Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 8 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.445 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 67119

Hoi,

Hebben die problemen die hier genoemd worden alleen betrekking op TweakDSl. Ik heb een 2-8mbit verbinding bij Myadsl. De problemen die hier zonet allemaal werden opgenoemd, heb ik ook last van. Nu weet ik dat cambrium de lijnen verzorgt voor TweakDSL en Myadsl. Is er een overeenkomst. Sinds gisteren maar met name vandaag heb ik problemen om op sommige sites te komen, video en audio streamingen lopen niet lekker en/of moeten om de paar secs. bufferen. Dit is zwaar kl... :(

Anoniem: 21921

PureDJ schreef op 24 oktober 2004 @ 15:22:
[...]

Alstjeblieft doe het nu, ik denk dat we op het moment niet meer over dal momenten kunnen spreken, op dit moment is er voor iedereen een dal moment
jah, doe het alsjeblieft nu, waarom wachtent tot 18:00 als het nu toch niet werkt

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
[edit]

nevermind, op moment dat ik poste kreeg ik zelfde problemen. Maar goed ik ben idd tweakdsl minded :P dus ik wacht rustig af. Ik ga wel ff xboxen ofzo

[Voor 96% gewijzigd door Korumera op 24-10-2004 16:34]

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

Hmmm... Sommige websites openen wel wat trager net , maar ik heb net kopspijkers online gekeken , zonder problemen .. daarvoor gegamed zonder noemenswaardige problemen.. ook de downloads lopen goed.. Het openen van de websites duurt wat langer..

Als ik op speedtest.nl kijk zijn er geen problemen met ping , up / download snelheid.. maar voordat de site ingeladen is duurt wel even ... Erg vreemd verschijnsel :)

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51

geforce666

a.k.a Jan (nl)

heb ook dat websites traag of soms niet openen, moet ik paar keer op F5 rammen ;) , het reageert allemaal gewoon beetje log
en dat me messenger er af en toe uitvalt (verbinding dus af en toe weg)

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
PureDJ schreef op 24 oktober 2004 @ 15:22:
[...]

Alstjeblieft doe het nu, ik denk dat we op het moment niet meer over dal momenten kunnen spreken, op dit moment is er voor iedereen een dal moment

[...]

Nee je bent niet de enige :)

Ik snap echt niet dat er nu nog mensen zijn die vrolijk zeggen dat het vooruit gaat met tweakdsl, lezen jullie niet? of zijn jullie zo tweakdsl minded dat elke storing of problemen er niet in gaan bij jullie...
Sorry maar op dit moment komen jullie niet geloofwaardig over na de lange tijd met problemen.
Er zullen ongetwijfeld (vandaag) wel problemen zijn dat zal ik niet ontkennen want er zijn genoeg aanwijzingen, maar ik heb zelf geen problemen ondervonden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen problemen zijn, ik zit nl. niet 24 uur per dag continu online.

Ghandi geeft zelf al aan dat er aan gewerkt wordt, dat is dus prima.
De geloofwaardigheid van TDSL is dus niet in het geding want er wordt prima aangegeven dat er problemen zijn en ook dat er bepaalde onderdelen vervangen zijn of gaan worden.

• PureDJ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
HoppyF schreef op 24 oktober 2004 @ 18:39:
[...]

Er zullen ongetwijfeld (vandaag) wel problemen zijn dat zal ik niet ontkennen want er zijn genoeg aanwijzingen, maar ik heb zelf geen problemen ondervonden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen problemen zijn, ik zit nl. niet 24 uur per dag continu online.

De geloofwaardigheid van TDSL is dus niet in het geding want er wordt prima aangegeven dat er problemen zijn en ook dat er bepaalde onderdelen vervangen zijn of gaan worden.
Ik bedoelde de mensen die vol houden dat er geen problemen zijn, die vind ik niet geloofwaardig.

Maar dat TDSL nu zo geloofwaardig is, dat vind ik maar gedeeltelijk, maar dat heb ik al eens eerder gepost waarom.

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 09:25
HoppyF schreef op 24 oktober 2004 @ 18:39:
[...]

En *waar* exact zie jij op hun site deze info staan? Ik zie echter alleen maar een post van een switch die word vervangen word om 7 uur deze ochtend.

Vergeet niet dat ook al is het TweakDSL, het nog steeds *niet* officieel vermeld staat op hun eigen site. Hier in dit topic zijn alleen maar mogelijke probleem omschrijvingen, zelfs Ghandi heeft hier nog geen reactie op gegeven. In dat opzicht vind ik dan wel dat niet alles even netjes word aangegeven.

Verder ja, mijn ervaringen met TDSL zijn over het algemeen redelijk te noemen, maar de afgelopen tijd heb ik niet kunnen zeggen dat mijn lijn stabiel is en dan doel ik voornamelijk op de periode na de migratie. Vind ik heel jammer en ik hoop ook dat het snel opgelost zal worden.

Een standaard GoTter ;)

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ook hier zeer traag, uploads ook naar buiten, behalve naar mijn ftp space bij tweak, de server geeft ook de hele dag al extreem veel 'can't connect' meldingen.
betekend dus dat de lijn er vaak uit is, heb dat bij het connecten naar sites en andere newsserver dan die van tweak ook.

maar kunnen die mensen bij tweak ook niks aan doen :) ze doen hun best. HULDE!

En ik las iets over een inlog op een customer menu bij tweak hier, maar daar heb ik geen gegevens van, waar haal ik die?

You are NIJL-ed!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:42

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Weet er iemand iets van dat er in Almere de verbinding de gehele dag uit heeft gelegen? Ik heb vandaag tussen 07.40 en 18.21 geen verbinding kunnen maken, ook na tig keer mijn modem uit en aan gehad te hebben kreeg ik geen verbinding. Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn geweest met dit probleem.

I play my enemies like a game of chess...

Anoniem: 100075

[quote]Angelfire schreef op 24 oktober 2004 @ 19:56:
Weet er iemand iets van dat er in Almere de verbinding de gehele dag uit heeft gelegen? Ik heb vandaag tussen 07.40 en 18.21 geen verbinding kunnen maken, ook na tig keer mijn modem uit en aan gehad te hebben kreeg ik geen verbinding. Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn geweest met dit probleem.[/quote

geen idee wanneer ik eruit klapte maar het zal ongetwijfeld zelfde zijn , zag dat ik pas sinds een uurtje weer online was na de hele dag offline te zijn geweest
DHCP Client: Could not find DHCP daemon to get information ect ect dan ken je rebooten tot je een ons weegt maar dan kom je echt niet online

zal morgen ook ff de helpdesk mailen
laatste keer dat ik deze melding kreeg was ik 2 weken offline , blij dat het nu sneller is opgelost :)
zou wel graag willen weten hoe dit kan ................

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
blomstra, het kan ook een ander probleem zijn :) Als BBned de DSLAM down heeft, krijg je dezelfde symptomen. Zeker aangezien de lijn nu weer zo (relatief) snel UP is, denk ik niet dat er hetzelfde probleem heeft plaatsgevonden als waar jij last van had :)

Anoniem: 100075

Xandrios schreef op 24 oktober 2004 @ 20:04:
blomstra, het kan ook een ander probleem zijn :) Als BBned de DSLAM down heeft, krijg je dezelfde symptomen. Zeker aangezien de lijn nu weer zo (relatief) snel UP is, denk ik niet dat er hetzelfde probleem heeft plaatsgevonden als waar jij last van had :)
uh niet al te technisch worden hoor :)
ik heb precies hetzelfde als Angelfire das wel zeker , alleen woon ik in heerenveen

feit is wel dat ik de hele dag geen internet heb gehad ( er zijn gelukkig ergere dingen )

01/01/1970 06:17:51 DHCP Client: Receive Offer from 82.197.208.1
01/01/1970 06:17:51 DHCP Client: Send Discover
01/01/1970 06:17:41 DHCP Client: Send Discover
01/01/1970 06:17:31 DHCP Client: Send Discover
01/01/1970 06:17:21 DHCP Client: Send Discover
01/01/1970 06:17:11 DHCP Client: Send Discover
01/01/1970 06:17:00 DHCP Client: Could not find DHCP daemon to get information
01/01/1970 06:16:50 DHCP Client: Send Discover
01/01/1970 06:16:40 DHCP Client: Send Discover

dat heeft ie hele dag gedaan :) behalve recieve offer dan , dat er ergens iets niet goed zat is wel duidelijk , en idd ben benieuwt waar het dan aan gelegen heeft

• om3ega

om3ega

I identify as..

Tis momenteel wel heel erg hoor... Het zijn vreemde symptonen.. Het doet zich af-en-toe voor, dus niet constant. Het is nu uitzoeken waardoor het netwerk op zijn gat gaat.

• HoppyF
  • Laatst online: 04-06 22:54
_BladE2k_ schreef op 24 oktober 2004 @ 19:06:
[...]

En *waar* exact zie jij op hun site deze info staan? Ik zie echter alleen maar een post van een switch die word vervangen word om 7 uur deze ochtend.

Vergeet niet dat ook al is het TweakDSL, het nog steeds *niet* officieel vermeld staat op hun eigen site. Hier in dit topic zijn alleen maar mogelijke probleem omschrijvingen, zelfs Ghandi heeft hier nog geen reactie op gegeven. In dat opzicht vind ik dan wel dat niet alles even netjes word aangegeven.

Verder ja, mijn ervaringen met TDSL zijn over het algemeen redelijk te noemen, maar de afgelopen tijd heb ik niet kunnen zeggen dat mijn lijn stabiel is en dan doel ik voornamelijk op de periode na de migratie. Vind ik heel jammer en ik hoop ook dat het snel opgelost zal worden.
Ik zie dezelfde info als jij, namelijk in dit (niet-officiele) forum en op de site van TweakDSL.
Ghandi en anderen reageren over het algemeen op de topics waaruit je dan zou kunnen afleiden dat er een probleem is en ook of er iets meegedaan wordt.
Ik denk dat het ook niet reeel is dat de website om de 10 minuten geupdate wordt met nieuwe informatie over een bepaalde storing tenzij het een urgent probleem is waarbij directe actie nodig is.
Ik heb liever dat er aan het probleem gewerkt wordt dan dat er fancy updates op de site komen. Hoewel elke info op de site natuurlijk wel op prijs gesteld wordt.

• _BladE2k_
HoppyF schreef op 24 oktober 2004 @ 20:40:
[...]

Ik zie dezelfde info als jij, namelijk in dit (niet-officiele) forum en op de site van TweakDSL.
Ghandi en anderen reageren over het algemeen op de topics waaruit je dan zou kunnen afleiden dat er een probleem is en ook of er iets meegedaan wordt.
Ik denk dat het ook niet reeel is dat de website om de 10 minuten geupdate wordt met nieuwe informatie over een bepaalde storing tenzij het een urgent probleem is waarbij directe actie nodig is.
Ik heb liever dat er aan het probleem gewerkt wordt dan dat er fancy updates op de site komen. Hoewel elke info op de site natuurlijk wel op prijs gesteld wordt.
Natuurlijk :) Totaal mee eens! Maar zeg zelf.. hoeveel minuten heb jij aan je post gespendeerd? Zal het *echt* die tijd zijn die het verschil zal uitmaken tussen een werkende of een niet werkend iets? Ik denk dat die paar minuten mogelijk 100en mensen wat minder kopzorgen zullen geven.. ;)

Ik zal trouwens mijn disconnect lijstje ff bijwerken:
[15:34] * Disconnected
[16:17] * Disconnected
[17:40] * Disconnected
[17:42] * Disconnected
[17:48] * Disconnected
[18:55] * Disconnected
[19:37] * Disconnected
[19:50] * Disconnected
[20:19] * Disconnected
[20:36] * Disconnected
[20:38] * Disconnected
[20:42] * Disconnected
[20:58] * Disconnected

[Voor 16% gewijzigd door _BladE2k_ op 24-10-2004 21:05]

Een standaard GoTter ;)

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 13:52

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

al de hele dag problemen

is er iets mis met de routers weer?

iemand eenig idee

ik kan tweakdsl.nl continu pingen, maar sites buiten het netwerk van cambrium werken vaak niet

en na een tijdje werkt het ineens meer

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Jo, hier een TweakDSL gebruiker uit Ridderkerk. :)

Het is vandaag een ramp. Na de werkzaamheden van Tweakdsl heden ochtend, is de verbinding simpelweg waardeloos. Zeer vaak wordt de verbinding verbroken (sign out bij MSN/ICR e.d.), of wordt er verbinding gelegd maar komt er geen data binnen (FTP/HTTP). Soms gaat het even goed (half minuut of zo), dan zit je rustig een minuut te wachten of op data, of op connectie.

Voorheen hadden wij hier totaal geen last van. Maar zo in dit forum te lezen zijn wij dus niet de enige.

Laten we hopen dat het snel wordt opgelost. Maar nu is de verbinding absoluut niet in orde en zeker niet te vertouwen.

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 23:30
Net lag het er weer uit. Ook ik zal m'n IRC-disconnectlijstje even posten, dan heb ik tenminste wat te doen (verbanden zoeken hehe) komtie:

[02:56:46] * Disconnected
[05:20:16] * Disconnected
[05:25:43] * Disconnected
[05:37:22] * Disconnected
[09:13:40] * Disconnected
[07:34:58] * Disconnected
[10:21:05] * Disconnected
[10:45:37] * Disconnected
[11:27:02] * Disconnected
[11:48:50] * Disconnected
[12:47:22] * Disconnected
[12:51:51] * Disconnected
[13:06:46] * Disconnected
[13:56:19] * Disconnected
[14:01:19] * Disconnected
[14:16:55] * Disconnected
[14:38:05] * Disconnected
[14:54:26] * Disconnected
[15:57:20] * Disconnected
[16:04:40] * Disconnected
[16:48:09] * Disconnected
[17:44:48] * Disconnected
[18:02:26] * Disconnected
[18:49:39] * Disconnected
[19:50:13] * Disconnected
[19:53:48] * Disconnected
[20:19:54] * Disconnected
[21:11:38] * Disconnected
[21:16:15] * Disconnected

Succes TweakDSL, komt vast wel weer goed ;)

https://www.hansvaneijsden.com

• Ghandi
  • Laatst online: 13:39
Hans van Eijsden schreef op 24 oktober 2004 @ 21:19:
Net lag het er weer uit. Ook ik zal m'n IRC-disconnectlijstje even posten, dan heb ik tenminste wat te doen (verbanden zoeken hehe) komtie:
[21:16:15] * Disconnected

Succes TweakDSL, komt vast wel weer goed ;)
Denk dat het nu gefixed is.

Performance voelt hier nu goed.

• _BladE2k_
Ghandi schreef op 24 oktober 2004 @ 21:21:
[...]

Wat was het probleem dan? :)

Een standaard GoTter ;)

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:39

SNEAK-NL

galloooooooooooo

nah, mijn ping gaat nog steeds van 7 tot 200 en terug, redelijk veel packetloss ingame :(

wanneer is de verwachting dat ik weer gewoon een standaard ping van 7 heb en geen packetloss whatsoever ?

zoals voor de migratie dus ?

Anoniem: 33133

Ghandi schreef op 24 oktober 2004 @ 21:21:
[...]

hier ook packetloss problemen en hoge pings

Anoniem: 33133 schreef op 24 oktober 2004 @ 21:54:
[...]

hier ook packetloss problemen en hoge pings
Ping is weer aan het jojo'en inderdaad

zucht.. wanneer kan ik eindelijk weer eens lekker online gamen... gaat nu al een maand bagger.

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 15:35
Hmm de performance 'lijkt' goed als je in een console mode zit en leuk dingen gaat pingen of simpel een download gaat doen. Zodra je wat heftigers doet of bepaalde sites wilt bezoeken, dan gaat het fout.

Ik ervaar de volgende probs:
- Verschillende hosts/domeinen doen het niet;
- Verschillende hosts moet ik meerdere malen de aanvraag versturen, wil ik daadwerkelijk data retour krijgen (ftp, http, games);
- Ping is een tikkeltje hoger geworden, met een stijging van circa 3-4ms maar wel met regelmatige uitschieters naar 20-30 ms;
- Voor zover ik kan zien lijkt al het verkeer via Core1 'redelijk' goed te gaan, maar alles wat eerst via Core2 wil, wordt gewoon tegengehouden en soms doorgestuurd naar Core1;
- TweakDSL Gameservers zijn zo goed als onbereikbaar vanuit meeste andere providers, en vanaf TweakDSL zelf 'slecht' bereikbaar.

Had t' al doorgebeld maar denk post ff wat duidelijker wat ik hier ervaar ;)
Hopelijk is het snel opgelost.

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

idd ongeveer een maand ja. ben het goed zat aant worden, ik heb 2-8mbit en mag wel iedere maand dik betalen, maar werken ho maar . :(

• om3ega

om3ega

I identify as..

Vreemd. Ik heb een teamspeak server draaien , en daar ondervind ik praktisch geen last van het netwerk verkeer. Een enkele keer werd iedereen die niet op het TweakDSL netwerk zit gedisconnect. Games (Delta Force Joint Operations) worden 2 andere mede TweakDSLlers en ik om de havenklap eruit gegooid.. (dit terwijl Teamspeak netjes zijn werk doet en blijft draaien) .. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat Teamspeak UDP is en Joint operations TCP? ... (gokje)

Erg vreemd en ik kan me ook wel voorstellen dat dit een speld in de hooiberg is voor de TweakDSL crew..

Anoniem: 100320

mmmm...net thuis... even de berichten alhier van vandaag gelezen en inderdaad...bij mij ook sommige internetpagina's laden wel na lang wachten..en sommige na een aantal keer op refresh gedrukt te hebben..en sommige in het geheel niet...zijn allemaal sites die normaliter in een vloek en een zucht op het scherm verschijnen....nieuwsserver even getest en die werk verder wel prima.

Succes met de reparatie!

Anoniem: 118919

mmm ping is vandaag ook hier weer skyhigh. Balen dit. Heb de laatste tijd erg weinig tijd om te gamen. En iedere keer als ik weer ff online wil spelen dan is mijn ping skyhigh.
Heb net een ping naar www.tweakers.net gedaan met een gemiddelde snelheid van 960ms.
Ben wat verder aan het rotzooien, bij speedtest is alles weer ok. Leuke daar was dat mijn download snelheid opliep tot 1580k/s :D
DL snelheden hier zijn nog noit zo hoog geweest als de laatste 2 a 3 weken. gemiddeld ruim boven de 800k.
Maar vanavond is het helemaal nix. Hopelijk wordt dit snel opgelost...

• Hans van Eijsden
Het wordt steeds erger hier. Pingetje naar Tweakers:

Wishmaster:/# ping www.tweakers.net
PING www.tweakers.net (213.239.154.35) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=1 ttl=251 time=5996 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=4 ttl=251 time=6339 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=5 ttl=251 time=6257 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=6 ttl=251 time=6509 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=9 ttl=251 time=6414 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=10 ttl=251 time=6379 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=11 ttl=251 time=6492 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=13 ttl=251 time=6259 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=17 ttl=251 time=5860 ms

--- www.tweakers.net ping statistics ---
23 packets transmitted, 9 received, 60% packet loss, time 22022ms
rtt min/avg/max/mdev = 5860.712/6278.797/6509.442/207.172 ms, pipe 7

:(

nu looptie opeens weer redelijk goed,
maar voor hoe lang nog..

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-06 22:35
Hier ook vreemde problemen (hoewel het nu al een half uur ofzo goed lijkt te gaan). Jabber kapt er soms spontaan mee, op dat moment wil Firefox ook niet meer (site.com not found), dns wil dan dus totaal niet. Traceroute naar een server bij widexs gaf:

[/code] 1 <10 ms <10 ms <10 ms 172.19.3.1
2 <10 ms 16 ms <10 ms 82.197.204.1
3 2422 ms 2484 ms 2437 ms 217.19.16.33[/code]

Vreemde is dat m'n internet stream (op dit moment http://64.236.34.67:80/stream/2009 ) het dan nog wel een flinke tijd blijft doen (volgens DUmeter). Maar ook die kapt er dan na een tijdje mee. Ssh blijft het ook nog even doen maar wordt na een paar minuten ook verbroken. Erg vreemd allemaal.

Overigens lijkt dat Copperjet modem ook flink wat problemen te geven als je hem als router gebruikt. Heb het al een paar keer meegemaakt dat bestaande verbindingen (jabber, stream, ssh) het gewoon blijven doen maar dat het opzetten van nieuwe verbindingen (dns, http, etc) voor geen meter werkt. Dit al helemaal als je een tijdje iets als Emule hebt gedraait dat nogal wat verbindingen open houdt en opent. Alleen een reset van het modem verhelpt dat dan.

Heb op dit moment alleen de beschikking over over een paar windows machines, MB van m'n linux server/router/firewall is dood, moet dus nog even wat nieuws bestellen. Dan ben ik ook van die brakke router/nat faciliteiten van de copperjet af...

Zelfde traceroute geeft nu trouwens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  1   <10 ms   <10 ms   <10 ms  172.19.3.1
  2    16 ms   <10 ms    15 ms  82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
  3    15 ms   <10 ms    16 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  4    16 ms   <10 ms    16 ms  core1.cambrium.nl [217.19.16.1]
  5    16 ms   <10 ms    15 ms  AMSIX1.nl.ionip.net [195.69.144.118]
  6    16 ms    15 ms   <10 ms  so-0-0-1.r1-HFD1.nl.ionip.net [194.88.114.66]
  7    15 ms    16 ms   <10 ms  ns1.caret.net [212.204.202.101]

wat er dus al een stuk beter uit ziet :) Lage pings interesseren me op het moment niet, toch geen tijd voor spelletjes. Heb vooral een stabiele verbinding nodig voor ssh/http/jabber...

BTW is er bekend wanneer Tweakdsl/cambrium/bbned met nummer herkenning voor VoDSL gaat komen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
bartvb schreef op 24 oktober 2004 @ 23:26:
Overigens lijkt dat Copperjet modem ook flink wat problemen te geven als je hem als router gebruikt. Heb het al een paar keer meegemaakt dat bestaande verbindingen (jabber, stream, ssh) het gewoon blijven doen maar dat het opzetten van nieuwe verbindingen (dns, http, etc) voor geen meter werkt. Dit al helemaal als je een tijdje iets als Emule hebt gedraait dat nogal wat verbindingen open houdt en opent. Alleen een reset van het modem verhelpt dat dan.
Welke firmware versie draai je in de 816-2P? (gaat ik vanuit dat je die bedoelt).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• bartvb
Product: CopperJet 816-2P Router VoATM
Vendor: Allied Data Technologies
MAC address: 00:01:71:0A:3A:B1
Serial number: 4136xxx
Hardware revision: R6 - 816-2P (Argon 330 / Turbo)
Software version: 6.00 SR2
DSL: 1 ADSL1 over PSTN (ATM-based)
Ethernet: 1 10/100Mbit/s
Voice: 2 POTS (VoATM)
Nieuwste dus voor zover ik weet, er gaat iets mis met de DNS voor ftp.allieddata.com :\

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Dat die copperjet niet geweldig was bleek al snel bij mij. hij deed het 2 weken ok, daarna niet meer, ook een vervangend exemplaar niet. heb nu dus een simple 1-poorts asus want die werk prima maar dus géén VoDSL meer.. :( is er inmiddels mischien een beter oplossing zodat ik VoDSL alsnog kan gebruiken??

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 19:20
Zijn er nog meer mensen met last van een wegvallende verbinding?

Ik zie geen onderhoud op de site ofzo. Maar sinds 9 uur heb ik al 3 keer gehad dat de verbinding gewoon wegvalt (een minuut ofzo) en nu is hij al meer dan 5 minuten weg... Als ik mezelf probeer te pingen krijg ik een timeout. Het lijkt me sterk dat mijn utp opeens gammel is geworden.

• Xandrios
Als je jezelf nieteens kan pingen, is er wel wat fout aan jou kant hoor :P

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Xandrios schreef op 25 oktober 2004 @ 11:45:
Als je jezelf nieteens kan pingen, is er wel wat fout aan jou kant hoor :P
lijkt me als ie dhcp gebruikt en dan geen lease heeft op dat momment dat ook niet helemaal zijn fout hoeft te zijn :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• JoostBaksteen
Heb een vast IP
Als je jezelf nieteens kan pingen, is er wel wat fout aan jou kant hoor
Waarom zou dat zo zijn? Vanochtend kon ik mezelf nog wel pingen (zit nu @ work). Toen viel hij een paar keer even weg. En nu is hij nog steeds plat. Op het moment dat er in de centrale iets fout zit kan ik mezelf niet pingen maar is er niet iets fout bij mij thuis.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

joostbaksteen schreef op 25 oktober 2004 @ 11:54:
Heb een vast IP

[...]

Waarom zou dat zo zijn? Vanochtend kon ik mezelf nog wel pingen (zit nu @ work). Toen viel hij een paar keer even weg. En nu is hij nog steeds plat. Op het moment dat er in de centrale iets fout zit kan ik mezelf niet pingen maar is er niet iets fout bij mij thuis.
ben trouwens bezig met een migratie van cistron naar tweakdsl, maar nu ik al die problemen hier lees begin ik me toch wel zorgen te maken of ik wel de juiste keuze gemaakt heb.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• adam76
  • Laatst online: 28-10-2022
tweakdsl heeft weer grote problemen, de 217.19.16.33 klapt er soms spontaan uit. en laat hopen packetten droppen, vandaar dat de gebruikers het zien als een wegvallende verbinding. gewoon capaciteit te weinig.

contact gehad deze ochtend. werd me verteld dat ze de problematiek in onderzoek hebben en dat het een lastig probleem betreft. Kan ik me wel iets bij voorstellen, we praten hier nl niet over een standaard ethernet netwerkje. dus problemen zijn moeilijker te traceren dan normaal.

aandachtspuntje is echter wel dat icmp niet echt een betrouwbare testtool is. dus we moeten ons hier niet dood gaan kijken op pings en traceroutes.. maar gewoon eerder naar een stabiele verbinding. door middel van streaming en/of downloads.

[Voor 27% gewijzigd door adam76 op 25-10-2004 12:24]

• JoostBaksteen
adam76 schreef op 25 oktober 2004 @ 12:22:
tweakdsl heeft weer grote problemen, de 217.19.16.33 klapt er soms spontaan uit. en laat hopen packetten droppen, vandaar dat de gebruikers het zien als een wegvallende verbinding. gewoon capaciteit te weinig.

contact gehad deze ochtend. werd me verteld dat ze de problematiek in onderzoek hebben en dat het een lastig probleem betreft. Kan ik me wel iets bij voorstellen, we praten hier nl niet over een standaard ethernet netwerkje. dus problemen zijn moeilijker te traceren dan normaal.

aandachtspuntje is echter wel dat icmp niet echt een betrouwbare testtool is. dus we moeten ons hier niet dood gaan kijken op pings en traceroutes.. maar gewoon eerder naar een stabiele verbinding. door middel van streaming en/of downloads.
Om dan toch maar wat testjes te laten zien:

code:
1
2
3
4
Packets: Sent = 288, Received = 0, Lost = 288 (100% loss),
Packets: Sent = 55, Received = 0, Lost = 55 (100% loss),
Packets: Sent = 71, Received = 0, Lost = 71 (100% loss),
Packets: Sent = 85, Received = 0, Lost = 85 (100% loss),

Random tests vanaf 11:30

Dat lijkt me geen capaciteits probleem aangezien er echt totaal NIKS meer aankomt, het heeft volgens mij ook weinig met .33 te maken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
traceroute to 217.19.28.* 30 hops max, 38 byte packets
 1  10.0.0.138 (10.0.0.138)  0.853 ms  0.742 ms  0.724 ms
 2  195.190.242.49 (195.190.242.49)  9.744 ms  8.411 ms  8.482 ms
 3  42.ge-1-1-1.xr2.d12.xs4all.net (194.109.5.141)  11.998 ms  43.284 ms  8.737 ms
 4  0.so-3-3-0.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.5.90)  11.668 ms  43.292 ms  11.152 ms
 5  amsix-01.net.cambrium.nl (195.69.145.169)  13.091 ms  44.001 ms  10.694 ms
 6  217.19.16.9 (217.19.16.9)  245.534 ms *  181.144 ms
 7  * 217.19.16.42 (217.19.16.42)  200.196 ms  9.234 ms
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *

en

PING 217.19.16.33 (217.19.16.33) from 10.0.0.150 : 56(84) bytes of data.
64 bytes from 217.19.16.33: icmp_seq=1 ttl=122 time=11.6 ms
64 bytes from 217.19.16.33: icmp_seq=2 ttl=122 time=10.5 ms

Zal de router wel rebooten als ik thuis kom, misschien dat dat helpt....

/edit: het thuisfront heeft de router gereboot en dat hielp... vaag

[Voor 6% gewijzigd door JoostBaksteen op 25-10-2004 12:47]

• Basszje
  • Laatst online: 17-01 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Pff nou hier ook constant last van disconnects. Eigenlijk het hele weekend al en juist 's nachts kan je het meestal helemaal schudden. Word er eerlijk gezegd een beetje moe van :|

1 voordeel, ik ben eerder geneigd nuttige dingen te doen ipv beetje online te gaan spelen.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• adam76
heb nu al vanaf deze ochtend een stream open staan met winamp 192 kb/s en die is in de hele ochtend maar 1 keer opgebroken. dus daarvanuitgaand ondergaat streaming verkeer weinig problemen.

download net vanaf ftp server @ 825 kb/s

• adam76
>random tests vanaf 11:30
>
>Dat lijkt me geen capaciteits probleem aangezien er echt totaal NIKS meer aankomt,
>het heeft volgens mij ook weinig met .33 te maken:

.33 is het netwerk interface waar ik vanaf op binnen kom. als je vanuit buiten komt dan zal je de 33 niet tegen komen in je traces. capaciteits problemen niet in de zin van overbelaste verbindingen. maar een router die de zaak niet meer aan kan, want er werd me aan de telefoon verteld dat de router s'avonds zo zwaar belast word dat hij icmp paketten gaat droppen, naar mijn kennis is die dan al gewoon te zwaar belast.

dus al de testen die ik doe is vanaf een tweakdsl lijn naar het internet toe. en niet vanaf het internet naar een dsl lijn van tweak, dus jouw testen kan ik niet nagaan.

[/edit]

dit is mijn pad naar buiten toe.

2 17 ms 17 ms 17 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 18 ms 18 ms 19 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 19 ms 19 ms 24 ms core1.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 21 ms 22 ms 33 ms AMSIX1.nl.ionip.net [195.69.144.118]
6 30 ms 20 ms 22 ms so-0-0-1.r1-HFD1.nl.ionip.net [194.88.114.66]
7 20 ms 21 ms 19 ms 213.206.75.1

[Voor 52% gewijzigd door adam76 op 25-10-2004 12:58]

• JoostBaksteen
adam76 schreef op 25 oktober 2004 @ 12:53:

dus al de testen die ik doe is vanaf een tweakdsl lijn naar het internet toe. en niet vanaf het internet naar een dsl lijn van tweak, dus jouw testen kan ik niet nagaan.
Ah, van binnen naar buiten ga ik ook via .33.... althans dat is de bedoeling:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 1?: [LOCALHOST]     pmtu 1500
 1:  82-197-204-1.dsl.cambrium.nl (82.197.204.1)           29.598ms
 2:  core2-ring.cambrium.nl (217.19.16.33)                251.548ms
 3:  core1.cambrium.nl (217.19.16.1)                       32.189ms
 4:  AMSIX1.nl.ionip.net (195.69.144.118)                 asymm  5  30.668ms
 5:  so-0-0-1.r1-HFD1.nl.ionip.net (194.88.114.66)        asymm  6  34.562ms
 6:  213.206.75.1 (213.206.75.1)                           39.845ms reached
     Resume: pmtu 1500 hops 6 back 6

Geeft soms idd wat timeouts soms, maar daar heb ik weinig last van.

Packets: Sent = 327, Received = 318, Lost = 9 (2% loss)
Packets: Sent = 1053, Received = 983, Lost = 70 (6% loss)

[Voor 6% gewijzigd door JoostBaksteen op 25-10-2004 14:29]

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier is het nog steeds kut. Als ik op een link klik opent ie hem niet, klik ik er nog een keer op en dan komt ie meteen.

• PureDJ
Het is hier iets beter, maar nog niet de standaard die ik verwacht, ping schomeld soms heel erg, waardoor dus ook zowel mijn audio stream up als down er mee kapt.
Moet zeggen dat up stabieler is dan down. Maar ja, ik verwacht eigenlijk meer.

Ik had ook gehoopt dat na het onderhoud van zondag de problemen voorbij waren, maar helaas.
Ik snap alleen 1 ding niet, als ik het allemaal gied begrepen heb is zo'n beetje alle hardware daar bij TweakDSL vervangen.
Waar zou dan het probleem nog kunnen liggen? ...

Anoniem: 102577

Toen ik vanmorgen rond 7 uur voor vertrek naar werk de internetpagina's opriep die gisteren problematisch waren kwamen ze terstond op het scherm, dus ik dacht het lek is vannacht boven gekomen...

als ik de berichten hierboven lees niet dus??...is dus schijnbaar een erg lastig probleem...moet wel zeggen dat ik er alle vertrouwen in heb dat het snel weer goed komt...ben geen online gamer dus al die pingproblemen van de afgelopen maand zijn aan mij voorbijgegaan..

Ik was en blijf een erg tevreden tweakdsl'er.

Problemen komen overal voor en niemand is zo open in de behandeling ervan als Tweak.

• Hans van Eijsden
Anoniem: 102577 schreef op 25 oktober 2004 @ 13:49:
Toen ik vanmorgen rond 7 uur voor vertrek naar werk de internetpagina's opriep die gisteren problematisch waren kwamen ze terstond op het scherm, dus ik dacht het lek is vannacht boven gekomen...

als ik de berichten hierboven lees niet dus??...is dus schijnbaar een erg lastig probleem...
Vannacht rond een uur of 3 leek het probleem niet op te treden, maar nu is het een absolute ramp. Als ik hier een pagina wil oproepen lukt dat niet, dan duurt het 20 seconden en dan kan hij de pagina niet weergeven. Resolven doet-ie wel. Pingen geeft 82% packet loss. Ik moet voor de radio allerlei redactioneel werk doen en dat lukt nu gewoon niet omdat ik niet kan surfen. Vandaar dat ik mijn ouderwetse inbelverbinding weer tevoorschijn heb gehaald.. daarmee kan ik namelijk wèl surfen :*)

• _BladE2k_
Jup, het is inderdaad weer totaal 3x nix... Weer lange laadtijden met pages, gamen, nou daar begin ik maar niet meer aan en de disconnects gaan weer helemaal de goede kant op:

[03:08] * Disconnected
[04:29] * Disconnected
[10:15] * Disconnected
[10:56] * Disconnected
[11:28] * Disconnected
[11:42] * Disconnected
[12:35] * Disconnected
[13:40] * Disconnected
[13:43] * Disconnected

Ghandi: Kan je aub OF op de site OF in elk geval hier *iets* laten weten wat jij denkt dat er afspeelt?

Een standaard GoTter ;)

• om3ega

om3ega

I identify as..

Ik heb al sinds vanmorgen vroeg een remote SSH verbinding open staan en geen 1x disconnect.. dus in dat opzicht gaat het goed. Dalijk thuis even kijken of ik (nog) last heb van traag openende pagina's .. :) ... Ik heb er ook vertrouwen in dat het goed komt. Het probleem is nou eenmaal niet zo makkelijk te lokalizeren. En hee.. we hebben nog internet :) .. dus je bent niet helemaal afgesneden van je sociale levensstengel ;)

10/25/2004 14:18:11> Regained contact with DNS servers
10/25/2004 14:18:6> Lost contact with DNS servers
10/25/2004 13:51:21> Regained contact with DNS servers
10/25/2004 13:46:36> Lost contact with DNS servers
10/25/2004 12:30:8> Regained contact with DNS servers
10/25/2004 12:30:2> Lost contact with DNS servers
10/25/2004 11:49:17> Regained contact with DNS servers
10/25/2004 11:48:37> Lost contact with DNS servers
10/25/2004 10:41:33> Regained contact with DNS servers
10/25/2004 10:41:0> Lost contact with DNS servers
10/25/2004 10:40:50> Regained contact with DNS servers
10/25/2004 10:40:48> Lost contact with DNS servers
10/25/2004 10:36:46> Regained contact with DNS servers
10/25/2004 10:30:29> Lost contact with DNS servers

• JoostBaksteen
om3ega schreef op 25 oktober 2004 @ 15:41:
Ik heb al sinds vanmorgen vroeg een remote SSH verbinding open staan en geen 1x disconnect.. dus in dat opzicht gaat het goed. Dalijk thuis even kijken of ik (nog) last heb van traag openende pagina's .. :) ... Ik heb er ook vertrouwen in dat het goed komt. Het probleem is nou eenmaal niet zo makkelijk te lokalizeren. En hee.. we hebben nog internet :) .. dus je bent niet helemaal afgesneden van je sociale levensstengel ;)
Zelfs met 13% packet loss (atm) blijft mijn ssh werken 8)

Normaal wilt hij nog wel eens disconnecten maar vandaag nog 0 keer :D (nadat hij het weer deed). Dus ik heb er gelukkig niet erg veel last van.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 22:01

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Internet loopt wel een stuk sneller als gisteren, maar heb nu continue time-outs.

Heb verder niets aanstaan en me router helemaal opnieuw ingesteld met nieuwste firmware, dus ligt niet of nauwelijks aan mij mag ik hopen.

En ander vraagje

Mocht ik willen overstappen op de snelste abbo vorm nu, maar een jaar later weer terug willen overstappen op lager abbo omdat ik het huis uit ben en me ma en broertje er weinig aan hebben, is dit dan mogelijk?

Signature?

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Maar eens besloten om te bellen want de verbinding is nog verre van goed.

Ik begreep van TweakDSL dat zij rond 18.00 uur werkzaamheden gaan doen aan het netwerk om de huidige problemen op te kunnen lossen. Of er onderbrekingen gaan plaats vinden in de verbinding weet ik niet, of dat wat uitmaakt, maar bij deze weten jullie het.

• Mich
  • Nu online
Hmm na mijn boze reactie zondag blijkt dus dat veel meer mensen er last mee hebben :(

Naja ik hoop dat ze om 18.00 het probleem definitief oplossen, want nu gaan hier ook sommige sites zeer sloom, als ik ze al kan openen

Anoniem: 59362

robertpNL schreef op 25 oktober 2004 @ 16:14:

Ik begreep van TweakDSL dat zij rond 18.00 uur werkzaamheden gaan doen aan het netwerk om de huidige problemen op te kunnen lossen. Of er onderbrekingen gaan plaats vinden in de verbinding weet ik niet, of dat wat uitmaakt, maar bij deze weten jullie het.
bedankt voor de info, toch vind ik het jammer dat tweakdsl niet even 5 seconden de tijd ervoor neemt om het eea op de website neer te zetten..

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

mij hebben ze idd precies hetzelfde verteld, hebben ze jou ook gevraagd als het nix helpt morgen weer te bellen ?

Anoniem: 23408

het lijkt haast een dubbelijns adsl lijntje af en toe
t is gewoon traag kwa connecten daarna is het sneller maar niet zoals meestal

(ik lees de info hierboven en vraag me ook af waarom dit idd nooit gewoon op de site kan worden gezet. )

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 23408 op 25-10-2004 16:31]

Anoniem: 59362 schreef op 25 oktober 2004 @ 16:19:
[...]

bedankt voor de info, toch vind ik het jammer dat tweakdsl niet even 5 seconden de tijd ervoor neemt om het eea op de website neer te zetten..
tja ze zijn natuurlijk perfect wellicht moeten ze de "doelstellingen naar beneden bijstellen"
B)

• adam76

Ik gaat ook nogmaals maar eens even bellen.

edit:

en inderdaad de vriendelijke mevrouw vertelde me inderdaad het zelfde. dat in de ochtend de problemen opgelost leken te zijn, maar nu steken deze problemen weer de kop op. ze gaan dus laat in de middag daar onderhoud aan plegen. en ze hopen dat de problemen in het begin van de avond opgelost zijn.

Ik wacht af .............................

[Voor 29% gewijzigd door adam76 op 25-10-2004 16:43]

• adam76
joostbaksteen schreef op 25 oktober 2004 @ 15:50:
[...]

Zelfs met 13% packet loss (atm) blijft mijn ssh werken 8)

Normaal wilt hij nog wel eens disconnecten maar vandaag nog 0 keer :D (nadat hij het weer deed). Dus ik heb er gelukkig niet erg veel last van.
dan heb je enorm veel geluk. mijn ssh sessie die houdt het niet erg lang uit naar mijn servers momenteel. :/

• Korumera
Ok je hoort mij niet snel iets zeggen hier over maar begin het nou toch echt zat te worden dat me msn al de hele dag disconnect.

• PureDJ
Hallo knock knock TweakDSL, ik weet niet wat jullie daar allemaal uitvreten, maar het word steeds slechter.
Nu heb ik mazzel als er nog wat packetjes doorkomen, sjezus zeg...,moeten we massaal maar de stekker eruit trekken?
Als het zo doorgaat heeft overmorgen geen enkele TweakDSLer nog internet.

Ik kan niet geloven dat ze bij TweakDSL niet weten wat er aan de hand is, als je op hun pagina kijkt doet zich dit probleem al voor sinds 4 augustus, dan moet je nu toch weten waar het probleem zit.
Ik geloof ook wel dat je je problematiek niet zo op straat wil gooien, maar dit duurt te lang!
Wat er ook mis is, gooi het de deur uit en vervang het door iets goeds!

[Voor 38% gewijzigd door PureDJ op 25-10-2004 17:14]

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 10:00
Ik wil ook maar even reageren, gelukkig ben ik niet het enige slachtoffer. M'n grootste irritatie momenteel is dat google soms zelfs erg traag reageert en laat staan de pagina's welke gegoogled zijn...

Als ik een trace laat lopen (mtr) dan kan ik eerlijk gezegd geen rare dingen ontdekken.

edit:

En terwijl ik dit allemaal zo zeg en vervolgens verder ga, lijkt 'ie ineens een stuk beter te gaan... Heb er toch de hele namiddag al last van, erg toevallig dus

[Voor 26% gewijzigd door BlackB1rd op 25-10-2004 17:16]

Een hele zooooi

• bartvb
Mijn ouders kregen vandaag deze mail (hebben Demon DSL):
Geachte klant,

Op 31-10-2004 wordt er uitgebreid onderhoud gepleegd aan centrale
apparatuur in het DSL-netwerk van onze DSL-partner bbned.

De werkzaamheden vinden plaats tussen 00.01 uur CEST en 08.00 uur CET.
Als gevolg hiervan zal uw verbinding tussen die tijden gedurende
enkele uren niet beschikbaar zijn. Het is noodzakelijk dat gedurende
die tijd uw DSL modem aan blijft staan. Wij verzoeken u geen contact
op te nemen met de afdeling Support met inhoudelijke vragen hierover.
De Support medewerkers hebben geen extra informatie.

Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer
opkomen. Mocht dat niet het geval zijn dan verzoeken wij u zo spoedig
mogelijk contact op te nemen met de afdeling Support op het (gratis)
nummer 0800 - 336 66 68. Vanaf een mobiele telefoon kunt u bellen met
0900 - 02 12 (EUR 0,10 p.m. plus de gebruikskosten van uw mobiele
telefoon).

Dit onderhoud is essentieel voor de continuiteit van de dienstverlening.
Heeft dat ook betrekking op de dienstverleding van TweakDSL aangezien beide partijen met spul van BBned werken?

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Vanmorgen leek het redelijk te gaan, nu is het ook weer traag, pagina's komen na enkele keren klikken pas, en soms krijg ik helemaal geen leven uit mijn browser.

8)7 edit: en niet te vergeten veel DNS ERRORS

Reply from 62.58.54.115: bytes=32 time=146ms TTL=121
Reply from 62.58.54.115: bytes=32 time=158ms TTL=121
Reply from 62.58.54.115: bytes=32 time=178ms TTL=121
Reply from 62.58.54.115: bytes=32 time=131ms TTL=121

[Voor 49% gewijzigd door Nijl op 25-10-2004 18:37]

You are NIJL-ed!

• Cybje
  • Laatst online: 02-06 19:28

Cybje

First Post!

TweakDSL kan hier weinig aan doen, de problemen liggen vooral bij partner Cambrium, gezien bijv. MyADSL er ook last van heeft. Het is inderdaad 1 a 2 dagen 'gekloot', maar ik vind niet echt dat je mag zeuren. De prijs van DSL via Cambrium ligt vrij laag en als je echt 99,9% uptime wilt hebben zul je SDSL met service contract moeten nemen.

Alsnog, echt netjes is het natuurlijk niet en ze moeten niet raar staan te kijken als er mensen overstappen, want bijv. XS4All weet ook stabiele DSL te leveren tegen een niet eens zoveel hogere prijs.

Wat ruist er door het struikgewas

bartvb schreef op 25 oktober 2004 @ 18:01:
Mijn ouders kregen vandaag deze mail (hebben Demon DSL):

[...]

Heeft dat ook betrekking op de dienstverleding van TweakDSL aangezien beide partijen met spul van BBned werken?
zou zo maar kunnen die snelheidsverdubbeling hebben ze ook eerst bij tweakdsl "geoefend" eerdat hij bij demon doorgevoerd werd.

effe wat anders krijgen ook niet tweakdsl-ers die Waarschuwing boven hun reply-form???

Cybje schreef op 25 oktober 2004 @ 18:34:
TweakDSL kan hier weinig aan doen, de problemen liggen vooral bij partner Cambrium, gezien bijv. MyADSL er ook last van heeft.
effe checke cambrium Randstad 22-133 1316 BW ALMERE
tweakdsl Randstad 22-133 1316 BW Almere

volgens hun eigen site's ... dus zoveel verschil zit er niet in t is dat de kvk site onbereikbaar is anders had ik er wat gedetailieerder op in kunnen gaan heb ook altijd in het verleden met cambrium gebeld bij storingen van mn tweakdsl abbo duzz..... :z

zo genoeg geklaag voor vandaag .........morgen is er weer een dag 8)7

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 23408 op 25-10-2004 18:50]

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 5 ms 5 ms 5 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 * * * Request timed out.
4 10 ms 12 ms 12 ms core1.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 10 ms 10 ms 10 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 23 ms 21 ms 16 ms tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

het gaat nog steeds ergens goed fout iig, denk dat de fix van 18:00 niet gelukt is :/

• BlackB1rd
  • Laatst online: 18-05 10:00
Klopt, core2 router reageert nu al ruim een uur niet meer, maar daarachter vindt nagenoeg geen packet loss plaats

Een hele zooooi

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

heb net idd ff tweakers lopen pingen en gemiddeld heb ik weer 7, om de 14 pings ongeveer een uitschieter naar 20 maar dat is het wel, niets extreems meer iig ,
met surfen gaat het nog wel rete traag hier :/

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Roytjuh schreef op 25 oktober 2004 @ 19:13:
heb net idd ff tweakers lopen pingen en gemiddeld heb ik weer 7, om de 14 pings ongeveer een uitschieter naar 20 maar dat is het wel, niets extreems meer iig ,
met surfen gaat het nog wel rete traag hier :/
Hier schommelt de ping nog aardig en veel site's zijn super traag of soms zelfs onbereikbaar. Weet iemand of ze al bezig zijn met onderhoud of nog steeds weinig info omtrent dit probleem ?

Wel erg iri is het als je echt wat moet doen en je kan er nie komen, Zijn die twee core routers er om me kaar te loadbalancen ? omdat het nu zo traag is dat core 1 gewoon overbelast is nu :?

[Voor 19% gewijzigd door _MaLa_ op 25-10-2004 20:12]

Volgens mij zitten ze ff een broodje giros naar binnen te snokken, die mensen moeten ook eten.

:>

Anoniem: 26314

Hopen dat het een en ander snel opgelost gaat worden. Het is hier een aantal dagen traag . Online gamen is al helemaal dramatisch (gelukkig geef ik niet om stats).

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:44
hoe lang duurt het om over te stappen van Cistron (Xs4all) bbn naar TweakDSL?????

De eerste 3 maanden
59.95 29.95

bedoelen ze dan de eerste 3 maanden 29.95 en dan 59.95?

burp2001 schreef op 25 oktober 2004 @ 20:03:
hoe lang duurt het om over te stappen van Cistron (Xs4all) bbn naar TweakDSL?????

De eerste 3 maanden
59.95 29.95

Niet overstappen,
ik kan het je niet aanraden

• Ghandi
burp2001 schreef op 25 oktober 2004 @ 20:03:

De eerste 3 maanden
59.95 29.95

Correct

Wat voor browser gebruik je? De eerste prijs hoort doorgehaald te zijn.

Anoniem: 100320

Ik krijg nostalgische beelden van vroeger uit de commodore Amiga tijd...en of wishnet provider 56K modem.

Pagina's en/of updates van forums laden niet of slechts na herhaalde pogingen en dan erg traag, los van allerlei DNS-errors..

Ik zou zeggen doe die oude routers maar terug...toen had ik als niet-gamer nergens last van en was ik dik tevreden.

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 04-06 16:40
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 5 ms 5 ms 5 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 * * * Request timed out.
4 10 ms 12 ms 12 ms core1.cambrium.nl [217.19.16.1]
[knip
het gaat nog steeds ergens goed fout iig, denk dat de fix van 18:00 niet gelukt is :/[/quote]

Dat die 3e hop geen ICMP reply geeft zegt niets. Dat betekent vermoedelijk alleen maar dat die hop (tot gisteren core2-ring.cambrium.nl) geen ICMP echo's (naar jou) uitstuurt. Op zich ook niet echt nuttig dat dat ding aan jan-en-alleman ICMP verkeer moet sturen, persoonlijk zie ik liever dattie gewoon verkeer doorlaat 8)

• Ghandi
Maandag avond, rond 22.00 zal de switch op RedBus herstart worden; als dit goed verloopt, zal rond 22.30 de switch op Telecity II herstart worden. Deze laatste geeft een onderbreking voor het DSL verkeer; de eerste voor het colo verkeer.

Herstart is nodig voor een specifieke configuratiewijziging; de performance van het netwerk is goed met betrekking tot download snelheden; de response is niet goed met betrekking tot - met name - UDP verkeer, waaronder nameserver requests.

De reden om dit onderhoud niet tot later in de nacht uit te stellen is de huidige hinder voor alle gebruikers.

Anoniem: 107720

Wij nacht gebruikers danken u ;)

• Hans van Eijsden
Ben benieuwd! Suc6! :)

• Xandrios
Dat klinkt inderdaad als een logische verklaring :)

Overigens heb ik zelf geen last van een performance probleem: Bijvoorbeeld usenet (Ook naar Amerikaanse servers, usenet) gaat gewoon op volle snelheid. (6mbit, max van m'n lijn). En ook gewoon stabiel :)

Maargoed, over 20 minuten zullen we zien...ben benieuwd :)

• Korumera
Zoals ghandi al zei is het meer een probleem van pings en niet van download snelheden. ik download ook gewoon nog steeds met 600kb/s (ok it swel iets langzamer) maar ff Far Cry online doen dat zit er niet in :D

• bartvb
Hm, er lijkt toch een stuk meer mis te zijn dan alleen UDP, SSH heeft enorm weinig (lees: niets) met UDP van doen en development via SSH is op het moment echt niet te doen :\ Constant blijft m'n cursor steken of moet ik een paar seconde wachten tot ik zie wat ik getiept heb. Niet bepaald een werkbare situatie. Maar we wachten braaf af.. Nog een minuutje :)

• Mich
  • Nu online
LordHades schreef op 25 oktober 2004 @ 21:41:
Zoals ghandi al zei is het meer een probleem van pings en niet van download snelheden. ik download ook gewoon nog steeds met 600kb/s (ok it swel iets langzamer) maar ff Far Cry online doen dat zit er niet in :D
idd de ping en stabiliteit. Over de d/l snelheid ben ik laatst tijd erg tevreden :)

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 04-06 16:40
Mich schreef op 25 oktober 2004 @ 21:59:
[...]
idd de ping en stabiliteit. Over de d/l snelheid ben ik laatst tijd erg tevreden :)
Hoewel de nieuwspagina suggereert dat er pas om 22:30 een effectieve maatregel uitgevoerd wordt, lijkt de reset van de eerste switch toch behoorlijk te helpen (tot nu toe).

In ieder geval geen DNS (udp) problemen meer en stukken betere responsiviteit. Nou maar hopen dat het zo blijft.. :/

Edit: alleen die download... 114KB/s ipv 550..

..als dat maar goed komt..

[Voor 8% gewijzigd door Maarten @klet.st op 25-10-2004 22:23. Reden: downloadsnelheid]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en volgens mij werkt de 2e switch niet echt mee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ShadowBumble
  • Laatst online: 16:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

BackSlash32 schreef op 25 oktober 2004 @ 22:37:
...en volgens mij werkt de 2e switch niet echt mee.
en ook hier ligt de boel deruit :(

wist wel dat er toch nog profeit was van avonddiensten op me werk :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ShadowBumble schreef op 25 oktober 2004 @ 22:42:
en ook hier ligt de boel deruit :(
mja

houdt wel in dat er zo'n 300 klanten van ons die via Cambrium dataverkeer krijgen nu ook niks hebben :X
Gaat weer leuk worden morgenochtend aan de telefoon :X

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RupS
  • Laatst online: 03-04 07:54
Er gebeurt inderdaad erg weinig ....
Ik weet dat switches traag kunnen zijn met booten, maar 20 minuten :X

* RupS is atm blij met het wat "open" geconfigureerde wifi van de buren :+

edit:

Jee! we zijn er weer!!

[Voor 19% gewijzigd door RupS op 25-10-2004 22:49]

• Xandrios
Were back...en het lijkt beter te gaan :)

[edit]
Paar kleine hikjes nog....maar pagina's laden weer vlot, zonder wachttijden _o_

[Voor 56% gewijzigd door Xandrios op 25-10-2004 22:52]

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Xandrios schreef op 25 oktober 2004 @ 22:49:
Were back...en het lijkt beter te gaan :)
Id ziet er goed uit weer hopelijk is problem solved dit viel reuze mee ghandi tnx :>

Yups effe dik hoge ping nog in begin en nu alles normaal weer :o

[Voor 14% gewijzigd door _MaLa_ op 25-10-2004 22:53]

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Idd, het lijkt erop dat het nu goed gaat :)

op de site:
De reden om dit onderhoud niet tot later in de nacht uit te stellen is de huidige hinder voor alle gebruikers.

chappo, liever 3 kwartier geen internet dan de hele dag brak 8)

effe typen "kleine moeite groot plezier"

Anoniem: 26314

*zoef* *zoef* en hij doet ut weer.
[Droopy]You know what? I'm happy ;( [/Droopy]

• Xandrios
Net nog een hikje, ~60 seconden :)
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
25/10/2004: Herstart switch met andere configuratie

Maandag avond, rond 22.00 zal de switch op RedBus herstart worden; als dit goed verloopt, zal rond 22.30 de switch op Telecity II herstart worden. Deze laatste geeft een onderbreking voor het DSL verkeer; de eerste voor het colo verkeer

Herstart is nodig voor een specifieke configuratiewijziging; de performance van het netwerk is goed met betrekking tot download snelheden; de response is niet goed met betrekking tot - met name - UDP verkeer, waaronder nameserver requests.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee