Leegte
Oke voor de liefhebbers,

hier degene die hem heeft betaald (Peter Bakker, CEO TNT in Boeing pilotenjas (kreeg hij bij zijn 747)) en hier de binnenkant ten tijde van de opening. Nog leuk om te vertellen, zo een 747 verbrand aardig wat kerosine met veel CO2 uitstoot als gevolg. Peter Bakker was daarvan zo onder de indruk, dat hij beperking van de CO2 uitstoot nu tot een van de speerpunten van het bedrijf heeft gemaakt. Hij heeft zijn Porsche Cayenne en zijn Audi A8 ingeruild (met pijn in zijn hart) voor een Toyota Prius en een Lexus Hybride.....
[ Voor 3% gewijzigd door Aristos op 11-01-2007 15:13 ]
EOS 300D, Sigma 70-300 APO DG
1. PH-CKA, Boeing 747-400ERF, KLM

2. PH-BFF, Boeing 747-400, KLM

3. N852NW, Airbus A330-200, Northwest Airlines

4. B-18206, Boeing 747-400, China Airlines

5. N854NW, Airbus A330-200, Northwest Airlines

6. 9M-MPF, Boeing 747-400, Malaysia Airlines

iets met foto's...

@Gulf_5, die eerste vind ik erg sterk.
[ Voor 14% gewijzigd door Wijnands op 16-01-2007 09:42 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Leegte
Verwijderd
Op 't journaal leek het er trouwens op dat ze met een 777 op baan 22 (oostbaan) landde.
Moet wel gaaf geweest zijn om dat te zien.
Heb 't ook even in FS geprobeerd, maar 't is lastig vliegen zo met die harde wind!
777 op runway 22Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:12:
Nope, zag ze wel lekker met wat wingflex en correcties over Amsterdam heen vliegen.
Op 't journaal leek het er trouwens op dat ze met een 777 op baan 22 (oostbaan) landde.
Klopt dat ze op baan 22 landen nu is baan 27 ook in gebruik dus het gaat al wat beter daarzo.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:12:
Nope, zag ze wel lekker met wat wingflex en correcties over Amsterdam heen vliegen.
Heb 't ook even in FS geprobeerd, maar 't is lastig vliegen zo met die harde wind!
Maar om ook maar even ontopic te blijven hier een paar foto's van mijn kant.

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 18-01-2007 20:43 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Mja, met weinig licht en veel wind. Knap lastig om foto's te maken.Kiwiknaapje schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:11:
Iemand vandaag met de storm foto's gemaakt? Lijkt me dat er behoorlijk spectaculaire situaties te aanschouwen waren en sommigen hier zijn niet bang voor een beetje weer volgens mij
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Ik prefereer toch echt LVNLWijnands schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:41:
Als je naar Schiphol wilt maar je weet niet precies waar, hier kun je makkelijk zien waar er gevlogen wordt: http://www.schiphol.nl/media/portal/_nomos/nomos.html
Welk journaal? 8 uur NOS?Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:12:
Verwijderd
Geen idee of het daar ook te zien was, die heb ik niet gekeken.
Maar op de journaals die om 16:30 - 17:00 werden uitgezonden was dat wel te zien.
Zag je een 777 in reverse thrust voorbij het Transavia gebouw rollen.
Ook was er een shot van een A330 die daar aan het landen was.
En tenslotte een 747 die wat heen en weerbewoog waarbij ze zeiden dat het voor piloten soms niet in 1x lukte om te landen.
Allemaal KLM toestellen overigens.
Oh en voor baangebruik check ik altijd:
http://www.at5.nl/teletek...page=188&setshowallsubs=1
Verwijderd
Klik en natuurlijk een hele vette telelensVerwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:40:
als ik zo kijk lijkt het wel of jullie de foto's op de baan(van schipol) zelf hebt genomen hoe doen jullie dat?
Mooie foto's hoor!Gulf_5 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:40:
Afgelopen zondag ook op Schiphol geweest... Naar mijn eigen website 102 foto's upgeload die de moeite waard waren.... hier zal ik me beperken tot waar ik extra mn best op heb gedaan.... de wingtips(-lets) en de neusjes... Omwille van belasting van t forum en mijn server heb ik ze klein gelaten, eventuele grote versies (ook bureaubladformaat) zijn op te vragen
EOS 300D, Sigma 70-300 APO DG
1. PH-CKA, Boeing 747-400ERF, KLM
[afbeelding]
2. PH-BFF, Boeing 747-400, KLM
[afbeelding]
3. N852NW, Airbus A330-200, Northwest Airlines
[afbeelding]
4. B-18206, Boeing 747-400, China Airlines
[afbeelding]
5. N854NW, Airbus A330-200, Northwest Airlines
[afbeelding]
6. 9M-MPF, Boeing 747-400, Malaysia Airlines
[afbeelding]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Atlas Air die naar de MartinAir apron taxide. Blijft een mooi gezicht zo lekker dichtbij.
Wie telt mee naar het aantal banden?

Transavia die richting een onweersbui vloog:

Heb d'r nog wel meer, maar moet eerst nog verder soepen voordat het wat is.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 18:49 ]

[ Voor 30% gewijzigd door Wijnands op 21-01-2007 19:23 ]
Linkjes doen 't niet meer

Gewoon een overzichtje, niets bijzonders.

Old scheme > new scheme.

Vond 't wel een aardig toestel.

Jammer dat de linkervleugel er niet helemaal op staat, maar wat een vliegtuig.
Is dat dezelfde als deze:Derek S. schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:14:
[..]
[afbeelding]
Vond 't wel een aardig toestel.
[..]

en deze:

?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
04-02-2007
SCHIPHOL - Vliegtuigspotters zijn zwaar teleurgesteld over het verdwijnen van de spottersplek bij Rozenburg, vlak naast de Kaagbaan op Schiphol. De beroemde plek, met uitstekend uitzicht op startende en vertrekkende vliegtuigen, is door de luchthaven Sgereserveerd voor nieuwbouw. “Het opdoeken van deze plek zou een klap zijn voor de spotterswereld”, zegt een spotter ter plekke.
Schiphol is bezig met de aanleg van een nieuwe spottersplek naast de Polderbaan. Deze moet volgende maand gereed zijn.
(Luchtvaartnieuws.nl).
WTF
[url="link van grote plaat"][img]hier linkje vankleine plaatje[/img][/url]
[ Voor 8% gewijzigd door aerofreak op 04-02-2007 12:53 ]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

(zijn allemaal klikbaar)
[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 04-02-2007 15:08 ]

Zo ziet het eruit als een motor van een 747 na een tijdje stilstaan aangezet wordt

En een KLM 767 die vandaag voor het laatst in KLM kleuren te zien was. Deze is exit

Allemaal klikbaar
@ Wijnands:
Ziet er goed uit, wel zetten er een paar stofjes op je sensor, ff een keertje schoonmaken dus
Waar stond je trouwens precies? In dat stukje weiland net voor het parkeerterrein?
[ Voor 7% gewijzigd door Pollewob op 04-02-2007 17:40 ]
Ja, voor de grote parkeerplaats is een aannemer bezig, staat een portakabin en een gastank en momenteel geen hek.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Kijk hier ff danWijnands schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:56:
Huh? Nou het zal aan m'n ranzige laptop scherm liggen maar ik zie ze niet.
Ja, voor de grote parkeerplaats is een aannemer bezig, staat een portakabin en een gastank en momenteel geen hek.
Heb trouwens paar secondes eerder ook dat vliegtuig gezien

[ Voor 84% gewijzigd door Pollewob op 04-02-2007 20:52 ]
En militaire heli's zijn wat mij betreft welkom zolang het maar mooie foto's zijn.
Helikopters zijn ook gewoon vliegtuigen ('hefschroefvliegtuigen') dus jaAppie Heijn schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:59:
Ik heb nog wel een paar van een paar militaire heli's is dat ook toegestaan?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
hoe bedoel je????En een KLM 767 die vandaag voor het laatst in KLM kleuren te zien was. Deze is exit \
[ Voor 29% gewijzigd door aerofreak op 05-02-2007 06:46 ]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
~Leonardo Da Vinci~
Jeps, PH-BZM en BZK gaan er respectievelijk 18 februari en 4 maart uit. Ik zal ze niet missen hoorPollewob schreef op maandag 05 februari 2007 @ 07:17:
Naja, deze ging naar Orly om omgespoten te worden, toestel gaat over naar Air Astana. En de laatste 2 andere KLM 767's zullen vrij binnenkort ook eruit gaan
Verwijderd
Pollewob schreef op maandag 05 februari 2007 @ 07:17:
Naja, deze ging naar Orly om omgespoten te worden

Sorry, kon het niet laten
Verwijderd
Deels om m'n ouders letterlijk uit te zwaaien (die met een Martinair Airbus A320 voor een weekje naar Egypte vertrokken), en om de combi 80-200 + D1h eens op vliegtuigen uit te proberen (wat ik nog niet eerder gedaan had).
1.

2.

3. Blijft toch wel een imposant gezicht om zoveel massa op de grond te zien landen.

4. Beetje rook...

5.

6.

7.

8.

* aerofreak denkt aan grote versie van 3 & 7

~Leonardo Da Vinci~
Gemaakt met een Olympus C765z 10X optical
Ennuh nee het tis geen top camera maar vond hem niet tegen vallen. Heb nu een andere
[ Voor 7% gewijzigd door Appie Heijn op 07-02-2007 08:49 ]
Leuke platen hoorAppie Heijn schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:36:
Hier mijn beloofde pictures
Gemaakt met een Olympus C765z 10X optical
Die eerste twee zijn Seakings ja. De derde is geen lynx (lijkt wel een HAWK modelletje) en de laatste is een Eurocopter AS 365N3 zo te zien.
[ Voor 6% gewijzigd door breinonline op 06-02-2007 21:48 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Lynx_helo_2.jpg
Kijk maar naar de neus, de uitlaat, vleugeltje aan de staart ('hoogteroer' of hoe dat ook heet bij een heli) en dat gekke ding onder de rotor. Ik ben natuurlijk een volslagen leek, maar als hij ernaast zit kan ik me dat in ieder geval prima voorstellen
[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 06-02-2007 21:57 ]
NietusMBV schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:51:
wellus![]()
Kijk maar naar de neus, de uitlaat, vleugeltje aan de staart ('hoogteroer' of hoe dat ook heet bij een heli) en dat gekke ding onder de rotor. Ik ben natuurlijk een volslagen leek, maar als hij ernaast zit kan ik me dat in ieder geval prima voorstellen
Kijk maar naar het landingsgestel: Lynxen hebben 1 wiel voor en 2 achter, die van foto 3 (foto 4 is wel een Lynx, verwissel je ze niet?) heeft die precies andersom zitten.
Inderdaad een lynx, ben niet zo bekend in de heli wereld.MBV schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:51:
wellus![]()
Maar een simpele zoektocht op registratie levert het als antwoord een lynx

Maar een Hawk (als in black hawk) is het zeker niet
1 ronde ruit ipv 2 platte. Het ziet er wel uit als een Sikorsky, maar ik kan niet vinden welke
[ Voor 83% gewijzigd door MBV op 06-02-2007 22:05 ]
Wel een Hawk dusMBV schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:58:
3 is te onduidelijk, ik keek naar 4![]()
Maar een Hawk (als in black hawk) is het zeker niet
http://en.wikipedia.org/wiki/SH-60_Seahawk
En 4 is een Lynx, die had ik niet ontkent en in tweede instantie al bevestigd
Volgens mij stond je dan een stukje naar links van mij:Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:12:
Afgelopen zaterdag ben ik nog maar eens naar schiphol gegaan.
[..]
7.
[afbeelding]
(Handig dat EXIF

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Niet dat ik verstand van fotographie heb

2 Appie Heijn ; zat je toen op een marineschip ? of was het een lokale cruise
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
Leegte
LOLVerwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:29:
[...]
[afbeelding]
offtopic:
Sorry, kon het niet laten
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Een hawk is het zeker niet.breinonline schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:38:
[...]
Leuke platen hoor
Die eerste twee zijn Seakings ja. De derde is geen lynx (lijkt wel een HAWK modelletje) en de laatste is een Eurocopter AS 365N3 zo te zien.
Kijk nog maar eens goed naar de foto's op die wikipedia pagina, en die geposte foto; en dan vooral naar het verloop van de staart in de romp.
En naar de neus.
Ergo, er zit niets van gelijkenis in; Veel te lomp voor een seahawk, en het landingsgestel ziet er ook anders uit.
(Is het een poolse heli trouwns ? )
[ Voor 33% gewijzigd door whoami op 06-02-2007 23:16 ]
https://fgheysels.github.io/
P R N D
Haja, my bad. De rest had ik gelukkig wel goed
BTW erg indrukwekkend hoor zo'n fighter op nog geen 10 meter hoger dan het voorsteven van het schip. Vloog zo'n maffe amerikaan over het voordek
1

2

3

4

//edit
Ik zie hier dat de kwaliteit van de foto's slecht is. Dit heeft niks met mijn D80 te maken. Komt door dubbel resizen denk ik .
[ Voor 13% gewijzigd door Jigs op 07-02-2007 12:25 . Reden: Opmerking over kwaliteit vna de foto's ]
Verwijderd
Super! Ben ook erg jaloers (en denk vele met mij) dat je kans hebt gehad om daar rond te lopen.
Die laatste is wel vet!
Waarschijnlijk kent hij iemand die bij de KLM werkt en die heeft hem meegenomen naar de Hangars (wat mogelijk is, alle KLM'ers mogen mensen uitnodigen om een bezoek te brengen aan de hangars), of werkt bij de KLM. Of introductiedag KLM.Jigs schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:39:
Hoe ben je daar terecht gekomen pollewob?
Idd, via via. De nodige mensen ben ik behoorlijk wat dank verschuldigd. Een ervan zal zich denk ik ook nog wel melden hierKarlok[JY-616] schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:44:
Waarschijnlijk kent hij iemand die bij de KLM werkt en die heeft hem meegenomen naar de Hangars (wat mogelijk is, alle KLM'ers mogen mensen uitnodigen om een bezoek te brengen aan de hangars), of werkt bij de KLM. Of introductiedag KLM.
Dat denk ik ookPollewob schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:26:
[...]
Idd, via via. De nodige mensen ben ik behoorlijk wat dank verschuldigd. Een ervan zal zich denk ik ook nog wel melden hier
Ook ik ben de nodige mensen heel wat dank verschuldigd... Dus bij deze !!
Deze foto's draag ik op aan 2 KLM medewerkers van wie ik de naam niet mag noemen op het internet, maar voor wie mijn dank er niet minder om is.
Het weer buiten was beroerd, maar goed genoeg om effe snel nog wat plaatjes te maken van het gevleugelte wat buiten stond en normaal vanaf de spottersplaatsen niet te fotograferen was.
CS-TMR, Lockheed L-1011 Tristar, staat al ruim 2 jaar op SPL weg te rotten. Paddestoelen staan in de cockpit. Deze kist heeft in de afgelopen maand drie nieuwe motoren gekregen en het is de bedoeling dat deze zsm een proefvlucht gaat maken boven de Noordzee om daarna nooit meer terug te keren. (Het vermoeden bestaat dat men bewust een "nood"-uitwijking gaat maken naar Lissabon, omdat ze bang zijn dat als hij hier weer landt, hij echt nooit meer weg mag)

De rotor van een GE-80, de motor van een 747-400

Zij aanzicht van eenzelfde GE-80

N190UA, ex United Airlines 747-400, nu van Blue Sky, wachtend op zijn pre-delivery check.
Gespoten enkele weken terug op Schiphol.

N535FC, Boeing 747-200SF, Focus Air. Binnen bij KLM voor C-check.

Cockpitshot N535FC

PH-AOA (Dam Amsterdam), Airbus A330-200, KLM, binnen voor schoonmaakbeurt.

PH-BDI (Maarten Tromp), versch gespoten

PH-BFA (City of Atlanta), Boeing 747-400, KLM. Binnen bij KLM voor de zwaarst mogelijke check (D-check, eens in de 7 jaar wordt een vliegtuig tot in de kleinste onderdeeltjes uit elkaar gehaald. Elk onderdeeltje wordt afzonderlijk gecheckt en gescreent op scheurtjes, vervorming of andere schade, en indien nodig vervangen. De kist wordt geheel gestript en na afloop weer opnieuw gespoten. Duur van zo'n check: 4 weken.) (Voor deze kist langer, omdat de staartbeplating in zijn geheel opnieuw gedaan moest worden)
Cockpitshot PH-BFA

Wingshot PH-BFA

Main Body Gear PH-BFA

PH-BFA in de steigers

PH-BFB (City of Bangkok), Boeing 747-400, KLM. Binnen voor schoonmaakbeurt.

Nose Gear PH-BFB

PH-BFB

Wingshot PH-BFB

PH-BQN (Nahanni National Park), Boeing 777-200, KLM. Binnen voor schoonmaakbeurt.
Close Up van de rotor kegel PH-BQN

Nose Shot PH-BQN

PH-KCF (Annie Romein), McDonnell Douglas MD-11, KLM. Binnen voor schoonmaakbeurt.
Winglet Close-up PH-KCF

Engine Close-up PH-KCF

VP-BAZ, Boeing 767-300ER, Aeroflot Russian Airlines. Binnen voor schoonmaak en klein onderhoud.

Enjoy !!
iets met foto's...
Verwijderd
Mazzelaars!
Maar als echt elke KLM medewerker iemand mee mag nemen, geld dat ook voor KLM cabincrew?
Dan ken ik er wel een paar.
Geloof dat Cabin Crew niet eens in de hangaars mag komen. Daarbij is het een hele papierwinkel om toestemming te krijgen om iemand mee te nemen. Meeste KLM personeel neemt daar de moeite niet voor, als ze het al kunnen. Je begrijpt zelf ook wel, als er ééntje mag, blijven ze bezig. Ze hebben vzv ik weet ook wel eens open huis. Misschien moet je dan eens gaan kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:10:
![]()
Mazzelaars!
Maar als echt elke KLM medewerker iemand mee mag nemen, geld dat ook voor KLM cabincrew?
Dan ken ik er wel een paar.
iets met foto's...
Verwijderd
Cabin Crew dus niet, dan vallen er al een hoop af.
Kantoor personeel wel?
-edit-
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=18617
Spotters organiseren handtekeningactie voor behoud spottersplek
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 16:25 ]
Hoe het bij de Polderbaan gaat worden weet ik nog niet, er is in ieder geval nog helemaal niks voorzover ik weet. De polderbaan biedt genoeg gelegenheid om er iets moois van te maken. Maar die baan wordt lang niet zo veel gebruikt als de 06-24 (Kaagbaan). De spottersplaats langs de 18C-36C is al lang gone, dat was ook mooi, zou ook alternatief voor komen, nooit wat van gezien. De spottersplaats langs 09-27 (buitenveldert) wordt door Schiphol en gem Haarlemmermeer ook als goeie spottersplaats aangewezen, alleen vergeten ze dat het daar kansloos is om goeie foto's te maken ivm het tegenlicht wat je daar gedurende 90% van de dag hebt.
Bij de Polderbaan moet je eigenlijk langs beide kanten van de baan een goeie plek hebben omdat de baan 50%-50% goed te "befotograferen" is, wederom vanwege het licht...
Wij als eenvoudige liefhebbers hebben geen enkele invloed op de gang van zaken, dus kunnen niks anders doen dan afwachten en hopen....
iets met foto's...
Verwijderd
1. Vanuit de verte gezien

2. Van iets dichterbij

3. ff lachuh!

4.

5.

6./me pauluzzz mocht ook nog even plaats nemen in de 747-400 PH-BFA

7. Ook nog even wezen kijken in de Engine Shop.

8.

9.

10. Daarna nog even naar het panorama dak van schiphol geweest

11.

12.

13. Tel het aantal KLM logo's

14. Ik was er toevallig ook bij toen de naam van de hal werd onthuld, iets meer dan een jaar geleden. De hangar is (o.a.) vernoemt naar mijn studievereniging.

KLM Cabin Crew ook (Ze zijn in bezit van KLM pas, dus kunnen gewoon op Schiphol TAO komen), voor meer info via DM aub.Gulf_5 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:16:
[...]
Geloof dat Cabin Crew niet eens in de hangaars mag komen. Daarbij is het een hele papierwinkel om toestemming te krijgen om iemand mee te nemen. Meeste KLM personeel neemt daar de moeite niet voor, als ze het al kunnen. Je begrijpt zelf ook wel, als er ééntje mag, blijven ze bezig. Ze hebben vzv ik weet ook wel eens open huis. Misschien moet je dan eens gaan kijken.
In mijn klm tijd (stage), heb ik ook al 2x mensen meegenomen naar de hangars. Vrienden en familie, geen enkel probleem. Maar zoals ik zei DM aub.
RA-82079, Antonov An124-100, Volga Dnepr Airlines
1)

2)

3)

4)

5)

iets met foto's...
Hoe wist je dat die antonov op schiphol zou komen?
En waarom heeft die antonov zo veel wielen en waarom zit de romp zo dicht op de wielen?
waarom zijn bananen kromJigs schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:39:
Mooie foto's.
Hoe wist je dat die antonov op schiphol zou komen?
En waarom heeft die antonov zo veel wielen en waarom zit de romp zo dicht op de wielen?
~Leonardo Da Vinci~
TnxJigs schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:39:
Mooie foto's.
http://www.scramble.nl doet wonderen...Hoe wist je dat die antonov op schiphol zou komen?
dat ding is vrij zwaar en die russen zijn gewoon apart....En waarom heeft die antonov zo veel wielen en waarom zit de romp zo dicht op de wielen?
iets met foto's...
Dat ding is niet alleen zwaar, het landingsgestel is extra zwaar om tegen gras te kunnenGulf_5 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:17:
[...]
dat ding is vrij zwaar en die russen zijn gewoon apart....![]()
Ik dacht de KLM de Boordwerktuigkundige had afgeschaft
* MBV checkt Wikipedia. Het is geen 747, geen 3-motorig = geen DC10, maar wat dan wel? Of klopt hij niet met de foto eronder, en zie ik wel 4 gashendels. Hij is ook nogal hoog, als je door het raampje naar buiten kijkt, maar dat heb je met een 737 al
Ah wacht, op het BWK-paneel zie je ook alles in paren van 4
Ik wist niet dat KLM nog met van die 'oude zooi' vloog. Hoe zit dat eigenlijk met die 7-jaarlijkse 'grote beurt', krijgen ze dan ook significante upgrades, of wordt alles weer in oude staat hersteld?
[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 19-02-2007 21:08 ]
Verwijderd
De 200/300's met een BWK zijn er allemaal uit.
Wellicht dat die foto dan van een niet-KLM kist is?
In bestandsnaam staat N535FC, dus ....MBV schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:07:
[...]
Dat ding is niet alleen zwaar, het landingsgestel is extra zwaar om tegen gras te kunnen
[...]
Ik dacht de KLM de Boordwerktuigkundige had afgeschaftDat de concorde zo'n beetje de laatste was met BWK, en alle andere vliegtuigen daar een computer voor hadden ofzo
.
* MBV checkt Wikipedia. Het is geen 747, geen 3-motorig = geen DC10, maar wat dan wel? Of klopt hij niet met de foto eronder, en zie ik wel 4 gashendels. Hij is ook nogal hoog, als je door het raampje naar buiten kijkt, maar dat heb je met een 737 al
Ah wacht, op het BWK-paneel zie je ook alles in paren van 4
Ik wist niet dat KLM nog met van die 'oude zooi' vloog. Hoe zit dat eigenlijk met die 7-jaarlijkse 'grote beurt', krijgen ze dan ook significante upgrades, of wordt alles weer in oude staat hersteld?
En daarom heb ik me kleurenblind gezocht welk actueel toestel nog een BWK heeftKarlok[JY-616] schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:21:
[...]
In bestandsnaam staat N535FC, dus ....

Verwijderd

Dit soort foto's zijn vanaf nu ook niet meer te maken bij Schiphol.
Deze unieke spot bij de polderbaan is niet meer te bereiken. Ze hebben een groot hek neergezet zodat je d'r niet meer kunt komen.
Eerst de kaagbaan, nu deze superplek.
Lekker dan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 12:23 ]
Ze zeiden dat er heli uit zwitserland komt.
Dus iets leuks voor mooie plaatjes.
Om 12:00 vandaag zijn ze begonnen en om 16:00 zijn ze weer bezig. Tot hoelaat weet ik niet.
En morgen om 9:00 gaan ze het karwei afmaken als het goed is.
Dus als er iemand in de buurt komt met een mooie camera ....
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
Ook voor dit jaar zal ons land zich weer vertegenwoordigen met een F-16 Solo display demonstratie op verschillende vliegvelden. Het vliegtuig zal dezelfde zijn als vorig jaar de J-055 in de donkere kleuren. Vandaag is er een oefen programma bekend geworden.
De piloot Ralph 'Sheik' Aarts zal dit jaar de F-16 vliegen.
Hij vliegt voor het 313 squadron op Volkel en heeft ongeveer 1100 uur op de F-16.
De demo zal eerst in eigen land geoefend worden op verschillende vliegvelden hieronder vind u een schema met de tijden.
Op de vliegbasis Volkel van 19 tot 23 february om 12:00-12:30LT en 15:45-16:15LT
Op de vliegbasis Leeuwarden op 5,6 en 9 maart om 11:00-11:30LT en 14:45LT
Boven de Cornfield range (Vlieland) op 7 en 8 maart om 11:00-11:30 LT en 14:45 en 15:15LT, deze zal worden gevlogen vanaf de vliegbasis Leeuwarden.
* LT staat voor lokale tijd.
De shows kunnen altijd gecancelled worden door weeromstandigheden of door technische problemen.
F16DemoTeam.nl

[ Voor 26% gewijzigd door D.R. op 08-03-2007 18:16 ]
~Leonardo Da Vinci~
Verwijderd
Fototoestel Sony S40. Ik vind de compositie erg geslaagd, met een dergelijke huis-tuin en keuken fototoestelletjes is het helaas onmoglijk om een mooie shot van dichtbij te krijgen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 21:52 ]
Verwijderd
van 't weekend eventjes naar Schiphol gefietst...raar, op m'n monitor thuis zien ze er prima uit, maar hier op m'n werk van die rare jpg-kringen...

druk daarVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:48:
Ik ben ook even wezen kijken op Paas zondag (clickable):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

~Leonardo Da Vinci~
Altijd, en ze willen die plaats ook gaan weghalen daar

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
1 kale boel daar nu. Alle bomen, struiken, etc zijn al weg.
Maar ja, vandaag is het baangebruik toch aangepast naar de 36L & C voor take offs en de landingen op 36R (en als 2e de 24).
Dat stomme hek bij het begin van de 36L is ook geen succes, daar kon je ook mooie plaatjes schieten als ze de baan opdraaiden.
~Leonardo Da Vinci~
Dit topic is gesloten.
Iets groter dan 600pixels doen we niet moeilijk over, met name omdat het nogal een zelfregulerende thread is. Maar maak het niet te gek. :)