ik ben ook pas een weekje bezig en het gaat me best goed af. Of een boek perse nodig is betwijfel ik, want je kan praktisch alles op het net vinden of google
Ik heb erg veel gelezen, maar ook geprobeerd om het echt te begrijpen ipv klakkeloos lezen. De startpost is een goed leidraad
M'n eerst VOR DME approach was vandaag een feit
dimitio: De flight lessons zijn redelijk goed om de basis van het vliegen te leren, ik verwacht niet dat een boek op dat gebied veel toevoegt. Ik zou eerst goed leren vliegen (de basishandelingen en aerodynamica, VOR- en NDB-navigatie, ILS, dit is allemaal goed te leren via de FS lessons).
Hoe je vervolgens verder wil bepaalt wat je daarna doet. Veel mensen kiezen ervoor om een add-on te kopen in de vorm van een commerciële airliner (bijvoorbeeld de PMDG 737 of de PSS Airbus). Daar kan je weken mee zoet zijn voor je die goed onder de knie hebt. De tutorial die daarbij zit (of los te vinden is zoals 'de Metzinger' voor PMDG) heb je een stuk meer aan dan een generiek boek over MS FS, en deze add-ons zijn m.i. een betere investering dan een stapel gebleekt hout.
Ik zou zelf (maar misschien ben ik bevooroordeeld) de ATC van FS trouwens nooit gebruiken, dat is een baggerprodukt waar je niets aan hebt en je alleen het verkeerde aanleert. Als je eenmaal je kist helemaal onder controle hebt dan kan je de radiotelefonie gaan leren om op VATSIM op IVAO online te gaan vliegen.
Hoe je vervolgens verder wil bepaalt wat je daarna doet. Veel mensen kiezen ervoor om een add-on te kopen in de vorm van een commerciële airliner (bijvoorbeeld de PMDG 737 of de PSS Airbus). Daar kan je weken mee zoet zijn voor je die goed onder de knie hebt. De tutorial die daarbij zit (of los te vinden is zoals 'de Metzinger' voor PMDG) heb je een stuk meer aan dan een generiek boek over MS FS, en deze add-ons zijn m.i. een betere investering dan een stapel gebleekt hout.
Ik zou zelf (maar misschien ben ik bevooroordeeld) de ATC van FS trouwens nooit gebruiken, dat is een baggerprodukt waar je niets aan hebt en je alleen het verkeerde aanleert. Als je eenmaal je kist helemaal onder controle hebt dan kan je de radiotelefonie gaan leren om op VATSIM op IVAO online te gaan vliegen.
Hmm, ik zit nu discovery te kijken, en het onderwerp flying wing komt langs. Weet iemand hoe FS2Kx met flying wings omgeet? kan FS het FM goed afhandelen (dus dat de romp ook lift genereert en dat ie efficiënter vliegt?
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Verwijderd
Hoe kan ik het makkelijkst Schiphol helemaal up to date brengen wat banen betreft? Baan 1 heet tegenwoordig toch baan 36 en er was ergens een nieuwe baan ook nog... In de startpost staat alleen hoe je die verkeerde toren weg kunt krijgen.
Hmm..ik denk niet dat FS de aerodynamische eigenschappen bepaald a/d hand van het 3dmodel, maar ik denk dat bepaalde aerodynamische waardes worden meegegeven door de maker van het vliegtuig en hiermee wordt vervolgens gerekendocf81 schreef op 25 augustus 2004 @ 01:43:
Hmm, ik zit nu discovery te kijken, en het onderwerp flying wing komt langs. Weet iemand hoe FS2Kx met flying wings omgeet? kan FS het FM goed afhandelen (dus dat de romp ook lift genereert en dat ie efficiënter vliegt?
Zo kon je vroeger bij Flightshop een auto namaken, en koos je als simulation-model gewoon een heli en vloog ie exact hetzelfde als de Bell.
Ligt dus maar net aan de maker van de flying wing hoe efficient ie wel nie is. Ik had wel één keer een B2 Stealth Bommenwerper voor de lol getest en die steeg dus ook razendsnel op vanwege de enorme hoeveelheid lift.
[ Voor 14% gewijzigd door armageddon_2k1 op 25-08-2004 09:17 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Al groundcharts van EHAM gevonden? Daar staan alle banen + nummers keurig netjes opVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 09:02:
Hoe kan ik het makkelijkst Schiphol helemaal up to date brengen wat banen betreft? Baan 1 heet tegenwoordig toch baan 36 en er was ergens een nieuwe baan ook nog... In de startpost staat alleen hoe je die verkeerde toren weg kunt krijgen.
Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden
Ja dat kan FS wel, echter heeft het model totaal GEEN effect op de vliegeigenschappen. Een baksteen kan je prima laten vliegen in FS. Bij FS worden de eigenschappen bepaald door een air file. Hierin kunnen zaken als lift en weerstand cijfermatig bepaald worden. Dus ja, je kunt optimaal vliegen met een wing model, echt heeft dit niks met het model zelf te maken.ocf81 schreef op 25 augustus 2004 @ 01:43:
Dit in tegenstelling tot X-plane, waar je geometrische 3D model ook je aerodynamische eigenschappen bepaald. En je gewichtsverdeling en roeruitslagen je vliegeigenschappen.
Verder kun je het simpelst EHAM up to date krijgen door NL2000 v2.91 te downloaden en installeren [ www.nl-2000.com ]. Of je kunt de standaard FS9 scenery uitbreiding middels de 5e polderbaan [zoek op www.avsim.com op 'polderbaan'].
Verder kun je het simpelst EHAM up to date krijgen door NL2000 v2.91 te downloaden en installeren [ www.nl-2000.com ]. Of je kunt de standaard FS9 scenery uitbreiding middels de 5e polderbaan [zoek op www.avsim.com op 'polderbaan'].
Verwijderd
Shit, hoe kon ik het missen...Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 09:33:
[...]
Al groundcharts van EHAM gevonden? Daar staan alle banen + nummers keurig netjes opIn de startpost krijg je antwoord op je vragen onder het kopje:
Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden
Groundcharts heb ik al, ja. het ging me inderdaad om de files die de links in de startpost me geven... Alleen eh... volgens de readme van de zip met de goede baannummers etc. moet je die polderbaan dus NIET installeren, want anders gaat het dubbelop en krijg je problemen.
Ik gebruik overigens verder totaal geen scenery add-ons en AI traffic etc. Als ik dat ene bestand installeer met alle gates, banen etc. dan heb ik genoeg...? Als ik bij het maken van een vlucht ene runway wil kiezen, staan die nieuwe daar dan gewoon tussen? Het maakt verder niet uit dat ik geen AI traffic add-on heb?
Dat was ongeveer rond half 10 's morgens (LT)Dutch3men schreef op 24 augustus 2004 @ 19:47:
[...]
Mag ik misschien weten hoe laat dat was want op Preveza eiland Lefkas begint het pas te waaien rond een uur of 14:00 en komt meestal uit het Zuid-Westen.
Tja ik weet dit toevallig omdat ik er 3 weken op vakantie ben geweest waarvan 2 weken zeilen.
Dat gaat allemaal werken. Het enige wat je nog zou kunnen doen verder is de update zoeken voor de Zulu Taxiway (is bij IVAO te vinden).Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:09:
[...]
Shit, hoe kon ik het missen...![]()
Groundcharts heb ik al, ja. het ging me inderdaad om de files die de links in de startpost me geven... Alleen eh... volgens de readme van de zip met de goede baannummers etc. moet je die polderbaan dus NIET installeren, want anders gaat het dubbelop en krijg je problemen.
Ik gebruik overigens verder totaal geen scenery add-ons en AI traffic etc. Als ik dat ene bestand installeer met alle gates, banen etc. dan heb ik genoeg...? Als ik bij het maken van een vlucht ene runway wil kiezen, staan die nieuwe daar dan gewoon tussen? Het maakt verder niet uit dat ik geen AI traffic add-on heb?
Verder natuurlijk rekening houden met het feit dat vanaf morgenochtend 0730Z t/m 2 september 0730Z de Kaagbaan (06/24) en de Sierra taxiway zijn afgesloten.
Alleen het stukje tussen S1 en S3 is nog in gebruik voor kisten van/naar het Romeo platform.
Woei, in een topic op het PMDG forum is een screenshot gepost van een deel van het 747 panel wat ik zelf nog niet heb gezien!

Ik probeer v2.91 te downloaden maar ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd bij die site, is er geen direct link ofzo.Jochem schreef op 25 augustus 2004 @ 10:33:
Dit in tegenstelling tot X-plane, waar je geometrische 3D model ook je aerodynamische eigenschappen bepaald. En je gewichtsverdeling en roeruitslagen je vliegeigenschappen.
Met het knopje back course of handmatig met HDG SEL of helemaal manual met alleen je VOR getunedVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 20:38:
Hoe worden back-course localizers eigenlijk gevlogen? Gewoon op de LOC/APP?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Het knopje back course...?ND schreef op 25 augustus 2004 @ 21:52:
[...]
Met het knopje back course of handmatig met HDG SEL of helemaal manual met alleen je VOR getuned
Het is overigens toch wel een iets geavanceerder systeem dan dat je het nu doet voorkomen, lijkt me...:
Je kan dus gewoon de loc gebruiken om perfect voor de baan uit te komen. Toch...?"Localizer Back-Course Approach" A non-precision instrument approach in which the aircraft tunes in the localizer frequency, and receives lateral guidance by means of the localizer. Glide slope information may be received, however should not be followed.
http://library.avsim.net/...m=Nl2kv291.zip&CatID=rootCreativeMind schreef op 25 augustus 2004 @ 21:34:
[...]
Ik probeer v2.91 te downloaden maar ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd bij die site, is er geen direct link ofzo.
Money for nothin' and your chicks for free
heeren, ik ben inmiddels gelukkige bezitter van een Sapphire X800PRO vivo. maar nou wil ik weten wat jullie bij de Ati kaarten voor instellingen gebruiken. als ik Temporal AA aanzet dan flikkert het vliegtuigje, is dus niehelemaalgoe. maar welke FSAA en weet ik veel wat allemaal hebben jullie? ik heb nu behalve TA alles aan, maar nu heb ik soms het probleem dat ik het panel van de PMDG net niet helemaal zuiver kan lezen 
edit 1054:
PMDG heeft een screenshot pagina van de 747 geopend:
http://www.precisionmanuals.com/frames/744/744gallery.htm
edit 1054:
PMDG heeft een screenshot pagina van de 747 geopend:
http://www.precisionmanuals.com/frames/744/744gallery.htm
[ Voor 14% gewijzigd door jeehaa op 26-08-2004 10:56 ]
Verwijderd
Ja, maar let op: hij beweegt (logischerwijs) in tegengestelde richting. Gaat de LOC indicator naar rechts dan moet jij naar links sturen om 'm op te pikken.Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 09:04:
Je kan dus gewoon de loc gebruiken om perfect voor de baan uit te komen. Toch...?
Verwijderd
Heb ik ook gehad. Na veel rommelen heb ik FS maar opnieuw geinstalleerd en toen werkte alles pas weer.
Verwijderd
Ik heb die polderbaan addon weer eens geinstalleerd (NL2000 uitgezet). Nu is de aansluiting van de Victor taxibaan op de Zwanenburgbaan niet goed. Steeds als ik van of naar de polderbaan wil taxien crash ik in een onzichtbaar gat aan het begin van de taxibaan.
Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Weet iemand hoe dit op te lossen is?
of die nl scenery er terug opzetten
Verwijderd
Ben hier al lang niet meer geweest maar volgens mij kan je dit als volgt verhelpen:Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 11:50:
Vraagje: sinds ik de SP1 van WinXP heb, komt FS met een bestandje traffic.dll bij het opstarten. Vervolgens floept FS weg. Bestandje weggehaald uit MODULES, nu loopt FS helemaal niet meer. Wat te doen?
Zorg dat je traffic.dll in je FS9 -of FS2002-/Modules map hebt staan én in je FS9 (of FS2002) main map (waarschijnlijk gewoon Program Files/FS9 óf FS2002).
Dus eentje in je modules map en hoofdmap
Dit is een vrij common problem met bovenstaande als oplossing.
Hmm, ik ben hier al een tijdje niet meer geweest maar heb wel gemerkt dat er sinds eind deel 69 op hoog niveau gediscussierd wordt. Er valt hier meer te leren dan in 10 delen een half jaar geleden. Echt top. Ik ga ook alles even goed doorlezen. Als ik dit zo snel even doorkijk krijg ik spontaan zin om een vatsim vlucht te maken
. Gewoon even complimenten tussendoor, na een aantal enorme dips die hier reeds plaatsgevonden hebben
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Toch met dank aan onze nieuwelingen Hellogoodbye en Bekol die met een vele vragen komenBolk schreef op 27 augustus 2004 @ 09:59:
Hmm, ik ben hier al een tijdje niet meer geweest maar heb wel gemerkt dat er sinds eind deel 69 op hoog niveau gediscussierd wordt. Er valt hier meer te leren dan in 10 delen een half jaar geleden. Echt top. Ik ga ook alles even goed doorlezen. Als ik dit zo snel even doorkijk krijg ik spontaan zin om een vatsim vlucht te maken. Gewoon even complimenten tussendoor, na een aantal enorme dips die hier reeds plaatsgevonden hebben
Verwijderd
Ik heb alleen niet zo veel meer te vragen
Er is veel tijd gestoken in vliegtechnische eigenschappen, de charts begrijp ik volledig en ben in staat een non-precision approach te vliegen, zelfs met weinig zicht.
FMC snap ik volledig, inclusief het programmeren en vliegen van de Schiphol transities, voor het vliegen van een LNAV/VNAV approach........
Ik lijk wel een nerd van de jongere generatie......wat nu.........uitgeleerd?

Ik heb even een vraagje wat betref de ils approach, maar niet met de pmdg.
Ik heb een 767 van POSKY met een 757 / 767 panel. Nu heb ik een korte vlucht gehad van de Boeing Factory naar Seattle International. Tijdens de approach naar baan 34L ontvang ik wel een ILS signaal, maar van een hele andere baan. Hoe krijg ik de ILS van de goede baan nu te pakken?
Ik heb een 767 van POSKY met een 757 / 767 panel. Nu heb ik een korte vlucht gehad van de Boeing Factory naar Seattle International. Tijdens de approach naar baan 34L ontvang ik wel een ILS signaal, maar van een hele andere baan. Hoe krijg ik de ILS van de goede baan nu te pakken?
Helaas zijn er klachten van de maker binnengekomen @ mijn hoster. Ik mag hem dus niet meer mirroren.Dennis_k schreef op 24 augustus 2004 @ 11:22:
Je kunt hem hier vinden:
http://www.jansenarts.nl/fs2k4/
.
Verwijderd
Het lijkt mij eerlijk gezegd vrij onmogelijk om 2 ILS frequenties te hebben binnen een bepaalde reikwijdte.Dennis_k schreef op 27 augustus 2004 @ 15:25:
Ik heb even een vraagje wat betref de ils approach, maar niet met de pmdg.
Zeker weten dat je de goede frequentie hebt met de bijbehorende OBS?
Dat is de truk. Hoe selecteer ik die dan? Daar kom ik juist niet achter.Zeker weten dat je de goede frequentie hebt met de bijbehorende OBS
[ Voor 97% gewijzigd door Dennis_k op 27-08-2004 15:53 ]
Verwijderd
Waar kom je niet achter? Hoe je de OBS instelt?Dennis_k schreef op 27 augustus 2004 @ 15:42:
[...]
Dat is de truk. Hoe selecteer ik die dan? Daar kom ik juist niet achter.
Gewoon een doodsimpele slinger geven aan je COURSE knop.
Eindelijk weer eens een vlucht (van Schiphol naar Barajas (Madrid))
nieuwe poging
nieuwe poging
[ Voor 78% gewijzigd door Ye Greate'96 op 28-08-2004 08:19 ]
Mooie pics, aub wel ff resizen 
* dat is beter
* dat is beter
[ Voor 24% gewijzigd door b..RAM op 27-08-2004 17:54 ]
gaat er vanavond nog iemand van Rotterdam naar Hamburg (of andersom) vliegen op IVAO?
Verwijderd
Mooie pics?Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 18:14:
Mooie pics. Van wie is deze livery? Ze zijn de motoren vergeten mee te kleuren.
Niet om 't een of ander, maar wat voor systeem heb je (de gene die de pics heeft gepost dan). als 't kan zet dan AA eens aan. En speel eens wat met je settings, dit moet veel beter kunnen!
Verwijderd
Mooie pics?
Sorry hoor, ik moest echt ff proesten toen ik de shots zag. Zelfs ik als beginner zie dat het niet echt mooi is
MAAAARRRRRR.........dat neemt niet weg dat je je best hebt gedaan
16x Speed.........u heeft de vlucht in 8 minuten gedaan?
Sorry hoor, ik moest echt ff proesten toen ik de shots zag. Zelfs ik als beginner zie dat het niet echt mooi is
MAAAARRRRRR.........dat neemt niet weg dat je je best hebt gedaan
16x Speed.........u heeft de vlucht in 8 minuten gedaan?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 19:19 ]
Verwijderd
Kijk zo doe je dat
DEZE ZIJN SPECIAAL VOOR ND, DIE ALTIJD HUNKERT NAAR 747 PICS.
Circuitje 24 - 18C.
ND, daar ga je

Circuitje 24 - 18C.
ND, daar ga je

Verwijderd
Dit is niet zo'n mooie kist als bij die vorige pics. Ik mis de mooie witte lijntjes rondom de raampjes boven, het grijs is te donker, en de deur van het upper deck is in het echt gebogen, maar hier issie recht.
De kwaliteit van de shots zijn wel een stuk beter
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 19:40 ]
Nou, met het tempo waarmee jij alle theorie opneemt, misschien dat je de SDK's kunt downloaden bij Microsoft. Dan kun je voor iedereen misschien een goede virtuele ATC simulator schrijven?Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 14:29:
![]()
![]()
Ik lijk wel een nerd van de jongere generatie......wat nu.........uitgeleerd?![]()
Of PMDG de loef afsteken met een 747-400 panel met FMC/PFD/ND
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Of je schrijft je hier in en laat je ons een écht zien hoe je kan vliegenmekkieboek schreef op 27 augustus 2004 @ 19:43:
[...]
Nou, met het tempo waarmee jij alle theorie opneemt, misschien dat je de SDK's kunt downloaden bij Microsoft. Dan kun je voor iedereen misschien een goede virtuele ATC simulator schrijven?![]()
Of PMDG de loef afsteken met een 747-400 panel met FMC/PFD/ND
Verwijderd
@Rateltje, welke (payware?) kist is dat?
Heb zelf de RFP 747-200 versie, maar ben daar niet zo heel erg over te spreken.
Als je de PMDG 737 series hebt gevlogen en ziet wat ze met de 747 van plan zijn, valt die RFP toch wel wat tegen.
Als je de PMDG 737 series hebt gevlogen en ziet wat ze met de 747 van plan zijn, valt die RFP toch wel wat tegen.
Rateltje, ik hou van je
Verwijderd
Weet iemand of er een freeware INS systeem bestaat? Dan wil ik ook wel eens proberen een 747-200 te vliegen, maar dan heb ik wel de juiste apparatuur nodig en niet zo'n stom GPS vlakjeVerwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 20:41:

Oh en is dat moeilijk btw, zo'n INS systeem?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 21:02 ]
Verwijderd
Thx!Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 19:39:
Dit is niet zo'n mooie kist als bij die vorige pics. Ik mis de mooie witte lijntjes rondom de raampjes boven, het grijs is te donker, en de deur van het upper deck is in het echt gebogen, maar hier issie recht.
Hij is wat minder mooi vanuit bepaalde hoeken, het is het default payware PSS KLM model. Maar hetzelfde valt te zeggen van het POSKY model dat Ye Greate'96 gebruikte (te laag/klein upperdeck bijv.)
B744 van PSS.Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 20:41:
Vliegt alleen nog onder FS2002 helaas.
Graag gedaan, ik ook van jou hoor
Dat is er jaVerwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:02:
[...]
Weet iemand of er een freeware INS systeem bestaat? Dan wil ik ook wel eens proberen een 747-200 te vliegen, maar dan heb ik wel de juiste apparatuur nodig en niet zo'n stom GPS vlakje
Oh en is dat moeilijk btw, zo'n INS systeem?
http://www.simufly.com/ins/
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 11:20:
[...]
Toch met dank aan onze nieuwelingen Hellogoodbye en Bekol die met een vele vragen komenen natuurlijk aan de rest die de moeite neemt om antwoord te geven
Ik vond eerlijk gezegd ook wel dat dit topic een opvallende opleving kende nadat ik binnen was gekomen (zowel wat diepgang als hoeveelheid posts betreft)!
Ja, aan eigendunk geen gebrek hier!
...tijd.Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 14:29:
![]()
![]()
Ik heb alleen niet zo veel meer te vragen
Er is veel tijd gestoken in vliegtechnische eigenschappen, de charts begrijp ik volledig en ben in staat een non-precision approach te vliegen, zelfs met weinig zicht.
FMC snap ik volledig, inclusief het programmeren en vliegen van de Schiphol transities, voor het vliegen van een LNAV/VNAV approach........
Ik lijk wel een nerd van de jongere generatie......wat nu.........uitgeleerd?![]()
Ik ben er dus nog niet, hoor...
Maar ach, dan heb ik nog wat om naar uit te kijken: Bekol lijkt het nu al weer zat te worden dus...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 23:15 ]
Verwijderd
Bedankt!! Ik ga er meteen mee aan de slag.
Blackhole, jij vloog de 747-200 toch ook? Kan je mij een beetje op weg helpen met de INS? tx.
helaas ben ik wat laat. maar ach... heb jij nog gevlogen hierop? liep t een beetje?Jochem schreef op 27 augustus 2004 @ 18:22:
gaat er vanavond nog iemand van Rotterdam naar Hamburg (of andersom) vliegen op IVAO?
Shit niet meer op kwaliteit gelet, bij batch resize van Irfanview de Resample niet aangezet.Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 19:28:
Kijk zo doe je dat![]()
Circuitje 24 - 18C.
ND, daar ga je![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is al wat beter, maar ik krijg ze niet zo scherp als bij jou.
ps wel een wat verlaten vliegveld waar je opstijgt

Verwijderd
Ye Greate'96's 744 kist lijkt wel grotere motoren te hebben dan die PSS 744. Klopt dat of is het gezichtsbedrog?
Verwijderd
Het model wat Ye Greate'96 gebruikt klopt echt wel alleen moeten er KLM tekens op de motoren staan.

He dude!Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 12:46:
Het model wat Ye Greate'96 gebruikt klopt echt wel alleen moeten er KLM tekens op de motoren staan.![]()
[afbeelding]
Ja, ik wilde gewoon niet teveel reclame maken voor de KLM....
Freeware versie 1.4Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 19:37:
Klopt het dat er geen demo van FSBuild bestaat...? Of kijk ik met m'n neus...?
Verwijderd
Ik zat daarnet naar de Flying Doctors te kijken (leuk jeugd sentiment!).
En vroeg me af, weet iemand wat voor kist die lui in vliegen en of die toevallig ook ergens is te downloaden in die livery?
Leuk om mee door Australie te vliegen.
En vroeg me af, weet iemand wat voor kist die lui in vliegen en of die toevallig ook ergens is te downloaden in die livery?
Leuk om mee door Australie te vliegen.
Dat was een GAF (Government Aircraft Factories) Nomad, Down Under kist bij uitstek.
Verwijderd
Wie kent m nog? De DreamFleet 737-400? Ik heb m vandaag weer s uit de hangar gerolled en wat circuits geoefend, echter de bekende bug deed de kop weer op tijdens ILS approach: hij zakt door de G/S tot crash als je niet ingrijpt.
Is er iemand van de oude garde die weet hoe dit op te lossen?
Dit is r (just to remind
):
Dit is r (just to remind

met 180 kts/ flaps 5 de g/s intercepten, APPR active, zodra ie begint te zakken een shit load aan flaps erbij (met tussenpozen van 1s in 1x naar flaps 25) en tegelijk gear down speed 160. Op de outer marker naar final config + speed en gaan met die bana...kist. Dit werkte redelijk, iig zónder crash voor de treshhold
Sorry beetje offtopic maar we hebben een aantal pottenkijkers erbij gekregen 
Dit alles met dank aan mijn AI Pakket. Lees dit leuke draadje eens door
http://www.flightsimmer.c....php?t=22596&page=1&pp=30
waarschuwing: als je amerikanen al niet mag niet lezen met een zwak hart
Ow en Tom begin maar alvast met jagen
Ivan goede zet hoor

Dit alles met dank aan mijn AI Pakket. Lees dit leuke draadje eens door

Ivan goede zet hoor
[ Voor 5% gewijzigd door The_FrankO op 28-08-2004 22:59 ]
Verwijderd
Haha wat een flapdrol is die Cubillos. Volgens mij heeft ie geen leven en voelt ie zich "the man" met z'n ISP gedoe.
Wat een lachertje.......alsof ie alles en iedereen kan pakken
Velen zijn u dankbaar TheFrankO
Wat een lachertje.......alsof ie alles en iedereen kan pakken
Typisch Amerikaantje heVerwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 23:24:
Haha wat een flapdrol is die Cubillos. Volgens mij heeft ie geen leven en voelt ie zich "the man" met z'n ISP gedoe.
Wat een lachertje.......alsof ie alles en iedereen kan pakken![]()
![]()
Dreigen, dreigen en nog eens dreigen en je helemaal het mannetje voelen.
Triest gewoon. En dan zo'n NL-lullo erbij die zegt "wij maken geen complete oplossingen, omdat dat ons teveel tijd kost".
Nou, Frank kon dat dus wel, elke keer weer, dus ze zouden hem dankbaar moeten zijn. Misschien hadden ze hem eens moeten vragen of hij dat niet "officieel" voor PAI had willen doen. Daar hadden tenminste alle partijen wat aan gehad !
Land of the free toch? Tjonge jonge..wat een ophef daar zeg
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik zit niet zo lang bij GoT maar is er eigenlijk al eens (met diplomatische toon) geprobeerd om frank_o zijn werk aan te bieden aan PAI? Het is toch pot ver drie in hun eigen belang?
And just for your info : Dutch law does apply ......... (already crosschecked with a lawyer)The_FrankO schreef op 28 augustus 2004 @ 22:56:
Dit alles met dank aan mijn AI Pakket. Lees dit leuke draadje eens doorhttp://www.flightsimmer.c....php?t=22596&page=1&pp=30
Ivan goede zet hoor
Ja man, komt binnenkort de FBI bij Frank aanbellen, of doet de CIA dit
Gast is de afgelopen jaren niet meer van zijn bureaustoel afgeweest denk, lekker druk met die kansloze PAI poly's. Meer bittere noodzaak dit die in het pakket zitten, dan omdat die zo goed zijn.
drollen.
[edit]
Wel leuk te weten dat ie hier nu ook leest

[ Voor 5% gewijzigd door Ensinker op 29-08-2004 00:10 ]
"Dutch law does apply" in zijn Texaanse ShitfaceGilly schreef op 29 augustus 2004 @ 00:09:
[...]
And just for your info : Dutch law does apply ......... (already crosschecked with a lawyer)
Ja man, komt binnenkort de FBI bij Frank aanbellen, of doet de CIA dit![]()
Gast is de afgelopen jaren niet meer van zijn bureaustoel afgeweest denk, lekker druk met die kansloze PAI poly's. Meer bittere noodzaak dit die in het pakket zitten, dan omdat die zo goed zijn.
drollen.
[edit]
Wel leuk te weten dat ie hier nu ook leest
De enige reden die ik kan bedenken waarom PAI zo moeilijk doet, is misgelopen banner hits van hun website. Als iedereen package na package zit te installeren dan hebben de sponsors meer hits dan bij het eenmalig downloaden van frank_o zijn compilatie.
Verwijderd
Best leuk om af en toe weer ns dingen uit de goede oude tijd terug te zien
FS is wel een stuk realistischer geworden natuurlijk, maar we hadden vroeger even veel lol denk ik.
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 22:15:
Wie kent m nog? De DreamFleet 737-400? Ik heb m vandaag weer s uit de hangar gerolled en wat circuits geoefend, echter de bekende bug deed de kop weer op tijdens ILS approach: hij zakt door de G/S tot crash als je niet ingrijpt.
Dit is r (just to remind):
[afbeelding]
Wat triest volk daar zeg, en nog paar landgenoten die ze graag helpen met vertalen.. gadver. Maar goed niet gek laten maken door stelletje PAI gasten die het beetje hoog in de bol hebben gekregenThe_FrankO schreef op 28 augustus 2004 @ 22:56:
Dit alles met dank aan mijn AI Pakket. Lees dit leuke draadje eens doorhttp://www.flightsimmer.c....php?t=22596&page=1&pp=30
Ivan goede zet hoor
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 13:10 ]
Verwijderd
Weet je hoe erg ik als nieuweling heb zitten kloten om ook maar 1 enkele airliner actief en werkend te krijgen?
Enne, ik hoop dat die verraders dit lezen, want ze zullen nu in ieder geval bekend staan om hun likkerij en uitgekotst worden door simmend Nederland (en ongetwijfeld ook erbuiten)!
Ik zie het pakket met plezier ergens anders opduiken
Enne, ik hoop dat die verraders dit lezen, want ze zullen nu in ieder geval bekend staan om hun likkerij en uitgekotst worden door simmend Nederland (en ongetwijfeld ook erbuiten)!

Ik zie het pakket met plezier ergens anders opduiken
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 13:26 ]
Voor zover ik weet heb je een soort van manual override en kun je gewoon manual de pitch veranderen, als je een beetje kan mikken kun je de g/s gewoon manual vliegen. Zo deed ik het altijdVerwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 22:15:
Dit is r (just to remind):
[afbeelding]
/edit: wow, 3 keer manual in 1 zin
[ Voor 3% gewijzigd door Bolk op 29-08-2004 22:41 ]
Verwijderd
Cubillos is gewoon een mafkees, en geloof me, ik heb ook tijd terug problemen en gezeik met hem gehad. En dan een paar van die ja-knikkers om hem heen daar wordt je moe van. Alleen om nou te zeggen dat gelijk álle Amerikanen dat zijn.. Meeste yanks in simland zijn gewoon good-guys, alleen bij PAI zitten er een paar rare vogels.Sleepie schreef op 28 augustus 2004 @ 23:43:
[...]
Typisch Amerikaantje he![]()
Dreigen, dreigen en nog eens dreigen en je helemaal het mannetje voelen.
Triest gewoon. En dan zo'n NL-lullo erbij die zegt "wij maken geen complete oplossingen, omdat dat ons teveel tijd kost".
Nou, Frank kon dat dus wel, elke keer weer, dus ze zouden hem dankbaar moeten zijn. Misschien hadden ze hem eens moeten vragen of hij dat niet "officieel" voor PAI had willen doen. Daar hadden tenminste alle partijen wat aan gehad !
Ja pas nou maar op bla kuch ISP kuch dit kuch dat ISP ISP ISP............... oh ennuh ISP heh dus opgepast!
Anyways, hoe staat mvriend z'n Go Around op de plaat?

Anyways, hoe staat mvriend z'n Go Around op de plaat?

Verwijderd
Lijkt me niet echt realistischBolk schreef op 29 augustus 2004 @ 22:39:
Voor zover ik weet heb je een soort van manual override en kun je gewoon manual de pitch veranderen, als je een beetje kan mikken kun je de g/s gewoon manual vliegen. Zo deed ik het altijd
/edit: wow, 3 keer manual in 1 zin
Vanavond was het zo ver het VATSIM event met EBBR, ELLX en ons eigen EHAM fully staffed. Samen met Chi en Slaapmans vanuit Istanbul Ataturk een inboundje EHAM. Als laatste vertrokken door motorprobleempje en vervolgens via een mooie shortcut achter Slaapmans aangesloten.
ATC in overvloed, vanaf Budapest tot aan de gate ATC
Onderweg beetje zitten bijpraten en in notime Dusseldorf center descend FL240. Gegokt op de NORKU A en deze snel in FMC gepropt. Inbound NORKU gauw over gegaan op Amsterdam Radar en tot grote verrassing een direct ARTIP. We zaten nog FL240 en kregen vanwege wat outbound traffic pas laat klaring om te dalen FL70 cross ARTIP FL100B. Speedbrakes omhoog en als een baksteen naar beneden
waar we net op tijd levelen op FL70. Approach gauw tunen en een direct SPYKERBOOR, kreeg laat klaring voor FL45 dus gauw terug naar 220kts en speedbrakes er weer op. Vervolgens vanwege de enorme drukte over op Arrival
en netjes gevectored de ils van 18R op. Gauw over op tower en melden we est. zijn op de ils. Mooi number 1, cleared to land.. niemand houdt me nog tegen. TENMINSTE dat dacht ik
Kreeg opeens melding dat er iets op runway lag (als ik me niet vergis) en we een go around moesten maken
RONDJE

Op weg naar een tweede poging

Kreeg gelukkig vectors en na klein blokje om een tweede poging op kolderbaan. Ondertussen stonden slaapmans en chi al aan de gate en onder groot plezier luisterden ze mee hoe ik me weer met die rotwind richting baan stuurde. Natuurlijk arrival die me nog wel even benadrukte dat ik nu toch echt moet landen en daarna gauw over op tower die er ook wel plezier in had. Gelukkig hield niemand me meer tegen en konden we gauw via V1 vacaten.
Ground had ondertussen ook verhaal mee gekregen en tussen twee happen van ze toetje door kreeg ik de Bravo 17 via de Victor, Crossing 18C W3 and the Alpha via the North. Helaas gaf FS er vervolgens de brui aan maar de rest van de vlucht maakte dit meer dan goed.
Bedankt allemaal voor de geweldige ATC en met name Chi voor de go around die hij versiert heeft voor me
THNX!
Hieronder nog twee shots die indruk geven van de drukte

Wanneer is het volgende event
ATC in overvloed, vanaf Budapest tot aan de gate ATC
RONDJE

Op weg naar een tweede poging

Kreeg gelukkig vectors en na klein blokje om een tweede poging op kolderbaan. Ondertussen stonden slaapmans en chi al aan de gate en onder groot plezier luisterden ze mee hoe ik me weer met die rotwind richting baan stuurde. Natuurlijk arrival die me nog wel even benadrukte dat ik nu toch echt moet landen en daarna gauw over op tower die er ook wel plezier in had. Gelukkig hield niemand me meer tegen en konden we gauw via V1 vacaten.
Ground had ondertussen ook verhaal mee gekregen en tussen twee happen van ze toetje door kreeg ik de Bravo 17 via de Victor, Crossing 18C W3 and the Alpha via the North. Helaas gaf FS er vervolgens de brui aan maar de rest van de vlucht maakte dit meer dan goed.
Bedankt allemaal voor de geweldige ATC en met name Chi voor de go around die hij versiert heeft voor me
Hieronder nog twee shots die indruk geven van de drukte

Wanneer is het volgende event
Toch blijf ik het jammer vinden als ik je taakbalk zie, dat ontmoedigt me om online te gaan vliegen. Verder mooi verslagje
Ach joh, dan vlieg je toch full-screen, dan zie je daar niks vanBolk schreef op 30 augustus 2004 @ 00:29:
Toch blijf ik het jammer vinden als ik je taakbalk zie, dat ontmoedigt me om online te gaan vliegen. Verder mooi verslagje
Nog eventjes ter herhaling: [rml][ Meeting] GoT-Spotters Meeting 2004[/rml] datum: 18 September verzamelen op schiphol, iedereen die luchtvaartgek is, algemeen belangstellend is mag komen!!
Eerlijk gezegd heb ik wel zin om een Amerikaantje te gaan kloten, zeker als hij zich opstelt zoals hij momenteel doet.ND schreef op 29 augustus 2004 @ 23:03:
Ja pas nou maar op bla kuch ISP kuch dit kuch dat ISP ISP ISP............... oh ennuh ISP heh dus opgepast!
![]()
Anyways, hoe staat mvriend z'n Go Around op de plaat?![]()
Hier kon uw advertentie staan
Verwijderd
Wat een geleuter zeg, bij dat PAI...
Wat ben ik blij dat die gasten binnenkort "overbodig" zijn...
De enige modellen die ze hebben die leuk zijn, zijn FSP kistjes....en die hebben ze gehad....zomaar voor nix...
En alles wat ze aan "grotere luchtvaart" HADDEN, kan nou vervangen worden door anderen...en binnen afzienbare tijd door ons aller favoriete AI-Aardvark....
Frank_O, ga zo door jongen....PAI heb je toch niet echt nodig...en zeker als ze met andermans spullen lopen te pronken, en jouw aan willen pakken omdat jij hun spullen ZONDER EXTRA VERGOEDINGEN voor anderen wil hosten....
Ik schaam me er bijna voor dat ik ook ooit met PAI begonnen ben...
Wat ben ik blij dat die gasten binnenkort "overbodig" zijn...
De enige modellen die ze hebben die leuk zijn, zijn FSP kistjes....en die hebben ze gehad....zomaar voor nix...
En alles wat ze aan "grotere luchtvaart" HADDEN, kan nou vervangen worden door anderen...en binnen afzienbare tijd door ons aller favoriete AI-Aardvark....
Frank_O, ga zo door jongen....PAI heb je toch niet echt nodig...en zeker als ze met andermans spullen lopen te pronken, en jouw aan willen pakken omdat jij hun spullen ZONDER EXTRA VERGOEDINGEN voor anderen wil hosten....
Ik schaam me er bijna voor dat ik ook ooit met PAI begonnen ben...
Verwijderd
Ik heb dat al eerder geprobeerd maar eigenlijk moet je er gewoon bovenstaan.Nitroglycerine schreef op 30 augustus 2004 @ 01:08:
[...]
Eerlijk gezegd heb ik wel zin om een Amerikaantje te gaan kloten, zeker als hij zich opstelt zoals hij momenteel doet.
Die vent is het niet waard.
Ehh, ik weet dat ik mijn neus hier nog nooit heb laten zien maar in verband met ervaringen uit de racesim community ((aangepaste physics voor een mod, opname van mods op de add-on CD van de PC Gamer UK e.d.) wil ik toch even reageren op het probleem met PAI.
Het is altijd jammer als een dergelijk probleem door een community gaat lopen etteren.
In de racesim community is altijd het geval geweest: je mag ermee aan de haal als je toestemming vraagt en credits geeft. Als ik e.e.a. goed begrijp dan is dat hier niet gebeurt en dat is spijtig. Verder is de EULA weliswaar niet geldig in Nederland maar een copyright weer wel. Nadeel van die discussie is weer dat e.e.a. gratis ter beschikking wordt gesteld en dat het doen laten gelden van een copyright dus geen financiële consequenties kan hebben (alleen het stoppen van de distributie). In een rechtzaak aannemelijk maken dat de site inkomsten mist en dat dat een rechtstreeks gevolg is van deze actie is ook vrij lastig aangezien je dat ook zou kunnen zeggen van pop-up killers en ad-blockers.
De reactie van PAI vind ik persoonlijk nogal overtrokken maar er zit wel een kern van waarheid in (mocht er in het geheel geen contact zijn geweest met PAI).
Verder lees ik met veel belangstelling dit topic aangezien ik net weer begonnen ben met Flightsimmen (na FS98) en er inmiddels zoveel veranderd is dat ik zowat weer overnieuw kan beginnen.
Het is altijd jammer als een dergelijk probleem door een community gaat lopen etteren.
In de racesim community is altijd het geval geweest: je mag ermee aan de haal als je toestemming vraagt en credits geeft. Als ik e.e.a. goed begrijp dan is dat hier niet gebeurt en dat is spijtig. Verder is de EULA weliswaar niet geldig in Nederland maar een copyright weer wel. Nadeel van die discussie is weer dat e.e.a. gratis ter beschikking wordt gesteld en dat het doen laten gelden van een copyright dus geen financiële consequenties kan hebben (alleen het stoppen van de distributie). In een rechtzaak aannemelijk maken dat de site inkomsten mist en dat dat een rechtstreeks gevolg is van deze actie is ook vrij lastig aangezien je dat ook zou kunnen zeggen van pop-up killers en ad-blockers.
De reactie van PAI vind ik persoonlijk nogal overtrokken maar er zit wel een kern van waarheid in (mocht er in het geheel geen contact zijn geweest met PAI).
Verder lees ik met veel belangstelling dit topic aangezien ik net weer begonnen ben met Flightsimmen (na FS98) en er inmiddels zoveel veranderd is dat ik zowat weer overnieuw kan beginnen.
Tsja, was verwonderd toen m'n hoster me contacte. Maar goed, wat doe je eraan, behalve shift-del op dat P-AI 

edit:
hier staat toch echt dit:' And best of all, IT'S FREE! Server operations are funded by your donations.'
Het spijt me dat ik gratis bandwith tot beschikking heb bestelt alsmede gratis publiciteit voor jullie fantastische product dan ofzo?
hier staat toch echt dit:' And best of all, IT'S FREE! Server operations are funded by your donations.'
Het spijt me dat ik gratis bandwith tot beschikking heb bestelt alsmede gratis publiciteit voor jullie fantastische product dan ofzo?
[ Voor 61% gewijzigd door MJ85 op 30-08-2004 13:05 ]
.
Geweldig dat iemand die een aantal repaints voor PAI gedaan heeft nu wil dat ze uit het pakket verwijderd worden. Dit tot grote irritatie van de mensen van PAI die nu opzoek moeten gaan naar een lijst waarop staat wat hij gepaint heeft.
Hoop eerlijk gezegt dat het ze niet lukt het te verwijderen. Dan kan je ze gewoon keihard terugpakken
Ganymedes62 thank you!
Hoop eerlijk gezegt dat het ze niet lukt het te verwijderen. Dan kan je ze gewoon keihard terugpakken
Ganymedes62 thank you!
PAI is freeware.
Als software als freeware op het internet te verkrijgen is mag het product op iemands anders zijn site gehost worden zolang de naam van de maker er maar bij staat. (dit was het geval) Het is niet nodig om toestemming te vragen van de maker. (mocht dit niet zo zijn dan was flightsim.com ook behoorlijk fout bezig aangezien die files van avsim haalt en host) Als de maker verzoekt om het te verwijderen moet ik daar wel aan voldoen. Dat heb ik ook gedaan en ik respecteer dat maar het gaat mij vooral om de manier hoe ze het doen. Openbaar en met allemaal juridische dreigementen naarvoren komen. Boven op alles openbaar bekend maken dat ze mij een mail hebben gestuurd. Nou ik wacht nog steeds op dat mailtje....
Als software als freeware op het internet te verkrijgen is mag het product op iemands anders zijn site gehost worden zolang de naam van de maker er maar bij staat. (dit was het geval) Het is niet nodig om toestemming te vragen van de maker. (mocht dit niet zo zijn dan was flightsim.com ook behoorlijk fout bezig aangezien die files van avsim haalt en host) Als de maker verzoekt om het te verwijderen moet ik daar wel aan voldoen. Dat heb ik ook gedaan en ik respecteer dat maar het gaat mij vooral om de manier hoe ze het doen. Openbaar en met allemaal juridische dreigementen naarvoren komen. Boven op alles openbaar bekend maken dat ze mij een mail hebben gestuurd. Nou ik wacht nog steeds op dat mailtje....
Ik zat vanaf het begin bij PAI, maar ben eruit gestapt nadat Ben alfoldi ermee was gestopt, en Frank de macht heeft gegrepen (en letterlijk gegrepen, er is geen intern overleg geweest, en de 2e man is gepasseerd door frank (niet FrankO, maar Cubulidinges). Hierna ben ik eruit gestapt, mede omdat ik niet niet met zijn mening eens was. Het is weer duidelijk......
Vond het wel redelijk product.. Tot nu toe dan, heb mn fs dir speciaal ervoor gedelled en ben nu planes van aardvark aan het installen. Wel grappig om aan te horen dat hij schijt heeft aan de nederlandse wetgeving etc. Maar die banner van Bush/Cheney zegt wat mij betreft al genoegSpotter schreef op 30 augustus 2004 @ 16:58:
Ik zat vanaf het begin bij PAI, maar ben eruit gestapt nadat Ben alfoldi ermee was gestopt, en Frank de macht heeft gegrepen (en letterlijk gegrepen, er is geen intern overleg geweest, en de 2e man is gepasseerd door frank (niet FrankO, maar Cubulidinges). Hierna ben ik eruit gestapt, mede omdat ik niet niet met zijn mening eens was. Het is weer duidelijk......
.
Ik zit duidelijk hier met een probleem, ik heb dit ondertussen al wel een hele tijd maar het begint toch wel aardig irritant te worden als je net een serieus wil gaan vliegen met PMDG enzo.
Regelmatig als ik mijn view verander naar iets zodat ik het vliegtuig van de buitekant zie dan begint m'n geluid heel erg te kraken, en ook ruis enzo. Dit heb ik ook met vliegtuigen van Project Fokker enzo gehad. Maar als ik in de PMDG zit en nog alles uit staat dan is er niets aan de hand, pas als de motoren draaien en ik bekijk het ding van de buitenkant is er een grote kans dat het gebeurd.
Ik heb een Asus A7V-266E moederboard met een Sound Blaster Live! Player 5.1 (gebruik geen 5.1) en een Club 3D Radeon 9500. 512Mb geheugen en een AMD XP Athlon 1800+.
Ik heb al geprobeerd om het onboard geluid uit te zetten maar dat had geen effect, verder viel mij op dat mijn geluidskaart en videokaart op zelfde IRQ zat. Al weet ik nog altijd niet precies hoe dat in elkaar steekt, ik heb het maar in een ander slot gestoken en nu hebben ze een verschillend IRQ maar nog geen effect. Het laatste wat ik mij nog kan bedenken om te proberen is om m'n Live! Player eruit te halen en gewoon onboard sound eens te proberen.
Deze geluid problemen heb ik ook alleen maar in Flight Simulator 2004, nergens anders mee. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Of misschien nog meer ideeen die ik zou kunnen proberen. Ik word er gek van!!!!!!!!
(Ik wil het eventueel ook nog wel eens opnemen wat er gebeurd, zal ik zo even proberen).
[edit] Waar ik ook steeds mee in m'n hoofd zit is dat als ik het ding van de buitenkant bekijk het de textures gaat laden, kan dat op een of andere manier elkaar storen ofzo?
Regelmatig als ik mijn view verander naar iets zodat ik het vliegtuig van de buitekant zie dan begint m'n geluid heel erg te kraken, en ook ruis enzo. Dit heb ik ook met vliegtuigen van Project Fokker enzo gehad. Maar als ik in de PMDG zit en nog alles uit staat dan is er niets aan de hand, pas als de motoren draaien en ik bekijk het ding van de buitenkant is er een grote kans dat het gebeurd.
Ik heb een Asus A7V-266E moederboard met een Sound Blaster Live! Player 5.1 (gebruik geen 5.1) en een Club 3D Radeon 9500. 512Mb geheugen en een AMD XP Athlon 1800+.
Ik heb al geprobeerd om het onboard geluid uit te zetten maar dat had geen effect, verder viel mij op dat mijn geluidskaart en videokaart op zelfde IRQ zat. Al weet ik nog altijd niet precies hoe dat in elkaar steekt, ik heb het maar in een ander slot gestoken en nu hebben ze een verschillend IRQ maar nog geen effect. Het laatste wat ik mij nog kan bedenken om te proberen is om m'n Live! Player eruit te halen en gewoon onboard sound eens te proberen.
Deze geluid problemen heb ik ook alleen maar in Flight Simulator 2004, nergens anders mee. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Of misschien nog meer ideeen die ik zou kunnen proberen. Ik word er gek van!!!!!!!!
(Ik wil het eventueel ook nog wel eens opnemen wat er gebeurd, zal ik zo even proberen).
[edit] Waar ik ook steeds mee in m'n hoofd zit is dat als ik het ding van de buitenkant bekijk het de textures gaat laden, kan dat op een of andere manier elkaar storen ofzo?
[ Voor 6% gewijzigd door PowerSp00n op 30-08-2004 18:25 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
De eerste de beste die in dit topic nog een ander gaat corrigeren op spelfouten of afzeiken op wat voor manier dan ook, kan per direct een vakantie verwachten van onbepaalde tijd.
De eerste de beste die in dit topic nog een ander gaat corrigeren op spelfouten of afzeiken op wat voor manier dan ook, kan per direct een vakantie verwachten van onbepaalde tijd.