Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 8 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.443 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Hoezo zou er wat gebeuren?

Anoniem: 21921

ik dacht dat er nieuwe apparatuur geplaatst zou worden

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 23:30
Xandrios schreef op 17 oktober 2004 @ 16:52:
[...]

Opzich is het nu wel goed stabiel en snel weer. Enige nadeel dat ik nog ervaar is dat er af en toe een dipje van een seconde of 20 voorkomt, waar de verbinding vrijwel wegvalt. Maar blijkbaar niet totaal, alle services (icq, msn, irc etc) blijven gewoon online :)
Dat heb ik soms ook wel eens. Zou het niet iets met DNS kunnen zijn o.i.d.? Dat resolven niet lukt voor 20 seconden?
Soms zie ik op IRCnet m'n lag wel hoog oplopen (30+) maar daarna is het in 2 seconden weer okee.. raar maar ach t werkt, en snel :>

https://www.hansvaneijsden.com

• PureDJ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Hans van Eijsden schreef op 18 oktober 2004 @ 01:11:
[...]

Dat heb ik soms ook wel eens. Zou het niet iets met DNS kunnen zijn o.i.d.? Dat resolven niet lukt voor 20 seconden?
Soms zie ik op IRCnet m'n lag wel hoog oplopen (30+) maar daarna is het in 2 seconden weer okee.. raar maar ach t werkt, en snel :>
Nee, is niet de DNS server, ik gebruik streaming, en daar merk ik het ook, het is gewoon dat er wat pakketjes kwijt raken.
Maar volgens TweakDSL ligt het of aan de modem of aan de bekabeling, dus ik wacht eerst nog even op de leenmodem.

PureDJ schreef op 18 oktober 2004 @ 15:39:
[...]

Nee, is niet de DNS server, ik gebruik streaming, en daar merk ik het ook, het is gewoon dat er wat pakketjes kwijt raken.
Maar volgens TweakDSL ligt het of aan de modem of aan de bekabeling, dus ik wacht eerst nog even op de leenmodem.
Dat lijkt me sterk, bijna iedereen heeft er last van.

• Xandrios
Vreemd probleem is bij mij zojuist de kop komen opsteken:

Een aantal sites (Allemaal USA zo te zien) werken niet meer. Een voorbeeld van zo'n host is http://www.crewserver.com

+ Het lijkt (tot nu toe) erop dat ik de enige ben met dit probleem, niet iedereen met TweakDSL heeft er last van.
+ Andere hosts in het serverpark van die url hierboven werken wel.
+ Het probleem lijkt pas op te treden bij de laatste hop, de webserver dus
+ Geen firewall probleem, ander IP (via dhcp release / renew) verhelpt het niet.
+ Niet een slechte lijn, zelfs met een timeout van 10 seconden komt er via ping / ssh / telnet / ftp geen enkele bit terug.
+ Andere sites die wel werken, zijn supersnel.
+ Geen DNS probleem, nslookup werkt prima

Het lijkt dus erg sterk op een lokaal probleem bij mij. Toch is dit niet het geval. Als ik via telnet inlog op m'n router (En nee, die heeft geen spyware problemen ;) ), lukt zelfs een ping ook niet naar een van de betreffende hosts.

Toevallig iets gewijzigd vanmiddag aan het netwerk? Mischien een oude route die nog verkeerd staat, na het wijzigen van een (core?) router?

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 23:39
Ook ik heb hier last van met een belgische skynet connectie. Alvanaf deze middag

zie ook www.neowin.net/forum/ enz allemaal beetje dood

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Xandrios
Inderdaad, die host doet ook niets.

Wel vreemd, als jij het met een andere ISP ook hebt. Maar dan is het wel uitermate vreemd dat andere mensen met bijv. tweakdsl er WEL gewoon op kunnen komen. Erg vaag.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 23:39
soms werkt het wel!

Ik heb een paar keer geprobeerd soms wel soms niet. Andere hosts dus vanaf TELIA kunnen er ook niet op. Klein probleempje ? of weer eens een kaberl door gegraven. Ben nogal een veel bezoeker van neowin

Kom nu wel op crewserver

[Voor 6% gewijzigd door iNickx op 18-10-2004 17:03]

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Nou xandrios ik kom ook niet op bovenstaande links hoor

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Anoniem: 21921 schreef op 18 oktober 2004 @ 17:03:
Nou xandrios ik kom ook niet op bovenstaande links hoor
Bij mij werken de links goed.
http://www.neowin.net/forum/ => ok!

http://www.crewserver.com/ => ok! (ik krijg daar een plaatje te zien met de tekst "Powered by Crewserver".

• PureDJ
Anoniem: 21921 schreef op 18 oktober 2004 @ 16:23:
[...]

Dat lijkt me sterk, bijna iedereen heeft er last van.
Waarom zeggen ze dan bij Tweak dat het of aan de bekabeling of aan de modem moet liggen?
Bedoel, bij tweak zullen ze toch wel weten of het aan de hun netwerk ligt of aan de bekabeling/modem.

PureDJ schreef op 18 oktober 2004 @ 17:22:
[...]

Waarom zeggen ze dan bij Tweak dat het of aan de bekabeling of aan de modem moet liggen?
Bedoel, bij tweak zullen ze toch wel weten of het aan de hun netwerk ligt of aan de bekabeling/modem.
Misschien wist de telefoniste niet dat ze nog steeds met het netwerk bezig waren?

Want een paar post terug lees ik dat er deze week nieuwe routers in het netwerk geplaatst gaan worden.

Xandrios had zelf ook last van dat de verbinding af en toe ff wegviel.
Dit lijkt me zeker niet aan je modem te liggen.

• PureDJ
Anoniem: 21921 schreef op 18 oktober 2004 @ 17:25:
[...]

Misschien wist de telefoniste niet dat ze nog steeds met het netwerk bezig waren?

Want een paar post terug lees ik dat er deze week nieuwe routers in het netwerk geplaatst gaan worden.

Xandrios had zelf ook last van dat de verbinding af en toe ff wegviel.
Dit lijkt me zeker niet aan je modem te liggen.
Nee nee, dit was niet van de telefoniste, maar van de 2e support, iemand die al vanaf het begin bij tweakdsl werkt.
En ik neem aan dat de 2e support van alles op de hoogte is.

• Xandrios
Het kan zijn dat jou problem anders is dan het probleem dat ik/wij ervaren.

Wat ik heb is in ieder geval geen modem probleem, geen DNS probleem. Echt iets dat zich ergens bij een van de (core) routers afspeelt.

Nu moet ik zeggen dat ik het vandaag nog niet heb opgemerkt :)

[edit]
En terwijl ik dit type gebeurt het :+

http://crew.tweakers.net/Cutebritney/tweak_break.JPG

'k moest even naar een picture host zoeken, aangezien m'n server in de usa dus onbereikbaar is ff :+

[Voor 32% gewijzigd door Xandrios op 18-10-2004 17:48]

• PureDJ
Xandrios schreef op 18 oktober 2004 @ 17:36:
Het kan zijn dat jou problem anders is dan het probleem dat ik/wij ervaren.

Wat ik heb is in ieder geval geen modem probleem, geen DNS probleem. Echt iets dat zich ergens bij een van de (core) routers afspeelt.

Nu moet ik zeggen dat ik het vandaag nog niet heb opgemerkt :)

[edit]
En terwijl ik dit type gebeurt het :+

[afbeelding]

'k moest even naar een picture host zoeken, aangezien m'n server in de usa dus onbereikbaar is ff :+
Nou dat is precies hetzelfde wat ik heb..

Round Ping(max): 18.9 ms , Packets Loss: 75 %
Mon Oct 18 17:47:49 CEST 2004: Studio Stream onderbroken, backup wordt gestart
Mon Oct 18 17:48:00 CEST 2004: Backup draait
Mon Oct 18 17:48:03 CEST 2004: Studio Connectie is terug -> testen

ff offtopic, Xandrios welk streampje gaat bij jou de deur uit? (nieuwsgierig)

• Xandrios
In mijn geval is die 128kbit stream inkomend; ik luister ipv uitzenden :)

Anoniem: 107720

Mijn DNS problemen zijn overgegaan in gehele verbinding valt weg (e-tech modem moet opnieuw contact maken, IP krijgen) problemen.

• Xandrios
Blijft je LineSync wel up?

Als je modem echt de verbinding verliest kunnen er meerdere dingetjes aan de hand zijn:
- Iets of iemand zit te storen op je telefoonlijn
- Je buurman zit HEEL erg te storen op z'n telefoonlijn, zodat er overspraak plaatsvind op jou kabeltje.
- Wegens regenval is je kabel verslechterd, en is je modem bezig met het opnieuw uitzoeken van de maximale snelheid. In dat geval zou het handig kunnen zijn (als je 8/1 hebt) om je verbinding vast te laten zetten op een bepaalde snelheid. Ik meende dat dat op request kan, dat je een ander snelheids-profiel krijgt. (Bijvoorbeeld 8/0.5 mbit).
- BBned heeft tijdelijk problemen

Heb je overigens al eens een ander modem geprobeerd?

• PureDJ
Maar goed, nu vraag ik me een beetje af.
Moet ik me genaaid voelen, omdat er verkeerde info aan mij doorgegeven is door de 2e support van tweakdsl, of...
Is mijn probleem toch significant anders dan de rest van de tweakdsl gebruikers?

• Xandrios
Het zou kunnen dat op het moment van bellen dit probleem nog niet in deze vorm bekend / duidelijk was. Genaait voelen hoef je je denk ik niet, ik kan me niet voorstellen dat ze je keihard voorliegen op die manier.

Overigens zal het snel opgelost zijn als de nieuwe corerouter in gebruik wordt genomen, die komt deze week binnen heb ik begrepen :)

Anoniem: 107720

Het enige verschil is dat mijn SNR margin voor de downstream omlaag is van 20 naar 14-15. Er zijn geen crc errors/errored seconds. Er is wel regen gevallen vandaag maar goed dat gebeurt wel vaker zonder dat ik ooit last heb gehad (tweakdsl sinds jan. 2003). Tja en of de buurman zit te kloten, wie weet :) Ik zal wel even bellen, kijken of de tweakdsl mensen me meer kunnen vertellen.

update - SNR is nu nog maar 11-12

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 107720 op 18-10-2004 18:47]

• PureDJ
Xandrios schreef op 18 oktober 2004 @ 18:09:
Het zou kunnen dat op het moment van bellen dit probleem nog niet in deze vorm bekend / duidelijk was. Genaait voelen hoef je je denk ik niet, ik kan me niet voorstellen dat ze je keihard voorliegen op die manier.

Overigens zal het snel opgelost zijn als de nieuwe corerouter in gebruik wordt genomen, die komt deze week binnen heb ik begrepen :)
De melding van het probleem heb ik eind vorige week gemaakt, omdat ik het eigenlijk helemaal zat was. De problemen duurde mij te lang en ik heb gewoon te veel problemen bij tweakdsl meegemaakt.
Na het bellen naar de helpdesk kreeg ik zonder dat er maar iets gekeken werd de melding dat mijn bekabeling te lang was (van isra naar splitter) wat ik een beetje vreemd vond.
na een mailtje te sturen naar de support om opheldering te vragen (ik was ook niet erg vriendelijk behandeld door de desbetreffende helpdesker)
vertelde ze mij dat daadwerkelijk wat te zien was
Trained downstream bitrate : 2048 kbps
Trained upstream bitrate : 1024 kbps
Downstream SNR margin : 8 dB
Upstream SNR margin : 36 dB
Downstream attenuation : 9 dB
Upstream attenuation : 13.5 dB
Downstream transmit power : 13.6 dBm
Upstream transmit power : 12.6 dBm

Nu weet ik niet wat normaal is voor zo'n soort verbinding, maar ik dacht eindelijk verder te komen na lang proberen en iedere keer weer een ander raar verhaal te horen.
Ik heb de hele bekabeling los gehaald, m'n huis op z'n kop gezet om de modem direkt naast de isra te krijgen. (dit hielp niet)
Maar nu zie ik dat er meer mensen dezelfde problemen hebben.
Dan voel ik me wel een beetje genaait.
Ook omdat ik steeds meer luisteraars aan het verliezen ben.

• Xandrios
Anoniem: 107720 schreef op 18 oktober 2004 @ 18:42:
Het enige verschil is dat mijn SNR margin voor de downstream omlaag is van 20 naar 14-15. Er zijn geen crc errors/errored seconds. Er is wel regen gevallen vandaag maar goed dat gebeurt wel vaker zonder dat ik ooit last heb gehad (tweakdsl sinds jan. 2003). Tja en of de buurman zit te kloten, wie weet :) Ik zal wel even bellen, kijken of de tweakdsl mensen me meer kunnen vertellen.

update - SNR is nu nog maar 11-12
Tja, dat klinkt wel als een flinke "drop" in je signaal. Maar om eerlijk te zijn weet ik zelf ook niet wat 'normale" waardes zouden zijn. Of wat minimale waardes zijn.
Wel was het zo dat een 8mbit verbinding een flink hogere waarde nodig heeft als bijv. een 2mbit verbidning, meende ik.

Ik zal zodirect eens kijken of ik ergens een juiste verklaring voor die waardes kan vinden :)
Tja, erg begrijpelijk, dat wel...

In ieder geval ligt het niet aan je margin waardes, als je precies dezelfde symptomen hebt als oa ik hierboven postte. Want -voor zover ik weet- heeft iedereen er last van. Of in ieder geval iedereen die op dezelfde verbinding zit. (Ik heb begrepen dat er twee zijn tussen Tweak en BBned...).

Line Rate: Current sync rate (256Kbps/1472Kbps) - this is the maximum allowed by current FCC tarrifs

Attainable Rate: The sync rate you would obtain if the DSLAM sync limits were removed. This is also a good indicator of the overall quality of the loop. The maximum ADSL sync rate is about 1500Kbps/8000Kbps. If your attainable rate is approaching these values you have a very good/short loop.

SNR (Signal to Noise) Margin: Measures the relative strength of the ADSL signal compared to background noise. Thus, the higher the reading the better. Alcatel specifications indicate that the minimum SNR required to maintain sync is 6dB (decibels).

Attenuation: Measures how much the signal has degraded as it travels from the DSLAM to the modem and vice-versa. In this case, the lower the number, the better. Usually the maximum attenuation that can occur and still have a readable signal is about 60-65dB.

Output Power: Indicates how much power each modem is using. You will see power increase as loop length increases. Additionally, sync frequently becomes unstable when output power is > 15-16dB.

[Voor 49% gewijzigd door Xandrios op 18-10-2004 19:09]

• PureDJ
Xandrios schreef op 18 oktober 2004 @ 19:04:

SNR (Signal to Noise) Margin: Measures the relative strength of the ADSL signal compared to background noise. Thus, the higher the reading the better. Alcatel specifications indicate that the minimum SNR required to maintain sync is 6dB (decibels).

Attenuation: Measures how much the signal has degraded as it travels from the DSLAM to the modem and vice-versa. In this case, the lower the number, the better. Usually the maximum attenuation that can occur and still have a readable signal is about 60-65dB.

Output Power: Indicates how much power each modem is using. You will see power increase as loop length increases. Additionally, sync frequently becomes unstable when output power is > 15-16dB.
Hey thanks!!!

Als ik dit zo zit te lezen en ik kijk naar de waardes die ik heb vooral

Dan ziet dat er toch best netjes uit?

Wat me wel opvalt is:
Die liggen ver uit elkaar, en als ik het goed lees dan heb ik een prima upstream, maar de downstream is maar minimaal (vooral als ik naar auttenaution kijk)

Is hier nu voorzichtig te zeggen dat of de modem, of de dslam niet helemaal lekker is?
Iemand die hier al eens ingedoken is?
Bedoel als de bekabeling rot zou zijn zou je verwachten dat de auttenaution hoger uit zou vallen.
Of, is alles gewoon prima gezond?

[Voor 3% gewijzigd door PureDJ op 18-10-2004 19:35]

Anoniem: 100320

PureDJ schreef op 18 oktober 2004 @ 19:33:
[...]

Hey thanks!!!

Als ik dit zo zit te lezen en ik kijk naar de waardes die ik heb vooral

Dan ziet dat er toch best netjes uit?

Wat me wel opvalt is:
Heb zelf altijd lage waardes qua snr etc...zie hieronder en mijn lijn sync is strak en stabiel op 896/8064.

Output Power (dBm) up/down = 12 / 12
Attenuation (dB) up/down = 9 / 17
Noise Margin (dB) up/down = 5 / 7
Vendor Id (local/remote) = ALCB / GSPN

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Wil even melden dat de newsserver nog steeds op een ~815 kbyte per sec mijn downloads naar binnen blaast.

Geen klachten hier dus. Erg tevreden zelfs! :9~

• PureDJ
Anoniem: 100320 schreef op 18 oktober 2004 @ 20:32:
[...]

Heb zelf altijd lage waardes qua snr etc...zie hieronder en mijn lijn sync is strak en stabiel op 896/8064.

Output Power (dBm) up/down = 12 / 12
Attenuation (dB) up/down = 9 / 17
Noise Margin (dB) up/down = 5 / 7
Vendor Id (local/remote) = ALCB / GSPN
Ja, maar als ik ook bij jou de waardes zi, dan zie ik dat je Noise Margin van up en down niet zo ver uit elkaar liggen, wat opzich normaler is.
Bij mij liggen ze erg ver uit elkaar en aangezien ik dichtbij de centrale zit (+/- 300 Meter) zou ik eerder verwachten dat beide waardes rond de 36dB zouden zitten.
Ik vraag me dus een beetje af waar dat verschil in zit.
Het lijkt wel of er of in mijn modem of in de centrale een eindtrap een beetje aan het rammelen is 8)7

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

PureDJ schreef op 18 oktober 2004 @ 19:33:
Of, is alles gewoon prima gezond?
Nou ben ik al een tijdje je lijn aan het monitoren:

http://its.blacklisted.nl/~ruben/puredj.gif

En volgens mij.. :) zie ik geen 300ms ping, geen uitval en geen rare dingen. Die spikes kunnen nog verklaren aan de hand van de switches, maar de nieuwe apparatuur is aangekomen en gaat op zeer korte termijn in gebruik genomen worden. Verder, los van die twee pieken, heb je een schoonheid van een verbinding, van buitenaf kijkende.

[Voor 37% gewijzigd door burne op 19-10-2004 12:51]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• PureDJ
Burne schreef op 19 oktober 2004 @ 12:48:
[...]

Nou ben ik al een tijdje je lijn aan het monitoren:

[afbeelding]

En volgens mij.. :) zie ik geen 300ms ping, geen uitval en geen rare dingen. Die spikes kunnen nog verklaren aan de hand van de switches, maar de nieuwe apparatuur is aangekomen en gaat op zeer korte termijn in gebruik genomen worden. Verder, los van die twee pieken, heb je een schoonheid van een verbinding, van buitenaf kijkende.
Bedankt voor de monitoring.
In mijn logs is de ping nu ook laag, heel af en toe een uitschieter, alleen ik heb wel eenorme packetsloss
En dat resulteerd to behoorlijk wat disconnects per dag, wat best vervelend is.
Aangezien streaming altijd vertraagd is, kan ik precies voorspellen wanneer voor de luisteraars een dropout eraan komt (ik krijg zelg eerst een flinke buffer periode en kan niet naar de 128Kbps stream luisteren)

Bij de 2e support van tweakdsl / je collega, melde me dat dit waarschijnlijk aan de bekabeling of de modem zou moeten liggen en zou me een leenmodem opsturen (die ik btw nog steeds niet ontvangen heb, en ook al dagen geen enkele reactie meer krijg op de mails die ik stuur)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:17

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik ben zefl over aan het gaan van cistron naar tweakdsl.

ik vraag me alleen af, want ik heb het een paar keer voorbij zien komen. hoe zit het nu met de ping naar gameservers toe?
valt er inmiddels goed online te gamen via tweakdsl?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 08:43

WiXX

Kijk uit malloot een...

Hoe komt het dat mijn lijn state ineens naar beneden synct van 8mb naar 7,6?

[Voor 100% gewijzigd door Xandrios op 19-10-2004 19:49]

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 23:38

Metzie

Nyaano !

Hubert schreef op 19 oktober 2004 @ 18:48:
valt er inmiddels goed online te gamen via tweakdsl?
Ik woon in haarlem en speel gemiddeld zo'n 30 uur per maand battlefield 1942. Ik heb eigenlijk nooit problemen met het spelen online. Ik speel dan echter wel op europese servers, maar dat komt doordat daarvan centraal je score van bijgehouden wordt.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:17

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Metzie schreef op 19 oktober 2004 @ 19:05:
[...]

Ik woon in haarlem en speel gemiddeld zo'n 30 uur per maand battlefield 1942. Ik heb eigenlijk nooit problemen met het spelen online. Ik speel dan echter wel op europese servers, maar dat komt doordat daarvan centraal je score van bijgehouden wordt.
speel zelf voornamelijk ook battlefield etc via gamespy. maar dit zou dus geen problemen moeten geven? mooi.

gezien het feit dat xs4all abbo duurder is voor 8 mbit ga ik liever voor tweakdsl dan xs4all.

weet iemand trouwens hoeveel klanten tweakdsl op dit moment telt?

[Voor 7% gewijzigd door Hubert op 19-10-2004 19:32]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Xandrios
WiXX schreef op 19 oktober 2004 @ 18:56:
Regenval, warmte, een buurman die xDSL heeft genomen...dat soort dingen.
Allerlei invloeden kunnen kleine veranderingen in je training veroorzaken :)

Kan ik a la ik vroeger deed bij Chello een eigen dns server uitkiezen en gebruiken, dus de optie DNS uitschakelen uitzetten en dan eigen DNS server instellen van een andere provider?

Site die ik wil bereiken werkt wel via mijn werk, doch via tweak krijg ik de melding site is up, maar de DNS van uw provider is nog niet geupdate.

Krijg die melding al 2 dagen dus...

Anoniem: 100075

WiXX schreef op 19 oktober 2004 @ 18:56:
hier hetzelfde , weer verhaal geloof ik persoonlijk geen fluit van in augustus is er nog nooit zoveel regen gevallen en toen trainde me modem hoger :)

wat het wel is kan ik je ook niet vertellen

• Xandrios
Regen kan een van de mogelijkheden zijn...maar ook andere storingsbronnen kunnen het veroorzaken. Hell, zelfs het kopen van een nieuwe koelkast kan zorgen voor lagere speeds :+

Soms zit ie gewoon op het randje van een stapje teruggaan...en dat kan je triggeren door de meest kleine verandering. :)

[Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 19-10-2004 21:23]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xandrios schreef op 19 oktober 2004 @ 21:19:
...en dat kan je triggeren door de meest kleine verandering. :)
Nog een week, dan is het volle maan, dus hij zal nog wel verder zakken. Sommigen slachten een kip om de invloed van volle maan tegen te gaan, maar dat vind ik te ver gaan.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Burne schreef op 19 oktober 2004 @ 22:58:
[...]

Nog een week, dan is het volle maan, dus hij zal nog wel verder zakken. Sommigen slachten een kip om de invloed van volle maan tegen te gaan, maar dat vind ik te ver gaan.
>:) >:) >:) Straks ga je hier nog verkondigen dat ik in december een kaarsje of wierrook moet branden?

Even een vraagje, heel algemeen;
Ik heb hier een pc staan van m'n broertje en zodra je die bak aan het downloaden zet, dan is mijn internet totaly fucked up. Ik kreeg de ene time-out naar de andere. Alleen als die pc bepaalde pc bezig is op het net. Er draait wat suffe p2p rommel op en het trekt niet bepaald de lijn vol. Voordat ik die pc en zijn bekbeling ga afbreken, mijn vraag; zijn er meer mensen die ervaringen hebben met een coperjet 816 icm met p2p zooi. Zoja hoe loopt dit?

/dev/null

Anoniem: 1737

Ik heb ook de "dipjes" in het verkeer. Deze doen zich alleen voor in verbindingen naar websites, en in streaming audio. Skype en consorten blijven 't gewoon doen.

Oftwel .. timeouts op verbindingen die 't een paar seconden ervoor wel gedaan hebben. En even later doet alles 't weer. Logica faalt hier ... 8)7

Voor de rest geen troubles. Gamen gaat prima. Alleen heb ik regelmatig een hogere ping of wat hickups. Maar dit komt niet zo vaak meer voor als in den beginne 8)

Ben altijd prima behandeld door Tweakdsl (ook al duurde t "wat langer" nadat ze gegroeid waren) Dus Pluim(pje) die kant op.

banner weg

[Voor 48% gewijzigd door Remy op 20-10-2004 08:29. Reden: pluim service]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 1737 schreef op 19 oktober 2004 @ 23:36:
Ik heb ook de "dipjes" in het verkeer. Deze doen zich alleen voor in verbindingen naar websites, en in streaming audio. Skype en consorten blijven 't gewoon doen.

Oftwel .. timeouts op verbindingen die 't een paar seconden ervoor wel gedaan hebben. En even later doet alles 't weer. Logica faalt hier ... 8)7

Voor de rest geen troubles. Gamen gaat prima. Alleen heb ik regelmatig een hogere ping of wat hickups. Maar dit komt niet zo vaak meer voor als in den beginne 8)

Ben altijd prima behandeld door Tweakdsl (ook al duurde t "wat langer" nadat ze gegroeid waren) Dus Pluim(pje) die kant op.

[afbeelding]
Ook windows XP gebruiker?

Ik denk dat UPNP voor gemekker zorgt. Ik ga het eens uitzetten en post de ervaringen.

/dev/null

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 15:35
quote: I_Stealth_I
Er draait wat suffe p2p rommel op en het trekt niet bepaald de lijn vol. Voordat ik die pc en zijn bekbeling ga afbreken, mijn vraag; zijn er meer mensen die ervaringen hebben met een coperjet 816 icm met p2p zooi. Zoja hoe loopt dit?
Hmm ik dacht dat dit aan mij lag. Maar als ik thuis P2P zooi draai, in het bijzonder BitTorrent clients die aan het downloaden zijn (hoeft niet eens hoog verbruik te zijn, 100kB/s down 16up ofzo) is al genoeg om time-outs te geven aan de verbinding, of zelfs dat het helemaal wegvalt. Dit gebeurd vaak pas nadat deze progs voor langer dan 15-30 minuten draaien. Heb ze wel vast ingesteld op poorten, en ook automatisch via UPnP, maar nope verbinding vliegt er gewoon op gegeven moment uit. En ik maar denken tis een storing totdat ik laatst op me server het proggie uitzette tijdens een storing en floep internet weer on-line kwam. Een oplossing heb ik er nog niet gevonden helaas :S

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

AirtjE schreef op 19 oktober 2004 @ 23:44:
[...]

Hmm ik dacht dat dit aan mij lag. Maar als ik thuis P2P zooi draai, in het bijzonder BitTorrent clients die aan het downloaden zijn (hoeft niet eens hoog verbruik te zijn, 100kB/s down 16up ofzo) is al genoeg om time-outs te geven aan de verbinding, of zelfs dat het helemaal wegvalt. Dit gebeurd vaak pas nadat deze progs voor langer dan 15-30 minuten draaien. Heb ze wel vast ingesteld op poorten, en ook automatisch via UPnP, maar nope verbinding vliegt er gewoon op gegeven moment uit. En ik maar denken tis een storing totdat ik laatst op me server het proggie uitzette tijdens een storing en floep internet weer on-line kwam. Een oplossing heb ik er nog niet gevonden helaas :S
Exact het probleem idd waar ik ook last van heb. Ik stond bijna met het idee om alle bekabeling al weg te knippen en morgen nieuwe kabels te kopen 8)7. Ik heb nu die machine van het netwerk gegooit waar die downloadrommel op stond
en het modem een reset gegeven en nu loopt het als een tierelier _/-\o_

Iemand trouwens nog ervaringen met de nieuwe update voor de Copperjet? Burne had het er laatst nog over, alleen wat zijn de ervaringen? Ik heb slechte ervaringen met updaten van modem firmwares >:)

[Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 20-10-2004 00:11]

/dev/null

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

Ik heb eigenlijk helemaal geen last van de copperjet icm met bittorrent? ..

code:
1
2
3
4
5
6
ping www.tweakers.net
PING www.tweakers.net (213.239.154.35) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=1 ttl=251 time=15.7 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=2 ttl=251 time=16.3 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=3 ttl=251 time=16.2 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=4 ttl=251 time=16.1 ms

Terwijl ik nu wel aan het up en downloaden ben..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 Total rates:         43.2 kbytes/sec       
                      52.8 packets/sec                                      
 Incoming rates:       7.2 kbytes/sec                                         
                  20.0 packets/sec                                        
IP checksum errors:           0
 Outgoing rates:      36.0 kbytes/sec                                         
                     32.8 packets/sec                                       
Elapsed time:   0:00

NU is tie nog niet zo hoog :) .. Ik zorg dat ik 30% van mijn bandbreedte overhoud voor mijn zelf of voor gamen o.i.d. .. dat is meestal wel voldoende :)

[Voor 5% gewijzigd door om3ega op 20-10-2004 11:40]

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

om3ega schreef op 20 oktober 2004 @ 10:55:
Ik heb eigenlijk helemaal geen last van de copperjet icm met bittorrent? ..

Terwijl ik nu wel aan het up en downloaden ben..

NU is tie nog niet zo hoog :) .. Ik zorg dat ik 30% van mijn bandbreedte overhoud voor mijn zelf of voor gamen o.i.d. .. dat is meestal wel voldoende :)
En je hebt je copperjet in bridge of in routermodus staan?

[Voor 58% gewijzigd door I_stealth_I op 20-10-2004 11:20]

/dev/null

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51

rally

Deyterra Consultancy

Whooohooo... mijn VoDSL werkt eindelijk.

Ik heb VoDSL over een ISDN lijn i.c.m. een Copperjet 815 (ISDN lijnen intern).
Nu kon ik wel uitbellen, maar geen gesprekken ontvangen.

Ik kreeg dus te horen dat ik mijn MSN moest programmeren (uiteraard had ik dat al gedaan), maar nog niet werken he :(

Wat blijkt nu: KPN nummers moeten MET kengetal (maar zonder voorloop "0") maar bij T-DSL moet je alleen het hoofdnummer programmeren.
Voorbeeld:
KPN MSN = 35542xxxx
TDSL MSN = 707xxxx

Tjsa... als niemand je dat verteld, dan duurt het inderdaad 2 maanden voordat het werkt ;)

Maar... eerlijk is eerlijk. Toen het er op aankwam hebben ze echt hun best gedaan om zo snel mogelijk het probleem te verhelpen. _/-\o_ Tot dusver ben ik tevreden over mijn T-DSL verbinding. Alleen de facturering van de belkosten mag wel iets specifieker :)

http://www.deyterra.com

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

dubbeeeeeeeeeeeeel post

[Voor 95% gewijzigd door I_stealth_I op 20-10-2004 12:28]

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

rally schreef op 20 oktober 2004 @ 11:32:
Whooohooo... mijn VoDSL werkt eindelijk.
Alleen de facturering van de belkosten mag wel iets specifieker :)
Belkosten? Tja, er is gewoon een bedragje van mijn rekening geroetst via ene "DE HELPDESK" ovv Vodsl september. Ik kan me niet voorstellen dat ik deze mensen een machtiging heb afgegeven. Laat staan dat ik weet wie "DE HELPDESK" is :D Cambrium heeft een relatie met de Rabobank en het nummer van 'DE HELPDESK' is van een vage andere bank.

Ik zou er nog even een belletje/mailtje over ontvangen, wat nog niet gebeurt is.

/dev/null

• om3ega

om3ega

I identify as..

I_Stealth_I schreef op 20 oktober 2004 @ 11:20:
[...]

En je hebt je copperjet in bridge of in routermodus staan?
Bridge modus .. (dat is toch default?) ..

• AirtjE
I_Stealth_I schreef op 20 oktober 2004 @ 11:41:
Belkosten? Tja, er is gewoon een bedragje van mijn rekening geroetst via ene "DE HELPDESK" ovv Vodsl september. Ik kan me niet voorstellen dat ik deze mensen een machtiging heb afgegeven. Laat staan dat ik weet wie "DE HELPDESK" is :D Cambrium heeft een relatie met de Rabobank en het nummer van 'DE HELPDESK' is van een vage andere bank.
Hier kreeg ik opeens een herinnering dat een bedrag niet afgeschreven kon worden mbt 'gebruikte diensten'. Of ik het binnen 8 dagen alsnog wil doen anders word ik afgesloten. Ik weet niet eens voor wat, welke telefoontjes, heb geen rekening niets gezien. Tis dat ik weet dat weet dat "DE HELPDESK" een onderdeel is van de diensten van TweakDSL

[Voor 5% gewijzigd door AirtjE op 20-10-2004 12:48]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Iemand al opgemerkt dat VoDSL eruit ligt? Ik heb geen kiestoon meer en de VoATM verbinding is verbroken. Is het zinvol hiervoor de storingsvoicemail in te spreken?

Na een herstart van de IAD doet de verbinding het weer. Ik heb er vanmiddag een uur mee zitten bellen. Ik denk dat na het gesprek de IAD op zijn snuit is gegaan. De dienst opzich is zeer goed, maar het IAD is nog wat instabiel hier en daar.

Wat een %&* trieste boel. Telefoongesprekken worden nu ineens disconnected en kiestoon valt weg.. :/ Ze mogen het nog wel behoorlijk Tweaken voordat hier serieus geld voor gevraagd kan worden.

[Voor 64% gewijzigd door I_stealth_I op 20-10-2004 19:06]

/dev/null

Anoniem: 27474

Uhhh , wat is er weer eens loos! sites niet te bereiken zoals marktplaats.nl en speurders.nl telegraaf niet en nog enkele.
Zal eens weer wat loos zijn zeg. pfffff

• AirtjE
Hmmm nope geen kiestoon hier. Weet niet of dat te maken heeft met de brief / herinnering van HELPDESK.INFO over die betaling (Waarin stond dat de verbindingen mogelijk verbroken zijn vanwege wanbetaling).

---

Voor zover ik kan zien ligt de link richting telegraaf/speurders, marktplaats en nog meer dingen eruit. Mogelijk een router/serverpark storing oid. Denk eerder een routerstoring ergens na AMS-IX of aan kant van de provider aldaar. Heeft dus niets met TweakDSL te maken. (heb al via 5 verschillende providers geprobeerd, allen hetzelfde prob)

[Voor 13% gewijzigd door AirtjE op 20-10-2004 20:34]

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51

rally

Deyterra Consultancy

Het lijkt bij (of voorbij) Level3 te zitten. Mijn tracerts naar www.telegraaf.nl en www.marktplaats.nl houden daar allemaal op.

Het vreemde is dat een tracert naar www.starbucks.com het wel goed doet (langs een Level3 route).

Het lijkt er dus op alsof er een link uit ligt. Ik denk niet dat het aan T-DSL/Cambrium ligt. Zeker niet omdat ik op kantoor er ook last van heb (InfoNet connectie).

Is er iemand met meer info omtrend deze storing?

http://www.deyterra.com

• Xandrios
Heeft zo te zien idd niets met tweakdsl te maken. Hell, zelfs vanaf 'n machine in de USA kom ik er niet op 8)7

Kortom: Hosting provider van oa marktplaats heeft problemen. Men trekt beetje te snel conclusies, die dus niet helemaal kloppen ;)
rally schreef op 20 oktober 2004 @ 20:34:
Het vreemde is dat een tracert naar www.starbucks.com het wel goed doet (langs een Level3 route).
Dat komt omdat starbucks in de USA gehost wordt. Kortom, er wordt al eerder een "afslag" genomen over de grote plas. Hij hoeft niet langs de defecte router van Level3 (Die dus ergens in A'dam staat) :)

[Voor 46% gewijzigd door Xandrios op 20-10-2004 20:39]

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
rally schreef op 20 oktober 2004 @ 20:34:
Het lijkt bij (of voorbij) Level3 te zitten. Mijn tracerts naar www.telegraaf.nl en www.marktplaats.nl houden daar allemaal op.

Het lijkt er dus op alsof er een link uit ligt. Ik denk niet dat het aan T-DSL/Cambrium ligt. Zeker niet omdat ik op kantoor er ook last van heb (InfoNet connectie).

Is er iemand met meer info omtrend deze storing?
Wel raar id webspace van tweakdsl is ook down trouwens en site ook. En verschillende nl site's ook maybe link/routering troubles :/

Anoniem: 27474

Uhhh mail is ook niet te bereiken hiero

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

_MaLa_ schreef op 20 oktober 2004 @ 20:48:
[...]

Wel raar id webspace van tweakdsl is ook down trouwens en site ook. En verschillende nl site's ook maybe link/routering troubles :/
erg vreemd want de DNS-en doen het nog wel; 217.19.16.131

alweer fixed

[Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 20-10-2004 21:01]

/dev/null

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 08:12
Heeft iemand ervaring met het overstappen van Demon naar Tweak? Wat is de volgorde van handelen en hoe lang ga ik zonder verbinding zitten?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

I_Stealth_I schreef op 20 oktober 2004 @ 18:35:
Iemand al opgemerkt dat VoDSL eruit ligt? Ik heb geen kiestoon meer en de VoATM verbinding is verbroken. Is het zinvol hiervoor de storingsvoicemail in te spreken?

Na een herstart van de IAD doet de verbinding het weer. Ik heb er vanmiddag een uur mee zitten bellen. Ik denk dat na het gesprek de IAD op zijn snuit is gegaan. De dienst opzich is zeer goed, maar het IAD is nog wat instabiel hier en daar.

Wat een %&* trieste boel. Telefoongesprekken worden nu ineens disconnected en kiestoon valt weg.. :/ Ze mogen het nog wel behoorlijk Tweaken voordat hier serieus geld voor gevraagd kan worden.
update:
23:45: Kreeg net telefoon van iemand van BBned over mijn VoATM: "Sorry dat ik u bel meneer op dit tijdstip, maar ik ontving u melding via Cambrium, van de heer Van der <piep> dat uw VoATM niet goed functioneerd. Ik ga er even naar kijken en ik verwacht omstreeks 0:30-01:00 klaar te zijn. Goede nacht" 8) super! En dat zonder officiële storingsmelding _/-\o_

Heel vreemd maar sinds ik vandaag een 66 minuten achtereenvolgens gebelt heb, staat mijn vodsl te klappertanden. verbinding, geen verbinding, verbinding, geen verbinding. Volgens mij heb ik het voor elkaar dat mijn modem aan poeder is. Na een herstart doet ie het spontaan ook soms weer even. Aan de internetkant helemaal niks aan het handje. Super verbinding. Volgens mij is het echt de modem met koudwatervrees. Modem traint ineens ook iets lager als gebruikelijk, maar dat lijkt wel te komen omdat de VoATM staat te stampen om verbinding op te zetten.

Ik ga nu eerst pitten (01:23) zie morgen wel weer verder :O (oant moarn :z )

[Voor 48% gewijzigd door I_stealth_I op 21-10-2004 01:24]

/dev/null

newsserver probleempje?

No new articles sinds gisterenavond rond 22.00 uur.

Hij deed het zo fijn de laatste de tijd...

• AirtjE
Misschien heeft dat te maken met die probs met een aantal routes?
Nog niet gekeken op de newsserver thouhg

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

tomic

Smexylittlebabe!

Anoniem: 100320 schreef op 21 oktober 2004 @ 07:28:
newsserver probleempje?

No new articles sinds gisterenavond rond 22.00 uur.
Hier ook problemen met het downloaden van articles..

[Voor 1% gewijzigd door tomic op 21-10-2004 13:56. Reden: hij doet het opeens weer???]

Toch maar een weblog?

• _MaLa_
tomic schreef op 21 oktober 2004 @ 13:55:
[...]

Hier ook problemen met het downloaden van articles..
Hopelijk is het een keer wat anders dan de cache en raid problemen anders weer nieuwe array bouwen en is data weer weg van de laatste dagen. Ding licht nu denk 15 uur al down.

• Xandrios
Alle files kun je gewoon downloaden nu (zo te zien).

Ik kan namelijk via NZB prima een mp3tje downloaden, die gisteravond 9 uur gepost is. Via de headers is datzelfde mp3tje niet te vinden :)

Kortom: nzb's gebruiken ;)

Anoniem: 33133

Xandrios schreef op 21 oktober 2004 @ 19:23:

Ik kan namelijk via NZB prima een mp3tje downloaden, die gisteravond 9 uur gepost is. Via de headers is datzelfde mp3tje niet te vinden :)

Kortom: nzb's gebruiken ;)
Bij mij is wel een hoop incompleet ook met nzb's

• om3ega

om3ega

I identify as..

Vreemd.. vandaag rond 20:30 kregen 2 mede tweakdsllers en ik opeens een trage verbinding.. daardoor werden we uit het spel gegooid :) .. We hadden er allemaal last van blijkbaar.. het vreemde was ... dat ik geen gekke dingen kon merken.. Ping naar tweakers.net 15ms ...

De host was bij Demon ...
Andere mensen hadden er geen last van..

PS : Hoe staat het met het vervangen van de routers? :)

Xandrios schreef op 21 oktober 2004 @ 19:23:

Ik kan namelijk via NZB prima een mp3tje downloaden, die gisteravond 9 uur gepost is. ;)
Klopt ook..ellende begon in mp3 groepen pas na 22.00 uur...

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Tadaaa... VoATM is weer operationeel :z

/dev/null

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:18
GVD NOU HEB IK VOOR DE ZOVEELSTE AVOND OPEENS EEN W#$%$#% PING WANNEER WORDT HET IS NORMAAL INTERNETTEN MET TWEAKDSL

sorry moest er even uit, kan niet eens normaal online spelen :( :(

Modbreak:Ook al is het frustrerend dat je er niks aan kunt doen, dat geeft je nog niet het recht om hier te komen vloeken en tieren. Beheers je aub.

[Voor 30% gewijzigd door Korakal op 22-10-2004 19:52]

• PureDJ
Mich schreef op 22 oktober 2004 @ 19:23:
GVD NOU HEB IK VOOR DE ZOVEELSTE AVOND OPEENS EEN W#$%$#% PING WANNEER WORDT HET IS NORMAAL INTERNETTEN MET TWEAKDSL

Modbreak:Ook al is het frustrerend dat je er niks aan kunt doen, dat geeft je nog niet het recht om hier te komen vloeken en tieren. Beheers je aub.
Tja dat vraag ik me ook af, en tweak helpdesk opgeheven?
De beloofde modem is er nog niet, reactie op mails niet...,slechte zaak hoor

• Ghandi
  • Laatst online: 13:39
Mich schreef op 22 oktober 2004 @ 19:23:

Het is inderdaad stil geweest rond de 'ping'.

Er zijn vorige week woensdag, na de grote hickup, nieuwe coreswitches (Extreme Alpine) besteld; afgelopen week druppelde alles binnen ... behalve de licenses voor Full Layer 3 en twee UTP blades. (voor twee van de 3 bestelde switches).

De full layer 3 license ging tot 3 november duren, waarmee ik niet accoord kon gaan. De key voor de layer3 licentie heb ik eergisteren en gisteren bruteforce gegenereerd en dat is gelukt.

Vanmiddag om half 5 heb ik de eerste switch opgehangen; om 5 uur op de andere colocatie de tweede switch; om half 6 kreeg ik een telefoontje dat de laatste twee ontbrekende blades waren binnengekomen.

Deze zijn vanavond geplaatst en zojuist geconfigureerd, waarop de eerste live link staat.

Morgen maak ik de aankondiging van het onderhoudswindow in de nacht van zondag op maandag en dan moet het pingprobleem weg zijn.

Er is dus zondag nacht wel downtime; de verwachting is ongeveer twee keer 10 minuten.

• om3ega

om3ega

I identify as..

Petje af Ghandi! ... Via deze weg wil ik je geestelijk support verlenen :) ...

De oude switches blijven hotspare?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:07

Sorcerer8472

Mens sana?

Gandhi? Wat is jouw e-mailadres?
Traceroute 217.19.17.194 eens... Gebeurt wel vaker.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Xandrios
Sorcerer8472 schreef op 23 oktober 2004 @ 12:39:
Gandhi? Wat is jouw e-mailadres?
Traceroute 217.19.17.194 eens... Gebeurt wel vaker.
Wat is daarmee? Zo te zien zit de route in een loopje, maar ik neem aan dat dat IP ook ongebruikt is.

• Ghandi
Xandrios schreef op 23 oktober 2004 @ 12:50:
[...]

Wat is daarmee? Zo te zien zit de route in een loopje, maar ik neem aan dat dat IP ook ongebruikt is.
Dit was een serieus iets.

De switch op RedBus heb ik omgeprikt van de oude allied telesyn op de nieuwe extreme switch, waarbij er nu gigabit tot in de racks ligt. De verwachtte downtime was < 10 seconden, dus ik heb gezien het weekend, niet de moeite genomen om het aan te kondigen.

Alles leek perfect in orde, alleen bleken de route updates van de nieuwe switch niet door te komen. Dat was slordig. Probleem is verholpen, maar iets wat enkele seconden mocht duren heeft dus een hick gegeven.

Op dit moment loopt er al weer 123 Mbit verkeer vanaf RedBus, dus de stap voor verzwaring naar gigabit in de racks, is dus een verstandige geweest.

Het omprikken van het DSL netwerk gaan we waarschijnlijk vervroegen van morgennacht naar morgenochtend vroeg omdat dan de minste gebruikers online zitten. De verwachte downtime is hierin 10 minuten.

De oude allied telesyn gigabit switches gaan terug naar de leverancier; als de ring met extreme spul af is, zorg ik dat er gewoon een spare switch staat.

• Ghandi
Het netwerkonderhoud van vanmorgen 07.00, is afgerond.

Ik hoop dat de fluctuaties in de pingtijden tot het verleden behoren.

Er waren een paar kleine complicaties, die we voor nu hebben opgelost.

Verwacht wordt wel, dat we maandag- of dinsdag nacht nog een klein onderhoudswindow hebben vanwege een interface op de router die weerbarstig was.

• Xandrios
Super \o/

Ben erg benieuwd naar de resultaten :)

[edit]
Het loopt nog niet helemaal lekker heb ik 't idee: ICQ raakt verbinding kwijt af en toe, en sommige sites hebben een "wachtperiode" voordat ze beginnen te laden. Kan DNS zijn, maar daar lijkt het niet op.

om een indicatie te geven wat er gebeurd bij het opvragen van een nieuwe page, op een nieuwe host:

0.1 sec: DNS
2 sec: Connecting
2 sec: Waiting
0.1 sec: laden van pagina

Bezoek ik (op hetzelfde domein) daarna een andere pagina, dan is het hele ding in 0.2 sec doorlopen.

[Voor 103% gewijzigd door Xandrios op 24-10-2004 12:03]

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26
Ik (nu nog als zonnet-abonnee) zit te kijken naar alle statusberichten die hier worden weergegeven. De communicatie (iig op dit forum) is velenmaler beter dan Zonnet. Ik zit daarom ook uit te kijken naar het einde van me dsl-contract bij Zon zodat ik een overstap kan maken op een abonnement bij TweakDSL.

[Voor 12% gewijzigd door Sjowhan op 24-10-2004 11:37]

http://specs.tweak.to/5253

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hier had ik dus ook al ruim een week last van, dat icq / msn elke keer offline gaat en dat kwam omdat er af en toe 1 a 2x per uur voor een aantal seconde geen dataverkeer mogelijk was..

Met normaal internetten merk je daar bijna niets van maar als je online zit te gamen krijg je direct een disconnect om je oren en dat was knap irritant.

Hopelijk wordt dit straks ook weer gefixt

• PureDJ
Het is nog steeds niet erg best, m'n upload is beter geworden, maar down is slechter, kan amper naar een 128Kbit stream luisteren zonder dat ie om de 10 minuten ff pauze moet nemen om weer te bufferen.

Wanneer is nu alle shit voorbij?

Ooh en overstappen op TweakDSL, ik zou er nog ff mee wachten, hier is de communicatie goed, normaal gesproken met de support ook (laatste tijd niet echt) maar de verbindingen die TweakDSL levert zijn op het moment verre van goed te noemen en is op het moment 1 van de goedkoopste abbonomentjes van zonnet beter.

[edit] de upload is ook niet veel waard, dus al met al, klote weer

Thijs B schreef op 24 oktober 2004 @ 12:21:
Hier had ik dus ook al ruim een week last van, dat icq / msn elke keer offline gaat en dat kwam omdat er af en toe 1 a 2x per uur voor een aantal seconde geen dataverkeer mogelijk was..

Met normaal internetten merk je daar bijna niets van maar als je online zit te gamen krijg je direct een disconnect om je oren en dat was knap irritant.

Hopelijk wordt dit straks ook weer gefixt
Ik had gehoopt dat dit vanochtend gefixed zou worden eigenlijk,

Internetten gaat helemaal vreemd nu trouwens, meeste sites werken niet eens, alleen na 3 keer proberen, en dan doen ze het opeens goed.

[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 21921 op 24-10-2004 12:32]

• Xandrios
Het vreemde is dat een openstaande tcp verbinding prima blijft werken, ik luister al zeker een uur een radiostream; geen enkele onderbreking. Terwijl browsen inderdaad moeizamer gaat.

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ja idd op dit moment is het helemaal ruk, beetje surfen gaat nog maar gamen en online streams e.d. zijn onbruikbaar.

Naja dan maar is een zondag niet achter de pc hangen :)

• PureDJ
Xandrios schreef op 24 oktober 2004 @ 12:43:
Het vreemde is dat een openstaande tcp verbinding prima blijft werken, ik luister al zeker een uur een radiostream; geen enkele onderbreking. Terwijl browsen inderdaad moeizamer gaat.
Nou hier willen de openstaande verbindingen ook niet echt...,er komen amper wat packetjes door heen.

In ieder geval is het er niet beter op geworden, ik hoop dat ze bij TweakDSL snel nieuw onderhoud gaan plegen.

[Voor 29% gewijzigd door PureDJ op 24-10-2004 12:51]

Anoniem: 62035

Ik heb idd ook een erg trage verbinding naar bepaalde sites....vaak lukt het de eerste keer opvragen niet en als ik na de timeout een refresh doe lukt het vaak wel....

maar idd verbinding is verre van ideaal op het moment.....ik weet het, ik weet het...er word aan gewerkt...maar het is soms wat frustrerend. Je neemt een "razend snelle verbinding" maar deze valt eigenlijk een beetje tegen......Maar : ik heb goede hoop !! :7

• PureDJ
Anoniem: 62035 schreef op 24 oktober 2004 @ 12:58:
Ik heb idd ook een erg trage verbinding naar bepaalde sites....vaak lukt het de eerste keer opvragen niet en als ik na de timeout een refresh doe lukt het vaak wel....

maar idd verbinding is verre van ideaal op het moment.....ik weet het, ik weet het...er word aan gewerkt...maar het is soms wat frustrerend. Je neemt een "razend snelle verbinding" maar deze valt eigenlijk een beetje tegen......Maar : ik heb goede hoop !! :7
Kun je ook een beetje hoop naar mij mailen? dan geloof ik er nog een beetje in.

Ik weet dat dit voor de netwerk mensen van TweakDSL ook net zo erg is en dan heb je ook nog van de zeurende mensen..
Dus bij deze wil ik ze toch nog ff steunen.

Maar als ik naar TweakDSL als geheel moet kijken ...........

• _MaLa_
Volgens mij is is dat onderhoud van vanochtend niet helemaal lekker verlopen of heeft problemen nu. Veel externe site's down of soms down en traag. News loopt wel gewoon door. Hopelijk is het snel gefixt :|

• Ghandi
_MaLa_ schreef op 24 oktober 2004 @ 13:18:
Volgens mij is is dat onderhoud van vanochtend niet helemaal lekker verlopen of heeft problemen nu. Veel externe site's down of soms down en traag. News loopt wel gewoon door. Hopelijk is het snel gefixt :|
Wat me even duidelijk moet zijn is of het probleem alleen extern optreed. Als news gewoon door loopt, betekend het dat het de link op core1 moet zijn op dit moment.

Daar heb ik inderdaad noodgedwongen een andere interface moeten nemen, zoals in de afkondiging van het onderhoud geschreven.

Straks zal ik proberen te achterhalen hoe ik de oude interface weer aan de praat krijg; rond 18.00 (etenstijd, volgend dalmoment), zal ik proberen deze op telecity 2 te activeren.

Het is zo jammer dat tweak zo aan het aftakelen is, een aantal maanden geleden was er nooit iets.
Ik ga er niet van uit dat tweak ooit nog langer dan een week foutloos gaat werken, er is altijd wel weer iets anders.

En jullie kunnen me echt niet wijs maken dat dit bij elke provider is.

Anoniem: 62035

Ghandi schreef op 24 oktober 2004 @ 13:35:
[...]

Wat me even duidelijk moet zijn is of het probleem alleen extern optreed. Als news gewoon door loopt, betekend het dat het de link op core1 moet zijn op dit moment.

Daar heb ik inderdaad noodgedwongen een andere interface moeten nemen, zoals in de afkondiging van het onderhoud geschreven.

Straks zal ik proberen te achterhalen hoe ik de oude interface weer aan de praat krijg; rond 18.00 (etenstijd, volgend dalmoment), zal ik proberen deze op telecity 2 te activeren.
Geef effe aan ons door wat we kunnen doen om dingen voor je te testen. Als dat het oplossen voor jou vergemakkelijkt/versneld zijn wij daar allemaal bij gebaat.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Tweak aftakelen? :D Wordt juist steeds beter; News, redundancy, stabiliteit, snelheid. Als je even een jaartje terug kijkt, is er in dit jaar echt heel erg veel bereikt. Daarnaast betaal je nu aanzienlijk minder, heb je een lijnupgrade gekregen EN nog eens een gratis VoDSL lijn.

Hoezo aftakeleen? ;)

Maar ik vindt het customer menu wel een stuk brandhout. (eerlijk = eerlijk) Dus daar mag van mij ook wel eens iemand wat aan doen.

Verder zou een formulier (bijv.) op vodsl.cambrium.nl makkelijker zijn ipv dat je klanten naar de site van je partners sturen; https://specs.budgetphone.nl/wbusiness/subscribers/. Is simepl om even een formulier te bouwen die de waarden post aan de budgetphone form.

[Voor 43% gewijzigd door I_stealth_I op 24-10-2004 13:54]

/dev/null

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07-2022

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Normaal post ik bijna niet, maar de laatste tijden heb ik echt veel problemen met mijn tweakdsl lijn. Ben echt niet tevreden met men dsl. Ik krijg vaak time-outs duurt het echt te lang om sites te open (ja zelfs tweakers site krijg ik geregeld een time-out, pas na een paar refresh doet ie het, en fok kom ik bijna niet meer op, zo langzaam.) Een game online spelen is helemaal niet meer te doen, krijg of zulke hoge lag pikes of zelfs aanhouden lag dat het niet meer leuk is. Maar dat is mijn 2 cents over het netwerkje van 'Tweakdsl'. Deze problemen had ik niet een maand geleden dus ik kan echt niet zeggen van een verbetering maar meer van een verslechtering. :( jammer maar waar

[Voor 5% gewijzigd door Freedom_Fighter op 24-10-2004 13:59]

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 23:30
Normaal heb ik geen problemen, maar nu ook hier geconstateerd. Gemiddelde laadtijd van een website is hier 22 seconden. De kans dat de site opent is 1 op 4. Anders krijg ik de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven en als ik dan een paar keer op netwerkinstellingen detecteren klik of de pagina vernieuw, werkt het ineens wel. Dit is zelfs zo bij Tweakers en vanaf beide PC's hier.
Hmm mooie reden om hier eens format c: te doen :)

https://www.hansvaneijsden.com

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-05 12:59

Egbert

-niks-

Dit is voor het eerst dat ik echt last heb van een storing bij tweakdsl. Lage/hoge pings interesseren mij niet zo heel erg, en een enkele keer geen verbinding voor een paar minuten is vervelend, maar niet rampzalig.
Nu echter valt er niet mee te werken, telkens verbrekende of supertrage ssh-sessies, pagina's die soms wel/niet openen, mailclient die zeurt dat ie geen verbinding kan krijgen, etc etc :(

Hoezo compromis? Heb ik het mis dan? - Uit bovenstaande kan je afleiden dat ik niet gehinderd word door enige vorm van kennis, maar het werkt prima!

• HoppyF
  • Laatst online: 04-06 22:54
Anoniem: 21921 schreef op 24 oktober 2004 @ 13:38:
Het is zo jammer dat tweak zo aan het aftakelen is, een aantal maanden geleden was er nooit iets.
Ik ga er niet van uit dat tweak ooit nog langer dan een week foutloos gaat werken, er is altijd wel weer iets anders.

En jullie kunnen me echt niet wijs maken dat dit bij elke provider is.
Ik vind helemaal niet dat Tweakdsl aan het aftakelen is. In tegendeel zelfs.
Er gaat wel eens wat kapot maar dat is niet abnormaal. Bovendien loop je wel eens tegen een probleem aan als je bezig bent met verbeteringen op het netwerk, ook dat is niet abnormaal.

Andere providers hebben ook problemen, alleen zijn ze er goed in om dit te verbergen. Ze melden gewoon niets, dus lijkt het er ook op dat er niets aan de hand is. Als je inside information zou hebben is het beeld wel anders.

Ik lees dat er problemen zijn vandaag, maar ik heb nog geen problemen ondervonden. De newsserver loopt ook lekker. Op volle snelheid.

De ping is wellicht niet helemaal stabiel, een ping naar tweakers.net is gemiddeld bij mij nu 11 ms. Dit is toch niet slecht maar het kan nog beter.

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 09:25
Ik heb sinds de onderhoud van vanochtend een tal van disconnects gehad en ook zeker geen stabiele ping. Pings die omhoog schieten van 20 naar 200 zijn geen uitzondering.

In eerste instantie dacht ik het hier in het netwerk te vinden, maar met 5kb/s up/down gemiddeld lijkt me dit toch weer niet aan de orde.

Disconnect tijden:
[07:34] * Disconnected
[10:24] * Disconnected
[11:03] * Disconnected
[11:34] * Disconnected
[11:55] * Disconnected
[12:29] * Disconnected
[13:06] * Disconnected
[13:08] * Disconnected
[13:11] * Disconnected
[13:22] * Disconnected
[13:38] * Disconnected

Het moge duidelijk zijn dat dit niet echt iets is waar ik op zit te wachten.
Voor de duidelijkheid: dit zijn zeer korte onderbrekingen, maar wel heel vervelende onderbrekingen..

Ben ik de enige?

Een standaard GoTter ;)

• PureDJ
Ghandi schreef op 24 oktober 2004 @ 13:35:
[...]

Alstjeblieft doe het nu, ik denk dat we op het moment niet meer over dal momenten kunnen spreken, op dit moment is er voor iedereen een dal moment
_BladE2k_ schreef op 24 oktober 2004 @ 15:06:
Ik heb sinds de onderhoud van vanochtend een tal van disconnects gehad en ook zeker geen stabiele ping. Pings die omhoog schieten van 20 naar 200 zijn geen uitzondering.

In eerste instantie dacht ik het hier in het netwerk te vinden, maar met 5kb/s up/down gemiddeld lijkt me dit toch weer niet aan de orde.

Disconnect tijden:
[07:34] * Disconnected
[10:24] * Disconnected
[11:03] * Disconnected
[11:34] * Disconnected
[11:55] * Disconnected
[12:29] * Disconnected
[13:06] * Disconnected
[13:08] * Disconnected
[13:11] * Disconnected
[13:22] * Disconnected
[13:38] * Disconnected

Het moge duidelijk zijn dat dit niet echt iets is waar ik op zit te wachten.
Voor de duidelijkheid: dit zijn zeer korte onderbrekingen, maar wel heel vervelende onderbrekingen..

Ben ik de enige?
Nee je bent niet de enige :)

Ik snap echt niet dat er nu nog mensen zijn die vrolijk zeggen dat het vooruit gaat met tweakdsl, lezen jullie niet? of zijn jullie zo tweakdsl minded dat elke storing of problemen er niet in gaan bij jullie...
Sorry maar op dit moment komen jullie niet geloofwaardig over na de lange tijd met problemen.

[Voor 47% gewijzigd door PureDJ op 24-10-2004 15:29]

10/24/2004 13:59:29> Regained contact with DNS servers
10/24/2004 13:58:3> Lost contact with DNS servers
10/24/2004 13:54:19> Regained contact with DNS servers
10/24/2004 13:54:10> Lost contact with DNS servers
10/24/2004 13:27:0> Regained contact with DNS servers
10/24/2004 13:26:45> Lost contact with DNS servers
10/24/2004 13:23:20> Regained contact with DNS servers
10/24/2004 13:23:10> Lost contact with DNS servers
10/24/2004 13:19:8> Regained contact with DNS servers
10/24/2004 13:19:4> Lost contact with DNS servers
10/24/2004 13:13:10> Regained contact with DNS servers
10/24/2004 13:13:9> Lost contact with DNS servers
10/24/2004 12:43:42> Regained contact with DNS servers
10/24/2004 12:43:37> Lost contact with DNS servers
10/24/2004 11:51:10> Regained contact with DNS servers
10/24/2004 11:51:7> Lost contact with DNS servers
10/24/2004 11:41:12> Regained contact with DNS servers
10/24/2004 11:39:39> Lost contact with DNS servers
10/24/2004 6:22:36> Regained contact with DNS servers
10/24/2004 6:22:25> Lost contact with DNS servers
10/24/2004 2:24:1> Regained contact with DNS servers
10/24/2004 2:14:50> Lost contact with DNS servers
10/24/2004 1:7:5> Regained contact with DNS servers
10/24/2004 1:7:0> Lost contact with DNS servers
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
25/10/2004: Herstart switch met andere configuratie

Maandag avond, rond 22.00 zal de switch op RedBus herstart worden; als dit goed verloopt, zal rond 22.30 de switch op Telecity II herstart worden. Deze laatste geeft een onderbreking voor het DSL verkeer; de eerste voor het colo verkeer

Herstart is nodig voor een specifieke configuratiewijziging; de performance van het netwerk is goed met betrekking tot download snelheden; de response is niet goed met betrekking tot - met name - UDP verkeer, waaronder nameserver requests.

De reden om dit onderhoud niet tot later in de nacht uit te stellen is de huidige hinder voor alle gebruikers.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee